Ik heb al de andere wielen / trekker banden. Bij mij zit er lood in de accu compartiment. Ja, ik heb ook al 2 lussen liggen, waarbij ik via mijn domotica kan schakelen tussen de 2... 1 lus ligt veel meer rond, maar nog dan verplaatst het probleem zich ook weer een beetje.edwin2021 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:17:
[...]
Of de hoeken iets anders leggen, mee vloeiend. Ik heb elke 90 graden bocht opgedeeld in 4x 22,5 graden. Ook met een M500 maar wel met lood in de wielen.

Heeft er iemand ervaring met deze wielen van de Navimow.
Hij moet bij ons een steilere helling op een dat gaat redelijk goed maar loopt toch soms vast onder bepaalde hoeken.
Zouden deze wielen en verbetering geven in grip of toch alleen maar meer ploegen?
Ik kwam een vergelijk tegen tussen de Aldi, en Lidl maairobot.Hij geeft wel toe misschien wat fouten gemaakt te hebben met de perimeterdraad.
Conclusie: hij werd er gek van en houdt het bij zijn Luba 3. 😂😂
Wie van een gokje houdt, én in Engeland woont, kan dit proberen om een Yuka mini te winnen.
Conclusie: hij werd er gek van en houdt het bij zijn Luba 3. 😂😂
Wie van een gokje houdt, én in Engeland woont, kan dit proberen om een Yuka mini te winnen.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Heb of ken je iemand met een 3d printer? Er zijn genoeg modellen te downloaden voor de navimow wielen die voor meer grip kunnen zorgen.Michieas schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:33:
[Afbeelding]
Hij moet bij ons een steilere helling op een dat gaat redelijk goed maar loopt toch soms vast onder bepaalde hoeken.
Zouden deze wielen en verbetering geven in grip of toch alleen maar meer ploegen?
Ik gebruik deze naar tevredenheid al een paar jaar, https://www.amazon.nl/dp/B0CJXYD77X?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_titleMichieas schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:33:
[Afbeelding]
Weet iemand wat het verschil is tussen de Mova Viax 250 en de Mova Viax 300 ? Op de site van Mova vind ik de 300 niet terug, en hij lijkt (in nl) alleen bij Hornbach/Praxis te krijgen?
edit: de user manual heeft 't over de 250/300 dus lijkt het hardwarematig dezelfde te zijn (pdf https://m.media-amazon.com/images/I/D1WcRuxYFmL.pdf?ref=dp_product_quick_view)
edit: de user manual heeft 't over de 250/300 dus lijkt het hardwarematig dezelfde te zijn (pdf https://m.media-amazon.com/images/I/D1WcRuxYFmL.pdf?ref=dp_product_quick_view)
[ Voor 42% gewijzigd door Tjark op 15-05-2026 10:50 ]
*insert signature here
Ja die had ik ook gezien maar ook wel gelezen dat deze toch ook door slippen.Magnifique schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:53:
[...]
Ik gebruik deze naar tevredenheid al een paar jaar, https://www.amazon.nl/dp/B0CJXYD77X?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Ik heb een X315 en na het verlopen van het 4G abbo dacht ik om hem gewoon op de wifi te laten rijden.
Er is goede ontvangst door de gehele tuin maar als ik in de app het maaien handmatig wil starten krijg ik geen verbinding met de maaier. Alleen als ik eerst binnen de bluetooth range kom. Daarna heeft hij weer verbinding met het netwerkt en gaat het goed, dag erna is die z'n verbinding weer kwijt. Hebben meer mensen hier last van? in het kader van gierig zijn zou ik dit liever werkend zien dan weer €30,- per jaar aftikken.
Er is goede ontvangst door de gehele tuin maar als ik in de app het maaien handmatig wil starten krijg ik geen verbinding met de maaier. Alleen als ik eerst binnen de bluetooth range kom. Daarna heeft hij weer verbinding met het netwerkt en gaat het goed, dag erna is die z'n verbinding weer kwijt. Hebben meer mensen hier last van? in het kader van gierig zijn zou ik dit liever werkend zien dan weer €30,- per jaar aftikken.
Nog geen ervaring want mijn X420 (rijdt nu een hele week) heeft een geldig abbo. Wel heb ik de indruk dat Segway/Navimow nogal wat aan de app sleutelt. Ik moet wel via bluetooth EN netwerk (of wifi, dat me niet duidelijk) verbonden zijn om bijvoorbeeld een kaart te saven. Ze lijken heel erg op "verbindingen" te vertrouwen.... De dealer waar de mijne vandaan komt heeft me bezworen dat alles blijft werken nadat het 4G abbo verloopt al heb ik daar steeds meer twijfels bij.MTBreak schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:02:
Ik heb een X315 en na het verlopen van het 4G abbo dacht ik om hem gewoon op de wifi te laten rijden.
Ik vraag me ook af of de app voor alle machines wel hetzelfde is
Zo zie ik deze 9 dagen oude link hier dat je de maairichting zou kunnen opgeven (H210). Nou, niet bij mijn X420.
Ook kwam ik berichten tegen dat de US versies andere maximale m2 kunnen (mogen...) maaien dan de EU versies maar dat dat soms per app versie verschilt voor hetzelfde type
Je hebt abspluut geen mobiel abbo nodig is mijn ervaring. Tuurlijk is weer nice to have (en $$$) maar geen must have.DjoeC schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:11:
[...]
Nog geen ervaring want mijn X420 (rijdt nu een hele week) heeft een geldig abbo. Wel heb ik de indruk dat Segway/Navimow nogal wat aan de app sleutelt. Ik moet wel via bluetooth EN netwerk (of wifi, dat me niet duidelijk) verbonden zijn om bijvoorbeeld een kaart te saven. Ze lijken heel erg op "verbindingen" te vertrouwen.... De dealer waar de mijne vandaan komt heeft me bezworen dat alles blijft werken nadat het 4G abbo verloopt al heb ik daar steeds meer twijfels bij.
Ik vraag me ook af of de app voor alle machines wel hetzelfde is
Zo zie ik deze 9 dagen oude link hier dat je de maairichting zou kunnen opgeven (H210). Nou, niet bij mijn X420.
Ook kwam ik berichten tegen dat de US versies andere maximale m2 kunnen (mogen...) maaien dan de EU versies maar dat dat soms per app versie verschilt voor hetzelfde typeVeel info heb ik op reddit kunnen vinden.
Heb nog een classic navimow H500. De eerste H1 generatie navimow uit 2022 denk ik.
Het helpt als die overal wifi heeft maar hij doet zijn werk wel goed ook buiten wifi bereik.
Punt is wel dat je geen berichten krijgt als hij vastloopt 2aar geen wifi bereik heeft. Die krijg je dus wel als hij nog in wifi range is.
De communicatie kaart editen gaat ook volledig over bluetooth. Althans dat kan alleen de reden zijn dat je binnen 2 meter moet zijn met kaart edits.
Overigens hoeft alleen de machine wifi te hebben. En wifi met beetje goed bereik bij laadstation is dan dus wel must-have
Dus zonder data en zonder wifi werkt die zijn schema gewoon door.
Vandaag heb ik een Luba 3 AWD 3000 ontvangen en meteen laten maaien. Dat gaat perfect. Het viel mij alleen op dat hij 2 verschillende maaischijven heeft. Een is grijs en de andere is zwart en ze hebben elk een net een iets andere vorm. Hoort dat?
*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***
Mammotion LUBA Mini 2 AWD 1000 (2026 Model)
Deze met 2 maaibladen is een erg interessante als je dicht langs de rand wil kunnen maaien. Dit lijkt de kleinste, de kleinere heeft het blad in het midden ver van de zijkant geplaatst.
Deze met 2 maaibladen is een erg interessante als je dicht langs de rand wil kunnen maaien. Dit lijkt de kleinste, de kleinere heeft het blad in het midden ver van de zijkant geplaatst.
Heb je dat al aan de chatrobot in de app gevraagd?factor15 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:58:
Het viel mij alleen op dat hij 2 verschillende maaischijven heeft. Een is grijs en de andere is zwart en ze hebben elk een net een iets andere vorm. Hoort dat?
Nee, heb ik nog niet gevraagd. Zal het zeker doen. Hoort blijkbaar niet?Teijgetje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:54:
[...]
Heb je dat al aan de chatrobot in de app gevraagd?
*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***
Iemand (hands-on ervaring) met de Navimow I2XX Lidar Pro vs de H2XX-serie?
Qua specs neig ik zelf meer naar de H2-serie, onder andere door:
Het gazon hier is ongeveer 400 m². Mijn voorkeur is dat hij dat in één keer kan maaien zonder tussentijds opladen. Daarom twijfel ik nu tussen de I220 Lidar Pro en de H215, ook al lijkt dat qua aanbevolen maaigebied misschien wat overkill. (loopt nu ook een actie voor de H2 serie, cashback, extra garantie/4G)
Heeft iemand daarnaast ervaring met de repareerbaarheid van Navimow? Onderdelen lijken niet echt los verkrijgbaar te zijn. Betekent dat dat je bij elk mechanisch probleem meteen de hele maaier moet opsturen naar het verkooppunt/de dealer?
Wat me ook opviel: de H2-serie wordt (bijna) alleen verkocht via "tuinmachine-dealers". Is dat misschien juist een voordeel, omdat die dealers zelf onderdelen kunnen bestellen en reparaties kunnen uitvoeren, in plaats van dat je alles zelf moet opsturen naar Navimow?
Qua specs neig ik zelf meer naar de H2-serie, onder andere door:
- hoger maaigebied per uur
- offset cutdisc (in theorie betere edge cutting)
- extra’s zoals regensensor en anti-clogging disc
Het gazon hier is ongeveer 400 m². Mijn voorkeur is dat hij dat in één keer kan maaien zonder tussentijds opladen. Daarom twijfel ik nu tussen de I220 Lidar Pro en de H215, ook al lijkt dat qua aanbevolen maaigebied misschien wat overkill. (loopt nu ook een actie voor de H2 serie, cashback, extra garantie/4G)
Heeft iemand daarnaast ervaring met de repareerbaarheid van Navimow? Onderdelen lijken niet echt los verkrijgbaar te zijn. Betekent dat dat je bij elk mechanisch probleem meteen de hele maaier moet opsturen naar het verkooppunt/de dealer?
Wat me ook opviel: de H2-serie wordt (bijna) alleen verkocht via "tuinmachine-dealers". Is dat misschien juist een voordeel, omdat die dealers zelf onderdelen kunnen bestellen en reparaties kunnen uitvoeren, in plaats van dat je alles zelf moet opsturen naar Navimow?
Over de I en H kan ik niks zeggen, ik heb een X bij een dealer gekocht. Die zei dat er prima aan onderdelen te komen is, beter dan bij een bekend ander merk dat ie om die reden gedropt had. Hij was niet blij met alle telefoontjes van mensen die Navimow's via bouwmarkten of webshops hadden gekocht. Bij de X maakte dat geen verschil in prijs, exact de reden waarom ik naar een dealer ben gegaan. Kijken, advies over het juiste model, ter plekke besteld, betaald en meegenomen.HammerNL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:58:
Qua specs neig ik zelf meer naar de H2-serie, onder andere door:Het grootste nadeel van de H2 lijkt het ontbreken van AWD ten opzichte van de I2. Ik heb online al wat reviews bekeken, maar daar gaan ze nauwelijks in op dit soort praktische verschillen.
- hoger maaigebied per uur
- offset cutdisc (in theorie betere edge cutting)
- extra’s zoals regensensor en anti-clogging disc
Ik hoop dat ie nooit gerepareerd hoeft te worden
Over AWD: als je een gewoon vlak gazon hebt lijkt me AWD overbodig. Heb je wel hellinkjes dan kan het anders zijn, de X neemt redelijk steile hellingen en kan daar ook op keren, ik hoop dus dat ie nooit de sloot in zal glijden.
Mijn advies: ga naar een dealer, laat je voorlichten en koop daar ook. Heeft mij bespaard van het kopen van een onnodig zwaarder model. De enige verschillen tussen modellen in een serie lijken de accu Ah's en de door Navimow in software opgenomen m2 beperking. Hardware binnen een serie is gelijk.
O ja, ga er maar vanuit dat zelf repareren voor normale gebruikers geen optie is. Wegbrengen of opsturen dus. Ook hier: een dealer kan dus een voordeel zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 16-05-2026 12:20 ]
Beantwoordt dit niet je meeste vragen?HammerNL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:58:
[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 16-05-2026 13:10 ]
Navimow geeft aan: Schoonmaken met een "dun straalte water en een zachte borstel", "geen geen hogedruk reiniger".
Vanwege molshopen en op sommige plekken minder begroeid gazon alsook hellingen waar mijn X420 goed tot z'n recht komt (....) blijft er nog al wat klei (echte klei...) plakken tussen het profiel. De wielen zijn met een flinke waterstraal een een harde borstel niet schoon te krijgen, ik moet met een mes of een schrievendraaier aan de gang om de klei los te krijgen. Ik zou nu de wielen toch met de Karcher schoon willen spuiten anders ben ik elke keer wel heel lang bezig....
De klei te lang op de wielen laten zitten is geen optie, ze worden steeds "ronder", ik heb t profiel nodig, maar om nou na elk rondje maaien, 2-3 dagen, en half uurtje aan t kloten te zijn betekent dat ik misschien toch beter weer 1 keer per week anderhalf uur met de cirkelmaaier aan de gang kan.
Is iemand al eens met de hoge druk reiniger aan de gang geweest zonder verdere schade? Het gaat me nadrukkelijk om de wielen.
Vanwege molshopen en op sommige plekken minder begroeid gazon alsook hellingen waar mijn X420 goed tot z'n recht komt (....) blijft er nog al wat klei (echte klei...) plakken tussen het profiel. De wielen zijn met een flinke waterstraal een een harde borstel niet schoon te krijgen, ik moet met een mes of een schrievendraaier aan de gang om de klei los te krijgen. Ik zou nu de wielen toch met de Karcher schoon willen spuiten anders ben ik elke keer wel heel lang bezig....
De klei te lang op de wielen laten zitten is geen optie, ze worden steeds "ronder", ik heb t profiel nodig, maar om nou na elk rondje maaien, 2-3 dagen, en half uurtje aan t kloten te zijn betekent dat ik misschien toch beter weer 1 keer per week anderhalf uur met de cirkelmaaier aan de gang kan.
Is iemand al eens met de hoge druk reiniger aan de gang geweest zonder verdere schade? Het gaat me nadrukkelijk om de wielen.
Ja, ik denk zelf ook dat ik die AWD niet echt nodig heb voor mijn gazon. Het kunnen terugvallen op een dealer en het apparaat gewoon kunnen afgeven in plaats van zelf op te sturen, lijkt me dan wel weer een voordeel. Denk idd niet dat ze zitten te wachten op een i2 serie gekocht bij webshop X.DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:18:
[...]
Over de I en H kan ik niks zeggen, ik heb een X bij een dealer gekocht. Die zei dat er prima aan onderdelen te komen is, beter dan bij een bekend ander merk dat ie om die reden gedropt had. Hij was niet blij met alle telefoontjes van mensen die Navimow's via bouwmarkten of webshops hadden gekocht. Bij de X maakte dat geen verschil in prijs, exact de reden waarom ik naar een dealer ben gegaan. Kijken, advies over het juiste model, ter plekke besteld, betaald en meegenomen.
Ik hoop dat ie nooit gerepareerd hoeft te worden
Over AWD: als je een gewoon vlak gazon hebt lijkt me AWD overbodig. Heb je wel hellinkjes dan kan het anders zijn, de X neemt redelijk steile hellingen en kan daar ook op keren, ik hoop dus dat ie nooit de sloot in zal glijden.
Mijn advies: ga naar een dealer, laat je voorlichten en koop daar ook. Heeft mij bespaard van het kopen van een onnodig zwaarder model. De enige verschillen tussen modellen in een serie lijken de accu Ah's en de door Navimow in software opgenomen m2 beperking. Hardware binnen een serie is gelijk.
O ja, ga er maar vanuit dat zelf repareren voor normale gebruikers geen optie is. Wegbrengen of opsturen dus. Ook hier: een dealer kan dus een voordeel zijn.
Hoog over wel, maar het gaat niet echt de diepte in. De efficiëntie bijvoorbeeld, vind ik wat onderbelicht:
De i220 LiDAR Pro met 10 Ah accu doet volgens de specs ongeveer 470 m² per laadbeurt, terwijl de H215 met een kleinere 7,65 Ah accu op 595 m² zit. Dat vind ik best een groot verschil. Komt dat puur door rijsnelheid, of navigeert de H2-serie efficiënter? En bestaat dat verschil ook echt in de praktijk, of vooral op papier?
Niet onmiddellijk een antwoord op je vraag, maar hoort je Navimow niet rond de grond-/molshoop te maaien? Of heb je een model zonder toeters en bellen (Lidar, AI, camera's, ...)?DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:41:
Navimow geeft aan: Schoonmaken met een "dun straalte water en een zachte borstel", "geen geen hogedruk reiniger".
De molshopen zijn gevlakt, daar kan (en mag) ie gewoon overheen. Gelukkig, want anders blijft er op zo'n 100+ plekken weer een stuk gazon staan. Ja, ik heb geen heldergroen vierkant stadsgazonnetje..... Wel 100 m1 slootkant, heggen, stukje moestuin, bomen, struiken waar ie allemaal al netjes langs en omheen draait. Vandaag het laatste stukje kaart gemaakt na wat laag snoeiwerk op een kruip-door-sluip-door stukje.roofburner schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:52:
[...]
Niet onmiddellijk een antwoord op je vraag, maar hoort je Navimow niet rond de grond-/molshoop te maaien? Of heb je een model zonder toeters en bellen (Lidar, AI, camera's, ...)?
O ja, de X420 heeft AI, camera's nRTK en weet ik veel wat nog meer. Bij draaien blijft ie overigens niet helemaal binnen de lijntjes en gaat ie zelfs een stukje de slootkant in - maar daar kan ie zich dus weer uit trekken.
[ Voor 30% gewijzigd door DjoeC op 16-05-2026 14:29 ]
Alle genoemde oppervlakten per uur/laadbeurt gaan uit van maximale rijsnelheid en maximale breedte van de maaibaan-instelling. En een eigenlijk al gemaaid gazon zodat maaien minder kracht kost.HammerNL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:47:
[...]
Ja, ik denk zelf ook dat ik die AWD niet echt nodig heb voor mijn gazon. Het kunnen terugvallen op een dealer en het apparaat gewoon kunnen afgeven in plaats van zelf op te sturen, lijkt me dan wel weer een voordeel. Denk idd niet dat ze zitten te wachten op een i2 serie gekocht bij webshop X.
[...]
Hoog over wel, maar het gaat niet echt de diepte in. De efficiëntie bijvoorbeeld, vind ik wat onderbelicht:
De i220 LiDAR Pro met 10 Ah accu doet volgens de specs ongeveer 470 m² per laadbeurt, terwijl de H215 met een kleinere 7,65 Ah accu op 595 m² zit. Dat vind ik best een groot verschil. Komt dat puur door rijsnelheid, of navigeert de H2-serie efficiënter? En bestaat dat verschil ook echt in de praktijk, of vooral op papier?
Mijn Luba zou ruim 500 m2 per uur halen, echter de beste maairesultaten heb je bij 0,3 m/s en ook niet met de maximale maaibreedte van 40 cm.
Ik heb hem meestal op 35 mm, 0,4 m/s en 25 cm maaibreedte staan, afgewisseld met 30 en 35 cm.
In de praktijk betekent dat dat je langer onderweg bent, maar netto hoef je nog steeds niet zelf te maaien.
Persoonlijk boeit het mij niet echt, ik krijg vanzelf de melding "taak compleet".
Ik zou me niet teveel aantrekken van maximalen. De Luba 2 3000X haalt 0,25 ha per lading, de 5000X 0,3 ha, zelfde machine, zelfde accu, ra ra.
Ik zet hem (x3) op zijn kont en spuit hem met de gewone kraan af. De wielen pak ik dan een stukje mee, maar die spuit ik vaak als hij gewoon recht staat en dan af en toe een stukje opschuiven. Heb hier ook echt vette klei, maar die blijk bij mij maar zelden echt plakken dat ik het er niet af krijg met de waterstraal.DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:41:
Ik probeer wel zo min mogelijk te maaien met nat weer.
Hogedruk reiniger zou ik echt nooit doen. Je spuit volledig langs dichtingen heen.
Dan wordt t dus zwaar borstelen. Maar eens op zoek gaan naar een hardere borstel die geen staalborstel is........edwin2021 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:45:
Hogedruk reiniger zou ik echt nooit doen. Je spuit volledig langs dichtingen heen.
@gjcvro Die klei hier is echt van die blauwe klei...
Afwasborstel.DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:47:
[...]
Dan wordt t dus zwaar borstelen. Maar eens op zoek gaan naar een hardere borstel die geen staalborstel is........
@gjcvro Die klei hier is echt van die blauwe klei...
Ik heb op YouTube filmpjes gezien dat men een hele maaier van onderen met de staalborstel schoon poetst, lijkt mij een wat lompe manier, maar voor bijvoorbeeld het bandenprofiel kan ik me voorstellen dat je het doet. Als je dat te lomp vind dan zit een messing “staalborstel” qua hardheid tussen nylon en metaal in, net wat zachter. Met zo’n nat weer als de laatste tijd zul je er niet aan ontkomen om wat vaker schoon te maken vrees ik.DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:54:
[...]
Niet hard genoeg, ben ook met heet water bezig geweest. Afslibbaarheid hier rond 85%.....
Ik zal nog eens goed op zoek gaan naar een wat hardere borstel. Messing is geen slecht idee om te proberen, staalborstel is beslist not-done. En ja, nat weer helpt natuurlijk niet. Deze week 2x schoon gemaakt, nauwelijks gras onder de machine maar het profiel van de wielen was nauwelijks meer zichtbaar en dus ook nauwelijks bruikbaar terwijl ik niet zonder kan. Anders in nattere tijden sommige zones maar niet maaienRuud1988 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:04:
[...]
Ik heb op YouTube filmpjes gezien dat men een hele maaier van onderen met de staalborstel schoon poetst, lijkt mij een wat lompe manier, maar voor bijvoorbeeld het bandenprofiel kan ik me voorstellen dat je het doet. Als je dat te lomp vind dan zit een messing “staalborstel” qua hardheid tussen nylon en metaal in, net wat zachter. Met zo’n nat weer als de laatste tijd zul je er niet aan ontkomen om wat vaker schoon te maken vrees ik.
Voor de wielen zou ik een schrobborstel nemen, die gebruikte ik altijd om uithardend gips, cement en tegellijm van mijn gereedschap af te boenen met water, klei moet makkelijker gaan.DjoeC schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:31:
[...]
Ik zal nog eens goed op zoek gaan naar een wat hardere borstel. Messing is geen slecht idee om te proberen, staalborstel is beslist not-done. En ja, nat weer helpt natuurlijk niet. Deze week 2x schoon gemaakt, nauwelijks gras onder de machine maar het profiel van de wielen was nauwelijks meer zichtbaar en dus ook nauwelijks bruikbaar terwijl ik niet zonder kan. Anders in nattere tijden sommige zones maar niet maaien
Ik had meestal zoiets of zoiets in een bak water liggen tijdens verbouwingen.|
Het gaat om de harde haren.
Wellicht werkt voor wielen een voegenborstel beter.
Maar misschien is een elektrische ook wel handig, waterstraaltje erbij en de borstel het werk laten doen.
Blijkbaar was zo'n borstel niet hard genoeg, ik had ook al aangegeven om een (stevige) afwasborstel te gebruiken. Een harde WC borstel zou ook nog kunnen. Wat trouwens misschien ook helpt met echte (harde) klei: een klein hamertje en dan op de modder tikken..Teijgetje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:04:
[...]
Voor de wielen zou ik een schrobborstel nemen, die gebruikte ik altijd om uithardend gips, cement en tegellijm van mijn gereedschap af te boenen met water, klei moet makkelijker gaan.
Ik had meestal zoiets of zoiets in een bak water liggen tijdens verbouwingen.|
Wellicht werkt voor wielen een voegenborstel beter.
Maar misschien is een elektrische ook wel handig, waterstraaltje erbij en de borstel het werk laten doen.
Ik heb na de eerste rit met een schroefje alle groeven 'uitgehold', ging ook prima. Niet snel, wel bevredigend. Moet zeggen dat de regeninstellingen wel helpen om de wielen wat schoon te houden. Volgens mij heb ik wachttijd na regen op een uur gezet.
Overigens zag ik dat voor het oplaadstation er toch spoorvorming optreedt. Zodra de nieuwe tuin situatie klaar is, ga ik een soort oprit voor de X450 maken. Blijkbaar vreten de wielen toch gras bij het manoeuvreren voor het station.
Overigens zag ik dat voor het oplaadstation er toch spoorvorming optreedt. Zodra de nieuwe tuin situatie klaar is, ga ik een soort oprit voor de X450 maken. Blijkbaar vreten de wielen toch gras bij het manoeuvreren voor het station.
Deze borstels zijn veel harder dan een afwas- of wcborstel, ze heten niet voor niets schrobborstels.gjcvro schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:16:
[...]
Blijkbaar was zo'n borstel niet hard genoeg, ik had ook al aangegeven om een (stevige) afwasborstel te gebruiken. Een harde WC borstel zou ook nog kunnen. Wat trouwens misschien ook helpt met echte (harde) klei: een klein hamertje en dan op de modder tikken..
En op je wielen slaan is echt het allerslechtste advies dat ik tot nu gelezen heb. Gewoon niet doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 17-05-2026 12:26 ]
Ik heb het over tikken, niet slaan! En hamertje, geen hamer! Voordeel van die klei is dat hij vaak zo hard word dat hij makkelijk breekt.Teijgetje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:23:
[...]
Deze borstels zijn veel harder dan een afwas- of wcborstel, ze heten niet voor niets schrobborstels.
En op je wielen slaan is echt het allerslechtste advies dat ik tot nu gelezen heb. Gewoon niet doen.
En ik heb ook zo'n schrobborstel, maar de afwasborstel is (als je de juiste hebt) vergelijkbaar en doordat die een langere steel heeft makkelijker ergens tussen te duwen. Ik maakte er ook altijd de normale grasmaaier mee schoon aan de onderkant.
Dat hamertje tik werkt niet als de klei nog nat is, bij droogte krimpt ie in en valt het er "bijna" vanzelf af. Voor het soort klei in deze regio is ooit een speciale spa ontwikkeld: https://www.visserenvisser.nl/kleispade-merkus-betuws-model Een Hollands model https://www.visserenvisse...-kunststof-steel-1041-s-j krijg je hier niet de grond in. Zelfs dan kun je bij droogte niet serieus werken want te hard en bij flinke nattigheid blijft de spa kleven.gjcvro schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:16:
[...]
Blijkbaar was zo'n borstel niet hard genoeg, ik had ook al aangegeven om een (stevige) afwasborstel te gebruiken. Een harde WC borstel zou ook nog kunnen. Wat trouwens misschien ook helpt met echte (harde) klei: een klein hamertje en dan op de modder tikken..
Maar goed, ik heb voldoende tips gekregen, ik ga nog wel wat dingen uitproberen.
Zo'n borstel (harde versie van Vero) was ook mijn eerste keus. Dat was speelgoed op die kleiTeijgetje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:04:
[...]
Voor de wielen zou ik een schrobborstel nemen, die gebruikte ik altijd om uithardend gips, cement en tegellijm van mijn gereedschap af te boenen met water, klei moet makkelijker gaan.
I
zoiets[/url] of zoiets in een bak water liggen tijdens verbouwingen.|
[ Voor 29% gewijzigd door DjoeC op 17-05-2026 13:51 ]
Ja, da's mij ook opgevallen. Hij neemt een keurig recht pad achteruit vanaf de lader en draait dan exact 180 graden, altijd op dezelfde centimeters. Het hele draaiveld betegelen zie ik niet zitten. Ik denk dat ik onder het laadstation 2x3 50x50 tegels oid ga leggen. Of de maaier ergens op het terras ga laten parkeren al staat ie daar (met een nog te maken garage) wel in de weg.....Siedo schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:19:
Ik heb na de eerste rit met een schroefje alle groeven 'uitgehold', ging ook prima. Niet snel, wel bevredigend. Moet zeggen dat de regeninstellingen wel helpen om de wielen wat schoon te houden. Volgens mij heb ik wachttijd na regen op een uur gezet.
Ik ken de betuwse klei niet, wel de maas en waalse, andere kant van de waal. Met nat weer zakt alles weg, met droog weer kun je er een volle vrachtwagen overheen sturen. Met droog weer krijg je geen schop de grond in met nat weer gooi je de klei met schop en al weg. Dus ja ken het een beetje, en heb ook al vele meters er doorheen gegraven.DjoeC schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:41:
[...]
Dat hamertje tik werkt niet als de klei nog nat is, bij droogte krimpt ie in en valt het er "bijna" vanzelf af. Voor het soort klei in deze regio is ooit een speciale spa ontwikkeld: https://www.visserenvisser.nl/kleispade-merkus-betuws-model Een Hollands model https://www.visserenvisse...-kunststof-steel-1041-s-j krijg je hier niet de grond in. Zelfs dan kun je bij droogte niet serieus werken want te hard en bij flinke nattigheid blijft de spa kleven.
Maar goed, ik heb voldoende tips gekregen, ik ga nog wel wat dingen uitproberen.
Of een stukje kunstgras die lijkt op wat je hebt groeien.DjoeC schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:49:
[...]
Ja, da's mij ook opgevallen. Hij neemt een keurig recht pad achteruit vanaf de lader en draait dan exact 180 graden, altijd op dezelfde centimeters. Het hele draaiveld betegelen zie ik niet zitten. Ik denk dat ik onder het laadstation 2x3 50x50 tegels oid ga leggen. Of de maaier ergens op het terras ga laten parkeren al staat ie daar (met een nog te maken garage) wel in de weg.....
Hoe hard is die natte klei dan wel niet?DjoeC schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:41:
Zo'n borstel (harde versie van Vero) was ook mijn eerste keus. Dat was speelgoed op die kleiWerkt niet.
Ik heb nog even tussen mijn metselgereedschap gezocht, daar zit deze tussen. (volgens mij van AH, maar hang me er niet aan op)
![]() | ![]() | ![]() |
Is jouw natte klei dan zoveel harder dan vrijwel uitgeharde gips of Eurocol 705?
Kan het me haast niet voorstellen, zeker niet met een klein straaltje water erbij dat het gelijk wegspoelt.
Heeft iemand ervaring met de Mova LIDAX Ultra 800?
Ik heb een pad van ongeveer 15 meter lang naar de voortuin.
De doorgang is ongeveer 70 cm breed (totale ruimte circa 100 cm tussen muren/obstakels).
Kan deze robot daar goed doorheen navigeren en zelfstandig van achtertuin naar voortuin rijden?
De doorgang is ongeveer 70 cm breed (totale ruimte circa 100 cm tussen muren/obstakels).
Kan deze robot daar goed doorheen navigeren en zelfstandig van achtertuin naar voortuin rijden?
Naar mijn weten heeft ie 60cm nodig. Dus zou moeten lukken.Conifeer schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:28:
Ja idd 60 cm nodig. Maaier is ongeveer 40 cm breed en hij houdt ongeveer 10 cm afstand van obstakels aan de zijkant. Zou moeten lukken dus!Conifeer schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:28:
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
nog steeds tevreden van ?spemme schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:58:
[...]
Wij hebben een Worx landroid WR365E onlangs aangekocht
gisterenavond nog een dealtje kunnen doen om amazon.fr om de WR306E (amazon exclusive) aan 705 te kunnen kopen (699 + paar procent extra naar BE btw aanpassing) met levering over een week ofzo.
momenteel staat die weer terug aan 899
eigenlijk te oversized voor mijn tuin, maar prijstechnisch en met de extra voordelen (grotere batterij + cut-to-zero module inbegrepen) interessanter dan het kleinere broertje (WR304E)... maar ik ben dus wel benieuwd hoe goed die is
Momenteel toch wel tevreden. Worx is actief bezig met firmware updates om het toestel te verbeteren. Ondertussen al zijn 2de firmware update geinstalleerd.thutex schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:21:
[...]
nog steeds tevreden van ?
gisterenavond nog een dealtje kunnen doen om amazon.fr om de WR306E (amazon exclusive) aan 705 te kunnen kopen (699 + paar procent extra naar BE btw aanpassing) met levering over een week ofzo.
momenteel staat die weer terug aan 899
eigenlijk te oversized voor mijn tuin, maar prijstechnisch en met de extra voordelen (grotere batterij + cut-to-zero module inbegrepen) interessanter dan het kleinere broertje (WR304E)... maar ik ben dus wel benieuwd hoe goed die is
Het gras wordt mooi afgereden met enkele kleine streepjes dat hij soms mist. Dat kan zijn omdat hij op de vorige firmware (nieuwste pas vandaag geïnstalleerd en nog niet geprobeerd) soms de staptegels of paardebloemen als hindernissen ziet en ze probeert te ontwijken. Dat euvel stond specifiek in de release notes als verbetert, dus nog te evalueren.
Vergeleken met mijn oude Bosch Indego s500+ is het een verademing dat hij nu wel keer op keer met success de tuin en oprit kan maaien én terug in zijn station geraakt zonder op van alles te botsen.
Wel een mooie prijs dat je gevonden hebt voor de 306E!
Hier ook de i210 Lidar besteld via Bol. 899 euro (vakantiegeld deal) & met vouchers via werk nog 6% korting + gratis garage. Nu de grasmatten nog & we kunnen van start
Na lang twijfelen heb ik dit weekend toch de Segway Navimow i205 AWD gekocht.
Ondertussen zit de eerste maaibeurt erop, en de eerste indruk is alvast veelbelovend.
Ondertussen zit de eerste maaibeurt erop, en de eerste indruk is alvast veelbelovend.
Heeft iemand de Mova viax 250? Lijkt mij namelijk de beste optie (prijs/kwaliteit) voor een klein gazon. Heb namelijk een stukje gras van 12 meter bij 5 en in de voortuin 6 meter bij 1,5 meter.
WIl hem prominent in de achtertuin(grote stuk) laten maaien, maar ook soms de voorkant. Iemand die misschien ervaring hier mee heeft? Hij ondersteunt Multi zone, maar ik zou hem dan handmatig moeten verplaatsen naar de voortuin. HIj kan eventueel ook omrijden, maar dan moet hij een rondje rijden (door 2 achtertuinen en dan 20 meter stoep.. Hahah
WIl hem prominent in de achtertuin(grote stuk) laten maaien, maar ook soms de voorkant. Iemand die misschien ervaring hier mee heeft? Hij ondersteunt Multi zone, maar ik zou hem dan handmatig moeten verplaatsen naar de voortuin. HIj kan eventueel ook omrijden, maar dan moet hij een rondje rijden (door 2 achtertuinen en dan 20 meter stoep.. Hahah
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik heb er geen ervaring mee.
Maar met alle opties op de markt tegenwoordig zou ik persoonlijk echt een robot nemen die zelf naar de voortuin kan rijden.
Als je hem zelf moet verplaatsen gaat vroeg of laat vervelend worden denk ik persoonlijk
Maar met alle opties op de markt tegenwoordig zou ik persoonlijk echt een robot nemen die zelf naar de voortuin kan rijden.
Als je hem zelf moet verplaatsen gaat vroeg of laat vervelend worden denk ik persoonlijk
Plannen voorbereiden: Renovatie Boerderij > Hout CV, 300L SWW, 1500L CV buffer, 15.000WP, 3-fase Victron Mulri RS, 48kWh LFP
Sinds kort rijdt hier een Navimow X450 rond, maar ik loop een beetje te klooien met de hoeken. Zoals je op de kaart ziet loopt de groene grens prima in een hoek, maar in de praktijk snijdt de maaier hem net iets te ruim af. Maar die bocht zit langs een muur, dus hoe kan je verbeteren? Edge sense al op standaard staan.
Ik werk met VisionFence vrije zones, die kun je op bepaalde plekken intekenen maar ik weet niet of dit zo ook met de X450 werkt.hikhakhok schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:23:
Sinds kort rijdt hier een Navimow X450 rond, maar ik loop een beetje te klooien met de hoeken. Zoals je op de kaart ziet loopt de groene grens prima in een hoek, maar in de praktijk snijdt de maaier hem net iets te ruim af. Maar die bocht zit langs een muur, dus hoe kan je verbeteren? Edge sense al op standaard staan. [Afbeelding]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra
Ik denk dat @Terrie de robot dan door zijn huis moet laten rijden?Daan_96 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:58:
Ik heb er geen ervaring mee.
Ik lees weer half sorry...Rallye schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:44:
[...]
Ik denk dat @Terrie de robot dan door zijn huis moet laten rijden?
Ik dacht dat die met omrijden ook voor kon komen maar na nog een keer lezen lijken dat de achtertuin van de buren te zijn en de openbare stoep haha.
Dat lijkt me inderdaad niet handig
Plannen voorbereiden: Renovatie Boerderij > Hout CV, 300L SWW, 1500L CV buffer, 15.000WP, 3-fase Victron Mulri RS, 48kWh LFP
Haha nee, dan rijdt die de mensen omver op de stoepDaan_96 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:54:
[...]
Ik lees weer half sorry...
Ik dacht dat die met omrijden ook voor kon komen maar na nog een keer lezen lijken dat de achtertuin van de buren te zijn en de openbare stoep haha.
Dat lijkt me inderdaad niet handig
Daarom dacht ik als ik hem 1-2x per week het kleine stukje voor kan laten doen.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Een paar fietsvlaggetjes erop dan kan het wel. En ik neem aan dat die maaier mensen en dieren herkent?Terrie schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:57:
[...]
Haha nee, dan rijdt die de mensen omver op de stoep![]()
Daarom dacht ik als ik hem 1-2x per week het kleine stukje voor kan laten doen.
Een paar aangepaste katteluikjes.....Rallye schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:44:
[...]
Ik denk dat @Terrie de robot dan door zijn huis moet laten rijden?
Ik zat te denken aan een tunneltje onder het huis door. Door het huis wordt zo'n rommeltje vanwege het gras/modder aan de wielen.
Robotstofzuiger er achteraan laten werken.DjoeC schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:41:
[...]
Ik zat te denken aan een tunneltje onder het huis door. Door het huis wordt zo'n rommeltje vanwege het gras/modder aan de wielen.
Iemand zijn 'gratis' Navimow garage al ontvangen?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Ik heb er hier zelfs 2 ontvangen in een week tijd na mijn avontuur met de prijsdrop van de maaier.
Gister is de eerder door mij geweigerde i2 echter toch door de collegas aangenomen op kantoor.
Contact gezocht met segway en ook weer binnen 12 uur reactie dat ze het vervelend vinden en de 2e unit afhalen… nogmaals, ontzettend veel lof voor de klantenservice, reageren echt snel en adequaat op deze situatie
Gister is de eerder door mij geweigerde i2 echter toch door de collegas aangenomen op kantoor.
Contact gezocht met segway en ook weer binnen 12 uur reactie dat ze het vervelend vinden en de 2e unit afhalen… nogmaals, ontzettend veel lof voor de klantenservice, reageren echt snel en adequaat op deze situatie
interesse om 1 van de 2 te verkopen?sonnypiek schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 23:13:
Ik heb er hier zelfs 2 ontvangen in een week tijd na mijn avontuur met de prijsdrop van de maaier.
Ik zoek er nog eentje
Nog niet, duurt wel erg lang.CK3v1N schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:52:
Iemand zijn 'gratis' Navimow garage al ontvangen?
Helaas moet ik de 2e terugsturen.bruce the boss schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:50:
[...]
interesse om 1 van de 2 te verkopen?
Ik zoek er nog eentje
Ik had een tweede besteld omdat hij in een weekendsale ineens 300 euro goedkoper was.
:strip_exif()/f/image/UUUnbWLQDpJAlpEgUiJNpOQu.jpg?f=fotoalbum_large)
Na acht jaar trouwe dienst begint de oude Worx S500i wat dement te worden. Nu zag ik deze Lidl zonder draadje al een tijd en dacht nog van njah kijk wel, maar voor 364€ (ex garage) kan ik ‘m niet laten staan.
Kan weinig echte gebruikers ervaringen vinden nog behalve de reviews op de Lidl site zelf, we gaan het meemaken. Geen draad meer
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Ben heel benieuwd
Tis de Tesla onder de robotmaaiers: vertrouwt alleen op ‘vision’.Daan_96 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:15:
Ben heel benieuwd
Vond eindelijk een bruikbare review, AI nagesynchroniseerde Fransman. Merde
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Ik liep vanmorgen tegen de Doodle functie aan in de Navimow app. Heeft iemand dat al eens toegepast?
Nee, als ik t zo bekijk heb ik daar niet zoveel behoefte aan..... Mijn gazon ziet er al prima uitSiedo schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:05:
Ik liep vanmorgen tegen de Doodle functie aan in de Navimow app. Heeft iemand dat al eens toegepast?
Net mijn eerste foutmelding op de Navimow X450 gehad, een 3519. Ik kon niets ontdekken waardoor een wiel zou vastzitten. Herstarten en code wissen hielp niet. Toch maar de maaier terug gesleept naar zijn laadstation, vooralsnog lijkt het weer oké. Kijken wat hij doet als het gewenste accuniveau bereikt is.
Overigens is er geen documentatie over deze code op de Navimow te vinden, ChatGPT heeft wat makkelijke gevonden oplossingen gegeven.
*Edit: 80% weer bereikt en de BatMOWbile maait weer vrolijk verder. Hopelijk was dit een incident, Chat linkte nog naar een firmware update, die heb ik eerder deze week doorgevoerd.
Edit2: Helaas, weer de 3519 melding. De chat maar eens gebruiken. Ik deel de updates.
Overigens is er geen documentatie over deze code op de Navimow te vinden, ChatGPT heeft wat makkelijke gevonden oplossingen gegeven.
*Edit: 80% weer bereikt en de BatMOWbile maait weer vrolijk verder. Hopelijk was dit een incident, Chat linkte nog naar een firmware update, die heb ik eerder deze week doorgevoerd.
Edit2: Helaas, weer de 3519 melding. De chat maar eens gebruiken. Ik deel de updates.
[ Voor 23% gewijzigd door Siedo op 22-05-2026 11:31 ]
Zeker, ik heb eens een hartje gemaakt in opdracht van mijn dochters. Best grappig en je kunt hem automatisch weer weg laten halen na x aantal dagen...Siedo schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:05:
Maar meer dan een gimmick is het niet...
Sinds kort heb ik na het slechter worden van mijn zitmaaier een Dreame A3 AWD 5000 aangeschaft.
Ik heb hier zo'n 4500 m2 en ik heb hem gisteren voor het eerst gebruikt en ik moet zeggen: Wat een geweldig ding!
Eerst begon ik te maaien met de regensensor aan maar dat ging 20m goed en daarna ging die terug naar het oplaadstation. Ik heb hem daar gelaten en gewacht to gistermorgen. Ik zag dat het gras aardig droog was maar had toch op aanraden van een FB groep de regensensor uitgelaten omdat hier meer mensen mee zitten.
Verder heb ik een Zone 1 gemaakt van 2500m2 en deze is keurig voltooid op 6,5 cm hoogte. Hij deed er met zijn vervangbare 36v 10mAh lipo pak 3 ladingen (Ca. 1,5 uur per lading) ca. 15 uur over en 's nachts heeft hij de taak keurig afgemaakt.
Verder heb ik de Dreame helpdesk 2 x gemaild en binnen een dag een intelligent antwoord gekregen op mijn vragen.
Ik heb hier zo'n 4500 m2 en ik heb hem gisteren voor het eerst gebruikt en ik moet zeggen: Wat een geweldig ding!
Eerst begon ik te maaien met de regensensor aan maar dat ging 20m goed en daarna ging die terug naar het oplaadstation. Ik heb hem daar gelaten en gewacht to gistermorgen. Ik zag dat het gras aardig droog was maar had toch op aanraden van een FB groep de regensensor uitgelaten omdat hier meer mensen mee zitten.
Verder heb ik een Zone 1 gemaakt van 2500m2 en deze is keurig voltooid op 6,5 cm hoogte. Hij deed er met zijn vervangbare 36v 10mAh lipo pak 3 ladingen (Ca. 1,5 uur per lading) ca. 15 uur over en 's nachts heeft hij de taak keurig afgemaakt.
Verder heb ik de Dreame helpdesk 2 x gemaild en binnen een dag een intelligent antwoord gekregen op mijn vragen.
Jeroen
Mijn Navimow X420 heeft vandaag 817m2 gemaaid in 3:30, inclusief 1 laadsessie van 15>85%. Ik heb het laden op advies van de Segway website beperkt tot 85%. Het te maaien stuk is opgedeeld in 3 zones, 1 redelijk rechttoe rechtaan, de andere 2 zijn complexer vanwege helling, onder en om struiken, coniferen, voor en achter heggen. Deze week is alles gemiddeld rx gemaaid om de boel een beetje op orde te krijgen. Jammer genoeg kun je been schema als "elke 2 dagen" instellen, maar alleen dagen in de week.
De Navimow maait zoveel mogelijk rechte lijnen maar draait die per maaibeurt. Het lijkt erop dat ie maait op 0, 23,5, 45, en 68,5 graden. De rest is natuurlijk een inverse van die hoeken.
Wel storend vind ik dat ie een stuk helling van zo'n 4×15m eerst rondom een paar keer pakt en daarna het overgebleven stuk ook diagonaal doet waardoor veel korte stukjes inclusief keren op de best wel steile helling. Dat laat sporen achter, ik zou liever zien dat ie zo'n stuk altijd rechtuit over het lange stuk neemt...
Hoewel de maaier verlichting heeft voor de camera's, maai ik toch alleen overdag om geen problemen te krijgen met het nachtelijke dierenleven - denk egels e.d. Ergens in de komende weken wil ik de Home assistant integratie eens testen, misschien dat er dan makkelijker schema's te maken zijn zoals: Begin 1 uur na zonsopkomst en maai niet later dan 1 uur voor zonsondergang.
De Navimow maait zoveel mogelijk rechte lijnen maar draait die per maaibeurt. Het lijkt erop dat ie maait op 0, 23,5, 45, en 68,5 graden. De rest is natuurlijk een inverse van die hoeken.
Wel storend vind ik dat ie een stuk helling van zo'n 4×15m eerst rondom een paar keer pakt en daarna het overgebleven stuk ook diagonaal doet waardoor veel korte stukjes inclusief keren op de best wel steile helling. Dat laat sporen achter, ik zou liever zien dat ie zo'n stuk altijd rechtuit over het lange stuk neemt...
Hoewel de maaier verlichting heeft voor de camera's, maai ik toch alleen overdag om geen problemen te krijgen met het nachtelijke dierenleven - denk egels e.d. Ergens in de komende weken wil ik de Home assistant integratie eens testen, misschien dat er dan makkelijker schema's te maken zijn zoals: Begin 1 uur na zonsopkomst en maai niet later dan 1 uur voor zonsondergang.
Kun jij dat instellen in de app? Bij de X3 zit die functie helaas niet, ik zou hem best wel de hele nacht op 80% willen laten staan, en dan een half uur van te voren naar 100 brengen.DjoeC schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:28:
Mijn Navimow X420 heeft vandaag 817m2 gemaaid in 3:30, inclusief 1 laadsessie van 15>85%. Ik heb het laden op advies van de Segway website beperkt tot 85%. Het te maaien stuk is opgedeeld in 3 zones, 1 redelijk rechttoe rechtaan, de andere 2 zijn complexer vanwege helling, onder en om struiken, coniferen, voor en achter heggen. Deze week is alles gemiddeld rx gemaaid om de boel een beetje op orde te krijgen. Jammer genoeg kun je been schema als "elke 2 dagen" instellen, maar alleen dagen in de week.
Bij de X4: Settings -> helemaal onderaan Battery. Blijkbaar sinds een maandje in de app: https://www.reddit.com/r/...y_settings_in_new_update/gjcvro schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:27:
[...]
Kun jij dat instellen in de app? Bij de X3 zit die functie helaas niet, ik zou hem best wel de hele nacht op 80% willen laten staan, en dan een half uur van te voren naar 100 brengen.
helaas, niet bij de x3.DjoeC schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:51:
[...]
Bij de X4: Settings -> helemaal onderaan Battery. Blijkbaar sinds een maandje in de app: https://www.reddit.com/r/...y_settings_in_new_update/
Nu een aantal weken de Mova Lidax Ultra 800 in gebruik en even kort mijn ervaringen.
In gebruikname is eenvoudig zoals te verwachten. Ik heb de auto mapping niet getest en vond het handmatig wel enigzins lastig om in een strakke rechte lijn langs de randen te rijden. Daardoor heeft mijn map een klein beetje golvende randen.
Navigatie (ultraview 2.0, lidar + vision) werkt opzich prima maar is zeer afhankelijk van wat hij in zijn 3D map heeft staan. De lijnen die hij rijdt zijn super strak maar als ik de variatie in hoe dicht hij bij de rand komt meeneem dan zie ik hier toch een onnauwkeurigheid van ongeveer 10cm in. Ondanks dat ik 'veilig maaien van randen' heb aanstaan in de app (waarbij hij meer marge houdt t.o.v. de rand) heeft hij zich al 2 keer vastgereden in de border. Met name aan de voorkant van het huis merk ik dat hij het wat moeilijker heeft als de auto op de oprit staat, aangezien de map is gemaakt zónder auto. Hij gaat dan ook langzamer rijden, je ziet dat hij het plaatje niet helemaal lijkt te snappen.
Omdat ik de veilig maaien van randen hierdoor niet uit durf te zetten heeft de ultratrim 1.0 in zoverre ook niet heel veel toegevoegde waarde, aangezien er nog steeds een rand van 10 a 15 cm gras ongemaaid blijft. Opzich voor mij geen deal breaker want of ik nou 5 cm breed met de hand moet maaien of 15 cm dat maakt natuurlijk niet uit. Daarnaast zoals eerder opgemerkt een vaste niet instelbare maaihoogte van 3 cm bij het maaien van de rand.
TLDR: lidar navigatie werkt best goed, blij dat ik van de draad af ben, maar nauwkeurigheid valt me iets tegen.
In gebruikname is eenvoudig zoals te verwachten. Ik heb de auto mapping niet getest en vond het handmatig wel enigzins lastig om in een strakke rechte lijn langs de randen te rijden. Daardoor heeft mijn map een klein beetje golvende randen.
Navigatie (ultraview 2.0, lidar + vision) werkt opzich prima maar is zeer afhankelijk van wat hij in zijn 3D map heeft staan. De lijnen die hij rijdt zijn super strak maar als ik de variatie in hoe dicht hij bij de rand komt meeneem dan zie ik hier toch een onnauwkeurigheid van ongeveer 10cm in. Ondanks dat ik 'veilig maaien van randen' heb aanstaan in de app (waarbij hij meer marge houdt t.o.v. de rand) heeft hij zich al 2 keer vastgereden in de border. Met name aan de voorkant van het huis merk ik dat hij het wat moeilijker heeft als de auto op de oprit staat, aangezien de map is gemaakt zónder auto. Hij gaat dan ook langzamer rijden, je ziet dat hij het plaatje niet helemaal lijkt te snappen.
Omdat ik de veilig maaien van randen hierdoor niet uit durf te zetten heeft de ultratrim 1.0 in zoverre ook niet heel veel toegevoegde waarde, aangezien er nog steeds een rand van 10 a 15 cm gras ongemaaid blijft. Opzich voor mij geen deal breaker want of ik nou 5 cm breed met de hand moet maaien of 15 cm dat maakt natuurlijk niet uit. Daarnaast zoals eerder opgemerkt een vaste niet instelbare maaihoogte van 3 cm bij het maaien van de rand.
TLDR: lidar navigatie werkt best goed, blij dat ik van de draad af ben, maar nauwkeurigheid valt me iets tegen.
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Ik zit ook aan deze maaier te denken. Wij hebben 4 cortenstaal borders. Pakt hij die randjes ook lekker mee?BarnOwl schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:37:
Sinds kort heb ik na het slechter worden van mijn zitmaaier een Dreame A3 AWD 5000 aangeschaft.
Zeker, ik heb op mijn terrein geen strakke randjes nodig met molshopen,kuilen en andere obstakels. Als je deze wel nodig hebt kun je de Edgemaster instellen die op 3 cm werkt. Bij mij levert dat teveel kale randen op. Ik maai op 6 cm.harrybeuker schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:33:
[...]
Ik zit ook aan deze maaier te denken. Wij hebben 4 cortenstaal borders. Pakt hij die randjes ook lekker mee?
Jeroen
Onze tuin bestrijkt denk ik ca. 300m2 gras, verdeelt in 3 zones.
Om bij een zone te komen moet de maaier onder een hek door, van ca. 50cm breed.
Onze Gardena Smart Silenco City met begrenzingsdraad komt daar prima doorheen.
Verder is de begrenzing wisselend, tussen een voetpad, gemetselde bakken, bakken met 2 boompjes erin, een border en een coniferenhaag. Gras is volledig lak, wel staat er een speelhuisje voor de kinderen in.
Ik twijfel tussen de I210 Lidar en de I205 AWD. De AWD kan goed om z'n as draaien en schijnt beter om te kunnen gaan met smalle, lage doorgangen.
Iemand van jullie al ervaring met een van beide maaiers?
Om bij een zone te komen moet de maaier onder een hek door, van ca. 50cm breed.
Onze Gardena Smart Silenco City met begrenzingsdraad komt daar prima doorheen.
Verder is de begrenzing wisselend, tussen een voetpad, gemetselde bakken, bakken met 2 boompjes erin, een border en een coniferenhaag. Gras is volledig lak, wel staat er een speelhuisje voor de kinderen in.
Ik twijfel tussen de I210 Lidar en de I205 AWD. De AWD kan goed om z'n as draaien en schijnt beter om te kunnen gaan met smalle, lage doorgangen.
Iemand van jullie al ervaring met een van beide maaiers?
Ik vond de laatste tijd dat 1 van de voorwielen van mijn 450X Nera erg hard sleet, hij rijdt altijd over een stukje stoep terug naar zijn station vanaf de parkeerplaatsen dus ik dacht eerst dat het daar aan lag.
Paar dagen geleden brak er een mesje af en toen viel me op dat de mesjes ook veel te hard sleten, ze waren nog lang niet aan vervanging toe. Er ging nog geen lampje branden, nieuwe mesjes er op en weer door. Paar dagen later met de maaier schoon spuiten zag ik dat het wiel nog veel erger versleten was en de mesjes al weer bot.
Na verder onderzoek blijkt de houder van dat wiel los in de brug te hangen en het wiel kan veel te ver heen en weer bewegen waardoor hij tijdens het draaien te dicht in de buurt van de mesjes kan komen.
Paar dagen geleden brak er een mesje af en toen viel me op dat de mesjes ook veel te hard sleten, ze waren nog lang niet aan vervanging toe. Er ging nog geen lampje branden, nieuwe mesjes er op en weer door. Paar dagen later met de maaier schoon spuiten zag ik dat het wiel nog veel erger versleten was en de mesjes al weer bot.
Na verder onderzoek blijkt de houder van dat wiel los in de brug te hangen en het wiel kan veel te ver heen en weer bewegen waardoor hij tijdens het draaien te dicht in de buurt van de mesjes kan komen.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
aj... dus echt de mesjes die je wiel opgevreten hebben?Acidrain schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:50:
Ik vond de laatste tijd dat 1 van de voorwielen van mijn 450X Nera erg hard sleet, hij rijdt altijd over een stukje stoep terug naar zijn station vanaf de parkeerplaatsen dus ik dacht eerst dat het daar aan lag.
Na verder onderzoek blijkt de houder van dat wiel los in de brug te hangen en het wiel kan veel te ver heen en weer bewegen waardoor hij tijdens het draaien te dicht in de buurt van de mesjes kan komen.[Afbeelding]
Heb we een keer die brug gebroken gehad en het hele wiel kwijt, maar dit...
Husqvarna 450X NERA (wei)
Husqvarna 430X NERA (achtertuin)
Segway Navimow i105e (voortuin)
Roborock S7 Max Ultra (boven)
Roborock Qrevo Edge S5A (beneden)
Marstek Venus E 3.0
jup, rechtdoor niets aan de hand maar zodra hij gaat draaien komt dat asje schuin te staan in de brug (er is een lipje afgebroken die hem op zn plek moet houden) en raakt het wiel de mesjesPeule_P schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:08:
[...]
aj... dus echt de mesjes die je wiel opgevreten hebben?
Heb we een keer die brug gebroken gehad en het hele wiel kwijt, maar dit...
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
Wat doet de gemiddelde robotmaaier met een auto die op het gras geparkeerd staat? We hebben de auto op het gras staan, maar zou wel willen dat ook dat stuk gemaaid wordt.michaelvo schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:48:
................Met name aan de voorkant van het huis merk ik dat hij het wat moeilijker heeft als de auto op de oprit staat, aangezien de map is gemaakt zónder auto.....................
Ik heb de parkeerplaatsen in het gras met Husqvarna als aparte zone met systematisch maaien aangemaakt zonder schedule, ik stuur hem daar handmatig naartoe als ik zeker weet dat er geen auto staat.Rieverst schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:43:
[...]
Wat doet de gemiddelde robotmaaier met een auto die op het gras geparkeerd staat? We hebben de auto op het gras staan, maar zou wel willen dat ook dat stuk gemaaid wordt.
Als er wel een auto staat loopt hij vast onder de auto (als de auto hoog genoeg is) of bekrast hij de zijkant.
Let er wel op dat je de plek waar de wielen staan regelmatig moet aanvullen met grond om kuilen te voorkomen.
Vandaag 'eindelijk' een oordeel gehad via de chat. Het is 'a type of damage that we cannot resolve through a remote update'. Niet gekocht bij een dealer, dus Navimow gaat een 'repair service arrangen' Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en hoe lang het duurt...Siedo schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:03:
Net mijn eerste foutmelding op de Navimow X450 gehad, een 3519. Ik kon niets ontdekken waardoor een wiel zou vastzitten. Herstarten en code wissen hielp niet. Toch maar de maaier terug gesleept naar zijn laadstation, vooralsnog lijkt het weer oké. Kijken wat hij doet als het gewenste accuniveau bereikt is.
Wat is "gemiddeld"? Mijn Navimow heeft objectherkenning en daar zal een auto best wel onder vallen. Als ie onverhoopt vastloopt gaat ie weer achteruit en probeert ie een andere route. Volgens mij zijn de meeste maaiers tegenwoordig best wel slim.Rieverst schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:43:
[...]
Wat doet de gemiddelde robotmaaier met een auto die op het gras geparkeerd staat? We hebben de auto op het gras staan, maar zou wel willen dat ook dat stuk gemaaid wordt.
Het zou kunnen, maar mij is het nog steeds niet duidelijk wat de navimnow wel en niet herkent. Een tuinslang is geen probleem, een losse baksteen ramde hij gewoon overheen, dus het is meer een kwestie van proberen, en zelf zit ik er niet op te wachten dat hij mijn auto als bumpstop wil gebruiken.DjoeC schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 18:12:
[...]
Wat is "gemiddeld"? Mijn Navimow heeft objectherkenning en daar zal een auto best wel onder vallen. Als ie onverhoopt vastloopt gaat ie weer achteruit en probeert ie een andere route. Volgens mij zijn de meeste maaiers tegenwoordig best wel slim.
De mijne stopt zelfs bij een boomwortel. Als ie iets niet herkent zit er een rubber bumper als noodvoorziening. Stenen gaat ie uit de weg, ik heb paden en terrassen ook niet los gedefinieerd. De mijne is een X4. Maar eerlijkheid gebiedt: auto in de tuin heb ik nog niet getest.gjcvro schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 18:17:
[...]
Het zou kunnen, maar mij is het nog steeds niet duidelijk wat de navimnow wel en niet herkent. Een tuinslang is geen probleem, een losse baksteen ramde hij gewoon overheen, dus het is meer een kwestie van proberen, en zelf zit ik er niet op te wachten dat hij mijn auto als bumpstop wil gebruiken.
Ik heb dezelfde deal gescoord, ben benieuwd wat die gaat doen.NiGeLaToR schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:49:
[Afbeelding]
Na acht jaar trouwe dienst begint de oude Worx S500i wat dement te worden. Nu zag ik deze Lidl zonder draadje al een tijd en dacht nog van njah kijk wel, maar voor 364€ (ex garage) kan ik ‘m niet laten staan.
Kan weinig echte gebruikers ervaringen vinden nog behalve de reviews op de Lidl site zelf, we gaan het meemaken. Geen draad meer
Heb ‘m hier een dag rijden. Tis.. tjah.. zal wellicht wat filmpjes maken. Hij maait in ieder geval, dat wel. Maar niet altijd overal even voorspelbaarSteef_1202 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:39:
[...]
Ik heb dezelfde deal gescoord, ben benieuwd wat die gaat doen.
Ja, hier ook, en laatst ook voor een bos madeliefjes, maar die ene losse steen die toevallig in het gras lag had ie sch... aan en dacht dat het een prima manier was om de messen te slijpen. Daarom vind ik het lastig te voorspellen wanneer die stopt. En een auto staat veelal hoog, dus die bumper doet dan niet veel.DjoeC schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:06:
[...]
De mijne stopt zelfs bij een boomwortel. Als ie iets niet herkent zit er een rubber bumper als noodvoorziening. Stenen gaat ie uit de weg, ik heb paden en terrassen ook niet los gedefinieerd. De mijne is een X4. Maar eerlijkheid gebiedt: auto in de tuin heb ik nog niet getest.
Die aparte zone zou een goed idee zijn. Dat kuilen graven is geen probleem, het stukje waar de auto staat bevat wel zoveel puin uit een ver verleden, dat er geen kuilen ontstaan. Het ouderwetse alternatief voor grasstenen.Acidrain schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:17:
[...]
Ik heb de parkeerplaatsen in het gras met Husqvarna als aparte zone met systematisch maaien aangemaakt zonder schedule, ik stuur hem daar handmatig naartoe als ik zeker weet dat er geen auto staat.
Als er wel een auto staat loopt hij vast onder de auto (als de auto hoog genoeg is) of bekrast hij de zijkant.
Let er wel op dat je de plek waar de wielen staan regelmatig moet aanvullen met grond om kuilen te voorkomen.
Vastlopen onder de auto zou ik wel problemen mee hebben als ik het niet zie bij het instappen en wegrijden. Een klein krasje zou geen probleem zijn. Ik koop auto's meestal als er al krasjes op zitten, dan doet het niet zo'n zeer......
Ik blijf hier nog ff volgen voordat ik een keuze maak. We hebben een tuin die hobbelig is, met onduidelijke afscheidingen, rare hoeken en gaten. Waar ik sowieso geen maaier met een draad zou willen/kunnen toepassen.
Ik kan alleen uit ervaring met Husqvarna (450X Nera) spreken en die gaat goed om met ruig terrein, echt een tank. (Ondanks mijn mindere ervaring een paar posts hierboven nog steeds onder de indruk van wat hij allemaal kan).Rieverst schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:41:
[...]
Die aparte zone zou een goed idee zijn. Dat kuilen graven is geen probleem, het stukje waar de auto staat bevat wel zoveel puin uit een ver verleden, dat er geen kuilen ontstaan. Het ouderwetse alternatief voor grasstenen.
Vastlopen onder de auto zou ik wel problemen mee hebben als ik het niet zie bij het instappen en wegrijden. Een klein krasje zou geen probleem zijn. Ik koop auto's meestal als er al krasjes op zitten, dan doet het niet zo'n zeer......
Ik blijf hier nog ff volgen voordat ik een keuze maak. We hebben een tuin die hobbelig is, met onduidelijke afscheidingen, rare hoeken en gaten. Waar ik sowieso geen maaier met een draad zou willen/kunnen toepassen.
De app is een gedrocht maar als je het terrein uiteindelijk op basis van gps hebt ingeleerd blijft hij netjes binnen de lijntjes (of buiten de lijntjes in het geval van een rode zone).
Ik heb sinds een paar maanden nu de Navimow Lidar i210 Lidar Pro.
Tot nu toe bevalt het redelijk, installatie gaat vrij makkelijke en ook zones indelen vond ik echt top via hun mobiele app.
Waar ik nog wel tegenaanloop is het dat opstaande randen bijv. rond uiteinde glijbaan, langs tuinhek of rondom ingegraven trampoline.
Via nofence instelling al eea kunnen aanpassen maar vroeg me af of er betere oplossingen zijn.
Daarnaast heb ik ook bepaalde plekken in het gras welke hij structureel overslaat terwijl er geen obstakels zijn. Zie laatste foto.
Jullie ook ervaringen hiermee en eventueel tips om op te lossen?
:strip_exif()/f/image/KRm2RHfJK9osMqAX1zMSDUF9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hu13mRpvM2zefIDG28VCd15T.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot nu toe bevalt het redelijk, installatie gaat vrij makkelijke en ook zones indelen vond ik echt top via hun mobiele app.
Waar ik nog wel tegenaanloop is het dat opstaande randen bijv. rond uiteinde glijbaan, langs tuinhek of rondom ingegraven trampoline.
Via nofence instelling al eea kunnen aanpassen maar vroeg me af of er betere oplossingen zijn.
Daarnaast heb ik ook bepaalde plekken in het gras welke hij structureel overslaat terwijl er geen obstakels zijn. Zie laatste foto.
:strip_exif()/f/image/KRm2RHfJK9osMqAX1zMSDUF9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hu13mRpvM2zefIDG28VCd15T.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderaan de glijbaan zou je rubberen tegels kunnen leggen. Zodat er minder gras groeit.wikkesr schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:38:
Ik heb sinds een paar maanden nu de Navimow Lidar i210 Lidar Pro.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rondom de trampoline een rij ingegraven klinkers kan ook al veel doen.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Eerlijk gezegd pak ik altijd eens in de 4 weken de kantenmaaier.....
Het overslaan van stukken gras herken ik niet met de 210i
Het overslaan van stukken gras herken ik niet met de 210i
Zit er in de app geen instelling dat hij niet van de glijbaan af mag?wikkesr schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:38:
Waar ik nog wel tegenaanloop is het dat opstaande randen bijv. rond uiteinde glijbaan,
Geen idee meer waar ik deze link gevonden heb: Best Robotic Lawn Mowers 2026: RTK vs Vision vs LiDAR Explained (Buyer's Guide) | SmartDots , ik dacht dat iemand die hier geplaatst had - in dat geval: Excuus, ik kon de link niet terug vinden...
Maar die video is zeker de meoite waard om te bekijken als je een robotmaaier zoekt en je tuin niet mooi vierkant of rechthoekig en zo glad is als een biljartlaken. Ja, het is 1:46:20 lang (....) en ondanks dat ik een paar weken geleden mijn Navimow maaier heb aangschaft (bij een dealer) heb ik heel veel opgestoken over wat je wanneer nodig hebt en waarom. Ook wat je niet nodig hebt
Er worden 5 merken uitgelicht die allemaal hun eigen kwaliteiten hebben. Sommige merken doen niet mee waarbij Mammotion expliciet benoemd werd vanwege volgens die dealer uit Texas onvoldoende kwaliteit en gebrekkige technische ondersteuning/verkrijgbaarheid van onderdelen. Overigens heeft de dealer waar mijn Navimow vandaan komt dat merk om dezelfde reden laten vallen.
Zoek je een robot maaier en wil je snappen wat je aan zou moeten schaffen, het is naar mijn idee zeker het bekijken van de video waard. Zo is niet elke techniek in elk geval de juiste oplossing....
Maar die video is zeker de meoite waard om te bekijken als je een robotmaaier zoekt en je tuin niet mooi vierkant of rechthoekig en zo glad is als een biljartlaken. Ja, het is 1:46:20 lang (....) en ondanks dat ik een paar weken geleden mijn Navimow maaier heb aangschaft (bij een dealer) heb ik heel veel opgestoken over wat je wanneer nodig hebt en waarom. Ook wat je niet nodig hebt
Zoek je een robot maaier en wil je snappen wat je aan zou moeten schaffen, het is naar mijn idee zeker het bekijken van de video waard. Zo is niet elke techniek in elk geval de juiste oplossing....
Na 2,5 uur gaat die retour, niet te koppelen met de app. 2,4ghz wifi, resets en meer zonder resultaat. Met de hand wel alles oké, maar moet gewoon werken via de app!NiGeLaToR schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:09:
[...]
Heb ‘m hier een dag rijden. Tis.. tjah.. zal wellicht wat filmpjes maken. Hij maait in ieder geval, dat wel. Maar niet altijd overal even voorspelbaar
Die AI fransman klaagde hier ook over én bij mij was ik op dat zelfde punt en in ene.. pakte die ‘m wel. Volkomen random, had nog m’n telefoon als hotspot geprobeerd maar dat wilde ook niet. Daarna meteen een fw update, hij blijft nu netjes verbonden. Maar raar is het wel.Steef_1202 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:13:
[...]
Na 2,5 uur gaat die retour, niet te koppelen met de app. 2,4ghz wifi, resets en meer zonder resultaat. Met de hand wel alles oké, maar moet gewoon werken via de app!
[Embed: Dreamy A3 AWD Pro aan het werk]Terwijl ik lekker op mijn terrasje van een pilsje geniet Maait Tiimie de Turtle het terrein............
Jeroen
:strip_exif()/f/image/rjCDgv4FugHyfZMHVd94UTuL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xVKgau2oBukuHGQvFfWCdFBq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ObX9ZOM8TSVjFaXDbOTWp2Gj.jpg?f=fotoalbum_tile)