Is er iemand gekend met de robotmaaier van Anthbot? Ziet er deftig uit.
https://www.kickstarter.c...al_hits=1&category_id=338
Ik ben deze ook aan het volgen voor evt bij mijn ouders te plaatsen (gazon van 300m².TweakA123 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:26:
☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X
Dit heeft (kijkende naar de vormgeving / marketing) wel heel veel weg van de Hookii welke vorig jaar op kickstarter uit kwam: https://www.kickstarter.c...dar-slam-robot-lawn-mowerTweakA123 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:26:
Ik heb hier met de Navimow geen last meer van, maar mijn Robomow die ik eerder had deed dat ook.rolandmegens schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:47:
Ik heb de Worx Landroid M500 plus (WR165E). Ik merk dat in de hoeken, waar hij scherp moet draaien, hij het gras kapot maakt.
Heeft iemand hier tips voor?
Wat ik kon vinden was eventueel van die spike banden, maar die zijn zo'n 60-70 euro, dus hoopte dat er ook een goedkopere oplossing voor was
[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 12-09-2024 07:58 ]
Ik doe dit net zoals grolsch ook met kippengaas. Daarnaast heb ik een aantal bochten heb ik aangepast. De bocht laat ik dan iets naar binnen/buiten laten lopen zodat de scherpe hoek er uit is.rolandmegens schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:47:
Ik heb de Worx Landroid M500 plus (WR165E). Ik merk dat in de hoeken, waar hij scherp moet draaien, hij het gras kapot maakt.
Heeft iemand hier tips voor?
Wat ik kon vinden was eventueel van die spike banden, maar die zijn zo'n 60-70 euro, dus hoopte dat er ook een goedkopere oplossing voor was
Ik heb vorige maand een 2dehands RC308 gekocht voor 60 euro op marktplaatsStef CB schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:15:
[...]
Heb je toevallig niet de robomow rc308u 201? Ik zoek een 2ehands laadstation gezien mijn kapot is
Kool maar vast we handmaaier bij, want die rc308 gaaf gegarandeerd kapot. Troep is het, is mijn ervaring althans.Xanthine schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:51:
[...]
Ik heb vorige maand een 2dehands RC308 gekocht voor 60 euro op marktplaatsZoveel mensen die niet snappen hoe zo'n toestel werkt en gaan klagen dat het toestel slecht is. Hij kwam met oplaadstation en zelfs nog een nieuwe rol grensdraad en 3 zakjes met pinnen! Rijdt intussen al een maand lang rond 2-3x per dag en geen enkel probleem.
Koopje van het jaar!
Ik heb deze recent gekocht. Sim kaart zit er al in en kan naar mijn weten niet vervangen worden.Peule_P schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:04:
Iemand ervaring met de Navimow Access+ module voor de i-reeks?
Hoe zit het met een subscription? Of moet er een SIM kaart in? Kan dit nergens duidelijk vinden enkel de initiële aanschafprijs van €99,-.
Ben aan het zoeken geweest en allemaal boven de 100 euroXanthine schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:51:
[...]
Ik heb vorige maand een 2dehands RC308 gekocht voor 60 euro op marktplaatsZoveel mensen die niet snappen hoe zo'n toestel werkt en gaan klagen dat het toestel slecht is. Hij kwam met oplaadstation en zelfs nog een nieuwe rol grensdraad en 3 zakjes met pinnen! Rijdt intussen al een maand lang rond 2-3x per dag en geen enkel probleem.
Koopje van het jaar!
☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X
Vind ook dat er zeer veel reclame voorbij komt voor een onbekende robotmaaier.Stef CB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:45:
[...]
Ik ben deze ook aan het volgen voor evt bij mijn ouders te plaatsen (gazon van 300m².
Ik heb de neomow x al besteld
Maar ik vind dat ze nogal veel gesponsorde reclame maken via verschillende accounts etc.
Wel heb ik gezien dat ze ook al een andere robotmaaier hebben?
Als je er 1 op het oog hebt, zoek je online de handleiding op en meestal staat daar heel duidelijk in beschreven hoe je zo'n ding aan de gang krijgt.Rallye schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:41:
@Xanthine @martijn k. Voor mensen die nog nadenken over de aanschaf van zo’n maaier blijft jullie beschrijving wat oppervlakkig. Wat moet je aan dat ding begrijpen zodat je hem aan de gang krijgt? Wat gaat er zo snel aan stuk (of niet)?
9 jaar en nu aan je 4e maaier toe? dus de lifespan is iets van 3 jaar voor een robotmaaier?martijn k. schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:19:
[...]
Als je er 1 op het oog hebt, zoek je online de handleiding op en meestal staat daar heel duidelijk in beschreven hoe je zo'n ding aan de gang krijgt.
Ik heb nu 9 jaar robotmaaiers. Bij de eerste 2 (beide robomow) kreeg ik hele vreemde problemen. Valse bots detecties, grensdraad negeren. De helpdesk of reparatie heeft daarbij niets geholpen.
Daarna een gardena. Die beviel erg goed, domste robotmaaier ooit, maar liep altijd. Totdat de wiellagers eruit lagen. Wij hebben een langharige hond, en de hondenharen kunnen hier zeker een oorzaak van zijn. Die maaier hield het 3 seizoenen vol, na reparatie slechts nog 1 seizoen erbij kunnen doen. Weer lagers eruit van de wiel motoren.
Nu een segway i108E (heb 740m2 gras) sinds een maand, mooiste techniek die ik tot nu toe heb gezien. Maar hoe lang hij meegaat, tsja, aanzien.
Eerste robomow ging net na de garantie periode van 2 jaar stuk. Dacht vervolgens slim te zijn, koop er weer 1 met 5 jaar garantie (was een actie).gjcvro schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:48:
[...]
9 jaar en nu aan je 4e maaier toe? dus de lifespan is iets van 3 jaar voor een robotmaaier?
Ik ben benieuwd wat het voordeel is van de module. Momenteel heb ik in de hele tuin wifi dekking.Tiemen92 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:38:
[...]
Ik heb deze recent gekocht. Sim kaart zit er al in en kan naar mijn weten niet vervangen worden.
Na een jaar ga je een subscription van €30/jaar betalen dacht ik.
Dan heeft de module weinig voordelen, alleen het anti diefstal systeem werkt niet op WIFI.Hefje schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:05:
[...]
Ik ben benieuwd wat het voordeel is van de module. Momenteel heb ik in de hele tuin wifi dekking.
[ Voor 18% gewijzigd door Peule_P op 17-09-2024 13:02 ]
Voor 3 tientjes kun je je geen buil vallen .Peule_P schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:00:
Nu de herfst er weer aan komt en de maaiers over een maand of wat de opslag in gaan ben ik op zoek naar een paar goede muurbeugels zodat ze niet op de grond in de weg staan.
Iemand tips of links naar goede muurbeugels voor:
- Husqvarna 430X Nera
- Husqvarna 450X Nera
- Segway Navimow i105E
Husqvarna heeft deze in het assortiment zie ik, iemand ervaring mee?
https://www.husqvarna.com/nl/opslag/automower-opberghaak/
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
[ Voor 71% gewijzigd door onne op 18-09-2024 19:16 ]
Klopt ja, bij een kabelbreuk zou ik “missing wire” verwachten.Rallye schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:08:
De foutmeldingen lijken erop te wijzen dat hij denkt dat hij de perimeter verlaat?
In dit topic ging het laatst al over die aanbieding.Ghoogen schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:05:
Heeft iemand ervaring met kress robotmaaiers.
En dan in het bijzonder de Kress Nano KR101E 1.000m2 met Wifi en Bluetooth.
Deze is in de aanbieding voor de helft van de prijs.
Ik kan er weinig over vinden.
It's time to play the music, it's time to light the lights
[ Voor 8% gewijzigd door onne op 19-09-2024 18:03 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ja zie ik ook, maar zijn er voorgaande jaren wel eens acties geweest?Grolsch schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:30:
Zover ik heb kunnen zien staan de prijzen van de segway vast en zijn ze in nl overal even duur
Met de prime day’s was e i105 €150 afgeprijsd in Duitsland en FrankrijkDubbelU schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:34:
[...]
Ja zie ik ook, maar zijn er voorgaande jaren wel eens acties geweest?
onne schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:59:
Ik lees mijn vraag van gisteren terug, en het is een nogal onsamenhangend verhaal, nieuwe poging.
Ook heb ik nog wat meer tests gedaan, die vooral nog meer vragen oproepen... Maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Uitgangspunt:Test 1:
- Het laadstation geeft een rood lampje (kabelbreuk)
Test 2:
- Ik heb een kabeltestertje gekocht (een simpele van een paar tientje van Amazon)
- Als ik daarmee de kabel test door de 2 uiteinden uit het laatstation te halen en op de tester aan te sluiten geeft deze aan dat de kabel goed is
- Conclusie: geen kabelbreuk
Met andere woorden, de tests tonen onafhankelijk van elkaar aan dat de kabel, het laadstation en de maaier werken. Maar zodra ik de originele kabel aansluit op het laadstation geeft deze een rood lampje.
- Ik heb een testloop aan het laadstation gemaakt
- Lader geeft een groen lampje
- De maaier daarbinnen aangezet, hij begint te maaien als normaal
- Conclusie: laadstation is OK, maaier is OK
Geen idee wat ik nog meer kan testen, suggesties?
Ik zit al met een schuin oog naar een draadloze vervanging te kijken, maar vind dat natuurlijk zonde van het geld...
Als ik kijk naar de landroid die hier rond rijdt, gekocht voor weinig op marktplaats. Dan denk dat iemand die dit koop met het idee "ik hoef er nooit meer naar om te kijken" het wel handig is om wat puntjes te realiseren.Rallye schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:41:
@Xanthine @martijn k. Voor mensen die nog nadenken over de aanschaf van zo’n maaier blijft jullie beschrijving wat oppervlakkig. Wat moet je aan dat ding begrijpen zodat je hem aan de gang krijgt? Wat gaat er zo snel aan stuk (of niet)?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
bewegingssensor met een sproeier die kort aanspringt als het oogje activeert.rimave schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:26:
Ik zit met een probleem. Eén van mijn twee katten piest over de robotmaaier. Ik heb er over gedacht om de kat voor de maaier te zetten en de maaier er overheen te laten rijden, maar dat kan ik als dierenvriend toch niet over mijn hard verkrijgen. Vervelend is het echter wel en ik denk dat het op den duur ook niet goed voor de maaier kan zijn. Urine is volgens mij best agressief.
De maaier staat al in een garage waarvan ik de zijkanten heb dicht gemaakt. Nadeel daarvan is dat de maaier soms moeite heeft erin en eruit te komen. Ik heb de ingang namelijk bewust ongeveer 5 cm breder (aan beide kanten) dan de maaier gehouden. Zodoende is de kans kleiner dat de maaier weer door de kat besproeit wordt. Toch weet ze de maaier nog steeds te raken.
Is er niet iets van een ‘deur’ wat ik voor de ingang kan maken?
Een stuk plastic ofzo? Maar ik vrees dat de maaier dan niet meer de ingang kan vinden, omdat z’n sensor voorop wat detecteert en hij de ingang dus gaat missen.
Zou verplaatsen van de maaier helpen?
Staat ie daar misschien gewoon verkeerd?
Ik heb trouwens twee katten. De andere heeft geen moeite met de maaier.
Afgezien van het feit dat ie met z’n dikke reet wel op het dak van de garage van de maaier gaat zitten.![]()
Misschien kunnen jullie eens meedenken wat ik hier aan kan doen.
Wordt er een beetje moedeloos van en (zoals ik al zei) kan het niet goed zijn voor de maaier lijkt mij.
Het is geen kater, maar een poes. Ik zal zo’n ultrasoon ding eens proberen en zag idd dat de Welkoop korrels heeft om katten te weren. Eens kijken wat dat doet. Verplaatsen is ook eigenlijk een laatste optie, omdat het laadsnoer helemaal ingegraven zit.Davey400 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:32:
@rimave Veel katten houden niet van koffie. Je zou dus koffiedrab kunnen strooien in de buurt van de maaier.
(Onze kat boeit het helemaal niets trouwens.)
Er zijn ook speciale korrels met een geur waar katten niet van houden; bijv. bij een Boerenbond, Welkoop of bouwmarkt.
Schrikdraad is altijd een optie.
En als laatste: waarschijnlijk is ie gewoon die maaier even aan het markeren als de zijne, ik neem aan dat het een kater is. Wel afdoen wat noodzakelijk is maar zorgen dat de geur blijft helpt waarschijnlijk wel. Thuis ga je dat niet doen, maar buiten wellicht een optie.
En dan iets wat mogelijk minder handig is buiten, maar wie weet: eten in de buurt zetten. Een kat zal in de regel zijn etensplek niet bevuilen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Een avondje op de uitkijk met een fles bier en een Supersoaker?rimave schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:26:
Ik zit met een probleem. Eén van mijn twee katten piest over de robotmaaier. Ik heb er over gedacht om de kat voor de maaier te zetten en de maaier er overheen te laten rijden, maar dat kan ik als dierenvriend toch niet over mijn hard verkrijgen. Vervelend is het echter wel en ik denk dat het op den duur ook niet goed voor de maaier kan zijn. Urine is volgens mij best agressief.
De maaier staat al in een garage waarvan ik de zijkanten heb dicht gemaakt. Nadeel daarvan is dat de maaier soms moeite heeft erin en eruit te komen. Ik heb de ingang namelijk bewust ongeveer 5 cm breder (aan beide kanten) dan de maaier gehouden. Zodoende is de kans kleiner dat de maaier weer door de kat besproeit wordt. Toch weet ze de maaier nog steeds te raken.
Is er niet iets van een ‘deur’ wat ik voor de ingang kan maken?
Een stuk plastic ofzo? Maar ik vrees dat de maaier dan niet meer de ingang kan vinden, omdat z’n sensor voorop wat detecteert en hij de ingang dus gaat missen.
Zou verplaatsen van de maaier helpen?
Staat ie daar misschien gewoon verkeerd?
Ik heb trouwens twee katten. De andere heeft geen moeite met de maaier.
Afgezien van het feit dat ie met z’n dikke reet wel op het dak van de garage van de maaier gaat zitten.![]()
Misschien kunnen jullie eens meedenken wat ik hier aan kan doen.
Wordt er een beetje moedeloos van en (zoals ik al zei) kan het niet goed zijn voor de maaier lijkt mij.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik heb de poes 1 keer betrapt, maar toen had ik dat niet bij me en was het meer een wtf moment.Joris748 schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:46:
[...]
Een avondje op de uitkijk met een fles bier en een Supersoaker?
Zijn er al reviews uit? Een mooie tool dat kantenmaaien. Als dat echt goed werkt hebt je naar je grasveld helemaal geen omkijken meer.Grolsch schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:41:
Segway heeft de Navimow X3 Series aangekondigd, iemand nog een H1500E kopen![]()
https://navimow.segway.com/nl/product/navimow-x.html
Vooral het kantmaaien is een zwaar pluspunt ten opzichte van met name de i-Serie.
Al is de X3 vooral bedoelt voor grote gazons (1500 ~ 10.000m2)
[Afbeelding]
zover ik weet is hij nog niet leverbaar, ik kan nog geen reviews zien.Sunri5e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:27:
[...]
Zijn er al reviews uit? Een mooie tool dat kantenmaaien. Als dat echt goed werkt hebt je naar je grasveld helemaal geen omkijken meer.
[ Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 24-09-2024 12:19 ]
Prijzen van de kantenmaaier zijn nog niet bekend?Grolsch schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:17:
[...]
zover ik weet is hij nog niet leverbaar, ik kan nog geen reviews zien.
Beschikbaar vanaf 2025 staat erbij.
Ik zie wel dat de prijzen nu bekend zijn: (Dit is zonder die kantenmaaier).
[Afbeelding]
Valt me nog niet tegen voor wat je er voor krijgt, als ik moest kiezen op dit moment met onze 1000m2 gras ging ik voor de X315
Maar helaas moet ik nog een paar jaar wachten, de H1500E loopt hier pas net een jaar, en moet nog zeker 4 jaar mee
Niet dat ik weet:Sunri5e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:12:
[...]
Prijzen van de kantenmaaier zijn nog niet bekend?
En de prijzen voor de kattenmaaier? (Ik vraag het maar voor rimave)Sunri5e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:12:
[...]
Prijzen van de kantenmaaier zijn nog niet bekend?
Ik denk dat dierenliefhebbers hier niet blij mee zijn.Cpt-Cholo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:55:
[...]
En de prijzen voor de kattenmaaier? (Ik vraag het maar voor rimave)
Inmiddels 2x de originele Husqvarna beugel in bestelling staan, zal eind vd week wel binnen komen.Peule_P schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:00:
Nu de herfst er weer aan komt en de maaiers over een maand of wat de opslag in gaan ben ik op zoek naar een paar goede muurbeugels zodat ze niet op de grond in de weg staan.
Iemand tips of links naar goede muurbeugels voor:
- Husqvarna 430X Nera
- Husqvarna 450X Nera
- Segway Navimow i105E
Husqvarna heeft deze in het assortiment zie ik, iemand ervaring mee?
https://www.husqvarna.com/nl/opslag/automower-opberghaak/
[ Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-09-2024 14:17 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Mijn dealer in de buurt voert Honda, Kress en Husqvarna als merken. Met pijn in zijn hart gaf hij aan dat Husqvarna de markt aan het verliezen is aan GPS. Husqvarna heeft het te laat gezien en pakt het te langszaam op. Smaak is persoonlijk natuurlijk maar de looks van een husqvarna spreken nog in zijn voordeel. Ben je een beetje IT savvy, maakt uiterlijk niets uit en wil je als bonus mooie rechte banen ga dan voor Kress was zijn verhaal.subsonik schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:23:
Ik zou zelfs zeggen, betere functionaliteit bij Segway Navimow in vergelijking met de Husqvarna EPOS. Heb ze beide onderzocht vooraleer een Navimow i108 aan te schaffen.
Volgens de Husqvarna garden check is er vanalles wat "niet kan" met GPS RTK in mijn tuin, zoals smalle doorgangen en omheinde hoeken. De Navimow heeft er allemaal geen probleem mee. De verkoper waar ik de Navimow gehaald heb, heeft beide merken in het assortiment. Hij gaf aan dat er nogal wat problemen zijn met die GPS-geleide Husqvarna's en raadde de Navimow aan voor 1/3 van de prijs (wat hem wellicht ook veel marge kost).
Dat hangt ook wel van het merk af. Ik vind 3 jaar te kort en ook niet erg duurzaam.gjcvro schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:48:
[...]
9 jaar en nu aan je 4e maaier toe? dus de lifespan is iets van 3 jaar voor een robotmaaier?
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Er komt altijd een opvolger, maar niemand weet wanneer (en als ie t wel weet mag ie t niet zeggenjasper2603 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:48:
Ik zit ook te kijken naar een segway navimow i105 maaier, maar is het nog de moeite waard om dit jaar met een leuke aanbieding een te kopen of is het handiger om te wachten tot na de winter? Komt er een opvolger bijvoorbeeld?
Dacht dat er misschien al iets bekend was over een opvolger bij de mensen die wat meer in dit wereldje zittenbig bang schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:08:
[...]
Er komt altijd een opvolger, maar niemand weet wanneer (en als ie t wel weet mag ie t niet zeggen). De rest is koffiedik kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Icekiller2k6 op 26-09-2024 16:34 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
In jouw geval zou ik wachten op de X3-serie. Hij komt eraan in het voorjaar.Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:24:
Net even naar een winkel gegaan welke de H800i verkoopt.
Hij raad de 800 niet aan voor 720m2...
Dan zou het gaan naar een H1500e welke 2100 euro kost + 300euro voor vision kit zit ik aan 2400 euro..
Dan zou ik liever voor H3000 gaan welke de vision kit erin zit voor 2700...
Garage voor de naninow is 200 euro.... zit ik weer rond de 2900 euro of 2600 euro...
Weet iemand hoeveel de 4g subscription kost per jaar..?
Weet iemand of je een stuk beklinkert over kunt voor een tussen tuintje ook te doen?
Heb 740 m2 en een i108E. Gaat perfect. Hij maait +-4u, 1,5u laden en vervolgens nog 2,5-3h maaien en hij heeft alles gehad.Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:24:
Dan zou het gaan naar een H1500e welke 2100 euro kost + 300euro voor vision kit zit ik aan 2400 euro..
Garage voor de naninow is 200 euro.... zit ik weer rond de 2900 euro of 2600 euro...
Weet iemand of je een stuk beklinkert over kunt voor een tussen tuintje ook te doen?
Zowel de I als de H- serie kunnen 20% meer grasoppervlakte aan .Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:24:
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Weer wat verder met het uitsluiten van oorzaken...onne schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:59:
Ik lees mijn vraag van gisteren terug, en het is een nogal onsamenhangend verhaal, nieuwe poging.
Ook heb ik nog wat meer tests gedaan, die vooral nog meer vragen oproepen... Maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Uitgangspunt:Test 1:
- Het laadstation geeft een rood lampje (kabelbreuk)
Test 2:
- Ik heb een kabeltestertje gekocht (een simpele van een paar tientje van Amazon)
- Als ik daarmee de kabel test door de 2 uiteinden uit het laatstation te halen en op de tester aan te sluiten geeft deze aan dat de kabel goed is
- Conclusie: geen kabelbreuk
Met andere woorden, de tests tonen onafhankelijk van elkaar aan dat de kabel, het laadstation en de maaier werken. Maar zodra ik de originele kabel aansluit op het laadstation geeft deze een rood lampje.
- Ik heb een testloop aan het laadstation gemaakt
- Lader geeft een groen lampje
- De maaier daarbinnen aangezet, hij begint te maaien als normaal
- Conclusie: laadstation is OK, maaier is OK
Geen idee wat ik nog meer kan testen, suggesties?
Ik zit al met een schuin oog naar een draadloze vervanging te kijken, maar vind dat natuurlijk zonde van het geld...
Ik had vorig jaar hetzelfde probleem, ergens kabelbreuk want het werkte niet meer, ellenlang gezocht en niet gevonden.onne schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:43:
[...]
Weer wat verder met het uitsluiten van oorzaken...
Test 3:
Ik heb de adapter en dock van een vriend met dezelfde Worx aangesloten op mijn kabel, en deze geeft ook een rood lampje. Daarmee sluit ik feitelijk uit dat het probleem aan de maaier (zie ook test 2 hierboven) of de adapter + dock ligt.
Lijkt er dus toch op dat het probleem in de kabel zit, ondanks dat de kabeltester aangeeft dat deze in orde is.
Zoeken naar een zwakke plek in honderden meters kabel (welke niet gebroken is) is zoeken naar een speld in een hooiberg ben ik bang. Wat wellicht nog een optie is om een zwaardere voeding aan te sluiten die door de weerstand heen gaat. Ik heb eerder gezien dat deze lader werd aangeraden als alternatief: Meanwell XLG-75-24
Ook geen goedkoop ding, maar als het mijn probleem verhelpt zeker de investering waard.
Durft iemand zich te wagen aan een inschatting hoe groot de kans is dat dit mijn probleem oplost?
Heb je er al over nagedacht om pragmatisch de wachttijd verschillend in te stellen voor lente, zomer en herfst?Vaez schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:20:
Ik he been Segway navimow i105e. Deze staat ingesteld op "aanpassend aan het weer" en dan de volgende settings:
Aanpassend aan het weer: aan
Gevoeligheid: lichte regen
Maaitaak uitstellen: Aangepast
Wachttijd: 30 minuten
Echter merk ik nu het herfst wordt en het voornamelijk regent dat zodra het even droog is hij alsnog wilt gaan maaien. Maar vaak staan er dan op bepaalde punten op het gras plassen water.
Ik zit nu te denken om de wachttijd op 6 of 12 uur te zetten maar dan gaat hij dus ook niet maaien als het heel even zacht gerend heeft midden in de zomer. Wat is jullie ervaring en hoe hebben jullie dit ingesteld?
Oh hier een beetje van hetzelfde.Grolsch schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:35:
[...]
Ik had vorig jaar hetzelfde probleem, ergens kabelbreuk want het werkte niet meer, ellenlang gezocht en niet gevonden.
Ik had 2 opties, nieuwe kabel trekken (meter of 250 denk ik) of een nieuwe robot kopen.
Ik ben voor de laatste optie gegaan, mijn Robomow was al 6 jaar oud en vertoonde al meer mankementen.
Uiteindelijk gekozen voor de Segway H1500E, en dit is de beste investering die ik de afgelopen jaren gedaan heb!
Ja hoor, ik heb zelfs 6 zones.Technician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:03:
[...]
Oh hier een beetje van hetzelfde.
Ook robomow en ook perimeter draad die vervangen moet worden.
Zou je met de segway, met 1 maaier 2 gazons kunnen doen? Dus voor en achter het huis?
Wordt hier lastig want dan moet hij langs het huis rijden wat ik helemaal bestraat heb (de zijkanten) en ook nog langs allerlei neergezette fietsen en auto’s die er kunnen staan doordeweeks van de kinderen.
Is geen probleem als je een VisionFence op de Navimow installeertTechnician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:52:
[...]
Wordt hier lastig want dan moet hij langs het huis rijden wat ik helemaal bestraat heb (de zijkanten) en ook nog langs allerlei neergezette fietsen en auto’s die er kunnen staan doordeweeks van de kinderen.
Heb ik ook, geen probleem met vision fenceTechnician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:52:
[...]
Geen idee wat het is maar klinkt geweldigGrolsch schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:16:
[...]
Heb ik ook, geen probleem met vision fence
Google is your best friendTechnician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:52:
[...]
Geen idee wat het is maar klinkt geweldig
[ Voor 4% gewijzigd door FrankRicard op 29-09-2024 21:42 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Volgende hoofdstuk..onne schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:43:
[...]
Weer wat verder met het uitsluiten van oorzaken...
Test 3:
Ik heb de adapter en dock van een vriend met dezelfde Worx aangesloten op mijn kabel, en deze geeft ook een rood lampje. Daarmee sluit ik feitelijk uit dat het probleem aan de maaier (zie ook test 2 hierboven) of de adapter + dock ligt.
Lijkt er dus toch op dat het probleem in de kabel zit, ondanks dat de kabeltester aangeeft dat deze in orde is.
Zoeken naar een zwakke plek in honderden meters kabel (welke niet gebroken is) is zoeken naar een speld in een hooiberg ben ik bang. Wat wellicht nog een optie is om een zwaardere voeding aan te sluiten die door de weerstand heen gaat. Ik heb eerder gezien dat deze lader werd aangeraden als alternatief: Meanwell XLG-75-24
Durft iemand zich te wagen aan een inschatting hoe groot de kans is dat dit mijn probleem oplost?
Dank, voor de duidelijkheid, er staat geen puntje tussen. Dus 942 op stand 2k.Davey400 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:48:
9 Ohm is niet heel veel, maar wel veel voor een zuivere koperdraad.
Het is weer veel te weinig voor een echte onderbreking.
Zorg dat je goed (schoon) contact maakt en controleer ter referentie eens wat de meter meet als je de contactpunten direct tegen elkaar aan houdt. De waarde die je dan krijgt mag je nog aftrekken van wat je van de draad zelf meet.
Dank voor het meedenken! Testen met kabeltester heb ik al gedaan, zie eerdere posts. Die geeft aan dat de kabel niet gebroken is (wat feitelijk ook zo is) dus daarmee het zwakke punt zoeken is volgens mij niet mogelijk. De AM radio truc heb ik ook geprobeerd, maar dat geluid is niet consistent en kan ik niks mee.Davey400 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:46:
Oh, stofje op het display.
Dan is je draad echt stuk.
942 is véél te hoog.
Wat je zou kunnen doen is een leiding-tracker aanschaffen, die zijn er voor een paar tientjes.
Aan het begin sluit je de signaalgever aan, en vervolgens volg je de plek waar de draad zit.
Als alternatief kun je op strategische plekken de draad doorknippen, meten en weer vastmaken. Dat zorgt wel voor nog meer koppelingen en dus potentiële risico, maar per meting halveer je het segment waar het probleem zit en kom je dus vrij snel dichterbij.
Met één kanttekening: dit werkt goed als er maar één breuk is. Heb je er meer dan euh, Succes. 🤪
Wat ik lees is dat je met een kabeltester alleen hebt geprobeerd om te testen of er van het begin naar het eind een verbinding is. Die is er, getuige ook de multimeter-test.onne schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:34:
[...]
Dank voor het meedenken! Testen met kabeltester heb ik al gedaan, zie eerdere posts. Die geeft aan dat de kabel niet gebroken is (wat feitelijk ook zo is) dus daarmee het zwakke punt zoeken is volgens mij niet mogelijk. De AM radio truc heb ik ook geprobeerd, maar dat geluid is niet consistent en kan ik niks mee.
Dank voor je tips! Ik heb er vanochtend nog 1x een gooi naar gedaan en het is gelukt, groen lampje!!Davey400 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:13:
[...]
Wat ik lees is dat je met een kabeltester alleen hebt geprobeerd om te testen of er van het begin naar het eind een verbinding is. Die is er, getuige ook de multimeter-test.
Die multimeter geeft echter ook aan dat de verbinding brak is; de weerstand is véél te hoog voor koper. (Minimaal een factor 100.) Dat betekent dus minimaal 1 breuk.
Dan hou je toch echt maar 2 opties over:
1: je spoort de breuk op.
2: je vervangt de draad.
Om te testen of optie 2 werkt kun je de test die je al eens hebt gedaan met de korte lus herhalen met een lus met de juiste lengte.
Als je twijfelt over de weerstand die een koperdraad zou moeten hebben controleer dan eens de weerstand van een koperdraad op de rol.
(Dat die een spoel vormt zal voor het meten van de weerstand met een gelijkspanning geen merkbaar effect hebben.)
there's no tweak without the tweaker
Zit er ook op te hopen, maar lijkt er niet op helaas..virtualJac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:58:
Er zijn deze dagen weer Prime deals. Dus wellicht dat de Navimow ook weer aan bod komt.
Alles voor de Navimow zit wel in de prima, behalve de maaier zelfvirtualJac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:58:
Er zijn deze dagen weer Prime deals. Dus wellicht dat de Navimow ook weer aan bod komt.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq