• flippy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
mmxmmx schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:23:
[...]

Heb hem al 2 maanden dus geld terug kan niet meer en dan moet ik hopen op de bereidwilligheid van de scooter winkel denk ik.
Denk jij dat hij niet te repareren is ?
als het een defect is moeten ze het fixen.

kunnen ze het niet fixen moeten ze je wat anders aanbieden.

yay EU garantiewetgeving.

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• mmxmmx
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 04:54
flippy schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:24:
[...]

als het een defect is moeten ze het fixen.

kunnen ze het niet fixen moeten ze je wat anders aanbieden.

yay EU garantiewetgeving.
Oke daar kan ik wel wat mee :)
Dankjewel ik zal hier zeker wat mee doen.

Global Verwarming zal op den duur de Centrale Verwarming vervangen en dat is goed voor het mileu !!!

• flippy
  • Niet online
mmxmmx schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:26:
[...]
Oke daar kan ik wel wat mee :)
Dankjewel ik zal hier zeker wat mee doen.
dat de wetgeving zo werkt is iets anders dan de winstmarge van de winkel en fabrikant waarje aan gaat rommelen...

• RobIII
  • Laatst online: 18:26

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

O+
Vandaag +/- 75km gekacheld. En (volgens de app) nog wel +/- 20 "in de tank" - van dinnetje. De mijne was een heel eind leeg, maar ik weeg dan ook *kuch* iets meer *kuch* dan haar :+

Helaas niet heel veel (zeg maar geen) "extra" tijd gehad voor vragen aan de dealer. Vanochtend, du moment supreme, besloot de Rabo namelijk even lekker op hun gat te gaan en was er dus lichte paniek en had ik wel even andere dingen aan mijn hoofd :P

Ik zal komende dagen proberen vragen over een E110SE te beantwoorden. Volgende week zie ik de dealer weer ivm. één slot dat nog ontbrak.

Eén ding dat ik wat minder vind is dat je smaakje 1, 2 of 3 van de blieb-bloops kunt kiezen maar (afaik) geen eigen. En ik wil niet elke keer als ik m'n kont van m'n zadel licht of een knopje indruk een bleep-bloop. Maar ik wil wél mijn richtingaanwijzer horen; maar mute ik de bleep-bloops dan hoor ik dus ook geen richtingaanwijzer en dientengevolge vergeet ik die, als autorijder :P , dus steeds uit te zetten.

Ander dingetje: ik kan de scooter van mijn vriendin niet ook koppelen in mijn app ("is reeds gekoppeld aan een telefoon(nummer)"). Maar ik zie nog wel gebeuren dat de ene in de schuur voor de andere staat en je dus die effe gauw wil grijpen - dat kan natuurlijk met de sleutel en keyfob dinges en desnoods pincode maar met de bluetooth ("airlock") zou toch ook wel tof zijn.

Anyhoe; kleinigheidjes; verder super happy mee. Rijdt heerlijk, lekker zoeven. Groot deel van de rit ~20 gereden, was meer dan genoeg met 't mooie weer, maar sommige stukken ook even gekeken hoe hard 'ie kon natuurlijk (28, 29, rond die koers) en vanalles geprobeerd. Al-met-al (met nog geen 100km ervaring mind you, dus neem dat mee in je eigen afwegingen) blij met deze aanschaf *O* _O_

Oh, en opeenvolgende kentekens O+ en we gaan ze 'beletteren' met "Ilse" en "RobIII" :D

Edit: nevermind vwb knipperlicht. Nog wat opties ontdekt :D

[Voor 13% gewijzigd door RobIII op 04-09-2021 21:59]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• lost95
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:51
Ik neem aan dat jullie zelfde anwb kleding setje kopen 😉.

Maar mooie dingen idd. Ik heb zelf waarschuwingsgeluiden redelijk zacht staan, dan "hoor" ik de knipperlichten nog wel maar andere geluiden zijn dan minder storend. Automatisch knipperlicht uit werkt niet helemaal feilloos bij mij.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

lost95 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:08:
Ik neem aan dat jullie zelfde anwb kleding setje kopen 😉.
Uiteraard :P

Even wat ongunstiger foto's (want donkere schuur enzo). Probeer morgen met mooi weer even "naast elkaar" foto's te maken.

Edit: ik vind ze gaaf d:)b :P

[Voor 16% gewijzigd door RobIII op 05-09-2021 10:59]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• EBreu
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 16:02
Ik rij ook sinds maart op een Segway E110SE bromscooter. Echt een fijne scooter met een leuke app en forum. Dankzij de Power assist trekt de scooter prima op. Alleen die snelheid met moeite 47km/h, blijft lullig om bijgehouden te worden door een boomer met blik “op eindig” op een pedelec 😞.

Dus opvoeren naar 54km/h zou toch echt fijn zijn! Jammer dat dit nog niet mogelijk is.

Ik wilde oorspronkelijk een Etergo AppScooter kopen maar goed dat bleek achteraf een sprookje te zijn.

Segway E110SE

• greg-a
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:33
EBreu schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:25:
…Dankzij de Power assist trekt de scooter prima op….
Wat is power assist en waar vind ik dat ? Klinkt interessant

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Power assist is toch als je loopt naast/met je scooter dat je niet zo zwaar hoeft te duwen :?

Zit gewoon in sertings

[Voor 66% gewijzigd door RobIII op 05-09-2021 19:59]

Over mij

• greg-a
Dat is inderdaad gewoon “push assist” en heeft niets met (snel) optrekken te maken ;)

Wat een slechte vertaling naar het Nederlands trouwens.

• JanR1965
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15:01
Ik zit met de volgende vragen over de Segway E125S. Misschien dat iemand hier op dit forum een antwoord weet.
Ik heb Seway zelf al 2x gebeld, maar daar kom ik niet verder:

1. In de scooter zit een datakaartje, die de eerste 2 jaar gratis is.
Hoeveel moet je na 2 jaar gaan betalen?
Is het noodzakelijk, of rijd de scooter ook wel zonder, maar kun je bijv. de app niet gebruiken.

2. In de gebruikershandleiding staat wel 2 x dat de scooter beter niet in de regen gebruikt kan worden.
Dit lijkt me heel vreemd, en zal toch niet kloppen. Maar toch, het staat in de manual. verwarrend dus

alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,

Jan

• gerwim
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 23:06
Goede vragen @JanR1965, ben zelf ook erg benieuwd. Ben aan het kijken naar een e110se, maar kan eigenlijk niet veel reviews vinden (behalve wat hier in deze thread al gepost is, dank daarvoor :)).

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

JanR1965 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:43:
2. In de gebruikershandleiding staat wel 2 x dat de scooter beter niet in de regen gebruikt kan worden.
Dit lijkt me heel vreemd, en zal toch niet kloppen. Maar toch, het staat in de manual. verwarrend dus
Ik neem aan dat je hier op doelt?

Dat lijkt me eerder een algemene "we dekken ons tegen alles in"-waarschuwing dat je met "noodweer" niet de weg op moet gaan. Die laatste zin met rode pijl ("Bij het rijden in regenachtig weer...") bevestigt dat natuurlijk wel een beetje.
Is het noodzakelijk, of rijd de scooter ook wel zonder, maar kun je bijv. de app niet gebruiken.
Hier heb ik ook nog niet echt een antwoord op (ik vraag me ook af of ik een eigen SIM kan plaatsen - maar ik verwacht dat je alsnog voor de "cloud dienst" betaalt aan segway tzt, niet alleen voor de datasim).
Wat zeggen ze dan?

Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen maar misschien dat je hier iets kunt vinden:

https://forums.segwaychat.org/
https://www.segwayforums.com/
https://scootertalk.org/forum/viewforum.php?f=54

Alle 3 weinig over (e-)scooters / geen hits op E110S

[Voor 27% gewijzigd door RobIII op 06-09-2021 13:58]

Over mij

• JanR1965
Bedankt RobIII, voor je duidelijke reactie.
En inderdaad, de aangewezen passages bedoel ik in de handleiding.
Al lijkt het er nu op dat je wordt gewaarschuwd voor rijden in slecht weer i.v.m. gladheid of iets dergelijks.
Het wordt dus niet afgeraden i.v.m. de scooter zelf.
Wat je zegt: iets met indekken ;-)

Mijn ervaring met het bellen van Segway is: ze noteren je vraag en mailadres, en je zult per mail een antwoord ontvangen. Ik heb tot nu toe nog niks ontvangen (na anderhalve week).
Ook was het tot 2 x toe erg onduidelijk voor wat voor een vervoermiddel ik belde: "een wat?? E125S?? oke...en wat is uw vraag dan?"...al met al geen sterk optreden van Segway.

• flippy
  • Niet online
de segway is een normale chinese ninebot N serie scooter met een segway label. denk als je die richting op gaat zoeken dat je meer info vind.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

JanR1965 schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:11:
Mijn ervaring met het bellen van Segway is: ze noteren je vraag en mailadres, en je zult per mail een antwoord ontvangen. Ik heb tot nu toe nog niks ontvangen (na anderhalve week).
Ook was het tot 2 x toe erg onduidelijk voor wat voor een vervoermiddel ik belde: "een wat?? E125S?? oke...en wat is uw vraag dan?"...al met al geen sterk optreden van Segway.
Waar heb je mee gebeld? Ik ontdek net in de app ergens diep in een menu:

segway-nl@sertec360.com
+31 73 744 00 40

Die doen schijnbaar de afhandeling repairs - geen idee hoeveel / of zij iets weten van deze scooters, maar it's worth a shot, toch?
flippy schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:31:
de segway is een normale chinese ninebot N serie scooter met een segway label. denk als je die richting op gaat zoeken dat je meer info vind.
Er is sowieso (nog) bar weinig te vinden over de E110S(E) en E125S, maar als je iets gevonden hebt hoor ik 't graag! :) Zélfs de help-sectie in de Segway app is tumbleweed...

En dat "community" gebeuren in de app is zwaar klote te doorzoeken/browsen.

[Voor 42% gewijzigd door RobIII op 06-09-2021 16:11]

Over mij

• gerwim
Net even bij een dealer geweest, proefritje gemaakt op de e110se, rijdt wel erg lekker! Vraag is alleen of ik 'em in de schuur kwijt kan, vanwege grote draaicirkel.. Zaterdag weer even langs en dan naar huis rijden, om te testen :-).

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

gerwim schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:35:
Vraag is alleen of ik 'em in de schuur kwijt kan, vanwege grote draaicirkel..
Ik dacht er twee kwijt te kunnen in de schuur :') Turns out dat 1 al een uitdaging is :X Ligt overigens ook een beetje aan de indeling / moeilijke hoek van de schuur bij ons, maar zo'n fucker is groter (en zwaarder) in zo'n kleine ruimte dan je denkt en manoeuvreren is best wel lastig :X

[Voor 25% gewijzigd door RobIII op 06-09-2021 16:47]

Over mij

• JanR1965
RobIII schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:01:
[...]

segway-nl@sertec360.com
+31 73 744 00 40

Klopt, met dat nummer dus

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:15
Evt hondje / motor mover kopen om beter te kunnen manoeuvreren.

• gerwim
RobIII schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:39:
[...]

Ik dacht er twee kwijt te kunnen in de schuur :') Turns out dat 1 al een uitdaging is :X Ligt overigens ook een beetje aan de indeling / moeilijke hoek van de schuur bij ons, maar zo'n fucker is groter (en zwaarder) in zo'n kleine ruimte dan je denkt en manoeuvreren is best wel lastig :X
Ja.. dat ding is echt groter dan ik had verwacht... Heb nog even de achterkant opgetild om te kijken of ik de scooter op die manier kan draaien.. Zou eventueel kunnen maar is wel pittig... 😅

Dit moet ie manoeuvreren:

Achter de deur (die op een kier staat) is dus een gang, daarna moet ie gelijk in de schuur (deur is niet zichtbaar, zit aan de linker kant). Wellicht dat achter uit wil.. We gaan het zien :+

[Voor 3% gewijzigd door gerwim op 06-09-2021 17:04]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Card Nox schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:51:
Evt hondje / motor mover kopen om beter te kunnen manoeuvreren.
Ghe! Dat is nog eens een goeie tip! _/-\o_

Over mij

• NaN
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

RobIII schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:24:
[...]

Ghe! Dat is nog eens een goeie tip! _/-\o_
Krijg je nog een tip: je kan je scooter/motor ook draaien op de standaard. Zoek maar eens op YouTube hiernaar.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

NaN schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:25:
[...]

Krijg je nog een tip: je kan je scooter/motor ook draaien op de standaard. Zoek maar eens op YouTube hiernaar.
Ja ik had al even een korte verkenning gedaan en kwam op zoiets uit. Niet specifiek die wellicht maar dat idee.

Over mij

• flippy
  • Niet online
NaN schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:25:
[...]

doe dat maar niet, die chinese standaardjes zijn daar niet op gemaakt. die lubberen zo uit.

• greg-a
een motor mover kan ik zeker aanbevelen. Heb er ook eentje gekocht voor de Segway om 'm in de box te krijgen. Het maakt het leven een stuk makkelijker!!

• EBreu
RobIII schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:57:
Power assist is toch als je loopt naast/met je scooter dat je niet zo zwaar hoeft te duwen :?

Zit gewoon in sertings[Afbeelding]
Nee yo 😅!
Als het bedoeld is om er mee te lopen dan hoeft de zadeldetectie toch niet geactiveerd te zijn. Zie ook deze button :
[

[Voor 12% gewijzigd door EBreu op 06-09-2021 22:06]

Segway E110SE

• EBreu
Ik zit met de volgende vragen over de Segway E125S. Misschien dat iemand hier op dit forum een antwoord weet.

Je kan dan geen gebruik maken van deze diensten:

Lijkt mij dat je dan nog steeds kan rijden met de scooter.

Segway E110SE

• EBreu
RobIII schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:01:
[...]

segway-nl@sertec360.com
+31 73 744 00 40

Die doen schijnbaar de afhandeling repairs - geen idee hoeveel / of zij iets weten van deze scooters, maar it's worth a shot, toch?

[...]

Er is sowieso (nog) bar weinig te vinden over de E110S(E) en E125S, maar als je iets gevonden hebt hoor ik 't graag! :) Zélfs de help-sectie in de Segway app is tumbleweed...

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Is ook best logisch, Nederland is het enige land in Europa waar deze scooters rond rijden. De Chinezen in de community lijken met andere dingen bezig te zijn dan wij Europeanen. Als je in de Q&A Segway eScooter E selecteert ben je in de juiste sectie . Alleen alle andere gebruikers plaatsen hun kickscooter vragen ook in die sectie (verkeerd dus).

Segway E110SE

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

EBreu schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:49:
[...]

Nee yo 😅!
Als het bedoeld is om er mee te lopen dan hoeft de zadeldetectie toch niet geactiveerd te zijn.
Dat lijkt me juist wel :? Je moet toch niet op het zadel zitten (en dus zadeldetectie aan hebben staan) om powerassist te krijgen?

https://tweakers.net/i/KVpAIfb2743AQsJgedm-a1-pbn8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jbjswFzfKjXqsMhnSbVmMT24.png?f=fotoalbum_large

Zo noemen ze 't bij de Segway PT ook, en idem bij de kickscooter:

https://tweakers.net/i/80xxlPosAFIqzRsqCK8WHxXEuLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pAECJON3FVl6uJRQS39g8s4G.png?f=fotoalbum_large

Dat zou de uitleg onder die optie anders ook wel heel raar maken:
Als power-assist nodig is, draai dan aan de gashendel
Dat doe je toch sowieso al als je rijdt :? Waarom zou je dan nog aan de gashendel moeten draaien? Of hoe zou je 't draaien anders moeten doen zodat 't ding weet dat je een power-assist nodig hebt :?

Ik heb ook even gechecked: die power-assist knop die jij toont is exact dezelfde functie als de toggle die ik toon. Druk ik op 'jouw' knop dan gaat de setting bij 'mijn toggle' om en vice versa.
EBreu schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:52:
Lijkt mij dat je dan nog steeds kan rijden met de scooter.
Rijden natuurlijk sowieso; zou mooi zijn als je scooter er opeens mee kapt omdat e.o.a. vage dienst 'verlopen' is :P

[Voor 90% gewijzigd door RobIII op 07-09-2021 02:27]

Over mij

• EBreu
RobIII schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:07:
[...]

Dat lijkt me juist wel :? Je moet toch niet op het zadel zitten (en dus zadeldetectie aan hebben staan) om powerassist te krijgen?

[Afbeelding]

Zo noemen ze 't bij de Segway PT ook, en idem bij de kickscooter:

[Afbeelding]

Dat zou de uitleg onder die optie anders ook wel heel raar maken:

[...]

Dat doe je toch sowieso al als je rijdt :? Waarom zou je dan nog aan de gashendel moeten draaien? Of hoe zou je 't draaien anders moeten doen zodat 't ding weet dat je een power-assist nodig hebt :?

Ik heb ook even gechecked: die power-assist knop die jij toont is exact dezelfde functie als de toggle die ik toon. Druk ik op 'jouw' knop dan gaat de setting bij 'mijn toggle' om en vice versa.

[...]

Rijden natuurlijk sowieso; zou mooi zijn als je scooter er opeens mee kapt omdat e.o.a. vage dienst 'verlopen' is :P
Goedemorgen Rob,

De reden dat ik de power-assist een duwtje in de rug noem is dat de m’n scooter harder rijdt naar z’n topsnelheid en meer energie verbruikt met die functie aan. Als je nu de gashendel voor 90% open draait merk je dat de scooter meer aanzet dan met volgas.
Vooral handig heuvel op en windtegen.
Het scheelt slechts 2km/h van de topsnelheid.

Wat betreft de zadelsensor, je kan ook beredeneren dat je er op moet zitten als extra veiligheid.

Overigens heb ik nog nooit gemerkt dat het een push functie zou zijn. Ik interpreteer het plaatje als ‘snelheid ‘ en niet als duwen.

[Voor 3% gewijzigd door EBreu op 07-09-2021 08:38]

Segway E110SE

• NaN
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

flippy schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:21:
[...]

doe dat maar niet, die chinese standaardjes zijn daar niet op gemaakt. die lubberen zo uit.
Ik bedoel niet de zijstandaard, overigens. Dat is redelijk kansloos. De middenbok, bedoelde ik. Doe ik altijd zo. Met elke brommer/motor die ik heb/had.

• JanR1965
lost95 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:32:
[...]

Ik vraag me af of de motor een argument is om voor de 125e. Ben verre van expert, maar als ik de berichten in dit topic goed intepreteer is dat voornamelijk een verkoop argument, als je accu niet genoeg vermogen kan leveren, dan maakt het weinig uit wat voor motor erin zit.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat de E125s geen goede keus is, nu weekje in bezit en nu 180 km erop zitten en bevalt uitstekend. Mijn woonwerk verkeer is 40 km per dag, en schat dat ik makkelijk 70 km op de accus haal. Dus verwacht dat ik met koud weer ook geen probleem ga hebben voorlopig. En als accus slechter worden, kan ik altijd op werk nog laden, maar hoop pas over twee jaar op dat punt te zitten (en dan heb ik de scooter op basis van mijn KM vergoeding al terugverdiend :) )
Wat kun je vertellen over de topsnelheid?
Ik las ergens ervaringen over 41 km p/u i.p.v. 45 (dit was dan wel de 110 versie)

max 45 km is voor mij zelfs al een dealbreaker.
Met mening is dat je met geel kenteken gewoon mee moet kunnen doen op een 50 km weg, vandaar dat mijn huidige 2takt fijnstof-verspreider 60 rijdt op de teller.

De dealer bij mij in de buurt vertelde me dat ze nog geen mogelijkheid hadden om de Segway op te voeren, maar dat dat in de toekomst zeer waarschijnlijk wel mogelijk zou zijn,

• flippy
  • Niet online
als je meer controle (zelf) wilt over je snelheid moet je meer kijken naar aangepaste 2e hands met een aftermarket controller die je zelf kan programmeren. dan kan je pielen met acceleratie, vermogens, snelheden, regeneratie (!) en andere leuke speledingen zoals meer bereik en vermogen met een aftermarket accu. zulke dingen krijg je simpelweg niet op fabriek af scooters, helemaal niet de standaard chinese modellen.

als je meer een mooi weer rijder bent en klooier/tweaker die volledige controle wilt hebben over zijn scooter dan moet je niet een nieuwe scooter kopen met een gesloten ecosysteem maar 2e hands met aftermarket onderdelen.

[Voor 28% gewijzigd door flippy op 07-09-2021 11:14]

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

AlexanderB

7800 rpm

Ook handig, de aanbieder van die elektrische deelscooters heeft hier een garagebox gehuurd om de accu's van die dingen op te laden, en nu staat er een grote dieselaggregaat voor de deur te ronken omdat de stroomaansluiting blijkbaar niet goed genoeg is :') Elektrisch voor het milieu? Nope, alleen om mensen geld uit de zakken te kloppen.

• EBreu
De Segway is Mega efficiënt dus optrekken en stopt het accelereren bij 45 KM\h. (Hoe ik het ervaar) met de P-A sprokkel je nog 2 km/h dus ik rij dan Max. 47 km/h .

Segway E110SE

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@AlexanderB Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan of die aanbieder dat heeft georganiseerd of dat het via de netbeheerder omdat die niet kan leveren wat is afgesproken.

Ik heb het zelf niet, maar vragen op twitter (inclusief plaatjes natuurlijk) schijnt wel eens te helpen als het echt bij de aanbieder vandaan komt.

• lost95
JanR1965 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:32:
[...]

Wat kun je vertellen over de topsnelheid?
Ik las ergens ervaringen over 41 km p/u i.p.v. 45 (dit was dan wel de 110 versie)

max 45 km is voor mij zelfs al een dealbreaker.
Met mening is dat je met geel kenteken gewoon mee moet kunnen doen op een 50 km weg, vandaar dat mijn huidige 2takt fijnstof-verspreider 60 rijdt op de teller.

De dealer bij mij in de buurt vertelde me dat ze nog geen mogelijkheid hadden om de Segway op te voeren, maar dat dat in de toekomst zeer waarschijnlijk wel mogelijk zou zijn,
Op Googlemaps GPS rijdt die 43 km per uur.

• lost95
EBreu schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:44:
De Segway is Mega efficiënt dus optrekken en stopt het accelereren bij 45 KM\h. (Hoe ik het ervaar) met de P-A sprokkel je nog 2 km/h dus ik rij dan Max. 47 km/h .
Die powerassist is toch echt dat als je niet op het zadel zit, maar wel gasgeeft hij je tot 3 km per uur helpt, dus net wat makkelijker over de drempel.

• EBreu
lost95 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:48:
[...]

Die powerassist is toch echt dat als je niet op het zadel zit, maar wel gasgeeft hij je tot 3 km per uur helpt, dus net wat makkelijker over de drempel.
Ik vind het allemaal maar verwarrend 😅! Je ziet een plaatje met een wiel die snelheid maakt en een scooter die reageert anders als ik die functie uitschakel.

Voor m’n huis heb ik de perfecte schuine oploop om dit te testen. Krijg m’n scooter er echt niet overheen gereden/duwen als ik er niet op zit.

Sowieso kunnen we nu wel constateren dat een goede handleiding heilig is. Want al die geintjes staan nergens beschreven in de app of op de website van Segway . Bij Q&A had ik maanden terug ook de vraag gesteld maar niemand kan hem beantwoorden.

Segway E110SE

• greg-a
EBreu schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:12:
[...]

Ik vind het allemaal maar verwarrend 😅! Je ziet een plaatje met een wiel die snelheid maakt en een scooter die reageert anders als ik die functie uitschakel.

Voor m’n huis heb ik de perfecte schuine oploop om dit te testen. Krijg m’n scooter er echt niet overheen gereden/duwen als ik er niet op zit.

Sowieso kunnen we nu wel constateren dat een goede handleiding heilig is. Want al die geintjes staan nergens beschreven in de app of op de website van Segway . Bij Q&A had ik maanden terug ook de vraag gesteld maar niemand kan hem beantwoorden.
Zet de app/je telefoon maar op engels, dan heet het "push assist" ;)

• EBreu
Pffff, ik zie het… wat een blamage 😅!

Segway E110SE

• Vliegvlug
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:53

Vliegvlug

Flight Simple

Maar dat power assist bedoelt is voor duwen hoeft toch niet te betekenen dat het niet ook wat invloed kan hebben bij het normale rijden?
Als @EBreu 2 Km hogere top ziet en wat meer acceleratie voelt doet het blijkbaar toch iets.

Die zadel detectie zal bedoelt zijn als veiligheidsfeature zodat je scooter er niet zonder je vandoor gaat wanneer je de gashendel vol open trekt als je er naast loopt, maar dat wil niet zeggen dat die extra push dan ook wordt uitgeschakeld als je er wel op zit.

[Voor 4% gewijzigd door Vliegvlug op 08-09-2021 00:37]

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Ik ben voor mijn Novox C50 aan het kijken naar een nieuwe achterband.
De huidige maat is een 3.50-10 en zover ik weet tubeless.

Maar als ik naar banden kijk staat er niet bij of ze tubeless zijn of niet.
Is een tubeless band tegenwoordig de standaard en staat het er daarom niet meer bij?

Ben naar all-season banden aan het kijken omdat ik het hele jaar door rij en ik heb voorheen wel winterbanden er onder gehad waar ik ook in de zomer op doorreed maar die vond ik wel snel slijten en vond de grip in de regen tegen vallen. Dus ik hoop dat all-season banden het op dat vlak beter doen.

Deze Pirelli SC30 of deze Michelin S83 zien er wel oké uit.
Iemand ervaringen met all-season banden en weet welke goed zijn?

• JanR1965
lost95 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:46:
[...]

Op Googlemaps GPS rijdt die 43 km per uur.
Dat is de dealbreaker voor mij, jammer.
Ik wacht wel tot de dealer de snelheid kan opkrikken.
Moet minstens 55 km p/u zijn (google maps snelheid), anders begin ik er niet aan.
Niks zo irritant om op een drukke 50 km p/u weg een rits auto's in je nek te hebben.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Vliegvlug schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:23:
Maar dat power assist bedoelt is voor duwen hoeft toch niet te betekenen dat het niet ook wat invloed kan hebben bij het normale rijden?
Als @EBreu 2 Km hogere top ziet en wat meer acceleratie voelt doet het blijkbaar toch iets.

Die zadel detectie zal bedoelt zijn als veiligheidsfeature zodat je scooter er niet zonder je vandoor gaat wanneer je de gashendel vol open trekt als je er naast loopt, maar dat wil niet zeggen dat die extra push dan ook wordt uitgeschakeld als je er wel op zit.
Ik wil echt niet heel flauw zijn, maar ik merk tijdens 't rijden he-le-maal niets van de "Power Assist" of "Push Assist". Ik denk dat 't een stukje confirmation bias of observer bias is. Ik zie zonder Power/Push assist dezelfde top als met.

Het is niet alsof er een 'extra motortje' die extra push verzorgt ofzo; er is maar één motor aanwezig (en die kan "veel" meer aan, die wordt gewoon door de software gelimiteerd op X; waarom zou er dan een feature zijn die bedoeld is als 'duw hulp' die óók je top/acceleratie verhoogt? Daar zouden ze dan toch gewoon losse functies van (kunnen) maken ipv het allemaal verstoppen onder 1 knop?). Ik sluit natuurlijk niets met 100% zekerheid uit, dat kan Segway natuurlijk alleen maar, maar ik dénk dat men hier een beetje aan wishful thinking aan 't doen is. Maar dat is mijn twee cent.

Anyhoe, tijd voor wat kiekjes:

https://tweakers.net/i/2LpGWsSTkF7fwgPQ8rVc-Kt0oKE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOcjaP0uG0kvtWrpUB8Yh2yL.jpg?f=fotoalbum_small https://tweakers.net/i/CiHipDhHVwEOjnvdbJGLzUO_ahQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmcYWiaQI6dpqWC1w11uxKvc.jpg?f=fotoalbum_small https://tweakers.net/i/cK0yWHuRERnB4x1XN9Ec62s3vPs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JksMa1oUD9PyFg5NIo4H9B2m.jpg?f=fotoalbum_small https://tweakers.net/i/mP246k9wpKWVx_Cs_UOo3qY5tww=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cMzKFRLlCCZl2UxaR7gGltb.jpg?f=fotoalbum_small https://tweakers.net/i/rY-2kbpoMYQj0r2PqlDYKrn--2o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lLdAt83u2tc2TXJaaC1hhJY.jpg?f=fotoalbum_small

O+

Ik zit erover te denken een 'dashcam' te installeren... :X

[Voor 41% gewijzigd door RobIII op 08-09-2021 02:40]

Over mij

• EBreu
Vliegvlug schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:23:

Precies dit. Beter heb je het niet kunnen omschrijven. Na meer dan 800 km woon-werkverkeer zal ik toch wel weten hoe de scooter rijdt.

Ik zou bijna een alle Segway rijders hier naar regio Haaglanden willen uitnodigen en dan testen we de scooters in den treuren uit.

Dan we weten alles 😀!

[Voor 15% gewijzigd door EBreu op 08-09-2021 06:57]

Segway E110SE

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

RobIII schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:42:
[...]

Ik wil echt niet heel flauw zijn, maar ik merk tijdens 't rijden he-le-maal niets van de "Power Assist" of "Push Assist". Ik denk dat 't een stukje confirmation bias of observer bias is. Ik zie zonder Power/Push assist dezelfde top als met.
Ik heb geen Segway dus kan daar niet over zeggen.
Zou natuurlijk ook een verschil in software kunnen zijn waarbij de ene firmware een bug heeft waardoor dit een gevolg kan zijn doordat de controller setting toch anders worden ingesteld met de setting power assist aan. Wat het verschil tussen jouw scooter en die van @EBreu kan verklaren.

Om meteen maar te zeggen dat het psychologisch is is ook wat kort door de bocht.
Zeker die 2 Km top is objectief te testen door twee keer hetzelfde stuk bij dezelfde weersomstandigheden te rijden in dezelfde richting.

Moet je dan niet gelijk met een volle accu doen want ik merk bij mijn scooter dat die het eerste stukje wanneer die net van de lader komt toch wat pittiger is.
Het is niet alsof er een 'extra motortje' die extra push verzorgt ofzo; er is maar één motor aanwezig (en die kan "veel" meer aan, die wordt gewoon door de software gelimiteerd op X; waarom zou er dan een feature zijn die bedoeld is als 'duw hulp' die óók je top/acceleratie verhoogt? Daar zouden ze dan toch gewoon losse functies van (kunnen) maken ipv het allemaal verstoppen onder 1 knop?). Ik sluit natuurlijk niets met 100% zekerheid uit, dat kan Segway natuurlijk alleen maar, maar ik dénk dat men hier een beetje aan wishful thinking aan 't doen is. Maar dat is mijn twee cent.
Duh, natuurlijk is er maar 1 motor maar zoals je zelf al zegt kan je die veel harder en pittiger laten lopen als je de controller maar anders instelt.
Ik zeg ook niet dat het een bedoelde feature is maar er wordt duidelijk iets aangepast in de aandrijving om de power assist mogelijk te maken wat dit onbedoelde bijeffect zou kunnen hebben.

Maar meten is weten. ;)

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

EBreu schreef op woensdag 8 september 2021 @ 06:48:
[...]

Ik zou bijna een alle Segway rijders hier naar regio Haaglanden willen uitnodigen en dan testen we de scooters in den treuren uit.

Dan we weten alles 😀!
Test het eerst even zelf zoals ik hierboven beschreven heb.
En meet de snelheid dan met je telefoon en niet met het dashboard want zou ook een bug in de weergave van de snelheid kunnen zijn ;)

• flippy
  • Niet online
JanR1965 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:40:
[...]

Dat is de dealbreaker voor mij, jammer.
Ik wacht wel tot de dealer de snelheid kan opkrikken.
Moet minstens 55 km p/u zijn (google maps snelheid), anders begin ik er niet aan.
Niks zo irritant om op een drukke 50 km p/u weg een rits auto's in je nek te hebben.
kijk anders even rond voor een 2e hands govecs. die kan ingesteld worden tot 55~60 zonder problemen in de meeste versies.

mocht je niks kunnen vinden heb ik nog wel een adres voor je.

• JanR1965
flippy schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:48:
[...]

kijk anders even rond voor een 2e hands govecs. die kan ingesteld worden tot 55~60 zonder problemen in de meeste versies.

mocht je niks kunnen vinden heb ik nog wel een adres voor je.
Even gegoogeld, maar de Covecs heeft geen beste actieradius,

ik volg al heel wat jaren de ontwikkeling rond electrische scooters. Om over te stappen moeten, voor mij persoonlijk, een heleboel zaken kloppen.

dit zijn o.a.:

- Scooter moet groot en stevig zijn en mij "passen" (geen knieen tegen het stuur bijvoorbeeld)
- Actieradius onder de 60 km is een no-go
- de ruimte onder de buddyseat wil ik vrij hebben (dan vallen 9 van de 10 scooters al af)
- scootermodel moet ook aanspreken, evenals de bouwkwaliteit.

Daarom was ik blij verrast met de Segway E125S. Deze leek het allemaal te hebben.
Jammer dus van de topsnelheid, die niet zo "top"is.

De dealer verwachtte wel dat er in de toekomst toch mogelijkgheden komen om dit op te krikken.
Als dat in de toekomst mogelijk is, zie ik geen belemmering meer voor de overstap naar electro scooteren.

• flippy
  • Niet online
JanR1965 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:31:
[...]

ik volg al heel wat jaren de ontwikkeling rond electrische scooters. Om over te stappen moeten, voor mij persoonlijk, een heleboel zaken kloppen.

dit zijn o.a.:

- Scooter moet groot en stevig zijn en mij "passen" (geen knieen tegen het stuur bijvoorbeeld)
- de ruimte onder de buddyseat wil ik vrij hebben (dan vallen 9 van de 10 scooters al af)

Daarom was ik blij verrast met de Segway E125S. Deze leek het allemaal te hebben.

De dealer verwachtte wel dat er in de toekomst toch mogelijkgheden komen om dit op te krikken.
Als dat in de toekomst mogelijk is, zie ik geen belemmering meer voor de overstap naar electro scooteren.
er zijn aftermarket opties voor govecs en emax die je zonder problemen over de 100km kunnen krijgen. ;)

en de govecs/emax is echt wel de meest stevige en betrouwbare scooter op de markt. en ze hebben een grote buddy. ;)

ze zijn gemaakt om jarenlang te worden bereden door zon 16 jarig bezorghuftertje die met mach 1 de drempels over knalt.

[Voor 9% gewijzigd door flippy op 08-09-2021 11:34]

• Ebbie73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-09 14:31
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs via BVA-auctions een scooter weten te kopen: de Monasso Grace. Hierin zit een 1200W Bosch motor. De huidige voedingsbron is een 60V 20Ah accu met een range van +/-40km.

Dit is mijns inziens veel te weinig. Omdat eenzelfde nieuwe accu €699,- kost, heb ik een 60V 35Ah accu aangeschaft. Ik verwachtte min of meer een soort van plug & play, maar helaas, bij het aansluiten geeft deze geen sjoege.

De scooter is voorzien van de volgende controller:

Nou lees ik af dat deze een maximum amperage aankan van 33A. Zou de controller hierdoor over zijn nek kunnen gaan en daardoor niet reageren? Ik kan verder ook zeer weinig vinden over deze controller.
Of zou het in de combinatie BMS<->Controller kunnen zitten? Of zou hier mogelijk een vendor lock op kunnen zitten o.i.d.?

En als de controller de bottleneck is, wat kunnen jullie mij adviseren? Ik zie hier veel over Kelly controllers in het topic voorbij komen...

• greg-a
JanR1965 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:31:
[...]

dit zijn o.a.:

Voor de Segway is het (hopelijk) wachten tot de software beschikbaar komt om 'm sneller te doen gaan. Dit was hetzelfde bij NIU.

Je kan ook naar de top-lijn van NIU kijken, die hebben de accu's ook in de vloer zitten en kunnen wel worden opgevoerd. Anders kan je ook nog naar de Vespa Electricca kijken, niet een hele grote buddy, maar daar past nog wel meer dan je helm in en de range en trekkracht zijn goed.

• JanR1965
greg-a schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:09:
[...]

Voor de Segway is het (hopelijk) wachten tot de software beschikbaar komt om 'm sneller te doen gaan. Dit was hetzelfde bij NIU.

Je kan ook naar de top-lijn van NIU kijken, die hebben de accu's ook in de vloer zitten en kunnen wel worden opgevoerd. Anders kan je ook nog naar de Vespa Electricca kijken, niet een hele grote buddy, maar daar past nog wel meer dan je helm in en de range en trekkracht zijn goed.
Ja, ik was de toplijn van NIU al aan het verkennen (vindt ze niet zo mooi als Segway en een stuk duurder)
De Vespa gaat m al helemaal niet worden i.v.m. de prijs

• kvdbroucke
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 16-09 17:36
Ebbie73 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:58:
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs via BVA-auctions een scooter weten te kopen: de Monasso Grace. Hierin zit een 1200W Bosch motor. De huidige voedingsbron is een 60V 20Ah accu met een range van +/-40km.
[Afbeelding]

Dit is mijns inziens veel te weinig. Omdat eenzelfde nieuwe accu €699,- kost, heb ik een 60V 35Ah accu aangeschaft. Ik verwachtte min of meer een soort van plug & play, maar helaas, bij het aansluiten geeft deze geen sjoege.
[Afbeelding]

De scooter is voorzien van de volgende controller:
[Afbeelding]

Nou lees ik af dat deze een maximum amperage aankan van 33A. Zou de controller hierdoor over zijn nek kunnen gaan en daardoor niet reageren? Ik kan verder ook zeer weinig vinden over deze controller.
Of zou het in de combinatie BMS<->Controller kunnen zitten? Of zou hier mogelijk een vendor lock op kunnen zitten o.i.d.?

En als de controller de bottleneck is, wat kunnen jullie mij adviseren? Ik zie hier veel over Kelly controllers in het topic voorbij komen...
Hallo,

ik heb zelf een Monasso Grace met 2 akkus sinds 3 jaar met 8000 km op de teller voor Corona.
Als je je display wilt kunnen blijven gebruiken en de huidige controller, moet je je nieuwe accu zien te koppelen aan het originele BMS.
Als dat lukt kan je nog een 2 akku van 35Ah in parrallel plaatsen.
Het balanceren gaat dan veel langer duren of je zet een appart balancer board.

En anders gooi je alles er uit en zet een aftermarket controller en een GPS display.
Vervang ook de achterste dempers door zwaardere dempers, anders risceer je dat het wiel in de wielkast slaat op verkeersdrempels. ik spreek uit ervaring O-)

Success

• lost95
EBreu schreef op woensdag 8 september 2021 @ 06:48:
[...]

Precies dit. Beter heb je het niet kunnen omschrijven. Na meer dan 800 km woon-werkverkeer zal ik toch wel weten hoe de scooter rijdt.

Dan we weten alles 😀!
Ik krijg hem met geen mogelijkheid boven de 45 op de teller zelfs niet heuveltje) af, dus prijs je gelukkig 😉 en hopen dat we hem binnenkort kunnen tonen, kan iedereen zelf bepalen hoe snel ze hun accu naar z'n grootje willen rijden 😆

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Vliegvlug schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:54:
[...]

Test het eerst even zelf zoals ik hierboven beschreven heb.
En meet de snelheid dan met je telefoon en niet met het dashboard want zou ook een bug in de weergave van de snelheid kunnen zijn ;)
Ben vanavond weer even wezen scooteren en heb het een paar keer getest met PA aan en PA uit...

Toevallig trok ik deze rit tijdens 't opnemen de tweede keer (met PA aan) niet helemaal super lekker op (zwabberde een beetje) en heb daardoor misschien iets tijd verloren, maar ik heb minimaal 8 metingen gedaan: Consistent een top van 27km/u en consistent dezelfde acceleratietijd +/- een paar tiende seconde; geen verband met PA aan of uit. Zelfs in dit filmpje scheelt 't maar 0.25s tussen aan/uit. Ook heb ik pogingen gedaan met tussentijds de scooter uit/aan en de app afsluiten tussen pogingen: geen verschil meetbaar, noch voelbaar, whatsoever.

Het enige wat ik nog kan doen (voordeel van 2 van die dingen hebben) is ze naast elkaar zetten en dan één met PA aan en één met PA uit. Er zit echter nogal wat verschil in gewicht tussen mij en vrouwlief maar ondanks dat maakt 't in de praktijk een verschil op topsnelheid maakt van, wat, 0.1km/u (ze loopt ieeeeeeetjes uit op me). Als er écht iemand op staat ga ik met haar stunten maar ik ben er voor mezelf wel uit dat PA aan/uit, voor het rijden, geen verschil maakt. Hooguit dat 't verschil tussen 't gele en blauwe plaatje (25 vs 45) dan nog iets zou uitmaken maar dat vind ik wel heul ver gezocht dan.

Oh, en als we 't over software hebben:

Dashboard firmware: 3.4.5
BLE: 1.2.8
Central controller firmware: 1.1.9
Motor controller firmware: 6.1.2
Battery 1: 3.2.8

App versie (iOS): 5.2.16

[Voor 28% gewijzigd door RobIII op 08-09-2021 21:13]

Over mij

• EBreu
RobIII schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:01:
[...]

Ben vanavond weer even wezen scooteren en heb het een paar keer getest met PA aan en PA uit...

[YouTube: ES110E Push Assist or Power Assist ON/OFF comparison top speed & accelleration]

Toevallig trok ik deze rit tijdens 't opnemen de tweede keer (met PA aan) niet helemaal super lekker op (zwabberde een beetje) en heb daardoor misschien iets tijd verloren, maar ik heb minimaal 8 metingen gedaan: Consistent een top van 27km/u en consistent dezelfde acceleratietijd +/- een paar tiende seconde; geen verband met PA aan of uit. Zelfs in dit filmpje scheelt 't maar 0.25s tussen aan/uit. Ook heb ik pogingen gedaan met tussentijds de scooter uit/aan en de app afsluiten tussen pogingen: geen verschil meetbaar, noch voelbaar, whatsoever.

Het enige wat ik nog kan doen (voordeel van 2 van die dingen hebben) is ze naast elkaar zetten en dan één met PA aan en één met PA uit. Er zit echter nogal wat verschil in gewicht tussen mij en vrouwlief maar ondanks dat maakt 't in de praktijk een verschil op topsnelheid maakt van, wat, 0.1km/u (ze loopt ieeeeeeetjes uit op me). Als er écht iemand op staat ga ik met haar stunten maar ik ben er voor mezelf wel uit dat PA aan/uit, voor het rijden, geen verschil maakt. Hooguit dat 't verschil tussen 't gele en blauwe plaatje (25 vs 45) dan nog iets zou uitmaken maar dat vind ik wel heul ver gezocht dan.

Oh, en als we 't over software hebben:

Dashboard firmware: 3.4.5
BLE: 1.2.8
Central controller firmware: 1.1.9
Motor controller firmware: 6.1.2
Battery 1: 3.2.8

App versie (iOS): 5.2.16
Goed bezig 👍!

Moet eerlijk zeggen dat ik ben niet zo handig met filmen, tijdmetingen en dat ook nog tegelijk 🤣.

Heb je steeds volgas gegeven? Als je nu het zelfde doet maar dan 3/4 of voor 90% gas geven. Dan voel je de scooter pas echt goed optrekken.

De firmware is bij mijn scooter sinds maart het zelfde dus geen firmware updates gehad.

Segway E110SE

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

EBreu schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:21:
Moet eerlijk zeggen dat ik ben niet zo handig met filmen, tijdmetingen en dat ook nog tegelijk 🤣.
Filmen tijdens 't accelereren en rijden (ook al is 't maar 27km/u) valt niet mee :X (En ja, ik heb gezorgd dat het pad telkens voor én achter me leeg was en dat ik 't "verantwoord" op een kort stukkie kon doen)
Telkens in 1 ruk volledig open ja.
Als je nu het zelfde doet maar dan 3/4 of voor 90% gas geven. Dan voel je de scooter pas echt goed optrekken.
Dus ik moet minder gas geven om sneller op te trekken? 8)7
De firmware is bij mijn scooter sinds maart het zelfde dus geen firmware updates gehad.
Maar je hebt wel dezelfde versie(s) als ik dus?

Over mij

• EBreu
lost95 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:55:
[...]

Ik krijg hem met geen mogelijkheid boven de 45 op de teller zelfs niet heuveltje) af, dus prijs je gelukkig 😉 en hopen dat we hem binnenkort kunnen tonen, kan iedereen zelf bepalen hoe snel ze hun accu naar z'n grootje willen rijden 😆
Haha tja… 47 km/h klinkt dan opeens mega snel en als een soort droom 😄. Lijkt me wel knap om zo’n accu te slopen met een BMS systeem en de laadhoeveelheid instelling.

Segway E110SE

• EBreu
RobIII schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:24:
[...]

Filmen tijdens 't accelereren en rijden (ook al is 't maar 27km/u) valt niet mee :X (En ja, ik heb gezorgd dat het pad telkens voor én achter me leeg was en dat ik 't "verantwoord" op een kort stukkie kon doen)

[...]

Telkens in 1 ruk volledig open ja.

[...]

Dus ik moet minder gas geven om sneller op te trekken? 8)7

[...]

Maar je hebt wel dezelfde versie(s) als ik dus?
Tja op die manier trekt mijn scooter wel de magische 47 km/h. Anders niet. Je hoeft me niet te geloven…

De firmware op mijn scooter .

Dus wat een Segway een snorfiets of een brommer maakt zie ik softwarematig niet.

[Voor 3% gewijzigd door EBreu op 08-09-2021 21:39]

Segway E110SE

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Zelfde versies dus.
EBreu schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:37:
Tja op die manier trekt mijn scooter wel de magische 47 km/h. Anders niet. Je hoeft me niet te geloven…
Ik probéér je te geloven, dat is nou net 't punt ;)
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus niet vol gas geven maar 75% ~ 90% met PA aan en dan ga ik harder dan... vol gas met PA uit?

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 08-09-2021 21:41]

Over mij

• EBreu
Nee je moet op beide manieren zo gas geven. Je hebt nu toch volgas al geprobeerd ?

Segway E110SE

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

EBreu schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:41:
Nee je moet op beide manieren zo gas geven. Je hebt nu toch volgas al geprobeerd ?
Nja, ik wil er hier niet het "grote RobIII en EBreu's welles/nietes c.q. slowchat topic" van maken. Ik wil 't nog één keer proberen met PA aan/uit op ~75% (wat vrij lastig 'precies' te doen is) maar dan hou ik echt op hoor :)
Maar als ik op ~75% zit, dan bereik ik toch nooit mijn top? Of moet ik dan na X seconden door naar 100%? Hebben we 't nou over betere acceleratie of een hogere top met PA aan volgens hou? Of beiden?

[Voor 19% gewijzigd door RobIII op 08-09-2021 21:48]

Over mij

• EBreu
RobIII schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:46:
[...]

Nja, ik wil er hier niet het "grote RobIII en EBreu's welles/nietes c.q. slowchat topic" van maken. Ik wil 't nog één keer proberen met PA aan/uit op ~75% (wat vrij lastig 'precies' te doen is) maar dan hou ik echt op hoor :)
Maar als ik op ~75% zit, dan bereik ik toch nooit mijn top? Of moet ik dan na X seconden door naar 100%?
Helemaal goed. Geen 100% gas geven.

Ander voordeel van deze discussie is wel dat je de scooters goed leert kennen 😅! Je bent er wel mee bezig.

Wat we kunnen concluderen van dit alles:
- Segway Q&A is ruk, ook daar weet niemand wat de power assist echt is
- vertaling in de app is ruk dus de features zijn slecht omschreven (vanaf dag 1 staat de app bij mij in het Nederlands)
- de scooters rijden super lekker
- muisstil
- afwerking is super

Segway E110SE

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

EBreu schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:02:
Helemaal goed. Geen 100% gas geven.
Maar je hebt 't over een hogere top met PA aan :?
Ander voordeel van deze discussie is wel dat je de scooters goed leert kennen 😅! Je bent er wel mee bezig.
Is ook zo, maar voor de non-segway rijders is dit minder interessant :)
- Segway Q&A is ruk, ook daar weet niemand wat de power assist echt is
With all due respect, ik heb nog niemand buiten jou gevonden die beweert dat Power Assist / Push assist iets anders doet dan "helpen bij 't duwen". Maar heb je een linkje naar de Q&A waar je naar refereert of kun je me vertellen waar/hoe ik daar kom? Of doel je op de Q&A in de app? Want daar komt power assist precies twee keer voor, waarbij allebei de (al dan niet correcte :> ) antwoorden van jou komen :P
- vertaling in de app is ruk dus de features zijn slecht omschreven (vanaf dag 1 staat de app bij mij in het Nederlands)
Vertaling laat te wensen over, dat ben ik met je eens. Ruk vind ik een andere ordegrootte en doet de app onrecht aan IMHO. Maar "Push assist" lijkt mij vrij duidelijk. Overigens: de dealer heeft 't mij (voordat ik 'm had) óók zo uitgelegd.
- de scooters rijden super lekker
- muisstil
- afwerking is super
Dat is iig een ding waar we 't over eens zijn ;)

Ik laat, voor nu, deze discussie even sudderen; zodra ik mijn test(s) heb gedaan met je nieuwe aanwijzingen zal ik die bevindingen nog posten maar laten we nu even samen van 't podium af stappen en de rest hier ook nog gelegenheid geven over hun scooters te praten (ook al zijn 't dan geen Segways -O- :+ )

Edit: Ik kom net dit nog tegen:

[Voor 6% gewijzigd door RobIII op 09-09-2021 01:42]

Over mij

• EBreu

Voor de andere forumleden dit is mijn scooter, een E110SE bromscooter. Voor mij heeft deze scooter ook de beste prijs/kwaliteit verhouding . De beloofde 97km actieradius heb ik nooit gehaald maar 80 km bij 100% volgeladen moet lukken met een rustige rijstijl. Mijn dagelijkse woon-werkverkeer ritje is sowieso korter.

Segway E110SE

• Saab900
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:10
Weet iemand of de E110SE vergelijkbaar is qua prijs/kwaliteit met bijvoorbeeld de IVA S5 E-go? (even los van de App-mogelijkheden)

Maar ik rij Saab...

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Saab900 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:39:
Weet iemand of de E110SE vergelijkbaar is qua prijs/kwaliteit met bijvoorbeeld de IVA S5 E-go? (even los van de App-mogelijkheden)
Dit is iig de droge data:

Of je dat vergelijkbaar vindt lijkt me vrij subjectief en nogal afhankelijk van welke dingen je waarde aan hecht en welke niet. Ervaring heb ik persoonlijk niet met de IVA dus daar kan ik je weinig over vertellen.

[Voor 23% gewijzigd door RobIII op 09-09-2021 15:04]

Over mij

• gerwim
RobIII schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:58:
[...]

Dit is iig de droge data:

[Afbeelding]

Of je dat vergelijkbaar vindt lijkt me vrij subjectief en nogal afhankelijk van welke dingen je waarde aan hecht en welke niet. Ervaring heb ik persoonlijk niet met de IVA dus daar kan ik je weinig over vertellen.
Dat is de E110S, niet de SE. :+

Waar heb je die data vandaan trouwens? :)

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

gerwim schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:05:
[...]

Dat is de E110S, niet de SE.
Allang gefixed ;)

Overigens is er behalve de accu geen verschil tussen de S en de SE AFAIK.

Lijstje komt van https://centralscooters.nl. Klik op 't hartje bij elk van de scooters die je wil vergelijken en dan rechtsboven naast het winkelwagentje op "Vergelijk" klikken.

[Voor 28% gewijzigd door RobIII op 09-09-2021 15:09]

Over mij

• lost95
110 s heeft accu 48 V- 30 AH en 110se heeft 48 V- 38 AH. Bron segeay website

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

greg-a schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:13:
Ik heb dit gezet op 80%, in de praktijk laad de scooter dan op tot 85%-87%. Dit lijkt op een fout in de communicatie, want als ik de limiet zet op 85% laad de scooter op tot 90% (i.e 5% verschil). Let wel op, de limiet werkt alleen als je de batterij oplaad in de scooter.
Dit kan ik, nu ik 'm enkele dagen (6) bezit en opgeladen heb, bevestigen. Mijn oplaadniveau staat op 90% ingesteld en ik heb steevast een 'overshoot' van 4 a 5%.

Over mij

• EBreu
Goedemorgen allemaal!

Naar aanleiding van de discussie die ik had met RobIII. Merk je een verschil van rijgedrag bij een Segway E110SE als de Power/Push assist aan staat. Ik heb de bromscooter versie.

Ik heb het zelfde geprobeerd als wat RobIII heeft gedaan. Maar met mijn resultaten kan je helemaal niks mee 😅! Ik heb een paar schermfilmpjes gemaakt maar ik kan geen goed verschil ontdekken. Steeds zelfde stuk weg gebruikt en omstandigheden. In beide standen is de ene keer met PA sneller of langzamer maar ook zonder PA het zelfde resultaat 🙈. Ik geef het op!

Heb nu wel de push functie ontdekt en dat is handig.

Wat ik verder wil melden is dat de snelheidsmeter op de scooter als in de Segway app inaccuraat is dat kan ik laten zien in deze twee filmpjes :

Geeft een topsnelheid aan van 47km/h:
YouTube: P-A met Segway app uit

Geeft een topsnelheid aan van 43km/h:
YouTube: P-A aan met Speedo app

Segway E110SE

• gerwim
Nou, mijn E110SE is ook binnen! 🎉

Twee vragen:
1. In de handleiding staat dat je een charging port hebt (pagina 8 ), en op pagina 16 staat dat je 'em moet opladen rechtstreeks aan de accu. Wat is het verschil? Of kunnen beide manieren?
2. Rijden jullie met regenerative power recovery aan of uit? Vraag mij af hoe efficient het is in stadsverkeer.

• !null
  • Registratie: maart 2008
@gerwim ik zou regeneratief remmen altijd aanzetten, tenzij je het echt onprettig vind rijden.
Juist in stadsverkeer erg efficiënt.

Ampera-e (60kWh)

• EBreu
Ik heb de regeneratief remmen ook op vol staan. Alle standen uitproberen en kijken wat je het fijnst vind rijden.

Segway E110SE

• EBreu
gerwim schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:35:
Nou, mijn E110SE is ook binnen! 🎉

Twee vragen:
1. In de handleiding staat dat je een charging port hebt (pagina 8 ), en op pagina 16 staat dat je 'em moet opladen rechtstreeks aan de accu. Wat is het verschil? Of kunnen beide manieren?
2. Rijden jullie met regenerative power recovery aan of uit? Vraag mij af hoe efficient het is in stadsverkeer.
Over de accu, je kan hem op twee manier opladen. Via de charging port aan de scooter, met als voordeel dat je de oplaad percentage kunt instellen. Of als je de accu uit de scooter haalt en dan met de oplader opladen.

Segway E110SE

• SparkOne
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:23
EBreu schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:13:
[...]

Over de accu, je kan hem op twee manier opladen. Via de charging port aan de scooter, met als voordeel dat je de oplaad percentage kunt instellen. Of als je de accu uit de scooter haalt en dan met de oplader opladen.
Waarom zou je een percentage willen aanpassen?

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw (onderweg)

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

AlexanderB

7800 rpm

maximaal volladen is slecht voor de levensduur van de accucellen, dus je kan een iets lager percentage instellen dan gaan ze langer mee.

• SparkOne
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:23
AlexanderB schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:35:
maximaal volladen is slecht voor de levensduur van de accucellen, dus je kan een iets lager percentage instellen dan gaan ze langer mee.
thanks! _/-\o_

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw (onderweg)

• !null
  • Registratie: maart 2008
Juist. 90% scheelt al heel veel, 80% nog beter als dat voor jouw rijgedrag prima uit kan.
Het helpt veel in behoudt van de accu als je jaren van 100% kan laden. Gaat om tijd die se accu doorbrengt op 100%. In combinatie met warmte helemaal dramatisch.

Ampera-e (60kWh)

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

En in diezeldfe lijn: rijd 'm ook niet helemaal leeg; probeer een 10% als ondergrens aan te houden. Maar shit happens, duik je er een keertje onder, boeie. En heb je een keer een flinke rit voor de boeg zet 'm dan ook gerust op 100%. Doe het gewoon met mate.

Ik heb regeneratief remmen ("regen" in de volksmond, op z'n engels dus "re-zjen" zeg maar) op "medium" staan maar ga komende week max proberen, kijken hoe dat bevalt. Als je het goed doet scheelt het je ook remmen; net als je in een Tesla kunt "one pedal driven" zeg maar.

Verder zie ik écht niet waarom mensen nog zouden gaan lopen eikelen met accu eruit halen om te laden; gedoe allemaal. Stekker gewoon hop in de brommer. Haal je het niet qua lengte snoer? (Fatsoenlijk!) verlengkabeltje d'raan. Accu eruit halen zou ik echt alleen maar doen als het niet anders kan. Het is erop gemaakt dus dat is het probleem niet; het is het gedoe.

[Voor 69% gewijzigd door RobIII op 10-09-2021 18:04]

Over mij

• EBreu
Even in de zeurmodus….
De acculader van E110/125 vind ik wel lomp groot en prijzig. Had gehoopt dat het een lichter/waterdicht ontwerp zou zijn. Dan was er de mogelijkheid om scooter aan een laadstation van elektrische fietsen aan te sluiten. ( toevallig hebben ze dat bij m’n werkgever en weerhield me niet om de scooter toch te kopen)

Segway E110SE

• flippy
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:55:
En in diezeldfe lijn: rijd 'm ook niet helemaal leeg; probeer een 10% als ondergrens aan te houden. Maar shit happens, duik je er een keertje onder, boeie. En heb je een keer een flinke rit voor de boeg zet 'm dan ook gerust op 100%. Doe het gewoon met mate.

Ik heb regeneratief remmen ("regen" in de volksmond, op z'n engels dus "re-zjen" zeg maar) op "medium" staan maar ga komende week max proberen, kijken hoe dat bevalt. Als je het goed doet scheelt het je ook remmen; net als je in een Tesla kunt "one pedal driven" zeg maar.

Verder zie ik écht niet waarom mensen nog zouden gaan lopen eikelen met accu eruit halen om te laden; gedoe allemaal. Stekker gewoon hop in de brommer. Haal je het niet qua lengte snoer? (Fatsoenlijk!) verlengkabeltje d'raan. Accu eruit halen zou ik echt alleen maar doen als het niet anders kan. Het is erop gemaakt dus dat is het probleem niet; het is het gedoe.
beetje lastig als je 3 hoog woont met een berging zonder stroom.

niet iedereen heeft een vrijstaande woning met een flinke tuin en stopcontacten elke 5 meter.

geld net zo hard voor mensen met een EV. niet elke parkeerplaats heeft een stopcontact.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

flippy schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:18:
[...]

Daarom zeg ik ook "als het niet anders kan" wat in dat geval natuurlijk aan de orde is.

Over mij

• gerwim
EBreu schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:08:
Ik heb de regeneratief remmen ook op vol staan. Alle standen uitproberen en kijken wat je het fijnst vind rijden.
Ik heb hem even op vol gehad, vond dat wel erg veel afremmen als je even gas los wil laten.. Nu op "weak", dat bevalt beter behalve dat ie er plots mee stopt rond 8km/h. Dus ben je aan het afremmen, moet je rond de 8 km/h opeens harder remmen omdat het regen systeem stopt met "remmen". Maar goed, misschien even aan wennen ;-).

Andere vraag: de scooter heeft twee "locks" (sleutel helemaal naar links en via de FOB / app kun je hem ook nog locken). Hoe krijg je de lock van de FOB / app er af met alleen een sleutel? Ik bedoel de variandat de knipperlichten gaan knipperen, de scooter geluid maakt en dat het display rood knippert. Alleen met de "poweron" knop van de FOB krijg ik dit er af.

[Voor 3% gewijzigd door gerwim op 10-09-2021 23:24]

• EBreu
gerwim schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:35:
[...]

Andere vraag: de scooter heeft twee "locks" (sleutel helemaal naar links en via de FOB / app kun je hem ook nog locken). Hoe krijg je de lock van de FOB / app er af met alleen een sleutel? Ik bedoel de variandat de knipperlichten gaan knipperen, de scooter geluid maakt en dat het display rood knippert. Alleen met de "poweron" knop van de FOB krijg ik dit er af.
Ik maak gebruik van de FOB. Sleutels liggen ergens ‘verstopt’. Maar ik heb zo’n idee dat het een of dit of dat verhaal is 🤨. Zelf nog nooit geprobeerd.

Segway E110SE

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18:38
flippy schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:18:
[...]

heb je er ook geen verlichting in ?

• flippy
  • Niet online
bie100 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:51:
[...]
heb je er ook geen verlichting in ?
aannemer: weet je wel wat dat kost?

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18:38
flippy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:39:
[...]

aannemer: weet je wel wat dat kost?
uh nee maar vaak zit er wel verlichting in toch?

• flippy
  • Niet online
bie100 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:50:
[...]

vaak niet. een tl lamp in de gang of een raampje is beste waar je vaak op kan hopen.

• Korvaag
  • Laatst online: 19:22
bie100 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:50:
[...]

Afhankelijk van of het een complex met bergingen is voor meerdere bewoners en of daar voor elke berging een aparte aansluiting is naar de meterkast van de bewoner is verlichting in bergingen regelmatig 48volt ipv 230 volt juist om te voorkomen dat daar stroom wordt 'afgetapt' en zo over de VVE-meter gaat in plaats van de persoonlijke meter van de bewoner.

UNOX: The worst operating system

• gerwim
EBreu schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:31:
[...]

Ik gebruik van de FOB. Sleutels liggen ergens ‘verstopt’. Maar ik heb zo’n idee dat het een of dit of dat verhaal is 🤨. Zelf nog nooit geprobeerd.
Hmm oke. Even ontdekken dus :). Zojuist ook het ‘lab’ gedeelte in de app gevonden. Op de een of andere manier overheen gekeken. Handig die reverse, knipperlicht en natuurlijk het limiteren van de accu.

• rodebest
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-09 00:43
Dit is misschien niet het juiste topic maar ik weet dat hier wel de juiste mensen aanwezig zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden.

Ik heb laatst een motor gekocht (Suzuki GSX 600 f uit 1994) waarin een standaard 12v lood-accu voor de startmotor en verlichting aanwezig is. De accu die er nu in zit is al flink oud en zal binnenkort toch vervangen moeten worden.
Aangezien ik geen zin heb om de accu regelmatig naar binnen te halen om deze aan een druppellader te hangen in de winter vermoed ik dat een nieuwe geen lang leven zal hebben.

Hierom zou ik deze graag willen vervangen door een LTO of lifepo4 variant.
Hiervoor ben ik op zoek naar goede kwaliteits cellen van 5-10AH zodat ik hier zelf een accupakketje van kan maken. Dit heb ik ook gedaan voor een elektrische scooter en die werkt nog steeds :).

Mijn vraag dus aan jullie. Waar kan ik in Nederland of omstreken hoge kwaliteits cellen voor (een van deze varianten) kopen voor een normale prijs? Op marktplaats is iemand die Yinglong cellen verkoop voor een redelijk normale prijs maar helaas zijn dit 20Ah cellen. Deze passen niet waar de huidige accu zit :(.

• flippy
  • Niet online
rodebest schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:13:
Dit is misschien niet het juiste topic maar ik weet dat hier wel de juiste mensen aanwezig zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden.

Ik heb laatst een motor gekocht (Suzuki GSX 600 f uit 1994) waarin een standaard 12v lood-accu voor de startmotor en verlichting aanwezig is. De accu die er nu in zit is al flink oud en zal binnenkort toch vervangen moeten worden.
Aangezien ik geen zin heb om de accu regelmatig naar binnen te halen om deze aan een druppellader te hangen in de winter vermoed ik dat een nieuwe geen lang leven zal hebben.

Hiervoor ben ik op zoek naar goede kwaliteits cellen van 5-10AH zodat ik hier zelf een accupakketje van kan maken. Dit heb ik ook gedaan voor een elektrische scooter en die werkt nog steeds :).

Mijn vraag dus aan jullie. Waar kan ik in Nederland of omstreken hoge kwaliteits cellen voor (een van deze varianten) kopen voor een normale prijs? Op marktplaats is iemand die Yinglong cellen verkoop voor een redelijk normale prijs maar helaas zijn dit 20Ah cellen. Deze passen niet waar de huidige accu zit :(.
https://www.nkon.nl/a123-...a-grade-3-3v-a-grade.html

8 stuks, 4S2P opstelling en happy motoring. ;)

(ps: koop ze nu ze nog op voorraad zijn, die worden niet aangevuld)

[Voor 3% gewijzigd door flippy op 11-09-2021 19:52]

• rodebest
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-09 00:43
@flippy
Dat is inderdaad een goede kandidaat. Het zal dan wel 4s3p of 4s4p worden zodat ik weer rond de 10Ah zit.
Helaas heb ik geen puntlasser dus moet ik z of U lipjes bestellen maar dan moet ik alsnog gaan solderen.

Toevallig nog een alternatief waar een vorm van schroefdraad op zit en eventueel een iets grotere capaciteit per cel?

• flippy
  • Niet online
je moet puntlassen.
en nee, geen scroefdraad. dat is niet het segment waar je in moet zitten.

je kan een SLA accu qua inhoud niet vergelijken met die van een lifepo4 accu.

voor een startaccu moet je alleen kijken naar het startvermogen wat je nodig hebt en dat word ebaseerd op de amperes die de startmotor trekt. met een 4S2P kan je 100A trekken. dat is genoeg om een kleine benzinemotor van een auto te starten.

Ah is voor de capaciteit, niet het startvermogen. een 3Ah lifepoaccu kan meer capaciteit hebben dan een 10Ah loodaccu dankzij het peukert effect. daarom kan je maar 3~4 minuten een auto starten met een autoaccu terwijl er genoeg energie in zou moeten zitten voor 30 minuten. een lifepo4 accu zou echt die 30 minuten halen. (je startmotor niet maar das een ander verhaal O-) )

[Voor 33% gewijzigd door flippy op 11-09-2021 20:45]

• Korvaag
  • Laatst online: 19:22
rodebest schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:13:

Zelf na het slopen van twee conventionele loodaccu's er een onderhoudsvrije motobatt ingestopt. Heeft de winter prima overleefd en net even aan de druppellader gehangen. Was binnen een uur weer vol dus nauwelijks wat sap verloren. Zelfde motor trouwens maar dan 1995 :)

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee