Als ik even goegel (ik heb geen Stihl) dan zie ik best wel wat opmerkingen over de accu's in dat apparaat. Er zijn veel soorten (die steeds krachtiger zijn geworden) dus het zal ook samenhangen met de aankoopdatum. Stihl wordt via dealers verkocht dus het beste kun je even de dealer contacteren. Een ander type accu vereist waarschijnlijk een software update via een speciaal USB kabeltje dat niet elke Stihl verkoper heeft. Zie o.a.: https://www.facebook.com/...7/posts/2850277205312024/Peule_P schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:33:
Iemand hier ervaring met een Stihl imow 422?
Deze rijdt namelijk bij mijn moeder in de tuin sinds een jaar of 3, doet het verder naar behoren, maar iedere keer als ik er ben en dat ding in de gaten houd dan begint ie om 8:30 te rijden volgens programma om vervolgens om 9:00 alweer te gaan opladen tot 10:00 en dan weer een klein half uurtje rondhobbelen etc.
Is dit 'normaal' bij deze dingen of een teken dat de accu slecht aan het worden is? Weet niet wat de te verwachten maai/laadtijd van die dingen is?
In t algemeen wordt op accu's 1-2 jaar garantie gegeven. Levensduur van de accu zal afhangen van de m2 die gemaaid moeten worden, loopt de maaier van X tot Y tijd constant, elke dag of 2 maal per week? etc. Of "een half uur maaien en weer laden" normaal is is dus na 3 jaar niet zomaar te zeggen. Ga uit van een jaar of 5 als accu levensduur.