Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 28 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 23:45

KrL

Foto foto..

Rimco schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:53:
@KrL Na contact met worx kwam ik in het verleden uit bij Praxis. Zij kunnen deze onderdelen voor een opvallend goede prijs aanbieden. Even bellen met een (iets grotere) vestiging in de buurt is de makkelijkste optie.
Dank voor de tip. Had er niet veel hoop op maar kreeg op mijn supportticket bij Worx na een dag of 2 het verzoek m'n factuur, serienummer en adres toe te sturen en krijg zojuist bericht dat ze me een nieuwe lader toesturen! Goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
Inmiddels de Husqvarna 405X weer terug van de reparatie. Ongeveer een weekje geduurd, nieuwe printplaat erin en het beestje draait weer. Vervelend, had niet gemogen maar verder prima opgelost in tegenstelling tot berichten op internet weet Husqvarna niet precies welke serienummers het probleem heeft. (Dat zei de dealer, of dat waar is weet ik net zo niet als andere berichten op internet). Maar be warned iig als je van plan bent een Husqvarna te kopen.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31

paQ

De WR165E is vandaag al bezorgd :)
Meteen aan de slag gegaan met draad. Alles lijkt redelijk goed te zitten, maar ik heb de grootste moeite met de appverbinding maken.
Ik kn zo dus geen initiële (rand) maaibeurt selecteren. Via bluetooth werkt het heel even, via wifi krijg ik het ding niet gekoppeld, ook niet wanneer hij naast de router staat.

Fw 3.2, en er is een update beschikbaar.

Meer mensen ervaring met dit euvel, en hoe is het opgelost?

Na het selecteren app link, reageert de Landroid in enkele seconden dat het gelukt is. Maar daarna krijg ik de volgende meldingen in de app. De Landroid toont nog steeds een ! Door het wifi icoontje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6ZgKNuGvcKkwwGLvkh2Qj8LNQM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WiH856ZdyQ4XxnhjsJXsSxXx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrLzPbmQgOGYVO5yt3cYUKLgvG8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oy2BNvAwjNnJp1OnFD1JokGq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 16-06-2021 23:38 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:45
Maaier goed in wifi gebied zetten.
Eventuele repeaters uitschakelen
5GHz uitzetten, alleen 2.4GHz gebruiken.
Maaier aanmelden op wifi
5GHZ en eventuele repeaters weer aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

edwin2021 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 05:34:
Maaier goed in wifi gebied zetten.
Eventuele repeaters uitschakelen
5GHz uitzetten, alleen 2.4GHz gebruiken.
Maaier aanmelden op wifi
5GHZ en eventuele repeaters weer aanzetten
Het doet allemaal niks…
Nieuwe 2.4 netwerk aangemaakt, landroid pal naast de router.

Daarna hotspot aangemaakt via telefoon, en op ipad geprobeerd. Dat slaagde wel. Update doorgevoerd, duurde best even, aan het eind een geluidje. (Melding niet kunnen zien) maar nog steeds op 3.2 :(

Edit:
Nogmaals via hotspot geprobeerd.
Nu gebeurt er vanalles :)

Hopelijk zometeen ook gewoon wifi via router.

Edit 2:
Ja! *O*
FW issue dus.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 17-06-2021 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
paQ schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:04:
oe, volgens amazon komt de WR165E vrijdag binnen, volgens DHL vandaag :?
we gaan het meemaken. M'n gras ligt er nog maar 4 dagen, dus ik twijfel of ik al met kabel aan de gang moet gaan. Van de andere kant: het houdt alles goed op zijn plek :P
Het groeit namelijk best wel (krijgt veel water) maar is nog niet gehecht.
Als het nog niet gehecht is zou ik proberen het eronder te leggen, ik weet niet of het werkt maar dat is wel het meest strakke natuurlijk 😎😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10

de Peer

under peer review

Bongoarnhem schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Als het nog niet gehecht is zou ik proberen het eronder te leggen, ik weet niet of het werkt maar dat is wel het meest strakke natuurlijk 😎😎
Mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt. na een paar weken verdwijnt de kabel sowieso en na 1 of 2 jaar zit hij zelfs centimeters eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Bestrating is ook niet niet af. Dus moet sowieso wachten met definitieve plaatsing.

Vanochtend met draaien heeft ie een kabel losgetrokken en doorgesneden:(
Ding paar meter verplaatst, kabel gerepareerd, en direct was er weer radio signaal. En ging vanzelf verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 20:55
paQ schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:28:
De WR165E is vandaag al bezorgd :)
Meteen aan de slag gegaan met draad. Alles lijkt redelijk goed te zitten, maar ik heb de grootste moeite met de appverbinding maken.
Ik kn zo dus geen initiële (rand) maaibeurt selecteren. Via bluetooth werkt het heel even, via wifi krijg ik het ding niet gekoppeld, ook niet wanneer hij naast de router staat.

Fw 3.2, en er is een update beschikbaar.

Meer mensen ervaring met dit euvel, en hoe is het opgelost?

Na het selecteren app link, reageert de Landroid in enkele seconden dat het gelukt is. Maar daarna krijg ik de volgende meldingen in de app. De Landroid toont nog steeds een ! Door het wifi icoontje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je de 165e gekocht? Lastig te vinden op internet..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:26
de Peer schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt. na een paar weken verdwijnt de kabel sowieso en na 1 of 2 jaar zit hij zelfs centimeters eronder.
Hoe zit dat eigenlijk met verticuteren? Is het na paar jaar mogelijk om dat ook zonder problemen te doen zonder de kabel te beschadigen?

Ik zit me namelijk af te vragen of ik de kabel in wil gaan graven. Voor nu niet gedaan omdat ik eerst wou kijken waar er eventueel nog verlegd moet worden. Maar zou in de toekomst toch graag mijn hele gazon kunnen verticuteren.

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kire88 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met verticuteren? Is het na paar jaar mogelijk om dat ook zonder problemen te doen zonder de kabel te beschadigen?

Ik zit me namelijk af te vragen of ik de kabel in wil gaan graven. Voor nu niet gedaan omdat ik eerst wou kijken waar er eventueel nog verlegd moet worden. Maar zou in de toekomst toch graag mijn hele gazon kunnen verticuteren.
als je tuin niet te groot is kun je gewoon elk jaar de kabel eruit halen en na het verticuren weer opnieuw leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Kire88 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Ik doe niet aan verticuteren. Volgens mij niet echt nodig met een robotmaaier.
Je zou ook kunnen overwegen om alleen te verticuteren waar er geen kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo_Fx
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09 08:43
Na een week te werken met mijn Worx WR165E heb ik de pijntpunten in mijn tuin blootgelegd. Daarom zou ik aanpassingen willen maken aan de begrenzingskabel. Daar de ACS sensor zijn werk niet doet zoals ik voor ogen had komt dit vooral neer op het maken van extra eilandjes. Hoe doe ik dit het beste? Draad knippen waarnodig en stuk aanzetten met connectors of heel de draad op nieuw trekken? Ik zou een 3 tal eilandjes moeten maken. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Revo_Fx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:32:
Na een week te werken met mijn Worx WR165E heb ik de pijntpunten in mijn tuin blootgelegd. Daarom zou ik aanpassingen willen maken aan de begrenzingskabel. Daar de ACS sensor zijn werk niet doet zoals ik voor ogen had komt dit vooral neer op het maken van extra eilandjes. Hoe doe ik dit het beste? Draad knippen waarnodig en stuk aanzetten met connectors of heel de draad op nieuw trekken? Ik zou een 3 tal eilandjes moeten maken. Alvast bedankt
gewoon doorknippen en een lus tussenvoegen.
Tenzij de hele tuin maar een klein stukje is misschien, dan gewoon opnieuw leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kire88
DanTm schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:58:
[...]

als je tuin niet te groot is kun je gewoon elk jaar de kabel eruit halen en na het verticuren weer opnieuw leggen.
Het gaat om grofweg 200m2. Dan lijkt het me handiger en minder werk om de kabel in te graven.
de Peer schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Ik doe niet aan verticuteren. Volgens mij niet echt nodig met een robotmaaier.
Je zou ook kunnen overwegen om alleen te verticuteren waar er geen kabel ligt.
Ik lees ook zaken over een filt die onstaat juist door de robotmaaier, maar goed dat moet ik eerst nog maar eens even aankijken. Voor nu rijdt de maaier pas een paar weken.

De randen niet verticuteren om zo de kabel te ontzien is uiteraard een optie.

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Laatst online: 27-08 09:27
Iemand nog een goede site om de meest geschikte maaier te vinden? Vanuit de topic start is geen overzicht van wat nu op de markt is. Pricewatch is nagenoeg leeg en zonder reviews. Wellicht al eerder gevraagd maar met zoveel reacties is dat lastig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Kire88 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:34:
[...]

Het gaat om grofweg 200m2. Dan lijkt het me handiger en minder werk om de kabel in te graven.

De randen niet verticuteren om zo de kabel te ontzien is uiteraard een optie.
ik weet niet of ingraven mogelijk is, ligt eraan hoe diep je verticuurmachine komt, en tot hoe diep je maaier de kabel nog kan detecteren.

En anders dat laatste inderdaad.

Overigens is 200m2 waarschijnlijk zo voorzien van een stuk kabel, ligt wel aan hoeveel hoekjes er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

henidde schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Waar heb je de 165e gekocht? Lastig te vinden op internet..
Amazon.fr
Dinsdag besteld, woensdag in huis.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 17-06-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo_Fx
The_Woesh schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:36:
Iemand nog een goede site om de meest geschikte maaier te vinden? Vanuit de topic start is geen overzicht van wat nu op de markt is. Pricewatch is nagenoeg leeg en zonder reviews. Wellicht al eerder gevraagd maar met zoveel reacties is dat lastig vinden.
Dit forum! Gewoon je vertellen hoe je tuin eruitziet (grootte, obstakels, ...) en wat je zoekt in een maaier (app, regensensor, ...) en wij zullen je met plezier onze ervaringen vertellen. Wil je echter meer meningen dan kan je ook de reviews lezen bij de grote webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Revo_Fx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:56:
[...]

Dit forum! Gewoon je vertellen hoe je tuin eruitziet (grootte, obstakels, ...) en wat je zoekt in een maaier (app, regensensor, ...) en wij zullen je met plezier onze ervaringen vertellen. Wil je echter meer meningen dan kan je ook de reviews lezen bij de grote webshops.
ahah.. juist ja... gewoon vragen. Hier de tuin op de foto (was voor de zonnepanelen).

Volgens mij 120 m2, maar ik ga het nameten. 1 stuk. Alle randen hebben een betonband van 5cm op gelijke hoogte, daar mag een wiel dus op rijden.
Ik denk iedere nacht maaien, tenzij het regent.
1 obstakel (huisje met blijbaan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXyZl_Go6xirVm-J-IZNHWbiVYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ehWmVw8nVbyqvASN14BGKwHQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrd
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:48
Hallo allen,

Onze grasmaaier is deze week overleden dus onverwachts op zoek naar een nieuwe.
Omdat het als snel een uurtje kost met onze 850m2 zou ik hier graag een robotmaaier opzetten.

De enige obstakels in het veld zijn een aantal bomen waaronder een grote boom en een boomstronk en 5 kleintjes gegroepeerd aan een zijkant. We hebben er paardengras in om op den duur een paar shetlanders op te zetten, maar dat gaat voor nu wat te snel. Het veld is dus ook niet super vlak.

Aangezien het een niet geplande aankoop betreft is er geen top budget en zoek ik maaier rond de 600 euro.
Qua features is een app mooi koppelen aan domoticz nog mooier, maar het belangrijkste is dat het veld goed gemaaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo_Fx
The_Woesh schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
[...]

ahah.. juist ja... gewoon vragen. Hier de tuin op de foto (was voor de zonnepanelen).

Volgens mij 120 m2, maar ik ga het nameten. 1 stuk. Alle randen hebben een betonband van 5cm op gelijke hoogte, daar mag een wiel dus op rijden.

[Afbeelding]
Lijkt me vrij makkelijke configuratie, enkel zal je je glijbaan robotproof moeten maken en zal hij tegen het huisje aanbotsen tenzij je er een eilandje van maakt. Ik zou zeggen: eender wel model voldoet, zeker voor 120m² en een simpele tuin. Bijna alle modellen kan je programeren zodat ze 's nachts rijden als het niet regent. Indien je wil besparen op het budget kan je altijd voor Landxape gaan (is van de zelfde fabrikant als Worx blijkbaar) of YardForce (of de huismerken van Aldi/Lidl). Als je wat meer kwaliteit wil zou ik toch Worx overwegen vanwege de grote community. Husqvarna is een beetje overkill voor deze oppervlakte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revo_Fx
Myrd schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:29:
Hallo allen,

Onze grasmaaier is deze week overleden dus onverwachts op zoek naar een nieuwe.
Omdat het als snel een uurtje kost met onze 850m2 zou ik hier graag een robotmaaier opzetten.

De enige obstakels in het veld zijn een aantal bomen waaronder een grote boom en een boomstronk en 5 kleintjes gegroepeerd aan een zijkant. We hebben er paardengras in om op den duur een paar shetlanders op te zetten, maar dat gaat voor nu wat te snel. Het veld is dus ook niet super vlak.

Aangezien het een niet geplande aankoop betreft is er geen top budget en zoek ik maaier rond de 600 euro.
Qua features is een app mooi koppelen aan domoticz nog mooier, maar het belangrijkste is dat het veld goed gemaaid wordt.
600€ voor 850m² lijkt me quasi onmogelijk omdat je in de range van 1000m² modellen moet gaan zoeken; de enige modellen die in me opkomen in die prijsklasse zijn Landxcape and Yardforce. Maar geen ervaring hiermee. Na wat opzoek werk kon ik er maar eentje vinden: Yardforce SA900ECO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:57
Over obstakels i.c.m. een Landroid S300 / WR130E:
Sinds kort hier om een drietal bomen heen geleid volgens de gebruiksaanwijzing (zie afbeelding).

De maaier vermijdt de boom (...) maar rijdt nog wel gewoon tussen de rand en de boom door!
(ik was in de veronderstelling dat ie de pijlen zou volgen)

Afbeeldingslocatie: https://support.worx-europe.com/hs-fs/hubfs/Lay_Island.jpg?width=688&name=Lay_Island.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrd
600€ voor 850m² lijkt me quasi onmogelijk omdat je in de range van 1000m² modellen moet gaan zoeken; de enige modellen die in me opkomen in die prijsklasse zijn Landxcape and Yardforce. Maar geen ervaring hiermee. Na wat opzoek werk kon ik er maar eentje vinden: Yardforce SA900ECO
Ik twijfel over de Landxcape. Lijkt wel een oke optie omdat die dezelfde software draait als Workx.
Mijn vrouw kwam met de Central Park CP1000 uit het praxis krantje als oplossing. Ik kan er echter vrij weinig online over vinden behalve dat hij kennelijk door de consumentenbond getest is, maar daar heb ik geen toegang tot. Is dit wellicht een whitelabel van een beter merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Rob Z schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:56:
Sinds kort hier om een drietal bomen heen geleid volgens de gebruiksaanwijzing (zie afbeelding).

De maaier vermijdt de boom (...) maar rijdt nog wel gewoon tussen de rand en de boom door!

[Afbeelding]
Het ligt eraan hoever je de draden van elkaar af legt. Liggen ze tegen elkaar dan zal hij er inderdaad gewoon over heen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo_Fx
Rob Z schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:56:

[Afbeelding]
Dat is omdat de twee draden zo kort op elkaar liggen. Echter een andere vraag aan idereen: Wat als de aangegeven afstand kleiner is al 1m? Hoe ga je dan tewerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisFRST
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2024
chefspecial schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:48:
[...]

Hey thanks man.
En hoe is dat aangeven? Via Google maps (satelliet) en is dit heel nauwkeurig? Misschien heb je screenshots?
Google satteliet, is heel nauwkeurig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
The_Woesh schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]
PS. 's nachts maaien is eigenlijk not done, niet alleen omdat het toch geluid maakt (ook al niet veel) maar ook voor de eventuele dieren in je tuin.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Phusebox schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:15:
[...]

PS. 's nachts maaien is eigenlijk not done, niet alleen omdat het toch geluid maakt (ook al niet veel) maar ook voor de eventuele dieren in je tuin.
Klopt, dat ga ik de Egels in de tuin niet aandoen… ben blij dat ze er zijn en op jacht gaan naar slakken.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Revo_Fx schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Dat is omdat de twee draden zo kort op elkaar liggen. Echter een andere vraag aan idereen: Wat als de aangegeven afstand kleiner is al 1m? Hoe ga je dan tewerk?
Ik heb het op een plek met 70cm gedaan en de Landroid loopt er mooi door met het maaien. Weet niet of je veel kleiner kunt gaan.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Landroiders: waar begin je met markereb van zones? Zodra hij de lader verlaat, OF als je een zone wilt afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Waar je wil dat bij begint. Dus bij mij is zone 1 direct na 1 meter en zone 2 een metertje of 4 na het begin van de daadwerkelijke zone 2, ivm mogelijk wat meetonnauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

I-King schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:20:
Waar je wil dat bij begint. Dus bij mij is zone 1 direct na 1 meter en zone 2 een metertje of 4 na het begin van de daadwerkelijke zone 2, ivm mogelijk wat meetonnauwkeurigheid.
Hmm. Misschien moet ik het dan maar eens indelen in 4 zones ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
@paQ wat wil je bereiken, of wat werkt nu niet naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

I-King schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:58:
@paQ wat wil je bereiken, of wat werkt nu niet naar wens?
De app zegt volgens mij zomaar wat.
“Maaien zone 1” terwijl hij rondkart in 3.

Maar ik wil met name wat beter kunnen doseren.
Heb nu 20/40/40 op resp 1 2 en 3.
In 3 komt hij echter beduidend minder dan in 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 07:21
paQ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:36:
[...]

De app zegt volgens mij zomaar wat.
“Maaien zone 1” terwijl hij rondkart in 3.
de zones die je instelt worden door de maaier gezien als startzone. Eenmaal gestart in een specifieke zone kan ie er dus binnen 1 minuut weer uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

emielbf schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 07:32:
[...]

de zones die je instelt worden door de maaier gezien als startzone. Eenmaal gestart in een specifieke zone kan ie er dus binnen 1 minuut weer uit zijn.
Zijn best wel falen van zo'n app vind ik. Als de 'laatste update' van 8 min geleden is, is elke vorm van accuracy overboord.en zo te zien kun je dat ook niet handmatig verversen.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 19-06-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57

bebopper

I'm an absolute beginner...

Genoeg van al dat maaien en dus op zoek naar een robotmaaier die dat voor mij mag gaan doen :)

Helaas nu gezien dat google maps (en andere satelieten) nieuwe beelden hebben waarbij mijn achtertuin bij allemaal een zwart gat geworden is door de schaduw van de walnotenboom van de buren, dus geen plaatje om te delen.

Grasveld is gelukkig heel simpel:
  • 70m2 alles aaneengesloten
  • betonnen opstaande randen (~ 4-5 cm) rondom grootste deel
  • bestraat pad aan een kant voor ~ 6 meter
Volgens mij dus geen ingewikkelde usecase.

De vragen die ik heb:
  1. Welke robotmaaier (merk) is een aanrader? (workx lijkt een goede keuze, betrouwbare accu vind ik belangrijk net als vervangende messen etc.)
  2. Is een garage aan te raden voor erbij en, zo ja, kan ik deze dan plaatsen op een bestraat stuk naast het gras (ook mijn eigen voorkeur) of is het beter om dat op het gras zelf te doen
  3. Moet ik aan de zijde van het bestrate pad begrenzingsdraad plaatsen of zijn er robots die bestrating herkennen en dat als grens kunnen nemen?
  4. Einde van het jaar ligt een deel van het grasveld vol met walnoten (ja, de boom van de buren), lekker, maar ben er niet altijd heel snel bij om deze allemaal op te rapen, gaat dit schadelijk zijn voor de robotmaaier of kan ie hier wel tegen?
Zelf gevonden: Worx WR130E Landroid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 19:22
ThunderStorm schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:42:
Ik merk langzaam aan dat de accu wat slechter wordt van mijn Worx WR105. Nu was ik op zoek naar een nieuwe accu, maar die zijn:
1) heel duur: €100 - €150
2) Nog steeds 'slechts' 2Ah

Op roboter forum lees ik dat mensen de oude cellen 18650's hebben vervangen voor nieuwe met een hogere capaciteit. https://www.roboter-forum...-battery-pack-disassembly.

Met 3,9Ah is het een flinke upgrade in maaitijd dus minder 'spoorvorming' langs de randjes.

Iemand van jullie hier al praktijk ervaring mee? Met Worx, maar andere merken kan vast ook wel.
Zijn er nog belemmeringen voor zover jullie zouden kunnen bedenken of gewoon op zoek gaan naar (originele non china) hoge capaciteit non protected 18650's?
Tips voor merken en betrouwbare sites voor 18650's zijn welkom! _/-\o_
Ondertussen ben ik er toch mee aan de gang gegaan. 5 18650's van lg met 3500mAh gekocht van een betrouwbare site. Cellen vervangen voor de oude en nu maait hij ruim 2 uur ipv 1. *O*
De oplaadtijd is nu 1,5 uur.

35,- aan kosten en binnen een uurtje gedaan. Orginele batterijchip/laadcircuit behouden dus enkel de cellen vervangen.
Mocht er behoefte aan zijn dan kan ik wel een korte howto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
bebopper schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:34:
Moet ik aan de zijde van het bestrate pad begrenzingsdraad plaatsen of zijn er robots die bestrating herkennen en dat als grens kunnen nemen?
Een draad loopt altijd helemaal rondom. Je hebt 'm dus rondom (de meeste robots) of helemaal niet (een enkeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
ThunderStorm schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Ondertussen ben ik er toch mee aan de gang gegaan. 5 18650's van lg met 3500mAh gekocht van een betrouwbare site. Cellen vervangen voor de oude en nu maait hij ruim 2 uur ipv 1. *O*

35,- aan kosten en binnen een uurtje gedaan. Orginele batterijchip/laadcircuit behouden dus enkel de cellen vervangen.
Ik denk, how to altijd super handig en als je dat wilt doen is iedereen er dankbaar voor. Met name openen accu pack is zeer nuttige info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
[...]

Heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15
Ik heb een Gardena Sileno Minimo aangeschaft en loop een beetje vast met het maken van een plan.
Ik wil het laadstation graag zo dicht mogelijk tegen de veranda zetten, maar hoe doe ik dit met de verschillende draden?
Worden de grensdraden genegeerd als de maaier de begeleidingsdraad volgt? Volgens de manual moet er 30cm tussen de 2 draden liggen.
Links en rechts van het hart van het laadstation moet 30cm vrije ruimte zijn.
Verder moeten de grensdraden naar de achterkant van de unit, maar moet ik deze dan langs de zijkant van de unit laten lopen over het zand? Of zijn hier andere trucjes voor?
Zou graag eea uit willen proberen, maar dat gaat zo lastig met draden die je af moet knippen en die je vervolgens wellicht tekort komt.
Verder zitten er bij de boom nog wat wortels die zichtbaar zijn. Steken niet enorm uit, maar er is wel wat hoogteverschil. Gaat dit een probleem zijn? Moet ik hier een draad helemaal omheen leggen?
Zie bijlage voor een plaatselijke plattegrond.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezYCTofaTPjrOs2BNmUTPZbYOOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPISQVsVK6e9CBnF3Mf5UdR8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Zjoske78 op 19-06-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 10:15
Kreeg zojuist een error "landroid ingesloten" en fatal error. Waarom kun je dan helemaal niets op afstand doen? Of mis ik wat? Ben nu weekend weg en hij staat daar dus in de voortuin te staan. Geen mogelijkheid tot reset op afstand of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 20:41
chefspecial schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:53:
Kreeg zojuist een error "landroid ingesloten" en fatal error. Waarom kun je dan helemaal niets op afstand doen? Of mis ik wat? Ben nu weekend weg en hij staat daar dus in de voortuin te staan. Geen mogelijkheid tot reset op afstand of iets dergelijks?
Buurman bellen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-09 21:52
Hey. Ik twijfel tussen de Worx M500 WR141E of WR165E. Ik vind de WR141E voor 630 tot 700 euro. De nieuwste versie WR165E vind ik voor 800 euro. Wat is het grote verschil tussen beide versies? Klopt het dat de verschillen Bluetooth, IPX5 en zwevend maaidek zijn? Bluetooth lijkt me niet zo belangrijk omdat er ook WiFi is? Hoe belangrijk is het zwevend maaidek?

Ik lees net ook dat er een actie is waarbij je bij de versie WR141E een gratis garage krijgt. De WR165E staat niet tussen de modellen van deze actie 😊

[ Voor 17% gewijzigd door Davy_Rx op 20-06-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
Geluidniveau is ook verschillend (60/67 dBA)

[ Voor 25% gewijzigd door edwin2021 op 20-06-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 15:48
Ik heb me net de Worx WR165E aangeschaft.
Ik heb het plan van de tuin zo goed als klaar (scheme draad). maar nog 2 vragen.
- ik heb een fatboy hangmat (met metalen frame) zal hij daarop botsen en rerooten? Of zich kapot rijden? of moet ik daar iets op verzinnen? De hangmat gaat de tuin rond mee met de schaduw en heb geen zin om die telkens op een dedicated plaatst te zetten voor dat de robot zijn werk kan doen.

- het laadstation. Moet deze maaier overdekt staan? Ik zag dat deze nieuwe versie ook in de regen kan maaien. Ik heb de optie om een luifel aan mijn tuinhuis te zetten zodat hij daar kan schuilen, vraag me af hoe nuttig het is.
Txs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

matriskie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:37:
- het laadstation. Moet deze maaier overdekt staan? Ik zag dat deze nieuwe versie ook in de regen kan maaien. Ik heb de optie om een luifel aan mijn tuinhuis te zetten zodat hij daar kan schuilen, vraag me af hoe nuttig het is.
Txs
Zoek even op 'garage' in dit topic. Is al vaak besproken, vooral de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Ik heb het plan van de tuin zo goed als klaar (scheme draad). maar nog 2 vragen.
- ik heb een fatboy hangmat (met metalen frame) zal hij daarop botsen en rerooten? Of zich kapot rijden? of moet ik daar iets op verzinnen? De hangmat gaat de tuin rond mee met de schaduw en heb geen zin om die telkens op een dedicated plaatst te zetten voor dat de robot zijn werk kan doen.

Txs
Daar botst hij inderdaad tegenop en zal dan rerouten.

Mijn Landroid staat in weer en wind altijd buiten, dan weet de regensensor ten minste of hij wel of niet moet gaan maaien. Dat wel of niet in de regen maaien kun je in de app instellen, ik heb een regendelay van 2 uur ingesteld. Te veel door kort gemaaid nat gras rijden zorgt voor plakken gras op de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
Himalaya schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Daar botst hij inderdaad tegenop en zal dan rerouten.

Mijn Landroid staat in weer en wind altijd buiten, dan weet de regensensor ten minste of hij wel of niet moet gaan maaien. Dat wel of niet in de regen maaien kun je in de app instellen, ik heb een regendelay van 2 uur ingesteld. Te veel door kort gemaaid nat gras rijden zorgt voor plakken gras op de wielen.
Bedankt voor de snelle reacties.
Dit is het frame. Het zit dus wat in het gras.
Afbeeldingslocatie: https://www.fatboy.com/assets/image/000/009/320/Fatboy_Headdemock_blue_banner_vierkant_1_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrd
Het budget toch maar wat verhoogd en voor de Worx wr143e gegaan. Leek me toch wat toekomst bestendiger.

aangezien onze grasmat niet supervlak is heeft hij al 3x de draad vernield ondanks dat de maaier op stand 6 staat en ik aardig wat extra pennen heb gezet (dus om de 40cm ipv 80cm). Ik overweeg nu de draad in te graven. Zijn hier nog do's en dont's voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
matriskie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Bedankt voor de snelle reacties.
Dit is het frame. Het zit dus wat in het gras.
[Afbeelding]
Ik was ook bang dat hij over de poten van de trampoline ging rijden. Vandaar deze oplossing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwRP_zUFcEGwHj5Q4gwaT6j1nkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ev9wSvYJYHIS8lIjR9qEzPM.jpg?f=fotoalbum_large

Het werkt. Bij het draaien komt hij er wel met de achterwielen tegenaan waarbij er wat stukken van het isolatiemateriaal afgaan. Denk dat ik er nog eens een rolletje ducttape overheen doe om daar van af te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwin2021
Kire88 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:34:
[...]

Ik was ook bang dat hij over de poten van de trampoline ging rijden. Vandaar deze oplossing:
[Afbeelding]

Het werkt. Bij het draaien komt hij er wel met de achterwielen tegenaan waarbij er wat stukken van het isolatiemateriaal afgaan. Denk dat ik er nog eens een rolletje ducttape overheen doe om daar van af te zijn.
Misschien is off-limits module een oplossing? Heb je ook het gebots niet als je erin ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo_Fx
Ik zou rond het fatboy frame toch ook het "nodige" voorzien, voorlopig heb ik niets rond mijn trampoline en soms rijdt hij erover, soms botst hij; maar naargelang de hoek, rijdt hij zich er ook op vast... ik ga ook een verhoogde balk aanbrengen zoals Kire88

Ivm de zones; Ik vind het jammer dat ze deze robot verkondigen als "slimmer" als het vorige model. Met enige programmatie moet het toch mogelijk zijn het aantal omwentellingen van de wielen uit te zetten naar afstand om zodoende een map te creëren van je tuin (zoals de Bosch Indego +)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Kire88 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:34:
[...]

[Afbeelding]

Lol hier een soortgelijke oplossing. De grasmaaier zou hier namelijk zeker overheen gaan rijden. Vooral als deze schuin aan rijdt dan kruipt ie erop. Ik heb het gedaan met 34x34mm balken vurenhout. Is iets minder vriendelijk voor de maaier dan jouw oplossing maar werkt ook prima.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suave1234
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-09 16:58

Txs
heb je een goed adres gevonden voor die 165e? Ik zag dat ze op amazon.fr vandaag 630 euro zijn. Heb jij ze goedkoper kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
suave1234 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:41:
[...]

heb je een goed adres gevonden voor die 165e? Ik zag dat ze op amazon.fr vandaag 630 euro zijn. Heb jij ze goedkoper kunnen vinden?
Inderdaad via prime op amazon.fr gekocht :) . Even wachten nu !

Ik kan al beginnen met wat DIY voor de hangmat bumper. Bedankt voor de tips hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
suave1234 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:41:
[...]

630€? Ik vind hem enkel aan 678€.
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
leon1e schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:31:
Ik overweeg een Landroid M700Plus aan te schaffen en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips. De te maaien oppervlakte is ongeveer 540m2. We hebben natuurlijk een paar obstakels, een aantal bomen, palen van een speelhuisje/schommel, en een overgang over een tuinpad. Volgens de recensies is dit geen probleem maar is het dan nog verstandig om Anti Collision systeem aan te schaffen? Ik lees hier verschillende ervaringen over.

Moet ik het tuinpad nog apart afschermen of zouden jullie het gewoon "mee laten maaien", het worden anders wel ingewikkelde zones. Verder heb ik nog een aparte zone met een smalle doorgang, moet ik deze vergroten of is 40 cm gazon genoeg?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Inmiddels een weekje of 2 aan het maaien hier, gaat best aardig, alle gaten in het gazon opgevuld, de trampoline voorzien van dwarsbalkjes (hij klimt er graag overheen). Later ook maar het ACS aangeschaft voor de bomen, speelgoed en de palen van het speeltoestel waar hij zonder ACS toch regelmatig de weg kwijt raakt/botst.

In het gedeelte waarvoor de maaier langs de haag moet (zie foto) komt hij uit zichzelf heel weinig. Nu dacht ik, ik maak daar gewoon een losse zone en het probleem is opgelost. Maar als de maaier een uitweg ziet uit deze zone dan pakt hij deze ook, heel vervelend >:). Ik kan de maaier wel 1x per week wel opsluiten door de uitgang te blokken maar dan zou ik hem ook graag direct starten in deze zone. Deze optie zit 'nog' nergens in de app, zijn er omwegen om dit te bereiken met een API call of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Wat is nu doorgaans een goed maaischema? Ik kan hier weinig over terug vinden.
Elke dag van 16-21u voor een stuk gazon van 130 m2? Ik ga dan uit van 4 uur maaien en 1 uur tussentijds laden.
Of is om de dag voldoende voor een mooi gazon?
Las ergens dat in de avond maaien beter is voor het herstel van het gras en omdat het wat koeler is dan overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Dat is per situatie anders. Ik doe van 14.00-18.00 4x/week met 2x randmaaien. Als het te lang wordt of er plukken ontstaan, dan voeg ik dagen toe.
Ik reken met ca 45-60 minuten maaien, ca 90 minuten laden en dan nog een keer 45-60 minuten maaien. Dan laadt ie weer op in de tijd tot 18.00. Zo hou ik ~350 m2 bij met een Worx S105. Laadstation staat in de schaduw, dus geen oververhitte laadperikelen. Maai niet later dan dat je klam gras krijgt van de dauw en niet 's nachts voor egels/kikkers/andere dieren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Laatst online: 11-09 06:23
leon1e schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Inmiddels een weekje of 2 aan het maaien hier, gaat best aardig, alle gaten in het gazon opgevuld, de trampoline voorzien van dwarsbalkjes (hij klimt er graag overheen). Later ook maar het ACS aangeschaft voor de bomen, speelgoed en de palen van het speeltoestel waar hij zonder ACS toch regelmatig de weg kwijt raakt/botst.

In het gedeelte waarvoor de maaier langs de haag moet (zie foto) komt hij uit zichzelf heel weinig. Nu dacht ik, ik maak daar gewoon een losse zone en het probleem is opgelost. Maar als de maaier een uitweg ziet uit deze zone dan pakt hij deze ook, heel vervelend >:). Ik kan de maaier wel 1x per week wel opsluiten door de uitgang te blokken maar dan zou ik hem ook graag direct starten in deze zone. Deze optie zit 'nog' nergens in de app, zijn er omwegen om dit te bereiken met een API call of iets?
Met de app werkt het, maar wel wat omslachtig: Zet de andere zones op 0%, en de zone waarin je wil starten op 100%, dan laten maaien. Ik heb geen idee of dit via de API kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik kan er niet zo gauw informatie over vinden, maar in hoeverre kunnen robotmaaiers een route afleggen tussen twee stukken gras die niet naast elkaar liggen, maar die gescheiden zijn door een stukje grind en tegels? Het is de enige route om van het ene naar het andere grasveld te komen. Ik heb het vermoeden dat het een onmogelijk iets is. Als het niet kan, is het dan mogelijk om met één basisstation de mogelijkheid te hebben om bijvoorbeeld de robot op te pakken en hem dan op het andere grasveld te laten maaien en dan hem weer op te pakken als hij klaar is en terug te zetten op zijn basisstation?

Daarnaast loopt het grasveld ook nog licht schuin af richting een sloot, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn als je de bedrading goed aanbrengt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tWrXht7Dat4wKhp2xDF2TOxJ.png

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Myrd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:20:
Het budget toch maar wat verhoogd en voor de Worx wr143e gegaan. Leek me toch wat toekomst bestendiger.

aangezien onze grasmat niet supervlak is heeft hij al 3x de draad vernield ondanks dat de maaier op stand 6 staat en ik aardig wat extra pennen heb gezet (dus om de 40cm ipv 80cm). Ik overweeg nu de draad in te graven. Zijn hier nog do's en dont's voor?
Hier hetzelfde probleem, inmiddels ook al om de 40cm pennen ipv 80cm. Ik ga proberen om het gazon op de plekken waar de draad ligt just wel wat meer te egaliseren. Je hebt dan twee vliegen in 1 klap, en de draad ligt dieper en je grasmat is mooier. Ingraven hebt ik geprobeerd maar is erg lastig om een beetje gelijkmatig te doen zonder je halve gras te slopen vind ik dus maar weer mee gestopt.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Tjeerd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:52:
Ik kan er niet zo gauw informatie over vinden, maar in hoeverre kunnen robotmaaiers een route afleggen tussen twee stukken gras die niet naast elkaar liggen, maar die gescheiden zijn door een stukje grind en tegels? Het is de enige route om van het ene naar het andere grasveld te komen. Ik heb het vermoeden dat het een onmogelijk iets is. Als het niet kan, is het dan mogelijk om met één basisstation de mogelijkheid te hebben om bijvoorbeeld de robot op te pakken en hem dan op het andere grasveld te laten maaien en dan hem weer op te pakken als hij klaar is en terug te zetten op zijn basisstation?

Daarnaast loopt het grasveld ook nog licht schuin af richting een sloot, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn als je de bedrading goed aanbrengt.

[Afbeelding]
Nee hoor, dat kan gewoon. Is al veel over geschreven in dit topic. Van de meeste maaiers is wel te vinden hoeveel cm de draad onder de grond aangebracht mag worden. Het blijft een beetje trial en error om te bepalen of je tegels 'dun' genoeg zijn om het signaal door te laten.
Ik zou even zoeken op het woord 'tegels' in dit topic. Dan kom je wel e.e.a. tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 23-06-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrd
FireFoz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:21:
[...]

Hier hetzelfde probleem, inmiddels ook al om de 40cm pennen ipv 80cm. Ik ga proberen om het gazon op de plekken waar de draad ligt just wel wat meer te egaliseren. Je hebt dan twee vliegen in 1 klap, en de draad ligt dieper en je grasmat is mooier. Ingraven hebt ik geprobeerd maar is erg lastig om een beetje gelijkmatig te doen zonder je halve gras te slopen vind ik dus maar weer mee gestopt.
Kost wat tijd maar ingraven werkt prima. Ben nu halverwege en Gister heeft hij 6 uur probleemloos gemaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
de Peer schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Nee hoor, dat kan gewoon. Is al veel over geschreven in dit topic. Van de meeste maaiers is wel te vinden hoeveel cm de draad onder de grond aangebracht mag worden. Het blijft een beetje trial en error om te bepalen of je tegels 'dun' genoeg zijn om het signaal door te laten.
Ik zou even zoeken op het woord 'tegels' in dit topic. Dan kom je wel e.e.a. tegen.
Dat grind lijkt me toch wel een probleem anders... of werkt dit gewoon als dit in een grindmat o.i.d. ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Myrd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Kost wat tijd maar ingraven werkt prima. Ben nu halverwege en Gister heeft hij 6 uur probleemloos gemaaid.
Zal dan misschien aan de grond liggen. Ik heb erg droog en mul zanderige grond. Moeilijk om hem daar (ondiep) in in te graven...springt snel weer omhoog. Kan wel, maar dan moet je het gras wel kapot maken. Maar als je gras toch al niet egaal is, waarom dan niet gewoon egaliseren en twee vliegen in 1 klap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrd
FireFoz schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:55:
[...]
Zal dan misschien aan de grond liggen. Ik heb erg droog en mul zanderige grond. Moeilijk om hem daar (ondiep) in in te graven...springt snel weer omhoog. Kan wel, maar dan moet je het gras wel kapot maken. Maar als je gras toch al niet egaal is, waarom dan niet gewoon egaliseren en twee vliegen in 1 klap
Het is een oude woonboerderij. Er ligt van alles in de grond van vroeger incl. dat de vorige bewoners er heel veel bomen hadden staan. Dit hebben wij gereduceerd tot de buitenkant van onze tuin, maar ook hiervan liggen er nog de nodige dikke wortels onder de oppervlakte. Er is al eens een trekker door geweest, maar echt veel vlakker gaat het niet worden.

Ik heb bijna alles nu ingegraven en merk enkel dat hij nog vastloopt op 1 plek als hij naar de oplaadstation gaat. Die moet ik nog rechttrekken en dan gaat hij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rgerr schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:56:
Sinds vandaag heb ik een robotgrasmaaier, een Central Park CP500. Leuk ding, maait prima. Wellicht is het voor jullie gesneden koek, maar hoe stel ik in hoe laat die moet beginnen met maaien? Zo ben ik er wel achter dat ik de werktijd in kan stellen (4/6/8/12u) maar niet wanneer die moet beginnen. Is erg onhandig als de kinderen aan het spelen zijn op het gras en de maaier gaat aan. Iemand de gouden tip?
Heb je deze nog en wat zijn je ervaringen na ongeveer een jaar gebruik ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
ZeRoC00L schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:14:
[...]

Heb je deze nog en wat zijn je ervaringen na ongeveer een jaar gebruik ?
Doet wat hij moet doen, ik ben er ook achter gekomen dat de robotmaaier in te stellen is met een app via bluetooth. Je kunt daar gewoon de tijden per uur instellen en hoeveel uur die dan moet maaien. :) De app heet Robot Mower. Enige nadeel vind ik dat als hij een keer in vast komt te zitten in een border, hij z'n instellingen vergeet. Dan gaat 'ie standaard 12u per dag maaien.

Mesjes via Ali gekocht paar maanden geleden, werken ook dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik sta op het punt een Landroid M500 aan te schaffen voor mijn 250m2 gazon. Bij mijn zoektocht naar reviews kom ik veel positieve ervaringen tegen maar ook enkele negatieve zoals deze: YouTube: Dont buy Landroid mower

Met name de sporen bij het keren van de maaier aan de randen zou een issue zijn na verloop van tijd.
Wat is jullie ervaring hierbij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DuikKees schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:18:
Ik sta op het punt een Landroid M500 aan te schaffen voor mijn 250m2 gazon. Bij mijn zoektocht naar reviews kom ik veel positieve ervaringen tegen maar ook enkele negatieve zoals deze: YouTube: Dont buy Landroid mower

Met name de sporen bij het keren van de maaier aan de randen zou een issue zijn na verloop van tijd.
HAha die gast heeft niet eens een gazon, daar staat alleen maar onkruid in. dat maakt het gelijk minder representatief voor een normaal gazon. Hij heeft ook veel modder en oneven terrein.
Ik heb bij mij de afgelopen 3 jaar nog nooit sporen gezien, maarja bij mij staat er vooral gras.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 25-06-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
DuikKees schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:18:

ik zou zeggen, lees de commentaren bij de video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuikKees
  • Laatst online: 19-09-2023
de Peer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:41:
[...]

HAha die gast heeft niet eens een gazon, daar staat alleen maar onkruid in. dat maakt het gelijk minder representatief voor een normaal gazon. Hij heeft ook veel modder en oneven terrein.
Ik heb bij mij de afgelopen 3 jaar nog nooit sporen gezien, maarja bij mij staat er vooral gras.
Haha, thanks. Dat buysignal had ik even nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-07 20:41

JanJeen

3315Wp

Ik zag dat de Central Park CP1000 van de Praxis het Beste Koop label van de consumentenbond heeft gekregen. Heeft iemand deze in de tuin gehaald? Redelijk dikke accu, 28V 3ah. Een 10.0 voor maaien van slecht onderhouden gras, bediening met een app en een regensensor. Dat is beter dan de beste uit de test, de Bosch indego 700+ met een 8.3 voor slecht onderhouden gras en 18v 2.5ah accu. Die scoort dan weer goed qua geluid, energie verbruik, kwaliteit app en net iets beter cijfer voor de constructie.

Mijn gras is bepaald slecht onderhouden ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 19:22
[...]

Ok. Een paar mensen gaven aan wel interesse te hebben. Een korte howto. Dit gaat dus over een Worx robotmaaier.

- Koop een setje (5x) 18650 van een goed merk met hoge capaciteit. Ik heb LG's gekocht van 3500mAh bij batterijenhuis.nl. LG's gekocht van 3500mAh
- Haal je accupack uit de machine en knip hem open. De cellen die erin zitten zijn van Samnsung en hebben 2100mAh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjICLaAZk4i_oRMuEVNg-l0HWGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n05y7Yh5i6mKjuqfoexqEbLG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prL8h35K_HkTUALA-pdzM5Bpa6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBVLfvzGeklf648KYkbdH7vL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rq3Ln7CnBcEBZ93WHhMCEoQw_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RFnJcOgUL17bMIQK1mDvzss.jpg?f=fotoalbum_large
- De cellen zijn met spotwelding aan elkaar verbonden. Met een platte bek tang krijg je ze makkelijk los
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jn9j9JHGUFtrfNpc4xHqRnV-aPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4Vk9A4UiwLP3bffZd1VqY2S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1F9uKk-XSXcY_O4lvAc88D-1NQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FEw9kYOeElrHiUXFyhYi2M5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9d2ZBFpegg9-Ys4xfaLvUiDLgKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Judujjt188AkKim67yZSFqGm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-F-0AC27rt94_xiM_aKNP2Soqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qFDN2X1LSrhNHupg61zLs5J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDaFj3IipTk3Y7gaK7N2zE6G4u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umwOiKTA9Si0rc8pYiof3jWA.jpg?f=fotoalbum_large
- dan is het een kwestie van de nieuwe cellen vooraf opladen tot 100% en dan in het plastic frame plaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F32K8toDMa5FSCQRc_722DHj9PE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ix4RWh5o5bafRWFLBYV0dgiz.jpg?f=fotoalbum_large
- de oude connectors en verbindingen kan je gewoon weer hergebruiken op de nieuwe cellen. Druppeltje flux (ook gewoon bij de praxis te koop) en een goed hete soldeerbout (480gr, 60W) zorgt ervoor dat met een korte touch het soldeersel mooi versmelt met de connecters. Mooi? Nee!; werk het? Ja!
Daarna de oude beschermplakkers en folie er weer omheen met een stukje extra ducktape en terug in de machine.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cuo-YO9Nvw6f0hp96sNOyzA1-oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4IUi8v7whflMnF5PTqFu5ye.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHg0YaTBr457AI63L-rO_nEu2_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0n2HLOT3YEXb4jXVnROWPWa7.jpg?f=fotoalbum_large

Was dit echt nodig? Nee, eigenlijk niet, maar ik vond het gewoon leuk om te doen en de maaitijd is zoals eerder gezegd nu verdubbelt. Eerste keer maaien haalde hij zelfs 2,5uur, maar dat komt omdat ik de batterijen had vol geladen op 100% met 4,2V terwijl de robotmaaier ze daarna maar oplaad tot 4,1V/cel. Dat zal te maken hebben met de levensduur die dan natuurlijk een stukje langer is. Op zich wel slim van Worx.

Achteraf kwam ik erachter dat er ook mensen zijn die de cellen hebben vervangen voor 5000mAh 20700's. Hiervoor moet je het ribbeltjespatroon van het batterijdekseltje wat uitfresen met een dremel, maar daarna past het gewoon. Als ik dat eerder had geweten had ik dat waarschijnlijk gedaan want tjah.. 5000mAh is toch stoerder dan 3500mAh. 8)

Vragen? Kom maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
Bedankt voor uitleg en plaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Ik heb de Yard Force easymow 260 gekocht. Ik verbaas mij erover, nergens word een app vermeld. Is die er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

The_Woesh schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:27:
Ik heb de Yard Force easymow 260 gekocht. Ik verbaas mij erover, nergens word een app vermeld. Is die er niet?
Nee klopt, geen app en geen Wifi.
Is dat niet iets wat je uitzoekt voor de koop?
In tegenstelling tot de modellen in de NX-serie heeft het basismodel Yard Force EasyMow 260 geen app- of WLAN-verbinding. In plaats daarvan heeft het een basispaneel op de bovenkant van de robotgrasmaaier.
https://robotdiscounter.c...e-easymow-260-robotmaaier

[ Voor 32% gewijzigd door de Peer op 26-06-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
@de Peer Ja eigenlijk wel, het was eigenlijk meer de prijs die de doorslag gaf. Had die dingen veel duurder verwacht. App is ook geen must, maar ik zie dat programmeren ook niet op het apparaat kan. Als we weg zijn wordt maaien iets lastiger.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Woesh op 27-06-2021 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
update: gebruik valt best mee, hij begint iedere dag op hetzelfde tijdstip en volgens mij zit er ook een regensensor in de docking. Ik probeer te achterhalen hoe dat werkt. Het enige dat de handleiding zegt is "zo zet je hem aan" & "zo zet je hem uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik heb met m'n landroid m700 best wel last van strepen in het gazon. Hij moet eigenlijk iedere dag wel maaien met dit weer om het bij te houden... Dus heb eigenlijk altijd strepen. Iemand tips? Ik maai op 40mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
FireFoz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:45:
Ik heb met m'n landroid m700 best wel last van strepen in het gazon. Hij moet eigenlijk iedere dag wel maaien met dit weer om het bij te houden... Dus heb eigenlijk altijd strepen. Iemand tips? Ik maai op 40mm
Bedoel je met strepen kale plekken langs de route terug naar huis, of bedoel je dat je het maaipatroon ziet?

In het eerste geval zou je de randroutine minder vaak kunnen laten lopen, en in de hoeken waar hij draait wat kippengaas in het gras kunnen verwerken zodat het minder slijt.

In het 2e geval hangt het ook van het gras af, hoe snel dat zich weer opricht. Hoe korter hoe sneller.
Ik maar ook op 40mm en je ziet inderdaad wel vrij lang de laatste paar paden die hij gereden heeft nog terug in het gras. Ik stoor me daar echter niet aan, en maar maar 3x per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Nu nog iemand die een voeding upgrade voor de worx heeft.
Van 1,5 naar 3A zou een hele verbetering zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
--MP-- schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Bedoel je met strepen kale plekken langs de route terug naar huis, of bedoel je dat je het maaipatroon ziet?

In het eerste geval zou je de randroutine minder vaak kunnen laten lopen, en in de hoeken waar hij draait wat kippengaas in het gras kunnen verwerken zodat het minder slijt.

In het 2e geval hangt het ook van het gras af, hoe snel dat zich weer opricht. Hoe korter hoe sneller.
Ik maar ook op 40mm en je ziet inderdaad wel vrij lang de laatste paar paden die hij gereden heeft nog terug in het gras. Ik stoor me daar echter niet aan, en maar maar 3x per week.
Het gaat inderdaad om het laatste. Ik heb vrijwel altijd van die kris-kras sporen over het hele gazon zodat je precies ziet hoe ie gereden heeft. Schijnbaar veert mijn gras niet snel terug ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
FireFoz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:42:
[...]

Het gaat inderdaad om het laatste. Ik heb vrijwel altijd van die kris-kras sporen over het hele gazon zodat je precies ziet hoe ie gereden heeft. Schijnbaar veert mijn gras niet snel terug ofzo
In de avond maaien, dan zijn de strepen de volgende ochtend weer weg. Dat is tenminste bij mij wel zo.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21
JanJeen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:57:
Ik zag dat de Central Park CP1000 van de Praxis het Beste Koop label van de consumentenbond heeft gekregen. Heeft iemand deze in de tuin gehaald? Redelijk dikke accu, 28V 3ah. Een 10.0 voor maaien van slecht onderhouden gras, bediening met een app en een regensensor. Dat is beter dan de beste uit de test, de Bosch indego 700+ met een 8.3 voor slecht onderhouden gras en 18v 2.5ah accu. Die scoort dan weer goed qua geluid, energie verbruik, kwaliteit app en net iets beter cijfer voor de constructie.

Mijn gras is bepaald slecht onderhouden ;)
Ik heb de CP1000 in mijn tuin staan. Volgens mij is de maaier wel slecht verkrijgbaar op het moment.

Ding maait prima, zeker voor de prijs die je betaald. De app is wel wat minimaal maar eerlijk gezegd gebruik ik die ook nooit, alleen in het begin om het programma in te stellen.

Enige tegenvaller is dat ik langs de borders een rand van ongeveer 20 cm zelf nog moet maaien; dat komt omdat je de geleidingsdraad ongeveer 20 cm van obstakels moet leggen. Er zit wel een grensmaai optie op, maar dat lost niet alles op. Dit probleem heb je overigens bij veel robot maaiers dus niet specifiek een issue van de cp1000. Alles iemand nog een tip heeft!

Conclusie; het is zeker value for money! Maar verwacht niet dat je elke parameter zelf kan instellen, zoals bij duurdere vaak wel kan. Ik mis het niet en ons gazon ziet er netjes gemaaid uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBro
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-03-2024
Dag allen, long time lurker first time poster. Uiteindelijk na heraanleg van mijn tuin ook eens geinvesteerd in een robotmaaier. Ecocheques gingen anders toch maar vervallen. Het is een Worx Landroid M700 geworden.

Ik heb een plan opgetekend over hoe/waar ik de charging base en de grensdraad dien te plaatsen, maar wou die toch eens graag door jullie vriendelijke ervaren gebruikers laten keuren. Ik vermoed dat de draad rondom de tuin geen problemen gaat leveren, maar ben een beetje bezocht over de voorziene locatie voor de charging base.
Dit zou achter een tuinhuis komen, waar ik dan een stukje ga verharden door middel van klinkers om moddervorming te voorkomen. Maar kan de robotmaaier zulke bochten aan? Is er een minimum afstand nodig tussen grensdraden? Nog tips of tricks die jullie anders zouden doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3HVwLPMYZXwn7x_tNiTda0j77Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4oUyYogy8VwdhlWLRApXr5CA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
1 tip: leg de draad eerst op de tegels en zet hem vast met een paar pinnen.
ga pas ingraven als alles goed gaat.

Ik heb zelf de handleiding gevolgd, een gang van 1,5m gelaten en gelijk onder de tegels gedaan. Dat bleek achteraf niet nodig. Daardoor staat hij niet optimaal, maar moet ik alles weer uitgraven wil ik het verplaatsen.

Tip 2: knip de draad niet gelijk door maar rol met op aan het uiteinden. Zo hou je genoeg over als je wilt verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@HBro Dit gaat niet werken. Bij wegrijden maakt hij een slag van ca 15 graden naar links en begint dan te maaien. Althans, dat is bij mijn S105 wel zo en dat gedrag is bij mijn weten niet veranderd. Maar goed, na wegrijden komt hij gelijk de grensdraad weer tegen en zal daar dus gaan draaien. Het wordt eerder een vastlopend pongballetje. Waarom niet gewoon links van de schuur? Zo enorm is de lader + Worx nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:56:
@HBro Dit gaat niet werken. Bij wegrijden maakt hij een slag van ca 15 graden naar links en begint dan te maaien. Althans, dat is bij mijn S105 wel zo en dat gedrag is bij mijn weten niet veranderd. Maar goed, na wegrijden komt hij gelijk de grensdraad weer tegen en zal daar dus gaan draaien. Het wordt eerder een vastlopend pongballetje. Waarom niet gewoon links van de schuur? Zo enorm is de lader + Worx nou ook weer niet.
Klopt, mijne doet hetzelfde. Ik weet echter niet als je met zones werkt of ie dan niet eerst langs de draad rijdt tot ie bij de eerste zone aankomt. Dan zou het wellicht werken om het basisstation op deze manier "weg te werken".

Overigens is het wel tegen het advies van Worx in. Die geven aan dat het basisstation minimaal x meter vrij moet zijn aan alle kanten.

Oh en @HBro, de "driehoekjes" op de hoeken moeten een kwartslag gedraaid worden ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door MrFl0ppY op 02-07-2021 13:11 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBro
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-03-2024
Goeie tips, bedankt!
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:56:
@HBroWaarom niet gewoon links van de schuur? Zo enorm is de lader + Worx nou ook weer niet.
Wel, dat is een tuinhuis met een soort overdekt terras, en dat is open aan die zijde. Redelijk vervelend als het laadstation dan midden in een gangpad staat.
MrFl0ppY schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:10:
Overigens is het wel tegen het advies van Worx in. Die geven aan dat het basisstation minimaal x meter vrij moet zijn aan alle kanten.
Oei, is dat zo? In mijn handleiding staat enkel het volgende over afstanden rondom het laadstation:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbdGvWIAiGBIJYgke1cl5J4hHUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cxkVhYbFDgB6cN5hSJBNj2Ca.png?f=user_large
Oh en @HBro, de "driehoekjes" op de hoeken moeten een kwartslag gedraaid worden ;) .
Woeps, gelijk heb je! Had het in de rapte gedaan maar ik heb me kennelijk een beetje vergist. Aangepast in draft 2 ;)

Ik zou het laadstation tegen de schutting met mij buren kunnen zetten. Die staat aan de zuidkant van mijn perceel en werpt dus schaduw op het laadstation op die manier. Momenteel ligt daar nog gewoon grond (lees: onkruid). Best gras zaaien of beklinkeren, of valt het wel mee qua moddervorming? En is de doorgang naar de rest van het gazon op deze manier voldoende of zal het toestel ook in de war geraken?

Dank voor de tips allen!_/-\o_

Draft 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUEhNkoEuAcdXrRl0Cc0QpmXPFc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0Y0IzSYUSzxiZtGxB0vegsLZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
het deel rechtsboven hangt wel samen van smaltes. Ik denk dat je daar wel wat langere plukken kan krijgen omdat de RNG er toch meestal voorbij stuitert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Que? Wa's dah?

Krijg wel steeds meer 't gevoel dat een draad leggen merk (en zelfs type?) specifiek is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is een trucje om het randmaaiprogramma zo strak mogelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 08:50
Gwaihir schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:06:
[...]

Makkelijk veel beloven als het nog niet hoeft te bestaan..

Reviews online lijken over de allereerste exemplaren te gaan, die 'beta' nog niet helemaal waardig lijken te zijn (geweest). Zijn die dan bijna alle 500 nu bij het schroot gezet door hun eigenaren?

[...]

Hoe dan ook eerst maar 'ns recente ervaringen horen. Ik vind 't geen 'uitprobeer' bedragen. Er zou nu 'n stuk meer moeten werken en op dus een flink grotere aantal exemplaren..

Vind het overigens wel heel origineel dat medewerkers op afstand die robots zitten te bedienen waar de autonomie (nog) spaak loopt. Dat maakt voor de gebruiker het beta-tester zijn een stuk beter te doen, lijkt me. En het levert hun veel praktijkinfo én gelegenheden hertests in de praktijk wanneer een uitdaging overwonnen zou moeten zijn.
Sinds eind vorig jaar heb ik eentje rondrijden. Deze doet het verrassend goed voor het grasstuk van ongeveer 600m2.
Het klopt dat het nog beta is, er komen ook bijna tweewekelijks updates binnen die de meest gekende problemen oplossen.
Een nieuwere functie is een tijdje geleden uitgerold die ervoor zorgt dat Toadi snel weet waar ze zich bevindt (als ze haar positie kwijt is).
Deze functie is nodig om line mowing mogelijk te maken. Dit doet ze al voor enkele baantjes, maar gaat dan de mist in. De lijkt me een volgende challenge om te overwinnen. Als ze dit goed kan, dan kan ze zeer grote oppervlakken aan omdat ze dan het efficiëntst mogelijk maait.
Ik geloof nog steeds in dit Belgisch kwaliteitsproduct. :)B

[ Voor 0% gewijzigd door 3svb op 03-07-2021 08:35 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
3svb schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:31:
Sinds eind vorig jaar heb ik eentje rondrijden.
Super fijn dat je daarover wilt delen :).
Deze doet het verrassend goed voor het grasstuk van ongeveer 600m2.
Wat maakt 't verrassend goed?
Het klopt dat het nog beta is, er komen ook bijna tweewekelijks updates binnen die de meest gekende problemen oplossen.
Een nieuwere functie is een tijdje geleden uitgerold die ervoor zorgt dat Toadi snel weet waar ze zich bevindt (als ze haar positie kwijt is).
Deze functie is nodig om line mowing mogelijk te maken. Dit doet ze al voor enkele baantjes, maar gaat dan de mist in. De lijkt me een volgende challenge om te overwinnen. Als ze dit goed kan, dan kan ze zeer grote oppervlakken aan omdat ze dan het efficiëntst mogelijk maait.
Klinkt alsof ze een nette balans weten te slaan tussen naar de grote nieuwe features toe bouwen en degene die er al (zo'n beetje) in zitten praktijk-proef maken.
Ik geloof nog steeds in dit Belgisch kwaliteitsproduct. :)B
Dat is mooi om te horen.

Ik heb dat persoonlijk wellicht net iets te vaak gedaan - wacht ook nog op 'n paar kickstarters van een jaar+ over de datum. Dus ik probeer wat voorzichtig te blijven, zeker daar deze zowel prijzig is, als serieus flink werk te verzetten heeft. Heb iets te vaak gemerkt dat een bedrijf 't gewoon niet waar kan maken voordat het geld op is en ook dat er toch wijzigingen aan de hardware nodig waren, waardoor "Gen1" (al snel) buiten de boot viel.
Pagina: 1 ... 28 ... 79 Laatste