Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 92 93 Laatste
Acties:

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:38
Sunri5e schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:39:
[...]

Dan heb je geen idee hoeveel bomen hier op en naast ons perceel staan.
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16
Batilan schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:40:
[...]

De paar tientjes gaat volgens mij niet om het apparaat, maar om de meerprijs van een versie met 2 accu's?
Als ik op de link klik kom ik uit op een product van 28,49 euro. En onder ‘bekijk eens’ produkten van 39,99 euro. Op deze prijzen doelde ik met een paar tientjes.

Ik moet wel een beetje wennen aan het blad (cirkelzaag). Vroeger had mijn vader er eentje van Flymo met een draad of zo. Die van 28,49 is overigens met draad zie ik net.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 29-06-2026 22:56 ]

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:57
gjcvro schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:46:
[...]

Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen.
Inmiddels een paar keer gelezen maar ik zie het echt niet. Excuus…

Maar dus de conclusie is dat de X versie niet sterker is en dus niet beter om kan gaan met kleine takjes?

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:38
Sunri5e schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:04:
[...]

Inmiddels een paar keer gelezen maar ik zie het echt niet. Excuus…

Maar dus de conclusie is dat de X versie niet sterker is en dus niet beter om kan gaan met kleine takjes?
Dat die 3000m2 niet het probleem is, ik doe het dubbele in 1 rondje lopen, dus je probleem zit in de hoeveelheid zooi die je vind door de bomen. Maar de meeste navimows hebben dezelfde mesjes, dus ik denk dat een andere kopen het niet oplost.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:18
DjoeC schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:51:
[...]

Oef, ik zie mezelf al 150-200m1 randjes knippen met die schaar.....
[...]

8) 8) Ik zie dat merk constant bij een grote veilingsite langskomen en ben er daarom van weggebleven. Maar, deze keer moest ik grinniken vanwege de eerste verkoper: Speelgoeddebetuwe.nl Maar, als jij er tevreden over bent is het misschien beter dan mijn hersenen denken ;)
Ik heb veel van Kibani, betrouwbaar voor weiinig.
Meest gebruikte 6in1 bosmaaier ging 6 jaar mee, was toen €160.
Maar oa diverse kettingzagen, 52cc/720 m3/u bladblazer, paar bosmaaiers, nevelspuit, onkruidspuit, Grondboor, grondfrees. Overal dik tevreden over, alleen de bosmaaier dus vervangen voor een vergelijkbare en een accuversie.
De link naar SpeelgoeddeBetuwe was de goedkoopste die ik zag, vandaar.
Net als de link naar de kleine het goedkoopste was wat ik vond. Ik geloof normaal 69 en daar 30, met de handige kantensnijfunctie extra. Een extra accu kost 30 euro.
Bij de gangbare verkooppunten en dealers is het dus een paar knaken duurder.

Tegenwoordig wordt het overal verkocht, ik koop bij Kibanitools.com of bij Betaalbaarshoppen.
Zes jaar geleden was Betaalbaarshoppen de enige die het verkocht.

Niets mis met Stihl overigens. maar voor een Stihlprijs koop ik vier 6in1 bosmaaiers, met alle hulp- en verlengstukken, en maaimessen, onkruidborstels en zaagbladen.
Die dus elk 6 jaar meegaan bij normaal intensief gebruik op ruim een hectare.
En onderdelen zijn ook goedkoop, als bv iets echt niet meer lekker loopt na een aantal jaar zet je er een nieuwe carburateur op , voor 16 euro.
Daar hoef je hem niet duur ter reparatie voor weg te brengen.

Duur gereedschap zegt niet alles, vaak beter van kwaliteit maar bv onze John Deere X305R maaitractor (nieuw €8500) gaf het ook op na 450 uur, de hydrostaataandrijving dan.
Zogenaamd onderhoudsvrij volgens Kraakman, vermogenverlies en stoppen na 20 minuten met rijden zou in de pedaalslag zitten. 8)7 8)7
De Tuff Torq K46BD aandrijving moet gereviseerd, tandwielen beschadigd en pompen versleten, €650 in onderdelen, via de dealer is een nieuwe plaatsen dan goedkoper. (oliewissel met nieuwe o-ringen en pakkingen kwam al op €1300 :X :X , nieuwe hydrostaat is al te krijgen voor €1350 (niet bij John Deere natuurlijk)
Al zit je dan weer met een hydrostaat waar geen full synthetische olie in zit en die verzegeld is, nu heb ik ook olieaftappluggen geboord/getapt zodat een oliewissel voortaan onder de tractor gedaan kan ipv alleen met totaal uitbouwen.
Batilan schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:40:
[...]

De paar tientjes gaat volgens mij niet om het apparaat, maar om de meerprijs van een versie met 2 accu's?
Beide is waar.
Simpele grastrimmers zijn goedkoop, een accu is vaak ook maar een paar tientjes.|

@meesje
Een cirkelzaagblad kan je alleen op een zwaardere bosmaaier gebruken, en is meer voor jonge houtig onkruid/boompjes.
Voor gras en kantensnijden heb je aan maaidraad genoeg. Rond draad gaat imo het langst mee.
Een paar Flymo's hebben we hier ook, de kleine zit plastic draad"messen" op, de grote benzineversie heeft gewoon en stalen maaimes.

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 30-06-2026 00:18 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Pagina: 1 ... 92 93 Laatste