Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Inmiddels niet meer. Zie net via de website van KPN dat de kortings periode naar 3 maanden is.CurlyMo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:03:
[...]
Waarom niet een nieuw abo met korting en zelf de 200/200 nemen? Ben je volgens mij nog steeds goedkoper uit.
Via de website wel, maar dat zegt niks over de telefonische aanbiedingen.Blem schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:22:
[...]
Inmiddels niet meer. Zie net via de website van KPN dat de kortings periode naar 3 maanden is.
@WishmasterNL
De aanbieding was 500/500 voor €12,50 zolang je abonnement loopt. Niet “€5 korting zolang je abonnement loopt”.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Niet helemaal waar. Ik heb de mail even opgezocht:WhatsappHack schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:52:
Eerst je postcode invullen
@WishmasterNL
De aanbieding was 500/500 voor €12,50 zolang je abonnement loopt. Niet “€5 korting zolang je abonnement loopt”.
Heb precies hetzelfde, heb hierover contact gehad met KPN maar men wilde die 5 euro korting niet geven. De beste man bleef maar op dat bedrag van 12,50 euro hameren terwijl nergens staat dat die korting alleen geldt op de prijs van 17,50 euro. Heb jij die korting nu weer terug gekregen?WishmasterNL schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:14:
[...]
Niet helemaal waar. Ik heb de mail even opgezocht:
[afbeelding]
Nog niet. Het was eerst geregeld en zou met de factuur van deze maand verrekend worden. Maar dat was niet het geval. Gister opnieuw gebeld en ik wacht op een belletje terug van KPN.stifler70 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:23:
[...]
Heb precies hetzelfde, heb hierover contact gehad met KPN maar men wilde die 5 euro korting niet geven. De beste man bleef maar op dat bedrag van 12,50 euro hameren terwijl nergens staat dat die korting alleen geldt op de prijs van 17,50 euro. Heb jij die korting nu weer terug gekregen?
Bij mij staat er letterlijk
Sneller internet500/500 5 euro korting zolang je abonnement loopt
Op de factuur nu maar 49 cent korting
Zal ook eens bellen
[ Voor 40% gewijzigd door Ray op 03-05-2018 19:46 ]
Mijn jaarcontract is afgelopen... m'n vrouw gebruikt wel graag Spotify en bij een nieuwe aanbieding is dat t enige wat ik kwijt zou raken toch? Sowieso maar eens bellen voor die "5 euro korting" en kijken waar ze mee komen. Volgens mij heeft er iemand zitten slapen bij ze.
[ Voor 64% gewijzigd door Cartman! op 04-05-2018 11:54 ]
Op de site kost 500/500 nu 12,99 per maand extra en met 5 euro korting hoort dat dus 7,99 te worden ipv 12,50.pekanoot schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:23:
Let op; sneller internet 500/500 kost € 12,50. Op de factuur staat vaak een iets hoger bedrag dan die € 12,50 met als gevolg dat de actie korting maar € 0,49 is, echter normaal kost 500/500 € 17,50
Als je het er niet eens mee bent stap je toch fijn over naar de concurrent
Leidend is de bevestiging die je hebt gehad, daarin wordt nergens melding gemaakt van 12,99
[ Voor 20% gewijzigd door mad-dog op 04-05-2018 17:42 ]
Dan lees je er over heen als het je niet zint.mad-dog schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:41:
Wat een enorm gemier is dit zeg. Er is een overeenkomst voor 17,50 met 5 euro korting zolang je abo loopt.
Als je het er niet eens mee bent stap je toch fijn over naar de concurrent
Klopt, daar wordt melding gemaakt van 5 euro korting op de extra kosten voor 500/500, als zij die daarna verlagen van 17,50 naar 12,99 dan verandert dat niets aan de 5 euro korting die je moet krijgen. Als er gewoon 17,50 bleef staan "want bestaand contract" had ik t niet raar gevonden.Leidend is de bevestiging die je hebt gehad, daarin wordt nergens melding gemaakt van 12,99
Op een bevestiging staat een opsomming van de kosten, deze komen nog steeds netjes overheen met wat er toen is afgesproken. Dat KPN ondertussen de prijzen heeft verlaagd is niet jouw zaakCartman! schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:54:
[...]
Dan lees je er over heen als het je niet zint.
[...]
Klopt, daar wordt melding gemaakt van 5 euro korting op de extra kosten voor 500/500, als zij die daarna verlagen van 17,50 naar 12,99 dan verandert dat niets aan de 5 euro korting die je moet krijgen. Als er gewoon 17,50 bleef staan "want bestaand contract" had ik t niet raar gevonden.
Dan zijn we het daar over oneensmad-dog schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:14:
[...]
Op een bevestiging staat een opsomming van de kosten, deze komen nog steeds netjes overheen met wat er toen is afgesproken. Dat KPN ondertussen de prijzen heeft verlaagd is niet jouw zaak
Je hebt gelijk het kost nu € 12.99. Maar waar haal je dan die korting van € 5,00 vandaan.Cartman! schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:26:
[...]
Op de site kost 500/500 nu 12,99 per maand extra en met 5 euro korting hoort dat dus 7,99 te worden ipv 12,50.
Als ik op de website kijk zie ik alleen korting staan bij mobiel 3 in 1 abb.
Die staat op m'n contractbevestiging... "Sneller Internet 500/500 - 5 euro korting zolang je abonnement loopt"pekanoot schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:56:
[...]
Je hebt gelijk het kost nu € 12.99. Maar waar haal je dan die korting van € 5,00 vandaan.
Als ik op de website kijk zie ik alleen korting staan bij mobiel 3 in 1 abb.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Via de chat op kpn.nl liet ik weten dat ik mij aan het oriënteren was op andere ISP’s vanwege de prijsstijging. Ik vroeg op de man af wat KPN mij kon aanbieden aan korting. In eerste instantie werd mij drie maanden € 10,- korting per maand aangeboden, maar toen ik naar een betere deal vroeg kreeg ik zes maanden € 10,- korting. Wel uiteraard tegen een contractverlenging van een jaar.
Doe je voordeel ermee!
Daar had je ook nog 3 maanden korting van € 4,99 bij kunnen krijgenGoTyce schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:37:
Ik wilde nog even mijn ervaring met jullie delen hoe ik korting kreeg op mijn internetonly (100/100 Mbit) abonnement bij KPN.
Via de chat op kpn.nl liet ik weten dat ik mij aan het oriënteren was op andere ISP’s vanwege de prijsstijging. Ik vroeg op de man af wat KPN mij kon aanbieden aan korting. In eerste instantie werd mij drie maanden € 10,- korting per maand aangeboden, maar toen ik naar een betere deal vroeg kreeg ik zes maanden € 10,- korting. Wel uiteraard tegen een contractverlenging van een jaar.
Doe je voordeel ermee!
Want als ik het via de switch aansluit, dan werkt mijn uitzending gemist niet en wil hij niet doorstarten als ik de stekker eruit heb gehad
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Volgens mij werkt uitzending gemist via internet.Cyberpope schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:52:
Kan het zijn dat de digitale TV ontvangers ook internet nodig hebben ipv alleen vlan 4 (IPTV).
Want als ik het via de switch aansluit, dan werkt mijn uitzending gemist niet en wil hij niet doorstarten als ik de stekker eruit heb gehad
Sometimes you need to plan for coincidence
Kun je iets meer beeld en geluid hierbij geven (ik kan op internet niet echt iets vinden hierover...).Hmmbob schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:31:
Dat werkt inderdaad alleen in de “routed mode”, niet in de “bridge mode” die jij nu gecreëerd hebt.
De tv boxen starten ook niet door als ze stroomloos zijn geweest.
[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 05-05-2018 16:41 ]
Als je TVs achter je router (of Experiabox) zet en daarop de Igmp streams routeert krijgen de boxen zowel TV via IGMP richting TV Vlan (WAN) en internettoegang. Dit is nodig om goed te kunnen starten/updaten, MeerTV functies etcCyberpope schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:41:
[...]
Kun je iets meer beeld en geluid hierbij geven (ik kan op internet niet echt iets vinden hierover...).
Netwerkje.comCyberpope schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:41:
[...]
Kun je iets meer beeld en geluid hierbij geven (ik kan op internet niet echt iets vinden hierover...).
[ Voor 91% gewijzigd door Hmmbob op 05-05-2018 17:47 ]
Die heb ik juist zeer uitgebreid gelezen en wat daar dus staat is niet volledig correct:
Blijkbaar heeft dus IPTV voor volledige functionaliteit eigenlijk 2 Vlans nodig. Zowel IPTV als Internet.De drie diensten worden door KPN volledig los van elkaar beschouwd en verwerkt. In principe zou KPN dan ook drie kabels naar elke aansluiting moeten aanleggen: eentje voor internet, eentje voor televisie en eentje voor telefonie.
Ook hier: http://www.netwerkje.com/routed-iptv
Staat nergens dat in de bridge mode bepaalde functionaliteit niet werkt.
Ook hier:
Geen enkele opmerking dat met methode 1 de IPTV kastjes dus niet opstarten als je methode 1 gebruikt en ze een keer stroomloos zijn geweest.Welke methode moet ik kiezen, 1 of 2?
Dit ligt volledig aan je eigen voorkeur. Technisch is het ene niet beter dan het andere. Een reden om voor methode 1 te kiezen is dat het IPTV en telefonie verkeer niet door de router hoeft. Dit is dan dus volledig gescheiden van de router, waardoor 'spelen' met de router geen onderbreking van deze diensten met zich meebrengt en de router ook niet belast wordt met IPTV verkeer. Ook is methode 1 wat overzichtelijker om diezelfde reden. Echter, bij methode 2 spaar je het geld van de switch uit en heb je alles-in-1.
Dus hoewel ik netwerkje,com hoog heb zitten, staat de door mij gevraagde informatie daar niet op.
Vandaar wat meer beeld hierbij. Zodat ik het wat beter begrijp.
Want heeft de IPTV nu ook VLAN6 nodig?
Kan ik wellicht op een andere manier de kastjes toegang tot internet geven?
Heb je al eens geprobeerd handmatig een internet verbinding op VLAN6 te gooien?Cyberpope schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 23:08:
[...]
Want heeft de IPTV nu ook VLAN6 nodig?
Kan ik wellicht op een andere manier de kastjes toegang tot internet geven?
Ook uitzending gemist of terug kijken is zo'n functionaliteit.Van oudsher gebruikt KPN de zogenaamde "bridged IPTV" methode om IPTV aan te bieden. Hierbij vormt de experiabox slechts een brug tussen de decoders en het IPTV netwerk, maar voegt verder geen functionaliteit toe. De decoders zitten op hun eigen netwerk, los van het netwerk thuis gescheiden door VLANs.
Sinds 2015 stapt KPN over op "routed IPTV" waarbij de IPTV decoders wel een onderdeel vormen van het thuis netwerk, daarom ook een IP adres krijgen van de experiabox in dezelfde range als alle andere apparaten en waarbij de routering naar het IPTV netwerk ook door de experiabox gedaan wordt. De integratie met het thuisnetwerk en het internet biedt mogelijkheden voor nieuwe functionaliteiten zoals de integratie met Netflix.
Toegegeven, netwerkje.com kan een flinke overhaul gebruiken om weer up to date te worden. Overigens is het in dit topic (en haar voorgangers) ook al veel over routes VS bridged gesproken. Ook mijn werkende Mikrotik RB2011 configuratie staat ergens in dit topic.
Gebruik je alleen die switch, of wat is je hele netwerkopstelling?
Gek trouwens dat je tv kastjes niet doorstarten in bridge modus, ik heb in mijn netwerk vele malen geswitcht tussen routed en bridged tijdens het uitvogelen van de condig. De kastjes gaven zelf ook steeds keurig aan of ze routed of bridged waren. Weet je zeker dat bridged goed gaat?
[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 05-05-2018 23:20 ]
Tja... daar maak ik dan een denkfout. Ik dacht echt aan netflix en dergelijke (zoals uitzending gemist). Als dat niet werk, niet erg op andere manier geregeld. Zelf dat "herstarten" is niet zo boeiend. Maar niet doorstarten als stroom eraf, is wel vervelend.Hmmbob schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 23:17:
Iets verder lezen: http://www.netwerkje.com/iptv
Ook uitzending gemist of terug kijken is zo'n functionaliteit.
Ik heb toch aardig wat gelezen, maar het is mij niet zo opgevallen.Toegegeven, netwerkje.com kan een flinke overhaul gebruiken om weer up to date te worden. Overigens is het in dit topic (en haar voorgangers) ook al veel over routes VS bridged gesproken. Ook mijn werkende Mikrotik RB2011 configuratie staat ergens in dit topic.
De TP-link 108E switch zit direct na de NTU Die splits het dus uit naar mijn ASUS router en de experiabox. Vanaf de experiabox naar de tv-kastjes en de telefoon. Achter de ASUS router zit nog wel een hele setup van het netwerk. Met een zyxel switch en diverse devices.Gebruik je alleen die switch, of wat is je hele netwerkopstelling?
Ik zou niet weten wat er anders zou moeten. De kastjes zelf geven bridged aan.Gek trouwens dat je tv kastjes niet doorstarten in bridge modus, ik heb in mijn netwerk vele malen geswitcht tussen routed en bridged tijdens het uitvogelen van de condig. De kastjes gaven zelf ook steeds keurig aan of ze routed of bridged waren. Weet je zeker dat bridged goed gaat?
TV werkt ook goed. Totdat stroom eraf is geweest., Dan foutmelding 562.
[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 06-05-2018 08:00 ]
Je tv-ontvanger krijgt een verkeerd IP-adres om op het tv-netwerk te komen. De oorzaak kan een probleem in het netwerk zijn of je tv ontvangt een IP-adres van een ander apparaat. Denk hierbij aan een printer, een Apple Airport, een WiFi versterker of een ander apparaat dat aan je modem zit. Zet deze apparaten 1 voor 1 uit om er achter te komen welk apparaat dit veroorzaakt.
https://www.kpn.com/faq/19602?session=6nTaCXLn
Ja, zover waren we al.Ben van H. schreef op zondag 6 mei 2018 @ 08:50:
Wat betekent foutcode 562?
Je tv-ontvanger krijgt een verkeerd IP-adres om op het tv-netwerk te komen. De oorzaak kan een probleem in het netwerk zijn of je tv ontvangt een IP-adres van een ander apparaat. Denk hierbij aan een printer, een Apple Airport, een WiFi versterker of een ander apparaat dat aan je modem zit. Zet deze apparaten 1 voor 1 uit om er achter te komen welk apparaat dit veroorzaakt.
https://www.kpn.com/faq/19602?session=6nTaCXLn
Alleen zodra hij in bridge mode staat (ook verder niets aangesloten, dus geen storende invloeden van andere apparaten) krijg ik de foutmelding 562.
Dus alleen NTU - Switch - Experiabox - IPTV geeft na stroom erafhalen de 562 error.
Zolang de stroom er niet afgaat, werkt hij perfect.
Uitzending gemist en terug kijken werkt gewoon met bridged.Hmmbob schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 23:17:
Iets verder lezen: http://www.netwerkje.com/iptv
[...]
Ook uitzending gemist of terug kijken is zo'n functionaliteit.
Ik kan toch niet vlan 6 (internet) zowel doorzetten naar de experiabox als naar de asusrouter?Ben van H. schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:07:
Dan kun je net zo goed alle vlan's naar de poort waar de experiabox op aangesloten zit doorzetten. Dan moet het werken. En dan alleen de vlan voor het internet naar je Asus.
hier staat hoe ik het gedaan had: Cyberpope in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
vlan 4+7 (IPTV) naar de experiabox
vlan 6 naar de router.
overgestap naar mijn eigen router en hele experiabox nog alleen voor telefonie.. Kan ook.
[ Voor 27% gewijzigd door Cyberpope op 06-05-2018 16:38 ]
Je kan als het goed is op de switch simpelweg een vlan op meerdere interfaces aanbieden.Cyberpope schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:54:
[...]
Ik kan toch niet vlan 6 (internet) zowel doorzetten naar de experiabox als naar de asusrouter?
hier staat hoe ik het gedaan had: Cyberpope in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
vlan 4+7 (IPTV) naar de experiabox
vlan 6 naar de router.
Zo zou je dus ook vlan 6 op de poort naar de experiabox kunnen aanbieden en ook op de poort waar de asus router zit.
Dat is sowieso de handigste setup.Cyberpope schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:54:
overgestap naar mijn eigen router en hele experiabox nog alleen voor telefonie.. Kan ook.
[ Voor 21% gewijzigd door Fonta op 06-05-2018 20:54 ]
Dat kan uiteraard op de switch wel maar gaat niet werken, je kan namelijk maar 1 PPPoE sessie gelijktijdig hebben. Dus met een beetje pech krijg je dan zelfs pingpong tussen je eigen router en de Experiabox.Fonta schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:53:
[...]
Je kan als het goed is op de switch simpelweg een vlan op meerdere interfaces aanbieden.
Zo zou je dus ook vlan 6 op de poort naar de experiabox kunnen aanbieden en ook op de poort waar de asus router zit.
[...]
Als je ITV in routes mode aan de gang wil krijgen i.c.m. een eigen router zul je ook VLAN 4 naar je eigen router moeten trekken en dan igmpproxy draaien.
[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 06-05-2018 21:03 ]
Dan kan het inderdaad niet. Dus gewoon router gebruiker als eerste punt in huis.ik222 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:01:
[...]
Dat kan uiteraard op de switch maar gaat niet werken, je kan maar 1 PPPoE sessie gelijktijdig hebben. Dus met een beetje pech krijg je dan zelfs pingpong tussen je eigen router en de Experiabox.
https://forum.kpn.com/int...9/index12.html#post614834Hallo iedereen! Nog een aanvullende uitleg over de snelheidsaanpassing om het wat specifieker te maken.
De klanten die op 30 juni de extra dienst van 100/10(0) actief heeft zullen tegen dezelfde voorwaarden worden omgezet naar 200/20(0) mits dit technisch haalbaar is. Indien er een monteur nodig is (om bijvoorbeeld pairbonding aan te sluiten of bijvoorbeeld een omzetting van EoF naar GoF) om die 200/20(0) te leveren dan gebeurt dat niet. Als je bijvoorbeeld al wel pairbonding (en die extra dienst van 100/10) hebt dan wordt het wel omgezet (want er is geen monteur nodig). Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept over wat wel en niet gaat gebeuren zodat iedereen weet waar ie aan toe is...
In de e-mail/brief die je ontvangt staat ook wat er exact voor jou verandert dus lees dat vooral ook aandachtig door. Heb je de brief/e-mail nog niet? Wacht 'm rustig af, dan komt ie nog. Zorg natuurlijk wel dat jouw contactgegevens correct zijn die bij ons bekend zijn (MijnKPN).
Let op: als jij nu (zoals wjb al heel vaak adviseert) de extra dienst van 100/10(0) aanvraagt om hiervan gebruik te maken, en je krijgt een dag of wat later onze e-mail/brief om je te informeren over de wijzigingen, dan kan het zomaar zijn dat daar geen informatie staat over de omzetting van 100 naar 200. Dat komt omdat het elkaar dan gekruist heeft maar dan komt het alsnog goed. Dit is dus ook bij jou het geval @King006.
@Rene72: Bonded Vplus wordt nog niet uitgerold dus 400 Mb/s is nog niet mogelijk.
Dus als je genoeg hebt aan 200/200 even voor 1 juli downgraden naar 100/100!
Dit betreft dan alleen die klanten die niet een nieuwe verlenging hebben aangevraagd met korting op de 100/100?Alpha89 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:38:
Mooi dit is nu ook eindelijk bevestigd:
[...]
https://forum.kpn.com/int...9/index12.html#post614834
Dus als je genoeg hebt aan 200/200 even voor 1 juli downgraden naar 100/100!
Het gaat hier gewoon om de extra dienst snelheidsverhoging. Staat volgens mij dus los van abonnementen en verlengingen. Wil je dat zeker weten dan moet je even KPN faxenCurlyMo schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:42:
[...]
Dit betreft dan alleen die klanten die niet een nieuwe verlenging hebben aangevraagd met korting op de 100/100?
• Abonnementen aangepast (Alles-in-1 bestaat niet meer)
• Prijzen aangepast
• Aanvullende pakketten/ bundels toegevoegd
• KPN Up sectie verwijderd aangezien dit al heel lang niet meer bestaat
• Dode links verwijderd of aangepast
• KPN logos gaan nu via mijn foto album (KPN vond ons niet lief meer
Mocht er iets niet kloppen of niet goed zijn gegaan laat het mij even weten!
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:02
Nu was ik wel even aan het twijfelen ivm t-mobile die 750Mbit biedt over glas, waar KPN blijft steken op 100. Maar na het (toch hier wel) bekende belletje naar KPN weer de standaard kortingsaanbieding gekregen voor als je aangeeft op te willen stappen, heb ik besloten dat die 750 misschien wel een leuk nerd gehalte heeft, maar waarschijnlijk niet echt nodig
Wat is er qua aanbieding te krijgen op het moment? Ik heb gisteren even lopen rekenen maar het verschil met tmobile (750) en KPN (500) gaat toch richting de 200 euro voor het eerste jaar. Dat gaat KPN neem ik aan niet in een aanbieding stoppen?We Are Borg schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:09:
KPN qua stabiliteit bevalt mij nog steeds erg goed (glas), zeker met mijn vorige aanbieder Ziggo nog vers in het geheugen.
Nu was ik wel even aan het twijfelen ivm t-mobile die 750Mbit biedt over glas, waar KPN blijft steken op 100. Maar na het (toch hier wel) bekende belletje naar KPN weer de standaard kortingsaanbieding gekregen voor als je aangeeft op te willen stappen, heb ik besloten dat die 750 misschien wel een leuk nerd gehalte heeft, maar waarschijnlijk niet echt nodig
Ik zie de HD Glas-zenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?coelho schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:25:
Mail ontvangen dat KPN de HD zenders gaat verplaatsen van 701 en verder naar 1 en verder. Jammer dat ze dat niet zo instellen dat de hoogst mogelijke kwaliteit op de aansluiting op 1 komt te zitten. Nu moet ik nog steeds naar 661 voor de glasvariant.
Als HD Glas kanalen op jouw aansluiting beschikbaar zijn, dan kun je deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Deze kanalen zullen later ook beschikbaar worden gemaakt vanaf kanaal 1 en verder.
Bron
Dat stond er n ruim jaar geleden ook al volgens mij toen ik ben overgestap naar KPN Glasvezel.Dennis-L schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:01:
[...]
Ik zie de HD Glas-zenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD Glas kanalen op jouw aansluiting beschikbaar zijn, dan kun je deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Deze kanalen zullen later ook beschikbaar worden gemaakt vanaf kanaal 1 en verder.
Bron
[afbeelding]
Bij KPN duurt alles nou eenmaal wat langer.Cartman! schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:48:
[...]
Dat stond er n ruim jaar geleden ook al volgens mij toen ik ben overgestap naar KPN Glasvezel.
in 2015 zouden alle EoF POPs omgebouwd worden naar GoF, dat is anno 2018 ook nog steeds niet gereed
De planning is dat u eind 2015 in alle FttH-gebieden uw klanten met WBA een snelheid van 500/500 Mbps kunt bieden.
Ja, ik wil er dan ook vooral mee zeggen dat ik verwacht dat we nog n tijdje 66X moeten gebruiken voor de HD Glas zenders.Dennis-L schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:54:
[...]
Bij KPN duurt alles nou eenmaal wat langer.
in 2015 zouden alle EoF POPs omgebouwd worden naar GoF, dat is anno 2018 ook nog steeds niet gereed![]()
De planning is dat u eind 2015 in alle FttH-gebieden uw klanten met WBA een snelheid van 500/500 Mbps kunt bieden.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:02
Zoals je ziet aan de aanbieding van @Eric1985 kan er flink wat korting van af.ZiSE schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:36:
[...]
Wat is er qua aanbieding te krijgen op het moment? Ik heb gisteren even lopen rekenen maar het verschil met tmobile (750) en KPN (500) gaat toch richting de 200 euro voor het eerste jaar. Dat gaat KPN neem ik aan niet in een aanbieding stoppen?
Ik heb geen 500, maar max 100 via KPN. Tmobile wel 750 dus daar gaat de vergelijking dan scheef. Maar 6 maanden korting is met 1 belletje geregeld, maar het kan dus nog beter zoals je hierboven leest
Hier is dat al sinds 2 weken omgezet naar 1 ipv 7xx.Cartman! schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:59:
[...]
Ja, ik wil er dan ook vooral mee zeggen dat ik verwacht dat we nog n tijdje 66X moeten gebruiken voor de HD Glas zenders.
Ik weet dat op 66x glas kanalen zitten maar waarneer die op 1 komen weet niemand
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Dit is inderdaad een verhaal wat maar vooruitgeschoven blijft worden.the squaler1 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:04:
[...]
Hier is dat al sinds 2 weken omgezet naar 1 ipv 7xx.
Ik weet dat op 66x glas kanalen zitten maar waarneer die op 1 komen weet niemand
Best triest dat een groot bedrijf als KPN het niet voor elkaar krijgt om simpele dingen zoals het beste HD kanaal op 1 enz. uitgevoerd te krijgen.
Gebruikersvriendelijkheid zou toch voorop moeten staan zou je denken.
Er zijn allerlei oplossing om erom heen te werken maar dit is gewoon onnodig.
En natuurlijk is het inderdaad zo makkelijk en kort door de bocht zoals je aangeeft ;-)HoppyF schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:21:
[...]
Best triest dat een groot bedrijf als KPN het niet voor elkaar krijgt om simpele dingen zoals het beste HD kanaal op 1 enz. uitgevoerd te krijgen.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Zeker!White_Collar schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:30:
[...]
En natuurlijk is het inderdaad zo makkelijk en kort door de bocht zoals je aangeeft ;-)
Het maakt niet uit wat je ervoor moet doen om het beste HD kanaal op 1 te krijgen.
Ze (KPN) is hier al zolang mee bezig dat ze absoluut ongeloofwaardig zijn geworden.
Je weet zelf ook wel hoe lang dit duurt.
Probeer dit maar eens aan de gemiddelde consument uit te leggen.
Ik vermoed dat er vast wel een reden is dat het loopt zoals het nu loopt.HoppyF schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:34:
[...]
Zeker!
Het maakt niet uit wat je ervoor moet doen om het beste HD kanaal op 1 te krijgen.
Ze (KPN) is hier al zolang mee bezig dat ze absoluut ongeloofwaardig zijn geworden.
Je weet zelf ook wel hoe lang dit duurt.
Probeer dit maar eens aan de gemiddelde consument uit te leggen.
Simpelweg iedereen over knallen lijkt mij niet verstandig.
- de decoder wel de detectie heeft om zenders in de range 66x in het overzicht te tonen
- er geen optie is om daarop te reageren en deze op nummer 1 aan te bieden.
Als het gelegen is in het feit dat het netwerk van KPN niet klaar is voor de hogere bandbreedte die er dan plotseling nodig is, dan heeft KPN zijn bandbreedtebeheer niet op orde!
Ik ontken ook niet dat belachelijk is.WaterGate schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:38:
Sorry maar het is natuurlijk ronduit belachelijk dat:
- de decoder wel de detectie heeft om zenders in de range 66x in het overzicht te tonen
- er geen optie is om daarop te reageren en deze op nummer 1 aan te bieden.
Als het gelegen is in het feit dat het netwerk van KPN niet klaar is voor de hogere bandbreedte die er dan plotseling nodig is, dan heeft KPN zijn bandbreedtebeheer niet op orde!
Voor mij persoonlijk vind ik het niet belangrijk. Het is maar waar je druk om maakt.
Waar ik meer nieuwsgierig naar ben is wat de hickup is dat het langer duurt dan verwacht. Wellicht dat een insider iets mag/kan delen?
[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 11-05-2018 21:01 ]
De reden is waarschijnlijk zo treurig dat we dit misschien beter niet willen weten.White_Collar schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:01:
[...]
Ik ontken ook niet dat belachelijk is.
Voor mij persoonlijk vind ik het niet belangrijk. Het is maar waar je druk om maakt.
Waar ik meer nieuwsgierig naar ben is wat de hickup is dat het langer duurt dan verwacht. Wellicht dat een insider iets mag/kan delen?
Ik kan me voorstellen dat KPN dit omzetten wellicht niet in één big bang wil doen maar in fases.
Prima, ik denk dat klanten daar geen moeite mee hebben om de fases over een aantal weken te verspreiden.
Technisch zal het ook getest zijn omdat dit soort acties vaak door een pilot groep worden uitgetest.
Je wilt immers niet voor verrassingen komen te staan bij een grootschalige introductie van iets nieuws.
Verwijderd
Er is weer iets meer denkwerk/ configuratie van hun kant nodig om de DSL snelheid in de geautomatiseerde processen mee te nemen.
Voor iedereen op glasvezel zouden ze het al wel kunnen doen, maar ik heb geen idee of ze daar in hun administratie rekening mee houden of dat alle tv klanten op glas en dsl op een grote hoop gegooid worden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2018 00:05 ]
Verwijderd
Momenteel nemen wij internet via KPN met de Experiabox v10 af en ben ik bezig om mijn eigen apparatuur te plaatsen in plaats van de Experiabox. het internet gedeelte gaat goed. Ik kom alleen nog niet verder met het IP TV gedeelte.
Huidige setup
HP 1810-8G
Poort 1 VLAN 4,6 tagged ( geen telefonie )
Poort 2 VLAN 6 untagged (acces)
Poort 3 VLAN 4 tagged
Poort 2 naar Sonicwall TZ215 X1 interface met een PPOE sessie.
X0 interface naar het LAN, daarachter diverse switches en apparatuur. dat werkt verder prima. ( DHCP via sonicwall )
Multicast enabled op de X1/X0 interface en in de firewall settings ( enable reception of all multicast addresses ) any/any tussen de multicast/WAN zone
Nu heb ik eerst geprobeerd om IPTV via de experiabox te laten lopen.
Poort 3 (VLAN4 tagged) naar WAN experiabox. maar de experiabox krijgt geen link. is er nog iets wat ik in de experiabox (lokaal) moet instellen?
En mocht ik IPTV via de sonicwall willen laten lopen, hoe kan ik dat het beste instellen.
Een virtuele subinterface VLAN4 aan X1? met multicast enabled. ( las op netwerkje.com dat je een aantal dhcp opties mee moet geven en een aantal NAT rules.
Heeft iemand dit toevallig met een sonicwall draaien, die mij er doorheen kan helpen?
dank voor de reacties alvast!
Wel fijn dat tegelijkertijd itvonline ook niks lijkt te doen. Nu mag ik via die nieuwe draak van 'n app kijken.
* coelho is even niet blij met KPN
Werkt de KPN iTV app wel? Misschien kan je dat nog een keertje proberen, in combinatie met chromecast (mits je er een hebt) kun je dan alsnog normaal TV kijken.coelho schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:19:
Van het ene op het andere moment in het hele huis geen TV meerAlle reset stappen netjes doorlopen, zonder succes. Op aanraden van de helpdesk de software van de TV ontvanger verwijderd, ook geen succes. Eerstvolgende monteur kan pas dinsdag... Om toch iets eerder resultaat te hebben wordt er een nieuwe Experiabox opgestuurd (v10, ik heb nu v9). Hopelijk is dat dan plug en play.
Wel fijn dat tegelijkertijd itvonline ook niks lijkt te doen. Nu mag ik via die nieuwe draak van 'n app kijken.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Dat is zoals ik het op dit moment doe, maar die nieuwe app is een stap vooruit gegaan vanwege chromecast ondersteuning, maar wel drie stappen achteruit wat gebruiksvriendelijkheid en snelheid betreft... We doen het er mee.chickpoint schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:26:
[...]
Werkt de KPN iTV app wel? Misschien kan je dat nog een keertje proberen, in combinatie met chromecast (mits je er een hebt) kun je dan alsnog normaal TV kijken.
Ik denk dat KPN met de aankomende prijsstijging icm het abonnement dat ik nu heb niet meer interessant is, ook niet als ze een nieuwe klant aanbod gaan doen, wat ze vorig jaar hebben gedaan. Ik overweeg dus sterk om over te stappen.
Kan een andere provider in de contractvrije periode mijn contract namens mij opzeggen of moet ik dit echt zelf doen? Ik verwacht namelijk dat een overstap met de minste downtime gepaard gaat als ik het laat doen. Alles in 1 abonnement, dus nog vrij tot 18 juli als ik het goed begrijp.
Dit was een algemeen probleem voor mensen in het westen van het land waarvoor de snelheidsupgrade gepland stond. Weet niet of het probleem zich nog steeds voordoet.coelho schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:19:
Van het ene op het andere moment in het hele huis geen TV meerAlle reset stappen netjes doorlopen, zonder succes. Op aanraden van de helpdesk de software van de TV ontvanger verwijderd, ook geen succes. Eerstvolgende monteur kan pas dinsdag... Om toch iets eerder resultaat te hebben wordt er een nieuwe Experiabox opgestuurd (v10, ik heb nu v9). Hopelijk is dat dan plug en play.
Vreemd. Ik woon nabij Eindhoven. Overigens was ook mijn snelheid ineens hoger en hoe bijzonder, gisteravond deed de TV het ineens weer.Louw Post schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:28:
[...]
Dit was een algemeen probleem voor mensen in het westen van het land waarvoor de snelheidsupgrade gepland stond. Weet niet of het probleem zich nog steeds voordoet.
Nu ligt er een Experia V10 op me te wachten bij het postkantoor terwijl de V9 nu weer werkt. Doe ik er goed aan om toch om te ruilen? Ik meen dat de meningen niet unaniem positief over V10 zijn.
V10: Betere / stabielere wifi. Zeer laag energie verbruik. 5G ondersteuning. Top ding.coelho schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:16:
[...]
Vreemd. Ik woon nabij Eindhoven. Overigens was ook mijn snelheid ineens hoger en hoe bijzonder, gisteravond deed de TV het ineens weer.
Nu ligt er een Experia V10 op me te wachten bij het postkantoor terwijl de V9 nu weer werkt. Doe ik er goed aan om toch om te ruilen? Ik meen dat de meningen niet unaniem positief over V10 zijn.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik heb de wifi van mijn Experia uit staan omdat deze in de garage hangt. Heb op elke verdieping een KPN versterker als access point staan.AvK schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:21:
[...]
V10: Betere / stabielere wifi. Zeer laag energie verbruik. 5G ondersteuning. Top ding.
Betere Wi-Fi signaal en 5Ghz band. Daarnaast kun je iets meer instellen dan op de V9, waaronder de DHCP range.coelho schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:16:
[...]
Vreemd. Ik woon nabij Eindhoven. Overigens was ook mijn snelheid ineens hoger en hoe bijzonder, gisteravond deed de TV het ineens weer.
It ain't stupid if it works!
Sturen ze daarna nog een leuk mailtje dat de WIFI problemen zijn opgelost. Nou die had ik niet maar daarna wel ...
Met name iOS apparaten krijgen geen ip-adres van de V10 (ook niet via kpn accesspoints). Onlangs zelfde probleem met een W10-laptop. Op de 5ghz heb ik geen probleem en daarom heb ik het tijdelijk opgelost door de 5ghz een aparte ssid te geven.
Op het kpn-forum is aangekondigd dat er tzt een update komt om de wifi problemen met iOS-apparaten op te lossen.
Ik heb laatst ook gebeld en kreeg (voor mij) een interessante aanbieding.jappas schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:16:
Wellicht kan iemand me hier van wat meer info voorzien.
Ik denk dat KPN met de aankomende prijsstijging icm het abonnement dat ik nu heb niet meer interessant is, ook niet als ze een nieuwe klant aanbod gaan doen, wat ze vorig jaar hebben gedaan. Ik overweeg dus sterk om over te stappen.
Kan een andere provider in de contractvrije periode mijn contract namens mij opzeggen of moet ik dit echt zelf doen? Ik verwacht namelijk dat een overstap met de minste downtime gepaard gaat als ik het laat doen. Alles in 1 abonnement, dus nog vrij tot 18 juli als ik het goed begrijp.
Ik kwam af van "alles in 1" / 80 Mbit/s glas, spotify, bellen, Ziggo sport totaal.
Nieuw contract:
- spotify
- 6 maanden € 20 korting
- 100/100 Mbit/s gratis (3 maanden, daarna evt uit te zetten)
- Ziggo sport (3 maanden 50%)
Jaarprijs: € 895 / € 75 per maand (gerekend met jaar Ziggo sport en jaar 100/100)
Ik ben in ieder geval tevreden
Ik overweeg nu ivm prijsverhogingen bij Ziggo over te stappen naar glas van KPN.
De standaard zenders zijn beter bij KPN, echter wel zo minimaal dat je het verschil niet ziet.allure schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:54:
Hoe is de HD kwaliteit van KPN vergeleken met de HD kwaliteit van Ziggo?
Ik overweeg nu ivm prijsverhogingen bij Ziggo over te stappen naar glas van KPN.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Heb jij afdeling opzeggingen gebeld? Ik heb deze week klantenservice gebeld en kreeg maar 3 maanden €20,- korting. Heb nog niet verlengd maar klantenservice kan niet veel korting geven.geenstijl schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:59:
[...]
Ik heb laatst ook gebeld en kreeg (voor mij) een interessante aanbieding.
Ik heb het algemene nummer gebeld en ingesproken "opzeggen abonnement". Daarna werd ik doorverbonden, maar geen idee of dat een speciale afdeling was.Highfive95 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:52:
[...]
Heb jij afdeling opzeggingen gebeld? Ik heb deze week klantenservice gebeld en kreeg maar 3 maanden €20,- korting. Heb nog niet verlengd maar klantenservice kan niet veel korting geven.
Zelfde bod gekregen en ga daarna van 65e naar 71e doordat ik nu spotify heb en wil houden. Niet interessant dus. Denk dat ik een jaartje t-mobile ga proberen.Highfive95 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:52:
[...]
Heb jij afdeling opzeggingen gebeld? Ik heb deze week klantenservice gebeld en kreeg maar 3 maanden €20,- korting. Heb nog niet verlengd maar klantenservice kan niet veel korting geven.
Wel met de toevoeging dat die zenders op kanaal 661 tot en met 670 staan. En de kanaalnummers zijn bij KPN niet te wijzigen.|sWORDs| schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:12:
[...]
De standaard zenders zijn beter bij KPN, echter wel zo minimaal dat je het verschil niet ziet.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
De standaard hd zender zijn zo'n 7a 8 mbit, en de glas hd zenders zijn zo'n 12 a 13 mbit.allure schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:54:
Hoe is de HD kwaliteit van KPN vergeleken met de HD kwaliteit van Ziggo?
Hoe dit bij ziggo is weet ik niet.
Ziggo doet 12 voor enkele HD Zenders. De rest is variabel tussen de 6 en 12 (voorheen 9 constant)Fonta schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:47:
[...]
De standaard hd zender zijn zo'n 7a 8 mbit, en de glas hd zenders zijn zo'n 12 a 13 mbit.
Hoe dit bij ziggo is weet ik niet.
KPN doet 7Mbit/s voor HD en 12,4 voor HD "Glas" en volgensmij iets meer voor Film 1
Dat ze dat na al die tijd nog niet aangepast hebben,Barre73 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:09:
[...]
Wel met de toevoeging dat die zenders op kanaal 661 tot en met 670 staan. En de kanaalnummers zijn bij KPN niet te wijzigen.
Onbegrijpelijk.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Heb volgens mij wat oudere Motorola VIP kastjes voor m'n interactieve televisie.
Werkt op zich goed, totdat ik opnames ga terugkijken. Het gebeurd me te vaak dat bij het doorspoelen ik de controle over de toetsen kwijtraak en het apparaat lijkt op hol te slaan. Alleen een reset helpt dan nog maar dat duurt lang totdat je weer verder kan met kijken.
(enige wat ik me kan verzinnen als het aan mij ligt; ik gebruik een harmony 525 afstandbediening en dat werkt uitstekend met alle devices die ik gebruik, maar dat is wel de enige variabele die niet door KPN is geleverd, dus ik ga het eerst nog uitproberen met de originele afstandsbediening)
* Gunner heeft al wel de 200/200 upgrade gekregen vannacht.
[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 18-05-2018 10:48 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik zou eerlijk gezegd ze gewoon om laten wisselen voor nieuwere kastjes: https://www.kpn.com/telev...ool-apparatuur-wissel.htmGunner schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:41:
Kent iemand dit probleem?
Heb volgens mij wat oudere Motorola VIP kastjes voor m'n interactieve televisie.
Werkt op zich goed, totdat ik opnames ga terugkijken. Het gebeurd me te vaak dat bij het doorspoelen ik de controle over de toetsen kwijtraak en het apparaat lijkt op hol te slaan. Alleen een reset helpt dan nog maar dat duurt lang totdat je weer verder kan met kijken.
(enige wat ik me kan verzinnen als het aan mij ligt; ik gebruik een harmony 525 afstandbediening en dat werkt uitstekend met alle devies die ik gebruik, maar dat is wel de enige variabele die niet door KPN is geleverd, dus ik ga het eerst nog uitproberen met de originele afstandsbediening)
Ja daar zit ik ook al de hele tijd aan te denken eerlijk gezegd, maar ik was benieuwd of het probleem bekend voorkwam.barrymossel schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:48:
[...]
Ik zou eerlijk gezegd ze gewoon om laten wisselen voor nieuwere kastjes: https://www.kpn.com/telev...ool-apparatuur-wissel.htm
Ik heb af en toe precies hetzelfde, - ik gebruik de originele afstandsbediening.Gunner schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:10:
[...]
Ja daar zit ik ook al de hele tijd aan te denken eerlijk gezegd, maar ik was benieuwd of het probleem bekend voorkwam.
Heb je ook een wat ouder model VIP-kastje?Ioramus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:17:
[...]
Ik heb af en toe precies hetzelfde, - ik gebruik de originele afstandsbediening.
Ik heb een Arcadyan HMB226 - daarheb ik geen problemen mee en een Moterola VIP1853 waar ik dit probleem wel een aantal keren op gehad heb. Deze box is trouwens zowiezo erg traag in alles vergeleken met de Arcadyan.
Voor mij geldt hetzelfde, vandaar de suggestie hem om te wisselen...Ioramus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:53:
[...]
Ik heb een Arcadyan HMB226 - daarheb ik geen problemen mee en een Moterola VIP1853 waar ik dit probleem wel een aantal keren op gehad heb. Deze box is trouwens zowiezo erg traag in alles vergeleken met de Arcadyan.
Yep. Zie net dat ik ook 2x een 1853 heb.Ioramus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:53:
[...]
Edit: net even de omruilafspraak gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 18-05-2018 12:51 ]
Wil jij voor de gein eens kijken of de EPG voor NatGeo Wild HD goed staat? 99% kans dat de EPG zegt "dier A in gebied B" maar de uitzending zelf is dan "gebied C met dier X".Ioramus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:53:
[...]
Tenminste, als ie in je zenderpakket zit; uit mijn hoofd is het zender 747 ofzo.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb een Arris VIP2952 met de originele AB en die doet dat ook. Het gebeurt tot nu toe alleen als de decoder al een hele dag aan staat. Bij mij gaat de decoder elke nacht uit.Gunner schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:41:
Kent iemand dit probleem?
(enige wat ik me kan verzinnen als het aan mij ligt; ik gebruik een harmony 525 afstandbediening en dat werkt uitstekend met alle devices die ik gebruik, maar dat is wel de enige variabele die niet door KPN is geleverd, dus ik ga het eerst nog uitproberen met de originele afstandsbediening)
* Gunner heeft al wel de 200/200 upgrade gekregen vannacht.
Volgens mij is dit een bekend probleem bij deze decoder. Het blijft gissen of het met warmte te maken heeft of dat het wat anders is.
Heb nu de VIP2952. Super geregeld door KPN; binnen 24H in huis. Valt me sowieso op dat deze sneller reageert in de programmagids, beter reageert op snelheid wijzigen bij doorspoelen en weer teruggaan naar afspelen dus ik ben vooralsnog positief!joec schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:48:
[...]
Ik heb een Arris VIP2952 met de originele AB en die doet dat ook. Het gebeurt tot nu toe alleen als de decoder al een hele dag aan staat. Bij mij gaat de decoder elke nacht uit.
Volgens mij is dit een bekend probleem bij deze decoder. Het blijft gissen of het met warmte te maken heeft of dat het wat anders is.
Ik ook. Volgens het mailtje van Ziggo ga ik 4 euro meer betalen... vind ik té veel.allure schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:54:
De maandelijkse kosten (van compleet) komen dan op €64,50.
Als ik bij KPN kijk, zie ik dat ik € 60,49 ga betalen (eerste 3 maanden € 47,99).
Internet ook 200 Mbit/s maar dan via glas.
Of ik neem alleen internet af bij KPN voor € 50,49 (eerste 3 maanden € 29,00)
Ook hier internet 200 Mbit/s via glas.
Wij kijken eigenlijk alleen het nieuws (rtl 4) in de ochtend en voor de rest streamen we alles.
Daar twijfel ik tussen, voor de rest lijkt mij KPN op dit moment beter dan Ziggo.
Ik hoop wel dat de Wifi van de Experia box beter is dan Ziggo.
Rond oktober gaan we (als alles doorgaat) verhuizen. Ik weet niet waar de glasvezelkabel binnenkomt (dat ligt er wel). Daar heb ik tijdens de bezichtigen eigenlijk niet op gelet. Nog een paar maanden wachten en dan bekijk ik wel wat ik ga doen. De komende maanden mijzelf wijzer qua mogelijkheden en dan een beslissing nemen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie