ANdrode schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:39:
[...]
Wat jij nu omschrijft zou kunnen komen doordat er meerdere access points zich als router gedragen (meerdere DHCP servers). NAT-achter-NAT zou dit niet moeten veroorzaken?
Hoe staan de Access Points ingesteld? Staan de echt als access point ingesteld (zie
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point)?
Heb je de netwerkkabel daarna in de
wan poort van deze access points gedaan? Dat is bij sommige (iig: Netgear) routers nodig om goed in AP stand te werken

.
Doe je dat niet: Vage problemen
De Belkin router (ik heb er twee, tijdelijk maar eentje aangesloten nu) staat als puur AP ingesteld via instellingen, dus doet geen DHCP, enkel wifi en switch functionaliteit met netwerkkabel richting modem in WAN poort. Het modem zou dus gewoon DHCP moeten doen voor het hele netwerk.
Ook apparaten die gewoon via een domme/unmanaged switch aangesloten zijn doen het soms niet.
We hebben het hier over ca. 8 apparaten bedraad waarvan 1 vaste pc, 4 notebooks via wifi, 5 tablets via wifi, twee telefoons via wifi. Zo heel ingewikkeld is het niet. Ik heb de settopbox voor tv nu rechtstreeks op het modem, hoewel die ook via switch goed werkte. Ik gebruik een 5-poorts switch voor gbit aansluitingen en voor de rest een 8-poorts 10/100. Bekabelde netwerk is allemaal CAT6 solid wire LSA aangesloten op wandcontactdozen voor RJ45.
Het vervelendste is dat alles prima werkte voorheen, dus ook met de ADSL die we hadden. Sinds V10 modem is dit niet meer zo en dan ook pas na enkele weken ergens begin september. Er is toen een grote DNS storing geweest en sindsdien zijn mijn problemen begonnen.
Is het af te raden om in het V10 modem twee aparte Wifi netwerken te configureren voor 2,4 en 5GHz?
In mijn NAS ook steeds deze melding ondanks toevoegen van externe DNS server.
free image hosting
[
Voor 5% gewijzigd door
Luiaard op 02-10-2016 13:26
]