Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 65 ... 74 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-06 16:21
Dit is mijn eerste jaar met een robotmaaier. Tot wanneer laat je hem maaien? Staat hij bij jullie al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:47
Rallye schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:29:
Dit is mijn eerste jaar met een robotmaaier. Tot wanneer laat je hem maaien? Staat hij bij jullie al binnen?
Tot het gras stopt met groeien of de grond te nat wordt om hem rond te laten rijden. Wat het eerste komt >:)

Wel de maaihoogte iets hoger gezet.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-04 13:37
Rallye schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:29:
Die van mij staat al een dikke week binnen.
Ik ga binnenkort nog een rondje met de zitmaaier en dan is het gedaan.

Er liggen teveel takjes en fruit en dat vind een robotmaaier niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51

YJB

Zo gauw de grondtemperatuur beneden 10c komt groeit het gras niet meer.
Die van ons staat al een maand binnen, maar het vriest hier dan ook al zeer regelmatig een paar graden 's-nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
Hier op het zand in zuid-oost Brabant groeit het gras nog (welliswaar minder hard) en ik heb hem dus nog gewoon aan het maaien. Als ik de stukken die ik met de kantenmaaier pak niet meer hoef te doen gaat ie naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik verwacht dat mijn maaier nog wel tot in november blijft maaien, dan even schoonmaken en februari weer verder. Temperaturen blijven vrij hoog, dus dan groeit het gras gewoon door. Hij maait wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-06 09:13
RonaldPr schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:10:
[...]

Er liggen teveel takjes en fruit en dat vind een robotmaaier niet fijn.
Speak for your own robotmaaier. 😁
Onze vorige was een Robomow met van die grote messen en die ging echt overal dwars doorheen, peren, pruimen, alles tot pulp.
Walnoten en takken werden mooi in stukjes gehakt.
Hij had andere nukken, maar hindernissen bestonden niet.
Probeerde zelfs bomen om te duwen en buitenkleden op plekken waar ie niet hoorde te komen nam ie ook gewoon mee. 🤪

De vervanger (een Segway 🥰) is wat dat betreft een enorm contrast, zeg maar lomp versus subtiel. Die ontwijkt alles waar ie over twijfelt. En mag ook vandaag zijn baantjes weer lopen.

Zolang we zien dat het effect heeft en het gras niet te modderig of echt koud wordt gaat ie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:53
DanTm schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:57:
Ik verwacht dat mijn maaier nog wel tot in november blijft maaien, dan even schoonmaken en februari weer verder. Temperaturen blijven vrij hoog, dus dan groeit het gras gewoon door. Hij maait wel minder.
Precies, vorig jaar veel te vroeg binnen gehaald (half Oktober) waardoor het gras in de winter echt te hoog was en het er niet uitzag.

Ik laat hem nu gewoon 1 a 2x in de week alles maaien en hou het zelf even in de gate.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Davey400 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:59:
[...]

Onze vorige was een Robomow met van die grote messen en die ging echt overal dwars doorheen, peren, pruimen, alles tot pulp.
Probeerde zelfs bomen om te duwen en buitenkleden op plekken waar ie niet hoorde te komen nam ie ook gewoon mee. 🤪

De vervanger (een Segway 🥰) is wat dat betreft een enorm contrast, zeg maar lomp versus subtiel. Die ontwijkt alles waar ie over twijfelt. En mag ook vandaag zijn baantjes weer lopen.

Zolang we zien dat het effect heeft en het gras niet te modderig of echt koud wordt gaat ie door.
Ja, de Robomow die was ik even vergeten.
Dat is meer een hakselaar met zijn mes.

Mijn eerste robot was een Belrobotics Parcmow, dat was ook een beest en die had ook nergens moeite mee ondanks dat hij met mesjes maaide.
Maar de prijzen van de onderdelen waren me veel te hoog en hij was ontilbaar dus die is er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Davey400 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:59:
[...]

zie mijn vraag wat hoger, bestaat er nu echt niets meer zoals de robomow RS serie? ik heb een tuin die geregeld wel takjes, eikels, kastanjes, katjes en dergelijke heeft liggen en die was echt wel handing om niet alle dagen te moeten harken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:08
De Navimow i108 gaat in winterslaap, doen jullie het laadstation en de GPS ontvanger ook naar binnen? Lijkt me wat overdreven maar staat wel in de FAQ...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 18:44

bjp

naar mijn gevoel: best alles idd. Je hebt zo van die vervelende slakken of mieren en zo, die er graag zouden in gaan wonen ;)

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Ik was het ook wel van plan.
Warm/koud/vorst/condensvorming. Het is op zijn minst niet bevorderlijk en voor mij een kleine moeite.

(Bij de Robomow heb ik trouwens dock altijd wel laten staan (in zijn huisje) en de voeding gewoon aan gelaten; die was net zo duur en heeft het langer overleefd dan de maaier zelf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:33
Hoe gaat het eigenlijk in deze tijd met een robotmaaier?
Het gras is nou bijna niet meer droog te krijgen, maar afgelopen week is het wel flink gegroeid.
Ik kan bijna niet zien dat ik vorig weekend nog gemaaid heb.
De (XXL) zitmaaier slaat het er wel af, maar vraag me af hoe zo'n robotmaaier nat gras hanteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
gjcvro schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:06:
Het gras is nou bijna niet meer droog te krijgen, maar afgelopen week is het wel flink gegroeid.
De (XXL) zitmaaier slaat het er wel af, maar vraag me af hoe zo'n robotmaaier nat gras hanteert.
Het grote probleem is dat de mesjes vast gaan zitten door nat gras ertussen en dan maait ie niet mooi of bijna niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davey400
Hier met de Navimow gaat dat nog als een zonnetje; vrijdag hadden we nog steeds prachtige lijntjes in het veld.
Zaterdag wel geverticuteerd, ben benieuwd hoe de maaier daar morgen mee om gaat.

Edit:
De Robomow had trouwens niet zozeer last van nat gras, alswel van de natte klei waar dit gras in staat. Door de wat lompere manier waarop deze zijn routes rijdt (en de achterwielaandrijving?) stond deze vaak nogal te malen, met nog meer modder tot gevolg.

[ Voor 26% gewijzigd door Davey400 op 28-10-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:33
MarcelGo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:07:
[...]

Het grote probleem is dat de mesjes vast gaan zitten door nat gras ertussen en dan maait ie niet mooi of bijna niet....
Ja, dat ken ik een beetje van de (loop)accu maaier, die had in deze tijd erg veel moeite met het natte gras waardoor de accu er 2x zo snel doorheen ging, en ik uiteindelijk weer terug ben bij een benzinemaaier. We hebben dan ook niet echt gazon gras, meer productie gras, groeit sneller en lijkt ook wat dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Hier loopt mijn Navimow ook nog perfect hoor, iedere week 1 a 2x laat ik alles maaien want het groeit met dit weer gewoonweg nog. Nat weer heeft hij geen moeite mee, alleen blijft hij nu soms hangen omdat ik met mollen sporen zit waar het dan soms ingraaft door het natte gras.. Ook dit is gelukkig zelden!

Ik laat hem nog even staan, zodra ik merk dat het gras niet meer groeit dan gaat hij weg. Of er moet natuurlijk vorst komen dan gaat hij sowieso naar binnen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
MarcelGo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:36:
De Navimow i108 gaat in winterslaap, doen jullie het laadstation en de GPS ontvanger ook naar binnen? Lijkt me wat overdreven maar staat wel in de FAQ...
Ik heb alles schoongemaakt en in de doos terug gezet (i105).
De gps-antenne staat nog hoog op zijn paal, maar de kabel is afgekoppeld.
De oranje pinnetjes staan op plek waar de bodem van het laadstation was vastgezet.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 17:41
MarcelGo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:36:
Sinds het bladvalseizoen is begonnen, de motormaaier weer tevoorschijn gehaald. Blaadjes en afgewaaide twijgen worden opgezogen, gehakseld, gaan in de opvangbak en dan of in de container, of elders in de tuin of op een bult.

De robot schoon gemaakt, nieuwe messen eronder en voor de winterslaap naar de berging gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Landroid hier, nat is slecht. Slippen, graven, vast zitten, naast de draad terecht komen, etc.

Ook komt er 1 grote kluit nat gras onder de maaier en zit hij helemaal volgepropt, moet hem dan handmatig leegplukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Naivimow gisteren opgebroken. Maaier en huisje staan in de schuur, antenne laat ik staan, snoertjes blijven liggen. Stroom is eraf. Plastic zakje om het uiteinde van de snoertjes gedaan.

• Hdhont
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-06 20:26
Vorig jaar heb ik het laadstation van mijn Husqvarna grasrobot niet opgeborgen. Toen zijn er mieren in gekropen.
Gevolg: printplaat kapot en 150,00 euro kosten reparatie, buiten garantie.
Husqvarna reageert trouwens niet op klachtenmailtjes.

Deze winter zet ik de robot en het laadstation terug netjes binnen. Er is een speciaal afsluitdoosje voor de kabels.

• mvrooij
Ik ga de mijn H3000E dit weekend ook afsluiten, schoonmaken en opruimen. Kan hij 4 maanden de garage in. Hij heeft nog 1 rondje gemaakt op alle zones deze week en nu is het mooi geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
Hdhont schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:16:
Vorig jaar heb ik het laadstation van mijn Husqvarna grasrobot niet opgeborgen. Toen zijn er mieren in gekropen.

Deze winter zet ik de robot en het laadstation terug netjes binnen. Er is een speciaal afsluitdoosje voor de kabels.
De mieren kwamen bij mij juist in de zomer in het laadstation, ik heb ze niet geteld maar het zat helemaal vol en ze beten ook nog.
De printplaat was toen ook defect geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartDT
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-02 09:50
Hdhont schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:16:

Ik koop nooit nog materiaal van Husqvarna. Destijds wouden ze mijn robotmaaier niet herstellen onder garantie ondanks feit dat ik mijn jaarlijks dure onderhoud liet doen om van de 5-jarige garantie te kunnen genieten. En toen ik hierover klacht indiende werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en heb ik na 8maanden de strijd opgegeven. Slechtste ervaring die ik al meegemaakt heb qua klantendienstverlening!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:22
Amazon.de heeft de i105E nu in de aanbieding voor €841

It's time to play the music, it's time to light the lights

• glatch
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 13:50
Van de week mijn i105E opgeruimt. Tot mijn schrik zag ik dat ik 1 kabelconnector blijkbaar scheef erop had gedraaid en dat er wat vocht in de connector is gekomen waardoor het iets wat groen is uitgeslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCm3PxqVhtS8UiHpOdGOpAQWuTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfmhJdJTNnVkP33eSMJOHTQd.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand een idee waarmee ik dit het beste kan reinigen?

• Navi
  • Niet online
Meh tuinman heeft ergens de kabel praktisch doorgehakt, 800ohm weerstand, zie dat maar eens te vinden in 450 meter draad...

Zo'n breukvinder 'hoort' niets iig..

Misschien toch tijd voor een zonder grensdraad volgend jaar, maar ik ben bang dat dat niet goed werkt qua tuin i.v.m de antenne. Grasveld is hier echt rondom het huis dus de antenne zal echt aan 1 kant moeten staan.

[ Voor 40% gewijzigd door Navi op 21-11-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
glatch schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:39:
Van de week mijn i105E opgeruimt. Tot mijn schrik zag ik dat ik 1 kabelconnector blijkbaar scheef erop had gedraaid en dat er wat vocht in de connector is gekomen waardoor het iets wat groen is uitgeslagen.

[Afbeelding]

Heeft iemand een idee waarmee ik dit het beste kan reinigen?
Beetje alcohol en een wattenstaafje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 16:02
Navi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:13:

Misschien toch tijd voor een zonder grensdraad volgend jaar, maar ik ben bang dat dat niet goed werkt qua tuin i.v.m de antenne. Grasveld is hier echt rondom het huis dus de antenne zal echt aan 1 kant moeten staan.
Mijn antenne/basisstation staat in mijn achtertuin. voortuin is zo'n 40 meter verwijderd van de antenne en er staat een huis van 3 etages tussen en de Navimow rijdt zonder problemen naar de voortuin en maait deze ook gewoon op de CM nauwkeurig.

iRacing Profiel

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-06 11:22
Ik ga door storingen mijn 2,7mm perimeterdraad vervangen door een 3,4mm draad, heeft er iemand ervaring met het merk Genisys?

Zij leveren een 3,4mm draad maar ook een 3,8mm draad, deze heeft nog een extra beschermingsmantel ertussen zitten. Of zou dit voor weerstand kunnen zorgen, doordat de maaier minder signaalsterkte heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Navi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:13:
Meh tuinman heeft ergens de kabel praktisch doorgehakt, 800ohm weerstand, zie dat maar eens te vinden in 450 meter draad...

Zo'n breukvinder 'hoort' niets iig..

Ik heb dat de afgelopen periode ook 2x gehad, zelfde lengte en ook de draad niet helemaal door.

Beiden opgelost door op strategische plekken de kabel te knippen en door te meten, daarmee gebieden uit gesloten. Beide keren tot een stuk van een meter of 10 en dat stuk dan vervangen.

Werkt wel, maar zorgt ervoor dat de mooie kabel uit 1 stuk inmiddels op een plek of 5 doorgeknipt is geweest.

• Davey400
Hier met een pieper een paar keer succesvol draadbreuk op kunnen sporen. Sinds de vervanging naar draadloos wel blij dat dat niet meer hoeft, want het blijft gedoe.
Pieper (eigenlijk netwerk tester) staat dan ook op Marktplaats. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 09:15
Voor de navimow 105i is een garage echt nodig of kan het ook zonder of met een zelfgemaakt afdakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Er zit geen magie in het originele dak. Het is wel strak en netjes, en met een handige opklapfeature. Maar noodzakelijk: nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42
jasper2603 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:13:
Voor de navimow 105i is een garage echt nodig of kan het ook zonder of met een zelfgemaakt afdakje?
Houd er wel rekening mee dat de maaier satellietbereik moet hebben om te kunnen starten. Dus maak het afdakje niet te massief en test het even voordat je er veel tijd in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-06 14:13
Ik wilde de Amazon aanbieding voor de Navimow i105e vermelden maar zag dat @big bang me eergisteren al voor was. Er zijn ook wat accessoires afgeprijsd, ik heb zelf van de gelegenheid gebruik gemaakt om de verlenging van de antennekabel te kopen.

[ Voor 218% gewijzigd door FSC1968 op 23-11-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 13:20
Ik heb zelf het originele dakje van Navimow voor mijn i105e. Dit is niet noodzakelijk maar het is wel handig dat de voorkant van de maaier meer afgeschermd is. In het geval van harde regen spettert de grond er omheen namelijk heel erg op de robot. Als dit ook op de sensoren komt(die aan de voorkant zitten) kan je foutmeldingen krijgen omdat de sensor zijn werk niet goed meer kan doen. Dit voorkomt het dakje(waarbij ook de voorkant dus dicht is) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 09:47
FSC1968 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:50:
Ik wilde de Amazon aanbieding voor de Navimow i105e vermelden maar zag dat @big bang me eergisteren al voor was. Er zijn ook wat accessoires afgeprijsd, ik heb zelf van de gelegenheid gebruik gemaakt om de verlenging van de antennekabel te kopen.
waar kan je de aanbieding vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
DubbelU schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:05:
[...]

waar kan je de aanbieding vinden?
Op amazon.de, hier: https://www.amazon.de/dp/B0CXDNFZLL

De 4G-module is eveneens afgeprijsd: https://amzn.eu/d/8f80v4o

En hetzelfde geldt voor de antennekabel: https://amzn.eu/d/i7pcAHB

O.a. de mesjes en wielen zijn ook met korting verkrijgbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door FSC1968 op 24-11-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 09:15
Hoe lang is de antennekabel die er standaard bij zit bij de navimow 105i? i.v.m. bijbestellen antennekabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC1968
Die kabel is niet lang, volgens mij ongeveer 1,5 à 2 meter. Het grootste deel daarvan komt in het paaltje van de antenne te zitten, en dan is er nog pakweg een halve meter over om tussen het laadstation en de antenne te manoeuvreren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Laatst online: 19:23
FSC1968 schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:54:
Die kabel is niet lang, volgens mij ongeveer 1,5 à 2 meter. Het grootste deel daarvan komt in het paaltje van de antenne te zitten, en dan is er nog pakweg een halve meter over om tussen het laadstation en de antenne te manoeuvreren.
Ben zelf nu ook aan het bestellen.
Volgens de handleiding zit er 10m extension voor power supply en 10m extension voor antenne in de doos.
https://www.robbshop.nl/m...I108E_DEMO_download_1.pdf pagina 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ik zit hier te twijfelen om de Navimow i105E te kopen. Maar nu heb ik niet een heel groot stuk gras. Max 80m2.

Is dit dan een goede keuze of kan ik beter naar een goedkoper en simpeler model kijken?
De robotmaaier moet wel een laadstation te hebben :) Geen drop en mow dingetje.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
mydogisgone schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:42:
Ik zit hier te twijfelen om de Navimow i105E te kopen. Maar nu heb ik niet een heel groot stuk gras. Max 80m2.

Is dit dan een goede keuze of kan ik beter naar een goedkoper en simpeler model kijken?
De robotmaaier moet wel een laadstation te hebben :) Geen drop en mow dingetje.
Heb zelf de i105E aangeschaft vandaag, gaat bij mij om 85m2.. nu te koop voor iets meer dan €800 op amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

RobertMaes schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:19:
[...]

Heb zelf de i105E aangeschaft vandaag, gaat bij mij om 85m2.. nu te koop voor iets meer dan €800 op amazon.de
Waarom heb je gekozen voor deze met dat formaat gazon? Ik heb het idee dat het overkill is voor die 80m2 die ik heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Hier 77m2, verdeeld over voor- en achtertuin. Werkt prima, lekker zonder perimeterdraad.

[ Voor 24% gewijzigd door Rallye op 25-11-2024 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
mydogisgone schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:20:
[...]

Waarom heb je gekozen voor deze met dat formaat gazon? Ik heb het idee dat het overkill is voor die 80m2 die ik heb
Omdat er geen kleinere versie is. Dit is zover ik zie de beste prijs-kwaliteit maaier waar geen perimeter draad voor nodig is. Je hebt een camera voor obstakel detectie, GPS en een goed werkende app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdconcept
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-06 15:00
ik heb reeds een randkabel zitten aan randen van gras (vorige eigenaar had bosch model)
blijft de navimow dan nog de beste koop?
is deze ook veilig voor kinderen (combi maaien en spelen natuurlijk te mijden)

[ Voor 5% gewijzigd door Mdconcept op 25-11-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als je die combi vermijdt, wat versta je dan onder “veilig voor kinderen”? Je kunt hem aanzetten via knoppen, volgens mij, maar dat zal met andere maaiers ook kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 26-11-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
RobertMaes schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:19:
[...]

Was deze aanbieding alleen maandag? Kom nu niet onder de 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
ÜberWicked schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:14:
[...]

Was maandag ook 848 inclusief verzendkosten uit.de ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ÜberWicked schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:14:
[...]

Je kan hem ook bij https://de.navimow.com zelf bestellen voor 841. Zonder verzendkosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOCfxOMI3MAHUStIqj82zf9Wd30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k49qH7N7hsqTkOZZGIHBewC9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

spitig met die (artificiele/software) limitatie van 500m2. Zeker als je weet dat deze maar weinig verschilt met de i108e, en het maar een battery-upgrade is.

Ik zou graag 1500m2 willen afrijden, is het maar door te alterneren tussen 2/3 zones over 2/3 dagen. De batterij los kopen en vervangen is wss goedkoop (te bepalen).

Alternatief: de H1500e + nog extra hardware. 2k i.p.v. 841eur + battery. Gewoon door software.

[ Voor 13% gewijzigd door bjp op 27-11-2024 13:55 ]

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nou, de i108e doet ook maar 800m2. Dan is 1500m2 wel een verschil. Als het softwarematig al mogelijk zou zijn de i108e wel 1500m2 te laten doen, moet hij erg veel terug om te laden. Ik kan mij voorstellen dat Robomow klachten wil voorkomen door grenzen te stellen. Naast commerciële redenen natuurlijk…….

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 27-11-2024 20:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Het weer is te slecht om buiten wat te doen, geen zin om serieuze klussen binnen aan te pakken, dus had ik het idee gevat om voor Shaun een garage te maken. :9
Beetje in de stijl van onze overkapping in de tuin, vindt hem aardig gelukt.
Zo uit de losse pols gemaakt met alleen wat basismaten voor de vrije ruimte binnen de garage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAwex_Ssw3iTuEu2htmDcDT9l2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DLKSJiJza1LMzCBuVc9KjTT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQs1nEFwJBAfLTSwmJIAJ7erilw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZMWqVfYk2uuhGmlsJclgAwU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6UlItTeTe4snnSHoKfFgwHqhyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkPyA6B0yGXblaGH7FbqTKAC.jpg?f=fotoalbum_large
allemaal gemaakt van restmateriaal wat ik nog had liggen.
Ik heb alleen een paar klemzadels moeten halen voor de gps antenne.
Hij staat trouwens niet los op de grond, in de poten heb ik M10 rampamoeren gemaakt waarin 300mm lange RVS draadeinden zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

Zoals bij kamperen zouden schroefharingen ook goed werken om vast te zetten.

Ziet er echt goed uit!

En zalige naam Shaun het schaap :)

[ Voor 10% gewijzigd door bjp op 19-12-2024 10:32 ]

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
bjp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:32:
Zoals bij kamperen zouden schroefharingen ook goed werken om vast te zetten.

Ziet er echt goed uit!
Dank! haringen zouden ook prima werken inderdaad. Het geheel weegt nog wel wat, maar voor de zekerheid wilde ik toch pinnen de grond in hebben.
En zalige naam Shaun het schaap :)
Ja lol, onze stofzuiger heet bijvoorbeeld Stoffel _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:19
Nadat hier nogal vaak geklaagd is over de Bosch Indego maaiers (zo loopt de app zeker 10 jaar achter), nu even wat positiefs over mijn Indego M+ 700:
  1. Ik kreeg gisteren een mailtje van Bosch Support dat deze in 2025 gratis wordt voorzien van een 4G upgrade, omdat het 2G netwerk stopt. Dat vind ik toch nette service voor een dan 5 jaar oude maaier.
  2. Ook positief: De onderdelenvoorziening. De voorwieltjes waren versleten, en je kunt via hun webwinkel eenvoudig het juiste onderdeel selecteren. Ik heb nu voor een paar tientjes weer nieuwe wieltjes.
Wel minder is dat deze wieltjes niet langer meegaan.
Voor de aandrijvingen van de achterwielen geldt iets soortgelijks: Ik merkte bij het schoonmaken dat de wielen zich van buiten niet meer soepel laten draaien. Dus alles uit elkaar gehaald (inclusief de 3-voudige planetaire eindvertragingen) en het bleek dat de tandwielen daarin droog liepen. Het vet was nagenoeg helemaal verdwenen. Dus alle tandwieltjes maar schoon gemaakt (2x 12 stuks) en het geheel weer gemonteerd met nieuw lagervet. Nu draait alles weer soepel. Hopelijk kan ie er door deze midlife upgrade nog 4 jaar tegen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59
Nadat PostNL van de zomer mijn maaier gesloopt had heb ik afgelopen week een nieuwe maaier besteld, de Husqvarna 405xe Nera.

Ik had al een tijdje contact met de dealer en deze had mij gemeld dat de 405xe in de pijplijn zat. Hij kon deze nu bestellen en ik heb dat direct gedaan als vervanger voor mijn 405x.

Levering staat gepland voor maart, dus hoop op tijd binnen voor het nieuwe maaiseizoen.

PS: PostNL heeft alles zeer netjes afgehandeld en de schade volledig vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchtfiets
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 13:51
Nieuw huis, andere tuin, nu met een gazon.
Na het lezen van dit draadje ga ik voor de Segway.
Hopelijk binnenkort weer ergens een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hou Amazon Duitsland in de gaten…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchtfiets
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 13:51
Rallye schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:25:
Hou Amazon Duitsland in de gaten…..
Ga ik zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 11:47
Wanneer komt Segway Navimow X315 beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik ben benieuwd wanneer de eerste echte reviews komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:35
Hey,

Ik heb in mijn vorige woning enkele jaren een Worx Landroid gehad en was daar heel tevreden over. Toen ik 2j geleden verhuisd ben naar een grotere woning wilde ik niet meer werken met een periferiedraad. Omdat er toch nog wat kinderziektes waren bij de robotmaaiers met GPS heb ik even afgewacht.

Ik ben me nu terug wat in aan het lezen en ik lees positieve reacties over de Segway Navimow als het over GPS gestuurde modellen gaat. Hoe zijn de ervaringen van het maaien en de betrouwbaarheid van het toestel op zich? Segway heeft namelijk geen jarenlange ervaring met het bouwen van robotmaaiers.

Mijn tuin loopt rond heel het huis en er is in totaal zo'n 15 are gras. Raden jullie aan om dan een model te kiezen dat net tot 15 are gaat of om toch te kiezen voor de hogere versie die dan dadelijk tot 30 are kan? Persoonlijk denk ik dat beter is om dan de hogere versie te nemen zodat hij niet constant op zijn limiet zit.

Mijn gazon is momenteel geen biljarttafel, ik woon in een bosrijke omgeving waar al eens wat takken/takjes van de bomen vallen,... dus ik hoop dat dit niet teveel problemen geeft. Ik zie dat hij vooraan 2 wielen heeft wat wel al positief is. Verder is er een zone waar weinig zon komt die bij langdurige regenval redelijk lang zompig blijft maar die kan ik dan tijdelijk blokkeren via de app. (veranderstel ik?)

Alvast bedankt voor de reacties/tips

Groeten
Davy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09-06 21:45
Ik ben zover om een navimow i105e te kopen, maar hij lijkt echt nergens te koop te zijn…

Enig idee waarom? Komt er een nieuw model ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
Smobbo schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:40:
Ik ben zover om een navimow i105e te kopen, maar hij lijkt echt nergens te koop te zijn…

https://www.amazon.de/-/n...?smid=A8W5JH0T0056U&psc=1 hier is hij te koop en op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:25
Smobbo schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:40:

Zoals al vermeld is die meestal wel op voorraad bij Amazon DE. Het kan soms wel zijn dat het niet naar België verzonden kan worden, NL is meestal geen probleem.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51

YJB

Davy_Rx schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:52:

Mijn tuin loopt rond heel het huis en er is in totaal zo'n 15 are gras. Raden jullie aan om dan een model te kiezen dat net tot 15 are gaat of om toch te kiezen voor de hogere versie die dan dadelijk tot 30 are kan? Persoonlijk denk ik dat beter is om dan de hogere versie te nemen zodat hij niet constant op zijn limiet zit.

Mijn gazon is momenteel geen biljarttafel, ik woon in een bosrijke omgeving waar al eens wat takken/takjes van de bomen vallen,... dus ik hoop dat dit niet teveel problemen geeft. Ik zie dat hij vooraan 2 wielen heeft wat wel al positief is. Verder is er een zone waar weinig zon komt die bij langdurige regenval redelijk lang zompig blijft maar die kan ik dan tijdelijk blokkeren via de app. (veronderstel ik?)

Alvast bedankt voor de reacties/tips

Groeten
Davy
Wij hebben een H3000-VF voor ongeveer 2000M2 gras. Het grasveld loopt volledig om het hele huis heen, het helt en is hobbelig.
Geeft over het algemeen geen problemen, Al moet ik met 1 helling rekening houden met de maairichting, anders redt ie het niet (maar die zit tegen de 40% aan) . Soms verliest de maaier zijn positie, als deze aan de andere zijde vlak langs het huis rijdt. Ik ga dat dit jaar proberen te verhelpen door de antenne van het basisstation hoger te hangen.
Verder moet ik aan het begin van het seizoen controleren of er geen stenen/keien door de vorst omhoog zijn gekomen in het gras, maar die kom ik vanzelf tegen bij de eerste keer met de hand maaien.

Al met al tevreden, zeker gezien de staat van het grasveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Davy_Rx Ik zou inderdaad voor een grotere versie gaan dan de maaier maximaal uitnutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09-06 21:45
Ah, dank! Ik zat op de NL site te kijken. Googelend kwam de Duitse versie niet langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaarbakkes
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-04 13:56
Hoi,
Vraagje; welke robotmaaier kunnen jullie aanraden voor een kleine tuin (<200m2)?
Ik heb slechts 1 vereiste; gras vlakken bestaan uit 2 delen. 1 groot deel en dan een kleiner deel achter ons tuinhuis. Langs het tuinhuis loopt een 1m breed betonnen pad (zie foto)
Lukt dit zonder de robotmaaier te moeten dragen?
Volg de evolutie al een tijdje niet meer en hoop dat er iemand me hier iets kwalitatiefs kan aanraden (<1000€)
Bedankt alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3Ru-EhGrEqO3XA-AzwX64Pdh88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IH9I8r80eJS9HgUzXiSAZGmk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:17
Navimow i105?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:25
Schaarbakkes schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:25:
Hoi,
Vraagje; welke robotmaaier kunnen jullie aanraden voor een kleine tuin (<200m2)?
Ik heb slechts 1 vereiste; gras vlakken bestaan uit 2 delen. 1 groot deel en dan een kleiner deel achter ons tuinhuis. Langs het tuinhuis loopt een 1m breed betonnen pad (zie foto)
Volg de evolutie al een tijdje niet meer en hoop dat er iemand me hier iets kwalitatiefs kan aanraden (<1000€)
Bedankt alvast!

[Afbeelding]
Navimow I-serie lijkt hier perfect voor, die kan perfect over je pad rijden tot het ander stuk gras.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaarbakkes
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-04 13:56
Machtig. Duidelijk dus die navimow i105e wordt het dus. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
Schaarbakkes schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:25:
Hoi,
Bedankt alvast!

[Afbeelding]
Segway navimow i105e zou voldoen. Werkt met gps dus je hoeft geen draad in te graven, daarnaast kan je 2 grasvelden inleren en een weg ertussen configureren zodat die zelf naar het achterste grasveld rijdt over de tegels zoals jij wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Heeft er toevallig iemand meer info over de Navimow X330? Ik zie overal "2025" staan, maar we zijn toch al half februari ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:13

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Promy schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:37:
Heeft er toevallig iemand meer info over de Navimow X330? Ik zie overal "2025" staan, maar we zijn toch al half februari ;)
Het gras groeit nog niet 8)

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45

Sandyman538

SandstorM [148839]

Rallye schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:43:
@Davy_Rx Ik zou inderdaad voor een grotere versie gaan dan de maaier maximaal uitnutten.
Na eerst een maaier gehad te hebben die willekeurig rond reed (robomow) heb ik nu een Segway i108. Ik zou met deze nieuwe maaiers op gps niet meer per definitie een maat groter aanbevelen terwijl ik dat wel bij de robomow zou doen. Hier zo'n 600m2 gras en daar was de robomow die 1000m2 kon maaien toch wel een 60 uur zoet mee per week voordat de maaier stopte met zeuren dat hij niet genoeg tijd van mij kreeg om alles kort te houden.

De Segway maait het hele gazon in een uur of 6, dus normaal krijgt hij van mij de ruimte om 2 hele dagen per week te maaien en dat heeft hij qua tijd vaak niet nodig. Wel belangrijk dat je niet een gazon hebt wat groter is dan de capaciteit vd maaier, want dan heb je een probleem.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik zit ook te wachten. Ben erg benieuwd naar de verschillen ten opzichte van de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik wacht er ook op, vind het altijd maar raar dat ze zo lang wachten, het seizoen is dan al begonnen en je zou dan je maaier nog moeten kopen, het liefst heb ik het al klaarstaan voordat het gras gaat groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Navi schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Ik wacht er ook op, vind het altijd maar raar dat ze zo lang wachten, het seizoen is dan al begonnen en je zou dan je maaier nog moeten kopen, het liefst heb ik het al klaarstaan voordat het gras gaat groeien.
Daar kijken ze niet naar denk ik. De hele wereld is een afzetmarkt voor die maaiers. Als het bij ons winter is is het weer ergens anders zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zijn er ook tweakers met een Yuka Mammotion?
Lijkt volledig op GPS te werken voor een opmerkelijk lage prijs maar ik kon weinig vinden omtrent dit merk hier?
Vriend van mij krijgt een nieuwe tuin en wil geen grensdraad gebruiken het liefst maar zoekt wel iets betrouwbaars ook.

Ik ben zelf zeer tevreden over mijn Husqvarna maar die gebruikt een grensdraad.

[ Voor 39% gewijzigd door GeeMoney op 15-02-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
GeeMoney schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:24:
Zijn er ook tweakers met een Yuka Mammotion?
Lijkt volledig op GPS te werken voor een opmerkelijk lage prijs maar ik kon weinig vinden omtrent dit merk hier?
Vriend van mij krijgt een nieuwe tuin en wil geen grensdraad gebruiken het liefst maar zoekt wel iets betrouwbaars ook.

Ik ben zelf zeer tevreden over mijn Husqvarna maar die gebruikt een grensdraad.
Hier niet. Maar ik zat net even wat reviews te kijken. Ziet er wel geinig uit met zo'n opvangbak er achter. Lijkt zonder draad te zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
https://www.robocleaners.com/nl/navimow-x330e.html
met bijna 3000 euro wel wat duur
die prijs zal nog wel wat zakken mogelijk met andere aanbieders
maar ziet er goed uit
ook snesoren aan de zijkant bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Maxwp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:09:
[...]

https://www.robocleaners.com/nl/navimow-x330e.html
met bijna 3000 euro wel wat duur
die prijs zal nog wel wat zakken mogelijk met andere aanbieders
maar ziet er goed uit
ook snesoren aan de zijkant bijvoorbeeld
Als je vergelijkt met andere aanbieders bij een 3000m2 capaciteit zit je toch rond dezelfde prijs? Stiga 3200 euro, Robomow 2600 euro, Husqvarna 3100 euro. Dus ik denk als je dan naar de features kijkt, hij prijstechnisch wel goed in de markt gezet is. Blijft uiteraard een klap geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-06 16:42
Ik ben mij aan het oriënteren op een robotmaaier. Gazon 150m2, grenzend aan beschoeiing met water. Hovenier gaat een elektra kabel trekken en wandcontactdoos plaatsen bij het gazon zodat we stroom hebben.

Nu keek ik zomaar eens bij een merk om mij in te lezen (in dit geval was het Husqvarna), en begreep dat de “trafo” die bij de voeding van de robotmaaier zit niet natgeregend mag worden.

Hebben alle merken zo’n trafo? Wij krijgen het stopcontact namelijk gewoon in de buitenlucht bij de plek waar het laadstation komt te staan, dus dan klinkt het alsof ik een “dakje” moet gaan maken zodat de trafo droog blijft.

Hoor ook graag jullie advies wat voor maaier jullie adviseren voor onze situatie. Vind het niet erg als ik perimeter draad moet aanleggen, maar mocht de techniek al zover zijn dat het prima werkt zonder, dan heeft dat natuurlijk de voorkeur (al heb ik liever niet dat ie gaat zwemmen in het water…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• File_rijder
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-06 19:31
Hallo allemaal,

Ik zie dat veel Tweakers hier de Navimow aanraden. Momenteel ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn Stihl (RMI 422) robotmaaier, die na 5-6 trouwe jaren nu langzaam begint op te geven.

Na wat onderzoek twijfel ik tussen de Navimow H-serie, de I-serie of de Mammotion Luba 2. Het is voor mij belangrijk om geen gebruik meer te maken van een draadsysteem. Mijn tuin is ongeveer 500-600 m² groot, overwegend vlak, met achterin een lichte helling (maximaal 10-20%).

Achterin de tuin staat een redelijk grote treurwilg, waarvan regelmatig takken vallen. Onze huidige robotmaaier rijdt zich hier soms wel vast, als we niet snel genoeg zijn om de takken weg te halen. Daarom lijkt de Navimow H500 (of H800) met VisionFence mij wel een handige optie, zo kan de robot obstakels in principe vermijden.

Daarnaast wil ik graag dat de robot ook de kantjes goed maait, iets wat met de huidige draad geen probleem is. In de meeste reviews lees ik dat de GPS van de Navimow nauwkeurig genoeg zou moeten zijn om de randjes effectief mee te nemen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze modellen? Of hebben jullie misschien andere aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
LennartTW94 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:45:
Ik ben mij aan het oriënteren op een robotmaaier. Gazon 150m2, grenzend aan beschoeiing met water. Hovenier gaat een elektra kabel trekken en wandcontactdoos plaatsen bij het gazon zodat we stroom hebben.

Nu keek ik zomaar eens bij een merk om mij in te lezen (in dit geval was het Husqvarna), en begreep dat de “trafo” die bij de voeding van de robotmaaier zit niet natgeregend mag worden.

Hebben alle merken zo’n trafo? Wij krijgen het stopcontact namelijk gewoon in de buitenlucht bij de plek waar het laadstation komt te staan, dus dan klinkt het alsof ik een “dakje” moet gaan maken zodat de trafo droog blijft.

Hoor ook graag jullie advies wat voor maaier jullie adviseren voor onze situatie. Vind het niet erg als ik perimeter draad moet aanleggen, maar mocht de techniek al zover zijn dat het prima werkt zonder, dan heeft dat natuurlijk de voorkeur (al heb ik liever niet dat ie gaat zwemmen in het water…)
Hier dezelfde situatie, los stroom paaltje midden in de tuin bij de plek waar de robotmaaier staat. Bij de navimow I serie is het niet nodig de trafo uit de regen te houden. Heb het trafo blok gewoon in de tuin achter het dock liggen en werkt perfect.

Twijfelde zelf eerst ook dus vorig jaar navraag hier over gedaan bij navimow en die gaven aan dat het trafo blok waterdicht is en gewoon buiten kan liggen in de regen.

Geen idee hoe dit bij andere merken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

File_rijder schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:39:
Hallo allemaal,

Ik zie dat veel Tweakers hier de Navimow aanraden. Momenteel ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn Stihl (RMI 422) robotmaaier, die na 5-6 trouwe jaren nu langzaam begint op te geven.

Na wat onderzoek twijfel ik tussen de Navimow H-serie, de I-serie of de Mammotion Luba 2. Het is voor mij belangrijk om geen gebruik meer te maken van een draadsysteem. Mijn tuin is ongeveer 500-600 m² groot, overwegend vlak, met achterin een lichte helling (maximaal 10-20%).

Achterin de tuin staat een redelijk grote treurwilg, waarvan regelmatig takken vallen. Onze huidige robotmaaier rijdt zich hier soms wel vast, als we niet snel genoeg zijn om de takken weg te halen. Daarom lijkt de Navimow H500 (of H800) met VisionFence mij wel een handige optie, zo kan de robot obstakels in principe vermijden.

Daarnaast wil ik graag dat de robot ook de kantjes goed maait, iets wat met de huidige draad geen probleem is. In de meeste reviews lees ik dat de GPS van de Navimow nauwkeurig genoeg zou moeten zijn om de randjes effectief mee te nemen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze modellen? Of hebben jullie misschien andere aanbevelingen?
Als je gazon tussen de 500-600m2 groot is ga je het niet redden met een H500. Je kunt naast de H800 ook nog de i108 van navimow overwegen, die heeft ook visionfence. Ik denk wel dat de takken behoorlijk groot moeten zijn voordat hij ze echt gaat ontwijken, kleine takjes rijdt mijn i108 gewoon overheen.

Kantjes maaien deed mijn robomow RK1000 die ik hiervoor had beter omdat die het mes niet in het midden heeft zitten maar aan de zijkant. Afhankelijk hoe je tuin is aangelegd kun je de i108 ook gewoon over tegels laten rijden zodat de zijkanten mee gepakt gaan worden, maar als er bijvoorbeeld een schutting staat laat hij wel een strookje gras staan.

En qua nauwkeurigheid is het echt heel precies, heb me er enorm over verbaasd, maar je kunt hem op een centimer of 2 precies laten rijden met GPS, dus daar zou ik niet over in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-06 12:47
Jeetje, zijn die dingen zo enorm in prijs gedaald?
Loop hier nog te worstelen met een Worx Landroid, maar die koste 2 jaar terug nog dik 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:17
Fethoz69 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:51:
[...]

Jeetje, zijn die dingen zo enorm in prijs gedaald?
Loop hier nog te worstelen met een Worx Landroid, maar die koste 2 jaar terug nog dik 700 euro.
€950-999 kost de i105 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@LennartTW94 Als je hovenier een elektrakabel en een wandcontactdoos kan gaan halen en plaatsen voor je, kan hij ook een waterdichte doos voor die voeding meenemen en erbij plaatsen. Zo'n plastic doos kost misschien een tientje; zou ik je keuze niet vanaf laten hangen.

Niet-zwemmen garandeert geen enkel merk. Daarvoor wordt een draad aangeraden die 'm daadwerkelijk tegen houdt (mini hekje). Wellicht is een rand / balk aan bovenzijde beschoeiing het mooist?

[ Voor 25% gewijzigd door Gwaihir op 21-02-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 07:40
Ik ben nog op zoek naar een "steun" om de GPS antenne van mijn Navimow 1500 te bevestigen aan een houten boeideel.

Zoiets als dit:

https://wezhape.nl/produc...organic&utm_source=google

Het mooiste zou dan zijn dat de kabel door de steun heenloopt.

Hebben jullie hier nog tips voor?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
@Grolsch Als die kunststof versie je niet aanstaat kun je hem misschien zelf maken van 2 houten latten met daarin een groef voor de kabel

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 21-02-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 07:40
MarcelGo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:53:
@Grolsch Als die kunststof versie je niet aanstaat kun je hem misschien zelf maken van 2 houten latten met daarin een groef voor de kabel
De kunststof versie staat mij op zich wel aan, maar volgens mij is deze niet "hol" zodat de kabel hier niet door kan.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-06 16:42
Gwaihir schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:38:
@LennartTW94 Als je hovenier een elektrakabel en een wandcontactdoos kan gaan halen en plaatsen voor je, kan hij ook een waterdichte doos voor die voeding meenemen en erbij plaatsen. Zo'n plastic doos kost misschien een tientje; zou ik je keuze niet vanaf laten hangen.

Niet-zwemmen garandeert geen enkel merk. Daarvoor wordt een draad aangeraden die 'm daadwerkelijk tegen houdt (mini hekje). Wellicht is een rand / balk aan bovenzijde beschoeiing het mooist?
Goed punt, ik zal vragen aan de hovenier om een waterdichte doos voor de voeding mee te nemen. Zijn dat standaard modellen of heb je een specifieke voor bijvoorbeeld Navimow I105?

Ja beschoeiing krijgt een bovenplank en die zal denk ik inderdaad wat hoger liggen dan het gras dus dan is er weinig risico gelukkig.

Toevallig iemand hier ervaring met de Dreame A1 maaier? Geen antenne & geen draden...

[ Voor 4% gewijzigd door LennartTW94 op 21-02-2025 14:57 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 74 Laatste