Bij mij (met de X3) merkte ik dat hij heel voorzichtig was met plantjes en bestrating of stenen randjes. Ik heb daarlangs een novision zone getekend zodat hij gewoon op zijn gps signaal vertrouwd en niets geeft om de zielige plantjes. Hierdoor blijft hij wat strakker langs de rand. En de ene overhangende plant had daar toch al niets te zoeken. Maar een verdwaald stuk speelgoed geeft dan ook problemen, dus het is zeker niet voor iedereen bruikbaar.meesje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:55:
[...]
Wat bedoel je met de novision zone truc? Hiermee zet je obstakel detectie (op het gras) uit? Maar werkt dit ook om nauwkeuriger randen te maaien?
Ik ben (was) onder de indruk dat bij no-vision obstakels gedetecteerd worden door de bumper - mits hoog genoeg voor de bumper of klopt dat niet?gjcvro schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:02:
[...]
Bij mij (met de X3) merkte ik dat hij heel voorzichtig was met plantjes en bestrating of stenen randjes. Ik heb daarlangs een novision zone getekend zodat hij gewoon op zijn gps signaal vertrouwd en niets geeft om de zielige plantjes. Hierdoor blijft hij wat strakker langs de rand. En de ene overhangende plant had daar toch al niets te zoeken. Maar een verdwaald stuk speelgoed geeft dan ook problemen, dus het is zeker niet voor iedereen bruikbaar.
klopt, maar een slang of springtouw gaat er onderdoor.DjoeC schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:45:
[...]
Ik ben (was) onder de indruk dat bij no-vision obstakels gedetecteerd worden door de bumper - mits hoog genoeg voor de bumper of klopt dat niet?
Hoi, ik sta op het punt om een MOVA LiDAX Ultra 2000 AWD te bestellen, direct via hun officiële website. Helaas wordt dit model niet door een 'Nederlandse' shop (Coolblue, amazon of Hornbach) verkocht.
Heeft 1 van jullie praktische ervaringen met hun garantiebeleid? Als er over 2 jaar iets stuk gaat, is er dan een centraal servicecenter in nederland? Of is bijvoorbeeld Coolblue een officiële dealer waar je hem naar toe kan brengen?
Ik hoor graag jullie mova service ervaringen, dank!
Heeft 1 van jullie praktische ervaringen met hun garantiebeleid? Als er over 2 jaar iets stuk gaat, is er dan een centraal servicecenter in nederland? Of is bijvoorbeeld Coolblue een officiële dealer waar je hem naar toe kan brengen?
Ik hoor graag jullie mova service ervaringen, dank!
Ik mijn zoektocht naar een tobotmaaiee, was een van de eerste hits een Worx op deze site. LET OP, mogelijk SCAM https://evapower-shop.myshopify.com/collections/all
De 2 Worx modellen liggen net onder de marktprijs, maar als ik naar de prijs van de Mammotion YUKA mini 2 800R Vision (261 incl garage) dan moet dit toch oplichting zijn.
Kun je dit melden bij Shopify?
De 2 Worx modellen liggen net onder de marktprijs, maar als ik naar de prijs van de Mammotion YUKA mini 2 800R Vision (261 incl garage) dan moet dit toch oplichting zijn.
Kun je dit melden bij Shopify?
Het is weer tijd voor mijn jaarlijkse issues met mijn navimow h1500.
Na een beroerde start, wat vooral aan software lag plus iets wat blijkbaar aan de kant van Segway opgelost moest worden (?), had ik een jaar later een batterij die kuren gaf. Deze zelf kunnen vervangen met een nieuwe van de verkoper.
Nu echter wielproblemen. Hij heeft aan dat hij vast zit in een obstakel, maar staat netjes op platte en harde grond. Dus geen obstakel, niet ingegraven.
Als ik 'm een duw geef, komt 'ie "los", maar gaat dan vrij hard rondjes draaien waarna de melding komt over een overspeed beveiliging van een wiel.
Wielkalibratie komt hij niet doorheen en ik voel duidelijk verschil in "soepelheid" als ik met de hand de achterwielen ronddraai.
Iemand een lumineus idee wat ik zelf nog kan doen of maar weer de verkoper mailen voor reparatie onder garantie (heb nog 2 maand, dan is het ding 2 jaar oud).
Na een beroerde start, wat vooral aan software lag plus iets wat blijkbaar aan de kant van Segway opgelost moest worden (?), had ik een jaar later een batterij die kuren gaf. Deze zelf kunnen vervangen met een nieuwe van de verkoper.
Nu echter wielproblemen. Hij heeft aan dat hij vast zit in een obstakel, maar staat netjes op platte en harde grond. Dus geen obstakel, niet ingegraven.
Als ik 'm een duw geef, komt 'ie "los", maar gaat dan vrij hard rondjes draaien waarna de melding komt over een overspeed beveiliging van een wiel.
Wielkalibratie komt hij niet doorheen en ik voel duidelijk verschil in "soepelheid" als ik met de hand de achterwielen ronddraai.
Iemand een lumineus idee wat ik zelf nog kan doen of maar weer de verkoper mailen voor reparatie onder garantie (heb nog 2 maand, dan is het ding 2 jaar oud).
Ik zou vast beginnen met de garantie.Fly-guy schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:57:
Het is weer tijd voor mijn jaarlijkse issues met mijn navimow h1500.
Voor de kanten heb ik een Wolf Garten Finesse 30R. https://www.wolf-garten.com/nl/producten/gazons/grasscharen/detail?tx_mtdproducts_mdtproductsproducts%5Bproduct%5D=4009269303507&cHash=ec80cd231bb371661689140a3774d7f8
Deze had ik nog liggen voor het kleine grasveld bij mijn vorige woning. Ik merk dat bij onze nieuwe woning met een groter gazon het erg bewerkelijk vind om de kanten te doen. Hebben jullie nog advies? Graag iets simpels voor consument.
Deze had ik nog liggen voor het kleine grasveld bij mijn vorige woning. Ik merk dat bij onze nieuwe woning met een groter gazon het erg bewerkelijk vind om de kanten te doen. Hebben jullie nog advies? Graag iets simpels voor consument.
Accu kanten/bosmaaier? Ik heb een Stihl maar dat zal voor de meeste wat overkill zijnmeesje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:28:
Voor de kanten heb ik een Wolf Garten Finesse 30R. https://www.wolf-garten.com/nl/producten/gazons/grasscharen/detail?tx_mtdproducts_mdtproductsproducts%5Bproduct%5D=4009269303507&cHash=ec80cd231bb371661689140a3774d7f8
Maar maakt er wel heel snel werk van.
Ik heb deze, niet zo sterk als de 52cc variant maar meer dan genoeg.
Mocht je Makita gereedschap hebben, de accu`s daarvan passen ook hier op.
Maar voor een paar tientjes extra heb je twee accu's er bij.
Compleet en betaalbaar.
Dit is de bosmaaierHeb je alleen wat gras dan heb je hier genoeg aan denk ik, of een makita accu past weet ik niet, neem dus twee accu's er bij.
In het filmpje in de link, onder kan je zien hoe makkelijk je er ook kanten mee snijdt.
Compleet en betaalbaar.
Dit is de bosmaaierHeb je alleen wat gras dan heb je hier genoeg aan denk ik, of een makita accu past weet ik niet, neem dus twee accu's er bij.
In het filmpje in de link, onder kan je zien hoe makkelijk je er ook kanten mee snijdt.
[ Voor 45% gewijzigd door Teijgetje op 29-06-2026 20:01 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen/mening. Ik heb sinds dit jaar een Segway Navimow h230. Hier ben ik in de basis erg tevreden over. Hij maait een strak gazon en de software is fijn. Echter ik loop tegen 1 ding aan. Ik heb veel hagen en bomen die bij storm veel takjes laten vallen. Hier kan hij lastig mee omgaan. Als hij er over heen rijdt dat merk je dat het maaien stopt en hij weer op gang moet komen. Dit is vaak met bijvoorbeeld een takje van de beukenhaag tussen het messenblad. Hij lijkt wat kracht te missen. Nu ben ik benieuwd of bijvoorbeeld een Navimow X430 sterker is en hier bijvoorbeeld beter mee om kan gaan? Wellicht helpen de twee roterende messenbladen ook mee? En wat ga ik met een overstap van de X430 naar de h230 inleveren? Of hebben jullie een betere optie van een ander merk?
[ Voor 8% gewijzigd door Sunri5e op 29-06-2026 21:38 ]
Oef, ik zie mezelf al 150-200m1 randjes knippen met die schaar.....meesje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:28:
Teijgetje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:48:
[ Voor 27% gewijzigd door DjoeC op 29-06-2026 21:57 ]
Tsja takken na een storm moet je eigenlijk ook zelf verwijderen en niet laten liggenSunri5e schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:37:
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen/mening. Ik heb sinds dit jaar een Segway Navimow h230. Hier ben ik in de basis erg tevreden over. Hij maait een strak gazon en de software is fijn. Echter ik loop tegen 1 ding aan. Ik heb veel hagen en bomen die bij storm veel takjes laten vallen. Hier kan hij lastig mee omgaan. Als hij er over heen rijdt dat merk je dat het maaien stopt en hij weer op gang moet komen. Dit is vaak met bijvoorbeeld een takje van de beukenhaag tussen het messenblad. Hij lijkt wat kracht te missen. Nu ben ik benieuwd of bijvoorbeeld een Navimow X430 sterker is en hier bijvoorbeeld beter mee om kan gaan? Wellicht helpen de twee roterende messenbladen ook mee? En wat ga ik met een overstap van de X430 naar de h230 inleveren? Of hebben jullie een betere optie van een ander merk?
Mijn X420 knettert en knispert wat bij kleine takjes en bladeren. Wel heb ik gisteren voor de maaibeurt uit "het meeste" opgeraapt en weer aan de boomeigenaar retour gegeven (gemeentebomen, andere kant van de sloot).Sunri5e schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:37:
Grotere takjes wil je ook niet onder je X seriehebben - vergeet niet: Je gaat met een super lichtgewicht scheermesje een dode en dus veel hardere, tak te lijf. De mesjes van beide machines zijn hetzelfde.
Eerlijkheid: ik maai op 50-55mm, veel korte kleine takjes blijven dus onder de messen liggen itt een cirkelmaaier die ze zou opzuigen.
Bij 3000 meter perceel ben je dan wel heel even druk....de Peer schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:57:
[...]
Tsja takken na een storm moet je eigenlijk ook zelf verwijderen en niet laten liggen
Je kunt ook een net over je gazon spannen, dan houdt je ook het blad nog uit je tuinde Peer schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:57:
[...]
Tsja takken na een storm moet je eigenlijk ook zelf verwijderen en niet laten liggen
Bedankt. Zeker de tweede link. Ik wist niet dat je deze apparaten ook in de prijsklasse van enkele tientjes had. Hiermee kan ik wel wat randen mooier houden. Doordat het gras steeds hoger wordt, gaat de maaier er steeds ruimer om heen.Teijgetje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:48:
Compleet en betaalbaar.
Dit is de bosmaaier
[YouTube: Kibani accu bosmaaier model 2025]
Heb je alleen wat gras dan heb je hier genoeg aan denk ik, of een makita accu past weet ik niet, neem dus twee accu's er bij.
Perceeloppervlakte maakt daar niet zo veel op uit, we hebben het dubbele, en was met 1 rondje lopen klaar. Had 1 grotere tak gemist, daar liep hij klem op, onder de maaier uit getrokken en door.Sunri5e schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:03:
[...]
Bij 3000 meter perceel ben je dan wel heel even druk....
Dan heb je geen idee hoeveel bomen hier op en naast ons perceel staan.gjcvro schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:32:
[...]
Perceeloppervlakte maakt daar niet zo veel op uit, we hebben het dubbele, en was met 1 rondje lopen klaar. Had 1 grotere tak gemist, daar liep hij klem op, onder de maaier uit getrokken en door.
De paar tientjes gaat volgens mij niet om het apparaat, maar om de meerprijs van een versie met 2 accu's?meesje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:26:
[...]
Bedankt. Zeker de tweede link. Ik wist niet dat je deze apparaten ook in de prijsklasse van enkele tientjes had. Hiermee kan ik wel wat randen mooier houden. Doordat het gras steeds hoger wordt, gaat de maaier er steeds ruimer om heen.
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen.Sunri5e schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:39:
[...]
Dan heb je geen idee hoeveel bomen hier op en naast ons perceel staan.
Als ik op de link klik kom ik uit op een product van 28,49 euro. En onder ‘bekijk eens’ produkten van 39,99 euro. Op deze prijzen doelde ik met een paar tientjes.Batilan schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:40:
[...]
De paar tientjes gaat volgens mij niet om het apparaat, maar om de meerprijs van een versie met 2 accu's?
Ik moet wel een beetje wennen aan het blad (cirkelzaag). Vroeger had mijn vader er eentje van Flymo met een draad of zo. Die van 28,49 is overigens met draad zie ik net.
[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 29-06-2026 22:56 ]
Inmiddels een paar keer gelezen maar ik zie het echt niet. Excuus…
Maar dus de conclusie is dat de X versie niet sterker is en dus niet beter om kan gaan met kleine takjes?
Dat die 3000m2 niet het probleem is, ik doe het dubbele in 1 rondje lopen, dus je probleem zit in de hoeveelheid zooi die je vind door de bomen. Maar de meeste navimows hebben dezelfde mesjes, dus ik denk dat een andere kopen het niet oplost.Sunri5e schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:04:
[...]
Inmiddels een paar keer gelezen maar ik zie het echt niet. Excuus…
Maar dus de conclusie is dat de X versie niet sterker is en dus niet beter om kan gaan met kleine takjes?
Ik heb veel van Kibani, betrouwbaar voor weiinig.DjoeC schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:51:
[...]
Oef, ik zie mezelf al 150-200m1 randjes knippen met die schaar.....
[...]
![]()
Ik zie dat merk constant bij een grote veilingsite langskomen en ben er daarom van weggebleven. Maar, deze keer moest ik grinniken vanwege de eerste verkoper: Speelgoeddebetuwe.nl Maar, als jij er tevreden over bent is het misschien beter dan mijn hersenen denken
Meest gebruikte 6in1 bosmaaier ging 6 jaar mee, was toen €160.
Maar oa diverse kettingzagen, 52cc/720 m3/u bladblazer, paar bosmaaiers, nevelspuit, onkruidspuit, Grondboor, grondfrees. Overal dik tevreden over, alleen de bosmaaier dus vervangen voor een vergelijkbare en een accuversie.
De link naar SpeelgoeddeBetuwe was de goedkoopste die ik zag, vandaar.
Net als de link naar de kleine het goedkoopste was wat ik vond. Ik geloof normaal 69 en daar 30, met de handige kantensnijfunctie extra. Een extra accu kost 30 euro.
Bij de gangbare verkooppunten en dealers is het dus een paar knaken duurder.
Tegenwoordig wordt het overal verkocht, ik koop bij Kibanitools.com of bij Betaalbaarshoppen.
Zes jaar geleden was Betaalbaarshoppen de enige die het verkocht.
Niets mis met Stihl overigens. maar voor een Stihlprijs koop ik vier 6in1 bosmaaiers, met alle hulp- en verlengstukken, en maaimessen, onkruidborstels en zaagbladen.
Die dus elk 6 jaar meegaan bij normaal intensief gebruik op ruim een hectare.
En onderdelen zijn ook goedkoop, als bv iets echt niet meer lekker loopt na een aantal jaar zet je er een nieuwe carburateur op , voor 16 euro.
Daar hoef je hem niet duur ter reparatie voor weg te brengen.
Duur gereedschap zegt niet alles, vaak beter van kwaliteit maar bv onze John Deere X305R maaitractor (nieuw €8500) gaf het ook op na 450 uur, de hydrostaataandrijving dan.
Zogenaamd onderhoudsvrij volgens Kraakman, vermogenverlies en stoppen na 20 minuten met rijden zou in de pedaalslag zitten.
De Tuff Torq K46BD aandrijving moet gereviseerd, tandwielen beschadigd en pompen versleten, €650 in onderdelen, via de dealer is een nieuwe plaatsen dan goedkoper. (oliewissel met nieuwe o-ringen en pakkingen kwam al op €1300
Al zit je dan weer met een hydrostaat waar geen full synthetische olie in zit en die verzegeld is, nu heb ik ook olieaftappluggen geboord/getapt zodat een oliewissel voortaan onder de tractor gedaan kan ipv alleen met totaal uitbouwen.
Beide is waar.Batilan schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:40:
[...]
De paar tientjes gaat volgens mij niet om het apparaat, maar om de meerprijs van een versie met 2 accu's?
Simpele grastrimmers zijn goedkoop, een accu is vaak ook maar een paar tientjes.|
@meesje
Een cirkelzaagblad kan je alleen op een zwaardere bosmaaier gebruken, en is meer voor jonge houtig onkruid/boompjes.
Voor gras en kantensnijden heb je aan maaidraad genoeg. Rond draad gaat imo het langst mee.
Een paar Flymo's hebben we hier ook, de kleine zit plastic draad"messen" op, de grote benzineversie heeft gewoon en stalen maaimes.
[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 30-06-2026 00:18 ]
Vrijwel alle machines hebben scheermesjes achtige mesjes, merk/type maakt weinig uit. Er zijn een paar zware typen met met cirkelmaaier achtige messen.gjcvro schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:09:
[...]
Dat die 3000m2 niet het probleem is, ik doe het dubbele in 1 rondje lopen, dus je probleem zit in de hoeveelheid zooi die je vind door de bomen. Maar de meeste navimows hebben dezelfde mesjes, dus ik denk dat een andere kopen het niet oplost.
Mijn X maait overigens gewoon door, het is alleen niet goed voor je mesjes (portemonnee).
Wat ik doe is na de storm (als het veel takken/bladeren zijn, even een rondje met de zitmaaier (of loopmaaier). Zitten oude messen onder, en dan is het zo opgeruimd. De Husqvarna kan met takjes en bladeren goed uit de voeten, maar echt dikke takken is wel lastig natuurlijk. Die moeten met de hand even weggelegd wordengjcvro schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:09:
[...]
Dat die 3000m2 niet het probleem is, ik doe het dubbele in 1 rondje lopen, dus je probleem zit in de hoeveelheid zooi die je vind door de bomen. Maar de meeste navimows hebben dezelfde mesjes, dus ik denk dat een andere kopen het niet oplost.
War is the only proper school of the surgeon.
Na een slechte ervaring met de MOVA Lidar Ultra ben ik op zoek naar een andere robotmaaier die wel mijn tuin kan maaier. Heeft er iemand ervaring met de Segway i210 LiDAR Pro?
Onze tuin bestaat uit verschillende delen (4 stuks) waarbij er smallere paden zijn van 80cm en ook grind. De MOVA kon zijn weg in de tuin niet vinden en reedt daarnaast tegen alles aan. Muren, randjes, bomen.. Deze heb ik retour gestuurd. De verschillende stukken zijn dus wel te bereiken door een pad van klinkers, grind of gras.
/f/image/vdqHSFGubMQdZoWeJvOrIajn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XirjGYHz61XnVOce0TnGlLAV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pyreLYvsw6v5yyO3bepEZsCy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hpddPSHm62YoEnKgCl3e8oHS.png?f=fotoalbum_large)
Onze tuin bestaat uit verschillende delen (4 stuks) waarbij er smallere paden zijn van 80cm en ook grind. De MOVA kon zijn weg in de tuin niet vinden en reedt daarnaast tegen alles aan. Muren, randjes, bomen.. Deze heb ik retour gestuurd. De verschillende stukken zijn dus wel te bereiken door een pad van klinkers, grind of gras.
/f/image/vdqHSFGubMQdZoWeJvOrIajn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XirjGYHz61XnVOce0TnGlLAV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pyreLYvsw6v5yyO3bepEZsCy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hpddPSHm62YoEnKgCl3e8oHS.png?f=fotoalbum_large)
Ja daar is al veel over gedeeld in dit topic. gebruik de zoekfunctie even.Nyssa schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:12:
Heeft er iemand ervaring met de Segway i210 LiDAR Pro?
Lijkt eerder op een verkeerde instelling in de app?Nyssa schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:12:
De MOVA kon zijn weg in de tuin niet vinden en reedt daarnaast tegen alles aan. Muren, randjes, bomen..
Ik heb er een besteld die vandaag wordt geleverd. Ik zal mijn ervaringen hier delen.Nyssa schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:12:
....Heeft er iemand ervaring met de Segway i210 LiDAR Pro?
Ik heb mijn Segway Navimow i210 LiDAR Pro vandaag ontvangen.
Mijn eerste ervaringen zijn heel positief.
De installatie / configuratie van de robotmaaier koste me nog geen 10 minuten.
Daarna handmatig de eerste zone vastgelegd. Ook dat ging heel soepel. Via de app kun je heel nauwkeurig de robot langs de randen van de zone navigeren en daarna de zone vastleggen.
Vervolgens de robot een eerste maaibeurt laten maken en dat ging ook heel soepel. Mijn grasveld is echt wel een uitdaging want niet overal even vlak maar deze robotmaaier had hier echt geen probleem mee.
Je merkt echt dat die AWD-optie in mijn geval echt wel een welkome toevoeging is ten opzichte van maaiers die dit niet hebben.
Morgen ga ik nog twee andere zones toevoegen en zal hier een update geven van de resultaten daarvan.
Ik heb hem nu 2 maanden. Maait dagelijks 750m2 over 9 verschillende zones. Met verschillende maaihoogtes.Nyssa schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:12:
. Heeft er iemand ervaring met de Segway i210 LiDAR Pro
Ben erg tevreden. Strakke banen. Een plezier om thuis te komen van het werk.
Ongelijk terrein moet je wat hoger maaien, dan loopt hij beter door kuilen.
Verbindingen tussen zones werkt super. 80 cm is geen probleem
Ik heb stukken met en zonder randen. Dat gaat goed. Geen idee hoe hij met die “afgrond” op je foto om zal gaan…..
[ Voor 6% gewijzigd door Mgtweakers op 01-07-2026 22:00 ]
Stoort het jou niet dat hij alle zones in een andere patroon maait en daardoor het geheel minder strak doet lijken? Of zijn je zones allemaal gescheiden van elkaar?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Aangezien ik de garage nog niet binnen heb, verplaats ik mijn i210 bij het besproeien van mijn tuin altijd even naar een beschutter plekje. De eerste keer wel lachen. Mijn iPhone had geen Bluetooth connectie met de maaier. Toen ging ie bij het verplaatsen een partij loeien. Zit je in de stress op in de app op zoek naar de instellingen.
Sindsdien altijd even de app opstarten (voor de Bluetooth connectie) en dan pas verplaatsen.
Na de vakantie ook maar weer eens aan de slag gaan met Home Assistant. Ik krijg steeds meer smarthome produkten (bv Navimow, Zendure) die niet werken onder HomeKit (al dan niet icm homebridge). Ik vind het toch wel fijn om alles onder 1 dak (Home Assistant dus) te hebben. Niet dat ik nu als een malle verschrikkelijk veel automations zou inrichten maar sowieso fijn om in 1 oogopslag de statussen van de verschillende apparaten te hebben.
Na de vakantie ook maar weer eens aan de slag gaan met Home Assistant. Ik krijg steeds meer smarthome produkten (bv Navimow, Zendure) die niet werken onder HomeKit (al dan niet icm homebridge). Ik vind het toch wel fijn om alles onder 1 dak (Home Assistant dus) te hebben. Niet dat ik nu als een malle verschrikkelijk veel automations zou inrichten maar sowieso fijn om in 1 oogopslag de statussen van de verschillende apparaten te hebben.
Ik verplaats mijn Navimow X (weegt 29kg) door in de app te beginnen een pad aan te maken naar waar ik hem hebben wil, bijvoorbeeld om schoon te maken. Na de schoonmaak cancel pad en terug naar huis.
Ik heb inderdaad de maairichting aan gepast en de zones die in elkaars zicht liggen uitgelijnd in de app en een paar richtingen uitgezet. Hij maait bij mij in drie richtingen, alleen horizontaal en diagonaal. Dat vind ik zelf er leuk uitzien.CK3v1N schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:45:
Stoort het jou niet dat hij alle zones in een andere patroon maait en daardoor het geheel minder strak doet lijken? Of zijn je zones allemaal gescheiden van elkaar?
Door het uitlijnen is hij wel fractie langer bezig maar ziet wel beter uit. Haalt het makkelijk om overdag alles te maaien.
Bij mijn i105 hoeft de app niet aan te staan voor de Bluetooth verbinding.
Heb jij niet de controller optie in de app?DjoeC schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 23:07:
Ik verplaats mijn Navimow X (weegt 29kg) door in de app te beginnen een pad aan te maken naar waar ik hem hebben wil, bijvoorbeeld om schoon te maken. Na de schoonmaak cancel pad en terug naar huis.
DjoeC schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:24:
[...]
Niet dat ik weet, waar zou die staan? Misschien kijk ik ergens overheen.
Net getest, werkt uitstekend! Eigenlijk "dacht ik" - fout om niet te lezen... - dat die optie op mijn machine niet werkte omdat ie grijs was. Maar da's natuurlijk omdat bluetooth bij mij standaard uit staat
Wat me net opviel: De Navimow X420 (laatste software/app versies) respecteert niet altijd de laadinstellingen voor de accu die belangrijk voor de levensduur van de accu. Net stond ie op 92% terwijl de instelling al sinds het begin 85% is. Een dikke week geleden ging ie door tot de accu op 2% stond voor ie terug ging naar de lader. De minimum instelling is 15%.
Hebben meer mensen last van dit soort gedrag?
Mijn X450 houdt zich netje aan de accu bandbreedtes.DjoeC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:12:
Wat me net opviel: De Navimow X420 (laatste software/app versies) respecteert niet altijd de laadinstellingen voor de accu die belangrijk voor de levensduur van de accu. Net stond ie op 92% terwijl de instelling al sinds het begin 85% is. Een dikke week geleden ging ie door tot de accu op 2% stond voor ie terug ging naar de lader. De minimum instelling is 15%.
Voor ons gazon van ongeveer 1000 m2 zoeken we een robotmaaier op GPS.
Gisteren bij een lokale dealer geweest en hij adviseerde de Husqvarna Automower 410VE NERA. Kosten zitten rond de 2600 euro excl BTW. Voor Husqvarna heb je wel goede wifi dekking nodig in de gehele tuin anders komt er een simkaartje bij wat weer extra kost. Nu zie ik in dit forum vaak de segway navimow voorbij komen en heb eens de keuzehulp ingevuld en kom uit bij de: Segway Navimow i210 lidar pro. Scheelt de helft ten opzichte van een Husqvarna en is inclusief garage. Wel zag ik dat je bij de Navimow ook na een jaar een abbonement moet afsluiten van 30 euro per jaar? Hoe zit dit? We zijn opzoek naar een betrouwbare robotmaaier die nog jaren mee kan.
Gisteren bij een lokale dealer geweest en hij adviseerde de Husqvarna Automower 410VE NERA. Kosten zitten rond de 2600 euro excl BTW. Voor Husqvarna heb je wel goede wifi dekking nodig in de gehele tuin anders komt er een simkaartje bij wat weer extra kost. Nu zie ik in dit forum vaak de segway navimow voorbij komen en heb eens de keuzehulp ingevuld en kom uit bij de: Segway Navimow i210 lidar pro. Scheelt de helft ten opzichte van een Husqvarna en is inclusief garage. Wel zag ik dat je bij de Navimow ook na een jaar een abbonement moet afsluiten van 30 euro per jaar? Hoe zit dit? We zijn opzoek naar een betrouwbare robotmaaier die nog jaren mee kan.
Ja, "meestal" hier ook.... Maar nu dus 2x niet. De laatste keer zou kunnen zijn omdat het laadstation 2 dagen losgekoppeld was. Vandaag ging ie bij 15% wel naar de lader maar de uitzonderingen zorgen wel dat ik t wat beter in de gaten blijf houden..... Het aantal laadcycli staat op 500-1000. 1 rondje betekent bij mij 2x laden, 2,5x per week maaien is dus 5x per week laden. Maaien van maart-april t/m ~oktober is 8 maanden dus 34 weken is 5x34 = 170x per jaar.Siedo schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:42:
[...]
Mijn X450 houdt zich netje aan de accu bandbreedtes.
Navimow zegt 4-8 jaar, mijn berekening komt bij normaal gebruik op ~3 tot 4,5 jaar..... Maar dan moet de accu dus niet leeg gereden of compleet volgeladen worden.
Als je gazon inderdaad 1.000m2 te maaien meters is kun je beter voor de i220 gaan.Leussink schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:57:
Volgens mij (.....) kan de I-serie ook WiFi gebruiken voor de nRTK. Dan heb je wel wifi dekking nodig rondom je huis (lijkt me een kwestie van 1 of 2 accesspoints buiten ophangen).
Dit zijn trouwens de specs van de I210:
Aanbevolen maaigebied: 1.000 m²
Tijd nodig voor het maaien van het aanbevolen maaigebied: 14 uur
De 1.000m2 maaigebied is een software beperking, een groter oppervlak maaien kan ie niet. Daarnaast heeft de I220 een grotere accu die dus meer per lading kan maaien (mooi als er regen op komst is).
De I210 moet voor 1.000m2 5x aan de lader (zie de specs), de I220 2,1 keer.
De vraag wat je zelf wilt en of je tuin een beetje vlak is, etc. En of het prijsverschil het voor jou waard is.
Ja ik heb een i210. 90% max laden ingesteld en dat ging prima. Tot afgelopen week: in de app staat nog steeds 90% als laadlimiet maar in werkelijkheid wordt nu gewoon 100% geladen. Al 2x.DjoeC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:12:
Hmm, er was wel een week (??) geleden een firmware update. Ik ga er nog eens extra op letten. De 15% minimum werd vandaag wel gevolgd, hij is nu aan t laden om de rest te maaien.Simple mind schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:20:
[...]
Ja ik heb een i210. 90% max laden ingesteld en dat ging prima. Tot afgelopen week: in de app staat nog steeds 90% als laadlimiet maar in werkelijkheid wordt nu gewoon 100% geladen. Al 2x.
Van de 1000 m2 moeten de borders nog af. We leggen nu eerst gras erin en beginnen later aan de borders. In werkelijkheid zal het dus een stuk minder zijn. Ik zal het eens uitrekenen waar we op uit komen als we alles inzaaien. De tuin is behoorlijk vlak. Bedankt voor je advies!DjoeC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:12:
[...]
Als je gazon inderdaad 1.000m2 te maaien meters is kun je beter voor de i220 gaan.
Volgens mij (.....) kan de I-serie ook WiFi gebruiken voor de nRTK. Dan heb je wel wifi dekking nodig rondom je huis (lijkt me een kwestie van 1 of 2 accesspoints buiten ophangen).
Dit zijn trouwens de specs van de I210:
Aanbevolen maaigebied: 1.000 m²
Tijd nodig voor het maaien van het aanbevolen maaigebied: 14 uur
De 1.000m2 maaigebied is een software beperking, een groter oppervlak maaien kan ie niet. Daarnaast heeft de I220 een grotere accu die dus meer per lading kan maaien (mooi als er regen op komst is).
De I210 moet voor 1.000m2 5x aan de lader (zie de specs), de I220 2,1 keer.
De vraag wat je zelf wilt en of je tuin een beetje vlak is, etc. En of het prijsverschil het voor jou waard is.
Ahh, als je gazon nog niet ligt (...) zou ik even wachten met aanschaf tot dat gebeurd is. Je mag dan iig een aantal weken niet maaien en kom je dus al in het najaar uit. Denk mogelijke prijsdaling, mogelijk nieuwe(re) modellen......Leussink schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:48:
[...]
Van de 1000 m2 moeten de borders nog af. We leggen nu eerst gras erin en beginnen later aan de borders. In werkelijkheid zal het dus een stuk minder zijn. Ik zal het eens uitrekenen waar we op uit komen als we alles inzaaien. De tuin is behoorlijk vlak. Bedankt voor je advies!
Het gazon is net ingezaaid en de eerste grassprieten komen door. De eerste 2 keer zal met een handmaaier zijn. Goeie tip om er 1 in het najaar aan te schaffen.
Ken de nieuwe modellen niet, maar ik heb er eentje met een epos plugin. Geen sim of iets nodig. Zit wel een sim in geloof ik, maar daar worden geen kosten voor gerekendLeussink schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:57:
War is the only proper school of the surgeon.
Vandaag een ticket aangemaakt bij Navimow omdat de accu lader zich niet houdt aan de ingestelde limieten. Er wordt elke keer meer geladen dan mijn ingestelde 85% en da's niet goed voor de accu. Ik heb ook tijdens maaien 2% gezien voordat de maaier naar de lader ging terwijl 15% is ingesteld.
Als anderen daar ook last van hebben: Maak een ticket aan via de app onder "Profiel" -> Klantenservice -> Melding of (engelstalig) "mine" -> Customer support -> Issue and Feedback..
Als anderen daar ook last van hebben: Maak een ticket aan via de app onder "Profiel" -> Klantenservice -> Melding of (engelstalig) "mine" -> Customer support -> Issue and Feedback..
Dat Husqvarna advies krijg je omdat de dealer daar de marge op verdient. De grasmaaier is met software uit 1980 als je die vergelijkt met de Navimow. Als je van vastlopen, storingen, traag maaien en vastdraaiende grasmaaiers houdt zou ik de Husqvarna kiezen inclusief dealer installatie.Leussink schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:57:
Ja, ik baal dat de X3 die optie helemaal niet heeft. Die knalt altijd naar 100%.DjoeC schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:58:
Vandaag een ticket aangemaakt bij Navimow omdat de accu lader zich niet houdt aan de ingestelde limieten. Er wordt elke keer meer geladen dan mijn ingestelde 85% en da's niet goed voor de accu. Ik heb ook tijdens maaien 2% gezien voordat de maaier naar de lader ging terwijl 15% is ingesteld.
Ik heb een i210. Zojuist pas gezien dat deze wel deze optie heeft. Het is toch ook niet goed dat er altijd naar bv 80% wordt opgeladen? Ik zou het liefst zien dat ie bv 9 x tot 80% laadt en dan 1 keertje naar 100%.gjcvro schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:17:
[...]
Ja, ik baal dat de X3 die optie helemaal niet heeft. Die knalt altijd naar 100%.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 04-07-2026 13:30 ]
Supportverzoek indienen?gjcvro schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:17:
[...]
Ja, ik baal dat de X3 die optie helemaal niet heeft. Die knalt altijd naar 100%.
Tja, de zoekmachine geeft een van hun pagina's weer als:meesje schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:28:
[...]
Ik heb een i210. Zojuist pas gezien dat deze wel deze optie heeft. Het is toch ook niet goed dat er altijd naar bv 80% wordt opgeladen? Ik zou het liefst zien dat ie bv 9 x tot 80% laadt en dan 1 keertje naar 100%.
maar die pagina is vervolgens onbereikbaar.... In de app staat onder battery -> charge limit: "A low value can reduce battery aging" en onder recharge level: Recommended value for daily use: 15%How Long Do Robotic Lawn Mower Batteries Last? – Segway Navimow
March 13, 2026 - Charge up to around 80 percent and recharge when the level drops near 20 percent. This pattern reduces deep-discharge stress
Het sluit een beetje aan bij electrische auto's. 100% laden kan af en toe maar bij normaal gebruik wordt dat niet aanbevolen.
Verwacht niet dat dat veel nut gaat hebben, de andere types hebben het wel, dit type zal wel niet slim genoeg zijn, tenzij het een lfp accu is, die heeft gewoon minder problemen met 100%, maar dat zal wel niet.
Bij mij stond het standaard ingesteld op 15-100%. Dit heb ik nu gewijzigd naar 20-80%. Wij hebben geen groot grasveld. Dus met 60% capaciteit zal ie altijd het gazon kunnen maaien. Zelfs als over x tijd de accu wat is gedegradeerd.DjoeC schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:24:
[...]
Tja, de zoekmachine geeft een van hun pagina's weer als:
[...]
maar die pagina is vervolgens onbereikbaar.... In de app staat onder battery -> charge limit: "A low value can reduce battery aging" en onder recharge level: Recommended value for daily use: 15%
Het sluit een beetje aan bij electrische auto's. 100% laden kan af en toe maar bij normaal gebruik wordt dat niet aanbevolen.
Ik ben in de markt voor een nieuwe maairobot. Ik zie veel positiefs over de Navimows met Lidar. Mijne moet echter ook wel wat hoogte kunnen overbruggen.
Zat zelf ook te kijken naar een Eufy E15.
Is er iemand die kan aangeven waarom hij de Navimow verkoos boven de Eufy? Gevoelsmatig redelijk uitwisselbaar, maar ik lees fors meer over de Navimows. Dit terwijl ik juist neig naar de Eufy, mede doordat die momenteel slechts 749 kost bij Bol.
Zat zelf ook te kijken naar een Eufy E15.
Is er iemand die kan aangeven waarom hij de Navimow verkoos boven de Eufy? Gevoelsmatig redelijk uitwisselbaar, maar ik lees fors meer over de Navimows. Dit terwijl ik juist neig naar de Eufy, mede doordat die momenteel slechts 749 kost bij Bol.
Gebruikt hier iemand een robotmaaier zonder laadstation op het gazon/grasveld?
Dus met accu’s die je zelf oplaadt of de maaier op een andere plek opladen en dan 3-4x per week op het gazon plaatsen en na een paar uur weer binnenhalen?
Dus met accu’s die je zelf oplaadt of de maaier op een andere plek opladen en dan 3-4x per week op het gazon plaatsen en na een paar uur weer binnenhalen?
Gemakshalve nog niet maar de mijne gaat verhuizen naar een plek op bestrating. Dan een pad maken naar een te maaien zone en gewoon verder.ArnoutV schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:35:
Gebruikt hier iemand een robotmaaier zonder laadstation op het gazon/grasveld?
Ik heb specifiek gekozen voor de Segway Navimow i210 LiDAR Pro vanwege de "AWD" functionaliteit. Ik had hiervoor een ander merk robotmaaier op proef en die bleef continue steken in de oneffenheden van mijn gras.MiKeZZa schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:31:
....Is er iemand die kan aangeven waarom hij de Navimow verkoos boven de Eufy? Gevoelsmatig redelijk uitwisselbaar, maar ik lees fors meer over de Navimows. Dit terwijl ik juist neig naar de Eufy, mede doordat die momenteel slechts 749 kost bij Bol.
Als ik zie hoe soepel de Navimow zich over mijn grasveld beweegt, ook dankzij het derde oranje wiel aan de voorkant dan is dat wel een bevestiging dat ik de goede keuze heb gemaakt.
Ik heb eerlijk gezegd niet naar de Eufy gekeken. Ik kan beide maaiers dus ook niet vergelijken.
Maar op het eerste oog heeft de Eufy E15 geen "AWD" hetgeen voor mij dus wel een belangrijke eigenschap is.
Daarnaast ben ik echt bllj verrast door het gebruiksgemak en de setup van mijn Navimow.
Het is dat de mijn zones handmatig in kaart heb gebracht, maar anders was ik echt binnen 15 min. klaar geweest dus ik zou deze maaier echt ook durven aanraden aan mensen die minder handig zijn met apps, Wifi en Bluetooth.
De Eufy E15 is inderdaad wel een stuk goedkoper dus ik snap je overweging wel.
Al zie ik die 749 niet meer staan bij BOL en moet je ook wel opletten op het type en de maximale maai m2 denk ik. Die van 500m2 zou in mijn geval te krap zijn.
Bij de Navimow is de maximale m2 wel echt het maximale volgens mij en is dit softwarematig beperkt afhankelijk van het type maaier. Ik dacht eigenlijk dat dit alleen afhankelijk zou zijn van het type accu en dat de maaier dan gewoon wat vaker zou moeten laden, maar dat is dus niet zo.
Ik weet niet hoe dat bij Eufy werkt, maar wellicht heb jij wel genoeg aan de 500 m2 versie.
Note
De Eufy E15 is tot 800 m2 zie ik nu maar die kost vandaag 879 bij BOL.
[ Voor 20% gewijzigd door Jantienus123 op 06-07-2026 10:35 ]
Ik had zaterdag een supportverzoek bij Segway/Navimow ingediend en kreeg waarempel vanochtend al een inhoudelijke reactie:Simple mind schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:20:
[...]
Ja ik heb een i210. 90% max laden ingesteld en dat ging prima. Tot afgelopen week: in de app staat nog steeds 90% als laadlimiet maar in werkelijkheid wordt nu gewoon 100% geladen. Al 2x.
Ik moet dus concluderen dat Navimow support best goed werkt. Dat schept vertrouwen naar de toekomst toe.A. Regarding the device occasionally charging to 90%,
this is because the battery is undergoing optimization/calibration.
To more accurately determine the battery status, the device will complete a full charge under specific conditions, which temporarily exceeds your set charging limit.
Currently, there is a problem with this triggering strategy, causing it to trigger full charges too frequently. We will optimize this in future updates.
This will not change your charging limit setting. After optimization, subsequent charging will continue to follow your set limit. This process is a normal battery maintenance strategy, not a device malfunction or a setting error, and will not affect the battery's lifespan or health.
B. Regarding the battery level dropping to 2%,
We remotely analyzed the lawnmower's operating data. We apologize, but we have not found any instances of the battery level dropping below 15% in the past 14 days, except for one instance on July 2nd. This may be a temporary phenomenon caused by a recent version update.
Klopt, mijn ervaring met support is ook goed. Reacties zijn snel en volledig. Het omruilen van mijn maaier duurde wel een aantal weken, ze moesten een protocol afwerken. Uiteindelijk wel een splinternieuwe maaier gekregen.DjoeC schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:17:
Ik moet dus concluderen dat Navimow support best goed werkt. Dat schept vertrouwen naar de toekomst toe.
we wikken en wegen al geruime tijd de aanschaf van een robotmaaier. En de keus is over de afgelopen jaren niet gemakkelijker op geworden. Wat het eerst alleen een draad waarmee de maaier binnen de perken kon worden gehouden . Tegenwoordig is het gps, rtk en aanverwanten.
Nu hebben we niet een gemakkelijk omgeving. Een hoge schuur(nok 10meter) en sommige delen grenzen aan het water. (met dus kans er in te rijden of vallen) Verder hebben we de nodige bomen waar takken uitvallen of ligt er wat rommel. (blad/afgevallen fruit klein en groot) Met andere woorden geen vlak terrein zonder grote of kleine obstakels. Dit alles verdeelt over 5 verschillende percelen van diverse afmetingen gescheiden door grind- of klinkerpaden.
Door de genoemde zaken weet ik niet of het nu verstandig en efficiënt is een robotmaaier aan te schaffen. Ik neig naar de oude vertrouwde techniek met draad, maar dan heb je weer niet de intelligentie en het draadloos werken van de nieuwere maaiers. Hoewel we natuurlijk graag af willen van de zitmaaier als was het maar om tijd te besparen.
Of te wel wie heeft een goede raad en eventueel merken die passen bij de geschetste situatie.
Nu hebben we niet een gemakkelijk omgeving. Een hoge schuur(nok 10meter) en sommige delen grenzen aan het water. (met dus kans er in te rijden of vallen) Verder hebben we de nodige bomen waar takken uitvallen of ligt er wat rommel. (blad/afgevallen fruit klein en groot) Met andere woorden geen vlak terrein zonder grote of kleine obstakels. Dit alles verdeelt over 5 verschillende percelen van diverse afmetingen gescheiden door grind- of klinkerpaden.
Door de genoemde zaken weet ik niet of het nu verstandig en efficiënt is een robotmaaier aan te schaffen. Ik neig naar de oude vertrouwde techniek met draad, maar dan heb je weer niet de intelligentie en het draadloos werken van de nieuwere maaiers. Hoewel we natuurlijk graag af willen van de zitmaaier als was het maar om tijd te besparen.
Of te wel wie heeft een goede raad en eventueel merken die passen bij de geschetste situatie.
Hier loopt de maaier op gps langs de slootkant. In het begin was ik er ook huiverig voor en heb ik een marge van 2 meter aangehouden. Nu loopt hij vrij kort langs de rand. Maar omdat ik daar maar 1 of 2 keer per jaar de slootkant maai komt er vanzelf een soort natuurlijke wand te staan van hoog gras. Schuur hoeft niet echt een probleem te zijn. Rond de fruitbomen heb ik een aparte zone die ik alleen in het weekend maai, nadat ik het gevallen fruit heb opgeraapt.wbchevron schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:35:
we wikken en wegen al geruime tijd de aanschaf van een robotmaaier. En de keus is over de afgelopen jaren niet gemakkelijker op geworden. Wat het eerst alleen een draad waarmee de maaier binnen de perken kon worden gehouden . Tegenwoordig is het gps, rtk en aanverwanten.
Gisteren dus bij een Segway Navimow dealer geweest om wat meer informatie op te doen van de Segway Navimow i210 lidar pro. De dealer verkocht ook Husqvarna. Hij verkocht sowieso niet veel I modellen van Segway en adviseerde de H modellen. Deze zouden wat robuuster zijn. Maar ook zijn advies was een Husqvarna, de Automower 310E NERA met kantenmaaier. Ik wil zelf bij een lokale dealer een robotmaaier kopen maar ze geven continue het advies om voor Husqvarna te gaan. Wat te doen in deze situatie?Stewie! schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:24:
[...]
Dat Husqvarna advies krijg je omdat de dealer daar de marge op verdient. De grasmaaier is met software uit 1980 als je die vergelijkt met de Navimow. Als je van vastlopen, storingen, traag maaien en vastdraaiende grasmaaiers houdt zou ik de Husqvarna kiezen inclusief dealer installatie.
Ik heb nu een paar maanden een Navimow X4. Tot (bijna) de slootkant is er geen probleem. Ik heb wel bewust een maaier met 4 aangedreven, grotere maat wielen met een fors profiel.wbchevron schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:35:
Het te maaien oppervlak moet wel min of meer schoon zijn, scheermesjes van een robot zijn niet vergelijkbaar met een cirkelmaaiermes dat hoogtoerig alles vermaalt. Moverigens ben ik ooit robotmaaiers met zo'n mes tegengekomen, ben t merk vergeten omdat formaat en prijs buiten mijn interesse lag......
Yarbo en tegenwoordig Lymow doen vaste messen ipv scheermesjes. Gezien de prijsklasse vermoed ik dat je Yarbo bedoelde. De Yarbo Y core + maai module kost slechts € 7.499,-DjoeC schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:06:
[...]
Ik heb nu een paar maanden een Navimow X4. Tot (bijna) de slootkant is er geen probleem. Ik heb wel bewust een maaier met 4 aangedreven, grotere maat wielen met een fors profiel.
Het te maaien oppervlak moet wel min of meer schoon zijn, scheermesjes van een robot zijn niet vergelijkbaar met een cirkelmaaiermes dat hoogtoerig alles vermaalt. Moverigens ben ik ooit robotmaaiers met zo'n mes tegengekomen, ben t merk vergeten omdat formaat en prijs buiten mijn interesse lag......
[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 07-07-2026 23:05 ]
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik lees over de Navimow in het algemeen positieve berichten. Deze neem ik zeker mee in de keuzenbepaling. Ik wil ook toch zoeken naar goedkopere merken, omdat ik zeker wil weten dat een robotmaaier doet wat wij er van verwachten. Zo als aangegeven we hebben geen gazon dat een spreekwoordelijk biljartlaken is.
Ik heb 3 Husqvarna's gehad, dealer onderhouden, kwam regelmatig langs voor een storing, issue, gronddraad kapot, altijd wat. Zelfs met de nieuwste generatie zonder draad veel issues gehad, liep snel vast op de drassige grond, of langs de randen als de tuinman wat enthousiast de graskant had afgestoken. De software is oud en traag.Leussink schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:02:
[...]
Gisteren dus bij een Segway Navimow dealer geweest om wat meer informatie op te doen van de Segway Navimow i210 lidar pro. De dealer verkocht ook Husqvarna. Hij verkocht sowieso niet veel I modellen van Segway en adviseerde de H modellen. Deze zouden wat robuuster zijn. Maar ook zijn advies was een Husqvarna, de Automower 310E NERA met kantenmaaier. Ik wil zelf bij een lokale dealer een robotmaaier kopen maar ze geven continue het advies om voor Husqvarna te gaan. Wat te doen in deze situatie?
Nu met de Navimow kan ik alles zelf fixen, 4 vier aangedreven (overkill voor deze tuin) maar loopt daardoor nooit vast, de wielen graven zich niet in de grond in, gras blijft in topconditie. Grasmaaier snapt ook als de sproeier aanstaat, en maait dan even niet, Husqvarna wist wanneer het regende via internet (?) maar maakte vervolgens weer diepe sporen. Een molshoop kon de Husqvarna 410XE niet overheen, de Navimow maakt hem gewoon weer helemaal plat en rijdt door. Speelgoed van de kinderen, een hark, elke verandering in de tuin is geen probleem.
Ik ben ook op zoek naar een robotmaaier.
Gazon is +- 300m², redelijk recht, zonder grote hindernissen. Wel staat er een eik (net naast ons stuk), die regelmatig kleine takjes verliest.
Ik twijfel tussen Navimow i2 en een MAMMOTION YUKA mini 2 800.
De Navimow is nu wel (tijdelijk?) uitverkocht, zie ik.
Een klasse hoger kan voor beide ook nog, maar weet niet of dat dat nodig is.
M'n broer heeft een Stihl, maar heeft daar altijd miserie mee. Dat kan natuurlijk ook een maandagmorgen-model zijn, maar geeft me toch geen vertrouwen.
Zijn er nog andere merken die ik best eens opzoek?
Gazon is +- 300m², redelijk recht, zonder grote hindernissen. Wel staat er een eik (net naast ons stuk), die regelmatig kleine takjes verliest.
Ik twijfel tussen Navimow i2 en een MAMMOTION YUKA mini 2 800.
De Navimow is nu wel (tijdelijk?) uitverkocht, zie ik.
Een klasse hoger kan voor beide ook nog, maar weet niet of dat dat nodig is.
M'n broer heeft een Stihl, maar heeft daar altijd miserie mee. Dat kan natuurlijk ook een maandagmorgen-model zijn, maar geeft me toch geen vertrouwen.
Zijn er nog andere merken die ik best eens opzoek?
Goed advies, bedankt!Stewie! schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:37:
[...]
Ik heb 3 Husqvarna's gehad, dealer onderhouden, kwam regelmatig langs voor een storing, issue, gronddraad kapot, altijd wat. Zelfs met de nieuwste generatie zonder draad veel issues gehad, liep snel vast op de drassige grond, of langs de randen als de tuinman wat enthousiast de graskant had afgestoken. De software is oud en traag.
Nu met de Navimow kan ik alles zelf fixen, 4 vier aangedreven (overkill voor deze tuin) maar loopt daardoor nooit vast, de wielen graven zich niet in de grond in, gras blijft in topconditie. Grasmaaier snapt ook als de sproeier aanstaat, en maait dan even niet, Husqvarna wist wanneer het regende via internet (?) maar maakte vervolgens weer diepe sporen. Een molshoop kon de Husqvarna 410XE niet overheen, de Navimow maakt hem gewoon weer helemaal plat en rijdt door. Speelgoed van de kinderen, een hark, elke verandering in de tuin is geen probleem.
Zou je advies zijn om dan een Navimow te kopen via een webshop en volledig zelf installeren en onderhouden?
Als je met een afstand bestuurbare auto kunt rijden kun je een navimow (en bijna elke andere moderne maaier) installeren. Het moeilijkste is de eventuele antenne plaatsen en stroom zetten op het basisstation. Ik heb hem wel bij een dealer gekocht voor het geval er iets mee is. En daar was ik blij mee want binnen een maand is het gps bordje vervangen.Leussink schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:39:
[...]
Goed advies, bedankt!
Zou je advies zijn om dan een Navimow te kopen via een webshop en volledig zelf installeren en onderhouden?
Mijn Navimow kwam van een dealer. Geeft meer mentale rust dan via een webshop die geen monteurs heeft.Leussink schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:39:
[...]
Goed advies, bedankt!
Net bericht ontvangen van de founder van EEVE, de Belgische AI robotmaaier, dat het bedrijf failliet is:
---
Dear EEVE community, dear Willow Masters,
EEVE has filed for bankruptcy.
This is not the message I ever hoped to write. Over the past years, together we’ve built something unique: more than 2000 robots operating in gardens across Europe and a community that continuously helped improve the product.
As a consequence of the bankruptcy, we are currently unable to accept new orders, repairs or upgrades. If you were planning to send in your robot, please do not ship it. We want to avoid robots being delayed or getting stuck in transport.
For customers whose robot was recently returned unrepaired, or who were waiting for an upgrade or maintenance, I fully understand how disappointing and frustrating this is.
Personally, I remain convinced that the technology, the knowledge built over the past years, and the installed robot fleet deserve a future. Over the coming weeks I will explore whether there is a realistic path to preserve service and support for existing robot owners. At this stage I cannot make any promises, but if meaningful developments arise, I will communicate them openly.
Thank you for your understanding and for all the support many of you have shown over the years.
---
Dear EEVE community, dear Willow Masters,
EEVE has filed for bankruptcy.
This is not the message I ever hoped to write. Over the past years, together we’ve built something unique: more than 2000 robots operating in gardens across Europe and a community that continuously helped improve the product.
As a consequence of the bankruptcy, we are currently unable to accept new orders, repairs or upgrades. If you were planning to send in your robot, please do not ship it. We want to avoid robots being delayed or getting stuck in transport.
For customers whose robot was recently returned unrepaired, or who were waiting for an upgrade or maintenance, I fully understand how disappointing and frustrating this is.
Personally, I remain convinced that the technology, the knowledge built over the past years, and the installed robot fleet deserve a future. Over the coming weeks I will explore whether there is a realistic path to preserve service and support for existing robot owners. At this stage I cannot make any promises, but if meaningful developments arise, I will communicate them openly.
Thank you for your understanding and for all the support many of you have shown over the years.
Ik snapte het laatste product ook niet. De robotmaaier was (naar wat ik hoorde) een heel goed toestel. Maar om nu een robot met armen te maken, vond ik wel heel speciaal.
Ik heb na 2,5 jaar de landroid weer eens uit het vet gehaald en nieuwe draad deels getrokken. Reden was vooral dat er telkens dingen wijzigde in de tuin en daarna twee jaar met de grasmaaier gemaaid
.
Anyway. Ik vind de uitleg van de 'zones' wat dubbelzinnig. Wat ik er uit begrijp is dat je een percentage kunt toekennen hoevaak hij in die zone moet starten. Is die aanname juist?
En als dat zo is, waar 'markeer' je dan precies?
Aan het begin van elke zone, of juist beter halverweg ergens van die zone, want wat ik boven schreef klopte...?
Anyway. Ik vind de uitleg van de 'zones' wat dubbelzinnig. Wat ik er uit begrijp is dat je een percentage kunt toekennen hoevaak hij in die zone moet starten. Is die aanname juist?
En als dat zo is, waar 'markeer' je dan precies?
Aan het begin van elke zone, of juist beter halverweg ergens van die zone, want wat ik boven schreef klopte...?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Back in time.... Volgens mij was het zo dat je 100% te verdelen hebt over het aantal zones. Dus als je 50/50 doet dan zullen beide zones even vaak gemaaid worden. Doe je 80/20 dan wordt de ene zone 4x zo vaak gemaaid als de andere.
Wie heeft ervaring met de Segway Navimow i210 lidar pro en de kantmaaier functie?
Ik lees hier wisselende verhalen over. Onze tuin is nog in aanleg. Naast de bestrating liggen nu opsluitbanden. Voor de borders willen we maairanden aanleggen. Hebben we aan 1 rij voldoende of beter 2 rijen klinkers als maairand?
Ik lees hier wisselende verhalen over. Onze tuin is nog in aanleg. Naast de bestrating liggen nu opsluitbanden. Voor de borders willen we maairanden aanleggen. Hebben we aan 1 rij voldoende of beter 2 rijen klinkers als maairand?
Na een paar jaar zullen de klinkers onder het gras verdwijnen doordat het gras gewoon onder de klinkers doorgroeit.Leussink schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:11:
Wie heeft ervaring met de Segway Navimow i210 lidar pro en de kantmaaier functie?
<edit>
Ok, gras gaat ook over de klinkers woekeren. Samenvatting: klinkers stoppen geen gras.
[ Voor 8% gewijzigd door DjoeC op 12-07-2026 16:33 ]
Mijn ervaring is juist dat gras over de bestrating doorgroeit, niet eronder, zodat de klinkers verdwijnen.DjoeC schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:10:
[...]
Na een paar jaar zullen de klinkers onder het gras verdwijnen doordat het gras gewoon onder de klinkers doorgroeit.
En dat natuurlijk alleen als je de kanten niet snijdt af en toe met een kantensnijder/edger.
Overigens gebruik ik daar een oud kartel/broodmes voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 12-07-2026 14:42 ]
Hijgertje heeft gelijk, gras groeit over tegels/klinkers. Niet eronder..Teijgetje schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:25:
[...]
Mijn ervaring is juist dat gras over de bestrating doorgroeit, niet eronder zodat de klinkers verdwijnen.
En dat natuurlijk alleen als je de kanten niet snijdt af en toe met een kantensnijder/edger.
Overigens gebruik ik daar een oud kartel/broodmes voor.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik zou in ieder geval gaan voor zo min mogelijk voegen.Leussink schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:11:
Even een tip voor alle Mammotion (of misschien wel alle merken) gebruikers:
Zorg dat je altijd je kaartgegevens hebt geupload naar de cloud, en doe dit ook nadat je wijzigingen aangebracht hebt.
Zodoende kan je de kaart meenemen naar een nieuw of vervangend apparaat, of terugzetten als er door Mammotion reparaties zijn gedaan waarbij de robot nieuwe firmware kreeg.
De kaartgegevens/coördinaten staan namelijk in het geheugen van de robot, niet in de app.
Lang verhaal kort:
Ik kreeg een melding dat de robot gevallen was........
Nadat ik hem opgezocht had bleek hij ondersteboven achterstevoren onder water te liggen.
Na analyse was de enige logische manier dat hij was gaan draaien, met zijn achterwielen achteruit over de beschoeiing gereden tot over zijn zwaartepunt, om daarna in het water te vallen, om daar nadat hij de bodem raakte achterover te vallen zodat hij op zijn kop lag, met de neus richting water.
Waarom hij op een recht stuk langs de beschoeiing was gaan draaien zal altijd een raadsel blijven.
Waarom hij de grens had overschreden ook.
Extra melding gemaakt dat een grens ook echt grens moest zijn, en de robot zelfs geen centimeter dit zou moeten mogen overschrijden. Of dat je zulke grenzen aan zou moeten kunnen geven in de kaart als absoluut niet overschrijdbaar. (handig bij vijvers en beschoeiingen)
Ik had vaker contact gehad over navigatie die soms onverklaarbaar afweek, en waar geen oorzaak voor gevonden kon worden.
Na veel heen en weer gemail, wat begon met laten drogen en dan pas aanzetten (duh), kreeg ik na enige tijd bevestiging dat ik een gloednieuwe zou krijgen gezien de voorgeschiedenis, waterschade is normaal niet gedekt.
Dus verder wel goede service ondanks dat het via Mammotion Europe liep ipv mijn oorspronkelijke dealer.
Om de kaart te behouden kon ik de robotgegevens uploaden naar de cloud, maar omdat die dood was (helemaal volgelopen) dus niet meer.
Nog geprobeerd om de Luba 3 te krijgen met bijbetaling maar helaas.
Alleen een extra set messen voor het ongemak.
Garantie van de oude is overgezet, inclusief het jaar extra dat ik gekocht had, nu dus nog drie jaar garantie.
Enige dat ik er mee ben "opgeschoten", naast een gloednieuwe robot met drie jaar garantie, is een extra laadstation, zodat er een extra laadmogelijkheid is voor op het andere terrein. Is niet los te koop.
Oude moest eigenlijk ook mee teruggestuurd.
Helaas kan een tweede laadstation nog niet opgenomen in de kaart, daarvoor moet je voordat je begint het laadstation verplaatsen. Wat nu dus inhoudt dat je er even naar toe moet rijden en bevestigen.
Er rijdt hier dus eindelijk na twee maanden zonder weer een Luba 2X rond.
:strip_exif()/f/image/7ERQyuwLXovSiUFauAdnkFxX.jpg?f=fotoalbum_large)
Jammer dat de maaitractor tegelijk de geest gaf, die staat in afwachting van onderdelen stil.
Ondertussen een beetje de voortuinen gemaaid met de Honda 536 HX, maar het terrein is te groot om dat met een handmaaier te doen, ondanks dat die zelf rijdt.
De Luba maait het netjes op 4 cm, ondanks het veel te hoge gras, maar laat natuurlijk enorme rijen grasafval liggen.
Jammer dat ik alle maaizones opnieuw moet inleren, ca 5000 m2.
Als de maaitractor is gerepareerd dan kan ik pas alle grasafval opruimen en ook het achterveld doen, daar staat het na 2 maanden 40 cm hoog. Dat moet eerst weg voordat de robot er weer op kan.
Ben dus nog wel even bezig voordat alles weer vanzelf gaat.
Zorg dat je altijd je kaartgegevens hebt geupload naar de cloud, en doe dit ook nadat je wijzigingen aangebracht hebt.
Zodoende kan je de kaart meenemen naar een nieuw of vervangend apparaat, of terugzetten als er door Mammotion reparaties zijn gedaan waarbij de robot nieuwe firmware kreeg.
De kaartgegevens/coördinaten staan namelijk in het geheugen van de robot, niet in de app.
Lang verhaal kort:
Ik kreeg een melding dat de robot gevallen was........
Nadat ik hem opgezocht had bleek hij ondersteboven achterstevoren onder water te liggen.
Na analyse was de enige logische manier dat hij was gaan draaien, met zijn achterwielen achteruit over de beschoeiing gereden tot over zijn zwaartepunt, om daarna in het water te vallen, om daar nadat hij de bodem raakte achterover te vallen zodat hij op zijn kop lag, met de neus richting water.
Waarom hij op een recht stuk langs de beschoeiing was gaan draaien zal altijd een raadsel blijven.
Extra melding gemaakt dat een grens ook echt grens moest zijn, en de robot zelfs geen centimeter dit zou moeten mogen overschrijden. Of dat je zulke grenzen aan zou moeten kunnen geven in de kaart als absoluut niet overschrijdbaar. (handig bij vijvers en beschoeiingen)
Ik had vaker contact gehad over navigatie die soms onverklaarbaar afweek, en waar geen oorzaak voor gevonden kon worden.
Na veel heen en weer gemail, wat begon met laten drogen en dan pas aanzetten (duh), kreeg ik na enige tijd bevestiging dat ik een gloednieuwe zou krijgen gezien de voorgeschiedenis, waterschade is normaal niet gedekt.
Dus verder wel goede service ondanks dat het via Mammotion Europe liep ipv mijn oorspronkelijke dealer.
Om de kaart te behouden kon ik de robotgegevens uploaden naar de cloud, maar omdat die dood was (helemaal volgelopen) dus niet meer.
Garantie van de oude is overgezet, inclusief het jaar extra dat ik gekocht had, nu dus nog drie jaar garantie.
Enige dat ik er mee ben "opgeschoten", naast een gloednieuwe robot met drie jaar garantie, is een extra laadstation, zodat er een extra laadmogelijkheid is voor op het andere terrein. Is niet los te koop.
Helaas kan een tweede laadstation nog niet opgenomen in de kaart, daarvoor moet je voordat je begint het laadstation verplaatsen. Wat nu dus inhoudt dat je er even naar toe moet rijden en bevestigen.
:strip_exif()/f/image/7ERQyuwLXovSiUFauAdnkFxX.jpg?f=fotoalbum_large)
Jammer dat de maaitractor tegelijk de geest gaf, die staat in afwachting van onderdelen stil.
Ondertussen een beetje de voortuinen gemaaid met de Honda 536 HX, maar het terrein is te groot om dat met een handmaaier te doen, ondanks dat die zelf rijdt.
De Luba maait het netjes op 4 cm, ondanks het veel te hoge gras, maar laat natuurlijk enorme rijen grasafval liggen.
Jammer dat ik alle maaizones opnieuw moet inleren, ca 5000 m2.
Als de maaitractor is gerepareerd dan kan ik pas alle grasafval opruimen en ook het achterveld doen, daar staat het na 2 maanden 40 cm hoog. Dat moet eerst weg voordat de robot er weer op kan.
[ Voor 21% gewijzigd door Teijgetje op 12-07-2026 20:58 ]
@Teijgetje Pechvogel..... Gelukkig heb je die mooie Honda, gewoon elke dag een stuk maaien & opruimen, dan het gemaaide stuk meteen als extra zone in de robot. Na een weekje ben je bij lijkt me.....
Toch uiteindelijk zijn Waterloo gevonden in de sloot. Derde poging? Ook nog eens 3x is scheepsrecht? Maar wel erg netjes dat ze vervangen.Teijgetje schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:24:
Even een tip voor alle Mammotion (of misschien wel alle merken) gebruikers:
Lang verhaal kort:
Ik kreeg een melding dat de robot gevallen was........![]()
Nadat ik hem opgezocht had bleek hij ondersteboven achterstevoren onder water te liggen.![]()
Na analyse was de enige logische manier dat hij was gaan draaien, met zijn achterwielen over de beschoeiing gereden tot over zijn zwaartepunt, om daarna in het water te vallen, om daar nadat hij de bodem raakte achterover te vallen zodat hij op zijn kop lag, met de neus richting water.
[Afbeelding]
Jammer dat ik alle maaizones opnieuw moet inleren, ca 5000 m2.![]()
2e poging onder water.
Al heeft hij tussendoor wel nog 2x op de rand gehangen.
Al heeft hij tussendoor wel nog 2x op de rand gehangen.
[ Voor 79% gewijzigd door Teijgetje op 12-07-2026 20:56 ]
Is inderdaad een fijne maaier, na 5 jaar ongebruikt starten en lopen.DjoeC schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:31:
@Teijgetje Pechvogel..... Gelukkig heb je die mooie Honda, gewoon elke dag een stuk maaien & opruimen, dan het gemaaide stuk meteen als extra zone in de robot. Na een weekje ben je bij lijkt me.....
En dat lopen staat me dan tegen.
Alle kanten maaien met de bosmaaier is al een dingetje.
Bovendien is de opvangzak verdwenen. Even 5000 m2 maaien in stukjes, en opruimen is dus wel een dingetje met een opvangzak van 83 liter.
Dat is met de maaitractor met een 300 liter opvangbak al een opgave, helemaal met 40 cm hoog gras. Daar komt makkelijk 6 kuub gras van af. Als je dat per 83 liter naar de composthoop moet lopen dan heb je een wandelkaart nodig.
We wachten even een weekje, dan hoop ik de hydrostaat gereviseerd te hebben en het met een drankje in mijn hand af te kunnen.
[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 13-07-2026 00:04 ]
HerkenbaarTeijgetje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 00:01:
[...]
Is inderdaad een fijne maaier, na 5 jaar ongebruikt starten en lopen.
En dat lopen staat me dan tegen.![]()
Alle kanten maaien met de bosmaaier is al een dingetje.
Bovendien is de opvangzak verdwenen. Even 5000 m2 maaien in stukjes, en opruimen is dus wel een dingetje met een opvangzak van 83 liter.
Dat is met de maaitractor met een 300 liter opvangbak al een opgave, helemaal met 40 cm hoog gras. Daar komt makkelijk 6 kuub gras van af. Als je dat per 83 liter naar de composthoop moet lopen dan heb je een wandelkaart nodig.
We wachten even een weekje, dan hoop ik de hydrostaat gereviseerd te hebben en het met een drankje in mijn hand af te kunnen.
Is er iemand met wat ervaring ivm een segway H800.
Heb een defect toestel, het wil namelijk niet meer opstarten.
Hij doet ook niks als je hem in de docking steekt.
Ik heb de batterij uitgemeten, deze geeft 11.2v op de terminals. Ik heb de batterij ook opengemaakt en alle cellen staan op 4v, dus 24v in het totaal(6S2P opstelling).
ik heb geen idee of het aan de batterij ligt of iets anders.
Ik heb de batterij uitgemeten, deze geeft 11.2v op de terminals. Ik heb de batterij ook opengemaakt en alle cellen staan op 4v, dus 24v in het totaal(6S2P opstelling).
Ik niet, maar heeft dat ding ergens een factory reset procedure? Die al geprobeerd?Yelti schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:08:
Is er iemand met wat ervaring ivm een segway H800.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Dat is het moeilijke, hij reageert totaal niet😭big bang schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:12:
[...]
Ik niet, maar heeft dat ding ergens een factory reset procedure? Die al geprobeerd?
We wachten tot de maaitractor het weer doet, dan kan ik naar de composthoop rijden en bulten van 300 liter direct vóór de composthoop storten, en die dan met de voorlader op de tractor op de composthoop gooien.DjoeC schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:39:
[...]
HerkenbaarAuto met een kar (in het Nederlands: aanhanger) er achter bij het werk zetten, dan hoef je minder te lopen. Enneh, als alternatief: die 83 liter is na een paar dagen nog maar 10 liter als het begint te rotten. Op een grote hoop, eventueel flink natmaken dat t lekker gaat stomen en na een paar dagen naar de composthoop brengen.
Met een drankje er bij in de houder, is al werk genoeg.
Ik hoor jeTeijgetje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:20:
[...]
We wachten tot de maaitractor het weer doet, dan kan ik naar de composthoop rijden en bulten van 300 liter direct vóór de composthoop storten, en die dan met de voorlader op de tractor op de composthoop gooien.
Met een drankje er bij in de houder, is al werk genoeg.
En wat zegt segway? Ticket aanmaken en daar de vraag stellen, ik had op mijn vraag binnen 1 werkdag een inhoudelijk antwoord.Yelti schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:20:
[...]
Dat is het moeilijke, hij reageert totaal niet😭