Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste
Acties:

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 20:45
Ruud1988 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:57:
[...]

Gewoon op de officiële site van Mammotion, dus wel legitiem lijkt mij.
Ik hoorde de verhalen van een lokale dealer, die heeft ze 1 jaar verkocht. Maar goed ik weet ook niet waarom hij ze niet meer verkoopt uiteraard... Misschien voor hem niet robuust genoeg of te vaak terug moeten naar klanten om te tweaken...?
Het fijne van Mammotion is dat je dat tweaken zelf kan doen, er is maar een enkeling waarbij alleen de dealer dat kan/komt doen.
Kom je wel onder alle omstandigheden uit met een tweewiel aangedreven robot?

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 17-04-2026 20:43 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:34
Ik heb hem (Yuka 3000) zelf vorige week donderdag besteld en afgelopen woensdag ontvangen. Ook voor de 949 euro met de 50 euro nieuwsbrief korting.

Gisteren ingesteld o.b.v. iNavi RTK. Werkt goed. Het eerste jaar zit er nog gratis 4G bij, dat zou vervolgens 50 euro per jaar kosten.
In de dock heeft hij gewoon Wifi, maar niet op het hele terrein. Volgend jaar maar eens testen of het zonder 4G ook prima verloopt.

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:57
G33st schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:45:
[...]

Ik heb hem (Yuka 3000) zelf vorige week donderdag besteld en afgelopen woensdag ontvangen. Ook voor de 949 euro met de 50 euro nieuwsbrief korting.

Gisteren ingesteld o.b.v. iNavi RTK. Werkt goed. Het eerste jaar zit er nog gratis 4G bij, dat zou vervolgens 50 euro per jaar kosten.
In de dock heeft hij gewoon Wifi, maar niet op het hele terrein. Volgend jaar maar eens testen of het zonder 4G ook prima verloopt.
Of kijken of je WiFi beter dekkend kunt krijgen?

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:34
edwin2021 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 22:10:
[...]

Of kijken of je WiFi beter dekkend kunt krijgen?
Is dat niet heel erg overdreven?
Het te maaien oppervlak is 3000 a 3500m2. Vermoedelijk net teveel voor deze Yuka 3000. Een Ubiquiti U7 outdoor heeft een range van 500m2. Dus in het meest optimale geval heb ik 7 access points nodig voor een goede dekking?
Dan lijkt een investering van 50 euro per jaar, indien nodig, de betere keus?

Of zie jij dat anders?
Het te maaien oppervlak ligt namelijk niet persé allemaal rondom het huis, maar ook achter (leegstaande) schuren.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:42
Maaien jullie in de regen?

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:01

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:36
Met bladblazer bij elkaar blazen, op een hoop harken en opscheppen?
scheelt mij wel een hoop werk en inspanning.
nafofella schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:40:
Beetje half offtopic.
Wij verticuteren 1 a 2x pj. Dat gaat dan in totaal om 2500 m2.
Wat wij nu doen is na verticuteren er met de zitmaaier met opvangbak overheen. Wij hebben een forse husqvarna die dat probleemloos opzuigt.

Als ik dat moet harken en kruien ben ik een week bezig.

Wij willen graag de robotmaaier thuis. Die gaat wel komen. Maar om dan een zitmaaier er nog bij te hebben die best duur was en veel plek in neemt….

Ken iemand iets als een gazonstofzuiger of zo? Waarmee je verticuteer rotzooi en blad kan opzuigen?

Ik kan niks vinden… maar wellicht iemand een idee of apparaat?

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:59
SecHyg schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:36:
Met bladblazer bij elkaar blazen, op een hoop harken en opscheppen?
scheelt mij wel een hoop werk en inspanning.

[...]
Als het echt mos is zal dat niet zo goed blazen, en 2500m2 is best de moeite.

Maar ik zou gewoon de zitmaaier aanhouden, de investering heb je toch al gedaan, onderhoud kan naar nihil, het enige is dat het ruimte blijft vreten die je waarschijnlijk toch op zou vullen met andere spullen.

• Running-Genius
  • Laatst online: 11:42
Weet iemand of de navimow x430 ook in NL te koop komt via de officiële shop? Zie hem wel online maar niet in de officiële shop. Weet iemand hoe dat kan? Buitenlands model? Online zijn ze in zwarte kleur te koop maar in de officiële shop zijn ze grijs, zijn dit andere modellen?

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:34
nafofella schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:40:
Beetje half offtopic.
Wij verticuteren 1 a 2x pj. Dat gaat dan in totaal om 2500 m2.
Wat wij nu doen is na verticuteren er met de zitmaaier met opvangbak overheen. Wij hebben een forse husqvarna die dat probleemloos opzuigt.

Als ik dat moet harken en kruien ben ik een week bezig.

Wij willen graag de robotmaaier thuis. Die gaat wel komen. Maar om dan een zitmaaier er nog bij te hebben die best duur was en veel plek in neemt….

Ken iemand iets als een gazonstofzuiger of zo? Waarmee je verticuteer rotzooi en blad kan opzuigen?

Ik kan niks vinden… maar wellicht iemand een idee of apparaat?
Ik gebruik hier een Parkside grasmaaier voor op standje 6 dan zuigt hij alles netjes op, helaas moet je hem dan wel veel legen maar het werkt verder prima.

• edwin2021
  • Laatst online: 12:57
G33st schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 22:41:
[...]

Is dat niet heel erg overdreven?
Het te maaien oppervlak is 3000 a 3500m2. Vermoedelijk net teveel voor deze Yuka 3000. Een Ubiquiti U7 outdoor heeft een range van 500m2. Dus in het meest optimale geval heb ik 7 access points nodig voor een goede dekking?
Dan lijkt een investering van 50 euro per jaar, indien nodig, de betere keus?

Of zie jij dat anders?
Het te maaien oppervlak ligt namelijk niet persé allemaal rondom het huis, maar ook achter (leegstaande) schuren.
Tja, maar net wat je wilt en wat de maaier wil. Misschien is regelmatig WiFi contact al voldoende. Dit soort IoT spul heeft met name baat bij 2.4gHz (groter bereik) en ik zou dus een ouder model nemen. Tevens is de 500m2 slecht een indicatie. Bij een vriend heb ik met 3 AP's een redelijk dekkend WiFi op 10.000m2.
De 50,- is zeker voordeliger als je materiaal en arbeid telt echter wel elk jaar en aan indexering onderhevig. Tevens extra afhankelijk van leverancier. O ja, en je moet wel 3/4/5G dekking hebben van de provider die gebruikt wordt. Afhankelijk van lokatie is dat niet altijd een zekerheid, denk aan buitengebieden en Veluwe omgeving.

[ Voor 20% gewijzigd door edwin2021 op 18-04-2026 09:43 ]

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
gjcvro schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:50:
[...]

Als het echt mos is zal dat niet zo goed blazen, en 2500m2 is best de moeite.

Maar ik zou gewoon de zitmaaier aanhouden, de investering heb je toch al gedaan, onderhoud kan naar nihil, het enige is dat het ruimte blijft vreten die je waarschijnlijk toch op zou vullen met andere spullen.
Same here. Zou altijd die zitmaaier erbij houden. Al is het maar om de eerste keer maaien te doen. Kan die fijn alle bladeren en takjes klein maken / vermalen. >:)

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:01
Dat idee had ik ook, dat je zelf veel kan instellen en regelen. Vind ik ook wel leuk om te doen.
Ik werd getriggerd door deze enorme aanbieding. Ik heb een goede zitmaaier en vind het maaien ook wel weer ontspanning met een muziekje erbij in de oorkleppen en zo kom je ook wekelijks overal in de tuin/boomgaard, dus je hoort nog wel enige twijfel.

Tweewiel afdrijving zou moeten lukken, alles is vlak behalve als er weer eens een das of haas een gat graaft, maar dat hou je niet tegen en gebeurt maar een paar keer per jaar.
Teijgetje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:38:
[...]

Het fijne van Mammotion is dat je dat tweaken zelf kan doen, er is maar een enkeling waarbij alleen de dealer dat kan/komt doen.
Kom je wel onder alle omstandigheden uit met een tweewiel aangedreven robot?

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:25
Running-Genius schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:53:
Weet iemand of de navimow x430 ook in NL te koop komt via de officiële shop? Zie hem wel online maar niet in de officiële shop. Weet iemand hoe dat kan? Buitenlands model? Online zijn ze in zwarte kleur te koop maar in de officiële shop zijn ze grijs, zijn dit andere modellen?
Ik heb net de x420 gekocht, volgens Bol de X420E. Ik vermoed dat grijs de Europese kleur is en zwart voor de US markt.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste