Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste
Acties:

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:33
Herkenbaar, de Mova doet het net zo. Niet eens naar gekeken of het is in te stellen. Al zo blij dat ik geen 9uur per week meer achter de grasmaaier sta :D

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:38
Jantienus123 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:24:
  1. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
    Kun je dit ergens configureren in de app ?
Dat vind ik ook wel eens storend. Geen megaprobleem. Soms valt de laatste x procent in het volgende maai window en als ie dan klaar is, is ie klaar voor de dag (dat laatste is natuurlijk in te stellen).

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:25
@JaMaaT Bij de Mova is dat in te stellen in: settings-functions-navigation path en dan kun je kiezen voor docking path en dan “along edges” zodat hij langs de rand rijd en niet dwars over je grasveld.

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36

de Peer

under peer review

Weet iemand of je dit ergens in de app kunt voorkomen?
[Afbeelding]
Is volgens mij niet te voorkomen. Misschien kun je nog iets slims verzinnen met een 'pad', of meerdere paden, naar het laadstation, want hij zal naar het begin van dat pad rijden.
  1. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
je kunt bij de accu-instellingen wel instellen dat hij altijd maar tot 80% of 90% moet laden, maar je kunt niet instellen dat hij tussendoor maar minder hoeft op te laden.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:00
Ik heb twee vraagjes over de Segway Navimow i210 LiDAR Pro

Heel tevreden met de robotmaaier, maar toch enkele kleine ergernisjes.
Het zijn echte "first-world problems" moet ik eerlijk zeggen, maar toch
  1. De maaier werkt perfect volgens de rechte banen die ik heb ingesteld in de app.
    Maar als de maaier tussendoor moet gaan bijladen dan gaat de maaier gewoon diagonaal over het gras terug naar het laadstation.
    [Afbeelding]
  2. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
1: Volgens mij niet (tenminste, ik heb het niet gevonden),
2: Idem.

Over punt 1 zou ik een support ticket indienen (kan via de app) met het verzoek om dit aan te passen middels een optie of automatisch. Het verziekt het maai beeld. Foto bijvoegen en afwachten wat ze zeggen. Navimow reageert snel.

Punt 2 is complexer. 90% klaar zegt alleen iets over het nog te maaien oppervalk, in jouw geval misschien een simpele rechthoek maar soms moet de maaier nogal wat manoevreren om het laatste stuk te doen. Hier is dat vaak kris-kras onder en om bomen en struiken draaien, vooruit, achteruit, steken, etc. Wat wel kan is dat je als je vind dat ie aan de gang kan gewoon op de "nu maaien" knop drukt, dan begint ie gewoon. Doe ik hier als er regen wordt verwacht en hij al "bijna klaar is".

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:18
Nieuw woord voor mij “maaibeeld”. ;-)

Ik vind het juist mooi dat hij elke keer iets anders doet, maar bij mij rijdt hij ook terug langs de kant - het pad sluit daar op de kant van het gazon aan waar ook het basisstation staat.

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:42
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:18
Ik heb twee vraagjes over de Segway Navimow i210 LiDAR Pro

Heel tevreden met de robotmaaier, maar toch enkele kleine ergernisjes.
Het zijn echte "first-world problems" moet ik eerlijk zeggen, maar toch
  1. De maaier werkt perfect volgens de rechte banen die ik heb ingesteld in de app.
    Maar als de maaier tussendoor moet gaan bijladen dan gaat de maaier gewoon diagonaal over het gras terug naar het laadstation.
    [Afbeelding]
  2. Als de maaier tussendoor moet bijladen dan wacht 'ie altijd tot de 100% voordat 'ie verder gaat met het resterende deel van het gazon. Ook als 'ie al voor 90% klaar is en met 30% lading makkelijk de rest kan afmaken.
Ik regel dit middels HA via een automatisering je kunt dan een script maken dat hij bij bijvoorbeeld 20% gaat laden en dan tot maximaal 70% en dan de boel herstart, verder heb ik hem tot maximaal 80% opladen gezet in de app, dit voorkomt ook lang wachten tot 100% laden.

• glenn87
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-08 11:43
Helaas is de aankoop van de Navimow i105 een teleurstelling. Zowel bij vrienden als familie dezelfde klachten. Ook na troubleshooting naar met de klantenservice geen oplossingen. Veelal wordt verwezen naar slecht gps ontvangst maar na diverse aanpassingen is dit signeel sterk. Klachten blijven echter bestaan. Een grasmaaier van deze prijs moet op zijn minst randen kunnen maaien tot 10 cm en al helemaal niet op onverklaarbare wijze stukken gras overslaan. Er zijn betere alternatieven voor dit geld.

Minpunten:

- Laat 20 cm gras bij randen staan

- Komt soms in loop en blijft dan oneindig zelfde stukje gras maaien

- ziet obstakels die er niet zijn waardoor gras blijf staan

Pluspunt:

- maait mooie banen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@glenn87 zeker jammer. Dat doet de vrij onbekende Anthbot die ik recent mocht testen toch een stuk beter - al valt ook daar op dat GPS bereik onder bomen beperkt is. En dat is suf als daar veel vanaf hangt omdat er nu eenmaal bomen in en om grasvelden staan. Maar met de RTK antenne maait die het veld verder wel gewoon incl de randen.

En zo zijn er meer merken die dit prima doen, maar zeker Navimow.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• de Peer

de Peer

under peer review

glenn87 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:42:
Helaas is de aankoop van de Navimow i105 een teleurstelling. Zowel bij vrienden als familie dezelfde klachten. Ook na troubleshooting naar met de klantenservice geen oplossingen. Veelal wordt verwezen naar slecht gps ontvangst maar na diverse aanpassingen is dit signeel sterk. Klachten blijven echter bestaan. Een grasmaaier van deze prijs moet op zijn minst randen kunnen maaien tot 10 cm en al helemaal niet op onverklaarbare wijze stukken gras overslaan. Er zijn betere alternatieven voor dit geld.

Minpunten:

Pluspunt:

- maait mooie banen.
Goh! Hier totaal geen last van. Nu half jaar in gebruik en doet het fantastisch.

• Rallye
@glenn87 Mijn i105 draait inmiddels zijn derde seizoen. Hij blijft zeker geen 20cm van de randen af en verder ook geen storingen. Maar geen bomen of zo in het gazon. Wat is er bij jou en je familie dan anders dan bij mij?

• DjoeC
glenn87 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:42:

Minpunten:

Pluspunt:

- maait mooie banen.
Eigenlijk verbaast mij die afstand niet. De I105 maait banen van 18cm breed. De fysieke breedte van de maaier is 38,5cm, om niet "over de rand" te gaan ben je dus al (minimaal) 10cm kwijt. Als ie dan voor de wielen 10cm veiligheidszone aanhoud zit je op 20cm.

De vraag is dan: Kun je je grenzen nog wat opschuiven of kun je in de app edge-cutting (heb ik nog niet gebruikt) aanzetten? Voor mijn X420 heb ik bij bestrating de randen over de bestrating ingesteld, dat doet ie prima. Ook de borders heb ik vrij royaal ingesteld. ALleen met de slootkant ben ik iets voorzichtiger en langs opstaande randen blijft ie "iets" van de kant en verlies ik de breedte waar geen maaimes zit + een stukje buiten de wielen. De X420 werkt met camera en nRTK. 1x per zoveel weken loop ik de randjes effe na met een cirkelmaaier en de slootkant 2x/jaar met een bosmaaier. Overigens, als het gras aan de randen "te lang" wordt ziet ie het als een obstakel en blijft ie daar weer wat verder vandaan. Als je zelf niks doet worden de niet gemaaide randjes dus steeds breder.

[ Voor 27% gewijzigd door DjoeC op 15-08-2026 13:57 ]

• Rallye
Net gemeten. Mijn i105e houdt 17cm afstand van de rand. Toch iets meer dan ik dacht.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:35
Vandaag voor de grap mijn gazon eens gemaaid met mijn zitmaaier om eens te kijken het verschil in resultaat is. Dit boor de eerste keer dit seizoen. Nu lijk het gras na de maaibeurt wel geverticuteerd zoveel dood gras kwam eruit. Zou mijn Navimow H220 te zwak zijn?

• de Peer

de Peer

under peer review

Sunri5e schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:37:
Vandaag voor de grap mijn gazon eens gemaaid met mijn zitmaaier om eens te kijken het verschil in resultaat is. Dit boor de eerste keer dit seizoen. Nu lijk het gras na de maaibeurt wel geverticuteerd zoveel dood gras kwam eruit. Zou mijn Navimow H220 te zwak zijn?
Nee, waarom stel je die vraag? Doel is toch maaien en niet verticuteren?

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:39
Zit maaier zuigt waarschijnlijk omhoog. Robotmaaier snijd recht af. Hier zag gras er een soort van ok uit totdat ik de handmaaier voor de Kantjes pakte, oeps een stuk gras kwam mee omhoog.

• DjoeC
Sunri5e schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:37:
Gebruik je ook identieke (gemeten) maaihoogte? Daarbij, een cirkelmaaier zuigt liggend gras overeind voor het wordt afgemaaid, een robot maaier zuigt niet maar snijdt alleen (als de messen nog scherp zijn).

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:15
Elac schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:48:
@samba80 Als ik jouw was zou ik even contact opnemen met de service afdeling, die reageren echt heel snel en geven goede tips. Dit lijkt op een foutje.
Ik had een support ticket via het forum ingediend. Na wat heen en weer hebben ze wat aangepast in de code en mij een nieuwe firmware versie gegeven om te testen. Deze werkt!

Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van mova support en het snelle fixen van deze bug.

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:00
Wat denken jullie van de net aangekondigde TerraMow Mini 500?
Ziet er qua prijs (€699 incl. garage) & specs geen slechte deal uit voor een compacte tuin?

• DjoeC
Witte_200 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:41:
Wat denken jullie van de net aangekondigde TerraMow Mini 500?
Ziet er qua prijs (€699 incl. garage) & specs geen slechte deal uit voor een compacte tuin?
Maait ~100 m2/uur, accu laden ~ 2 uur. 300 m2 maaien is dan minimaal 7 uur bezig zijn. Denk aan de egeltjes, niet in schemer of donker maaien...... Voor een tuin > 250-300m2 zou ik m niet kopen.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

pietje63

RTFM

DjoeC schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Maait ~100 m2/uur, accu laden ~ 2 uur. 300 m2 maaien is dan minimaal 7 uur bezig zijn. Denk aan de egeltjes, niet in schemer of donker maaien...... Voor een tuin > 250-300m2 zou ik m niet kopen.
Scherp! Zou je nog kunnen instellen dat hij zone 1 (150m2) op dag 1 doet en de rest op dag 2)? Dan kan het in 4u/dag

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• DjoeC
pietje63 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:34:
[...]

Scherp! Zou je nog kunnen instellen dat hij zone 1 (150m2) op dag 1 doet en de rest op dag 2)? Dan kan het in 4u/dag
Vast wel...... Bij mijn Navimow iig wel. Tijdvak(ken) en de te maaien zones in dat tijdvak. Momenteel start ik elke 2-3 dagen handmatig zodra de temperatuur de maaier niet bakt of zoals vandaag in de middag zodra t gras wat droger is.
Pagina: 1 ... 94 95 Laatste