Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 87 88 Laatste
Acties:

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:02
TheKerremenke schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:36:
@DjoeC Volgens mij is technisch gezien RTK ook een netwerk verbinding. Ik ben bang dat geen enkel robotmaaier goed kan functioneren zonder netwerk verbinding via een app. Misschien niet het antwoord dat je wilde horen. :(:) Maar ik wordt graag gecorrigeerd over dit onderwerp. ;)

Je vergeet trouwens de Lymow One Plus. Op rupsbanden dus ook geschikte voor hellingen.
Ik had gekeken naar de Lymow en yarbo maar kwam ergens een prijs tegen van $ 8k, toen was ik daarmee snel klaar maar die Lymow One Plus is "vriendelijker" geprijsd en lijkt een (niet netwerk) RTK station in de doos te hebben en dus zonder 4G abbo systeem te kunnen werken. Hmm....

Het lijkt overigens niet een breed beschikbaar merk in NL. Zouden mesjes uitwisselbaar zijn met andere merken? Zouden accu's over een jaar of 5-8 nog steeds beschikbaar zijn? Dat zijn eigenlijk wel "zorgen" die ik heb. Een uitgave van ~3K wil ik niet in 5 jaar afschrijven.....

[ Voor 15% gewijzigd door DjoeC op 27-04-2026 16:16 ]

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:19
gjcvro schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:14:
[...]

gps rtk is vooral recht naar boven vrij zicht nodig.
Recht boven ons is er juist een relatief "leeg" gebied.

Voor goede RTK-fix heb je vooral vrij zicht naar het zuiden nodig (daar bevinden zich de meeste satellieten)

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:36
mazzoop80 schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:57:
[...]

Recht boven ons is er juist een relatief "leeg" gebied.

Voor goede RTK-fix heb je vooral vrij zicht naar het zuiden nodig (daar bevinden zich de meeste satellieten)
Dat is volgens mij niet zo, gps satellieten vind je in verschillende banen. TV satellieten wel, maar dat is een ander type/doel. De handleiding van de Navimow spreek van een kegelvorm van 120 graden rondom. Als je kijkt op b.v. je telefoon zie je ze ook rondom je zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door gjcvro op 27-04-2026 21:03 ]

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:19
gjcvro schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:02:
[...]

Dat is volgens mij niet zo, gps satellieten vind je in verschillende banen. TV satellieten wel, maar dat is een ander type/doel. De handleiding van de Navimow spreek van een kegelvorm van 120 graden rondom. Als je kijkt op b.v. je telefoon zie je ze ook rondom je zitten.
Ik heb gezien dat het over de dag veranderd waar de meerderheid van satelliet rond hangt. Dat getest met App GNSS View.

Volgens mij is altijd meeste activiteiten rond de evenaar. En daardoor is netto zuiden voor ons belangrijker.

Maar is eigen gevoel/ ervaring
Pagina: 1 ... 87 88 Laatste