Goede tips mbt de hoeken. Dat ga ik zo proberen aan te leggen zoals je zegt.Rimco schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:07:
Je kan de kabel inderdaad ook stuk voor stuk plaatsen zolang de volgende meters maar niet in de buurt liggen (en je moet wel allebei de uiteinden van de kabel aansluiten). Paar meter afrollen, met een boog terug is prima (moet wel linksom terug). Vandaar zeg ik ook om de draad gewoon met een paar pennen even rondom te leggen (met voldoende speling) om dan meter voor meter met meer pennen strak te leggen.
Wil je zo min mogelijk overgeslagen plekken hebben kan ik je nu al vertellen dat je bij 90 graden binnenbochten redelijk wat speling met de draad nodig hebt. Als je dat niet doet zal de robot gewoon de bocht afsnijden. Door een halve cirkel nog dichter bij de rand te plaatsen kan je heb precies de hoek in sturen (zolang de robot maar de ruimte heeft om dat te doen).
Direct na het station bij het terras zou ik dus adviseren om de robot iets langer rechtdoor te laten gaan, het terras op, om daarna weer terug het gras op te rijden. Op die manier zal de hoek ook goed gemaaid worden. Heel simpel gezien moet je de draad leggen waar je het neuswieltje wilt hebben, wat in bochten dus anders is dan de handleiding aangeeft. Door dit stap voor stap te testen met [START][HOME][OK] kan je dit heel makkelijk doen.
Je schrijft dat het linksom terug moet. Zeg je daarmee dat de robot dus linksom gaat en zo het rondje maakt naar het station om de draad te volgen tot dat hij bij het station aankomt? Linksom is in mijn eerste plaatje dus dat de robot iets naar achter gaat en dan richting het terras gaat rijden?
Dank voor je hulp van deze robot noob.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.