[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.843 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rhos schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:00:
Ik zou die NT ook gewoon plaatsen. Denk dat de boel het al wel doet.
Als het goed is doet ie het nog niet. Sinds KPN één leverstraat heeft voor zowel VDSL als Glas, zou je dus niet meer tegelijk gebruik moeten kunnen maken van beide diensten. En ik lees een stukje terug dat hij nu nog op KPN VDSL zit.
Dus zouden de diensten pas op de afgesproken datum gemigreerd moeten worden, inclusief telefoonnummer, mailadres en dergelijke.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:26
Joepla schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:37:
[...]

Eergisteren om een managed switch gevraagd (ivm TV aansluiten), gisteren plofte de switch op de mat (kosteloos).
Daarbij werkt mijn verbinding boven verwachting, super stabiel en dat voor een paar knaken meer dan mijn Telfort abo.

Het kan dus wel.
Jij hebt een manager switch gevraagd en gekregen? Wat voor type?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Klopt. Waarschijnlijk activatie via een website.
Barre73 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:37:
[...]

Als het goed is doet ie het nog niet. Sinds KPN één leverstraat heeft voor zowel VDSL als Glas, zou je dus niet meer tegelijk gebruik moeten kunnen maken van beide diensten. En ik lees een stukje terug dat hij nu nog op KPN VDSL zit.
Dus zouden de diensten pas op de afgesproken datum gemigreerd moeten worden, inclusief telefoonnummer, mailadres en dergelijke.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:29

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Boobybandit schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:49:
[...]
Jij hebt een manager switch gevraagd en gekregen? Wat voor type?
Correct. Netgear GS105E.

KPN heeft daar standaard pakketjes voor liggen ivm aansluiten meerdere PC's/TV's. Had kort het probleem uitgelegd, was bekend. Monteur had me ook op deze mogelijkheid gewezen.

Netjes geregeld zo, snel in huis en ik ben er prima mee geholpen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Joepla schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:10:
[...]

Correct. Netgear GS105E.

KPN heeft daar standaard pakketjes voor liggen ivm aansluiten meerdere PC's/TV's. Had kort het probleem uitgelegd, was bekend. Monteur had me ook op deze mogelijkheid gewezen.

Hmm ok tnx. Deze heb ik al, prima switch. Gebruik hem echter unmanaged. Als managed switch is hij wel echt basic. Las eerder in dit topic ook dat er relatief veel problemen mee waren.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Boobybandit schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Hmm ok tnx. Deze heb ik al, prima switch. Gebruik hem echter unmanaged. Als managed switch is hij wel echt basic. Las eerder in dit topic ook dat er relatief veel problemen mee waren.
Heb jij een linkje naar die problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Boobybandit schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:54:
[...]
Ben me niet bewust van die problemen... Momenteel gebruik ik alleen de IGMP snooping, dat staat standaard aan. Nu nog geen behoefte aan de meer geavanceerde mogelijkheden, komt vast nog wel. Voorlopig even genieten van de nieuwe verbinding en mijn supernette meterkast. Had -voordat de monteur kwam- de hele bende op de schop genomen en nu netjes met patchpanel, korte kabeltjes, e.d. opnieuw aangelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Ik kan nog niet zeggen dat het zo lekker gaat. Glasvezel sinds circa maart. Werkte in eerste instantie goed met V9 modem. Gewoon rest van het netwerk (bedraad) met switches door het modem laten doen met DHCP. Ik heb na verloop van tijd steeds vaker uitval gekregen op tv en internet. In augustus heb ik de monteur langs gehad, die de NT en het modem heeft vervangen voor een V10. Ik was blij, want nu ook 5GHz en AC wifi erbij. Ik heb in het modem twee wifi-netwerken geconfigureerd. Eentje voor 5Ghz en een andere naam voor 2,4Ghz, omdat ik nog een paar oudere apparaten heb die geen 5Ghz ondersteunen. De eerste weken liep dat prima, tot ergens begin september.

Nu veel last met de V10. Ik gebruik twee switches en één of twee wifi AP's voor andere verdiepingen. Er is steeds iets dat niet werkt. Eerst had ik gedonder met de interne Wifi, dat het een of de andere draadloze netwerk niet werkte of allebei niet. Ik heb tig keer het modem gereset, fabrieksreset gedaan en uiteindelijk alles erachter weg. Toen weer opnieuw opgebouwd, switches en dergelijke anders neergezet en aangesloten. Nu is de wifi weer stabiel, maar heb ik elders problemen. Ik krijg bijvoorbeeld boven geen ip-adres meer op de vaste pc. Of mijn NAS doet het niet lekker, die blijft maar aangeven dat hij geen goede DNS server heeft, terwijl ik die nu handmatig heb ingesteld op alternatieven. Krijg ook geen internet op de op de AP aangesloten apparaten. Ik word er nogal gestoord van. Heeft dit ergens iets met de overgang naar IPV6 te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Luiaard op 02-10-2016 12:14 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Luiaard schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:10:
Ik kan nog niet zeggen dat het zo lekker gaat. Glasvezel sinds circa maart. Werkte in eerste instantie goed met V9 modem. Gewoon rest van het netwerk (bedraad) met switches door het modem laten doen met DHCP. Ik heb na verloop van tijd steeds vaker uitval gekregen op tv en internet. In augustus heb ik de monteur langs gehad, die de NT en het modem heeft vervangen voor een V10.

Nu veel last met de V10. Ik gebruik twee switches en één of twee wifi AP's voor andere verdiepingen. Er is steeds iets dat niet werkt.

Krijg ook geen internet op de op de AP aangesloten apparaten. Ik word er nogal gestoord van. Heeft dit ergens iets met de overgang naar IPV6 te maken?
Wat jij nu omschrijft zou kunnen komen doordat er meerdere access points zich als router gedragen (meerdere DHCP servers). NAT-achter-NAT zou dit niet moeten veroorzaken?

Hoe staan de Access Points ingesteld? Staan de echt als access point ingesteld (zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point)?
Heb je de netwerkkabel daarna in de wan poort van deze access points gedaan? Dat is bij sommige (iig: Netgear) routers nodig om goed in AP stand te werken :o.
Doe je dat niet: Vage problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
ANdrode schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:39:
[...]

Wat jij nu omschrijft zou kunnen komen doordat er meerdere access points zich als router gedragen (meerdere DHCP servers). NAT-achter-NAT zou dit niet moeten veroorzaken?

Hoe staan de Access Points ingesteld? Staan de echt als access point ingesteld (zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point)?
Heb je de netwerkkabel daarna in de wan poort van deze access points gedaan? Dat is bij sommige (iig: Netgear) routers nodig om goed in AP stand te werken :o.
Doe je dat niet: Vage problemen
De Belkin router (ik heb er twee, tijdelijk maar eentje aangesloten nu) staat als puur AP ingesteld via instellingen, dus doet geen DHCP, enkel wifi en switch functionaliteit met netwerkkabel richting modem in WAN poort. Het modem zou dus gewoon DHCP moeten doen voor het hele netwerk.

Ook apparaten die gewoon via een domme/unmanaged switch aangesloten zijn doen het soms niet.
We hebben het hier over ca. 8 apparaten bedraad waarvan 1 vaste pc, 4 notebooks via wifi, 5 tablets via wifi, twee telefoons via wifi. Zo heel ingewikkeld is het niet. Ik heb de settopbox voor tv nu rechtstreeks op het modem, hoewel die ook via switch goed werkte. Ik gebruik een 5-poorts switch voor gbit aansluitingen en voor de rest een 8-poorts 10/100. Bekabelde netwerk is allemaal CAT6 solid wire LSA aangesloten op wandcontactdozen voor RJ45.

Het vervelendste is dat alles prima werkte voorheen, dus ook met de ADSL die we hadden. Sinds V10 modem is dit niet meer zo en dan ook pas na enkele weken ergens begin september. Er is toen een grote DNS storing geweest en sindsdien zijn mijn problemen begonnen.

Is het af te raden om in het V10 modem twee aparte Wifi netwerken te configureren voor 2,4 en 5GHz?

In mijn NAS ook steeds deze melding ondanks toevoegen van externe DNS server.
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/ojadu00xb/screenshot_35.png
free image hosting

[ Voor 5% gewijzigd door Luiaard op 02-10-2016 13:26 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Luiaard schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:09:
[...]
Het vervelendste is dat alles prima werkte voorheen, dus ook met de ADSL die we hadden. Sinds V10 modem is dit niet meer zo en dan ook pas na enkele weken ergens begin september. Er is toen een grote DNS storing geweest en sindsdien zijn mijn problemen begonnen.
Zoals jij het omschrijft staat alles goed ingesteld; de standaard foutjes zitten er niet in.
Is het af te raden om in het V10 modem twee aparte Wifi netwerken te configureren voor 2,4 en 5GHz?

In mijn NAS ook steeds deze melding ondanks toevoegen van externe DNS server.
[afbeelding]
free image hosting
Ik weet niet of dat uit zou moeten maken met de V10. Bij een provider als KPN zal een DNS probleem ook niet heel lang duren.

De bekende problemen (nat-achter-nat, multicast over een switch die gek doet bij unsubscribes, meerdere DHCP servers) zijn het niet. Ik zou zelf toch voor de zekerheid proberen om het andere AP tijdelijk weg te halen… En als dat het niet is contact opnemen met KPN.

Als je wilt meten kan je smokeping proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Laatst online: 08:25
Hmmbob schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:59:
Moeten die poorten niet exact andersom staan?

Als ik je goed begrijp wil je op externe poort 65531 verbinden naar poort 22 op 192.168.2.100. Als dat klopt, dan moet je "start/end port" invullen als 65531, en "map start/end port" op 22 zetten.
Ik voel me dom! Bedankt, het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi KPN'ers! Ik heb zojuist een abonnement afgesloten bij KPN. Ik heb 2 jaar geleden ook al KPN gehad (andere woonlocatie), maar sinds ik met mijn vriendin samenwoon hebben wij Ziggo en Vodafone gehad. Beiden vielen tegen (100/100 lijn, het modem of router of iig dat kastje trok het slecht). Nu overgestapt naar KPN met een 500/500 lijn.

Heeft iemand hier ervaring met deze lijn en de router/ modem die je er bij krijgt? Bij zowel Vodafone als Ziggo was het wifi signaal slecht en de snelheden teleurstellend. Trekt die experiabox dit beter? Is het aan te raden om de wifi signaalversterker erbij te bestellen? Volgens mij 49 euro via KPN.

Hoor graag, hartelijk dank! Ik kijk ernaar uit om van die Vodafone ellende af te zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
ANdrode schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:31:
[...]

Zoals jij het omschrijft staat alles goed ingesteld; de standaard foutjes zitten er niet in.

[...]

Ik weet niet of dat uit zou moeten maken met de V10. Bij een provider als KPN zal een DNS probleem ook niet heel lang duren.

De bekende problemen (nat-achter-nat, multicast over een switch die gek doet bij unsubscribes, meerdere DHCP servers) zijn het niet. Ik zou zelf toch voor de zekerheid proberen om het andere AP tijdelijk weg te halen… En als dat het niet is contact opnemen met KPN.

Als je wilt meten kan je smokeping proberen
AP eruit, lijkt inderdaad de oplossing. Squeezebox, mediaspeler en vaste pc doen weer normaal en zien weer internet. Qnap zegt ook niks meer over DNS, voor de zekerheid daar ook maar de IPV6 aangezet en IPV6 DNS adressen toegevoegd. De Belkin F5D8236-4 v3 wireless-N router als AP lijkt dus niet te boteren met de V10. Jammer. Dan maar op zoek naar een andere switch of AP voor erachter.

Valt me wel op dat de KPN nu i.p.v. een dynamisch IP weer terug is naar een PPPoE met inlog als ik in de settings kijk, of was dat al zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Luiaard op 02-10-2016 15:08 ]

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:51:
Hoi KPN'ers! Ik heb zojuist een abonnement afgesloten bij KPN. Ik heb 2 jaar geleden ook al KPN gehad (andere woonlocatie), maar sinds ik met mijn vriendin samenwoon hebben wij Ziggo en Vodafone gehad. Beiden vielen tegen (100/100 lijn, het modem of router of iig dat kastje trok het slecht). Nu overgestapt naar KPN met een 500/500 lijn.

Heeft iemand hier ervaring met deze lijn en de router/ modem die je er bij krijgt? Bij zowel Vodafone als Ziggo was het wifi signaal slecht en de snelheden teleurstellend. Trekt die experiabox dit beter? Is het aan te raden om de wifi signaalversterker erbij te bestellen? Volgens mij 49 euro via KPN.

Hoor graag, hartelijk dank! Ik kijk ernaar uit om van die Vodafone ellende af te zijn!
Heb een paar weken 500/500. Werkt uit de kunst, wifi gebruik ik echter niet via de EB.
Singaalversterker: dat hangt helemaal van de situatie af en of je überhaupt problemen ondervindt met wifi.

Overigens gaat dit hele topic over KPN, EB en wifi... Alles doorwerken is misschien wat overdreven, maar zelf ben ik begonnen vanaf 1 jaar terug te lezen. Is ff werk, maar dan weet je wel alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
als je een beter signaal wilt en je hebt de mogelijkheid om de wifi versterker elders in huis aan te sluiten middels een kabel zou ik dat zeker doen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:56

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:51:

Ik heb sinds een paar weken ook KPN, eerst Ziggo. Ben erg tevreden.
De verbinding krijgt de modem wel vol hoor, ik haal 510/510, dus netjes de snelheid. De instellingen op de modem zijn alleen een ramp. Het werkt wel, maar je moeten hem even leren kennen ;) . Waarschijnlijk krijg je een v9, als je geluk hebt kan je van de monteur een v10 krijgen. Ik las wel de dat officieel niet meer mag. Als je echt je eigen controle wil over je netwerk moet je zelf een router kopen, bijvoorbeeld via een opstelling van www.netwerkje.com. Verder is de tv veel sneller dan Ziggo. Ik hoor graag hoe het verlopen is. Ik had eerst wel een probleempje bij het aansluiten, maar dat was erg snel opgelost. :)
Die wifi versterker is gewoon een ap. Dus voor alleen als de wifi van de EB niet ver genoeg komt, je kan ook een willekeurige andere AP gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 02-10-2016 16:22 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
RobinF schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Heb jij een linkje naar die problemen?
Hmm nee dat weet ik niet meer precies. Ik heb het wel gelezen op de site van netwerkje.com. Dat was voor mij voldoende om het niet te doen. Kost me al te veel moeite om alles in te stellen en het risico dat het dan moeilijk doet...
Er zijn goedkope managed switches op de markt die geen goede (lees: niet werkende) ondersteuning hebben van vlans en IGMP, zoals de Netgear GS serie. Deze zullen geen goed TV beeld doorlaten (het beeld stopt elke paar seconden tot je een andere zender opzoekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Alles werkt weer prima sinds ik de draadloze AP's eruit heb gegooid. Ik heb van marktplaats nu maar twee managed gbit switches gescoord van Allied Telesis de AT-GS950/8 voor een prikkie. Die verkoper (Coxy) heeft er trouwens nog meer voor de liefhebbers.

Zo heb ik straks wat meer controle en kan ik eventueel ook eens stoeien met VLANs en dergelijke. Dan hoeft het modem ook niet per se de DHCP meer te doen.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Verschillende sites zijn vandaag niet of slecht bereikbaar, o.a. aliexpress.. zijn er meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door Cooler_King op 05-10-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Correct. Netgear GS105E.

Sinds gisteren hanteert men schijnbaar nu echt een beleid. Ze worden alleen verstuurd bij glasvezelpakketten waarbij 3 of meer TV-ontvangers in gebruik zijn. Al zullen die aanvragen natuurlijk wel getoetst worden aan de hand van het afgenomen abonnement en dergelijke en kan een medewerker daar natuurlijk erg flexibel mee omgaan.

Joran in 'Switch' @ KPN Forum

Hier wordt vanmiddag één afgeleverd, maar we hebben twee Arris'en.

Edit: En ook hier keurig een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E afgeleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 06-10-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben een maand of 3 a 4 overgestapt naar KPN compleet mede door het HBO pakket...

http://www.broadbandtvnew...ug-ziggo-gets-programmes/

ben benieuwd hoe KPN hier mee omgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:11:
ben benieuwd hoe KPN hier mee omgaat
HBO stopt met uitzenden in Nederland @ KPN Forum

Ze hebben nog een kleine 3 maanden om met iets leuks te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

CreativeS schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:39:
[...]
Sinds gisteren hanteert men schijnbaar nu echt een beleid. Ze worden alleen verstuurd bij glasvezelpakketten waarbij 3 of meer TV-ontvangers in gebruik zijn. Al zullen die aanvragen natuurlijk wel getoetst worden aan de hand van het afgenomen abonnement en dergelijke en kan een medewerker daar natuurlijk erg flexibel mee omgaan.

Joran in 'Switch' @ KPN Forum

Hier wordt vanmiddag één afgeleverd, maar we hebben twee Arris'en.
Ok da's dan duidelijk.

Joran linkt wel naar diverse switches, zowel managed alsook unmanaged. Je hebt (icm TV) juist de managed versie nodig, of in ieder geval een type dat IGMP snooping ondersteund. Heb ik op dit forum geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Joepla schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:42:
Joran linkt wel naar diverse switches, zowel managed alsook unmanaged. Je hebt (icm TV) juist de managed versie nodig, of in ieder geval een type dat IGMP snooping ondersteund. Heb ik op dit forum geleerd ;)
Ja, er staan switches tussen die volgens mij afgeraden worden, maar goed, wie ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
Boobybandit schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:12:
[...]

[Er zijn goedkope managed switches op de markt die geen goede (lees: niet werkende) ondersteuning hebben van vlans en IGMP, zoals de Netgear GS serie. Deze zullen geen goed TV beeld doorlaten (het beeld stopt elke paar seconden tot je een andere zender opzoekt).]
Dat valt mij mee. Ik heb hier al 3,5 jaar een GS108T (v2). Daarop zijn direct middels VLAN4 een tweetal TV tuners* aangesloten en ervaar niet wat in die tekst staat. Moet wel zeggen dat ik geen full hd kijk en geen full hd tv's heb. Misschien dat hier dan een verschil in zit.

* tuners zijn: Motorola VIP1903 en Arris 2952, beide via Gbit LAN Cat6a aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
marcel87 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:33:
Dat valt mij mee. Ik heb hier al 3,5 jaar een GS108T (v2). Daarop zijn direct middels VLAN4 een tweetal TV tuners* aangesloten en ervaar niet wat in die tekst staat. Moet wel zeggen dat ik geen full hd kijk en geen full hd tv's heb. Misschien dat hier dan een verschil in zit.
Hier zonder gebruik van VLAN's aangesloten en werken gewoon goed.
2x Full HD (met te weinig HD aanbod :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Maar dan krijg je dus een hele berg onnodige data naar alle devices (in ieder geval achter die switch(es)). Dat komt je snelheid niet ten goede en als je een accesspoint hebt, probeert die deze data ook te verzenden. Het werkt dan wel, maar het is niet echt optimaal, of overdrijf ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:44:
[...]
Ja, er staan switches tussen die volgens mij afgeraden worden, maar goed, wie ben ik :)
Misschien een kritische kijker? :)

Bij een andere IPTV implementatie had je twee drie soorten multicast problemen: Switches die (1) al het verkeer broadcasten, (2) switches die frames droppen, of (3) bij een IGMP leave die doorsturen naar upstream, waardoor het signaal helemaal wegvalt.

Het eerste probleem kwam voor met eerste generatie gigabit switches, dit geeft *altijd* haperingen.
Het tweede probleem is te negeren (wel: naar voor access points).
Bij het derde probleem valt het beeld even weg. Dat zie je alleen als er een tweede TV naar dezelfde zender kijkt. Daarna vraagt de STB weer om de stream en gaat het verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Joepla schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:56:
Maar dan krijg je dus een hele berg onnodige data naar alle devices (in ieder geval achter die switch(es)). Dat komt je snelheid niet ten goede en als je een accesspoint hebt, probeert die deze data ook te verzenden. Het werkt dan wel, maar het is niet echt optimaal, of overdrijf ik dat?
Het werkt hier gewoon goed. Zelfs nog een losse Asus RT-AC66U als AP ingesteld. Geen storingen. Geen haperingen en geen AP dat over z'n nek gaat van de vele data... 510/510 blijft gewoon beschikbaar en sinds juni hebben we nu 33TB data verbruikt en geen enkele storing of hapering gehad met TV kijken.
Guilty... O-)
ANdrode schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:59:
Bij een andere IPTV implementatie had je twee drie soorten multicast problemen: Switches die (1) al het verkeer broadcasten, (2) switches die frames droppen, of (3) bij een IGMP leave die doorsturen naar upstream, waardoor het signaal helemaal wegvalt.

Het eerste probleem kwam voor met eerste generatie gigabit switches, dit geeft *altijd* haperingen.
Het tweede probleem is te negeren (wel: naar voor access points).
Bij het derde probleem valt het beeld even weg. Dat zie je alleen als er een tweede TV naar dezelfde zender kijkt. Daarna vraagt de STB weer om de stream en gaat het verder.
Duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 06-10-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

CreativeS schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:11:
Het werkt hier gewoon goed. Zelfs nog een losse Asus RT-AC66U als AP ingesteld. Geen storingen. Geen haperingen en geen AP dat over z'n nek gaat van de vele data... 510/510 blijft gewoon beschikbaar en sinds juni hebben we nu 33TB data verbruikt en geen enkele storing of hapering gehad met TV kijken.
If it works, it works :)

Bij mij zou het zonder managed switches lastig worden: heb 3 AP's verspreid over 2 switches en wil niet dat die onnodig continu data spugen. Nieuwe kabels trekken is niet makkelijk en ik probeer het optimale uit mijn netwerk te halen. Wat dat betreft ben ik wel een perfectionist, heb een hekel aan vage wifi/netwerkproblemen. De unmanaged switches worden langzaam maar zeker vervangen, ondanks dat ze nog redelijk recent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik heb de Netgears (3 inmiddels) niet voorzien van VLAN's, alleen IGMP Snooping is ingeschakeld. Ook voor een perfectionist kan dat ruim voldoende zijn. Zeker als er geen vage problemen zijn, is er toch totaal geen reden om iets aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@CreativeS: IGMP snooping is volgens mij afdoende inderdaad, dat had ik niet uit je posts begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:42
Net overgestapt van Ziggo naar KPN Glas 500, haal netjes 513/511Mbit.. de rest van het netwerk is voorzien van gigabit switches (al het verkeer gaat direct door een switch..) naar een patchpanel, gigabit LAN en een AC87u (nu als AP).. PC boven haalt ook netjes de maximale snelheid.

Installatie ging snel, de monteur was na een half uur weer weg na het succesvol testen van Telefoon, TV en Internet.

Experiabox v9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik gebruik KPN glasvezel i.c.m. een EdgeRouter Lite volgens deze (Kriegsman's) configuratie: https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/
Werkt allemaal perfect. Hier heb ik een Access Point aan hangen waarvan ik het gast netwerk volgens deze configuratie probeer te scheiden van mijn "prive" netwerk: https://blog.gruby.com/20...ent-page-1/#comment-19173
Ik krijg dan alleen geen internet verbinding op mijn gast netwerk. Als ik echter op de EdgeRouter Lite een extra masqueraded source NAT regel aanmaak die ook een pppoe0 source nat translatie maakt naar mijn gast netwerk ip range t.b.v. internet, dan heb ik wel een internet verbinding op mijn gast netwerk maar dan kan ik vanuit het gast netwerk het "prive" netwerk / IP range zien ongeacht de firewall instelling volgens "gruby" of welke ik zelf kan bedenken. HELP!!!. Ik ben er al een tijd me aan het stoeien. Ben op dit gebied wel een beetje een "newby"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

[...]

Correct. Netgear GS105E.

Ze sturen mij ook een switch pakketje toe. Ben benieuwd welke er in zit

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

1975Mark30 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 17:41:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik gebruik KPN glasvezel i.c.m. een EdgeRouter Lite volgens deze (Kriegsman's) configuratie: https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/
Werkt allemaal perfect. Hier heb ik een Access Point aan hangen waarvan ik het gast netwerk volgens deze configuratie probeer te scheiden van mijn "prive" netwerk: https://blog.gruby.com/20...ent-page-1/#comment-19173
Ik krijg dan alleen geen internet verbinding op mijn gast netwerk. Als ik echter op de EdgeRouter Lite een extra masqueraded source NAT regel aanmaak die ook een pppoe0 source nat translatie maakt naar mijn gast netwerk ip range t.b.v. internet, dan heb ik wel een internet verbinding op mijn gast netwerk maar dan kan ik vanuit het gast netwerk het "prive" netwerk / IP range zien ongeacht de firewall instelling volgens "gruby" of welke ik zelf kan bedenken. HELP!!!. Ik ben er al een tijd me aan het stoeien. Ben op dit gebied wel een beetje een "newby"...
Zie mijn reactie op het ubiquiti forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TPA schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:17:
Ze sturen mij ook een switch pakketje toe. Ben benieuwd welke er in zit
Nu gewoon die Netgear... hoef je niet over te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

CreativeS schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Nu gewoon die Netgear... hoef je niet over te twijfelen.
Klopt. Vandaag al binnen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja, daar zijn ze snel mee.. :)
Ik had 'm ook een dag later.

Overigens... simpel vraagje voor hier. Ik was vanmiddag even met de korting bezig voor 500/500 en dat is inmiddels gelukt, maar sinds wanneer mag je 6 ontvangers aansluiten? Ik dacht dat de max 4 was?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cIb1oYq.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door CreativeS op 08-10-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Dat zal mogelijk alleen voor 100/100 verbindingen zijn, met jouw verbinding is er meer ruimte voor 2 extra ontvangers, kan ik me zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja, maar dat was ook bij 500/500... max 4 ontvangers.
In de gauwigheid bij het wijzigen van het abonnement zag ik wel dat de mogelijkheid van 4 extra ontvangers werd toegevoegd aan het proces.
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Laatst online: 09-09 21:21
Joepla schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:00:
[...]

Dat zal mogelijk alleen voor 100/100 verbindingen zijn, met jouw verbinding is er meer ruimte voor 2 extra ontvangers, kan ik me zo voorstellen.
Is het niet altijd 6 op glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:50
Glas is altijd 6 geweest iig de laatste jaren. Koper is afhankelijk op wat voor kast je zit max 2 of 3 en ook dit wordt straks max 6.

IGMP is geen verplichting maar zeker handig om vreemde storingen te voorkomen en je data netjes naar je itv tuner gaat.

KPN heeft tot een half/jaar terug altijd met de unmanaged switches gewerkt en vrijwel geen problemen gehad.

De netwerken worden echter steeds complexer en uitgebreider dus dan wil je graag icmp hebben. Plus je hebt direct vlan dus voor storingen kun je makkelijk een mirror port aanmaken en wireshark loslaten om te zien wat er gebeurt.

[ Voor 63% gewijzigd door Jan-man op 09-10-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:54
Iemand al IPV6 werkend op openwrt? Op mijn Experiabox v10 heb ik ondertussen een ipv6 adres. Nu wil ik mijn eigen router ook instellen met dat adres (dus experiabox uit het netwerk). Helaas krijgt mijn router alleen een IPV4 adres toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

CreativeS schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:02:
[...]

Ja, daar zijn ze snel mee.. :)
Ik had 'm ook een dag later.

Overigens... simpel vraagje voor hier. Ik was vanmiddag even met de korting bezig voor 500/500 en dat is inmiddels gelukt, maar sinds wanneer mag je 6 ontvangers aansluiten? Ik dacht dat de max 4 was?

[afbeelding]
goeie vraag...

die ken ik niet...

weet 1 van jullie of je onderstaande ook moet vullen en wat het effect er van is voor IGMP op de Netgear GS105Ev2?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/pNNIYB7.jpg

ik heb straks 3 tv boxen en de poort verdeling is:

eth1: uplink vanaf router (erl)
eth2: tv1
eth3: tv2
eth4: mijn internet lan (misschien straks tv)
eth5: nu leeg maar straks of lan of tv

Dus VLAN4 hoeft enkel naar 2, 3 en of 4 of 5 doorgezet te worden. mijn lan heeft geen vlan4 nodig, die moet alle andere vlans krijgen.. (in elk geval 6 en 1003 (internet en guest netwerk)

of is de default setting al afdoende? Ik heb de firmware GS105Ev2_V1.4.0.9.

[ Voor 20% gewijzigd door TPA op 09-10-2016 13:06 . Reden: plaatje in tekst ipv link naar plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Als je ook het meer tv menu hebt en dus routed itv dan hoef je geen vlans meer te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Jan-man op 09-10-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Jan-man schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:29:
Als je ook het meer tv menu hebt en dus routed itv dan hoef je geen vlans meer te gebruiken.
Het meer tv menu?? Ik heb routed tv,maar ik wil de tv stream naar mijn lan(WiFi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Ja in je menu en dan meer tv met de apps zoals netflix. Als je dat menu hebt heb je zoiezo routed itv. En anders in je settings kijken daar staat of je bridged of routed itv hebt. heb je routed itv dan heb je geen vlans meer nodig want dan wordt de stb een onderdeel van je lokale lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom van het XMS netwerk en hier hangt nog een packetfront modem aan de muur en daarna een Asus RT-AC66U.
Ik zit nu bij Telfort met een 100/100 internet en bellen, maar wil en kan nu eindelijk sneller en wil dan ook een 500/500 (vreemd genoeg lees ik dat er telfort gebruikers zijn die wel een 500/500 hebben terwijl er maximaal 200 gekozen kan worden)
Nu heb ik in het verleden gehoord dat de packetfront deze snelheid niet gaat halen.
Weet iemand of dit klopt en door welk modem kpn mijn packetfront gaat vervangen?
Ben je verplicht de EB te nemen terwijl mijn Asus ruim voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Jan-man schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:54:
Ja in je menu en dan meer tv met de apps zoals netflix. Als je dat menu hebt heb je zoiezo routed itv. En anders in je settings kijken daar staat of je bridged of routed itv hebt. heb je routed itv dan heb je geen vlans meer nodig want dan wordt de stb een onderdeel van je lokale lan.
Ik weet dat ik routes heb, maar dan nog werkt het met vlans. Dat ze over hetzelfde netwerk gaan is een ander verhaal.
En ik wil dus niet dat het iptv over mijn Wlan gaat.

Ik gebruik de experiabox niet dus vandaar...

[ Voor 4% gewijzigd door TPA op 09-10-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:46:
Ik kom van het XMS netwerk en hier hangt nog een packetfront modem aan de muur en daarna een Asus RT-AC66U.
Ik zit nu bij Telfort met een 100/100 internet en bellen, maar wil en kan nu eindelijk sneller en wil dan ook een 500/500 (vreemd genoeg lees ik dat er telfort gebruikers zijn die wel een 500/500 hebben terwijl er maximaal 200 gekozen kan worden)
Nu heb ik in het verleden gehoord dat de packetfront deze snelheid niet gaat halen.
Weet iemand of dit klopt en door welk modem kpn mijn packetfront gaat vervangen?
Ja je krijgt dan een EB. Maar die hoef je niet te gebruiken. Dan laat je hem lekker in de doos zitten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:46:
Je hele aansluiting wordt veranderd. Reggefiber vervangt de FTU voor een nieuwe kleine versie.Dus alles gaat van de muur tot de kale glasvezelkabel over is,
Op die nieuwe FTU komt dan een nieuwe NT van KPN/Telfort, met 1 UTP uitgang die naar een Experiabox gaat en zo verder..

EB vervangen voor eigen router kan wel voor TV en internet. Niet voor bellen. Dus je moet de EB op de een of andere manier nog achter de Asus hangen om het bellen mogelijk te maken. Of je telefoonnummer naar een VOIP provider porteren natuurlijk, dan ben je van alles af.
Zie ook www.netwerkje.com voor meer achtergrond over eigen router instellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Voor degenen die de VPN functionaliteit missen op de Experiabox:

Na een aantal mislukte pogingen om OpenVPN op een Raspberry Pi 2 te installeren, deze oplossing gevonden. Gaat lekker vlot, alleen het aanmaken van een certificaat duurt wel even. Ik heb gekozen voor 2048 bits, wat op dit moment als veilig wordt beschouwd.

Ik haal op een (overklokte) RPI2 ongeveer 20/20 Mbps. Niet erg veel, maar prima om bv. wat bankzaken oid te regelen vanaf een wifi spot ergens op een terrasje.

Zowel op Android als IOS werkt de OpenVPN app goed: de VPN verbinding blijft in stand, of wordt steeds opgebouwd als je de VPN verbinding op actief hebt staan. Alleen lijkt het erop dat de VPN niet zelf wordt opgebouwd als er even geen VPN is toegestaan, bv. vanaf een wifi netwerk dat poorten/protocollen blockt.

Wat prima te begrijpen is op bv. bedrijfsnetwerken, maar om een public wifi verbinding op deze manier te limiteren ontgaat me volledig 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Joepla op 10-10-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Joepla schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:50:
Wat prima te begrijpen is op bv. bedrijfsnetwerken, maar om een public wifi verbinding op deze manier te limiteren ontgaat me volledig 8)7
Je kan OpenVPN over een andere poort proberen. Mijn ervaring is dat UDP poort 53 of TCP poort 443 erg vaak werken. De diensten die daar 'normaal' op draaien (DNS/HTTPS) blokkeren die publieke wifi punten meestal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

ANdrode schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:32:
[...]
Je kan OpenVPN over een andere poort proberen.
Dát ga ik proberen, thanks!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Joepla schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

Dát ga ik proberen, thanks!! _/-\o_
Als je echt een fancy config wilt maken: je kan met HAProxy HTTPS, OpenVPN en SSH een poort laten delen. Vind ik teveel werk en te fragiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Die site laat hier op het werk allerlei toeters en bellen afgaan, thuis maar ff kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 21-09 22:06
Zijn er problemen bekend met Live pauzeren?
Werkt opeens niet meer, foutmelding als ik het probeer. (meerdere zenders)
TV kijken werkt verder goed, internet werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 12:14
HoppyF schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:25:
Zijn er problemen bekend met Live pauzeren?
Werkt opeens niet meer, foutmelding als ik het probeer. (meerdere zenders)
TV kijken werkt verder goed, internet werkt ook goed.
Heb je de software van de tv modem up-to-data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Toch een probleem gevonden met de K4 stb.

Mijn opbouw van het netwerk is;

EB, D-link managed switch
vanuit de switch 14 aansluitingen waaronder 2 naar kpn WiFi versterkers
Wifi versterker beneden in de huiskamer; K4 stb, tv en htps
Wifi versterker boven; Arcadian stb, tv en blu-ray speler
En een Arres stb rechtstreeks op de D-link switch in de keuken

Staat alleen de tv in de huiskamer aan is er niets aan de hand maar zodra één van de andere tv's werden ingeschakeld en op het zelfde kanaat ingesteld als in de huiskamer begon het probleem dat de tv in de huiskamer bevroor. Wissel ik de K4 stb nu om met de stb in de keuken is het probleem opgelost.
Dit is echter geen blijvende oplossing want de tv in de keuken is geen Ultra HD en dat is de K4 stb wel.
Mag ik nu concluderen dat de K4 stb niet achter een WFi versterker van kpn aangesloten kan worden als men meerdere tv's in huis heeft.

Als bijkomende factor had ik enkele maanden terug met het bestellen van een 3e stb een netgear gs-605 v6 meegeleverd gekregen, dit is gewoon een domme switch zonder igmp-snooping, dus werkt niet.
Als ik dan nu lees dat er standaard een netgear gs-105E smart switch wordt meegeleverd vraag ik mij af wat ze nou doen daar bij kpn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pekanoot schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:43:
Toch een probleem gevonden met de K4 stb.

Mijn opbouw van het netwerk is;

EB, D-link managed switch
vanuit de switch 14 aansluitingen waaronder 2 naar kpn WiFi versterkers
Wifi versterker beneden in de huiskamer; K4 stb, tv en htps
Wifi versterker boven; Arcadian stb, tv en blu-ray speler
En een Arres stb rechtstreeks op de D-link switch in de keuken

Staat alleen de tv in de huiskamer aan is er niets aan de hand maar zodra één van de andere tv's werden ingeschakeld en op het zelfde kanaat ingesteld als in de huiskamer begon het probleem dat de tv in de huiskamer bevroor. Wissel ik de K4 stb nu om met de stb in de keuken is het probleem opgelost.
Dit is echter geen blijvende oplossing want de tv in de keuken is geen Ultra HD en dat is de K4 stb wel.
Mag ik nu concluderen dat de K4 stb niet achter een WFi versterker van kpn aangesloten kan worden als men meerdere tv's in huis heeft.

Als bijkomende factor had ik enkele maanden terug met het bestellen van een 3e stb een netgear gs-605 v6 meegeleverd gekregen, dit is gewoon een domme switch zonder igmp-snooping, dus werkt niet.
Als ik dan nu lees dat er standaard een netgear gs-105E smart switch wordt meegeleverd vraag ik mij af wat ze nou doen daar bij kpn.
Ten eerste is er een topic op het KPN forum om dit soort zaken door te geven. Dan komt het ook echt bij KPN-ers terecht die met de 4K pilot werken. Hier op GoT kunnen we alleen maar helpen met gissen.

Ten tweede wat betreft die switch: Die switch was altijd al bedoeld voor mensen die meer dan 2 decoders gebruiken. De switch mag vanuit KPN oogpunt dan ook alleen TV-decoders bedienen en geen andere internet apparaten en daarmee is IGMP snooping niet meer van belang.
Dat is sinds kort ook het officiële inzetbeleid, alleen een switch voor klanten met meer dan 2 decoders. Klanten die een switch nodig hebben omdat ze bijv. maar 1 kabel kunnen trekken en daarmee alle apparatuur willen aansluiten op die switch, worden vriendelijk verzocht zelf iets goeds aan te schaffen (recent ook op het forum gecommuniceerd).

Dus wat is KPN aan het doen? Gewoon datgene dat ze behoren te doen, vind ik.

Overigens zou de officiële KPN Wifi versterker geen problemen moeten ervaren met de streams van diverse verschillende decoders. Dus dat is iets wat men wel behoort te weten (op het forum dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Probeer alles eerst eens bedraad aan te sluiten en kijk of het probleem dan nog bestaat. Als ik het zo lees ligt dit meer aan de WiFi setup. (kanalen, storing etc etc)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
IGMP op de versterks ook aangezet ? staat standaart uit volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15
Stel ik stap over naar KPN en heb nu 1 UTP kabel en 1 COAX kabel naar de plek van de tv, dan kan ik natuurlijk met 1 UTP kabel alles doen - internet voor de Rasp e.d. en streaming TV. Maar, als de monteur komt, is die dan ook bereid de COAX kabel te vervangen voor een UTP kabel? Tis een kwestie van 12 meter kruipen in m'n kruipruimte, verder hoeft er niets te gebeuren :+

Ja ja, kan ik zelf ook doen, maar als het voor me gedaan kan worden.. ik bedoel. :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
Ten eerste heb ik dit gemeld gister op het kpn forum. Tweede, het gaat er om dat in dit topic kortelings is gemeld dat de leverstraat van kpn is aangemast en er nu een managed switch wordt gelevert ook al is dit een smart switch die alleen vanuit windows zou zijn te benaderen ten derde, De WiFi versterker is van kpn en als de kpn monteur de meegeleverde switch rechtstreeks aansluit op EB 10 en vervolgens de beide WiFi versterkers plus de direct aangesloten tv op de Switch aansluit is het zelfde probleem aanwezig. Ergo men had een Switch moeten leveren die IGMP Snooping ondersteunt. En inderdaad zoals je hebt kunnen lezen heb ik drie decoders in gebruik en 3 tv's.
Tevens kan je je afvragen waarom de WiFi versterkers dan wel IGMP Snooping ondersteunt.
Barre73 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:14:
[...]

Ten eerste is er een topic op het KPN forum om dit soort zaken door te geven. Dan komt het ook echt bij KPN-ers terecht die met de 4K pilot werken. Hier op GoT kunnen we alleen maar helpen met gissen.

Ten tweede wat betreft die switch: Die switch was altijd al bedoeld voor mensen die meer dan 2 decoders gebruiken. De switch mag vanuit KPN oogpunt dan ook alleen TV-decoders bedienen en geen andere internet apparaten en daarmee is IGMP snooping niet meer van belang.
Dat is sinds kort ook het officiële inzetbeleid, alleen een switch voor klanten met meer dan 2 decoders. Klanten die een switch nodig hebben omdat ze bijv. maar 1 kabel kunnen trekken en daarmee alle apparatuur willen aansluiten op die switch, worden vriendelijk verzocht zelf iets goeds aan te schaffen (recent ook op het forum gecommuniceerd).

Dus wat is KPN aan het doen? Gewoon datgene dat ze behoren te doen, vind ik.

Overigens zou de officiële KPN Wifi versterker geen problemen moeten ervaren met de streams van diverse verschillende decoders. Dus dat is iets wat men wel behoort te weten (op het forum dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:16:
Stel ik stap over naar KPN en heb nu 1 UTP kabel en 1 COAX kabel naar de plek van de tv, dan kan ik natuurlijk met 1 UTP kabel alles doen - internet voor de Rasp e.d. en streaming TV. Maar, als de monteur komt, is die dan ook bereid de COAX kabel te vervangen voor een UTP kabel? Tis een kwestie van 12 meter kruipen in m'n kruipruimte, verder hoeft er niets te gebeuren :+

Ja ja, kan ik zelf ook doen, maar als het voor me gedaan kan worden.. ik bedoel. :P
Volgens mij kan het wel maar komen die kosten gewoon terug op een factuur. Daarnaast vraag ik me af hoeveel zin die monteur heeft om in jou kruipruimte te liggen :p

Waarschijnlijk is het sneller en goedkoper om die kabel zelf te leggen.

https://www.kpn.com/service/monteur/installatiemonteur.htm

zie op de site niet duidelijk staan of ze het wel of niet doen, maar gratis zal het niet zijn

[ Voor 9% gewijzigd door chickpoint op 11-10-2016 10:43 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
chickpoint schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:41:
[...]

Volgens mij kan het wel maar komen die kosten gewoon terug op een factuur. Daarnaast vraag ik me af hoeveel zin die monteur heeft om in jou kruipruimte te liggen :p

Waarschijnlijk is het sneller en goedkoper om die kabel zelf te leggen.

https://www.kpn.com/service/monteur/installatiemonteur.htm

zie op de site niet duidelijk staan of ze het wel of niet doen, maar gratis zal het niet zijn
Zag het ook niet echt staan, dus was beetje op zoek naar ervaringen. Als ze alleen kastjes komen voorzien van stroom kunnen ze net zo goed niet komen ;)
En inderdaad, kruipruimtes zijn nooit leuk, al is die van mij voorzien van redelijk droog zand en ligt er geen klei, puin of andere troep en is de werkhoogte bijna ARBO conform een centimeter of 50 :+

Maar dan moet ik er toch zelf maar aan gaan geloven.. tis wel de reden dat ik nog niet over ben. Luiheid.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53
Je hoeft toch niet te kruipen? Knoop gewoon de utp-kabel vast aan de coax en trek hem door alles heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 21-09 22:06
Michel2 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:05:
[...]

Heb je de software van de tv modem up-to-data?
Er is niets met de interactieve TV box gebeurd.
Staat in stand-by of aan, dus krijgt geen power cycle.
Vandaag werkt Live TV pauzeren weer dus geen idee wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ja dat gaat net niet werken en is m'n eigen schuld, heb de COAX kabel door PVC pijp getrokken.. maar met van die elleboogjes aan elkaar gekoppeld. Dus dat loopt helaas vast :P
Die PVC pijp voegt overigens niet veel toe ontdekte ik later, knappe kabel kan gewoon over de grond lopen.

Maargoed, tot zover deze kabeltrekklucht - moet dus nog steeds moed verzamelen om er weer eens onder te kruipen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:16:

Nee kpn zal de huidge UTP gebruiken. dus kosten zijn 12.50 per kwartier en euro per meter UTP.

Je kan ook overwegen een switch neer te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
Moet zeggen dat IPTV van KPN de laatste tijd minder stabiel lijkt.

Ik merk steeds vaker dat er blokjes door het beeld komen of dat het geluid af en toe hapert.

Dit gebeurd zowel tijdens live-tv als gepauzeerde tv.

Zal vanavond eens kijken of het verschil maakt als ik m'n switch een powercycle geef.
Dat ding is al een tijdje online maar dat zou niets uit moeten maken..
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/stuff/switch.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:27:
Ja dat gaat net niet werken en is m'n eigen schuld, heb de COAX kabel door PVC pijp getrokken.. maar met van die elleboogjes aan elkaar gekoppeld. Dus dat loopt helaas vast :P
Die PVC pijp voegt overigens niet veel toe ontdekte ik later, knappe kabel kan gewoon over de grond lopen.

Maargoed, tot zover deze kabeltrekklucht - moet dus nog steeds moed verzamelen om er weer eens onder te kruipen :P
Raad je toch aan om er een buis omheen te laten ;) kabels voelen zich daar toch het meeste thuis :+ Daarnaast kun je hier in het topic nog wel enkele voorbeeldjes vinden van verrotte/ afgeknaagde kabels vinden.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
tmaniac schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:38:

Ik merk steeds vaker dat er blokjes door het beeld komen of dat het geluid af en toe hapert.

Zal vanavond eens kijken of het verschil maakt als ik m'n switch een powercycle geef.
[afbeelding]
De laatste weken ervaar ik het zelfde. Heb het bij live tv en ook bij opgenomen uitzendingen.
Met name dat het af en toe hapert heb ik last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
chickpoint schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Raad je toch aan om er een buis omheen te laten ;) kabels voelen zich daar toch het meeste thuis :+ Daarnaast kun je hier in het topic nog wel enkele voorbeeldjes vinden van verrotte/ afgeknaagde kabels vinden.
Oke, zit wat in, maar dan moet ik toch echt even prieken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man

[afbeelding]
Ik zelf heb nergens last van maar kijk dan ook erg weinig tv moet ik zeggen. Ben meer van de films en series.

Ik neem aan dat je wel gewoon IGMP aan het staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Jan-man schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

Ik zelf heb nergens last van maar kijk dan ook erg weinig tv moet ik zeggen. Ben meer van de films en series.

Ik neem aan dat je wel gewoon IGMP aan het staan ?
Ja IGMP staat gewoon aan;
- IGMP Snooping v3
- Unknown Multicast Action: Flood
en een static router port ingesteld op de port van de ERL

De STB geeft verder ook niet aan dat er een update nodig is dus zou verder echt niet weten wat het zou kunnen zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door tmaniac op 11-10-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb een vraag aan jullie: er worden momenteel redelijk dikke blauwe kabels in de grond gelegd op een meter of 20 van mijn huis. Ik schat dat ze zo'n 4-5 centimeter in diameter zijn. Zou het kunnen dat dit glasvezelkabel is? Volgens Fourstack krijg ik VVDSL in Q3 2017, zou dit een begin kunnen zijn? Waar de kabel eindigt (zo'n 50 meter verder) is een grijze kast, ik neem aan een verdeelkast.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Pics or it didn't happen ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:19
kuusj98 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:15:
Ik heb een vraag aan jullie: er worden momenteel redelijk dikke blauwe kabels in de grond gelegd op een meter of 20 van mijn huis. Ik schat dat ze zo'n 4-5 centimeter in diameter zijn. Zou het kunnen dat dit glasvezelkabel is? Volgens Fourstack krijg ik VVDSL in Q3 2017, zou dit een begin kunnen zijn? Waar de kabel eindigt (zo'n 50 meter verder) is een grijze kast, ik neem aan een verdeelkast.
Reggefiber gebruikt voor glasvezel voornamelijk oranje buizen en kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Laatst online: 19:26
Mijn vriendin heeft vorige week haar appartement opgeleverd gekregen, gebouwd in 2008. Het is in Amsterdam Zuidoost.

Ik kan echter nergens vinden door wie onderstaande kastje is aangelegd. De groene invoer komt uit de KPN kabel (je zit onderaan net de foto van het Lijn1/Lijn2 kastje van KPN en dit glasvezelkastje heeft ook een kapje met KPN logo.

Ik heb Reggefiber gebeld, maar het is niet van hun en volgens hun verhaal ook niet van KPN. Ik vind dit zelf vrij raar, gezien het KPN kapje (die er op de foto overigens vanaf is).

Iemand een idee of ik erachter kan komen of dit is aangesloten bij een provider?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sjUgUAjIeW4EGRGglNvKoagZ/thumb.jpg

Mijn vermoeden is dat het appartementengebouw bij het bouwen voorzien is van interne glasvezel, maar dat het door een provider nog niet is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16
jdejonge1991 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:04:
Mijn vriendin heeft vorige week haar appartement opgeleverd gekregen, gebouwd in 2008. Het is in Amsterdam Zuidoost.

Ik kan echter nergens vinden door wie onderstaande kastje is aangelegd. De groene invoer komt uit de KPN kabel (je zit onderaan net de foto van het Lijn1/Lijn2 kastje van KPN en dit glasvezelkastje heeft ook een kapje met KPN logo.

Ik heb Reggefiber gebeld, maar het is niet van hun en volgens hun verhaal ook niet van KPN. Ik vind dit zelf vrij raar, gezien het KPN kapje (die er op de foto overigens vanaf is).

Iemand een idee of ik erachter kan komen of dit is aangesloten bij een provider?

[afbeelding]

Mijn vermoeden is dat het appartementengebouw bij het bouwen voorzien is van interne glasvezel, maar dat het door een provider nog niet is aangesloten?
Helaas, kijk hier maar eens en de antwoorden erop:

vriesren in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdejonge1991 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:04:

[afbeelding]

Zoals aangegeven is het dus wel van KPN en helaas kan je er niks mee. Maar dat weet de klantenservice van Reggefiber niet. Komt ook niet zo veel voor.
Hier de uitleg:
Barre73 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ik kon nu gaan kijken met de werkers weg:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YRerFk7.jpg
Geweldig gecropt, geweldige autofocus.
Ik ben even verder gefietst en er zijn meer van die kabels te zien.

We gaan het meemaken, dit lijkt gezien de naam op puur een beschermbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuusj98 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:28:
[...]

[afbeelding]

Inderdaad een KPN glasvezel mantelbuis. Kan voor een wijkkast zijn of voor uitbreiding van een KPN hoofdroute.

Voor VDSL is het XDSL topic bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Barre73 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:30:
[...]

Inderdaad een KPN glasvezel mantelbuis. Kan voor een wijkkast zijn of voor uitbreiding van een KPN hoofdroute.

Voor VDSL is het XDSL topic bedoeld.
Bedankt, en ik weet dat VDSL in een ander topic thuishoort, ik was alleen benieuwd of dit misschien glasvezel kon betekenen. En daar lijkt wel een kans op te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
Ah duidelijk verhaal, dank.

Er zijn dus al twee mensen in dit topic met dezelfde aansluiting. Zou ik hier niet iemand over kunnen benaderen om de boel eventueel wel aan te sluiten? Het lijkt me toch enorm 'goedkoop' om iedereen aan te sluiten, zeker omdat de buizen al tot de meterkast liggen. Koper komt niet boven de 11 Mbit/s volgens Fourstack en er staan ook geen upgrades op de planning.
Barre73 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:28:
[...]

Zoals aangegeven is het dus wel van KPN en helaas kan je er niks mee. Maar dat weet de klantenservice van Reggefiber niet. Komt ook niet zo veel voor.
Hier de uitleg:
Barre73 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuusj98 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:33:
[...]

Bedankt, en ik weet dat VDSL in een ander topic thuishoort, ik was alleen benieuwd of dit misschien glasvezel kon betekenen. En daar lijkt wel een kans op te zijn :)
Persoonlijk vind ik dat dit geen glasvezel mag heten. Tenminste niet in je woning. Maar het geeft jou straks hopelijk wel meer bandbreedte en dat is het belangrijkste lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
[...]

[afbeelding]

Ik heb KPN met deze buizen in Purmerend bezig gezien. Grijze kasten komen mij ook bekend voor, heeft in Purmerend voor VDSL gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 12:14
HoppyF schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Er is niets met de interactieve TV box gebeurd.
Staat in stand-by of aan, dus krijgt geen power cycle.
Vandaag werkt Live TV pauzeren weer dus geen idee wat het geweest is.
Bij mijn TV box heeft wel degelijk een software update nodig. Heb een motorola het type nummer weet ik niet uit mijn hoofd. Heb kpn glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44

[afbeelding]
Heb jij de ExperiaBox hier nog voor zitten? Of gebruik je alleen die switch?
(Ik heb dezelfde switch op het oog voor bij mij thuis :) )

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tmaniac
Ben.Hahlen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:33:
[...]

Heb jij de ExperiaBox hier nog voor zitten? Of gebruik je alleen die switch?
(Ik heb dezelfde switch op het oog voor bij mij thuis :) )
De ExperiaBox hangt in een klein hoekje zielig te zijn ;)

Hij mag alleen maar Telefonie afhandelen, vanuit de ERL heb ik een bridge voor vlan7 naar de ExperiaBox zodat alleen telefonie daar overheen gaat.

Had het opgezet voor de fun, heb geloof ik in het afgelopen half jaar 1 keer gebeld met de vaste lijn...

Verder gaat al m'n apparatuur over dezelfde Zyxel switch.
Port 2 is m'n ERL en Port 1 is m'n Unifi AP-AC-Lite, de rest is computers, server en STB's
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/stuff/kast_thumb.jpg
(oude foto, Inmiddels hangt de AP in de gang en niet in de kast)

Ik heb verder geen VLANs ingesteld, default is alles VLAN1; daar moet je dan IGMP op enabelen and you're good to go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

[...]

[afbeelding]

Dat is een 40mm HDPE buis. Zoals Barre al aangeeft worden die tegenwoordig gebruikt voor glasvezel, daar blazen ze 4x een 12/10mm subduct in en daar weer een kabel in.

Lijkt me wel aannemelijk dat daar inderdaad een glasvezelkabel in geblazen wordt voor de voeding van een VDSL straatkast. Hier kan ook wel koper doorheen, maar gezien de locatie lijkt me dat niet aannemelijk.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24
arnoud_h schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Ze zijn dit jaar in ieder geval iets minder scheutig met kortingen dan vorig jaar 8)

Het aanbod wat ik nu heb gekregen is dat ik als ik mijn Ain1 abonnement verleng de eerste 6 maanden €35 per maand ga betalen voor 100/100 Ain1 Standaard en na 6 maanden de rest van het contract €62,50+€7,50 per maand ga betalen. En eenmalig €45 terug krijg (voor 6x€7,50 voor de verhoging van 60/6 naar 100/100 (die dus gratis krijg)).

De €2,50 verhoging wordt niet berekend over een aanbiedingstarief, alleen over het reguliere tarief.

Ik zou dan over het komende jaar €48,75 gemiddeld per maand gaan betalen. Als ik na 6 maanden de snelheid verlaag naar 60/6 wordt het gemiddeld €45 per maand over alle 12 maanden.

Ik ben benieuwd of er nog andere ex-Digitenne klanten zijn die vorig jaar een flinke korting hebben gehad en welk aanbod zij nu krijgen. }:O
Gisteren maar weer eens met KPN gebeld, mijn aanbieding van 13,50 per maand voor alles in 1 standaard met een extra digitenne kaartje loopt volgende week af. Eerst aangestuurd op opzeggen, had ik ook gedaan als er geen aanbieding gemaakt zou worden.

Toen eens geïnformeerd wat terugzetten naar alles in 1 instap zou gaan kosten als ik het digitenne kaartje erbij wil houden. Kwam dan op 51,50 per maand uit maar dan heb ik slechts 20Mbit internet, vervalt het opnemen en de spotify premium. Ik ben best bereid om consessies te doen maar zoveel voor een tientje vind ik ook weer wat ver gaan.

Nu een nieuw aanbod gekregen, 3 maanden lang alles in 1 standaard voor 35 euro en daarna voor 62,50 per maand waarbij ik wel gewoon kan downgraden naar het instap abonnement. Over een paar maanden maar weer eens bekijken of ik dat doe.

KPN biedt een mooi product, maar ik vind de normale prijs eigenlijk net een tientje per maand te hoog. De pest is alleen dat ik niet graag het digitenne kaartje inlever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23
In december 2016 mogen wij onze nieuwe woning betrekken. Ik ga hiervoor de overstap maken naar KPN Internet (Glasvezel 100/100) en Tv. De huidige bewoner heeft Ziggo en vanuit de meterkast een Coax kabel liggen naar de Tv. Deze zal al vervangen moeten worden door een internet kabel.
De huidige bewoners hadden geen (snel) internet nodig op de bovenverdieping laat staan op de zolder. Echter gaat dit mijn kantoor ruimte worden waar ik wel (snel) internet nodig heb.

Het liefste laat ik dus een kabel leggen vanuit de meterkast naar boven. Echter wil ik ook een fatsoenlijk Wifi signaal hebben in de woning. Nu dacht ik na over de aanschaf van bijvoorbeeld een Asus RT-AC5300. Na wat zoeken op google kwam ik echter dit topic op (uiteraard) tweakers tegen: Asus RT-AC5300 versus Portal: Turbocharged WiFi

Lees ik nu goed dat ik gewoon beter 1 a 2 Wifi versterkers van KPN kan kopen voor 1e en 2e verdieping ten opzichte van een volledige router? Op dit moment heb ik in elk geval nog een Netgear R7500 in huis die ik sowieso kan aansluiten in mijn nieuwe woning, achter de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlexSaxoMusic schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:14:
In december 2016 mogen wij onze nieuwe woning betrekken. Ik ga hiervoor de overstap maken naar KPN Internet (Glasvezel 100/100) en Tv. De huidige bewoner heeft Ziggo en vanuit de meterkast een Coax kabel liggen naar de Tv. Deze zal al vervangen moeten worden door een internet kabel.
De huidige bewoners hadden geen (snel) internet nodig op de bovenverdieping laat staan op de zolder. Echter gaat dit mijn kantoor ruimte worden waar ik wel (snel) internet nodig heb.

Het liefste laat ik dus een kabel leggen vanuit de meterkast naar boven. Echter wil ik ook een fatsoenlijk Wifi signaal hebben in de woning. Nu dacht ik na over de aanschaf van bijvoorbeeld een Asus RT-AC5300. Na wat zoeken op google kwam ik echter dit topic op (uiteraard) tweakers tegen: Asus RT-AC5300 versus Portal: Turbocharged WiFi

Lees ik nu goed dat ik gewoon beter 1 a 2 Wifi versterkers van KPN kan kopen voor 1e en 2e verdieping ten opzichte van een volledige router? Op dit moment heb ik in elk geval nog een Netgear R7500 in huis die ik sowieso kan aansluiten in mijn nieuwe woning, achter de experiabox.
Dat heb je goed geconcludeerd ja. Die accespoints (wat het eigenlijk zijn) wel bedraad aansluiten uiteraard als je wil profiteren van de snelle WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:20:
[...]

Dat heb je goed geconcludeerd ja. Die accespoints (wat het eigenlijk zijn) wel bedraad aansluiten uiteraard als je wil profiteren van de snelle WiFi.
En een KPN WiFi versterker van €50,- werkt dan net zo goed als een hyper modern apparaat van €450,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Iedere acces point will do. Maar die van KPN is wel aardig geprijst voor een AC access point :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 12-10-2016 19:37 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
En niet elke acces point heeft 4 extra lan aansluitingen.

[ Voor 5% gewijzigd door pekanoot op 12-10-2016 20:03 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie