Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 46 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06 07:59
@flippy ik weet gelukkig de verschillen tussen alle verschillende accu's.
Ik wil 10Ah zodat ik er bijv. Een telefoonlader op kan plakken met een sluipverbruik en dat deze er 3x zo lang over doet om de accu leeg te trekken, zeer lang stilstaan terwijl ik de lampen aan laat staan, autos kunnen starten met startkabels etc.

Hiernaast gaat een 4s2p korter mee door de hoge stromen dan een 4s4p omdat deze gewoon minder C te verduren krijgt.

Qua schroefdraad zie je af en toe 8Ah of 11Ah prismatische cellen met schroefdraad. Simpelweg een stripje koper ertussen en ze zijn gekoppeld. Dat is lekker makkelijk. Zeker mocht er een celletje sterven. Zo zitten ze op mijn elektrische scooter ook vast. Het verschil is dat 100Ah cellen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-06 19:41
Update Nipponia e-Rex.
Mijn scooter is donderdag opgehaald door de winkel en word grondig getest op het accu wissel probleem.

Heb nog niks gehoord.

Update :

Aan en uitschakelaar in de buddy niet meer gebruiken en probleem dus opgelost :) _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door mmxmmx op 29-09-2021 12:02 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
@flippy ik heb LxBxH 133x89x150mm aan beschikbare ruimte :) past daar 4s4p in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
rodebest schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:01:
@flippy ik weet gelukkig de verschillen tussen alle verschillende accu's.
Ik wil 10Ah zodat ik er bijv. Een telefoonlader op kan plakken met een sluipverbruik en dat deze er 3x zo lang over doet om de accu leeg te trekken, zeer lang stilstaan terwijl ik de lampen aan laat staan, autos kunnen starten met startkabels etc.

Hiernaast gaat een 4s2p korter mee door de hoge stromen dan een 4s4p omdat deze gewoon minder C te verduren krijgt.

Qua schroefdraad zie je af en toe 8Ah of 11Ah prismatische cellen met schroefdraad. Simpelweg een stripje koper ertussen en ze zijn gekoppeld. Dat is lekker makkelijk. Zeker mocht er een celletje sterven. Zo zitten ze op mijn elektrische scooter ook vast. Het verschil is dat 100Ah cellen zijn :D
hoe vaak was jij van plan een auto te starten met je motorfiets? met een motorfiets moet je toch met een draaiende motor enkele minuten laten lopen voor je kan starten zonder de motorfiets te vernachelen of dat veel moderne autos kunnen starten met een lege accu. je accuformaat doet daar niet veel mee.

dit soort cellen zijn bedoelt voor compact en hoge vermogens, dus geen schroefdraad. je prismatische in je scooter zijn een hele andere sport. daar gaat het om lage kosten, niet prestaties.

voor de volledigheid: die cellen met draadeindes die jij bedoelt zijn totale en complete rotzooi.
rodebest schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:12:
@flippy ik heb LxBxH 133x89x150mm aan beschikbare ruimte :) past daar 4s4p in?
de cellen zijn 26mm bij 65mm. dus een vloertje van die dingen is 15 cellen (5x3). als je ze plat legt kom je ook vrij lullig uit. dus dat is beetje origamiwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 12-09-2021 13:54 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-06 12:01
Wat betreft de Segway app: ervaren anderen ook dat er een afwijking is tussen wat geregistreerd wordt qua GPS coördinaten en de kaart? De route klopt an zich wel (te zien aan de vorm van de lijn) maar het matched niet met de kaart. Net alsof de kaart naar links verschoven is of de lijn naar rechts. Is dit de ‘China GPS shift problem’? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamriAvine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-06 20:22
gerwim schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:02:
Wat betreft de Segway app: ervaren anderen ook dat er een afwijking is tussen wat geregistreerd wordt qua GPS coördinaten en de kaart? De route klopt an zich wel (te zien aan de vorm van de lijn) maar het matched niet met de kaart. Net alsof de kaart naar links verschoven is of de lijn naar rechts. Is dit de ‘China GPS shift problem’? 😅
Ik merk met name dat die er met 'regelmaat' een halve km bij wil snoepen (±25km ritten). Kaart klopt bij mij aardig, soms denkt die dat ik even op de naastgelegen weg zit, maar dat is meestal een enkel datapuntje

A3 E-tron | Segway E100SE+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gerwim schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:02:
Hmmm, kan niet zeggen dat ik het herken. Ga zo een ritje doen, zal er eens extra op letten.

(GPS) snelheid in Google maps aanzetten op iOS; ik kan het niet vinden? Is daar een truuk voor of is het hier (nog) niet beschikbaar?

Edit:

Her-en-der misschien een datapuntje ietsjes ernaast, maar volgens mij klopt het behoorlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 12-09-2021 20:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
@flippy Ik heb even zitten tekenen en kom op de volgende configuraties uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VNw04rZ/4-S5p-recht.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9sr16L1/4-S5-P-zigzag.jpg

Dit geeft mij 180Wh aan energie waarmee ik dus "onbeperkt" telefoons, navigatie, laptops etc kan laden.
Mijn insteek is altijd dat ik liever 20 euro meer uitgeef en nooit ergens over na hoeft te denken dan dat ik 20 euro bespaar en over 3 jaar 1 keer heb, kut. Had ik toch maar...

[ Voor 15% gewijzigd door rodebest op 12-09-2021 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerwim
RobIII schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:00:
[...]

Hmmm, kan niet zeggen dat ik het herken. Ga zo een ritje doen, zal er eens extra op letten.

(GPS) snelheid in Google maps aanzetten op iOS; ik kan het niet vinden? Is daar een truuk voor of is het hier (nog) niet beschikbaar?

Edit:
[YouTube: 12 september 2021]
Her-en-der misschien een datapuntje ietsjes ernaast, maar volgens mij klopt het behoorlijk.
Hmm, dat van mij klopt echt niks van.. :'). Zie https://streamable.com/wrckh7. Alles wat overeen "lijkt" te komen is puur toeval, want dat zijn parallelle wegen.

Zie ook dat bij mij nooit een max speed geregistreerd wordt, alleen 0.0kmh...

[ Voor 5% gewijzigd door gerwim op 12-09-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gerwim schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:54:
Zie ook dat bij mij nooit een max speed geregistreerd wordt, alleen 0.0kmh...
Die is bij mij ook zeer regelmatig 0

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
RobIII schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:05:
[...]

Die is bij mij ook zeer regelmatig 0
Hmm OK. Ik heb Segway even gemaild over het GPS offset probleem.. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Hallo,

Weet iemand iets af van de Ola S1 en Ola S1 pro?

In 2014 begonnen 2 Nederlanders met het ontwikkelen van een electrische scooter onder de naam BOLT Mobility. Later veranderde de naam in Etergo. Het bleef bij ontwikkelen, er is volgens mij nooit wat in productie gegaan.

Een paar jaar geleden hebben ze de boel verkocht aan het Indiase "Ola".
Nu Worden dus, zeer binnenkort, eindelijk scooters op de markt gebracht: de S1 en de S1 pro.

Ik kan alleen nergens terugvinden of deze (zeer interresante) scooters ook naar Nederland komen.

Weet iemand mischien iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 22:29

Shabbaman

Got love?

@JanR1965 Ola heeft aangekondigd ergens volgend jaar naar de VS de exporteren, maar om in Europa te mogen verkopen zullen ze eerst moeten laten certificeren.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

JanR1965 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:00:
Hallo,

Weet iemand iets af van de Ola S1 en Ola S1 pro?

In 2014 begonnen 2 Nederlanders met het ontwikkelen van een electrische scooter onder de naam BOLT Mobility. Later veranderde de naam in Etergo. Het bleef bij ontwikkelen, er is volgens mij nooit wat in productie gegaan.

Een paar jaar geleden hebben ze de boel verkocht aan het Indiase "Ola".
Nu Worden dus, zeer binnenkort, eindelijk scooters op de markt gebracht: de S1 en de S1 pro.

Ik kan alleen nergens terugvinden of deze (zeer interresante) scooters ook naar Nederland komen.

Weet iemand mischien iets meer?
Ik had een reservering voor een Etergo. De overname van Ola is echt niet netjes gegaan. Staat internet vol mee. Veel investeerders en pre-order klanten zijn hun geld kwijt. Het is een mooi product maar voor de rest…

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
@EBreu o dat wist ik niet, Balen zeg! Ben je ook geld kwijt geraakt?

@Shabbaman Dat klinkt dus als: heeel ver weg misschien..ooit.. en om nou voor die scooter naar India te emigreren gaat mij ook wat ver. Ga ik toch weer op Segway focussen

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

JanR1965 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:07:
@EBreu o dat wist ik niet, Balen zeg! Ben je ook geld kwijt geraakt?

@Shabbaman Dat klinkt dus als: heeel ver weg misschien..ooit.. en om nou voor die scooter naar India te emigreren gaat mij ook wat ver. Ga ik toch weer op Segway focussen

Bedankt voor jullie reacties!
Hier in deze groep zijn veel gedupeerden verenigd.
https://www.facebook.com/groups/697136477524362/?ref=share

Ik ben mijn pre-order aanbetaling verloren, maar er zijn investeerders die 10 duizenden euro’s zijn verloren.

Artikelen hierover :

https://www.businessinsid...-appscooter-ola-overname/

https://www.quotenet.nl/z...pompt-in-scooter-startup/

Misschien is dit ook een interessante scooter voor jou:

https://www.ecooter.nl/

Ik vond de bagageruimte beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
@EBreu
dank je wel.
Triest verhaal van die Etergo. Het had zo mooi kunnen zijn.

V.w.b. de Ecooter, voor mij is de ruimte onder de buddyseat ook een no-go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-06 22:46
JanR1965 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:33:
@EBreu
dank je wel.
Triest verhaal van die Etergo. Het had zo mooi kunnen zijn.

V.w.b. de Ecooter, voor mij is de ruimte onder de buddyseat ook een no-go
Heb je wel eens naar Silence S01/S02 gekeken? Is wel wat duurder, maar de batterij is ook erg groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
greg-a schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:38:
[...]

Heb je wel eens naar Silence S01/S02 gekeken? Is wel wat duurder, maar de batterij is ook erg groot.
dat zijn commericele scooters. niet geschikt voor de consument.

ook erg problematisch in het remsysteem.

als je naar dat segment zit te kijken ben je beter uit met een gereviseerde govecs/emax. die zijn simpeler en buiten het dealernetwerk om te programmeren. ook zijn ze zelf te repareren en goedkoper in aanschaf. met name de emax kan simpel enorme upgrades krijgen. denk aan 250km+ bereik. mocht je zin hebben om 6 uur lang een houten reet te krijgen op een scooter om zonder te laden naar luxemburg te rijden...

[ Voor 19% gewijzigd door flippy op 14-09-2021 18:16 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
@greg-a
Net even gecheckt, maar nee... ik krijg er geen vlinders van in mijn buik.
Even goed bedankt voor de tip, want ik ben me wel aan het oriënteren.

@flippy
Er is ook een consumentenlijn, maar het blijven echte cargo scooters, maar dan met een hip kleurtje.
Erg prijzig ook.

Dat accusysteem met die boodschappen trolley spreekt me ook niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
JanR1965 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:04:Er is ook een consumentenlijn, maar het blijven echte cargo scooters, maar dan met een hip kleurtje.
Erg prijzig ook.
Dat accusysteem met die boodschappen trolley spreekt me ook niet echt aan.
het hele ecosysteem is gemaakt en geprijst voor leaseconstructies. ik heb deze scooters jaren geleden al gezien op beurzen en later ook bij enkele scootergarages die deze dingen in onderhoud hebben en de meete garages doen flinke modificaties (met name het remsysteem) om ze op de weg te houden op een enigsinds betrouwbare en acceptabel nivo. dan maak je een betere stap met een emax/govecs als je toch iets degelijks wilt. doordat die al erg lang op de markt zijn kan je daar ook makkelijker onderdelen voor vinden (nieuwe remklauw bij govecs importeur kost 300 euro, de aftermarket versie kost 35 met blokjes) en je kan ook al bij mensen en zelfs een enkele geragehouder terrecht voor een herprogramming. iets wat bij vrijwel geen enkel ander merk kan. dus voor ons tweakers heeft dat wel een oogmerk om niet iets nieuws te kopen. immers is het enigste wat echt slijt van een electirsh voertuig de accu en die krijg je nieuw bij een gereviseerd model.

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-06 09:39

OlafBso

Eindelijk klaar

Nico95 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:17:
[...]

heb je wellicht een linkje van een advertentie oid? was even gauw aan het zoeken maar vind hem zo niet
Gewoon op Marktplaats zoeken op Novox C50 dan kom je hem vanzelf tegen.
Hij heeft echt alle onderdelen.

P.s. het doet me deugt om te lezen dat de kwaliteit van de elektrische scooters omhoog geschoten is. Als ik dan de Scooter&BikeXpress lees, en ik zie dat er heel veel fabrikanten zijn die toch voor een 60V26ah lithium ION kiezen i.p.v. loodaccu's, dan is dat een hele verbetering t.o.v. 2014 toen ik mijn prul kocht.
Ik vind het wel jammer dat bij Segway er gekozen is voor een laffe 48 volt accu.

IVA NCE PROlaf

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:16
Ik snap niet waarom er niet voor 72v of nog meer gekozen wordt, brengt nagenoeg alleen maar voordelen met zich mee.

Ik rij zelf niet heel veel op mijn scooter (inmiddels electrische auto gekocht) maar wanneer ik er op rij is het wel dolle pret.

Zou iemand interesse hebben in een mooie Super Soco TS die "lekker met het verkeer mee komt" dan pm me maar, andere zullen er wellicht meer gebruik van maken dan mij.

72v 20S20P pack van Samsung E7 cellen
Kelly omvormer (80A continue en iets van 200A piek?)
QS 4kw hub motor
ANT BMS 200A
Top snelheid zal rond de 90kmph oid liggen, rij hem zelf altijd afgeknepen.

[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 16-09-2021 17:17 ]

• greg-a
OlafBso schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:37:
[...]

Gewoon op Marktplaats zoeken op Novox C50 dan kom je hem vanzelf tegen.
Hij heeft echt alle onderdelen.

P.s. het doet me deugt om te lezen dat de kwaliteit van de elektrische scooters omhoog geschoten is. Als ik dan de Scooter&BikeXpress lees, en ik zie dat er heel veel fabrikanten zijn die toch voor een 60V26ah lithium ION kiezen i.p.v. loodaccu's, dan is dat een hele verbetering t.o.v. 2014 toen ik mijn prul kocht.
Ik vind het wel jammer dat bij Segway er gekozen is voor een laffe 48 volt accu.
Zeker jammer, en bij Segway ook nog eens gek want de Chinese versies (Ninebot) hebben 72V (of hoger) accu's

• JanR1965
Even een vraag van een volkomen leek:
wat is het voordeel van een 72V of hogere accu t.o.v. een 48V accu?

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 14:40
Heeft iemand hier wel eens een poging gedaan om een scooter (bromfiets of motor) om te laten keuren bij RDW?

Ik speel al enige tijd met het idee om een oude Vespa te kopen en deze helemaal op te knappen.

Aangezien je vanaf volgend jaar op snorfietsen overal een helm op moet, is voor mij het voordeel van mijn huidige 2t scooter weg, dan heb ik liever iets wat sneller gaat als ik toch aan de helm moet.

Omdat ik ook een A rijbewijs heb leek een 125-250cc Vespa wel leuk voor in de buurt. Per toeval kwam ik uit bij retrospectivescooters.com die kant en klare sets leveren, de vraag is alleen of dit ellende heeft als je t niet op kenteken laat aanpassen. Doel zou een top van 80-85 zijn en een range van rond de 50km, min of meer in lijn waar ze mee adverteren.

[ Voor 3% gewijzigd door gastje01 op 15-09-2021 14:17 ]

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

JanR1965 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:01:
Even een vraag van een volkomen leek:
wat is het voordeel van een 72V of hogere accu t.o.v. een 48V accu?
Mijn 48 volt haalt de afstand en snelheid niet die ik wil.
Hoe meer volt hoe harder en verder hij komt.

IVA NCE PROlaf

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

gastje01 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:14:
Heeft iemand hier wel eens een poging gedaan om een scooter (bromfiets of motor) om te laten keuren bij RDW?

Ik speel al enige tijd met het idee om een oude Vespa te kopen en deze helemaal op te knappen.

Aangezien je vanaf volgend jaar op snorfietsen overal een helm op moet, is voor mij het voordeel van mijn huidige 2t scooter weg, dan heb ik liever iets wat sneller gaat als ik toch aan de helm moet.

Omdat ik ook een A rijbewijs heb leek een 125-250cc Vespa wel leuk voor in de buurt. Per toeval kwam ik uit bij retrospectivescooters.com die kant en klare sets leveren, de vraag is alleen of dit ellende heeft als je t niet op kenteken laat aanpassen. Doel zou een top van 80-85 zijn en een range van rond de 50km, min of meer in lijn waar ze mee adverteren.
Op de site van de RDW genoeg info er over.
Is zo gebeurt ook, naar wat ik van eerdere ervaringen hier op het forum mag geloven.

IVA NCE PROlaf

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
OlafBso schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:13:
[...]

Mijn 48 volt haalt de afstand en snelheid niet die ik wil.
Hoe meer volt hoe harder en verder hij komt.
Afstand heeft niks met voltage te maken, snelheid inderdaad wel.
Afstand gaat puur om hoeveelheid energie in accu opgeslagen kan worden.

Overigens is een lithium 48v accu zelden 48v nominaal en kan ook al op 60v zitten.

Ik heb zelf 2kw op tegen de 60v, en dat rijdt circa 57 km/u op gps.

@gastje01 je bedoelt dus eigenlijk niet een scooter maar een lichte benzine motor omkeuren tot elektrisch?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• gastje01
OlafBso schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:14:
[...]
Op de site van de RDW genoeg info er over.
Is zo gebeurt ook, naar wat ik van eerdere ervaringen hier op het forum mag geloven.
Klopt. Ik ken echter weinig geen mensen die dit traject met succes doorlopen hebben, wel met auto’s, maar daar hebben we in dit geval niks aan. In de praktijk komt t volgens mij neer op een individuele keuring en die schijnen nogal kostbaar te zijn, vandaar dat ik wilde weten of dit iemand al gelukt was. Ter verduidelijking, ik bedoel dus een motor scooter, geen bromfiets.

@!null Yes! Een 125cc-ish performance maar dan elektrisch. Snel genoeg om een stukje provinciale weg mee te kunnen pakken, als je van A naar B gaat, maar vooral voor de fun binnendoor. Echt snel zal een oude Vespa toch nooit worden (en wil je niet ivm de remmen).

[ Voor 4% gewijzigd door gastje01 op 16-09-2021 15:24 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Technisch is het allemaal prima mogelijk. Maar ik zou inderdaad goed naar omkeuren kijken, dat kan lastiger zijn.

Overigens zijn er ook wel wat elektrische motorscooters, maar niet veel. Wellicht dat een 2e hands daarvan interessanter is, omdat het minder gedoe is.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• gastje01
Het gaat nét om de charme van de Vespa zelf, maar dan zonder de 2takt dampen en t onderhoud wat er bij een oude scooter komt kijken. T is vooral een beetje voor de leuk om zo’n ding naar eigen smaak op te knappen.

Ombouwen lijkt (zeker met een kant en klare set) de moeilijkheid niet. Ik kan alleen niet inschatten of het onverstandig (lees: was is de consequentie) is om met een omgebouwde maar niet omgekeurde scooter te rijden vs. de moeite die t kost om m op kenteken te krijgen.

• Card Nox
Ombouwen van brandstof naar electrisch is erg kostbaar. Is hier op het topic vanalles over te vinden. Ik meen dat het richting de 2000euro gaat vanwege een specifieke electrische keuring die plaats moet vinden.

Voor die range en performance zou je ook een Sonders Metacycle kunnen bestellen.

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
8 a 10k voor een motorfiets van P naar E op je kenteken omkeuren.

goedkoper is om een VX-1 te zoeken en die opvoeren/ombouwen naar lithium. of een bmw c evolution als je geld teveel hebt...

[ Voor 14% gewijzigd door flippy op 16-09-2021 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barmhartig
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-10-2023
Ik wil nieuwe accu ontwerpen. Standaard 13S maar de controller gaat volgens de specs tot 60 volt. Dus 14S kan sowieso, maar klein beetje overklokken zit in m'n tweakers genen; ik was van plan om tot 16 cellen in serie te zetten om te testen of de electronica het nog blijft doen en vervolgens pas een besluit te nemen over de configuratie. Ga ik dan gegarandeerd wat slopen bij 67,2V of gaat ie mogelijkerwijs niet meer aan en weet ik genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Barmhartig schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 02:34:
Ik wil nieuwe accu ontwerpen. Standaard 13S maar de controller gaat volgens de specs tot 60 volt. Dus 14S kan sowieso, maar klein beetje overklokken zit in m'n tweakers genen; ik was van plan om tot 16 cellen in serie te zetten om te testen of de electronica het nog blijft doen en vervolgens pas een besluit te nemen over de configuratie. Ga ik dan gegarandeerd wat slopen bij 67,2V of gaat ie mogelijkerwijs niet meer aan en weet ik genoeg?
negeer je controller. vervang dat ding gewoon met een KLS7218N en ga meteen naar 20S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Card Nox schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:21:
Ombouwen van brandstof naar electrisch is erg kostbaar. Is hier op het topic vanalles over te vinden. Ik meen dat het richting de 2000euro gaat vanwege een specifieke electrische keuring die plaats moet vinden.

Voor die range en performance zou je ook een Sonders Metacycle kunnen bestellen.
Dat blijft gewoon zo jammer, wil je ergens iets stimuleren, zou dit wel een aardig goeie markt zijn om dit makkelijker/toegankelijker te maken.

Ik ben 2 jaar geleden nog kort bezig geweest, met wat vrienden was het plan de originele Puch Maxi om te bouwen naar electrisch, na het zien van de 'nieuwe' puch maxi (is gewoon een e-bike), hardware/electronisch wat uitdagingen maar meer dan genoeg online te vinden, maar het was vrij snel einde oefening tot we richting keuring gingen en de extra kosten die daarbij komen kijken.

Ergens jammer, ik zou prima 4000-5000 uitgeven om een 'nostalgische' scooter/brommer electrisch te rijden, dan nu eentje te kopen in de winkel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Exact. Ik ben namelijk niet op zoek naar een vervoersmiddel dat me betrouwbaar en goedkoop van A naar B brengt zoals de voorgestelde modellen, daar heb ik een auto, motor en fiets voor (en nu de snorbrommer).

Het leek me leuk om specifiek een oude Vespa op te knappen, inderdaad iets met nostalgie. Aangezien er vaak toch praktisch alles onder uit moet, waarom niet meteen elektrisch, stuk duurzamer dan 2takt dampen uitstoten. Paar duizend euro is geen belemmering, maar de hier genoemde bedragen ex onderdelen maakt dat de zin je wel vergaat, dan maar milieu-onvriendelijk. Keuren voor veiligheid ben ik absoluut voor, maar blijkbaar zijn we daar in doorgeschoten.

Jammer, zeker als je ziet dat t in t buitenland wel gewoon kan..

[ Voor 11% gewijzigd door gastje01 op 17-09-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
het kan ook overal, behalve in nederland.

voor de brexit was het ook erg populair om met je omgebouwde scooter/motor naar engeland te gaan voor een keuring en dan bij de rdw importeren. was je 500 euro kwijt en kan/kon je bijna elk apparaat op de weg krijgen.

het kan ook via duitsland, italie en spanje nog steeds maar dat is wat meer gedoe. wel idioot veel goedkoper dan bij de rdw aanbellen. zelfde geintje kost nog geen 1000 bij de spanjaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yH8QB0JvJEpfFhC15GpNT2R8PxE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yOa4wJMe1AyQteUqZo3dYdWi.png?f=fotoalbum_large

De eerste update voor de Segway is beschikbaar (sinds mijn bezit) ! Dat word testrijden 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
ben ik nu ouderwets en ben ik raar dat ik mag verwachten van een fabrikant dat ze een product afmaken voor ze die op de markt brengen?

[ Voor 10% gewijzigd door flippy op 19-09-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Dan ben ik benieuwd welke firmware software je mobiel/pc heeft 😜. Wellicht off-topic maar ik ben blij dat fabrikanten verbetering kunnen toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ja.
Ik heb een auto op de oprit staan die afgelopen 5 jaar steeds béter is geworden met OTA updates. En hij was al prima (en "af") toen 'ie uit de fabriek kwam. Geweldig toch?
En m'n snorscootert nu dus ook. Welkom in 2021 _O_

Andere fabrikanten brengen elk naar een "nieuw model" uit. Was het vorige model dan ook niet "af"?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 19-09-2021 14:55 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
zo geweldig is het ook niet altijd, kijk maar naar Ev rijders die ineens een klap van hun accucapaciteit kwijt waren of laadvermogen werd de nek omgedraaid omdat de fabrikant een "foutje" had gemaakt en de auto anders affikt. of apple die een update uitbrengt enkele weken voordat een nieuw model uitkomt die oude modellen bijna onbruikbaar traag maakt om mensen te sturen naar het nieuwe model de accu te beschermen tegen vastlopers.

er zijn zoveel voorbeelden waarbij updates niet in het voordeel zijn van de consument of waarbij de fabrikant achteraf een gehaast product op de markt brengt dat het normaal is gwworden dat je gewoon een beta-tester bent geworden en niet een klant. "vroeger" kocht je een spel op een cardridge en werkte die gewoon zonder bugs of vastlopers. tegenwoordig koop je een blue ray die 40gb in beslag neemt op je console/pc en voordat je mag spelen moet je eerst 30gigabyte aand updates downloaden.

en dan heb ik het nog niet over de ruzie bij de opladers over het feit dat vaders niet zijn sigaret kan opladen omdat moeders haar boek en horloge aan het opladen is... de toekomst is stom. probeer die situatie eens aan iemand 20 jaar geleden uit te leggen... (en voor de jongeren onder ons, 20 jaar geleden is KORTER dan de 1e matrix film)

ja mag an een stuper simpel product zoals een fiets of scooter dat deze gewoon 100% softwaretechnisch werkt en veilig is zonder afhanelijk te zijn van updates om de paar weken...

[ Voor 12% gewijzigd door flippy op 19-09-2021 15:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
flippy schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:04:
ja mag an een stuper simpel product zoals een fiets of scooter dat deze gewoon 100% softwaretechnisch werkt en veilig is
Dat 'is 'ie gewoon hoor...
flippy schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:04:
zonder afhanelijk te zijn van updates om de paar weken...
Je bent er niet van afhankelijk. En je doet net of elk ander product "100% af" is. Niets is nooit "af", er is altijd ruimte voor verbetering. Ik vind 't jammer dat je zo laatdunkend denkt over iets wat in essentie gewoon tof is en juist iets waar een Tweakerhart blij van zou moeten worden. Maar goed, to each his/her own. Niemand dwingt je te updaten. Blijf je lekker in 1990 ;)

Anyhoe, ik ga even lekker updaten en een stukkie rijden :w

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 19-09-2021 15:17 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
RobIII schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:17:
[...]
Je bent er niet van afhankelijk. En je doet net of elk ander product "100% af" is. Niets is nooit "af", er is altijd ruimte voor verbetering. Ik vind 't jammer dat je zo laatdunkend denkt over iets wat in essentie gewoon tof is en juist iets waar een Tweakerhart blij van zou moeten worden. Maar goed, to each his/her own. Niemand dwingt je te updaten. Blijf je lekker in 1990 ;)
ik ben niet tegen de toekomst, ik ben tegen de weg die steeds meer producten/fabrikanten inslaan waarbij jij niet de baas bent van je eigendom.

er zijn al diverse scooters en vergelijkbare producten die constant naar het (chinese) moederschip in china bellen met hun ingebouwde simkaart en compleet over de zeik gaan en in de noodloop schieten als je uberhaupt nog willen rijden als je die eruit haalt en dan heb je nog natuurlijk de drones en zo die simpelweg gewoon glashard alle dienst weigeren zonder het ok van xi jinping te krijgen via een actuele firmware, dji is daar goed in, die moeten gewoon constant geupdate worden anders werken ze niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
flippy schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:23:
ik ben niet tegen de toekomst, ik ben tegen de weg die steeds meer producten/fabrikanten inslaan waarbij jij niet de baas bent van je eigendom.
Dat stem je met je portemonnee en koop je 't niet :z Als er geen vraag naar is stoppen ze vanzelf.
flippy schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:23:
er zijn al diverse scooters en vergelijkbare producten die constant naar het (chinese) moederschip in china bellen met hun ingebouwde simkaart en compleet over de zeik gaan en in de noodloop schieten als je uberhaupt nog willen rijden als je die eruit haalt en dan heb je nog natuurlijk de drones en zo die simpelweg gewoon glashard alle dienst weigeren zonder het ok van xi jinping te krijgen via een actuele firmware, dji is daar goed in, die moeten gewoon constant geupdate worden anders werken ze niet meer.
Volgens mij heb jij gewoon een paar slechte ervaringen gehad en strijk je nu alles over diezelfde kam. Ik sta er 180 graden anders in. Kom maar op met die verbeteringen, bugfixes, securityupdates en nieuwe features *O* _O_

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
RobIII schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:26:
[...]

Volgens mij heb jij gewoon een paar slechte ervaringen gehad en strijk je nu alles over diezelfde kam. Ik sta er 180 graden anders in. Kom maar op met die verbeteringen, bugfixes, securityupdates en nieuwe features *O* _O_
ik heb die ervaringen niet echt, maar ik ben wel diegene die het gezeik over zich heenkrijgt als het niet meer werkt. ga jij maar eens aan iemand uitleggen die net voor 2000 euro een drone heeft gekocht en dat kreng niet wilt opstijgen in zijn eigen weiland omdat die eerst een update binnen moet halen wat niet gaat want hij staat midden op een weiland.of voor 4000 euro een scooter gekocht die niet wilt rijden omdat hij eerst een simkaart terug in de accu moet stoppen...

vreemd dat een govecs en emax die verruit de beste controllers op de markt gebruikt al 15 jaar geen update nodig heeft gehad... de meeste dealers hebben niet eens de mogelijkheid om een update te doen...

en nee, ik heb ook om die reden gaan apple product meer gekocht in de afgelopen 15 jaar. het stopt bij mijn 6e generatie ipod die ik nog steeds gebruik...

[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 19-09-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien moet je dan iets anders gaan doen als 't je zo dwars zit... My $0.02

Klachten hou je altijd, een product kan altijd een mankement vertonen. Een TV die een keertje niet opstart, een oven wiens klok iets te snel loopt die je elke 3 maanden 5 minuten terug moet zetten, een brommer die een lekkende carter heeft, een stoomlocomotief die druk verliest door een verkeerd gemonteerd ventiel... shit happens. Maandagochtend modelletje, monteur met een katertje van de avond ervoor, productiefoutje, ontwerpfoutje. Dat is écht niet iets nieuws, dat is sinds de mensheid op deze aardbol rondloopt al hoor. En als je dergelijke problemen dan met een update kunt oplossen (of vóór zijn) is dat alleen maar tof. Dat je fabrikanten hebt die op afstand de boel verzieken is vers 2. Dan koop je gewoon nooit meer iets van die fabrikant en stem je met je portemonnee zoals ik al zei.
flippy schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:30:

en nee, ik heb ook om die reden gaan apple product meer gekocht in de afgelopen 15 jaar. het stopt bij mijn 6e generatie ipod die ik nog steeds gebruik...
En ik heb sinds de iPhone 3S elke 2 jaar de nieuwste gekocht en zit nu te wachten op mijn nieuwe 13Pro/Max en ik ben uiterst tevreden over elk van die telefoons én het OS (en watches, laptops, tablets, ...) geweest en koop de volgende geheid óók weer. Mijn jongste gebruikt mijn iPhone 6S die tot op heden nog steeds ondersteund en ge-update wordt, mijn oudste gebruikt mijn 7 max, mijn vriendin mijn oude X en mijn huidige 11 max schuift straks door naar haar en het hele riedeltje door tot aan de jongste... Dan hebben we het over apparaten van 8 jaar oud die geen van alle vergelijkbaar zijn met hoe ik ze kocht, daar is door die 8 jaar heen vanalles-en-nogwat aan verbeterd en gedicht met talloze updates.

Gebruik je liever Android? Prima toch! Doe je dat lekker. Ikke niet. Boeie. To each his own. Ik snap a) héél die Android vs Apple discussies nooit en b) de aversie tegen updates niet. Maar goed.

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 19-09-2021 15:46 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
verschil is dat die producten (tot zover) niet hardhandig en moedwillig door de fabrikant onbruikbaar worden gemaakt. al is apple en samsung goed aan de weg aan het timmeren als het lef hebt een onderdeel vervangen zonder hun zegen....

stel, jij vind het normaal dat je telefoon niet meer werkt als je een knop vervangt, vind je dat ook als je auto (of scooter) niet meer wilt rijden omdat je zelf een remblokje hebt vervangen of de ruitensproeier hebt bijgevuld zonder dat de fabrikant jouw daarvoor heeft gezegend of het niet bijgevuld is door een offciele dealer?

als je nu al scooters hebt die dienst weigert als die niet naar het moederschip in china kan bellen of de fabrikant stopt de servers (zoals je veel ziet in online games) word dat hele product onbruikbaar ondanks dat daar 0 fysieke reden voor is. jij kan het wel normaal vinden maar ik zou wel eens goed erover nadenken wat de gevolgen ervan zijn door blind zulke producten te kopen of adviseren aan anderen.

er is een groot verschil tussen een maandagochtdendmodel/foutje/bugje repareren en als fabrikant moedwillig het product onbruikbaar maken.

[ Voor 6% gewijzigd door flippy op 19-09-2021 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je cherry-picked nu gewoon extreme voorbeelden om je argument kracht bij te zetten. Ja, het zal vast voorkomen (en doet het ook), maar, nee, dat is niet de doorsnee gang van zaken. En again: niemand dwingt je die dingen te kopen noch te updaten 🤷‍♂️

We gaan compleet offtopic over een uodate die jou niet eens treft... om wat?

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 19-09-2021 15:50 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Nog verschil gemerkt met je Segway's na de update, RobIII?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
JanR1965 schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:00:
Nog verschil gemerkt met je Segway's na de update, RobIII?
Ik heb de mijne ge-update maar zit as we speak op die van IlseIII (die nog niet geüpdatet heeft want die ligt ziek op de bank) want die stond in de weg. Ik koppel even terug als ik meer weet.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
RobIII schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:49:
Je cherry-picked nu gewoon extreme voorbeelden om je argument kracht bij te zetten. Ja, het zal vast voorkomen (en doet het ook), maar, nee, dat is niet de doorsnee gang van zaken. En again: niemand dwingt je die dingen te kopen noch te updaten 🤷‍♂️

We gaan compleet offtopic over een uodate die jou niet eens treft... om wat?
is het zo extreem aan? er zijn genoeg fabrikanten die het normale leven/onderhoud/reparatie al lastig genoeg maken. alles van accus voor ebikes en scooters die je niet tussen fietsen/scooters mag verwisselen als die van jou leeg is maar die van de vrouw vol, onderhoud aan je auto wat op veel punten alleen kan worden gedaan door een dealer (zolang die het wilt/mag) tot het vervangen van je batterij in je telefoon. stukje bij beetje word je de controle afgepakt. pak maar eens een tesla buiten de garantie ga eens een draagarm of homokeneet/aandrijfas vervangen. veel plezier om die orgineel bij de brezan te krijgen.

ontopic: ik heb al tientallen scooters die niet meer mochten of kunnen rijden van chinese afkomst weer de weg op geholpen door alle electra eruit te trekken en te vervangen voor universele onderdelen. en in practisch alle gevallen werd de scooter daar beter van ipv slechter.

waarom kan een toko als govecs/emax wel een scooter neerzetten die 10+ jaar zonder gezeik werkt en waa rje gewoon alle onderdelen van kan en mag wisselen zonder 1 pipje van de computers maar een goedkope chinese scooter kapt ermee zodra hij niet meer naar huis mag bellen....

[ Voor 12% gewijzigd door flippy op 19-09-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Again: als het zo kut is: kóóp het dan niet. En laat mensen die genieten van hun aankoop lekker.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
RobIII schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:15:
Again: als het zo kut is: kóóp het dan niet. En laat mensen die genieten van hun aankoop lekker.
ik denk dat je mist dat de meeste mensen pas achterzulke zaken komen NADAT ze het hebben gekocht. ;)

immers ga je er niet van uit dat je als je een auto koopt en 3 jaar later een draagarm bij de brezan wilt bestellen dat je de toko uit word gelachen. of je fiets niks doet met die gloednieuwe accu zonder een programmering van de dealer die hij niet wilt geven omdat je de accu niet bij hem hebt gekocht....

de voorbeelden zijn eindeloos.

en het heeft niks te maken met de update die hier word aangehaald of een probleem die ik daarmee heb. ik zou alleen een daadwerkelijke changenote willen zien WAT ze exact aan hebben gepast.

[ Voor 46% gewijzigd door flippy op 19-09-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan is het toch spijt als haren op hún hoofd, niet het jouwe? ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-06 20:26
Volledig eens met flippy qua op de markt brengen van halfslachtige en half-functionele produkten. Functionaliteit toevoegen via updates prima, maar verplichte updates omdat iets anders niet meer werkt of überhaupt niet werkt, dat is waardeloos. Laatste posting can RobIII robduit bizar: alsof je het niet vervelend nag vinden dat anderen met gebakken peren zitten... ikke, ikke, ikke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dieken Taffert schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:09:
Laatste posting can RobIII robduit bizar: alsof je het niet vervelend nag vinden dat anderen met gebakken peren zitten...
Je mag het zéker vervelend vinden. Je hoeft het je alleen niet zo aan te trekken.
Gezellig joh d:)b Je verdraait mijn post(s) compleet. Goeie manier van discussiëren ook. Maar prima, blijf ik hier gewoon weg :w

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
RobIII schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:16:
[...]
Gezellig joh d:)b Je verdraait mijn post(s) compleet. Goeie manier van discussiëren ook. Maar prima, blijf ik hier gewoon weg :w
je mag dus niet verwachten van een producent dat ze een degelijk product in de vitrine zetten? als je de krant leest of een online artikel mag je toch verwachten dat er geen schrijffouten in zitten? als je dat vaak ziet zeg je toch ook tegen de buurman dat ie beter wat anders kan lezen....

het is helemaal niet erg om een bepaalde standaard te verwachten van een producent. helemaal gezien de bedragen die alleen al in dit topic rondgaan. als je 3000 euro neerlegt voor een scooter mag je verwachten dat die het blijft doen als de simkaart verlopen is of je nog steeds remblokjes kan kopen of de accu kan vervangen nadat het bedrijf over de kop is gegaan zoals letterlijk tientallen andere scootermakers al zijn gegaan.

[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 19-09-2021 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Volgens mij geraken we iets off-topic….

Anyhow, ik heb de update een paar dagen afgelopen donderdag gehad. Ik moet zeggen dat ik geen verschil heb gemerkt (ik heb geen dingen lopen meten zoals optrek snelheid en range ). maar ben benieuwd naar jullie ervaringen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Aaiii hier was ik al bang voor toen ik reageerde op het draadje van Flippy 🙈! Heb nog niet gereden but we shall see! Hoop stiekem dat de automatische knipperlicht beter gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
To update or not to update.. The eternal question 😜

Persoonlijk heb ik niets iets tegen updates als ze bugs fixen/funktionaliteit toevoegen, het onbruikbaar maken van iets is not done.

Persoonlijk update ik graag en zie ik updates als iets overwegend positiefs. Ik zou maar wat graag een update van mijn Kelly ontvangen want daar is nog veel ruimte voor verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Card Nox schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:40:
Persoonlijk update ik graag en zie ik updates als iets overwegend positiefs. Ik zou maar wat graag een update van mijn Kelly ontvangen want daar is nog veel ruimte voor verbetering.
stuur een mailtje naar kelly, vaak kunnen ze je wel helpen met bepaalde functionaliteit of als je een bug vind. ;)

ik heb enkele jaren geleden een dialoog gehad over een probleem die ik had en wat functionaliatiet die ik miste en later hadden ze de firmware en handleiding aangepast. *O*

[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 19-09-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 12:11
kvdbroucke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:20:
[...]

Hallo,

ik heb zelf een Monasso Grace met 2 akkus sinds 3 jaar met 8000 km op de teller voor Corona.
Als je je display wilt kunnen blijven gebruiken en de huidige controller, moet je je nieuwe accu zien te koppelen aan het originele BMS.
Als dat lukt kan je nog een 2 akku van 35Ah in parrallel plaatsen.
Het balanceren gaat dan veel langer duren of je zet een appart balancer board.

En anders gooi je alles er uit en zet een aftermarket controller en een GPS display.
Vervang ook de achterste dempers door zwaardere dempers, anders risceer je dat het wiel in de wielkast slaat op verkeersdrempels. ik spreek uit ervaring O-)

Success
De wielkast heb ik al vrij strak naar boven kunnen drukken. Toen ik deze kocht, zag ik wel dat de bedrading naar het lampje van de kentekenplaat doorgesleten was hierdoor. Ik merk vooralsnog niet dat het nu in de wielkast slaat.

Ik heb bovenstaande geprobeerd(nieuwe accu gekoppeld aan originele BMS). Wanneer ik de sleutel omdraai, gaat het display aan voor een seconde. De lampen gaan lafjes aan, reageert niet wanneer er gas gegeven wordt. Geen idee waarom dit gebeurt. Komt iemand dit bekend voor?

Ik denk dat er toch aftermarket speelgoed erin gezet moet worden. Ik heb rondgezocht. In hoeverre zijn de producten compatibel met elkaar? Of kunnen alle aftermarket BMS'en praten met bijv. elke Kelly controller?
Of zijn er specifieke (combinaties van) producten die geadviseerd worden?
Het enige wat ik weet is dat er een 1200W motor in zit en heb nu 2 accu's (20Ah 60V en 35Ah 60V)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
er zijn vrij veel bms-en die zelfmoord plegen als je klooit met de accu.

dus bms vervangen met een universele (zie eerder in topic) en een middenmootje kelly controller en je bent er.

de meeste fabriek af scooters zoals niu en vrienden (en alle e-bikes) hebben actieve communicatie tussen de accu en controller zodat je vast zit in hun ecosysteem. een aftermarket controller zoals een kelly kan het geen bal schelen wat je qua accu eraan hangt zolang je er maar voor zorgt dat die kan leveren wat je vraagt/instelt. er is geen enkele communicatie nodig tussen accu en controller. het enigste wat de controller nodig heeft is het voltage en dat meet die zelf. het is de taak van de bms om de accu te beveiligen als er wat fout gaat, als er niks fout gaat doet ie dus niks en heeft ie ook niks te maken met andere dingen in de scooter. net als de zekering in je meterkast en de tv. die praten ook niet met elkaar maar als de tv iets doet waar de zekering iets van moet vinden wint die wel de discussie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

greg-a schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:05:
Volgens mij geraken we iets off-topic….

Anyhow, ik heb de update een paar dagen afgelopen donderdag gehad. Ik moet zeggen dat ik geen verschil heb gemerkt (ik heb geen dingen lopen meten zoals optrek snelheid en range ). maar ben benieuwd naar jullie ervaringen !
Vandaag m’n normale woon-werkverkeer ritje gehad. Enige wat ik opmerkte is dat de Bluetooth niet gelijk verbonden was. Qua rijden exact het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
EBreu schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:11:
[Afbeelding]

De eerste update voor de Segway is beschikbaar (sinds mijn bezit) ! Dat word testrijden 😜
Hmm, voor mij is er (nog) niks…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4_JsHjofIRefNYukxfMUpy6gp8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lRWXZxDX20ykKQNxYzCE6487.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mmxmmx
Pizza koffer gekocht voor helm en of boodschappen en of voor broodjes en thermoskan koffie voor de wat langere ritjes.
Wat mij opgevallen is je hoort nu alle geluiden die normaal worden overstemd door motor geluid das wel ff wennen :)
Heb nu iets van 140 KM op de teller staan.
Een echte aanrader wel. :Y
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/85xfMSRm/Scooter.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Dat is wennen hè ! Vind het heerlijk zo rond rijden. Maar de andere verkeersdeelnemers schrikken nog wel eens als je voorbij zoeft.

• JanR1965
mmxmmx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 03:46:
Pizza koffer gekocht voor helm en of boodschappen en of voor broodjes en thermoskan koffie voor de wat langere ritjes.
Wat mij opgevallen is je hoort nu alle geluiden die normaal worden overstemd door motor geluid das wel ff wennen :)
Heb nu iets van 140 KM op de teller staan.
Een echte aanrader wel. :Y
[Afbeelding]
Gefeliciteerd met je aankoop. Mooie scooter die Nipponia E-Rex.
Wat is de actieradius en de topsnelheid?

Groet, Jan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
mmxmmx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 03:46:Wat mij opgevallen is je hoort nu alle geluiden die normaal worden overstemd door motor geluid das wel ff wennen :)
ga er wel vannuit dat je steeds meer aan gaat ergeren hoeveel lawaai andere scooters eigenlijk maken. en kleine rammeltjes en kraakjes van je eigen scooter. en windgeruis van je helm. en de sleutelbos die tikt tegen je bekapping...

• mmxmmx
flippy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:42:
[...]

ga er wel vannuit dat je steeds meer aan gaat ergeren hoeveel lawaai andere scooters eigenlijk maken. en kleine rammeltjes en kraakjes van je eigen scooter. en windgeruis van je helm. en de sleutelbos die tikt tegen je bekapping...
LOL ja klopt helemaal.
Het overheersende geluid tijdens het rijden is inderdaad het windgeruis van je helm 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
JanR1965 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:17:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop. Mooie scooter die Nipponia E-Rex.
Wat is de actieradius en de topsnelheid?

Groet, Jan
Moet wel ff opmerken dat de actieradius ook afhankelijk is van je eigen gewicht (120 Kilo) en de weersomstandigheden.
Ik heb 2 accu's met een actieradius van 50 KM per stuk volgens de handleiding maar in de praktijk is dit 35 KM per accu.
Ik moet dit nu wel ff opnieuw gaan bereken want nu ik beide accu's getraind heb zo als dat heet zou je er ook langer mee moeten kunnen rijden.

Top snelheid ondanks mijn 120 Kilo is 48KM per uur ik kan goed met het mede verkeer mee komen en word zelden ingehaald mits het een jonge knul is in een te dikke bak met boem boem muziek aan :)
Het waait hier erg hard ik woon namelijk ook nog eens aan de zee.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
EBreu schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:59:
Dat is wennen hè ! Vind het heerlijk zo rond rijden. Maar de andere verkeersdeelnemers schrikken nog wel eens als je voorbij zoeft.
Gebruik regelmatig de toeter om over stekende kinderen te waarschuwen dat ik er aan kom :)
Maar inderdaad de reacties zijn vaak erg leuk en positief van de mede weg gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
mmxmmx schreef op donderdag 23 september 2021 @ 00:13:
[...]

Moet wel ff opmerken dat de actieradius ook afhankelijk is van je eigen gewicht (120 Kilo) en de weersomstandigheden.
Ik heb 2 accu's met een actieradius van 50 KM per stuk volgens de handleiding maar in de praktijk is dit 35 KM per accu.
Ik moet dit nu wel ff opnieuw gaan bereken want nu ik beide accu's getraind heb zo als dat heet zou je er ook langer mee moeten kunnen rijden.

Top snelheid ondanks mijn 120 Kilo is 48KM per uur ik kan goed met het mede verkeer mee komen en word zelden ingehaald mits het een jonge knul is in een te dikke bak met boem boem muziek aan :)
Het waait hier erg hard ik woon namelijk ook nog eens aan de zee.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt :+

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik ben zelf ook geen lichtgewicht, dus dat komt aardig overeen.
Het inhaalgedrag van automobilisten komt ook aardig overeen met mijn huidige ervaringen (ik rij nog 2 takt, en ben in de overstap modus).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Ik denk er nog steeds over om een vrachtwagenhoorn te installeren.
De Nijmeegse studenten op het fietspad zijn doof, rijden met 5 mensen naast elkaar en zwabberen ook nog eens alle kanten op. Daarnaast zijn er mensen die op een elektrische fiets rijden en denken wel even in te kunnen halen als ik er aan kom.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
OlafBso schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:01:
Ik denk er nog steeds over om een vrachtwagenhoorn te installeren.
De Nijmeegse studenten op het fietspad zijn doof, rijden met 5 mensen naast elkaar en zwabberen ook nog eens alle kanten op. Daarnaast zijn er mensen die op een elektrische fiets rijden en denken wel even in te kunnen halen als ik er aan kom.
Goed idee zeg!
Ik herken je verhaal 100%

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:43
[b]Moet wel ff opmerken dat de actieradius ook afhankelijk is van je eigen gewicht (120 Kilo) en de weersomstandigheden.
Welk type accu heb je? Ik dacht te zien dat je een 20Ah en 26Ah versie kan kiezen.

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
CasterTroy schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:28:
[...]

Welk type accu heb je? Ik dacht te zien dat je een 20Ah en 26Ah versie kan kiezen.
Ga straks ff kijken ik kom hier op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik ken deze scooters niet, maar wel de mijne op 8:35. Met een duitse Emco sticker er op dan. :*)
Helaas geen accu te zien.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Altijd leuk zulke filmpjes!

De website:
https://www.znen.com/

[ Voor 41% gewijzigd door EBreu op 24-09-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Vanmorgen was er weer een firmware update beschikbaar voor de Segway E110SE. Ditmaal voor het Dashboard. Geen idee of er een echt verschil te merken is .

Edit: de kilometerteller stopt nu exact bij 45 km/h.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDp8hKwYZr217hwFEjkCpp9jknI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p8cNQowcOctepoD1G8FUk29s.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door EBreu op 27-09-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
EBreu schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:58:
Vanmorgen was er weer een firmware update beschikbaar voor de Segway E110SE. Ditmaal voor het Dashboard. Geen idee of er een echt verschil te merken is .

[Afbeelding]
Was dit voor de update 47 km/u?
Is er ook verschil in daadwerkelijke snelheid, na de update ("google maps kilometers")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdbroucke
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-08-2024
Ebbie73 schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:37:
[...]

De wielkast heb ik al vrij strak naar boven kunnen drukken. Toen ik deze kocht, zag ik wel dat de bedrading naar het lampje van de kentekenplaat doorgesleten was hierdoor. Ik merk vooralsnog niet dat het nu in de wielkast slaat.

Ik heb bovenstaande geprobeerd(nieuwe accu gekoppeld aan originele BMS). Wanneer ik de sleutel omdraai, gaat het display aan voor een seconde. De lampen gaan lafjes aan, reageert niet wanneer er gas gegeven wordt. Geen idee waarom dit gebeurt. Komt iemand dit bekend voor?

Ik denk dat er toch aftermarket speelgoed erin gezet moet worden. Ik heb rondgezocht. In hoeverre zijn de producten compatibel met elkaar? Of kunnen alle aftermarket BMS'en praten met bijv. elke Kelly controller?
Of zijn er specifieke (combinaties van) producten die geadviseerd worden?
Het enige wat ik weet is dat er een 1200W motor in zit en heb nu 2 accu's (20Ah 60V en 35Ah 60V)
Dan kan je best het advies van Flippy volgen.
In elk geval bedankt voor deze feedback. Nu weet ik ook wat er op mij afkomt als mijn akku's het begeven.
;)
Onze km teller is ondertussen bij 0 herbegonnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

JanR1965 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:06:
[...]

Was dit voor de update 47 km/u?
Is er ook verschil in daadwerkelijke snelheid, na de update ("google maps kilometers")?
Net getest maar de topsnelheid is nog steeds 43km/h op de gps . Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqvh8wgd16nY3qG-j-nS65MwUu4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tCoWF2ONYH8JhNosWQhMcelP.png?f=fotoalbum_large

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 12:11

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
faalt zo te zien veilig. in tegenstelling tot een bezinebrommer die vrijwel meteen compleet in lichterlaaie staat is dit een veel beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
EBreu schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:58:

[Afbeelding]
Viel mij ook al op, die van mij stopt op exact 25 km/h. Maar, dit blijft ie aangeven, voor die update gaf ie wel eens 28 of 29 km/h aan als je naar beneden gaat. Volgens mij zit er gewoon een
code:
1
Clamp()
op de waarde.. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-06 22:31
gerwim schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

Viel mij ook al op, die van mij stopt op exact 25 km/h. Maar, dit blijft ie aangeven, voor die update gaf ie wel eens 28 of 29 km/h aan als je naar beneden gaat. Volgens mij zit er gewoon een
code:
1
Clamp()
op de waarde.. ;-)
code:
1
2
3
 if(snelheid > 25){
snelheid = 25;
}

:+

Overigens geeft mijn IVA S5 standaard 47 als "piek" snelheid. Volgens GPS is dit alleen "maar" 42/43.
Het kan zijn dat Segway een correctie heeft doorgevoerd op de manier waarop ze de snelheid berekenen. Maar het kan ook net zo goed zijn dat ze het hebben gedaan met de code hierboven.

Het nadeel van die hogere snelheid op de display vind ik wel wat de km teller ook een stukje sneller loopt. Afwijking is iets van 10%, ik zit op bijna 7600km dus dat is een afwijking van mijn huis naar Berlijn inmiddels...
Dat zijn km's die ik niet heb gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Meer mensen bij wie de Super Soco app momenteel faalt? Was uitgelogd en bij inloggen volgt een foutmelding:
Error in execution; nested exception is
io.lettuce.core.RedisCommandExecutio
Exception: MISCONF Redis is
configured to save RDB snapshots, but
it is currently not able to persist on
disk. Commands that may modify the
data set are disabled, because this
instance is configured to report errors
during writes if RDB snapshotting fails
(stop-writes-on-bgsave-error option)
Please check the Redis logs for details
about the RDB error.
Is denk ik serverside want het gebeurt zowel op iOS als Android, ook na verwijderen en herinstalleren van de app. Wel slordig van SuperSoco.. 🤔

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Joch_um_all schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:06:

Helaas stopte hij er eergisteren mee. Kwam niet meer uit mode 1 en accelereert steeds heel even naar 5kmh om dan weer te stoppen. Geen foutcode. De dealer heeft segway er inmiddels bijgehad. Ze zijn nog aan t troubleshooten en zetten nu in op een fout in de displayunit die ze gaan vervangen. Ben benieuwd, want het is echt een fantastische scooter, maar dan moet ie t wel doen!
Ik was even benieuwd hoe dit is afgelopen?

Groet,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:11
Engie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

code:
1
2
3
 if(snelheid > 25){
snelheid = 25;
}

:+

Overigens geeft mijn IVA S5 standaard 47 als "piek" snelheid. Volgens GPS is dit alleen "maar" 42/43.
Het kan zijn dat Segway een correctie heeft doorgevoerd op de manier waarop ze de snelheid berekenen. Maar het kan ook net zo goed zijn dat ze het hebben gedaan met de code hierboven.

Het nadeel van die hogere snelheid op de display vind ik wel wat de km teller ook een stukje sneller loopt. Afwijking is iets van 10%, ik zit op bijna 7600km dus dat is een afwijking van mijn huis naar Berlijn inmiddels...
Dat zijn km's die ik niet heb gemaakt
Herkenbaar.
Zit zelf op een snor S5 en heb dezelfde cijfers.

Hoe gaat het met je software-mod-hobby btw? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engie
ezra070 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Herkenbaar.
Zit zelf op een snor S5 en heb dezelfde cijfers.

Hoe gaat het met je software-mod-hobby btw? :)
Momenteel heel slecht. Ik kan niet de juiste software vinden om met de controller te praten. Blijkbaar hebben ze voor praktisch iedere variant een andere versie software tool. Welke niet met elkaar samenwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timverbeij
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
Hi iedereen, ik zit eraan te denken om de Segway E110SE (25km/u) te kopen maar ik vroeg me af of er al een indicatie is over wanneer de officiële software om de snelheid aan te passen wordt vrijgegeven van Segway. Het zou voor mij ideaal zijn om de snelheid aan te passen naar rond de 30 km/u. Denken jullie dat het een kwestie van tijd is voordat de software wordt vrijgegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 22:29

Shabbaman

Got love?

Waarom zou een fabrikant software vrijgeven waarmee je de typekeuring kan omzeilen? Wat hebben ze daarmee te winnen? Is het bij andere fabrikanten gebruikelijk om dat te doen?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

timverbeij schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:36:
Hi iedereen, ik zit eraan te denken om de Segway E110SE (25km/u) te kopen maar ik vroeg me af of er al een indicatie is over wanneer de officiële software om de snelheid aan te passen wordt vrijgegeven van Segway. Het zou voor mij ideaal zijn om de snelheid aan te passen naar rond de 30 km/u. Denken jullie dat het een kwestie van tijd is voordat de software wordt vrijgegeven?
Helaas niet bekend. Qua rij eigenschappen zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Shabbaman schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:13:
Waarom zou een fabrikant software vrijgeven waarmee je de typekeuring kan omzeilen? Wat hebben ze daarmee te winnen? Is het bij andere fabrikanten gebruikelijk om dat te doen?
De meeste bromscooters in NL rijden 54 km/h . Zonder problemen te hebben met typegoedkeuringen. Rijdt net even wat lekkerder met inhalen en sneller verkeer voor te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engie
EBreu schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:31:
[...]

De meeste bromscooters in NL rijden 54 km/h . Zonder problemen te hebben met typegoedkeuringen. Rijdt net even wat lekkerder met inhalen en sneller verkeer voor te blijven.
Nadat de prop uit de uitlaat is of de vario eruit is gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 15:37
timverbeij schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:36:
Ik vraag me bij deze monstertjes vooral af of die optie tot een tweede accu bij de E110S waar ik her en der over lees en hoor ook echt kan en ooit nog uitkomt... Er is nog best wel wat tegenstrijdige informatie te vinden online over scooters (je vindt gerust websites die claimen dat de Fiddle 2 uit 2020 en 2021 een injectiemotor heeft... wat niet zo is) en al helemaal over elektrische scooters :/
Pagina: 1 ... 46 ... 74 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.