Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 67 ... 74 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05 09:14
sir_huxley schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:14:
Voor de Neomow X backers. Ik kreeg zojuist een bericht en het ziet er naar uit dat de robots vertraagd geleverd gaan worden. Ze verwachten dus dat ze in februari 2025 geleverd gaan worden. Voor mij persoonlijk maakt het niets uit, maar voor diegene die er op eerder op rekende is dit vervelend nieuws.
Het heeft lang geduurd, maar alle robotmaaiers worden momenteel geleverd :P
Ik verwacht mijn deze of volgende week voor mijn deur.

7.290 wp | Geothermische WP Thermia Calibra 7 | HASS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:52
Stef CB schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:58:
[...]

Bij mij nog iets langer, ik zat in de laatste batch eind februari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
MathieuT schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:01:
[...]

Bij mij nog iets langer, ik zat in de laatste batch eind februari :+
oei!
Dan kan je hem pas begin mei verwachten :| :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:14
Iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe Husqvarna Smart integraties?
Gebruikte eerst altijd IFTTT voor 'inachtneming van wilde dieren' maar deze integratie wordt niet meer ondersteund en heb het nu aangezet via de Husqvarna app.

Nu weet ie me te vertellen dat ie tot 18 april in zijn hok blijft staan door deze integratie terwijl dit enkel van zonsondergang tot zonsopgang moet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:42
GeeMoney schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:44:
Hier de Husqvarna ook weer laten lopen vandaag.
Zonder problemen na zijn winterstop ging hij weer aan de slag :) .
Hier ook, altijd een magisch momentje als hij door de tuin keddert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
Stef CB schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:58:
[...]

Mooi!

Wat is de status van jouw order in Pledgebox? Bij mij staat er nog altijd "locked"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Na afgelopen weekend weer 3 uur kwijt te zijn geweest aan grasmaaien, ben ik aan het orienteren op een robotmaaier. Gaat over een stuk wei/gazon van +- 3000m2. Op bepaalde plekken moet ik de tuin nog aanpassen, dus ik ben aan het kijken naar een maaier zonder grensdraad. Iemand hier ervaringen met een Worx Vision of een Husqvarna Automower 320 Nera? Mijn idee is dat ik hierdoor nog alle ruimte heb om de trampoline te plaatsen etc, zonder elke keer de grensdraad aan te hoeven passen.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
sir_huxley schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:18:
[...]

Mooi!

Wat is de status van jouw order in Pledgebox? Bij mij staat er nog altijd "locked"
Bij mij ook, maar wat betekent dat?
Als ik verder klik staat er wel het volgende:

[ Voor 35% gewijzigd door Stef CB op 14-03-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
Stef CB schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:18:
[...]

Bij mij ook, maar wat betekent dat?
Als ik verder klik staat er wel het volgende:
[Afbeelding]
Ik zou wel even dat plaatje verwijderen met je ordernummer. Je weet maar nooit.

https://help.pledgebox.co.../kb/articles/order-status

Locked - backers can review the survey, but cannot update it

Hij heeft dus nog niet status Shipped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:44
SerealKiller schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:16:
Na afgelopen weekend weer 3 uur kwijt te zijn geweest aan grasmaaien, ben ik aan het orienteren op een robotmaaier. Gaat over een stuk wei/gazon van +- 3000m2. Op bepaalde plekken moet ik de tuin nog aanpassen, dus ik ben aan het kijken naar een maaier zonder grensdraad. Iemand hier ervaringen met een Worx Vision of een Husqvarna Automower 320 Nera? Mijn idee is dat ik hierdoor nog alle ruimte heb om de trampoline te plaatsen etc, zonder elke keer de grensdraad aan te hoeven passen.
De segway al overwogen?

Is in dit topic en populaire maaier

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:15
SerealKiller schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:16:
Wat heb je dan voor maaier, want 3 uur is wel erg lang, en klinkt meer als een te kleine maaimachine of veel onhandige stukjes. De luba staat op mijn verlanglijstje, https://lubarobotmaaier.nl/product/luba-awd-3000/ maar dan de 5000 variant. Voor zover ik ze gezien heb de meest voordelige grensdraadloze maaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:44
Peule_P schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:54:
Iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe Husqvarna Smart integraties?
Gebruikte eerst altijd IFTTT voor 'inachtneming van wilde dieren' maar deze integratie wordt niet meer ondersteund en heb het nu aangezet via de Husqvarna app.

Nu weet ie me te vertellen dat ie tot 18 april in zijn hok blijft staan door deze integratie terwijl dit enkel van zonsondergang tot zonsopgang moet zijn :P
Bij mij werkt het redelijk goed. Eén keer meegemaakt dat de maaier niet wilde starten en hardnekkig volhardde in de status "Inachtneming van wilde dieren". Hetzelfde overkwam me met de status Rain Guard. Toen gewoon uitgeschakeld en later weer ingeschakeld. Het werkt dus niet feilloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Hassebassie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:54:
[...]

Bij mij werkt het redelijk goed. Eén keer meegemaakt dat de maaier niet wilde starten en hardnekkig volhardde in de status "Inachtneming van wilde dieren". Hetzelfde overkwam me met de status Rain Guard. Toen gewoon uitgeschakeld en later weer ingeschakeld. Het werkt dus niet feilloos!
Hier ook al een paar keer in en uitgeschakeld, na opnieuw inschakelen lijkt het te werken, zo gaf hij gisteravond bijvoorbeeld aan dat ie vanochtend weer zou starten door deze status.
Maar als ik weer opnieuw de app open of naar een ander scherm ga in de app en weer terug lijkt ie er iedere keer een dag bij op te tellen.
Dit doet ie dan ook bij beide maaiers dus lijkt me wel echt een bug.

Voor nu de functie uitgezet en het schema handmatig tot het tijdstip van zonsondergang gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendragon
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 08:36
Heeft iemand al gekeken naar de nieuwe Ecovacs Goat?

Ik twijfel tussen de Segway i105 of de Ecovacs Goat 0800, maar kan nog beperkt reviews over de Goat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 13:10
De Segway is te koppelen aan Google Home, zo begreep ik deze week van Reddit. Had ik nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:56
Rallye schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:11:
De Segway is te koppelen aan Google Home, zo begreep ik deze week van Reddit. Had ik nog niet voorbij zien komen.
Is inderdaad sinds laatste update mogelijk.
Echter lijken meer en meer mensen vragende partij voor een lokale API (om de Segway dan bv. in Home Assistant binnen te trekken). Hierop geeft Navimow al meer dan een jaar antwoord dat ze het doorgeven aan hun product team... Hopelijk komt het er ooit van.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
nujtrug schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:10:
Hier gisteren de i108e ook terug in gebruik genomen maar nog niet meteen kunnen updaten voor het eerste gebruik. Had de indruk dat ook zonder de update de robotmaaier zomaar wat aan het rondrijden was. Er liggen wel wat dennenappels en kleine takjes op het gras maar daar had hij in het verleden nooit moeite mee.

Zoals gezegd de update zelf nog niet kunnen doen omdat mijn wifi buitenantenne het heeft begeven en ik geen zin had om mijn telefoon de hele tijd in de buurt te leggen voor bluetooth connectie. Maar blijkbaar heeft hij zonet toch de update gedaan (weet niet hoe) en zie ik op de camera dat hij ook al begonnen is met maaien ondanks het maaischema pas deze middag zou moeten starten...

Nog mensen die iets gelijkaardigs ervaren?
Nadat ik de Navimow terug in gebruik heb genomen heeft deze zich meermaals vastgereden dus heb ik dan maar een nieuwe kaart gemaakt. Opzettelijk niet te dicht tegen de rand aan gereden deze keer zodat hij zich zeker niet meer zou vastrijden maar bij zijn eerste rondje deed hij al weer gek. Bij de gemakkelijkste rand hield hij bijna 1 meter afstand... Maar volgens app zat hij wel op de rand...

Misschien iets met satellieten of misschien ligt het aan de software. Dit had ik vorig jaar allemaal niet aan de hand :/

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:28
nujtrug schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:58:
[...]

Opzettelijk niet te dicht tegen de rand aan gereden deze keer zodat hij zich zeker niet meer zou vastrijden maar bij zijn eerste rondje deed hij al weer gek. Bij de gemakkelijkste rand hield hij bijna 1 meter afstand... Maar volgens app zat hij wel op de rand...
Ik heb rondom het gras een rand van stenen, en daar gaat het prima tot op de rand (met één wiel op de tegels). Bij het terras gaat het echter niet goed. Het lijkt erop dat de maaier moeite heeft met reflectie of lichtweerkaatsing van de terrastegels, die gladder zijn dan reguliere tegels. Ik heb daarom disabel-VisionFence-zones (of hoe dat ook heet...) ingesteld langs de rand van het terras, en sindsdien maait hij netjes tot aan de rand van het terras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@nujtrug Na de laatste update lijkt hij rare dingen te kunnen doen als je hem niet even opnieuw hebt opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
sir_huxley schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:55:
[...]

Ik zou wel even dat plaatje verwijderen met je ordernummer. Je weet maar nooit.

https://help.pledgebox.co.../kb/articles/order-status

Locked - backers can review the survey, but cannot update it

Hij heeft dus nog niet status Shipped
Heb het verwijderd voor de zekerheid idd :p
Ik denk niet dat hookii bij elke backer (ongeveer 1900 stuks) telkens gaat aanpassen.
Mijn robotmaaier zou nu bij de warehouse moeten zijn of toch bijna (volgens hookii).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Rallye schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:16:
@nujtrug Na de laatste update lijkt hij rare dingen te kunnen doen als je hem niet even opnieuw hebt opgestart.
Die tip had ik hier ook al voorbij zien komen en reeds gedaan.
Vandaag nog maar eens opnieuw een kaart gemaakt en nu lijkt het beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 00:38
Tip: afgelopen donderdag de navimow i105e besteld bij Bauhaus en gisteren kunnen ophalen met laagste prijs garantie met 12% korting t.o.v. Hornbach. Kwam op 773 euro.

Nog geen ervaring mee, morgen even aansluiten en dan bekijken hoe ik een compact afdakje realiseer om de accu koel te houden en het uiterlijk een beetje schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04
2green schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:06:
Tip: afgelopen donderdag de navimow i105e besteld bij Bauhaus en gisteren kunnen ophalen met laagste prijs garantie met 12% korting t.o.v. Hornbach. Kwam op 773 euro.

Nog geen ervaring mee, morgen even aansluiten en dan bekijken hoe ik een compact afdakje realiseer om de accu koel te houden en het uiterlijk een beetje schoon.
Ze hebben prijzen aangepast, beide 879 op de site.

Hopelijk straks weer eens een verschil want wil ook graag eentje

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Laatst online: 03-06 00:38
Kees_frl schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:14:
[...]

Ze hebben prijzen aangepast, beide 879 op de site.

Hopelijk straks weer eens een verschil want wil ook graag eentje
Dat is balen, ze gingen al dagen onder elkaar door. Kreeg het als tip van een maat die eentje met 10% laagste prijs korting haalde bij Hornbach, toen ik besteld was die van Bauhaus toevallig weer duurder. Komt hopelijk snel weer een prijs wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 19:37
gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:21:
[...]

Wat heb je dan voor maaier, want 3 uur is wel erg lang, en klinkt meer als een te kleine maaimachine of veel onhandige stukjes. De luba staat op mijn verlanglijstje, https://lubarobotmaaier.nl/product/luba-awd-3000/ maar dan de 5000 variant. Voor zover ik ze gezien heb de meest voordelige grensdraadloze maaier.
Ziet eruit als een interessant ding!
Ik overweeg al een tijdje een zitmaaier of robotmaaier. Robotmaaier zou wel zonder grensdraad moeten, en daarmee alsnog wel echt goed overweg kunnen met no-go zones zoals ons zwembad en kuil onder de trampoline. Tuin is zo'n 1500m2.
Maar ik heb ook nog 1800m2 weiland, en daar is een zitmaaier wel weer handig voor. Keuzes, keuzes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Wekko306 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:41:
[...]

Ik overweeg al een tijdje een zitmaaier of robotmaaier. Robotmaaier zou wel zonder grensdraad moeten, en daarmee alsnog wel echt goed overweg kunnen met no-go zones zoals ons zwembad en kuil onder de trampoline. Tuin is zo'n 1500m2.
Maar ik heb ook nog 1800m2 weiland, en daar is een zitmaaier wel weer handig voor. Keuzes, keuzes....
Bij ons was het gazon ongeveer 500m2, en daar is 4500m2 weiland bijgekomen en dat ben ik gewoon gaan maaien alsof het gazon was. Wel met een miditrekker (fordson dexta) + weidebloter van 1,8m, omdat mijn doel op dat moment was dat het te doen moest zijn binnen een uur 8) Ondertussen is/was het redelijk glad en begin ik na te denken over een robotmaaier (op gps, want grensdraad trekken is ook geen lolletje) Alleen afgelopen winter hebben de mollen dusdanig huisgehouden dat het gladkrijgen weer een verhaal apart blijft.
Vrees dat ik toch de trekker of de zitmaaier er naast moet houden om met regelmaat wat grover onderhoud te plegen zoals beluchten of verticuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
gjcvro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:09:
[...]

Bij ons was het gazon ongeveer 500m2, en daar is 4500m2 weiland bijgekomen en dat ben ik gewoon gaan maaien alsof het gazon was. Wel met een miditrekker (fordson dexta) + weidebloter van 1,8m, omdat mijn doel op dat moment was dat het te doen moest zijn binnen een uur 8) Ondertussen is/was het redelijk glad en begin ik na te denken over een robotmaaier (op gps, want grensdraad trekken is ook geen lolletje) Alleen afgelopen winter hebben de mollen dusdanig huisgehouden dat het gladkrijgen weer een verhaal apart blijft.
Vrees dat ik toch de trekker of de zitmaaier er naast moet houden om met regelmaat wat grover onderhoud te plegen zoals beluchten of verticuteren.
Hmm ja, beluchten en verticuteren is ook nog een ding idd... Ik zit/zat daarvoor ook te kijken naar een Stiga 384, zou groot zat moeten zijn voor mijn gebruik en er kan een trekhaak op.
Maarja, dan geef ik 2500+ uit en moet ik alsnog het werk zelf doen. Dan is een robotmaaier natuurlijk wel interessant... En het is leuk speelgoed. Hmm, nog eens een nachtje over slapen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:54
gjcvro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:09:
[...]

Zo’n Fordson Dexta moet je nooit weg doen. <3 Fantastisch die oude tractoren. Altijd handig voor erbij.

Zou dan een robotmaaier erbij nemen voor het gemak. Zodat je niet altijd zelf hoeft te maaien. Een Yarbo of Marmmotion Luba 2 AWD. Puur om de innerlijke tweaker tevreden te stellen. Niet budgettair bekeken. :9~

Edit: Mijn ouders gebruiken een Ferguson 185 met weidebloter (2.5m). Werkt prima. ;) Met daarnaast een Torro rider voor het nettere gazon rondom de woning. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 15-03-2025 19:23 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
TheKerremenke schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:20:
[...]

Zo’n Fordson Dexta moet je nooit weg doen. <3 Fantastisch die oude tractoren. Altijd handig voor erbij.

Zou dan een robotmaaier erbij nemen voor het gemak. Zodat je niet altijd zelf hoeft te maaien. Een Yarbo of Marmmotion Luba 2 AWD. Puur om de innerlijke tweaker tevreden te stellen. Niet budgettair bekeken. :9~

Edit: Mijn ouders gebruiken een Ferguson 185 met weidebloter (2.5m). Werkt prima. ;) Met daarnaast een Torro rider voor het nettere gazon rondom de woning. ;)
Dexta is leuk spul, is 9 jaar geleden ook (bijna) helemaal uit elkaar geweest om de pakkingen en keerringen te vervangen. Toentertijd had ik nog een goede coach om mee te kijken, maar helaas is die er niet meer en ben ik meer op mezelf aangewezen om de boel draaiende te houden en zo'n machine van 65 jaar oud heeft zo nu en dan toch echt wel wat reparatie nodig.

Waar ik niet altijd zin in heb, maar het gras stopt niet met groeien. Combinatie is overigens ook een prima versnipperaar van kleiner takken of snoeisel van struiken.

Maar elke week de verplichting om te maaien begint ook lastig te worden naast alle andere hobby's (en verbouwing) vandaar inderdaad de robotmaaier op de shortlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 17:05
Voor de mensen die aangeven de robot alweer in gebruik genomen te hebben, hebben jullie geen nachtvorst meer of maak je je daar niet druk om? Hier vriest het nog een paar graden ‘‘s nachts dus ik twijfel nog, hoewel ik wel zie dat het gras weer groeit…

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:35
Gugger schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:17:
Voor de mensen die aangeven de robot alweer in gebruik genomen te hebben, hebben jullie geen nachtvorst meer of maak je je daar niet druk om? Hier vriest het nog een paar graden ‘‘s nachts dus ik twijfel nog, hoewel ik wel zie dat het gras weer groeit…
Afgelopen vrijdag hem niet laten lopen en hij loopt sowieso alleen door de week. Daarmee hoop ik de vorst dagen te hebben ontweken. Afgelopen week voor het eerst laten lopen en dan zie je al wel dat er wat gras af gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

TF

bla bla

Zojuist een Navimow i105e gekocht. Installeren ging eenvoudig. De stroomkabel is wel te kort voor plaatsing. Ik zie verlengkabels van 30 euro maar vroeg mij af of het een standaard type kabel is of dat het echt van Navimow moet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@Gugger Hij heeft 't mooi weer een beetje netter gemaakt, maar nu groeit het gras toch niet. Dus ik heb 'm nog maar even binnen gezet; net wat liever voor de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderz
  • Laatst online: 04-06 17:00
Ik heb hem toen het laatst wat warmer was een dag of 4 laten draaien en daarna terug binnen gezet voor hem te beschermen tegen nachtvorst. In de loop van de volgende week misschien nog eens buitenhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:44
Wekko306 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:41:
[...]

Eerder ook een zitmaaier gehad voor mijn gazon van (toen) 1200 m2. Ingewisseld voor een Husqvarna 415X. Ik mis mijn zitmaaier zo'n 2x per jaar als ik mijn gazon wil mesten. Voor de rest zeer tevreden over de robotmaaier :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 14:47
Is zo'n Navimow i105e beter handelbaar op wat ruiger terrein dan een Worx M500? Hier is het allemaal wat zachter qua grond, paar heuveltjes en plekken met weinig grip (zeker als het even nat geweest is) en de Worx heb ik soms elke dag wel moeten redden vorig jaar.

Ik heb op de Worx verzwaarde wielen en gewicht achterop gemonteerd volgens de tips op reddit dus we gaan het de komende weken/maanden even aanzien maar als ik er weer vaak mee bezig moet dan zoek ik liever wat anders. Ben ook wel in voor iets wat zich niet aan grensdraad hoeft te houden maar visueel z'n ding doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
Hassebassie schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:53:
[...]

Eerder ook een zitmaaier gehad voor mijn gazon van (toen) 1200 m2. Ingewisseld voor een Husqvarna 415X. Ik mis mijn zitmaaier zo'n 2x per jaar als ik mijn gazon wil mesten. Voor de rest zeer tevreden over de robotmaaier :) .
Ja bedankt he, nu ga ik toch weer twijfelen :P
Afgelopen weekend toch maar weer het gazon in voortuin en achtertuin met de hand gemaaid (Ego maaier) en het gaat toch steeds meer jeuken om er wat anders voor te kopen.
Maar zeker voor een robotmaaier zonder grensdraad zou ik denk ik nog wat maatregelen moeten nemen, om de kuil onder de trampoline en de greppel als afscheiding van m'n voortuin af te zetten, om te voorkomen dat een robotmaaier daar vrolijk in fietst. En een doorgang maken onder m'n poort zodat de maaier zelf van achtertuin naar voortuin kan.
En toch ziet die Husqvarna er ook wel interessant uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:45
sigmundfreund schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:25:
Is zo'n Navimow i105e beter handelbaar op wat ruiger terrein dan een Worx M500? Hier is het allemaal wat zachter qua grond, paar heuveltjes en plekken met weinig grip (zeker als het even nat geweest is) en de Worx heb ik soms elke dag wel moeten redden vorig jaar.

Ik heb op de Worx verzwaarde wielen en gewicht achterop gemonteerd volgens de tips op reddit dus we gaan het de komende weken/maanden even aanzien maar als ik er weer vaak mee bezig moet dan zoek ik liever wat anders. Ben ook wel in voor iets wat zich niet aan grensdraad hoeft te houden maar visueel z'n ding doet.
Ik had de Worx M700, met verzwaarde wielen en zelfs nog een baksteen achterop, en moest hem minimaal een keer in de week weer ergens weg plukken. Ook groef hij op verschillende plekken in bochten het gras stuk. Heb nu sinds een jaar de i108 en die heb ik afgelopen jaar één keer moeten redden. De grote wielen aan de voorkant maakt dat hij zich veel beter redt en de GPS maakt dat hij veel minder vaak dezelfde route langs de draad maakt en alleen op de plek waar hij in de voortuin het gras opgaat heb ik nog een stukje gaas liggen in het gras. Hij moet daar bijna 7 centimeter omhoog bij de rand en dan wil hij nog wel eens net te veel vermogen op de wielen zetten om de kleine achterwielen er op te trekken. Maar verder echt foutloos. Laat hem nu als we op vakantie zijn ook gewoon zijn werk doen. Met de Workx moest de buurman geregeld to the rescue.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:21:
[...]

Stiga zitmaaier, weet even niet welke versie, maar was meer een combinatie van, hoog gras, veel zandbergen van de mollen etc. Daarom duurde het 3 uur (en soomige stukje zijn idd onhandig)

Die luba ziet er erg goed uit, maar ben niet bekend met dit merk. Heb jij hier ervaring mee dan?
Grolsch schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:11:
[...]
De segway al overwogen?
Is in dit topic en populaire maaier
Welke segway dan het beste passen? Geen ervaring met dit merk

[ Voor 14% gewijzigd door SerealKiller op 17-03-2025 19:23 ]

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23:35
SerealKiller schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:21:
[...]

Stiga zitmaaier, weet even niet welke versie, maar was meer een combinatie van, hoog gras, veel zandbergen van de mollen etc. Daarom duurde het 3 uur (en soomige stukje zijn idd onhandig)

Die luba ziet er erg goed uit, maar ben niet bekend met dit merk. Heb jij hier ervaring mee dan?

[...]

Welke segway dan het beste passen? Geen ervaring met dit merk
De Navimow is van Segway ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:51
nujtrug schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:55:
[...]

Is inderdaad sinds laatste update mogelijk.
Echter lijken meer en meer mensen vragende partij voor een lokale API (om de Segway dan bv. in Home Assistant binnen te trekken). Hierop geeft Navimow al meer dan een jaar antwoord dat ze het doorgeven aan hun product team... Hopelijk komt het er ooit van.
For what it's worth, iemand heeft door Google Home een koppeling gemaakt tussen home assistant en de navimow.

Zie het draadje vanaf ongeveer hier:
https://community.home-as.../segway-navimow/435023/69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:25
Iemand al gekeken naar de Eufy robotmaaiers? Zij komen met de E15 (800 m2) en de E18 (1200 m2).

Hier meer informatie en prijzen: https://www.eufy.com/nl/r...87c3a2ef0803ae93f2c6f3701
Artikel van Emerce: https://www.emerce.nl/wir...robotgrasmaaiers-mwc-2025

Wij hebben zelf de Eufy x10 pro omni robotstofzuiger met dweilfunctie en daar ben ik wel heel erg over te spreken. Ik wilde de Navimow i105e bestellen, maar de E15 lijkt een goede concurrent.

[ Voor 10% gewijzigd door -En4Cer- op 18-03-2025 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
Dus de segway navimow X330e is nu al een weekje of twee, drie bezig - wat conclusies.
- Ja het kan dingen goed ontwijken - zelfs de paasrozen blijven mooi vermeden - ik ga hier volgend jaar wel een no go zone voor toevoegen zodat als deze klein zijn niet afgemaaid gaan worden.
- Mijn tuin is zeer oneffen met veel wild gras en mos... hij doet dit zeer goed ben echt aangenaam verrast.
- Het is niet omdat je 1 grote zone kunt doen dat je daarom _moet_ doen hij verloor veel tijd voor de serre en fruit bomen te vermijden. Nu heb ik verschillende zones gedaan en dit werd een stuk optimaler en sneller dan hem zelf het laten uit te vogelen....
- Hij kan op 1 lading niet 550m2 maaien, hij moet tussentijds laden. Dit gaat echter snel (zou eens moeten timen denk een 40min?)
- Hij heeft tot nu toe zijn locatie nog niet verloren onder de notenboom en tussen de hoge dennen van de buren.

Het feit dat het vermeld hoeveel uren ik gewonnen heb is een leuke extra :D

@Wekko306 de segway kun je no go zones instellen... dan zijn putten of random gaten en andere eigenaardigheden geen probleem.... het kan ook zelfstandig van een zone 1 naar zone 2 gaan om te maaien. Tussen tijd maait deze dan niet uiteraard..

[ Voor 11% gewijzigd door Icekiller2k6 op 18-03-2025 13:06 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 14:47
Himalaya schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:37:
[...]

Ik had de Worx M700, met verzwaarde wielen en zelfs nog een baksteen achterop, en moest hem minimaal een keer in de week weer ergens weg plukken. Ook groef hij op verschillende plekken in bochten het gras stuk. Heb nu sinds een jaar de i108 en die heb ik afgelopen jaar één keer moeten redden. De grote wielen aan de voorkant maakt dat hij zich veel beter redt en de GPS maakt dat hij veel minder vaak dezelfde route langs de draad maakt en alleen op de plek waar hij in de voortuin het gras opgaat heb ik nog een stukje gaas liggen in het gras. Hij moet daar bijna 7 centimeter omhoog bij de rand en dan wil hij nog wel eens net te veel vermogen op de wielen zetten om de kleine achterwielen er op te trekken. Maar verder echt foutloos. Laat hem nu als we op vakantie zijn ook gewoon zijn werk doen. Met de Workx moest de buurman geregeld to the rescue.
Goede business case ervoor in elk geval dus. Bedankt voor je ervaring. Gisteren heeft hij z'n twee rondjes goed gedaan met nu het gewicht erbij, dus ik ben stilletjes hoopvol. Vandaag even niet in gebruik omdat ik niet thuis ben en ik charging errors kreeg, maar ik heb nu een aftermarket accu en ik vermoed dat die het gewoon te koud vond. M'n losse lader gaf ook een temperatuur melding toen ik hem even naar binnen nam maar kort daarna was die al weer weg. Ik geef de Worx dus nog even een kans maar mocht het mis blijven gaan (zeker als het wat nat is geweest) dan gaat ie er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanessa70
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-04 12:14
Leuk dat hier ook een forum robotmaaiers bestaat, ik heb een vraagje.

Ik heb een Segway i108 gekocht, deze week uitgetest en het blijkt een leuk robotmaaiertje. het enige 'probleem' wat ik ervaar is de randen die de robotmaaier achterlaat omdat deze niet over de kiezels kan rijden en de messen dus niet al het gras meepikken, dit randje zou ik dus zelf moeten aanpakken maar hoe?

In de winkel zag in een Stihl FSA 30 grastrimmer, een grastrimmer had ik al eens eerder gebruikt bij mijn ouders en zo nu en dan had ik de nylondraad in het gras zitten omdat ik deze scheef hield.

Daarnaast lag een Stihl HSA 26 compacte accugras- en buxusschaar met 2 messen voor gras en struiken en hier was ook een steel als optie mogelijk.

Heeft iemand ervaring met de laatste optie, zo op het eerste oog lijkt me dit wel relaxed omdat er wieltjes onder zitten en dan het randje recht kan afknippen maar heb een dergelijke machine nooit gebruikt.

Ik heb maar een klein stukje gras, zonder struiken.

Vanessa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Hangt er een beetje vanaf hoe groot je veld is.
Ik heb hier naast de robotmaaier een accumaaier om de randjes te doen en de delen waar de robot niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een robotmaaier. Ik wil graag een maaier met GPS (en zonder draad).
Mijn kavel is 650m2 waarvan zo'n 250-300m2 uit gras bestaat.

Mijn shortlist is terug gebracht naar:
  • Segway Robotmaaier Navimow i105E
  • Mammotion Yuka mini 600
Wat zijn de voor- en nadelen van beide en is het slim om voor de i108E of mini 800 te gaan? En zijn er nog merken/types die wellicht ook interessant voor mij zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door rm84 op 19-03-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Vanessa70 Wat is het probleem met die kiezels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
sigmundfreund schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:10:
[...]

Goede business case ervoor in elk geval dus. Bedankt voor je ervaring. Gisteren heeft hij z'n twee rondjes goed gedaan met nu het gewicht erbij, dus ik ben stilletjes hoopvol. Vandaag even niet in gebruik omdat ik niet thuis ben en ik charging errors kreeg, maar ik heb nu een aftermarket accu en ik vermoed dat die het gewoon te koud vond. M'n losse lader gaf ook een temperatuur melding toen ik hem even naar binnen nam maar kort daarna was die al weer weg. Ik geef de Worx dus nog even een kans maar mocht het mis blijven gaan (zeker als het wat nat is geweest) dan gaat ie er uit.
De charging errors komen door de kou inderdaad, heb het met een originele accu ook.

Ik heb een Worx L1000, en het blijft een rotding, elke paar dagen vast, altijd ingraven, randen kapot, gaten maken..ik ga binnenkort overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:39
rm84 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:33:
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een robotmaaier. Ik wil graag een maaier met GPS (en zonder draad).
Mijn kavel is 650m2 waarvan zo'n 250-300m2 uit gras bestaat.

Mijn shortlist is terug gebracht naar:
  • Segway Robotmaaier Navimow i105E
  • Mammotion Yuka mini 600
Wat zijn de voor- en nadelen van beide en is het slim om voor de i108E of mini 800 te gaan? En zijn er nog merken/types die wellicht ook interessant voor mij zijn?
Als je even een paar pagina's had gelezen had je gezien dat je met een gps maaier geen extra capaciteit nodig bent. De i105 voldoet dus prima. (Dat komt doordat een gps maaier netjes in baantjes je grasmat afwerkt).

Ik heb zelf een i108, dus ik kan je enkel de Segway aanraden. Ik ben er na 3 grensdraad maaiers (Robomow en Gardena) heel erg blij mee. Dit is de beste robotmaaier die ik tot op heden heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
martijn k. schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Als je even een paar pagina's had gelezen had je gezien dat je met een gps maaier geen extra capaciteit nodig bent. De i105 voldoet dus prima. (Dat komt doordat een gps maaier netjes in baantjes je grasmat afwerkt).

Ik heb zelf een i108, dus ik kan je enkel de Segway aanraden. Ik ben er na 3 grensdraad maaiers (Robomow en Gardena) heel erg blij mee. Dit is de beste robotmaaier die ik tot op heden heb gehad.
Bedankt voor je feedback. Mbt GPS vs draad dat had ik inderdaad gelezen; zat een beetje met de tijd de minuten die je op een accu kunt maaien (60 vs 120min) en de laadtijd (90 vs 180min). Ik heb ergens gelezen dat je op een 1 lading zo'n 200m2 kunt maaien.

Hoeveel m2 moet de Segway maaien in jouw tuin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
rm84 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:10:
[...]

Bedankt voor je feedback. Mbt GPS vs draad dat had ik inderdaad gelezen; zat een beetje met de tijd de minuten die je op een accu kunt maaien (60 vs 120min) en de laadtijd (90 vs 180min). Ik heb ergens gelezen dat je op een 1 lading zo'n 200m2 kunt maaien.

Ik heb 717m2, hij doet dat in een dag. Hij gaat dan tussendoor 1x laden. Hij maait ongeveer 4 uur op 1 lading.

edit-
Als ik google zou mijn maaitijd ongeveer 120min moeten zijn volgens de specs, klopt dus niet. hij maait net geen 4u op 1 lading

[ Voor 11% gewijzigd door martijn k. op 19-03-2025 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
rm84 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:10:
[...]

Mijn i108 heeft na ca 150m2 maaien (voortuin) nog ca 80% lading in de accu, ik had dus ook gemakkelijk met een i105 kunnen werken maar die was in het begin niet leverbaar dus maar de i108 gepakt.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanessa70
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-04 12:14
Rallye schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:45:
Het zijn vrij grote kiezels (split) en de maaier rijdt daar vaker niet goed op waardoor deze “vastloopt”.

Dus twijfel aan de accu grastrimmer of accu grasschaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:33

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Rallye schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:45:
Algemeen probleem met kiezelpaden is dat je vrouw wakker wordt als je weer veel te laat uit de kroeg of van je vriendin thuiskomt :+

[ Voor 6% gewijzigd door 964C2 op 19-03-2025 18:07 . Reden: Aanvulling......... ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Vanessa70 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:26:
[...]

Het zijn vrij grote kiezels (split) en de maaier rijdt daar vaker niet goed op waardoor deze “vastloopt”.

Dus twijfel aan de accu grastrimmer of accu grasschaar.
Ik had een soortgelijke situatie en ben begonnen met een accu grasschaar, toen even gewerkt met een strimmer en vervolgens een kleine Makita accu grasmaaier gekocht. Heeft als voordeel dat je aan het begin van het nieuwe maaiseizoen ook nog even over het hele gazon kunt voor de robot het overneemt. En hij is lekker licht van gewicht en goed wendbaar. Doe eens in de twee weken in 10minuten even alle randjes en klaar weer. En mulchen als het niet te hoog staat en met de opvangbak als het wel wat hoger is of er veel blad op het gras ligt.

Die grasschaar was ook van Makita dus dezelfde accu, maar ligt nu vrijwel werkeloos in de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skuded
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 12:06
Ik kon niet direct een antwoord vinden op mijn vraag, dus ik plaats hem hier in de hoop dat iemand mij verder kan helpen :)

Ik ben op dit moment onze tuin aan het verbouwen. Het zal ongeveer 17x17m worden, een goeie 300M2 dus. Enkel tegen het einde van de tuin komt een stukje met een redelijke helling omhoog (20-45 graden, momenteel nog onduidelijk). Verder is het enkel gras, geen moeilijke obstakels of wat dan ook.

Nu werd mij aangeraden een Husqvarna te kopen, 1350 incl installatie materiaal (+150 als ik de kabel door hun wil laten leggen).
Voor mij lijkt dat misschien wat overkill, gezien de relatief kleine oppervlakte van de tuin.

Zijn er andere goeie alternatieven die jullie kunnen aanraden? Ik vond de volgende maar blijf toch erg twijfelen.
- Bosch Indego S 500 -> Meeste handelaars verkopen deze en dus is onderhoud geen probleem. Echter erg veel slechte commentaren online.
- Bosch Indego XS 300 -> Idem
- Gardena Sileno Minimo 250 -> Idem
- Zoef Teun -> Wordt lokaal niet verkocht, onderhoud kan dus een probleem zijn? Hoe is hun eigen support?

Hopelijk kunnen jullie iets aanraden dat prijs/kwaliteit logisch is. Indien het toch Husqvarna moet worden omwille van de zorgeloze kwaliteit, dan hoor ik het ook graag bevestigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martijn k.
Blijf van die ouderwetse met draad robotmaaiers af en koop bijvoorbeeld een segway navimow i105e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skuded
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 12:06
Nog andere alternatieven die de moeite zijn om te bekijken?
Of is de consensus hier dat de segway navimow i105e de way to go is onder deze omstandigheden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Als je even wat tijd neemt en hier de laatste 30 pagina's doorleest kun je genoeg info vinden.

Zelf heb ik de i108E op 717m2. Nog nooit zo'n fijne maaier gehad (heb 3 draad robotmaaiers hiervoor gehad incl ellende). Ga nu het 2e seizoen in, hij liep weer binnen 5min na installatie. Echt een top ding tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

TF

bla bla

Misschien een newbie vraag of een rtfm maar in heb mijn navimow 105 voor het eerst een rondje laten maken, maar zie dat hij stukjes overslaat. Rechtsonderin betreft stukje met verdiepte stapstenen, maar ook andere deeltjes. Verwacht eigenlijk dat hij eroverheen zou gaan. Map aanpassen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjoWjAzwQKZlhyTCLaqOaobUyQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YYkweKiXxgyyqmIP1miEeBK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Visionfence uit zone maken op die delen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
TF schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:19:
Misschien een newbie vraag of een rtfm maar in heb mijn navimow 105 voor het eerst een rondje laten maken, maar zie dat hij stukjes overslaat. Rechtsonderin betreft stukje met verdiepte stapstenen, maar ook andere deeltjes. Verwacht eigenlijk dat hij eroverheen zou gaan. Map aanpassen? [Afbeelding]
Hij kijkt met de camera of er gras te maaien valt, oftewel, als het stenen zijn of zwart zand, dan gaat hij er niet overheen.

Als je wilt dat hij er wel overheen gaat moet je er inderdaad even visionfence uitschakelen op die plekken (kun je doen bij de kaart aanpassen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Heb sinds gisteren een Navimow X330 rijden als vervanger voor de Landroid L1000. (met ACS, Off-limits en Radio link en accu upgrade van 4 naar 6ah)

Weer een draadbreuk en was er nu klaar mee, eerste wat opviel is dat de Segway gigantisch is vergeleken met de Landroid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yiLYwzFw4iGW7xT8eaj6oJdU4k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NfEPP8BBGZ78n7uO1nnypIsN.jpg?f=user_large

Heb hem neergezet, antenne erbij, vluchtig een map rondom de tuin gemaakt en laten rijden, so far so good!

3 zones, net geen 1000m2, inclusief een no-go zone (vijver)..wel extra ruim gehouden want het zou zonde zijn als hij er op dag 1 in rijd.

Tot nu toe nog geen GPS/ontvangst problemen, ondanks dat de antenne in het midden staat en de vijver achter het huis ligt.

App en besturing van de maaier werkt allemaal prima.

Enige beperking die ik tot nu toe tegengekomen ben is dat je om de map te bewerken wel echt bij de maaier moet zijn, want dat gaat via Bluetooth.
En bij stukjes aarde zonder gras doet hij wat krampachtig, hij wil er dan perse omheen rijden maar bij platgemaakte molshopen hoeft dat eigenlijk helemaal niet, nog even kijken of dat uit te zetten is.

Ben wel al blij dat ik voor de X330 ben gegaan (3000m2) en niet de X315 (1500m2), hij gebruikt al 60% accu voor alleen de achterkant (420m2) terwijl het gras al vrij kort is en verder gewoon vlak.

[ Voor 27% gewijzigd door Navi op 22-03-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
@Navi Ben heel benieuwd of dat goed blijft gaan met de vijver. Ik ben een keer op pad geweest voor de mammotion luba, ook met gps, en toen ik noemde dat hij eigenlijk 80 meter langs een onbeschermde sloot moest lopen werd de beste man toch wat terughoudend. Ik ben dus ook aan het nadenken hoe ik die rand eenvoudig kan beschermen met een barrière. Als die eenmaal over de rand gaat is het meteen 70 graden naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
gjcvro schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:18:
@Navi Ben heel benieuwd of dat goed blijft gaan met de vijver. Ik ben een keer op pad geweest voor de mammotion luba, ook met gps, en toen ik noemde dat hij eigenlijk 80 meter langs een onbeschermde sloot moest lopen werd de beste man toch wat terughoudend. Ik ben dus ook aan het nadenken hoe ik die rand eenvoudig kan beschermen met een barrière. Als die eenmaal over de rand gaat is het meteen 70 graden naar beneden.
Een tip die ik kreeg voor een vijverrand is stalen pinnen in de grond en een kabel ertussen spannen op hoogte van de maaier. Zie je niet veel van, maar de maaier zou er tegenaan botsen en stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Navi schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:53:
[...]

Een tip die ik kreeg voor een vijverrand is stalen pinnen in de grond en een kabel ertussen spannen op hoogte van de maaier. Zie je niet veel van, maar de maaier zou er tegenaan botsen en stoppen.
Dat is eigenlijk best een goed plan, temeer dat ik toevallig ook een staalkabel heb liggen van een redelijke lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdconcept
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-06 12:48
wat zijn nu de wifi vereisten van de i105e?
moet gans het grasperk wifi hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Mdconcept schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:09:
wat zijn nu de wifi vereisten van de i105e?
moet gans het grasperk wifi hebben?
Ik denk dat dat meevalt. Mijn wifi antenne zit aan de achterkant van het huis en de i108 rijdt rustig rondom het huis, als er al bereik is zal het niet veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:08
Welke ?

Ben aan het rondkijken voor een robotmaaier. Mijn eerst gedacht was te gaan voor een Segway Navimow I105 of 108.

Maar een tijdje geleden trok de Eufy E15 of E18 ook mijn aandacht na het lezen van een posting op dit forum.

Kan iemand mij raad geven welke ik nu best neem voor mijn doeleinde

Ik heb ongeveer 250 m2 gras te maaien maar het gaat om twee stukken achter het huis die ik kan samennemen tot een zone en twee stukken voor het huis die ik ook kan samennemen tot een zone.

Alleen zal ik de robot manueel moeten verplaatsen want het is echt niet mogelijk de zones voor en achter te verbinden.

PS
Blijkbaar is de Seway I105 in Belgie niet te koop

Alle raad en gedachten gangen zijn welkom.

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Luky op 22-03-2025 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Mr Luky schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:32:
Welke ?

Alleen zal ik de robot manueel moeten verplaatsen want het is echt niet mogelijk de zones voor en achter te verbinden.

Alle raad en gedachten gangen zijn welkom.

Alvast bedankt
Moet hij over een muur heen ofzo? De mijne rijdt ook gewoon onder de schutting door over de oprit langs de auto’s naar de voortuin om daar zijn werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Navi schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:56:

En bij stukjes aarde zonder gras doet hij wat krampachtig, hij wil er dan perse omheen rijden maar bij platgemaakte molshopen hoeft dat eigenlijk helemaal niet, nog even kijken of dat uit te zetten is.
Visionfence is dat. Ook de oplossing voor je vijver, beetje zand om de rand.
Himalaya schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:47:
[...]

Moet hij over een muur heen ofzo? De mijne rijdt ook gewoon onder de schutting door over de oprit langs de auto’s naar de voortuin om daar zijn werk te doen.
Seond that, de mijne rijdt gewoon over het grind heen langs de auto's. Mooi spul die Segways.

[ Voor 32% gewijzigd door graceful op 22-03-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Op Reddit zag ik iemand die een soort kattenluikje in zijn schutting had voor de Navimow…

Zie https://www.reddit.com/r/SegwayNavimow/s/n88ENNf66J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb 2 vragen die ik niet beantwoord zie in de laatste 20 pagina's:

Betreffende de Navimow:
- Ik heb geen Wifi bereik op de uiterste randen (en ja, deze vraag is recent wel gesteld ;) ). Gaat 'ie daar toch echt maaien?
- hoe ziet het met randen langs borders? Hoeveel blijft hij van een opsluitbandje af bijvoorbeeld? Ik zou de randen graag meegepakt zien worden namelijk :D

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Laatst online: 22:58
Dean Martin schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:18:
Ik heb 2 vragen die ik niet beantwoord zie in de laatste 20 pagina's:

Betreffende de Navimow:
- Ik heb geen Wifi bereik op de uiterste randen (en ja, deze vraag is recent wel gesteld ;) ). Gaat 'ie daar toch echt maaien?
- hoe ziet het met randen langs borders? Hoeveel blijft hij van een opsluitbandje af bijvoorbeeld? Ik zou de randen graag meegepakt zien worden namelijk :D
Hij heeft geen wifi nodig om te maaien….de messen zitten niet aan de zijkant…

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
MarcelGo schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:43:
[...]

Hij heeft geen wifi nodig om te maaien….de messen zitten niet aan de zijkant…
Dan vrees ik toch op zoek te moeten naar een alternatief die kantjes mee kan nemen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Dean Martin schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:50:
[...]

Dan vrees ik toch op zoek te moeten naar een alternatief die kantjes mee kan nemen.
De nieuwste Navimow X serie heeft die mogelijkheid tot een extra randtrimmer die dit probleem kan oplossen.

https://greenpro-online.n...iers-voor-het-zware-werk/

Net nieuw dus geen ervaring mee.
Vraag een demonstratie bij een dealer.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

https://navimow.segway.com/nl/pages/kanaal

Zit vast een dealer bij jou in de buurt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:55

sanzut

It's always christmas time

Ik ben me aan her oriënteren op een robotgrasmaaier. Onze tuin bestaat uit een stuk van 280m2 gras en een tweede deel dat denk ik ongeveer 75m2 is. Er is een voor de robot begaanbaar pad tussen beide stukken.

Ik ben geen fan van grensdraden, dus ik neig naar de Segway die ik hier veel voorbij zie komen.

Ik was alleen erg benieuwd, aangezien we twee kinderen (2 en 4) hebben, die wel eens wat speelgoed of ballen laten slingeren, hoe gaat de robotmaaier om met speelgoed rat op het gazon ligt? Wordt dat ook gezien door de sensoren, net als bij robotstofzuigers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
sanzut schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:05:
Ik ben me aan her oriënteren op een robotgrasmaaier. Onze tuin bestaat uit een stuk van 280m2 gras en een tweede deel dat denk ik ongeveer 75m2 is. Er is een voor de robot begaanbaar pad tussen beide stukken.

Ik ben geen fan van grensdraden, dus ik neig naar de Segway die ik hier veel voorbij zie komen.

Ik was alleen erg benieuwd, aangezien we twee kinderen (2 en 4) hebben, die wel eens wat speelgoed of ballen laten slingeren, hoe gaat de robotmaaier om met speelgoed rat op het gazon ligt? Wordt dat ook gezien door de sensoren, net als bij robotstofzuigers,
Zekers. Zelfs een bosje sneeuwklokjes in het gras blijft netjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
964C2 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 04:27:
[...]

De nieuwste Navimow X serie heeft die mogelijkheid tot een extra randtrimmer die dit probleem kan oplossen.

https://greenpro-online.n...iers-voor-het-zware-werk/

Net nieuw dus geen ervaring mee.
Vraag een demonstratie bij een dealer.
Ik wil deze ook proberen op mijn X330, de module is alleen nog niet leverbaar, komt later in het jaar voor volgens mij € 299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Himalaya schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:47:
[...]

Het is echt niet doenbaar de twee zones ( 4 percelen ) met elkaar te verbinden.
Ik zal ( zou ) hem manueel moeten verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Mr Luky schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Het is echt niet doenbaar de twee zones ( 4 percelen ) met elkaar te verbinden.
Ik zal ( zou ) hem manueel moeten verplaatsen
Je kunt bij een Navimow ook zones definieren die elkaar niet raken en dan inderdaad de maaier in de andere zone zetten en dan starten. Krijg je een pushberichtje als hij klaar is en weer opgehaald wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Himalaya schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Je kunt bij een Navimow ook zones definieren die elkaar niet raken en dan inderdaad de maaier in de andere zone zetten en dan starten. Krijg je een pushberichtje als hij klaar is en weer opgehaald wil worden.
Thx voor deze zeer nuttige info

Iemand soms nog iets te melden ivm de Eufy E15 of 18 als alternatief voor de I105 of 108.
Of kan ik deze best niet kiezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 08:01
sanzut schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:05:

Hier net Segway 105 aangezet! Helemaal prima! Ook 2 kinderen en alle ballen en andere zooi maait hij moeiteloos omheen. Verder stalen randen en hoekjes, allemaal geen probleem. Erg blij mee. 3 x hele gras gedaan (320m2) , geen een vastloper of error oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 11:33
Icekiller2k6 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:19:
Zo, heb de knoop door gehakt en de Navimow X330e besteld. Wordt vanavond geleverd door de winkel.
Ik heb een vraagje voor je :9. Moet de RTK-antenne (fysiek - middels een kabel) verbonden zijn met het laadstation? Met een Luba kan je ze met een adapter van stroom voorzien en kan je ze eender waar plaatsen, zolang er je maar elektriciteit naartoe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij mijn Navimow zitten er aan de adapter twee kabels, waarvan er één naar het laadstation en één naar de gps-antenne gaat. Volgens mij werkt het niet als je de GPS-module aan een andere stroombron zet, maar ik heb dat niet getest. Voor zover ik het mij herinner is dat hier ook nog niet aan de orde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
@Rallye Heb toch maar even een dealer gestuurd. Ik bedacht me net nog een vraag (natuurlijk nu pas). Hij kan bij mij droog staan onder de oversteek van het tuinhuis. Maar...geraakt hij over een boordsteen die een 3 cm hoger ligt dan het maaiveld? Wel opletten voor de onderkant natuurlijk. Ik kan het antwoord online alvast niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Trent schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:57:
@Rallye Heb toch maar even een dealer gestuurd. Ik bedacht me net nog een vraag (natuurlijk nu pas). Hij kan bij mij droog staan onder de oversteek van het tuinhuis. Maar...geraakt hij over een boordsteen die een 3 cm hoger ligt dan het maaiveld? Wel opletten voor de onderkant natuurlijk. Ik kan het antwoord online alvast niet vinden.
Anders kun je toch een kleine hellingbaan maken voor de maaier over de rand heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
@gjcvro kan ik zeker maar liever niet (dan ligt het gas daar weer oneffen).

Algemeen heb ik nog niet 100% besloten tussen een Luba 2 en deze. Ik lees dat de Luba het gras soms beschadigt met "tank turns" en ik vemoed dat mijn vrij natte klei - leemgrond er nogal gevoelig aan is. Met een gewone kruiwagen kan ik al schade toebrengen als ik herhaaldelijk over dezelfde plek rij (5x is al genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfske
  • Laatst online: 17:59
Trent schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:12:
@gjcvro kan ik zeker maar liever niet (dan ligt het gas daar weer oneffen).

Algemeen heb ik nog niet 100% besloten tussen een Luba 2 en deze. Ik lees dat de Luba het gras soms beschadigt met "tank turns" en ik vemoed dat mijn vrij natte klei - leemgrond er nogal gevoelig aan is. Met een gewone kruiwagen kan ik al schade toebrengen als ik herhaaldelijk over dezelfde plek rij (5x is al genoeg).
De Luba 2 heeft 2 mogelijkheden om te draaien. Multipoint turn waarbij de maaier een paar keer vooruit achteruit rijdt en zero turn mode waarbij de maaier om zijn eigen as draait. Zie ook dit filmpje voor de verschillen:
YouTube: Mammotion Luba Tips and Tricks
Op 5:02 voor multipoint turn
en op 5.45 voor zero turn mode

Wellicht dat dit nog kan helpen om het gras niet kapot te draaien. Heb nu zelf geen Luba 2 dus ik kan niet uit ervaring praten. Ik heb de Luba 2 3000X nu in bestelling staan, wordt waarschijnlijk half april geleverd. Maar deze mogelijkheid is voor mij wel een van de redenen om voor de Luba 2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
@Wolfske Het is niet helemaal duidelijk online of hij altijd multipoint doet (les her en der dat hij in bepaalde gevallen nog tank turns doet zelfs al kies je multipoint). De Luba heeft wel 50mm "clearance" dus een boordsteen van 3 cm hoog overwinnen is geen issue. De Luba maait volgens mij wel tot 1000m2 op een lading al heb ik nog niet vergeleken hoe lang hij moet herladen. Kan zijn dat de Navimow hem inhaalt omdat hij sneller laadt (zet ik even op mijn "to check"). Wat wel zeker is, dat hij geen add-on heeft om de kanten te trimmen en dat lijkt mij toch wel erg handig eerlijk gezegd.

Tenslotte, is de batterij op de Navimow zelf te vervangen? Ook iets om na te zien maar bij de Luba 2 gaat dat niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Trent op 24-03-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfske
  • Laatst online: 17:59
Trent schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:55:
@Wolfske Het is niet helemaal duidelijk online of hij altijd multipoint doet (les her en der dat hij in bepaalde gevallen nog tank turns doet zelfs al kies je multipoint). De Luba heeft wel 50mm "clearance" dus een boordsteen van 3 cm hoog overwinnen is geen issue. De Luba maait volgens mij wel tot 1000m2 op een lading al heb ik nog niet vergeleken hoe lang hij moet herladen. Kan zijn dat de Navimow hem inhaalt omdat hij sneller laadt (zet ik even op mijn "to check"). Wat wel zeker is, dat hij geen add-on heeft om de kanten te trimmen en dat lijkt mij toch wel erg handig eerlijk gezegd.

Tenslotte, is de batterij op de Navimow zelf te vervangen? Ook iets om na te zien maar bij de Luba 2 gaat dat niet.
Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar wat ik heb begrepen mag de trimmer in de EU niet autonoom werken, maar moet je binnen bluetooth afstand van de maaier blijven zodat je zicht hebt op de maaier. Zie ook dit draadje op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...trimmer_banned_in_the_eu/

Voor mij valt dan het hele gemak van een trimmer op een robotmaaier weg en kan ik net zo goed zelf even met een grastrimmer gaan rondlopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trent
@Wolfske daar gaat de EU-regelgekte weer. Dat fnuikt de feature. Je moet blijkbaar zelf sturen anders was er nog een mouw aan te passen. Choices choices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Trent schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:21:
@Wolfske daar gaat de EU-regelgekte weer. Dat fnuikt de feature. Je moet blijkbaar zelf sturen anders was er nog een mouw aan te passen. Choices choices
Mwah, ik zou een trimmer ook niet onbeheerd door mijn tuin heen willen hebben rijden me alle (huis)dieren hier in de buurt. Een mes onder een maaier geloof ik wel, een trimmer ernaast vind ik wel een stukje spannender.

Maar volgens mij is zelf sturen niet noodzakelijk maar aanwezig zijn, en dat maak je kenbaar met de verbinding met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Oh, dus als je er een oude telefoon op plakt met tape is het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
@Trent ja moet verbonden zijn met het station - maar lijkt me inderdaad gewoon een stroom doorlus.. dus ik vermoed dat als je een 2de voeding hebt het gewoon werkt zonder door te lussen.

Kabel van de RTK antenne is overigens 6m. Dus redelijk lang.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Er is een losse voeding te koop voor een optionele 2e RTK antenne, dus dat zou best eens kunnen werken.

Er is tevens een 10M verlengkabel voor de antenne te koop.

Beiden 29.99

https://www.robotmaaier.c...-antenne-voeding-x-serie/

Hier staat het zelfs bij dat het gewoon kan.

[ Voor 49% gewijzigd door Navi op 24-03-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
@Icekiller2k6 @Navi dankjewel beiden. Maakt de keuze echt niet gemakkelijker:).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53
Vorig jaar november tijdens Black Friday een Husqvarna 450x Nera gekocht incl Husqvarna EPOS™ RS1 en de Plug-in NERA voor bovenop de maaier.

In november even mee zitten klooien om te kijken of alles werkte en toen alles de garage in.

Vorige week het referentiestation en het laadstation goed geinstalleerd en daarna wat rondjes achter de maaier aan gelopen om alle wel en niet maai zones in kaart te brengen (wel leuk een afstandbestuurbare maaier via je mobiel) :D en nu rijd hij alweer een paar dagen zijn rondjes.

Eerste gedachte, dit had ik 5 jaar eerder moeten doen...
Heb 3000+ m2 en was eerder 2 tot 4 uur per zaterdag kwijt om alles te kunnen maaien afhankelijk van hoe hoog het gras al weer stond.
Elke zaterdag dat het regende gefrustreerd zijn omdat maaien niet mogelijk was en het gras de week er op 10 cm hoger zou staan...

Nu heb ik dat ding voorlopig op elke dag maaien staan tot het gras netjes is en daarna gaat hij denk ik terug naar een paar keer per week om het bij te houden.

Het weiland was echt hoog gras, zeker wel 20 cm. Ik dacht dat red dat ding nooit want mijn Stiga zitmaaier verslikt zich er zelfs in..
Tot mijn verbazing nu een paar dagen later heeft hij het gewoon strak.. Mesjes zijn inmiddels wel aan vervanging toe maar echt respect voor dat ding :D

Wat ik ook mooi om te zien vind is dat hij echt tot op de cm nauwkeurig de randen op zoekt die ik heb opgegeven. Die gps is echt perfect.

Ik heb tijdelijk wel de object detectie uit gezet omdat hij anders om elke graspol heen bleef maaien :+
Die gaat straks ook weer aan, dat geeft de hond hopelijk wat meer rust want die zijn al weer wat botsingen verder samen >:)
Bij botsing staat hij ook meteen stil (er zitten stoot sensoren in de bumper) dus de hond zal er niets aan over houden verder.
Pagina: 1 ... 67 ... 74 Laatste