Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 64 ... 79 Laatste
Acties:

• TweakA123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-09-2024
Is er iemand gekend met de robotmaaier van Anthbot? Ziet er deftig uit.

https://www.kickstarter.c...al_hits=1&category_id=338

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:32
TweakA123 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:26:

Ik ben deze ook aan het volgen voor evt bij mijn ouders te plaatsen (gazon van 300m².
Ik heb de neomow x al besteld :p

Maar ik vind dat ze nogal veel gesponsorde reclame maken via verschillende accounts etc.
Wel heb ik gezien dat ze ook al een andere robotmaaier hebben?

☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
TweakA123 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:26:

Dit heeft (kijkende naar de vormgeving / marketing) wel heel veel weg van de Hookii welke vorig jaar op kickstarter uit kwam: https://www.kickstarter.c...dar-slam-robot-lawn-mower

Ook als ik de domein info van Hookii en Anthbot vergelijk zijn daar veel overeenkomsten. Zo ook op beide websites veel overeenkomsten in de verhalen..

Kortom het heeft de schijn dat hier dezelfde mensen achter zitten.

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:31
Ik heb de Worx Landroid M500 plus (WR165E). Ik merk dat in de hoeken, waar hij scherp moet draaien, hij het gras kapot maakt.

Heeft iemand hier tips voor?

Wat ik kon vinden was eventueel van die spike banden, maar die zijn zo'n 60-70 euro, dus hoopte dat er ook een goedkopere oplossing voor was

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
rolandmegens schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:47:
Ik heb de Worx Landroid M500 plus (WR165E). Ik merk dat in de hoeken, waar hij scherp moet draaien, hij het gras kapot maakt.

Wat ik kon vinden was eventueel van die spike banden, maar die zijn zo'n 60-70 euro, dus hoopte dat er ook een goedkopere oplossing voor was
Ik heb hier met de Navimow geen last meer van, maar mijn Robomow die ik eerder had deed dat ook.

Op zulke plekken legde ik vaak een stuk kippengaas neer zodat de wielen van de robot niet beginnen te malen.

Dit kippengaas zette ik dan vast met een paar van die draadharingen.
Na een paar weken zag je er niets meer van.

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 12-09-2024 07:58 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
rolandmegens schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:47:

Ik doe dit net zoals grolsch ook met kippengaas. Daarnaast heb ik een aantal bochten heb ik aangepast. De bocht laat ik dan iets naar binnen/buiten laten lopen zodat de scherpe hoek er uit is.

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Stef CB schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:15:
[...]

Heb je toevallig niet de robomow rc308u 201? Ik zoek een 2ehands laadstation gezien mijn kapot is :p
Ik heb vorige maand een 2dehands RC308 gekocht voor 60 euro op marktplaats :+ Zoveel mensen die niet snappen hoe zo'n toestel werkt en gaan klagen dat het toestel slecht is. Hij kwam met oplaadstation en zelfs nog een nieuwe rol grensdraad en 3 zakjes met pinnen! Rijdt intussen al een maand lang rond 2-3x per dag en geen enkel probleem.

Koopje van het jaar! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:07
Xanthine schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:51:
[...]

Ik heb vorige maand een 2dehands RC308 gekocht voor 60 euro op marktplaats :+ Zoveel mensen die niet snappen hoe zo'n toestel werkt en gaan klagen dat het toestel slecht is. Hij kwam met oplaadstation en zelfs nog een nieuwe rol grensdraad en 3 zakjes met pinnen! Rijdt intussen al een maand lang rond 2-3x per dag en geen enkel probleem.

Kool maar vast we handmaaier bij, want die rc308 gaaf gegarandeerd kapot. Troep is het, is mijn ervaring althans.

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:31
@Grolsch @leon1e
ik heb op 2 plekken al kippengaas gespannen zodat hij zich niet meer ingraafd, maar dit kan ik neit op elke plek doen (is nog op 3-4 andere plekken ook nodig) want dan heb ik een probleem met verticuteren dadelijk.

Ik ben dus op zoek naar een alternatieve oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Bij mijn robomow kon ik bochten naar rechts haaks maken, en bochten naar links moesten altijd in 2 x 45 graden stapjes, heb jij dat ook zo gedaan :?

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:21
Iemand ervaring met de Navimow Access+ module voor de i-reeks?
Hoe zit het met een subscription? Of moet er een SIM kaart in? Kan dit nergens duidelijk vinden enkel de initiële aanschafprijs van €99,-.

• Tiemen92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03 09:55
Peule_P schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:04:
Iemand ervaring met de Navimow Access+ module voor de i-reeks?
Hoe zit het met een subscription? Of moet er een SIM kaart in? Kan dit nergens duidelijk vinden enkel de initiële aanschafprijs van €99,-.
Ik heb deze recent gekocht. Sim kaart zit er al in en kan naar mijn weten niet vervangen worden.
Na een jaar ga je een subscription van €30/jaar betalen dacht ik.

• Peule_P
bedankt voor de info

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:32
Xanthine schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:51:
[...]

Ben aan het zoeken geweest en allemaal boven de 100 euro

☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X

• TweakA123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-09-2024
Stef CB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:45:
[...]

Ik ben deze ook aan het volgen voor evt bij mijn ouders te plaatsen (gazon van 300m².
Ik heb de neomow x al besteld :p

Maar ik vind dat ze nogal veel gesponsorde reclame maken via verschillende accounts etc.
Wel heb ik gezien dat ze ook al een andere robotmaaier hebben?
Vind ook dat er zeer veel reclame voorbij komt voor een onbekende robotmaaier.
Van de draad robotmaaier die op Amazon staat vind ik quasi niks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:49
@Xanthine @martijn k. Voor mensen die nog nadenken over de aanschaf van zo’n maaier blijft jullie beschrijving wat oppervlakkig. Wat moet je aan dat ding begrijpen zodat je hem aan de gang krijgt? Wat gaat er zo snel aan stuk (of niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Rallye schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:41:
@Xanthine @martijn k. Voor mensen die nog nadenken over de aanschaf van zo’n maaier blijft jullie beschrijving wat oppervlakkig. Wat moet je aan dat ding begrijpen zodat je hem aan de gang krijgt? Wat gaat er zo snel aan stuk (of niet)?
Als je er 1 op het oog hebt, zoek je online de handleiding op en meestal staat daar heel duidelijk in beschreven hoe je zo'n ding aan de gang krijgt.

Ik heb nu 9 jaar robotmaaiers. Bij de eerste 2 (beide robomow) kreeg ik hele vreemde problemen. Valse bots detecties, grensdraad negeren. De helpdesk of reparatie heeft daarbij niets geholpen.

Daarna een gardena. Die beviel erg goed, domste robotmaaier ooit, maar liep altijd. Totdat de wiellagers eruit lagen. Wij hebben een langharige hond, en de hondenharen kunnen hier zeker een oorzaak van zijn. Die maaier hield het 3 seizoenen vol, na reparatie slechts nog 1 seizoen erbij kunnen doen. Weer lagers eruit van de wiel motoren.

Nu een segway i108E (heb 740m2 gras) sinds een maand, mooiste techniek die ik tot nu toe heb gezien. Maar hoe lang hij meegaat, tsja, aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:28
martijn k. schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:19:
[...]

Als je er 1 op het oog hebt, zoek je online de handleiding op en meestal staat daar heel duidelijk in beschreven hoe je zo'n ding aan de gang krijgt.

Ik heb nu 9 jaar robotmaaiers. Bij de eerste 2 (beide robomow) kreeg ik hele vreemde problemen. Valse bots detecties, grensdraad negeren. De helpdesk of reparatie heeft daarbij niets geholpen.

Daarna een gardena. Die beviel erg goed, domste robotmaaier ooit, maar liep altijd. Totdat de wiellagers eruit lagen. Wij hebben een langharige hond, en de hondenharen kunnen hier zeker een oorzaak van zijn. Die maaier hield het 3 seizoenen vol, na reparatie slechts nog 1 seizoen erbij kunnen doen. Weer lagers eruit van de wiel motoren.

Nu een segway i108E (heb 740m2 gras) sinds een maand, mooiste techniek die ik tot nu toe heb gezien. Maar hoe lang hij meegaat, tsja, aanzien.
9 jaar en nu aan je 4e maaier toe? dus de lifespan is iets van 3 jaar voor een robotmaaier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
gjcvro schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:48:
[...]

9 jaar en nu aan je 4e maaier toe? dus de lifespan is iets van 3 jaar voor een robotmaaier?
Eerste robomow ging net na de garantie periode van 2 jaar stuk. Dacht vervolgens slim te zijn, koop er weer 1 met 5 jaar garantie (was een actie).

Ging na een jaar stuk, 4x opgestuurd maar ze konden zogenaamd het probleem niet vinden, in hun ogen was de maaier prima. Meerdere filmpjes mochten hierbij niet baten.

Wat je ook doet, koop geen robomow.

De gardena heeft het al met al 4,5 seizoen volgehouden.

Ik hoop dat de segway dat ook minimaal haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hefje
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-09 08:11
Tiemen92 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:38:
[...]

Ik heb deze recent gekocht. Sim kaart zit er al in en kan naar mijn weten niet vervangen worden.
Na een jaar ga je een subscription van €30/jaar betalen dacht ik.
Ik ben benieuwd wat het voordeel is van de module. Momenteel heb ik in de hele tuin wifi dekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Hefje schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:05:
[...]

Ik ben benieuwd wat het voordeel is van de module. Momenteel heb ik in de hele tuin wifi dekking.
Dan heeft de module weinig voordelen, alleen het anti diefstal systeem werkt niet op WIFI.

Ik heb de Segway nu een jaar, dus het eerste "gratis" jaar is nu verlopen van het 4G abonnement.
Ik draai nu 3 weken zonder abonnement, en geen enkel probleem, de maaier werkt gewoon perfect en zie overal de actuele status (omdat mijn wifi natuurlijk dekkend is).

En al heeft de Segway niet overal Wifi bereik, hij doet zijn ding, en zodra hij wifi heeft zie je hem weer "online" verschijnen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Nu de herfst er weer aan komt en de maaiers over een maand of wat de opslag in gaan ben ik op zoek naar een paar goede muurbeugels zodat ze niet op de grond in de weg staan.

Iemand tips of links naar goede muurbeugels voor:
- Husqvarna 430X Nera
- Husqvarna 450X Nera
- Segway Navimow i105E

Husqvarna heeft deze in het assortiment zie ik, iemand ervaring mee?
https://www.husqvarna.com/nl/opslag/automower-opberghaak/

[ Voor 18% gewijzigd door Peule_P op 17-09-2024 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Muurbeugel? Ik wacht al vijf maanden op het afdakje…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-09 10:49
had ook een Robowmow via de Lidl gekocht was altijd wat met dat ding. 4 keer opgestuurd en een keer nieuw accu moeten kopen, waarbij ik aangaf dat levensduur van de accu minimaal 3 a 4 jaar is, de reparateur ging hier niet mee akkoord, echter kreeg het geld van de Lidl terug van de accu, een maand gebruikt toen in het voorjaar weer geplaatst en deed weer niet wat hij moest doen, opgestuurd werd weer verteld dat de accu het was. terug gekregen met een nieuwe accu Een ander type. terug problemen, toen lidl een mail gestuurd, die hebben hem na 2,5 jaar op laten halen, en kreeg het geld terug, erg netjes, hu op zoek naar een eenvoudige die ook hoed de randjes maait, klein grasveld kleine 200 m3. tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04:06

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Peule_P schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:00:
Nu de herfst er weer aan komt en de maaiers over een maand of wat de opslag in gaan ben ik op zoek naar een paar goede muurbeugels zodat ze niet op de grond in de weg staan.

- Husqvarna 430X Nera
- Husqvarna 450X Nera
- Segway Navimow i105E

Voor 3 tientjes kun je je geen buil vallen .
Gewoon kopen en ervaring posten

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• onne
  • Laatst online: 18:34
Loop tegen een gek probleem aan met mijn Landroid. Iemand suggesties?

Ik weet niet precies hoe het probleem ontstaan is omdat ik zelf in het buiteland was. Ik begreep dat de maaier gestopt is met de stopknop en teruggezet in het station (niet netjes op de contacten).

Waar loop ik tegenaan nu ik hem weer probeer te starten:
- Landroid staat in laadstation, groen lampje
- Als ik nu de Landroid probeer te starten rijdt hij achteruit het basisstation af, maar zodra hij vooruit wil geeft hij aan 'Landroid outstide working area' en in de app ‘outside boundary’ en stopt hij
- Het lampje op het basisstation is nu rood (dat wordt direct rood als hij het contact met de metalen laadplaatjes verliest)

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- Paar keer de stroom van het basisstation aan/uit gezet
- Landroid paar keer opnieuw opgestart en in het station gezet
- Testloop gemaakt, daaruit blijkt dat het basisstation wel ok is en het lampje 'gewoon' groen blijft

Wellicht toch een draadbreuk dan? Kan het me niet goed voorstellen omdat er niks in de tuin verandert is en een extra dikke draad in ligt.

Na het openmaken van het basisstation zie ik dat als de maaier in de lader staat, hij de metalen plaatjes wat naar achterduwt daardoor wordt het lampje groen. Zodra hij van het laadstation af gaat gaan de die metalen plaatjes weer recht staan en wordt het lampje rood.

Wellicht is mijn eerste vraag: als er een kabelbreuk is, is het lampje dan ook rood als de Landroid in de lader staat (en de metalen pinnetjes wat opzij duwt)? Of is het lampje dan groen?

[ Voor 71% gewijzigd door onne op 18-09-2024 19:16 ]

• Rallye
De foutmeldingen lijken erop te wijzen dat hij denkt dat hij de perimeter verlaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
Rallye schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:08:
De foutmeldingen lijken erop te wijzen dat hij denkt dat hij de perimeter verlaat?
Klopt ja, bij een kabelbreuk zou ik “missing wire” verwachten.

Maar wat vreemd is dat bij de testloop het lampje groen blijft, en bij de “echte” loop hij rood wordt…

• Ghoogen
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-09 00:43
Heeft iemand ervaring met kress robotmaaiers.
En dan in het bijzonder de Kress Nano KR101E 1.000m2 met Wifi en Bluetooth.
Deze is in de aanbieding voor de helft van de prijs.
Ik kan er weinig over vinden.

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03:45
Ghoogen schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:05:
Heeft iemand ervaring met kress robotmaaiers.
En dan in het bijzonder de Kress Nano KR101E 1.000m2 met Wifi en Bluetooth.
Deze is in de aanbieding voor de helft van de prijs.
Ik kan er weinig over vinden.
In dit topic ging het laatst al over die aanbieding.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• onne
Ik lees mijn vraag van gisteren terug, en het is een nogal onsamenhangend verhaal :X , nieuwe poging.
Ook heb ik nog wat meer tests gedaan, die vooral nog meer vragen oproepen... Maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Uitgangspunt:
  • Het laadstation geeft een rood lampje (kabelbreuk)
Test 1:
  • Ik heb een kabeltestertje gekocht (een simpele van een paar tientje van Amazon)
  • Als ik daarmee de kabel test door de 2 uiteinden uit het laatstation te halen en op de tester aan te sluiten geeft deze aan dat de kabel goed is
  • Conclusie: geen kabelbreuk
Test 2:
  • Ik heb een testloop aan het laadstation gemaakt
  • Lader geeft een groen lampje
  • De maaier daarbinnen aangezet, hij begint te maaien als normaal
  • Conclusie: laadstation is OK, maaier is OK
Met andere woorden, de tests tonen onafhankelijk van elkaar aan dat de kabel, het laadstation en de maaier werken. Maar zodra ik de originele kabel aansluit op het laadstation geeft deze een rood lampje.

Geen idee wat ik nog meer kan testen, suggesties?
Ik zit al met een schuin oog naar een draadloze vervanging te kijken, maar vind dat natuurlijk zonde van het geld...

[ Voor 8% gewijzigd door onne op 19-09-2024 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
@onne er is een kans dat je voeding niet stuk is, maar nog niet zo fris meer. Korte lus gaat goed, lange lus niet. Hoe je daar achter komt weet een ander wellicht, maar las je verhaal en moest hier aan denken. Overigens was bij mij de remedie de kabel vervangen, omdat die wel contact maakte maar niet goed. Nieuwe kabel was de oplossing.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:00
Het maaiseizoen zit er bijna op. En mijn Honda Miimo (geen aanrader btw) heeft het vanochtend begeven. Geen enkele knop doet het meer. Ik maai het nog 2x handmatig en dan ga ik een nieuwe robo maaier kopen. Ik wil graag de segway 108i aanschaffen. Een van jullie ervaringen over wanneer beste tijd is om deze te kopen? Maw komen er nog standaard aanbiedingen in het nieuwe jaar voor het nieuw seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zover ik heb kunnen zien staan de prijzen van de segway vast en zijn ze in nl overal even duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
Grolsch schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:30:
Zover ik heb kunnen zien staan de prijzen van de segway vast en zijn ze in nl overal even duur
Ja zie ik ook, maar zijn er voorgaande jaren wel eens acties geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Zou Black Friday op Amazon.de kunnen afwachten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
DubbelU schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:34:
[...]

Ja zie ik ook, maar zijn er voorgaande jaren wel eens acties geweest?
Met de prime day’s was e i105 €150 afgeprijsd in Duitsland en Frankrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 13:48
Is de draad in het verleden gerepareerd?
Zeker die connecties eens herbekijken.

Heb je een multimeter? Dan kan je de weerstand meten, hoe dichter bij 0 ohm hoe beter. Hoge waardes duiden op draadproblemen.

Je kan ook de spanning meten op de perimeter draad met je multimeter. Deze zou een constante spanning moeten leveren, gok voor jouw robot 20-24v.
onne schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:59:
Ik lees mijn vraag van gisteren terug, en het is een nogal onsamenhangend verhaal :X , nieuwe poging.
Ook heb ik nog wat meer tests gedaan, die vooral nog meer vragen oproepen... Maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Uitgangspunt:
Test 1:
  • Ik heb een kabeltestertje gekocht (een simpele van een paar tientje van Amazon)
  • Als ik daarmee de kabel test door de 2 uiteinden uit het laatstation te halen en op de tester aan te sluiten geeft deze aan dat de kabel goed is
Test 2:
Met andere woorden, de tests tonen onafhankelijk van elkaar aan dat de kabel, het laadstation en de maaier werken. Maar zodra ik de originele kabel aansluit op het laadstation geeft deze een rood lampje.

Ik zit al met een schuin oog naar een draadloze vervanging te kijken, maar vind dat natuurlijk zonde van het geld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:05
Rallye schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:41:
Als ik kijk naar de landroid die hier rond rijdt, gekocht voor weinig op marktplaats. Dan denk dat iemand die dit koop met het idee "ik hoef er nooit meer naar om te kijken" het wel handig is om wat puntjes te realiseren.

- Workx messen zijn ruk. Verroesten in dagen en moet je per handleiding heel vaak wisselen. Een setje goede rvs mesjes zitten er nu al een heel seizoen onder en nog altijd scherp en glimmend.

- de grensdraad moet je goed leggen, dat kan bij sommige punten wat trial and error betekenen. Ik heb bijvoorbeeld een soort afwatergoot langs het gras en daar kwam het neuswiel dan in en dan kreeg hij het voor elkaar om geheel buiten de perimeter draad te komen. Dat moet je even ontdekken en dan corrigeren.

- heel hoog gras knippen is niet besteed aan (mijn) grasmaaier. Dus van 6 weken zomer gras naar 30 mm is geen optie.

- Met enkel een botsdetectie doordat de kap "indrukt" kun je eigenlijk niets op het gras laten liggen. Kleine dingen worden versneden, grote dingen rijdt hij "tegenop" en meldt dan dat hij omgevallen is. En dingen die hij voort kan duwen hebben dan misschien net geluk.

- Gekke hoekjes kan hij niet komen. Heb je een tuintafel met vier bankjes? Dan zal je af en toe met de gras trimmer aan de bak moeten. Of het geheel onder tegelen.

Wat betreft de moderne machines met oogjes enzo, daar had ik nooit budget voor(over) dus die ken ik verder niet zo goed.

Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen die niet goed weten wat ze precies kunnen verwachten, teleurgesteld raken in de machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
Wat ik nog kan toevoegen: het station staat meestal buiten, dus verbindingen daarin (van de draad) hebben last van de elementen/beestjes. Soms geeft dat storing.
als je de draad legt en je hebt schade gemaakt door spitten/graven dan kan je daar door last krijgen van slecht magnetisch veld, wat dan weer tot problemen leidt met het willen werken (zwak of slecht signaal zal de maaier stoppen en meldingen geven van "draad missend" oid.

Uit eigen ervaring kan het ook gebeuren dat er een draadbreukje in een (neus)sensor komt, waardoor hij regelmatig naast de baan kwam. (dat was de vorige landroid, die is bij het vorige huis gebleven). Dat kan natuurlijk overal een keertje gebeuren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02
Ik zit met een probleem. Eén van mijn twee katten piest over de robotmaaier. Ik heb er over gedacht om de kat voor de maaier te zetten en de maaier er overheen te laten rijden, maar dat kan ik als dierenvriend toch niet over mijn hard verkrijgen. Vervelend is het echter wel en ik denk dat het op den duur ook niet goed voor de maaier kan zijn. Urine is volgens mij best agressief.

De maaier staat al in een garage waarvan ik de zijkanten heb dicht gemaakt. Nadeel daarvan is dat de maaier soms moeite heeft erin en eruit te komen. Ik heb de ingang namelijk bewust ongeveer 5 cm breder (aan beide kanten) dan de maaier gehouden. Zodoende is de kans kleiner dat de maaier weer door de kat besproeit wordt. Toch weet ze de maaier nog steeds te raken.

Is er niet iets van een ‘deur’ wat ik voor de ingang kan maken?
Een stuk plastic ofzo? Maar ik vrees dat de maaier dan niet meer de ingang kan vinden, omdat z’n sensor voorop wat detecteert en hij de ingang dus gaat missen.

Zou verplaatsen van de maaier helpen?
Staat ie daar misschien gewoon verkeerd?

Ik heb trouwens twee katten. De andere heeft geen moeite met de maaier.
Afgezien van het feit dat ie met z’n dikke reet wel op het dak van de garage van de maaier gaat zitten. 8)7

Misschien kunnen jullie eens meedenken wat ik hier aan kan doen.
Wordt er een beetje moedeloos van en (zoals ik al zei) kan het niet goed zijn voor de maaier lijkt mij.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-09 19:49
@rimave Veel katten houden niet van koffie. Je zou dus koffiedrab kunnen strooien in de buurt van de maaier.
(Onze kat boeit het helemaal niets trouwens.)
Er zijn ook speciale korrels met een geur waar katten niet van houden; bijv. bij een Boerenbond, Welkoop of bouwmarkt.
Schrikdraad is altijd een optie.

En als laatste: waarschijnlijk is ie gewoon die maaier even aan het markeren als de zijne, ik neem aan dat het een kater is. Wel afdoen wat noodzakelijk is maar zorgen dat de geur blijft helpt waarschijnlijk wel. Thuis ga je dat niet doen, maar buiten wellicht een optie.

En dan iets wat mogelijk minder handig is buiten, maar wie weet: eten in de buurt zetten. Een kat zal in de regel zijn etensplek niet bevuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
rimave schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:26:
Ik zit met een probleem. Eén van mijn twee katten piest over de robotmaaier. Ik heb er over gedacht om de kat voor de maaier te zetten en de maaier er overheen te laten rijden, maar dat kan ik als dierenvriend toch niet over mijn hard verkrijgen. Vervelend is het echter wel en ik denk dat het op den duur ook niet goed voor de maaier kan zijn. Urine is volgens mij best agressief.

De maaier staat al in een garage waarvan ik de zijkanten heb dicht gemaakt. Nadeel daarvan is dat de maaier soms moeite heeft erin en eruit te komen. Ik heb de ingang namelijk bewust ongeveer 5 cm breder (aan beide kanten) dan de maaier gehouden. Zodoende is de kans kleiner dat de maaier weer door de kat besproeit wordt. Toch weet ze de maaier nog steeds te raken.

Een stuk plastic ofzo? Maar ik vrees dat de maaier dan niet meer de ingang kan vinden, omdat z’n sensor voorop wat detecteert en hij de ingang dus gaat missen.

Afgezien van het feit dat ie met z’n dikke reet wel op het dak van de garage van de maaier gaat zitten. 8)7

Wordt er een beetje moedeloos van en (zoals ik al zei) kan het niet goed zijn voor de maaier lijkt mij.
bewegingssensor met een sproeier die kort aanspringt als het oogje activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Davey400 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:32:
@rimave Veel katten houden niet van koffie. Je zou dus koffiedrab kunnen strooien in de buurt van de maaier.
(Onze kat boeit het helemaal niets trouwens.)
Er zijn ook speciale korrels met een geur waar katten niet van houden; bijv. bij een Boerenbond, Welkoop of bouwmarkt.
Schrikdraad is altijd een optie.

En als laatste: waarschijnlijk is ie gewoon die maaier even aan het markeren als de zijne, ik neem aan dat het een kater is. Wel afdoen wat noodzakelijk is maar zorgen dat de geur blijft helpt waarschijnlijk wel. Thuis ga je dat niet doen, maar buiten wellicht een optie.

En dan iets wat mogelijk minder handig is buiten, maar wie weet: eten in de buurt zetten. Een kat zal in de regel zijn etensplek niet bevuilen.
Het is geen kater, maar een poes. Ik zal zo’n ultrasoon ding eens proberen en zag idd dat de Welkoop korrels heeft om katten te weren. Eens kijken wat dat doet. Verplaatsen is ook eigenlijk een laatste optie, omdat het laadsnoer helemaal ingegraven zit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:06
rimave schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:26:

Een avondje op de uitkijk met een fles bier en een Supersoaker?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Joris748 schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:46:
[...]

Een avondje op de uitkijk met een fles bier en een Supersoaker?
Ik heb de poes 1 keer betrapt, maar toen had ik dat niet bij me en was het meer een wtf moment.
Daarna nooit weer op heterdaad betrapt, alleen op camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:59
Grolsch schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:41:
Segway heeft de Navimow X3 Series aangekondigd, iemand nog een H1500E kopen :P

https://navimow.segway.com/nl/product/navimow-x.html

Vooral het kantmaaien is een zwaar pluspunt ten opzichte van met name de i-Serie.

Al is de X3 vooral bedoelt voor grote gazons (1500 ~ 10.000m2)

[Afbeelding]
Zijn er al reviews uit? Een mooie tool dat kantenmaaien. Als dat echt goed werkt hebt je naar je grasveld helemaal geen omkijken meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Sunri5e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:27:
[...]

Zijn er al reviews uit? Een mooie tool dat kantenmaaien. Als dat echt goed werkt hebt je naar je grasveld helemaal geen omkijken meer.
zover ik weet is hij nog niet leverbaar, ik kan nog geen reviews zien.

Beschikbaar vanaf 2025 staat erbij.

Ik zie wel dat de prijzen nu bekend zijn: (Dit is zonder die kantenmaaier).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zKMCBVS.png

Valt me nog niet tegen voor wat je er voor krijgt, als ik moest kiezen op dit moment met onze 1000m2 gras ging ik voor de X315

Maar helaas moet ik nog een paar jaar wachten, de H1500E loopt hier pas net een jaar, en moet nog zeker 4 jaar mee :P

[ Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 24-09-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:59
Grolsch schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:17:
[...]

zover ik weet is hij nog niet leverbaar, ik kan nog geen reviews zien.

Beschikbaar vanaf 2025 staat erbij.

Ik zie wel dat de prijzen nu bekend zijn: (Dit is zonder die kantenmaaier).

[Afbeelding]

Valt me nog niet tegen voor wat je er voor krijgt, als ik moest kiezen op dit moment met onze 1000m2 gras ging ik voor de X315

Maar helaas moet ik nog een paar jaar wachten, de H1500E loopt hier pas net een jaar, en moet nog zeker 4 jaar mee :P
Prijzen van de kantenmaaier zijn nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Sunri5e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:12:
[...]

Niet dat ik weet:

https://www.robbshop.nl/b...jouw-ultieme-partner-voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:17

Cpt-Cholo

I did it again...

Sunri5e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:12:
[...]

En de prijzen voor de kattenmaaier? (Ik vraag het maar voor rimave)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:01
Cpt-Cholo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:55:
[...]

En de prijzen voor de kattenmaaier? (Ik vraag het maar voor rimave)
Ik denk dat dierenliefhebbers hier niet blij mee zijn.

• Peule_P
Peule_P schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:00:

- Husqvarna 430X Nera
- Husqvarna 450X Nera
- Segway Navimow i105E

Inmiddels 2x de originele Husqvarna beugel in bestelling staan, zal eind vd week wel binnen komen.

Maar voor de Navimow i105E heb ik nog geen dergelijk muurbeugel voor de opslag gevonden, alle zoekopdrachten die ik doe komen uit bij (muur)beugels voor de GPS antenne.
Iemand als een dergelijk iets voorbij zien komen voor de Navimow maaiers?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:58
Ik ben aan het kijken voor een robot maaier voor mijn 7.5 are tuin.
Hier is een groot stuk van open gras met een serre, druiven struiken, notenboom en aan de rand frambozen planten.
Ik was aan het kijken naar:
Husqvarna Automower® Garage - 320 NERA, 430X NERA, 450X NERA
Husqvarna EPOS™ RS1 Referentiestation
Husqvarna EPOS™ Plug-in NERA 310E/410XE
Automower® 410XE NERA
totaal: €3.736,00
Heeft iemand een ervaring met deze set? Of een vergelijkbare set-up?

Ben ook aan het kijken naar de Kress versie dat zou
Kress KR171E
Kress thuisgarage KA0110
totaal €2650,00

[ Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-09-2024 14:17 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
7,5 are = dus 750m2, waarom geen Segway Navimow ?

De i108E kost 1300 euro
De H800E kost 1650 euro daar komt dan nog wel 299 voor Vision Fence bij.

Dus voor +- 2000 euro ben je dan klaar in tegenstelling tot 3736,00, dat is bijna de helft, voor (zover ik kan beoordelen) dezelfde functionaliteit.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 22:31
Ik zou zelfs zeggen, betere functionaliteit bij Segway Navimow in vergelijking met de Husqvarna EPOS. Heb ze beide onderzocht vooraleer een Navimow i108 aan te schaffen.

Volgens de Husqvarna garden check is er vanalles wat "niet kan" met GPS RTK in mijn tuin, zoals smalle doorgangen en omheinde hoeken. De Navimow heeft er allemaal geen probleem mee. De verkoper waar ik de Navimow gehaald heb, heeft beide merken in het assortiment. Hij gaf aan dat er nogal wat problemen zijn met die GPS-geleide Husqvarna's en raadde de Navimow aan voor 1/3 van de prijs (wat hem wellicht ook veel marge kost).

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
subsonik schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:23:
Ik zou zelfs zeggen, betere functionaliteit bij Segway Navimow in vergelijking met de Husqvarna EPOS. Heb ze beide onderzocht vooraleer een Navimow i108 aan te schaffen.

Volgens de Husqvarna garden check is er vanalles wat "niet kan" met GPS RTK in mijn tuin, zoals smalle doorgangen en omheinde hoeken. De Navimow heeft er allemaal geen probleem mee. De verkoper waar ik de Navimow gehaald heb, heeft beide merken in het assortiment. Hij gaf aan dat er nogal wat problemen zijn met die GPS-geleide Husqvarna's en raadde de Navimow aan voor 1/3 van de prijs (wat hem wellicht ook veel marge kost).
Mijn dealer in de buurt voert Honda, Kress en Husqvarna als merken. Met pijn in zijn hart gaf hij aan dat Husqvarna de markt aan het verliezen is aan GPS. Husqvarna heeft het te laat gezien en pakt het te langszaam op. Smaak is persoonlijk natuurlijk maar de looks van een husqvarna spreken nog in zijn voordeel. Ben je een beetje IT savvy, maakt uiterlijk niets uit en wil je als bonus mooie rechte banen ga dan voor Kress was zijn verhaal.

• Grolsch
De dealer waar ik mijn Segway weg heb (zelfde als @964C2 ) is ook Husqvarna dealer, en die gaf ook aan nagenoeg geen Husqvarna GPS robots meer te verkopen, alleen maar Segway op dat moment (vorig jaar augustus).

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 21-09 14:21
gjcvro schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:48:
[...]

Dat hangt ook wel van het merk af. Ik vind 3 jaar te kort en ook niet erg duurzaam.

Ik begrijp uit dit topic dat de Husqvarna een beetje de strijd aan het verliezen is, maar 1 ding zie je niet in alle tests en ervaringen terug: de levensduur.
Ik heb hier een ingewikkelde tuin met veel fruitbomen, heggen en hoekjes van ca 2.000 m2. Mijn niet zo hippe automower 420 maait al sinds 2020 zonder noemenswaardige problemen. Na 4 seizoenen 6 dagen in de week 12 uur maaien per dag was onlangs de NiCa batterij versleten. Die is nu vervangen voor een Li-ion batterij. Verder is de automower nog helemaal origneel. Uiteraard m.u.v. de mesjes :+
De mesjes vervang ik 1 of 2x per seizoen.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik zit ook te kijken naar een segway navimow i105 maaier, maar is het nog de moeite waard om dit jaar met een leuke aanbieding een te kopen of is het handiger om te wachten tot na de winter? Komt er een opvolger bijvoorbeeld?

• big bang
jasper2603 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:48:
Ik zit ook te kijken naar een segway navimow i105 maaier, maar is het nog de moeite waard om dit jaar met een leuke aanbieding een te kopen of is het handiger om te wachten tot na de winter? Komt er een opvolger bijvoorbeeld?
Er komt altijd een opvolger, maar niemand weet wanneer (en als ie t wel weet mag ie t niet zeggen :+ ). De rest is koffiedik kijken.

• jasper2603
big bang schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:08:
[...]

Er komt altijd een opvolger, maar niemand weet wanneer (en als ie t wel weet mag ie t niet zeggen :+ ). De rest is koffiedik kijken.
Dacht dat er misschien al iets bekend was over een opvolger bij de mensen die wat meer in dit wereldje zitten

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:58
Net even naar een winkel gegaan welke de H800i verkoopt.
Hij raad de 800 niet aan voor 720m2...

Dan zou het gaan naar een H1500e welke 2100 euro kost + 300euro voor vision kit zit ik aan 2400 euro..
Dan zou ik liever voor H3000 gaan welke de vision kit erin zit voor 2700...
Garage voor de naninow is 200 euro.... zit ik weer rond de 2900 euro of 2600 euro...

Weet iemand hoeveel de 4g subscription kost per jaar..?

Weet iemand of je een stuk beklinkert over kunt voor een tussen tuintje ook te doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Icekiller2k6 op 26-09-2024 16:34 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:17

Cpt-Cholo

I did it again...

Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:24:

Dan zou het gaan naar een H1500e welke 2100 euro kost + 300euro voor vision kit zit ik aan 2400 euro..
Garage voor de naninow is 200 euro.... zit ik weer rond de 2900 euro of 2600 euro...

Weet iemand of je een stuk beklinkert over kunt voor een tussen tuintje ook te doen?
In jouw geval zou ik wachten op de X3-serie. Hij komt eraan in het voorjaar.

• martijn k.

Heb 740 m2 en een i108E. Gaat perfect. Hij maait +-4u, 1,5u laden en vervolgens nog 2,5-3h maaien en hij heeft alles gehad.

Hoezo raden ze hem dan af? Moet makkelijk kunnen. Kan mij niet voorstellen dat de h800 het veel anders doet.

• Rallye
@Icekiller2k6 Van https://segway-navimow.my...4G-Service?language=en_US

Q: How much does it cost per year for the 4G Service?
A:For European users:
€29.99 for one year, €59.8 for two years, €89.7 for three years

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Zowel de I als de H- serie kunnen 20% meer grasoppervlakte aan .
Dus de I & H 800 series kunnen 960 m2 gras maaien. De I 105 serie kan 600 m2 gras aan.
De 1500H dus 1650 m2 gras .

Jouw winkelier geeft dus verkeerde informatie en is meer kruidenier dan goede en eerlijke leverancier van tuinmachines.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• onne
onne schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:59:

Uitgangspunt:
Test 1:
Test 2:

Weer wat verder met het uitsluiten van oorzaken...

Test 3:
Ik heb de adapter en dock van een vriend met dezelfde Worx aangesloten op mijn kabel, en deze geeft ook een rood lampje. Daarmee sluit ik feitelijk uit dat het probleem aan de maaier (zie ook test 2 hierboven) of de adapter + dock ligt.

Lijkt er dus toch op dat het probleem in de kabel zit, ondanks dat de kabeltester aangeeft dat deze in orde is.

Zoeken naar een zwakke plek in honderden meters kabel (welke niet gebroken is) is zoeken naar een speld in een hooiberg ben ik bang. Wat wellicht nog een optie is om een zwaardere voeding aan te sluiten die door de weerstand heen gaat. Ik heb eerder gezien dat deze lader werd aangeraden als alternatief: Meanwell XLG-75-24

Durft iemand zich te wagen aan een inschatting hoe groot de kans is dat dit mijn probleem oplost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
onne schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:43:
[...]

Test 3:
Ik heb de adapter en dock van een vriend met dezelfde Worx aangesloten op mijn kabel, en deze geeft ook een rood lampje. Daarmee sluit ik feitelijk uit dat het probleem aan de maaier (zie ook test 2 hierboven) of de adapter + dock ligt.

Lijkt er dus toch op dat het probleem in de kabel zit, ondanks dat de kabeltester aangeeft dat deze in orde is.

Zoeken naar een zwakke plek in honderden meters kabel (welke niet gebroken is) is zoeken naar een speld in een hooiberg ben ik bang. Wat wellicht nog een optie is om een zwaardere voeding aan te sluiten die door de weerstand heen gaat. Ik heb eerder gezien dat deze lader werd aangeraden als alternatief: Meanwell XLG-75-24

Ook geen goedkoop ding, maar als het mijn probleem verhelpt zeker de investering waard.

Durft iemand zich te wagen aan een inschatting hoe groot de kans is dat dit mijn probleem oplost?
Ik had vorig jaar hetzelfde probleem, ergens kabelbreuk want het werkte niet meer, ellenlang gezocht en niet gevonden.

Ik had 2 opties, nieuwe kabel trekken (meter of 250 denk ik) of een nieuwe robot kopen.
Ik ben voor de laatste optie gegaan, mijn Robomow was al 6 jaar oud en vertoonde al meer mankementen.

Uiteindelijk gekozen voor de Segway H1500E, en dit is de beste investering die ik de afgelopen jaren gedaan heb! _/-\o_

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 12:41
Ik heb een Segway navimow i105e. Deze staat ingesteld op "aanpassend aan het weer" en dan de volgende settings:
Aanpassend aan het weer: aan
Gevoeligheid: lichte regen
Maaitaak uitstellen: Aangepast
Wachttijd: 30 minuten

Echter merk ik nu het herfst wordt en het voornamelijk regent dat zodra het even droog is hij alsnog wilt gaan maaien. Maar vaak staan er dan op bepaalde punten op het gras plassen water.

Ik zit nu te denken om de wachttijd op 6 of 12 uur te zetten maar dan gaat hij dus ook niet maaien als het heel even zacht gerend heeft midden in de zomer. Wat is jullie ervaring en hoe hebben jullie dit ingesteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Vaez schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:20:
Ik he been Segway navimow i105e. Deze staat ingesteld op "aanpassend aan het weer" en dan de volgende settings:
Aanpassend aan het weer: aan
Gevoeligheid: lichte regen
Maaitaak uitstellen: Aangepast
Wachttijd: 30 minuten

Echter merk ik nu het herfst wordt en het voornamelijk regent dat zodra het even droog is hij alsnog wilt gaan maaien. Maar vaak staan er dan op bepaalde punten op het gras plassen water.

Ik zit nu te denken om de wachttijd op 6 of 12 uur te zetten maar dan gaat hij dus ook niet maaien als het heel even zacht gerend heeft midden in de zomer. Wat is jullie ervaring en hoe hebben jullie dit ingesteld?
Heb je er al over nagedacht om pragmatisch de wachttijd verschillend in te stellen voor lente, zomer en herfst?
Kan ook per maand als je dat een betere optie vind. Of afhankelijk van de regenvoorspelling in je weerapp.
Lijkt mij hele kleine moeite via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
Hi,
Het is weer eens tijd voor nieuwe robots hier in de tuin. Van beide robots zijn de basisstations weer eens defect (waarschijnlijk maken ze die prints niet potdicht, nu mieren die zand en vocht hebben meegesleept.)

Ben onderhand wel klaar met dat ouderwetse perimeterdraad.
Zijn er momenteel al goede robots op GPS?
Ik zag de segway E serie, heeft iemand die al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Grolsch schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:35:
[...]

Ik had vorig jaar hetzelfde probleem, ergens kabelbreuk want het werkte niet meer, ellenlang gezocht en niet gevonden.

Ik had 2 opties, nieuwe kabel trekken (meter of 250 denk ik) of een nieuwe robot kopen.
Ik ben voor de laatste optie gegaan, mijn Robomow was al 6 jaar oud en vertoonde al meer mankementen.

Uiteindelijk gekozen voor de Segway H1500E, en dit is de beste investering die ik de afgelopen jaren gedaan heb! _/-\o_
Oh hier een beetje van hetzelfde.
Ook robomow en ook perimeter draad die vervangen moet worden.

Zou je met de segway, met 1 maaier 2 gazons kunnen doen? Dus voor en achter het huis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Technician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:03:
[...]

Oh hier een beetje van hetzelfde.
Ook robomow en ook perimeter draad die vervangen moet worden.

Zou je met de segway, met 1 maaier 2 gazons kunnen doen? Dus voor en achter het huis?
Ja hoor, ik heb zelfs 6 zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Grolsch schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:08:
[...]

Ja hoor, ik heb zelfs 6 zones.
Wordt hier lastig want dan moet hij langs het huis rijden wat ik helemaal bestraat heb (de zijkanten) en ook nog langs allerlei neergezette fietsen en auto’s die er kunnen staan doordeweeks van de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Technician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:52:
[...]

Wordt hier lastig want dan moet hij langs het huis rijden wat ik helemaal bestraat heb (de zijkanten) en ook nog langs allerlei neergezette fietsen en auto’s die er kunnen staan doordeweeks van de kinderen.
Is geen probleem als je een VisionFence op de Navimow installeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Technician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:52:
[...]

Heb ik ook, geen probleem met vision fence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Grolsch schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:16:
[...]

Heb ik ook, geen probleem met vision fence
Geen idee wat het is maar klinkt geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Technician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:52:
[...]

Geen idee wat het is maar klinkt geweldig
Google is your best friend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 13:59
Ik heb geen VisionFence, maar mijn H500 heeft zowel onder de carport als aan de andere kant van het huis dan de referentieantenne behoorlijke problemen met de gps-nauwkeurigheid (afwijkingen van een kleine meter) Voor de achtertuin werkt hij meer dan prima, maar de voortuin lukt me er niet goed genoeg mee.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankRicard op 29-09-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Inmiddels de trotse bezitter van een Segway Navimow i.
Configuratie goed verlopen, maar nu doet zich een vreemd en vervelend verschijnsel voor met de app op iOS en iPadOS:
Deze crasht onmiddelijk nadat deze verbinding maakt met de maaier via bluetooth.
Als BT uit staat is er niets aan de hand en kan ik hem monitoren, maar met BT aan start de app, zoekt de maaier en crashed.
Als audio aan staat dan meldt de maaier ook dat er verbinding is, direct gevolgd door de melding dat de verbinding verbroken is omdat de applicatie dus zichzelf weer sluit.

Zowel iPad als iPhone zijn recent en zijn voorzien van iOS 18.
De Navimow is voorzien van de meest recente updates.

Is er iemand hier bekend met dit verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Navimow Koos heeft een huisje:

YouTube: Koos niet langer unhoused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:35

Sandyman538

SandstorM [148839]

Hier een segway navimow i108. Gras heb ik ingedeeld in 3 zones waarbij in alle richtingen gemaaid mag worden. Mijn wens is dat het op maandag/woensdag/vrijdag gemaaid wordt, maar dan wel alle 3 zones in dezelfde richting. Waar ik nu tegenaan loop dat als op maandag door regen bijvoorbeeld maar 1 zone gemaaid wordt, hij op woensdag die zone in een andere richting gaat maaien ten opzichte van de andere 2 zones. Ik wil graag dat hij alle zones op dezelfde manier maait op de woensdag. Zoiets kan ik in de instellingen niet vinden, alleen dat als een zone voltooid is hij de volgende keer een andere richting kiest (maar dat wil ik dus eigenlijk niet op die manier). Iemand die hier een oplossing voor weet?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbchevron
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik volg al een tijdje dit forum, Aangezien mijn zitmaaier nu de brui er aan heeft gegeven, overwegen we over te stappen op een robotmaaier. Hoewel veel vragen beantwoord worden in de diverse reacties, heb ik toch nog wel wat vragen.
We hebben een perceel van 3500 m2 deels grenzend aan het water en de te maaien gazons zijn gescheiden door een lange oprit met bloemperken. de gescheiden gazons zal tegenwoordig geen groot probleem meer zijn. de gazons langs het water zie ik wel al een risico, zeker als je kiest voor bijvoorbeeld een Segway. (GPS). Ook moet er gemaaid worden rond om een schuur met een dakhoogte van 10 meter (is er dan nog ontvangst). Een dealer in de buurt heeft zelf de stihl robotmaaiers rijden, maar die zijn al twee keer in het water verdwenen. Iets waar ik niet op zit te wachten.
Resteert mij één vraag, kan een robotmaaier over weg met het lange gras na een winter, of maaien jullie het jaar rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
Heb een segway 108 op het oog, maar is de ontvangst (GPS) ok onder een boom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
De maaier zelf hoeft niet persé altijd ontvangst te hebben; op basis van zijn eigen acties bepaalt ie zelf ook waar ie op dat moment zou moeten zijn, ook al valt de GPS (eigenlijk GNSS, want niet beperkt tot GPS alleen) tussendoor volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:55

bjp

valt er iets te doen zoals kleine afscheiding om te vermijden dat hij _te_ gemakkelijk het water in rijd?

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
onne schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:43:
[...]

Test 3:

Volgende hoofdstuk..

Test 4
Weerstand gemeten. Ik ben niet zo technisch, maar gok dat dit teveel weerstand is, dus ergens een beschadiging in de draad, correct? Is het nog zinvol om een zwaardere adapter te proberen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4E9os79QzFUf9e6P9mJoIykeHYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kAtusUrlOiwnmIUXGMIHnnd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
9 Ohm is niet heel veel, maar wel veel voor een zuivere koperdraad.
Het is weer veel te weinig voor een echte onderbreking.
Zorg dat je goed (schoon) contact maakt en controleer ter referentie eens wat de meter meet als je de contactpunten direct tegen elkaar aan houdt. De waarde die je dan krijgt mag je nog aftrekken van wat je van de draad zelf meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
Davey400 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:48:
9 Ohm is niet heel veel, maar wel veel voor een zuivere koperdraad.
Het is weer veel te weinig voor een echte onderbreking.
Zorg dat je goed (schoon) contact maakt en controleer ter referentie eens wat de meter meet als je de contactpunten direct tegen elkaar aan houdt. De waarde die je dan krijgt mag je nog aftrekken van wat je van de draad zelf meet.
Dank, voor de duidelijkheid, er staat geen puntje tussen. Dus 942 op stand 2k.

Inderdaad niet gebroken, dus dat maakt het extra lastig/onmogelijk de zwakke plek te vinden.

Zou een zwaardere voeding nog verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Oh, stofje op het display.
Dan is je draad echt stuk.
942 is véél te hoog.
Wat je zou kunnen doen is een leiding-tracker aanschaffen, die zijn er voor een paar tientjes.
Aan het begin sluit je de signaalgever aan, en vervolgens volg je de plek waar de draad zit.

Als alternatief kun je op strategische plekken de draad doorknippen, meten en weer vastmaken. Dat zorgt wel voor nog meer koppelingen en dus potentiële risico, maar per meting halveer je het segment waar het probleem zit en kom je dus vrij snel dichterbij.
Met één kanttekening: dit werkt goed als er maar één breuk is. Heb je er meer dan euh, Succes. 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
Davey400 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:46:
Oh, stofje op het display.
Dan is je draad echt stuk.
942 is véél te hoog.
Wat je zou kunnen doen is een leiding-tracker aanschaffen, die zijn er voor een paar tientjes.
Aan het begin sluit je de signaalgever aan, en vervolgens volg je de plek waar de draad zit.

Als alternatief kun je op strategische plekken de draad doorknippen, meten en weer vastmaken. Dat zorgt wel voor nog meer koppelingen en dus potentiële risico, maar per meting halveer je het segment waar het probleem zit en kom je dus vrij snel dichterbij.
Met één kanttekening: dit werkt goed als er maar één breuk is. Heb je er meer dan euh, Succes. 🤪
Dank voor het meedenken! Testen met kabeltester heb ik al gedaan, zie eerdere posts. Die geeft aan dat de kabel niet gebroken is (wat feitelijk ook zo is) dus daarmee het zwakke punt zoeken is volgens mij niet mogelijk. De AM radio truc heb ik ook geprobeerd, maar dat geluid is niet consistent en kan ik niks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
Ik denk erover om op mijn landroid m500+ een extra draad te leggen, en deze dan met een relais te schakelen. Ik heb namelijk een paar hoekjes waar de maaier vaak in terecht komt en daar mijn gras verruineerd. Met een extra kort door de bocht lus, zou ik dat willen voorkomen. Iemand hetzelfde idee gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davey400
onne schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

Dank voor het meedenken! Testen met kabeltester heb ik al gedaan, zie eerdere posts. Die geeft aan dat de kabel niet gebroken is (wat feitelijk ook zo is) dus daarmee het zwakke punt zoeken is volgens mij niet mogelijk. De AM radio truc heb ik ook geprobeerd, maar dat geluid is niet consistent en kan ik niks mee.
Wat ik lees is dat je met een kabeltester alleen hebt geprobeerd om te testen of er van het begin naar het eind een verbinding is. Die is er, getuige ook de multimeter-test.
Die multimeter geeft echter ook aan dat de verbinding brak is; de weerstand is véél te hoog voor koper. (Minimaal een factor 100.) Dat betekent dus minimaal 1 breuk.

Dan hou je toch echt maar 2 opties over:
1: je spoort de breuk op.
2: je vervangt de draad.

Om te testen of optie 2 werkt kun je de test die je al eens hebt gedaan met de korte lus herhalen met een lus met de juiste lengte.

Als je twijfelt over de weerstand die een koperdraad zou moeten hebben controleer dan eens de weerstand van een koperdraad op de rol.
(Dat die een spoel vormt zal voor het meten van de weerstand met een gelijkspanning geen merkbaar effect hebben.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onne
Davey400 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:13:
[...]

Wat ik lees is dat je met een kabeltester alleen hebt geprobeerd om te testen of er van het begin naar het eind een verbinding is. Die is er, getuige ook de multimeter-test.
Die multimeter geeft echter ook aan dat de verbinding brak is; de weerstand is véél te hoog voor koper. (Minimaal een factor 100.) Dat betekent dus minimaal 1 breuk.

Dan hou je toch echt maar 2 opties over:
1: je spoort de breuk op.
2: je vervangt de draad.

Om te testen of optie 2 werkt kun je de test die je al eens hebt gedaan met de korte lus herhalen met een lus met de juiste lengte.

Als je twijfelt over de weerstand die een koperdraad zou moeten hebben controleer dan eens de weerstand van een koperdraad op de rol.
(Dat die een spoel vormt zal voor het meten van de weerstand met een gelijkspanning geen merkbaar effect hebben.)
Dank voor je tips! Ik heb er vanochtend nog 1x een gooi naar gedaan en het is gelukt, groen lampje!!

Uiteindelijk heb ik de kabel op 3 strategische plaatsen doorgeknipt (1 bestaande reparatie en 2 nieuwe knipjes) en zo nagegaan in welk gebied de weerstand slecht was.

Op die manier kunnen terug herleiden naar en gebied van 15 meter. Daar wilde ik de kabel geheel vervangen, toen ik die eruit trok brak hij op 1 plek. De kabel is daar opgezwollen en wit van binnen. Dat stukje (dus niet de hele 15 meter gelukkig) vervangen en het werkt weer 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
Er zijn deze dagen weer Prime deals. Dus wellicht dat de Navimow ook weer aan bod komt.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
virtualJac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:58:
Er zijn deze dagen weer Prime deals. Dus wellicht dat de Navimow ook weer aan bod komt.
Zit er ook op te hopen, maar lijkt er niet op helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 13:36
virtualJac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:58:
Alles voor de Navimow zit wel in de prima, behalve de maaier zelf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 12:41
https://segway-navimow.my...ed-2024-10?language=en_US nieuwe update voor de segway navimow, nog geen api maar wel integratie met Alexa, zelf getest en lijkt goed te werken. Hopelijk komen ze snel met een api voor home assistant integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik heb al een kleine 7 jaar een robomow rs615u die ik met behulp van dit forum in een nogal aparte opstelling gekregen had. Nu heeft hij een zomer en winter niet gereden wegens een kleine issue (duwsensor kapot) en daarna een defecte batterij.
Sinds augustus een nieuwe batterij en druksensor en de draad opnieuw gelegd want wegens groter wordende begroeiing en een extra ingegraven trampoline kwam hij op sommige plaatsen niet meer door.
Ik heb echter de indruk dat hij dommer geworden is ofzo? Hij blijft zich altijd vastrijden op dezelfde plaatsen en geeft ook sneller op. Soms komt hij in een hoek de draad tegen, gaat in twee of 3 keer achteruit, draait zich en komt de draad weer tegen en zegt dan "basis station zoeken". Soms komt hij de draad tegen, stopt en rijdt terug naar huis. Vaak rijdt hij bij het starten meteen weer zijn station op en begint dan wat te wroeten.

Aaanyhow, ik ging opzoek naar een draadloze oplossing maar ik heb wel wat beperkingen zoals redelijk wat bomen en een lager gelegen stuk gazon waar je potentieel anderhalve meter naar beneden kan donderen. Mijn gazon ligt ook in een U vorm rondom mijn huis.
Ik had al wat rondgekeken en gelezen dat RTK GPs het niet zo goed doet met een bosrijke omgeving en u shaped gazon waar je station potentieel 25+ meter van een maaizone ligt. Voorts was de reden dat ik ben geswitched naar een rs615u dat deze niet van die flinterdunne scheermesjes had maar eerder heavy duty messen die wel eens over een takje of een kastanje konden rijden
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.eo7tR0ShHslbcuCOjoXK-wHaHa%26pid%3DApi&f=1&ipt=ff46d5bce34b1ea01c5b0135480ba70f0bb145f71a63e1bb4d61cbbc7440c43d&ipo=images
Ik had de ecovacs goat g1 gezien maar ben niet zeker of hun AIVI 3D niet gewoon RTK + een boundary camera is en alle reviews op yt lijken sponsored of in een bijna ideale omgeving
De ecovacs goat gx600 zou in theorie een optie zijn (minus de hoogte drop) maar amazon staat vol met foto's van het camera only systeem dat toch faalt en maaiers die in een vijver ofzo liggen
De hookii moet zich nog bewijzen denk ik (en leverbaar worden)
De Dreame A1 is ook een Lidar/Slam robot denk ik alhoewel dit betwist wordt op fora en ook daar lijken de reviews allemaal sponsored of verdoken reclame

Zijn er dus nog andere robotmaaiers die 1. in een omgeving met signaal obstakels kunnen werken en 2. niet vies zijn van een takje of kastanje (of er gewoon rond rijden)?
Pagina: 1 ... 64 ... 79 Laatste