Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:23:
[...]

Deze hebben wel een opstaand randje.
Ik heb de doorzichtige. Misschien niet het mooiste hoesje maar wel goede bescherming en grip.
Ik kreeg zo'n lelijk ding er gratis bij. Ben daarom gelijk op zoek gegaan naar wat anders. Vindt het er echt armoedig uitzien maar je hebt gelijk ..... wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:25:
[...]

Ik kreeg zo'n lelijk ding er gratis bij. Ben daarom gelijk op zoek gegaan naar wat anders. Vindt het er echt armoedig uitzien maar je hebt gelijk ..... wel veilig.
Deze is wel mooier dan zo'n gratis ding hoor. Ook beter materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:23:
[...]

Dank je! >:) Vallen bedoelde ik natuurlijk overdreven. Ik krijg ze zeker perfect uitgelijnd. Ik gebruik als referentiepunt de frontcamera, hooringang en bovenkant telefoon. Bij goed daglicht doen en niet gehaast doen. Voordeel van dat glas is dat er gelijk geen bubbels onder zitten maar met de folie lukt me ook altijd.

Ik zie een bijbaan mogelijkheid..... :+
Ik moest hem twee keer opnieuw aanbrengen eer hij naar m'n zin zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:50:
[...]

http://nl.aliexpress.com/...e-2/342812_504085327.html

Gegarandeerd via DHL geen belasting! En snelle communicatie. Ik ben erg tevreden over deze winkel.
Ik heb het met Gearbest opgegeven. Ze waren te langzaam met verwerken en verzenden van het pakketje. Ik moet mensen hier toch gelijk geven met hun slechte ervaringen met Gearbest.
Bestelling geannuleerd en bij Aliexpress via Top-One besteld. Optie DHL geselecteerd voor ongeveer 15 euro extra. Totaal 135,74 incl. verzendkosten. Ze garanderen geen invoerkosten en btw.

Ik wacht nu af. Hopelijk komt het zo rond binnen twee weken binnen zoals vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:23:
[...]

Dank je! >:) Vallen bedoelde ik natuurlijk overdreven. Ik krijg ze zeker perfect uitgelijnd. Ik gebruik als referentiepunt de frontcamera, hooringang en bovenkant telefoon. Bij goed daglicht doen en niet gehaast doen. Voordeel van dat glas is dat er gelijk geen bubbels onder zitten maar met de folie lukt me ook altijd.

Ik zie een bijbaan mogelijkheid..... :+
Idd, een gave ,het lukt de meeste mensen niet,en zeker niet met de gewone folie protectors.
De glazen zuigen zich vanzelf vast zonder bubbels na te laten,de kunst is het uitlijnen en ja je begint zoals je zegt best bij die uitsparingen maar dan komen er nog 10 cm en 1mm scheef en het valt op.

Ja een bijverdienste zit er zeker in. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:57:
[...]

http://www.aliexpress.com...01644_0,searchweb201560_9

We guarantee there is no Custom Duty for the EU by our "European Union Express"!

Lees ff European Union Express. ;) Ik had hem vlot binnen zonder kosten.
Hoe kan dat dan? Of word dat een te lang verhaal om uit te leggen?
Kan zo ff niks vinden waarom je op deze manier geen douane kosten krijgt.
Interessant is het wel, aangezien ik er regelmatig telefoons bestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:10:
[...]

Hoe kan dat dan? Of word dat een te lang verhaal om uit te leggen?
Kan zo ff niks vinden waarom je op deze manier geen douane kosten krijgt.
Interessant is het wel, aangezien ik er regelmatig telefoons bestel :P
Ze klaren hem in ieder geval in in UK en niet in NL. Wellicht zijn ze daar soepeler bij de Douane. Tweede voor mij onderweg dus ben weer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen hier die een trage wifi download hebben? Upload is redelijk maar down dramatisch slecht. Nog geen kwart van wat mijn laptop haalt. Na 5 testen met speedtest app is max down 4,79 Mbps terwijl up 8,65 is. :?

Via 3G haal ik het vijfvoudige down.... :X

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Rubiks schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:23:
[...]

Deze hebben wel een opstaand randje.
Ik heb de doorzichtige. Misschien niet het mooiste hoesje maar wel goede bescherming en grip.
ik heb deze al eens gehad voor een andere telefoon, maar vond de S-line helamaal niet zo veel grip bieden, is al wel een lange tijd geleden....

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dirkhimself schreef op donderdag 10 december 2015 @ 02:44:
[...]

ik heb deze al eens gehad voor een andere telefoon, maar vond de S-line helamaal niet zo veel grip bieden, is al wel een lange tijd geleden....
Ik heb het idee dat jij het beste een paar inktvis tentakels kunt afknippen en die op je case kunt plakken. Ik heb echt nog nooit problemen met de grip van welke case dan ook gehad...

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Weet iemand waarom ik geen notificaties bij de apps krijg. Bij whatsapp en sms geen verandering in het icoontje als er een nieuw bericht is. Wel in de balk zeg maar maar maar niet bij het icoontje. (Led kleur werkt wel)

Heb het al, tesla unread geinstalleerd voor nova launcher. Alleen werkt dat niet.. Ha. -.-

[ Voor 22% gewijzigd door iNFiNiTY- op 10-12-2015 10:51 ]

Verwijderd

Momus schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:10:
[...]

Ik heb het idee dat jij het beste een paar inktvis tentakels kunt afknippen en die op je case kunt plakken. Ik heb echt nog nooit problemen met de grip van welke case dan ook gehad...
_O- Gisteren mijn oude telefoon verkocht. Nooit een case opgezeten en bijna 2 jaar gebruikt. Zag eruit als nieuw. De oplossing: noooooooit je telefoon in je zak stoppen waar sleutels of aansteker in zit en gewoon niet laten vallen.

• dirkhimself
Momus schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:10:
[...]

_O- d:)b _/-\o_ _O-

Nou ik dus wel, en bij mij groeit het geld nl. niét op mijn rug, ik heb één keer een telefoon laten vallen vanaf stahoogte zonder hoesje, heeft me veel geld gekost, en de grip van een hoesje is voor mij van groot belang. Voor mij en vele collega's van mij (vrachtwagenchauffeurs) geldt, hoe meer grip hoe beter. Je wordt op de meest ongelukkige momenten gebeld, bij laden / lossen bijvoorbeeld kunnen je handen wat vuil of stoffig zijn, of je staat ergens bij een greppel of geul langs de weg of zo, of bij een put, daar kan je je telefoon NIET laten vallen, want je weet, weg=weg..... laat staan als er een collega per ongeluk overheen rijdt als je 'm hebt laten vallen. Of een heftruckje... of je staat langs een drukke weg op de laadklep te lossen, je telefoon valt 2 meter en overleeft de val, maar wordt door een automobilist doodgereden....

Het gaat er dus niet alleen maar om dat ie niet kapot valt, want daar helpt bijna elk hoesje wel mee, maar het gaat er vooral om dat je telefoon HELEMAAL niet uit je handen valt, en hoe meer grip hoe beter dus.

Een halsketting is misschien een goed idee..... maar ja, dan zit je telefoon weer aan een touwtje, net als vroeger... :)
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:22:
[...]

_O- Gisteren mijn oude telefoon verkocht. Nooit een case opgezeten en bijna 2 jaar gebruikt. Zag eruit als nieuw. De oplossing: noooooooit je telefoon in je zak stoppen waar sleutels of aansteker in zit en gewoon niet laten vallen.
Gewoon niet laten vallen :? ..... jaja, jij rijdt vast ook rond zonder verzekering..... gewoon geen aanrijding krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door dirkhimself op 10-12-2015 13:10 ]

Verwijderd

Je kan ook gewoon als het niet uitkomt telefoon laten overgaan en later terugbellen. ;) Wat laten mensen zich tegenwoordig toch leiden/lijden door hun telefoon. :N

• dirkhimself
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:11:
Je kan ook gewoon als het niet uitkomt telefoon laten overgaan en later terugbellen. ;) Wat laten mensen zich tegenwoordig toch leiden/lijden door hun telefoon. :N
waauw........ wat een inzicht zeg.

• dirkhimself
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:42:
[...]

http://www.aliexpress.com...hone-Bag/32451373394.html

Topper en niet glad door kleine ribbels achterop. Letop: bij de zwarte de brushed nemen! De matte is wel glad. Echt aanrader!!!

Edit: en geen kraakjes etc. Vriendin van mij vrouw zag de telefoon en dacht dat ze nieuw toestel had van €600,- _O-
Nog even over deze cover, hoe strak zit die om de telefoon? De achterkant die er origineel op zit valt er zowat al af als je ernaar kijkt....

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb een mofi hoesje besteld, en ook al binnen. Genoeg grip voor mij.
Is wel een flip case. Maar heeft een metalen plaat aan de voorkant zitten. Geen idee wat die kan hebben, maar wie weet overleeft het na een val dan wel een wagen die eroverheen rijdt.
Moet het wel mooi dichtgeklapt neervallen.

• dirkhimself
sugarlevi01 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:09:
Ik heb een mofi hoesje besteld, en ook al binnen. Genoeg grip voor mij.
Is wel een flip case. Maar heeft een metalen plaat aan de voorkant zitten. Geen idee wat die kan hebben, maar wie weet overleeft het na een val dan wel een wagen die eroverheen rijdt.
Moet het wel mooi dichtgeklapt neervallen.
Ziet er wel goed uit, bedankt voor de tip.

:Y

Verwijderd

dirkhimself schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:37:
[...]

Nog even over deze cover, hoe strak zit die om de telefoon? De achterkant die er origineel op zit valt er zowat al af als je ernaar kijkt....
Heb ik al 08 december gemeld. Bestel dat ding gewoon. Voor ongeveer €7,- kan je je geen buil vallen. Misschien vind jij de grip nog niet goed genoeg (gezien je eisen weet ik het wel zeker :+ ) maar als hij valt met een aluminium omlijsting zal hij zeker niet kapot zijn.

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Weet iemand welke screen protector ik nou moet nemen? Er is zoveel discussie over dus ik weet het niet meer... heb een hekel aan bubbels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mees789 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:33:
Weet iemand welke screen protector ik nou moet nemen? Er is zoveel discussie over dus ik weet het niet meer... heb een hekel aan bubbels
Temperred glass. Heel makkelijk aan te brengen. Geen bubbels.

• dirkhimself
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:05:
[...]

Heb ik al 08 december gemeld. Bestel dat ding gewoon. Voor ongeveer €7,- kan je je geen buil vallen. Misschien vind jij de grip nog niet goed genoeg (gezien je eisen weet ik het wel zeker :+ ) maar als hij valt met een aluminium omlijsting zal hij zeker niet kapot zijn.
Oh sorry, had ik zo niet geïnterpreteerd.... Thanks!!

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:31
Mees789 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:33:
Met tempered glass zijn er absoluut geen bubbels. Alles gaat eigenlijk vanzelf.
Enige punt waar je goed op moet letten is het volkomen stofvrij van het scherm en heel secuur de randen moet uitlijnen. Eerder is gelinkt naar een methode om daarbij tape als hulpmiddel te gebruiken (hinge method)

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik had ook tempered glass gekocht via ebay.. zat de plak aan de verkeerde kant.. en dan komt ie niet goed uit met de front camera.. :/

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
elinx schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:20:
[...]
Met tempered glass zijn er absoluut geen bubbels. Alles gaat eigenlijk vanzelf.
Enige punt waar je goed op moet letten is het volkomen stofvrij van het scherm en heel secuur de randen moet uitlijnen. Eerder is gelinkt naar een methode om daarbij tape als hulpmiddel te gebruiken (hinge method)
Dat ziet eruit als een geweldige methode
Bedankt iedereen!

• Rubiks
Bedankt, we leren steeds meer.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
[...]

Topper en niet glad door kleine ribbels achterop. Letop: bij de zwarte de brushed nemen! De matte is wel glad. Echt aanrader!!!

Edit: en geen kraakjes etc. Vriendin van mij vrouw zag de telefoon en dacht dat ze nieuw toestel had van €600,- _O-
Heb de silver besteld, ben benieuwd..... oOo en een tempered glass .... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkhimself schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:51:
[...]

Heb de silver besteld, ben benieuwd..... oOo en een tempered glass .... *O*
Ga je geen spijt van krijgen. Voor mij is ook een Note 2 en zwarte case onderweg. Vrouwtje had al zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:29:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen. Voor mij is ook een Note 2 en zwarte case onderweg. Vrouwtje had al zilver.
Alright! Caser-brothers?

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Vind wel dat de batterij erg snel drained nu! Daarintegen is hij best snel vol met de lader die bij zit, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:54:
Vind wel dat de batterij erg snel drained nu! Daarintegen is hij best snel vol met de lader die bij zit, maar toch.
Welke ROM heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Ik draai nu Hybrid 2.0. In het begin was de batt goed nu loopt ie sneller leeg lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:46:
[...]

Ik draai nu Hybrid 2.0. In het begin was de batt goed nu loopt ie sneller leeg lijkt het.
Probeer eens cache en dalvic cache te wissen. Dit wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:44
Hallo,

Vraagje aan de tdd eigenaren. Kunnen beide simkaarten 4g aan, of niet? Bij everbuying staat dat bij dat model slechts 1 simkaart 4g/3g aan kan, en de andere simkaart de Chinese lte.

Ik wil namelijk kunnen switchen tussen simkaarten met mobiele data (als ik in Nederland ben, dan privé sim gebruiken voor mobiele data, 4g, en als ik in buitenland van, dan de werksim, mag 3g zijn).

Kan dat?
Alvast bedankt!
Gr
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jelleeelco schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:04:
..........
Vraagje aan de tdd eigenaren. Kunnen beide simkaarten 4g aan, of niet? ...........
Ik wil namelijk kunnen switchen tussen simkaarten met mobiele data (als ik in Nederland ben, .........
Dit is wat ik begrepen heb:
De TDD versie is voor de Chinese markt gemaakt maar blijkt met een buitenlandse sim kaart ook op de andere banden te werken, waardoor er feitelijk geen verschil lijkt te zijn.
Helaas ondersteunt de TD versie weliswaar op beide simsslots 4G, maar alleen met 1 kaart tegelijk. Als er twee kaarten worden gebruikt kan dit alleen via slot 1. bron #19

Omdat hier wordt vermeldt dat de internationale versie wel op beide slots 4G ondersteunt, heb ik voor de Prime gekozen om er zeker van te zijn dat ik niet toch de TD versie krijg toegestuurd, waarvan ik heb gelezen dat dit is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
elinx schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:22:
[...]
Dit is wat ik begrepen heb:
De TDD versie is voor de Chinese markt gemaakt maar blijkt met een buitenlandse sim kaart ook op de andere banden te werken, waardoor er feitelijk geen verschil lijkt te zijn.
Helaas ondersteunt de TD versie weliswaar op beide simsslots 4G, maar alleen met 1 kaart tegelijk. Als er twee kaarten worden gebruikt kan dit alleen via slot 1. bron #19

Omdat hier wordt vermeldt dat de internationale versie wel op beide slots 4G ondersteunt, heb ik voor de Prime gekozen om er zeker van te zijn dat ik niet toch de TD versie krijg toegestuurd, waarvan ik heb gelezen dat dit is gebeurd.
De meest belangrijke banden mis je gewoon op de TDD-LTE versie :)
De FDD-LTE versie moet je hebben wil je betere banden ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:57:
[...]

De meest belangrijke banden mis je gewoon op de TDD-LTE versie :)
De FDD-LTE versie moet je hebben wil je betere banden ontvangen...
Dat zou volgens de specificaties zo moeten zijn, in de praktijk blijken beide versies dezelfde banden te ondersteunen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
zover ik weet heeft die deze:

4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz
TDD-LTE B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz

Dus de 800/900 banden missen en dat is in Nederland een van de belangrijkste banden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theduke1989 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:09:
zover ik weet heeft die deze:

4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz
TDD-LTE B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz

Dus de 800/900 banden missen en dat is in Nederland een van de belangrijkste banden...
Onzin. Die zitten op beiden niet.
Die zitten nooit op Xiaomi toestellen.
Verdiep je eens in dingen voor je reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
China Mobile operators and networks support the following:
4G Network TDD-LTE (B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655MHz)
3G network TD-SCDMA (B34 / B39)
2G network GSM (B2 / B3 / B8)

Standard Edition Dual Network supports the following carriers and networks:
*China Mobile and China Unicom to support 4G/3G/2G networks.
4G Network TDD-LTE (B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655MHz);

FDD-LTE (B1 / B3 / B7)
3G network TD-SCDMA (B34 / B39);

WCDMA (B1 / B2 / B5 / B8)

High version Dual Network supports the following carriers and networks:
*China Mobile and China Unicom to support 4G/3G/2G networks.
4G Network TDD-LTE (B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655MHz);

FDD-LTE (B1 / B3 / B7)
3G network TD-SCDMA (B34 / B39);

WCDMA (B1 / B2 / B5 / B8)

[ Voor 103% gewijzigd door theduke1989 op 11-12-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theduke1989 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:23:
die zitten er zeker degelijk in :)

FDD LTE:
1800 (band 3), 2100 (band 1), 2600 (band 7) MHz
TDD LTE:
1900 (band 39), 2300 (band 40), 2500 (band 41), 2600 (band 38) MHz

Zelfs en.miui.com geeft het aan, je moet een keer niet zo uithangen dat je alles weet...
Begin het nu zat te worden met jou gedrag.

Maar goed on-topic weer...
De banden van beide toestellen zijn gelijk.
Daar zit geen verschil in. Ik heb geen idee wat je nou allemaal bedoelt, maar qua banden zijn beide toestellen identiek.
Hoe het met de specificaties van de simsloten zit weet ik niet, is weinig over te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 11:01
Kiswum schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat dit te maken heeft met de enige overeenkomst van deze telefoons: MediaTek soc. Het lijkt erop dat er drivers/backward compatibilty ontbreekt naar Parrot apparaten.
Bellen via mijn Jabra headset uit 2012, dat gaat wel zonder problemen.

Oplossing: tot nu toe geen, maar wellicht is dit wel interessant voor een grootschalig onderzoek. Het is denk ik niet direct de schuld van Xiaomi, want ik heb het ook bij LeTV, VKworld en Ulefone.
ik heb dit inderdaad ook geconstateerd met een iOcean X7 die ook een mtk chipset heeft.. waren vreemde BT problemen, zoals als we belden via de carkit dat het uitgaande geluid "gescrambled" klonk. Bellen naar de telefoon die via BT connected was, dan ging het WEL goed. Verder wilde na het gesprek de hele sim zich van het netwerk afmelden of dat het toestel er dan even mee ophield. Jammer dat dit blijkbaar nog steeds niet is opgelost door MTK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Wat ik tot nu toe begrepen heb mbt Xiaomi Redmi Note 2 TD vs FD:

De TD en FD versie ondersteunen exact dezelfde banden met een internationale simkaart.
Met een Chinese simkaart wordt de TD versie beperkt tot alleen TD SDCMA banden

De TD versie ondersteunt slechts op één sim tegelijk de FD banden met internationale kaarten
De FD versie doet dit op twee sims tegelijk.met internationale kaarten

Met de opmerking dat er internationale firmware is geinstalleerd.

Of het aantal 4G banden voldoende is doet niet terzake bij deze vergelijking, maar is een persoonlijk keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ok. Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn actie uitvoeren (mobiele data wisselen zonder de simkaarten fysiek om te ruilen) met een tdd versie.

Ik dacht overigens dat bij dual sim telefoons (behalve bij de dual active) er altijd maar 1 sim actief kon zijn met mobiele data...

Verschil is nogal groot in prijs: 128 voor de tdd, 150-160 voor de fdd en 170 voor de prime. Ik kom van twee toestellen (one plus One en de motorola g 2014) en wil graag naar 1-toestel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jelleeelco schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 00:12:
Ok. Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn actie uitvoeren (mobiele data wisselen zonder de simkaarten fysiek om te ruilen) met een tdd versie..........
Bij twee simkaarten kan alleen het eerste simslot 2G/3G/4G ondersteunen en het tweede slot alleen 2G. Dat was inderdaad bij de eerdere dual sim MTK gsm's ook het geval.
Het verschil tov die eerdere uitvoering is dat bij gebruik van slechts één simkaart nu een willekeurig slot gebruikt kan worden voor 3G/4G.
Het is niet mogelijk om vrij te kiezen met welke van de twee simkaarten je 3G/4G wilt ontvangen.
Je zal in dat geval de simkaarten moeten wisselen.

Wil je echt met beide simkaarten 3G/4G ondersteuning, dan ben je aangewezen op de hoger geprijsde fdd versie. Zoals gewoonlijk heeft alles zijn prijs en kan opletten op tijdelijke aanbiedingen lonend zijn. Er zijn aanbieders genoeg. Misschien dat de prijs nog iets zakt als de Note 3 meer beschikbaar komt.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 12-12-2015 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Allen,

Hartelijk bedankt voor de info allemaal! Dan wordt het toch de fdd versie en aangezien het verschil tussen de prime en de standaard dan zo klein is, dan maar de prime!

Ik lees goede verhalen over Hongkong Goldway, ga me daar maar eens inschrijven. Momenteel is prime overal zo'n beetje 170 dollar, het kan goedkoper...

Iemand die hiervoor een One Plus one heeft gehad? Is de prime een vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jelleeelco schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 00:12:
Ok. Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn actie uitvoeren (mobiele data wisselen zonder de simkaarten fysiek om te ruilen) met een tdd versie.

Ik dacht overigens dat bij dual sim telefoons (behalve bij de dual active) er altijd maar 1 sim actief kon zijn met mobiele data...

Verschil is nogal groot in prijs: 128 voor de tdd, 150-160 voor de fdd en 170 voor de prime. Ik kom van twee toestellen (one plus One en de motorola g 2014) en wil graag naar 1-toestel !
1 tegelijk ja. Dat is op elke telefoon, waarom zou je op 2 sims tegelijk een dataverbinding actief willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Niet. Ik wil de mobiele data kunnen switchen tussen sim 1 en sim 2, zonder fysiek de simkaarten te moeten wisselen.

Als ik het goed begrepen kan dat niet bij de tdd versie, wel bij de fdd en de prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jelleeelco schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 06:28:
........... Dan wordt het toch de fdd versie ... de prime!.......
..... prime overal zo'n beetje 170 dollar, het kan goedkoper.......
Dat was ook mijn redenatie, maar ook omdat de Prime alleen maar in FDD versie wordt uitgebracht, zodat ik niet "per ongeluk" toch de 16GB TD versie opgestuurd zou krijgen. Ik heb er met een aanbieding $155,- voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 11:11
Dat was ook mijn redenatie, maar ook omdat de Prime alleen maar in FDD versie wordt uitgebracht, zodat ik niet "per ongeluk" toch de 16GB TD versie opgestuurd zou krijgen. Ik heb er met een aanbieding $155,- voor betaald.
Waar vind je hem aan die prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Rubiks schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:41:
[...]

Probeer eens cache en dalvic cache te wissen. Dit wil wel eens helpen.
Werkt een beetje. Met name de drain als het scherm uit staat is weg hierdoor, en aan is het beduidend minder ook thnx.

Mijn TWRP bugged hard. Ik heb de nieuwe versie met een leuke UI maar als ik wat doe (niet het navigeren) maar echt wat uitvoer werkt dat wel alleen loopt hij vast als het klaar is dus ik kan niet via de interface "rebooten" maar batterij eruit en starten weer... Erg hinderlijk. Iemand een idee waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:36
Heeft iemand iTV Online van KPN werkend op de Note 2?
Geen beeld hier.....

5.11.26 beta

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
hgeert schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:34:......Waar vind je hem aan die prijs ?
Was een tijdelijke aanbieding bij Banggood ca. 1,5 week geleden. Heb wel nog getwijfeld toen ik de TD versie zag voor $110,- op Ali, maar die was heel snel voorbij. Vandaar mijn advies goed op tijdelijke aanbiedingen te letten. Ik weet niet of eea te maken had met de introductie van de Note 3.

[ Voor 35% gewijzigd door elinx op 12-12-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
iNFiNiTY- schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:31:...........
Mijn TWRP bugged hard. Ik heb de nieuwe versie met een leuke UI ............
Er zijn meerdere versies, (oa in de OP). Een leuke UI is nou niet de eerste prioriteit als eea niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Vraagje - welke shipping heb je gekozen, hoe lang was hij onderweg en heb extra kosten gehad?

Hij is nu namelijk 175, maar met coupon krijg je ruim 10 dollar korting, wat neer komt op 165 dollar...ook niet slecht

[ Voor 39% gewijzigd door jelleeelco op 12-12-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Standaard, is nog niet binnen. DHL begin ik niet aan, ik heb geen haast. Als ik toch extra kosten krijg dan graag zo laag mogelijk.
Kijk wel altijd waar ik bestel, indien mogelijk EU warehouse, maar dat ging nu helaas niet.
TopOne op Ali schijnt ook via Europa te verzenden, van Goldway weet ik het niet

[ Voor 27% gewijzigd door elinx op 12-12-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

elinx schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:32:
[...]
Er zijn meerdere versies, (oa in de OP). Een leuke UI is nou niet de eerste prioriteit als eea niet goed werkt.
Nja bedoelde leuk/handig in gebruik, maar ga denk ik toch terug naar een andere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:57:
Heb via Nova Launcher de Google zoekbalk boven in op homescreen. Twee problemen: zoeken met spraak werkt niet via het microfoon tekentje en bij zoeken middels typen zie ik populaire zoekopdrachten in Chinese tekens. Wie weet hoe ik beide oplos?
Heb hetzelfde probleem, had je hier inmiddels al een oplossing voor?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antimos schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:53:
[...]

Heb hetzelfde probleem, had je hier inmiddels al een oplossing voor?
Yep. Deze Google Play: Google installeren. De widget die je nu op je scherm hebt verwijderen en de nieuwe widget die bij de app hoort op je scherm zetten. Fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Thanx, het werkt nu zoals het hoort.

Wel jammer dat die balk niet is aan te passen in Nova..... :-/
Niet echt gecharmeerd van dat nieuwe ontwerp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Als je via de app van banggood aanschaft, krijg je (eerste keer) 10% korting. Komt neer op 158 dollar, oftewel 146 euro.

Net besteld. Mooie aanvulling op de iphone 6s die ik van werk krijg. Moto g inmiddels te koop gezet; one Plus houd ik nog even.
elinx schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:24:
[...]
Was een tijdelijke aanbieding bij Banggood ca. 1,5 week geleden. Heb wel nog getwijfeld toen ik de TD versie zag voor $110,- op Ali, maar die was heel snel voorbij. Vandaar mijn advies goed op tijdelijke aanbiedingen te letten. Ik weet niet of eea te maken had met de introductie van de Note 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
iNFiNiTY- schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:19:
[...]

Nja bedoelde leuk/handig in gebruik, maar ga denk ik toch terug naar een andere versie.
Heb je Flashify wel eens geprobeerd.
Ook erg handig icm TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Rubiks schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:45:
[...]

Heb je Flashify wel eens geprobeerd.
Ook erg handig icm TWRP.
Nee, maar van wat ik lees is dat wel erg handig. Ik moet even kijken hoe ik dit nu ga doen, ik kan niet direct naar een andere TWRP toch? Probeerde dat net maar toen bleef hij loopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
iNFiNiTY- schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:48:
[...]

Nee, maar van wat ik lees is dat wel erg handig. Ik moet even kijken hoe ik dit nu ga doen, ik kan niet direct naar een andere TWRP toch? Probeerde dat net maar toen bleef hij loopen.
Als het goed is kan je met de Flashify app een ander TWRP bestand flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:59
Weet iemand hoe je in één keer alle gespreksgeschiedenis kan verwijderen in MIUI 7? Lijkt alleen maar per contact te kunnen. Heb het op internet nog niet kunnen vinden, alle antwoorden zijn voor eerdere versies die niet hetzelfde werken in MIUI 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jelleeelco schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:13:
Als je via de app van banggood aanschaft, krijg je (eerste keer) 10% korting. Komt neer op 158 dollar, oftewel 146 euro............
Dat is geen verkeerde prijs voor een XR Note 2 Prime versie
Rubiks schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:59:
........Als het goed is kan je met de Flashify app een ander TWRP bestand flashen.
Onder voorbehoud dat je root toegang hebt, anders lukt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Met de nieuwe Antutu net 53580 gehaald en alle losse scores zijn prima maar bij "UX Strategy games" duikt hij als enige onder de 1k beetje vreemd? In het hele lijstje 5k 3k 2k dan voor ux strategy games 649... Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
Ik heb nog nooit een chinaphone gekocht(heb eigenlijk maar een smarthphone en die is ondertussen al 6 jaar oud...), maar heb me de afgelopen week toch rot gegoogld naar reviews van allerlei chinaphones. Ik ben uiteindelijk op deze telefoon gekomen, maar ik vroeg me af of het waard is om wat meer te betalen voor de redmi note 3 die immidels al uit is. Heeft iemand al ervaringen met die telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IAmNice schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:08:
Ik heb nog nooit een chinaphone gekocht(heb eigenlijk maar een smarthphone en die is ondertussen al 6 jaar oud...), maar heb me de afgelopen week toch rot gegoogld naar reviews van allerlei chinaphones. Ik ben uiteindelijk op deze telefoon gekomen, maar ik vroeg me af of het waard is om wat meer te betalen voor de redmi note 3 die immidels al uit is. Heeft iemand al ervaringen met die telefoon?
Niet doen. Batterij niet verwisselbaar, of in ieder geval moeilijker. Mocht je een stalen achterkant willen, zie mijn link hierboven. Ben je goedkoper uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Welke link?

Ik heb trouwens geen idee waar de prijzen het goedkoopst zijn, maar in deze thread lijkt het dat aliexpress het goedkoopst is. Is dat zo? Heeft iemand nog een aanbeveling als het gaat om welke versie ik moet halen? De prime versie lijkt niet veel sneller dan de normale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IAmNice schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:28:
Welke link?

Ik heb trouwens geen idee waar de prijzen het goedkoopst zijn, maar in deze thread lijkt het dat aliexpress het goedkoopst is. Is dat zo? Heeft iemand nog een aanbeveling als het gaat om welke versie ik moet halen? De prime versie lijkt niet veel sneller dan de normale versie.
Top One Aliexpress (Zie link hierboven in forum van me), geen belastingen en link case ook ergens hierboven. Wel een beetje moeite doen. ;) FF teruglezen....

En verschil Prime en geen Prime minimaal, ook dat staat hier al.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Ah ok, ik las dat je zei hierboven dus ik dacht dat je daarmee de comment boven mij bedoelde of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

De cover is van plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

IAmNice schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:08:
Geen losse batterij, geen sd, dual sim met veel issues, ik vind de 2 beter. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Nah snap er niks van, mijn twrp hangt steeds vast als ik erin ga en wat flash of doe ermee. Alles werkt maar voer ik wat uit hangt hij vast (maar het is wel uitgevoerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
iNFiNiTY- schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:32:....
Geen losse batterij, geen sd, dual sim met veel issues, ik vind de 2 beter. :p
Daarentegen wel een grotere accucapaciteit, meer Ram geheugen, fingerprint sensor, aluminium body
iNFiNiTY- schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:21:
Nah snap er niks van, mijn twrp hangt steeds................
Kan aan de versie liggen van TWRP. Niet alle versies schijnen even soepel te werken.
Volgens mij zijn het meestal eigen ported versies, want Teamwin heeft nog geen officiele versie voor de Hermes.

[ Voor 41% gewijzigd door elinx op 13-12-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

elinx schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:33:
[...]

Daarentegen wel een grotere accucapaciteit, meer Ram geheugen, fingerprint sensor, aluminium body

[...]
Kan aan de versie liggen van TWRP. Niet alle versies schijnen even soepel te werken.
Volgens mij zijn het meestal eigen ported versies, want Teamwin heeft nog geen officiele versie voor de Hermes.
Fingerprint joepie.. Ik gebruik toch een code alleen, ram merk je weinig van in gebruik (zware games draaien hier vloeiend) en alu cover bestel je voor paar eurie.. Vind de 3 niet echt een super upgrade van de 2. Ja grotere batterij oke, denk je veel van te merken? Moet het nog zien.. Maar goed ieder zijn ding.

Ik had een twrp die zag er grijzig uit toen de nieuwe versie met kleurtjes erop nu en die werkt stuk slechter voor me.. Hang hem straks maar eens aan de laptop even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
iNFiNiTY- schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:54:.......
Fingerprint joepie.. Ik gebruik toch een code alleen, ram merk je weinig van in gebruik (zware games draaien hier vloeiend) en alu cover bestel je voor paar eurie..
Eerlijk gezegd denk ik er ook zo over, maar vond het kort door de bocht dat alleen de nadelen werden genoemd. Een ander kan er anders over denken

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 13-12-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
iNFiNiTY- schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:54:...........................
Ik had een twrp die zag er grijzig uit toen de nieuwe versie met kleurtjes erop ......
Kleurtjes zijn leuk, maar mi gaat het om een goede werking

Trouwens, is dit nog dezelfde versie waar je gisteren ook al over had?

edit:
Sorry wilde mijn reactie aan het vorige bericht toevoegen, maar ging toch niet helemaal goed

[ Voor 32% gewijzigd door elinx op 13-12-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Thanks voor alle info. Ik zal eens op aliexpress kijken voor hoesjes en de telefoon zelf. Denk dat dit hem wordt! Goedkoper voor zo'n goeie telefoon kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

elinx schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:01:
[...]

Kleurtjes zijn leuk, maar mi gaat het om een goede werking

Trouwens, is dit nog dezelfde versie waar je gisteren ook al over had?

edit:
Sorry wilde mijn reactie aan het vorige bericht toevoegen, maar ging toch niet helemaal goed
Ja dezelfde...
Wordt er een beetje koekkoek van, weer hangt de TWRP alles werkt, ook flashen tot het klaar is dan - freeze - dan batterij eruit / starten en geen probleem werkt prima.. ?Ik ga even mijn oude twrp erop zetten die ik nog in een mapje heb staan, die nieuwe versie werkt niet van welk ''team'' dan ook.

En kort door de bocht over de 3.. mja, kan wel wezen maar volgens mij zijn dat wel concrete dingen.. in mijn ogen pushen ze snel de 3 door want ojee de concurrent gooit overal met fingerprint dus we moeten er snel bij zijn, beetje RAM erbij en een alu cover maar wel identiek aan de 2 qua verdere specs - en gaan! En vind geen sd, geen batterij los/vervangen echt twee stappen terug op de 2. Kijk zat er nou ook nog corning gorilla glass bij extra (ja ik vind dat echt een dikke plus, want dat werkt echt imo) en een sd slot / losse batterij en dan 1GB extra, plus fingerprint en alu cover was het al iets om over te gaan twijfelen en de 2 opzij te zetten ervoor.. maar nu? mwah. In mijn ogen gaan ze 2 stappen vooruit en meteen weer terug.. :+

(heb nu eindelijk de goede twrp erop gezet weer, 2.8.6.0. van chr0247 die werkt (voor mij) het beste voor de redmi note 2 imo) geen freezes met die recovery en die werkt gewoon goed zonder issues.

[ Voor 8% gewijzigd door iNFiNiTY- op 13-12-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een alu cover erop en wss werkt GPS niet meer of veel minder.
Bvb de Huawei Mate S die ik ook heb heeft een metalen achterkant maar daar zijn kunststof strips in verwerkt die dienst doen als antennes.
Dit ter info voor GPS gebruikers,wat het met wifi en data doet weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:00:
Een alu cover erop en wss werkt GPS niet meer of veel minder.
Bvb de Huawei Mate S die ik ook heb heeft een metalen achterkant maar daar zijn kunststof strips in verwerkt die dienst doen als antennes.
Dit ter info voor GPS gebruikers,wat het met wifi en data doet weet ik niet
Onzin. Gisteren getest met Sygic. Werkte als een tierelier. Binnen 2 seconden een fix en naadloos de route. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Ik gebruik trouwens SwiftKey als toetsenbord die werkt echt superieur tegenover wat er op staat. Maar ik vraag me af als ik de root variant verwijder kan dit safe? Of is dat een beetje tricky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Denk dat ik hem heb gevonden, de top one aliexpress http://nl.aliexpress.com/...9.html?isOrig=true#extend.
Deze bedoelde musicmasters toch?

Alleen nog een paar vragen. Wat bedoelen ze met useful gifts https://gyazo.com/9ab767ddf0d10fa955f7a4824ca9f57f

Zijn er trouwens nou wel of geen douane kosten? Onderaan lees ik dit: https://gyazo.com/0c9c2c9a090328c68dca51604c0d248d
Terwijl bovenaan staat: https://gyazo.com/faef5bc237311de39dae8a701cefc65d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IAmNice schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:36:
Denk dat ik hem heb gevonden, de top one aliexpress http://nl.aliexpress.com/...9.html?isOrig=true#extend.

Alleen nog een paar vragen. Wat bedoelen ze met useful gifts https://gyazo.com/9ab767ddf0d10fa955f7a4824ca9f57f

Zijn er trouwens nou wel of geen douane kosten? Onderaan lees ik dit: https://gyazo.com/0c9c2c9a090328c68dca51604c0d248d
Ja

Temperred glass en beschermhoesje (plastic)

Geen via DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
.........
Zoal ik het lees met Euro Express zeker niet, met DHL wel en TNTpost misschien.
Met Euro express zal de inklaring waarschijnlijk in Europa buiten Nederland geschieden.
Bij DHL en TNT in Nederland. Wie uiteindelijk de bestelling van EU express in nederland overneemt is niet duidelijk Als ik naar de bezorgsnelheid kijk zou dat ook nog DPD kunnen zijn,

[ Voor 30% gewijzigd door elinx op 13-12-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
iNFiNiTY- schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:54:........... Maar ik vraag me af als ik de root variant verwijder kan dit safe? Of is dat een beetje tricky?
Waarom zou je het stock toetsenbord willen verwijderen, je kan bij de instellingen het standaard toetsenbord kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:09:
[...]
Zoal ik het lees met Euro Express zeker niet, met DHL wel en TNTpost misschien.
Met Euro express zal de inklaring waarschijnlijk in Europa buiten Nederland geschieden.
Bij DHL en TNT in Nederland. Wie uiteindelijk de bestelling van EU express in nederland overneemt is niet duidelijk Als ik naar de bezorgsnelheid kijk zou dat ook nog DPD kunnen zijn,
DHL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb dat ding toch zelf al ontvangen via hun. 8)7 Inklaring UK. Staat ook al hier op het forum. Lezen is een kunst blijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:26:....................Lezen is een kunst blijkbaar.
Klopt, jij geeft aan DHL en ik weet dat het al eerder is vermeld, maar TopOne geeft mi iets anders aan.

Edit: Het blijkt van het deel van de site van TopOne af te hangen wat je te zien krijgt.
Onderin wordt alleen EuroExpress genoemd. Daar wordt de verwarring veroorzaakt.
De tekst op de afbeeldingen, geplaatst door IAmNice, had ik eerder ook gezien.

Euro Express blijkt echter DHL UK te zijn. Zie hier Het staat boven deze tekst
Dit betekent dat alleen via DHL HK kosten worden berekend.
Maar blijkbaar is de keuze voor DHL automatisch DHL UK als je naar NL verstuurd.

[ Voor 76% gewijzigd door elinx op 14-12-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 12:30
Ik wil ook een Redmi Note 2 bestellen voor vriendin.
Hebben jullie ervaring met het vooraf laten flashen van de rom met de multilanguage variant? (Sealed box/Flashed phone)
Kan ik dan altijd nog bij aankomst in NL een andere rom van xda erop zetten? Of is deze rom verder prima en gewoon te gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Purejet op 14-12-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Purejet schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:15:
...........(Sealed box/Flashed phone)
Kan ik dan altijd nog bij aankomst in NL een andere rom van xda erop zetten? Of is deze rom verder prima en gewoon te gebruiken?
Wat "sealed box flashed" exact betekent weet ik niet, maar waarschijnlijk is de Global Rom erop geflasht in dat geval. Als je daar niet tevreden over bent kan je er altijd weer een andere rom opzetten, mits de partities niet zijn gewijzigd, wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn.
Wel zal je eerst een custom recovery moeten flashen zoals Twrp om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ligt aan de ROM.

Mijn toestel kwam met een resellers ROM. Werkte wel/niet. De telefoon deed het. Maar niet alle functies, en inclusief bloatware.

Met de officiële miui ROM erop werkt het toestel bijna helemaal naar behoren.

Ik had wat problemen met flashen (kreeg bestanden niet naar mijn telefoon gekopieerd en ik kwam fastboot niet in) en er zijn paar dingetjes die nu niet zo lekker lopen (music player geeft bijvoorbeeld steeds een foutmelding). Maar door het geworstel met het flashen ben ik vergeten een goede wipe te doen. Die dingetjes wijt ik daaraan. Maar dat komt nog wel binnenkort.
Als ik zin heb.

Nou ja, waarschijnlijk deze week. Dan komt er ook een Note 2 voor mijn vriend aan. En dan maak ik die voor hem klaar. Inclusief leuk tasker profiel, dat wanneer hij te laat is, ik zijn toestel voluit Herman Finkers met ik ben te laat kan laten afspelen.

Don't give your girlfriend access to your phone boys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:39:
[...]

Wat "sealed box flashed" exact betekent weet ik niet, maar waarschijnlijk is de Global Rom erop geflasht in dat geval. Als je daar niet tevreden over bent kan je er altijd weer een andere rom opzetten, mits de partities niet zijn gewijzigd, wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn.
Wel zal je eerst een custom recovery moeten flashen zoals Twrp om dat te doen.
Sealed Box is juist zoals hij origineel vd fabrikant afkomt. Zodra ze er een andere Rom vanuit de leverancier op zit is dit zegel op de doos open/verbroken.

Twrp is helemaal niet altijd nodig. Als je deze flasht https://www.androidfilehost.com/?fid=24269982086989117 niet nodig dus.

Staat overigens goed aangegeven in de review van Kiswum: productreview: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit review door Kiswum

Ik adviseer iedereen hier die nieuw is toch eens een beetje terug te lezen in het forum. ;)

NB: een Android telefoon is overigens altijd te flashen mits er beschikbare Roms voor zijn, Dat is juist het mooie van Opensource Android. Partities gewijzigd heb ik nog nooit van gehoord. Volgens mij zijn er helemaal geen partities en als ze er al zijn worden ze verwijderd bij flashen. Niet voor niks moet je je data backuppen als deze niet op de externe SD hebt staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
elinx schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:51:
[...]
Klopt, jij geeft aan DHL en ik weet dat het al eerder is vermeld, maar TopOne geeft mi iets anders aan.

Edit: Het blijkt van het deel van de site van TopOne af te hangen wat je te zien krijgt.
Onderin wordt alleen EuroExpress genoemd. Daar wordt de verwarring veroorzaakt.
De tekst op de afbeeldingen, geplaatst door IAmNice, had ik eerder ook gezien.

Euro Express blijkt echter DHL UK te zijn. Zie hier Het staat boven deze tekst
Dit betekent dat alleen via DHL HK kosten worden berekend.
Maar blijkbaar is de keuze voor DHL automatisch DHL UK als je naar NL verstuurd.
Aha dankjewel. Ik denk dus als ik DHL aantik bij bezorgen, dat er geen douane kosten zijn. Dat is mooi meegenomen. _/-\o_

Zal de telefoon snel bestellen dan.

EDIT; Wacht eens effe waarom is er verschil tussen deze 2? Ik zie alleen tempered glass als verschil, maar die staat weer als optie bij de andere link.

http://nl.aliexpress.com/...36354.html?storeId=342812

http://nl.aliexpress.com/...01644_0,searchweb201560_5

[ Voor 17% gewijzigd door IAmNice op 14-12-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 12:30
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:05:
[...]

Sealed Box is juist zoals hij origineel vd fabrikant afkomt. Zodra ze er een andere Rom vanuit de leverancier op zit is dit zegel op de doos open/verbroken.

Twrp is helemaal niet altijd nodig. Als je deze flasht https://www.androidfilehost.com/?fid=24269982086989117 niet nodig dus.

Staat overigens goed aangegeven in de review van Kiswum: productreview: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit review door Kiswum

Ik adviseer iedereen hier die nieuw is toch eens een beetje terug te lezen in het forum. ;)

NB: een Android telefoon is overigens altijd te flashen mits er beschikbare Roms voor zijn, Dat is juist het mooie van Opensource Android. Partities gewijzigd heb ik nog nooit van gehoord. Volgens mij zijn er helemaal geen partities en als ze er al zijn worden ze verwijderd bij flashen. Niet voor niks moet je je data backuppen als deze niet op de externe SD hebt staan.
Maar als ik hem sealed laat versturen, klopt het dat ik dan mijn weg moet vinden in het chinese menu naar de updater? Dit lijkt me namelijk een draak..
Hoe ik het ook draai, flashen moet ik namelijk toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Purejet schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:29:
[...]

Maar als ik hem sealed laat versturen, klopt het dat ik dan mijn weg moet vinden in het chinese menu naar de updater? Dit lijkt me namelijk een draak..
Hoe ik het ook draai, flashen moet ik namelijk toch..
Laat hem gewoon voorzien van een Global Rom, dus niet sealed, en zodra hij binnen is gooi je die eraf en installeer je de Meui.eu Rom. Stelt niks voor, 5 minuten werk.

Edit: https://www.androidfilehost.com/?fid=24269982086989117

Filenaam naar update.zip veranderen en met updateapp gaan met die banaan. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad je aan om na te kijken of de Xiaomi Note 2 TDD versie in Nederland wel de 4G banden kan ontvangen ,dacht gelezen te hebben dat het niet kan,beter eens opzoeken alvorens te bestellen en je een buil te vallen.
Hier in Belgie zijn er meer 4G banden beschikbaar dan in Nederland.
Wil je zeker zijn ,koop dan de Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:51:
[...]

Ik raad je aan om na te kijken of de Xiaomi Note 2 TDD versie in Nederland wel de 4G banden kan ontvangen ,dacht gelezen te hebben dat het niet kan,beter eens opzoeken alvorens te bestellen en je een buil te vallen.
Hier in Belgie zijn er meer 4G banden beschikbaar dan in Nederland.
Wil je zeker zijn ,koop dan de Prime
Man, man, man....die discussie is hier nu tig keer gevoerd. Lees nu eens terug in het forum. Wordt vermoeiend nu. 8)7

Prime werkt dus met dezelfde banden. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:54:
[...]

Man, man, man....die discussie is hier nu tig keer gevoerd. Lees nu eens terug in het forum. Wordt vermoeiend nu. 8)7

Prime werkt dus met dezelfde banden. :Y
Degene waar ik op heb gereageerd zou dat moeten doen niet ik ,ik wou maar helpen mag het ? En voor ik ergens op reageer ga ik niet eerst het hele forum doorspitten,kan zijn dat jij een fenomenaal geheugen hebt,wel, ik niet !!
Sorry als ik je vermoei >:)
Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken