Ik ben al een tijdje op zoek naar een robotmaaier voor een grasveld van +-11 x 9 meter. Eromheen liggen 3 terrassen en een trampoline, ieder in een hoek dus. Tussen de hoeken liggen stukken met planten of paden om de terrassen te verbinden. Bij de trampoline en de vlakken met planten is gebruik gemaakt van stenen randen van +-3-4 cm hoog. Bij de terrassen en tussenliggende paden ligt geen border. Het gras ligt midden in de achtertuin en de grasmaaier zou dus altijd midden in het zicht staan als die staat op te laden, dat willen we voorkomen, helemaal als deze "mooi" oranje is.
Vragen:
1: Kan ik de lader tegen de garage aan op 1 van de terrassen zetten en het afzetdraad onder de tegels leggen zodat de maaier direct naar het gras gaat?
2: Zijn de randen van +-3cm hoog genoeg om de maaier tegen te houden?
3: Is de Worx Landroid SO500i die nu op Amazon staat hiervoor een goede optie? Overkill mag
Ik heb eerder al naar andere maaiers gekeken (o.a. Bosch, Gardena) en kwam dan vaak rond de 699-799 Euro uit, 449 Euro is dus een schappelijke prijs. Budget is wel hoger dan 449, maar ik hoef geen compleet grasveld rond een boerderij ofzo te maaien, dus overdrijven hoeft ook niet.
Eisen:
1: Relatief stil
2: Ruim voldoende voor >100m2, dat is niet veel, maar ik wil dat hij over een paar jaar ook nog voldoende capaciteit heeft als de accu minder wordt. De accu moet sowieso van goede kwaliteit zijn.
3: Met een app te bedienen
4: Zo veilig mogelijk voor kinderen. Niet die van mij zelf, die begrijpen het wel, maar kinderen van bezoek, dus lastig te "instrueren"

5: Goed in te stellen, wel graag een beetje luxe dus. Moet ook goed om kunnen gaan met wat kuilen/hobbels in het gras.
Zouden jullie dan die Worx aanraden of een ander? Bedankt!
[
Voor 3% gewijzigd door
Taro op 24-10-2018 20:50
]
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen