Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste
Acties:

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 06:34
Herkenbaar, de Mova doet het net zo. Niet eens naar gekeken of het is in te stellen. Al zo blij dat ik geen 9uur per week meer achter de grasmaaier sta :D

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-09 13:37
Jantienus123 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:24:
  1. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
    Kun je dit ergens configureren in de app ?
Dat vind ik ook wel eens storend. Geen megaprobleem. Soms valt de laatste x procent in het volgende maai window en als ie dan klaar is, is ie klaar voor de dag (dat laatste is natuurlijk in te stellen).

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:57
@JaMaaT Bij de Mova is dat in te stellen in: settings-functions-navigation path en dan kun je kiezen voor docking path en dan “along edges” zodat hij langs de rand rijd en niet dwars over je grasveld.

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:07

de Peer

under peer review

Weet iemand of je dit ergens in de app kunt voorkomen?
[Afbeelding]
Is volgens mij niet te voorkomen. Misschien kun je nog iets slims verzinnen met een 'pad', of meerdere paden, naar het laadstation, want hij zal naar het begin van dat pad rijden.
  1. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
je kunt bij de accu-instellingen wel instellen dat hij altijd maar tot 80% of 90% moet laden, maar je kunt niet instellen dat hij tussendoor maar minder hoeft op te laden.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:43
Ik heb twee vraagjes over de Segway Navimow i210 LiDAR Pro

Heel tevreden met de robotmaaier, maar toch enkele kleine ergernisjes.
Het zijn echte "first-world problems" moet ik eerlijk zeggen, maar toch
  1. De maaier werkt perfect volgens de rechte banen die ik heb ingesteld in de app.
    Maar als de maaier tussendoor moet gaan bijladen dan gaat de maaier gewoon diagonaal over het gras terug naar het laadstation.
    [Afbeelding]
  2. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
1: Volgens mij niet (tenminste, ik heb het niet gevonden),
2: Idem.

Over punt 1 zou ik een support ticket indienen (kan via de app) met het verzoek om dit aan te passen middels een optie of automatisch. Het verziekt het maai beeld. Foto bijvoegen en afwachten wat ze zeggen. Navimow reageert snel.

Punt 2 is complexer. 90% klaar zegt alleen iets over het nog te maaien oppervalk, in jouw geval misschien een simpele rechthoek maar soms moet de maaier nogal wat manoevreren om het laatste stuk te doen. Hier is dat vaak kris-kras onder en om bomen en struiken draaien, vooruit, achteruit, steken, etc. Wat wel kan is dat je als je vind dat ie aan de gang kan gewoon op de "nu maaien" knop drukt, dan begint ie gewoon. Doe ik hier als er regen wordt verwacht en hij al "bijna klaar is".

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-09 13:13
Nieuw woord voor mij “maaibeeld”. ;-)

Ik vind het juist mooi dat hij elke keer iets anders doet, maar bij mij rijdt hij ook terug langs de kant - het pad sluit daar op de kant van het gazon aan waar ook het basisstation staat.

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09 10:28
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:36
Ik heb twee vraagjes over de Segway Navimow i210 LiDAR Pro

Heel tevreden met de robotmaaier, maar toch enkele kleine ergernisjes.
Het zijn echte "first-world problems" moet ik eerlijk zeggen, maar toch
  1. De maaier werkt perfect volgens de rechte banen die ik heb ingesteld in de app.
    Maar als de maaier tussendoor moet gaan bijladen dan gaat de maaier gewoon diagonaal over het gras terug naar het laadstation.
    [Afbeelding]
  2. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
Ik regel dit middels HA via een automatisering je kunt dan een script maken dat hij bij bijvoorbeeld 20% gaat laden en dan tot maximaal 70% en dan de boel herstart, verder heb ik hem tot maximaal 80% opladen gezet in de app, dit voorkomt ook lang wachten tot 100% laden.

• glenn87
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09 15:43
Helaas is de aankoop van de Navimow i105 een teleurstelling. Zowel bij vrienden als familie dezelfde klachten. Ook na troubleshooting naar met de klantenservice geen oplossingen. Veelal wordt verwezen naar slecht gps ontvangst maar na diverse aanpassingen is dit signeel sterk. Klachten blijven echter bestaan. Een grasmaaier van deze prijs moet op zijn minst randen kunnen maaien tot 10 cm en al helemaal niet op onverklaarbare wijze stukken gras overslaan. Er zijn betere alternatieven voor dit geld.

Minpunten:

- Laat 20 cm gras bij randen staan

- Komt soms in loop en blijft dan oneindig zelfde stukje gras maaien

- ziet obstakels die er niet zijn waardoor gras blijf staan

Pluspunt:

- maait mooie banen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@glenn87 zeker jammer. Dat doet de vrij onbekende Anthbot die ik recent mocht testen toch een stuk beter - al valt ook daar op dat GPS bereik onder bomen beperkt is. En dat is suf als daar veel vanaf hangt omdat er nu eenmaal bomen in en om grasvelden staan. Maar met de RTK antenne maait die het veld verder wel gewoon incl de randen.

En zo zijn er meer merken die dit prima doen, maar zeker Navimow.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• de Peer

de Peer

under peer review

glenn87 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:42:
Helaas is de aankoop van de Navimow i105 een teleurstelling. Zowel bij vrienden als familie dezelfde klachten. Ook na troubleshooting naar met de klantenservice geen oplossingen. Veelal wordt verwezen naar slecht gps ontvangst maar na diverse aanpassingen is dit signeel sterk. Klachten blijven echter bestaan. Een grasmaaier van deze prijs moet op zijn minst randen kunnen maaien tot 10 cm en al helemaal niet op onverklaarbare wijze stukken gras overslaan. Er zijn betere alternatieven voor dit geld.

Minpunten:

Pluspunt:

- maait mooie banen.
Goh! Hier totaal geen last van. Nu half jaar in gebruik en doet het fantastisch.

• Rallye
@glenn87 Mijn i105 draait inmiddels zijn derde seizoen. Hij blijft zeker geen 20cm van de randen af en verder ook geen storingen. Maar geen bomen of zo in het gazon. Wat is er bij jou en je familie dan anders dan bij mij?

• DjoeC
glenn87 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:42:

Minpunten:

Pluspunt:

- maait mooie banen.
Eigenlijk verbaast mij die afstand niet. De I105 maait banen van 18cm breed. De fysieke breedte van de maaier is 38,5cm, om niet "over de rand" te gaan ben je dus al (minimaal) 10cm kwijt. Als ie dan voor de wielen 10cm veiligheidszone aanhoud zit je op 20cm.

De vraag is dan: Kun je je grenzen nog wat opschuiven of kun je in de app edge-cutting (heb ik nog niet gebruikt) aanzetten? Voor mijn X420 heb ik bij bestrating de randen over de bestrating ingesteld, dat doet ie prima. Ook de borders heb ik vrij royaal ingesteld. ALleen met de slootkant ben ik iets voorzichtiger en langs opstaande randen blijft ie "iets" van de kant en verlies ik de breedte waar geen maaimes zit + een stukje buiten de wielen. De X420 werkt met camera en nRTK. 1x per zoveel weken loop ik de randjes effe na met een cirkelmaaier en de slootkant 2x/jaar met een bosmaaier. Overigens, als het gras aan de randen "te lang" wordt ziet ie het als een obstakel en blijft ie daar weer wat verder vandaan. Als je zelf niks doet worden de niet gemaaide randjes dus steeds breder.

[ Voor 27% gewijzigd door DjoeC op 15-08-2026 13:57 ]

• Rallye
Net gemeten. Mijn i105e houdt 17cm afstand van de rand. Toch iets meer dan ik dacht.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 07:48
Vandaag voor de grap mijn gazon eens gemaaid met mijn zitmaaier om eens te kijken het verschil in resultaat is. Dit boor de eerste keer dit seizoen. Nu lijk het gras na de maaibeurt wel geverticuteerd zoveel dood gras kwam eruit. Zou mijn Navimow H220 te zwak zijn?

• de Peer

de Peer

under peer review

Sunri5e schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:37:
Vandaag voor de grap mijn gazon eens gemaaid met mijn zitmaaier om eens te kijken het verschil in resultaat is. Dit boor de eerste keer dit seizoen. Nu lijk het gras na de maaibeurt wel geverticuteerd zoveel dood gras kwam eruit. Zou mijn Navimow H220 te zwak zijn?
Nee, waarom stel je die vraag? Doel is toch maaien en niet verticuteren?

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:29
Zit maaier zuigt waarschijnlijk omhoog. Robotmaaier snijd recht af. Hier zag gras er een soort van ok uit totdat ik de handmaaier voor de Kantjes pakte, oeps een stuk gras kwam mee omhoog.

• DjoeC
Sunri5e schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:37:
Gebruik je ook identieke (gemeten) maaihoogte? Daarbij, een cirkelmaaier zuigt liggend gras overeind voor het wordt afgemaaid, een robot maaier zuigt niet maar snijdt alleen (als de messen nog scherp zijn).

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 14:36
Elac schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:48:
@samba80 Als ik jouw was zou ik even contact opnemen met de service afdeling, die reageren echt heel snel en geven goede tips. Dit lijkt op een foutje.
Ik had een support ticket via het forum ingediend. Na wat heen en weer hebben ze wat aangepast in de code en mij een nieuwe firmware versie gegeven om te testen. Deze werkt!

Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van mova support en het snelle fixen van deze bug.

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-09 16:44
Wat denken jullie van de net aangekondigde TerraMow Mini 500?
Ziet er qua prijs (€699 incl. garage) & specs geen slechte deal uit voor een compacte tuin?

• DjoeC
Witte_200 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:41:
Wat denken jullie van de net aangekondigde TerraMow Mini 500?
Ziet er qua prijs (€699 incl. garage) & specs geen slechte deal uit voor een compacte tuin?
Maait ~100 m2/uur, accu laden ~ 2 uur. 300 m2 maaien is dan minimaal 7 uur bezig zijn. Denk aan de egeltjes, niet in schemer of donker maaien...... Voor een tuin > 250-300m2 zou ik m niet kopen.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

pietje63

RTFM

DjoeC schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Maait ~100 m2/uur, accu laden ~ 2 uur. 300 m2 maaien is dan minimaal 7 uur bezig zijn. Denk aan de egeltjes, niet in schemer of donker maaien...... Voor een tuin > 250-300m2 zou ik m niet kopen.
Scherp! Zou je nog kunnen instellen dat hij zone 1 (150m2) op dag 1 doet en de rest op dag 2)? Dan kan het in 4u/dag

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• DjoeC
pietje63 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:34:
[...]

Scherp! Zou je nog kunnen instellen dat hij zone 1 (150m2) op dag 1 doet en de rest op dag 2)? Dan kan het in 4u/dag
Vast wel...... Bij mijn Navimow iig wel. Tijdvak(ken) en de te maaien zones in dat tijdvak. Momenteel start ik elke 2-3 dagen handmatig zodra de temperatuur de maaier niet bakt of zoals vandaag in de middag zodra t gras wat droger is.

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-09 16:44
DjoeC schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Damn, zo had ik het nog niet bekeken. Thx!

Nu, mijn tuin is maar een 150m², dus voor mij maakt dat niet echt uit. Maar misschien dat een Mova ViaX 500 de betere keuze is... Goedkoper & Lidar...

• Sliener
  • Laatst online: 07-09 20:07
Is de Segway Navimow i210 lidar pro die Coolbleu momenteel verkoopt voor 1199 euro het zelfde als de I210 die Segway zelf verkoopt? 1199 is een mooie prijs,

• DjoeC
Sliener schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:06:
Is de Segway Navimow i210 lidar pro die Coolbleu momenteel verkoopt voor 1199 euro het zelfde als de I210 die Segway zelf verkoopt? 1199 is een mooie prijs,
ALs ik "navimow i210 lidar vs i210 lidar pro" als losse woorden in de zoekmachine gooi komt ie met het antwoord. In de kern: De I210 Pro heeft nRTK en nog wat dingetjes, de I210 LIJKT geen GPS te hebben.

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn i105 ook sinds dit seizoen en nu opeens kuren. Zat opeens vaak vast. Net eens goed bekeken, GPS lock wil niet, geeft timeouts. Maar lijkt er ook op dat een van de wielen het begeven heeft, de motor zit vast/doet niks. Getest door de maaier manueel te besturen, maar hij rijdt niet meer rechtdoor. Morgen maar eens contact met de hornbach waar ik 'm gekocht heb.

En gelijk maar de vraag; wat nu dan? Dat dit binnen 6 maand gebeurd geeft weinig vertrouwen in Segway als merk.

• DjoeC
valdi schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:17:
Mijn i105 ook sinds dit seizoen en nu opeens kuren. Zat opeens vaak vast. Net eens goed bekeken, GPS lock wil niet, geeft timeouts. Maar lijkt er ook op dat een van de wielen het begeven heeft, de motor zit vast/doet niks. Getest door de maaier manueel te besturen, maar hij rijdt niet meer rechtdoor. Morgen maar eens contact met de hornbach waar ik 'm gekocht heb.

En gelijk maar de vraag; wat nu dan? Dat dit binnen 6 maand gebeurd geeft weinig vertrouwen in Segway als merk.
En dit is exact waarom mijn navimow van een dealer met service komt.....

• valdi
  • Niet online
Dit is m'n eerste maaier, waar zit het verschil? Ik verwacht dat mijn snelste route naar een oplossing is, klantenservice bellen, ding terugbrengen, hopelijk gelijk omruilen nadat zij inspectie gedaan hebben.

"Service" van een dealer is dat ze op locatie komen?

• edwin2021
valdi schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:02:
Dit is m'n eerste maaier, waar zit het verschil? Ik verwacht dat mijn snelste route naar een oplossing is, klantenservice bellen, ding terugbrengen, hopelijk gelijk omruilen nadat zij inspectie gedaan hebben.

dat de dealer het "gezeur" uit handen neemt (service dus)

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:36
DjoeC schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:04:
[...]

En dit is exact waarom mijn navimow van een dealer met service komt.....
Beetje vreemde reactie, de Hornbach weet nog niet eens van het defect en nu gaan we ze al affakkelen?

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:36
valdi schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:17:

Volgens mij zijn er behoorlijk veel verkocht, hier rijdt er ook één rond. Als er massaal een probleem met wielen en/of motoren was geweest dan was dat al wel naar boven gekomen. Dat er iets kapot gaat kan altijd gebeuren, gewoon melden en dan zien of het netjes opgelost wordt.

• DjoeC
valdi schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:02:

Service betekent dat ze het kunnen maken (deze dealer heeft onderdelen) of kunnen omruilen. Dat _ik_ iig maar 1 aanspreekpunt heb. Maar - misschien vergis ik me en ben dus erg benieuwd wat jouw ervaring wordt - hou ons op de hoogte!

• valdi
  • Niet online
Tot nu toe klantenservice gesproken. Die hebben me gevraagd een filmpje te maken van het euvel en dat op te sturen. We wachten af. Zal niet alle kleine stapjes posten hoor, zodra ik conclusie heb laat ik 't nog wel even weten. Ik kon online trouwens ook geen grote Segway alarmbellen vinden over kapotte motoren. Maandagochtend model. Of heel taai gras hier. Nu alleen even bedenken hoe ik m'n gras netjes houd, want dit is natuurlijk niet vandaag opgelost.

• DjoeC
valdi schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:26:
Tot nu toe klantenservice gesproken. Die hebben me gevraagd een filmpje te maken van het euvel en dat op te sturen. We wachten af. Zal niet alle kleine stapjes posten hoor, zodra ik conclusie heb laat ik 't nog wel even weten. Ik kon online trouwens ook geen grote Segway alarmbellen vinden over kapotte motoren. Maandagochtend model. Of heel taai gras hier. Nu alleen even bedenken hoe ik m'n gras netjes houd, want dit is natuurlijk niet vandaag opgelost.
O ja, je kunt ook een ticket bij Navimow aanmaken (via de app) en het filmpje daarbij uploaden. Die kunnen op afstand in het interne log van je maaier kijken en reageren meestal binnen 48 uur (of sneller).

<aanvulling>
Ik realiseer me nu dat mijn maaier aan 4G hangt, mogelijk is dat een randvoorwaarde.

[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 21-08-2026 11:47 ]

• valdi
  • Niet online
Dat was een goeie tip, thanks. Customer support is uitstekend, ze vragen inderdaad om een filmpje en je factuur. Heb een DHL retourlabeltje gekregen en ze gaan er naar kijken zodra ze 'm binnen hebben.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:19

Kama

Aritifical Intelligenticus

Sinds een paar weken heb ik de Navimow i210 lidar pro rondrijden (voor ca 800 m2 gazon, zeer grillige vorm en niet vlak). Ik had hiervoor een Robomow RK2000. Als ie het deed was het een robuuste maaier... Maar hij was nu voor de 3 keer stuk binnen 3 jaar, dus heb ik afscheid van genomen. Ook de connectiviteit en instelopties waren slecht.

Wat een verademing om een app te hebben met zoveel opties... En het maaien in banen is ook zoveel praktischer. De maaier komt nu binnen een dag overal, dus kan nu zelfs om de dag maaien. Ook wel wat nadeeltjes, zo gaf een begrenzingsdraad wel strakkere randen. Nu maait ie wel ruim over overhangende planten heen, terwijl ie daar best doorheen mag rijden. Sowieso doet ie de randen niet super nauwkeurig. Zou een andere werkmodus beter werken?

Werkmodus staat nu op Standaard. Heeft iemand ervaring met Nauwkeurig? Wat doet ie dan anders? Duurt het veel langer?

Niels

• de Peer

de Peer

under peer review

Kama schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:12:
Nu maait ie wel ruim over overhangende planten heen, terwijl ie daar best doorheen mag rijden.
no-vision zone aanmaken.

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 12:06
@Kama ik heb 'm sinds kort op nauwkeurig.. duurt iets langer. Maar merk verder nog geen verschil.

Ons gazon is in mei ingezaaid, dus het is nog geen vol gazon en op dit moment veel onkruid :+

• Siedo
  • Laatst online: 08-09 13:37
Daarover gesproken. Wij gaan binnen nu en een aantal weken nog wat grond inzaaien. Vanaf wanneer is het verstandig de robot er over heen te laten rijden? Wij hebben een Navimow X450, die weegt net geen 30 kilo.

• DjoeC
Siedo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:41:
[...]

Daarover gesproken. Wij gaan binnen nu en een aantal weken nog wat grond inzaaien. Vanaf wanneer is het verstandig de robot er over heen te laten rijden? Wij hebben een Navimow X450, die weegt net geen 30 kilo.
Mijn verwachting: Dit jaar niet meer. Je gazon heeft minimaal 6 weken na inzaaien nodig om boven de grond uit te komen, vanaf nu zit je al na half oktober, over een paar weken nog later.

De X450 heeft een heel stevig profiel op de banden die - als je gazon niet voldoende dicht is - flink wat grond opnemen. Daarnaast trekken de wielen bij het draaien best wel fors aan het gras dat eronder zit. Ik zou beginnen met maaien (zeker niet de eerste 6 weken na inzaaien) met een gewone maaier (met gazon wielen) tot je gazon een beetje dicht is.

Maar als gezegd: mijn mening (ik heb een X420 rondjes draaien)......

• glenn87
Rallye schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:05:
@glenn87 Mijn i105 draait inmiddels zijn derde seizoen. Hij blijft zeker geen 20cm van de randen af en verder ook geen storingen. Maar geen bomen of zo in het gazon. Wat is er bij jou en je familie dan anders dan bij mij?
Ik heb geen flauw idee. Ik ik heb cortenstalen bakken van 15 cm hoog maar ook gewoon een houten Douglas paal. 20 cm maait hij niet. VisionFense uit gehad en aan. Randen maaien aan. Contact met klantenservice gehad. Die geven ook aan dat 20 cm normaal is. Bij familie idem. Die hebben dan weer een stenen bak waar die op sommige plekken 15 cm laat staan en een meter verder zelfs meer dan 20 cm. :(

• glenn87
NiGeLaToR schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:51:
@glenn87 zeker jammer. Dat doet de vrij onbekende Anthbot die ik recent mocht testen toch een stuk beter - al valt ook daar op dat GPS bereik onder bomen beperkt is. En dat is suf als daar veel vanaf hangt omdat er nu eenmaal bomen in en om grasvelden staan. Maar met de RTK antenne maait die het veld verder wel gewoon incl de randen.

En zo zijn er meer merken die dit prima doen, maar zeker Navimow.
Ja, echt drama helaas.

• glenn87
de Peer schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:59:
[...]

Goh! Hier totaal geen last van. Nu half jaar in gebruik en doet het fantastisch.
Minder dan 20 cm? Dat is wel bijzonder omdat de klantenservice aangeeft dat dit nu eenmaal een gegeven is bij dit model en dat de nieuwere modellen met lidar 5 tot 8 cm halen.

• de Peer

de Peer

under peer review

glenn87 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 02:46:
[...]

Minder dan 20 cm? Dat is wel bijzonder omdat de klantenservice aangeeft dat dit nu eenmaal een gegeven is bij dit model en dat de nieuwere modellen met lidar 5 tot 8 cm halen.
Ik heb geen randen langs een muur of schutting.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:17
glenn87 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 02:44:
[...]

Ik heb geen flauw idee. Ik ik heb cortenstalen bakken van 15 cm hoog maar ook gewoon een houten Douglas paal. 20 cm maait hij niet. VisionFense uit gehad en aan. Randen maaien aan. Contact met klantenservice gehad. Die geven ook aan dat 20 cm normaal is. Bij familie idem. Die hebben dan weer een stenen bak waar die op sommige plekken 15 cm laat staan en een meter verder zelfs meer dan 20 cm. :(
Ook een kleine novision zone rond de rand gezet?

• glenn87
gjcvro schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 07:08:
[...]

Ook een kleine novision zone rond de rand gezet?
Ook geprobeerd maar dan botst die soms tegen de bak en loopt die vast / beschadigd het gras.

• gjcvro
glenn87 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:44:
[...]

Ook geprobeerd maar dan botst die soms tegen de bak en loopt die vast / beschadigd het gras.
Ik heb hier langs elke rand /boom / border een no vision zone staan, en als het bijvoorbeeld een los staande bom is er vlak omheen een verboden zone gemaakt. Botst nergens en houdt een redelijk strakke rand aan. Wel nog genoeg om af en toe gedwongen de bosmaaier er langs te halen. Alleen langs het grind, loopt hij gewoon met 1 wiel over het bandje tot zelfs af en toe op het grind. (x350)

• Sunri5e
Begin september is er weer een beurs waar van de bekende merken hun nieuwe lijn voor volgend jaar bekend wordt gemaakt. Wat zijn dingen waar jullie op hopen/verwachten? Mijn grootste verbetering zou toch wel het kantenmaaien zijn.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:41

Vos

AFCA

Sunri5e schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:18:
Begin september is er weer een beurs waar van de bekende merken hun nieuwe lijn voor volgend jaar bekend wordt gemaakt. Wat zijn dingen waar jullie op hopen/verwachten? Mijn grootste verbetering zou toch wel het kantenmaaien zijn.
Dat lijkt me nog de grootste winst die er te halen is ja.

• DjoeC
Kanten maaien, "slimmer" met keren, dat gaat nu bij elke baan nogal "strak" waardoor (bij mij) ondanks de "zero turn" het gras beschadigt.

Grotere accu's zodat het oppervlak dat gedefinieerde oppervlak met 1 lading gemaaid kan worden. Vanwege degradatie wat overcapaciteit. Tussentijds laden duurt lang en gaat bij mij nog wel eens ten koste van een "droge periode".

Betere mogelijkheden voor de richting/besturing bij verlaten en aanrijden van het laadstation (Navimow), mijn machine draait op ~ de helft van z'n lengte rond, is dus niet in een "op maat gemaakte" dichte garage te plaatsen. Wel in een (te) brede natuurlijk maar goed - het is een wens...

Ook zou ik graag een betaalbare slootkant maairobot zien verschijnen. Dat hoeft niet formaat Grenadier klepelmaaier te zijn maar iets dat tot aan het water maait zonder te gaan zwemmen. Een rupsmaaier lijkt me niet de oplossing.

<aanvulling>
@DjAntoon Geeft aan "rechte lijnen". In de consumenten app van Navimow - en vermoedelijk geldt hetzelfde voor veel andere merken - mis ik de mogelijkheid om de kaart aan te maken als een set van punten waartussen rechte lijnen, cirkels of splines getekend kunnen worden. Ik moet dus met de hand de kaart tekenen (een rondje van > 250m) wat nogal eens resulteert in kromme lijnen. Doe daar iets aan, zorg dat het gewoon zonder hikjes kan.

[ Voor 14% gewijzigd door DjoeC op 30-08-2026 17:25 ]

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:00
Precies kantenmaaien, ik zou wel een maaier willen zonder begrenzingsdraad en rechte banen, maar ik krijg niets beters gevonden wat kanten maaien betreft als mijn worx landroid. Ik heb maar een kleine tuin. Bijna perfect vlak, makkelijk te maaien, maar wel wat vervelende hoekjes waar de landroid nu alles kapot draait.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:12
Ik heb een maairobot die kan kantmaaien (heeft een ingebouwde trimmer), maar daar kan nog veel aan verbeterd worden.

Dat moet al met de bestaande hardware kunnen, door gewoon betere software. En zoals @DjoeC zegt: de mogelijkheid om de kaart te bewerken om strakkere lijnen te maken.

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:19
En dat is precies waar Segway z'n pijlen op gericht heeft :P

• DjoeC
Analamoebe schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:44:
[...]

En dat is precies waar Segway z'n pijlen op gericht heeft :P
Maar niet in hun huidige X serie. En het soort gebruik van dat model heeft dat nu juist nodig - en dan niet zo'n ding met een iel draadje van 1-2mm maar een serieuze maaimogelijkheid voor bijvoorbeeld brandnetels langs de randen. Zelfs mijn 3mm draad heeft er af en toe moeite mee.

• gjcvro
DjoeC schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 15:53:
[...]

Maar niet in hun huidige X serie. En het soort gebruik van dat model heeft dat nu juist nodig - en dan niet zo'n ding met een iel draadje van 1-2mm maar een serieuze maaimogelijkheid voor bijvoorbeeld brandnetels langs de randen. Zelfs mijn 3mm draad heeft er af en toe moeite mee.
Het is wel maar een grasmaaier, geen slootkantmaaier, denk dat de meest tevreden zijn met een simpel draadje. Toch denk ik dat de wetgeving gewoon in de weg zit, voor de x3 serie was er een kantenmaaier bedacht, maar nooit officieel geleverd.

• gjcvro
Ik heb de segway bij de dealer staan, maaimotor ws stuk, vandaag zelf gemaaid, pffff dat was ff een lange zit op de zitmaaier.

• Stiggy
gjcvro schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:11:
[...]

Het is wel maar een grasmaaier, geen slootkantmaaier, denk dat de meest tevreden zijn met een simpel draadje. Toch denk ik dat de wetgeving gewoon in de weg zit, voor de x3 serie was er een kantenmaaier bedacht, maar nooit officieel geleverd.
Waarom zou de wetgeving in de weg zitten? Robotmaaiers met ingebouwde trimmers zijn toch gewoon te koop? (Ecovacs). Lijkt wel of dat merk hier volledig genegeerd wordt en mensen zich blind staren op Segway 🤷‍♂️.

• gjcvro
Stiggy schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 21:20:
[...]

Waarom zou de wetgeving in de weg zitten? Robotmaaiers met ingebouwde trimmers zijn toch gewoon te koop? (Ecovacs). Lijkt wel of dat merk hier volledig genegeerd wordt en mensen zich blind staren op Segway 🤷‍♂️.
Let weik ik zeg dat ik het vermoed, ik weet het niet zeker, maar het lijkt me niet moeilijk te maken, dus er moet meer achter zitten.

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:00
Voor mij hoeft een trimmer niet, het maaiblad (1 geen 2) aan 1 kant voor het wiel zoals bij landroid is mij prima. Iets dichter bij de rand van de maaier is nog mooier, al is mijn tuin omringd met trottoir bandjes prima voor de landroid. Zijn ze bang dat er onbalans ontstaat als het niet symmetrisch is? Of dat de maaier schuin wegtrekt?

Ik heb al gedacht om de electronica van een slimmer ding op mijn landroid te bouwen. Mijn hele huis en hobbies zitten vol met omgebouwde hardware.

[ Voor 17% gewijzigd door DjAntoon op 31-08-2026 21:36 ]

• Stiggy
gjcvro schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 21:33:
[...]

Let weik ik zeg dat ik het vermoed, ik weet het niet zeker, maar het lijkt me niet moeilijk te maken, dus er moet meer achter zitten.
Maar het wordt ook gewoon gemaakt en verkocht, dus wat er achter zit is dat Segway en andere merken die het niet hebben wat achterlopen >:)

• gjcvro
Stiggy schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 21:51:
[...]

Maar het wordt ook gewoon gemaakt en verkocht, dus wat er achter zit is dat Segway en andere merken die het niet hebben wat achterlopen >:)
Ook goed dat is jouw versie. Ik ben er van overtuigd dat de waarheid genuanceerder is. Zoals gezegd had segway het vorig jaar ook al maar moest je zelf meekijken, als je al het geluk had zo'n module te kunnen kopen. Om 1 of andere reden is het nooit doorgezet.

• DjoeC
Stiggy schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 21:20:
[...]

Ik vermoed dat de Goat's (Ecvovacs) weinig ter sprake komen omdat ze minder verkocht worden. Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring.... En dan kom ik bij Navimow X4: 4 wielen met goed profiel. AWD. Maaibreedte. Maximale helling. Helaas, op alle 4 deze punten blijft de Ecovac achter en ik heb echt wel gezocht naar alternatieven (zoals Kress maar daar was de prijs onaantrekkelijk).

• DjoeC
gjcvro schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:12:
Ik heb de segway bij de dealer staan, maaimotor ws stuk, vandaag zelf gemaaid, pffff dat was ff een lange zit op de zitmaaier.
Ik heb vandaag na 100 draai uren uur m'n mesjes eens omgedraaid en het losse gras onder weg gespoten.. Momenteel rijdt ie weer een rondje, nog geen problemen ontdekt (X420 voor 900m2 maaimeters per rondgang).

• Elac
Momenteel zijn de Segway maaiers in de aanbieding bij robbshop

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• gjcvro
DjoeC schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:57:
[...]

Ik heb vandaag na 100 draai uren uur m'n mesjes eens omgedraaid en het losse gras onder weg gespoten.. Momenteel rijdt ie weer een rondje, nog geen problemen ontdekt (X420 voor 900m2 maaimeters per rondgang).
Dit is een x350 en hij heeft nu 1300 uur achter zijn wielen.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:02
Nou heb gisteren een bak geld uitgegeven....

Ik heb gisteren de Navimow i210 LiDAR Pro gekocht met gratis garage M.
Bij Navimow zelf was hij het goedkoopste (1200 euro).
Zal wel laten weten hoe die bevalt wanneer ik hem binnen heb.

• edwin2021
R20141016 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 06:39:
Nou heb gisteren een bak geld uitgegeven....

Ik heb gisteren de Navimow i210 LiDAR Pro gekocht met gratis garage M.
Bij Navimow zelf was hij het goedkoopste (1200 euro).
Zal wel laten weten hoe die bevalt wanneer ik hem binnen heb.
Maar wel veel vrije tijd voor terug gekregen 😉

• DjoeC
edwin2021 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:27:
[...]

Maar wel veel vrije tijd voor terug gekregen 😉
Eigenlijk is dat wel grappig..... "Vroeger" was ik 1-1,5 uur per week aan t maaien en gelijk aan t ontstressen, nu doet de Navimow het in 2:10 en dan 3x per week. De app "claimt" dat ik dus 6,5 uur per week bespaar...... Maar hoe moet ik nou ontstressen?

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
DjoeC schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:32:
[...]

Eigenlijk is dat wel grappig..... "Vroeger" was ik 1-1,5 uur per week aan t maaien en gelijk aan t ontstressen, nu doet de Navimow het in 2:10 en dan 3x per week. De app "claimt" dat ik dus 6,5 uur per week bespaar...... Maar hoe moet ik nou ontstressen?
2u10min x 3x per week is wel 6.5 uur. Dus die berekening klopt wel. Je zou die 1 - 1.5 uur kunnen gebruiken om te gaan wandelen/lezen/vul maar in..

Zelf kijk ik wel uit naar onze robotmaaier. Ben nu ongeveer 8 á 10 uur per week kwijt met maaien. En dan maai ik alles 1x ipv meerdere keren per week. Dus die tijd zou ik wel anders kunnen besteden.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:41
Mijn Gardena robotmaaier heeft kuren.
Paar maanden geleden draad uitgelegd. Om even te proberen en kijken hoe het gaat.
Nouja, meer dan prima eigenlijk. Hij heeft zich nog maar een handvol keren vast gereden, dus dat vind ik goed genoeg.

Gisterenavond mesjes vervangen en toen zag ik dat het ledje op het station geel knipperde. Dat betekent dat het begrenzingsdraad geen verbinding heeft. Na vervangen maaier op zijn station gezet, even paar minuten laten maaien en dat ging prima. Terug sturen naar het station uiteraard niet.
Het werd donker en begon te spetteren, dus niet verder gezocht.

Vanochtend startte de maaier (uiteraard) niet volgens schema. Dus ik dacht hem handmatig te starten, dan zet ik hem zelf wel terug om op te laden. Had namelijk geen tijd om het draad probleem op te lossen.

Vanochtend knipperde de led echter blauw! Geen enkel draad heeft verbinding.

Tov maandag (laatste maaibeurt) is er niets veranderd. Behalve dan mesjes vervangen. Sterker nog, er is niemand in de tuin geweest behalve ik dus voor het vervangen van de mesjes. Als het draad dus al ergens beschadigt is heb ik geen idee waar te zoeken.

Iemand tips om toch snel een eventuele breuk te vinden?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:57

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb een Mova Lidaxx1600 ultra gekocht via Amazon. Was 900 euro en kreeg via SB nog eens 74 euro terug :D

Gras is vorige week gezaaid dus zal nog wel ff duren voordat hij zijn rondjes gaat maken , maar als hij eenmaal bezig is maak ik wel een review

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• DjoeC
TheKerremenke schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:42:
[...]

2u10min x 3x per week is wel 6.5 uur. Dus die berekening klopt wel. Je zou die 1 - 1.5 uur kunnen gebruiken om te gaan wandelen/lezen/vul maar in..

Zelf kijk ik wel uit naar onze robotmaaier. Ben nu ongeveer 8 á 10 uur per week kwijt met maaien. En dan maai ik alles 1x ipv meerdere keren per week. Dus die tijd zou ik wel anders kunnen besteden.
Dan ben jij vast meer een Terranox kandidaat....

• Elac
@B-Real Dat lijkt op een draadbreuk. Gezien hij eerst niet terug wilde en nu helemaal niet meer zou ik de verbinding waar je de aftakking oor de retour draad hebt gemaakt eens opzoeken. Weet niet hoe je die hebt gemaakt maar daar zijn van die blauw witte verbinders voor, heb daar zelf goede ervaringen mee. Zitten er ook een paar standaard bij de Gardena (vroeger in iedergeval).

• TheKerremenke
DjoeC schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:55:
[...]

Dan ben jij vast meer een Terranox kandidaat....
Klinkt interessant maar ik ga al voor een Yarbo. Dit ivm mogelijkheid van de sneeuwblazer.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:41
Elac schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:02:
@B-Real Dat lijkt op een draadbreuk. Gezien hij eerst niet terug wilde en nu helemaal niet meer zou ik de verbinding waar je de aftakking oor de retour draad hebt gemaakt eens opzoeken. Weet niet hoe je die hebt gemaakt maar daar zijn van die blauw witte verbinders voor, heb daar zelf goede ervaringen mee. Zitten er ook een paar standaard bij de Gardena (vroeger in iedergeval).
Ik heb in het hele traject twee verbindings stukken zitten inderdaad.

Eentje halverwege de afgrenzing (foutje bij het aanleggen) en inderdaad, daar waar het begeleidingsdraad bij het afgrenzingsdraad komt.
Alleen, dat is op goed geluk vervangen en ik zou graag de breuk daadwerkelijk opsporen.

• gjcvro
[...]

Stoeltje er bij en kijken hoe je maaier het doet? Kan heel ontspannend werken.

• Elac
@B-Real Ik heb deze, werkt redelijk voor het opsporen van de draadbreuk als hij niet te diep ligt.
https://www.amazon.nl/Gob...ter&qid=1788364451&sr=8-6

• edwin2021
B-Real schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:58:
[...]

Ik heb in het hele traject twee verbindings stukken zitten inderdaad.

Eentje halverwege de afgrenzing (foutje bij het aanleggen) en inderdaad, daar waar het begeleidingsdraad bij het afgrenzingsdraad komt.
Alleen, dat is op goed geluk vervangen en ik zou graag de breuk daadwerkelijk opsporen.
Wat kan is na een goede regenbij zodat grond vochtig is het laadstation loskoppelen en schrikdraad generator erop. Daar waar het gaat roken zit de breuk.

• Elac
edwin2021 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:22:
[...]

Wat kan is na een goede regenbij zodat grond vochtig is het laadstation loskoppelen en schrikdraad generator erop. Daar waar het gaat roken zit de breuk.
Dat hoeft niet, de hoogspanning van de schrikdraad hoeft helemaal geen draadbreuk te zien als deze niet “hard” is maar bv 5k waardoor het loopsignaal niet door komt maar de hoogspanning wel.

• DjoeC
gjcvro schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:31:
[...]

Stoeltje er bij en kijken hoe je maaier het doet? Kan heel ontspannend werken.
"Rustgevend" zegt mijn betere helft. En mij geeft t tijd voor andere hobbies, ik had eerder moeten beseffen dat het zoveel verschil in mijn vrije tijd maakt want maaien hoeft niet in mijn tijd gepland te worden.

• Rallye
[...]

Grappig. Voor mij is alle tuinwerk stress…..

Zaterdag 10.00h. Tuin is groen. Je gaat onderhoud doen. Zaterdag 16.00. Onderhoud is klaar. Tuin is nog steeds groen. Weer een dag verkloot.

Ik heb een tuin omdat ik geen contactmuren met mijn buren wil. Maar verder…… Dus sproeien is geautomatiseerd, maaien ook. De tuinman doet de heg en de borders.

• gjcvro
Rallye schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:16:
[...]

Grappig. Voor mij is alle tuinwerk stress…..

Zaterdag 10.00h. Tuin is groen. Je gaat onderhoud doen. Zaterdag 16.00. Onderhoud is klaar. Tuin is nog steeds groen. Weer een dag verkloot.

Ik heb een tuin omdat ik geen contactmuren met mijn buren wil. Maar verder…… Dus sproeien is geautomatiseerd, maaien ook. De tuinman doet de heg en de borders.
Stoppen met sproeien dan, dan was afgelopen zomer dat groen ook weer opgelost d:)b
Het zal er ook aan liggen hoe je maait, en hoeveel. Ik had de stelling dat het binnen een uur te doen moest zijn om het grootste stuk te maaien. Betekende wel dat ik een maaidek van minimaal 1,5 meter nodig had, en dat werd voor een zitmaaier ook lastig. En kostbaar.

• DjoeC
gjcvro schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:52:
[...]

Stoppen met sproeien dan, dan was afgelopen zomer dat groen ook weer opgelost d:)b
Het zal er ook aan liggen hoe je maait, en hoeveel. Ik had de stelling dat het binnen een uur te doen moest zijn om het grootste stuk te maaien. Betekende wel dat ik een maaidek van minimaal 1,5 meter nodig had, en dat werd voor een zitmaaier ook lastig. En kostbaar.
In dat geval zou ik een boer met schapen of geiten uitnodigen.

• gjcvro
DjoeC schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:53:
[...]

In dat geval zou ik een boer met schapen of geiten uitnodigen.
Daar heb je nog veel meer ellende van.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 16:10
gjcvro schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:52:
[...]

Dat zou je denken. Terwijl we op vakantie waren is er niet gesproeid. Resultaat bij terugkomst: gras en gewenste planten overwegend bruin en droog. Ongewenste planten groen en welig tierend. Die zijn een stuk taaier dan de gewenste planten, vandaar het gezegde "onkruid vergaat niet".

• edwin2021
Elac schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:48:
[...]

Dat hoeft niet, de hoogspanning van de schrikdraad hoeft helemaal geen draadbreuk te zien als deze niet “hard” is maar bv 5k waardoor het loopsignaal niet door komt maar de hoogspanning wel.
Hm, ik denk dat als er een halve breuk zit dat dan de hoge voltage er wel voor zorgt dat er vonkvorming gaat ontstaan die vervolgens rook gaat geven. Enexis doet niet anders om een verdachte las op te sporen, dikkere kabel, hogere spanning.

• Elac
edwin2021 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 19:04:
[...]

Hm, ik denk dat als er een halve breuk zit dat dan de hoge voltage er wel voor zorgt dat er vonkvorming gaat ontstaan die vervolgens rook gaat geven. Enexis doet niet anders om een verdachte las op te sporen, dikkere kabel, hogere spanning.
Ja, dikkere kabel maar ook meer vermogen. Mijn ervaring is dat de slechte verbinding meestal helemaal doorbrand en dan met de afstand meter pingen waar de breuk zit.
Denk dat de perimeterdraad niet gaat roken met de paar watt van het schrikdraad, maar het is natuurlijk altijd te proberen.
Heb zelf gehad dat de mantel beschadigd was en uiteindelijk de kern is gaan corroderen waardoor ik soms een draadbreuk melding kreeg en even later was het weer weg.

• Sunri5e
De eerste nieuwe is gelanceerd! De Roborock RockNeo Q2 LiDAR.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50
Nieuwe LUBA ook: LUBA 4 AWD robotgrasmaaier | Volledig vernieuwde versie | Mammotion

Gaat het dan eindelijk gebeuren voor de kantjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHbMn317wze91GMVHH1_P72eqsg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1yCor0tKNcPeis86LBEClwfF.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door MvRtje op 04-09-2026 11:47 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra

• DjoeC
Met optionele kantenmaaier en wielen die een heel stuk meer op de X serie van Navimow lijken maar (optisch) net niet genoeg grip hebben als er wat modder blijft plakken. Verder zie ik geen echte lijst met specs al is een 55cm breed maaipatroon natuurlijk wel leuk. Ik verwacht dat er flink €€'s neergeteld moeten gaan worden..

• MvRtje
Ook nieuwe Navimow: IFA 2026 – Navimow NL

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra

• DjoeC
Huh? Een H serie die er nogal X4 achtig uitziet? En opnieuw geen enkele echte spec....

• Sunri5e
En deze dan!!!!!

YouTube: Mammotion Luba 4 AWD Mähroboter auf der IFA 2026 @mammotiontech
edit:
was al gepost.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunri5e op 04-09-2026 11:56 ]

• MvRtje
DjoeC schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:54:
[...]

Huh? Een H serie die er nogal X4 achtig uitziet? En opnieuw geen enkele echte spec....
Komt omdat hij natuurlijk deze dagen pas echt bekend gemaakt wordt op de IFA.

• DjoeC
Leuk filmpje maar wel op kunstgras met ook die best wel goeie helling.

Mijn gazon groeit op klei. Bij molshopen/kale plekken wil die nog wel eens aan de wielen blijven plakken tot glijden aan toe, zelfs bij mijn Navimow X4 waardoor de besturing - vooral op een helling - nogal onzuiver wordt. Ik hecht dus aan een profiel dat die problemen zo veel mogelijk voorkomt. Wat mij betreft voldoet het profiel van de X4 maar het zo wel iets minder hard/mer bewegelijk mogen zijn waarmee de rommel vanwege wat beweging/werking in de wielen er "vanzelf" weer af kan vallen.

• MvRtje
Mova komt ook nog, ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou7W2KAJdOvzXGiBN8YrIyoa_gU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/08SnvtrlAKd7YY914yngJQ9E.png?f=fotoalbum_large

• Sunri5e

• TheKerremenke
Kan die arm een kettingzaag vasthouden? Mag die wat bomen tussendoor omzagen en klein maken. Om vervolgens de houtblokken te splijten met een bijl en netjes op te stapelen. #wishfullthinking. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 04-09-2026 12:40 ]

• Sunri5e
En 3 maaischijven!
Pagina: 1 ... 95 96 Laatste