.
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:05:...............Sealed Box is juist zoals hij origineel vd fabrikant afkomt..........
Twrp is helemaal niet altijd nodig. Als je deze flasht
https://www.androidfilehost.com/?fid=24269982086989117 niet nodig dus. ..................
NB: een Android telefoon is overigens altijd te flashen mits er beschikbare Roms voor zijn, ...........Partities gewijzigd heb ik nog nooit van gehoord. Volgens mij zijn er helemaal geen partities en als ze er al zijn worden ze verwijderd bij flashen. ......................
De reactie mbt twrp recovery had te maken met de roms die worden aangeboden op XDA, zoals
Purejet had aangegeven. Met de standaard Mi recovery zijn alleen signed roms te flashen en de rom te hernoemen naar update.zip. Hetgeen je keuze beperkt, maar inderdaad, altijd nodig is het niet.
mbt je antwoord over partities zou ik toch wat terughoudender zijn als ik jou was.
Juist Android heeft voor alle onderdelen een eigen vooringestelde partitie nodig (boot, recovery, system, data, cache, misc).
Een custom recovery zoals Twrp of Cwm moet dan niet groter zijn dan de recovery partitie aankan. Hetzelfde geldt voor de grootte van de Rom en de systeempartitie.
Het aanpassen gebeurt inderdaad niet bij "gewoon" flashen, maar via een speciaal EBR script.
Bij eerder uitgekomen telefoons deed men dat om een grotere datapartitie te creeren om meer eigen apps te kunnen installeren. Dat ging dan ten koste van oa de systeempartitie die dan precies afgestemd was op de Rom. Een grotere Rom was daarna niet meer te installeren.
De reden dat ik een voorbehoud maakte had te maken met de installatie van Roms door de leverancier, waarbij je niet weet "hoe en wat" er gebeurd is met de telefoon bij het installeren.
In dat geval is "sealed box" een uitkomst.
Met de grote hoeveelheid interne geheugen tegenwoordig denk ik dat alle partities groot genoeg zijn gemaakt en een dergelijk ingreep minder of helemaal niet meer zal voorkomen.
Iets wat ik ook in
mijn reactie al had aangegeven.
[
Voor 11% gewijzigd door
elinx op 14-12-2015 17:49
]