Gisteren mijn navimow h1500e geïnstalleerd en mixed feelings die hopelijk met de tijd weggaan.
Qua maaier zelf geen problemen, hij is stil, lijkt goed te rijden op mijn gazon en lijkt ook nauwkeurig de grens te volgen.
De oplaadbasis is echter anders, ik ben de stugge, gemaakt van dikker plastic, basis van de landroid gewend, maar dit stuk flexibel plastic was lastig zo "weg te werken" zodat er geen te hoge hobbels tussen plastic en gazon waren die de maaier blokkeerde tijdens het docken.
De toegevoegde "schroeven" deden ook niets om het plastic vast te houden. Werkt vast prima op tegels, op het veld was het wat lastiger.
Qua app moet ik blijkbaar nog even wennen.
Installatie volgens de quide ging prima, apparaat erop, aangezet en vervolgens geen enkele reactie meer.
Alle knoppen in de app reageerden wel, maar hadden geen gevolg.
Staat er op de maaier OTA, dus dan wel duidelijk wat er aan de hand is, maar in de app nul meldingen. Duurde ook best een tijd, kan me voorstellen dat als je niet weet wat ota inhoudt, je denkt dat er iets mis is.
Na een grens ingesteld te hebben, weer hetzelfde, nul reactie van de maaier, weer OTA op het scherm, geen melding in de app.
Na een tijdje deed eindelijk de knop "maaien" wat het moest doen en dan doet de maaier het, ogenschijnlijk, goed. Maar al laat, dus terug naar de lader en morgen via het maaischema maar verder.
Morgen kwam, maaischema zou in werking moeten gaan, geen reactie van de maaier. Ook de knop "maaien" deed niets.
Maaier zelf geen melding, app geen melding.
Maar weer naar het ding gelopen, op de knop op de maaier gedrukt, werd begroet met een dubbele beep, zonder verdere melding. Geen idee wat het is, maar maaien ho maar.
Pas toen ik wegliep kreeg ik een stapel meldingen op mijn app, ook nog van gisteren, waaronder een melding van de regensensor. Waarschijnlijk de reden van niet starten.
Met andere woorden, de app blinkt wat mij betreft niet uit in duidelijkheid en overzicht. Had liever gezien dat het schema in werking is, maar tijdelijk uitgesteld wegens regensensor (plus tijd).
De app van de landroid was meer basic, maar zag je op elk moment wat het ding aan het doen was, van slapen tot tegen uitstel.
Hoop dat meldingen voortaan sneller doorkomen en dat ik niet aan het eind van de dag moet zien dat de maaier op z'n kop ligt om pas de melding te krijgen als.ik.binnen 6 meter ben.
En waarom blijft de app zeggen dat ik het ding moet schoonmaken en de mesjes moet vervangen als deze nog geen 2 uur gemaaid heeft? Ook al geef ik aan dat gedaan te hebben, blijft "resterend" op 0 staan...
Ook blijft de melding terugkomen dat het serienummer van het apparaat mist.
Oh, en nu krijg ik een of andere Poolse(?) melding die snel weer verdwijnt in de app...
[
Voor 6% gewijzigd door
Fly-guy op 01-09-2024 11:28
]