Dat staat er inderdaad wel maar het klopt niet. Ip adres is volgens mij gekoppeld aan de DSLAM poort en als je gaat bijv verhuizen of wordt i.v.m een storing overgezet op een andere poort dan kan het ip adres veranderen. Ik heb voorheen bij KPN glasvezel altijd hetzelfde ipadres gehad. Nu bij Telfort glas (oude pakket) wordt er DHCP gebruikt en als het mac-adres wijzigd dan krijg je ook een ander ipadres tenzij je bij een andere router het mac adres gaat klonen.Mr_Blobby schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:45:
[...]
Ik lees toch duidelijk:
"Je krijgt bij je glasvezelabonnement een vast IP-adres toegewezen."
Het komt geregeld voor dat KPN als bedrijf of een medewerker wat zegt wat naderhand niet correct blijkt te zijn. Wat je hier nu mee moet weet ik ook niet. Als voorbeeld kun je het KPN forum nemen. Lange tijd had ik hierop een account. Nu KPN volledig is overgestapt op "Mijn KPN" moet men de inloggegevens gebruiken voor alle diensten dus ook het forum. Een paar maanden terug was het forum, althans voor een heleboel forumgebruikers, niet te benaderen. Zowel niet met je oude inlog als met de inlog van "Mijn KPN".
Open je nu het forum en wil je inloggen met "Mijn KPN" inlognaam en ww krijg ik een foutmelding log ik daarentegen in met mijn oude account gegevens van het forum lukt dit wel.
Zo zie je maar dat je niet altijd af moet gaan op wat er geschreven staat.
Open je nu het forum en wil je inloggen met "Mijn KPN" inlognaam en ww krijg ik een foutmelding log ik daarentegen in met mijn oude account gegevens van het forum lukt dit wel.
Zo zie je maar dat je niet altijd af moet gaan op wat er geschreven staat.
Duidelijk, dankjewel voor de informatie.Mr_Blobby schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:45:
[...]
Ik lees toch duidelijk:
"Je krijgt bij je glasvezelabonnement een vast IP-adres toegewezen."
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Dat zegt een TV expert, hoe weet die dat zo zeker?
Hoe het zit bij KPN weet ik natuurlijk niet gezien ik geen werknemer van KPN ben, ik weet alleen dat ik al 2 jaar exact hetzelfde IP heb ook na verschillende MAC wijzigingen.
Hoe het zit bij KPN weet ik natuurlijk niet gezien ik geen werknemer van KPN ben, ik weet alleen dat ik al 2 jaar exact hetzelfde IP heb ook na verschillende MAC wijzigingen.
Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:28:
zet die range extenders eens uit en probeer het nog eens.
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:42:
[...]
Ik heb exact dezelfde Wifi chip in mijn laptop, en ik haal 100/100 via 5 Ghz Wifi. Aan het begin had ik wat problemen om de volledige uploadsnelheid te halen. De laatste driver downloaden en installeren van de Intel site fixte dit.
Aangezien jou down- én uploadsnelheid tegenvalt, lijkt me dat we het probleem meer moeten zoeken in jouw Wifi-omgeving. Test je dit via 2.4Ghz of 5Ghz? En heb je al gekeken welke channel het meest geschikt is in jouw omgeving?
Caelorum schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:25:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat Tylen wel eens gelijk zou kunnen hebben:
[...]
Bedoel... Je hoeft maar 1 apparaat te hebben dat alleen b of g aankan en de snelheid zakt in op elk ander apparaat. Een Nintendo DS (1e generatie) kan er ook al voor zorgen ^^
Eigenlijk moet je die router gewoon van mixed mode afgooien en pech voor die andere apparaten.
Bedankt voor jullie advies, ik heb aardig wat snelheid weten te winnen.chickpoint schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:09:
[...]
Ik zou de volgende stappen ondernemen om erachter te komen waar het probleem ligt.Maar aangezien je zegt dat je range extenders voor de TV hebt ga ik er vanuit dat het van die powerline dingen zijn?? Anders heb je multicast verkeer via je Wifi gaan en dat is gedoemd om mis te gaan
- Zet je channel width naar 20 MHz, dit scheelt een hoop interferentie
- Zorg dat je Wifi beveiliging op AES staat en niet TKIP, dit scheelt in maximale doorvoer snelheid op n
- Probeer eens zonder je range extenders aangesloten
offtopic:
Verder is het handig om te weten of het om Mega bits of Bytes gaan, maar gelukkig kunnen we het hier wel redelijk raden
Wat heb ik gedaan, ik heb via een wifi analyser gekeken welk kanaall ik het best kan gaan gebruiken, dat is 6 dus heb ik dat ingesteld. vervolgens de Channel Width op 20MHz gezet. mode op alleen N en de wifi extenders zijn nu uit het stopcontact zolang ze niet gebruikt worden.
Na wat testen bleek ik op kanaal 5 net meer snelheid te halen dus heb ik hem op 5 gezet.
ik kwam toen op de resultaten 40/40. vervolgens de nieuweste driver geinstalleerd op mijn laptop en nu krijg ik 51/46
ik ben meer dan tevreden!
😲
Kijk dat is een nette snelheid!! Nu ben ik toch nog even benieuwd naar die range extenders. Waren dat van die powerline extenders of ook met wifi? Als ze zonder wifi zijn kun je ze gewoon in het stopcontact laten.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Het zijn zulkechickpoint schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:30:
Kijk dat is een nette snelheid!! Nu ben ik toch nog even benieuwd naar die range extenders. Waren dat van die powerline extenders of ook met wifi? Als ze zonder wifi zijn kun je ze gewoon in het stopcontact laten.

volgens mij geven deze ook wifi versterking, ik laat ze lekker er uit, ze worden nu nouwlijks gebruikt. Scheelt ook weer stroom
😲
Die op de foto doen geen WiFimswp schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:35:
[...]
Het zijn zulke
[afbeelding]
volgens mij geven deze ook wifi versterking, ik laat ze lekker er uit, ze worden nu nouwlijks gebruikt. Scheelt ook weer stroom
Oke, maar straalt wel een 2.4 singaal? Dan kan het alsnog een stoor zender zijn natuurlijk
😲
Als hij geen wifi doet, dan straalt hij natuurlijk ook niet op 2.4
Sometimes you need to plan for coincidence
Inderdaad die dingen doen geen 2.4 GHz, tenzij je er een magnetron op aansluit natuurlijk
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Als je goed kijkt heeft die persoon 8 badges. Gewoon even op de naam klikken... en dan zie je dat deze persoon niet alleen 'TV Expert' is.jimmy87 schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:30:
Dat zegt een TV expert, hoe weet die dat zo zeker?
Dat is Boudewijn, een forummoderator die v.z.i.w. normaliter social media e.d. doet. En mee helpt als er veel forumberichten in de wachtrij staan.CreativeS schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:59:
[...]
Als je goed kijkt heeft die persoon 8 badges. Gewoon even op de naam klikken... en dan zie je dat deze persoon niet alleen 'TV Expert' is.
Daarnaast heeft Boudewijn gelijk. Je IP is aan je aansluiting gekoppeld en zolang die niet veranderd houd je je IP. (lees: zolang je niet opgezegd of overstapt van DSL <-> Glasvezel)
Echter is KPN wel vrij om dit IP te wijzigen mochten zij dit nodig vinden
Ik probeerde jimmy dan ook alleen even uit te leggen dat Boudewijn niet alleen 'TV Expert' is... zodat hij in het vervolg daar niet zo 'neerbuigend' over hoeft te doen en dat Boudewijn wel weet waar hij het over heeft. Ondanks dat het topic waar naar verwezen wordt al ruim 2 jaar oud is
Mochten hier trouwens nog meer mensen zijn die een TP-LINK SG3210 switch gebruiken voor hun KPN netwerkje en voor een redelijk bedrag ook de twee glaspoorten in de switch willen gebruiken een tip: vorige week op Aliexpress twee 10GTek 1000baseT koper tranceivers gekocht, en voor €41 inclusief verzending netjes binnen gekregen. Plug & play en je hebt er 2x een gigabit poort op je switch bij...
Beetje duur voor 2 poorten of zie ik dat nou verkeerd?
Ik zou dan eerder een extra switch aansluiten; een stuk goedkoper per poort.
Ik zou dan eerder een extra switch aansluiten; een stuk goedkoper per poort.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Tsja, een extra switch geeft weer meer stroomverbruik. De glaspoorten zaten er toch in...
Erbij? Ik dacht dat die geshared werden met 2 RJ45 poorten.arnoud_h schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:31:
Plug & play en je hebt er 2x een gigabit poort op je switch bij...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee, in de 8 poorts SG3210 zijn dat extra poorten, geen shared poorten.
Ik heb een algemene vraag over een 2de tv aansluiting.
Op dit moment heb ik KPN Alles in 1 Instap pakket, waarbij ik standaard 1 HD ontvanger meegeleverd kreeg.
Echter willen wij nu een 2de tv aansluitingen, nu kan ik via KPN een 2de HD ontvanger "huren" @ 4 euro per maand.
Maar ik zie geregeld op marktplaats dat er hd ontvangers te koop worden aangeboden tegen 15 ~ 20 euro.
Kan ik deze zonder problemen aansluiten? Of zal dan het e.e.a. geblokkeerd worden?
KPN heb ik hierover gesproken en zij zeggen dat dit dan niet werkt? en dat ik via hen een 2de ontvanger moet huren.
Terwijl als ik inlog op MijnKPN er wordt aangegeven dat ik 6 aansluitingen heb.
Klopt dit?
Op dit moment heb ik KPN Alles in 1 Instap pakket, waarbij ik standaard 1 HD ontvanger meegeleverd kreeg.
Echter willen wij nu een 2de tv aansluitingen, nu kan ik via KPN een 2de HD ontvanger "huren" @ 4 euro per maand.
Maar ik zie geregeld op marktplaats dat er hd ontvangers te koop worden aangeboden tegen 15 ~ 20 euro.
Kan ik deze zonder problemen aansluiten? Of zal dan het e.e.a. geblokkeerd worden?
KPN heb ik hierover gesproken en zij zeggen dat dit dan niet werkt? en dat ik via hen een 2de ontvanger moet huren.
Klopt dit?
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Op glasvezel kan je een tweede ontvanger activeren en dat zal werken. Wat er bedoeld wordt in MijnKPN is het maximaal aantal decoders. Als daar bij jou zes staat neem ik aan dat je via glasvezel afneemt bij KPN.AMDFreak schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:05:
Klopt dit?
Op koper (VDSL) werkt dit echter niet of maar half. Ik probeerde het bij een vriendin van me met als gevolg dat op beide decoders de HD functie uitgeschakeld werd en niet meer aan te zetten was. Als een soort straf of zo...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Wij hebben hier in het verleden (aantal jaar geleden) ook 3 van marktplaats geplukt. Toen kon dat, dit werkt nu niet meer.
Volgens mij is het nu zo dat het alleen kan als de ontvangers nog niet gebruikt zijn.. En je dus je (inlog) gegevens nog moet invullen. Dit weet ik niet 100% zeker!
Volgens mij is het nu zo dat het alleen kan als de ontvangers nog niet gebruikt zijn.. En je dus je (inlog) gegevens nog moet invullen. Dit weet ik niet 100% zeker!
[ Voor 3% gewijzigd door Waturus op 20-09-2016 20:13 ]
Ah, had een ander model in gedachten.arnoud_h schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:50:
Nee, in de 8 poorts SG3210 zijn dat extra poorten, geen shared poorten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dus ik kan gewoon via Marktplaats oid een 2de decoder aanschaffen? En dan zou deze automatisch worden geactiveerd?Barre73 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:11:
[...]
Op glasvezel kan je een tweede ontvanger activeren en dat zal werken. Wat er bedoeld wordt in MijnKPN is het maximaal aantal decoders. Als daar bij jou zes staat neem ik aan dat je via glasvezel afneemt bij KPN.
Op koper (VDSL) werkt dit echter niet of maar half. Ik probeerde het bij een vriendin van me met als gevolg dat op beide decoders de HD functie uitgeschakeld werd en niet meer aan te zetten was. Als een soort straf of zo...
Het klopt inderdaad dat ik glasvezel heb.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Je kunt het altijd proberen. Besef wel dat de kans bestaat dat het niet of tijdelijk werkt. Indien je dus 20 euro uitgeeft, wat gelijk staat aan 5 maanden huur, heb je dat dus voor niets gedaan.
Dan laat ik nog achterwege dat je door KPN hierop aangesproken kunt worden ivm schending van voorwaarden (apparatuur huur je, blijven eigendom van KPN).
KPN ziet sowieso dat een tweede ontvanger actief is. Maar de vraag is of de facturatie dan ook automatisch op gang komt, c.q. 4 euro per maand meer betalen?
Activeren van een ontvanger doe je met hetzelfde activatienummer en pincode als op je eerste ontvanger. Deze vind je terug in MijnKPN omgeving en heb je ook per mail gekregen.
Dan laat ik nog achterwege dat je door KPN hierop aangesproken kunt worden ivm schending van voorwaarden (apparatuur huur je, blijven eigendom van KPN).
KPN ziet sowieso dat een tweede ontvanger actief is. Maar de vraag is of de facturatie dan ook automatisch op gang komt, c.q. 4 euro per maand meer betalen?
Activeren van een ontvanger doe je met hetzelfde activatienummer en pincode als op je eerste ontvanger. Deze vind je terug in MijnKPN omgeving en heb je ook per mail gekregen.
[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 20-09-2016 20:47 ]
It ain't stupid if it works!
Weet iemand hier of KPN misschien iets in de configuratie heeft veranderd waardoor bridged netwerken niet meer werken?
Reden:
Vanmiddag kreeg ik een melding op de TV: "De zender is niet beschikbaar". Goed, prima, misschien een storing bij KPN, kan gebeuren.
Maar niks specifieks te vinden, dus ik reboot mijn router (Netgear WNRD3700 met OpenWRT). Daarna weer netjes TV, helemaal top.
Toen mijn vrouw daarna haar PC aanzette, kreeg die alleen geen DHCP adres meer.
Om een lang verhaal kort te maken:
Als ik mijn switch aanzet die het "Internet" verkeer regelt (VLAN6), dan kan ik geen tv meer kijken, want die valt na een periode uit met de melding "De zender is niet beschikbaar".
Mijn OpenWRT is geconfigureerd met de configuratie zoals hier beschreven.
De config ziet er zo uit:
Iemand een idee?
Dit is niet echt ideaal...
PS: Internet via WiFi werkt wel gewoon...
Reden:
Vanmiddag kreeg ik een melding op de TV: "De zender is niet beschikbaar". Goed, prima, misschien een storing bij KPN, kan gebeuren.
Maar niks specifieks te vinden, dus ik reboot mijn router (Netgear WNRD3700 met OpenWRT). Daarna weer netjes TV, helemaal top.
Toen mijn vrouw daarna haar PC aanzette, kreeg die alleen geen DHCP adres meer.
Om een lang verhaal kort te maken:
Als ik mijn switch aanzet die het "Internet" verkeer regelt (VLAN6), dan kan ik geen tv meer kijken, want die valt na een periode uit met de melding "De zender is niet beschikbaar".
Mijn OpenWRT is geconfigureerd met de configuratie zoals hier beschreven.
De config ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
| config interface 'loopback' option ifname 'lo' option proto 'static' option ipaddr '127.0.0.1' option netmask '255.0.0.0' config interface 'lan' option ifname 'eth0.1' option type 'bridge' option proto 'static' option ipaddr '192.168.10.1' option netmask '255.255.254.0' option ip6assign '64' option ip6hint '1' option dns '8.8.4.4 8.8.8.8 2001:4860:4860::8844 2001:4860:4860::8888' config interface 'wan' option ifname 'eth1.6' option proto 'pppoe' option username 'weggehaald@direct-adsl' option password 'weggehaald' config interface 'wan6' option ifname '@wan' option proto 'dhcpv6' option reqaddress 'try' option reqprefix 'auto' config globals 'globals' option ula_prefix 'fd3b:c7f1:2297::/48' config interface 'iptv' option ifname 'eth0.4 eth1.4' option proto 'none' option type 'bridge' config interface 'voip' option ifname 'eth0.7 eth1.7' option proto 'none' option type 'bridge' config switch option name 'rtl8366s' option reset '1' option enable_vlan '1' option blinkrate '2' option max_length '3' option enable_vlan4k '1' config switch_vlan option device 'rtl8366s' option vlan '1' option ports '0 1 5t' config switch_vlan option device 'rtl8366s' option vlan '4' option ports '3 5t' config switch_vlan option device 'rtl8366s' option vlan '6' option ports '5t' config switch_vlan option device 'rtl8366s' option vlan '7' option ports '2t 5t' config switch_port option device 'rtl8366s' option port '0' option pvid '1' config switch_port option device 'rtl8366s' option port '1' option led '6' option pvid '1' config switch_port option device 'rtl8366s' option port '2' option led '9' option pvid '10' config switch_port option device 'rtl8366s' option port '3' option pvid '4' config switch_port option device 'rtl8366s' option port '4' config switch_port option device 'rtl8366s' option port '5' option led '6' |
Iemand een idee?
Dit is niet echt ideaal...
PS: Internet via WiFi werkt wel gewoon...
Nee, dat komt niet op gang.vr6-only schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:46:
Ik heb wel gemerkt dat het beter werkt om de bestaande ontvanger even los te koppelen en weg te zetten, dan de tweede ontvanger op die plek aan te sluiten en op te starten. Aan het einde van het opstarten kom je bij in het invullen van de activatiegegevens (inderdaad je abonneenummer en je pincode) en als het helemaal klaar is zie je vanzelf beeld.
Dan kan je die ontvanger uitzetten, loshalen en neerzetten waar je 'em wilde hebben.
Eerste ontvanger weer aansluiten en klaar.
Ik heb KPN nu 3 maanden en ik ben niet tevreden:
- KPN TV box blijft vaak hangen en is traag. Je kunt niet zomaar iets terugkijken zoals bij horizon tv online. Alles moet eerst opgenomen zijn. Heb van ellende maar weer een KNIPPR account aangemaakt
. Daarmee kan ik tenminste -alles- terugkijken met een vloeiende interface op mijn Apple TV 4
- Pauzeren en spelen zit een irritante 1-2 seconde vertraging in.
- De opnames die gestart zijn vanaf de app zijn niet in HD terug te kijken op de TV. Echt belachelijk dit.
- Als een programma al gestart is kan ik met de groene knop terug maar ik kan niet besluiten om dat alsnog op te nemen. Meer irritant dan echt een probleem.
- Mijn internet snelheid is flink naar beneden gegaan (180MB/s->90MB/s). Gewoon teleurstellend.
- HBO kan ik niet terugkijken met mijn Apple TV 4 en via de KPN TV box kijken is het supertraag en brak.
- Het spotify abonnement is nutteloos omdat ik het niet kan uitbreiden naar Family. Nu ligt die eigenlijk weg te stoffen
[ Voor 16% gewijzigd door Spam op 23-09-2016 16:13 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ik ervaar geen problemen met TV, als je je tv box via een "domme" switch hebt aangesloten en daar ook andere pc etc... aan hebt hangen of meerdere tv boxen dan kan dat idd wel een probleem zijn. sluit je tv dan rechtstreeks op de EB of koop een switch die er wel mee overweg kan... dan heb je het probleem minder verwacht ik.Spam schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:24:
Ik heb KPN nu 3 maanden en ik ben niet tevreden:Het enige voordeel is de combi met mobiele abonnementen. Echter ben ik van 67 naar 70 euro per maand gegaan en eigenlijk niet echt iets opgeschoten. Denken jullie dat het zin heeft om KPN hierover te bellen? Ik ben zeer gaan twijfelen aan de wijsheid van mijn beslissing
- KPN TV box blijft vaak hangen en is traag. Je kunt niet zomaar iets terugkijken zoals bij horizon tv online. Alles moet eerst opgenomen zijn. Heb van ellende maar weer een KNIPPR account aangemaakt
. Daarmee kan ik tenminste -alles- terugkijken met een vloeiende interface op mijn Apple TV 4
- Pauzeren en spelen zit een irritante 1-2 seconde vertraging in.
- De opnames die gestart zijn vanaf de app zijn niet in HD terug te kijken op de TV. Echt belachelijk dit.
- Als een programma al gestart is kan ik met de groene knop terug maar ik kan niet besluiten om dat alsnog op te nemen. Meer irritant dan echt een probleem.
- Mijn internet snelheid is flink naar beneden gegaan (180MB/s->90MB/s). Gewoon teleurstellend.
- HBO kan ik niet terugkijken met mijn Apple TV 4 en via de KPN TV box kijken is het supertraag en brak.
- Het spotify abonnement is nutteloos omdat ik het niet kan uitbreiden naar Family. Nu ligt die eigenlijk weg te stoffen
mijn snelheid zoals afgenomen 500-500 is hoger in praktijk (wel met eigen apparatuur, maar de V10 kan het ook aan volgens mij)
ESET software nodig? Let me know 😄
KPN heeft geen abo's met dergelijke snelhedenSpam schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:24:

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 23-09-2016 23:27 ]
Oscar Wilde
Dan moet je uiteraard in de app wel de opname instellen op de hd zenders.Spam schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:24:
Ik heb KPN nu 3 maanden en ik ben niet tevreden:
(Androidapp: eerst bij zenders "alle zenders" kiezen ipv online zenders. Dan een tijdje naar rechts scrollen in de zenders. Dan kom je vanzelf bij de "HD zenders" en kun je daar een programma opnemen. Dat scrollen naar de hd zenders is bloedirritant inderdaad. Maar de mogelijkheid is er wel degelijk.)
Dat had ik inmiddels ook gevonden maar het werkt niet altijd. Een paar keer opnames gestart die vervolgens niet zichtbaar werden. Ik vind het echt belachelijk dat ik als gebruiker daarover moet nadenken. En andersom kan ik de opnamen van de TV box niet terugkijken op de app. Echt slechtBlo0odyHell schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:24:
[...]
Dan moet je uiteraard in de app wel de opname instellen op de hd zenders.
(Androidapp: eerst bij zenders "alle zenders" kiezen ipv online zenders. Dan een tijdje naar rechts scrollen in de zenders. Dan kom je vanzelf bij de "HD zenders" en kun je daar een programma opnemen. Dat scrollen naar de hd zenders is bloedirritant inderdaad. Maar de mogelijkheid is er wel degelijk.)
Dat al het apparatuur van kpn vlekkenloos gaat werken, moet ik helaas ook nog gaan meemaken. (Betwijfel of ik dat ooit zal meemaken, maar je moet altijd blijven dromen)Spam schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:36:
[...]
Dat had ik inmiddels ook gevonden maar het werkt niet altijd. Een paar keer opnames gestart die vervolgens niet zichtbaar werden. Ik vind het echt belachelijk dat ik als gebruiker daarover moet nadenken. En andersom kan ik de opnamen van de TV box niet terugkijken op de app. Echt slecht
Ik heb ook wel eens dat de opnames via de app niet zichtbaar zijn op de tv. Echter als ik dan de setopbox opnieuw opstart (stroom eraf en erop), staan ze er opeens tussen.
Tja, workaround... even kortstondig de box van het stroom en de opnames ingesteld via app zijn zichtbaar.Spam schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:36:
Dat had ik inmiddels ook gevonden maar het werkt niet altijd. Een paar keer opnames gestart die vervolgens niet zichtbaar werden.
Edit: @Blo0odyHell was me voor by a long shot
[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 24-09-2016 13:35 ]
Ik ga KPN eens bellen en vragen of ik niet gewoon van abonnement kan veranderen naar internet only. De vaste telefoon gebruiken we namelijk niet. Maar dat zal wel weer niet kunnen...Blo0odyHell schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:02:
[...]
Dat al het apparatuur van kpn vlekkenloos gaat werken, moet ik helaas ook nog gaan meemaken. (Betwijfel of ik dat ooit zal meemaken, maar je moet altijd blijven dromen)
Ik heb ook wel eens dat de opnames via de app niet zichtbaar zijn op de tv. Echter als ik dan de setopbox opnieuw opstart (stroom eraf en erop), staan ze er opeens tussen.
Die kan je gewoon terug kijken mits ze opgenomen zijn in SD zijn en geen HD.Spam schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:36:
[...]
Dat had ik inmiddels ook gevonden maar het werkt niet altijd. Een paar keer opnames gestart die vervolgens niet zichtbaar werden. Ik vind het echt belachelijk dat ik als gebruiker daarover moet nadenken. En andersom kan ik de opnamen van de TV box niet terugkijken op de app. Echt slecht
http://kpn-customer.custh...pb25JRCI6IkNtOXN2cl9tIn0.
Ja dat weet ik maar het slaat nergens op. Als gebruiker moet ik dus bij opnamen gaan nadenken over -waar- ik het terug ga kijken. Regulier opgenomen programma's (zoals dwdd) moet ik dan eigenlijk in SD en HD opnemen. Sorry maar dat is totaal niet gebruiksvriendelijk. Klaarblijkelijk kan KPN het wel voor elkaar krijgen bij hun PLAY dienstninjazx9r98 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:42:
[...]
Die kan je gewoon terug kijken mits ze opgenomen zijn in SD zijn en geen HD.
http://kpn-customer.custh...pb25JRCI6IkNtOXN2cl9tIn0.
Ja dat werkt. het is zelf zo dat wanneer je jouw klant abboneenummer in de decode/tv kastje zet en neemt tv kast je mee naar een andere willekeurig KPN aansluiting dat je daar jou tv zenders en opnamens terug kan kijken.AMDFreak schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:05:
Klopt dit?
Altijd leuk als je een kastje op markt plaats koopt dat je dan gratis mee kan kijken met het abbo van de de vorrige eigenaar. Heeft die gebruiker fox of hbo dan kijk voor altijd (tot je het kastje reset ) gratis mee. Zo ken ik mensen die de 4K pilot van KPN door geven binnen het bedrijf waar ze werken. Zolang je adsl maar 20mbit is kan je 4k kijken en KPN maar selecteren aan de poort dat je aansluiting aan ingewikkelde eisen moet voldoen terwijl het bij afgekeurde aansluiting prima werkt ;-)
De beveiliging van KPN is zo lek als een mandje wat dat betreft ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 24-09-2016 21:30 ]
Lesdictische is mijn hash#
Volgensmij werkt dat niet meer. elke 24/48 uur wordt er een check uitgevoerd en moet je indien de stb niet op jouw account staat opnieuw je gegevens invoeren.
Ik kan bevestigen dat dit NIET werkt, zoals Jan-Man aangeeft voert KPN Checks uit, waardoor elke laatst aangemelde STB van het netwerk gegooid word. Vroeger werkte het wel, maar sinds een half-jaar tot een jaar zit er wel degelijk een controle op.xbeam schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:20:
[...]
Ja dat werkt. het is zelf zo dat wanneer je jouw klant abboneenummer in de decode/tv kastje zet en neemt tv kast je mee naar een andere willekeurig KPN aansluiting dat je daar jou tv zenders en opnamens terug kan kijken.
Altijd leuk als je een kastje op markt plaats koopt dat je dan gratis mee kan kijken met het abbo van de de vorrige eigenaar. Heeft die gebruiker fox of hbo dan kijk voor altijd (tot je het kastje reset ) gratis mee. Zo ken ik mensen die de 4K pilot van KPN door geven binnen het bedrijf waar ze werken. Zolang je adsl maar 20mbit is kan je 4k kijken en KPN maar selecteren aan de poort dat je aansluiting aan ingewikkelde eisen moet voldoen terwijl het bij afgekeurde aansluiting prima werkt ;-)
De beveiliging van KPN is zo lek als een mandje wat dat betreft ;-)
issue kan ook voorkomen als je een STB Ruilt en deze niet afmeldt, dan kan het zijn dat je nieuwe STB uitvalt omdat op je naam dan meerdere ontvangers staan.
Appart dat er dan vrienden zijn die tv kijken op mijn abbo ( delen de kosten) en gewoon mijn stb thuis hebben staan?itxs schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:20:
[...]
Ik kan bevestigen dat dit NIET werkt, zoals Jan-Man aangeeft voert KPN Checks uit, waardoor elke laatst aangemelde STB van het netwerk gegooid word. Vroeger werkte het wel, maar sinds een half-jaar tot een jaar zit er wel degelijk een controle op.
issue kan ook voorkomen als je een STB Ruilt en deze niet afmeldt, dan kan het zijn dat je nieuwe STB uitvalt omdat op je naam dan meerdere ontvangers staan.
Lesdictische is mijn hash#
Kan zijn dat men controleert op het aantal fysieke devices per aansluitpunt (Jou glasvezel "ID")xbeam schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:46:
[...]
Appart dat er dan vrienden zijn de tv kijken op mijn abbo ( delen de kosten) en gewoon mijn stb bij hem thuis hebben staan?
Wellicht dat dit los staat of je een Device bij iemand anders inzet met jou IPTV Gegevens...
Die variant heb ik nog niet getest..
[ Voor 6% gewijzigd door itxs op 25-09-2016 17:45 ]
Op dit moment een redelijk tevreden gebruiker van Ziggo. Met regelmaat werkt het terug kijken van een programma niet en maak ik weinig gebruik van extra opties als MyPrime.
Per december 2016 kunnen mijn vriendin en ik ons nieuwbouw huisje in waar er de mogelijkheid is tot glasvezel. Ik ben dan ook aan het oriënteren om de overstap te maken naar een glasvezel provider. KPN lijkt een serieuze optie omdat we samen ook november van mobiele telefoonprovider mogen wisselen.
Toch wordt ik wat huiverig van een aantal verhalen die ik hier lees. Uiteraard is dit bij elke provider wel... Toch wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn. Op dit moment heb ik een Netgear R7000 aan de modem hangen van Ziggo. Over KPN lees ik over modems V8,V9 & V10. V8 & V9 zouden alleen 2.4Ghz aankunnen? Als ik daar mijn eigen Nighthawk aan koppel is wel mogelijk om met zo'n modem de 5.0Ghz WiFi te kunnen zenden? Uiteraard kan ik ook proberen een V10 te eisen maar ik wil het risico niet lopen dat ik die niet krijg en daardoor alleen 2.5Ghz mogelijkheden heb in mijn huis. Daarnaast zou ik dan de V10 beneden kunnen gebruiken en mijn huidige Nighthawk op zolder kunnen plaatsen. Ik hoop dat iemand kan bevestigen dat 5.0Ghz met gebruik van een eigen router gewoon mogelijk is ondanks een eventueel gebruik moeten maken van V8,V9. Ook hoor ik het graag als mensen gewoon een Ziggo abonnement aanraden aangezien ik nu voor het eerst van glasvezel gebruik zou gaan maken.
Per december 2016 kunnen mijn vriendin en ik ons nieuwbouw huisje in waar er de mogelijkheid is tot glasvezel. Ik ben dan ook aan het oriënteren om de overstap te maken naar een glasvezel provider. KPN lijkt een serieuze optie omdat we samen ook november van mobiele telefoonprovider mogen wisselen.
Toch wordt ik wat huiverig van een aantal verhalen die ik hier lees. Uiteraard is dit bij elke provider wel... Toch wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn. Op dit moment heb ik een Netgear R7000 aan de modem hangen van Ziggo. Over KPN lees ik over modems V8,V9 & V10. V8 & V9 zouden alleen 2.4Ghz aankunnen? Als ik daar mijn eigen Nighthawk aan koppel is wel mogelijk om met zo'n modem de 5.0Ghz WiFi te kunnen zenden? Uiteraard kan ik ook proberen een V10 te eisen maar ik wil het risico niet lopen dat ik die niet krijg en daardoor alleen 2.5Ghz mogelijkheden heb in mijn huis. Daarnaast zou ik dan de V10 beneden kunnen gebruiken en mijn huidige Nighthawk op zolder kunnen plaatsen. Ik hoop dat iemand kan bevestigen dat 5.0Ghz met gebruik van een eigen router gewoon mogelijk is ondanks een eventueel gebruik moeten maken van V8,V9. Ook hoor ik het graag als mensen gewoon een Ziggo abonnement aanraden aangezien ik nu voor het eerst van glasvezel gebruik zou gaan maken.
De Experiabox V10 ondersteund zowel 2,4 Ghz als 5,0 Ghz.AlexSaxoMusic schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:03:Over KPN lees ik over modems V8,V9 & V10. V8 & V9 zouden alleen 2.4Ghz aankunnen? Als ik daar mijn eigen Nighthawk aan koppel is wel mogelijk om met zo'n modem de 5.0Ghz WiFi te kunnen zenden? Uiteraard kan ik ook proberen een V10 te eisen maar ik wil het risico niet lopen dat ik die niet krijg en daardoor alleen 2.5Ghz mogelijkheden heb in mijn huis. Daarnaast zou ik dan de V10 beneden kunnen gebruiken en mijn huidige Nighthawk op zolder kunnen plaatsen. Ik hoop dat iemand kan bevestigen dat 5.0Ghz met gebruik van een eigen router gewoon mogelijk is ondanks een eventueel gebruik moeten maken van V8,V9.
Dus zelf zie ik het probleem niet van je vraagstelling.
Je Nighthawk moet geen problemen daarin geven.
Ik lees dat zelfs nu nieuwe gebruikers van KPN nog de oude Experiaboxen ontvangen... Ik wil daarmee niet gefopt worden in december. Thanks voor je snelle respons.hb96 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:06:
[...]
De Experiabox V10 ondersteund zowel 2,4 Ghz als 5,0 Ghz.
Dus zelf zie ik het probleem niet van je vraagstelling.
Je Nighthawk moet geen problemen daarin geven.
Je kan altijd je eigen router achter de Experiabox hangen. Dat is het punt niet. Maar dan kan je die niet als router gebruiken maar "slechts" als Accesspoint. Dus aansluiten op een LAN poort van de Experiabox en DHCP en dergelijke allemaal uitzetten.AlexSaxoMusic schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:03:
Op dit moment een redelijk tevreden gebruiker van Ziggo. Met regelmaat werkt het terug kijken van een programma niet en maak ik weinig gebruik van extra opties als MyPrime.
Wil je de routerfuncties van de Experiabox omzeilen met je eigen router? Kijk dan op www.netwerkje.com
Je kan inderdaad een ouder exemplaar ontvangen, die ondersteunen echter alleen maar 2,4 GhzAlexSaxoMusic schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:11:
[...]
Ik lees dat zelfs nu nieuwe gebruikers van KPN nog de oude Experiaboxen ontvangen... Ik wil daarmee niet gefopt worden in december. Thanks voor je snelle respons.
Lijkt mij dat het geen probleem mag zijn om de V10 te ontvangen.
Wat is dit dan...? Ik kan niet mijn eigen Nighthawk router gebruiken om bekabelde apparatuur (PS4, Raspberri Pi) eraan te hangen en Wifi signalen te laten uitzenden zoals ik nu doe met Ziggo?Barre73 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:12:
[...]
Je kan altijd je eigen router achter de Experiabox hangen. Dat is het punt niet. Maar dan kan je die niet als router gebruiken maar "slechts" als Accesspoint. Dus aansluiten op een LAN poort van de Experiabox en DHCP en dergelijke allemaal uitzetten.
Wil je de routerfuncties van de Experiabox omzeilen met je eigen router? Kijk dan op www.netwerkje.com
Zal op mijn gemak eens je link doorlezen maar op het eerste gezicht ziet er naar uit alsof ik dan flink moet gaan knutselen. Heeft stiekem niet direct de voorkeur.
Dat kan wel en ik had dezelfde situatie:AlexSaxoMusic schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:20:
[...]
Wat is dit dan...? Ik kan niet mijn eigen Nighthawk router gebruiken om bekabelde apparatuur (PS4, Raspberri Pi) eraan te hangen en Wifi signalen te laten uitzenden zoals ik nu doe met Ziggo?
Zal op mijn gemak eens je link doorlezen maar op het eerste gezicht ziet er naar uit alsof ik dan flink moet gaan knutselen. Heeft stiekem niet direct de voorkeur.
Begin dit jaar zat ik nog bij Ziggo en had ik een eigen router achter de Ziggo modem hangen en dat werkte prima. De modem staat dan in bridge mode en stuurt alles door naar de router. Mijn eigen router werkte als wifi access en deelde ip adressen uit via dhcp en daar stonden de port forwarders op.
Daarna ben ik naar KPN overgestapt en wilde ik weer gewoon mijn eigen router gebruiken en dat is gelukt. Mijn router hangt weer achter de experia box (ik kreeg v8) en handelt weer alles af (wifi, dhcp, port forwarding etc). Op de experia box heb ik daartoe een DMZ ingesteld met mijn eigen router als DMZ host. Hierdoor worden alle poorten geforward naar mijn eigen router en dat werkt prima. Van alle experia boxen kan alleen de v8 eventueel ook in een echte bridge mode worden gezet, maar dat was bij mij niet nodig.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Gewoon aansluiten en het werkt al. Je hoeft helemaal niets speciaals te doen om dat voor elkaar te krijgen.AlexSaxoMusic schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:20:
[...]
Wat is dit dan...? Ik kan niet mijn eigen Nighthawk router gebruiken om bekabelde apparatuur (PS4, Raspberri Pi) eraan te hangen en Wifi signalen te laten uitzenden zoals ik nu doe met Ziggo?
Maar de boel goed instellen (bijvoorbeeld Wifi uitzetten op de Experiabox) is wel de moeite waard.
Maar, en dat is waar die link voor bedoeld is, indien je de Experiabox enkel wilt gebruiken voor telefonie, kan jij je eigen opstelling maken. Dat is dus voor de veeleisende gebruiker die lekker scripts willen runnen en zogenaamd "controle" willen hebben over "hun" netwerk.

De V8 en V9 modems ondersteunen alle aangeboden snelheden op glasvezel. Echter doen zij inderdaad geen Wifi op 5Ghz. Daarvoor is enkel de V10 geschikt. Jij beschikt over een prima router die je daarvoor kunt inzetten. Staar je dus svp niet blind op onzinverhalen omtrent V8 leveringen bij glasvezel. Reinste onzin. Je kunt tenminste nog wat met de Wifi van de Experiaboxen. Bij Ziggo hebben al hun modems, zelfs de nieuwste Connextbox, grote issues met Wifi (traag, whatsapp werkt niet goed, klappert etc.).
Ergert zich dood aan die gasten die telkens met hele constructies op komen draven en het daarmee nog chaotischer maken voor de leek.
[ Voor 33% gewijzigd door vr6-only op 26-09-2016 13:41 ]
Aanvulling: En als je geen hele gekke dingen doet kan je imo het beste de Netgear in access point mode zetten. Dat is de simpelste oplossing die geen gekke bijwerkingen heeft.vr6-only schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:36:
[...]
Gewoon aansluiten en het werkt al. Je hoeft helemaal niets speciaals te doen om dat voor elkaar te krijgen.
Maar de boel goed instellen (bijvoorbeeld Wifi uitzetten op de Experiabox) is wel de moeite waard.
De Connectbox is echt een draak met wifi. 300 mbit/s speedtest over wifi maar geen stabiele 10 mbit/s video streamDe V8 en V9 modems ondersteunen alle aangeboden snelheden op glasvezel. Echter doen zij inderdaad geen Wifi op 5Ghz. Daarvoor is enkel de V10 geschikt. Jij beschikt over een prima router die je daarvoor kunt inzetten. Staar je dus svp niet blind op onzinverhalen omtrent V8 leveringen bij glasvezel. Reinste onzin. Je kunt tenminste nog wat met de Wifi van de Experiaboxen. Bij Ziggo hebben al hun modems, zelfs de nieuwste Connextbox, grote issues met Wifi (traag, whatsapp werkt niet goed, klappert etc.).

Het oerwoud aan soms ondoordachte complexe oplossingen voordat ze nodig zijn...Ergert zich dood aan die gasten die telkens met hele constructies op komen draven en het daarmee nog chaotischer maken voor de leek.
Hallo iedereen ik heb een vraag ik heb Kpn glasvezel met een ex v10 vanaf vandaag als ik naar mijnip.nl ga zie ik niet meer mijn externe adres maar een vaag lang nummer
2a42:a223:df64:1:38e4:58332:3325:cd17
Heb nummer aangepast dus is niet het echte, als ik in de ex v10 kijk zie ik bij status mijn ip4 ip 145.53......./2a42:a223:df64:1:38e4:58332:3325:cd17
Ik kan nu mijn server thuis niet benaderen vanaf extern weet iemand wat dit is.
Bedankt
2a42:a223:df64:1:38e4:58332:3325:cd17
Heb nummer aangepast dus is niet het echte, als ik in de ex v10 kijk zie ik bij status mijn ip4 ip 145.53......./2a42:a223:df64:1:38e4:58332:3325:cd17
Ik kan nu mijn server thuis niet benaderen vanaf extern weet iemand wat dit is.
Bedankt
Verwijderd
Dat is een IPv6 adres. Daarnaast heb je ook gewoon nog steeds een IPv4 adres. Als je die wilt zien, kun je deze proberen: http://ip4.me/
Oké top bedank vaag dat die plots aanstaat dan.
In Barneveld werkt interactive TV via glasvezel niet meer.
Meer mensen problemen?
Herstart van TV kastje werkt wel, maar nog steeds "zender niet beschikbaar"
Meer mensen problemen?
Herstart van TV kastje werkt wel, maar nog steeds "zender niet beschikbaar"
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Experiabox al herstart??
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik gebruik mn eigen apparatuur. Edgerouter.Tylen schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:27:
Experiabox al herstart??
Probleem is er nu nog steeds.
Scientia Potentia Est
Wat als je het aansluit zoals het hoort, dus met experiabox? Dan kan je uitvinden waar het aan ligt. Als de tv ook niet werkt met experiabox, moet je even bellen ofzo. Zij leveren een dienst en als het niet werkt, dan bel ik gewoon. Helaas ben ik ook wel eens naar de muur gepraat. Ik had pas een goed gesprek met de klantenservice nadat ik zelf had uitgezocht wat he probleem was. Dus als ze niks geks zien, toch maar even doorvragen.HellStorm666 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:18:
[...]
Ik gebruik mn eigen apparatuur. Edgerouter.
[ Voor 26% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 28-09-2016 07:46 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Wij hebben een van de arris boxen (2952 ?) die de error F659 geeft.
Komt geen beeld meer uit, uitzetten wachten en weer aanzetten doet hem ook niet weer tot leven wekken.
Er zitten er 3 aangesloten achter een v10 experia, en de andere 2 doen het wel. Ze zitten via de kleine switch die kpn geleverd heeft op de v10 aangesloten.
Straks kpn maar bellen, maar als iemand een suggestie heeft ?
Edit: verwisseld met andere box en daar doet hij ook dezelfde error geven, dus het lijkt me niet in fysieke pad te zitten.
Wordt morgen omgeruild..
Komt geen beeld meer uit, uitzetten wachten en weer aanzetten doet hem ook niet weer tot leven wekken.
Er zitten er 3 aangesloten achter een v10 experia, en de andere 2 doen het wel. Ze zitten via de kleine switch die kpn geleverd heeft op de v10 aangesloten.
Straks kpn maar bellen, maar als iemand een suggestie heeft ?
Edit: verwisseld met andere box en daar doet hij ook dezelfde error geven, dus het lijkt me niet in fysieke pad te zitten.
Wordt morgen omgeruild..
[ Voor 18% gewijzigd door jacovn op 28-09-2016 08:44 ]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Kastje nog maar eens herstart (4e keer) en nu doet ie t wel.T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:36:
[...]
Wat als je het aansluit zoals het hoort, dus met experiabox? Dan kan je uitvinden waar het aan ligt. Als de tv ook niet werkt met experiabox, moet je even bellen ofzo. Zij leveren een dienst en als het niet werkt, dan bel ik gewoon. Helaas ben ik ook wel eens naar de muur gepraat. Ik had pas een goed gesprek met de klantenservice nadat ik zelf had uitgezocht wat he probleem was. Dus als ze niks geks zien, toch maar even doorvragen.
Scientia Potentia Est
Gelukkig werkt het weer. Hopelijk blijft het werken voor een lange tijd.HellStorm666 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:50:
[...]
Kastje nog maar eens herstart (4e keer) en nu doet ie t wel.
Check je static route... Had ik twee weken geleden ook.HellStorm666 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:18:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Die klopte nog.Tylen schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:02:
[...]
Check je static route... Had ik twee weken geleden ook.
Scientia Potentia Est
Wat ik mij afvroeg is waarom op diverse vergelijking sites worden aangegeven dat KPN een vast ip levert bij een kpn glasvezel verbinding.
KPN levert toch gewoon een dynamisch ip adres? Dat het bijna nooit veranderd wil nog niet zeggen dat je een vast ip adres hebt.
KPN levert toch gewoon een dynamisch ip adres? Dat het bijna nooit veranderd wil nog niet zeggen dat je een vast ip adres hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 28-09-2016 12:21 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Doe discussie is een paar pagina's terug reeds gevoerd.
Conclusie je krijgt een dynamisch ip maar die veranderd nooit tenzij je van koper naar bijv glas gaat of andersom.
Conclusie je krijgt een dynamisch ip maar die veranderd nooit tenzij je van koper naar bijv glas gaat of andersom.
Of bij verhuizing.
Poort, NT en Experiabox swap hebben geen invloed op verandering van het IP adres. Bij Ziggo krijg je bijvoorbeeld een nieuw IP adres bij plaatsing van een nieuw modem.
Poort, NT en Experiabox swap hebben geen invloed op verandering van het IP adres. Bij Ziggo krijg je bijvoorbeeld een nieuw IP adres bij plaatsing van een nieuw modem.
[ Voor 115% gewijzigd door vr6-only op 28-09-2016 13:51 ]
of als hij langer dan de leasetijd uit heeft gestaanvr6-only schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:50:
Of bij verhuizing.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Next hup al gecheckt?HellStorm666 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:18:
[...]
ESET software nodig? Let me know 😄
Volgende week komt de monteur bij ons glasvezel installeren. Tot nu toe loopt het niet vlekkeloos bij KPN en heb ik niet het idee dat KPN me ook maar ergens mee wil helpen.
Ik heb via internet mijn pakket samengesteld. Daarna kreeg ik een mail met bevestiging, maar daar blijkt het plus pakket niet bij te zitten. Ik bellen met de helpdesk. 20 minuten in de wacht. Vervolgens zegt het meisje aan de telefoon dat ze mijn bestelling niet kan vinden. Ze zet me in de wacht en vervolgens word de verbinding verbroken. Niet fijn.
Dus nog een keer terugbellen. Nu 10 minuten in de wacht. Ander meisje aan de telefoon die mijn bestelling wel kon vinden, maar niet aan kon passen. Ik gaf aan dat het een kortingsactie was en dat ik hiervan wel gebruik wil maken. Ze maakte er een notitie van en als ik aangesloten ben zullen ze dit corrigeren. Vervolgens vraag ik of ik hiervan een schriftelijke bevestiging kan krijgen, maar dat was niet mogelijk.
In datzelfde telefoongesprek heb ik gevraagd of ik wel de experiabox v10 krijg omdat ik ook gebruik wil maken van de 5 Ghrz band. Dit konden ze niet beloven.
Gisteren kwam dan eindelijk het pakket binnen met, je raadt het al, de experiabox v9.
Kan gebeuren, dus ik bel weer met de servicedesk. Daar word ik in de wacht gezet en de meneer die ik daarna aan de lijn krijg vertelt me doodleuk dat ze niet verplicht zijn om een experiabox v10 te leveren omdat de v9 ook voldoet. Ik geef vriendelijk aan waarom ik de v10 wil hebben en het antwoord is dat ik die extra band niet nodig heb. Ze gaan hem dus niet omwisselen.
Ik heb nu al spijt van mijn overstap en dan ben ik nog niet eens aangesloten.
Tot zover mijn ervaring met KPN Glasvezel zonder dat ik nog aangesloten ben.
Ik heb via internet mijn pakket samengesteld. Daarna kreeg ik een mail met bevestiging, maar daar blijkt het plus pakket niet bij te zitten. Ik bellen met de helpdesk. 20 minuten in de wacht. Vervolgens zegt het meisje aan de telefoon dat ze mijn bestelling niet kan vinden. Ze zet me in de wacht en vervolgens word de verbinding verbroken. Niet fijn.
Dus nog een keer terugbellen. Nu 10 minuten in de wacht. Ander meisje aan de telefoon die mijn bestelling wel kon vinden, maar niet aan kon passen. Ik gaf aan dat het een kortingsactie was en dat ik hiervan wel gebruik wil maken. Ze maakte er een notitie van en als ik aangesloten ben zullen ze dit corrigeren. Vervolgens vraag ik of ik hiervan een schriftelijke bevestiging kan krijgen, maar dat was niet mogelijk.
In datzelfde telefoongesprek heb ik gevraagd of ik wel de experiabox v10 krijg omdat ik ook gebruik wil maken van de 5 Ghrz band. Dit konden ze niet beloven.
Gisteren kwam dan eindelijk het pakket binnen met, je raadt het al, de experiabox v9.
Kan gebeuren, dus ik bel weer met de servicedesk. Daar word ik in de wacht gezet en de meneer die ik daarna aan de lijn krijg vertelt me doodleuk dat ze niet verplicht zijn om een experiabox v10 te leveren omdat de v9 ook voldoet. Ik geef vriendelijk aan waarom ik de v10 wil hebben en het antwoord is dat ik die extra band niet nodig heb. Ze gaan hem dus niet omwisselen.
Eerste gedeelte kan ik me goed voorstellen dat je daarvan baalt. Modem gedeelt daarintegen; loopt niet te zeuren en lees dit topic eens door zou ik zeggen. KPN is niet verplicht jou een v10 te leveren. Als ze dit niet doen moet je zelf zorgen voor de extra 5Ghz band, heel simpel.Teletekst schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:58:
Volgende week komt de monteur bij ons glasvezel installeren. Tot nu toe loopt het niet vlekkeloos bij KPN en heb ik niet het idee dat KPN me ook maar ergens mee wil helpen.
Je hebt zelf via internet het pakket aangevraagd en bent vergeten het pluspakket aan te zetten? Aangezien het een lopende order betreft kan de klantenservice hier geen aanpassingen aan doen. Je kan het later via mijn KPN of via de afstandsbediening aanvragen óf je wordt compleet en krijgt het pakket gratis.Teletekst schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:58:
Daarnaast is het leveren van een V10 niet verplicht. Mocht je de 5ghz band willen dan kan je eventueel zelf een router aanschaffen of de erg gunstig geprijsde wifi versterker van KPN voor €49-,.
Ik vind je reactie wat kort door de bocht.Convoy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:26:
[...]
Eerste gedeelte kan ik me goed voorstellen dat je daarvan baalt. Modem gedeelt daarintegen; loopt niet te zeuren en lees dit topic eens door zou ik zeggen. KPN is niet verplicht jou een v10 te leveren. Als ze dit niet doen moet je zelf zorgen voor de extra 5Ghz band, heel simpel.
Ik heb nu een router met beide bandbreedtes, maar ik heb liever minder kastjes staan dan meer.
En als je een nieuwe klant bent verwacht ik ook gewoon de nieuwste versie box te krijgen.
Als ik een iPhone 7 koop dan krijg ik toch ook geen 6 met de opmerking dat je daar hetzelfde mee kan.
Nee. Pluspakket had ik wel aangezet. Maar stond niet in de bestelling.Gangster93 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:30:
[...]
Je hebt zelf via internet het pakket aangevraagd en bent vergeten het pluspakket aan te zetten? Aangezien het een lopende order betreft kan de klantenservice hier geen aanpassingen aan doen. Je kan het later via mijn KPN of via de afstandsbediening aanvragen óf je wordt compleet en krijgt het pakket gratis.
Daarnaast is het leveren van een V10 niet verplicht. Mocht je de 5ghz band willen dan kan je eventueel zelf een router aanschaffen of de erg gunstig geprijsde wifi versterker van KPN voor €49-,.
Blijkbaar is mijn vraag voor een v10 heel vreemd, maar ik heb liever minder apparaten op de stroom in huis dan meer.
Lees de algemene voorwaarden en je contract dan nog maar eens goed doorTeletekst schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:31:
[...]
Ik vind je reactie wat kort door de bocht.
Ik heb nu een router met beide bandbreedtes, maar ik heb liever minder kastjes staan dan meer.
En als je een nieuwe klant bent verwacht ik ook gewoon de nieuwste versie box te krijgen.
Als ik een iPhone 7 koop dan krijg ik toch ook geen 6 met de opmerking dat je daar hetzelfde mee kan.
Mij was bij bestellen ook een V10 toegezegd: "alle nieuwe glasklanten krijgen een V10". Werd dus ook een V9. Lichtelijk teleurstellend maar zoals hierboven al gemeld: ze leveren meerdere versies uit. Uiteindelijk de wifi versterker erbij gekocht, werkt als een tierelier. Neem het verhaal nog wel ff mee bij het verlengen volgend jaar.Als ex-Ziggo klant verder echt hypertje tevreden tot nu toe.
Wil ook graag over op glas, maar maak me zorgen over de TV. We gebruiken nog zo'n Humax met HD voor opnames en dat werkt voorspelbaar en betrouwbaar, over Horizon en IPtv lees en hoor ik wisselende geluiden. Hoe ervaar jij dat als ex-Ziggo klant?davermanz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:35:
Mij was bij bestellen ook een V10 toegezegd: "alle nieuwe glasklanten krijgen een V10". Werd dus ook een V9. Lichtelijk teleurstellend maar zoals hierboven al gemeld: ze leveren meerdere versies uit. Uiteindelijk de wifi versterker erbij gekocht, werkt als een tierelier. Neem het verhaal nog wel ff mee bij het verlengen volgend jaar.Als ex-Ziggo klant verder echt hypertje tevreden tot nu toe.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik had Horizon bij (ex UPC) Ziggo. Dat vond ik echt een onprettige machine. Trage menu's, bizar trage tv gids. Bij KPN heb ik nu 2 van die kleine Arris kastjes op 2 TV's aangesloten. Opnemen in de cloud itt op de harde schijf. Dus op beide TV's je opnames kunnen kijken. Veel meer kunnen opnemen dan op de HD van de horizon. Zapsnelheid ruim voldoende, menu's gewoon snel en overzichtelijk. TV gids snel. Kwaliteit van het beeld doet voor mij niet onder voor Ziggo.
Er zullen ongetwijfeld wat dingen zijn die er voor sommige mensen juist positief uitspringen bij Ziggo (sportkanalen enzo) maar voor mij persoonlijk niet. Ik vind KPN tot nu toe echt stukken fijner. Vrouwlief wil niet meer terug naar Ziggo ook
Er zullen ongetwijfeld wat dingen zijn die er voor sommige mensen juist positief uitspringen bij Ziggo (sportkanalen enzo) maar voor mij persoonlijk niet. Ik vind KPN tot nu toe echt stukken fijner. Vrouwlief wil niet meer terug naar Ziggo ook
That's all I needed to knowdavermanz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:54:
Ik had Horizon bij (ex UPC) Ziggo. Dat vond ik echt een onprettige machine. Trage menu's, bizar trage tv gids. Bij KPN heb ik nu 2 van die kleine Arris kastjes op 2 TV's aangesloten. Opnemen in de cloud itt op de harde schijf. Dus op beide TV's je opnames kunnen kijken. Veel meer kunnen opnemen dan op de HD van de horizon. Zapsnelheid ruim voldoende, menu's gewoon snel en overzichtelijk. TV gids snel. Kwaliteit van het beeld doet voor mij niet onder voor Ziggo.
Maare, thx voor de info! Zag ook dat eigen router gebruiken ook nog steeds kan, dus das mooi. Geen reden meer om over te stappen
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Je kunt 2 weken lang kosteloos annuleren, wat houdt je tegen?Teletekst schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:58:
Ik herken dit overigens totaal niet. Had me ooit voorgenomen KPN voor eeuwig de rug toe te keren, na wat monopolistische perikelen, maar moet zeggen dat ze de afgelopen jaren behoorlijk veranderd zijn. Qua service en qua prijs tov de concurrenten.
Ook bij mij ging er iets mis met de internetorder. Gebeld, zeer vriendelijke dame zocht het voor me uit en zou me de volgende dag terugbellen. Dat gebeurde, op het afgesproken tijdstip. Meteen wat andere zaken geregeld, perfect.
Monteur kwam op afgesproken tijd, prima kerel en had na 10 minuten alles voor elkaar, ik had eea voorbereid, toegegeven
Eergisteren om een managed switch gevraagd (ivm TV aansluiten), gisteren plofte de switch op de mat (kosteloos).
Daarbij werkt mijn verbinding boven verwachting, super stabiel en dat voor een paar knaken meer dan mijn Telfort abo.
Het kan dus wel.
Een iPhone koop je, een Experiabox krijg je in bruikleen. Je vergelijking gaat dus mank...Teletekst schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:31:
[...]
Ik vind je reactie wat kort door de bocht.
Als je een dualband router hebt, dan kan je die altijd aansluiten op de Experiabox en als AP instellen. Is je band-probleem opgelost. Maar ja, dan heb je inderdaad een extra apparaat.
[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 30-09-2016 19:41 ]
Ik heb een vraag:
Heb tv en internet via KPN glasvezel. Experiabox V9 hangt in de meterkast. Heb een digitus 8 poorts patchpanel in de meterkast gemonteerd. Ik heb o.a. in de huiskamer een 2 poorts walloutlet. ik wil 1 poort gebruiken om de STB aan te sluten. Deze walloutletpoort is via het patchpanel op de experiabox aangesloten. Omdat ik meerdere apparaten op het internet wil aansluiten in de huiskamer zal ik een switch moeten gaan gebruiken omdat ik nog maar 1 walloutletpoort over heb. Kan dit gewoon een unmanaged switch zijn aangezien de STB op de experiabox is aangesloten? Verder wil ik ook nog een switch in de meterkast hangen omdat ik ook daar poorten te kort kom. Kan ik dan ook hier gewoon een unmanaged switch gebruiken? Deze hang ik dan aan de experiabox en de andere poorten sluit ik aan op de patchpanelpoorten die puur voor internet zijn bedoeld. De patchpanelpoorten voor tv sluit ik direct aan op de expariabox. Het is toch ook gewoon mogelijk om de switch van de huiskamer via de patchpanel op de switch in de meterkast aan te sluiten..?
p.s. Ik heb wat gelezen op netwerkje.com maar dat werd met iets te ingewikkeld op het gegeven moment en ik ben vooralsnog niet van plan om een eigen router te gaan gebruiken.
Heb tv en internet via KPN glasvezel. Experiabox V9 hangt in de meterkast. Heb een digitus 8 poorts patchpanel in de meterkast gemonteerd. Ik heb o.a. in de huiskamer een 2 poorts walloutlet. ik wil 1 poort gebruiken om de STB aan te sluten. Deze walloutletpoort is via het patchpanel op de experiabox aangesloten. Omdat ik meerdere apparaten op het internet wil aansluiten in de huiskamer zal ik een switch moeten gaan gebruiken omdat ik nog maar 1 walloutletpoort over heb. Kan dit gewoon een unmanaged switch zijn aangezien de STB op de experiabox is aangesloten? Verder wil ik ook nog een switch in de meterkast hangen omdat ik ook daar poorten te kort kom. Kan ik dan ook hier gewoon een unmanaged switch gebruiken? Deze hang ik dan aan de experiabox en de andere poorten sluit ik aan op de patchpanelpoorten die puur voor internet zijn bedoeld. De patchpanelpoorten voor tv sluit ik direct aan op de expariabox. Het is toch ook gewoon mogelijk om de switch van de huiskamer via de patchpanel op de switch in de meterkast aan te sluiten..?
p.s. Ik heb wat gelezen op netwerkje.com maar dat werd met iets te ingewikkeld op het gegeven moment en ik ben vooralsnog niet van plan om een eigen router te gaan gebruiken.
Ik zie geen bezwaar. Dat moet allemaal prima werken.MindCtrller schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:36:
Ik heb een vraag:
Dit gaat gewoon werken, het tv signaal gaat namelijk niet door de switches.MindCtrller schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:36:
Ik heb een vraag:
Bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik het zo realiseren
Bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat je inmiddels wel tevreden bent.davermanz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:35:
Ik hoop dat ik dat over een paar maanden ook hier kom melden.
Iemand schreef dat ik kon annuleren want twee weken bedenktijd. Ik heb het pakket pas gekregen nadat de twee weken bedenktijd verstreken waren. Dus annuleren kan niet meer. Ik vind het gewoon jammer als er iets wordt toegezegd en vervolgens niet nagekomen. Als ik dan vriendelijk bel en dit uitleg krijg ik een heel ander verhaal. Dat vind ik jammer. Reden dat ik het hier gemeld heb is omdat dit topic vraagt om ervaringen.
"Iemand" was ik, paar berichten hierboven . Na ontvangst van de box is het helaas te laat.Teletekst schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 09:32:
[...]
Iemand schreef dat ik kon annuleren want twee weken bedenktijd. Ik heb het pakket pas gekregen nadat de twee weken bedenktijd verstreken waren. Dus annuleren kan niet meer. Ik vind het gewoon jammer als er iets wordt toegezegd en vervolgens niet nagekomen. Als ik dan vriendelijk bel en dit uitleg krijg ik een heel ander verhaal. Dat vind ik jammer. Reden dat ik het hier gemeld heb is omdat dit topic vraagt om ervaringen.
Als je persé wilt, kan er geruild worden. Je moet het een beetje treffen met de medewerker, als ik wat verder lees in dit topic. Als de V9 defect is, is het geen probleem. Mijn contactpersoon ging daar creatief mee om, zal ik maar zeggen. Succes.
Je verwoord het hier wel (imo) op de goede manier, namelijk in termen van toegezegd/teleurgesteld/verkeerde verwachtingen. Eerder in dit topic is er wat discussie geweest over de verwachtingen die KPN schept en hoe een Experiabox V9 daar in jouw situatie niet aan voldoet.Teletekst schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 09:32:
[...]
En dat geschepte verwachtingen en het contract boven algemene voorwaarden gaan
Ik zou het zelf nog een keer proberen via een contact/klachten formulier op website (soms andere afhandeling), Twitter, of door te bellen na de "late" helpdesk. Volgens dit topic zitten er na 22:00 beter getrainde medewerkers?
Ik las, nadat ik mijn reactie had geplaatst, inderdaad dat jij dat was die dat had geschreven.Joepla schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:38:
[...]
"Iemand" was ik, paar berichten hierboven . Na ontvangst van de box is het helaas te laat.
Als je persé wilt, kan er geruild worden. Je moet het een beetje treffen met de medewerker, als ik wat verder lees in dit topic. Als de V9 defect is, is het geen probleem. Mijn contactpersoon ging daar creatief mee om, zal ik maar zeggen. Succes.
Afijn, ik wacht het verder af. Ik ga niet meer bellen want er staat vast wel een notitie dat ik dat al gedaan heb.
Monteurs ervaren zelf ook erg veel last van de "voorkant" het beloven van gratis materiaal enz.
In mijn ogen is een modem een modem. Alleen door de beloftes komen er verwachtingen.
In principe staat er duidelijk op de site wat gratis is en betaald.
Voor een monteur soms lastig om hier mee om te gaan omdat hij of zij niet weet wat er beloofd is.
In mijn ogen is een modem een modem. Alleen door de beloftes komen er verwachtingen.
In principe staat er duidelijk op de site wat gratis is en betaald.
Voor een monteur soms lastig om hier mee om te gaan omdat hij of zij niet weet wat er beloofd is.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik heb een expediabox v8 en ik krijg port forwarding niet aan de praat. Ik wil mijn SSH poort van mijn thuisserver forwarden naar poort 65531 (extern). Dat doe ik als volgt in de web-interface:

Maar toch kan ik niet connecten op mijn publieke internet ipadres. Intern kan ik wel gewoon naar de server connecten, er draait ook geen firewall op de server.

Maar toch kan ik niet connecten op mijn publieke internet ipadres. Intern kan ik wel gewoon naar de server connecten, er draait ook geen firewall op de server.
Dit is geen v8.
vortexnl1982 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:20:
Ik heb een expediabox v8 en ik krijg port forwarding niet aan de praat. Ik wil mijn SSH poort van mijn thuisserver forwarden naar poort 65531 (extern). Dat doe ik als volgt in de web-interface:
[afbeelding]
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Inderdaad, je hebt gelijk ! Het is de V9.
Je moet die port ook nog toewijzen aan het ip van je server dan werkt het pas.vortexnl1982 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:20:
[afbeelding]
Kan het zijn dat een V9 router die nog niet aan de WAN kant is aangesloten aan de LAN kant geen DHCP uitgeeft?
Ik heb gisteren het KPN glaspakket ontvangen, over een week is de overstap van mijn huidige VDSL. Ik heb zojuist in de meterkast alles alvast aangesloten minus de NT box. Ik heb een eigen dual-WAN router achter de isp-router en heb de LAN2 van de KPN V9 op de 2e WAN poort van mijn router aangesloten en deze poort ingesteld op dhcp. Ik krijg echter geen lease.
Ik heb gisteren het KPN glaspakket ontvangen, over een week is de overstap van mijn huidige VDSL. Ik heb zojuist in de meterkast alles alvast aangesloten minus de NT box. Ik heb een eigen dual-WAN router achter de isp-router en heb de LAN2 van de KPN V9 op de 2e WAN poort van mijn router aangesloten en deze poort ingesteld op dhcp. Ik krijg echter geen lease.
Dat doet hij zeker wel - dus er gaat wat mis..
Router geeft gewoon dhcp lease ongeacht of wan / dsl werkt of niet.
Krijg je wel dhcp op de wifi? Of via kabel naar je pc/laptop.
ik denk dat je het probleem in je eigen router of de kabel moet zoeken.
Krijg je wel dhcp op de wifi? Of via kabel naar je pc/laptop.
ik denk dat je het probleem in je eigen router of de kabel moet zoeken.
Ik zou die NT ook gewoon plaatsen. Denk dat de boel het al wel doet.
Al het werkt (en die kans is redelijk aanwezig) en je hebt signaal dan ga je wel direct betalen! dus als je nou bij een ander zit heb je wel dubbele abonnementskosten.
Heb ik al gedaan:Jan-man schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:12:
[...]
Je moet die port ook nog toewijzen aan het ip van je server dan werkt het pas.

Moeten die poorten niet exact andersom staan?
Als ik je goed begrijp wil je op externe poort 65531 verbinden naar poort 22 op 192.168.2.100. Als dat klopt, dan moet je "start/end port" invullen als 65531, en "map start/end port" op 22 zetten.
Als ik je goed begrijp wil je op externe poort 65531 verbinden naar poort 22 op 192.168.2.100. Als dat klopt, dan moet je "start/end port" invullen als 65531, en "map start/end port" op 22 zetten.
Sometimes you need to plan for coincidence
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie