Na een zaterdag achter de grasmaaier te hebben gelopen, knoop doorgehakt er komt een robotmaaier....
Gisteren al veel gelezen en bedacht wat ik wil en wat er mogelijk is. Probleem is dat wij bezig zijn met de renovatie van onze tuin. Dit is een meerjarenproject en daar zit een beetje het probleem, nu al investeren in een robotmaaier die het uiteindelijk aan kan of nu een robotmaaier kiezen die het 'wellicht' aankan maar dan op termijn de juiste kiezen.
Status nu:
Grasveld 1: 150 m2 (1 zone) met in het midden een gebied waar de maaier niet mag komen (bloemperk)
Eind dit jaar:
Grasveld 1
Grasveld 2 (400 m2) bestaande uit 3 zones (gescheiden door heg/bloemperkjes etc) met veel obstakels, zoals kippenhok, stoelen, tafels etc, die niet op een vaste plek (blijven) staan.
Om van grasveld 1 naar grasveld 2 te komen moet de maaier over de inrit heen rijden.
Over 2 jaar:
Grasveld 3 (700m2); 1 rechthoek ook alleen bereikbaar via een inrit/stoep.
Eind resultaat is dus:
Grasveld: 1250 m2 bestaande uit 5 zones (heel misschien 6). Het kan zomaar zijn dat grasveld 3 er pas over 5 jaar ligt... (er moet nog wat gesloopt en weggehaald worden en dat kost nog 'wat').
Mijn idee is om nu een robotmaaier te kopen die grasveld 1 en 2 aan kan (dus per saldo 550 m2 en 4 zones) en dan later te zien of voor grasveld 3 een aparte maaier gekocht moet worden of dat er gewoon een geheel nieuwe gekocht moet worden.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een maaier die geen perimeterdraad nodig heeft, scheelt weer draad leggen

.
Maar als ik de modellen bekijk die geheel zelfstandig 'ingewikkelde' grasvelden kan maaien is er eigenlijk niet veel keuze. De GPS/zelfstandig opererende maaiers kunnen alleen maar 'simpele' grasvelden aan.
Ik kom eigenlijk uit op een Worx landroid M500 of M700 met ACS (ivm de tafels en stoelen op grasveld 2) maar wel draad leggen en dan in de toekomst maar te kijken of er een extra maaier komt of een geheel nieuwe als grasveld 3 gereed is.
Of heeft iemand nog een ander/beter idee, budget wat ik mee heb gekregen van mrs. BB-One

is max 1000 (kan indien er iets fantastisch is wel wat opgerekt worden, maar niet heel veel...)
Edit: Ik zag zojuist dat de Bosch Idego M700 ook een botssensor heeft en multi area dus dat zou wellicht ook nog een optie zijn...