WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Paar bochtjes etcJoppiesaus2 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:05:
[...]
Trap is vrij stijl (45 graden), een ramp zie ik niet zitten, de eufy kan maar 14 graden aan 🙃.
Van alles geprobeerd:
- multipathway, maar optillen bij creeren 2e zone gaat niet
- base boven installeren in hoop een 2e kaart te maken, naar hij blijft denken op de beneden verdieping te staan
- maaier gewoon neerploppen op boven verdieping in hoop dat hij herkent dat het een nieuwe kaart is ok dan te gaan mappen
Niets lijkt echt te werken…
Heb eufy gemaild. Vrij zeker dat een AI steeds maar foutieve info bleef geven. Nu doorgezet naar een mens. Laat hoer wel weten wat er uit kwam.
Thanks tot zo ver.
Maar kun je hem nog terugbrengen omdat het niet werkt wat je er mee wil doen? Dan kun je kijken of een andere maaier wel gewoon 2 zone's aan kan. Sowieso blijft het wel een dingetje dat hij tussentijds niet kan gaan laden.
Offtopic: mooie klim trouwens wel, lacets de montvernier🫣gjcvro schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:12:
[...]
Paar bochtjes etc![]()
[Afbeelding]
Maar kun je hem nog terugbrengen omdat het niet werkt wat je er mee wil doen? Dan kun je kijken of een andere maaier wel gewoon 2 zone's aan kan. Sowieso blijft het wel een dingetje dat hij tussentijds niet kan gaan laden.
Mocht je hem terug kunnen brengen, Mammotion heeft nu de Luba mini met Lidar.Joppiesaus2 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:05:
[...]
Trap is vrij stijl (45 graden), een ramp zie ik niet zitten, de eufy kan maar 14 graden aan 🙃.
Niets lijkt echt te werken…
Iets duurder want voor 1500 m2, maar AWD en die doet 80% hellingen, jouw 45 graden helling is in twee steken dus makkelijk te halen.
Maar die kan je oppakken, laten mappen en dan laten maaien, zonder pad naar de oplader.
Wel elke keer neerzetten/terugzetten naar de lader als je geen pad weet te maken.
De gewone Luba 2 mini 800, met iNavi (NetRTK+Vision Service), is in de aanbieding nu net zo duur als jouw Eufi E15, maar doet dus ook 80% hellingen en niet verbonden zones maaien.
Heeft ook geen RTK station nodig, wel volgend jaar een abo van 50/j voor de 4G..
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ik vind zo'n abbo altijd een beetje mweh.Teijgetje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:20:
[...]
, wel volgend jaar een abo van 50/j voor de 4G..
Zonder een abbo mis je functies oid? Ik heb zelf een ander merk zonder abbo, dus ben even benieuwd.
Enig idee of dit nog loopt? Dan zou ik nog wel ff langs de winkel willen rijden vs online kopen.P5ycho schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:15:
Voor de geinteresseerden, zowel Hornbach als Bauhaus leveren nog steeds een gratis garage bij de Navimow i105e als je in de winkel koopt, zolang de voorraad strekt. Bauhaus doet daar ook nog 5 jaar garantie bij.
Ik vermeld het maar even omdat er online niets over te vinden is, en het bellen van de klantenservice ook een hoop gedoe is met menu's, landelijke klantenservices (Hornbach) en doorschakelen (Bauhaus).
Grab shell dude!
Zeker, dit weekend nog gehaald en stonden in Groningen nog genoeg.Jay-v schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:15:
[...]
Enig idee of dit nog loopt? Dan zou ik nog wel ff langs de winkel willen rijden vs online kopen.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Thanks, flyer inmiddels gevonden. Actie loopt tot vandaag.Kees_frl schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:00:
[...]
Zeker, dit weekend nog gehaald en stonden in Groningen nog genoeg.
Update: nog op de valreep kunnen meepakken bij Hornbach.
[ Voor 10% gewijzigd door Jay-v op 01-07-2025 10:04 ]
Nee, zonder abo mis ik geen functies.akatar schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:08:
[...]
Ik vind zo'n abbo altijd een beetje mweh.
Zonder een abbo mis je functies oid? Ik heb zelf een ander merk zonder abbo, dus ben even benieuwd.
Met abo heb ik wel een extra mogelijkheid om te mappen zonder zelf een RTK te hoeven plaatsen, met beter bereik omdat eea via 4G werkt, wat ook bereik heeft onder bomen, waar satellietontvangst vaak wegvalt.
Maar je kan gewoon zonder abo alle functies gebruiken, je mist dan hooguit wat extra nauwkeurigheid onder bomen. Maar daar neemt, bij gebrek aan genoeg (gedeelde) satelliet ontvangst, de camera + AI+ sensoren het over om te beslissen wat wel en niet kan. Hij valt dus sowieso niet stil zoals bv een Huskie zonder EPOS dat wel doet.
Omdat de 4G dit jaar gratis er bij zit kan je simpel uitzoeken welk plaatsbepaling systeem voor jou het best werkt.
Werkt het zonder iNavi prima, of goed genoeg met de overgang naar AI bij geen ontvangst, dan heb je geen abo nodig.
Bij mij werkt beide meer dan goed, waarbij de iNavi (NetRTK + Vision) imo net dat beetje meer heeft.
Zo laat ik hem ook in de regen en `s nachts gewoon maaien op 0,6 m/s.
De "wildstand" voor `s nachts gebruik ik niet, dan gaat hij een stuk langzamer en gevoeliger qua obstakels, maar mijn egeltje loopt nog gewoon hier in de rondte `s avonds en `s nachts, de maairobot maait elke tweede dag dat stuk waar hij woont.
Met (felle) verlichting en NetRTK+ Vision is mijn Luba 2X op normale gevoeligheid al egelvriendelijk genoeg. dus.
De Lidar doet het sowieso anders, die heeft dat allemaal niet nodig en baseert zich alleen op AI en sensoren.
De EFLS 2.0 functie staat aan, maar veel verbetering heb ik nog niet gezien. Gewoon maar accepteren en randen elke week bijwerken?
:strip_exif()/f/image/wXJClad1xu09ICaD1GJoExhJ.jpg?f=fotoalbum_large)
eerst een wat onafhankelijke reviews afwachten hoe goed ie werkt.CK3v1N schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:27:
Wie gaat deze bestellen? Luba Mini AWD met Lidar.
https://eu.mammotion.com/...wd-lidar-robot-lawn-mower
Je kunt op de randen een visionfence off zone maken, dan doet hij dit wel zonder problemen. Nu ziet hij de stenen/rand waardoor hij een te grote afstand blijft behouden.Jaap19 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:50:
De nieuwe Navimow i105 doet het prima, maar ik had wel iets meer verwacht van het rand-maaien. Tijdens het mappen heb ik 'm vlak langs de borderrand gestuurd, met een wiel ruim op de rij met stenen. Maar hij houdt wel meer afstand dan nodig. Zie foto. kennelijk is dat een 'veiligheidsinstelling' of zo?
De EFLS 2.0 functie staat aan, maar veel verbetering heb ik nog niet gezien. Gewoon maar accepteren en randen elke week bijwerken?
[Afbeelding]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Dank, dat ga ik eens proberen. Na de hitte.mvrooij schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:25:
[...]
Je kunt op de randen een visionfence off zone maken, dan doet hij dit wel zonder problemen. Nu ziet hij de stenen/rand waardoor hij een te grote afstand blijft behouden.
Heb je ook bij het uitzetten aangegeven dat het een rand is langs de bestrating? Dat maakt nl verschil.Jaap19 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:50:
De nieuwe Navimow i105 doet het prima, maar ik had wel iets meer verwacht van het rand-maaien. Tijdens het mappen heb ik 'm vlak langs de borderrand gestuurd, met een wiel ruim op de rij met stenen. Maar hij houdt wel meer afstand dan nodig. Zie foto. kennelijk is dat een 'veiligheidsinstelling' of zo?
[Afbeelding]
Laat even weten wat je hebt aangepast en of het werkt. Ik loop hier nameljik ook tegenaan, verder heel tevreden. Ik heb het idee dat ik het nu niet meer kan aanpassen, maar dat ik dan eerst de huidige map moet verwijderen en opnieuw beginnen zodat ik het dan kan instellen. Ben benieuwd of dit klopt.Jaap19 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:50:
Je kunt toch gewoon de map aanpassen? Aangeven vanaf welk punt je de aanpassing wil doen en opnieuw uitzetten.-En4Cer- schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:51:
[...]
Laat even weten wat je hebt aangepast en of het werkt. Ik loop hier nameljik ook tegenaan, verder heel tevreden. Ik heb het idee dat ik het nu niet meer kan aanpassen, maar dat ik dan eerst de huidige map moet verwijderen en opnieuw beginnen zodat ik het dan kan instellen. Ben benieuwd of dit klopt.
Ja wellicht, maar dat zou voor mij dan hetzelfde betekenen als opnieuw beginnen. Rondom de volledige grasmat liggen minimaal 2 klinkers. Toch blijft hij te ver van de rand maaien. Volgens mij moet ik dan opnieuw de map uitzetten en aangeven dat hij overal tot/over de rand kan maaien?gjcvro schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:55:
[...]
Je kunt toch gewoon de map aanpassen? Aangeven vanaf welk punt je de aanpassing wil doen en opnieuw uitzetten.
Ja, ik heb voor de rand-optie gekozen. En kaart zelfs 2x gemaakt, stapje voor stapje "op de cm".gjcvro schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:34:
[...]
Heb je ook bij het uitzetten aangegeven dat het een rand is langs de bestrating? Dat maakt nl verschil.
Ik laat het weten, zal wel donderdag worden oid. Nu iets te warm om buiten te zijn (>5 min.)-En4Cer- schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:51:
[...]
Laat even weten wat je hebt aangepast en of het werkt. Ik loop hier nameljik ook tegenaan, verder heel tevreden. Ik heb het idee dat ik het nu niet meer kan aanpassen, maar dat ik dan eerst de huidige map moet verwijderen en opnieuw beginnen zodat ik het dan kan instellen. Ben benieuwd of dit klopt.
Of een paar smalle no vision zone's maken langs de randen. Had ik eerst ook, door een reparatie is mijn hele map verdwenen en heb ik alles inderdaad opnieuw gedaan en opgelet met het zetten van het type rand, nu lijkt het beter te gaan. Langs struiken was hij weer te voorzichtig, dus ben weer begonnen met het toevoegen van no vision zone's om tot op het randje te maaien.-En4Cer- schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:57:
[...]
Ja wellicht, maar dat zou voor mij dan hetzelfde betekenen als opnieuw beginnen. Rondom de volledige grasmat liggen minimaal 2 klinkers. Toch blijft hij te ver van de rand maaien. Volgens mij moet ik dan opnieuw de map uitzetten en aangeven dat hij overal tot/over de rand kan maaien?
No vision zone's maken kun je misschien vanuit huis doenJaap19 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:03:
[...]
Ik laat het weten, zal wel donderdag worden oid. Nu iets te warm om buiten te zijn (>5 min.)
Bluetooth bereik is echt idioot ver, tenminste bij de x3. Kom bijna tot achterin de tuin, bijna 80 meter. Vanuit huis nog steeds door een paar muren heen een metertje of 30.
Moet wel zeggen dat er net een paar updates zijn uitgekomen, die wellicht ook 1 en ander verbeterde.
[ Voor 10% gewijzigd door gjcvro op 01-07-2025 16:08 ]
Hmmm, gisteren nog het maaischema vanuit huis proberen aan te passen maar het laden van het schema mislukte vanwege een timeout. Afstand tot de robot ~10 meter.gjcvro schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:07:
[...]
No vision zone's maken kun je misschien vanuit huis doen![]()
Bluetooth bereik is echt idioot ver, tenminste bij de x3. Kom bijna tot achterin de tuin, bijna 80 meter. Vanuit huis nog steeds door een paar muren heen een metertje of 30.
Moet wel zeggen dat er net een paar updates zijn uitgekomen, die wellicht ook 1 en ander verbeterde.
20 meter, door een paar muren heen en gewoon connectie.Jaap19 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:33:
[...]
Hmmm, gisteren nog het maaischema vanuit huis proberen aan te passen maar het laden van het schema mislukte vanwege een timeout. Afstand tot de robot ~10 meter.
Af en toe klaagt hij over een zwak signaal. Alleen de controllermodus wil die niet doen, daarvoor moet je wel echt erg dichtbij staan.
Alles is bijgewerkt? Niet ergens een update klaar staan?Jaap19 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:39:
Overigens maakt de app (Navimow i105) na 21 juni geen maairapporten meer. Niet dat het heel belangrijk is, maar meer vreemd. Ook als 'ie aan het maaien is zie ik 'm wel rijden op het kaartje, maar geen banen meer trekken. Na een goed verlopen maaibeurt geeft 'ie 0 m2 gemaaid te hebben.
Alles bijgewerkt, app en maaier OS.gjcvro schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:40:
[...]
Alles is bijgewerkt? Niet ergens een update klaar staan?
Tot zo ver echt een drama. Eerste 4 mails zijn duidelijk een dromende AI die geen idee heeft wat ik vraag. Komen ook met die video aanzetten. An sich prima,. maar geef aan dat wanneer ik de maaier optil om te verplaatsen deze multizone optie niet werkt en gelijk alle alarmbellen afgaan en je uit dit proces wordt gegooid.Teijgetje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 00:01:
[...]
Ik begrijp dat je eerst een pathway aan moet maken voordat je een tweede zone kan laten mappen.
Bij veel andere is dat andersom , je mapt eerst en maakt dan pas een weg naar het laadstation of andere zone. Ook kan ik mijn robot optillen, in een gemapte zone zetten en die laten maaien.
Dat zou je eigenlijk ook bij de Eufi verwachten.
Je pathway kan 60 meter max zijn, je zult denk ik toch een weg naar dat tweede level moeten maken.
Of een Eufi er bij kopen.
Had je al geprobeert je lader ook te verplaatsen? En hem dan laten mappen van daar uit?
[YouTube: eufy E15/E18 Lawn Mower || Multi-Zone Pathway Setup]
Anders blijft er alleen even hun chat over om te vragen hoe dat moet.
Begrijpt de AI niet dus uiteindelijk naar een mens. Mens leest niets en pleurt gelijk dezelfde video weer onder mn neus. Net met bol.com contact gehad, kan hem terugsturen omdat op de website wordt gesproken over multi zones maar niets wordt gezet over de eis over optillen.
Dit ding werkt dus gewoon niet, teenzij je precies binnen de lijntjes van hun app blijft die niet overeenkomen voor mensen met meerdere zones zoals ik. Ook is kanten maaien en aangeven bepaalde kantjes scherper mee te nemen geen optie waardoor het een zooitje blijft. Al met al niet ready voor de markt als je het mij vraagt. De s1 stofzuiger daarentegen is echt top...dus ja. Doe met de info wat je wilt denk ik. Als je een vierkant gazonnetje hebt zonder bomen of whatever best oke. Maar dan kom je met een maaier van 300 piek net zo goed uit de voeten door even een magnetisch lijntje in de grond te prikken.
Fijn dat je hem terug kan sturen en iets uit kan zoeken wat je wel op een ander level neer kan zetten om te mappen en maaien.Joppiesaus2 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:20:
Dit ding werkt dus gewoon niet, teenzij je precies binnen de lijntjes van hun app blijft die niet overeenkomen voor mensen met meerdere zones zoals ik. Ook is kanten maaien en aangeven bepaalde kantjes scherper mee te nemen geen optie waardoor het een zooitje blijft. Al met al niet ready voor de markt als je het mij vraagt.
Dat het niet klaar is voor de markt betwijfel ik, jij hebt een heel afwijkend terrein.
Vrijwel alle, zo niet alle, gebruikers zullen een terrein hebben waarbij de zones rijdend bereikbaar zijn, en gaan er van uit dat eenmaal gemapt en gefinetuned, ze er zelf nog weinig aan hoeven doen (behalve schoonmaken en minimaal kantmaaien).
Jij gaat er al van uit dat je de robot zelf een level omhoog moet dragen, en weer terug, zeg 100x per jaar.
Iedereen zal dat willen oplossen met een weg er naar toe, om maar niet te hoeven tillen. Tenslotte kan hij ook stuk gaan als hij uit je handen valt of wanneer hij te hard neerkomt bij neerzetten.
Is kijken naar twee goedkope robots met begrenzingsdraad dan niet beter?
Daar kan je heel precies de kaart mee uitzetten en kan je beide levels apart laten maaien.
Beetje extra werk omdat hij niet zelfmappend is.
Of zijn jouw gazons zo ingewikkeld?
Ik heb er nog een van de vorige bewoner met begrenzingsdraad, maar ben eigenlijk van mening dat eentje beide taken op moet kunnen pakken.Teijgetje schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:55:
[...]
Fijn dat je hem terug kan sturen en iets uit kan zoeken wat je wel op een ander level neer kan zetten om te mappen en maaien.
Dat het niet klaar is voor de markt betwijfel ik, jij hebt een heel afwijkend terrein.
Vrijwel alle, zo niet alle, gebruikers zullen een terrein hebben waarbij de zones rijdend bereikbaar zijn, en gaan er van uit dat eenmaal gemapt en gefinetuned, ze er zelf nog weinig aan hoeven doen (behalve schoonmaken en minimaal kantmaaien).
Jij gaat er al van uit dat je de robot zelf een level omhoog moet dragen, en weer terug, zeg 100x per jaar.
Iedereen zal dat willen oplossen met een weg er naar toe, om maar niet te hoeven tillen. Tenslotte kan hij ook stuk gaan als hij uit je handen valt of wanneer hij te hard neerkomt bij neerzetten.
Is kijken naar twee goedkope robots met begrenzingsdraad dan niet beter?
Daar kan je heel precies de kaart mee uitzetten en kan je beide levels apart laten maaien.
Beetje extra werk omdat hij niet zelfmappend is.
Of zijn jouw gazons zo ingewikkeld?
Die e15 zou je nog kunnen foppen met plaat er onder en iets voor de camera en dan naar voren laten rijden voor nieuwe map denk ik, maar dit zou hij gewoon moeten ondersteunen
Jullie tips voor een betere vision based maaier die wel meerdere kaarten/zones aan kan?
Nee normale manieren gaan dus niet. Wellicht met plaat er onder optillen en foppen, maar is maar idee. Dit is namelijk de neige belemmering, wanneer opgetild op trappetje kan de rest wel via normale manier namelijk.Rallye schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:05:
Wat als je het mappen afmaakt, de kaart opslaat en dan pas de maaier optilt en op een plak neerzet waar je de kaart uitbreidt? Bij Navimow kan dat. Later kun je een verbinding (kanaal) aanleggen tussen beide zones, maar dat hoeft niet.
Mammotion gaat wel hard met zijn ontwikkeling hè? Ik dacht altijd dat ik voor een Segway zou gaan maar nu begin ik toch echt te twijfelen. 🤔Teijgetje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:20:
[...]
Mocht je hem terug kunnen brengen, Mammotion heeft nu de Luba mini met Lidar.
Iets duurder want voor 1500 m2, maar AWD en die doet 80% hellingen, jouw 45 graden helling is in twee steken dus makkelijk te halen.
Maar die kan je oppakken, laten mappen en dan laten maaien, zonder pad naar de oplader.
Wel elke keer neerzetten/terugzetten naar de lader als je geen pad weet te maken.
De gewone Luba 2 mini 800, met iNavi (NetRTK+Vision Service), is in de aanbieding nu net zo duur als jouw Eufi E15, maar doet dus ook 80% hellingen en niet verbonden zones maaien.
Heeft ook geen RTK station nodig, wel volgend jaar een abo van 50/j voor de 4G..
De Luba mini AWD Lidar.Joppiesaus2 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:21:
Jullie tips voor een betere vision based maaier die wel meerdere kaarten/zones aan kan?
Misschien weet je toch een pad te maken ipv 2 x per week heen en weer tillen, deze doet 80% en zelfs iets meer.
Hier staan de meeste robots op om tegen elkaar te vergelijken.
De Luba mini Lidar is nog te nieuw en staat er nog niet bij, Alles van Mammotion staat in de top met 98-100 punten (100 max). Het verschil is vaak dat een grotere versie van een model een langere maaitijd heeft (waar dan ook weer een langere oplaadtijd tegenover staat}.
De Eufy E15 krijgt 88 punten.
De Eufy E15 vs Luba mini 800
Met de Lidar 1500 zal het er voor de Luba ook beter uitzien qua vergelijk.
Maar als je op een type klikt in/boven het diagram krijg je ook te zien welke voordelen de een op de ander heeft, het ligt er dus maar net aan wat jij het belangrijkst vindt.
[ Voor 30% gewijzigd door Teijgetje op 02-07-2025 20:14 ]
Zal eens kijken, maar had het gevoel dat vision based zoals mn stofzuiger nu ook heel goed werkt met vision, het makkelijkste zou zijn. Zo’n gps paal is qua plaatsing onhandig (niet in de buurt van ook maar iets zodat je die paal niet pontificaal ziet) en zo’n draad is gewoon gedoe.Teijgetje schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:57:
[...]
De Luba mini AWD Lidar.
Misschien weet je toch een pad te maken ipv 2 x per week heen en weer tillen, deze doet 80% en zelfs iets meer.
Hier staan de meeste robots op om tegen elkaar te vergelijken.
De Luba mini Lidar is nog te nieuw en staat er nog niet bij, Alles van Mammotion staat in de top met 98-100 punten (100 max). Het verschil is vaak dat een grotere versie van een model een langere maaitijd heeft (waar dan ook weer een langere oplaadtijd tegenover staat}.
De Eufy E15 krijgt 88 punten.
De Eufy E15 vs Luba mini 800
Met de Lidar 1500 zal het er voor de Luba ook beter uitzien qua vergelijk.
Maar als je op een type klikt in/boven het diagram krijg je ook te zien welke voordelen de een op de ander heeft, het ligt er dus maar net aan wat jij het belangrijkst vindt.
Zal eens kijken of die lidar versie gewoon direct inzetbaar is op vision aspect. Dan schaf ik die wel aan.
Ik heb hier de RTK antenne net boven de dakrand van het tuinhuisje uitsteken, op een vrijstaande/naar boven vrij kijkende schuttingpaal kan die ook al zitten. In jouw geval alleen misschien lastig met het hoogteverschil naar je 2e terras.Joppiesaus2 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:00:
[...]
Zal eens kijken, maar had het gevoel dat vision based zoals mn stofzuiger nu ook heel goed werkt met vision, het makkelijkste zou zijn. Zo’n gps paal is qua plaatsing onhandig (niet in de buurt van ook maar iets zodat je die paal niet pontificaal ziet) en zo’n draad is gewoon gedoe.
Zal eens kijken of die lidar versie gewoon direct inzetbaar is op vision aspect. Dan schaf ik die wel aan.
Ik wil het je wel vertellen. Stuur vandaag de e15 terug. Ik kan alleen die lidar versie niet makkelijk vinden? Welk model is dat?Mirved schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:12:
Ben ook erg benieuwd naar de reviews van de Luba mini met LIDAR. Zit nu te twijfelen tussen een Terramow S1200 of de Luba Mini met Lidar. Prijs verschil van 1000 euro moet het dan wel waard zijn.
Deze? https://eu.mammotion.com/...6wOpZVI2pswkaAu29EALw_wcB
Wij hebben relatief klein stukje gazon maar met veel obstakels en 2 losse velden die niet rijdend te verbinden zijn. Ik ga dus ff checken of deze obstakels enzo goed aankan en op 2 velden gezet kan worden (2 kaarten). Als dat zo is bestel ik hem en laat ik het je hier even weten.
Ik had je bericht over het probleem met 2 zones idd gezien. Ervaar je nog andere problemen? Uit de meeste reviews komt ie namelijk erg goed. Heb zelf maar 1 gebied. Tevens dacht ik ook dat de software van de Terramow iets meer doorontwikkeld is dan de Eufy versie.Joppiesaus2 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:30:
[...]
Ik wil het je wel vertellen. Stuur vandaag de e15 terug. Ik kan alleen die lidar versie niet makkelijk vinden? Welk model is dat?
Die idd. Ik zou hem niet via Mammotion direct bestellen. Lees heel veel gedoe over support. Zou je aanraden via een tussen partij zodat zij het afwikkelen als er iets aan de hand is. Bij voorkeur een partij die lang garantie geeft.
[ Voor 99% gewijzigd door Teijgetje op 03-07-2025 14:32 ]
Ja die.Joppiesaus2 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:30:
[...]
Ik wil het je wel vertellen. Stuur vandaag de e15 terug. Ik kan alleen die lidar versie niet makkelijk vinden? Welk model is dat?
Deze? https://eu.mammotion.com/...6wOpZVI2pswkaAu29EALw_wcB
De gewone Mammotions kunnen niet-verbonden zones maaien, dat zal met deze niet anders zijn.
Kijk of je hem via een dealer kan bestellen.
Uit de Chat met Mammotion:
/f/image/IjfZks0pJff2l0F3QRwEGm41.png?f=fotoalbum_large)
Je krijgt dan melding dat de taak gedaan is en daarna dat de robot terugkeert naar het laadstation.
Gezien er geen pad is zal je daarna een melding krijgen dat terugkeer naar de lader mislukt is.
En dan staat hij stil, hij gaat pas uit als de accu echt leeg is.
De gewone Luba mini 800 zou ook voldoende moeten zijn.
Met RTK plaatsbepaling (zit er bij) is hij 700 goedkoper,
Met iNavi (NetRTK+Vision), (zit er dit jaar bij), dus geen RTK plaatsen, is hij over 14,5 jaar net zo duur als de Lidar, als je €50 euro/j data-abo meerekent.
Nou, het werkt in principe prima. Maar ik had de kaart vrij dicht langs de borderrand laten lopen en nu raakt de robot soms het cortenstaal. En loopt 'ie vast. Nauwkeurig positie bepalen is maar één deel van het proces. Nauwkeurig sturen is het tweede deel van de uitdaging. En dat valt toch een beetje tegen.Jaap19 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:03:
[...]
Ik laat het weten, zal wel donderdag worden oid. Nu iets te warm om buiten te zijn (>5 min.)
Dus toch maar de novision zones weggehaald. Eentje kan blijven. Ik kan wel de kaart opnieuw maken op iets grotere afstand van het cortenstaal, maar dan gaat er toch een randje overblijven die met de hand moet. Ik laat het voorlopig even zitten.
ik heb een SegWay Navimow, deze heeft RTK en vision, maar zonder abonnement. is er iets soortgelijks bij Luba mogelijk (als het niet hoeft dan heb ik liever geen abonnement). Ik mag toch aannemen dat de laatste Lidar + RTK oplossingen minstens zo goed werken als mijn 3 jaar oude maaier...Teijgetje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:41:
[...]
De gewone Luba mini 800 zou ook voldoende moeten zijn.
Met RTK plaatsbepaling (zit er bij) is hij 700 goedkoper,
Met iNavi (NetRTK+Vision), (zit er dit jaar bij), dus geen RTK plaatsen, is hij over 14,5 jaar net zo duur als de Lidar, als je €50 euro/j data-abo meerekent.
Als hij het prima doet met RTK en Vision dan heb je geen abo nodig.HiBe schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:23:
[...]
ik heb een SegWay Navimow, deze heeft RTK en vision, maar zonder abonnement. is er iets soortgelijks bij Luba mogelijk (als het niet hoeft dan heb ik liever geen abonnement). Ik mag toch aannemen dat de laatste Lidar + RTK oplossingen minstens zo goed werken als mijn 3 jaar oude maaier...
Waar andere stilvallen onder bomen gaat hij door op sensoren + Vision.
Automappen is mogelijk.
Heb je veel bomen dan werkt iNavi, NetRTK + Vision, waarschijnlijk beter, hierbij hoef je geen fysieke RTK te plaatsen.
Automappen is mogelijk.
Maar volgend jaar wel een abo voor de data.
Gegevens worden alleen op de robot opgeslagen, niet bij Mammotion.
Mammotion geeft nog geen duidelijkheid over de gratis iNavi, deze is dit introductiejaar gratis te gebruiken tot eind 2025.
Of je volgend jaar ook een jaar gratis krijgt, of bijvoorbeeld een maand, of 3 maanden, na aanschaf, was nog geen beleid voor volgens de medewerker van de chat.
De Lidar versie kan beter/anders zien dan de cameraversie , maar om nauwkeurige kaarten te maken heb je of een RTK nodig, of iNavi.
Hij kan echter ook zonder RTK of iNavi een kaart maken (automappen) en maaien, die kaart zal dan niet aan een locatie refereren.
Met RTK of iNavi kan hij die referenties wel maken en zal hij nauwkeurigere kaarten maken volgens de chat.
Iets anders dat bij iNavi inzit en wat misschien onderbelicht is, is de verbeterde diefstalbeveiliging omdat de maairobot voor Mammotion te volgen is via GPS en te blokkeren is qua heractivatie via de "Lost" functie in de app, en dit niet uitgezet kan worden zoals bv bij een ingeplaatste airtag die er uit gehaald kan worden.
En geen idee hoe het met verzenden zit maar de Luba 2 5000 X kost in Amerika $ 2999,00 dat is € 2545 vandaag de dag met een dollar op € 0,85.
[ Voor 28% gewijzigd door Teijgetje op 04-07-2025 20:40 ]
:'-D ze blijven wel toneel schrijvenMud.Starrr schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:20:
[...]
Is dat Toadi/willow verhaal niet een grote toneelshow? Ik ben er toen het nog toadi genoemd werd serieus mee bezig geweest. Ben zelfs benaderd om nederlandse distributie en productie (met 3d printers) op te zetten.
Dat leek me toen erg leuk, maar kwam er meer en meer achter dat het veel mooie woorden waren maar dat het product niet kon wat ze zeiden.
Toen het willow ging heten en ze met die armpjes en nog meer beloftes kwamen, terwijl de functies op de toadi maaier nog niet eens normaal werkte was het voor mij de druppel.
Heb toen besloten er niet mee door te gaan. Zonde van de uren die erin zaten, maar denk een goeie keuze geweest.
Daarna niet meer naar omgekeken. Geen idee of er nog wat van geworden is?
Maaien die dingen nu al eens fatsoenlijk ?
https://eeve.com/en_BE/TheForce
Weer een ‘launch event’ waar je tijdens het event het prototype voor een ‘goedkope’ prijs kunt reserveren.thomke schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:43:
[...]
:'-D ze blijven wel toneel schrijven
https://eeve.com/en_BE/TheForce
Op deze manier hoeven ze nooit een ‘af’ product te leveren en vangen ze weer een bak geld om met deze scam door te gaan.
Dit deden ze al in 2017 (Toadi), en in 2022/2023 hadden ze zo’n slechte naam dat ze het Eeve genoemd hebben, en halen dit geintje nu voor de zoveelste keer uit.
Maar een werkend product leveren doen ze niet, en ze komen er mee weg omdat ze het steeds een prototype noemen.
Ver wegblijven van deze gasten.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Ik kan dit beamen. Destijds mij laten vangen met het aankopen van een Toadi. Was een complete nachtmerrie.Mud.Starrr schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:39:
[...]
Weer een ‘launch event’ waar je tijdens het event het prototype voor een ‘goedkope’ prijs kunt reserveren.
Op deze manier hoeven ze nooit een ‘af’ product te leveren en vangen ze weer een bak geld om met deze scam door te gaan.
Dit deden ze al in 2017 (Toadi), en in 2022/2023 hadden ze zo’n slechte naam dat ze het Eeve genoemd hebben, en halen dit geintje nu voor de zoveelste keer uit.
Maar een werkend product leveren doen ze niet, en ze komen er mee weg omdat ze het steeds een prototype noemen.
Ver wegblijven van deze gasten.
https://www.heise.de/best...mit-kamera-gps-oder-lidar
Goed gekozen naam. iets wat slecht en lelijk is wordt toch ook wel een toad genoemd?MrN86 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:02:
[...]
Ik kan dit beamen. Destijds mij laten vangen met het aankopen van een Toadi. Was een complete nachtmerrie.
[Video: https://www1.wdr.de/nachrichten/westfalen-lippe/igel-attrappen-muenster-100.amp]
[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 08-07-2025 09:31 ]
Dat scheelt aardig wat..
https://www.amazon.nl/i10...artografie/dp/B0CXDNFZLL/
Volg al maanden dit draadje en vorige week zijn de graszoden in mijn tuin gerold.
Gelijk besteld zojuist!
Voor de experts, wat heeft/kan deze minder/slechter dan de nieuwe X3?Sahi_NL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:43:
De Navimow I105E is nu bij Amazon €699.
Dat scheelt aardig wat..
https://www.amazon.nl/i10...artografie/dp/B0CXDNFZLL/
Ter info, Yuka Mini ook in korting bij Amazon.
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Buren hebben een Luba mini, maar hebben het over 20-25cm afstand tot randen. Ik heb wel wat grillige vormen en wil niet elke week met de bosmaaier op pad hoeven.
Wat wel gek is omdat ze het daar over een Yuka mini 700 versie hebben terwijl op de site van mammotion die niet bestaat Enkel 500 en 800.CK3v1N schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:24:
[...]
Voor de experts, wat heeft/kan deze minder/slechter dan de nieuwe X3?
Ter info, Yuka Mini ook in korting bij Amazon.
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
https://www.amazon.com.be...&pd_rd_i=B0CXDNFZLL&psc=1
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Kun je twee maaiers op één RTK gebruiken?
Is de kabel naar de RTK alleen voor de voeding? M.a.w de RTK mag gerust 100mtr van het basis/laadstation van de maaier staan?
Alvast enorm bedank!
Geef ook even aan wat de rand is, tegen bestrating of tegen planten. Bij de navimow is vision er verantwoordelijk voor dat hij op gepaste afstand blijft van planten, maar je kunt een smalle no vision zone maken om te zorgen dat hij de grens beter volgt moet je wel zeker weten dat daar nooit iets ligt wat door vision wel zou worden opgepikt zoals speelgoed of tuinslangen. Voor langs bestrating heb je een aparte begrenzing, dan zal die daar korter langs de kant gaan.Karp schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:26:
Wij zijn op zoek naar een robotmaaier (800-100m2-ish te maaien). Nou heb ik alleen 1 specifieke wens, waar ik te weinig over kan vinden. Welke maaiers zonder draad maaien de strakste randen?
Buren hebben een Luba mini, maar hebben het over 20-25cm afstand tot randen. Ik heb wel wat grillige vormen en wil niet elke week met de bosmaaier op pad hoeven.
[ Voor 6% gewijzigd door gjcvro op 08-07-2025 16:50 ]
Alle soorten randen 😬gjcvro schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:49:
[...]
Geef ook even aan wat de rand is, tegen bestrating of tegen planten. Bij de navimow is vision er verantwoordelijk voor dat hij op gepaste afstand blijft van planten, maar je kunt een smalle no vision zone maken om te zorgen dat hij de grens beter volgt moet je wel zeker weten dat daar nooit iets ligt wat door vision wel zou worden opgepikt zoals speelgoed of tuinslangen. Voor langs bestrating heb je een aparte begrenzing, dan zal die daar korter langs de kant gaan.
Planten, ecolat, bestrating, schapenhek, planken...
Ja, alleen de max afstand maaier - RTK ligt rond de 120 meter.edwin2021 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:26:
MAMMOTION vraagje:
Kun je twee maaiers op één RTK gebruiken?
Daar heb je met iNavi geen limiet.
Ja dat is geen probleem, met het zonnepaneel kun je hem zelfs in the middle of nowhere zetten waar geen stroom is.Is de kabel naar de RTK alleen voor de voeding? M.a.w de RTK mag gerust 100mtr van het basis/laadstation van de maaier staan?
Alvast enorm bedank!
[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 08-07-2025 18:47 ]
Super bedankt, dit maakt de keuze simpel 😉Teijgetje schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:38:
[...]
Ja, alleen de max afstand maaier - RTK ligt rond de 120 meter.
Daar heb je met iNavi geen limiet.
[...]
Ja dat is geen probleem, met het zonnepaneel kun je hem zelfs in the middle of nowhere zetten waar geen stroom is.
Je hebt geen wifi nodig tijdens gebruik van de RTK, deze zend een correctiesignaal naar de robot op een radiofrequentie.
Het is alleen belangrijk dat RTK en robot genoeg dezelfde satellieten zien.
Voor firmware-updates heb je wel wifi nodig, je zou je telefoon als hotspot kunnen gebruiken als je daar geen wifi hebt.
Wil je wel alle RTK gegevens zien, hoeveel satellieten, welke, signaalsterkte etc, dan heb je wel wifi nodig om de RTK in de app te kunnen zien.
Vanochtend de Luba laten maaien na de vele regen, het regende licht en in onze gedempte sloot stond best water op het gras.
Maaix had daar geen moeite mee, al leek dat zondag anders, maar zelfs zonder intermediates reed hij lekker al maaiend door de plassen heen.
Er was wat meer maaiselaangroei onder het dek van het natte gras, en hij had iets meer moeite met het terrein: Als in dat ipv 2 zones op een acculading er nu twee maaigangen en de perimeter bleven staan van de tweede zone toen de accu op 15% stond.
Dit was een van de plassen:
:strip_exif()/f/image/p3g8nxMNW5d32P7PKxV1THMZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Op dit stuk veld, het moeras, vooraan en achterin, staat ca 4 a 5 cm water.
Voor de maaitractor is dat te veel, die is achterwielaangedreven en die rijdt dan alles stuk, als in zwarte slipsporen.
De Luba zag ik wel een enkel keertje met één wiel slippen maar met de AWD reed hij gewoon lekker door.
Hij staat hoger op zijn wielen dan de plassen diep zijn.
Wel maakt hij iets meer geluid op het zeiknatte gras met plassen.
Achterin kan je zien aan de kuil waar de sloot ooit was.
Maaix laat het zo achter:
:strip_exif()/f/image/vCeUJavRBc9nAQ2a8Q4FXm6J.jpg?f=fotoalbum_large)
@Teijgetje denk dat voor jouw omstandigheden inderdaad de 4wd wel een must is.
Aha, dan zou het moeten lukken. Mijn zorg was dat de RTK kabel fysiek aan laadstation moest zitten maar dat is dus niet zo. Btw is bedoeld voor Ca 12000 m2 met in midden een boerderij en schuur + verharding, vandaar idee van 1 RTK met twee maaiers. RTK komt dan op de schuur Ca in het midden te staan en daar is zowel Wifi als netwerk bekabeling.Teijgetje schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:29:
@edwin2021
Je hebt geen wifi nodig tijdens gebruik van de RTK, deze zend een correctiesignaal naar de robot op een radiofrequentie.
Het is alleen belangrijk dat RTK en robot genoeg dezelfde satellieten zien.
Voor firmware-updates heb je wel wifi nodig, je zou je telefoon als hotspot kunnen gebruiken als je daar geen wifi hebt.
Wil je wel alle RTK gegevens zien, hoeveel satellieten, welke, signaalsterkte etc, dan heb je wel wifi nodig om de RTK in de a
Trouwens hoelang is hij op dat stuk grond van jou bezig? Hoeveel m2 en welke mammotion gebruik je?
[ Voor 5% gewijzigd door edwin2021 op 09-07-2025 07:01 ]
De laagste prijs garantie, dus voor de Amazon prijs (€699) en een extra 10% korting.
Ik ben er blij mee!
Via wat heb je nog 10% extra korting gekregen?niekvanprooijen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:37:
Zojuist de i105e aangeschaft voor €629,10.
De laagste prijs garantie, dus voor de Amazon prijs (€699) en een extra 10% korting.
Ik ben er blij mee!
Ik vermoed de beroemde Hornbach prijsgarantie.Ludanto schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:02:
[...]
Via wat heb je nog 10% extra korting gekregen?
Exact. De Bauhaus geeft zelfs 12%, maar die eist een fysieke Nederlandse winkel.Mad_Manic schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:27:
[...]
Ik vermoed de beroemde Hornbach prijsgarantie.
Net online besteld en teruggave aangevraagd.niekvanprooijen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:37:
Zojuist de i105e aangeschaft voor €629,10.
Ik ben er blij mee!
yup, helaas nog niet zo lang geleden bij bauhaus gekocht. Maar ok, gras moest gemaaid worden en doorniekvanprooijen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:13:
[...]
Exact. De Bauhaus geeft zelfs 12%, maar die eist een fysieke Nederlandse winkel.
Wij hebben een Luba 2 5000X.edwin2021 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 06:59:
Trouwens hoelang is hij op dat stuk grond van jou bezig? Hoeveel m2 en welke mammotion gebruik je?
Hij doet over deze kant, totaal 8 zones, 3449m2 , 646 minuten (10,7 uur) exclusief opladen.
Hij is dan bezig van 05:30 tot 21:40, inclusief opladen.
Hij maait dit stuk elke tweede dag, afwisselend met 28 en 35 cm spoorbreedte
/f/image/2AD7G90Y4lg47hKyKrZBWjJK.png?f=fotoalbum_large)
Wat random nutteloze info:
Vanaf 29 april 14:52 (aanschaf/activering) heeft hij nu 306 uur en 43 minuten gemaaid, het kwartier onder water niet meegerekend
Doorgaans staat hij op 65 mm maaihoogte en rijdt 2,16 km/u.
[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 09-07-2025 18:24 ]
Zojuist bij Hornbach Nieuwerkerk ad IJssel geweest en 'm niet meegekregen. De EAN code op de Amazon site ontbreekt waardoor ze geen prijsvergelijking kunnen doen. De EAN code op de doos levert bij Amazon een heel ander product op met wel de foto van de Navimow maar een heel andere omschrijving (bodemplaat Honda motorfiets oid) en een prijs van 13xx euro.Michieas schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:22:
[...]
Net online besteld en teruggave aangevraagd.
Vanmorgen heeft de vestigingsmanager bij deze vestiging aangekondigd aan de medewerkers dat ze niet meegaan in de Prime deal, waarsch. omdat Prime een lidmaatschap vereist. Het is dan geen algemeen beschikbare aanbieding. Ik heb aangevoerd dat je 'm ook zonder inloggen voor 699 in je winkelmandje kan leggen maar het hier aangekondigde beleid is dat ze het niet doen.
Overigens zeer vriendelijk geholpen, daar was niets mis mee, maar dus geen laagste prijsgarantie kunnen krijgen hier.
Hopelijk hebben anderen meer geluk.
Als je nu vergelijkt met de i108 wordt dit wel een slechte deal. 600! euro verschil voor een grotere batterij en andere software. Of heeft iemand ook al deals gevonden voor de i108?
Deze modellen zijn einde reeks en de deals zijn voor de stocks weg te werken?
Bedankt voor info. Zou een 10.000 versie sneller gaan?
Toevallig ben ik me op dit moment aan het oriënteren op een robotmaaier en zie deze aanbieding voorbij komen voor de I105E. Ik verwacht over een aantal maanden gras te leggen (nieuwbouw). Aangezien het een kleine kavel (100-200m2 gras) betreft, was ik in eerste instantie geïnteresseerd in de Gardena Minimo 250.
Wat zijn goede opties? Adviseren jullie juist wel of geen draad in een kleinere tuin? Wat ga ik merken van een hogere uitgave? 500 euro range VS 700 euro range? Of is deze marge te klein om grote verschillen in kwaliteit en opties te verwachten?
Waarschijnlijk niet sneller, wel langer op 1 lading door een grotere accu en misschien sneller laden.edwin2021 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:55:
@Teijgetje
Tenminste dat is mijn verwachting, gezien de vormfactor gelijk is.
Nee, hij kan door de iets iets grotere accu 50 minuten langer werken, maar moet dan ook weer 30 minuten langer opladen. De 10000 heeft een 15 Ah accu, de 5000 een 12 Ah.edwin2021 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:55:
@Teijgetje
Of hij daadwerkelijk meer maait per uur, zoals Versus opgeeft vraag ik me af, het is verder hetzelfde apparaat.
Ik laat hem 0,6 m/s rijden, dat is imo al de max omdat het gras hier verschillende groeisnelheden heeft en het snelle gras dan minder netjes gemaaid wordt dan de rest.
Er verschijnen dus polletjes hier en daar omdat hij bij die snelheid en hoogte (65 mm) geen tijd heeft om alles netjes te snijden, en dus het deels ombuigt.
Dat zou met een lagere snelheid denk ik strakker zijn, of een lagere hoogte daarin ook uitmaakt heb ik geen idee, ik zou eerder naar 70 mm gaan zelf.
Dat gezegd hebbende ziet het er overall beter uit dan met de maaitractor gemaaid, waar hetzelfde probleem was door het sneller groeiende gras her en der.
[ Voor 16% gewijzigd door Teijgetje op 10-07-2025 07:21 ]
Zelde gedaan met een worx 500, met een 4ah accu is het ineens een 700 versie. Mechanisch zijn de 500 en 700 versie identiek en geen beperking in de software.
[ Voor 29% gewijzigd door edwin2021 op 10-07-2025 07:14 ]
Ja, je kan bijna twee keer zoveel mappen en twee keer zo veel zones aanmaken, en dan 3Ah extra accu
Gezien ik dus hier al grassprieten afgemaaid zie liggen bij de sneller groeiende stukken, ipv mini-maaisel dat weg valt, en dus tweedagelijks blijf maaien, denk ik dat dat verergerd als de maaitijd verder uit elkaar ligt doordat 1 machine twee keer zoveel oppervlak moet maaien.
Let wel dat ik nu extreem ben/zeg qua schoon, met de maaitractor lag er altijd overal zichtbaar veel maaisel.
Het is geen golfgreen maar zo ziet het er nu haast uit.
Ik moet nog 7 zones mappen met ca 2000 m2 waar hij dan de tweede dag mee bezig zal zijn omdat die zones verder uit elkaar liggen. (wel hoogseizoen nu en wij hebben geen last van droogte)
Had ik 10000 m2 gehad dan denk ik dat ik elke 3e of 4e dag delen had kunnen maaien.
Opgegeven maaitijden en oppervlak per uur door de fabrikant zal imo nooit exact gehaald worden doordat er per usercase veel variabelen zijn.
Je koopt een Luba 2 X juist omdat je geen waterpas vierkant veldje hebt.
Die 5000 m2 per dag/1500 m2 per lading van de 10000X is onder de meest gunstige omstandigheden en in de praktijk moeilijk tot niet haabaar.
Maar ik kan alleen vanuit mijn 5000X dit bekijken, misschien maken die 3 Ah wel alles uit.
De dealer adviseerde die te nemen als ik net meer dan 5000 m2 te maaien had, om niet teleurgesteld te zijn in het maximale kunnen van de robot. Maar dus 2k duurder.
De 5000X voldoet verder prima, en het ziet er beter uit dan ooit, ondanks de beperkingen t.o.v de 10000X.
Maar met 10000 m2 te maaien denk ik dat je beter resultaat krijgt met twee 5000X-en t.o.v. één 10000X.
Wel 1k duurder. Maar dan heb je gelijk 2 laadstations ook.
[ Voor 28% gewijzigd door Teijgetje op 10-07-2025 07:47 ]
Wat zijn trouwens de beperkingen van de 5000 tov de 10000?
[ Voor 6% gewijzigd door edwin2021 op 10-07-2025 07:47 ]
Maar ik maai ook wel tot na 12 uur `s nachts met verlichting, en onze (volwassen) egel loopt hier gewoon te scharrelen.
Op gewone maaistand.
De beperkingen zijn de softwarematige kaartmogelijkheden en de iets kortere maaitijd door de 12 Ah accu.
De 10000X maait max 14,1 uur per 24 uur, inclusief opladen per 24 uur. (240 min maaien + 168 min opladen)
De 5000X maait max 13,9 uur per 24 uur, inclusief opladen per 24 uur. (190 min maaien + 138 min opladen)
De 10000 kan dus niet 2x zoveel maaien per dag als de 5000
[ Voor 56% gewijzigd door Teijgetje op 10-07-2025 08:12 ]
Ik heb hem gisteren online besteld bij de Hornbach en geld terug terug gevraagd en dat is vanochtend goedgekeurd. Dus wellicht kan je deze weg nog nemen als je er 1 wilt.koksie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:20:
[...]
Zojuist bij Hornbach Nieuwerkerk ad IJssel geweest en 'm niet meegekregen. De EAN code op de Amazon site ontbreekt waardoor ze geen prijsvergelijking kunnen doen. De EAN code op de doos levert bij Amazon een heel ander product op met wel de foto van de Navimow maar een heel andere omschrijving (bodemplaat Honda motorfiets oid) en een prijs van 13xx euro.
Vanmorgen heeft de vestigingsmanager bij deze vestiging aangekondigd aan de medewerkers dat ze niet meegaan in de Prime deal, waarsch. omdat Prime een lidmaatschap vereist. Het is dan geen algemeen beschikbare aanbieding. Ik heb aangevoerd dat je 'm ook zonder inloggen voor 699 in je winkelmandje kan leggen maar het hier aangekondigde beleid is dat ze het niet doen.
Overigens zeer vriendelijk geholpen, daar was niets mis mee, maar dus geen laagste prijsgarantie kunnen krijgen hier.
Hopelijk hebben anderen meer geluk.
De EAN is optioneel en hebben we leeg gelaten
Uitzetten op google maps is voor de eerste schatting waarschijnlijk voldoende. Je kunt oppervlakte meten met maps. En ja, ik zou denk ik ook eerder gaan voor 2 machines ipv 1x 10000. Is duurder maar op het geheel het wel waard.edwin2021 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:17:
Helder, ik ga mikken op 2x de 5000. Nog even goed het te maaien oppervlak uitrekenen. Thnx!
Ah, goed om te weten. En krijg je dan de 10% extra korting of wordt in jouw ervaring de prijs gematched met Amazon?Michieas schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Ik heb hem gisteren online besteld bij de Hornbach en geld terug terug gevraagd en dat is vanochtend goedgekeurd. Dus wellicht kan je deze weg nog nemen als je er 1 wilt.
De EAN is optioneel en hebben we leeg gelaten
Zojuist besteld bij Hornbach en gelijk daarna het formulier ingevuld, let's see.
Ja in de email staat dat ze de prijs matchen en nog 10% extra korting geven.koksie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:46:
[...]
Ah, goed om te weten. En krijg je dan de 10% extra korting of wordt in jouw ervaring de prijs gematched met Amazon?
Zojuist besteld bij Hornbach en gelijk daarna het formulier ingevuld, let's see.
De vorige keer was de prijs de dag erna meteen aangepast. Wellicht omdat het nu een aanbieding is ze dit niet doen omdat er gisteren al iemand was geweest die hem had gekocht.
https://www.husqvarna.com...-gebruik-ik-het-ka-70235/
Ik vind ze vrij duur. Maar als ze goed kantjes kunnen, dan is dat wel wat extra waard. Of moet ik gewoon geen fatsoenlijke randen verwachten van een robotmaaier?
Bij Navimow zelf is hij nog wel 699.stefjuh schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:22:
Meer mensen die nu achter het net vissen wat betreft de i105e? Ik zie de aanbieding niet meer op amazon….
Ik heb een paar maanden geleden nog 10% extra korting gekregen + het prijsverschil . En achteraf ook nog eens het prijsverschil in vouchers in m'n Hornbach account.koksie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:46:
[...]
Ah, goed om te weten. En krijg je dan de 10% extra korting of wordt in jouw ervaring de prijs gematched met Amazon?
The best is yet to come
Net gebeld met de klantenservice, ook daar gelijk de vraag of het de Prime deal betreft. Nee dus, ook zonder Prime was ie blijkbaar te bestellen, zoals mijn screenshot ook laat zien. Ook Segway zelf verkoopt 'm voor die prijs, dus niet alleen voor Prime leden. Mevrouw geeft aan dat mijn aanvraag nog niet opgepakt is en dat ze er nog op terugkomen. We zullen zienDean Martin schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:46:
[...]
Ik heb een paar maanden geleden nog 10% extra korting gekregen + het prijsverschil . En achteraf ook nog eens het prijsverschil in vouchers in m'n Hornbach account.
Inmiddels is ie trouwens al wel geleverd maar ja, ik wil 'm niet in gebruik nemen zolang ik niet weet of de prijsgarantie wordt toegepast.
Wat een mens al niet doet he, voor een paar tientjes...
Maar ik vlak de tuinman of mijn vrouw ook niet uit dat ze de grensdraad weer eens geraakt hebben. Voor een apparaat van toen 5-600 euro heb ik er nog best wel wat werk mee gehad. Ook al heeft ie naar eigen zeggen 1273 km, 1232 uur en 1567 laadcycli gewerkt. Vaak moest ik hem toch weer als een verdwaalde Labrador uit een hoek vissen.
De nieuwe Navimow klinkt interessant, maar dan is het weer 700 euro. Gezien de ervaringen met de vorige... hoe lang gaat een Segway mee in weer en wind..
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
https://www.ibood.com/nl/s-nl/o/airseekers-tron-360/2677771