Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
LennartTW94 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:56:
Goed punt, ik zal vragen aan de hovenier om een waterdichte doos voor de voeding mee te nemen. Zijn dat standaard modellen of heb je een specifieke voor bijvoorbeeld Navimow I105?
Van die Navimow is hij toch juist al waterdicht?

Anyway.. ik bedoel 'n kabeldoos / installatiedoos. Die komen in allerlei maten, dus als je maar eenmaal weet hoe groot die voeding is.. (Niet allemaal waterdicht trouwens, wel even op de IP.. letten.)

Hier heeft de vijver een rand van één baksteen hoog. Dat vond de Husqvarna dealer prima bescherming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sepjes
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Voor mensen die de Navimow I105 nog zoeken, net bij bauhaus Venlo meegekregen met prijsgarantie omdat die bij de hornbach 950 ipv 989 is. Uiteindelijke prijs was 836.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbosje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-05 19:52
Ook hier net zoals sepjes. De Navimow I105 gekocht bij de Bauhaus (alleen dan in Hengelo) voor € 836,-.

Bij de tuinbalie aangegeven dat hij bij de Hornbach in Enschede € 950,- kost en kreeg meteen extra 12% korting op de prijs van Hornbach. Geen discussie, de verkoper zei daarvoor hebben wij die garantie.

Morgen even rustig installeren.

Top deal wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:36
Goeie deals! Hier staat hij nog opgeruimd, maar met dit weer al bijna de overweging om hem uit de winterslaap te halen😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Rikkie8 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:17:
Goeie deals! Hier staat hij nog opgeruimd, maar met dit weer al bijna de overweging om hem uit de winterslaap te halen😄
Ik had hier ook twijfels maar het lijkt erop dat komende dagen/weken het weer iets minder gaat worden dus zal het gras nog niet doorzetten verwacht ik. Hij zal nog 2/3 weken moeten wachten ben ik bang haha.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Nu online
Laten jullie de robotmaaier direct maaien na de winter of gaan jullie er eerst handmatig overheen?
Hier ook een i105 gekocht in de winter en sta best wel te popelen om hem neer te zetten! Gras is alleen best wel lang gegroeid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:37
Voggy schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:26:
Laten jullie de robotmaaier direct maaien na de winter of gaan jullie er eerst handmatig overheen?
Hier ook een i105 gekocht in de winter en sta best wel te popelen om hem neer te zetten! Gras is alleen best wel lang gegroeid.
Ik laat hem direct lopen. Alleen eerst met maaihoogte op 60mm, dan 50mm en vervolgens naar 40mm voor de rest van het jaar.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:06
Hier vanmiddag alle robotmaaiers weer in gebruik genomen, met de i105 in de voortuin nog wat gedoe gehad, bleef miepen over GPS signaal, antenne verplaatst en een nieuwe kaart gemaakt en nu gaat ie weer.
(Antenne had ik deze winter gewoon laten staan).
Had wel verwacht dat er een lading FW updates zouden zijn sinds oktober vorig jaar maar geen enkele.

De Husqvarna’s in de achtertuin startten beide zonder problemen, laat maar weer lekker hobbelen op het schema, mocht het weer slechter worden zet ik ze wel weer even stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ik had eind augustus vorig jaar de mammotion luba willen neerzetten, maar afgelopen winter hebben de mollen zo erg huisgehouden dat ik eerst de boel weer glad moet zien te krijgen.
De molshopen gaat nog wel, maar de tunnels net onder het gras maken het een drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 09:09
mbosje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:50:
Ook hier net zoals sepjes. De Navimow I105 gekocht bij de Bauhaus (alleen dan in Hengelo) voor € 836,-.

Bij de tuinbalie aangegeven dat hij bij de Hornbach in Enschede € 950,- kost en kreeg meteen extra 12% korting op de prijs van Hornbach. Geen discussie, de verkoper zei daarvoor hebben wij die garantie.

Morgen even rustig installeren.

Top deal wat mij betreft.
Hele mooie deal, ben gisteren ook nog even naar Bauhaus gegaan (ook Hengelo), en inderdaad ook voor deze prijs meegenomen. Verkoper was wel nieuwsgierig of ik het zelf uitgevogeld had of het ergens gezien had :P Hij wist mij ook te vertellen dat er al een prijswijziging in het systeem stond en dat de prijs begin deze week gematcht wordt met die van Hornbach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:10
Weet iemand of dit kan
Graag had ik een Segway Navimow I105 gekocht.
Ik weet dat het mogelijk is om meerdere zones met elkaar te verbinden zodat de robot van zone 1 bv naar zone 2 kan rijden. Maar in mijn geval kan ik niet alle zones met elkaar verbinden, ik zit met 4 zones alles samen +-200m² , dus twee voor en twee achter het huis. Ik kan ze twee aan twee koppelen en zou de robot manueel moeten verplaatsen van de voorste naar de achterste zones.
Mijn vraag is nu of iemand weet of dit mogelijk is want ik zou dan twee kaarten moeten kunnen aanmaken en afhankelijk waar hij zou moeten maaien deze ook kunnen starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:01
Mr Luky schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:56:
Weet iemand of dit kan
Graag had ik een Segway Navimow I105 gekocht.
Ik weet dat het mogelijk is om meerdere zones met elkaar te verbinden zodat de robot van zone 1 bv naar zone 2 kan rijden. Maar in mijn geval kan ik niet alle zones met elkaar verbinden, ik zit met 4 zones alles samen +-200m² , dus twee voor en twee achter het huis. Ik kan ze twee aan twee koppelen en zou de robot manueel moeten verplaatsen van de voorste naar de achterste zones.
Mijn vraag is nu of iemand weet of dit mogelijk is want ik zou dan twee kaarten moeten kunnen aanmaken en afhankelijk waar hij zou moeten maaien deze ook kunnen starten
Ja dit kan, zelf geen ervaring mee maar als je ze niet verbind zegt hij dat je de robot hier naartoe moet verplaatsen bij het starten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:46
Zo, heb de knoop door gehakt en de Navimow X330e besteld. Wordt vanavond geleverd door de winkel.
Het huisje is echter nalevering in maart, april.. maar met dit weer baart me dat minder 'zorgen ...

Edit:
‘s middags besteld

Net geleverd door eigenaar van de zaak.. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19yp9T7795U3_64zWjcVwf6RVUU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjII8tYVBmry18B4RWiCIi6D.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 53% gewijzigd door Icekiller2k6 op 24-02-2025 19:57 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 23:35
Hier zojuist bij de Bauhaus in Delft langsgegaan en ook de Navimow i105e voor 836€ meegenomen.

Wordt heel vriendelijk en netjes geregeld.

Dank voor de tip @sepjes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfske
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 17:59
Icekiller2k6 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:19:
Zo, heb de knoop door gehakt en de Navimow X330e besteld. Wordt vanavond geleverd door de winkel.
Het huisje is echter nalevering in maart, april.. maar met dit weer baart me dat minder 'zorgen ...

Edit:
‘s middags besteld

[Afbeelding]
Ben heel benieuwd naar je ervaring. Heb deze zelf ook op het oog. Waar heb je deze gekocht? Ik zie dat de meestal winkels nog niet kunnen leveren. In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:31
Icekiller2k6 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:19:

Edit:
‘s middags besteld

[Afbeelding]
Waar heb je hem kunnen kopen? Wat zijn je ervaringen? We zijn erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik zie nu verschillende shops die de Navimow X3 nu aanbieden. Ik ben benieuwd naar de eerste echte reviews. Ook van mensen hier op het forum!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Sunri5e gaat pas voor in het weekend zijn - is gekocht bij een winkel in Belgie ALROBO BV

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:32
Zo ben ik aan het kijken naar een husqvarna draadloos, de 310/320/4xx nera. Ben daar nog niet helemaal over uit. De huidige is een Worx landroid die inmiddels al weer een paar jaar meegaat en die behalve de nukken (op de hoeken mijn grasveld omploegen) redelijk voldoet. Nu gaan we de tuin wat aanpassen en dan wordt het nieuwe draad leggen of kiezen voor een maaier zonder draad.

ik kan alleen nergens vinden of je bij de husqvarna de gps kit/module er bij krijgt of dat je deze er bij moet kopen (+/- 1200 euro)

En als laatste zijn hier nog gebruikers van deze maaier, zo ja, wat zijn je ervaringen ermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
akatar schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:56:
Zo ben ik aan het kijken naar een husqvarna draadloos, de 310/320/4xx nera. Ben daar nog niet helemaal over uit. De huidige is een Worx landroid die inmiddels al weer een paar jaar meegaat en die behalve de nukken (op de hoeken mijn grasveld omploegen) redelijk voldoet. Nu gaan we de tuin wat aanpassen en dan wordt het nieuwe draad leggen of kiezen voor een maaier zonder draad.

ik kan alleen nergens vinden of je bij de husqvarna de gps kit/module er bij krijgt of dat je deze er bij moet kopen (+/- 1200 euro)

En als laatste zijn hier nog gebruikers van deze maaier, zo ja, wat zijn je ervaringen ermee?
Heel tevreden over de 430X Nera en 450X Nera welke in de achtertuin en wei lopen, wel stuk duurder dan de Navimow i105 in de voortuin maar dit is dan ook wel een andere oppervlakte ;)

Ik gebruik beide Husqvarna's nog met draad zonder GPS en in vergelijking met de Navimow rijden ze als een kip zonder kop rond en is dit verre van efficient 8)7
De GPS kit zit er bij de 430X/450X Nera dus niet bij en heb het wel eens bij de dealer nagevraagd gezien er nu ook een soort hybrid mode is, GPS waar mogelijk en fall-back op grensdraad als er slecht bereik is.
Overweeg dan ook om dit jaar de GPS modules bij te kopen... maar zelf geen ervaring mee dus, vooral het hybride staat me wel aan. Omdat we best wel een paar flinke bomen hebben in de tuin hebben we ten tijde van de aanschaf ook voor installatie met draad gekozen.

• akatar
In mijn geval wil ik dus alleen gaan draaien op gps, en indien deze module er standaard niet bijzit wordt de maaier dus direct een 1200 euro duurder.

Via de website van husqvarna wordt het ook niet duidelijk, maaier die in het overzicht 1500 m2 doen en als je ze aanklikt wordt het ineens 900 m2 oid.
Ik zal anders eens kijken bij een verkoper in een stad hier in de buurt.

• Peule_P
Ik meen dat de dealer vorig jaar +€800 per maaier tegen me zei, maar kan het mis hebben, weet ook even niet meer zeker of dit enkel de antenne voor de maaier was of de complete kit met station.
Website van Husqvarna is ook niet heel duidelijk nee, benieuwd wat je te horen krijgt bij de dealer!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:24

Wij hebben een 320 Nera hier, vorig jaar in gebruik genomen, mét draad. De module voor draadloos gebruik zit er niet standaard bij, die moet je er bij kopen. Als ik die module en referentiestation nu los wil kopen is dat ongeveer €700. Zelfs op de Husqvarna site zelf kom ik niet boven de €800 uit. Vraag me af waar je dealer die €1200 vandaan haalt..

Voldoet prima voor ons. Hij rijdt zich zelf soms vast op gekke plekken in de hoeken en bij struiken. Maar nog niets raars meegemaakt verder.

• akatar
@Tankiej
https://www.dijkwebshop.n...lug-in-kit-148849545.html

de kit bestaat uit 2 delen, 1 deel in de maaier en 1 deel op het dak/aan de muur.

maar voor 700 euro kom ik de complete kit nergens tegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:24
akatar schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:35:
@Tankiej
https://www.dijkwebshop.n...lug-in-kit-148849545.html

de kit bestaat uit 2 delen, 1 deel in de maaier en 1 deel op het dak/aan de muur.

maar voor 700 euro kom ik de complete kit nergens tegen?
Ah, ja als je het RS5 referentiestation neemt kom je wel op zo'n bedrag inderdaad. Als de RS1 voldoet, (100 meter radius bereik ipv 500 van de RS5), dan kom je wel op €700 totaal.
Ik kende alleen de RS1, blijkbaar is de RS5 nieuw.

https://www.husqvarna.com...os-rs1-referentiestation/
https://www.husqvarna.com...os-rs5-referentiestation/

Als je de module voor op de maaier samen met de RS1 neemt, dan kom je op €748 bij Husqvarna zelf (op andere webshops wel iets goedkoper te krijgen).
https://www.husqvarna.com...ug-in-nera-320-430x-450x/

[ Voor 27% gewijzigd door Tankiej op 27-02-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:02
Graag jullie advies over het volgende: ik heb een gazon van ruim 1000 m2. Op dit moment loopt er een Husqvarna 315X, waar ik redelijk tevreden over ben. Ik overweeg deze te vervangen door een robotmaaier die slimmer maait en geen grensdraad meer nodig heeft. Ik denk aan een Navimow H1500E. Graag jullie advies:
Is deze aan te bevelen?
Heb ik de VisionFence Sensor nodig?
Zijn er goede alternatieven?
[Waar moet ik verder aan denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Wou dit weekend de navimow x330e in gebruik nemen… terug gekomen koude kermis de qr code erin werkt nog niet … en de app in de Appstore of playstore beschikt nog niet over de x series jammer genoeg… hoop dat het morgen wel gewoon beschikbaar gaat zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:33:
Wou dit weekend de navimow x330e in gebruik nemen… terug gekomen koude kermis de qr code erin werkt nog niet … en de app in de Appstore of playstore beschikt nog niet over de x series jammer genoeg… hoop dat het morgen wel gewoon beschikbaar gaat zijn…
Klinkt alsof ze al verkocht worden voor de echte release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Navi idd mss morgen - de applicatie op ios of android is niet meer geupdate sinds december 2024...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

wmc

GeeMoney schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:24:
Zijn er ook tweakers met een Yuka Mammotion?
Lijkt volledig op GPS te werken voor een opmerkelijk lage prijs maar ik kon weinig vinden omtrent dit merk hier?
Vriend van mij krijgt een nieuwe tuin en wil geen grensdraad gebruiken het liefst maar zoekt wel iets betrouwbaars ook.

Ik ben zelf zeer tevreden over mijn Husqvarna maar die gebruikt een grensdraad.
Ik heb er een draaien sinds vorig jaar zomer. Het maaien is vrij probleemloos en werkt beter dan mijn vorige Automower 220AC, al kan dat ook aan de positie van de grensdraaid van die maaier liggen. Met de bladveger ben ik best wel een tijdje aan het klooien geweest:
- De dumpplek vinden is een uitdaging, paden die fysiek mogelijk zijn worden niet altijd uitgevoerd
- Als er een dummplek is met veel bladeren rijdt hij zich alsnog soms vast in de bladeren
- Soms geeft een van de veegmotoren willekeurig een storing die zichzelf ook weer oplost
- De borsten is vrij agressief en trekt daardoor ook gras mee
- De swept path met opvangbak is anders dan zonder, hier wordt geen rekening mee gehouden in het bepalen van het pad. Dit zou te lossen kunnen zijn door een andere kaart in te leren, maar in mijn ogen zou hij dit zelf moeten kunnen bedenken.

Dat gezegd hebbende was de veger een uitkomst in onze tuin, waar meerdere eiken van de gemeente hun blad in laten vallen. Eens per week een paar grote zakken van een centrale locatie afvoeren is beter dan zelf 400m2 moeten vegen/blazen.

Ik zou zelf graag een langere GPS kabel zien, zodat ik met een stopcontact zowel de GPS antenne en de base station kan voeden. Het base station staat nu redelijk in het zicht, omdat de GPS antenne vrij zicht op de lucht moet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Kleine update Navimow android/iphone app is net geupdate X series is toegevoegd :) dus sffs nog rap proberen :D

[ Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 04-03-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelpeanut
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15:25
Vraag voor de Navimow eigenaren. Is het ook mogelijk om het basisstation van de I105 op de bestrating naast het gazon te plaatsen i.p.v. het gazon zelf? Dit zodat de Navimow zelf naar het gazon navigeert om te gaan maaien. Ik zou graag mijn gazon vrij willen houden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rammz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-06 23:11
maikelpeanut schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:07:
Vraag voor de Navimow eigenaren. Is het ook mogelijk om het basisstation van de I105 op de bestrating naast het gazon te plaatsen i.p.v. het gazon zelf? Dit zodat de Navimow zelf naar het gazon navigeert om te gaan maaien. Ik zou graag mijn gazon vrij willen houden namelijk.
Ik heb het basisstation buiten de maaizone, dus dat lijkt geen probleem. Hij maakt een kanaal van het station naar de maaizone aan. Durft niet te zeggen hoe lang dit kanaal "mag" zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
Hier staat het station ook in de border tussen de planten, maar wel meteen aangrenzend met het gazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelpeanut
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15:25
Dank voor de reacties. Dan meteen de vraag of dit 105I niet overkill is voor mijn bescheiden gazon van 35m2?
Ik heb eigenlijk geen zin om draden in het gazon te leggen en investeer dan liever iets meer. Of zijn er (goedkopere) alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaisar
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-03 09:06
Ik ben van plan mijn Worx WR165e te vervangen voor een Navimow. Grootste reden? Ik wil van de draad af om te kunnen ontluchten tot aan de zijkant + na 2 seizoenen de worx te hebben ben ik het beu dat hij zo vaak door mijn grasmat heen gaat. Heb de wielen reeds vervangen maar dat helpt niet echt. Het keer op keer over de zelfde lijn naar het station te rijden is gewoon te schadelijk imo.

Zijn de punten die ik hier aanhaal iets echt eigen aan Worx of een robotmaaier met draad? Of zal ik de zelfde issues ervaren met een navimow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:11
maikelpeanut schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:07:
Kan wel, heb ik ook. Maar ik twijfel eraan. Hij gaat bij mij over waaltjes, en precies de route die hij neemt zit vol met onkruid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:53:
Kleine update Navimow android/iphone app is net geupdate X series is toegevoegd :) dus sffs nog rap proberen :D
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar

Ok het af te ronden:
Ik heb de husqvarna 430 nera besteld, weekje geleden,
Nu wachten tot hij geleverd gaat worden, het is blijkbaar de norm om op de website te zeggen dat deze op voorraad is en voor 16 uur besteld vandaag nog verzonden..maar deze niet te hebben.

Na een mailtje:
nee hoor die hebben we niet. als hij bij ons binnenkomt sturen wij hem door.
maar die bijna 4k moest wel direct betaald worden, dat ging ook niet van: betaal maar als wij hem verzenden.

denk dat ik nog maar tot na het weekend wacht en dan maar mijn geld terug ga vragen ofzo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdconcept
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:00
originele info:
"ben geinteresserd in volgend (te maaien 400m2)

Oud eigenaar had een recente bosch maaier (staaldraad rand is al aanwezig)
landroid plus WR165E
Gardena sileno minimo
NAvimow i105E
gardena life 19701-60

Wat raden jullie nog aan?"

Update:
Locate robotmaaier dealer laten passeren voor offerte.

Onze tuin is ongeveer 360m2 gras met duidelijke stenen kantboorden.
Hij raadde de Romomow RKS 1500 aan (1700 euro incl installatie, 1250 zonder installatie- werkt met draad, excentrisch blad)
​Is aankoop via dealer veel handiger cfr. onderhoud vs zelf online kopen ifv onderhoud? (ben zelf ook wel wat handig).
​Ervaringen met robomow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carldb
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11:41
akatar schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:20:
[...]

Ok het af te ronden:
Ik heb de husqvarna 430 nera besteld, weekje geleden,
Nu wachten tot hij geleverd gaat worden, het is blijkbaar de norm om op de website te zeggen dat deze op voorraad is en voor 16 uur besteld vandaag nog verzonden..maar deze niet te hebben.

Na een mailtje:
nee hoor die hebben we niet. als hij bij ons binnenkomt sturen wij hem door.
maar die bijna 4k moest wel direct betaald worden, dat ging ook niet van: betaal maar als wij hem verzenden.

denk dat ik nog maar tot na het weekend wacht en dan maar mijn geld terug ga vragen ofzo. :(
I ben zelf nog in dubio. De 430 Nera of nieuwe Navimow X330. Een bepaalde reden waarom je voor de 430 Nera hebt gekozen? Is toch heel wat duurder en lijkt op papier weinig extra te bieden. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw redenering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
@Carldb zeker,
De keuze was voornamelijk om de gps ondersteuning en een merk die al heel lang aanwezig is en dus (aanname) ook nog wel lang aanwezig zal zijn. In elke provincie zijn ook meerdere dealers te vinden die de kennis en de onderdelen hebben om deze te repareren.

De maaier die ik had was een worx, dit was gewoon een maaier die domweg wat heen-en-weer reed en soms bleven ook weken lang plukken gras staan omdat de maaier werkt op het toeval principe.
En hier had ik dus geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 07:43
Mdconcept schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:58:
originele info:
"ben geinteresserd in volgend (te maaien 400m2)

Oud eigenaar had een recente bosch maaier (staaldraad rand is al aanwezig)
landroid plus WR165E
Gardena sileno minimo
NAvimow i105E
gardena life 19701-60

Wat raden jullie nog aan?"

Update:
Locate robotmaaier dealer laten passeren voor offerte.

Onze tuin is ongeveer 360m2 gras met duidelijke stenen kantboorden.
Hij raadde de Romomow RKS 1500 aan (1700 euro incl installatie, 1250 zonder installatie- werkt met draad, excentrisch blad)
​Is aankoop via dealer veel handiger cfr. onderhoud vs zelf online kopen ifv onderhoud? (ben zelf ook wel wat handig).
​Ervaringen met robomow?
Yup, 6 jaar ervaring en niet aan beginnen.

Ik zou voor de segway gaan.

Dat gemartel met draad moet je niet willen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdconcept
Grolsch schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:34:
[...]

bedankt
wat is verschil tussen navimow e105 & e108?
waar kan je hem in 'vlaanderen' verkrijgen- precies overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Mdconcept schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:21:
[...]

bedankt
500m2 of 800m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Mdconcept schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:21:
[...]

bedankt
Inderdaad de m2's en je bedoelt de i105 denk ik? De e serie bestaat volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdconcept
bedankt op snelle respons.
Welke 'veiligheidsfactor' moet je op die oppervlakte plaatsen (segway navimows)?
de dealer die bij mij passeerde pretendeerde bvb dat een robomow 1500 maar geschikt is voor 500m2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
Mdconcept schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:52:
[...]

bedankt op snelle respons.
Welke 'veiligheidsfactor' moet je op die oppervlakte plaatsen (segway navimows)?
de dealer die bij mij passeerde pretendeerde bvb dat een robomow 1500 maar geschikt is voor 500m2
Voor robots die maar wat rond rijden zou ik een beetje het dubbele hanteren, heb je 1000m2 pak er eentje die voor 2000m2 geschikt is.
Robots die via GPS netjes baantjes trekken en vele malen efficiënter zijn durf ik wel met amper tot geen overcapaciteit te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:24

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

De i 105 kan in theorie een grasoppervlakte van 600 m2 maaien
De i 108 kan in theorie een grasoppervlakte van 960 m2 maaien
Dus maximaal 20 % meer dan de aangegeven capaciteit

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:01
Grolsch schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:34:
[...]

Mee eens. Robomow is ellende. Eerste hield het 2,5 jaar uit, daarna nieuwe gehaald met extra garantie, ging na 1,5jaar kapot, 4x opgestuurd en kreeg hem telkens terug met de melding, meneer er is niets mis mee. Maaide vervolgens nog geen 2 uur en had hetzelfde probleem weer.

Niet aan die ellende beginnen.

Daarna een Gardena gehad, hield het net geen 4 seizoenen vol. Nu een Segway i108, echt fijn zonder kabel ellende. Gaat straks het 2e seizoen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Peule_P schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:54:
[...]

Voor robots die maar wat rond rijden zou ik een beetje het dubbele hanteren, heb je 1000m2 pak er eentje die voor 2000m2 geschikt is.
Robots die via GPS netjes baantjes trekken en vele malen efficiënter zijn durf ik wel met amper tot geen overcapaciteit te pakken.
En zoals 964C2 boven me aangeeft hebben de Navimows een (software) beperking dat ze ook geen grotere kaart toelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Door de vele zon en het warme weer van afgelopen dagen merkte ik toch dat mijn gras echt aan het groeien is. Gisteren in 15 minuten tijd mijn Navimow H3000E-VF weer draaien en alles is weer gemaaid. Nieuwe updates zijn vannacht geïnstalleerd en de app is weer wat verbeterd en duidelijker geworden. Top dus!

Blij dat ik van die Gardena met draad af ben sinds vorig jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door mvrooij op 07-03-2025 09:21 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdconcept
Peule_P schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:56:
[...]

En zoals 964C2 boven me aangeeft hebben de Navimows een (software) beperking dat ze ook geen grotere kaart toelaten
Vlaanderen:
i 105 aan 1000 euro (enkel in de basis dyi winkel)
i 108 aan 1230 euro (via dealer)
H500EVF aan 1330 euro (via dealer)
is de 2e optie (108) niet beter ivm. mogelijkheid later tot herstelling? (mijn oppervlakte nu is 350m2)

[ Voor 4% gewijzigd door Mdconcept op 07-03-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

bjp

is de i105 nog beschikbaar voor een goeie 800eur in Duitsland?

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
lijkt me te doen wat het zegt, een montagebeugel voor op een houten balk van minimaal 90mm breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 22:42

joho

bjp schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:31:
is de i105 nog beschikbaar voor een goeie 800eur in Duitsland?
https://www.obi.de/search/i105e/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 09:09
Hee de Navimow-app heeft sinds deze week ondersteuning voor Google Assistant naast Alexa :D Zag al een topic van Segway dat ze hulp zochten van Google omtrent het spraakcommando https://support.google.co...2%80%9D-properly?hl=en-GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

bjp

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk62
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:30
Voor een echte praktijktest van de Luba, bekijk deze video:
YouTube: Das zeigt dir sonst keiner - Mammotion Luba 2 Mähroboter im Extremtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hier de Husqvarna ook weer laten lopen vandaag.
Zonder problemen na zijn winterstop ging hij weer aan de slag :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristelnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 18:35
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Elke website vergelijking geeft andere advies / top 5 van robotmaaiers zonder grensdraden. Dus misschien kunnen jullie mij helpen?
Tuin is ong. 800m2 best complex (veel bomen, struiken, paden, trampoline, etc.) maar redelijk vlak. Welke robotmaaier (zonder draad) zouden jullie adviseren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Segway Navimow I 108 is daar perfect geschikt voor en betaalbaar.

Heb zelf vanmorgen de Navimow H 1500 uit 2023 weer uit de winterslaap gehaald, de updates opgehaald via de app en maait alweer als een zonnetje. Echt probleemloos.

[ Voor 3% gewijzigd door 964C2 op 08-03-2025 11:42 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
964C2 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:39:

Heb zelf vanmorgen de Navimow H 1500 uit 2023 weer uit de winterslaap gehaald, de updates opgehaald via de app en maait alweer als een zonnetje. Echt probleemloos.
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb mijn i108E zojuist weer aangesloten en draait weer top na de updates.

750m2. Boom,, boombank, speelhuisje, trampoline, kinderspeelgoed etc. Probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristelnl
964C2 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:39:

martijn k. schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:29:
[...]

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb mijn i108E zojuist weer aangesloten en draait weer top na de updates.

750m2. Boom,, boombank, speelhuisje, trampoline, kinderspeelgoed etc. Probleemloos.
_/-\o_

Ik had een vermoed dat de Navimow i108E niet voldoende zou zijn. Omdat ik las ergens dat je moet je opevlaakte dubbelen dus ik keek vooral naar 1500m2 robotmaaiers. Bijvoorbeeld Husqvarna 410XE Nera of 430 Nera maar prijzen zijn wel aan de hoge kant (ook is EPOS module nu tijdelijk gratis)..

[ Voor 20% gewijzigd door Kristelnl op 08-03-2025 14:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Kristelnl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:16:
[...]
Ik had een vermoed dat de Navimow i108E niet voldoende zou zijn. Omdat ik las ergens dat je moet je opevlaakte dubbelen dus ik keek vooral naar 1500m2 robotmaaiers.
Is hier al vaker aangehaald. Men adviseerde met de robotmaaiers die kris kras rijden altijd meer m2 capaciteit. Omdat de geadverteerde capaciteit behaald kon worden als dat ding zo ongeveer 24/7 aan het rijden was. Vandaar dat men vaak de verdubbelaar inzette, zodat je zo'n maaier 'maar' zo'n 10/12 uur per dag aan hoefde te hebben.

De nieuwe maaiers die met GPS werken en gewoon banen maaien leveren gewoon hun capaciteit. Hier heeft de i108 gisteren van 1200-1900 uur gemaaid (tussendoor 1x laden) en daarbij zo'n 500 m2 gemaaid (gehele gazon). Dus dat doe je dan bijvoorbeeld 2x per week, scheelt dat daardoor veel minder vaak op het gazon te vinden is.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

De I-serie van Navimow kan 20% meer grasoppervlakte opslaan dan zijn capaciteit van 800 m2 bij I-108
Dus kan probleemloos een gazon van 960 m2 opslaan en maaien
Voor de I-105 is dat 600 m2

Ik heb zelf een H1500e die hier makkelijk 1600 m2 gras maait. Dat is het tuingedeelte met bomen en struiken
De rest van het gras houden de schapen en de pony's wel kort

[ Voor 30% gewijzigd door 964C2 op 08-03-2025 14:56 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Hier ook de H1500E uit de winterslaap gehaald en maait weer als een zonnetje !

Hij had alleen de voortgang van de vorige keer onthouden. Hoe reset ik dat ook alweer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Grolsch schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:13:
Hier ook de H1500E uit de winterslaap gehaald en maait weer als een zonnetje !

Hij had alleen de voortgang van de vorige keer onthouden. Hoe reset ik dat ook alweer?
Als je de navimow een handmatige opdracht geeft kun je aangeven dat ie helemaal op 0 moet beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen wat mij i105e aan het doen is? Hij is alleen maar aan het piepen en is constant aan het keren. Gisteren ook de hele zone gedaan, dat ging eigenlijk prima. Dit is de 2e keer dat hij maait. Moet hij nog leren?
Ik heb alleen de maaihoogte ietsje verlaagd, ongeveer 5 mm.
Satelliet verbinding is uitstekend, behalve als hij op zijn stationnetje staat (tegen een tuinhuisje aan).
De hele zone heeft geen obstakels!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNm8tL8Ip8LEPsNT3iu_MyylRu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jx0pkvoQ2nXXu0vToR8u5jVV.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luchtfiets
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 13:51
Vandaag de 105 aangeschaft bij Hornbach.
Laagste prijs garantie (en Bauhaus had net de prijs verlaagd met 4 euro).
796,50 blij mee!
Nu de elektra in de tuin aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
luchtfiets schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:21:
796,50 blij mee!
Dacht Hornbach altijd alleen maar het prijsverschil? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Voggy schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:53:
Kan iemand mij vertellen wat mij i105e aan het doen is? Hij is alleen maar aan het piepen en is constant aan het keren. Gisteren ook de hele zone gedaan, dat ging eigenlijk prima. Dit is de 2e keer dat hij maait. Moet hij nog leren?
Satelliet verbinding is uitstekend, behalve als hij op zijn stationnetje staat (tegen een tuinhuisje aan).
[Afbeelding]
Ik denk de VF sensor smerig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Kees_frl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:03:
[...]

Dacht Hornbach altijd alleen maar het prijsverschil? :)
Onze laagste prijsgarantie is simpel en transparant: vind je ergens anders een lagere prijs, dan passen wij onze prijs niet alleen aan maar geven je ook nog eens 10% extra korting. Zo zeker zijn we van onze prijzen.
Dat lijkt bij luchtfiets te kloppen. En het klopt inderdaad. Bedankt @luchtfiets ik heb er nu ook eentje.

[ Voor 7% gewijzigd door DonChaot op 09-03-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:19
Voggy schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:53:
[Afbeelding]
Die van mij doet sinds gisteren hetzelfde, hij kan nu niet meer maaien of zijn dock terugvinden. Dit terwijl hij afgelopen jaar tot gisteren goed functioneerde. Hij heeft gisteren ook een firmware upgrade geladen, dus mogelijk een bug?

[ Voor 6% gewijzigd door Plato op 09-03-2025 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garybrook
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-05 15:25
Ook hier hetzelfde probleem, gisteravond is er een firmware update geweest denk dat dat het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garybrook
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-05 15:25
Ook hier hetzelfde probleem, gisteravond is er een firmware update geweest denk dat dat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-06 23:11
Hier ook ander gedrag sinds laatste firmware update op de i105. Hij maait wel maar gaat erg schokkerig.

Ik vermoed overigens dat dit met het tractiecontrolesysteem te maken heeft. Ik laat hem maar eens rustig zijn rondje maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Rammz op 09-03-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merallas
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-05 23:10
Heb dit jaar al drie keer probleemloos gemaaid, maar met de nieuwe firmware update is het een rommeltje. Hij slaat onterecht stukjes over en geeft signaal van slecht ontvangst, terwijl satelliet finder perfect ontvangst meldt. Hopelijk wordt de oude software snel weer teruggezet. Kun je dat zelf ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Mijn i108 loopt nu zijn derde sessie met de nieuwe firmware en moet zeggen dat ik geen verschil zie. Doet netjes zijn werk zoals hij de afgelopen jaar ook deed.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdconcept
Waar moet er overal WiFi ontvangst zijn op het werkgebied?
Enkel oplaadpositie of gans het gras?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• merallas
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-05 23:10
Probleem opgelost na alles een keer uit en weer ingeschakeld te hebben. Kennelijk was een herstart nodig na de update. Hij maakt nu ook een eerste rondje om de eilandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
merallas schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:36:
Probleem opgelost na alles een keer uit en weer ingeschakeld te hebben. Kennelijk was een herstart nodig na de update. Hij maakt nu ook een eerste rondje om de eilandjes.
Hier heeft een herstart het ook opgelost. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:56
luchtfiets schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:21:
796,50 blij mee!
889 op dit moment zie ik
Gvd... nig goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchtfiets
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 13:51
Wie kan me advies geven, ik denk erover om de garage voor mijn Segway 105 aan te schaffen.
De garage is volgens opgave 60,6 cm breed, de plek waar ik hem neer wil zetten tussen schuur en serre is 56 cm breed.
Kan ik van beide kanten van de garage 2,5 cm afzagen zonder de stabiliteit en bevestigingspunten te verliezen?
Bij voorbaat dank voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Sunri5e de doos is gigantisch -
Installatie
de handleiding in de doos is spartaans maar de app is wel gewoon duidelijk hoe en wat.

Je kunt overigens niets zonder de app - logisch maar toch.
De RTK ontvanger is makkelijk in elkaar te steken er zit een kabel bij van 6m wat het makkelijker maakte om het te plaatsen in het 'midden' terwijl het basis station korter bij stopcontact blijft (voor de waterpomp).
De app op de telefoon QR code scannen - waar na je mooi alle stappen kunt doorlopen - ook Wifi verbinden als dat nodig mocht zijn. Ik zelf heb geopteerd voor 4G te gebruiken.

Instellen
Hiervoor wordt bluetooth benut en niet wifi/4g. Dus je moet in de buurt blijven.
Het besturen is moeilijker als ik dacht zeker op de rand omdat dat wat omhoog gaat aan 1 kant.
Je moet echt binnen de 6m blijven tijdens het instellen anders prosteert hij wegens veiligheid.

Eerste run
Eerst met de gewone grasmachine het gras afgedaan omdat echt wel hoog was.. daarna de loop modus gedaan rond het tuin welke dan incl een serre, perenboom, appelboom, frambozen en rodebessenstruiken waren.. Dit was vooral om optimaal te testen voor ontwijking van 'dingen' en hij heeft dit echt wel goed gedaan vond ik.
Ik ga echter zodra de serre verplaatst is het in 1-2 zones doen - groot stuk gras en dan een aparte tussen in zodat hij minder moet ontwijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Kristelnl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:34:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Elke website vergelijking geeft andere advies / top 5 van robotmaaiers zonder grensdraden. Dus misschien kunnen jullie mij helpen?
Tuin is ong. 800m2 best complex (veel bomen, struiken, paden, trampoline, etc.) maar redelijk vlak. Welke robotmaaier (zonder draad) zouden jullie adviseren?
Tot op heden heb ik altijd Gardena met grensdraad gehad en heb dezelfde zoektocht gedaan, alhoewel mijn eisen qua complexiteit wel lager liggen gok ik. Eerder deze week heb ik de gok genomen en de nieuwe Eufy E15 grasmaaier in de preorder besteld. Deze kan tot 800m2, de iets duurdere E18 kan tot 1200m2 maar dat is voor mijn grasveldje echt overkill.

Reden voor mijn keuze is geen grensdraad, meerdere zones, automatische mapping, geen RTK, goede ervaringen met Eufy zelf en de integratie met mijn reeds aanwezige eufy spullen (camera’s en robotstofzuiger).

De grasmaaier is nieuw op de markt dus ik kan een verkeerde gok nemen, maar de slimme zaken op de camera’s die ik heb werken goed. Ik gok/hoop dat ze soortgelijke slimme dingen ook in hun grasmaaier stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:02
Wilbert de Vries schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:47:
[...]

Tot op heden heb ik altijd Gardena met grensdraad gehad en heb dezelfde zoektocht gedaan, alhoewel mijn eisen qua complexiteit wel lager liggen gok ik. Eerder deze week heb ik de gok genomen en de nieuwe Eufy E15 grasmaaier in de preorder besteld. Deze kan tot 800m2, de iets duurdere E18 kan tot 1200m2 maar dat is voor mijn grasveldje echt overkill.

Reden voor mijn keuze is geen grensdraad, meerdere zones, automatische mapping, geen RTK, goede ervaringen met Eufy zelf en de integratie met mijn reeds aanwezige eufy spullen (camera’s en robotstofzuiger).

De grasmaaier is nieuw op de markt dus ik kan een verkeerde gok nemen, maar de slimme zaken op de camera’s die ik heb werken goed. Ik gok/hoop dat ze soortgelijke slimme dingen ook in hun grasmaaier stoppen.
Interessant die Eufy, is daar meer info over dan de eigen website van Eufy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-05 11:05
Ik ben ook in de markt voor een robotmaaier voor een oppervlakte van ongeveer 550m2. Staat een trampoline, speeltoestel en wat bloemperken in. De achterzijde van de tuin is afgeschermd door hoge bomen. De ondergrond is klei-grond.
Na veel wikken en wegen kom ik uit op de Navimow i108. Maar ik twijfel nu toch of de H800-VF niet de betere keus is gelet op veiligheid ivm de detectiebumper en blade stop met mijn 2 jonge kids van 11 maand en 3 jaar? Daarbij lees ik het en der dat de brouwkwaliteit beter zou zijn van de H versie? En de H serie heeft nog een echte regensensor.
Qua veiligheid is het de H serie waard? Of gewoon niet laten rijden als de kids buiten zijn?
Qua brouwkwaliteit: is de H versie idd beter gebouwd? Zou dat de meerprijs van 350 euro waard zijn?

Tot slot lees ik dat de robotmaaier 20% meer aan kan dan de m2 die ervoor staat. Zouden jullie daarom toch de i500 of h500-vf aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
AFNJL511 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:18:
Ik ben ook in de markt voor een robotmaaier voor een oppervlakte van ongeveer 550m2. Staat een trampoline, speeltoestel en wat bloemperken in. De achterzijde van de tuin is afgeschermd door hoge bomen. De ondergrond is klei-grond.
Na veel wikken en wegen kom ik uit op de Navimow i108. Maar ik twijfel nu toch of de H800-VF niet de betere keus is gelet op veiligheid ivm de detectiebumper en blade stop met mijn 2 jonge kids van 11 maand en 3 jaar? Daarbij lees ik het en der dat de brouwkwaliteit beter zou zijn van de H versie? En de H serie heeft nog een echte regensensor.
Qua veiligheid is het de H serie waard? Of gewoon niet laten rijden als de kids buiten zijn?
Qua brouwkwaliteit: is de H versie idd beter gebouwd? Zou dat de meerprijs van 350 euro waard zijn?

Tot slot lees ik dat de robotmaaier 20% meer aan kan dan de m2 die ervoor staat. Zouden jullie daarom toch de i500 of h500-vf aanraden?
Navimow i105e is prima hiervoor, kan max 600m2 aan. Blade stop heb ik niet gemist, je moet geen kind ernaast laten kruipen, maar ik heb geen moment het idee dat die onveilig is met kinderen in de buurt. De I serie is nieuwer dan de H serie, heeft visionfence standaard ingebouwd en rijdt andersom, ik zou juist voorkeur voor de I serie hebben.

Ik heb net nog een 2e I105e besteld bij Hornbach, met de laagsteprijs garantie (10% extra korting) betaal je dan 796,50, dit werkt ook bij online bestellen als je het prijsgarantieformulier invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:15
Dank voor de tip van iedereen voor de laagsteprijs garantie. Ik had hem afgelopen zaterdag besteld bij hornbach en op basis van jullie berichten een verzoek tot laagsteprijs garantie ingediend.

Zojuist onderstaande ontvangen:
Wij hebben goed nieuws voor u!
U krijgt van ons het verschil met de prijs van onze concurrent terug - en als dank voor uw tip nog eens 10% extra!

Wij verwerken de terugbetaling binnen 14 dagen na levering en ontvangst van uw volledige bestelling. De terugbetaling volgt automatisch op uw bankrekening, creditcard of Paypal-account. Afgesproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Dank voor je reactie Plato. Prijsverschil tussen de 105 en 108 wordt zo ook wel erg groot…. Je zou bijna overwegen een grotere batterij te kopen en die in de 105 te stoppen om er een 108 van te maken :). Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
AFNJL511 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:33:
Dank voor je reactie Plato. Prijsverschil tussen de 105 en 108 wordt zo ook wel erg groot…. Je zou bijna overwegen een grotere batterij te kopen en die in de 105 te stoppen om er een 108 van te maken :). Iemand al geprobeerd?
Naast de accu zit er ook softwarematig een lock op, je kunt geen grotere kaart maken. Max 600m2 voor de i105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Dus als je opp van de tuin meer dan 650m2 is, maar daarin is 150m2 een no-go zone, dan kan dat dus niet met de 105? Of moet je dan 2 zones maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Nu online
Hij telt alleen de vierkante meters waar gemaaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:11
Hier gisteren de i108e ook terug in gebruik genomen maar nog niet meteen kunnen updaten voor het eerste gebruik. Had de indruk dat ook zonder de update de robotmaaier zomaar wat aan het rondrijden was. Er liggen wel wat dennenappels en kleine takjes op het gras maar daar had hij in het verleden nooit moeite mee.

Zoals gezegd de update zelf nog niet kunnen doen omdat mijn wifi buitenantenne het heeft begeven en ik geen zin had om mijn telefoon de hele tijd in de buurt te leggen voor bluetooth connectie. Maar blijkbaar heeft hij zonet toch de update gedaan (weet niet hoe) en zie ik op de camera dat hij ook al begonnen is met maaien ondanks het maaischema pas deze middag zou moeten starten...

Nog mensen die iets gelijkaardigs ervaren?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kristelnl
Gisteren toch een i108e opgehaald voor 1234 euro. Ik heb heel lang getwijfeld met de i105e ivm flink prijsverschil inderdaad. Ik zal hem vandaag proberen te installeren. Bedankt voor de tip iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFNJL511
Hassebassie schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:39:
[...]
Interessant die Eufy, is daar meer info over dan de eigen website van Eufy?
Het lijkt een samengaan te zijn van Eufy met Terramow. Terramow is weer van een van de mensen van de visuele afdeling van DJI. Zijn in 2023 begonnen via kickstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Een Segway i105e/i108e is 28,5 cm hoog, rijd deze dan gewoon onder iets door wat 30cm is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
TheMystery schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:11:
Een Segway i105e/i108e is 28,5 cm hoog, rijd deze dan gewoon onder iets door wat 30cm is?
Ja, ik heb een poortje in de schutting tussen voor en achtertuin gemaakt van ca 30cm hoog en daar hobbelt hij netjes onderdoor..

Maar niet de bandjes te hard oppompen :+

Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste