Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 6 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:03
Met volautomatische terugkeer naar het meegeleverde laadstation dat is wel fijn als die in het water is gevallen.

Automower 105 & Robomow 308u zit ik nu naar te kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door FNale op 28-09-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 16:16

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 01:05

Nhz

DVNTR

Wij willen voor ons gazon (100m2) ook graag een robotmaaier zijn gang laten gaan, echter hebben wij een trampoline in de tuin liggen (egaal met de grond) waar het gras nu kort langs heen groeit. Dat willen we veranderen zodat er een rand ontstaat tot waar de robotmaaier goed kan maaien. Vaak worden dit soort randen gemaakt met klinkers, maar dat is rondom een trampoline natuurlijk niet echt wenselijk. Welk materiaal zouden we hier goed voor kunnen gebruiken zonder dat de robotmaaier vast komt te zitten en dat het esthetisch ook nog enigszins verantwoord is.

Ik wil zoveel mogelijk voorkomen dat we zelf regelmatig nog randjes moeten maaien. Kantjes maaien eens in de zoveel tijd is natuurlijk niet te voorkomen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:11
Een rand van rubber tegels maken? Er zijn zoveel mogelijkheden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 01:05

Nhz

DVNTR

Zoveel mogelijkheden? Veel verder dan de rubbertegels kom ik eigenlijk ook niet. Het moet veilig zijn voor valpartijen en het moet stevig genoeg zijn zodat de robot niet vast komt te zitten.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online

Carboy54

Duurzaamheid coach

Ik heb een yardforce 600 gekocht zonder multizone. Ik heb 2 grasveldjes verbonden door een grasstrook van 8 meter lang en 1.20 breed. Hoe leg ik de perimeterdraad aan om de robot van het ene naar het andere veld te laten lopen. Het maaien van dit stukje zal vlgs de beschrijving niet mogelijk zijn.

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15
Vandaag is er weer een mooie aanbieding voor de WORX SO500i voor 449....ik zou geen dag wachten want de vorige keer duurde dit maar een dagje ofzo...

https://www.amazon.de/Wor...3&creativeASIN=B06WWRPVTQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Thanx, besteld. Scheelt even 250 euro met Praxis. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Goede aanbieding! Zit daar de begrenzingsdraad al bij?

Edit: gekocht :) Thanks voor de tip!

[ Voor 27% gewijzigd door DCNY op 05-10-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:26

Flabergasted

Prepare to die !

Ook gekocht voor de Amazon prijs.
Ik kan alleen Duitse reviews vinden, maar deze zijn over het algemeen zeer positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zijn 200+ reviews en de top rated is een hele goede met uitgebreide uitleg, foto's en een filmpje. Ook wel terecht is zijn opmerking dat de 1-ster reviews vaak niet eens de handleiding kunnen lezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 05-10-2018 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38
Señor Sjon schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:23:
Thanx, besteld. Scheelt even 250 euro met Praxis. :X
@coldasice nog steeds in de angebot.. ook maar (blind) besteld :+ wat kan er mis gaan?

Kleine voetnoot bij de bestelling: levering over 1 tot 2 maanden. Heb je de jouwe al binnen @Señor Sjon of komt die ook met kerst? :9

Heb 2 grasveldjes die niet aan elkaar zijn, dus ga hem opstellen bij veld 1 en paar keer per week zelf loslaten op veld 2. Om nu 2 robots te kopen is ook zo wat. Heb op veld twee op 2 meter na een volledige omheining, dus daar is draad niet eens nodig als ik voor die 2 meter een randje maak.

[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-10-2018 09:33 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Toen ik bestelde was net de laatste weg, maar was de levering 8-13 oktober. Paar uur later was de winkelpagina aangepast naar 1-2 maanden, dus was nog op tijd.

Ik heb één groot veld en twee kleintjes. Eén van de kleine kan ik nog koppelen aan het hoofdveld door de bedrading onder de tegels te leggen. Het laatste veldje moet handmatig. Of asfalteren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Nu online

Carboy54

Duurzaamheid coach

Ook de robotmaaier besteld bij Amazon. De leverancier is Amazon zelf (?) zo te zien en betaling geschiedt pas bij levering over 1-2 maanden via creditcard. Ik heb meerdere velden verbonden met een graspad. Daardoor was de aanbieding van de Lidl voor slechts € 399 1 zonemaaier niet geschikt. Bovendien heeft deze voor enkele tientjes meer vele extra opties. Het gras gaat voorlopig toch in winterslaap.

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Señor Sjon @Carboy54 mijn Amazon maaier is net afgeschreven en wordt donderdag geleverd. Das alsnog vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sinds vrijdag binnen en gekoppeld aan de app. Pas komend voorjaar ga ik hem installeren, maar je moet binnen 30 dagen na aankoop registreren bij Worx.

LawnZilla staat nog in zijn doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Señor Sjon schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:35:
Sinds vrijdag binnen en gekoppeld aan de app. Pas komend voorjaar ga ik hem installeren, maar je moet binnen 30 dagen na aankoop registreren bij Worx.

LawnZilla staat nog in zijn doos.
Tof, er zit ook een app bij!

Ja ik heb donderdag echt een verrassing want meer dan dat ie oranje is weet ik ook nog niet :D

Maar goed om te weten. Was eigenlijk wel van plan 'm alvast te laten rondrijden. Vorig jaar moest ik tot in december maaien. No thanks. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 20:43
Staat de robot bij jullie al stil :?

Bij mij wel (noodgedwongen), ik heb wat stukjes opnieuw ingezaaid :) en als mijn robot hier doorheen gaat polderen wordt het er niet beter op ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:52
Misschien was het een broodje aap verhaal (ik durf het niet op te zoeken) maar er schijnt een jong kind al zijn vingers zijn kwijtgeraakt door zo'n leuke grasmaaier. je zou toch denken dat bij het oppakken ze een kill switch hebben. Misschien iets om over na te denken als je kinderen hebt rondlopen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Cobb heb je hier een linkje van? Kan via google niet zoveel vinden. Ja egeltjes die worden platgemaaid, das ook wat.

Maargoed, prima punt, zal 's kijken wat er gebeurt als je er aan gaat lopen rommelen. Das mijn zoontje wel toevertrouwd namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-10-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Cobb schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:02:
Misschien was het een broodje aap verhaal (ik durf het niet op te zoeken) maar er schijnt een jong kind al zijn vingers zijn kwijtgeraakt door zo'n leuke grasmaaier. je zou toch denken dat bij het oppakken ze een kill switch hebben. Misschien iets om over na te denken als je kinderen hebt rondlopen.
Hij gaat al bleren als ik hem half optil om de QR code te fotograferen. En dan nog, welk merk? welk type? Welke bron? Ik kom er geen nieuws van tegen, alleen een site die aangeeft dat er meer dan 800 ongelukken per jaar in de VS zijn met grasmaaiers (niet specifiek robotmaaiers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 16:47
De Worx blokkeert direct zodra hij opgetild wordt. Echter, waar ik wel van schrok, was toen mijn zoon (2,5) ineens zijn voet uitstak en de maaier er gewoon overheen reed... Gelukkig was dit aan de "goede" kant maar toen dacht ik wel "ik moet wat voorzichtiger zijn!". Want hoewel de maaier praktisch nooit rijdt als de kinderen thuis/buiten zijn komt het toch wel eens voor als er op de normale tijden niet is gemaaid. En ze kunnen er heel lang afblijven maar dan ineens wordt het toch te interessant voor die mannen en gaan ze er achteraan of raken ze 'm aan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op papa's gadgets staat een Do Not Touch embargo en daar zijn ze van jongs af aan mee opgegroeid. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:21
MrFl0ppY schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:08:
De Worx blokkeert direct zodra hij opgetild wordt. Echter, waar ik wel van schrok, was toen mijn zoon (2,5) ineens zijn voet uitstak en de maaier er gewoon overheen reed... Gelukkig was dit aan de "goede" kant maar toen dacht ik wel "ik moet wat voorzichtiger zijn!". Want hoewel de maaier praktisch nooit rijdt als de kinderen thuis/buiten zijn komt het toch wel eens voor als er op de normale tijden niet is gemaaid. En ze kunnen er heel lang afblijven maar dan ineens wordt het toch te interessant voor die mannen en gaan ze er achteraan op raken ze 'm aan.
Die worxen zijn echt sterk. Ze rijden zo over kinderen heen. Ik laat die van mij alleen maaien als we niet op het gras spelen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:54:
Staat de robot bij jullie al stil :?

Bij mij wel (noodgedwongen), ik heb wat stukjes opnieuw ingezaaid :) en als mijn robot hier doorheen gaat polderen wordt het er niet beter op ;)
Mijn gras groeit nog, dus wordt er nog gemaaid.

Ik ben wel aan het kijken wat een mooie hoogte is voor de winter. Hoger beschermt beter maar is minder mooi.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zo rond de 45 á 50mm is een mooie hoogte voor de winter.
Als je het gras te kort houdt in de winter wordt het er ook niet mooier op is mijn ervaring.

De plekken die ik heb bijgezaaid zijn precies de plekken waar ik de kabels onder het straatwerk heb gelegd, en daar draait de robot dus met de wielen, en dat is niet bevordelijk voor net ingezaaid gras :) Dan lijkt het eerder op omgeploegd gras :+

Onze Robomow daar krijg je de vingers/voeten niet onder. En als je hem optilt dan slaat de Robomow direct af.

Onze Robomow loopt wel eens als de kinderen buiten zijn, maar dan ben ik of mijn vrouw er zelf bij. We laten de kids niet "alleen" spelen met robomow, dan blokkeren we de achterzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:14:
Zo rond de 45 á 50mm is een mooie hoogte voor de winter.
Als je het gras te kort houdt in de winter wordt het er ook niet mooier op is mijn ervaring.

De plekken die ik heb bijgezaaid zijn precies de plekken waar ik de kabels onder het straatwerk heb gelegd, en daar draait de robot dus met de wielen, en dat is niet bevordelijk voor net ingezaaid gras :) Dan lijkt het eerder op omgeploegd gras :+

Onze Robomow daar krijg je de vingers/voeten niet onder. En als je hem optilt dan slaat de Robomow direct af.

Onze Robomow loopt wel eens als de kinderen buiten zijn, maar dan ben ik of mijn vrouw er zelf bij. We laten de kids niet "alleen" spelen met robomow, dan blokkeren we de achterzone.
De maaiers slaan af als ze opgetild worden, maar kunnen ook hellingen aan van 35%, voordat die helling gedetecteerd is kan er wel een voetje of handje onder.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan hem programmeren op tijden dat de kinderen niet thuis zijn. Er zit ook een grote uitschakelaar op naast de stopknop. Je laat je kinderen toch ook niet met de strimmer of afkortzaag spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Volgens mij heeft de robot heel goed in de gaten dat hij opgetild / gelift wordt.
Mijn robomow zit vol met sensoren overal, en hij ziet het verschil tussen tillen of een helling. Dat zit hem in de bumper als ik het goed gezien heb.

Maar inderdaad, ik zou er geen kind mee laten spelen / experimenteren, hij zijn net scheermes onder de robot, ze zijn vlijmscherp.

Ik moet zeggen dat het nieuwtje bij onze kinderen er alweer vanaf is, ze kijken er al niet meer naar om, en 65% van de tijd maait de robot in een gebied (voor ons huis) waar de kinderen niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:22:
Volgens mij heeft de robot heel goed in de gaten dat hij opgetild / gelift wordt.
Mijn robomow zit vol met sensoren overal, en hij ziet het verschil tussen tillen of een helling. Dat zit hem in de bumper als ik het goed gezien heb.

Maar inderdaad, ik zou er geen kind mee laten spelen / experimenteren, hij zijn net scheermes onder de robot, ze zijn vlijmscherp.

Ik moet zeggen dat het nieuwtje bij onze kinderen er alweer vanaf is, ze kijken er al niet meer naar om, en 65% van de tijd maait de robot in een gebied (voor ons huis) waar de kinderen niet zijn.
Voor het gevaar gaat het niet over tillen of helling, maar over beentje versus helling.

Maw ik zou het risico nooit nemen en zet hem altijd uit als de kinderen buiten spelen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Artbij schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:26:
[...]

Voor het gevaar gaat het niet over tillen of helling, maar over beentje versus helling.

Maw ik zou het risico nooit nemen en zet hem altijd uit als de kinderen buiten spelen.
Als ze echt in de tuin spelen doe ik dat (natuurlijk) ook. Maar kinderen lopen ook wel eens op en rond het huis, ze helpen me zaterdags in de tuin, stappen uit de auto, etc.

En normaal gesproken loopt de robot alleen als wij niet thuis zijn, maar sinds ik voor ook maai met de robot heb ik de tijdvakken wat verruimd van 10:00 tot 21:00, en dan is hij toch zo'n 2,5 dag bezig met 1 maai rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Als ze echt in de tuin spelen doe ik dat (natuurlijk) ook. Maar kinderen lopen ook wel eens op en rond het huis, ze helpen me zaterdags in de tuin, stappen uit de auto, etc.

En normaal gesproken loopt de robot alleen als wij niet thuis zijn, maar sinds ik voor ook maai met de robot heb ik de tijdvakken wat verruimd van 10:00 tot 21:00, en dan is hij toch zo'n 2,5 dag bezig met 1 maai rondje.
Voor en najaar is sowieso lastiger, als het in de ochtend en avond nat is maai ik liever niet.

Dus moet er overdag meer gemaaid worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Artbij op 16-10-2018 10:32 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:58

Boy

www.byoscoop.nl

Artbij schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

De maaiers slaan af als ze opgetild worden, maar kunnen ook hellingen aan van 35%, voordat die helling gedetecteerd is kan er wel een voetje of handje onder.
Dit kan ik beamen, ik had 'm aan staan de eerst keer om te testen en de kinderen waren op de trampoline. Ik lette even niet op en de maaier reed over de (net nieuwe) schoen van m'n dochter (zonder voet natuurlijk, ze zat op de trampoline :p ) . Dat was wel een wake-up call dat het niet gewoon 'effe kan' als ik niet oplet. Hij staat dus niet aan als de kinderen in de tuin zijn.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napalm
  • Laatst online: 13-06 16:37
coldasice schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:47:
Vandaag is er weer een mooie aanbieding voor de WORX SO500i voor 449....ik zou geen dag wachten want de vorige keer duurde dit maar een dagje ofzo...

https://www.amazon.de/Wor...3&creativeASIN=B06WWRPVTQ
Vandaag besteld, verwachte bezorging tussen 27/10 en 5/11. Dat is te overzien.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:22:
Je kan hem programmeren op tijden dat de kinderen niet thuis zijn. Er zit ook een grote uitschakelaar op naast de stopknop. Je laat je kinderen toch ook niet met de strimmer of afkortzaag spelen?
M'n zoon heeft het direct getest maar zodra die 'm tilt gaat ie uit en krijg ik een push message dat de grasmaaier is opgetild en m'n zoon - vanaf nu - straf :+ Even los van dat ik 'm niet laat rijden als de kinderen spelen in de tuin.

Maargoed, hij is binnen, installatie van twee veldjes was in pakweg 1,5 uur gedaan. Hij rijdt op z'n gemakkie rond, ik zal hem alleen zelf moeten plaatsen en aanzetten in veld 2. Kan geen corridor maken. Hij rijdt gewoon helemaal niet zonder perimeter draden, dus heb die gewoon via een heg overgebracht naar de andere zone. Prima te doen. Maakt niet zoveel geluid, laadt snel op, de app is grappig, regensensor, parkeren gaat goed, anti diefstal functie (kan niet geactiveerd/gebruikt worden op andere plek dan waar jouw wifi is, dus SSID wijzigen moet je even afstemmen met je grasmaaier), planner, statistiekjes.. Er zitten reserve mesjes al bij.

Er is eigenlijk maar 1 nadeel en dat is dat ie knaloranje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ja heb m’n e-mail adres al achter gelaten :)

Ben verder voor een hobby al regelmatig met verf in de weer dus had bedacht dat een mooie camo ook niet zou misstaan.

Hij is inmiddels wel al 2 keer over de perimeter draad gegaan, dat is minder handig. Ik denk omdat m’n gras zo hoog staat dat ie zichzelf er per abuis overheen wipt. Krijg je overigens ook een nette melding van als dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-06 16:27
Artbij schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:26:
[...]

Inderdaad, en zeker met een robomow. Onderschat niet de power van de grote messen, dit is wat een robomow doet met een afgevallen appel onder een appelboom:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/zN1nNPHxXZX0/1k0.jpg

Het is inderdaad geen speelgoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carboy54
  • Nu online

Carboy54

Duurzaamheid coach

Ook mijn Landroid van Amazon is sneller dan verwacht aangekomen. Mijn Lidl robotmaaier is inmiddels weer terug en gecrediteerd omdat hij niet in staat is meerdere zone's te maaien. Maar wat een fraaie maaier voor slechts 50 euro meer dan de Lidl maaier en met veel interessante opties. Ook maait hij de kantjes haarfijn. Top product voor deze prijs. Nu nog maandjes wachten voordat het gras weer gaat groeien. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik ben al een tijdje op zoek naar een robotmaaier voor een grasveld van +-11 x 9 meter. Eromheen liggen 3 terrassen en een trampoline, ieder in een hoek dus. Tussen de hoeken liggen stukken met planten of paden om de terrassen te verbinden. Bij de trampoline en de vlakken met planten is gebruik gemaakt van stenen randen van +-3-4 cm hoog. Bij de terrassen en tussenliggende paden ligt geen border. Het gras ligt midden in de achtertuin en de grasmaaier zou dus altijd midden in het zicht staan als die staat op te laden, dat willen we voorkomen, helemaal als deze "mooi" oranje is.

Vragen:
1: Kan ik de lader tegen de garage aan op 1 van de terrassen zetten en het afzetdraad onder de tegels leggen zodat de maaier direct naar het gras gaat?
2: Zijn de randen van +-3cm hoog genoeg om de maaier tegen te houden?
3: Is de Worx Landroid SO500i die nu op Amazon staat hiervoor een goede optie? Overkill mag :)

Ik heb eerder al naar andere maaiers gekeken (o.a. Bosch, Gardena) en kwam dan vaak rond de 699-799 Euro uit, 449 Euro is dus een schappelijke prijs. Budget is wel hoger dan 449, maar ik hoef geen compleet grasveld rond een boerderij ofzo te maaien, dus overdrijven hoeft ook niet.

Eisen:

1: Relatief stil
2: Ruim voldoende voor >100m2, dat is niet veel, maar ik wil dat hij over een paar jaar ook nog voldoende capaciteit heeft als de accu minder wordt. De accu moet sowieso van goede kwaliteit zijn.
3: Met een app te bedienen
4: Zo veilig mogelijk voor kinderen. Niet die van mij zelf, die begrijpen het wel, maar kinderen van bezoek, dus lastig te "instrueren" :)
5: Goed in te stellen, wel graag een beetje luxe dus. Moet ook goed om kunnen gaan met wat kuilen/hobbels in het gras.

Zouden jullie dan die Worx aanraden of een ander? Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 24-10-2018 20:50 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat komt allemaal wel de laatste pagina langs eigenlijk? Waarom denk je dat iedereen de Worx haalt?

1) de maaier heeft een corridor nodig van >1 meter breed
2) denk het niet
3) driewerf ja. Zeker met de amazon prijs beste bang/buck. Wel binnen 30 dagen registreren voor een derde jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Door de enkele voorwiel rijdt mijn worx zich erg snel vast op randjes (tegels) en toch aanwezige kuilen of gootjes aan de rand van het gras. Moet hier en daar dus nog wat platter en gladder maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
NiGeLaToR schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:06:
Door de enkele voorwiel rijdt mijn worx zich erg snel vast op randjes (tegels) en toch aanwezige kuilen of gootjes aan de rand van het gras. Moet hier en daar dus nog wat platter en gladder maken..
Ik heb daar ook last van, maar dan omdat de achterwielen keihard zijn en geen grip hebben op keramische tegels.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Mijn workx heeft vooral nu last van bladval. Ik denk dat ik hem maar eens in de winterstalling ga zetten deze week.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Artbij schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:35:
[...]

Ik heb daar ook last van, maar dan omdat de achterwielen keihard zijn en geen grip hebben op keramische tegels.
Tis eigenlijk ook al te nat/modderig, want de wielen zitten helemaal vol met modder. Maargoed, viel me op dat hij zodra z'n voorwiel ergens in gaat lekker in de stress schiet :+ Krijg allemaal pushmessages en gister was ie ook weer 's over de perimeter draad gegaan. Paniek peeuw help.. toch wel handig, maar moet uiteindelijk wel opgelost zijn anders blijf je hem verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
NiGeLaToR schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

Tis eigenlijk ook al te nat/modderig, want de wielen zitten helemaal vol met modder. Maargoed, viel me op dat hij zodra z'n voorwiel ergens in gaat lekker in de stress schiet :+ Krijg allemaal pushmessages en gister was ie ook weer 's over de perimeter draad gegaan. Paniek peeuw help.. toch wel handig, maar moet uiteindelijk wel opgelost zijn anders blijf je hem verzetten.
Je moet hem nu eigenlijk alleen eind van de middag laten draaien als de zon je gras gedroogd heeft, en wellicht ook de regensensor gebruiken voor een dag als gisteren.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Artbij schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:18:
[...]

Je moet hem nu eigenlijk alleen eind van de middag laten draaien als de zon je gras gedroogd heeft, en wellicht ook de regensensor gebruiken voor een dag als gisteren.
Ja regensensor staat aan en hij rijdt na de middag inderdaad.
Maar dan nog, sommige delen van de tuin worden dit seizoen nooit meer droog. Tis ook bijna tijd om 'm weer op stal te zetten voor de winter, het is immers al richting eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het wordt inmiddels bijna tijd om de Worx robotmaaier binnen te halen. Het is nog wel boven de zeven graden, dus het gras zou dan nog wel moeten groeien (lastig te zien, als de maaier het zo netjes bijhoudt ;) ).

Is er al iemand die het laadstation van een Worx tijdens de winter buiten heeft laten staan? Is dat goed gegaan? De draad van de transformator naar het station zit onder de vlonder door, dus die laat ik sowieso liever liggen (weet niet of ik die er anders weer onder krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat draad kan je toch in een lasdoosje oid proppen? Met de open kant naar onder gebeurt er niks mee, kan je gelijk de twee draden van het basisstation indoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Skating_vince bij ons doet de Worx ook nog goede zaken, maar zie wel dat omdat het permanent vochtig/modderig is hij zich zo nu en dan vastgraaft in een kuiltje. Ook lopen de wielen vol met vuil en heeft ie dan tractie problemen. Ik denk dat ik het bassis station ga afkoppelen en ook binnen haal, toch even beter dan dat het buiten blijft staan en verweerd. Wat @Señor Sjon zegt moet prima lukken, gewoon de contactjes even beschermen tegen de elementen en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zuurvrije vaseline erop en dan oxideert het koper ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:05:
@Skating_vince bij ons doet de Worx ook nog goede zaken, maar zie wel dat omdat het permanent vochtig/modderig is hij zich zo nu en dan vastgraaft in een kuiltje. Ook lopen de wielen vol met vuil en heeft ie dan tractie problemen. Ik denk dat ik het bassis station ga afkoppelen en ook binnen haal, toch even beter dan dat het buiten blijft staan en verweerd. Wat @Señor Sjon zegt moet prima lukken, gewoon de contactjes even beschermen tegen de elementen en voila.
Bij mij doet ie het ook nog prima. Misschien inderdaad wel verstandig om toch maar te doen. Hoe meer moeite ik me kan besparen, hoe beter ;). We hebben niet voor niets een robotmaaier...
Señor Sjon schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:48:
Dat draad kan je toch in een lasdoosje oid proppen? Met de open kant naar onder gebeurt er niks mee, kan je gelijk de twee draden van het basisstation indoen.
Klopt, dat is het alternatief als ik hem niet buiten laat staan. Hoeft de transformator niet naar binnen dan? Dat leek me juist het onderdeel om wel binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt eraan of hij beschut ergens hangt. Als ie ergens beschut zit, vrij van mogelijk sneeuw/slagrege/whatever dan gebeurt er niet zoveel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heb m'n Landroid vanavond voorzien van een camo wrap.
Oke, dat wrappen moet ik nog een paar keer oefenen voor dat dit beter gaat, maar het resultaat is evengoed grappig voor 'n eerste keer. Het doel is bereikt: hij mocht wel wat minder opvallen vanaf de straat. Oranje is geen goede schutkleur.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/10zpqoj.jpg

Diverse wrap folies kosten een paar euro bij de vrienden van Ali.

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-11-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:37:
Oke, dat wrappen moet ik nog een paar keer oefenen voor dat dit beter gaat, maar het resultaat is evengoed grappig voor 'n eerste keer. Het doel is bereikt: hij mocht wel wat minder opvallen vanaf de straat. Oranje is geen goede schutkleur.

[Afbeelding]

Oeh nice! Thanks voor de tip! Ga ook eens rondneuzen daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom verwacht ik een soort boordkanon tegen katten op de bovenkant als je voor de Leopard II look gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Hoe maken jullie je workx trouwens schoon?
Ik heb hem nu binnengehaald maar de onderkant zit echt onder de zooi en met een handveger kom ik niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, net als ieder andere grasmaaier met een kunststof kap? Als de vitale delen maar vrij zijn. Je kan wel gaan schrobben, maar met krassen in het plastic blijft er alleen maar meer zooi in hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Señor Sjon schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:37:
Tsja, net als ieder andere grasmaaier met een kunststof kap? Als de vitale delen maar vrij zijn. Je kan wel gaan schrobben, maar met krassen in het plastic blijft er alleen maar meer zooi in hangen.
Ik zat aan een compressor te denken. Bij de gardena's kun je ze afspoelen maar bij Workx niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Señor Sjon schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:27:
Waarom verwacht ik een soort boordkanon tegen katten op de bovenkant als je voor de Leopard II look gaat. :+
Ik heb nog een tank liggen met een werkende BB vurende turret. Die vraagt erom om op dat ronde zwarte ding boven de maaimessen gezet te worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Cyber monday Landroid aanbiedingen bij Amazon.de:

https://www.amazon.de/apb...rd_r=PFWPV323XRB7XB2NGTF1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Ik had mijn Robomow ff bij de dealer gebracht voor een beurtje na bijna 2 jaar lang maaien.
Even nagekeken, nieuwe software erin en goed schoon laten maken.

Loop ik die winkel binnen, zie ik die monteur de Robomow oppakken aan die rode stopbalk.
Ik wring mij al 2 jaar in allerlei bochten om de robotmaaier op te tillen (Met altijd smerige vingers en kleren tot gevolg) blijkt dat je die balk uit kunt trekken zodat je een hendel hebt om de robot op te tillen 8)7 8)7 8)7

Ik had echt een "WTF" momentje, dit had ik 2 jaar eerder moeten weten _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:23
Bijzonder goede prijs voor de SO500i. Of toch nog eens €14 minder dan gewoonlijk tegenwoordig.
Twijfel twijfel..

Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bedankt... :( 35 euri teveel betaalt zonder hem nog te gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18

Timple

Beste grasmaai-gemakzuchtigen

Een maand geleden heb ik overal nieuw gras ingezaaid (was meer gemaaid onkruid) en deze winter ga ik me eens oriënteren op een robot maaier.

De m2 staat natuurlijk netjes vermeld bij elke maaier, maar hoe strak deze langs een kant af maaien is al veel lastiger te vergelijken. Dus even een beroep op de ervaring die jullie hebben met jullie maaiers.

Dit is het oppervlak dat gemaaid zal moeten worden:
gras
De twee grasvelden zijn verbonden via de oprit, hier zou dus een robotmaaier over kunnen rijden. Maar lijntjes trekken is daar lastig.

Veel van het grasveld is afgezet door muren. Dus het liefst zou ik een grasmaaier hebben die strak tot de muren kan maaien. Een beetje zoals een robot-stofzuiger dat doet.
Ook staan er redelijk wat bomen in de tuin (blauwe stippen). Het zou fijn zijn als een robotmaaier deze dynamisch mee pakt (obstacle avoidance) en dat ik niet elke boom helemaal van een lus moet voorzien zoals je vaak in de handleiding ziet.(Dat gaat me een godsvermogen aan draad kosten :z

Wensen pakket op volgorde van prio:
  • 1600m2 grasoppervlakte (praktijk, geen theorie)
  • Ondersteuning zones verdeeld door 30x1m pad
  • Kanten snijden tegen de muur
  • Bomen vermijden zonder draad
  • Home-automation ondersteuning (niet maaien indien sprinklers actief bijv.)
  • Idealiter zonder draad, RTK GPS anyone? :+
Wat hoop ik te bereiken:
  • Veel minder gras wegbrengen na elke maaibeurt
  • Minder onkruid doordat paardenbloemen minder kans krijgen door het vele maaien
  • Een superstrak gazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Vraagje. Mijn hovenier heeft het gras aangelegd een paar weken geleden. Echter heeft niet zoals afgesproken het randje / bandje aangebracht tegen de grasrand aan, zodat de toekomstige robotmaaier goed over de kantjes kan meepakken. Ik heb nu een andere tuinman die alles voor mij afmaakt, die vorige hovenier heb ik naar huis gestuurd.

Vraag nu is. Wat raden jullie aan als breedte van het bandje? Ik kan een standaard beton bandje pakken van 15cm breed. Dat hebben buren bij mij gedaan. Dat werkt sowieso goed, maar 15cm is wel best breed. Mijn nieuwe tuinman zei dat mogelijk een betonklinker van 8cm breed ook wel genoeg zou zijn.

Wat raden jullie aan? Onderstaande foto is 15cm. Eventueel nog tips hoe hoog/diep dat bandje moet om optimaal te werken t.o.v. de grasrand?

Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/grasrand1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/grasrand2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door GAEvakYD op 01-12-2018 17:08 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 20:21
NiGeLaToR schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:37:

[Afbeelding]

Haha wat een geniale actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Timple schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:42:
Beste grasmaai-gemakzuchtigen

Een maand geleden heb ik overal nieuw gras ingezaaid (was meer gemaaid onkruid) en deze winter ga ik me eens oriënteren op een robot maaier.

De m2 staat natuurlijk netjes vermeld bij elke maaier, maar hoe strak deze langs een kant af maaien is al veel lastiger te vergelijken. Dus even een beroep op de ervaring die jullie hebben met jullie maaiers.

Dit is het oppervlak dat gemaaid zal moeten worden:
[Afbeelding: gras]
De twee grasvelden zijn verbonden via de oprit, hier zou dus een robotmaaier over kunnen rijden. Maar lijntjes trekken is daar lastig.

Veel van het grasveld is afgezet door muren. Dus het liefst zou ik een grasmaaier hebben die strak tot de muren kan maaien. Een beetje zoals een robot-stofzuiger dat doet.
Ook staan er redelijk wat bomen in de tuin (blauwe stippen). Het zou fijn zijn als een robotmaaier deze dynamisch mee pakt (obstacle avoidance) en dat ik niet elke boom helemaal van een lus moet voorzien zoals je vaak in de handleiding ziet.(Dat gaat me een godsvermogen aan draad kosten :z

Wensen pakket op volgorde van prio:
  • 1600m2 grasoppervlakte (praktijk, geen theorie)
  • Ondersteuning zones verdeeld door 30x1m pad
  • Kanten snijden tegen de muur
  • Bomen vermijden zonder draad
  • Home-automation ondersteuning (niet maaien indien sprinklers actief bijv.)
  • Idealiter zonder draad, RTK GPS anyone? :+
Wat hoop ik te bereiken:
  • Veel minder gras wegbrengen na elke maaibeurt
  • Minder onkruid doordat paardenbloemen minder kans krijgen door het vele maaien
  • Een superstrak gazon
Tegen de muur maaien doen ze volgens mij niet. Moet je ook niet willen denk ik, dan komen de messen namelijk buiten de maaien uit....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18

Timple

Artbij schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:30:
[...]

Tegen de muur maaien doen ze volgens mij niet. Moet je ook niet willen denk ik, dan komen de messen namelijk buiten de maaien uit....
Das een goed punt. Maar er zit natuurlijk veel verschil tussen 2cm van de muur en maaien in het midden van de robot waardoor er 10cm overblijft aan twee zijden.

De post hierboven met de betonnen randen is ook wel een goed idee! Wel veel werk maar ach, blijven we bezig.

Wel iemand goede ervaringen met complexe zones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Timple schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:56:
[...]

Das een goed punt. Maar er zit natuurlijk veel verschil tussen 2cm van de muur en maaien in het midden van de robot waardoor er 10cm overblijft aan twee zijden.

De post hierboven met de betonnen randen is ook wel een goed idee! Wel veel werk maar ach, blijven we bezig.

Wel iemand goede ervaringen met complexe zones?
Je moet toch met de strimmer rond om de zijkanten bij te maaien, ook bij een betonnen rand waar de wielen over kunnen lopen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GAEvakYD schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:08:
Vraagje. Mijn hovenier heeft het gras aangelegd een paar weken geleden. Echter heeft niet zoals afgesproken het randje / bandje aangebracht tegen de grasrand aan, zodat de toekomstige robotmaaier goed over de kantjes kan meepakken. Ik heb nu een andere tuinman die alles voor mij afmaakt, die vorige hovenier heb ik naar huis gestuurd.

Vraag nu is. Wat raden jullie aan als breedte van het bandje? Ik kan een standaard beton bandje pakken van 15cm breed. Dat hebben buren bij mij gedaan. Dat werkt sowieso goed, maar 15cm is wel best breed. Mijn nieuwe tuinman zei dat mogelijk een betonklinker van 8cm breed ook wel genoeg zou zijn.

Wat raden jullie aan? Onderstaande foto is 15cm. Eventueel nog tips hoe hoog/diep dat bandje moet om optimaal te werken t.o.v. de grasrand?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een robomow, en die maait breder als de wielen.

MIjn Robomow loopt ook over betonbandjes, maar veel smaller als die van jou, volgens mij rond de beukenhaag 5CM breed en dat gaat perfect.
Artbij schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:07:
[...]

Je moet toch met de strimmer rond om de zijkanten bij te maaien, ook bij een betonnen rand waar de wielen over kunnen lopen.
Ik hoef hier niet met de strimmer bij, omdat het maaidek breder is als de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:12:
[...]

Ik heb een robomow, en die maait breder als de wielen.

MIjn Robomow loopt ook over betonbandjes, maar veel smaller als die van jou, volgens mij rond de beukenhaag 5CM breed en dat gaat perfect.

[...]

Ik hoef hier niet met de strimmer bij, omdat het maaidek breder is als de wielen.
Als die van jou niet verticaal maait moet je toch echt met de strimmer rond. Of je hoeft geen strakke borders.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat noemen we kantjes steken, tsjah, daar ontkom je niet aan, maar dat doe ik maar 1 of 2 keer per jaar. Ik heb ook nog een baan, en ga niet elke week 400m1 kantjes steken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:15:
Dat noemen we kantjes steken, tsjah, daar ontkom je niet aan, maar dat doe ik maar 1 of 2 keer per jaar. Ik heb ook nog een baan, en ga niet elke week 400m1 kantjes steken :P
Kantjes steken is weer iets anders....

Ik heb het over gras dat zijwaarts groeit afstrimmen.

Maar zoals ik al zei, niet iedereen wil zijn gazon zo stak mogelijk.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
Winteropslag van mijn robomow RS, hoe zit het nu?

Deze link: https://www.tuinvdb.be/fi..._van_Robomow_RS_modellen/ zegt: binnen halen en de hele winter aan de lader.

Hier: https://robomow.zendesk.c...5005326565-Winter-storage lees ik: binne halen, opladen, uit, zekering eruit.

Wat is het nou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Ik doe de 2e, opladen, schoonmaken zekering eruit en binnen neer zetten.

De "officiële" robomow link geeft dat ook aan, je bovenste linkje komt uit België :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
Dank, hij gaat in de kelder (koel en vorstvrij, plus de kids kunnen er dan niet bij) en zonder zekering overwinteren. Mocht iemand nog twijfelen of je zo'n maaier echt even schoon moet maken na het seizoen' hier kwam er een grote emmer vol aangekoekt gras vanaf. Deels droog, deels natte en rottende prut... Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 16:13
Ik ben aan het kijken om een maaier te kopen, most likely zal het een worx landroid worden. Maar sluit je dit gewoon op een buitenstopcontact ? Want waar ik hem wil zetten zijn natuurlijk geen stopcontacten in de buurt. Tevens is er in de tuin geen elektriciteit ergens voorzien. En rondom de kruipkelder ligt allemaal extra verharding voor terras en pad. Dus dat zou serieus boren worden.

Ik heb buiten wel een paar stopcontacten, maar iets continue in die stopcontacten laten zitten lijkt me nu niet echt 100% veilig. Sowieso kan er altijd wel wat vocht in komen. Hoe hebben julli dit ?

Ik heb wel ergens zo een soort steen met 4 stopcontacten gevonden. We kunnen wel altijd aftakken van een buitenstopcontact. Zoiets dus https://www.electronic-st...-steen-Wit-3-m-Kabel.html

Iemand enige suggesties of is dit gewoon overkill ?

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Grolsch schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:34:
Ik doe de 2e, opladen, schoonmaken zekering eruit en binnen neer zetten.

De "officiële" robomow link geeft dat ook aan, je bovenste linkje komt uit België :+
Shit die zekering eruit halen moet ik nog steeds doen. Is dat moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
icecreamfarmer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Shit die zekering eruit halen moet ik nog steeds doen. Is dat moeilijk?
Als je 1 hand met 2 vingers hebt moet het lukken :+
Met je tanden zou ook nog een optie zijn, maar ingewikkeld is het niet :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
cricque schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:45:
Ik ben aan het kijken om een maaier te kopen, most likely zal het een worx landroid worden. Maar sluit je dit gewoon op een buitenstopcontact ? Want waar ik hem wil zetten zijn natuurlijk geen stopcontacten in de buurt. Tevens is er in de tuin geen elektriciteit ergens voorzien. En rondom de kruipkelder ligt allemaal extra verharding voor terras en pad. Dus dat zou serieus boren worden.

Ik heb buiten wel een paar stopcontacten, maar iets continue in die stopcontacten laten zitten lijkt me nu niet echt 100% veilig. Sowieso kan er altijd wel wat vocht in komen. Hoe hebben julli dit ?

Ik heb wel ergens zo een soort steen met 4 stopcontacten gevonden. We kunnen wel altijd aftakken van een buitenstopcontact. Zoiets dus https://www.electronic-st...-steen-Wit-3-m-Kabel.html
Ik gebruik gewoon buitenstopcontacten met zo'n klepje erop die ervoor zijn gemaakt dat er geen water in loopt. De adapter bevindt zich in een recht opstaande pvc-buis met dop en een kleine inkeping in de buis voor de kabel, zodat de adapter zich in een droge ruimte bevindt. Dit werk al een paar seizoenen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43
Afgelopen najaar een Landroid op de kop getikt bij een Amazon aanbieding. Hij heeft 1 testrondje op het gras gemaakt, maar is daarna in de berging verdwenen. Met het voorjaar in het vooruitschiet ben ik al aan het bedenken hoe ik de maaier ga installeren. Ik moet voor het tweede grasveldje een stuk perimeterdraad onder het terras doorleggen. Nu gaat dat volgens tips van jullie goed onder de betontegels, maar gaat dit ook goed onder de betonbandjes tussen gras en tegels. Deze zijn waarschijnlijk een cm of 20 diep.

Gaan jullie met de perimeterdraad gewoon onder bandjes door of boren jullie in dat geval een gaatje door het bandje op de hoogte van de tegels? Laatste kan wel, maar is logischerwijs veel meer werk dan even onder het bandje doortrekken en dan weer omhoog. Breedte van zo’n bandje is maar een cm of 4/5.

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.

Op naar de zomer! :)

• sebastiaan3
Onze Bob gaat dit weekend weer naar buiten. Ik heb de (robomow) messen door de lokale scharensliep laten slijpen. Mag eigenlijk niet, maar ze zien er prima uit en zijn ook netjes in balans. Ik zal in de gaten houden hoe lang ze scherp blijven en hier terug melden.

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:58
Wat is de "general consensus" over robot grasmaaier merken/types? Ik zie veel Landroid's voorbij komen, maar ook wat problemen. Mijn tuinman gaf aan alleen voor Husqvarna of Gardena te gaan, maar ik weet niet hoe jullie er over denken. Ik vraag me af of er veel verschil tussen zegmaar robomow/landroid zitten. Eigenlijk vraag ik of budget goed genoeg is, of dat ik toch beter wat meer neer kan leggen (~50m2 gras, niet heel bijzonder).

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Señor Sjon
Gardena's zijn vaak wel arm in de features voor dezelfde prijs als een Landroid. Op Amazon.de staan een hoop reviews. In Duitsland lijkt men een stuk verder te zijn met robotmaaiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

daxy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:22:
Wat is de "general consensus" over robot grasmaaier merken/types? Ik zie veel Landroid's voorbij komen, maar ook wat problemen. Mijn tuinman gaf aan alleen voor Husqvarna of Gardena te gaan, maar ik weet niet hoe jullie er over denken. Ik vraag me af of er veel verschil tussen zegmaar robomow/landroid zitten. Eigenlijk vraag ik of budget goed genoeg is, of dat ik toch beter wat meer neer kan leggen (~50m2 gras, niet heel bijzonder).
Voor 50m2 vraag ik mij af of een robot veel zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:58
icecreamfarmer schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:02:
[...]

Voor 50m2 vraag ik mij af of een robot veel zin heeft.
Het is dat je me niet kent, maar ik weet zeker dat grasmaaien niet mijn ding is >:) Robotje elke week laten maaien is me wel wat waard hoor!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Rgerr schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:56:
Die van mij maaien niet echt egaal, iemand suggesties wat ik er aan kan doen?

http://i64.tinypic.com/2h72sub.jpg
Dit is misschien een oplossing >:)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
sebastiaan3 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:14:
Onze Bob gaat dit weekend weer naar buiten. Ik heb de (robomow) messen door de lokale scharensliep laten slijpen. Mag eigenlijk niet, maar ze zien er prima uit en zijn ook netjes in balans. Ik zal in de gaten houden hoe lang ze scherp blijven en hier terug melden.
Nu al maaien :? Zou je dat wel doen? Beetje vroeg half februari, het kan zo weer gaan vriezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
daxy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:20:
[...]

Het is dat je me niet kent, maar ik weet zeker dat grasmaaien niet mijn ding is >:) Robotje elke week laten maaien is me wel wat waard hoor!
50m2 is nauwelijks de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 15:53
Grolsch schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:03:
[...]

Nu al maaien :? Zou je dat wel doen? Beetje vroeg half februari, het kan zo weer gaan vriezen :)
ik zit er ook al aan te denken zeker voor het huis bij mij begint het gras al behoorlijk lang te worden en met deze tempratuur begint het zo weer veder te groeien en dan kan de robot er zeker niet meer door komen (nu al plekken waar hij moeite mee krijgt denk ik.

achter het huis bij mij is het eigenlijk nog niet nodig en nee ik heb hem er niet vroeg afgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb in de December een aantal bomen laten planten (stuk of 20) en nu was mijn idee om de robot hier gewoon tegen aan te laten lopen, alles afzetten met perimeterdraad is ook geen optie.
Nu gaf de bomenman wel aan dat het verstandig is de stam van de boom te beschermen tegen de robot.
Ik zat te denken om een PVC pijp te kopen en deze in de lengterichting door te zagen om deze om de boomstam te "vouwen", of hebben jullie betere ideeën :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan3
Staan er boompaaltjes bij? Zo ja, plankjes van paal naar paal schroeven en klaar. Of gewoon zo laten. Doe ik ook bij drie verse boompjes met stamdiameter 15 ongeveer. De fruitbomen die er nu drie jaar staan worden ook gewoon door Bob aangereden en die hebben er echt geen last van.

Vaak ben je te bang ;-) of hoe je dat ook zegt op z'n Twents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:04:
[...]

50m2 is nauwelijks de moeite.
Precies. Desnoods kunstgras erin, maar op 50 Meter is een robot toch onzin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:20

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

ThunderStorm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:43:
Afgelopen najaar een Landroid op de kop getikt bij een Amazon aanbieding. Hij heeft 1 testrondje op het gras gemaakt, maar is daarna in de berging verdwenen. Met het voorjaar in het vooruitschiet ben ik al aan het bedenken hoe ik de maaier ga installeren. Ik moet voor het tweede grasveldje een stuk perimeterdraad onder het terras doorleggen. Nu gaat dat volgens tips van jullie goed onder de betontegels, maar gaat dit ook goed onder de betonbandjes tussen gras en tegels. Deze zijn waarschijnlijk een cm of 20 diep.

Gaan jullie met de perimeterdraad gewoon onder bandjes door of boren jullie in dat geval een gaatje door het bandje op de hoogte van de tegels? Laatste kan wel, maar is logischerwijs veel meer werk dan even onder het bandje doortrekken en dan weer omhoog. Breedte van zo’n bandje is maar een cm of 4/5.

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.

Op naar de zomer! :)
Heb hier de kabel van de Landroid ook bij de rand van een terras onder de bandjes liggen, 20cm diep zonder problemen. Landroid specificaties geven een maximum diepte van 50cm aan, nooit geprobeerd, maar bijna halverwege werkt dus inderdaad.

(Ik zou wel de kabel niet te abrupt omhoog of naar beneden laten gaan, maar iets geleidelijker. Het magnetisch veld zou op die plek anders verstoord kunnen raken. Ik heb het hier onder een hoek van 45 graden naar de band toe lopen ongeveer.)

[ Voor 8% gewijzigd door Rimco op 17-02-2019 00:15 ]

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik heb eind vorige jaar ook een Landroid op de kop getikt voor een goede deal op Amazon. Het gras begint hier ook te groeien en ik moet het station etc nog installeren. Vanmorgen alles uit de doos gehaald en nog eens de installatiehandleiding nagelezen.

Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/robotmaaier_achterin1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/robotmaaier_achterin2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/robotmaaier_achterin3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/robotmaaier_zijkant1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/robotmaaier_zijkant2.jpg

Ik twijfel over de plaats van het station. Ik kan hem achterin de tuin zetten, dan staat die het meest beschut en dicht bij de stroomaansluiting. Nadeel is dat die dicht bij de Veranda staat en naast de trampoline van de kinderen. Misschien niet zo handig. Andere optie is om hem aan de zijkant van het gras te zetten. Dan staat die wel meer in het zicht, maar kan die wel makkelijker op en af het station rijden. Nadeel is dat ik dan een grondkabel moet trekken om daar de stroomaansluiting te maken.

Andere vraag gaat over de locatie van de station en de begrenzingsdraad. In het installatieboekje hebben ze het over 26cm uit de rand de begrenzinsdraad en het basis station te leggen. Ze zeggen dat dat 10cm mag zijn als de robot over iets heen kan rijden. Nu heb ik om hele gras heen een betonklinker van 8cm laten leggen, zodat de robot daar mooi overheen kan rijden en de kanten mee kan pakken. Is het dan 26 of 10 cm vanaf buiten bandje of wat moet ik doen?

Ik moet ook een rand langs de ronding van de trampoline leggen. Om dat goed rond te krijgen heb ik wel wat extra pennen nodig.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@GAEvakYD Heb hier de zwarte SB 700 2 seizoenen rijden en hij lijkt qua plaatsing van het station niet zo'n problemen te geven. Beste is wel om een beetje vrije ruimte voor het station te laten zodat hij recht aan kan komen rijden. Volgens mij mag je dit station ook in een hoek plaatsen (dacht dat de grondplaat ook een uitsparing voor een kabel naar links had), maar dat moet je even uitproberen. Bij het wegrijden zal hij toch eerst een beetje naar achter en naar links gaan, dus direct de bocht om moet ook kunnen. Op die manier zou je het station dus kunnen plaatsen zoals in het eerste plaatje, maar dan iets meer (of compleet) naar het terras toe.

Qua afstand is die 26cm (als ik het mij goed herinner) de helft van de breedte van de robotmaaier met nog wat extra marge. Hier hebben de meeste randen ook 10cm bestrating en het beste is om daarvoor de draad zo te plaatsen dat het neuswieltje er op staat. Op deze manier zal de maaier de draad namelijk ook volgen.

Let wel op dan bij zo'n plaatsing de robot (als hij wat moeilijkheden heeft) van het gras af kan proberen te rijden. Hier heeft hij daardoor dus wel eens tussen de planten gestaan, maar dan stopt hij ook. Voor de ronding zal je inderdaad wat pennen nodig hebben (ingraven vind ik makkelijker en veiliger). Ook daar kan je het beste beginnen met de afstand tot het neuswieltje met nog wat marge. (Hij zal de bocht proberen af te snijden.) De moeilijkste hoek zal aan het begin en einde van de trampoline zijn want met zo'n krappe bocht zal hij al gauw wat kuiltjes maken en soms vast zitten. De handleiding vraagt ook om minimaal 50cm tussen 2 bochten (naar binnen) volgens mij.

In het algemeen is het het makkelijkste om de draad ongeveer neer te leggen met het station op zijn plek en dan de kabel aansluiten met wat extra kabel. Dan kan je vanaf het station stap voor stap de kabel precies goed leggen en daarna op lengte afknippen als je rond bent.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Dank. Dan ga ik de eerste opstelling van de eerste foto maar eens proberen.

Is het goed mogelijk om tijdens het exact plaatsen van het station en de eerste meters van de draad leggen om te testen of de robot goed langs / over de randen loopt? Zou mooi zijn als je stukje voor stukje kunt proberen, zonder dat je eerst alles moet aanleggen en de conclusie moet trekken dat je deel eruit moet halen omdat die ergens niet goed loopt.

Vermoedelijk doe ik veel te moeilijk vooraf en moet ik gewoon gaan pielen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Je kan de kabel inderdaad ook stuk voor stuk plaatsen zolang de volgende meters maar niet in de buurt liggen (en je moet wel allebei de uiteinden van de kabel aansluiten). Paar meter afrollen, met een boog terug is prima (moet wel linksom terug). Vandaar zeg ik ook om de draad gewoon met een paar pennen even rondom te leggen (met voldoende speling) om dan meter voor meter met meer pennen strak te leggen.

Wil je zo min mogelijk overgeslagen plekken hebben kan ik je nu al vertellen dat je bij 90 graden binnenbochten redelijk wat speling met de draad nodig hebt. Als je dat niet doet zal de robot gewoon de bocht afsnijden. Door een halve cirkel nog dichter bij de rand te plaatsen kan je heb precies de hoek in sturen (zolang de robot maar de ruimte heeft om dat te doen).

Direct na het station bij het terras zou ik dus adviseren om de robot iets langer rechtdoor te laten gaan, het terras op, om daarna weer terug het gras op te rijden. Op die manier zal de hoek ook goed gemaaid worden. Heel simpel gezien moet je de draad leggen waar je het neuswieltje wilt hebben, wat in bochten dus anders is dan de handleiding aangeeft. Door dit stap voor stap te testen met [START][HOME][OK] kan je dit heel makkelijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan3
Nou, dat maaien met vers geslepen robomow messen ging dus prima, tot onze Bob een rondzwervende mollenklem tegen kwam. Klem-Bob: 1-0.

Nu dus een krom mes met een afgebroken bevestigingsclip en onbalans.....

Iemand ervaring met (op het oog) imitatie messen zoals deze: https://www.ebay.de/itm/2...1c94e1:g:22IAAOSwPEhcW~Hi
Pagina: 1 ... 6 ... 75 Laatste