Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 68 ... 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 11:33
@Acidrain hoeveel heeft dat gekost, als ik vragen mag? Lijkt me ruim over 5K te gaan; Verder herken ik je verhaal wel. In het groeiseizoen ben ik ook snel 4 uur+ per week kwijt. Om nog maar te zwijgen waar ik het maaisel moet laten. Vanaf eind juli worden dat dan containerparktripjes wat ook snel een uur of meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
Trent schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:09:
@Acidrain hoeveel heeft dat gekost, als ik vragen mag? Lijkt me ruim over 5K te gaan; Verder herken ik je verhaal wel. In het groeiseizoen ben ik ook snel 4 uur+ per week kwijt. Om nog maar te zwijgen waar ik het maaisel moet laten. Vanaf eind juli worden dat dan containerparktripjes wat ook snel een uur of meer kost.
Via Tink.nl gekocht in de Black Friday.
EPOS RS1 - 449 (Geen aanbieding)
EPOS Plug-n voor de 450x - 299 (Geen aanbieding)
450x NERA zelf - 3769,95

Totaal dus: 4.517,95

Prijs nu is: 5.247,95

[ Voor 4% gewijzigd door Acidrain op 24-03-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:56
@Acidrain kun je de husq zelf instellen? Meende dat dit altijd gedaan moet worden door een installateur?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Icekiller2k6 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:22:
@Acidrain kun je de husq zelf instellen? Meende dat dit altijd gedaan moet worden door een installateur?
Ja hoor, je loopt er dan als met een afstandbestuurbare auto zelf je rondjes mee via de app op de foon. In het begin ff klooien maar als je door hebt hoe de besturing werkt prima te doen.
Werkt met gps pinpoints waar hij zelf een denkbeeldige lijn tussen trekt.

En ik had gedacht dat hij wel moeite met de voortuin zou hebben want het referentiestation hangt in de achtertuin maar blijkbaar heeft hij geen line of sight nodig.

Bomen tot nu toe ook geen moeite mee. Hebben wat hoge berken en wat fruitbomen staan.
Een laurier blokkeert gps ook (nog) niet.

Kaartje van de tuin. Die licht blauwe lijn is de virtuele transportband naar het weiland toe.
De rode zijn no go gebieden en die stippel rood links boven is een no go die nu uit staat. Daar staat soms een auto en dan zet ik hem aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spUt73LT31vMHdyFCb8dfQCkUoo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TXOv7Kz2H2WsRwgP1qKlrvjq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Acidrain op 24-03-2025 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
Himalaya schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Mwah, ik zou een trimmer ook niet onbeheerd door mijn tuin heen willen hebben rijden me alle (huis)dieren hier in de buurt. Een mes onder een maaier geloof ik wel, een trimmer ernaast vind ik wel een stukje spannender.

Maar volgens mij is zelf sturen niet noodzakelijk maar aanwezig zijn, en dat maak je kenbaar met de verbinding met je telefoon.
Ik blijft die trimmer toch zeer interessant vinden. Ik heb heus geen AWD nodig maar de dual discs op de Luba zijn de grote troef daar +. Aan de andere kant is een trimmer een nog net iets grotere troef, vooral bij een grote tuin. Al bij al is de X-serie een gen1 product en zou een Luba de intelligentere keuze zijn. Heb nog een paar nachtjes nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
Icekiller2k6 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:22:
Ik geloof dat ze moeten rondhuppelen met een soort wiel met RTK-GNSS zoals ze in wegenbouw gebruiken. Gelijkaardig aan Kress. Niet fijn want dan kosten aanpassingen €. En ik tweak het ding graag zelf.

edit: ben verkeerd zo te lezen. Dan is het niet zoals bij Kress.

[ Voor 7% gewijzigd door Trent op 24-03-2025 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
Trent schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:33:
[...]

Ik geloof dat ze moeten rondhuppelen met een soort wiel met RTK-GNSS zoals ze in wegenbouw gebruiken. Gelijkaardig aan Kress. Niet fijn want dan kosten aanpassingen €. En ik tweak het ding graag zelf.
Onzin, dit kun je gewoon zelf doen in de app.
Eerste keer uitstippelen is met de maaier zelf.
Aanpassingen gaan gewoon heel simpel in de app, je kunt gps punten zelf verplaatsen of binnen een lijn extra gps punten zetten (en ook weer verplaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
@Trent Dat later aanpassen ziet er dan zo uit. Elk punt kun je 360 graden van 1cm tot enkele meters verplaatsen.
En je kan ook punten toevoegen/verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpP5BBwpBmBZcbw3C19umEUMhWA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JA5XemRbuDwwd3ELvAzA9iQE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik wil m'n Worx vervangen voor een Segway Navimow en vroeg mij af of deze in staat is beide grasveldjes te bereiken over m'n terras.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfwxznN460YzCdhYhO9hn1Jj_Uo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HkJVPjHdEsoQj9nhyS5xYE6V.png?f=user_large

En zo ja - hoe breed is de doorgang nodig (zal een stukje heg moeten weghalen) en moet ik dan nog met meerdere antennes werken oid of weet hij adv GPS altijd waar hij precies is?

Zou te gek zijn als ik beide veldjes gemaaid krijg met 1 maaier. Dat was met de Worx toch altijd even pielen met 2 stroomkringen en 1 laadstation.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
@NiGeLaToR
Dit is nog geen meter breed. (Bij de planten nog geen 80cm) En om de hoek achter het huis dus probleemloos met het basis station in de andere locatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pURpOnWKrmuazO9TAMPllwfqR2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bw0xc8kMPgOIE9jni8Eybm9e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door MarcelGo op 24-03-2025 17:22 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:56
@NiGeLaToR ja zou geen probleem mogen zijn:
- vrij zicht (aka geen hoge bomen)
- vlot toegankelijk

Ergste geval moet je een tweede RTK + voeding kopen..

[ Voor 56% gewijzigd door Icekiller2k6 op 24-03-2025 17:29 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:57
Damn dit klinkt wel heel fijn
Thanks @Icekiller2k6 & @MarcelGo

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
Wat info gevonden over de trimmer op een Duitstalig forum https://www.roboter-forum...sfrage-zum-trimmer.72551/

Conclusie: je moet een knop inhouden op de app en binnen Bluetooth bereik zijn. Ik ga dus voor de Luba 2 en evalueren of deze mijn gazon niet kapot rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:24

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Acidrain schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:18:
[...]

Via Tink.nl gekocht in de Black Friday.
EPOS RS1 - 449 (Geen aanbieding)
EPOS Plug-n voor de 450x - 299 (Geen aanbieding)
450x NERA zelf - 3769,95

Totaal dus: 4.517,95

Prijs nu is: 5.247,95
Ging alles goed via die Tink website? Die site ziet er zoo crap uit, weet niet of ik het vertrouw met zulke bedragen. Ben zelf aan het kijken naar een 430x, ik heb ongeveer 3000m2.

De husqvarna dealer gaaf aan dat ik echt een 450X moest hebben, i.p.v. een 430, omdat je het aantal m2 maal 1.5 moet doen om voldoende maaivermogen te hebben. Wat is jouw inschatting? Want je hebt best een complexe tuin, dus minder efficiënt, bij mij zijn het echt 2 kaarsrechte velden.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

Trent schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:20:
Wat info gevonden over de trimmer op een Duitstalig forum https://www.roboter-forum...sfrage-zum-trimmer.72551/

Conclusie: je moet een knop inhouden op de app en binnen Bluetooth bereik zijn. Ik ga dus voor de Luba 2 en evalueren of deze mijn gazon niet kapot rijdt.
Ik ben heel erg benieuwd hoe de luba bevalt, en met name of ze met het 2025 model de diverse hardware problemen hebben gelost. Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
SerealKiller schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:55:
[...]

Ging alles goed via die Tink website? Die site ziet er zoo crap uit, weet niet of ik het vertrouw met zulke bedragen. Ben zelf aan het kijken naar een 430x, ik heb ongeveer 3000m2.

De husqvarna dealer gaaf aan dat ik echt een 450X moest hebben, i.p.v. een 430, omdat je het aantal m2 maal 1.5 moet doen om voldoende maaivermogen te hebben. Wat is jouw inschatting? Want je hebt best een complexe tuin, dus minder efficiënt, bij mij zijn het echt 2 kaarsrechte velden.
Tink had ik al vaker iets besteld. Opzich prima alleen ze zitten niet in NL. Voor evt garantie iets om rekening mee te houden.
De tuin is vrij complex inderdaad maar daar vliegt hij toch doorheen. Het weiland is gewoon vierkant maar ik moet zeggen dat hij daar momenteel nog maar 1/5de van maait. De rest moet eerst een keer met de trekker gemaaid worden want dat red hij denk ik niet.
Kan dus nog niet echt inschatten of 3000m2 voor een 430 goed te doen is of dat je een 450 nodig hebt. Hier doet de 450 het momenteel met 3 vingers in zn neus maar dat komt omdat hij de bulk nog niet hoeft te doen.
Ik ben wel echt fan van de gps, grens draden ingraven is in de tuin iig echt onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:35
nujtrug schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:10:
Zoals gezegd de update zelf nog niet kunnen doen omdat mijn wifi buitenantenne het heeft begeven en ik geen zin had om mijn telefoon de hele tijd in de buurt te leggen voor bluetooth connectie. Maar blijkbaar heeft hij zonet toch de update gedaan (weet niet hoe) en zie ik op de camera dat hij ook al begonnen is met maaien ondanks het maaischema pas deze middag zou moeten starten...
Ondertussen heb ik een nieuwe wifi-antenne hangen en is de i108e terug continu verbonden met het internet (volgens mijn app van het netwerk hier). Echter merk ik dat wanneer ik de Navimow app open de maaier helemaal geen verbinding heeft met de wifi. Ik meen mij te herinneren dat ik vorig jaar gewoon vanop afstand aan de maaier kon zolang hij verbonden was met wifi.

Nog mensen die dit ervaren? Straks de maaier maar eens opnieuw opstarten.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
SerealKiller schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:57:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd hoe de luba bevalt, en met name of ze met het 2025 model de diverse hardware problemen hebben gelost. Hou je ons op de hoogte?
Heb 'm besteld. Ik ben ook erg benieuwd. Gemaakte afwegingen:
  1. Luba 2 maait 1000m² in 190 minuten accuduur, althans volgens spec. Navimow X330E doet 208m² per uur * 2.5 uur = 520 m² op een lading
  2. Navimow laadt wel op max. 70 minuten vol (1.1 uur vond ik her en der) Luba 2 doet er 120 minuten over. Dus in het beste geval appelen om peren maar mogelijks meer accuslijtage bij de Navimow X330E?
  3. Navimow heeft voor Europa de niet zo handige trimmer omdat je hem moet babysitten. Dat betaal je ergens mee in de prijs
  4. Luba 2 heeft 50mm verticale clearance en zal dus zeker mijn drempeltje van 2-3 cm overwinnen. Spec. niet gevonden voor Navimow X330E
  5. Ze hebben allebij 6 messen per maaischijf (Luba heeft 2 schijven, dus duurder in messen?), allebei WiFi en 4G (waarbij je bij Navimow 2 jaar inbegrepen krijgt en bij Luba maar 1). Verder niet zo spannend wegens lock-in op hun dataplan die beiden toepassen. Ik zet wel een AP
  6. Navimow X330E is een GEN1 product, Luba 2 zit al aan de derde iteratie. Dus dat gaf voor mij uiteindelijk de doorslag. Hij is iets goedkoper, maar ik vond de X330E ook voor 2750€ dus het verschil is niet erg groot
Nu maar hopen dat de Luba 2 m'n gazon niet aan gort rijdt. Het is moeilijk om te weten welke maaierwielen minder schade toebrengen als de Luba z'n multipoint turn doet zonder tank turns.

[ Voor 16% gewijzigd door Trent op 25-03-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Trent schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Heb 'm besteld. Ik ben ook erg benieuwd. Gemaakte afwegingen:
  1. Navimow X330E is een GEN1 product, Luba 2 zit al aan de derde iteratie. Dus dat gaf voor mij uiteindelijk de doorslag. Hij is iets goedkoper, maar ik vond de X330E ook voor 2750€ dus het verschil is niet erg groot
Niet helemaal waar natuurlijk, de eerste gen Navimows was de H serie, daarna de I serie en nu de X serie is hun derde model. Ze borduren voort op dezelfde technieken, daarom heeft de X serie EFLS 3.0 en VisionFence 2.0.

Overigens wel kansloos zeg dat je handmatig die trimmer via bluetooth moet bedienen, dan sla ik hem over, had er wel interesse in voor mijn X330. Het is overigens een losse addon voor 299.

[ Voor 8% gewijzigd door Navi op 25-03-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent
@Navi ik ging wat kort door de bocht maar de batterij lijkt wel een potentieel 'gevaar' omdat het een duur onderdeel is. Batterijen houden doorgaans niet van snelladen. De trimmer is ook nieuw. Ik kies dus in mijn mening voor een matuurder product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Als ik het goed begrepen heb is de accu het enige verschil tussen de 105e en 108e Ik heb geen haast dus dat ie tussendoor 1,5 uur aan het laden is, is zo erg toch niet? Of zie ik wat over het hoofd?
De 105e is bij Hornbach 879 nu. tegen 1299 voor de 108e op andere plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:09

bjp

en ook een software limiet : 500m2 (+20% dus feitelijk 600m2 maximum in de kaarten) bij i105, of 800m2 (+20% dus feitelijk 960m2 maximum in de kaarten) bij i108. Zie vorige antwoorden hiervoor.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45
pauldaytona schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:11:
Als ik het goed begrepen heb is de accu het enige verschil tussen de 105e en 108e Ik heb geen haast dus dat ie tussendoor 1,5 uur aan het laden is, is zo erg toch niet? Of zie ik wat over het hoofd?
De 105e is bij Hornbach 879 nu. tegen 1299 voor de 108e op andere plekken.
Ik was van de week bij een dealer en die gaven aan dat de i105e een bouwmarkt model is waar ook geen onderdelen voor te bestellen zijn.
Bij dealers kun je daarom ook geen i105e krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
TheMystery schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:30:
[...]

Ik was van de week bij een dealer en die gaven aan dat de i105e een bouwmarkt model is waar ook geen onderdelen voor te bestellen zijn.
Nu lijkt me dat nogal een vreemde uitspraak, de meeste onderdelen zullen echt gelijk zijn aan de 108, zal wel te weinig marge op zitten voor hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:13
TheMystery schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:30:
[...]

ik weet van toen ik vorig jaar een i108e heb gekocht dat de dealer vertelde dat de 105 niet voor de nederlandse markt beschikbaar kwam. en dealers daarom ook geen 105 mogen repareren want dat staat segway niet toe en kan hun het dealerschap kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 12:27
Inmiddels kan je hem ook via Segway zelf gewoon in Nederland kopen, dus dat lijkt me op z'n minst achterhaalde informatie en op z'n meest een onzinverhaal om meer omzet/marge te genereren door een duurdere maaier te verkopen.

Mijn i105 heeft vandaag z'n eerste rondje gedraaid en zeer tevreden tot nu toe! Hij heeft alleen een jonge sering aangevallen, ik hoop dat die het overleeft ;) Ik had het erop gegokt, maar nu alsnog even een nogo zone omheen getrokken. Installatie en ingebruikname was uitermate eenvoudig en alles verliep soepel.
Nu de eerste keer op 6cm gemaaid en ga nu in stapjes terugmaaien. Welke hoogte maaien jullie?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 21:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Een beetje de Jura insteek dus. Ik haat dat. Als ik een apparaat koop, wil ik zelf kunnen repareren en onderdelen kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
rm84 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:33:
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een robotmaaier. Ik wil graag een maaier met GPS (en zonder draad).
Mijn kavel is 650m2 waarvan zo'n 250-300m2 uit gras bestaat.

Mijn shortlist is terug gebracht naar:
  • Segway Robotmaaier Navimow i105E
  • Mammotion Yuka mini 600
Wat zijn de voor- en nadelen van beide en is het slim om voor de i108E of mini 800 te gaan? En zijn er nog merken/types die wellicht ook interessant voor mij zijn?
Ik had dezelfde shortlist en heb na lang beraad voor de yuka mini gekozen. Wat bij mij de doorslag gaf was:
-betere home assistant integratie voor mammotion
-€150 goedkoper
-een vriend had hem al gepre-ordered en daar is de yuka al een maand vrolijk aan het rondrijden zonder problemen.

Hij zou volgende week ergens moeten binnenkomen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik ga denk ik morgen de knoop doorhaken en de Navimow i105 kopen. Is een garage een grote pré?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:57
Dean Martin schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:19:
Ik ga denk ik morgen de knoop doorhaken en de Navimow i105 kopen. Is een garage een grote pré?
Ik denk dat hij er zelf niet om maalt. Ik heb er overigens wel een maar dat is meer tegen de zon (en dus erg opwarmende accu) dan tegen de regen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:49
Dean Martin schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:19:
Die van mij draait prima zonder garage (sinds zomer vorig seizoen). Staat vol in de zon, en dus ook in de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Thanks (en mooie pun ;) )! Hij staat al behoorlijk beschut.
Net besteld, morgen ophalen (en dan wachten op de aanleg van de nieuwe grasmat ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 28-03-2025 20:52 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

Deze middag besloten.. Een husky 430X..

Doorslaggevende argumenten; alle onderdelen van de 430X zijn te koop voor een particulier en geen abbonement nodig bij de 4g verbinding (zoals bij de Luba)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
SerealKiller schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:08:
Deze middag besloten.. Een husky 430X..

Doorslaggevende argumenten; alle onderdelen van de 430X zijn te koop voor een particulier en geen abbonement nodig bij de 4g verbinding (zoals bij de Luba)
Ga je voor grens draden of gps only?
Ben benieuwd wat je er van vind en hoe hij het doet bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

Acidrain schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:47:
[...]

Ga je voor grens draden of gps only?
Ben benieuwd wat je er van vind en hoe hij het doet bij jou
Volgensmij mij kan deze husqvarna beide, maar het idee is op enkel gps te starten, werkt dat niet dat heb je nog de ontvanger om te het signaal te versterken en als laatste kan ik nog op plekken bedraad gaan.

Was een mooie aanbieding, dus dat heeft ook zeker meegeholpen in het besluit.

https://www.wolfswinkel.n...-nera-automower-actie-gps

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
SerealKiller schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:05:
[...]

Volgensmij mij kan deze husqvarna beide, maar het idee is op enkel gps te starten, werkt dat niet dat heb je nog de ontvanger om te het signaal te versterken en als laatste kan ik nog op plekken bedraad gaan.

Was een mooie aanbieding, dus dat heeft ook zeker meegeholpen in het besluit.

https://www.wolfswinkel.n...-nera-automower-actie-gps

.
Ohh das een mooie idd.
Is het met de RS1 of de 5? Op plaatje staat de 5 maar in de tekst hebben ze het over de 1.
Ik heb zelf de 1 (en geen grens draden) en dat voldoet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:26
Dat viel mij ook inderdaad op, prijsverschil tussen de rs1 en rs5 is bijna 1000 euro?

Hier de 430 nero met rs5 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb mijn Navimow i105 binnen.
Nu is het zo dat ze eind april de huidige grasmat volledig komen weghalen, en een nieuwe komen leggen (met alle bijkomende werkzaamheden).

Aan de layout van het stuk gaat niks veranderen.

Is het nu handig om alles al te installeren (en weer weg te halen), zodat ik straks alleen maar de robot + station neer hoef te zetten en alles werkt gelijk, of is het oppakken niet bevorderlijk voor de map etc?
De GPS ontvanger kan wel gewoon blijven staan.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Dean Martin schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:47:
Ik heb mijn Navimow i105 binnen.
Nu is het zo dat ze eind april de huidige grasmat volledig komen weghalen, en een nieuwe komen leggen (met alle bijkomende werkzaamheden).

Aan de layout van het stuk gaat niks veranderen.

Is het nu handig om alles al te installeren (en weer weg te halen), zodat ik straks alleen maar de robot + station neer hoef te zetten en alles werkt gelijk, of is het oppakken niet bevorderlijk voor de map etc?
De GPS ontvanger kan wel gewoon blijven staan.
Als het station straks weer op exact dezelfde plek komt te staan kan dat inderdaad. Kun je nu al lekker kijken naar je nieuwe personeel :D

Segway leverd zelfs 4 oranje pennen mee om het dock in de winter binnen te kunnen halen en weer op dezelfde plek terug te kunnen zetten. Ik laat hem in de winter overigens gewoon staan.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 20:59
Ik heb sinds een week ook een segway navimow i105 gekocht, het in kaart brengen van het gazon wil me nog niet zo goed lukken. Ik heb een grasveld gescheiden door een lange inrit. Nu heb ik eerst de ene kant van het gazon in kaart gebracht, wat volgens de grasmaaier app 428 m2 zou zijn wat ook niet klopt, het is rond de
300m2.

Nu wil ik een 2e kaart maken voor de andere kant van de inrit, maar hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Himalaya schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:03:
[...]

Als het station straks weer op exact dezelfde plek komt te staan kan dat inderdaad. Kun je nu al lekker kijken naar je nieuwe personeel :D

Segway leverd zelfs 4 oranje pennen mee om het dock in de winter binnen te kunnen halen en weer op dezelfde plek terug te kunnen zetten. Ik laat hem in de winter overigens gewoon staan.
Dat las ik. Maar in hoeverre is exact, exact? Komt dat echt op de centimeter r nauwkeurig?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
Dean Martin schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:35:
[...]

Dat las ik. Maar in hoeverre is exact, exact? Komt dat echt op de centimeter r nauwkeurig?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Heb de mijne van z’n plek gehad om een grote tegel onder het dock te plaatsen en hem ongeveer weer op dezelfde plek teruggezet en hij heeft er volgens mij niks van gemerkt. Maar misschien heb ik hem ook wel precies goed gezet. Maar je kunt het gewoon proberen toch. Een nieuwe kaart is zo gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-05 20:31
jasper2603 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:27:
Ik heb sinds een week ook een segway navimow i105 gekocht, het in kaart brengen van het gazon wil me nog niet zo goed lukken. Ik heb een grasveld gescheiden door een lange inrit. Nu heb ik eerst de ene kant van het gazon in kaart gebracht, wat volgens de grasmaaier app 428 m2 zou zijn wat ook niet klopt, het is rond de
300m2.

Nu wil ik een 2e kaart maken voor de andere kant van de inrit, maar hoe doe je dat?
Er zit een bug in de navimow app die soms het oppervlakte niet herberekend nadat je bijvoorbeeld een gebied hebt verwijderd. Als je dan een random nieuw gebied van bijv 1m2 maakt dan herberekent die het oppervlakte weer goed. Ik weet niet of dat bij jou de oorzaak is, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het verlengen van de paal van de antenne? Idealiter wil ik het boven mijn schuurdak laten uitkomen, maar daar is 'ie nu te kort voor.
Wat hebben jullie hiervoor gebruikt?

Zou 2x onderstaande (2.5 of 3 meter zou het dan worden) te instabiel zijn?

https://www.robbshop.nl/segway-navimow-antenne-verlengpaal

[ Voor 26% gewijzigd door Dean Martin op 30-03-2025 18:57 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Acidrain schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Ohh das een mooie idd.
Is het met de RS1 of de 5? Op plaatje staat de 5 maar in de tekst hebben ze het over de 1.
Ik heb zelf de 1 (en geen grens draden) en dat voldoet bij mij.
In de tekst staat excl GPS/EPOS kit dus volgens mij is het zonder antenne en gebruikt hij de EPOS cloud?

Met referentiestation RS1 of RS5 is de afwijking marge tot slechts 1-2 cm, dan heb je een uiterst nauwkeurig maairesultaat. Met Husqvarna EPOS Cloud is dit ongeveer 4-5 centimeter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Heb zonodig de Navimow geïnstalleerd of wat ik dacht dezelfde plek, de antennen wist ik niet meer exact en het station de op de kale plek. Nu lijkt de kaart niet meer exact te kloppen, komt dat daar door?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
De antenne moet op exact dezelfde plek, of de kaart opnieuw maken, als het basis station niet goed staat wordt laden waarschijnlijk lastig >:)

[ Voor 37% gewijzigd door MarcelGo op 30-03-2025 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

MarcelGo schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:46:
De antenne moet op exact dezelfde plek, of de kaart opnieuw maken, als het basis station niet goed staat wordt laden waarschijnlijk lastig >:)
Dank, dat weet ik niet exact helaas…. Zal een nieuwe kaart worden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Navi schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:49:
[...]

In de tekst staat excl GPS/EPOS kit dus volgens mij is het zonder antenne en gebruikt hij de EPOS cloud?

Met referentiestation RS1 of RS5 is de afwijking marge tot slechts 1-2 cm, dan heb je een uiterst nauwkeurig maairesultaat. Met Husqvarna EPOS Cloud is dit ongeveer 4-5 centimeter!
De RS1 zit erbij, als je verder naar onder scrolt zie je per hoofdstukje wat je krijgt en nog verder naar onder zie je de bundelinformatie.
Vind het wel een mooie deal eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 22:46
Ik had ook de antenne weg gehaald en het oplaad dock(wel de oranje pinnetjes geplaats) van mijn navimow i105e. Na het terug plaatsen stond het dock precies goed maar de antenne niet. Daardoor week de robot overal af(reed over het pad ipv het gras of juist het gras ipv op de rand.

Na goed zoeken in mijn fotos kwam ik de exacte plek van vorig jaar tegen. Na het verplaatsen van de antenne was het opgelost. Lijkt dus echt heel belangrijk om de antenne(en ik denk ook het dock) op exact dezelfde plek te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
De antenne is een grond gps baken, als je die verzet, al is het minimaal, dan krijg je al afwijkingen. Ook monteren op een te beweegbare paal kan al fouten in de navigatie veroorzaken. Bedenk maar wat 1 cm afwijking kan doen op 10 meter of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
Zit ook te twijfelen om mijn Worx in te ruilen voor een navimow i105e.
Nu 10x laten rijden en 6x kan ik naar buiten om die maaier weer ergens weg te plukken. #Rant

Iemand met i105e ervaring die mij kant vertellen hoe ver deze uit de schutting/verhoging maait? Ik heb er een rij klinkers langs liggen, voor de M500 Landroid is dit voldoende.
Hoe ver kan de i105e vanuit de kant maaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 21:13
Was één van de nieuwe opties vorig jaar niet dat de plek van de garage snel aangepast kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:17

YJB

Ja, de garage kan, beperkt, verplaatst worden, maar de antenne niet. Tenzij je natuurlijk de mapping opnieuw gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:58
jasper2603 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:27:

Door het toevoegen van een boundary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:08
Hallo
Ik lees op meerdere sites dat het raadzaam is om tijdig de mesjes te vervangen van de robotmaaier.
Om de 4 tot 6 weken zou raadzaam zijn afhankelijk van het gebruik.
Gebruiken jullie bij het vervangen steeds originele mesjes of zijn er mensen die alternatieve mesjes gebruiken.
Er is immers een zeer groot prijsverschil tussen deze mesjes maar dat zal denkelijk ook voor de kwaliteit zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-05 21:56
Iemand ervaring met de Dreame robotmaaier ? ( A1 aangezien die al een tijdje uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Mr Luky schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:31:
Hallo
Ik lees op meerdere sites dat het raadzaam is om tijdig de mesjes te vervangen van de robotmaaier.
Gebruiken jullie bij het vervangen steeds originele mesjes of zijn er mensen die alternatieve mesjes gebruiken.
Er is immers een zeer groot prijsverschil tussen deze mesjes maar dat zal denkelijk ook voor de kwaliteit zo zijn.
4 tot 6 weken? Hier een seizoen met dezelfde mesjes, wel vaak goed schoonmaken, ik zou ze eerlijk gezegd wel halverwege het seizoen mogen vervangen…en ik vermoed dat de kwaliteits verschillen wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Mr Luky schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:31:
Hallo
hier een, hooguit twee keer per jaar. Maar tussentijds af en toe even schoonkrabben met een scherp mesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010

bjp

issepower schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:26:
Iemand ervaring met de Dreame robotmaaier ? ( A1 aangezien die al een tijdje uit is)
ik zie zelf een A2 met "EdgeMaster" technologie om de kantjes beter af te rijden.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:06
Even een vraag tussendoor. Ik heb de Luba2 besteld samen met de muurbeugel voor de RTK. Nu was ik van plan die gewoon tegen de muur te schroeven. Maar vandaag heb ik de beugel al binnen gekregen, en dat is best wel een groot ding. Dus nu wil ik die eigenlijk wat minder in het zicht hangen. Is voor het voor het TRK station nodig om line-of-sight te hebben met de robot? Of is alleen goed zicht en een wifi verbinding voldoende? Dan kan ik hem op het platte dak tegen de schoorsteen schroeven. Mooi uit het zicht (en dus ook uit het zicht van de robot) en vrij zicht naar boven.
Weet iemand of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik heb net bij Hornbach de Navimow 105 met extra korting gekocht.
Hij is goedkoper bij de bauhaus in Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:42
Michieas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:57:
Ik heb net bij Hornbach de Navimow 105 met extra korting gekocht.
Hij is goedkoper bij de bauhaus in Enschede.
Wat heb je betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Johnnygo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:52:
Even een vraag tussendoor. Ik heb de Luba2 besteld samen met de muurbeugel voor de RTK. Nu was ik van plan die gewoon tegen de muur te schroeven. Maar vandaag heb ik de beugel al binnen gekregen, en dat is best wel een groot ding. Dus nu wil ik die eigenlijk wat minder in het zicht hangen. Is voor het voor het TRK station nodig om line-of-sight te hebben met de robot? Of is alleen goed zicht en een wifi verbinding voldoende? Dan kan ik hem op het platte dak tegen de schoorsteen schroeven. Mooi uit het zicht (en dus ook uit het zicht van de robot) en vrij zicht naar boven.
Weet iemand of dat mogelijk is?
Ik vermoed dat er wel wat in de weg mag zitten, maar dat een redelijke line of sight wel beter is.
Wikipedia: RTK GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Nu online
€788

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
Dat scheelt inderdaad, mag ik vragen wat voor extra korting dit is? Ik zie hem online alleen staan voor 879.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:06
Dat er communicatie nodig is tussen de RTK en de robot weet ik, maar werkt dat bij de luba2 ook via wifi?

Als hij de hoek om gaat om te maaien is de line-of-sight natuurlijk ook weg.
gjcvro schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:09:
[...]

Ik vermoed dat er wel wat in de weg mag zitten, maar dat een redelijke line of sight wel beter is.
Wikipedia: RTK GPS

[ Voor 9% gewijzigd door Johnnygo op 31-03-2025 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
rusman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:11:
[...]

Dat scheelt inderdaad, mag ik vragen wat voor extra korting dit is? Ik zie hem online alleen staan voor 879.
Daar heb ik 'm zaterdag ook nog voor opgepikt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Nu online
rusman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:11:
[...]

Beste prijs garantie van Hornbach.
Elders goedkoper dan voor die prijs en extra 10% korting.
Aanvragen bij de balie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Laatst online: 20:41
Gvd nog geen jaarvgeleden gekocht in duistald want daar was hij 100e euro's goedkoper kun je hem inmiddels hier gewoon bij de hornbach kopen voor nog een stuk minder.
Bah bah

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Michieas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:16:
[...]

Aanvragen bij de balie
10% extra korting lijkt geen onderdeel te zijn van de laagste prijs garantie. Heb je hier zelf om gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Nu online
rusman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:37:
[...]

10% extra korting lijkt geen onderdeel te zijn van de laagste prijs garantie. Heb je hier zelf om gevraagd?
https://pers.hornbach.nl/...2010%25%20extra%20korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Michieas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:16:
[...]

Aanvragen bij de balie
Ga eens kijken of dat achteraf nog lukt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 31-03-2025 20:47 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Nu online
Dean Martin schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:46:
[...]

Ga eens kijken of dat achteraf nog lukt.
Achteraf kan ook maar dan krijg je alleen prijs verschil terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Johnnygo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:15:
Dat er communicatie nodig is tussen de RTK en de robot weet ik, maar werkt dat bij de luba2 ook via wifi?

Als hij de hoek om gaat om te maaien is de line-of-sight natuurlijk ook weg.

[...]
Volgens mij is het een gps grondstation, dat hij gebruikt om de locatie nog preciezer te bepalen dmv afstandsmeting, als hij dat signaal kwijtraakt gebruikt hij de resterende sensoren + Vision. Zo begreep ik de teksten. Wifi is niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Michieas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:49:
[...]

Achteraf kan ook maar dan krijg je alleen prijs verschil terug
Ik kan hem nog retourneren (en opnieuw kopen) ;).
Maar dat vind ik teveel gedoe eerlijk gezegd.

Heb ze berichtje gestuurd.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:01

sanzut

It's always christmas time

Nice, ik stond op het punt de navimow te gaan halen. Morgen dus even langs de balie bij de Hornbach :)
@Dean Martin; Online staat dat ze tot 30 dagen na aankoop ook zonder retourneren de laagste prijsgarantie bieden: https://www.hornbach.nl/services/laagste-prijsgarantie/. Onderaan die pagina staat hoe je kan aanmelden via je profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sanzut schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:44:
Nice, ik stond op het punt de navimow te gaan halen. Morgen dus even langs de balie bij de Hornbach :)
@Dean Martin; Online staat dat ze tot 30 dagen na aankoop ook zonder retourneren de laagste prijsgarantie bieden: https://www.hornbach.nl/services/laagste-prijsgarantie/. Onderaan die pagina staat hoe je kan aanmelden via je profiel
Klopt, maar dan zonder de 10% ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Dean Martin schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Ik kan hem nog retourneren (en opnieuw kopen) ;).
Maar dat vind ik teveel gedoe eerlijk gezegd.

Heb ze berichtje gestuurd.
Je bent geen Hollander begrijp ik ?

Zowel? Ga je diep schamen

🤪

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Nu online
Prijs is al aangepast bij Hornbach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
Maxwp schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:32:
Gvd nog geen jaarvgeleden gekocht in duistald want daar was hij 100e euro's goedkoper kun je hem inmiddels hier gewoon bij de hornbach kopen voor nog een stuk minder.
Bah bah
Rustig aan, dat is toch met elke gadget zo? Je hebt er al een jaar plezier van gehad moet je maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Johnnygo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:52:
Is voor het voor het TRK station nodig om line-of-sight te hebben met de robot? Of is alleen goed zicht en een wifi verbinding voldoende?
Ik ken de Luba niet, maar voor zover ik weet gebruiken ze eigenlijk altijd een radioverbinding tussen RTK station en robot. Met line of sight kun je nooit rondom een huis, wat toch wel een erg standaard gebruik is.

Wifi zou wellicht kunnen, maar zou dan een duidelijk andere keuze zijn dan andere merken. En niet zo'n heel logische; ook goede wifidekking op het gras is geen gegeven in de doorsnee situatie.

(RTK vereist een goed zicht op de hemel. Die antenne vormt een referentiepunt. Je kunt 'm dus niet verplaatsen zonder gedoe. (Bij de meeste merken: geheel opnieuw inleren.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Smobbo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:58:
[...]

Rustig aan, dat is toch met elke gadget zo? Je hebt er al een jaar plezier van gehad moet je maar denken.
Nauwelijks gedraait vorig jaar.
Het hem net zo goed nu kunne kopen
Bah haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Ik ben nog steeds druk met het in kaart brengen van m'n gazon met de nieuwe navimow i105. Hoe kun je tijdens het maken van een kaart zien op hoeveel vierkante meter je zit? Elke keer overschrijd ik de maximale hoeveelheid gras die ik kan maaien en dan wil hij de kaart niet opslaan en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met een kaart maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
jasper2603 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:25:
Ik ben nog steeds druk met het in kaart brengen van m'n gazon met de nieuwe navimow i105. Hoe kun je tijdens het maken van een kaart zien op hoeveel vierkante meter je zit? Elke keer overschrijd ik de maximale hoeveelheid gras die ik kan maaien en dan wil hij de kaart niet opslaan en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met een kaart maken.
Geen idee, maar een omweg is 2 gebieden maken en die later samenvoegen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:41

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

jasper2603 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:25:
Als je alles correct doet, is je te maaien grasoppervlakte groter dan 600m2.
Als dat geval is was de i108 de betere keuze , want die gaat tot 960 m2 .
Zijn software instellingen, max 20% meer dan de capaciteit

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emorge
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-05 17:15
Hi allen,

Inmiddels na een aantal zitmaaiers begint ook hier de behoefte toe te nemen om een robotmaaier te gaan proberen voor ongeveer 3000 m2 aan maaibaar gras.
In de eerste post zie ik geen overzichtje van de huidige aanraders, dus ik vraag het toch maar even zo: wat zijn voor deze grootte de meest aangeraden maaiers? De eigenschappen (draad, helling, etc.) maken voor nu nog niet zo veel uit. Ik zoek vooral even wat vergelijkingsmateriaal. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Maxwp schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:07:
[...]

Nauwelijks gedraait vorig jaar.
Het hem net zo goed nu kunne kopen
Bah haha
En nu is de kleine 105e al voor 500 in de aanbieding
🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
MarcelGo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:27:
[...]

Geen idee, maar een omweg is 2 gebieden maken en die later samenvoegen ;)
Klinkt goed, maar hoe maak je een 2e gebied aan als je al een kaart hebt met zone 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
964C2 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:59:
[...]

Als je alles correct doet, is je te maaien grasoppervlakte groter dan 600m2.
Als dat geval is was de i108 de betere keuze , want die gaat tot 960 m2 .
Zijn software instellingen, max 20% meer dan de capaciteit
Ik vraag me ook sterk af of de oppervlakte meting wel klopt van de grasmaaier, heb een perceel van 1000 m2 daar gaat de woning plus een garage en een schuur en nog een flinke inrit met 2 parkeerplaatsen plus terras af. Vreemd.. Zit steeds net boven de 600 m2, laatste kaart die ik gemaakt heb was 626 m2. Laat straks even een stukje weg als ik een nieuwe kaart ga maken, als ik er dan weer net over zit dan kan ik die hele rot route weer afrijden met de robot, heel werkje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:03:
[...]

🤬
Waar vind je die aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:03:
[...]

🤬
Edit: Iemand was me voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Dean Martin op 01-04-2025 13:19 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Driehoek schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:15:
[...]

Waar vind je die aanbieding?
Alleen vandaag als speciale dag aanbiedingen.
Op reddit is een topic over dit onderwerp
LINK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Alleen vandaag als speciale dag aanbiedingen.
Op reddit is een topic over dit onderwerp
LINK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
Hier een Hookii. Ding doet het bovenverwachting goed.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
emorge schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:01:
Hi allen,

Inmiddels na een aantal zitmaaiers begint ook hier de behoefte toe te nemen om een robotmaaier te gaan proberen voor ongeveer 3000 m2 aan maaibaar gras.
In de eerste post zie ik geen overzichtje van de huidige aanraders, dus ik vraag het toch maar even zo: wat zijn voor deze grootte de meest aangeraden maaiers? De eigenschappen (draad, helling, etc.) maken voor nu nog niet zo veel uit. Ik zoek vooral even wat vergelijkingsmateriaal. Dank!
Als het 3000m2 met hier en daar een boom of een paar struiken is zoals bij mij dan kun je het denk ik net af met een Husqvarna 430X NERA zonder begrensdraad op GPS.
Deze kan tot 3200m2
Ik heb zelf afgelopen november met black friday de 450X NERA op de kop getikt voor de prijs van de 430. Deze red het makkelijk. (Mijn verhaal is terug te lezen in dit topic)

Andere merken kan ik niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emorge
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-05 17:15
Acidrain schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:38:
[...]

Als het 3000m2 met hier en daar een boom of een paar struiken is zoals bij mij dan kun je het denk ik net af met een Husqvarna 430X NERA zonder begrensdraad op GPS.
Deze kan tot 3200m2
Ik heb zelf afgelopen november met black friday de 450X NERA op de kop getikt voor de prijs van de 430. Deze red het makkelijk. (Mijn verhaal is terug te lezen in dit topic)

Andere merken kan ik niets zinnigs over zeggen.
Dank! Ik zal jouw ervaring even teruglezen. We hebben wat bomen, struiken, maar ook een vijver helaas. Ik neem aan dat grensdraad daar wel nuttig kan zijn.
€430 zou, zo zie ik, overigens wel een heel mooie prijs zijn geweest, klopt dat wel? :o

Is het aan te raden om een afspraak te maken met een Husqvarna-dealer? Ik zag dat volgens mij langskomen op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
emorge schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:40:
[...]

Dank! Ik zal jouw ervaring even teruglezen. We hebben wat bomen, struiken, maar ook een vijver helaas. Ik neem aan dat grensdraad daar wel nuttig kan zijn.
€430 zou, zo zie ik, overigens wel een heel mooie prijs zijn geweest, klopt dat wel? :o

Is het aan te raden om een afspraak te maken met een Husqvarna-dealer? Ik zag dat volgens mij langskomen op hun website.
Geen 430 euro, was dat maar waar, de 450x voor de prijs van de 430x ;)

Ik heb het zelf zonder afspraak gedaan. Zelf de boel opgehangen en zelf de kaart ingetekend. Stelde niet zo veel voor. moeilijkste was een goed punt voor het referentiestation (ik heb de RS1) vinden zodat er geen bomen of huis in de weg zitten richting de lucht.

Die vijver zou ik me geen zorgen over maken, ik heb dat zelfde hier met een sloot. Die kun je gewoon als rode zonne omcirkelen en daar blijft hij dan buiten.
Dat doet hij tot op 2cm nauwkeurig op de gps dus je kunt behoorlijk dicht er op maaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Artbij schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:23:
Hier een Hookii. Ding doet het bovenverwachting goed.
Goed om te horen!
Ik heb de mijne sinds najaar 2024, maar heb zo nu en dan dat de bumper na een botsing blijft hangen, waardoor hij in storing gaat.
De grotere objecten heb ik van een no-go zone voorzien maar ik heb bijv niet om de palen van een speeltoestel een no-go zone gemaakt.
Vreemd genoeg lijkt de visual obstacle avoidance dit ook niet goed te herkennen, al lijkt het er wel op dat hij onthoudt als ergens eerder tegenaan gebotst is.

Hoe is jouw ervaring met objecten in de tuin?

Behoudens dit issue ben ik zelf ook erg tevreden!
Wel wordt mijn maaier nu opgehaald voor reparatie van bovengenoemde, wel jammer dat ik hem daardoor, net nu het maai seizoen begint een maand kwijt ben.
Pagina: 1 ... 68 ... 73 Laatste