• _AMR_
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 25-08 15:40
Een hoger voltage dat las ik ook elders. Kan die BTMS-2000 motor dat wel aan dan? Of moet je dat weer naar beneden regelen in de Controller? Dan lijkt mij dat niet veel toe te voegen. In de C20 zit al best weinig ruimte. Wellicht dan toch maar de hele ruimte onder de buddy gebruiken voor de cellen....

Ik zit nu de Kelly handleiding door te nemen en daar zie ik dit:
15)Max Speed: Max Speed [rpm]. Range: 0~15000 By default,it is set at 4000.Software
version 0109 can support 15000RPM settings in user program.

Is het echt zo simpel als dat het hier lijkt? 4000 naar 6000 en je gaat van 40 max naar 60 Km/h?

Vanuit de huidige controller zie ik 3 dikke draden naar de motor gaan, dan lijkt mij dat een 3 fase motor.

• flippy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
dit concept is al vaker gezegd maar bears repeating: voltage bepaald je maximum toerental, niet je controller.

standaard controllers blaas je op boven de 60V dus je moet de controller vervangen en een hoger voltage accu monteren wil je sneller.

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• Dre
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Peugeot E-vivacity had weer eens een probleem met de SINCOS-encoder. Viel in storing en was niet meer te starten. In het verleden heb ik deze laten kalibreren en dat ging een paar jaar goed. Nu weer in storing met 11× knipper op de SEVCON.

Op advies van een Frans forum een weerstand van 270 kOhm parallel gesoldeerd aan de bestaande 30 kOhm. Hierdoor krijg je 27 kOhm. Deze weerstand bepaald de versterking van de SINCOS-encoder.

Foto encoder. Is al vaker open geweest, dus kit in plaats van pakking om het dicht te houden.

Nieuwe weerstand (zo klein mogelijke weerstand, mooier zou SMD zijn, maar die had ik niet)

Grafiek versterking uit de datasheet

Opvallend is dat 27 kOhm "recommended" is. Waarom de fabrikant hiervan afwijkt weet ik niet, want vaak wordt "recommended" toegepast in het design.

De scooter doet het nu weer, en hopelijk voor een lange tijd :)

[Voor 16% gewijzigd door Dre op 22-08-2021 09:08]

• deheerdejong
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 21-09 21:54
Ik heb bij 2 van mijn E-Vivacity’s de printplaat dichterbij de magneet geplaatst en rij daar nu ook alweer een jaar probleemloos mee rond.

• Vliegvlug
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:53

Vliegvlug

Flight Simple

Is het bij wielen met hub motor nog steeds mogelijk met het losse wiel en een losse buitenband naar een scooterboer te gaan en voor een tientje de band er op te laten zetten?
Zo deed ik dat altijd met mijn benzine scooters.

Waar ik namelijk bang voor ben is dat de kabel aan de motor mogelijk beschadigd raakt omdat het wissel apparaat daar niet voor geschikt is of omdat degene die de band verwisseld er niet bedacht op is.

Het liefst zou ik om die reden de buitenband zelf verwisselen maar dat lijkt me ook niet heel makkelijk en daarbij heb ik geen compressor om de band weer op te pompen wanneer deze er eenmaal op zit, want dan moet je ‘m met een flinke stoot lucht op zijn plek laten ploppen.

Hoe verwisselen jullie de bandjes bij je elektrische scooter?

• bob-w-1993
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-09 11:23
Mijn ervaring is dat scooterwinkels vaak geen banden willen doen van electrische scooters.

ik doe het zelf altijd met tiewraps. dus de randen van de band tegen elkaar trekken. met meerdere tiewraps eromheen. zo kan je de band in het diepe gedeelte van de velg leggen.

om de band goed op de velg te laten aansluiten trek ik een spanband om de band heen. liefst een spanband met ratel.

Op deze manier sluit de band tegen de velg en kan je met een normale pomp langzaam de band oppompen en zal die goed erop komen.

De spanband moet je dan loshalen voordat je de band echt goed oppompt.

• OlafBso
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:43

OlafBso

Eindelijk klaar

Vliegvlug schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:08:
Is het bij wielen met hub motor nog steeds mogelijk met het losse wiel en een losse buitenband naar een scooterboer te gaan en voor een tientje de band er op te laten zetten?
Zo deed ik dat altijd met mijn benzine scooters.

Waar ik namelijk bang voor ben is dat de kabel aan de motor mogelijk beschadigd raakt omdat het wissel apparaat daar niet voor geschikt is of omdat degene die de band verwisseld er niet bedacht op is.

Het liefst zou ik om die reden de buitenband zelf verwisselen maar dat lijkt me ook niet heel makkelijk en daarbij heb ik geen compressor om de band weer op te pompen wanneer deze er eenmaal op zit, want dan moet je ‘m met een flinke stoot lucht op zijn plek laten ploppen.

Hoe verwisselen jullie de bandjes bij je elektrische scooter?
Ik heb het met de hand gedaan.
Mijn scooterboer vroeg er namelijk 90 euro voor.
Het was een flink karwei maar met verfklemmen, 2 of 3 bandenlichters, wat WD40 en veel kracht kun je het zelf.

Olaf

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

bob-w-1993 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:23:
Mijn ervaring is dat scooterwinkels vaak geen banden willen doen van electrische scooters.

ik doe het zelf altijd met tiewraps. dus de randen van de band tegen elkaar trekken. met meerdere tiewraps eromheen. zo kan je de band in het diepe gedeelte van de velg leggen.

om de band goed op de velg te laten aansluiten trek ik een spanband om de band heen. liefst een spanband met ratel.

Op deze manier sluit de band tegen de velg en kan je met een normale pomp langzaam de band oppompen en zal die goed erop komen.

Klopt, dat was ik vergeten, dat heb ik ook gedaan.

Olaf

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:15
Ik heb mijn voorwiel zelf gedaan met bandenlichters (was wel te doen) maar achterwiel lukte me niet. Ben naar een motorzaak gereden en die legde voor 5 of 10 euro de band erop, was geen probleem.

Pirelli Angel CiTy Front 80/100 -17 TL 46 S
Pirelli Angel CiTy Rear 120/70 -17 TL 58 S

[Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 25-08-2021 11:41]

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

bob-w-1993 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:23:
Dat is ook mijn ervaring, degene waar ik voorheen kwam kon ik met elke benzine scooter terecht maar mijn elektrische wilden ze niets mee te maken hebben.
Ze doen enkel onderhoud aan elektrische scooters die ze zelf verkocht hebben.

Dank, dat zijn handige tips!
Zeker die van de spanband om de band om die tegen de velg aan te drukken _/-\o_
want ik had eerst echt geen idee hoe ik het oppompen voor elkaar zou moeten krijgen zonder compressor.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

OlafBso schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:42:
[...]

Ik heb het met de hand gedaan.
Mijn scooterboer vroeg er namelijk 90 euro voor.
Dat is inderdaad voor mij ook de reden om het zoveel mogelijk zelf te doen.
Zonde van het geld anders
Het was een flink karwei maar met verfklemmen, 2 of 3 bandenlichters, wat WD40 en veel kracht kun je het zelf.
Ik heb al wat filmpjes bekeken.
Nu nog wat spulletjes bestellen want heb enkel bandenlichters voor fietsen :P
Zag dat ze ook velgbeschermers verkopen dus die neem ik ook maar gelijk mee want wil geen happen uit mijn velg. ;)

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Card Nox schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:37:
Ik heb mijn voorwiel zelf gedaan met bandenlichters (was wel te doen) maar achterwiel lukte me niet.
Waarom lukte het achterwiel niet?

Waar ik me zelf bij het achterwiel een beetje zorgen om maak is dan je de bandelichters niet ver genoeg naar beneden kan duwen om de band over de velg te wippen omdat de hub motor in de weg zit.
Ben naar een motorzaak gereden en die legde voor 5 of 10 euro de band erop, was geen probleem.
Goed te horen dat het blijkbaar wel kan met zo’n apparaat wat ze gebruiken voor reguliere wielen.
Maak me alleen nog steeds wel zorgen over beschadigen van de kabel.

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
Vliegvlug schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:37:
[...]
Waarom lukte het achterwiel niet?

Waar ik me zelf bij het achterwiel een beetje zorgen om maak is dan je de bandelichters niet ver genoeg naar beneden kan duwen om de band over de velg te wippen omdat de hub motor in de weg zit.

[...]

Goed te horen dat het blijkbaar wel kan met zo’n apparaat wat ze gebruiken voor reguliere wielen.
Maak me alleen nog steeds wel zorgen over beschadigen van de kabel.
Geen idee, is al maanden geleden en is wat groter dan een 12" scooter bandje.
Mbt kabel beschadigen is gewoon kwestie van beetje voorzichtig zijn...Ik stond er bij en keek er naar :O

• Narvie
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 13-09 20:46
Ik heb het topic met interesse gelezen. Zijn er hier Tweakers met ervaring met de JS2B-2? Ik heb een verhuurbedrijf in scooters en overweeg om er een aantal aan te schaffen.

Dit kan via de leverancier in China of hun dealer in Europa: https://sakuramotor.eu/#ws-block-product-with-media-I5Vdnh0l

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Narvie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 04:54:
Ik heb het topic met interesse gelezen. Zijn er hier Tweakers met ervaring met de JS2B-2? Ik heb een verhuurbedrijf in scooters en overweeg om er een aantal aan te schaffen.

Dit kan via de leverancier in China of hun dealer in Europa: https://sakuramotor.eu/#ws-block-product-with-media-I5Vdnh0l
Zien er leuk uit.
Doen me denken aan de Nipponia E-legance qua motor, accu en uitstraling.
Die is 2399, dus ben benieuwd wat deze moeten kosten.
Qua accu in elk geval een stuk beter dan wat ik had toen ik nieuw mijn Novox C50 aanschafte.

Olaf

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Ik heb al wat filmpjes bekeken.
Nu nog wat spulletjes bestellen want heb enkel bandenlichters voor fietsen :P
Zag dat ze ook velgbeschermers verkopen dus die neem ik ook maar gelijk mee want wil geen happen uit mijn velg. ;)
Je mag ze van mij wel overnemen, ik heb ze met velgbeschermers, ik heb de verfklemmen.
Alles.
:-)
;)

Olaf

• RobIII
  • Laatst online: 18:26

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Na gisteren de weer eens een snorscooter te hebben gehuurd om lekker rond te toeren een dagje in de omgeving van terrasje naar terrasje toch maar besloten zo'n ding aan te schaffen. Twee om precies te zijn. Eentje voor ondergetekende, eentje voor de misses. Dus als het goed is zijn we volgende week zaterdag allebei een Segway E110SE (de 25km/u "versie") rijker *O* En de kids allebei een Drift W1 setje die je momenteel (nog) bij de SE krijgt...

O+

Vooralsnog is 't meeste me wel duidelijk; het enige waar ik nog vrij weinig over kan vinden: de geïntegreerde SIMkaart is de eerste 2 jaar gratis/inbegrepen. Daarna betalen. Prima, no big deal. Maar ik zou er dan graag een eigen / andere SIM in zetten; iemand dat al eens gedaan en hoe goed (of niet) ging dat?

Verder willen we even bekijken hoe 't bevalt - als ze écht veel gebruikt gaan worden denk ik dat ik ze vrij jong te koop zet en inruil voor de E125S (meer bereik, ABS, meer opties dan matzwart :P ).
solntse schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:54:
Leuk, maar op den duur ook wel wat irritant zijn de bliepjes wanneer je de scooter aan- en uitzet, en wanneer je erop gaat zitten.
Ik heb me door de dealer laten vertellen dat die kermisgeluiden uit konden?

[Voor 9% gewijzigd door RobIII op 27-08-2021 11:59]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Saab900
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:10
RobIII schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:14:
Na gisteren de weer eens een scooter te hebben gehuurd om lekker rond te toeren een dagje in de omgeving van terrasje naar terrasje toch maar besloten zo'n ding aan te schaffen. Twee om precies te zijn. Eentje voor ondergetekende, eentje voor de misses. Dus als het goed is zijn we volgende week zaterdag allebei een Segway E110SE (de 25km/u "versie") rijker *O* En de kids allebei een Drift W1 setje die je momenteel (nog) bij de SE krijgt...

Vooralsnog is 't meeste me wel duidelijk; het enige waar ik nog vrij weinig over kan vinden: de geïntegreerde SIMkaart is de eerste 2 jaar gratis/inbegrepen. Daarna betalen. Prima, no big deal. Maar ik zou er dan graag een eigen / andere SIM in zetten; iemand dat al eens gedaan en hoe goed (of niet) ging dat?

Verder willen we even bekijken hoe 't bevalt - als ze écht veel gebruikt gaan worden denk ik dat ik ze vrij jong te koop zet en inruil voor de E125S (meer bereik, ABS, meer opties dan matzwart :P ).

[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. Hopelijk ga je die posten. :)

Maar ik rij Saab...

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Saab900 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:35:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. Hopelijk ga je die posten. :)
Dat is wel de bedoeling :) Verwacht geen diepgaande tabellen en grafieken zoals elders in dit topic van bijvoorbeeld @KamriAvine , maar ervaringen delen absoluut.

[Voor 3% gewijzigd door RobIII op 26-08-2021 23:21]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Nico95
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16:45
De gashendel van mijn Novox C50 gaat niet meer terug bij het loslaten. Zal wel een veer kapot zijn. Iemand enig idee wat hier een goede vervanger voor is? Originele vinden zal wel niet meevallen. bijna alle onderdelen gelijk aan brandstof model, maar dit natuurlijk niet

• bob-w-1993
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-09 11:23
Nico95 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:33:
De gashendel van mijn Novox C50 gaat niet meer terug bij het loslaten. Zal wel een veer kapot zijn. Iemand enig idee wat hier een goede vervanger voor is? Originele vinden zal wel niet meevallen. bijna alle onderdelen gelijk aan brandstof model, maar dit natuurlijk niet
Ik weet niet of er standaard een 0-5K potmeter gashendel op zit. of een gashendel met een hall sensor erin. volgens mij zijn deze niet zomaar uitwisselbaar. Je zou de gashend uit elkaar kunnen halen om te kijken.

• flippy
  • Niet online
bob-w-1993 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

Ik weet niet of er standaard een 0-5K potmeter gashendel op zit. of een gashendel met een hall sensor erin. volgens mij zijn deze niet zomaar uitwisselbaar. Je zou de gashend uit elkaar kunnen halen om te kijken.
het is gewoon een standaard chinese electrische scooter 3 draads gashandel. die kan je practisch overal online halen of bij een lokale scooterboer die ook electrische verkoopt. je moet alleen ff ook een linkse erbij halen als set want je zal niet het orginele model weer vinden.

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Na gisteren de weer eens een scooter te hebben gehuurd om lekker rond te toeren een dagje in de omgeving van terrasje naar terrasje toch maar besloten zo'n ding aan te schaffen. Twee om precies te zijn. Eentje voor ondergetekende, eentje voor de misses. Dus als het goed is zijn we volgende week zaterdag allebei een Segway E110SE (de 25km/u "versie") rijker *O* En de kids allebei een Drift W1 setje die je momenteel (nog) bij de SE krijgt...

[...]

Lekker met een helm op volgend jaar.
Ik zou nooit meer voor een 25 km pu versie kiezen.

Olaf

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Ik heb via C50 man op Marktplaats 3 weken geleden een splinternieuwe "gas"hendel binnen gekregen.
Inclusief aansluitingen en alles.
€17.50 en 6.75 verzendkosten.
Prima aankoop.

Olaf

• Nico95
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16:45
OlafBso schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Ik heb via C50 man op Marktplaats 3 weken geleden een splinternieuwe "gas"hendel binnen gekregen.
Inclusief aansluitingen en alles.
€17.50 en 6.75 verzendkosten.
Prima aankoop.
heb je wellicht een linkje van een advertentie oid? was even gauw aan het zoeken maar vind hem zo niet

• Makaveli09
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:26
OlafBso schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Dat is mogelijk, maar gebruiker dirkbijlaart heeft contact gehad met Segway Nederland, en zij hebben aangegeven dat ze de snorscooters als service kunnen "ombouwen" bromscooter als de nieuwe wetgeving ingaat en de klant dat zou willen (zullen vast kosten aanzitten, maar wel netjes).

• Makaveli09

De geluiden zijn uitgebreid in te stellen: harder, zachter en andere melodieën. Uit is ook een optie.

[Voor 3% gewijzigd door Makaveli09 op 27-08-2021 11:43]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

OlafBso schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Ik heb 'm om rond te kachelen, niet voor woon-werk verkeer oid. Ik hoef niet met 45(+) door de omgeving te raggen - dan zie ik niks :X Ik heb geen haast.

Over mij

• flippy
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Ik heb 'm om rond te kachelen, niet voor woon-werk verkeer oid. Ik hoef niet met 45(+) door de omgeving te raggen - dan zie ik niks :X Ik heb geen haast.
je kan langzamer rijden dan 45.....

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

flippy schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

je kan langzamer rijden dan 45.....
Ik kan de 25 naar 45 laten omzetten voor nop (is immers gewoon software). Áls ik dat zou willen. Ik vind 25 leuk zat.

Over mij

• greg-a
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:33

[...]

Veel plezier hiermee. Als je mogelijk meer bereik wilt in de toekomst en niet te veel waarde hecht aan ABS, kan je ook de E110S overwegen. (dan krijg je ook niet W1 dingen). In de E110S kan je een tweede accu doen en is in meerdere kleuren te verkijgen. E125S doet daar nog wat chrome elementen en een andere zadelstoffering bovenop.

Ik heb sinds dinsdag een windscherm op mijn E110S. Heb er nog niet veel mee gereden, maar het is iig stuk stiller :). Ik heb het gevoel dat de scooter langzamer optrekt, maar dat kan ook komen omdat je simpel weg geen "feedback" meer krijgt van de wind als je harder gaat. qua range lijkt de impact beperkt te zijn. Maar deze korte impressie is gebaseerd op 10-15km rijden. Ik laat het weten als ik wat meer ervaring heb opgedaan.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

greg-a schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Veel plezier hiermee. Als je mogelijk meer bereik wilt in de toekomst en niet te veel waarde hecht aan ABS, kan je ook de E110S overwegen. (dan krijg je ook niet W1 dingen). In de E110S kan je een tweede accu doen en is in meerdere kleuren te verkijgen. E125S doet daar nog wat chrome elementen en een andere zadelstoffering bovenop.
Huh? Volgens de dealer en de handleiding (pagina 14 & 15) hebben beide de E110S en E110SE maar plek voor één accu en de E125S plek voor twee? De reden waarom ik niet voor de 125 heb gekozen is vanwege het €1000 verschil (x2); als straks blijkt dat het E110SE supergoed bevalt ga ik kijken of ik ze kan 'upgraden' (verkopen) en inruilen voor een E125S. Maar als ik die kans aanzienlijk had geacht had ik 't wel meteen gedaan. We'll see. Chrome elementen doet me niet zo veel, andere zadelstoffering is een nice to have, evenals een andere kleur, maar het gaat toch om de ride he? :P
Ik heb sinds dinsdag een windscherm op mijn E110S.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar - die heb ik ook nog even overwogen.
Makaveli09 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

De geluiden zijn uitgebreid in te stellen: harder, zachter en andere melodieën. Uit is ook een optie.
Dat is fijn om te horen d:)b Dat uitgebreid instellen en andere melodieën was em wel al duidelijk maar ik las op reddit ergens dat ze niet uit konden. Maar goed, met OTA updates is dat natuurlijk zo gefixed als het een veelgehoorde klacht is. En dat bericht was al een maand of 3 oud...

Edit: deze

[Voor 26% gewijzigd door RobIII op 27-08-2021 12:23]

Over mij

• Makaveli09
[...]

Ik heb sinds dinsdag een windscherm op mijn E110S. Heb er nog niet veel mee gereden, maar het is iig stuk stiller :). Ik heb het gevoel dat de scooter langzamer optrekt, maar dat kan ook komen omdat je simpel weg geen "feedback" meer krijgt van de wind als je harder gaat. qua range lijkt de impact beperkt te zijn. Maar deze korte impressie is gebaseerd op 10-15km rijden. Ik laat het weten als ik wat meer ervaring heb opgedaan.
Ik heb nu sinds 2 weken het windscherm erop en inderdaad, het is heerlijk stil en nog belangrijker: geen last van vliegen en insecten meer :)
Het verbruik is iets toegenomen naar mijn gevoel, maar inderdaad niet schokkend. Ik denk dat ik met windscherm er zo een 300 kilometer op heb zitten.
Ik rijdt alleen stad kilometers.

• Makaveli09
RobIII schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

Huh? Volgens de dealer en de handleiding (pagina 14 & 15) hebben beide de E110S en E110SE maar plek voor één accu en de E125S plek voor twee? De reden waarom ik niet voor de 125 heb gekozen is vanwege het €1000 verschil (x2); als straks blijkt dat het E110SE supergoed bevalt ga ik kijken of ik ze kan 'upgraden' (verkopen) en inruilen voor een E125S. Maar als ik die kans aanzienlijk had geacht had ik 't wel meteen gedaan. We'll see. Chrome elementen doet me niet zo veel, andere zadelstoffering is een nice to have, evenals een andere kleur, maar het gaat toch om de ride he? :P
Een 2de accu is inderdaad alleen in de 125 mogelijk. En ik had dezelfde redenering: die 1000 Euro verschil in mijn ogen absoluut niet waard. Zeker omdat de range vergroting ten opzichte van de 110se (dus alleen de launch edition) niet verdubbelt.
Het aantrekkelijke van de launch edition is dat deze met een grotere accu wordt geleverd, dan de 110 en 125.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Makaveli09 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:21:
[...]
Het aantrekkelijke van de launch edition is dat deze met een grotere accu wordt geleverd, dan de 110 en 125.
Exact; de E110SE was maar €200 duurder dan de E110S maar wel een groter bereik (97 t.o.v. 75 - op papier; als Tesla rijder weet ik dat je in de praktijk (stukken) minder haalt :P ). En we hadden de jongste van de kids bij en die wou natuurlijk die skates hebben dus voor de E110S gaan was sowieso al geen optie :+
Makaveli09 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:21:
Een 2de accu is inderdaad alleen in de 125 mogelijk.
Nou ja, in die zin: er past er maar 1 in de E110S(E). Maar niets weerhoudt je een tweede (en derde en ...) mee te nemen in een rugzak ofzo lijkt me. Zou me zelfs niks verbazen als 'ie in de seat bucket past? Iemand dat toevallig al eens geprobeerd? (Just curious, doe geen moeite).

[Voor 41% gewijzigd door RobIII op 27-08-2021 12:31]

Over mij

• Saab900
Weet iemand van de E110S(E) rijders wat een aanvullende/vervangende accu zou kosten? Ik kan dat nergens vinden in ieder geval.

Maar ik rij Saab...

• Makaveli09
Saab900 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:09:
Weet iemand van de E110S(E) rijders wat een aanvullende/vervangende accu zou kosten? Ik kan dat nergens vinden in ieder geval.
Nee helaas, ik heb dit ook nog niet kunnen achterhalen. Mocht iemand het weten, ik ben hier ook beneiwud naar :)

• Italia
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 15:52
Na gisteren de weer eens een snorscooter te hebben gehuurd om lekker rond te toeren een dagje in de omgeving van terrasje naar terrasje toch maar besloten zo'n ding aan te schaffen. Twee om precies te zijn. Eentje voor ondergetekende, eentje voor de misses. Dus als het goed is zijn we volgende week zaterdag allebei een Segway E110SE (de 25km/u "versie") rijker *O* En de kids allebei een Drift W1 setje die je momenteel (nog) bij de SE krijgt...

[...]

Hoe/waar bestel je die? Op de website zie ik geen mogelijkheid, klopt dat?

• lost95
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:51
Italia schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

https://nl-nl.segway.com/find-a-dealer

Ikzelf de E125S besteld, wordt morgen geleverd *O*

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• greg-a
Volgens mijn dealer kan er een tweede accu in de E110S. Welke je net als in de E125S naar achteren kan doorschuiven. Zie ook deze video YouTube: SEGWAY E110S (COMING SOON!) - IN 2 MINUTEN! - NIEUWE ELEKTRISCHE SCO... en ook hier: https://www.scooterspot.n...ktrische-scooter-matgrijs

Zou anders een flinke n**i streek zijn, want die tweede accu is de reden dat ik voor de E110s ben gegaan

• lost95
greg-a schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:33:

Zou anders een flinke n**i streek zijn, want die tweede accu is de reden dat ik voor de E110s ben gegaan
Als ik de manual zie, dan lijkt het erop dat alleen de 125 een tweede accu kan hebben: https://files.scooterhack...-E110S-E125S_EN-NL-FR.pdf (chapter 5)

• Saab900
lost95 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Als ik de manual zie, dan lijkt het erop dat alleen de 125 een tweede accu kan hebben: https://files.scooterhack...-E110S-E125S_EN-NL-FR.pdf (chapter 5)
Zou het kunnen zijn dat je er niet 2 direct aan kan sluiten, maar wel twee kan plaatsen? Dan zit daar het verschil in namelijk, maar dat betekent enkel dat je stekker zelf om moet wisselen tijdens een rit.

[Voor 7% gewijzigd door Saab900 op 27-08-2021 13:44]

Maar ik rij Saab...

• lost95
Saab900 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

Zou het kunnen zijn dat je er niet 2 direct aan kan sluiten, maar wel twee kan plaatsen? Dan zit daar het verschil in namelijk,
Dat zou inderdaad kunnen, dat er maar 1 plug in zit maar de ruimte er wel is.

• greg-a
Mijn dealer net even snel gebeld - die zeiden dat het volgens hen gewoon mogelijk is. Ze wachten alleen op de juiste stekker vanuit Segway waardoor beide accus tegelijk gebruikt kunnen worden.

Prijs kon/wilde hij nog niets over zeggen, hij verwacht tussen de 900 en 1100 euro.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

lost95 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen, dat er maar 1 plug in zit maar de ruimte er wel is.
Ik betwijfel het ten zeerste eerlijk gezegd... ik heb de E110SE die ik besteld heb open gezien (vrij kort weliswaar) en heb daar geen extra ruimte gezien; ik denk dat de dealer dat dan ook wel even aangestipt had.
greg-a schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:45:

Prijs kon/wilde hij nog niets over zeggen, hij verwacht tussen de 900 en 1100 euro.
Daar koop je een E125S voor 8)7 dat is létterlijk het prijsverschil, €1000. Edit: correctie; het verschil tussen een 110SE en 125S is €1100 en met een 110S scheelt het €1300
Italia schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Ik heb ze hier gekocht.

[Voor 45% gewijzigd door RobIII op 27-08-2021 13:52]

Over mij

• greg-a
RobIII schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:46:

[...]

Daar koop je een E125S voor 8)7 dat is létterlijk het prijsverschil, €1000
Dan ben ik wel benieuwd waar jij het koopt en voor welke prijs?. E110S was voor mij EUR2.299, de E125S is EUR3.599. Dat is EUR1.300 verschil

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

greg-a schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd waar jij het koopt en voor welke prijs?. E110S was voor mij EUR2.299, de E125S is EUR3.599. Dat is EUR1.300 verschil
Ja, zie mijn edit :) ik zat met het prijsverschil tussen een 110SE en 125S in mijn hoofd, niet de 110S (en dan zat ik er nog €100 langs :P ).
lost95 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:31:
Ikzelf de E125S besteld, wordt morgen geleverd *O*
Leuk! Veel plezier ermee!
* RobIII Klein beetje jaloers is :+

[Voor 40% gewijzigd door RobIII op 27-08-2021 14:07]

Over mij

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

RobIII schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Ik kan de 25 naar 45 laten omzetten voor nop (is immers gewoon software). Áls ik dat zou willen. Ik vind 25 leuk zat.
Betaald Segway dan ook de RDW keuring (€108) en een gele kentekenplaat (€25) of bedoelen ze enkel dat ze hun software kosteloos omzetten?

En is dat omzetten niet iets wat je zelf zou kunnen of is dat dicht getimmerd?

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Vliegvlug schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:07:
[...]

Betaald Segway dan ook de RDW keuring (€108) en een gele kentekenplaat (€25)
Nee, dat lijkt me niet 8)7
(Anderzijds kan ik me voorstellen dat een RDW keuring (op termijn wellicht) niet (meer) nodig is; er verandert namelijk helemaal niets dan de max. snelheid en er valt weinig te controleren of het wel "goed gedaan" is ofzo)
of bedoelen ze enkel dat ze hun software kosteloos omzetten?
Segway belooft sowieso helemaal niets, mijn dealer zei dat dat kon.
En is dat omzetten niet iets wat je zelf zou kunnen of is dat dicht getimmerd?
Geen idee, ik heb niet doorgevraagd want het heeft voor mij nog geen prioriteit. Ik vermoed wel dat er een speciale plug en apparaatje aan te pas komt; ik méén dat ergens gezien te hebben. Maar theoretisch zou het zelfs via de app moeten kunnen lijkt me - los van het bureaucratische gedoe eromheen natuurlijk.

[Voor 20% gewijzigd door RobIII op 27-08-2021 20:41]

Over mij

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Leek me ook al maar omdat je als reden gaf dat je niet gelijk naar geel kenteken bent gegaan omdat het toch gratis is wekte je wel de indruk, vandaar mijn vraag :)

Maar als nog een jaartje zonder helm rijden jou 130 euro waard is dat ook prima natuurlijk ;)
(Anderzijds kan ik me voorstellen dat een RDW keuring (op termijn wellicht) niet (meer) nodig is; er verandert namelijk helemaal niets dan de max. snelheid en er valt weinig te controleren of het wel "goed gedaan" is ofzo)
Dat zie ik echt niet gebeuren, wel dat het blauwe kenteken helemaal verdwijnt.

Want anders kan je bij wijze van spreken per dag zelf besluiten welke plaat je erop zet en krijg je discussie met de politie wanneer je met de verkeerde rondrijd omdat je ‘vergeten’ bent de snelheid aan te passen

En de verzekering moet dan elke keer worden gemeld als je van plaat wisselt want het risico is anders dus de premie ook, dat gaan de verzekeraars echt niet faciliteren, veel teveel gedoe en kosten.
[...]

Geen idee, ik heb niet doorgevraagd want het heeft voor mij nog geen prioriteit. Ik vermoed wel dat er een speciale plug en apparaatje aan te pas komt; ik méén dat ergens gezien te hebben.
Denk ik ook, zijn ook weer extra inkomsten voor de dealers >:)
Maar theoretisch zou het zelfs via de app moeten kunnen lijkt me - los van het bureaucratische gedoe eromheen natuurlijk.
De rollerbank zou verdwijnen wanneer je met 1 druk op de knop in je app je snelheid kan aanpassen want dat heeft dat ding geen meerwaarde meer en moeten ze echt een overtreding op snelheid gaat meten op het moment dat het gebeurt net zoals bij auto’s en motoren.
En daar heeft de politie niet de capaciteit voor, om toch de verkeersveiligheid te handhaven blijft de rollerbank nodig dus ik verwacht eerder regelgeving die zegt dat een fabrikant het aanpassen van de snelheid door de klant niet mag faciliteren als ze het al zouden willen faciliteren.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik weet niet in hoeverre het kul is maar volgens de dealer deed de segway het sowieso niet op de rollerbank - maar dat nam ik al met een flinke korrel zout. Maar I couldn't care less; ik hoef 'm niet opgefokt te hebben en tot de tijd dat de helmplicht er is betaal ik minder verzekering, meer bereik, etc.

Over mij

• Joch_um_all
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:20
Wij hebben inmiddels 700 heerlijke km op onze e110se staan (blauw kenteken). Geweldig ding! Fijn hoe je het niveau van regeneratief remmen kunt instellen. Laag zwaartepunt is top, lange wielbasis goed voor stabiliteit, maar daarmee wel iets grotere draaicirkel natuurlijk. En een balzaal aan ruimte onder t zadel maakt dat we m vaak pakken voor wat boodschappen. (voor referentie, we hebben ook ervaring met 2 tact en 4 tact scooters, blauw en geel en met Niu en Supersoco)

Helaas stopte hij er eergisteren mee. Kwam niet meer uit mode 1 en accelereert steeds heel even naar 5kmh om dan weer te stoppen. Geen foutcode. De dealer heeft segway er inmiddels bijgehad. Ze zijn nog aan t troubleshooten en zetten nu in op een fout in de displayunit die ze gaan vervangen. Ben benieuwd, want het is echt een fantastische scooter, maar dan moet ie t wel doen!

Volumeinstellingen van alle geluidjes heb ik trouwens niet gevonden in de app. Wel de diefstalalarm geluidsinstellingen. En de beta-features (lab noemen ze het geloof ik) zijn ook de moeite waard: zo waardeer ik erg de optie om na een bocht de richtingaanwijzer automatisch te laten afslaan.

• lost95
Helaas nog geen tijd gehad om veel te rijden, gister eerste ritje kunnen doen op 125s, 30 kilometers en rijd echt fijn. Draaicirkel inderdaad wat groot, dus dan maar toch stallingkje buiten maken.

Powerassist is fijn, lekker makkelijk over drempel krijgen.

@joch: geluid zit gewoon onder settings --> warning volume.

En 43 op gps van Google maps, valt me ook niet tegen.

[Voor 8% gewijzigd door lost95 op 29-08-2021 10:26]

• bamoah
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 19:33
lost95 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:24:
Helaas nog geen tijd gehad om veel te rijden, gister eerste ritje kunnen doen op 125s, 30 kilometers en rijd echt fijn. Draaicirkel inderdaad wat groot, dus dan maar toch stallingkje buiten maken.

Powerassist is fijn, lekker makkelijk over drempel krijgen.

@joch: geluid zit gewoon onder settings --> warning volume.

En 43 op gps van Google maps, valt me ook niet tegen.
Welk kleur, waar besteld en hoelang moest je erop wachten ? Ik moet helaas tot oktober wachten voor mijn E125s zwart eind juni besteld.

Mooi windscherm wel prijzig

https://nl.aliexpress.com...t.0.0.3c973c00duQlkx&mp=1

• lost95
bamoah schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Welk kleur, waar besteld en hoelang moest je erop wachten ? Ik moet helaas tot oktober wachten voor mijn E125s zwart eind juni besteld.

Mooi windscherm wel prijzig

https://nl.aliexpress.com...t.0.0.3c973c00duQlkx&mp=1
Dat klinkt wel heel lang. Heb hem ok 14 augustus besteld, en op 28ste geleverd. Kleur zwart, bij scootercentrum.

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:56

AlexanderB

7800 rpm

Vliegvlug schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:15:
De rollerbank zou verdwijnen wanneer je met 1 druk op de knop in je app je snelheid kan aanpassen want dat heeft dat ding geen meerwaarde meer en moeten ze echt een overtreding op snelheid gaat meten op het moment dat het gebeurt net zoals bij auto’s en motoren.
Dat dacht je. Dus dat wordt "zet het ding maar ff maximaal met de app of we nemen 'm in beslag".

• flippy
  • Niet online
AlexanderB schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Dat dacht je. Dus dat wordt "zet het ding maar ff maximaal met de app of we nemen 'm in beslag".
dat mogen ze niet. ;)

men kan een WOK melding doen. en als er in korte tijd (meerdere) overtredingen van 20kmpu of meer zijn geweest kunnen ze hem in beslag nemen.
in beslagname is een extreme situatie die je eigenlijk alleen krijgt als je met een blauwe plaat 60+ word geklokt en lekker moeilijk gaat doen bij een staandehouding. dan kan je gaan lopen ja.

hint: er is een limiet op de snelheid, niet hoe snel je op die snelheid zit. ;)

[Voor 46% gewijzigd door flippy op 30-08-2021 14:43]

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:56

AlexanderB

7800 rpm

als ie begrensd is en ze weten dat ie begrensd is omdat ze je net met 50+ geklokt hebbenb en je weigert de begrenzer er af te halen dan gaat ie echt mee naar het bureau.

• Dre
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
deheerdejong schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:21:
Ik heb bij 2 van mijn E-Vivacity’s de printplaat dichterbij de magneet geplaatst en rij daar nu ook alweer een jaar probleemloos mee rond.
Voor het geval ik dit nog nodig heb. Hoe krijg je de printplaat dichterbij de magneet geplaatst?

• flippy
  • Niet online
AlexanderB schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:51:
als ie begrensd is en ze weten dat ie begrensd is omdat ze je net met 50+ geklokt hebbenb en je weigert de begrenzer er af te halen dan gaat ie echt mee naar het bureau.
ligt aan de omstandigheiden. word je ter plekke op 34+ geklokt met je blauwe plaat en het is de eerste keer bijvoorbeeld (en je hebt verder geen rare toeren uitgehaald) krijg je simpelweg een wokje. is het vaker gebeurt dan 2x in 2 jaar dan mag die mee en is het einde.

daarom: zorg dat je op niet boven de 34 komt met je blauwe plaat en 54 met je gele plaat. dan krijg je alleen een belerende vinger van oom agent of een prent als je bent geklokt.

• deheerdejong
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 21-09 21:54
Voor het geval ik dit nog nodig heb. Hoe krijg je de printplaat dichterbij de magneet geplaatst?
[/quote]

Ik heb uit een plaat aluminium van 2mm dik een nieuwe montage ring gezaagd en die ring aan de kant waar de ring vastgeschroefd wordt heb ik de ring verbogen. Daarna kun je de ring richting de magneet terug tikken met een hamer en een doorslag totdat je geen foutmelding of storingslampje krijgt op het Dashboard.

• greg-a
flippy schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:24:
[...]

ligt aan de omstandigheiden. word je ter plekke op 34+ geklokt met je blauwe plaat en het is de eerste keer bijvoorbeeld (en je hebt verder geen rare toeren uitgehaald) krijg je simpelweg een wokje. is het vaker gebeurt dan 2x in 2 jaar dan mag die mee en is het einde.

daarom: zorg dat je op niet boven de 34 komt met je blauwe plaat en 54 met je gele plaat. dan krijg je alleen een belerende vinger van oom agent of een prent als je bent geklokt.
Zie ook deze links:

https://www.vraaghetdepol...ijg-ik-een-bekeuring.html

https://www.vraaghetdepol...ijg-ik-een-bekeuring.html

https://www.vraaghetdepol...t-ik-een-boete-krijg.html

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Zoeken in dit topic op TPMS levert 0 resultaten op. Ik vraag me af: iemand die een TPMS gebruikt en, zo ja, welk? Het leek mij eigenlijk wel handig om te hebben... Misschien zoiets? Ik lees / zie op YouTube mensen adviseren elke 2 weken de bandenspanning te controleren. Nou, één ding is zeker, dat gaat Robbie dus niet doen :P Vandaar dat ik op zoek ben naar iets makkelijkers :+

[Voor 18% gewijzigd door RobIII op 31-08-2021 01:43]

Over mij

• Engie
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 18:06
RobIII schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 01:36:
Zoeken in dit topic op TPMS levert 0 resultaten op. Ik vraag me af: iemand die een TPMS gebruikt en, zo ja, welk? Het leek mij eigenlijk wel handig om te hebben... Misschien zoiets? Ik lees / zie op YouTube mensen adviseren elke 2 weken de bandenspanning te controleren. Nou, één ding is zeker, dat gaat Robbie dus niet doen :P Vandaar dat ik op zoek ben naar iets makkelijkers :+
Ik heb het overwogen, omdat ik door ervaringen in het verleden nogal wantrouwig ben op mijn bandenspanning terwijl ik rijd.
Maar ik keek een beetje op tegen een extra systeem op mn scooter. Dus ik heb nu standaard een draagbare bandenpomp in m'n scooter zitten, als ik het niet vertrouw dan stop ik even en kijk ik even met dat ding. 9/10 keer is het gewoon prima, die enkele keer mis ik 0,2 bar oid.

Verder geen ervaring mee

• flippy
  • Niet online
neit echt nodig. gewoon kwalteitsbanden erop zetten en goed ingevet en een nieuw ventiel elke keer.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Elke keer wat?

Over mij

• flippy
  • Niet online
nieuwe band = nieuw ventiel.

en velgrand schoonmaken en invetten. meeste lucht lekt langs ventiel of de velgrand.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

flippy schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:00:
en velgrand schoonmaken en invetten. meeste lucht lekt langs ventiel of de velgrand.
Je kent me duidelijk niet :P Dit is écht geen klus die ik zelf ga doen :+ Maar thanks voor de verduidelijking d:)b

Ben wel toch nog benieuwd naar mensen die dit wél gebruiken / gebruikt hebben en hun ervaringen; vinden zij dit (achteraf) ook onnodig of is het toch een life-saver?

Over mij

• flippy
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:16:
[...]

Je kent me duidelijk niet :P Dit is écht geen klus die ik zelf ga doen :+ Maar thanks voor de verduidelijking d:)b

Ben wel toch nog benieuwd naar mensen die dit wél gebruiken / gebruikt hebben en hun ervaringen; vinden zij dit (achteraf) ook onnodig of is het toch een life-saver?
ook al je het laat doen moet je er goed op letten dat ze dat doen. dus zelf band kopen en naar lokale bandenwisseltoko met de velg. niet de scooterboer.

sensoren zijn vrij zinloos. je merkt vrijwel direct als je band zacht is. en als je een lekke band hebt dan heb je dus constant een apparaat op je stuur die je vertelt wat je toch al weet....

[Voor 8% gewijzigd door flippy op 31-08-2021 13:18]

• greg-a
Ik heb een portable compressor van Xiaomi. Ik heb ergens in het begin de luchtdruk gemeten en die was zowel voor als achter 2.0 bar. Ik had toen <150km gereden.

n.a.v. jouw bericht vandaag controleerd (830km gereden totaal), voor 1.9bar, achter 2.0 bar - een kleine afname in de voorband dus.

Ik heb uiteindelijk ook de achterband moeten oppompen omdat die blijkbaar op 2.2bar moet staan - dit was dus vanuit de dealer niet goed gecontroleerd.

Maar 1x in de twee weken controleren vind ik ook wat teveel - dus ik denk 1x per maand/per twee maanden. Ik ga even kijken hoe snel de druk afneemt.

• Engie
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 18:06
greg-a schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:46:
Ik heb een portable compressor van Xiaomi. Ik heb ergens in het begin de luchtdruk gemeten en die was zowel voor als achter 2.0 bar. Ik had toen <150km gereden.

n.a.v. jouw bericht vandaag controleerd (830km gereden totaal), voor 1.9bar, achter 2.0 bar - een kleine afname in de voorband dus.

Ik heb uiteindelijk ook de achterband moeten oppompen omdat die blijkbaar op 2.2bar moet staan - dit was dus vanuit de dealer niet goed gecontroleerd.

Maar 1x in de twee weken controleren vind ik ook wat teveel - dus ik denk 1x per maand/per twee maanden. Ik ga even kijken hoe snel de druk afneemt.
Ik heb dezelfde, super fijn dingetje!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

greg-a schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:46:
Ik heb een portable compressor van Xiaomi
Deze bedoel je? Die heb ik gisteren ook eens aangekeken... misschien toch maar "to be sure" in de seatbucket mikken.

Over mij

• greg-a
RobIII schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

Deze bedoel je? Die heb ik gisteren ook eens aangekeken... misschien toch maar "to be sure" in de seatbucket mikken.
Klopt die is het idd. Ik neem 'm overigens niet altijd mee, maar me er niet zoveel zorgen over.

• KWB
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 04-09 12:07
Ik heb een lekke band op mijn IVA e-go S5. De scooterzaak bij mij in de buurt rekent €120 om hem te vervangen omdat de halve scooter uit elkaar moet. Weet iemand of dit inderdaad een redelijke prijs is?

• ranver
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 03-09 10:40
RobIII schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Kan dat bij de Segway e110se ook al?

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

ranver schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:03:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee; de dealer zei dat dit met de e110s (op termijn*) mogelijk zou zijn.

* Ik weet even niet meer zeker of dat 'ie "op termijn" heeft gezegd of dat dat nu al is. Maar eerlijk gezegd zie ik niet in waarom 't niet zou kunnen (los van of je dealer daar geld voor vraagt uiteraard).

Over mij

• flippy
  • Niet online
KWB schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:22:
Ik heb een lekke band op mijn IVA e-go S5. De scooterzaak bij mij in de buurt rekent €120 om hem te vervangen omdat de halve scooter uit elkaar moet. Weet iemand of dit inderdaad een redelijke prijs is?
de velg moet eruit. om dat netjes te doen ben je wel een uurtje zoet.

• greg-a
ranver schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:03:
[...]

opvoeren kan nog bij geen een Segway. De software is nog niet beschikbaar (gemaakt).

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:05

nexhil

BAM!

KWB schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:22:
Ik heb een S4, mijn scooterzaak heeft er een jaar geleden voor 10 euro een prop in geschoten. Gaat al 2000+ KM goed :P

• Bullus
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11:20
Sinds 2 weken de eigenaar van een Opai(originele fabrieksnaam)
In Duitsland wordt ie Falcon 3400Li genoemd.
https://elektroroller-futura.de/e-scooter-kaufen-falcon

Specs
"FALCON 3400", 45 km/u, constant 2400 watt/max. 3400 watt, volledige led-uitrusting, verwijderbare lithium-ionbatterij. Bereik: 80 kilometer.(eco modus).
Deze 2e versie hebben ze standaard al geupgrade zodat het bereik hoger is.

Heb er nu ruim 400km opzitten en hij bevalt me goed. Alleen ik zit te twijfelen om een 2e accu te halen. Originele (zelfde) accu is te bestellen bij hun site voor €899,- Accu

De reden voor een 2e accu is omdat ik niet alle tripjes van werk naar huis kan rijden in een dag met de scooter.

Voor mij eigen werk is dat geen probleem, dan kan ik op het werk bijladen, maar ik breng mijn vrouw ook naar het werk en rij dan op en neer.

Huis naar werk 35km
Op werk laden( volledig)
Werk naar huis 35km
Thuis opladen (3uurtjes)
Vrouw brengen Huis naar werk retour 40km( deze trip lukt niet en moet dan met de auto)
Vrouw ophalen huis naar werk retour 40km(deze trip ga ik voor de zekerheid ook met de auto)

Totaal per dag ~120km

Vandaar een 2e accu.
Of zijn er alternatieven? @flippy

Vandaag trouwens in speedmodus ongeveer 62km gereden van 100% naar 25%(berg op)

[Voor 4% gewijzigd door Bullus op 01-09-2021 21:09]

|2600k|Asus 290|

• flippy
  • Niet online
gewoon 2e accu erbij halen.

• Bullus
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11:20
Ik had op een ander antwoord gehoopt, zoals een zelfbouw maar blijkbaar is dat niet het juiste alternatief?

|2600k|Asus 290|

• flippy
  • Niet online
zeker, maar niet voor dat budget. (en het feit dat je nog garantie hebt)

[Voor 37% gewijzigd door flippy op 01-09-2021 21:06]

• !null
  • Registratie: maart 2008
@flippy Even een vraag over iets heel triviaals. Hoe doe jij het meestal als je BMS bedrading te kort is? Dat gebeurt doorgaans niet zo vaak, hangt meestal direct aan de cellen. Maar heb nu voor 2e keer dat ik net te kort kom voor een paar cellen.
Gezien een scooter er toch aardig van langs krijgt met trillingen, komt een slechte connectie al snel naar boven is mijn ervaring.
Ik zou gewoon aan elkaar solderen en hoesje eroverheen krimpen.
Bij dikke kabel(ogen) zeggen ze vaak dat klemmen beter is dan solderen, over tijd, en ivm met werken/buigen van de kabel. Die klem ik er ook op met zo'n dikke tang.
Dat buigen/werken geldt voor die kleine draadjes natuurlijk ook, maar als je een geseald pack hebt dat kan het eigenlijk niet bewegen en soldering dus ook niet gaan afbrokkelen over tijd.

Ampera-e (60kWh)

• flippy
  • Niet online
Solderen, krimpkous met lijm en vasttapen en lijmen.

• JanR1965
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15:01
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Jan Rijnsent en ben me ook aan het orienteren op electrisch scooteren.
Ik rijd nu nog op een Peugot Citystar 50CC twee takt.

Ook ik ben uitgekomen bij het nieuwe aanbod van Segway, en lees de berichten op dit forum vol belangstelling.

Mijn voorkeur gaat uit naar de E125S vanwege:
de bredere banden
de dubbele accu
Maar ook vooral vanwege 3000Kw motor i,p,v. de 1500 Kw motor.

Ik ben geen klein mannetje en al helemaal niet licht van gewicht, dus dat lijkt me geen overbodige luxe! 8)

Groet,
Jan

• zeef
  • Laatst online: 18:41
Nou, de ECU van de MQi GT is vervangen. Software-update bij servicebeurt ging mis en toen was het uit met de pret. Natuurlijk onder garantie, het duurde alleen wat langer dan verwacht. Nieuwe alarm handzenders en moest de scooter opnieuw koppelen. RItgeschiedenis is weg. Verder weinig problemen en rij weer met veel plezier.

• dotternetta
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08-09 06:40
Ik heb nu 3000 km gereden met mijn Niu NGT motorscooter, 2 x35 Ah accu. Elke dag 32 heen en 32 km terug. Ik laad op het werk weer op want 1 trip met 85 kmh kost 50% accu capaciteit= 2 kWh

• lost95
JanR1965 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:43:
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Jan Rijnsent en ben me ook aan het orienteren op electrisch scooteren.
Ik rijd nu nog op een Peugot Citystar 50CC twee takt.

Ook ik ben uitgekomen bij het nieuwe aanbod van Segway, en lees de berichten op dit forum vol belangstelling.

Mijn voorkeur gaat uit naar de E125S vanwege:
de bredere banden
de dubbele accu
Maar ook vooral vanwege 3000Kw motor i,p,v. de 1500 Kw motor.

Ik ben geen klein mannetje en al helemaal niet licht van gewicht, dus dat lijkt me geen overbodige luxe! 8)

Groet,
Jan
Ik vraag me af of de motor een argument is om voor de 125e. Ben verre van expert, maar als ik de berichten in dit topic goed intepreteer is dat voornamelijk een verkoop argument, als je accu niet genoeg vermogen kan leveren, dan maakt het weinig uit wat voor motor erin zit.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat de E125s geen goede keus is, nu weekje in bezit en nu 180 km erop zitten en bevalt uitstekend. Mijn woonwerk verkeer is 40 km per dag, en schat dat ik makkelijk 70 km op de accus haal. Dus verwacht dat ik met koud weer ook geen probleem ga hebben voorlopig. En als accus slechter worden, kan ik altijd op werk nog laden, maar hoop pas over twee jaar op dat punt te zitten (en dan heb ik de scooter op basis van mijn KM vergoeding al terugverdiend :) )

• ranver
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 03-09 10:40
RobIII schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:50:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee; de dealer zei dat dit met de e110s (op termijn*) mogelijk zou zijn.

* Ik weet even niet meer zeker of dat 'ie "op termijn" heeft gezegd of dat dat nu al is. Maar eerlijk gezegd zie ik niet in waarom 't niet zou kunnen (los van of je dealer daar geld voor vraagt uiteraard).
Bij mijn dealer geven ze aan dit nog niet te weten. In welke plaats is jouw dealer gevestigd?

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

ranver schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:40:
[...]

Bij mijn dealer geven ze aan dit nog niet te weten. In welke plaats is jouw dealer gevestigd?
Deurne. Ik ga de onze morgen ophalen :Y)
Ik heb geen idee hoeveel ik morgen nog aan informatie op doe (kan niet al te lang blijven hangen daar) maar wat ik daar nog leer deel ik hier uiteraard.

[Voor 29% gewijzigd door RobIII op 03-09-2021 10:52]

Over mij

• JanR1965
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15:01
lost95 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:32:
[...]

Ik vraag me af of de motor een argument is om voor de 125e. Ben verre van expert, maar als ik de berichten in dit topic goed intepreteer is dat voornamelijk een verkoop argument, als je accu niet genoeg vermogen kan leveren, dan maakt het weinig uit wat voor motor erin zit.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat de E125s geen goede keus is, nu weekje in bezit en nu 180 km erop zitten en bevalt uitstekend. Mijn woonwerk verkeer is 40 km per dag, en schat dat ik makkelijk 70 km op de accus haal. Dus verwacht dat ik met koud weer ook geen probleem ga hebben voorlopig. En als accus slechter worden, kan ik altijd op werk nog laden, maar hoop pas over twee jaar op dat punt te zitten (en dan heb ik de scooter op basis van mijn KM vergoeding al terugverdiend :) )
Tja, zoals al gezegd zit ik zelf al ruim boven de 100kg, en als je dan een helling oprijdt, lijkt mij de zwaardere motor toch wel prettig.

jij geeft een actieradius van ongeveer 70 km aan. Dat vindt ik toch wel enigzins tegenvallen.
Als Seway het over 140 km heeft, is dat natuurlijk onder alle ideale omstandigheden, maar de helft is toch wel erg weinig.
Hoewel ik op slechts 24 km zit qua woon/werk.

• lost95
JanR1965 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:03:
[...]

Tja, zoals al gezegd zit ik zelf al ruim boven de 100kg, en als je dan een helling oprijdt, lijkt mij de zwaardere motor toch wel prettig.

jij geeft een actieradius van ongeveer 70 km aan. Dat vindt ik toch wel enigzins tegenvallen.
Als Seway het over 140 km heeft, is dat natuurlijk onder alle ideale omstandigheden, maar de helft is toch wel erg weinig.
140 ga je nooit halen, wel goed om te melden dat bij mij om 45 km uitvoering gaat.

Iets betrouwbaardere schattingen:

25km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 90km
25km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 110km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 110km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 130km

45km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 70km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 80km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 80km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 90km

• greg-a
JanR1965 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:03:
[...]

Ik zou bij de E125S ook uitgaan van tussen de 70-80km aan range bij normaal gebruik en wat ook nog prima is voor de levensduur van de accus. +/-90km is wel mogelijk, maar alleen als je de accu's echt tot 0% rijdt - en dat wil je ook niet.

Zie ook de post van KamriAvine een paar pagina's terug voor wat gedetailleerde data hieromtrent (moet je zelf nog even aanpassen aan het hogere vermogen v/d E125s)

• mmxmmx
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 04:54
Heb 2 accus in mijn Nipponia e-Rex scooter.
Overschakelen naar 2de accu en dan doet de scooter het niet meer soms ben ik 3 kwartier aan de gang om de tweede volle accu aan te sluiten en dan de scooter weer aan de praat te krijgen.

Heb al accu polen vet gebruikt maar dat helpt wel een beetje maar het blijft een drama.
Als je ergens ver van huis de aansluitstekker naar de volle accu verplaatst dan krijg ik de scooter niet meer aan de praat en moet ik naar huis lopen.
Heb de scooter nieuw gekocht en heb 2 jaar garantie.
Heb maar weer een mail gestuurd en wacht op antwoord van de winkel.

Heeft er hier iemand ervaring met dit gedoe ?

Global Verwarming zal op den duur de Centrale Verwarming vervangen en dat is goed voor het mileu !!!

• flippy
  • Niet online
mmxmmx schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:33:
Heb 2 accus in mijn Nipponia e-Rex scooter.
Overschakelen naar 2de accu en dan doet de scooter het niet meer soms ben ik 3 kwartier aan de gang om de tweede volle accu aan te sluiten en dan de scooter weer aan de praat te krijgen.

Heb al accu polen vet gebruikt maar dat helpt wel een beetje maar het blijft een drama.
Als je ergens ver van huis de aansluitstekker naar de volle accu verplaatst dan krijg ik de scooter niet meer aan de praat en moet ik naar huis lopen.
Heb de scooter nieuw gekocht en heb 2 jaar garantie.
Heb maar weer een mail gestuurd en wacht op antwoord van de winkel.

Heeft er hier iemand ervaring met dit gedoe ?
terugbrengen.

• mmxmmx
Bedoel je omruilen voor een andere scooter? Wel gewoon dezelfde maar dan weer een nieuwe ?

Global Verwarming zal op den duur de Centrale Verwarming vervangen en dat is goed voor het mileu !!!

• flippy
  • Niet online
mmxmmx schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:42:
[...]

Bedoel je omruilen voor een andere scooter? Wel gewoon dezelfde maar dan weer een nieuwe ?
omruilen voor een ander model die gewoon beide accus tegelijk kan gebruiken. wisselen van accus betekent een veel hoger slijtagepatroon van waneer je beide tegelijk zou gebruiken. denk aan factor 3~5.

• mmxmmx
flippy schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:44:
[...]

omruilen voor een ander model die gewoon beide accus tegelijk kan gebruiken. wisselen van accus betekent een veel hoger slijtagepatroon van waneer je beide tegelijk zou gebruiken. denk aan factor 3~5.
Heb hem al 2 maanden dus geld terug kan niet meer en dan moet ik hopen op de bereidwilligheid van de scooter winkel denk ik.
Denk jij dat hij niet te repareren is ?

Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee