Ook in alle winkels in Rdam en omgeving "Ophalen in de winkel is helaas niet mogelijk" en "helaas geen bezorging mogelijk". Lijkt idd op een prijsfout die ze aan het corrigeren zijn.
Gisteren voor €875,60 een Segway Navimow i210 opgehaald bij Bauhaus (Groningen). Was van plan bij Hornbach te kopen, maar na reservering en betaling werd die helaas een paar dagen later geannuleerd omdat ze toch geen voorraad bleken te hebben. Bij Hornbach was die te koop voor €995, reguliere prijs ligt rond de €1200.
Vervolgens langs de Bauhaus gereden en daar stond een forse stapel van de i210. Bij het navragen over de prijs werd de prijs gematcht met Hornbach én ging er nog 12% af (laagsteprijsgarantie van Bauhaus).
Grappig genoeg staat er nu op de site dat ze geen voorraad hebben bij die vestiging...
Enige nadeel is dat ik er nu geen gratis garage bij kan aanvragen omdat Bauhaus blijkbaar niet meedoet met die actie van Segway. Achja, daar ging het mij toch niet. De lage prijs was al goed genoeg
Oftewel, het kan best lonen om langs de Bauhaus te gaan. Ik zie dat ze die Mova niet in het assortiment hebben, wel veel andere merken/modellen.
Vervolgens langs de Bauhaus gereden en daar stond een forse stapel van de i210. Bij het navragen over de prijs werd de prijs gematcht met Hornbach én ging er nog 12% af (laagsteprijsgarantie van Bauhaus).
Grappig genoeg staat er nu op de site dat ze geen voorraad hebben bij die vestiging...
Enige nadeel is dat ik er nu geen gratis garage bij kan aanvragen omdat Bauhaus blijkbaar niet meedoet met die actie van Segway. Achja, daar ging het mij toch niet. De lage prijs was al goed genoeg
Oftewel, het kan best lonen om langs de Bauhaus te gaan. Ik zie dat ze die Mova niet in het assortiment hebben, wel veel andere merken/modellen.
waarom niet gewoon bij Navimow of bol.com ofzo besteld? Goedkoper en mét garage.Slickk schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:35:
Gisteren voor €875,60 een Segway Navimow i210 opgehaald bij Bauhaus (Groningen). Was van plan bij Hornbach te kopen, maar na reservering en betaling werd die helaas een paar dagen later geannuleerd omdat ze toch geen voorraad bleken te hebben. Bij Hornbach was die te koop voor €995, reguliere prijs ligt rond de €1200.
Enige nadeel is dat ik er nu geen gratis garage bij kan aanvragen omdat Bauhaus blijkbaar niet meedoet met die actie van Segway. Achja, daar ging het mij toch niet. De lage prijs was al goed genoeg![]()
Het ging specifiek om de i210 met LiDAR. Die is bij bol.com niet te koop en bij Navimow kost die zoals gezegd €1200 (voor de i208 met LiDAR trouwens, dus 800m2 ipv 1000m2).de Peer schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:45:
[...]
waarom niet gewoon bij Navimow of bol.com ofzo besteld? Goedkoper en mét garage.
[ Voor 8% gewijzigd door Slickk op 08-05-2026 13:46 ]
ah ik zie het nu ja, check!Slickk schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:46:
[...]
Het ging specifiek om de i210 met LiDAR. Die is bij bol.com niet te koop en bij Navimow kost die zoals gezegd €1200.
dan heb je zeker een nette prijs idd!
[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 08-05-2026 13:47 ]
Ja zit er nu wat diep in. Het was voor mij eerlijk gezegd nogal een doolhof met diezelfde serienummers maar dan soms met "AWD" en de nieuwere versie met "LiDAR". Dan nog de verschillen in hoeveel vierkante meter ze qua bereik hebben... Net als in de wereld van robotstofzuigers strooien alle fabrikanten met allerlei termen en modellen lijkt het alsof ze je bewust willen overspoelen met informatie.
Hornbach verkoopt dan officieel gezien ook nog de "i210E". Dan vraag je jezelf weer af, wat is het verschil tussen die "i210" en "i210E" en dan blijkt dat verschil er niet te zijn, enkel dat de "E" voor "Europa" zou staan. Qua technische specificaties of stekkers geen verschil.
Coolblue de (of be) had ‘m ook voor 899 zag ik. Denk dat je daar best kan laten verzenden naar nl?
Bij Navimow:Slickk schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:48:
[...]
Ja zit er nu wat diep in. Het was voor mij eerlijk gezegd nogal een doolhof met diezelfde serienummers maar dan soms met "AWD" en de nieuwere versie met "LiDAR". Dan nog de verschillen in hoeveel vierkante meter ze qua bereik hebben... Net als in de wereld van robotstofzuigers strooien alle fabrikanten met allerlei termen en modellen lijkt het alsof ze je bewust willen overspoelen met informatie.
Hornbach verkoopt dan officieel gezien ook nog de "i210E". Dan vraag je jezelf weer af, wat is het verschil tussen die "i210" en "i210E" en dan blijkt dat verschil er niet te zijn, enkel dat de "E" voor "Europa" zou staan. Qua technische specificaties of stekkers geen verschil.
AWD = alle wielen aangedreven ipv een "los" zwenkwieltje voor. De m2 is vooral een software begrenzing: Je kunt geen kaart maken met meer M2 dan het model toestaat, een maaier van 1000m2 kun je geen kaarten van 1.200m2 in opslaan..... Grootste verschil in m2 modellen zit m dus in software (grotere kaart toegestaan) en grotere accu - hoewel, het verschil in accu rechtvaardigt lang niet altijd het prijsverschil: X4 2000m2 met 10Ah accu = 2499,-, X4 5000m2 met 15Ah accu = 3199,-....... 700 euro van 5Ah meer en software met een opgerekte limiet.....
Verder zijn er dealer en niet-dealer modellen. De dealer waar ik van de week was neemt geen niet-dealer spul in reparatie maar zei dat ie veel telefoontjes kreeg van Bouwmarkt-B, G, H, etc. kopers. Verschillen tussen E of niet-E weet ik zo niet maar is mogelijk net als bij wasmachines afhankelijk van wie het ding verkoopt/mag verkopen of gewoon een "nieuw" modeljaar....
Hij is op de site van Mammotion uitverkocht, maar ik heb 'm anderhalve week geleden gekocht bij To The South en daar is nog voorraad. https://www.tothesouth.com/mammotion-luba-mini-2-awd-1000/Spor36 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:42:
Mammotion Luba mini 2 AWD: Goedkoopste, maar nu uitverkocht... heeft wel een randmaaischijf, dat lijkt me echt heel handig en ook stil 56 dB (website 50, in handleiding 56 en 64 dB...). Lijkt een nieuw model, maar deze heeft geen lidar (meer) en ding ziet er niet uit (zeer persoonlijk natuurlijk).
Deze week eindelijk mijn Mova 600 kunnen installeren en een keer een maaironde laten doen.
Eerst natuurlijk de zone ingesteld, wat ik een beetje lastig vond, en daarna door de instellingen gelopen.
Tijdens de maaibeurt valt het me op dat hij redelijk ver van de randen afblijft wat ik eigenijk wel storend vind.
Ik heb de onderstaande instelling wat betreft de randen gebruikt.
Of moet ik de zone opnieuw instellen en de maaier veel dichter bij de rand, of er zelfs over, de zone laten detecteren?
Eerst natuurlijk de zone ingesteld, wat ik een beetje lastig vond, en daarna door de instellingen gelopen.
Tijdens de maaibeurt valt het me op dat hij redelijk ver van de randen afblijft wat ik eigenijk wel storend vind.
Ik heb de onderstaande instelling wat betreft de randen gebruikt.
Of moet ik de zone opnieuw instellen en de maaier veel dichter bij de rand, of er zelfs over, de zone laten detecteren?
@bruce the boss met zo’n tegelrand kan je de zone daar gewoon flink overheen leggen ja. Heb ik ook gedaan met mijn Navimow en gaat prima.
Dus de zone opnieuw instellen en de maaier flink over de rand laten rijden?GeeMoney schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:17:
@bruce the boss met zo’n tegelrand kan je de zone daar gewoon flink overheen leggen ja. Heb ik ook gedaan met mijn Navimow en gaat prima.
Oke, ik heb een Segway Navimow H230 Robotmaaier. Het meest geavanceerde type van Navimow met Lidar. Het leek de perfecte keus. Echter nu mijn haag rondom mijn grasveld begint te groeien gaat takjes van mijn beukenhaag groeien en gaat hij langs de kanten de takjes ontwijken waardoor mijn randen met gras wat blijft staan steeds groter worden..... Zijn er mogelijkheden qua instellingen dat hij dit negeert? Of is dit gewoon voor mijn situatie niet de meest geschikte robotmaaier?
@bruce the boss yup.
@Sunri5e elke maaier met Lidar of camera’s gaat zaken op ooghoogte natuurlijk “ontwijken” .
De oplossing die laatst voorbijkwam met een perkje maken als het ware en dan met betonklinkers een rand maken kan in jouw geval ook werken.
@Sunri5e elke maaier met Lidar of camera’s gaat zaken op ooghoogte natuurlijk “ontwijken” .
De oplossing die laatst voorbijkwam met een perkje maken als het ware en dan met betonklinkers een rand maken kan in jouw geval ook werken.
[ Voor 35% gewijzigd door GeeMoney op 08-05-2026 19:47 ]
Dat begrijp ik. Maar dan moet er hier 200 meter aan betonklinkers worden gelegd… dat wordt dan een heel duur grapje. Afgraven, zand erin, stenen kopen en leggen. Zou een X430 mij beter passen? Of ontwijkt die ook die takjes?GeeMoney schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:46:
@bruce the boss yup.
Die ken ik niet maar mijn oude Husqvarna met draad ontweek door “weerstand” ook sommige delen onder een vlinderstruik hier waar ook nu de Navimow met LiDAR niet komt omdat die dus weer de takjes ziet inderdaad en er omheen gaat. Vlinderstruiken worden hier nu gesnoeid dus dan is het bij mij weer opgelost.Sunri5e schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:55:
[...]
Dat begrijp ik. Maar dan moet er hier 200 meter aan betonklinkers worden gelegd… dat wordt dan een heel duur grapje. Afgraven, zand erin, stenen kopen en leggen. Zou een X430 mij beter passen? Of ontwijkt die ook die takjes?
Denk wel dat het inherent is aan de techniek want het kan ook een kinder arm zijn waar hij natuurlijk wel voor moet stoppen
Snoeien.........zo snel groeit dat niet terug.Sunri5e schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:34:
de takjes ontwijken waardoor mijn randen met gras wat blijft staan steeds groter worden..... Zijn er mogelijkheden dat hij dit negeert?
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Novision zone over je Haag heen leggen?Sunri5e schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:34:
Oke, ik heb een Segway Navimow H230 Robotmaaier. Het meest geavanceerde type van Navimow met Lidar. Het leek de perfecte keus. Echter nu mijn haag rondom mijn grasveld begint te groeien gaat takjes van mijn beukenhaag groeien en gaat hij langs de kanten de takjes ontwijken waardoor mijn randen met gras wat blijft staan steeds groter worden..... Zijn er mogelijkheden qua instellingen dat hij dit negeert? Of is dit gewoon voor mijn situatie niet de meest geschikte robotmaaier?
Heb ik hier ook gedaan. Werkt ook voor stukken die hij niet wil maaien als er b.v. modder ligt. Ik leg ze dan tijdelijk daaroverheen.
Slim bedacht. Heb je dan geen kans op beschadigingen aan je maaier ? Geen idee hoe dik die takken van je haag zijn maar als hij straks je LiDAR camera beschadigd ben je eerder van huis ?
De camera zit toch in het midden? En de zijcamera zit bij de x3 in ieder geval redelijk beschermd. Maar de takken kunnen wel wat krassen geven op de zijkant.GeeMoney schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:33:
Slim bedacht. Heb je dan geen kans op beschadigingen aan je maaier ? Geen idee hoe dik die takken van je haag zijn maar als hij straks je LiDAR camera beschadigd ben je eerder van huis ?
Mij viel nu iets anders op bij mijn Navimow.
Ik heb 2 zones, 1 van +- 200m2 en eentje van 30m2.
Die van 30m2 heb ik maar 2x in de week in de planner staan, de "grote" zone staat elke dag.
Op de dagen dat hij die kleine zone meeneemt, loopt hij er wel 4-5x naartoe terwijl hij natuurlijk na 1 ronde het hele perk gehad heeft.
Dat is toch best gek ? Ik kan niet ontdekken of dit in te stellen is in de app.
Ik heb 2 zones, 1 van +- 200m2 en eentje van 30m2.
Die van 30m2 heb ik maar 2x in de week in de planner staan, de "grote" zone staat elke dag.
Op de dagen dat hij die kleine zone meeneemt, loopt hij er wel 4-5x naartoe terwijl hij natuurlijk na 1 ronde het hele perk gehad heeft.
Dat is toch best gek ? Ik kan niet ontdekken of dit in te stellen is in de app.
edit:
In de maaischema zit een optie die maaicyclus heet en dus doorgaat met maaien in de zone ook als deze de 100% heeft bereikt. Die heb ik nu uitgeschakeld.
In de maaischema zit een optie die maaicyclus heet en dus doorgaat met maaien in de zone ook als deze de 100% heeft bereikt. Die heb ik nu uitgeschakeld.
[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 08-05-2026 21:57 ]
Slimme tip. Ik heb hier een tegelpad metveel gras in de voegen, daar mag ie dan ook gaan maaien want nu wil ie dat nog niet....
Wel beseffen dat als er iets ligt hij niet stopt. Ook niet voor dat schattige egeltje, of speelgoed, vandaar dat ik de zones zo klein mogelijk hou.DjoeC schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:52:
[...]
Slimme tip. Ik heb hier een tegelpad metveel gras in de voegen, daar mag ie dan ook gaan maaien want nu wil ie dat nog niet....
Vos schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:38:
Voor eventueel geïnteresseerden. De Mova Tech LiDAX Ultra 800 in de aanbieding bij Mediamarkt voor 579 euro.
uitvoering: Mova Tech LiDAX Ultra 800
Staat op dit moment op voorraad, zojuist besteld, zou zelfs zondag al (gratis) geleverd worden, ben benieuwdroyduin schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:47:
[...]
Hele mooi deal! Online niet te krijgen en volgens Pepper waarschijnlijk een prijsfout, ondanks dat 1 op voorraad in Leeuwarden en die gisteren opgehaald, zeker met mijn wensen:
[...]
Top aankoop denk ik, waarschijnlijk wel een beetje overkill.
@bruce the boss mooi gazonnetje, wil je je geheim verklappen?
[ Voor 46% gewijzigd door Batilan op 09-05-2026 00:46 ]
Deze is online nog steeds te bestellen. Ik zoek een opvolger voor mijn Automower315 en had net een Navimow AWD i205 besteld bij Coolblue voor €849,- (met een gratis huis erbij), maar deze Mova Tech ziet er voor deze prijs ook interessant uit. Dat scheelt toch weer €280,- (en een huis, maar die heb ik niet perse nodig).Vos schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:38:
Voor eventueel geïnteresseerden. De Mova Tech LiDAX Ultra 800 in de aanbieding bij Mediamarkt voor 579 euro.
uitvoering: Mova Tech LiDAX Ultra 800
Ik heb zo'n 400 m2 gras, redelijk vlak, speeltoestel en trampoline er op, maar verder weinig bijzonderheden. Geen moeilijke hoeken of paadjes die gevolgd moeten worden. Wel een paar bomen, maar die zijn nog redelijk jong en hebben nog niet zo'n groot bladerdak.
Is er iemand die obv ervaring iets kan zeggen over de Mova Tech? Er is nog niet zoveel (ervaring) over te vinden online, in tegenstelling tot Segway Navimow.
Ik heb ze voor de zekerheid beiden online besteld en zal er 1 retour gaan doen, als ik een iets betere afweging kan maken.
152m2 2-onder-1-kap 2016 | Quatt en Atag I32S met NIBE PCU-R120 | T6 | 6000Wp | HR++, spouw-, dak- en muurisolatie | Vloerverwarming bgg en radiatoren op 1ste en 2e etage
Met een beetje zoeken op Youtube is toch best wel wat te vinden, ik meen dat alle Mova Lidax Ultra (non AWD) modellen zoals de 800, 1000, 1200, 1600 en 2000 hardwarematig identiek zijn (m.u.v. accu capaciteit). De beperking in oppervlak is software matig begrijp ik. Dus qua maaiprestaties (m.u.v. maximum te maaien / mappen perceel) zijn ze identiek. Dus het maakt dus niet veel uit welk model precies gereviewed wordt.MarnixB. schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 00:48:
[...]
Deze is online nog steeds te bestellen. Ik zoek een opvolger voor mijn Automower315 en had net een Navimow AWD i205 besteld bij Coolblue voor €849,- (met een gratis huis erbij), maar deze Mova Tech ziet er voor deze prijs ook interessant uit. Dat scheelt toch weer €280,- (en een huis, maar die heb ik niet perse nodig).
Ik heb zo'n 400 m2 gras, redelijk vlak, speeltoestel en trampoline er op, maar verder weinig bijzonderheden. Geen moeilijke hoeken of paadjes die gevolgd moeten worden. Wel een paar bomen, maar die zijn nog redelijk jong en hebben nog niet zo'n groot bladerdak.
Is er iemand die obv ervaring iets kan zeggen over de Mova Tech? Er is nog niet zoveel (ervaring) over te vinden online, in tegenstelling tot Segway Navimow.
Ik heb ze voor de zekerheid beiden online besteld en zal er 1 retour gaan doen, als ik een iets betere afweging kan maken.
EDIT: ik begrijp dat de duurdere modellen wel een 4G module standaard ingebouwd hebben (maar dat is ook niet echt van invloed op de maaiprestaties). Mochten er meer bekende verschillen zijn dan verneem ik het ongetwijfeld
Een als eerste gevonden review. Overigens krijg ik wel de indruk dat Mova behoorlijk wat Lidax Ultra maaiers ter beschikking heeft gesteld aan (minder) bekende reviewers van dit soort maaiers.
Kun je een gebruike maaier terugsturen?
[ Voor 14% gewijzigd door Batilan op 09-05-2026 01:34 ]
Ik vind de accu van de Mova 600 wel erg teleurstellend en is het mogelijk om een zwaardere accu in de maaier te plaatsen?
Is deze zwaarder dan de standaard accu? Zwaardere accu?
Edit: ................
Dat is idd de goede maar volgens mij nergens meer leverbaar of kan iemand hem wel ergens vinden?
Edit: ................
Dat is idd de goede maar volgens mij nergens meer leverbaar of kan iemand hem wel ergens vinden?
[ Voor 8% gewijzigd door bruce the boss op 09-05-2026 16:08 ]
De standaard accu is 2,5 Ah. 5Ah zou 100 minuten maaitijd moeten geven.bruce the boss schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:28:
Ik vind de accu van de Mova 600 wel erg teleurstellend en is het mogelijk om een zwaardere accu in de maaier te plaatsen?
Op Mova Duitsland is deze 79 euro, op Mova Nederland zie ik hem niet.
Ik zou even met sales contact opnemen.
tel. 020 8967747
Maandag - Zondag
9:00 - 18:00
Ja in Duitsland is hij nog wel te krijgen.
Bedankt voor je hulp!
Bedankt voor je hulp!
Mochten er mensen nog twijfelen. Navimow had/heeft gisteren en vandaag flinke kortingen op hun website!
Mij i215 is vorige week binnengekomen, maar is nu 300 euro goedkoper…
Heb er nog maar 1 besteld, nu even kijken hoe ik de eerste ga retourneren
Krijg langzaam het idee dat Navimow ook veel last van de concurrentie krijgt. Ook niet gek met alles wat nu op de markt komt (Mova, Dreame, Rammotion etc. etc). Positief voor de eindklant en positief voor de ontwikkeling.sonnypiek schreef op zondag 10 mei 2026 @ 08:50:
Mochten er mensen nog twijfelen. Navimow had/heeft gisteren en vandaag flinke kortingen op hun website!
Ik denk ook niet dat mijn volgende een Navimow zal gaan worden, als ik hem nu moet vervangen wat ik graag zou doen maar zonde van 't geld vind dan zou ik voor de MOVA LiDAX Ultra AWD 2000 gaan. Ik mis in mijn tuin soms echt de AWD en lidar. Ook ontwikkelen ze softwarematig volgens mij niks meer voor mijn H3000 helaas.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra
Op Amazon staan 219 reviews over dit specifieke model, waarvan 87% 4 of 5 sterren heeft. De negatieve reviews gaan vooral over de mapping, dat schijnt wat ingewikkeld te zijn, en over bijv. paardebloemen die gezien worden als obstakel, waardoor deze niet gemaaid worden. Ik lees overigens welEen als eerste gevonden review. Overigens krijg ik wel de indruk dat Mova behoorlijk wat Lidax Ultra maaiers ter beschikking heeft gesteld aan (minder) bekende reviewers van dit soort maaiers.
Ik heb vanochtend deze MOVA LiDAX Ultra 800 geleverd gekregen via die aanbieding van de MediaMarkt voor €579,-. Morgen komt de Navimow AWD i205 ook nog binnen, maar die kost €849,-. Ik neig er naar om de Mova te houden en de Navimow retour te doen. Het prijsverschil is best groot in dat opzicht en uit de reviews op Amazon blijkt dat Mova een redelijke klantenservice heeft en ik heb natuurlijk ook nog de garantie via de MediaMarkt voor 2 jaar of de 3 jaar garantie via Mova zelf, die ik kan aanspreken als er toch iets mocht zijn. Ik wil vooral geen gedoe de komende jaren al heb ik begrip voor dat hij niet zo feilloos zal zijn als mijn Automower, maar daar is het prijsverschil ook naar.
152m2 2-onder-1-kap 2016 | Quatt en Atag I32S met NIBE PCU-R120 | T6 | 6000Wp | HR++, spouw-, dak- en muurisolatie | Vloerverwarming bgg en radiatoren op 1ste en 2e etage
Stiekem dankzij dit topic weer verliefd op de MAMMOTION LUBA mini 2 AWD 1000.
Voordelen: AWD (huidige loopt nog wel eens ergens tegenaan te graven), Lidar, Objectdetectie, geen grensdraad
Nu hebben we steeds minder gras, maar er is momenteel de actie. Deze maaier voor 1199 euro (alsnog veel geld vind ik). Maar de Robomow uit 2014 is een beetje op en ik moet wederom grensdraad trekken. Geen zin in :’(
Weet iemand of die nog ergens in Nederland te koop is voor dat bedrag of minder? Incl garage.
De serienummers verwarren me hier en daar.
Of totaal wat anders kopen? Gazon is 750m2 geloof ik.
Voordelen: AWD (huidige loopt nog wel eens ergens tegenaan te graven), Lidar, Objectdetectie, geen grensdraad
Nu hebben we steeds minder gras, maar er is momenteel de actie. Deze maaier voor 1199 euro (alsnog veel geld vind ik). Maar de Robomow uit 2014 is een beetje op en ik moet wederom grensdraad trekken. Geen zin in :’(
Weet iemand of die nog ergens in Nederland te koop is voor dat bedrag of minder? Incl garage.
[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 10-05-2026 14:53 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik heb 'm zelf bij ToTheSouth gehaald: https://www.tothesouth.com/mammotion-luba-mini-2-awd-1000/Kecin schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:51:
Stiekem dankzij dit topic weer verliefd op de MAMMOTION LUBA mini 2 AWD 1000.
Zie dat ze nu 'Levering vanaf 18/19 mei' hebben staan. Dus ook daar loopt het model best hard, volgens mij.
Ze doen er daar naast de garage ook een set mesjes bij. Inclusief de extra set die al bij de maaier zit, kan je dan een aardige tijd door. De app rekent 100 uur per set, als je ze dan nog een keer omdraait kom je op 200 uur. Dus 600 uur voordat je een keer nieuwe mesjes nodig hebt.
Ja ik ben fan van de Luba!
Blijkbaar is die nu 1299 ipv 1199. Toch 100 duurder gewordenNizzomoi schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:49:
[...]
Ik heb 'm zelf bij ToTheSouth gehaald: https://www.tothesouth.com/mammotion-luba-mini-2-awd-1000/
Zie dat ze nu 'Levering vanaf 18/19 mei' hebben staan. Dus ook daar loopt het model best hard, volgens mij.
Ze doen er daar naast de garage ook een set mesjes bij. Inclusief de extra set die al bij de maaier zit, kan je dan een aardige tijd door. De app rekent 100 uur per set, als je ze dan nog een keer omdraait kom je op 200 uur. Dus 600 uur voordat je een keer nieuwe mesjes nodig hebt.
Ja ik ben fan van de Luba!
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ben mij aan het verdiepen voor een robotmaaier voor 100 m2, en eentje die geen draad nodig heeft.
Nu kom ik de Segway Navimow i105e en de Mova ViAX 250 tegen, zijn er nog andere alternatieven?
Nu kom ik de Segway Navimow i105e en de Mova ViAX 250 tegen, zijn er nog andere alternatieven?
Heb een Dreame A1 Pro gekocht een paar weken terug en op zich tevreden. Paar kleinigheidjes waar ik jullie graag jullie expertise voor zou willen raadplegen:
Ik heb de route over de buitenste randen gereden om het gebied aan te geven. Daar waar mijn gazon aan de (even hoog liggende) stoep grenst, ben ik met de buitenste wielen over de stoep gegaan om tot aan de rand te komen met maaien. In de praktijk echterblijft de robot binnen de rand. Suggesties om dit anders te doen? Ik heb alle marges in de app al zo laag mogelijk staan.
Verder viel het me op dat toen ik de maaihoogte op 3cm zette, ik het maaiblok middenonder omlaag zag komen, ik kon bijna niet onder de robot door kijken. Zet ik deze op 4 cm, kijk ik er wel onderdoor. Gaat dit bij jullie meer trapsgewijs of is dit een soort bescherming van de rotor die alleen in de onderste stand gehanteerd wordt?
Ik heb de route over de buitenste randen gereden om het gebied aan te geven. Daar waar mijn gazon aan de (even hoog liggende) stoep grenst, ben ik met de buitenste wielen over de stoep gegaan om tot aan de rand te komen met maaien. In de praktijk echterblijft de robot binnen de rand. Suggesties om dit anders te doen? Ik heb alle marges in de app al zo laag mogelijk staan.
Verder viel het me op dat toen ik de maaihoogte op 3cm zette, ik het maaiblok middenonder omlaag zag komen, ik kon bijna niet onder de robot door kijken. Zet ik deze op 4 cm, kijk ik er wel onderdoor. Gaat dit bij jullie meer trapsgewijs of is dit een soort bescherming van de rotor die alleen in de onderste stand gehanteerd wordt?
Ik snap je berekening niet?Nizzomoi schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:49:
[...]
Inclusief de extra set die al bij de maaier zit, kan je dan een aardige tijd door. De app rekent 100 uur per set, als je ze dan nog een keer omdraait kom je op 200 uur. Dus 600 uur voordat je een keer nieuwe mesjes nodig hebt.
100 uur voordat je ze omdraait en nog 100 uur maait is 200? En dan twee sets? Dat is toch dan 400 uur?
Maar de Mammotion mesjes kun je 4x draaien, dus met een set zou je 400 uur moeten doen dan.
En 800 uur met twee sets.
Al is alles afhankelijk van of hij af en toe een steentje of tak tegenkomt hoe lang de mesjes meegaan.
Ik doe een seizoen met een set mesjes op net geen 5000 m2 (12 stuks)
D'r zat al een set op de maaier, een extra set van de fabrikant in de doos en nog een set van SouthToSouth erbij, drie dus, ik bracht het misschien niet helemaal duidelijk, sorry.Teijgetje schreef op maandag 11 mei 2026 @ 16:23:
[...]
Ik snap je berekening niet?
100 uur voordat je ze omdraait en nog 100 uur maait is 200? En dan twee sets? Dat is toch dan 400 uur?
Oh had er niet aan gedacht dat de mesjes maar de helft van de lengterichting worden gebruikt! Dan inderdaad 4x!Maar de Mammotion mesjes kun je 4x draaien, dus met een set zou je 400 uur moeten doen dan.
En 800 uur met twee sets.
oh lekker, is dat op basis van draaien/vervangen als de app het adviseert of op eigen inschatting?Al is alles afhankelijk van of hij af en toe een steentje of tak tegenkomt hoe lang de mesjes meegaan.
Ik doe een seizoen met een set mesjes op net geen 5000 m2 (12 stuks)
Weet niet zeker of Dreame exact dezelfde instellingen heeft als Mova, maar bij Mova zit er nog een instelling 'veilig maaien van randen'. Er staat dat hij dan een kleine buffer houdt. Ik merk namelijk hetzelfde met mijn Mova maar heb deze optie nog niet uit durven zetten...coelho schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:16:
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Die optie heb ik ook, evenals 'Obstakelvermijding aan de randen' en die heb ik allebei al uit staan. Vermijdingsafstand staat op 10cm, dus ook daar de kleinst mogelijke. Omdat de stoep even hoog is als mijn gazon, had ik gehoopt dat deze niet als opstakel gezien zou worden. Het enige wat ik nog wil proberen als er niemand anders een gouden tip heeft, is nog een keer de randen bepalen en er dan zo ongeveer helemaal verhard gaan rijden. De messen zitten tenslotte toch nog een aantal cm van de onderkant van de wielen.michaelvo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:55:
[...]
Weet niet zeker of Dreame exact dezelfde instellingen heeft als Mova, maar bij Mova zit er nog een instelling 'veilig maaien van randen'. Er staat dat hij dan een kleine buffer houdt. Ik merk namelijk hetzelfde met mijn Mova maar heb deze optie nog niet uit durven zetten...
Eigen inschatting, je maakt hem toch af en toe schoon, dan kun je ook zien hoe rond de hoeken geworden zijn.Nizzomoi schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:54:
oh lekker, is dat op basis van draaien/vervangen als de app het adviseert of op eigen inschatting?
Dat gezegd hebbende, de mesjes zijn dun, dus ook botte mesjes zijn nog altijd scherper dan mijn maaitractor mes na verloop van tijd.
Het gaat om de draaisnelheid/maaimestoerental, die moet je op hoog zetten.
Vraag over zones: Wanneer is het maken van zones zinvol? Ik heb hier een paar delen gazon met stroken gazon er tussen. Ik wil "in principe" geen verschil in wanneer ze gemaaid worden. Heeft het maken van losse zones en startpunten dan wel zin? Wat zijn voor of nadelen van zones? Maaier: Navimow X420.
Uhh...huh?DjoeC schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:29:
Ik heb hier een paar delen gazon met stroken gazon er tussen.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Hoe bevalt hij tot op heden?DjoeC schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:29:
Vraag over zones: Wanneer is het maken van zones zinvol? Ik heb hier een paar delen gazon met stroken gazon er tussen. Ik wil "in principe" geen verschil in wanneer ze gemaaid worden. Heeft het maken van losse zones en startpunten dan wel zin? Wat zijn voor of nadelen van zones? Maaier: Navimow X420.
Ik had eerst 1 grote zone, maar in mijn geval wilde ik liever dat het deel waar de kinderen spelen als eerst gemaaid wordt (voordat ze uit school komen) dus uiteindelijk heb ik het aaneengesloten stuk gazon opgedeeld in zones. Als het je niets uitmaakt dan zou ik het niet perse opdelen, behalve wanneer je een bepaald maaipatroon wil hebben wat energetisch "ongunstig" uit kan pakken op smalle verbindings zones (jouw "stroken gazon" gok ik zo). Bijvoorbeeld dat hij op die stroken niet in de lengte er overheen gaat, maar constant draait om het in de breedte te maaien (omdat alles nu 1 zone is).
Bij Mammotion kan je het ook zo instellen dat de maaier zelf bepaald wat het meest gunstige patroon is en dat hij zich niet hoeft te houden aan 1 patroon per zone als ik mij niet vergis.
Wat ook een voordeel van zones is, is dat je bijvoorbeeld kan zeggen dat hij de ene dag zone A moet pakken en de andere dag zone B, dan is hij niet van 's morgens 08:30 tot 22:30 aan het maaien (in mijn geval) en kan je het een beetje zo plannen dat hij wat later start en maait als het gras droog is en de dauw er zoveel mogelijk uit is, dan maait het mooier.
Tot heden bevalt ie prima! Ik heb net het laatste stuk "ingeleerd" en laten maaien. Dat is voor nu een losse zone en op basis van wat jij zegt laat ik dat even zo.Ruud1988 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:43:
[...]
Hoe bevalt hij tot op heden?
Ik had eerst 1 grote zone, maar in mijn geval wilde ik liever dat het deel waar de kinderen spelen als eerst gemaaid wordt (voordat ze uit school komen) dus uiteindelijk heb ik het aaneengesloten stuk gazon opgedeeld in zones. Als het je niets uitmaakt dan zou ik het niet perse opdelen, behalve wanneer je een bepaald maaipatroon wil hebben wat energetisch "ongunstig" uit kan pakken op smalle verbindings zones (jouw "stroken gazon" gok ik zo). Bijvoorbeeld dat hij op die stroken niet in de lengte er overheen gaat, maar constant draait om het in de breedte te maaien (omdat alles nu 1 zone is).
Bij Mammotion kan je het ook zo instellen dat de maaier zelf bepaald wat het meest gunstige patroon is en dat hij zich niet hoeft te houden aan 1 patroon per zone als ik mij niet vergis.
Wat ook een voordeel van zones is, is dat je bijvoorbeeld kan zeggen dat hij de ene dag zone A moet pakken en de andere dag zone B, dan is hij niet van 's morgens 08:30 tot 22:30 aan het maaien (in mijn geval) en kan je het een beetje zo plannen dat hij wat later start en maait als het gras droog is en de dauw er zoveel mogelijk uit is, dan maait het mooier.
Mijn grootste uitdaging is slootkanten maar met het profiel dat deze maaier op de banden heeft durf ik "een beetje dicht" langs de kant wel aan. Wel valt me op dat ie bij draaien zich niet helemaal aan de grens houdt en dat leidt tot grensgevallen bij waar ik me net wel/net niet nog happy bij voel. De eerste keren blijf ik even in de buurt
Ik verwacht trouwens niet elke dag te maaien, voorlopig 2x per week met een hoogte instelling van 55mm. Moet nog wel een klein beetje extra snoeien
De X420 is zwaar, lang en breed maar wij zijn er blij mee en het ding zien werken is erg rustgevend. Nu nog een hok maken zodat ie uit t voetengetrap staat en een inkomende voetbal geen schade toebrengt.
Voor de Navimow twijfelaars.....de verschillen1 Acre = 4047 m2
[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 12-05-2026 17:45 ]
De Husqvarna 308V rijdt al een paar weken rond en doet zijn werk prima. Meestal.
Af en toe ziet hij spoken. Hij moet een tiental meters over de oprit rijden. De oprit is beklinkerd, er bevindt zich niks op, maar de robot gedraagt zich heel raar. Hij "schrikt" continu terug, draait rondjes en doet allemaal rare dingen. Meestal komt hij uiteindelijk toch wel op het gazon terecht, maar af en toe geeft hij het op en gaat zonder te maaien terug naar zijn stationnetje.
De camera lens is schoon. Op het gras doet hij gewoon normaal.
Enig idee waar hij last van zou kunnen hebben? Ik dacht een tijdje dat hij zon/schaduw als objecten zag, maar hij deed 't net weer en er is helemaal geen zon...
Af en toe ziet hij spoken. Hij moet een tiental meters over de oprit rijden. De oprit is beklinkerd, er bevindt zich niks op, maar de robot gedraagt zich heel raar. Hij "schrikt" continu terug, draait rondjes en doet allemaal rare dingen. Meestal komt hij uiteindelijk toch wel op het gazon terecht, maar af en toe geeft hij het op en gaat zonder te maaien terug naar zijn stationnetje.
De camera lens is schoon. Op het gras doet hij gewoon normaal.
Enig idee waar hij last van zou kunnen hebben? Ik dacht een tijdje dat hij zon/schaduw als objecten zag, maar hij deed 't net weer en er is helemaal geen zon...
OT maar dit is waarschijnlijk het topic waar ik de meeste kans maak..... Reacties graag niet hier om het topic zuiver te houden maar in Robot rolbezem gezocht
Nu mijn maairobot rondjes rijdt smaakt het naar meer en rijst de vraag:
Bestaat er een robot rolbezem? Ik zou iets willen hebben dat "regelmatig" mijn stenen/klinker paden en oprit kan schoonvegen om te voorkomen dat onkruid wortel kan schieten. Opvangen hoeft niet, losvegen en wegvegen wel
Als gezegd: reacties graag hier.
Nu mijn maairobot rondjes rijdt smaakt het naar meer en rijst de vraag:
Bestaat er een robot rolbezem? Ik zou iets willen hebben dat "regelmatig" mijn stenen/klinker paden en oprit kan schoonvegen om te voorkomen dat onkruid wortel kan schieten. Opvangen hoeft niet, losvegen en wegvegen wel
Als gezegd: reacties graag hier.
Vragendag vandaag: Is er een "truuk" om een Navimow naar een specofieke plek te laten rijden om hem af te spoelen of voor ander onderhoud (mesjes vervangen)?
Mijn X420 weegt zo'n 29kg en staat een stuk van zijn schoonmaakplek en ook een meter lager. Het ding er heen slepen is niet iets dat ik momenteel ambieer. In het gazon schoonmaken en/of mesjes vervangen met die kleine boutjes is niet optimaal.
De enige optie die ik momenteel kan bedenken is om elke keer een nieuwe kaart te maken en naar de schoonmaakplek toe te rijden. Dat is natuurlijk "bewerkelijk".
Mijn X420 weegt zo'n 29kg en staat een stuk van zijn schoonmaakplek en ook een meter lager. Het ding er heen slepen is niet iets dat ik momenteel ambieer. In het gazon schoonmaken en/of mesjes vervangen met die kleine boutjes is niet optimaal.
De enige optie die ik momenteel kan bedenken is om elke keer een nieuwe kaart te maken en naar de schoonmaakplek toe te rijden. Dat is natuurlijk "bewerkelijk".
Je kan ‘m handmatig besturen via de telefoonDjoeC schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:56:
Vragendag vandaag: Is er een "truuk" om een Navimow naar een specofieke plek te laten rijden om hem af te spoelen of voor ander onderhoud (mesjes vervangen)?
Ik zie qua handmatige besturing niets anders dan de besturing bij het maken van een nieuwe kaart/zone.STIMPPYYY schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:02:
[...]
Je kan ‘m handmatig besturen via de telefoon
Of ik heb de juiste optie nog niet gevonden, handboek en youtube helpen me ook niet echt... Op het hoofdmenu heb ik alleen "mow now" en als ie uit base is ook nog "home". Ik zie de "console" optie met de kwart cirkel maar die doet bij mij niet veel meer dan de maaier uit de lader rijden en start klaar zetten. Dan geeft die boodschap "start mowing" maar ik vind geen werkende besturingsmogelijkheden.
update:sonnypiek schreef op zondag 10 mei 2026 @ 08:50:
prima contact met Segway Navimow via de klantenservice van Amazon, mocht de 2e bestelling weigeren aan de deur en krijg een refund van €300,- op de eerste order.
netjes opgelost zo.
Maak gewoon een extra zone aan van 1 m2 en geef opdracht om die te maaien. En dan druk je op stop als hij er isDjoeC schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:56:
Bij mij is het zo (X3) dat je links een schuif hebt die de maaier aanzet, en rechts heb je een rond veld dat je als joystick kunt gebruiken. En met die joystick kun je hem heen sturen waar je wil, zonder zelfs te maaien.DjoeC schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:28:
[...]
Ik zie qua handmatige besturing niets anders dan de besturing bij het maken van een nieuwe kaart/zone.
Of ik heb de juiste optie nog niet gevonden, handboek en youtube helpen me ook niet echt... Op het hoofdmenu heb ik alleen "mow now" en als ie uit base is ook nog "home". Ik zie de "console" optie met de kwart cirkel maar die doet bij mij niet veel meer dan de maaier uit de lader rijden en start klaar zetten. Dan geeft die boodschap "start mowing" maar ik vind geen werkende besturingsmogelijkheden.
Ik ga morgen nog een paar pogingen doen.....gjcvro schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 17:34:
[...]
Bij mij is het zo (X3) dat je links een schuif hebt die de maaier aanzet, en rechts heb je een rond veld dat je als joystick kunt gebruiken. En met die joystick kun je hem heen sturen waar je wil, zonder zelfs te maaien.
Daar heb ik aan zitten denken als alternatief. Maar ik mis gewoon de "ga naar de douche en toon je messen" optie.de Peer schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:39:
[...]
Maak gewoon een extra zone aan van 1 m2 en geef opdracht om die te maaien. En dan druk je op stop als hij er is
Ik heb het omgedraaid, heb de douche naast de maaier gemaaktDjoeC schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:18:
[...]
Daar heb ik aan zitten denken als alternatief. Maar ik mis gewoon de "ga naar de douche en toon je messen" optie.
Dat klopt, die is er niet, daarom vroeg je om een trucDjoeC schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:18:
[...]
Daar heb ik aan zitten denken als alternatief. Maar ik mis gewoon de "ga naar de douche en toon je messen" optie.
Hoi, ik heb nu 2 jaar een worx landroid m500. Hij maait echt prima en tot aan de randjes. Maar ik heb een paar hoekjes, ook nog behoorlijk in de schaduw en daar gedraagt hij zich af en toe als ploeg... Nu zou ik wel naar een gps machine willen die baantjes maait en dus niet in die hoeken blijft hangen. Maar ik krijg er geen gevonden die zo strak langs de kant kan. Is de landroid zo uniek daarin? Wat er het dichtste bijkomt in mijn zoektocht is een: Navimow I105. Iemand advies voor mij?
Of de hoeken iets anders leggen, mee vloeiend. Ik heb elke 90 graden bocht opgedeeld in 4x 22,5 graden. Ook met een M500 maar wel met lood in de wielen.DjAntoon schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:47:
Hoi, ik heb nu 2 jaar een worx landroid m500. Hij maait echt prima en tot aan de randjes. Maar ik heb een paar hoekjes, ook nog behoorlijk in de schaduw en daar gedraagt hij zich af en toe als ploeg... Nu zou ik wel naar een gps machine willen die baantjes maait en dus niet in die hoeken blijft hangen. Maar ik krijg er geen gevonden die zo strak langs de kant kan. Is de landroid zo uniek daarin? Wat er het dichtste bijkomt in mijn zoektocht is een: Navimow I105. Iemand advies voor mij?
Ik heb al de andere wielen / trekker banden. Bij mij zit er lood in de accu compartiment. Ja, ik heb ook al 2 lussen liggen, waarbij ik via mijn domotica kan schakelen tussen de 2... 1 lus ligt veel meer rond, maar nog dan verplaatst het probleem zich ook weer een beetje.edwin2021 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:17:
[...]
Of de hoeken iets anders leggen, mee vloeiend. Ik heb elke 90 graden bocht opgedeeld in 4x 22,5 graden. Ook met een M500 maar wel met lood in de wielen.

Heeft er iemand ervaring met deze wielen van de Navimow.
Hij moet bij ons een steilere helling op een dat gaat redelijk goed maar loopt toch soms vast onder bepaalde hoeken.
Zouden deze wielen en verbetering geven in grip of toch alleen maar meer ploegen?
Ik kwam een vergelijk tegen tussen de Aldi, en Lidl maairobot.Hij geeft wel toe misschien wat fouten gemaakt te hebben met de perimeterdraad.
Conclusie: hij werd er gek van en houdt het bij zijn Luba 3. 😂😂
Wie van een gokje houdt, én in Engeland woont, kan dit proberen om een Yuka mini te winnen.
Conclusie: hij werd er gek van en houdt het bij zijn Luba 3. 😂😂
Wie van een gokje houdt, én in Engeland woont, kan dit proberen om een Yuka mini te winnen.
Heb of ken je iemand met een 3d printer? Er zijn genoeg modellen te downloaden voor de navimow wielen die voor meer grip kunnen zorgen.Michieas schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:33:
[Afbeelding]
Hij moet bij ons een steilere helling op een dat gaat redelijk goed maar loopt toch soms vast onder bepaalde hoeken.
Zouden deze wielen en verbetering geven in grip of toch alleen maar meer ploegen?
Ik gebruik deze naar tevredenheid al een paar jaar, https://www.amazon.nl/dp/B0CJXYD77X?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_titleMichieas schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:33:
[Afbeelding]
Weet iemand wat het verschil is tussen de Mova Viax 250 en de Mova Viax 300 ? Op de site van Mova vind ik de 300 niet terug, en hij lijkt (in nl) alleen bij Hornbach/Praxis te krijgen?
edit: de user manual heeft 't over de 250/300 dus lijkt het hardwarematig dezelfde te zijn (pdf https://m.media-amazon.com/images/I/D1WcRuxYFmL.pdf?ref=dp_product_quick_view)
edit: de user manual heeft 't over de 250/300 dus lijkt het hardwarematig dezelfde te zijn (pdf https://m.media-amazon.com/images/I/D1WcRuxYFmL.pdf?ref=dp_product_quick_view)
[ Voor 42% gewijzigd door Tjark op 15-05-2026 10:50 ]
*insert signature here
Ja die had ik ook gezien maar ook wel gelezen dat deze toch ook door slippen.Magnifique schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:53:
[...]
Ik gebruik deze naar tevredenheid al een paar jaar, https://www.amazon.nl/dp/B0CJXYD77X?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Ik heb een X315 en na het verlopen van het 4G abbo dacht ik om hem gewoon op de wifi te laten rijden.
Er is goede ontvangst door de gehele tuin maar als ik in de app het maaien handmatig wil starten krijg ik geen verbinding met de maaier. Alleen als ik eerst binnen de bluetooth range kom. Daarna heeft hij weer verbinding met het netwerkt en gaat het goed, dag erna is die z'n verbinding weer kwijt. Hebben meer mensen hier last van? in het kader van gierig zijn zou ik dit liever werkend zien dan weer €30,- per jaar aftikken.
Er is goede ontvangst door de gehele tuin maar als ik in de app het maaien handmatig wil starten krijg ik geen verbinding met de maaier. Alleen als ik eerst binnen de bluetooth range kom. Daarna heeft hij weer verbinding met het netwerkt en gaat het goed, dag erna is die z'n verbinding weer kwijt. Hebben meer mensen hier last van? in het kader van gierig zijn zou ik dit liever werkend zien dan weer €30,- per jaar aftikken.
Nog geen ervaring want mijn X420 (rijdt nu een hele week) heeft een geldig abbo. Wel heb ik de indruk dat Segway/Navimow nogal wat aan de app sleutelt. Ik moet wel via bluetooth EN netwerk (of wifi, dat me niet duidelijk) verbonden zijn om bijvoorbeeld een kaart te saven. Ze lijken heel erg op "verbindingen" te vertrouwen.... De dealer waar de mijne vandaan komt heeft me bezworen dat alles blijft werken nadat het 4G abbo verloopt al heb ik daar steeds meer twijfels bij.MTBreak schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:02:
Ik heb een X315 en na het verlopen van het 4G abbo dacht ik om hem gewoon op de wifi te laten rijden.
Ik vraag me ook af of de app voor alle machines wel hetzelfde is
Zo zie ik deze 9 dagen oude link hier dat je de maairichting zou kunnen opgeven (H210). Nou, niet bij mijn X420.
Ook kwam ik berichten tegen dat de US versies andere maximale m2 kunnen (mogen...) maaien dan de EU versies maar dat dat soms per app versie verschilt voor hetzelfde type
Je hebt abspluut geen mobiel abbo nodig is mijn ervaring. Tuurlijk is weer nice to have (en $$$) maar geen must have.DjoeC schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:11:
[...]
Nog geen ervaring want mijn X420 (rijdt nu een hele week) heeft een geldig abbo. Wel heb ik de indruk dat Segway/Navimow nogal wat aan de app sleutelt. Ik moet wel via bluetooth EN netwerk (of wifi, dat me niet duidelijk) verbonden zijn om bijvoorbeeld een kaart te saven. Ze lijken heel erg op "verbindingen" te vertrouwen.... De dealer waar de mijne vandaan komt heeft me bezworen dat alles blijft werken nadat het 4G abbo verloopt al heb ik daar steeds meer twijfels bij.
Ik vraag me ook af of de app voor alle machines wel hetzelfde is
Zo zie ik deze 9 dagen oude link hier dat je de maairichting zou kunnen opgeven (H210). Nou, niet bij mijn X420.
Ook kwam ik berichten tegen dat de US versies andere maximale m2 kunnen (mogen...) maaien dan de EU versies maar dat dat soms per app versie verschilt voor hetzelfde typeVeel info heb ik op reddit kunnen vinden.
Heb nog een classic navimow H500. De eerste H1 generatie navimow uit 2022 denk ik.
Het helpt als die overal wifi heeft maar hij doet zijn werk wel goed ook buiten wifi bereik.
Punt is wel dat je geen berichten krijgt als hij vastloopt 2aar geen wifi bereik heeft. Die krijg je dus wel als hij nog in wifi range is.
De communicatie kaart editen gaat ook volledig over bluetooth. Althans dat kan alleen de reden zijn dat je binnen 2 meter moet zijn met kaart edits.
Overigens hoeft alleen de machine wifi te hebben. En wifi met beetje goed bereik bij laadstation is dan dus wel must-have
Dus zonder data en zonder wifi werkt die zijn schema gewoon door.
Vandaag heb ik een Luba 3 AWD 3000 ontvangen en meteen laten maaien. Dat gaat perfect. Het viel mij alleen op dat hij 2 verschillende maaischijven heeft. Een is grijs en de andere is zwart en ze hebben elk een net een iets andere vorm. Hoort dat?
*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***
Mammotion LUBA Mini 2 AWD 1000 (2026 Model)
Deze met 2 maaibladen is een erg interessante als je dicht langs de rand wil kunnen maaien. Dit lijkt de kleinste, de kleinere heeft het blad in het midden ver van de zijkant geplaatst.
Deze met 2 maaibladen is een erg interessante als je dicht langs de rand wil kunnen maaien. Dit lijkt de kleinste, de kleinere heeft het blad in het midden ver van de zijkant geplaatst.
Heb je dat al aan de chatrobot in de app gevraagd?factor15 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:58:
Het viel mij alleen op dat hij 2 verschillende maaischijven heeft. Een is grijs en de andere is zwart en ze hebben elk een net een iets andere vorm. Hoort dat?
Nee, heb ik nog niet gevraagd. Zal het zeker doen. Hoort blijkbaar niet?Teijgetje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:54:
[...]
Heb je dat al aan de chatrobot in de app gevraagd?
*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***
Iemand (hands-on ervaring) met de Navimow I2XX Lidar Pro vs de H2XX-serie?
Qua specs neig ik zelf meer naar de H2-serie, onder andere door:
Het gazon hier is ongeveer 400 m². Mijn voorkeur is dat hij dat in één keer kan maaien zonder tussentijds opladen. Daarom twijfel ik nu tussen de I220 Lidar Pro en de H215, ook al lijkt dat qua aanbevolen maaigebied misschien wat overkill. (loopt nu ook een actie voor de H2 serie, cashback, extra garantie/4G)
Heeft iemand daarnaast ervaring met de repareerbaarheid van Navimow? Onderdelen lijken niet echt los verkrijgbaar te zijn. Betekent dat dat je bij elk mechanisch probleem meteen de hele maaier moet opsturen naar het verkooppunt/de dealer?
Wat me ook opviel: de H2-serie wordt (bijna) alleen verkocht via "tuinmachine-dealers". Is dat misschien juist een voordeel, omdat die dealers zelf onderdelen kunnen bestellen en reparaties kunnen uitvoeren, in plaats van dat je alles zelf moet opsturen naar Navimow?
Qua specs neig ik zelf meer naar de H2-serie, onder andere door:
- hoger maaigebied per uur
- offset cutdisc (in theorie betere edge cutting)
- extra’s zoals regensensor en anti-clogging disc
Het gazon hier is ongeveer 400 m². Mijn voorkeur is dat hij dat in één keer kan maaien zonder tussentijds opladen. Daarom twijfel ik nu tussen de I220 Lidar Pro en de H215, ook al lijkt dat qua aanbevolen maaigebied misschien wat overkill. (loopt nu ook een actie voor de H2 serie, cashback, extra garantie/4G)
Heeft iemand daarnaast ervaring met de repareerbaarheid van Navimow? Onderdelen lijken niet echt los verkrijgbaar te zijn. Betekent dat dat je bij elk mechanisch probleem meteen de hele maaier moet opsturen naar het verkooppunt/de dealer?
Wat me ook opviel: de H2-serie wordt (bijna) alleen verkocht via "tuinmachine-dealers". Is dat misschien juist een voordeel, omdat die dealers zelf onderdelen kunnen bestellen en reparaties kunnen uitvoeren, in plaats van dat je alles zelf moet opsturen naar Navimow?
Over de I en H kan ik niks zeggen, ik heb een X bij een dealer gekocht. Die zei dat er prima aan onderdelen te komen is, beter dan bij een bekend ander merk dat ie om die reden gedropt had. Hij was niet blij met alle telefoontjes van mensen die Navimow's via bouwmarkten of webshops hadden gekocht. Bij de X maakte dat geen verschil in prijs, exact de reden waarom ik naar een dealer ben gegaan. Kijken, advies over het juiste model, ter plekke besteld, betaald en meegenomen.HammerNL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:58:
Qua specs neig ik zelf meer naar de H2-serie, onder andere door:Het grootste nadeel van de H2 lijkt het ontbreken van AWD ten opzichte van de I2. Ik heb online al wat reviews bekeken, maar daar gaan ze nauwelijks in op dit soort praktische verschillen.
- hoger maaigebied per uur
- offset cutdisc (in theorie betere edge cutting)
- extra’s zoals regensensor en anti-clogging disc
Ik hoop dat ie nooit gerepareerd hoeft te worden
Over AWD: als je een gewoon vlak gazon hebt lijkt me AWD overbodig. Heb je wel hellinkjes dan kan het anders zijn, de X neemt redelijk steile hellingen en kan daar ook op keren, ik hoop dus dat ie nooit de sloot in zal glijden.
Mijn advies: ga naar een dealer, laat je voorlichten en koop daar ook. Heeft mij bespaard van het kopen van een onnodig zwaarder model. De enige verschillen tussen modellen in een serie lijken de accu Ah's en de door Navimow in software opgenomen m2 beperking. Hardware binnen een serie is gelijk.
O ja, ga er maar vanuit dat zelf repareren voor normale gebruikers geen optie is. Wegbrengen of opsturen dus. Ook hier: een dealer kan dus een voordeel zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 16-05-2026 12:20 ]
Beantwoordt dit niet je meeste vragen?HammerNL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:58:
[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 16-05-2026 13:10 ]
Navimow geeft aan: Schoonmaken met een "dun straalte water en een zachte borstel", "geen geen hogedruk reiniger".
Vanwege molshopen en op sommige plekken minder begroeid gazon alsook hellingen waar mijn X420 goed tot z'n recht komt (....) blijft er nog al wat klei (echte klei...) plakken tussen het profiel. De wielen zijn met een flinke waterstraal een een harde borstel niet schoon te krijgen, ik moet met een mes of een schrievendraaier aan de gang om de klei los te krijgen. Ik zou nu de wielen toch met de Karcher schoon willen spuiten anders ben ik elke keer wel heel lang bezig....
De klei te lang op de wielen laten zitten is geen optie, ze worden steeds "ronder", ik heb t profiel nodig, maar om nou na elk rondje maaien, 2-3 dagen, en half uurtje aan t kloten te zijn betekent dat ik misschien toch beter weer 1 keer per week anderhalf uur met de cirkelmaaier aan de gang kan.
Is iemand al eens met de hoge druk reiniger aan de gang geweest zonder verdere schade? Het gaat me nadrukkelijk om de wielen.
Vanwege molshopen en op sommige plekken minder begroeid gazon alsook hellingen waar mijn X420 goed tot z'n recht komt (....) blijft er nog al wat klei (echte klei...) plakken tussen het profiel. De wielen zijn met een flinke waterstraal een een harde borstel niet schoon te krijgen, ik moet met een mes of een schrievendraaier aan de gang om de klei los te krijgen. Ik zou nu de wielen toch met de Karcher schoon willen spuiten anders ben ik elke keer wel heel lang bezig....
De klei te lang op de wielen laten zitten is geen optie, ze worden steeds "ronder", ik heb t profiel nodig, maar om nou na elk rondje maaien, 2-3 dagen, en half uurtje aan t kloten te zijn betekent dat ik misschien toch beter weer 1 keer per week anderhalf uur met de cirkelmaaier aan de gang kan.
Is iemand al eens met de hoge druk reiniger aan de gang geweest zonder verdere schade? Het gaat me nadrukkelijk om de wielen.
Ja, ik denk zelf ook dat ik die AWD niet echt nodig heb voor mijn gazon. Het kunnen terugvallen op een dealer en het apparaat gewoon kunnen afgeven in plaats van zelf op te sturen, lijkt me dan wel weer een voordeel. Denk idd niet dat ze zitten te wachten op een i2 serie gekocht bij webshop X.DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:18:
[...]
Over de I en H kan ik niks zeggen, ik heb een X bij een dealer gekocht. Die zei dat er prima aan onderdelen te komen is, beter dan bij een bekend ander merk dat ie om die reden gedropt had. Hij was niet blij met alle telefoontjes van mensen die Navimow's via bouwmarkten of webshops hadden gekocht. Bij de X maakte dat geen verschil in prijs, exact de reden waarom ik naar een dealer ben gegaan. Kijken, advies over het juiste model, ter plekke besteld, betaald en meegenomen.
Ik hoop dat ie nooit gerepareerd hoeft te worden
Over AWD: als je een gewoon vlak gazon hebt lijkt me AWD overbodig. Heb je wel hellinkjes dan kan het anders zijn, de X neemt redelijk steile hellingen en kan daar ook op keren, ik hoop dus dat ie nooit de sloot in zal glijden.
Mijn advies: ga naar een dealer, laat je voorlichten en koop daar ook. Heeft mij bespaard van het kopen van een onnodig zwaarder model. De enige verschillen tussen modellen in een serie lijken de accu Ah's en de door Navimow in software opgenomen m2 beperking. Hardware binnen een serie is gelijk.
O ja, ga er maar vanuit dat zelf repareren voor normale gebruikers geen optie is. Wegbrengen of opsturen dus. Ook hier: een dealer kan dus een voordeel zijn.
Hoog over wel, maar het gaat niet echt de diepte in. De efficiëntie bijvoorbeeld, vind ik wat onderbelicht:
De i220 LiDAR Pro met 10 Ah accu doet volgens de specs ongeveer 470 m² per laadbeurt, terwijl de H215 met een kleinere 7,65 Ah accu op 595 m² zit. Dat vind ik best een groot verschil. Komt dat puur door rijsnelheid, of navigeert de H2-serie efficiënter? En bestaat dat verschil ook echt in de praktijk, of vooral op papier?
Niet onmiddellijk een antwoord op je vraag, maar hoort je Navimow niet rond de grond-/molshoop te maaien? Of heb je een model zonder toeters en bellen (Lidar, AI, camera's, ...)?DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:41:
Navimow geeft aan: Schoonmaken met een "dun straalte water en een zachte borstel", "geen geen hogedruk reiniger".
De molshopen zijn gevlakt, daar kan (en mag) ie gewoon overheen. Gelukkig, want anders blijft er op zo'n 100+ plekken weer een stuk gazon staan. Ja, ik heb geen heldergroen vierkant stadsgazonnetje..... Wel 100 m1 slootkant, heggen, stukje moestuin, bomen, struiken waar ie allemaal al netjes langs en omheen draait. Vandaag het laatste stukje kaart gemaakt na wat laag snoeiwerk op een kruip-door-sluip-door stukje.roofburner schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:52:
[...]
Niet onmiddellijk een antwoord op je vraag, maar hoort je Navimow niet rond de grond-/molshoop te maaien? Of heb je een model zonder toeters en bellen (Lidar, AI, camera's, ...)?
O ja, de X420 heeft AI, camera's nRTK en weet ik veel wat nog meer. Bij draaien blijft ie overigens niet helemaal binnen de lijntjes en gaat ie zelfs een stukje de slootkant in - maar daar kan ie zich dus weer uit trekken.
[ Voor 30% gewijzigd door DjoeC op 16-05-2026 14:29 ]
Alle genoemde oppervlakten per uur/laadbeurt gaan uit van maximale rijsnelheid en maximale breedte van de maaibaan-instelling. En een eigenlijk al gemaaid gazon zodat maaien minder kracht kost.HammerNL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:47:
[...]
Ja, ik denk zelf ook dat ik die AWD niet echt nodig heb voor mijn gazon. Het kunnen terugvallen op een dealer en het apparaat gewoon kunnen afgeven in plaats van zelf op te sturen, lijkt me dan wel weer een voordeel. Denk idd niet dat ze zitten te wachten op een i2 serie gekocht bij webshop X.
[...]
Hoog over wel, maar het gaat niet echt de diepte in. De efficiëntie bijvoorbeeld, vind ik wat onderbelicht:
De i220 LiDAR Pro met 10 Ah accu doet volgens de specs ongeveer 470 m² per laadbeurt, terwijl de H215 met een kleinere 7,65 Ah accu op 595 m² zit. Dat vind ik best een groot verschil. Komt dat puur door rijsnelheid, of navigeert de H2-serie efficiënter? En bestaat dat verschil ook echt in de praktijk, of vooral op papier?
Mijn Luba zou ruim 500 m2 per uur halen, echter de beste maairesultaten heb je bij 0,3 m/s en ook niet met de maximale maaibreedte van 40 cm.
Ik heb hem meestal op 35 mm, 0,4 m/s en 25 cm maaibreedte staan, afgewisseld met 30 en 35 cm.
In de praktijk betekent dat dat je langer onderweg bent, maar netto hoef je nog steeds niet zelf te maaien.
Persoonlijk boeit het mij niet echt, ik krijg vanzelf de melding "taak compleet".
Ik zou me niet teveel aantrekken van maximalen. De Luba 2 3000X haalt 0,25 ha per lading, de 5000X 0,3 ha, zelfde machine, zelfde accu, ra ra.
Ik zet hem (x3) op zijn kont en spuit hem met de gewone kraan af. De wielen pak ik dan een stukje mee, maar die spuit ik vaak als hij gewoon recht staat en dan af en toe een stukje opschuiven. Heb hier ook echt vette klei, maar die blijk bij mij maar zelden echt plakken dat ik het er niet af krijg met de waterstraal.DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:41:
Ik probeer wel zo min mogelijk te maaien met nat weer.
Hogedruk reiniger zou ik echt nooit doen. Je spuit volledig langs dichtingen heen.
Dan wordt t dus zwaar borstelen. Maar eens op zoek gaan naar een hardere borstel die geen staalborstel is........edwin2021 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:45:
Hogedruk reiniger zou ik echt nooit doen. Je spuit volledig langs dichtingen heen.
@gjcvro Die klei hier is echt van die blauwe klei...
Afwasborstel.DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:47:
[...]
Dan wordt t dus zwaar borstelen. Maar eens op zoek gaan naar een hardere borstel die geen staalborstel is........
@gjcvro Die klei hier is echt van die blauwe klei...
Ik heb op YouTube filmpjes gezien dat men een hele maaier van onderen met de staalborstel schoon poetst, lijkt mij een wat lompe manier, maar voor bijvoorbeeld het bandenprofiel kan ik me voorstellen dat je het doet. Als je dat te lomp vind dan zit een messing “staalborstel” qua hardheid tussen nylon en metaal in, net wat zachter. Met zo’n nat weer als de laatste tijd zul je er niet aan ontkomen om wat vaker schoon te maken vrees ik.DjoeC schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:54:
[...]
Niet hard genoeg, ben ook met heet water bezig geweest. Afslibbaarheid hier rond 85%.....
Ik zal nog eens goed op zoek gaan naar een wat hardere borstel. Messing is geen slecht idee om te proberen, staalborstel is beslist not-done. En ja, nat weer helpt natuurlijk niet. Deze week 2x schoon gemaakt, nauwelijks gras onder de machine maar het profiel van de wielen was nauwelijks meer zichtbaar en dus ook nauwelijks bruikbaar terwijl ik niet zonder kan. Anders in nattere tijden sommige zones maar niet maaienRuud1988 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:04:
[...]
Ik heb op YouTube filmpjes gezien dat men een hele maaier van onderen met de staalborstel schoon poetst, lijkt mij een wat lompe manier, maar voor bijvoorbeeld het bandenprofiel kan ik me voorstellen dat je het doet. Als je dat te lomp vind dan zit een messing “staalborstel” qua hardheid tussen nylon en metaal in, net wat zachter. Met zo’n nat weer als de laatste tijd zul je er niet aan ontkomen om wat vaker schoon te maken vrees ik.
Voor de wielen zou ik een schrobborstel nemen, die gebruikte ik altijd om uithardend gips, cement en tegellijm van mijn gereedschap af te boenen met water, klei moet makkelijker gaan.DjoeC schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:31:
[...]
Ik zal nog eens goed op zoek gaan naar een wat hardere borstel. Messing is geen slecht idee om te proberen, staalborstel is beslist not-done. En ja, nat weer helpt natuurlijk niet. Deze week 2x schoon gemaakt, nauwelijks gras onder de machine maar het profiel van de wielen was nauwelijks meer zichtbaar en dus ook nauwelijks bruikbaar terwijl ik niet zonder kan. Anders in nattere tijden sommige zones maar niet maaien
Ik had meestal zoiets of zoiets in een bak water liggen tijdens verbouwingen.|
Het gaat om de harde haren.
Wellicht werkt voor wielen een voegenborstel beter.
Maar misschien is een elektrische ook wel handig, waterstraaltje erbij en de borstel het werk laten doen.
Blijkbaar was zo'n borstel niet hard genoeg, ik had ook al aangegeven om een (stevige) afwasborstel te gebruiken. Een harde WC borstel zou ook nog kunnen. Wat trouwens misschien ook helpt met echte (harde) klei: een klein hamertje en dan op de modder tikken..Teijgetje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:04:
[...]
Voor de wielen zou ik een schrobborstel nemen, die gebruikte ik altijd om uithardend gips, cement en tegellijm van mijn gereedschap af te boenen met water, klei moet makkelijker gaan.
Ik had meestal zoiets of zoiets in een bak water liggen tijdens verbouwingen.|
Wellicht werkt voor wielen een voegenborstel beter.
Maar misschien is een elektrische ook wel handig, waterstraaltje erbij en de borstel het werk laten doen.
Ik heb na de eerste rit met een schroefje alle groeven 'uitgehold', ging ook prima. Niet snel, wel bevredigend. Moet zeggen dat de regeninstellingen wel helpen om de wielen wat schoon te houden. Volgens mij heb ik wachttijd na regen op een uur gezet.
Overigens zag ik dat voor het oplaadstation er toch spoorvorming optreedt. Zodra de nieuwe tuin situatie klaar is, ga ik een soort oprit voor de X450 maken. Blijkbaar vreten de wielen toch gras bij het manoeuvreren voor het station.
Overigens zag ik dat voor het oplaadstation er toch spoorvorming optreedt. Zodra de nieuwe tuin situatie klaar is, ga ik een soort oprit voor de X450 maken. Blijkbaar vreten de wielen toch gras bij het manoeuvreren voor het station.
Deze borstels zijn veel harder dan een afwas- of wcborstel, ze heten niet voor niets schrobborstels.gjcvro schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:16:
[...]
Blijkbaar was zo'n borstel niet hard genoeg, ik had ook al aangegeven om een (stevige) afwasborstel te gebruiken. Een harde WC borstel zou ook nog kunnen. Wat trouwens misschien ook helpt met echte (harde) klei: een klein hamertje en dan op de modder tikken..
En op je wielen slaan is echt het allerslechtste advies dat ik tot nu gelezen heb. Gewoon niet doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 17-05-2026 12:26 ]
Ik heb het over tikken, niet slaan! En hamertje, geen hamer! Voordeel van die klei is dat hij vaak zo hard word dat hij makkelijk breekt.Teijgetje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:23:
[...]
Deze borstels zijn veel harder dan een afwas- of wcborstel, ze heten niet voor niets schrobborstels.
En op je wielen slaan is echt het allerslechtste advies dat ik tot nu gelezen heb. Gewoon niet doen.
En ik heb ook zo'n schrobborstel, maar de afwasborstel is (als je de juiste hebt) vergelijkbaar en doordat die een langere steel heeft makkelijker ergens tussen te duwen. Ik maakte er ook altijd de normale grasmaaier mee schoon aan de onderkant.
Dat hamertje tik werkt niet als de klei nog nat is, bij droogte krimpt ie in en valt het er "bijna" vanzelf af. Voor het soort klei in deze regio is ooit een speciale spa ontwikkeld: https://www.visserenvisser.nl/kleispade-merkus-betuws-model Een Hollands model https://www.visserenvisse...-kunststof-steel-1041-s-j krijg je hier niet de grond in. Zelfs dan kun je bij droogte niet serieus werken want te hard en bij flinke nattigheid blijft de spa kleven.gjcvro schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:16:
[...]
Blijkbaar was zo'n borstel niet hard genoeg, ik had ook al aangegeven om een (stevige) afwasborstel te gebruiken. Een harde WC borstel zou ook nog kunnen. Wat trouwens misschien ook helpt met echte (harde) klei: een klein hamertje en dan op de modder tikken..
Maar goed, ik heb voldoende tips gekregen, ik ga nog wel wat dingen uitproberen.
Zo'n borstel (harde versie van Vero) was ook mijn eerste keus. Dat was speelgoed op die kleiTeijgetje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:04:
[...]
Voor de wielen zou ik een schrobborstel nemen, die gebruikte ik altijd om uithardend gips, cement en tegellijm van mijn gereedschap af te boenen met water, klei moet makkelijker gaan.
I
zoiets[/url] of zoiets in een bak water liggen tijdens verbouwingen.|
[ Voor 29% gewijzigd door DjoeC op 17-05-2026 13:51 ]
Ja, da's mij ook opgevallen. Hij neemt een keurig recht pad achteruit vanaf de lader en draait dan exact 180 graden, altijd op dezelfde centimeters. Het hele draaiveld betegelen zie ik niet zitten. Ik denk dat ik onder het laadstation 2x3 50x50 tegels oid ga leggen. Of de maaier ergens op het terras ga laten parkeren al staat ie daar (met een nog te maken garage) wel in de weg.....Siedo schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:19:
Ik heb na de eerste rit met een schroefje alle groeven 'uitgehold', ging ook prima. Niet snel, wel bevredigend. Moet zeggen dat de regeninstellingen wel helpen om de wielen wat schoon te houden. Volgens mij heb ik wachttijd na regen op een uur gezet.