[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 95 Laatste
Acties:
  • 766.427 views

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-12 09:37
Hoi. Ik zit momenteel bij Xs4All. Ik overweeg om naar kpn te gaan vanwege de kosten.
Toen ik pas naar Xs4all overstapte heeft het me best veel moeite gekost om een simpele draadloze router in te stellen als access point waarbij ik de poorten kan gebruiken voor internet alswel tv.
Ik moest een managed switch gebruiken zeiden ze. Gelukkig hoeft dit niet meer bij XS4ALL.

Is dit ook mogelijk bij kpn? Een draadloze router gebruiken als switch waarbij ik de poorten voor tv en internet kan gebruiken.

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:20
zie de kpn webshop: wifi versterker.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:28
Russel88 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:43:
Hoi. Ik zit momenteel bij Xs4All. Ik overweeg om naar kpn te gaan vanwege de kosten.
Toen ik pas naar Xs4all overstapte heeft het me best veel moeite gekost om een simpele draadloze router in te stellen als access point waarbij ik de poorten kan gebruiken voor internet alswel tv.
Ik moest een managed switch gebruiken zeiden ze. Gelukkig hoeft dit niet meer bij XS4ALL.

Is dit ook mogelijk bij kpn? Een draadloze router gebruiken als switch waarbij ik de poorten voor tv en internet kan gebruiken.
Als je een "domme switch" gebruikt zou dit geen probleem moeten zijn.
Indien je er een extra router tussen gaat plaatsen wordt het een ander verhaal.

Zoals jezelf en @|sWORDs| aangeeft heb je het over een draadloze router, daar had ik even overheen gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 21-04-2018 09:05 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Russel88 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:43:

De meeste routers hebben een ingebouwde managed switch, alleen kun je standaard vaak niet bij de instellingen. Met DD-WRT, OpenWrt of ASUS WRT is het geen probleem.
Een managed switch hoeft je overigens ook niet veel te kosten:
pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts)
Bongoarnhem schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 08:45:
[...]

Als je een "domme switch" gebruikt zou dit geen probleem moeten zijn.
Indien je er een extra router tussen gaat plaatsen wordt het een ander verhaal.
Nee, een accesspoint aan een 'domme switch' waar ook IPTV op zit is geen goed idee.
Een domme switch geeft multicast traffic door aan alle poorten, een accesspoint zet deze frames op je WIFI. Met een beetje zappen of meerdere STB's verzadig je zo je WIFI.

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 21-04-2018 08:56 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-12 09:37
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik google dan wel hoe ik openwrt op m'n wireless router moet flashen en hoe ik dit alles in moet stellen

• janbal
  • Laatst online: 23:20
Nogmaals: simpel en goedkoop en goed: de wifi versterker op de webshop van KPN.
of bestel, nu je nog bij XS4All zit nog goedkoper, de Netgear GS 105E v2 gigabit switch met igmp snooping voor 35 eurootjes op de webshop van xs4all (achter mijnxs4all). Je hebt helemaal geen router nodig.

Als je toch meer wilt betalen of moeilijk wilt doen moet je het zelf maar weten.

[ Voor 22% gewijzigd door janbal op 21-04-2018 14:45 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• |sWORDs|
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

janbal schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:43:
Nogmaals: simpel en goedkoop en goed: de wifi versterker op de webshop van KPN.
of bestel, nu je nog bij XS4All zit nog goedkoper, de Netgear GS 105E v2 gigabit switch met igmp snooping voor 35 eurootjes op de webshop van xs4all (achter mijnxs4all). Je hebt helemaal geen router nodig.

Als je toch meer wilt betalen of moeilijk wilt doen moet je het zelf maar weten.
Hoezo meer betalen? De switch die ik aanhaal is 5,50 goedkoper, de router heeft ie al en is dus 49 euro goedkoper.

Hoezo moeilijk doen? Firmware flashen, IGMP Snooping inschakelen en standaard AP config doen is niet erg lastig en als zijn huidige router er al menu opties voor heeft is het alleen een wizard doorlopen en een vinkje zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 21-04-2018 16:08 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 14:51
Vanaf morgen ga ik ook over van Ziggo naar KPN Glas.
Enige nadeel is dat ik nu geen Ziggo sport meer krijg (vanwege Formule 1).

Nu kan je via KPN ook on demand de races los kopen voor €6 (een abonnement van €15 pm vind ik teveel).
Weet iemand of je voor deze €6 het hele Formule 1 weekend kunt zien? Dus kwalificatie, race, voor- en nabeschouwingen? Of krijg je alleen de Race op zondag?
paul99 schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:23:

Nu kan je via KPN ook on demand de races los kopen voor €6 (een abonnement van €15 pm vind ik teveel).
Weet iemand of je voor deze €6 het hele Formule 1 weekend kunt zien? Dus kwalificatie, race, voor- en nabeschouwingen? Of krijg je alleen de Race op zondag?
Ik meen eerder die vraag te hebben gezien met als antwoord "alleen de race"
Maar je kan Ziggo sport ook bij KPN afnemen voor 15 euro per maand. Maandelijks aan en uit te zetten.
Zet em vanaf eind november weer uit en volgens mij ben je dan ongeveer even duur uit als vanaf nu de resterende races voor 6 euro per stuk kijken. Bovendien heb je dan alles om te kijken, het hele raceweekend.

https://www.kpn.com/beleef/sport/formule-1-bij-kpn.htm

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:57:
[...]

Ik meen eerder die vraag te hebben gezien met als antwoord "alleen de race"
Maar je kan Ziggo sport ook bij KPN afnemen voor 15 euro per maand. Maandelijks aan en uit te zetten.
Zet em vanaf eind november weer uit en volgens mij ben je dan ongeveer even duur uit als vanaf nu de resterende races voor 6 euro per stuk kijken. Bovendien heb je dan alles om te kijken, het hele raceweekend.

https://www.kpn.com/beleef/sport/formule-1-bij-kpn.htm
Je kunt ook een Ziggo Sport Totaal GO abbo afsluiten, dan ben je voor 9,99 per maand klaar en dan via chromecast of Apple TV naar je tv streamen. :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

paul99 schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:23:

Zie ook: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

Ik moet wel zeggen; de kwaliteit van Ziggo GO tegenover Ziggo over de kabel is echt een wereld van verschil. GO is aanzienlijk minder scherp/helder dus mocht je echt liefhebber zijn van F1, zou ik je adviseren om die 15 Euro per maand uit te geven en daarmee klaar :)

Sowieso, er zijn nog 18 races te gaan, dat kost je dus 108 Euro huren en het seizoen loopt van Baku tot Abu Dhabi; dat zijn nog 6 maanden en 29 dagen en dat kost je dus 105 Euro :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-12 22:25

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik kon niet een 100% duidelijk antwoord vinden dus stel nog even de vraag voor de zekerheid.
Mijn ouders willen nu ook tv van KPN nemen ipv Ziggo. Er moet dan voor de iptv een coax kabel vervangen worden door een utp kabel. Kan de monteur dit doen? Of moeten we zelf de coax eruit halen en zelf wall sockets kopen?

• MAX3400

MAX3400

Mr_gadget schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:16:
Ik kon niet een 100% duidelijk antwoord vinden dus stel nog even de vraag voor de zekerheid.
Mijn ouders willen nu ook tv van KPN nemen ipv Ziggo. Er moet dan voor de iptv een coax kabel vervangen worden door een utp kabel. Kan de monteur dit doen? Of moeten we zelf de coax eruit halen en zelf wall sockets kopen?
Je kan via/bij KPN ook een aanvraag indienen voor MoCa maar ik weet niet of dat voldoet aan de infra bij je ouders.

Sowieso, als het mogelijk is, zou ik de coax er niet uithalen (zeker niet als het een huurhuis is) maar UTP erbij leggen. Soms wel lastig ga buizen/ruimte.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
BastiaanN schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:56:
[...]

Je kunt ook een Ziggo Sport Totaal GO abbo afsluiten, dan ben je voor 9,99 per maand klaar en dan via chromecast of Apple TV naar je tv streamen. :)
Ziggo Sport Totaal Go krijg ik nu bij mijn Ziggo Sport Totaal abonnement erbij en het is leuk om soms op je telefoon te kijken maar ik zou het voor het kleine prijsverschil nooit nemen i.p.v. het televisiepakket via KPN. Heb zelf een tijdje via Go gekeken toen ik nog geen Ziggo Sport Totaal op de televisie had maar was niet onder de indruk:

- De beeldkwaliteit als je streamt naar je televisie echt heel veel minder.
- De dienst is verre van stabiel tijdens een F1 race of grote voetbalwedstrijd (niet te vergelijken met Netflix ofzo). Dat betekent de stream valt regelmatig uit (bijna altijd wel 1 a 2 keer per race minimaal) en daarbovenop valt nog regelmatig de resolutie helemaal terug.

• MAX3400

MAX3400

@ik222 dat herken ik niet; stabiel ~ 3100Kbps downstream zonder haperingen over WiFi. Ik kijk alleen via IE11 op een redelijk cleane/snelle laptop.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-12 22:25

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

MAX3400 schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:20:
[...]

Je kan via/bij KPN ook een aanvraag indienen voor MoCa maar ik weet niet of dat voldoet aan de infra bij je ouders.

Sowieso, als het mogelijk is, zou ik de coax er niet uithalen (zeker niet als het een huurhuis is) maar UTP erbij leggen. Soms wel lastig ga buizen/ruimte.
Ze bieden wel een draadloze verbindingsset aan maar dat is volgens mij Powerline. Maar mijn ouders hebben liever geen extra kastjes. Het is een koophuis en vermoed dat ze niet meer snel terug zullen gaan naar Ziggo. Dus de kabel kan er wel uit. Het is vooral de vraag of de monteur dat doet of ik ;)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12 13:19
ik222 schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:28:
[...]

Ziggo Sport Totaal Go krijg ik nu bij mijn Ziggo Sport Totaal abonnement erbij en het is leuk om soms op je telefoon te kijken maar ik zou het voor het kleine prijsverschil nooit nemen i.p.v. het televisiepakket via KPN. Heb zelf een tijdje via Go gekeken toen ik nog geen Ziggo Sport Totaal op de televisie had maar was niet onder de indruk:

- De beeldkwaliteit als je streamt naar je televisie echt heel veel minder.
- De dienst is verre van stabiel tijdens een F1 race of grote voetbalwedstrijd (niet te vergelijken met Netflix ofzo). Dat betekent de stream valt regelmatig uit (bijna altijd wel 1 a 2 keer per race minimaal) en daarbovenop valt nog regelmatig de resolutie helemaal terug.
Heb het idee dat de stream -eindelijk- wat stabieler is met de Chromecast. Beeld blijft goed en behoorlijk scherp, soms scherper dan de SD zenders die Canal Digitaal doorgeeft (we hebben schotel). Bijvoorbeeld bij RTL Z is het beeld via de Chromecast veel scherper.

Ook zijn de streamen sinds het begin van het F1 seizoen nog niet uitgevallen of spontaan gestopt.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:59

GVR

Mr_gadget schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:16:
Toen ik na een verhuizing de KPN monteur op bezoek kreeg heeft hij de Coax kabel eruit gehaald en vervangen door utp. Dit hoorde bij de service van KPN vertelde hij.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 13:13
Meer mensen met 1000/1000 in MijnKPN? Misschien t proberen waard.

https://forum.kpn.com/int...28/index1.html#post610287

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-12 09:46

Louw Post

Cerenas

RobinF schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:23:

Bij mij helaas niet (woon in Lelystad). Zou het regio gebonden zijn?

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:55
RoosW schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:35:
[...]

Ik heb me gemeld, alleen dit probleem loopt dus al twee maanden, en de oplossing word niet uitgerold omdat daar problemen mee zijn. KPN is niet echt snel..
Neem het WiFi probleem van de V10, ik zie daar nog steeds mensen over klagen (bij mij is het vooral mijn tablet die slecht wifi vasthoud) en om nu elke keer weer opnieuw 5G uit te zetten (het springt steeds weer aan) is ook zo wat :(
Ze gaan het nog eens proberen in Mei ;-) .

https://forum.kpn.com/int...-mei-2018-7-1-45-2-449921

Helaas niet in Echt-Susteren :( .

[ Voor 20% gewijzigd door Alpha89 op 26-04-2018 09:20 ]

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12 18:15

Bij mij nog niet beschikbaar, Amsterdam.
Ik verwacht persoonlijk dat het een kwestie van tijd is :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-12 02:26

WilbertW

IT Freak website

Er zijn weer extra zenders nu ook in HD: Boomerang, Discovery Science, ID, CNN, ARD, ZDF, WDR (en voor de liefhebber van het duits pakket) NDR met de voorbereiding (in de 700 reeks) voor nog een aantal duitse zenders in HD.

[ Voor 7% gewijzigd door WilbertW op 26-04-2018 14:29 ]

Https://www.it-freak.nl

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-12 18:43
"Hoe beter de beeldkwaliteit, hoe meer plezier bij het tv-kijken. Met HD geniet u nog meer van een voetbalwedstrijd of uw favoriete serie. Daarom verplaatsen we op 1 mei 2018 uw HD-zenders van kanaal 701 en verder, naar kanaal 1 en verder."

Het werd eens tijd...

I hide at work because good employees are hard to find.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Damn, helaas. Hier blijft ie ook steken op 500/500.
Meteen maar ff gebeld met KPN - ff kijken of die wel opties hadden of inzicht wanneer ze het hier uitrollen; helaas: noppes. :P Hij wist niet eens dat er uberhaupt gebieden waren waar 1000/1000 wordt aangeboden; dat was nieuws voor hem, hehe.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12 19:48
Hallo,

Is er iemand in dit topic actief die mij iets verder kan helpen?

Netgear GS716T (KPN glasvezel+USG) Hoe scheid ik de VLANs?

• Multiedje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-12 11:26
shaft8472 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:39:
Hallo,

Is er iemand in dit topic actief die mij iets verder kan helpen?

Netgear GS716T (KPN glasvezel+USG) Hoe scheid ik de VLANs?
Goedenavond,

Waarom zet je de USG niet neer als hoofdrouter en de switch puur voor IGMP snooping?
Hier een paar links die je kunnen helpen:
https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn
https://kriegsman.io/
http://netwerkje.com/eigen-router

Ik gebruik zelf ook de edgerouter lite via de beschrijving van kriegsman.

Of wil je de switch direct op je NTU?, hou er dan rekening mee dat je geen routed IPTV hebt maar in bridge modes werkt.

Kleine toevoeging: Zit net door het topic via je link te lezen, ik heb de VLANS werkend gekregen met het kleinere broertje Netgear GS110TP en wat ik hierboven al aangaf gebruik je dan TV in bridge modes, dus zonder TV meer (youtube, netflix ect)

[ Voor 14% gewijzigd door Multiedje op 26-04-2018 22:23 ]

KPN 1000/1000 glasvezel | UDMP | 4 x Unifi US-8-150 poe | 3 x Unifi AC Pro | I'm happy to help~/

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:32

''Nee Dennis, ik hoop dat je door hebt dat dat "screenshot" van mij fake is, het is een creatieve photoshop van de echte pagina, KPN biedt nog geen 1000Mbps abonnement aan.
Wel verwacht ik dat, als het ooit zover zal komen, de prijs realistisch is. Tussen elke trede van de snelheidverhogingen zit dan €4,-. ''

https://forum.kpn.com/int...28/index2.html#post610729

Jammer maar helaas, maar het zal vast wel eens gaan gebeuren. Al heeft vectoring plus etc op het moment wel prio! :)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
2 weken geleden 500/500 aangevraagd als extra dienst en dat is afgelopen woensdag geleverd en moet zeggen werkt netjes :) haal snelheid prima met verschillende speedtests en merk ook dat het op ps4 heel stuk rapper is.

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-12 09:16
Heeft iemand van jullie die van OnsBrabantNet naar KPN is overgestapt (vanwege de overgang van OBN naar KPN) slechte ervaring m.b.t. gebruik van het eigen router?

Ik vraag dit omdat bij OBN iedere gebruiker een eigen router heeft omdat OBN een glasvezelmodem heeft (KPN heeft een router, de experiabox).

Mij is verteld (door helpdesk OBN-KPN) dat voor iedere OBN gebruiker die naar KPN overstapt, de experiabox als modem wordt ingericht, zodat iedereen de bestaande eigen router kan blijven gebruiken. Dit vind ik belangrijk, zodat b.v. Portforwarding blijft werken en dat de experiabox geen roet in het eten gooit. Ook heeft een eigen (high-end) router andere voordelen zoals een veel beter WiFi ontvangst/snelheid.

Heeft iemand die is overgestapt van OBN naar KPN hier ervaring mee? Klopt dit dat de monteur de experiabox als modem instelt? Wat zijn de voor- en nadelen?

P.s. Ik weet dat het in principe mogelijk is om het thuisnetwerk zonder experiabox in te richten (niet ondersteund door KPN uiteraard).

[ Voor 18% gewijzigd door SpeedingWilly op 27-04-2018 14:11 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• shaft8472
SpeedingWilly schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:08:
Heeft iemand van jullie die van OnsBrabantNet naar KPN is overgestapt (vanwege de overgang van OBN naar KPN) slechte ervaring m.b.t. gebruik van het eigen router?

Ik vraag dit omdat bij OBN iedere gebruiker een eigen router heeft omdat OBN een glasvezelmodem heeft (KPN heeft een router, de experiabox).

Mij is verteld (door helpdesk OBN-KPN) dat voor iedere OBN gebruiker die naar KPN overstapt, de experiabox als modem wordt ingericht, zodat iedereen de bestaande eigen router kan blijven gebruiken. Dit vind ik belangrijk, zodat b.v. Portforwarding blijft werken en dat de experiabox geen roet in het eten gooit. Ook heeft een eigen (high-end) router andere voordelen zoals een veel beter WiFi ontvangst/snelheid.

Heeft iemand die is overgestapt van OBN naar KPN hier ervaring mee? Klopt dit dat de monteur de experiabox als modem instelt? Wat zijn de voor- en nadelen?

P.s. Ik weet dat het in principe mogelijk is om het thuisnetwerk zonder experiabox in te richten (niet ondersteund door KPN uiteraard).
Ik ben over gestapt en voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Vandaar dat ik zelf ook het een en ander aan het proberen ben. De monteur heeft hier in ieder geval puur de Experiabox geïnstalleerd met een werkende telefoon/tv/internet verbinding.

• SpeedingWilly
shaft8472 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:42:
[...]
Ik ben over gestapt en voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Vandaar dat ik zelf ook het een en ander aan het proberen ben. De monteur heeft hier in ieder geval puur de Experiabox geïnstalleerd met een werkende telefoon/tv/internet verbinding.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Via de helpdesk gaven ze aaan dat ze de EB wel als modem instellen, maar moet dat eerst nog zien. Vandaar dat ik wat zekerheid wil voor ik beslis om naar KPN over te stappen. Er zijn uiteraard ook andere providers.

• shaft8472
Multiedje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:18:
[...]
Kleine toevoeging: Zit net door het topic via je link te lezen, ik heb de VLANS werkend gekregen met het kleinere broertje Netgear GS110TP en wat ik hierboven al aangaf gebruik je dan TV in bridge modes, dus zonder TV meer (youtube, netflix ect)
Ik wil de USG ontzien mbt iptv en telefonie. Daar wil ik gewoon de EB voor gebruiken.

De switch heeft de taak om de VLANS te scheiden. Ik zal in het andere topic nog een screenshot laten zien van de instellingen.

• shaft8472
SpeedingWilly schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:45:
[...]

Ja, daar ben ik ook bang voor. Via de helpdesk gaven ze aaan dat ze de EB wel als modem instellen, maar moet dat eerst nog zien. Vandaar dat ik wat zekerheid wil voor ik beslis om naar KPN over te stappen. Er zijn uiteraard ook andere providers.
Ik vond persoonlijk de overstapdeal erg goed. Ik heb nu 500/500 en ben het eerste jaar sowieso goedkoper uit. En na een jaar ben ik 2,50 goedkoper uit in vergelijking tot OBN.

• SpeedingWilly
shaft8472 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:02:
[...]
Ik vond persoonlijk de overstapdeal erg goed. Ik heb nu 500/500 en ben het eerste jaar sowieso goedkoper uit. En na een jaar ben ik 2,50 goedkoper uit in vergelijking tot OBN.
Wat is goed? Ik heb nu bij OBN 100/100 voor €65,- de overstapdeal naar KPN is hier hetzelfde pakket en het eerste jaar voor €55,- Dus geen snelheidsverhoging of heb jij dat nog onderhandeld?

• shaft8472
Yes, 500/500 erbij. (Naast ITV (1x ontvanger) en gewoon telefonie)

€52,50 eerste jaar, daarna €62,50. Ik kwam ook van €65 af.

(Ik zet de conversatie door in PM)

[ Voor 12% gewijzigd door shaft8472 op 27-04-2018 21:00 ]

• SpeedingWilly
shaft8472 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:08:
Yes, 500/500 erbij. (Naast ITV (1x ontvanger) en gewoon telefonie)

€52,50 eerste jaar, daarna €62,50. Ik kwam ook van €65 af.
Woon jij ook in Valkenswaard? En was het originele ‘houdoe en bedankt’ aanbod ook je huidige abo met €10,- korting per maand?

• RobinF
Zie hier de wijzigingen voor TV: https://forum.kpn.com/int...jzigingen-van-2018-449788

En hier de prijs/snelheidswijzigingen: https://forum.kpn.com/int...ingen-bij-kpn-2018-449789

Verder is hier een centraleoverzichtspagina: https://www.kpn.com/service/2018wijziging.htm

[ Voor 16% gewijzigd door RobinF op 30-04-2018 11:48 ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:09
Niet van toepassing op glasvezel jammer genoeg.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• RobinF
CurlyMo schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:51:
[...]

Niet van toepassing op glasvezel jammer genoeg.
Hoezo niet? De prijs wijzigingen en snelheidswijzigingen lijken me gewoon van toepassing.

• CurlyMo
RobinF schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:52:
[...]
Hoezo niet? De prijs wijzigingen en snelheidswijzigingen lijken me gewoon van toepassing.
De snelheidswijzigingen gaan toch alleen over koper. Zie de async up en down snelheden.

• RobinF
CurlyMo schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:53:
[...]

De snelheidswijzigingen gaan toch alleen over koper. Zie de async up en down snelheden.
De abonnementen voor glasvezel hebben toch ook een async abonnementssnelheid tenzij je de snelheidupgrade neemt?

• CurlyMo
RobinF schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:54:
[...]
De abonnementen voor glasvezel hebben toch ook een async abonnementssnelheid tenzij je de snelheidupgrade neemt?
Als die bestaan heb je gelijk. Dat wist ik niet.

CurlyMo schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:55:
[...]

Als die bestaan heb je gelijk. Dat wist ik niet.
KPN maakt voor haar abonnementen geen onderscheid in DSL of glasvezel. Dus ja, dit geldt voor alle abonnementen.

• CurlyMo
Barre73 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:40:
[...]

KPN maakt voor haar abonnementen geen onderscheid in DSL of glasvezel. Dus ja, dit geldt voor alle abonnementen.
Maar ik lees dus dat de synchrone glasvezel abonnementen ongemoeid blijven.

• RobinF
CurlyMo schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:46:
[...]

Ik denk dat jij een asynchroon abonnement hebt + een snelheidsverhoging. De prijs van dat asynchrone abonnement wijzigt. De prijs van de verhoging niet.

• CurlyMo
RobinF schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:52:
[...]
Ik denk dat jij een asynchroon abonnement hebt + een snelheidsverhoging. De prijs van dat asynchrone abonnement wijzigt. De prijs van de verhoging niet.
Klopt, ik heb hier 100/100 glasvezel. Complex allemaal :)

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 30-04-2018 12:56 ]

CurlyMo schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:46:
[...]

Er zijn geen synchrone abonnementen. Er zijn alleen mogelijke upgrade-opties die het synchroon maken. Je neemt een abonnement af van bijvoorbeeld 65 euro per maand (Ik heb bijv. Alles in 1 Standaard) en daar hoort een snelheid bij van 80/8. Met een upgrade-optie naar 100/100 betaal je 4,99 per maand extra.
De prijs voor dat alles in 1 instap abonnement gaat dus wel van 65 naar 68,50. Of die optie naar 100/100 ook omhoog gaat in prijs zie ik eigenlijk nergens terug. Zo niet, dan blijft het beperkt tot de verhoging voor het hoofd-abonnement.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:58
Bij mij zijn eindelijk de 700-kanalen naar het begin gezet. Al hadden ze better de 600-glasvezelkanalen
van 1 t/m 10 kunnen instellen. Nu lopen ze na de update toch weer achter.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08
Veelgestelde vragen (FAQ)
Ben ik contractvrij n.a.v. de wijzigingen?
Ja. Klanten met Internet zijn contractvrij tot 1 juli 2018. Klanten met Internet en TV zijn contractvrij tot 18 juli 2018 i.v.m. de zenderwijzigingen. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 augustus 2018. Contractvrij zijn betekent dat je tot de eerdergenoemde data kosteloos je huidige abonnement bij KPN kan stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract. Er geldt dus geen opzegtermijn van 1 maand.
Hmm, dat biedt natuurlijk mogelijkheden. Op dit moment zit ik nog in mijn jaarcontract van het óude Alles-in-Een standaard (die met spotify en telefonie), dat wordt dan eens rekenen of het ergens gunstiger is. Liefst blijf ik wel bij een aanbieder van de KPN groep van merken, vanwege het "Compleet" voordeel (dat zorgt aan de mobiele kant voor een aanzienlijke besparing dmv dubbele MB's en doorschuiven van MB's naar mijn vrouw).

Iemand al een rekensom gemaakt?

Sometimes you need to plan for coincidence

• MAX3400

MAX3400

Misschien niet geheel on-topic maar zijn er toevallig mensen die een uitzending op TV en de EPG regelmatig niet goed zien lopen? Dat de EPG continu (dus, meerdere uren of dagen) de verkeerde info heeft?

- Kanaal 718 - Eurosport 1 - regelmatig na 22:00 dat korte/kleine programma's nooit vertoond worden
- Kanaal 737 - Nat Geo Wild HD - loopt hier al dagen verkeerd
- Kanaal 749 - Disc Science HD - loopt al 6 uur verkeerd

Had van de week KPN al gebeld en op moment van bellen constateerde medewerker zelf ook dat 737 inderdaad iets heel anders deed. Er waren (bijvoorbeeld) koeien op TV terwijl je een programma over een woestijn verwachtte.

/edit: en net nadat ik post, lijkt alles ineens magisch wel gelijk te lopen... Ik ga het in de gaten houden maar hoor graag als iemand dezelfde issues herkent

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 30-04-2018 19:26 ]

• CurlyMo
Aangezien we dus weer contract vrij zijn, heeft iemand ideeën voor de beste prijs/snelheid? Ik kwam bij KPN uit voor de 100/100 voor € 34,32.

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:44
CurlyMo schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:33:
Aangezien we dus weer contract vrij zijn, heeft iemand ideeën voor de beste prijs/snelheid? Ik kwam bij KPN uit voor de 100/100 voor € 34,32.
Daar zit ik ook aan te denken, mijn abonnement loopt nog tot eind november. Maar zou nu bijv. ook kunnen overstappen naar XS4ALL. Denk niet dat KPN bij opzeggen mij een nieuwe aanbieding gaat doen als ik de prijsverhoging als argument opgeef. Of ze geven juist korting om mij als klant te behouden, maar dat denk ik niet...

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ArieR schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:14:
[...]
Daar zit ik ook aan te denken, mijn abonnement loopt nog tot eind november. Maar zou nu bijv. ook kunnen overstappen naar XS4ALL. Denk niet dat KPN bij opzeggen mij een nieuwe aanbieding gaat doen als ik de prijsverhoging als argument opgeef. Of ze geven juist korting om mij als klant te behouden, maar dat denk ik niet...
Gewoon proberen bij de afdeling opzeggingen. Bij de vorige prijsverhoging heb ik ook gewoon weer een nieuw aanbod gekregen van KPN om te blijven, nadat ik aangaf erg tevreden te zijn over KPN en echt niet weg wil, maar de prijzen gewoon lager zijn bij Ziggo, tenzij ze me kunnen overhalen om te blijven met een nieuw aanbod.

• CurlyMo
Ik heb even gekeken en alleen T-Mobile is iets goedkoper € 41,62 vs € 43,37 voor een 100/100 abo internet only. Daarbij heb ik het totale jaarbedrag teruggerekend per maand. Dus incl. kortingen en eenmalige kosten. Morgen eens bellen met KPN.

Edit:
Mits bij T-Mobile de installatiekosten geschrapt mogen worden. NLE is standaard € 41,62. Dat is dus nog beter.

[ Voor 22% gewijzigd door CurlyMo op 30-04-2018 22:18 ]

• MAX3400

MAX3400

Net doorgerekend; als ik mijn hele huidige pakket opnieuw zou afsluiten, heb ik in 12 maanden een totale korting van 43 Euro. Maar na 12 maanden (als ik dus niet oplet of de prijzen gaan per definitie omhoog), betaal ik 11 Euro per maand meer dan nu.

• CurlyMo
MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:19:
Net doorgerekend; als ik mijn hele huidige pakket opnieuw zou afsluiten, heb ik in 12 maanden een totale korting van 43 Euro. Maar na 12 maanden (als ik dus niet oplet of de prijzen gaan per definitie omhoog), betaal ik 11 Euro per maand meer dan nu.
Ik denk dat het vooral munitie is voor een KPN opzeg dreiging ;) Het kán dus goedkoper als je 100/100 internet only hebt.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Die KPN Interactieve TV-app op mijn android 6 werkt helemaal niet meer, ik dacht dat wordt wel gefixt, maar mooi niet, kan niks meer zien op mijn mobiel

wat een klote app, kan er niks meer mee, geen idee wat ik moet doen, heb vanalles geprobeerd al

[ Voor 23% gewijzigd door Rebels op 01-05-2018 03:31 ]

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-12 17:09

Convoy

g44p

Rebels schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 03:16:
Die KPN Interactieve TV-app op mijn android 6 werkt helemaal niet meer, ik dacht dat wordt wel gefixt, maar mooi niet, kan niks meer zien op mijn mobiel

wat een klote app, kan er niks meer mee, geen idee wat ik moet doen, heb vanalles geprobeerd al
Android 6? 8)7 |:( Updaten! :P

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:33

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

[...]Denk niet dat KPN bij opzeggen mij een nieuwe aanbieding gaat doen als ik de prijsverhoging als argument opgeef. Of ze geven juist korting om mij als klant te behouden, maar dat denk ik niet...
Juist bij een prijsverhoging worden veel mensen weer even wakkergeschud en gaan op zoek naar goedkopere alternatieven. Mijn ervaring is dat KPN je wel een een aanbod doet, als je belt, waarbij je de komende 6 maanden minder gaat betalen dan vóór de prijsverhoging. Wel ga je een nieuw jaarcontract aan, waarbij je meteen naar de nieuwe abo's wordt gezet. Even goed kijken wat er dan voor je veranderd, ik heb 6 maanden korting gekregen, maar ga vanaf nu wel 1 euro betalen voor de vaste telefoon. Onder de streep nog steeds gunstig.

Ik had aangegeven dat T-Mobile ca. EUR 200,- per jaar goedkoper is met mijn pakket, maar ze konden bij lange na niet mee met dat bedrag. Ben toch gebleven: mijn verbinding werkt altijd (tenzij aangekondigd onderhoud, komt 1x per jaar voor) en de snelheid (500/500) wodt zeer ruim gehaald. Ben daardoor toch gebleven, ook omdat een storing bij een kennis in de buurt erg snel en netjes is opgelost (er werd 50 GB bij de mobiele bundel gedaan, zodat er via de hotspot gewerkt kon worden :) ).

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Phrenetic
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

CurlyMo schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:13:
Ik heb even gekeken en alleen T-Mobile is iets goedkoper € 41,62 vs € 43,37 voor een 100/100 abo internet only. Daarbij heb ik het totale jaarbedrag teruggerekend per maand. Dus incl. kortingen en eenmalige kosten. Morgen eens bellen met KPN.

Edit:
Mits bij T-Mobile de installatiekosten geschrapt mogen worden. NLE is standaard € 41,62. Dat is dus nog beter.
Wat je ook kan doen: bij T-mobile een alles-in-1 afsluiten. Dan betaal je de eerste 6 maanden maar 33,50 p/m (bij 100Mb). Ook betaal je geen aansluit- en installatiekosten als je afsluit via een tussenpartij (bijvoorbeeld breedbandwinkel.nl). Na 6 maanden zeg je het TV gedeelte en eventueel de vaste telefonie op en betaal je vanaf dat moment de standaard abonnementskosten (36 per maand als ik het goed heb). Volgens de voorwaarden kan je extra diensten altijd per maand opzeggen, ook bij een jaarcontract.

• Miki
  • Laatst online: 00:51
Ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken. Ik heb nog een oud standaard abonnement met Spotify wat nu van €65 naar €68,50 wordt verhoogd. Inmiddels betaal ik dus nu zelf mijn Spotify als ik het zo even gauw door reken, dus het voordeel wat ik ooit had is in een kleine 3 jaar aan verhogingen verdwenen.

Gezien nu ook T-Mobile en Ziggo aan quadruple play(internet, tv, bellen en mobiel) doen ga ik eens e.e.a doorrekenen of ik nog wel bij KPN wil blijven.

• CurlyMo
Het blijft toch KPN wegens de service en het vaste IP adres.

Nieuwe aanbod van ze (gerekend vanaf begin oorspronkelijke contract waardoor ik een deel van de korting al genoten heb):
6 maanden € 10,- korting bij 100/100 internet only, dus € 33,99
3 maanden gratis versneller dus € 41,50
3 maanden geen korting dus € 46,49

Je kan het zien als het omzetten van het jaarcontract naar een anderhalfjaar contract. Waarbij de netto maandlasten op € 37,32 komen t.o.v. de oorspronkelijke € 40,24.

Lekker afdingen in de marge :p

• Rebels

Rebels

watev?!

dat gaat niet en wat is er mis met 6, niet zonder rooten iig en waarom, heeft niks met het probleem te maken het zou gewoon moeten werken met 6.0

*knip*. Dit is nergens voor nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 02-05-2018 07:41 ]

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Rebels schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 03:16:

Ik draai hem ook op een telefoon met android 6. Ik kan gewoon tv kijken in ieder geval. Dus 6 is niet persé de oorzaak.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-12 22:14

vr6-only

Blub Blub

Rebels schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:20:
[...]

dat gaat niet en wat is er mis met 6, niet zonder rooten iig en waarom, heeft niks met het probleem te maken het zou gewoon moeten werken met 6.0

*knip*.
Je doet je naam eer aan, igg.

Hier draait het gewoon op Android 6 (Tab S), 7 (S6), iPad en iPhones (iOS11). Het probleem is dus incidenteel.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 02-05-2018 07:42 ]

It ain't stupid if it works!

• WhatsappHack
  • Niet online
[...]

Juist wel. Er is zelfs extra personeel ingezet op de afdeling klantbehoud.
Dus niet gespoten is nooit zwanger! Of hoe ging dat spreekwoord ook alweer.

Bij mij blijft zelfs met de prijsverhoging KPN bij uitstek de goedkoopste, zeker in combinatie met compleet voordelen. Dus ik blijf lekker waar ik zit.

Je kan blijkbaar als trucje je snelheid nu naar 100/100 zetten en dan wordt je automatisch omgezet naar 200/200.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-12 00:24

DizzyWeb

Ondertiteld

WhatsappHack schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 01:23:
[...]
Je kan blijkbaar als trucje je snelheid nu naar 100/100 zetten en dan wordt je automatisch omgezet naar 200/200.
Heb je hier misschien een bron van..?

• CurlyMo
DizzyWeb schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:07:
[...]

Inderdaad, aan de telefoon werd toch meerdere malen kenbaar gemaakt dat er niet gestunt werd met snelheden boven de 100/100.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou ik ben ook over naar KPN omdat onsbrabantnet stopt. Ik was eerst aan het kijken naar Telfort, maar na de verhoging van de prijzen was dat niet meer interessant. Waarschijnlijk ga ikvoor mijn TV nog over naar Ziggo, maar wil eerst wel KPN proberen. Is toch een maand abonnement.

Dus op 26 april omgezet naar KPN met de Experiabox. Ik heb alles dus Internet, TV en bellen.
Op zich ging het redelijk met mijn eigen router (RT-AC68U) in de DMZ.

Ik koos hiervoor omdat ik nogal een behoorlijk uitgebreid bekabeld netwerk heb met de nodige devices aan een kabel (2x youless, 2x zonnepanelen, mediaspeler, 2x squeezebox, NAS, printer, OTGW, server, vaste pc) en dat is allemaal goed ingericht. Ik heb / had geen zin om dat werk over te doen daar mijn eigen router eruit en dan alles in de experiabox in te stellen. Veel van deze devices hebben namelijk een vast ip via een tabel in mijn router (sommige vast ip in het device zelf). Dat om gaan zetten is veel werk.

Voor KPN was dus mijn router samen met een zyxel gs1910-24 switch de kern van mijn netwerk.

Zoals ik aangaf ging het redelijk goed het de Asus in de DMZ. Ik had alleen 1 probleem. Ik werk bijna overal via VPN om mijn netwerk te komen en mijn devices te benaderen. KPN heeft geen vast IP (itt OBN) en de experiabox is erg karig met DDNS mogelijkheden. Dus het benaderen van de VPN (opgezet in de asusrouter) werd een probleem. De DDNS op de Asus werkt niet achter een NAT. (hier zijn wel trucjes op te vinden op internet, maar vond ik te complex).

Dus gaan zoeken op internet en dan vind je snel netwerkje.com en natuurlijk; [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Maar op mijn router heb ik in een ver verleden al een adblocker op geinstalleerd en die werkt naar tevredenheid. Gaan rommelen op de router met scripts en partities vraag ik me af of dat blijkt werken. Gezien ik dat niet gedocumenteerd heb (stom!), viel die optie voor mij af.

Nou ja, ik heb een switch die heel gemakkelijk met VLAN's om moet kunnen gaan dus gaan we die maar proberen. Probleem is dan dat de webinterface heel anders is op de Zyxel dan het voorbeeld op netwerkje.com. Een heel stukje complexer. Op T.net kreeg ik op een topic hierover niet zo veel respons (behalve via console en een kabel, onnodig want het zou ook via de webinterface moeten kunnen). Dat pad liep wat vast. En ik heb/had niet de zin, maar vooral ook niet de tijd om er te veel in te verdiepen.

Gezien ik ruimer in geld als tijd zit en er achter kwam dat als ik de zyxel zou gebruiken, ik een kabel naar de meterkast te kort zou komen op zoek naar andere oplossing. Als je de topic's hier doorleest kom je dan uit dat een redelijk goedkope switch van TP-link een oplossing zou moeten bieden. Dus even de pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) besteld. Wel opletten dan je de E-versie pakt, die is gemanaged.

Daarmee had ik mijn hardware dus compleet en zou het moeten gaan lukken.
Maar ook dan loop je tegenaan dat de interface geheel anders is als het voorbeeld op netwerkje.com. Ga je kijken op T.net, vind je wel mensen die het er over hebben, maar waarbij de plaatjes (op andere plek gehost als op T.net) niet meer werken. De termen Trunked en Acces moet je vooral vertalen naar Tagged en Untagged. Of te wel moet hij het stukje VLAN ID meegeven aan de data die de poort verlaat.

Ik kwam daarmee uit op deze config:
switch config1

IPTV en Telefoon werkte daarmee meteen perfect. Geen probleem. Maar internet in combinatie met de standaard instelling van de Asus werkte helaas niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sl40CpxTzZHVVBkA5GvHBwYV/full.gif

Helaas heb ik het log niet meer, maar ik kreeg voortdurend TADO package (oid) time-out.
Er zat dus iets fout. Zoeken op deze foutmelding gaf geen oplossingen. Ik kwam verschillende dingen tegen. Vooral zorgen dat de overige poorten goed gescheiden zijn en dat deze switch een probleem heeft met de IGMP Snooping. Dat laatste leek het me niet te kunnen zijn, want dat zou invloed hebben op de IPTV en dat werkte juist goed.

Hierna op drie stappen gedaan:
1) de switch geupdate naar de laatste firmware (ik heb hardware versie 3)

2) Van de overige poorten een aparte VLAN gemaakt:
switch config2
Zodat het verkeer daarop geen invloed zou hebben op poort 1 t/m 3. Zou in mijn optiek al niet moeten kunnen, maar beter be sure.

En all het verkeer op poort 2 de VID 6 meegeven. In mijn ogen onzinnig, want de poort is untagged, dus hij zou eigenlijk niets mee moeten geven:
switch config 3

Hierna kreeg ik op de asus niet langer de time-melding, maar elke keer de melding "modem hang-up". Dus er was nog iets anders. En omdat ik ergens in dit topic (of het asus topic) ik gelezen had over MTU op 1500 (wat bij sommige werkte en bij andere niet....). Heb ik dat geprobeerd. En warempel: Daar was het internet *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xE5trebz7GfoWkflpYXdP4a6/full.jpg

Het is een heel geklooi geweest, dus gok dat ik voorlopig niet weer ga overstappen (behalve TV wellicht). Merk dat waar ik het vroeger gewoon leuk vond om te rommelen, het nu gewoon moet werken en bij voorkeur zoals het werkte (vandaar dat ik mijn eigen VPN wilde houden op de asus router, dit kan natuurlijk ook op mijn NAS of een van de RPI3 in mijn netwerk).

Wel het nodig bijgeleerd en gok dat ik het nu ook wel op de zyxel via de webinterface voor elkaar zou krijgen. Maar het werk en we blijven er dus vanaf.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Blem
  • Laatst online: 21-12 17:23
DizzyWeb schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:07:
[...]

CurlyMo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:20:
[...]

Inderdaad, aan de telefoon werd toch meerdere malen kenbaar gemaakt dat er niet gestunt werd met snelheden boven de 100/100.
Antwoord van mod op het forum van KPN.

Correct me if I'm wrong, maar als je via de klantenservice weer 6 maanden korting weet te bedingen op 100/100 volgens de nieuwe voorwaarden scheelt het je over een jaar 27 euro.

Ze geven je nu tegen dezelfde prijs een upgrade naar 200/200 wat je €4 scheelt. Als je een nieuw abonnement afsluit voor 100/100 en de korting weer een half jaar krijgt scheelt dat je 6 maanden €12,50.

(€12,50 x 6) - (€4 x 12) = €27.

[ Voor 27% gewijzigd door Blem op 02-05-2018 13:24 ]

• CurlyMo
Dat rekensommetje heb ik ze ook voorgehouden. Geef me gratis 200/200 en per saldo is de korting dan hetzelfde. Dat kon niet. Ik kan wel elk moment van de tijd mijn snelheid zelf verhogen naar 200/200 en dan heb ik per saldo ook hetzelfde bereikt. Maar het kon niet. Met alles boven de 100/100 wordt niet gestunt.

Nu snap ik hem pas. Wat de mod eigenlijk zegt is dat alle snelheden standaard verdubbeld worden :s
Blem schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:35:
[...]
Ze geven je nu tegen dezelfde prijs een upgrade naar 200/200 wat je €4 scheelt. Als je een nieuw abonnement afsluit voor 100/100 en de korting weer een half jaar krijgt scheelt dat je 6 maanden €12,50.
Hoe kom je op die € 12,50?

[ Voor 35% gewijzigd door CurlyMo op 02-05-2018 13:46 ]

• CurlyMo
Oeps :$

[ Voor 97% gewijzigd door CurlyMo op 02-05-2018 13:46 ]

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:33

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Cyberpope schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:17:
KPN heeft geen vast IP (itt OBN) en de experiabox is erg karig met DDNS mogelijkheden
KPN geeft aan geen vast IP te hebben, maar in de praktijk is dit wel zo. Althans bij mij en bij een aantal mensen waarvan ik weet dat ze KPN hebben. Hier is het al jaren hetzelfde.

Overigens zijn er meer mogelijkheden om een ddns service te draaien, dat hoeft niet perse in je EB. Mogelijk heb je al een netwerkdevice waar dit mogelijk is (IP cam bv.) of je zet er een oude RPi voor in -> link

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Blem
CurlyMo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:38:
[...]

Dat rekensommetje heb ik ze ook voorgehouden. Geef me gratis 200/200 en per saldo is de korting dan hetzelfde. Dat kon niet. Ik kan wel elk moment van de tijd mijn snelheid zelf verhogen naar 200/200 en dan heb ik per saldo ook hetzelfde bereikt. Maar het kon niet. Met alles boven de 100/100 wordt niet gestunt.

Nu snap ik hem pas. Wat de mod eigenlijk zegt is dat alle snelheden standaard verdubbeld worden :s

[...]

Hoe kom je op die € 12,50?
Als je een nieuw abonnement afsluit (100/100) ben je de eerste 6 maanden €43,99 kwijt i.p.v. de €56,49 die je daarna betaald (bekeken bij Internet en TV basis).

• CurlyMo
Blem schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:49:
[...]

Als je een nieuw abonnement afsluit (100/100) ben je de eerste 6 maanden €43,99 kwijt i.p.v. de €56,49 die je daarna betaald (bekeken bij Internet en TV basis).
Ik reken vanaf internet only. Gaat de rest van het verhaal dan nog wel op?

• Blem
CurlyMo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Ik reken vanaf internet only. Gaat de rest van het verhaal dan nog wel op?
Ja, net even gekeken en de korting daar is ook €12,50 voor 6 maanden (van €46,49 voor €33,99 voor 6 maanden). Upgrade naar 200/200 is even duur, €4. Dus berekening blijft hetzelfde.

• CurlyMo
Blem schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:52:
[...]

Ja, net even gekeken en de korting daar is ook €12,50 voor 6 maanden (van €46,49 voor €33,99 voor 6 maanden). Upgrade naar 200/200 is even duur, €4. Dus berekening blijft hetzelfde.
Ik heb zojuist het aanbod via de mail gehad. Samenvattend:
Internet €39,00
Sneller Internet 100/100 €4,99
Sneller Internet 100/100 - eerste 3 maanden gratis €-4,99
Eerste 6 maanden 10 euro korting per maand €-10,00

Het abonnement wat ik nu had was ook eerste 6 maanden € 10,- korting. Nog voor de 7de contract maand gaat het nieuwe aanbod in :)

Denk je dan dat het nóg aantrekkelijker kan?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Cyberpope schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:17:

En all het verkeer op poort 2 de VID 6 meegeven. In mijn ogen onzinnig, want de poort is untagged, dus hij zou eigenlijk niets mee moeten geven:
[afbeelding]

Hierna kreeg ik op de asus niet langer de time-melding, maar elke keer de melding "modem hang-up". Dus er was nog iets anders. En omdat ik ergens in dit topic (of het asus topic) ik gelezen had over MTU op 1500 (wat bij sommige werkte en bij andere niet....). Heb ik dat geprobeerd. En warempel: Daar was het internet *O* *O*

[afbeelding]
Dat PVID moet je inderdaad zetten op een TP-Link en ook op een Zyxel. Zonder dat komen inkomende pakketjes (die dus geen tag hebben) niet in het VLAN terecht en werkt het dus niet. Het untagged in VLAN 6 zorgt er alleen voor dat pakketjes van VLAN 6 uitgaand zonder tag uit die poort komen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Joepla schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:45:
[...]

KPN geeft aan geen vast IP te hebben, maar in de praktijk is dit wel zo. Althans bij mij en bij een aantal mensen waarvan ik weet dat ze KPN hebben. Hier is het al jaren hetzelfde.
Vast.. Alleen zit je altijd in verweggistan op het moment dat je een VPN wil opzetten met thuis en kom je er achter dat door werkzaamheden net wel die uitzondering is in 4 jaar dat je IP veranderd is.
Overigens zijn er meer mogelijkheden om een ddns service te draaien, dat hoeft niet perse in je EB. Mogelijk heb je al een netwerkdevice waar dit mogelijk is (IP cam bv.) of je zet er een oude RPi voor in -> link
Nog een device erbij? Nee, dank je. En verder zeg ik zelfs dat het op mijn ASUS router kan, alleen moet je dat dan iets anders doen, doordat je via het aanroepen van een script dan je externe ip via een externe website trekt. Te veel werk en te kwetsbaar. Ik werk graag zo veel mogelijk standaard. Want het gaat een keer fout en dan mag je alles weer opnieuw gaan instellen.
ik222 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Dat PVID moet je inderdaad zetten op een TP-Link en ook op een Zyxel. Zonder dat komen inkomende pakketjes (die dus geen tag hebben) niet in het VLAN terecht en werkt het dus niet. Het untagged in VLAN 6 zorgt er alleen voor dat pakketjes van VLAN 6 uitgaand zonder tag uit die poort komen.
Dank voor de extra uitleg. Waarschijnlijk tegen de tijd dat de setup het niet meer doet en ik deze kennis nog heb ben ik het al weer vergeten, maar oke.. Altijd nuttig om te weten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Blem
CurlyMo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:53:
[...]

Ik heb zojuist het aanbod via de mail gehad. Samenvattend:
Internet €39,00
Sneller Internet 100/100 €4,99
Sneller Internet 100/100 - eerste 3 maanden gratis €-4,99
Eerste 6 maanden 10 euro korting per maand €-10,00

Het abonnement wat ik nu had was ook eerste 6 maanden € 10,- korting. Nog voor de 7de contract maand gaat het nieuwe aanbod in :)

Denk je dan dat het nóg aantrekkelijker kan?
Als de snelheidsupgrade je niet deert scheelt het gewoon geld.

Ik sta nog dubio of ik voor de maandelijkse verhoging die 200/200 neem of kies voor 100/100 en mijzelf geld uitspaar door mijn abonnement te vernieuwen.

• CurlyMo
Blem schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:05:
[...]

Als de snelheidsupgrade je niet deert scheelt het gewoon geld.

Ik sta nog dubio of ik voor de maandelijkse verhoging die 200/200 neem of kies voor 100/100 en mijzelf geld uitspaar door mijn abonnement te vernieuwen.
Zo simpel is het dus. Niks doen en prijsverhoging accepteren wat tevens een snelheidsverhoging betekent, of vernieuwen en besparen.

• Bschnitz
  • Laatst online: 00:58
CurlyMo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:28:
Het blijft toch KPN wegens de service en het vaste IP adres.

Nieuwe aanbod van ze (gerekend vanaf begin oorspronkelijke contract waardoor ik een deel van de korting al genoten heb):
6 maanden € 10,- korting bij 100/100 internet only, dus € 33,99
3 maanden gratis versneller dus € 41,50
3 maanden geen korting dus € 46,49

Je kan het zien als het omzetten van het jaarcontract naar een anderhalfjaar contract. Waarbij de netto maandlasten op € 37,32 komen t.o.v. de oorspronkelijke € 40,24.

Lekker afdingen in de marge :p
Je contract gaat pas in nadat je oude verlopen is. Voor de mensen die nu een aanbod krijgen voor €39 is dit ook na 1 juli gewoon €41.50

6 maanden €10,- korting bij 100/100 internet only = €36,49x6 = €278,94
3 maanden gratis 100Mbit dus €41,50 = €41,50x3 = €124,5
3 maanden geen korting dus €46,49 = €46,49x3 = €139,47

= €542,91 p.j.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Blem
Bschnitz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:32:
[...]

Je contract gaat pas in nadat je oude verlopen is. Voor de mensen die nu een aanbod krijgen voor €39 is dit ook na 1 juli gewoon €41.50

= €542,91 p.j.
Had ik vorig jaar niet. Toen ging de nieuwe korting direct in en werd het contract op dat moment voor een heel jaar verlengt.

• WhatsappHack
  • Niet online
Blem schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:35:
[...]

Had ik vorig jaar niet. Toen ging de nieuwe korting direct in en werd het contract op dat moment voor een heel jaar verlengt.
Naar mijn weten betaal je in de kortingsperiode evenveel als de aanbieding, maar zodra die periode over is worden je kosten omhoog gezet naar de huidige prijzen.

• CurlyMo
Bschnitz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:32:
[...]

Nee. We zijn contract vrij, dus het gaat na 2 weken na akkoord in. De prijsverhoging gaat vanaf 1 januari 2019 gelden als je nu opnieuw afsluit. Dat heb ik nog eens expliciet gevraagd.

= €542,91 p.j.
Wat ik aangaf was letterlijk wat er in de mail stond. Dus de oude prijzen.

• Bschnitz
  • Laatst online: 00:58
CurlyMo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:48:
[...]

Nee. We zijn contract vrij, dus het gaat na 2 weken na akkoord in. De prijsverhoging gaat vanaf 1 januari 2019 gelden als je nu opnieuw afsluit. Dat heb ik nog eens expliciet gevraagd.

[...]

Wat ik aangaf was letterlijk wat er in de mail stond. Dus de oude prijzen.
Ik ook en tegen mij werd gezegd dat ALLE abonnementen contract of niet per 1-7-2018 omhoog gaan. Zo staat het ook overall. Hierdoor heb ik dus ook afgezien van het aanbod, ik had bijna hetzelfde als jij maar dan 12x€5 korting i.p.v. 6x€10.

Wat jij bedoeld is wellicht dit? Dan ben je nog net op tijd klant geworden i guess. Voor mij geld dit dus niet omdat mijn contract op 1 juli pas afloopt.

Wat doet KPN met klanten die tussen 1 januari en 1 mei klant zijn geworden.
We willen voorkomen dat klanten voor vervelende verrassingen komen te staan, ook wanneer ze dit jaar klant zijn geworden en vervolgens worden geconfronteerd met prijsverhogingen. Deze klanten krijgen tot 1 januari 2019 € 2,50 prijscompensatie per maand, die gelijkstaat aan de prijsverhogingen van dit jaar.

btw is T-Mobile dus veel goedkoper.

T-Mobile 100Mbit alles in 1:

6x€33,50 = €201
6x€36.00 (TV en Bel uitzetten) = €216
+€30 aansluitkosten
-€65 cashbackXL
= €382 p.j.~32€ p.m.

[ Voor 36% gewijzigd door Bschnitz op 02-05-2018 15:29 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bschnitz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:03:

Wat doet KPN met klanten die tussen 1 januari en 1 mei klant zijn geworden.
We willen voorkomen dat klanten voor vervelende verrassingen komen te staan, ook wanneer ze dit jaar klant zijn geworden en vervolgens worden geconfronteerd met prijsverhogingen. Deze klanten krijgen tot 1 januari 2019 € 2,50 prijscompensatie per maand, die gelijkstaat aan de prijsverhogingen van dit jaar.
Doen ze niet omdat ze dit vervelend vinden, doen ze omdat deze klanten anders per direct hun contract kunnen opzeggen.

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:45
Cyberpope schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:39:
[...]

Doen ze niet omdat ze dit vervelend vinden, doen ze omdat deze klanten anders per direct hun contract kunnen opzeggen.
Dat kunnen die klanten ook met de compensatie als ze tv erbij hebben, er zijn een klein aantal zender wijzigingen geweest namelijk.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Zijn trouwens die KPN email in stellingen en voicemail echt zo 1980? Je kunt bijna niets instellen. Geen mail forward of zo (al mijn OBN mail werd doorgestuurd b.v.) en voicemail is ook niets aan in te stellen (ja, aan en uit...)

• Phrenetic
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

E-mail forward kan je in de webmail client instellen.

• WhatsappHack
  • Niet online
Cyberpope schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:39:
[...]

Je kan sowieso opzeggen gezien zowel de prijs als het zenderaanbod gewijzigd wordt.
(Of dat zin heeft is een ander verhaal natuurlijk.)

• CurlyMo
Blem schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:05:
[...]
Waarom niet een nieuw abo met korting en zelf de 200/200 nemen? Ben je volgens mij nog steeds goedkoper uit.

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik geniet nu al van 6 1/2 jaar glas en tot op heden hetzelfde adres.

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12 08:05

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
Cyberpope schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:16:
Zijn trouwens die KPN email in stellingen en voicemail echt zo 1980? Je kunt bijna niets instellen. Geen mail forward of zo (al mijn OBN mail werd doorgestuurd b.v.) en voicemail is ook niets aan in te stellen (ja, aan en uit...)
Mail is gewoon te forwarden, moet ingesteld worden in de webmail

• Rebels

Rebels

watev?!

vr6-only schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:16:
[...]

Je doet je naam eer aan, igg.

Hier draait het gewoon op Android 6 (Tab S), 7 (S6), iPad en iPhones (iOS11). Het probleem is dus incidenteel.
precies, dat probeerde ik te zeggen, dus waar zou het aan kunnen liggen?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rebels schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 03:27:
[...]

precies, dat probeerde ik te zeggen, dus waar zou het aan kunnen liggen?
Het device zal wel geroot zijn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:50

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Hier al enige tijd glasvezel van KPN.
Volgens mij was het ergens in 2016 dat wanneer je je snelheid verhoogde naar 500/500 je €5 korting kreeg op deze snelheidsverhoging zolang je abonnement loopt.
De tip hiervoor kwam vanuit dit topic. Even snelheid verlagen, en daarna weer verhogen om van de korting te genieten.

Nu viel mij iets op sinds de facturen van februari.
Ik krijg nog maar €0,49 korting op de snelheidsverhoging.
Wat schetst mijn verbazing?

De verhoging naar 500/500 kost nu nog slechts €12,99 ipv €17,50.
Onderaan de streep betaal ik nog steeds €12,50 voor de verhoging.
Echter zou ik €5 korting krijgen op de verhoging zolang mijn abonnement loopt.

Gelukkig heb ik al 3 keer moeten bellen met KPN om dit recht te laten zetten.
En de factuur van 2 dagen geleden zou mijn korting weer moeten zijn zoals het was + compensatie voor de gemiste korting afgelopen paar maanden. Helaas, toch weer niet. En zo kunnen we weer bellen.

Als het goed is zijn hier meer mensen die dit zouden moeten hebben?
Of is het alleen bij mij fout gegaan?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-12 16:05

Releases

Ja maar!

Merkte gisteren op dit op glasvezel ik hogere snelheden haalde in mijn Steam downloads.
Even snel gecheckt, ben geupgrade van 100/100 naar 200/200.
Ik meen gelezen te hebben in het verhogings tabel in het nieuws op de frontpage dat glasvezel uitgesloten was met verhogingen.

Iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 75 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie