Voor een wat groter oppervlak bevat dit Youtube kanaal wellicht ook handige informatie, zéér hands-on, en geen ellenlange unboxing met overbodige informatie. (sommige video's zijn wel wat langer, maar blijven meestal interessant doordat ze real-life siuaties laten zien). Enkele voorbeelden:Siedo schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:55:
Ik lees al een tijdje mee, want we zijn bezig met een project om een stukje land naar ons te kopen. Er komt 4000 vierkant meter aan grasland bij. De jongste gezinsleden willen een zitmaaier, maar ik denk liever vooruit. Na een paar weken is de lol er wel af op zo'n ding. Ik ben me aan het oriënteren op een maaier zonder draad voor ongeveer 5000 vierkante meter, dan kan de huidige tuin ook meegenomen worden.
De voordehand liggende opties zijn een Husqvarna 450x NERA, Mammotion Luba 2/3 of een Dreame. Ik ben benieuwd naar de huidige ervaringen. Daarbij denkend aan een grasland die zeker niet vlak is en ook een helling zal bevatten. Op termijn nog een moestuin oid.
- Een overzicht en zeer high level review (tops en flops) van 25 verschillende modellen
- Een recente review van de LiDAX Ultra 3000 AWD
- Een review van 5 robot maaiers (2025): Mammotion, Navimow, Husqvarna, Kress, Yarbo
Komende weken komen er diverse reviews bij van recente modellen