Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:03:
[...]

Degene waar ik op heb gereageerd zou dat moeten doen niet ik ,ik wou maar helpen mag het ? En voor ik ergens op reageer ga ik niet eerst het hele forum doorspitten,kan zijn dat jij een fenomenaal geheugen hebt,wel, ik niet !!
Sorry als ik je vermoei >:)
Volgens mij werd er niet eens gevraagd of hij wel werkt.
Advies geven is prima, maar weet dan wel waar je over praat, want niets is zo vervelend als niet kloppend advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:08:
[...]

Advies geven is prima, maar weet dan wel waar je over praat, want niets is zo vervelend als niet kloppend advies.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Momus schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:08:
[...]

[/quote

Nee,dat werd inderdaad niet gevraagd, mijn Redmi Note 2 Prime moet nog geleverd worden maar heb al wat gesnuffeld op forums en ik heb dus ergens gelezen dat niet elke versie in Nederland 4G zou ondersteunen .
Als het wél zo is zoveel te beter dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij voelt je zeker wel HET Alpha mannetje met dit soort reacties? Avatar zegt overigens al genoeg. ;) Wie begint hier nu met zaken te roepen die niet kloppen? Ga eens bij jezelf te raden en wordt eens volwassen. Helpt je vooruit in het leven. Over en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:27:
[...]

Jij voelt je zeker wel HET Alpha mannetje met dit soort reacties? Avatar zegt overigens al genoeg. ;) Wie begint hier nu met zaken te roepen die niet kloppen? Ga eens bij jezelf te raden en wordt eens volwassen. Helpt je vooruit in het leven. Over en sluiten.
[/quote

Niks Alpha mannetje ,wil alleen helpen en sorry als het de verkeerde info was .
Blijkbaar hebben de twee maatjes alle waarheid in pacht,en idd Over en sluiten .
Als ik eens een probleem met mijn Redmi Note 2 heb in de toekomst wens ik van jullie windbuilen geen hulp te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Musicmasters

Gelieve dit door te lezen,het ging toch om de TDD versie,niet ?

http://xiaomikopen.nl/2015/01/smartphone-fdd-lte-of-tdd-lte/

Was ik dan zo verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:34:
[quote]Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:27:
[...]

[/quote

Niks Alpha mannetje ,wil alleen helpen en sorry als het de verkeerde info was .
Blijkbaar hebben de twee maatjes alle waarheid in pacht,en idd Over en sluiten .
Als ik eens een probleem met mijn Redmi Note 2 heb in de toekomst wens ik van jullie windbuilen geen hulp te krijgen.
Doel je nou op mij, met windbuil? Volgens mij geef ik je netjes antwoord.

Het klopt dat TD-LTE hier niet werkt, alleen ondersteunt de TD versie van de Redmi Note 2 ook de FDD banden. Dat is hier echt al tig keer voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:48:
[...]

Het klopt dat TD-LTE hier niet werkt, alleen ondersteunt de TD versie van de Redmi Note 2 ook de FDD banden. Dat is hier echt al tig keer voorbij gekomen.
Netjes antwoord ?
Alpha mannetje,een avatar die je niet aanstaat,en de rest.
Ik heb die avatar gekozen omdat ik mooie vrouwen kan smaken,ik hou ook van honden,ik zal hem veanderen in een lieve puppy. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:54:
[...]

Netjes antwoord ?
Alpha mannetje,een avatar die je niet aanstaat,en de rest.
Ik heb die avatar gekozen omdat ik mooie vrouwen kan smaken,ik hou ook van honden,ik zal hem veanderen in een lieve puppy. _/-\o_ _/-\o_
Lees anders even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps sorry ,was een reply aan Musicmasters idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willen we stoppen met het vervuilen van het topic ? De ene reactie roept de andere op en niemand heeft er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
.
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:05:...............Sealed Box is juist zoals hij origineel vd fabrikant afkomt..........
Twrp is helemaal niet altijd nodig. Als je deze flasht https://www.androidfilehost.com/?fid=24269982086989117 niet nodig dus. ..................

NB: een Android telefoon is overigens altijd te flashen mits er beschikbare Roms voor zijn, ...........Partities gewijzigd heb ik nog nooit van gehoord. Volgens mij zijn er helemaal geen partities en als ze er al zijn worden ze verwijderd bij flashen. ......................
De reactie mbt twrp recovery had te maken met de roms die worden aangeboden op XDA, zoals Purejet had aangegeven. Met de standaard Mi recovery zijn alleen signed roms te flashen en de rom te hernoemen naar update.zip. Hetgeen je keuze beperkt, maar inderdaad, altijd nodig is het niet.

mbt je antwoord over partities zou ik toch wat terughoudender zijn als ik jou was.
Juist Android heeft voor alle onderdelen een eigen vooringestelde partitie nodig (boot, recovery, system, data, cache, misc).
Een custom recovery zoals Twrp of Cwm moet dan niet groter zijn dan de recovery partitie aankan. Hetzelfde geldt voor de grootte van de Rom en de systeempartitie.

Het aanpassen gebeurt inderdaad niet bij "gewoon" flashen, maar via een speciaal EBR script.
Bij eerder uitgekomen telefoons deed men dat om een grotere datapartitie te creeren om meer eigen apps te kunnen installeren. Dat ging dan ten koste van oa de systeempartitie die dan precies afgestemd was op de Rom. Een grotere Rom was daarna niet meer te installeren.
De reden dat ik een voorbehoud maakte had te maken met de installatie van Roms door de leverancier, waarbij je niet weet "hoe en wat" er gebeurd is met de telefoon bij het installeren.
In dat geval is "sealed box" een uitkomst.

Met de grote hoeveelheid interne geheugen tegenwoordig denk ik dat alle partities groot genoeg zijn gemaakt en een dergelijk ingreep minder of helemaal niet meer zal voorkomen.
Iets wat ik ook in mijn reactie al had aangegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 14-12-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:31
Momus schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:48:
[...]

Dus al ik het goed begrijp is de TD versie van de Redmi note 2 eigenlijk ook de FDD versie? Ik zit dus eigenlijk goed, welke Redmi note 2 ik ook koop dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
IAmNice schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:13:...................Ik zit dus eigenlijk goed, welke Redmi note 2 ik ook koop dus?
Zoals ook al eerder aan bod is gekomen.
Zolang je met één simkaart werkt is dat het geval bij de Redmi Note 2.
Met twee simkaarten ligt het bij de TDD versie, hoewel niet onoverkomelijk, iets anders dan bij de FDD versie.

[ Voor 38% gewijzigd door elinx op 14-12-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
IAmNice schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:13:
[...]

Dus al ik het goed begrijp is de TD versie van de Redmi note 2 eigenlijk ook de FDD versie? Ik zit dus eigenlijk goed, welke Redmi note 2 ik ook koop dus?
Qua banden wel ja. De TD versie ondersteunt dezelfde banden als de FDD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Waarom gaan jullie voor de Note 2, and de Note 3 al beschikbaar is. Is het de sdkaart slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Cabo schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:32:
Waarom gaan jullie voor de Note 2, and de Note 3 al beschikbaar is. Is het de sdkaart slot?
Even teruglezen aub. Het is pas nog aan bod gekomen en daarna in de opvolgende posts beantwoordt. Natuurlijk zal je in het Redmi Note 3 topic andere antwoorden krijgen. Het is voor iedereen anders hoe je de plusjes en minnetjes beoordeelt.

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 14-12-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:32:
Dat zal voor velen de doorslag geven,ik persoonlijk geef ook de voorkeur voor een uitbreidbaar geheugen en als het even kan ook voor een verwisselbare accu,maar dat wordt steeds lastiger.
De mooiste toestellen die een metalen body hebben ondersteunen alsmaar minder Sd kaart en verwisselbare accu.
Ik bezit de Huawei Mate S 32 gb en die ondersteunt nog SD op voorwaarde dat je één van beide sims opoffert,voor mij geen issue,de accu is dan weer niet wisselbaar. Dit lijkt de trend te worden ,vooral voor de Flagships. Kijk maar naar de échte Xiaomi's ,géén SD noch verwisselbare accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:51:...............de accu is dan weer niet wisselbaar. Dit lijkt de trend te worden ,vooral voor de Flagships. .............
Als de accu niet meer verwisselbaar is kan de kunsstof accubehuizing weggelaten worden waardoor de accu dus kleiner kan zijn voor de zelfde capaciteit, of meer capaciteit bij dezelfde grootte. Op deze manier kan de dikte van de gsm beperkt blijven.
Als er genoeg intern geheugen aanwezig is dan is een externe SD niet echt noodzakelijk. Alleen met de tijd groeit de geheugenhonger helaas ook. In dat geval is uitbreidbaar geheugen wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:59:
[...]
Als de accu niet meer verwisselbaar is kan de kunsstof accubehuizing weggelaten worden waardoor de accu dus kleiner kan zijn voor de zelfde capaciteit, of meer capaciteit bij dezelfde grootte. Op deze manier kan de dikte van de gsm beperkt blijven.
Als er genoeg intern geheugen aanwezig is dan is een externe SD niet echt noodzakelijk. Alleen met de tijd groeit de geheugenhonger helaas ook. In dat geval is uitbreidbaar geheugen wel handig.
Volledig mee eens en de dikte en metalen behuizing zijn vooral voor de Flagships voorbehouden.
Ik heb persoonlijk te weinig aan 32 Gb en ofwel moet je dan naar Iphone(al zeker geen optie voor mij,vanwege komt de deur niet door) of de zéér dure samsungs met 64 gb.
Of de One Plussen met 64 gb dewelke het design mij niet bekoort ,hoewel ik ook een OnePlus X bezit maar die heeft een heel ander design maar met uitbreidbaar geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Bedankt. Dit wordt mijn volgende telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Help... mijn note 2 is binnen en heeft de volgende versie van miui: 7.00.66.00 Ik heb de volgende proberen te flashen:
xiaomi.eu_multi_hermes_5.11.5_v7-5.0
xiaomi.eu_multi_hermes_5.12.10_v7-5.0

Beide volgens de volgende stappen geprobeerd:
1. Download xiaomi.eu rom
2. Rename het bestand naar update.zip
3. Zet het bestand in de root van het interne geheugen van je telefoon (niet de SD-kaart, als je die gebruikt).
4. Reboot in recovery mode.
5. Install update.zip

Beide krijg de melding signature failed of update.zip corrupted
Wat kan ik doen? Ik ben echt een leek in dit soort dingen... Ik heb het hele forum al doorgelopen maar kan nog geen oplossing vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Esjo schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:13:
Help... mijn note 2 is binnen en heeft de volgende versie van miui: 7.00.66.00 Ik heb de volgende proberen te flashen:
xiaomi.eu_multi_hermes_5.11.5_v7-5.0
xiaomi.eu_multi_hermes_5.12.10_v7-5.0

Beide volgens de volgende stappen geprobeerd:
1. Download xiaomi.eu rom
2. Rename het bestand naar update.zip
3. Zet het bestand in de root van het interne geheugen van je telefoon (niet de SD-kaart, als je die gebruikt).
4. Reboot in recovery mode.
5. Install update.zip

Beide krijg de melding signature failed of update.zip corrupted
Wat kan ik doen? Ik ben echt een leek in dit soort dingen... Ik heb het hele forum al doorgelopen maar kan nog geen oplossing vinden...
heb je wel goed gekeken?
Xiaomi Redmi Note 2/Prime (hermes) installation:
Install our ROM via TWRP
TWRP installeren en dan de rom installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

De redmi note 2 voor mijn vriendin besteld bij HKG.. Zelf Apple gebruiker en een complete leek met flashen, rooten en jailbreaken.

Is het echt nodig dit te doen? Hij lijkt out the box prima te werken met NL menu etc.
Wat zijn de voordelen? Dit kan ik in simpele bewoordingen niet vinden in hetgeen reeds besproken is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
fabulaus schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:46:
De redmi note 2 voor mijn vriendin besteld bij HKG.. Zelf Apple gebruiker en een complete leek met flashen, rooten en jailbreaken.

Is het echt nodig dit te doen? Hij lijkt out the box prima te werken met NL menu etc.
Wat zijn de voordelen? Dit kan ik in simpele bewoordingen niet vinden in hetgeen reeds besproken is in dit topic.
Smartphone heeft out-of-the-box wat je zegt sowieso geen Nederlandse taalsupport. (en hun zetten vaak hun eigen dubieuze roms erop)
je moet dus naar xiaomi.eu gaan wil je de Nederlanse ROM hebben.

Om dit te kunnen installeren vergt er voor sommige exemplaren een recoverysystem zoals TWRP / CWM om te installeren. En bij sommige kan je gewoon de rom downloaden deze veranderen in update.zip en vanuit de standaard MI-Recovery 2.0 upgraden naar de NL(Multi-lang) rom.

Maar bij zulke brands kan je dit gewoon verwachten dat je het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

De telefoon is inmiddels binnen en in gebruik. Bij aanzetten kon ze gewoon de taal Nederlands selecteren en hij werkt verder prima. Wellicht iets van HKG al vooraf doet?

GEGEVENS:
Android versie 5.0.2 LRX22G
MIUI versie MIUI 7 by xiaomi.eu 5.9.24 | Beta
CPU Octa core 2,0 Ghz
Build LRX22G

Zegt mij verder niets, maar wellicht dat de kenner hier iets over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
theduke1989 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:42:
[...]

heb je wel goed gekeken?

[...]

TWRP installeren en dan de rom installeren :)
Inderdaad... bij de te oude posts gekeken waarbij nog wel op de 'makkelijke manier' kon... TWRP installeren? Is daar ook een beschrijving van hoe ik dit moet doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Esjo schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:00:
[...]

Inderdaad... bij de te oude posts gekeken waarbij nog wel op de 'makkelijke manier' kon... TWRP installeren? Is daar ook een beschrijving van hoe ik dit moet doen??
Hello all,

Because more and more new devices of Xiaomi need TWRP recovery i hope with this tutorial you will be able to install new roms and more in the future. This method works on every device besides the Xiaomi devices. (you must download the correct TWRP recovery image) And roms that are available for your device are supported with this method.

What you need?
1. rashr.apk file:
http://www98.zippyshare.com/v/t6NvHKQs/file.html
2. TWRP for your own device (we use for now TWRP for the Mi4)
http://www.mediafire.com/...8.6.0-cancro-20150328.img

(In jou geval: http://en.miui.com/forum....2NDUzOTY4fDE0NjI5OQ%3D%3D)

Tutorial you must follow:
1. With your phone explorer extract the zip file of the recovery
For easier manipulation copy the "recovery.img" from extracted file to a folder you want
Open the rashr application, it should ask you for root, accept it (If you're on MIUI 6 you have to launch it, close it go to security app and allow root access to this app)
You can create a backup if you want to feel more secure.

2. Now select the first option of the app called "Recovery from storage", it will show a browser, go to the folder where "recovery.img" (or "TWRP-v2.8.6.0-cancro-20150328.img" for TWRP) is, click on it, validate the flash.
PS:It only takes seconds and the flash is done, the app will ask you if you want to reboot to recovery, you can say yes if you want to check or use it right know.

PS: with this method you dont need to do anything difficuilt to install a TWRP recovery.
This method is great for people that want to install fast new ROMS.
Please note: this method doesent break your warrenty.

Is mijn tutorial.

Wat je wel moet doen is bij permissions (root acces geven aan rashr.apk) anders werkt de app niet.

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 14-12-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
theduke1989 schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:10:
[...]

Hello all,

Because more and more new devices of Xiaomi need TWRP recovery i hope with this tutorial you will be able to install new roms and more in the future. This method works on every device besides the Xiaomi devices. (you must download the correct TWRP recovery image) And roms that are available for your device are supported with this method.

What you need?
1. rashr.apk file:
http://www98.zippyshare.com/v/t6NvHKQs/file.html
2. TWRP for your own device (we use for now TWRP for the Mi4)
http://www.mediafire.com/...8.6.0-cancro-20150328.img

(In jou geval: http://en.miui.com/forum....2NDUzOTY4fDE0NjI5OQ%3D%3D)

Tutorial you must follow:
1. With your phone explorer extract the zip file of the recovery
For easier manipulation copy the "recovery.img" from extracted file to a folder you want
Open the rashr application, it should ask you for root, accept it (If you're on MIUI 6 you have to launch it, close it go to security app and allow root access to this app)
You can create a backup if you want to feel more secure.

2. Now select the first option of the app called "Recovery from storage", it will show a browser, go to the folder where "recovery.img" (or "TWRP-v2.8.6.0-cancro-20150328.img" for TWRP) is, click on it, validate the flash.
PS:It only takes seconds and the flash is done, the app will ask you if you want to reboot to recovery, you can say yes if you want to check or use it right know.

PS: with this method you dont need to do anything difficuilt to install a TWRP recovery.
This method is great for people that want to install fast new ROMS.
Please note: this method doesent break your warrenty.

Is mijn tutorial.

Wat je wel moet doen is bij permissions (root acces geven aan rashr.apk) anders werkt de app niet.
Hoe kan ik root acces geven aan rashr.apk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
volg deze handleiding, super makkelijk.

http://en.miui.com/forum....2&highlight=root%2Baccess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
daar had ik idd al gekeken maar als ik kijk bij permissions staat hier alleen autostart en permissions, geen root acces....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
je moet eerst de app openen, dan krijg je dus de melding met geen root access.
Dan ga je vervolgens weer terug naar de permissions..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
theduke1989 schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:32:
je moet eerst de app openen, dan krijg je dus de melding met geen root access.
Dan ga je vervolgens weer terug naar de permissions..
de hele knop root acces staat er niet tussen..

[ Voor 73% gewijzigd door Esjo op 14-12-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Root acces zit in de standaard MIUI roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
Die heb ik waarschijnlijk niet... Doos was niet meer gesealed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dan moet je via ADB doen, of proberen of je de developer rom wel geinstalleerd krijgt.. via rename naar update.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Root zit standaard pas in de EU roms, dus het moet eerst via fastboot of Mi recovery.

De meest eenvoudige methode is mi via Mi recovery op dezelfde manier als je een rom installeert.
Mi recovery is op te starten via de updater app. en hier staat beschreven hoe en tevens hoe je de huidige rom van roottoegang kan voorzien

- Download TWRP recovery voor de Redmi Note 2
- Hernoem naar update.zip en plaats die in het interne geheugen

Zodra TWRP geflasht is kan je wel een andere rom installeren, deze hoeft dan niet meer hernoemd te worden en mag ook op de SD kaart staan.
Eventueel maak je vooraf met TWRP een volledige backup van je huidige rom, voor het geval je niet tevreden bent.

[ Voor 28% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
Dank voor alle hulp! Morgen ga ik er weer verder mee aan de slag en hopen dat t gaat lukken, zo niet meld ik me wel weer een hoop ik dat jullie me nog verder willen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joatg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 12:00
Nu bij HKG 111euro: http://goo.gl/0305Z8 Je kan ook een coupon krijgen op dezelfde pagina van $8. Dus met een beetje geluk heb je hem voor 104euro in huis. Weet alleen niet precies hoe het met die coupon werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Joatg op 15-12-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
elinx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:02:
Root zit standaard pas in de EU roms, dus het moet eerst via fastboot of Mi recovery.

De meest eenvoudige methode is mi via Mi recovery op dezelfde manier als je een rom installeert.
Mi recovery is op te starten via de updater app. en hier staat beschreven hoe en tevens hoe je de huidige rom van roottoegang kan voorzien

- Download TWRP recovery voor de Redmi Note 2
- Hernoem naar update.zip en plaats die in het interne geheugen

Zodra TWRP geflasht is kan je wel een andere rom installeren, deze hoeft dan niet meer hernoemd te worden en mag ook op de SD kaart staan.
Eventueel maak je vooraf met TWRP een volledige backup van je huidige rom, voor het geval je niet tevreden bent.
Krijg ook hierbij de melding dat ik hem niet kan flashen. Signature failed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
theduke1989 schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:56:
dan moet je via ADB doen, of proberen of je de developer rom wel geinstalleerd krijgt.. via rename naar update.zip
ADB? sorry... geen idee hoe of wat.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:01:
...........
Al in de settings gekeken? Misschien een vinkje vergeten weg te halen?
Geen enkel vinkje hoeft er te staan.
Zie eventueel ook "TWRP hoe en wat"
Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:02:
.....
ADB en fastboot. Dan werk je via de command line.
Via usb verbonden met de PC of eventueel via een terminal app. op je telefoon

[ Voor 40% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 00:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Werkt bij iemand de rabo app goed?
Ik kan al tijden niet meer inloggen of er iets mee dien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 19:44
Na de laatste update blijft de Rabobank app hangen in het opstartscherm (foto uit de omgeving). Daarvoor knalde hij er direct uit. Met enig optimisme zou je kunnen spreken van vooruitgang... 8)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
elinx schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:59:
[...]
Geloof me, de accu niet kunnen verwijderen en geen SD slot gaat je echt na een tijdje irriteren :( . Ik heb 2 jaar met een Nexus 5 rondgelopen, wat een heerlijk toestel d:)b , nog steeds (muv de accu). En een tijdje lang maak je jezelf wijs dat het allemaal OK is dat je de accu niet kan vervangen en dat je geen SD kaartje kan insteken, maar dat duurt niet lang. Nee, mijn eerste prio is altijd eerst kijken of deze 2 features aanwezig zijn, en zo nee dan gauw doorlopen.......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Esjo schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:00:
[...]

Ik weet niet waarom, maar ik kan de weekly gewoon flashen met de updater app (instellingen => over apparaat => systeem updates => 3 puntjes rechtsboven => update pakket selecteren (met file explorer, natuurlijk wel eerst hermes downloaden en in de map downloaded_rom plaatsen).

Tot en met de huidige versie, geen enkel probleem, geen TWRP voor mij dus! Wel even de cache wipen.

Maar helaas is dat blijkbaar niet bij alle modellen zo. Weet iemand daar meer over? Ik bedoel waarom het bij mij wel kan, en bij anderen niet? :?

Als ik die twrp methode zo bekijk dan is dat nogal bewerkelijk en lastig om te begrijpen voor de niet zo "gezegende" gebruiker. Kan dat echt niet slimmer/eenvoudiger?

[ Voor 11% gewijzigd door dirkhimself op 15-12-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
dirkhimself schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:48:............
Ik weet niet waarom, maar ik kan de weekly gewoon flashen met de updater app ................
TWRP, Kan dat echt niet slimmer/eenvoudiger?
Als het updaten gewoon lukt is er geen enkele reden om TWRP te gebruiken.

Wil je echter andere Roms kunnen flashen, zoals gepubliceerd op XDA of de bewerkte Miui EU roms dan kom je er niet onderuit. (het blijft wel een tweakers forum hé)

TWRP is één van de meest eenvoudig te bedienen en krachtige recovery, met veel meer mogelijkheden dan de standaard Mi recovery.
Als de manier van installeren via de updater app al teveel werk is en je niet begrijpt waar je mee bezig bent, dan kan je er beter ver vandaan blijven.
Want verkeerd gebruik kan eventueel tot iets leiden wat je slechts met tijdrovende acties weer kan herstellen.
Hetzelfde geldt voor het gebruik van Fastboot en ADB.

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
elinx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:38:
[...]

Als het updaten gewoon lukt is er geen enkele reden om TWRP te gebruiken.

Wil je echter andere Roms kunnen flashen, zoals gepubliceerd op XDA of de bewerkte Miui EU roms dan kom je er niet onderuit. (het blijft wel een tweakers forum hé)

TWRP is één van de meest eenvoudig te bedienen en krachtige recovery, met veel meer mogelijkheden dan de standaard Mi recovery.
Als de manier van installeren via de updater app al teveel werk is en je niet begrijpt waar je mee bezig bent, dan kan je er beter ver vandaan blijven.
Want verkeerd gebruik kan eventueel tot iets leiden wat je slechts met tijdrovende acties weer kan herstellen.
Hetzelfde geldt voor het gebruik van Fastboot en ADB.
Niet helemaal waar. Wanneer je een goede backup wenst, is TWRP wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Momus schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:56:
.......
Niet helemaal waar. Wanneer je een goede backup wenst, is TWRP wel aan te raden.
Wel alles binnen de context houden aub, want er volgt nog meer na het door jou vet gemaakte zinnetje.
Ik heb de backup mogelijkheid eerder ook al vermeld en zijdelings in mijn vorige bericht bedoeld met "veel meer mogelijkheden".
Mijn reactie was bedoeld voor iemand die TWRP lastig en ingewikkeld vindt en tevreden was met de huidige situatie. In zo een geval heb je TWRP helemaal niet nodig.

De backup functie is één van de meest handige functies van TWRP (of cwm) om dat eenvoudig te doen.
(Via fastboot kan dat ook maar is een stuk omslachtiger)
Ik persoonlijk zal nimmer zonder goede backup een andere rom installeren om bv uit te proberen.
Als eea niet goed gaat of ik ben niet tevreden, ben ik binnen enkele minuten weer up en running.

[ Voor 34% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkhimself schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:38:
[...]

Geloof me, de accu niet kunnen verwijderen en geen SD slot gaat je echt na een tijdje irriteren :( . Ik heb 2 jaar met een Nexus 5 rondgelopen, wat een heerlijk toestel d:)b , nog steeds (muv de accu). En een tijdje lang maak je jezelf wijs dat het allemaal OK is dat je de accu niet kan vervangen en dat je geen SD kaartje kan insteken, maar dat duurt niet lang. Nee, mijn eerste prio is altijd eerst kijken of deze 2 features aanwezig zijn, en zo nee dan gauw doorlopen.......!
En accu is altijd te verwisselen alleen heb je dan heeeeeeele kleine schroevendraaiers nodig en wat kennis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:56:
[...]

Of Titanium Backup. Die vind ik wel handig. Maar ik heb geen ervaring met TWRP. Zal hem bij mijn toestel er eens op zetten als hij binnen is. Ik wil eigenlijk wel van die Mieu Look af. Bij mijn vrouw opgelost met Nova maar het liefst heb ik een zo kaal mogelijke Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:18:.......
Of Titanium Backup. ..............
Nee dat is wezenlijk anders. Daarmee kan je van alle geinstalleerde apps plus data een backup maken en die weer op een andere rom installeren. Dat is handig In geval van een update icm een volledige wipe of als je een nieuwe telefoon in gebruik neemt en je apps er weer in één keer op wilt installeren.

Nandroid backup maakt een backup van complete partities, waarbij je evt. alleen kan kiezen van welke partitie je een backup/restore wilt uitvoeren. Na een restore is alles weer tot in de detail exact hetzelfde als het moment voor de backup.

Dus ipv "Of Titanium Backup" is het "En Titanium Backup"
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:18:............maar het liefst heb ik een zo kaal mogelijke Android.
Een andere launcher app geeft inderdaad al een andere "look and feel".
Wil je zo kaal mogelijk Android, dan moet je eens kijken op XDA of er wat bij zit aan andere rom's

[ Voor 27% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van Titanium backup afgestapt,al een hele poos en doe nog alléén Nandroid backups via TWRP
Titanium kan handig zijn voor bepaalde dingen maar ik vind het overroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XDA zie ik geen kale Android. Er zit altijd weer "rommel" bij.

Titanium gebruik ik ook juist vanwege de apps en instellingen. 1 keer gehad zonder en dan ben ik dagen bezig met zoeken naar wachtwoorden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:00:
XDA zie ik geen kale Android. Er zit altijd weer "rommel" bij............
Ik denk dat de maker ervan daar heel anders over denkt.
Dat is helaas het probleem van custom rom's. Met de meest goede bedoelingen zijn er altijd tweaks en system apps. weggehaald, vervangen en toegevoegd.
Soms kan je dat waarderen en soms is het weer net niet.
Echt kaal ga je het niet krijgen want dan zou Xiaomi alles moeten vrijgeven.

Het is wel zo als je een nandroid backup met TWRP hebt gemaakt dat je naar hartelust kan experimenteren met andere rom's,
Is het wat dan zet je met Titanium alle apps over.
Is het niks dan restore je alle partities weer met TWRP en ga je verder met de originele rom alsof er niks gebeurd is.

[ Voor 20% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 11:11
Bij Gearbest momenteel 150 euro, verzonden vanuit Engeland (geen tax betalen)

gearbest.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joatg
hgeert schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:10:

gearbest.com
Kun je nog steeds beter bij Top One halen voor 134euro: http://goo.gl/m96ISV. Hoef je ook geen tax te betalen als je voor verzenden via DHL kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 18:44
Nou, dan was mijn 146 euro voor de prime geen slechte deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hgeert schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:10:

gearbest.com
Inclusief gezeik als je met een Credit Card betaald en niet met Pay Pall. Lees mijn verhaal hier maar terug. En nee ..... ik geef mijn gegevens niet aan Pay Pall ivm fraude gevoeligheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:52
Telefoon vanmiddag binnengekregen via Top One met DHL. 8 dagen dus geen gekke tijd.

Andere ROM er op gezet en alles werkt ne behoren behalve de Rabobank app maar dat is een veelvoorkomend probleem als ik de reacties hier lees.

[ Voor 12% gewijzigd door Paul Hewson op 15-12-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:02:
[...]
Ik denk dat de maker ervan daar heel anders over denkt.
Dat is helaas het probleem van custom rom's. Met de meest goede bedoelingen zijn er altijd tweaks en system apps. weggehaald, vervangen en toegevoegd.
Soms kan je dat waarderen en soms is het weer net niet.
Echt kaal ga je het niet krijgen want dan zou Xiaomi alles moeten vrijgeven.

Het is wel zo als je een nandroid backup met TWRP hebt gemaakt dat je naar hartelust kan experimenteren met andere rom's,
Is het wat dan zet je met Titanium alle apps over.
Is het niks dan restore je alle partities weer met TWRP en ga je verder met de originele rom alsof er niks gebeurd is.
Ga ik doen. Bedankt voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Hewson schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:35:
Telefoon vanmiddag binnengekregen. Andere ROM er op gezet en alles werkt ne behoren behalve de Rabobank app maar dat is een veelvoorkomend probleem als ik de reacties hier lees.
Gewoon naar ING. Ben je nog goedkoper uit ook met het betaalpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10 18:36
fabulaus schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:58:
De telefoon is inmiddels binnen en in gebruik. Bij aanzetten kon ze gewoon de taal Nederlands selecteren en hij werkt verder prima. Wellicht iets van HKG al vooraf doet?

GEGEVENS:
Android versie 5.0.2 LRX22G
MIUI versie MIUI 7 by xiaomi.eu 5.9.24 | Beta
CPU Octa core 2,0 Ghz
Build LRX22G

Zegt mij verder niets, maar wellicht dat de kenner hier iets over kan zeggen.
Das mooi, heb je de Miui EU rom er al opstaan, je kunt hem updaten naar de laatste weekly versie 5.12.10 die je hier kunt downloaden.
Op je SD kaartje van je phone zetten en via de updater app installeren. (3 puntjes rechts bovenin)

Updaten is natuurlijk niet perse nodig, als je vriendin vindt dat hij goed werkt mooi laten voor wat het is.... ;)

p.s. als je besluit te updaten kun je gewoon al je instellingen/apps behouden, wipe cache/dalvik is voldoende, een factory reset is dan niet nodig namelijk....

[ Voor 8% gewijzigd door antimos op 15-12-2015 20:56 ]

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:02:
[...]

Die versie die jij er op heb staan stond er bij mij ook op.
Op zich geen verkeerde versie, is een Global, met NL taal, geen last van pop-ups e.d.

Je kunt die versie gewoon blijven gebruiken, updaten (downloaden, op SD kaart zetten phone en updaten met de updater app) naar een nieuwere Global versie zou volgens mij wel mogelijk moeten zijn omdat het signed roms zijn.

Als je geen problemen ondervind in het gebruik lekker laten staan. Wel problemen (bijv. minder goed navigeren met GPS) dan kun je eventueel switchen naar een EU rom die je dan via Fastboot dmv ADB drivers en TWRP erop moet zetten, is al veel over geschreven hier op het forum, even zoeken....

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
antimos schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:43:
..................

Als je geen problemen ondervind in het gebruik lekker laten staan. Wel problemen (bijv. minder goed navigeren met GPS) dan kun je eventueel switchen naar een EU rom die je dan via Fastboot dmv ADB drivers en TWRP erop moet zetten, is al veel over geschreven hier op het forum, even zoeken....
Ik had al geschreven dat zonder fastboot het ook mogelijk is om TWRP te installeren
Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:01:
.....
Dat lijkt gelukt te zijn, maar waarschijnlijk staan de settings van TWRP niet helemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
De Fastboot methode werkt gewoon 100%

Als iemand nog niet veel kennis van zaken heeft over het flashen van roms is het sommige gevallen beter om niet te gaan experimenteren, daarom gaf ik Esjo ook aan dat bij geen problemen hij beter de huidige rom kan laten staan.

We zien zijn reactie wel tegemoed.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
antimos schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:09:
....................
We zien zijn reactie wel tegemoed.... ;-)
Elinx heeft nooit problemen met fastboot en adb gehad, het installeren van twrp en rooten.
Hij experimenteert er al jaren lustig op los :) :)

We zullen de reactie van Esjo maar afwachten

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
The name has been changed to protect the innocent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Voor de zekerheid, jullie hebben ook deze besteld? Mijn toestel is echt aan vervanging toe en vind deze prijs/kwaliteit echt top voor mijn behoeften. Vooral om het even zeker te zijn dat het werkt voor bellen/internet? Ik heb sowieso geen 4G, dus dat maakt niet uit

http://nl.aliexpress.com/...4.html?detailNewVersion=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch gewoon ieder Rom flashen door op te starten middels volume down vasthouden en startknop loslaten wanneer de toestel uitstaat? Je komt dan toch in bootmenu. Iedere Android device die ik heb gehad (soms ietwat andere volgorde vd knoppen) heb ik zo voorzien van andere Roms t/m tablets van Samsung. Ik wipe zo ook de cache.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ruurd31 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:46:
Voor de zekerheid, jullie hebben ook deze besteld? Mijn toestel is echt aan vervanging toe en vind deze prijs/kwaliteit echt top voor mijn behoeften. Vooral om het even zeker te zijn dat het werkt voor bellen/internet? Ik heb sowieso geen 4G, dus dat maakt niet uit

http://nl.aliexpress.com/...4.html?detailNewVersion=2
Go for it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
Bedankt voor je snelle reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruurd31 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:49:
[...]

Bedankt voor je snelle reply!
Gelijk temperedd glass bestellen. ;) En via DHL...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:50:
[...]

Gelijk temperedd glass bestellen. ;)
Je bedoeld deze? ;)

http://nl.aliexpress.com/...80_62%2Csearchweb201560_3

Edit: Zie het al, kun je gewoon aanvinken. Lekker scherp zo laat op de avond _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Ruurd31 op 15-12-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
Helaas ik krijg het niet voor elkaar... Baal er wel van, ik had echt gedacht dat het makkelijker zou zijn toen ik me had ingelezen.... Ik ga het nu even met de huidige ROM aanzien... Als ik een dagje wat meer tijd heb en het aandurf ga ik toch wat verder experimenteren. Nog niet eerder gedaan maar eens moet de eerste keer zijn toch?
Ik ben alleen zo bang dat er een aantal dingen niet functioneren zoals ik ze anders altijd gebruik (locatiebepaling voor weer / gps / OV-app enz).
Mocht er iemand in omgeving Arnhem deze dame :+ in nood kunnen helpen hoor ik het altijd graag O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Esjo op 15-12-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruurd31 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:50:
[...]

Je bedoeld deze? ;)

http://nl.aliexpress.com/...80_62%2Csearchweb201560_3

Edit: Zie het al, kun je gewoon aanvinken. Lekker scherp zo laat op de avond _/-\o_
Nope, deze: http://nl.aliexpress.com/...2_80_62,searchweb201560_5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:52:
Helaas ik krijg het niet voor elkaar... Baal er wel van, ik had echt gedacht dat het makkelijker zou zijn toen ik me had ingelezen.... Ik ga het nu even met de huidige ROM aanzien... Als ik een dagje wat meer tijd heb en het aandurf ga ik toch wat verder experimenteren. Nog niet eerder gedaan maar eens moet de eerste keer zijn toch?
BTW
Wat lukt er precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
Op alle manieren een update.zip in de recovery mode laten starten lukt niet. Dan komt er continu een signature failed fout melding of beschadigd bestand. Apps als flashify, rashr of superSU hebben geen root acces en in security permissions is root acces uberhaupt niet zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:58:
Op alle manieren een update.zip in de recovery mode laten starten lukt niet. Dan komt er continu een signature failed fout melding of beschadigd bestand. Apps als flashify, rashr of superSU hebben geen root acces en in security permissions is root acces uberhaupt niet zichtbaar...
Probeer het eens op de manier die ik hier net boven weg tik....ff teruglezen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:58:
MIUI suite al gedownload? Dat werkt echt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:48:
Je kan toch gewoon ieder Rom flashen door op te starten middels volume down vasthouden en startknop loslaten wanneer de toestel uitstaat? Je komt dan toch in bootmenu. Iedere Android device die ik heb gehad (soms ietwat andere volgorde vd knoppen) heb ik zo voorzien van andere Roms t/m tablets van Samsung. Ik wipe zo ook de cache.
Er komt fastboot in beeld, verder geen enkel menu of iets? Hoe nu verder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
Ben een beetje verward door je andere link. Deze dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:07:
............Hoe nu verder dan?
@Esjo. Kom je via de updater app in het TWRP menu, zwarte achtergrond met keuzeblokken of in Mi recovery waar je Chinees moet kiezen.

[ Voor 41% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
elinx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:44:
@Esjo. Kom je via de updater app in het TWRP menu, zwarte achtergrond met keuzeblokken of in Mi recovery waar je Chinees moet kiezen.
ik krijg een zwart scherm met fastboot en beeld zoals hier http://en.miui.com/thread-145555-1-1.html
Geen enkel menu, kan ook niet verder, iets selecteren of wat dan ook. Kan alleen batterij verwijderen om weer iets te kunnen met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
UItknop lang ingedrukt houden helpt soms ook, anders de accu eruit

Fastboot gaat via usb en PC commandline

[ Voor 24% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
nope, uitknop doet niets, ook niet lang in gedrukt. (volume knoppen overigens ook niet) dus idd alleen accu er uit.. maar goed, op deze manier kom ik dus blijkbaar ook niet verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:55:
.......... op deze manier kom ik dus blijkbaar ook niet verder....
Nee, maar wat gebeurt er via de updater app? start Mi recovery of TWRP?
Dat is mij nl niet geheel duidelijk.
Je hebt nl enkele keren gemeld dat je een unsigned zip melding kreeg. De laatste keer dacht ik van TWRP en heb gevraagd naar de settings

[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
elinx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:56:
[...]
Nee, maar wat gebeurt er via de updater app? start Mi recovery of TWRP?
Dat is mij nl niet geheel duidelijk
MI recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Dat is tenminste duidelijk.
Heb je al eerder geprobeerd om via Mi recovery een Global rom te installeren of ging het meteen mis met de Hermes EU rom?

Of heb je alleen twrp via deze methode (update.zip) proberen te installeren?

De reden dat ik dit vraag is of de update procedure wel juist verloopt. Een Global rom moet je zonder problemen kunnen installeren.

[ Voor 53% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
[...]

Dat is tenminste duidelijk, heb je al eerder geprobeerd om via Mi recovery een Global rom te installeren of ging het meteen mis met de Hermes EU rom?

Twrp geprobeerd via die methode. Global en Hermes EU geprobeerd via updater app. Allemaal dus zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:18:
[...]

Twrp geprobeerd via die methode. Global en Hermes EU geprobeerd via updater app. Allemaal dus zonder succes...
Zo komen we ergens. Het gaat zelfs met de global rom mis
Hoe heb je het bestand hernoemd naar update.zip?
Op de PC of via de verkenner op de telefoon?

Via de PC, hoe ziet de oorspronkelijke naam eruit van de gedownloade Global rom?
Dus voordat je het ging hernoemen?

[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 15-12-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 18:44
Heb je hem al binnen? Als je hem binnen krijgt, kun je laten weten welke rom erop staat?
elinx schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:24:
[...]
Was een tijdelijke aanbieding bij Banggood ca. 1,5 week geleden. Heb wel nog getwijfeld toen ik de TD versie zag voor $110,- op Ali, maar die was heel snel voorbij. Vandaar mijn advies goed op tijdelijke aanbiedingen te letten. Ik weet niet of eea te maken had met de introductie van de Note 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:04:
[...]

Dat is tenminste duidelijk.
Heb je al eerder geprobeerd om via Mi recovery een Global rom te installeren of ging het meteen mis met de Hermes EU rom?

De reden dat ik dit vraag is of de update procedure wel juist verloopt. Een Global rom moet je zonder problemen kunnen installeren.
Waarom een Hermes niet? Ging bij mij probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ruurd31 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:10:
[...]

Ben een beetje verward door je andere link. Deze dus?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joatg
Paul Hewson schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:35:
Telefoon vanmiddag binnengekregen via Top One met DHL. 8 dagen dus geen gekke tijd.

Andere ROM er op gezet en alles werkt ne behoren behalve de Rabobank app maar dat is een veelvoorkomend probleem als ik de reacties hier lees.
8 dagen of werkdagen? (Ik heb hem zelf daar ook besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
elinx schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:20:
[...]

Zo komen we ergens. Hoe heb je het bestand hernoemd naar update.zip?
Op de PC of via de verkenner op de telefoon?
Zowel via PC als via telefoon geprobeerd. Ik weet alleen niet meer of ik dit bij beide op 2 manieren heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:22:............
Waarom een Hermes niet? Ging bij mij probleemloos.
Daar probeer ik dus achter te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Esjo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:26:
......
Zowel via PC als via telefoon geprobeerd. Ik weet alleen niet meer of ik dit bij beide op 2 manieren heb geprobeerd.
OK kan je je in dat geval herinneren of behalve de orginele bestandsnaam ook ".zip" zichtbaar was?
Standaard staat dit nl uit in Windows
Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken