Pff al sinds vrijdagmiddag ligt de glasvezel van KPN eruit. Net als vorig jaar in het Pinksterweekend… Glas lampje blijft uit op het NT kastje. Bij de helpdesk weten ze van niks. Is bij meer mensen in de straat..
Geen probleem hier met de glasverbinding werkt al jaren prima zonder noemenswaardige onderbrekingen. Waarschijnlijk een lokaal probleem bij jou dan in de buurt.
Woon je in een traditioneel christelijke gemeenschap? Wellicht is het een doelbewuste belemmering door een groep fundamentalisten tijdens feest- en hoogtijdagen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Blijkbaar is de glasvezel ergens beschadigd. Ze hebben in een aantal huizen een meting gedaan naar de wijkcentrale. Dat komt niet door. Benieuwd hoe lang dit gaat duren…
Binnenkort ga ik over naar glasvezel en twijfel om volledig glas te gaan (televisie + internet) of televisie via kabel en internet via glas. Ben namelijk bang dat de televisie gaat haperen bij volle bak downloaden. Heb hier vervelende ervaringen mee uit het verleden, maar dat was wel ADSL.
Hoe werkt dat bij KPN glasvezel? Hebben jullie daar last van bij het downloaden? Lijkt me namelijk erg onhandig om standaard overal een limiet op te moeten zetten bij het downloaden.
Hoe werkt dat bij KPN glasvezel? Hebben jullie daar last van bij het downloaden? Lijkt me namelijk erg onhandig om standaard overal een limiet op te moeten zetten bij het downloaden.
Download gaat sowieso over de beschikbare bandbreedte(100 of 500mb) en dus niet afhankelijk van je abonnementssnelheid.Kayl schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:42:
Binnenkort ga ik over naar glasvezel en twijfel om volledig glas te gaan (televisie + internet) of televisie via kabel en internet via glas. Ben namelijk bang dat de televisie gaat haperen bij volle bak downloaden. Heb hier vervelende ervaringen mee uit het verleden, maar dat was wel ADSL.
Sowieso krijgt TV altijd de voorkeur en zou dat ondanks volle bak downloaden niet mogen haperen
@Kayl De beschikbare bendbreedte op glasvezel is vele malen hoger dan die over ADSL. Daarnaast gaat (zoals mad-dog ook aangeeft) de bandbreedte die gebruikt wordt voor je videosignaal niet van je internetsnelheid af maar wordt deze er apart naast verzonden. Bang voor haperingen hoef je dus niet te zijn.
Internet en TV afnemen van aparte aanbieders zou ik je trouwens willen afraden, dat is veel duurder dan een alles-in-één combipakket van een enkele aanbieder.
Internet en TV afnemen van aparte aanbieders zou ik je trouwens willen afraden, dat is veel duurder dan een alles-in-één combipakket van een enkele aanbieder.
Dus (als ik jullie goed begrijp...)
Stel ik ben (online) aan het gamen, mijn vrouw is netflix aan het kijken en ergens wordt er nog spotify gestreamd naar een Google home mini, dan zou ik aan 100Mbit/s meer dan genoeg hebben.
Stel ik ben (online) aan het gamen, mijn vrouw is netflix aan het kijken en ergens wordt er nog spotify gestreamd naar een Google home mini, dan zou ik aan 100Mbit/s meer dan genoeg hebben.
Dan zou je zelfs aan 50Mbit nog wel genoeg hebben, maar 100 is mooi meegenomen natuurlijk.streamnl schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:24:
Dus (als ik jullie goed begrijp...)
Bedankt @mad-dog en @MadMarky voor de duidelijke uitleg. Dan hoef ik me inderdaad niet zorgen te maken!
2 losse providers is inderdaad (veel) prijziger, maar ik heb nu 3 losse smartcards (nog vanuit de kooptijd) dus vind het zonde om die te verliezen en straks vast te zitten aan ITV boxen en eventueel vanuit de app streamen naar chromecasts. Werkt toch allemaal wat onhandiger, maar daar staat weer tegenover dat TV steeds minder belangrijk wordt en zeker voor de jonge kinderen van nu waarschijnlijk irrelevant wanneer ze ouder zijn.
Blijf het een lastige overweging vinden. Zeker ook omdat ik niet goed kan inschatten hoe de ITV boxen en de app van KPN fungeren en dit zich nog blijft ontwikkelen.
2 losse providers is inderdaad (veel) prijziger, maar ik heb nu 3 losse smartcards (nog vanuit de kooptijd) dus vind het zonde om die te verliezen en straks vast te zitten aan ITV boxen en eventueel vanuit de app streamen naar chromecasts. Werkt toch allemaal wat onhandiger, maar daar staat weer tegenover dat TV steeds minder belangrijk wordt en zeker voor de jonge kinderen van nu waarschijnlijk irrelevant wanneer ze ouder zijn.
Blijf het een lastige overweging vinden. Zeker ook omdat ik niet goed kan inschatten hoe de ITV boxen en de app van KPN fungeren en dit zich nog blijft ontwikkelen.
De ITV boxen van KPN zijn meer dan prima. Snel met zappen en over het algemeen heel stabiel. Overal kan wel eens wat fout gaan maar mijn (meer dan 7 jaar) ervaring is zeer positief. Heb vanaf het begin een 100/100 verbinding en als iedereen tegelijkertijd download en Netflixt en appt en internet enz enz stottert het nooit. Gezin met 3 kinderen of meer als alle vriendjes er zijn....Kayl schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:16:
Bedankt @mad-dog en @MadMarky voor de duidelijke uitleg. Dan hoef ik me inderdaad niet zorgen te maken!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Goed om te weten, ook fijn om een goed referentiekader te hebben jouw thuissituatie met kinderen! Gebruik je de app ook regelmatig? Of kijken je kinderen weinig TV en blijft het vooral bij Netflix? De Ziggo app werkt namelijk erg fijn met het casten naar een Chromecast, maar weet niet of de KPN app ook zo goed werkt.AvK schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:52:
[...]
De ITV boxen van KPN zijn meer dan prima. Snel met zappen en over het algemeen heel stabiel. Overal kan wel eens wat fout gaan maar mijn (meer dan 7 jaar) ervaring is zeer positief. Heb vanaf het begin een 100/100 verbinding en als iedereen tegelijkertijd download en Netflixt en appt en internet enz enz stottert het nooit. Gezin met 3 kinderen of meer als alle vriendjes er zijn....
Ben helaas noodgedwongen aangesloten op Ziggo tijdelijk, wat een rampenprovider is dat als je 3 jaar genoten hebt van de stabiliteit en snelheid van kpn&s glasvezel. Zodra ik kan weer op glasvezel terug.
@cb2009
En wat is er zo rampzalig aan ?
Zit er al een aantal jaren en heb eigenlijk nooit problemen dat het onstabiel is en de snelheid die ze beweren aan te bieden haal ik zonder problemen.
Zit er al een aantal jaren en heb eigenlijk nooit problemen dat het onstabiel is en de snelheid die ze beweren aan te bieden haal ik zonder problemen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Je weet dus niet beter. Pas wanneer je over bent op glasvezel zul je het verschil merken.TRaSH schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:07:
@cb2009
Wellicht een ander voorbeeld om een beeld te schetsen. Mijn Megane estate uit 2017 rijdt prima. Maar ik miste mijn vorige leasebak al vanaf het moment dat ik harder ging dan 80 km/h en bij de eerste noodrem al helemaal. De volgende wordt gewoon weer een Audi, ondanks de veel hogere bijtelling.
It ain't stupid if it works!
Je gaat er maar van uit dat ik nooit glas heb gehad ?vr6-only schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:46:
[...]
Je weet dus niet beter. Pas wanneer je over bent op glasvezel zul je het verschil merken.
....
Het kan zomaar dat iemand van Kabel naar Glas en weer terug is naar Kabel.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Het is niet zo zeer dat Ziggo slechter is dan KPN.
Als je de TV-box van KPN gewend bent, is de Horizonbox gewoon een drama. Komt vooral traag over.
Dat is mijn ervaring.
Ik heb meerdere jaren Ziggo gehad en weinig problemen gekend. Toen ik glasvezel kreeg, ben ik overgestapt naar KPN. Sindsdien heb ik er niet serieus meer over gedacht om terug te gaan.
In alles voelt KPN gewoon net wat soepler
Als je de TV-box van KPN gewend bent, is de Horizonbox gewoon een drama. Komt vooral traag over.
Dat is mijn ervaring.
Ik heb meerdere jaren Ziggo gehad en weinig problemen gekend. Toen ik glasvezel kreeg, ben ik overgestapt naar KPN. Sindsdien heb ik er niet serieus meer over gedacht om terug te gaan.
In alles voelt KPN gewoon net wat soepler
Dat die Horizon box een drama is is zeker en een stroom vreten.
Ik zelf gebruik een CI+ module switchen gaat snel en op mijn vorige Humax box ook.
Op internet basis vond ik zelf weinig verschil tussen glas en kabel,
Behalve de mogelijkheid toch een hogere upload.
Alleen de rest kon er niet aan wennen dat de HD zenders op een onlogische plek zitten bij KPN.
En de bijkomende kastjes.
En dat ik het niet voor mekaar kreeg om mijn raspberry pi via CEC te bedienen met de KPN afstandsbediening.
Wat wel lukte met de originele afstandsbediening en dat je daardoor altijd 2 stuks moest gebruiken of je telefoon.
Geen idee of dat ondertussen opgelost is.
En ze hadden mij aan een 100Mbit switch aangesloten waardoor ik snelheids verlies had als er 2 TVs aan stonden.(had een 100/100 toen bij Ziggo 120/12)
Later kreeg ik te horen van iemand dat ik eerst een sneller pakket moest nemen en dan downgraden.
Dan zou ik daar geen last van hebben meer.
Ook vond ik zelf de tv kwaliteit toen van KPN er niet uit zien ook de HD zenders niet,
Kleuren niet echt mooi en het leek of er geen diepte in zat.
Maar heb laatst bij iemand zitten kijken en daar is nu niks meer van te zien.
Dus voor mij is het wachten dat de HD zenders op een logische plek komen (in het begin vanaf 1) CEC ondersteuning, En het mooist zou wezen helemaal geen kastjes meer.
Ik zelf gebruik een CI+ module switchen gaat snel en op mijn vorige Humax box ook.
Alleen de rest kon er niet aan wennen dat de HD zenders op een onlogische plek zitten bij KPN.
En dat ik het niet voor mekaar kreeg om mijn raspberry pi via CEC te bedienen met de KPN afstandsbediening.
Wat wel lukte met de originele afstandsbediening en dat je daardoor altijd 2 stuks moest gebruiken of je telefoon.
En ze hadden mij aan een 100Mbit switch aangesloten waardoor ik snelheids verlies had als er 2 TVs aan stonden.(had een 100/100 toen bij Ziggo 120/12)
Later kreeg ik te horen van iemand dat ik eerst een sneller pakket moest nemen en dan downgraden.
Ook vond ik zelf de tv kwaliteit toen van KPN er niet uit zien ook de HD zenders niet,
Dus voor mij is het wachten dat de HD zenders op een logische plek komen (in het begin vanaf 1) CEC ondersteuning, En het mooist zou wezen helemaal geen kastjes meer.
HD zenders zitten nu vanaf 1. Alleen de hoogste kwaliteit HD zit nog vanaf 661.TRaSH schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 06:23:
Dat die Horizon box een drama is is zeker en een stroom vreten.
Heeft er al iemand ervaring mee dat er wordt afgeweken van de 6 maanden 20 Euro korting bij een opzegging? Ik heb het even nagekeken en vorig jaar was het 6 maanden 27,50 Euro. Ik zie namelijk een prijsverschil met T-Mobile van 30 Euro per maand voor mijn pakket (500 Mb alles-in-1 en 4x HD ontvanger) en dat is toch wel een erg groot verschil.
[ Voor 8% gewijzigd door fun op 23-05-2018 14:27 ]
Niet bij iedereen - dat is nog steeds niet overal doorgevoerd. Bij mij nog steeds701-> voor HD.mcetweaker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:49:
[...]
HD zenders zitten nu vanaf 1. Alleen de hoogste kwaliteit HD zit nog vanaf 661.
Ik kreeg ook geen beter aanbod dan die 20 euro en 3 maanden 500/500 gratis. Dus ik ga het eens bij T-Mobile proberen voor een jaartje.fun schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:23:
Heeft er al iemand ervaring mee dat er wordt afgeweken van de 6 maanden 20 Euro korting bij een opzegging? Ik heb het even nagekeken en vorig jaar was het 6 maanden 27,50 Euro. Ik zie namelijk een prijsverschil met T-Mobile van 30 Euro per maand voor mijn pakket (500 Mb alles-in-1 en 4x HD ontvanger) en dat is toch wel een erg groot verschil.
Klopt bij mij ook nog niet.Ioramus schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:47:
[...]
Niet bij iedereen - dat is nog steeds niet overal doorgevoerd. Bij mij nog steeds701-> voor HD.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik heb nu Ziggo hier met een eigen router in gebruik. Gaat dat ook werken als ik over zou stappen naar glasvezel.
Moet ik extra kosten maken? Heb nu allemaal aansluitingen voor Ziggo. Werkt dat ook bij glasvezel of wordt alles werkend geïnstalleerd door de monteur van KPN?
Moet ik extra kosten maken? Heb nu allemaal aansluitingen voor Ziggo. Werkt dat ook bij glasvezel of wordt alles werkend geïnstalleerd door de monteur van KPN?
Gedeeltelijk; over het algemeen kan je dan niet gebruik maken van telefonie over IP; afhankelijk van je router moet je goed lezen of dat via een VLAN kan of dat je moet "loopbacken" naar de Experiabox van KPN.satshow schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:13:
Ik heb nu Ziggo hier met een eigen router in gebruik. Gaat dat ook werken als ik over zou stappen naar glasvezel.
Ik snap je vraag niet? Als ik lees "aansluitingen voor Ziggo", lees ik voornamelijk COAX. Nee, dat werkt niet op glasvezel. Alle TV gaat over ethernet.Moet ik extra kosten maken? Heb nu allemaal aansluitingen voor Ziggo. Werkt dat ook bij glasvezel of wordt alles werkend geïnstalleerd door de monteur van KPN?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
De vraag is moet de coax aansluiting weggehaald worden of past dat prima langs elkaar, zodat ik altijd terug zou kunnen naar Ziggo.
Wat betreft de router kijk straks even naar het typenummer. Op het moment staat het modem van Ziggo in bridge en gebruik ik mijn eigen router.
Wat betreft de router kijk straks even naar het typenummer. Op het moment staat het modem van Ziggo in bridge en gebruik ik mijn eigen router.
Kan prima naast elkaar liggen.satshow schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 06:08:
De vraag is moet de coax aansluiting weggehaald worden of past dat prima langs elkaar, zodat ik altijd terug zou kunnen naar Ziggo.
Als je daar fysiek de ruimte voor hebt in de buizen
Sometimes you need to plan for coincidence
Kan gewoon naast elkaar. Bij mij hebben ze het zo gedaan (het kabeltje eronder is de utp kabel)satshow schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 06:08:
[ Voor 14% gewijzigd door Reflector op 25-05-2018 21:48 ]
Ik ben onlangs overgezet van NLE (niet KPN dus, maar wel zelfde IPTV platform vandaar dat ik hier kom buurten) koper naar glas.
Nu zei de monteur dat de glaszenders op 661 en hoger zitten. Hij heeft de settopbox (Arcadyan HMB2260) voor mij gereset zodat deze nieuwe software ging ophalen.
Helaas zijn de glaskanalen niet zichtbaar op de box. Nu is het wel zo dat ik de Experiabox (V10) niet in gebruik heb. Ik heb een managed switch aan mijn FTU hangen en zet VLAN34 (internet bij NLE) door naar m'n pfSense VM en VLAN4 (IPTV) naar de settopbox. De settopbox is dus bridged mode aangesloten.
Het werkt nu prima en de HD kanalen (701 e.d.) zijn voor mij ook prima. Maar ik was benieuwd wat de reden is. Of zou het een administratief dingetje zijn en hangt m'n settopbox intern nog aan de koper administratie?
Nu zei de monteur dat de glaszenders op 661 en hoger zitten. Hij heeft de settopbox (Arcadyan HMB2260) voor mij gereset zodat deze nieuwe software ging ophalen.
Helaas zijn de glaskanalen niet zichtbaar op de box. Nu is het wel zo dat ik de Experiabox (V10) niet in gebruik heb. Ik heb een managed switch aan mijn FTU hangen en zet VLAN34 (internet bij NLE) door naar m'n pfSense VM en VLAN4 (IPTV) naar de settopbox. De settopbox is dus bridged mode aangesloten.
Het werkt nu prima en de HD kanalen (701 e.d.) zijn voor mij ook prima. Maar ik was benieuwd wat de reden is. Of zou het een administratief dingetje zijn en hangt m'n settopbox intern nog aan de koper administratie?
Ik heb weleens gehoord dat je de experiabox minimaal 1x moet gebruiken om alles werkend te krijgen - als dat in je setup eenvoudig te proberen is, dan zou ik dat eens doen. Veel meer dan de experiabox op je FTU aansluiten en je settop op je experiabox is het dan ook niet....
Volgens mij moet je settopbox ook vervangen worden. Het resetten zo werkt niet.ThinkPadd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:42:
Ik ben onlangs overgezet van NLE (niet KPN dus, maar wel zelfde IPTV platform vandaar dat ik hier kom buurten) koper naar glas.
Ik had ook een zo door de monteur geresette box gekregen, maar daar zaten hierna nog de extra pakketten op van de vorige gebruiker en de mijne kwamen daar niet op.
Https://www.it-freak.nl
Je zou zelf nog een reset kunnen proberen. Waarschijnlijk heeft de monteur de box alleen de software opnieuw op laten halen(?) Je kan zelf nog de fabrieksinstellingen terugzetten. Dit kan vanuit het instellingen menu, daarin 2x op de gele knop klikken of wanneer de STB net opstart de standby knop inhouden, dan komt er een menu tevoorschijn.ThinkPadd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:42:
Hmmbob schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:54:
Ik heb weleens gehoord dat je de experiabox minimaal 1x moet gebruiken om alles werkend te krijgen - als dat in je setup eenvoudig te proberen is, dan zou ik dat eens doen. Veel meer dan de experiabox op je FTU aansluiten en je settop op je experiabox is het dan ook niet....
Heb hem nu aan de Experiabox hangen (al een paar uur). Zonet fabrieksinstellingen gereset + software verwijderd via menu. Maar helaas, nog steeds geen kanaal 661 of hoger.Louw Post schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:24:
[...]
Je zou zelf nog een reset kunnen proberen. Waarschijnlijk heeft de monteur de box alleen de software opnieuw op laten halen(?) Je kan zelf nog de fabrieksinstellingen terugzetten. Dit kan vanuit het instellingen menu, daarin 2x op de gele knop klikken of wanneer de STB net opstart de standby knop inhouden, dan komt er een menu tevoorschijn.
Ik denk dus dat je gelijk hebt, gezien bovenstaande niet werkt. Wel vreemd trouwens, dat ze dan niet een andere settopbox opsturen.WilbertW schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:35:
[...]
Volgens mij moet je settopbox ook vervangen worden. Het resetten zo werkt niet.
Ik had ook een zo door de monteur geresette box gekregen, maar daar zaten hierna nog de extra pakketten op van de vorige gebruiker en de mijne kwamen daar niet op.
Ik heb goede ervaringen met webcare via Twitter, mocht je ze gaan contacten.
De Youtube app werkte niet meer op mijn iPhone 8, en de SE van mijn vriendin. Niet bufferen, niet kunnen playen.
IPV6 op de Experiabox uitgezet, en alles werkt weer perfect ... was ook alleen met Youtube!
IPV6 op de Experiabox uitgezet, en alles werkt weer perfect ... was ook alleen met Youtube!
Yo.
Vreemd, ik had afgelopen weekend ook last van problemen met Youtube. Zowel op een iphone als op een pc. De volgende dag werkte het echter weer prima. Klinkt alsof we hetzelfde probleem hadden.VonFoX schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:57:
De Youtube app werkte niet meer op mijn iPhone 8, en de SE van mijn vriendin. Niet bufferen, niet kunnen playen.
Ik verhuis binnenkort naar een flat in een plaats waar op een paar gebouwen na nog geen glasvezel aanwezig is. Ik zou graag de VvE overtuigen om glasvezelverbindingen te laten aanleggen.
Aangenomen dat de interesse onder de bewoners en VvE er is, hoe haalbaar is dit? Wat zou nodig zijn om in een bestaande flat glasverbindingen aan te leggen? Zal ook hiervoor de straat opengegraven moeten worden of zou er al een kast in de buurt moeten zijn? Kan ik hiervoor zelf prijzen opvragen bij bijvoorbeeld KPN?
Aangenomen dat de interesse onder de bewoners en VvE er is, hoe haalbaar is dit? Wat zou nodig zijn om in een bestaande flat glasverbindingen aan te leggen? Zal ook hiervoor de straat opengegraven moeten worden of zou er al een kast in de buurt moeten zijn? Kan ik hiervoor zelf prijzen opvragen bij bijvoorbeeld KPN?
[ Voor 8% gewijzigd door Overv op 31-05-2018 23:39 ]
Vanuit de VVE zou ik beginnen met deze:Overv schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:37:
Ik verhuis binnenkort naar een flat in een plaats waar op een paar gebouwen na nog geen glasvezel aanwezig is. Ik zou graag de VvE overtuigen om glasvezelverbindingen te laten aanleggen.
https://www.eindelijkglasvezel.nl/haalbaarheidsonderzoek/
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Wat heeft iedereen toch over die "hoogste kwaliteit HD" zenders vanaf kanaal 661?
Ik heb die nog nooit gehad en kan me daar ook niets bij voorstellen (Experiabox V10 met Motorola ontvanger uit 2013). Zijn dat extra kanalen of een variant van bestaande zenders in je pakket? En heb je daar dan een apart abbo voor nodig?
Ik heb die nog nooit gehad en kan me daar ook niets bij voorstellen (Experiabox V10 met Motorola ontvanger uit 2013). Zijn dat extra kanalen of een variant van bestaande zenders in je pakket? En heb je daar dan een apart abbo voor nodig?
Is niet beschikbaar op Motorola ontvangers, alleen op de Arris, Arcadyan en ZTE 4K ontvangers.MadMarky schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:59:
Wat heeft iedereen toch over die "hoogste kwaliteit HD" zenders vanaf kanaal 661?
Je kunt op de website van KPN 1 ontvanger omruilen
Tegenwoordig mag je alle Motorola ontvangers omruilen, via klik.mad-dog schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:01:
[...]
Is niet beschikbaar op Motorola ontvangers, alleen op de Arris, Arcadyan en ZTE 4K ontvangers.
Je kunt op de website van KPN 1 ontvanger omruilen
Bedankt voor het melden, ik heb gelijk een afspraak ingepland. Ik ben wel blij dat het nu wel kan maar ze hadden mij hierover wel even mogen bellen dat de mogelijkheid sinds kort wel bestaat.Dax schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:22:
[...]
Tegenwoordig mag je alle Motorola ontvangers omruilen, via klik.
Toen ik een maand of 2 geleden hieromtrent KPN belde vertelde ze aan mij dat ik al 1 decoder had die netflix aankon en de motorola niet gratis wilde omruilen, het kon toen ook niet via de link.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Alsof een bedrijf daarmee te koop gaat lopen, het is niet voor niet voor niks dat er een beperking van 1 ontvanger was. Het kost echt handen voor geldLasmibalsingh schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:05:
[...]
Bedankt voor het melden, ik heb gelijk een afspraak ingepland. Ik ben wel blij dat het nu wel kan maar ze hadden mij hierover wel even mogen bellen dat de mogelijkheid sinds kort wel bestaat.
Toen ik een maand of 2 geleden hieromtrent KPN belde vertelde ze aan mij dat ik al 1 decoder had die netflix aankon en de motorola niet gratis wilde omruilen, het kon toen ook niet via de link.
Kreeg 3 jaar geleden al bij XS4All spontaan aanbod om mijn 2 Motorola's te vervangen door 2 Arcadyans. Had bij tevredenheidsonderzoekje slechts gekikt dat ze nu toch wel wat langzaam werden.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Zeg, zijn er eigenlijk alternatieven om naar over te stappen als je nog een Alles-in-Een hebt, met Spotify Premium inbegrepen dus?
Na de snelheidsverhoging heb ik bij KPN nu 100/10, Spotify Premium, TV met 2 ontvangers en opnemen, en een vaste lijn (die mag evt vervallen) voor 68.50/maand. Ik heb eigenlijk moeite om iets goedkopers te vinden...
Na de snelheidsverhoging heb ik bij KPN nu 100/10, Spotify Premium, TV met 2 ontvangers en opnemen, en een vaste lijn (die mag evt vervallen) voor 68.50/maand. Ik heb eigenlijk moeite om iets goedkopers te vinden...
Ik had hetzelfde pakket als jij. Ben nu overgezet naar de nieuwe propositie, Spotify erbij en vaste lijn er af gehaald. Nieuwe jaarabo dus nieuwe prijzen maar wel 6x20 korting kunnen bedingen. Ik was anders ook daadwerkelijk overgestapt. Erg tevreden over kpn, maar ik vind de prijzen echt te gortig worden zo..
Hier idem, ik heb al wat zitten doorekenen incl. met overstap van mobiele abonnementen maar het loont niet.Hmmbob schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:14:
Zeg, zijn er eigenlijk alternatieven om naar over te stappen als je nog een Alles-in-Een hebt, met Spotify Premium inbegrepen dus?
Dat van die prijzen mag je vinden maar als ik met hmmbob meekijk geef ik em gelijk.davermanz schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:49:
Ik had hetzelfde pakket als jij. Ben nu overgezet naar de nieuwe propositie, Spotify erbij en vaste lijn er af gehaald. Nieuwe jaarabo dus nieuwe prijzen maar wel 6x20 korting kunnen bedingen. Ik was anders ook daadwerkelijk overgestapt. Erg tevreden over kpn, maar ik vind de prijzen echt te gortig worden zo..
Introductie kortingen niet meegerekend zie ik zelfs bij NLE geen goedkopere prijs. Komt vooral door Spotify waar je ergens anders dan nog apart 10 euro voor moet bijtellen.
Als je in een gebied zit waar meer operators met eigen apparatuur werken (Tweakers, Jonaz, T-Mobile), dan zou het nog kunnen lukken. Maar als alleen KPN WBA beschikbaar is dan wordt het toch lastig en blijkt het oude KPN pakket toch best goedkoop, ook na die prijsverhoging.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bij KPN is dit een administratief iets omdat je al koper klant was en niet nieuw op glas. Of dit bij NLE op dezelfde manier werkt is voor mij onbekend. De apparatuur is geschikt dus dat is verder geen probleem. Kan 24h tot enkele weken duren. Heb je ze inmiddels wel of al een andere actie ondernomen?ThinkPadd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:42:
Ik had hmmbob zijn verhaal iets te snel gelezen. Je hebt helemaal gelijk:)
Barre73 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:54:
[...]
Dat van die prijzen mag je vinden maar als ik met hmmbob meekijken geef ik em gelijk.
Introductie kortingen niet meegerekend zie ik zelfs bij NLE geen goedkopere prijs. Komt vooral door Spotify waar je ergens anders dan nog apart 10 euro voor moet bijtellen.
Als je in een gebied zit waar meer operators met eigen apparatuur werken (Tweakers, Jonaz, T-Mobile), dan zou het nog kunnen lukken. Maar als alleen KPN WBA beschikbaar is dan wordt het toch lastig en blijkt het oude KPN pakket toch best goedkoop, ook na die prijsverhoging.
Heb ze nog niet beschikbaar. Maar maakt mij ook niet heel veel uit, de 701 en hoger zijn prima voor mij.rolandos582 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:08:
[...]
Bij KPN is dit een administratief iets omdat je al koper klant was en niet nieuw op glas. Of dit bij NLE op dezelfde manier werkt is voor mij onbekend. De apparatuur is geschikt dus dat is verder geen probleem. Kan 24h tot enkele weken duren. Heb je ze inmiddels wel of al een andere actie ondernomen?
Gaaf zeg die snelheden bij NLE
Verwachte internetsnelheid op jouw adres
We zijn graag eerlijk over de internetsnelheid op jouw adres. Daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen, maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket.
3 Mb/s
1 Mb/s upload
Verwijderd
Ik heb glasvezel van KPN en mijn Experiabox V8 (defect) is vervangen voor een V10 versie. Ik heb een opstelling ala netwerkje.com met een Netgear GS105E en de TV en vaste telefoon lopen via de experiabox.
Dit werkte jaren prima maar nu met de de Experiabox V10 krijgen de IPTV kastjes geen IP adres meer als ze achter de Switch - Experiabox combo zitten. Ik moet tijdelijk de Switch er tussenuit halen tot dat de IPTV kastjes opgestart zijn een daarna kan ik die switch er weer tussen zetten.
Klinkt dit bekend bij iemand, een idee wat hier aan te doen? Insights en suggestie zijn welkom.
Dit werkte jaren prima maar nu met de de Experiabox V10 krijgen de IPTV kastjes geen IP adres meer als ze achter de Switch - Experiabox combo zitten. Ik moet tijdelijk de Switch er tussenuit halen tot dat de IPTV kastjes opgestart zijn een daarna kan ik die switch er weer tussen zetten.
Klinkt dit bekend bij iemand, een idee wat hier aan te doen? Insights en suggestie zijn welkom.
Mogelijk dat je nu over moet naar routed IPTV, maar dan heb je meer nodig dan alleen een switch. Oplossingen voor verschillende routers staan wel in dit topic vermeld en in specifieke fora.
Ja, die probleem had ik ook. Overgestapt op routediptv. Anders ben je elke keer als de stroom eraf is geweest aan het kloten. Verder werkt dan terugkijken en starten vanaf het begin ook niet.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:53:
Ik heb glasvezel van KPN en mijn Experiabox V8 (defect) is vervangen voor een V10 versie. Ik heb een opstelling ala netwerkje.com met een Netgear GS105E en de TV en vaste telefoon lopen via de experiabox.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Dank voor de reply. Ik zou graag een beter idee hebben van het technische onderliggende issue dat zich nu voordoet nav van de switch van de v8 naar de v10.Flitzer schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:33:
Mogelijk dat je nu over moet naar routed IPTV, maar dan heb je meer nodig dan alleen een switch. Oplossingen voor verschillende routers staan wel in dit topic vermeld en in specifieke fora.
Verwijderd
Dank voor de info. Ik ga lezen maar ik ben een beetje terughoudend om te gaan klussen zonder dat ik de oorzaak snap (en dus ook niet weet of ik het ga oplossen).Cyberpope schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:13:
[...]
Ja, die probleem had ik ook. Overgestapt op routediptv. Anders ben je elke keer als de stroom eraf is geweest aan het kloten. Verder werkt dan terugkijken en starten vanaf het begin ook niet.
En welke router gebruik je dan?
Ik heb nu een Netgear GS105E met daarachter voor de internet verbinding een Edge router X met een AC acces point daar weer aan. Is het een idee de Netgear en de Edge router X te vervangen voor een iets groter Edge router die alles in 1x kan?
https://www.routershop.nl/ubiquiti-edgerouter-poe/pid=31952
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2018 20:46 ]
Als je POE wilt zou ik meteen voor de EdgeRouter 6P gaan of eventueel de nieuwe 12, want die kunnen ook probleemloos de 500Mb/s aan of hoger met alle leuke features ingeschakeld. Optisch aansluiten is dan ook een mogelijkheid zodat de NTU overbodig is. En dan nog overstappen naar een goedkope VOIP provider en de Experiabox kan ook de kliko kast in.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:08:
[...]
Is het een idee de Netgear en de Edge router X te vervangen voor een iets groter Edge router die alles in 1x kan?
https://www.routershop.nl/ubiquiti-edgerouter-poe/pid=31952
En een zeer hulpvaardig iemand heeft al het zware uitzoekwerk al gedaan.
Wat handaanpassingen zijn nog wel nodig, want standaard loopt al het interne netwerkverkeer over 1 poort wat onhandig is met al die extra ethernetpoorten.
Een EdgeRouter Lite doet bij mij al jaren trouwe dienst en haalt ook prima 500/500. Weet niet precies naar welke leuke feature je op zoek bent maar DPI draait hier gewoon prima mee. Daarnaast gaat niet al het netwerk over 1 poort, daar zorgt als het goed is de backplane van je switch wel voor. Het daadwerkelijke verkeer door je router zal het internet en je IPTV zijn (+wat overhead). Voor mij is het dat extra geld op het moment niet waard.Flitzer schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:13:
[...]
Als je POE wilt zou ik meteen voor de EdgeRouter 6P gaan of eventueel de nieuwe 12, want die kunnen ook probleemloos de 500Mb/s aan of hoger met alle leuke features ingeschakeld. Optisch aansluiten is dan ook een mogelijkheid zodat de NTU overbodig is. En dan nog overstappen naar een goedkope VOIP provider en de Experiabox kan ook de kliko kast in.
En een zeer hulpvaardig iemand heeft al het zware uitzoekwerk al gedaan.
Wat handaanpassingen zijn nog wel nodig, want standaard loopt al het interne netwerkverkeer over 1 poort wat onhandig is met al die extra ethernetpoorten.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Met name QoS schijnt zwaar te zijn en bij lichtere routers de doorvoer te beperken. Zelf heb ik hier geen ervaring mee met een EdgeRouter 4chickpoint schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:44:
[...]
Een EdgeRouter Lite doet bij mij al jaren trouwe dienst en haalt ook prima 500/500. Weet niet precies naar welke leuke feature je op zoek bent maar DPI draait hier gewoon prima mee. Daarnaast gaat niet al het netwerk over 1 poort, daar zorgt als het goed is de backplane van je switch wel voor. Het daadwerkelijke verkeer door je router zal het internet en je IPTV zijn (+wat overhead). Voor mij is het dat extra geld op het moment niet waard.
Het standaardscript zoals ik dat aanhaalde heeft slechts 1 LAN poort. Wil je de overige ongebruikte poorten van de 6P als een switch gebruiken, zonder externe switch, of APs aansluiten, dan moet je de configuratie aanpassen zodat die poorten de LAN functionaliteit aanbieden. De EdgeRouter 12 heeft een aantal extra poorten die als switch gebruikt worden, maar ook die zullen geconfigureerd moeten worden. Wil je alles via een externe switch laten lopen, dan is een 6P of 12 natuurlijk overkill.
[ Voor 4% gewijzigd door Flitzer op 05-06-2018 12:13 ]
Ik heb laatst zo'n Motorola Vip decoder in de kast gevonden, blijkbaar al naar fabrieksinstellingen gezet. Ik heb hem geprobeerd aan te sluiten en te updaten, maar hij blijft bij het inschakelen met een paar zwarte cirkels staan, waarna er een foutmelding komt over een softwareprobleem. Hebben ze de ondersteuning voor dat ding al opgegeven, waardoor hij niet kan updaten? Of komt het doordat de experiabox tegenwoordig routed iptv doorgeeft, waardoor hij de iptv of update server niet kan bereiken?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Welke Motorola heb je het dan over, want er zijn er meerdere. Degene die momenteel nog gebruikt worden (maar niet meer uitgegeven zover ik weet) zijn de 1903, 1963 en 1853.timmie1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:39:
Ik heb laatst zo'n Motorola Vip decoder in de kast gevonden, blijkbaar al naar fabrieksinstellingen gezet. Ik heb hem geprobeerd aan te sluiten en te updaten, maar hij blijft bij het inschakelen met een paar zwarte cirkels staan, waarna er een foutmelding komt over een softwareprobleem. Hebben ze de ondersteuning voor dat ding al opgegeven, waardoor hij niet kan updaten? Of komt het doordat de experiabox tegenwoordig routed iptv doorgeeft, waardoor hij de iptv of update server niet kan bereiken?
Motorola 1963 met pijltjestoetsen voor op het display.Louw Post schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:53:
[...]
Welke Motorola heb je het dan over, want er zijn er meerdere. Degene die momenteel nog gebruikt worden (maar niet meer uitgegeven zover ik weet) zijn de 1903, 1963 en 1853.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Verwijderd
Dank voor de input zover. Ik heb de links gelezen en begrijp dat redelijk.Flitzer schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:00:
[...]
Met name QoS schijnt zwaar te zijn en bij lichtere routers de doorvoer te beperken. Zelf heb ik hier geen ervaring mee met een EdgeRouter 4.
Het standaardscript zoals ik dat aanhaalde heeft slechts 1 LAN poort. Wil je de overige ongebruikte poorten van de 6P als een switch gebruiken, zonder externe switch, of APs aansluiten, dan moet je de configuratie aanpassen zodat die poorten de LAN functionaliteit aanbieden. De EdgeRouter 12 heeft een aantal extra poorten die als switch gebruikt worden, maar ook die zullen geconfigureerd moeten worden. Wil je alles via een externe switch laten lopen, dan is een 6P of 12 natuurlijk overkill.
Ik wil proberen het werkend te krijgen met spullen die ik al heb. Edgerouter X, 8 port TPlink switch (die geen IGMP snooping support) en Netgear GS105E (wel IGMP snooping).
Kan het werken met een Edgerouter X of heeft die technische beperkingen? . Een edge router X heeft 5 poorten:
1. NT
2. naar een Netgear GS105E voor de IPTV (met routing) (IPTV)
3. poort naar een TPlink 8 poort switch (die geen IGMP snooping support) (Internet)
4. Telefonie
Mijn grootste vraag mbt wat er op https://kriegsman.io staat is het splitten van IPTV en Internet en 1 van de 2 switch support geen IGMP snooping. Any input, red flags ? :-)
Ik ken de hele kriegsman config niet, maar ik denk dat je wel met een probleem kan zitten omdat een deel van die poorten toch geswitcht zijn (switch0)? Of ben je dat niet van plan? Want die doet volgensmij geen IGMP Snooping en dat zou betekenen dat de TPLink ook de streams krijgt als de Netgear ze krijgtVerwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:14:
[...]
Dank voor de input zover. Ik heb de links gelezen en begrijp dat redelijk.
Ik wil proberen het werkend te krijgen met spullen die ik al heb. Edgerouter X, 8 port TPlink switch (die geen IGMP snooping support) en Netgear GS105E (wel IGMP snooping).
Kan het werken met een Edgerouter X of heeft die technische beperkingen? . Een edge router X heeft 5 poorten:
1. NT
2. naar een Netgear GS105E voor de IPTV (met routing) (IPTV)
3. poort naar een TPlink 8 poort switch (die geen IGMP snooping support) (Internet)
4. Telefonie
Mijn grootste vraag mbt wat er op https://kriegsman.io staat is het splitten van IPTV en Internet en 1 van de 2 switch support geen IGMP snooping. Any input, red flags ? :-)
Ik daarintegen denk wel dat het gaat werken. De Edgerouter X ondersteunt volgens mij IGMP snooping. Dus zolang je op de TPLink geen IPTV kastjes aansluit, zouden daar geen Multicast streams naartoe moeten gaan.RobinF schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:33:
[...]
Ik ken de hele kriegsman config niet, maar ik denk dat je wel met een probleem kan zitten omdat een deel van die poorten toch geswitcht zijn (switch0)? Of ben je dat niet van plan? Want die doet volgensmij geen IGMP Snooping en dat zou betekenen dat de TPLink ook de streams krijgt als de Netgear ze krijgt
Volgens mij zouden die nog moeten werken. Maar ik weet niet of het nog goed gaat als je hem lange tijd niet gebruikt heb, misschien is het update proces in de tussentijd veranderd.timmie1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:56:
[...]
Motorola 1963 met pijltjestoetsen voor op het display.
Zou normaliter wel moeten werken, als je hem rechtstreeks aan de EB hangt, zou die normaliter moeten updaten. Het kan zijn dat je hem even moet forceren, mocht dat ook niet werken. Dan word het een swapje.timmie1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:39:
Ik zit op het moment bij ON, en aangezien die gaat stoppen ga ik overstappen op KPN. Ik heb nu een 100/100 verbinding, en ik kan bij KPN de snelheid verhogen naar 200/200 of 500/500. Ik haal op het moment volgens speedtest.net zo'n 95/95. Kan ik veilig stellen dat deze 5/5 verschil komt door network overhead en kan ik veilig upgraden, of zit ik gecapt op 100/100 door mijn interne netwerk?
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Bij ON zit je nu waarschijnlijk nog op een 100 Mbit poort in de wijkcentrale met bijbehorende 100Mbit NTU bij jou thuis (packetfront?). Daardoor haal je in de praktijk inderdaad nooit meer dan 95/95.Robtimus schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:09:
Ik zit op het moment bij ON, en aangezien die gaat stoppen ga ik overstappen op KPN. Ik heb nu een 100/100 verbinding, en ik kan bij KPN de snelheid verhogen naar 200/200 of 500/500. Ik haal op het moment volgens speedtest.net zo'n 95/95. Kan ik veilig stellen dat deze 5/5 verschil komt door network overhead en kan ik veilig upgraden, of zit ik gecapt op 100/100 door mijn interne netwerk?
Als je overstapt naar KPN zal je omgezet worden naar een gigabit poort in de wijkcentrale en krijg je een gigabit NTU thuis. Dus ja, als je bij KPN 500/500 bestelt kan je dat achter de geleverde Experiabox ook daadwerkelijk halen.
Of je interne netwerk verder helemaal klaar is voor die snelheid kunnen wij uiteraard niet beoordelen. Mijn glazen bol is stuk dus ik zie even niet hoe jou netwerk eruit ziet
Achter de packetfront zit een firewall/router die 1Gbps aan kan, dus daar zal het probleem niet zitten
More than meets the eye
system specs
Verwijderd
Jouw LAN poorten zijn 1Gbit. De WAN to LAN throughput (de snelheid die jouw router doorlaat) is een heel ander verhaal. Welke snelheid jouw router doorlaat kun je hier vinden voor de meeste modellen https://www.smallnetbuild.../router/bar/74-wan-to-lanRobtimus schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:49:
Achter de packetfront zit een firewall/router die 1Gbps aan kan, dus daar zal het probleem niet zitten
Ik heb hetzelfde gedaan en kan je vertellen dat ik nu bij KPN idd 500/500 haal, waar ik eerst 100/100 bij OBN had.Robtimus schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:09:
Tip, mocht je je eigen router nog gebruiken achter de experiabox (wat ik heb gedaan), Reset je QoS dan als die aanstaat! Dat had ik eerst niet gedaan waardoor ik geen 500/500 op mijn router had (wel op experiabox).
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Ik heb een Sonicwall, die is wat professioneler dan de gangbare huis-, thuis- en keuken routers. Maar bij de advanced settings van de WAN interface kan ik de link speed op 1Gbps full duplex zetten. (Hij staat nu op auto negotiate met als gevolg 100Mbps full duplex.)Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:21:
[...]
Jouw LAN poorten zijn 1Gbit. De WAN to LAN throughput (de snelheid die jouw router doorlaat) is een heel ander verhaal. Welke snelheid jouw router doorlaat kun je hier vinden voor de meeste modellen https://www.smallnetbuild.../router/bar/74-wan-to-lan
Bedankt voor de tip, ik zal het in de gaten houdenSpeedingWilly schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:12:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan en kan je vertellen dat ik nu bij KPN idd 500/500 haal, waar ik eerst 100/100 bij OBN had.
Tip, mocht je je eigen router nog gebruiken achter de experiabox (wat ik heb gedaan), Reset je QoS dan als die aanstaat! Dat had ik eerst niet gedaan waardoor ik geen 500/500 op mijn router had (wel op experiabox).
More than meets the eye
system specs
Ik heb dit ook, in juli loopt het contract af. Net ff middels de chat gevraagd of ze een voorstel willen doen inzake de kosten anders overweeg ik een overstap. Nu voor de aankomende 6 maanden €20 per maand korting gekregen.Hmmbob schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:14:
Dus het kan goedkoper
Stay hungry, stay foolish!
Maar nu ben je toch spotify kwijt? (Zo heb ik het altijd begrepen)RBN026 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:35:
[...]
Ik heb dit ook, in juli loopt het contract af. Net ff middels de chat gevraagd of ze een voorstel willen doen inzake de kosten anders overweeg ik een overstap. Nu voor de aankomende 6 maanden €20 per maand korting gekregen.
Dus het kan goedkoper
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat is voor mij de key question
Excuus, spotify heb ik apart lopen. Dus voor mij maakt dit geen verschil.Tylen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:39:
[...]
Maar nu ben je toch spotify kwijt? (Zo heb ik het altijd begrepen)
Heb ook nog Fox Sports Eredivisie er gratis bij vanwege mobiel abonnement.
[ Voor 12% gewijzigd door CHKYBSTRD op 07-06-2018 15:48 ]
Je betaald 6 euro per maand meer voor het oude abonnement in vergelijking tot het nieuwe. (Of 7, als je geen vaste telefonie neemt)Tylen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:39:
[...]
Maar nu ben je toch spotify kwijt? (Zo heb ik het altijd begrepen)
Spotify kan via KPN voor 9 euro per maand.
Dus als je Spotify apart neemt a 12*9=108 euro voor het eerste jaar,
En 12*6=72 euro minder aan abonnementskosten betaalt.
Dan kost Spotify apart nemen je maximaal 36 euro voor het eerste jaar
Maar kan je korting krijgen bij je abonnementsverlenging, a 6 *20 =120 euro...
dan betaal ik graag dat Spotify zelf.
En dan zien we over een jaar wel weer...
Plus dat het loskoppelen je de ruimte geeft om of voor een family versie, of voor een concurrerende Music dienst te gaan.
Hehe, eindelijk HDop1 voor ons per 13 juni:
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Bizar dat is al een maand bij ons. Je zou verwachten dat ze dat voor iedereen tegelijkertijd doen.
[ Voor 13% gewijzigd door CHKYBSTRD op 08-06-2018 14:00 ]
Het zou eind vorig jaar al voor alle klanten afgerond zijn.RBN026 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:59:
[...]
Bizar dat is al een maand bij ons. Je zou verwachten dat ze dat voor iedereen tegelijkertijd doen.
Inmiddels een half jaar verder gaat het omzetten nog steeds mondjesmaat.
KPN schuift het nog steeds af op het feit dat meer mensen nu HD gaan kijken wat dus een zwaardere belasting van het netwerk tot gevolg heeft.
Je zou alleen verwachten dat ze na een paar duizend klanten toch wel cijfers zouden hebben hoeveel meer bandbreedte er nodig is
Het wordt een probleem als die bandbreedte er (nog) niet is.Dennis-L schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:07:
[...]
Het zou eind vorig jaar al voor alle klanten afgerond zijn.
KPN schuift het nog steeds af op het feit dat meer mensen nu HD gaan kijken wat dus een zwaardere belasting van het netwerk tot gevolg heeft.
Je zou alleen verwachten dat ze na een paar duizend klanten toch wel cijfers zouden hebben hoeveel meer bandbreedte er nodig is
En dat probleem speelt waarschijnlijk nog op enkele plekken. Ik dacht dat @Barre73 hier een keer wat van vertelde. (Voor DSL aansluitingen die ook 100+ Mb halen)
@Barre Sorry voor de tag
Ja, maar het is na 1,5 jaar geen verrassing meer wat de stijging gaat zijn in de bandbreedte.krakendmodem schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:55:
[...]
Het wordt een probleem als die bandbreedte er (nog) niet is.
En dat probleem speelt waarschijnlijk nog op enkele plekken. Ik dacht dat @Barre73 hier een keer wat van vertelde. (Voor DSL aansluitingen die ook 100+ Mb halen)
@Barre Sorry voor de tag
Daar had dan al lang en breed op ingespeeld kunnen worden.
Gisteren de oude Motorola VIP1853 ontvanger ingeruild voor een nieuwe Arcadyan. Best typisch dat de kastjes qua uiterlijk en buitenafmetingen vrijwel exact gelijk zijnDax schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:22:
[...]
Werking is verder exact hetzelfde en heb nu de HD Glas kanalen erbij vanaf 661.
Voor alle nieuwsgierigen: HD Glas zijn HD kanalen met een hogere bitrate, je kunt het een beetje zien aan de beeldkwaliteit en de kleuren. HD Glas omvat de kanalen NPO1 t/m RTL8.
Verwijderd
Mede met input van dit forum het eea al aardig aan de praat, nu laatste puntjes op de i. Graag input op de volgende config KPN glasvezel met Edge router X configuratie.
In principe werken Internet toegang, IPTV en Telefoon, maar niet helemaal in de configuratie die ik zou willen.
Gewenste config:
Edge router X
Port 0 - KPN - Glas in
Port 1 - Internet 8 port Netgear GS108E switch
Port 2 - IPTV 4 port Netgear GS104E switch
Port 3 - leeg
Port 4 - Telefoon VOIP via experia box V10
(Beide switches werken goed met IGMP snooping.)
Huidige status:
- Internet werkt!
- Telefoon werkt!
- TV werkt *niet* met de 4 poort switch in port 2 van de Edge router X.......
- TV werkt *wel* als ik de 4 port switch in de 8 port switch steek (die aan poort 1 van de edge router hangt) !
De IPTV kastjes blijven meeteen tijdens het boot process hangen en krijgen geen IP address in de laatst genoemde config.
De concrete vraag die ik dus heb: Welke configuratie verandering moet ik maken om KPN IPTV via de 4 port switch GS104E aan poort 2 van de Edge router X werkend te krijgen.
Config in link below, andere outputs op aanvraag, alvast wederom dank voor het meedenken. Als het 100% werkt doe ik een write up.
https://pastebin.com/zFJ0k9Ah
In principe werken Internet toegang, IPTV en Telefoon, maar niet helemaal in de configuratie die ik zou willen.
Gewenste config:
Edge router X
Port 0 - KPN - Glas in
Port 3 - leeg
Huidige status:
- Internet werkt!
- Telefoon werkt!
- TV werkt *wel* als ik de 4 port switch in de 8 port switch steek (die aan poort 1 van de edge router hangt) !
De IPTV kastjes blijven meeteen tijdens het boot process hangen en krijgen geen IP address in de laatst genoemde config.
De concrete vraag die ik dus heb: Welke configuratie verandering moet ik maken om KPN IPTV via de 4 port switch GS104E aan poort 2 van de Edge router X werkend te krijgen.
Config in link below, andere outputs op aanvraag, alvast wederom dank voor het meedenken. Als het 100% werkt doe ik een write up.
Ga dit eens proberen om te kijken of we een Arcadyan kunnen krijgen. Vreemd dat een budgetprovider als NLE die dingen gewoon uitgegeven terwijl KPN al moeilijk doet als je een ontvanger wilt omwisselen die niet vooruit te branden is. (Die hele dikke ontvanger met HDD)Dax schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:22:
[...]
Zo gek is dat opzicht niet, als het werkt hebben ze liever dat de klant ze volledig gebruiken en dan op termijn vervangen. Is gewoon een kostenplaatje.krakendmodem schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:32:
[...]
Ga dit eens proberen om te kijken of we een Arcadyan kunnen krijgen. Vreemd dat een budgetprovider als NLE die dingen gewoon uitgegeven terwijl KPN al moeilijk doet als je een ontvanger wilt omwisselen die niet vooruit te branden is. (Die hele dikke ontvanger met HDD)
Ik denk dat het niet werkt omdat de tv boxen niet kunnen omgaan met vlan 4 dat jij op eth2 zet. Waarom wil je een verschil tussen je IPTV en Internet poort? (Zoals je ziet werkt IPTV prima over je internet poort)Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:07:
Mede met input van dit forum het eea al aardig aan de praat, nu laatste puntjes op de i. Graag input op de volgende config KPN glasvezel met Edge router X configuratie.
Gewenste config:
Edge router X
Port 0 - KPN - Glas in
Port 3 - leeg
Huidige status:
- Internet werkt!
- Telefoon werkt!
Verwijderd
De Edge router X heeft in ingebouwde switch (welke ik niet gebruik, denk ik, zoals ik het nu geconfigureerd heb lees ik net). Ik dacht dat als ik daar het internet en IPTV verkeer kan scheiden en meer externe switch poort vrij kan houden. Performance technisch gaat het geen schokkende gevolgen hebben dus ik begrijp je vraag wel.Muis666 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:20:
[...]
Ik denk dat het niet werkt omdat de tv boxen niet kunnen omgaan met vlan 4 dat jij op eth2 zet. Waarom wil je een verschil tussen je IPTV en Internet poort? (Zoals je ziet werkt IPTV prima over je internet poort)
Ik zal de VLAN 4 van eth2 afhalen en kijk of het wat helpt en ook kijken of ik die switch0 moet configureren want ik denk dat ze nu niet weten dat ze met elkaar moeten praten.... Dank. Meer suggesties, en obvious flaw point outs zijn nog welkom.
switch switch0 {
address 10.10.10.4/24
description Local
mtu 1500
switch-port {
interface eth1 {
}
interface eth2 {
}
interface eth3 {
}
vlan-aware disable
}
}
Een tv ontvanger van 2010 mag onderhand hoop ik wel eens vervangen worden.rolandos582 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:35:
[...]
Zo gek is dat opzicht niet, als het werkt hebben ze liever dat de klant ze volledig gebruiken en dan op termijn vervangen. Is gewoon een kostenplaatje.
Dat was eentje met een HDD erin. Niet vooruit te branden als je gaat zappen.
Verwijderd
Yes, werkt nu precies zo als ik het wil. De interne switch van de Edge router X geconfigureerd. De interfaces eth1, eth2, eth3 aan de switch gekoppeld en het ip van de individuele poort naar de switch gezet. (eth0 is de glas ppoe interface en eth4 is the Experia box voor de telefonie)Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:58:
[...]
De Edge router X heeft in ingebouwde switch (welke ik niet gebruik, denk ik, zoals ik het nu geconfigureerd heb lees ik net). Ik dacht dat als ik daar het internet en IPTV verkeer kan scheiden en meer externe switch poort vrij kan houden. Performance technisch gaat het geen schokkende gevolgen hebben dus ik begrijp je vraag wel.
Ik zal de VLAN 4 van eth2 afhalen en kijk of het wat helpt en ook kijken of ik die switch0 moet configureren want ik denk dat ze nu niet weten dat ze met elkaar moeten praten.... Dank. Meer suggesties, en obvious flaw point outs zijn nog welkom.
switch switch0 {
address 10.10.10.4/24
description Local
mtu 1500
switch-port {
interface eth1 {
}
interface eth2 {
}
interface eth3 {
}
vlan-aware disable
}
}
delete interfaces ethernet eth1 address 10.10.10.4/24
set interfaces switch switch0 switch-port interface eth1
set interfaces switch switch0 switch-port interface eth2
set interfaces switch switch0 switch-port interface eth3
set interfaces switch switch0 address 10.10.10.4/24
Loopt nu als een zonnetje.
De aandacht gaat eerder uit naar de backbone dan zozeer de "last mile". KPN beschikt over een zeer groot glasvezelnetwerk, maar niet alle routes zijn toekomstvast á 40Gb of hoger. Samen met KPN zijn de twee partners al maanden bezig op de achtergrond om een grootschalige opschoning en uitbreiding te realiseren. Daarnaast is eindelijk de kogel door de kerk bij de hardwareleverancier om een 100Gb netwerk uit te rollen die in de toekomst het huidige 1, 10, 20 en 40Gb netwerk gaat vervangen.Dennis-L schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:07:
[...]
Het zou eind vorig jaar al voor alle klanten afgerond zijn.
Maar ja, het is KPN. Alvorens zij 1 euro uitgeven aan het netwerk, wordt er eerst 1000 verspilt aan discussies. En als kers op de taart willen zij nog 15% korting op die euro ook nog.
[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 09-06-2018 22:56 ]
It ain't stupid if it works!
http://www.speedtest.net/result/7381468352
Dit is mijn resultaat, sinds een paar dagen is mijn downloadsnelheid heletijd erg laag. Ligt dit aan mijn router, het is een experiabox V10. Of ligt het aan KPN? Op verschillende computers haal ik niet meer de 500 mbps downloadsnelheid.
Dit is mijn resultaat, sinds een paar dagen is mijn downloadsnelheid heletijd erg laag. Ligt dit aan mijn router, het is een experiabox V10. Of ligt het aan KPN? Op verschillende computers haal ik niet meer de 500 mbps downloadsnelheid.
Zou eerst de speedtest van kpn doen mocht het dan nog zo zijn dat je je niet eens de 300 Mbits haalt zou ik eens gaan bellen met kpn. Als je aangeeft dat je de speedtest van ookla hebt gebruikt verwijzen ze toch terug naar hun eigen speedtest.
Die ook van ookla is...pekanoot schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:57:
Zou eerst de speedtest van kpn doen mocht het dan nog zo zijn dat je je niet eens de 300 Mbits haalt zou ik eens gaan bellen met kpn. Als je aangeeft dat je de speedtest van ookla hebt gebruikt verwijzen ze toch terug naar hun eigen speedtest.
Maar wél binnen het KPN netwerk ligt. Dan sluit je dat stuk in ieder geval uit.
https://i.imgur.com/8Fj2J5N.pngpekanoot schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:57:
dit is het resultaat wat ik krijg op een cat 7 kabel. Vanmiddag had ik 450 download en 500 upload. Erg raar
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie