Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste
Acties:

• Nizzomoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:58
krouwen schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:49:
Misschien fijn voor andere mensen. Ik heb sinds paar jaar een Luba 2 en die heeft inmiddels 266 uur gewerkt en 187 km gereden, zonder problemen. Ben er erg tevreden mee en heeft me heel wat uren maaien bespaard. Alleen drie keer schoongemaakt en twee keer mesjes omgedraaid en 1x vervangen.
Mijn Luba Mini 2 maait vandaag op de kop af 3 maanden en heeft er 127 km en 154 uur op zitten, één keer de mesjes omgedraaid. O-)

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:17

krouwen

Hardware Enthusiast

Nizzomoi schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:08:
[...]

Mijn Luba Mini 2 maait vandaag op de kop af 3 maanden en heeft er 127 km en 154 uur op zitten, één keer de mesjes omgedraaid. O-)
Oh dat is best veel in korte tijd. Hoe vaak gaat die in een week bij jou? Die van ons twee keer per week, alleen het groeiseizoen natuurlijk, perceel van 1000 m2 waarvan denk ik 20-30% gras.

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

haha, leuk. Was even aan het kijken bij mijn Husqvarna. Vorig jaar gekocht.

1940 uur looptijd, 2863km gereden. Af en toe een borsteltje er doorheen en afgespoten met de slang. Aantal mesjes, geen idee, maar denk 3x vervangen ofzo. (waren nog goed, maar had het ding toch in mijn handen)

War is the only proper school of the surgeon.

• Nizzomoi
  • Laatst online: 15:58
krouwen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:25:
[...]

Oh dat is best veel in korte tijd. Hoe vaak gaat die in een week bij jou? Die van ons twee keer per week, alleen het groeiseizoen natuurlijk, perceel van 1000 m2 waarvan denk ik 20-30% gras.
Ik ben begonnen met dagelijks 's ochtends, tot ik zag dat het gras daar dooie puntjes van kreeg, toen verplaatst naar 19:15u. Sinds de droogte laat ik 'm om de dag maaien. Het is maar 150 m2 gras, met een paar stijle, glooiende opgangen vanwege hoogteverschil tussen de percelen. Vandaar een Luba Mini. Ik maai op 45 mm en zie dan om de dag toch dat ie er meerdere milimeters vanaf maait. Om de mulch lekker fijn te laten, hou ik 'm voorlopig op dit schema.

Om de dag geeft mij ook de ruimte om 's avonds te beregenen op sommige dagen dat Luba stil staat.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:23
Hmm, Navimow geeft geen gereden km maar gemaaide Km2. Ik heb sinds 8 mei 30.400 m2 gemaaid en daar 80.4 uur over gedaan dus 378 m2 per uur. Mijn kaart is 817 m2, maar 1 ronde maaien is 944 m2, waarschijnlijk door overlappingen/inefficienties - soms vraag ik me af "waarom op die manier"....

Er moet tussentijds altijd 1x geladen worden (ruim een uur), de werkelijke maaitijd ligt rond 2:05-2:15 per rondje. Ik maai ~2-3 maal per week, deze week op maandagavond en waarschijnlijk morgen weer. Op hete dagen (gisteren hier 34 graden, vandaag wordt t weer heet) groeit t gras niet en maai ik zeker niet in de hitte want da's niet goed voor t gras en niet goed voor de (donker gekleurde) maaier en de accu.

Dat wordt deze maand dan 10x maaien, net als vorige maand. Ik zie beschadigingen aan de mesjes (nu 3 maanden oud) maar ik zie nog niet dat het maaien daaronder lijd. Het wordt pas interressant in de nattere maanden - als die komen ;)

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:17

krouwen

Hardware Enthusiast

Nizzomoi schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:24:
[...]

Ik ben begonnen met dagelijks 's ochtends, tot ik zag dat het gras daar dooie puntjes van kreeg, toen verplaatst naar 19:15u. Sinds de droogte laat ik 'm om de dag maaien. Het is maar 150 m2 gras, met een paar stijle, glooiende opgangen vanwege hoogteverschil tussen de percelen. Vandaar een Luba Mini. Ik maai op 45 mm en zie dan om de dag toch dat ie er meerdere milimeters vanaf maait. Om de mulch lekker fijn te laten, hou ik 'm voorlopig op dit schema.

Om de dag geeft mij ook de ruimte om 's avonds te beregenen op sommige dagen dat Luba stil staat.
Oh ja, ik doe dus 2x per week, echt precies op de middag wel (als het gras droog is na sproeien in de ochtend) en soms in het weekend een keer handmatig aanzetten in een andere richting, op 55 mm (wat langer vanwege de droogte en gezondheid gras).

• DjoeC
krouwen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:55:
[...]

Oh ja, ik doe dus 2x per week, echt precies op de middag wel (als het gras droog is na sproeien in de ochtend) en soms in het weekend een keer handmatig aanzetten in een andere richting, op 55 mm (wat langer vanwege de droogte en gezondheid gras).
"Wondjes" aan je gras op of vlak voor het heetst van de dag lijkt me niet optimaal. Ik maai op de echt warme dagen in de (vroege) ochtend of vlak voor het donker wordt. Sproeien heb ik dit jaar pas 1x gedaan, zelfs 40mm water vindt je de volgende middag niet terug.....

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als ik die cijfers zo zie, dan moet ik toch eens met mijn Navimow (i105) gaan praten… heeft 12.500m2 gemaaid in 181 uur, dat is net geen 70m2 per uur…

vind deze melding ook altijd wel mooi in de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRHsVeVH48fQjok2M4na3TllM2I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3orIzAJT135CKmKyqTQgT9xe.png?f=fotoalbum_large Hoezo de ‘of misschien’? Zijn er mensen die dit ‘s nachts dronken doen en het de volgende dag niet meer weten?

Nu mis ik wel de optie ‘ik heb niks verplaatst’, want dat is bij mij het geval. De bomen hier geven slecht ontvangst, zelfs met de antenne op de schuur geplaatst. Zit er aan te denken om hem dan te gaan upgraden voor eentje die de antenne niet nodig heeft en het via lidar/vision doet…

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ik heb die melding ook vaak, maar dat komt omdat de maaier onder een afdak staat. Klik hem gewoon weg.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:34
Hier heel soms ook de melding, zeg 3x per maaiseizoen. Ik klik 'm gewoon weg, nooit iets van gemerkt met maaien.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49
Afgelopen week de garage ontvangen voor mijn Navimow. Ik had er eerlijk wat meer van verwacht. De voet van de garage had best wel mooi op het basisstation bevestigd kunnen. Nu wordt deze er ruim om heen gezet. Gelukkig was ie gratis. :)

• Bert213
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:28
meesje schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:06:
Afgelopen week de garage ontvangen voor mijn Navimow. Ik had er eerlijk wat meer van verwacht. De voet van de garage had best wel mooi op het basisstation bevestigd kunnen. Nu wordt deze er ruim om heen gezet. Gelukkig was ie gratis. :)
Nou dan heb je geluk gehad,wacht al meer dan 4 maanden en op een email word niet gereageerd,dus heb het maar op gegeven :(

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:45
Bert213 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:25:
[...]

Nou dan heb je geluk gehad,wacht al meer dan 4 maanden en op een email word niet gereageerd,dus heb het maar op gegeven :(
Hier hetzelfde verhaal. Op mails krijg ik geen antwoord. Wel stond er afgelopen vrijdag (31-07) opeens DPD aan de deur namens 10xcrew. Bleek de garage te zijn. Op 11 mei had ik de bevestiging dat de garage binnen zes weken geleverd zou worden.

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:00
Bert213 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:25:
[...]

Mijn garage was er eerder dan de robot 😅

• Frantic
meesje schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:06:
Helemaal mee eens. Maar t blijft een universele garage voor meerdere maaiers. In de definitieve tuin aanleg maak ik wel een mooie overdekte locatie voor de i210. Voor nu staat ie prima.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:50
Tassadar32 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 07:39:
[...]

Ik heb nu een Worx Landroid met cut to edge. Heel handig voor de plantsoenranden die even hoog zijn als het gras (daar komt ie perfect langs de rand) maar niet zo handig voor muurtjes en schuttingranden. De combi van verticuteren en grensdraad is ook altijd ellende. Ik zat al even naar de GOAT serie te kijken dus hoor graag hoe deze werkt als je een paar weken verder bent!
Ik heb ondertussen een review gemaakt. (Zal hem in de toekomst nog updaten bij meer ervaringen).

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:04
Stiggy schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:14:
[...]

Ik heb ondertussen een review gemaakt. (Zal hem in de toekomst nog updaten bij meer ervaringen).
Bedankt! Ik heb met mijn huidige maaier ook inderdaad plekken waar hij altijd ingraaft. Daar heb ik met wat haringen kippegaas op het gras gelegd en dat is ondertussen ingegroeid, dat bied voldoende extra stevigheid zodat de kale plekken een stuk kleiner blijven en er geen grote kuilen gegraven worden.

Dat het trimmen toch niet zo dicht bij de kant komt is wel wat jammer, dat is juist de reden dat deze optie voor mij zo aantrekkelijk is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:50
Tassadar32 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:19:
[...]

Bedankt! Ik heb met mijn huidige maaier ook inderdaad plekken waar hij altijd ingraaft. Daar heb ik met wat haringen kippegaas op het gras gelegd en dat is ondertussen ingegroeid, dat bied voldoende extra stevigheid zodat de kale plekken een stuk kleiner blijven en er geen grote kuilen gegraven worden.

Dat het trimmen toch niet zo dicht bij de kant komt is wel wat jammer, dat is juist de reden dat deze optie voor mij zo aantrekkelijk is.
Die truuk met het kippengaas heb ik met de robomow ook regelmatig geprobeerd, maar ik kreeg het nooit erg goed. Ging dan meestal toch aan de gang met de perimeterdraad wat te verleggen om te kijken ik de bochtjes beter kon krijgen.

Dat de Evovacs de kantjes niet perfect trimt vind ik ook jammer. Ook voor mij was dat de reden om voor deze te gaan. Ik zou zeggen: kijk ook wat filmpjes op YouTube voor meer ervaringen (let wel op dat veel 'reviews' gesponsord zijn).

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000

Rico

Wie dit leest is gek....

Fab1Man schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 01:29:
[...]

Waar heb je die voor 600 euro gevonden?
Senioren korting is nu 150euro. Dus de Mova Lidax Ultra 800 is nu te bestellen voor 549. Senioren korting staat op 45+ maar kan ook zijn omdat ik in Noorwegen ben. Zit wel op de NL site

[ Voor 5% gewijzigd door Rico op 04-08-2026 12:51 ]

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:16
Ik heb mijn Mova 800 nu een week rijden en op zich gaat dat heel goed. Maait strak langs de randen behalve bij de vlonder. Daar laat hij 20 cm staan, olgens de support van Mova is dat uit veiligheid. Weet iemand of er misschien een maaier is die wel strak(ker) langs een dropoff kan maaien? De Gardena met draad deed dat veel beter maar die heb ik inmiddels verkocht want ik wil niet weer een draad gaan ingraven.

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-08 12:01
Rico schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Senioren korting is nu 150euro. Dus de Mova Lidax Ultra 800 is nu te bestellen voor 549. Senioren korting staat op 45+ maar kan ook zijn omdat ik in Noorwegen ben. Zit wel op de NL site
edit:
Foutje

[ Voor 22% gewijzigd door samba80 op 06-08-2026 13:51 ]

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bij de Mova, als je de garage uit je winkelmandje verwijderd zou je nog gebruik kunnen maken van de 8% vriendenkorting. Zie hier https://nl.mova.tech/pages/referral-program

Twijfel nog een beetje, heb al een jaar een Navimow zonder garage staan en dat gaat gewoon zonder problemen.

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:13
Ik zou altijd met garage doen. Zorgt ervoor dat maaier, en dus ook accu, niet vol in de zon staan. Bij effect is dat de maaier droger blijft.

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik vond de Mova lidax garage die je er initieel bij kon krijgen/kopen (die met dat semi transparante dak) erg lelijk, en de nieuwe (2026 model) wel erg duur voor een stuk plastic. Ik heb mijn Lidax Ultra daarom in een hoek gezet waar maar een paar uurtjes zon is, en regenen doet het gelukkig toch vrijwel nooit meer ;). Tot nu toe heb ik daardoor iig nog geen behoefte aan een garage.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:35
Nou, heb zelf een andere gekocht. Vond de volleidg kunstof versie wel mooi maar veel te duur.

Maar heb er nu 1 elkaar gezet. Het heeft hier iets gemiezerd. 1 start dan wel, andere niet, want nat. Dus de 2e garage ook snel in elkaar zetten. Dat klein beetje dampige gras mag ie wel gewoon maaien.

En laatst met mooi weer zelfde verhaal, beide niet starten wegens dauw wat van de bomen aflekt.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
Eppo © schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:02:
Bij de Mova, als je de garage uit je winkelmandje verwijderd zou je nog gebruik kunnen maken van de 8% vriendenkorting. Zie hier https://nl.mova.tech/pages/referral-program

Twijfel nog een beetje, heb al een jaar een Navimow zonder garage staan en dat gaat gewoon zonder problemen.
Totdat er wel problemen ontstaan door vocht/zon/etc en je dan denkt “had ik toch maar een garage erbij gehad”. Sommige zaken zoals een auto, tractor, werktuig, grasmaaiers staan liever beschut tegen de elementen. (Indien mogelijk) Corrosie en roest krijg je dan minder snel bijvoorbeeld.

Edit: de keuze is reuze in garages. Je hoeft natuurlijk niet perse zo’n plastic geval te kopen. Een mooie houten kan ook. (idee hondenhok)

[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 07-08-2026 11:02 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Elac
En anders kun je toch ook gewoon zelf wat bouwen wat bij de stijl van je huis past?

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:28
Of met een plantenbak erboven. Let niet op het gras, ligt er nu keurig bij ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apdRKdkAWHhPTsmswddpyLtjjtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f95ILczGHNQExfJSlcmnMlBz.jpg?f=fotoalbum_large

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
Crawl NL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:37:

[Afbeelding]
Ziet hij dit niet als opstakel en rijdt hij keurig naar binnen?
Ik heb een Mova Lidax Ultra 800

• gjcvro
  • Nu online

[Afbeelding]
Nice, alleen opletten als je een gps gestuurd systeem hebt, die kunnen slecht tegen een stevige afdekking.

• Elac
Heeft iemand ervaring met een maaier langs een dropoff?
Mijn Mova blijft 40cm van de kant af en zelfs met support van Mova is het nog niet gelukt om dat acceptabel (cm of 10)
Ben nu inna zo ver dat ik hem terug ga sturen maar heb er dan wel een nodig die het wel doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uscsRq1Y9ZheGZtOOsmQlXkFJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GV7hciYxzzN5Y8wwuRNF9r3V.jpg?f=fotoalbum_large
Dat touw is even voor de veiligheid. Hier gaat hij de bocht om.

• Crawl NL
bruce the boss schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:44:
[...]Ziet hij dit niet als opstakel en rijdt hij keurig naar binnen?
Ik heb een Mova Lidax Ultra 800
Je ziet een Mova 600 en deze garage staat er sinds mei en elke dag maakt hij z’n rondje en keert netjes terug naar z’n plek. Niet een keer een probleem geweest.

• Crawl NL
.

[ Voor 99% gewijzigd door Crawl NL op 07-08-2026 16:20 ]

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:18
gjcvro schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:33:
[...]

Nice, alleen opletten als je een gps gestuurd systeem hebt, die kunnen slecht tegen een stevige afdekking.
GPS systemen hebben daar inderdaad las van, alleen is dit een Mova die zich redt met Lidar / Vision :)

• MarnixB.
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-08 21:40

[Afbeelding]
Heb je dit ergens gekocht? Of zelf gemaakt? Ik vind het een leuk idee en moet nog een garage maken voor mijn Mova 800.

152m2 2-onder-1-kap 2016 | Quatt en Atag I32S met NIBE PCU-R120 | T6 | 6000Wp | HR++, spouw-, dak- en muurisolatie | Vloerverwarming bgg en radiatoren op 1ste en 2e etage

• gjcvro
  • Nu online
Batilan schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:03:
[...]

GPS systemen hebben daar inderdaad las van, alleen is dit een Mova die zich redt met Lidar / Vision :)
vandaar ook het woordje "als", niet in dit geval, maar als iemand denkt dat is een goed plan en het is een gps apparaat, dan kun je problemen krijgen. Overigens werkt die van mij met GPS, staat volledig ingebouwd en heeft dus geen gps signaal op het laadstation, en toch weet hij zich te redden.

• Crawl NL
MarnixB. schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Heb je dit ergens gekocht? Of zelf gemaakt? Ik vind het een leuk idee en moet nog een garage maken voor mijn Mova 800.
Online via Amazon. Kwam uit Frankrijk.

https://amzn.eu/d/01vqYP0A

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:12
Is er hier al iemand die voor de Segway H1500 (Volgens mij zijn de afmetingen van een H800 gelijk) een wandhouder 3D Printmodel heeft gevonden om de maaier 's winters tegen een muur op te bergen :?

Voor de i105 vind ik hem wel, maar voor de H1500 nog niet

https://makerworld.com/nl...m=search#profileId-832761

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:50
MarnixB. schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Die van mij zelf gemaakt met restanten van een pergola, op het dakje had ik sedum gelegd maar maar mijn maaier had daardoor geen ontvangst meer.

Robotmaaiers - Smarthome - GoT

• Elac
Elac schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:09:
Mijn Mova blijft 40cm van de kant af en zelfs met support van Mova is het nog niet gelukt om dat acceptabel (cm of 10)
Ben nu inna zo ver dat ik hem terug ga sturen maar heb er dan wel een nodig die het wel doet.
[Afbeelding]
Niemand ;(

• DjoeC
[Afbeelding]
Eigenlijk wel slim om je robot aan de lijn te leggen......

• Cubico
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-08 10:22
Weet niet precies wat je bedoeld maar mijn MOVA 1000 loopt op zo'n 10 a 15 cm van een (droge)greppel langs. Eerste keren iets te dicht erop uitgezet , toen viel hij er wel eens in maar sinds ik wat meer afstand ingebouwd heb gaat het goed.

Panasonic 7kW J-Series, Solar 5040Wp, 1 Marstek venus A + 1 extra accu, totaal 4,2 kW, HW P1.

• Elac
@Cubico Die van mij blijft dus in totaal 40cm van de rand. 15 cm zou ik heel mooi vinden, dan staat er maar 5cm gras en dat is zo weg met een trimmer.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:27
[Afbeelding]
Hilarisch dat touw er omheen voor de veiligheid :+ .

Ik heb zelf een vlonder achter in de tuin met een 'afgrond' van 1-2 meter. Tussen het gras en de afgrond zit nog een plank van 15-20cm. Zelf heb ik de Ecovacs A1600 in mei gekocht, het gebied zelf gemapt en de Ecovacs pakt goed de randen mee. Enkel in de hoeken is de robot wat voorzichtiger en is de draai wat lastig. Daar moet ik soms handmatig aan de slag. De trimmer aan de robot werkt ook goed om juist deze stukken gras net te houden.

Nog geen enkele keer uit de sloot hoeven te redden gelukkig.

• Elac
@Panini Dat touw was alleen voor het eerste rondje omdat ik hem heel strak langs de rand had laten rijden met de mapping. Is er nu af hoor :*).
Dat klinkt wel beter, bij mij zit naast de plank van 18cm nog ca 25cm gras. Hoeken blijft lastig.

[ Voor 25% gewijzigd door Elac op 10-08-2026 15:06 ]

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Niet met een Mova.
Maar na twee drop-offs een nieuwe gekregen onder garantie van Mammotion.

Als je dat touw in het midden van je tuin vastmaakt aan een boom of pen, kan je hem volgens mij rechtdoor laten maaien en maait hij toch je hele tuin. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Teijgetje op 10-08-2026 22:04 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Elac
@Teijgetje Hoeft ook geen Mova te zijn, als er een andere is die het wel doet, zonder draad, dan gaat deze terug. Mammotion lukt het blijkbaar ook niet. Wel netjes dat je een nieuwe hebt gehad. Welke heb je.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Een Luba 2x.
Ik heb overigens alleen maar slootkanten als grens op 5000 m2.

[ Voor 72% gewijzigd door Teijgetje op 11-08-2026 01:51 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Ik heb een Husqvarna met EPOS, en hij is echt nauwkeurig, samen een referentie station. Denk dat de marge zo'n 5 cm is.

Je zou met de digitale afbakening kunnen spelen. Elke keer 5 cm opschuiven richting de drop off. Hier loop ie elke keer precies met zijn wielen over de stoepbanden de border.

Denk dat elke goede maaier met epos en referentie station dit zou moeten kunnen.

War is the only proper school of the surgeon.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:27
Elac schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:04:
@Panini Dat touw was alleen voor het eerste rondje omdat ik hem heel strak langs de rand had laten rijden met de mapping. Is er nu af hoor :*).
Dat klinkt wel beter, bij mij zit naast de plank van 18cm nog ca 25cm gras. Hoeken blijft lastig.
Ja de hoeken zijn redelijk te doen met de trimmer van de Ecovacs. Het vereist wel dat je het apparaat zelf even bestuurd. Ik neem 1x in de week even 5 minuten de tijd om dat handmatig te doen, en het ziet er dan allemaal strak (genoeg) uit. Voor de rest een prima ding.

Uiteindelijk wel 1x moeten resetten, en opnieuw moeten mappen. Hij wilde in het begin niet alle zones (3 stuks) maaien. Maar daarna geen gedoe meer mee gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Panini op 11-08-2026 09:20 ]

• Dnbr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:38
Elac schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:43:
@Cubico Die van mij blijft dus in totaal 40cm van de rand. 15 cm zou ik heel mooi vinden, dan staat er maar 5cm gras en dat is zo weg met een trimmer.
Mova Viax 500. Ik heb een coniferenhaag waar een klein dorpoffje is. Hier blijft ie zo'n 15 cm vanaf.

Misschien helpt het om de map nog een paar keer te maken / herijken. Niet de hele map weggooien maar alleen die zone even opnieuw narijden met de editor. Dat heb ik ook gedaan en bij een aantal delen ging de rand van 15cm naar 0 cm. Daar hoef ik zelfs met de kantenmaaier niet meer langs. Dan heb ik wel voor mijn gevoel overdreven ver voorbij de rand gereden. Met nog een half wiel op het gras ofzo

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:07
Iemand hier trouwens dit soort problemen met een Navimow i105?

Dagelijks krijg ik deze melding, soms 1 of 2x in de app klikken op 'negeren en doorgaan' (of zoiets dergelijks) en dan parkeert hij wel netjes in het dock.

Maar ben ik te laat of druk aan het werk en mis ik de melding is de maaier naar een tijdje voor het dock staan leeg en moet ik hem weer handmatig in het dock zetten.

Het dock staat vlak/horizontaal in de plantenborder direct tegen het gras aan dus kan er zo inrijden zou ik zeggen, plaat van het dock is ook schoon, haal regelmatig zand/gras/bladeren weg maar het helpt niet gezien deze melding dus dagelijk weer is nadat hij klaar is met maaien.

Wat me ook opgevallen is, is dat wanneer de maaier vertrekt uit het dock de wielen echt wel even doorslippen om zich los te trekken uit het dock, dus zou zeggen dat dat uitstekende stukje met de laadcontacten welke in de maaier plugt een beetje klemt. Iemand tips of ervaring mee hoe dit te voorkomen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYndp_wjkPoBjgpYAxDk1ieoNeY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7XKBTxzapfzeNjIwiIN2t86.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suSi-ZJkzwQ9XWxD6qSJK5UgJgI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GL0oGrSv5gMMnGaer9HjWlAK.jpg?f=fotoalbum_tile

Husqvarna 450X NERA (wei)
Husqvarna 430X NERA (achtertuin)
Segway Navimow i105e (voortuin)
Roborock S7 Max Ultra (boven)
Roborock Qrevo Edge S5A (beneden)
Marstek Venus E 3.0

• samba80
Mova lidar ultra 800 is binnen, maar de navigatie valt me niet mee. Het rechte stuk gazon aande voorkant gaat prima maar een pad/zone naar de achterkant waarbij om het huis gegaan moet worden met een doorgang van +/- een meter breed krijg ik niet fatsoenlijk voor elkaar.

Wat ik ook doe (path/zone , obstakel detectie of niet, zonnig/bewolkt,) elke keer komt ie zogenaamd buiten de map en rijdt rustig frontaal tegen de muur en geeft het op...

• DjoeC
Peule_P schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:36:

Dagelijks krijg ik deze melding, soms 1 of 2x in de app klikken op 'negeren en doorgaan' (of zoiets dergelijks) en dan parkeert hij wel netjes in het dock.

Maar ben ik te laat of druk aan het werk en mis ik de melding is de maaier naar een tijdje voor het dock staan leeg en moet ik hem weer handmatig in het dock zetten.

Het dock staat vlak/horizontaal in de plantenborder direct tegen het gras aan dus kan er zo inrijden zou ik zeggen, plaat van het dock is ook schoon, haal regelmatig zand/gras/bladeren weg maar het helpt niet gezien deze melding dus dagelijk weer is nadat hij klaar is met maaien.

Wat me ook opgevallen is, is dat wanneer de maaier vertrekt uit het dock de wielen echt wel even doorslippen om zich los te trekken uit het dock, dus zou zeggen dat dat uitstekende stukje met de laadcontacten welke in de maaier plugt een beetje klemt. Iemand tips of ervaring mee hoe dit te voorkomen?
[Afbeelding][Afbeelding]
Niet met een i105, wel met een X420 - maar dat was vooral mijn fout: Hij bleef maar proberen om met het laadstation te koppelen, alleen was dat op dat moment spanningloos. Bij koppelen moet het laadstation dus onder spanning staan.

• Peule_P
DjoeC schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:55:
[...]

Niet met een i105, wel met een X420 - maar dat was vooral mijn fout: Hij bleef maar proberen om met het laadstation te koppelen, alleen was dat op dat moment spanningloos. Bij koppelen moet het laadstation dus onder spanning staan.
Dat is hier dan in orde, staat gewoon spanning op :)

Marstek Venus E 3.0

• gjcvro
  • Nu online
Peule_P schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:36:

[Afbeelding][Afbeelding]
Met de X3 nog maar 1 keer gehad, en toen was de dock net wat verder naar achteren geschoven waardoor hij de qr code niet kon vinden vanaf de plek waar hij normaal stopt voor het station.

• Peule_P
gjcvro schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:22:
[...]

Met de X3 nog maar 1 keer gehad, en toen was de dock net wat verder naar achteren geschoven waardoor hij de qr code niet kon vinden vanaf de plek waar hij normaal stopt voor het station.
Zal nog eens double checken, pinnen van de grondplaat zitten er iig gewoon nog in, maar is echt dagelijks na iedere maaitaak dus moet wel iets aan de hand zijn zou je zeggen…

De i-serie heeft geen QR code maar een ander soort reflecterend vierkantje/lijntjes meen ik, misschien kan ik nog eens proberen om die goed schoon te maken, bedankt voor de tip!

Marstek Venus E 3.0

• Elac
@samba80 Als ik jouw was zou ik even contact opnemen met de service afdeling, die reageren echt heel snel en geven goede tips. Dit lijkt op een foutje.

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 15:42
Ik heb twee vraagjes over de Segway Navimow i210 LiDAR Pro

Heel tevreden met de robotmaaier, maar toch enkele kleine ergernisjes.
Het zijn echte "first-world problems" moet ik eerlijk zeggen, maar toch
  1. De maaier werkt perfect volgens de rechte banen die ik heb ingesteld in de app.
    Maar als de maaier tussendoor moet gaan bijladen dan gaat de maaier gewoon diagonaal over het gras terug naar het laadstation.
    Weet iemand of je dit ergens in de app kunt voorkomen?
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BE1Z4IAmR-PcsWPeJisSTh0RlNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PdQTmgxWXLyIjPkxKujf57tL.png?f=fotoalbum_large
  2. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
    Kun je dit ergens configureren in de app ?

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:35
Herkenbaar, de Mova doet het net zo. Niet eens naar gekeken of het is in te stellen. Al zo blij dat ik geen 9uur per week meer achter de grasmaaier sta :D

• Siedo
Jantienus123 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:24:
  1. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
Dat vind ik ook wel eens storend. Geen megaprobleem. Soms valt de laatste x procent in het volgende maai window en als ie dan klaar is, is ie klaar voor de dag (dat laatste is natuurlijk in te stellen).

• Elac
@JaMaaT Bij de Mova is dat in te stellen in: settings-functions-navigation path en dan kun je kiezen voor docking path en dan “along edges” zodat hij langs de rand rijd en niet dwars over je grasveld.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:26

de Peer

under peer review

[Afbeelding]
Is volgens mij niet te voorkomen. Misschien kun je nog iets slims verzinnen met een 'pad', of meerdere paden, naar het laadstation, want hij zal naar het begin van dat pad rijden.
  1. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
je kunt bij de accu-instellingen wel instellen dat hij altijd maar tot 80% of 90% moet laden, maar je kunt niet instellen dat hij tussendoor maar minder hoeft op te laden.

• DjoeC

1. De maaier werkt perfect volgens de rechte banen die ik heb ingesteld in de app.
    Maar als de maaier tussendoor moet gaan bijladen dan gaat de maaier gewoon diagonaal over het gras terug naar het laadstation.
    [Afbeelding]
  2. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
1: Volgens mij niet (tenminste, ik heb het niet gevonden),
2: Idem.

Over punt 1 zou ik een support ticket indienen (kan via de app) met het verzoek om dit aan te passen middels een optie of automatisch. Het verziekt het maai beeld. Foto bijvoegen en afwachten wat ze zeggen. Navimow reageert snel.

Punt 2 is complexer. 90% klaar zegt alleen iets over het nog te maaien oppervalk, in jouw geval misschien een simpele rechthoek maar soms moet de maaier nogal wat manoevreren om het laatste stuk te doen. Hier is dat vaak kris-kras onder en om bomen en struiken draaien, vooruit, achteruit, steken, etc. Wat wel kan is dat je als je vind dat ie aan de gang kan gewoon op de "nu maaien" knop drukt, dan begint ie gewoon. Doe ik hier als er regen wordt verwacht en hij al "bijna klaar is".

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:00
Nieuw woord voor mij “maaibeeld”. ;-)

Ik vind het juist mooi dat hij elke keer iets anders doet, maar bij mij rijdt hij ook terug langs de kant - het pad sluit daar op de kant van het gazon aan waar ook het basisstation staat.

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 15:42
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:48

[Afbeelding]
Ik regel dit middels HA via een automatisering je kunt dan een script maken dat hij bij bijvoorbeeld 20% gaat laden en dan tot maximaal 70% en dan de boel herstart, verder heb ik hem tot maximaal 80% opladen gezet in de app, dit voorkomt ook lang wachten tot 100% laden.

• glenn87
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:15
Helaas is de aankoop van de Navimow i105 een teleurstelling. Zowel bij vrienden als familie dezelfde klachten. Ook na troubleshooting naar met de klantenservice geen oplossingen. Veelal wordt verwezen naar slecht gps ontvangst maar na diverse aanpassingen is dit signeel sterk. Klachten blijven echter bestaan. Een grasmaaier van deze prijs moet op zijn minst randen kunnen maaien tot 10 cm en al helemaal niet op onverklaarbare wijze stukken gras overslaan. Er zijn betere alternatieven voor dit geld.

Minpunten:

- Laat 20 cm gras bij randen staan

- Komt soms in loop en blijft dan oneindig zelfde stukje gras maaien

- ziet obstakels die er niet zijn waardoor gras blijf staan

Pluspunt:

- maait mooie banen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@glenn87 zeker jammer. Dat doet de vrij onbekende Anthbot die ik recent mocht testen toch een stuk beter - al valt ook daar op dat GPS bereik onder bomen beperkt is. En dat is suf als daar veel vanaf hangt omdat er nu eenmaal bomen in en om grasvelden staan. Maar met de RTK antenne maait die het veld verder wel gewoon incl de randen.

En zo zijn er meer merken die dit prima doen, maar zeker Navimow.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• de Peer

de Peer

under peer review

glenn87 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:42:
Helaas is de aankoop van de Navimow i105 een teleurstelling. Zowel bij vrienden als familie dezelfde klachten. Ook na troubleshooting naar met de klantenservice geen oplossingen. Veelal wordt verwezen naar slecht gps ontvangst maar na diverse aanpassingen is dit signeel sterk. Klachten blijven echter bestaan. Een grasmaaier van deze prijs moet op zijn minst randen kunnen maaien tot 10 cm en al helemaal niet op onverklaarbare wijze stukken gras overslaan. Er zijn betere alternatieven voor dit geld.

Minpunten:

Pluspunt:

- maait mooie banen.
Goh! Hier totaal geen last van. Nu half jaar in gebruik en doet het fantastisch.

• Rallye
@glenn87 Mijn i105 draait inmiddels zijn derde seizoen. Hij blijft zeker geen 20cm van de randen af en verder ook geen storingen. Maar geen bomen of zo in het gazon. Wat is er bij jou en je familie dan anders dan bij mij?

• DjoeC
glenn87 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:42:

Minpunten:

Pluspunt:

- maait mooie banen.
Eigenlijk verbaast mij die afstand niet. De I105 maait banen van 18cm breed. De fysieke breedte van de maaier is 38,5cm, om niet "over de rand" te gaan ben je dus al (minimaal) 10cm kwijt. Als ie dan voor de wielen 10cm veiligheidszone aanhoud zit je op 20cm.

De vraag is dan: Kun je je grenzen nog wat opschuiven of kun je in de app edge-cutting (heb ik nog niet gebruikt) aanzetten? Voor mijn X420 heb ik bij bestrating de randen over de bestrating ingesteld, dat doet ie prima. Ook de borders heb ik vrij royaal ingesteld. ALleen met de slootkant ben ik iets voorzichtiger en langs opstaande randen blijft ie "iets" van de kant en verlies ik de breedte waar geen maaimes zit + een stukje buiten de wielen. De X420 werkt met camera en nRTK. 1x per zoveel weken loop ik de randjes effe na met een cirkelmaaier en de slootkant 2x/jaar met een bosmaaier. Overigens, als het gras aan de randen "te lang" wordt ziet ie het als een obstakel en blijft ie daar weer wat verder vandaan. Als je zelf niks doet worden de niet gemaaide randjes dus steeds breder.

[ Voor 27% gewijzigd door DjoeC op 15-08-2026 13:57 ]

• Rallye
Net gemeten. Mijn i105e houdt 17cm afstand van de rand. Toch iets meer dan ik dacht.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
Vandaag voor de grap mijn gazon eens gemaaid met mijn zitmaaier om eens te kijken het verschil in resultaat is. Dit boor de eerste keer dit seizoen. Nu lijk het gras na de maaibeurt wel geverticuteerd zoveel dood gras kwam eruit. Zou mijn Navimow H220 te zwak zijn?

• de Peer

de Peer

under peer review

Sunri5e schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:37:
Vandaag voor de grap mijn gazon eens gemaaid met mijn zitmaaier om eens te kijken het verschil in resultaat is. Dit boor de eerste keer dit seizoen. Nu lijk het gras na de maaibeurt wel geverticuteerd zoveel dood gras kwam eruit. Zou mijn Navimow H220 te zwak zijn?
Nee, waarom stel je die vraag? Doel is toch maaien en niet verticuteren?

• edwin2021
Zit maaier zuigt waarschijnlijk omhoog. Robotmaaier snijd recht af. Hier zag gras er een soort van ok uit totdat ik de handmaaier voor de Kantjes pakte, oeps een stuk gras kwam mee omhoog.

• DjoeC
Sunri5e schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:37:
Gebruik je ook identieke (gemeten) maaihoogte? Daarbij, een cirkelmaaier zuigt liggend gras overeind voor het wordt afgemaaid, een robot maaier zuigt niet maar snijdt alleen (als de messen nog scherp zijn).

• samba80
Elac schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:48:
@samba80 Als ik jouw was zou ik even contact opnemen met de service afdeling, die reageren echt heel snel en geven goede tips. Dit lijkt op een foutje.
Ik had een support ticket via het forum ingediend. Na wat heen en weer hebben ze wat aangepast in de code en mij een nieuwe firmware versie gegeven om te testen. Deze werkt!

Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van mova support en het snelle fixen van deze bug.

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
Wat denken jullie van de net aangekondigde TerraMow Mini 500?
Ziet er qua prijs (€699 incl. garage) & specs geen slechte deal uit voor een compacte tuin?

• DjoeC
Witte_200 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:41:
Wat denken jullie van de net aangekondigde TerraMow Mini 500?
Ziet er qua prijs (€699 incl. garage) & specs geen slechte deal uit voor een compacte tuin?
Maait ~100 m2/uur, accu laden ~ 2 uur. 300 m2 maaien is dan minimaal 7 uur bezig zijn. Denk aan de egeltjes, niet in schemer of donker maaien...... Voor een tuin > 250-300m2 zou ik m niet kopen.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

pietje63

RTFM

DjoeC schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Maait ~100 m2/uur, accu laden ~ 2 uur. 300 m2 maaien is dan minimaal 7 uur bezig zijn. Denk aan de egeltjes, niet in schemer of donker maaien...... Voor een tuin > 250-300m2 zou ik m niet kopen.
Scherp! Zou je nog kunnen instellen dat hij zone 1 (150m2) op dag 1 doet en de rest op dag 2)? Dan kan het in 4u/dag

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• DjoeC
pietje63 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:34:
[...]

Scherp! Zou je nog kunnen instellen dat hij zone 1 (150m2) op dag 1 doet en de rest op dag 2)? Dan kan het in 4u/dag
Vast wel...... Bij mijn Navimow iig wel. Tijdvak(ken) en de te maaien zones in dat tijdvak. Momenteel start ik elke 2-3 dagen handmatig zodra de temperatuur de maaier niet bakt of zoals vandaag in de middag zodra t gras wat droger is.

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
DjoeC schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Damn, zo had ik het nog niet bekeken. Thx!

Nu, mijn tuin is maar een 150m², dus voor mij maakt dat niet echt uit. Maar misschien dat een Mova ViaX 500 de betere keuze is... Goedkoper & Lidar...

• Sliener
  • Laatst online: 22-08 03:15
Is de Segway Navimow i210 lidar pro die Coolbleu momenteel verkoopt voor 1199 euro het zelfde als de I210 die Segway zelf verkoopt? 1199 is een mooie prijs,

• DjoeC
Sliener schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:06:
Is de Segway Navimow i210 lidar pro die Coolbleu momenteel verkoopt voor 1199 euro het zelfde als de I210 die Segway zelf verkoopt? 1199 is een mooie prijs,
ALs ik "navimow i210 lidar vs i210 lidar pro" als losse woorden in de zoekmachine gooi komt ie met het antwoord. In de kern: De I210 Pro heeft nRTK en nog wat dingetjes, de I210 LIJKT geen GPS te hebben.

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn i105 ook sinds dit seizoen en nu opeens kuren. Zat opeens vaak vast. Net eens goed bekeken, GPS lock wil niet, geeft timeouts. Maar lijkt er ook op dat een van de wielen het begeven heeft, de motor zit vast/doet niks. Getest door de maaier manueel te besturen, maar hij rijdt niet meer rechtdoor. Morgen maar eens contact met de hornbach waar ik 'm gekocht heb.

En gelijk maar de vraag; wat nu dan? Dat dit binnen 6 maand gebeurd geeft weinig vertrouwen in Segway als merk.

• DjoeC
valdi schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:17:
Mijn i105 ook sinds dit seizoen en nu opeens kuren. Zat opeens vaak vast. Net eens goed bekeken, GPS lock wil niet, geeft timeouts. Maar lijkt er ook op dat een van de wielen het begeven heeft, de motor zit vast/doet niks. Getest door de maaier manueel te besturen, maar hij rijdt niet meer rechtdoor. Morgen maar eens contact met de hornbach waar ik 'm gekocht heb.

En gelijk maar de vraag; wat nu dan? Dat dit binnen 6 maand gebeurd geeft weinig vertrouwen in Segway als merk.
En dit is exact waarom mijn navimow van een dealer met service komt.....

• valdi
  • Niet online
Dit is m'n eerste maaier, waar zit het verschil? Ik verwacht dat mijn snelste route naar een oplossing is, klantenservice bellen, ding terugbrengen, hopelijk gelijk omruilen nadat zij inspectie gedaan hebben.

"Service" van een dealer is dat ze op locatie komen?

• edwin2021
valdi schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:02:
Dit is m'n eerste maaier, waar zit het verschil? Ik verwacht dat mijn snelste route naar een oplossing is, klantenservice bellen, ding terugbrengen, hopelijk gelijk omruilen nadat zij inspectie gedaan hebben.

dat de dealer het "gezeur" uit handen neemt (service dus)

• Oilman
  • Laatst online: 18:29
DjoeC schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:04:
[...]

En dit is exact waarom mijn navimow van een dealer met service komt.....
Beetje vreemde reactie, de Hornbach weet nog niet eens van het defect en nu gaan we ze al affakkelen?

• Oilman
  • Laatst online: 18:29
valdi schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:17:

Volgens mij zijn er behoorlijk veel verkocht, hier rijdt er ook één rond. Als er massaal een probleem met wielen en/of motoren was geweest dan was dat al wel naar boven gekomen. Dat er iets kapot gaat kan altijd gebeuren, gewoon melden en dan zien of het netjes opgelost wordt.

• DjoeC
valdi schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:02:

Service betekent dat ze het kunnen maken (deze dealer heeft onderdelen) of kunnen omruilen. Dat _ik_ iig maar 1 aanspreekpunt heb. Maar - misschien vergis ik me en ben dus erg benieuwd wat jouw ervaring wordt - hou ons op de hoogte!

• valdi
  • Niet online
Tot nu toe klantenservice gesproken. Die hebben me gevraagd een filmpje te maken van het euvel en dat op te sturen. We wachten af. Zal niet alle kleine stapjes posten hoor, zodra ik conclusie heb laat ik 't nog wel even weten. Ik kon online trouwens ook geen grote Segway alarmbellen vinden over kapotte motoren. Maandagochtend model. Of heel taai gras hier. Nu alleen even bedenken hoe ik m'n gras netjes houd, want dit is natuurlijk niet vandaag opgelost.

• DjoeC
valdi schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:26:
Tot nu toe klantenservice gesproken. Die hebben me gevraagd een filmpje te maken van het euvel en dat op te sturen. We wachten af. Zal niet alle kleine stapjes posten hoor, zodra ik conclusie heb laat ik 't nog wel even weten. Ik kon online trouwens ook geen grote Segway alarmbellen vinden over kapotte motoren. Maandagochtend model. Of heel taai gras hier. Nu alleen even bedenken hoe ik m'n gras netjes houd, want dit is natuurlijk niet vandaag opgelost.
O ja, je kunt ook een ticket bij Navimow aanmaken (via de app) en het filmpje daarbij uploaden. Die kunnen op afstand in het interne log van je maaier kijken en reageren meestal binnen 48 uur (of sneller).

<aanvulling>
Ik realiseer me nu dat mijn maaier aan 4G hangt, mogelijk is dat een randvoorwaarde.

[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 21-08-2026 11:47 ]

• valdi
  • Niet online
Dat was een goeie tip, thanks. Customer support is uitstekend, ze vragen inderdaad om een filmpje en je factuur. Heb een DHL retourlabeltje gekregen en ze gaan er naar kijken zodra ze 'm binnen hebben.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:38

Kama

Aritifical Intelligenticus

Sinds een paar weken heb ik de Navimow i210 lidar pro rondrijden (voor ca 800 m2 gazon, zeer grillige vorm en niet vlak). Ik had hiervoor een Robomow RK2000. Als ie het deed was het een robuuste maaier... Maar hij was nu voor de 3 keer stuk binnen 3 jaar, dus heb ik afscheid van genomen. Ook de connectiviteit en instelopties waren slecht.

Wat een verademing om een app te hebben met zoveel opties... En het maaien in banen is ook zoveel praktischer. De maaier komt nu binnen een dag overal, dus kan nu zelfs om de dag maaien. Ook wel wat nadeeltjes, zo gaf een begrenzingsdraad wel strakkere randen. Nu maait ie wel ruim over overhangende planten heen, terwijl ie daar best doorheen mag rijden. Sowieso doet ie de randen niet super nauwkeurig. Zou een andere werkmodus beter werken?

Werkmodus staat nu op Standaard. Heeft iemand ervaring met Nauwkeurig? Wat doet ie dan anders? Duurt het veel langer?

Niels

• de Peer

de Peer

under peer review

Kama schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:12:
Nu maait ie wel ruim over overhangende planten heen, terwijl ie daar best doorheen mag rijden.
no-vision zone aanmaken.

• Frantic
@Kama ik heb 'm sinds kort op nauwkeurig.. duurt iets langer. Maar merk verder nog geen verschil.

Ons gazon is in mei ingezaaid, dus het is nog geen vol gazon en op dit moment veel onkruid :+

• Siedo
Daarover gesproken. Wij gaan binnen nu en een aantal weken nog wat grond inzaaien. Vanaf wanneer is het verstandig de robot er over heen te laten rijden? Wij hebben een Navimow X450, die weegt net geen 30 kilo.

• DjoeC
Siedo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:41:
[...]

Daarover gesproken. Wij gaan binnen nu en een aantal weken nog wat grond inzaaien. Vanaf wanneer is het verstandig de robot er over heen te laten rijden? Wij hebben een Navimow X450, die weegt net geen 30 kilo.
Mijn verwachting: Dit jaar niet meer. Je gazon heeft minimaal 6 weken na inzaaien nodig om boven de grond uit te komen, vanaf nu zit je al na half oktober, over een paar weken nog later.

De X450 heeft een heel stevig profiel op de banden die - als je gazon niet voldoende dicht is - flink wat grond opnemen. Daarnaast trekken de wielen bij het draaien best wel fors aan het gras dat eronder zit. Ik zou beginnen met maaien (zeker niet de eerste 6 weken na inzaaien) met een gewone maaier (met gazon wielen) tot je gazon een beetje dicht is.

Maar als gezegd: mijn mening (ik heb een X420 rondjes draaien)......
Pagina: 1 ... 94 95 Laatste