Vorig jaar november tijdens Black Friday een Husqvarna 450x Nera gekocht incl Husqvarna EPOS™ RS1 en de Plug-in NERA voor bovenop de maaier.
In november even mee zitten klooien om te kijken of alles werkte en toen alles de garage in.
Vorige week het referentiestation en het laadstation goed geinstalleerd en daarna wat rondjes achter de maaier aan gelopen om alle wel en niet maai zones in kaart te brengen (wel leuk een afstandbestuurbare maaier via je mobiel)

en nu rijd hij alweer een paar dagen zijn rondjes.
Eerste gedachte, dit had ik 5 jaar eerder moeten doen...
Heb 3000+ m2 en was eerder 2 tot 4 uur per zaterdag kwijt om alles te kunnen maaien afhankelijk van hoe hoog het gras al weer stond.
Elke zaterdag dat het regende gefrustreerd zijn omdat maaien niet mogelijk was en het gras de week er op 10 cm hoger zou staan...
Nu heb ik dat ding voorlopig op elke dag maaien staan tot het gras netjes is en daarna gaat hij denk ik terug naar een paar keer per week om het bij te houden.
Het weiland was echt hoog gras, zeker wel 20 cm. Ik dacht dat red dat ding nooit want mijn Stiga zitmaaier verslikt zich er zelfs in..
Tot mijn verbazing nu een paar dagen later heeft hij het gewoon strak.. Mesjes zijn inmiddels wel aan vervanging toe maar echt respect voor dat ding
Wat ik ook mooi om te zien vind is dat hij echt tot op de cm nauwkeurig de randen op zoekt die ik heb opgegeven. Die gps is echt perfect.
Ik heb tijdelijk wel de object detectie uit gezet omdat hij anders om elke graspol heen bleef maaien
Die gaat straks ook weer aan, dat geeft de hond hopelijk wat meer rust want die zijn al weer wat botsingen verder samen
Bij botsing staat hij ook meteen stil (er zitten stoot sensoren in de bumper) dus de hond zal er niets aan over houden verder.