GeeMoney schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:24:
Zijn er ook tweakers met een Yuka Mammotion?
Lijkt volledig op GPS te werken voor een opmerkelijk lage prijs maar ik kon weinig vinden omtrent dit merk hier?
Vriend van mij krijgt een nieuwe tuin en wil geen grensdraad gebruiken het liefst maar zoekt wel iets betrouwbaars ook.
Ik ben zelf zeer tevreden over mijn Husqvarna maar die gebruikt een grensdraad.
Ik heb er een draaien sinds vorig jaar zomer. Het maaien is vrij probleemloos en werkt beter dan mijn vorige Automower 220AC, al kan dat ook aan de positie van de grensdraaid van die maaier liggen. Met de bladveger ben ik best wel een tijdje aan het klooien geweest:
- De dumpplek vinden is een uitdaging, paden die fysiek mogelijk zijn worden niet altijd uitgevoerd
- Als er een dummplek is met veel bladeren rijdt hij zich alsnog soms vast in de bladeren
- Soms geeft een van de veegmotoren willekeurig een storing die zichzelf ook weer oplost
- De borsten is vrij agressief en trekt daardoor ook gras mee
- De swept path met opvangbak is anders dan zonder, hier wordt geen rekening mee gehouden in het bepalen van het pad. Dit zou te lossen kunnen zijn door een andere kaart in te leren, maar in mijn ogen zou hij dit zelf moeten kunnen bedenken.
Dat gezegd hebbende was de veger een uitkomst in onze tuin, waar meerdere eiken van de gemeente hun blad in laten vallen. Eens per week een paar grote zakken van een centrale locatie afvoeren is beter dan zelf 400m2 moeten vegen/blazen.
Ik zou zelf graag een langere GPS kabel zien, zodat ik met een stopcontact zowel de GPS antenne en de base station kan voeden. Het base station staat nu redelijk in het zicht, omdat de GPS antenne vrij zicht op de lucht moet hebben.