Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste
Acties:

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:47
Pvogel1 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:41:
Ik heb al even meegelezen en afgewacht tot mijn tuin klaar is.

Inmiddels heb ik +/-600m2 gras en ben ik op zoek naar een robotmaaier. I.v.m. hond en een 3 jarige denk ik dat het verstandig is om er een met vision aan te schaffen. Zelf denk ik aan;

Segway Navimow i210E €1200,-(heeft deze wel vision) helemaal duidelijk is deze variant voor mij nog niet.

Segway Navimow i210 lidar pro €1300,- (met garage)

MAMMOTION LUBA mini 2 AWD 1000 €1400,-

Het is een redelijke eenvoudig gazon, wel met veel organische vormen en zo nu en dan een takje en molshoop. Gras voor het huis, achter en zijkant. De robot moet dus via verharde paden van 1m breed "oversteken" (Niet overal stabiele WiFi)

Specifieke aanraders tussen deze of wellicht andere?

1000m2 voldoende of zouden jullie een maatje groter nemen voor +/- 600m2?

Qua budget passen bovenstaande. Liever goedkoper 😉, maar met goede argumenten bereid om wat meer uit te geven. Het moet het onderhoud/ bijhouden in iedergeval vereenvoudigen.
Voor 600m2 lijkt een 1.000m2 model wel geschikt. Kijk ook naar hoeveel m2 op 1 lading kan en wat vervolgens de laadtijd is. Dat bepaalt samen hoelang het ding rondhuppelt om je 600m2 te maaien. Meer capaciteit is meestal minder laden om 1x rond te gaan omdat meestal - niet altijd! - de accu wat meer capaciteit heeft. Overigens, vaak tegen een enorm prijsverschil.

Ik heb zelf een 2.000m2 maaier, dacht dat ik 1.200m2 zou maaien maar dat zijn voorlopig maar 820m2. Ik moet 1x laden (ik laad tot max 85%). Zou ook niet persee een kleinere willen hebben om m niet elke keer ergens onderweg tegen te komen ;)

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:51
@Pvogel1 Mova heeft nu op hun site een aanbieding met garage voor €1.
Heb zelf de 800 besteld, alleen vergeten de garage toe te voegen. Ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen nadat ik gevraagd heb om hem er alsnog bij te doen.

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:51
Dat hebben ze snel opgepakt, eerste bestelling wordt geannuleerd en ik kan een nieuwe aanmaken met de garage. Helpdesk reageert erg vlot op mails.

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:42
Ik heb nu idd ook contact. Alleen nu een ander mailadres. Ik ga ook voor de garage:)

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:56
Hm, ik heb een issue met mijn Navimow i105e. Deze zat vannacht in een kuil vast en is leeggelopen. Ik heb hem naar het basisstation gebracht maar geen teken van leven, ook nog niet na anderhalf uur. Basisstation heeft wel spanning, de led er op is rood.

Ik heb de laadpunten klein beetje schoongemaakt maar m'n staalborstel kwam niet heel diep :+. Voor nu gaat ie maar de nacht er op en zien we morgen wel even, anders ff goed opschuren nog maar anders weet ik het ook niet. Dan maar de support aanzwengelen voor een oplossing.
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste