STIMPPYYY schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:01:
[...]
Ik heb handmatig de kaart gemaakt, heb jij AUTO gebruikt hiervoor? Zelf te maken met:
-Vrij uitzicht achtertuin (is open, komt uit op WADI met helling)
-Terras loopt over in gras, dus mappen van terras gaat niet goedkomen - staan bomen op de rand van gras/terrras
-Zijdelings beuken (takken zijn vrij hard)
-Inground trampoline - 15cm boven de grond
Maaien werkt nu goed, maar heb nu bijvoorbeeld om de bomen heen dat hij er niet strak langs maait. Ook de trampoline heb ik een no-go zone van gemaakt. Dit kan ook veel strakker. Dus ben benieuwd of zo'n auto-mapping dat beter doet. Alleen ik ben bang dat hij dan terras mapt en de WADI inrijdt bijvoorbeeld (staat vrijwel nooit water in, maar dan nog).
Ik heb de Auto mapping gebruikt inderdaad en heb zelf eigenlijk 2 correcties moeten maken omdat ik grote staptegels heb liggen in de tuin zag hij een deel van de tuin niet en had hij dus het vlak een stuk kleiner gemaakt. En ik had een bloemperk ondanks een betonnen bandje waarop hij dacht die zal ik even een deel meenemen

om na 30cm tot de conclusie te komen dat het geen gras is en om te keren. Ik heb dus de grens van het bloemperkje wat naar buiten moeten leggen en ik heb de grote staptegels meegenomen in het grote vlak zodat hij ook het gras wat daarachter nog lag mee zou nemen.
Daarnaast heb ik dus onder de Lab optie die Edge op extreem gezet omdat hij ook naar mijn anders wel erg veel niet meeneemt langs de kanten (gok zo’n 25cm niet). Nu lijkt dat ook een stuk beter.
De trampoline ligt hier vlak met het maaiveld en daar gaat hij nu snaarstrak omheen. Ik zal even foto’s maken. Let niet op de kwaliteit van het gras, ik ben daar mee bezig

.
Op de eerste foto zie je achterin het bloemperkje waar hij dus een deel overheen ging.
De trampolinerand is nu veel strakker dan met de Husqvarna en de perimeter draad.
Op foto 2 zie je langs een schutting waar hij eerst zeker een strook van 25cm niet maaide, hij is op deze foto er 1 keer overheen geweest sinds de setting "extreem" voor de randen.
De laatste foto zie je de grote stoptegels, het gras rechts sloeg hij over omdat hij bij het rijden over de 2e stoptegel dacht, hier kom ik geen gras meer tegen. Je ziet ook de maaier met het basis station, die moet dus nog meer naar links net naast de verste stoptegel, oude basis station is nog zichtbaar qua plek op het gras. Ik heb Segway nu gemaild voor een verlengkabel. Als die er niet is dan zal ik als last resort het stopcontact verplaatsen maar ik houd het liever allemaal binnen mijn overkapping.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[
Voor 40% gewijzigd door
GeeMoney op 23-04-2026 12:09
]