Beste Tweakers,
Ik dacht er met hulp van bestaande reacties in dit topic en de topic inleiding uit te komen, maar ik doe nog iets niet goed na 2 dagen ploeteren
Huidige situatie:
1. Meterkast:
- Vodafone Glasvezel --> DrayTek modem/router in bridge mode met IP adres 192.168.1.1
- ASUS RT N66U router in wireless router mode met IP adres 192.168.0.1
- UTP-cat5 kabel naar zolder
2. Zolder:
- D-Link switch gekoppeld aan getrokken kabel om meerdere apparaten op zolder bedraad te kunnen aansluiten.
WIFI signaal is perfect op begane grond, redelijk op 1e verdieping en slecht op zolder
Gewenste situatie
-->Goed WIFI signaal op 1e verdieping en op zolder
Gekozen oplossing: extra ASUS RT N66U router gekocht als access point op zolder
Stap 1: heb DHCP range 1e ASUS router gezet van 192.168.1 tot 192.168.226
Stap 2: Heb 2e ASUS router aangesloten op een laptop en ingesteld als Access Point, ASUS web interface regelt dat top en zet alle instelling goed.
Stap 3: ASUS web interface vraagt om automatische IP adres toewijzen of handmatig, ik kies handmatig
Stap 4:
IP-adres ingevoerd: 192.168.0.230 (buiten DHCP bereik maar wel in zelfde range)
Subnetmask laten staan op: 255.255.255.0
Default gateway: ingevoerd het IP adres van de 1e ASUS router: 192.168.0.1
DNS automatisch toewijzen staat op nee, velden zijn leeg --> klopt dat???
Stap 5: Ik moet SSID opgeven voor 2.4ghz en 5ghz band, ik maak
nieuwe SSID's aan
Vraag 1:
Vanaf hier weet ik niet hoe ik verder moet. Vanaf een vrije LAN-poort op mijn switch heb ik een UTP-kabel voor de 2e ASUS router, moet die in de WAN of LAN-poort?
Vraag 2:
Hoe kom ik nu weer in web interface voor 2e ASUS router? Pakt ie nu standaard het door mij aangegeven IP-adres van 192.168.0.230?
Ben ik nog stappen vergeten? Ik las dat ik de 2e ASUS router een ander channel moet geven, maar ik kom niet in de webinterface.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!