Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edwin2021
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 18:26
chefspecial schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Nja, zou kunnen maar eigenlijk hoort zo'n acs module dit gewoon te kunnen zien .. heb er nu een begrenzingadraad omheen gelegd. Niet ideaal maar ja.
Ik snap het wel. ACS is ultrasoon en sproeier is een dun ding. Dat hij daar wat moeite mee heeft verbaasd mij niet want ultrasoon heeft reflectie oppervlak nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
@edwin2021 En die tennisballen dan?

Ik dacht dat ACS de optie was die je kon kopen om geen jonge egeltjes te vermalen, maar zo te horen maakt dat niets uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Revo_Fx
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:05
Volgens mij ziet de ACS gewoon te hoog... namelijk op meer als 10cm boven de grond . Ik heb gemerkt dat je de sensoren kan testen in de diagnose optie van het menu, daar zal ik volgens weekend eens naar kijken, desnoods passtukje 3D printen om de ACS te kantelen. Is er eigenlijk verschil tussen de zwarte en grijze ACS? Ik heb de grijze.

Na 2 dagen "vol" gebruik: Een speeltuig is een ramp, als er openingen zijn waar in hij zich tussen kan mikken dan zal hij dat ook zeker doen (Murphy?) Ik heb het als volgt aangepakt:
- schuine trap losgevezen en vertikaal geïnstalleerd;
- extra plaat tegen laag "bankje" bevestigd zodat hij hier niet onder kan rijden
- plaat onder glijbaar gezet zodat hij zich er niet onder vast kan rijden.

Voor de rest rijd hij zich overal (weliswaar soms met wat moeite) onder/tussen uit. Zelfs een trampoline

App werkt prima zolang je goede wifi verbinding hebt. Gisteren een over the air update gedaan zonder problemen. Echter een "bluetooth" verbinding maken vind ik nergens... De "App-link" functie is volgens mij louter om je maaier te connecteren via het wifi netwerk dat je hebt ingesteld met je gsm (dit gaat dan wel via BT) maar commando's geven zonder Wifi lijkt me toch niet te lukken, ook al sta je naast de machine...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17:54
chefspecial schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:02:

Ik ben er nog achter gekomen dat de push messages via de Android app wél aangeven welke zone hij gaat maaien. Zo kun je toch nog een beetje in de gaten houden of hij alles echt netjes mee pakt.
OK, heb hier de notificaties terug aangezet. Binnen enkele uurtjes kan ik ff checken of bij mij de android push notificatie laat zien welke zone ie gaat pakken.

Is echter wel een "vervelende" workaround. Moet die hoop notificaties niet, maar zolang de zone niet zichtbaar is in de android app onder "activity log" (zoals bij iOS blijkbaar wel het geval is?) is het alvast een workaround.
Bedankt om te delen.

(nu kan ik opvolgen of mijn zone "bottleneck v3.0" werkt... de vorige 2 niet echt 8)7 )

[Voor 0% gewijzigd door Milton1 op 08-06-2021 16:49. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17:50
Milton1 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:49:
[...]

OK, heb hier de notificaties terug aangezet. Binnen enkele uurtjes kan ik ff checken of bij mij de android push notificatie laat zien welke zone ie gaat pakken.

Is echter wel een "vervelende" workaround. Moet die hoop notificaties niet, maar zolang de zone niet zichtbaar is in de android app onder "activity log" (zoals bij iOS blijkbaar wel het geval is?) is het alvast een workaround.
Bedankt om te delen.

(nu kan ik opvolgen of mijn zone "bottleneck v3.0" werkt... de vorige 2 niet echt 8)7 )
En deed de zone nummering het in de push messages? ;) Wel mededelingen in de app aan zetten.

Wie heeft er hier toevallig find my landroid geïnstalleerd? Kun je hier ook dingen op terug zien waar hij geweest is? De buurman hier beweerde dat hij vanavond toen ik weg was 60 minuten vast heeft gestaan maar ik zou dat ergens willen terugzien.

• Milton1
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17:54
chefspecial schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:03:
[...]

En deed de zone nummering het in de push messages?
Neen, ik krijg gewoon "mowing".

• geemfriek
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13-06 23:15
Ik heb een gazonnetje van 530m², niet te complex en ben op zoek naar de geschikte maairobot.

Om naar de voortuin te gaan zou ik uit de draad een uitsparing halen zodat hij er mooi onderdoor kan rijden.
Ook komt er een speeltuin te staan in de tuin.

Nu heb ik een aantal kennissen met een Gardena (kleinere tuinen) en iemand die binnenkort voor een Stihl gaat gaan (zijn die goed? Ik vind er niet zoveel over terug)

Echter viel mijn oog op Husqvarna.
Mijn vraag: is een maaier met capaciteit 600m² voldoende voor mij of moet ik best opschalen?

Afhankelijk daarvan zou ik de 310 of de 405X kiezen.

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-06 16:36
Vraagje ik heb een gazon van zo'n 500-600 m2 (lastig te meten ivm vorm) en een worx m700. Deze draait nu een paar dagen en hij heeft zo'n 95% van het gazon gamaait, maar hier en daar zijn nog wat plukjes die gemist zijn.

Laat ik hem dan te kort maaien (qua tijd) of is het normaal? Want ik dacht dat de maaier niet precies weet waar hij geweest is, dus de kans op gemiste stukjes is vrijwel altijd wel aanwezig lijkt me dan, ook al laat je hem de hele dag maaien?

In de app zijn de vakjes grass species, soil type, irrigation en nutrition overigens grijs en niet beschikbaar. Weet iemand waarom?

Weet er ff geen

• chefspecial
Milton1 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:52:
[...]

Neen, ik krijg gewoon "mowing".
Hier krijg ik echt: searching for zone 4
En dan mowing zone 4.
Heb je wel mededelingen aangezet in de app? En alle push message instellingen van je android goed ingesteld?

Iets anders:
Ik krijg toch nog steeds heel vaak dat hij zones uitbreekt. Hoe zat het nou precies met die flessenhals? Een opening van 10cm was toch minimaal het nodige zo anders slaat hij namelijk draden over?

• chefspecial
FireFoz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:56:
Vraagje ik heb een gazon van zo'n 500-600 m2 (lastig te meten ivm vorm) en een worx m700. Deze draait nu een paar dagen en hij heeft zo'n 95% van het gazon gamaait, maar hier en daar zijn nog wat plukjes die gemist zijn.

Laat ik hem dan te kort maaien (qua tijd) of is het normaal? Want ik dacht dat de maaier niet precies weet waar hij geweest is, dus de kans op gemiste stukjes is vrijwel altijd wel aanwezig lijkt me dan, ook al laat je hem de hele dag maaien?

In de app zijn de vakjes grass species, soil type, irrigation en nutrition overigens grijs en niet beschikbaar. Weet iemand waarom?
Zou hem gewoon van 100 tot 0 laten maaien. Ik zette hem eerder ook na 1 uur stop maar inderdaad ook nog polletjes. Nu niet meer nu hij tot 0 doorgaat.
Hij heeft een slim patroon als ik me niet vergis, pakt telkens een baantje verder dan de vorige.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13-06 21:33
geemfriek schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:17:
Ik heb een gazonnetje van 530m², niet te complex en ben op zoek naar de geschikte maairobot.

Om naar de voortuin te gaan zou ik uit de draad een uitsparing halen zodat hij er mooi onderdoor kan rijden.
Ook komt er een speeltuin te staan in de tuin.

Nu heb ik een aantal kennissen met een Gardena (kleinere tuinen) en iemand die binnenkort voor een Stihl gaat gaan (zijn die goed? Ik vind er niet zoveel over terug)

Echter viel mijn oog op Husqvarna.
Mijn vraag: is een maaier met capaciteit 600m² voldoende voor mij of moet ik best opschalen?

Afhankelijk daarvan zou ik de 310 of de 405X kiezen.
Ik stond voor dezelfde keuze, in principe meer capaciteit zorgt ervoor dat hij minder uren hoeft te maken. Ik heb ongeveer 350m2 gras. De 310 mist helaas de gps en connect optie dus kan je robot niet volgen via een app. (Kan je wel toevoegen via https://www.robonect-shop.de/ of via de Husqvarna connect module)

Ik heb zelf de 405X gekozen vanwege nieuwe model, GPS en app functionaliteit, echter hebben alle nieuwe modellen een probleem met het moederbord die vervangen moet worden, check dat dus met de winkel waar je 'm wilt kopen.

>> Signature?

• geemfriek
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13-06 23:15
ChiLLeR schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:06:
[...]

Ik stond voor dezelfde keuze, in principe meer capaciteit zorgt ervoor dat hij minder uren hoeft te maken. Ik heb ongeveer 350m2 gras. De 310 mist helaas de gps en connect optie dus kan je robot niet volgen via een app. (Kan je wel toevoegen via https://www.robonect-shop.de/ of via de Husqvarna connect module)

Ik heb zelf de 405X gekozen vanwege nieuwe model, GPS en app functionaliteit, echter hebben alle nieuwe modellen een probleem met het moederbord die vervangen moet worden, check dat dus met de winkel waar je 'm wilt kopen.
Ah, bedankt voor de info. Dus voor mij kan ik beter voor de 310 gaan dan?
Dan kan die wanneer de kinderen in de tuin spelen na school mooi even rusten? :)

• DanTm
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

komt vanzelf goed als hij vaak genoeg maait.

• FireFoz
  • Laatst online: 13-06 16:36
chefspecial schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Zou hem gewoon van 100 tot 0 laten maaien. Ik zette hem eerder ook na 1 uur stop maar inderdaad ook nog polletjes. Nu niet meer nu hij tot 0 doorgaat.
Hij heeft een slim patroon als ik me niet vergis, pakt telkens een baantje verder dan de vorige.
Wat bedoel je precies met van 100 tot 0? De accu? Dus kijken hoelang een acculading meegaat en zo lang laten draaien?

Weet er ff geen

• Revo_Fx
Dat kan je aanzetten als je "automatisch schema" aanvinkt.

• joreka
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13-06 14:19
Wat is het verschil tussen de landroid m500 en de plus?

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:24
joreka schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:46:
Wat is het verschil tussen de landroid m500 en de plus?
Vrij eenvoudig te vinden maar met name:
M500 Plus heeft :
- zwevend maaidek
- IPX5 rating zodat je hem van onderen kan afspoelen met een tuinslang

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Pepernootje
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Phusebox schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Vrij eenvoudig te vinden maar met name:
M500 Plus heeft :
- zwevend maaidek
- IPX rating zodat je hem van onderen kan afspoelen met een tuinslang
En niet te vergeten: Bluetooth. ;)

• Phusebox
Pepernootje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:26:
[...]

En niet te vergeten: Bluetooth. ;)
Oh ja, die kon ik nergens ontdekken. Kon echt alleen via Wifi verbinden in de app.

• henidde
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:41
Ik ben van plan de WR142E aan te schaffen voor ongeveer 400m2 tuin.

Nu zie ik op Amazon.de dat de prijs aanzienlijk scheelt tov hier in Nederland. Wordt het allemaal inclusief garage geleverd of hoe zit dit? Is dit echt noodzakelijk of is het handig dit wel extern er bij te kopen?

Zo'n machine kan tegen weer en wind?

Of is er ergens een site waarbij het pakketje in 1 is?

.

• Revo_Fx
Phusebox schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Oh ja, die kon ik nergens ontdekken. Kon echt alleen via Wifi verbinden in de app.
Same here... App Link zou BT moeten zijn want op die manier geef je het Wifi paswoord door... maar toch echt werken lijkt het niet te doen (toch niet volgens mijn verwachtingen)

• Revo_Fx
henidde schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:03:
Ik ben van plan de WR142E aan te schaffen voor ongeveer 400m2 tuin.

Nu zie ik op Amazon.de dat de prijs aanzienlijk scheelt tov hier in Nederland. Wordt het allemaal inclusief garage geleverd of hoe zit dit? Is dit echt noodzakelijk of is het handig dit wel extern er bij te kopen?

Zo'n machine kan tegen weer en wind?

Of is er ergens een site waarbij het pakketje in 1 is?
Ik heb de mijne gewoon in een schaduwrijk plekje gezet, dan werkt de regensensor ook ;-)

• henidde
Revo_Fx schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb de mijne gewoon in een schaduwrijk plekje gezet, dan werkt de regensensor ook ;-)
De m700 is verder waterdicht? Wat is dan het voordeel van zo'n garage?

Verder weet ik niet zeker of mijn hele tuin een goed wifi bereik heeft. Het basisstation wel. Is dat voldoende?

.

• Phusebox
henidde schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:01:
[...]

De m700 is verder waterdicht? Wat is dan het voordeel van zo'n garage?

Verder weet ik niet zeker of mijn hele tuin een goed wifi bereik heeft. Het basisstation wel. Is dat voldoende?
Nee voor optimale werking moet de maaier ook tijdens het maaien wifi bereik hebben. Aldus Worx.

• edwin2021
M700 plus is waterdicht.
Voordeel garage is dat o.a. Accu en lader koeler blijft.

Plus versie van de M500 is 7dBA stiller, geen idee met de M700 plus maar denk hetzelfde omdat verschil M500/M700 de accu is (lader weet ik niet )

• henidde
Phusebox schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Nee voor optimale werking moet de maaier ook tijdens het maaien wifi bereik hebben. Aldus Worx.
Dus eigenlijk is de conclusie dat zonder een goed wifi bereik in de tuin de worx niet aan te raden is en ik eventueel uit zou moeten wijken naar een ander merk?

Of is hij zonder wifi ook te gebruiken?

.

• Phusebox
henidde schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Dus eigenlijk is de conclusie dat zonder een goed wifi bereik in de tuin de worx niet aan te raden is en ik eventueel uit zou moeten wijken naar een ander merk?

Of is hij zonder wifi ook te gebruiken?
Je kunt ook een radiolink module kopen als je echt geen goed bereik hebt.

Maar zonder wifi en de cloud functionaliteit werkt hij wel, dan kun je hem gewoon handmatig programmeren.

• henidde
Phusebox schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Maar zonder wifi en de cloud functionaliteit werkt hij wel, dan kun je hem gewoon handmatig programmeren.
Dank je. Ik vind het een mooie prijs de m700 (+/- 650 euro via Amazon.de).

Denk dat ik die maar moet kopen.

.

• Gwaihir
  • Niet online
Interessant gesprek! Ik heb bijna gedachteloos een garage op 't verlanglijstje staan (maaier merk & type nog niet bepaald).

Begrijp ik goed dat de enige reden voor een garage schaduw is?

(Ik vind wel 'n redelijk voor de zon beschut plekje, denk ik..)

• henidde
Phusebox schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Ik zie dat de maaier 120 kan maaien op 1 acculading. Indien de 120 minuten voorbij zijn en het maaien is nog niet klaar, gaat hij dan automatisch terug naar het dockstation om te laden om vervolgens bij een volle lading weer verder te gaan waar hij was gebleven?

Verder nog tips of tricks?

.

• henidde
Gwaihir schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:19:
Interessant gesprek! Ik heb bijna gedachteloos een garage op 't verlanglijstje staan (maaier merk & type nog niet bepaald).

Dat dacht ik dus ook. Plus ik zie op internet goedkope garages van 40 euro voorbij komen. Waarom dan investeren in een garage van 150+ euro?

.

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:38

T-Infinity

Heen en weer....

Eigenlijk wel ja. en je robot is uit zicht. staat mooier

• chefspecial
FireFoz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:41:
[...]

Wat bedoel je precies met van 100 tot 0? De accu? Dus kijken hoelang een acculading meegaat en zo lang laten draaien?
Inderdaad, gewoon met een volle accu laten maaien tot hij leeg is. Ik heb geen enkele last meer van polletjes. Hij gaat automatisch terug naar het laadstation dus dat hoef je niet in de gaten te houden :-)

[Voor 11% gewijzigd door chefspecial op 10-06-2021 18:27]

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

chefspecial schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:27:
[...]

Inderdaad, gewoon met een volle accu laten maaien tot hij leeg is. Ik heb geen enkele last meer van polletjes. Hij gaat automatisch terug naar het laadstation dus dat hoef je niet in de gaten te houden :-)
Zo doe ik het ook inderdaad. Ik heb maar een klein gazon dus 1 volle acculading is wel genoeg. Mijn domotica detecteert (40 W stroomverbruik) dat hij terug is op zijn laadstation, en geeft dan het commando om te stoppen met maaien voor die dag.

• schelejele
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 10-06 21:37
Yes de wr165e is binnen dankzij jullie tips mbt Obi Duitsland.

6-6 besteld
7-6 factuur ontvangen en betaald
8-6 verzonden
10-6 in huis

thanx

• edwin2021
schelejele schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:26:
Yes de wr165e is binnen dankzij jullie tips mbt Obi Duitsland.

6-6 besteld
7-6 factuur ontvangen en betaald
8-6 verzonden
10-6 in huis

thanx
Die van mij is ook onderweg ;)

• modelstudent
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:35
edwin2021 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:02:
[...]

Die van mij is ook onderweg ;)
Stond ie aan een speciale prijs toch? Ik houd em al even in het oog, maar prijs blijft behoorlijk constant

• edwin2021
799 incl klap garage en 3 jaar maar ik zou opschieten. Zijn bijna op en volgende batch kan wel 12 weken duren

• modelstudent
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:35
edwin2021 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 05:47:
799 incl klap garage en 3 jaar maar ik zou opschieten. Zijn bijna op en volgende batch kan wel 12 weken duren
Staat er intussen al niet meer precies, zowel op de site als op ebay

• Revo_Fx
[...]

Vanachter in de tuin, waar het laadstation is, heb ik geen WIFI,dus ik kan hem niet laten starten met de app; als hij binnen bereik is neem hij de gegeven commando's op. Dus momenteel, ik ga outdoor access point kopen, kan ik hem enkel naar huis sturen en het schema aanpassen dat pas doorgegeven wordt wanneer hij in de buurt van het huis komt.

Waterdichtheid: garage is vooral ter bescherming van volle zon denk ik. Je zou hem met de tuinslang kunnen kuisen, maar in een aparte bijlage van de shop stond dat dit de 5jaar garantie van hen teniet kon doen.

Geluid (M700+): ik vind hem toch veel lawaai maken tov een ouder model van Worx dat mijn vader heeft.

• edwin2021
Revo_Fx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:13:
[...]

Geluid (M700+): ik vind hem toch veel lawaai maken tov een ouder model van Worx dat mijn vader heeft.
Dat zou a balen zijn want oude model was 67 dBA en nieuwe 60. Een van de redenen voor mij om nw model te kopen

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik snap hem ook niet zo goed. Hij staat hier half onder een hoge struik. Ding heeft schaduw zat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Phusebox
Revo_Fx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:13:
[...]

Vanachter in de tuin, waar het laadstation is, heb ik geen WIFI,dus ik kan hem niet laten starten met de app; als hij binnen bereik is neem hij de gegeven commando's op. Dus momenteel, ik ga outdoor access point kopen, kan ik hem enkel naar huis sturen en het schema aanpassen dat pas doorgegeven wordt wanneer hij in de buurt van het huis komt.

Waterdichtheid: garage is vooral ter bescherming van volle zon denk ik. Je zou hem met de tuinslang kunnen kuisen, maar in een aparte bijlage van de shop stond dat dit de 5jaar garantie van hen teniet kon doen.

Hmm m500+ hier maar ik hoor het ding nauwelijks.

• edwin2021
Dat is wat ik zou verwachten. 60dBA is vrijwel gelijk aan de gardena silenzios en die zijn stil

[Voor 9% gewijzigd door edwin2021 op 11-06-2021 12:36]

• RoyVi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 12:36
Hallo allemaal, even een korte inleiding.

Ik ben opzoek naar een robotmaaier voor een hobby boomgaardje van ongeveer 1350m2.
Er is een stuk van appelbomen die in de lengte 80 cm uit elkaar staan en 180cm in de breedte.
En er is een driekhoek van perenbomen die allemaal tussen de 180cm en 2meter uit elkaar staan.

Op dit moment maai het grootste deel met een mini/midi trekker met weidebloter en de krappere stuken doe ik met een loopmaaier en grastrimmer. En ik vind het te arbeidsintensief worden kwa tijd, zie foto's voor een idee. De lucht fotos zijn van afgelopen jaar en sproei foto van afgelopen week.

De maaier moet met een niet super vlakke wei overweg kunnen. (maar het is ook geen knollenveld)
Hoeft geen wifi of cloud functies te hebben want ik ga geen wifi aanleggen van mijn huis naar dit deel.
Maai bereik rond de 2000m2 dan kan ik hem eventueel nog wat meer laten doen.
Geluid maakt niet zoveel uit, ik laat hem voornamelijk overdag maaien i.v.m. nachtdieren etc.
Hij mag best tegen een boompje aanbotsen of kort langs maaien.
Het hoeft geen perfect veldje te zijn zolang het gras maar kort genoeg blijft.

Prijs wat ik er voor over heb is tussen de 1000 en 2500 euro (3000 als er echt niks beters is)
Ik wil als het mij goed bevalt voor een veldje van 500m2 (gazon/tuin naast het huis) ook door een robot laten doen. Dus geef ik liever 3000 euro uit aan een grote en kleinere maaier.

De robot's die mij de meeste interesse wekken zijn:
Husqvarna Automower 420
Worx Landroid L2000
Stihl RMI 522C
Robomow RK2000 Pro
Ambrogio L210

Ik vind de Landroid erg interessant kwa prijs met 2 of 3 van deze dingen kan ik een behoorlijke oppervlakte maaien en als er één stuk is heb ik iig een andere die ik kan inzetten.

Verder wil ik het zelf installeren en afregelen en onderhoud kan ik zelf ook doen dus ik heb geen behoefte aan een dealer die alles voor mij gaat doen.

En ik twijfel nog over 3 of 4 wielen, omdat het boomgaardje niet 100% vlak is ben ik bang dat het misschien kan blijven hangen in een kuil of gleuf. Het is klei grond dus dat wil nog wel eens variëren van structuur met droog of heel nat weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edwin2021
Op roboter-forum.de staat een draadje over tractie voor landroid. Aangepaste wielen en extra gewicht voor moeilijke grasvelden e/o hellingen.

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 15:38
EdwinZuidema schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:09:
[...]

Helemaal mee eens!
En als ik zou moeten kiezen tussen de Robomow/MDT RX20U en de Worx S300, welke is (het beste) te scripten via een ESP of RPi (en zonder cloud inderdaad)?
Hint ze staan refurbished in de pricewatch bij alternate. 240,-.

• JorisFRST
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 11-06 20:28
[b]chefspecial in "Robotmaaiers"
Wie heeft er hier toevallig find my landroid geïnstalleerd? Kun je hier ook dingen op terug zien waar hij geweest is?
Zie je niets meer mee:
Hij stuurt gewoon zijn locatie naar de cloud, maar je kan enkel de laatste locatie zien:

• chefspecial
Gisteren de garage vanuit worx binnen gekregen! Nu wil ik dus even kijken hoe ik het kan fixen dat die regensensor wel nat kan worden. Maar even voor de zekerheid, aan de zijkant met die 2 puntjes is de regensensor toch? En wat is dan dat rondje achterop de klep? Is dat ook een soort sensor?

• Fire69
  • Laatst online: 16:35
[...]

Dit had ik nog nergens anders gezien en verbaast me ook wel een beetje.
Stel dat je een L2000 hebt, moet je dus voor die ganse oppervlakte wifi voorzien?

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Fire69 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Stel dat je een L2000 hebt, moet je dus voor die ganse oppervlakte wifi voorzien?
Het klopt inderdaad niet, maar het is maar wat je 'optimaal' noemt. Worx vindt waarschijnlijk dat je de maaier op elk moment moet kunnen bedienen, dat noemen zij optimaal.
Als zijn werkschema eenmaal ingeladen is, heeft hij geen wifi meer nodig, behalve dus als je hem via de app wil laten stoppen/starten.

[Voor 13% gewijzigd door T-Infinity op 11-06-2021 21:51]

• chefspecial
JorisFRST schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Zie je niets meer mee:
Hij stuurt gewoon zijn locatie naar de cloud, maar je kan enkel de laatste locatie zien:
Hey thanks man.
En hoe is dat aangeven? Via Google maps (satelliet) en is dit heel nauwkeurig? Misschien heb je screenshots?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Dan verkopen ze je graag de Radiolink module.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:43
In de markt voor ene robotmaaier, heb wat wensen, maar google er maar moeilijk doorheen. Ik zie wel veel apparaten tot een ander merk omgedoopt, hetgeen de zoekresultaten nogal vertroebelen.

Het gaat om ca 150 m2 gazon, maar dat loopt niet zomaar even makkelijk door.
Wensen:
- kan zelf terras oversteken
- liever geen permiter draad

Eisen:
- GOEDE app waarbij je desnoods zelf nog 'in de kaart' aanpassingen kan doen bijv, net zoals bij de betere robotzuigers
- moet vlak langs een kant kunnen maaien, in dit geval een panel opbouwzwembad.
- regenbestendig / geen omkijken naar

Zit ik nu meteen vast aan husqvana toppers van 3200 euro? :?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
paQ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:55:
In de markt voor ene robotmaaier, heb wat wensen, maar google er maar moeilijk doorheen. Ik zie wel veel apparaten tot een ander merk omgedoopt, hetgeen de zoekresultaten nogal vertroebelen.

Wensen:

Eisen:
- GOEDE app waarbij je desnoods zelf nog 'in de kaart' aanpassingen kan doen bijv, net zoals bij de betere robotzuigers

Vrij onrealistische eisen vrees ik voor een "goedkope" robotmaaier.

• paQ
Phusebox schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Vrij onrealistische eisen vrees ik voor een "goedkope" robotmaaier.
Naar wat ik zelf zo gevonden heb, komen de Worx lLndroids het dichts in de buurt bij wat ik wil, zonder dat dat 2000+ euro kost. Klopt dat een beetje? de 500M bijv.
En dan de kabel toch maar in de grond steken?

• Phusebox
paQ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Naar wat ik zelf zo gevonden heb, komen de Worx lLndroids het dichts in de buurt bij wat ik wil, zonder dat dat 200+ euro kost. Klopt dat een beetje? de 500M bijv.
En dan de kabel toch maar in de grond steken?
Kant maaien zul je altijd nog moeten doen als je een muurtje of opstaande rand hebt direct grenzend aan het gras, ook met een "cut to edge" maaier.

Draad in de grond is een optie als dat een eis is voor je. Kaart aanpassen zit er niet in bij Worx. Maaier is wel 'weersbestendig'.

Model hangt ook af van hoeveel m2 gras je hebt.

Geen ervaring met terras oversteken maar dan zul je de draad dus onder je terras moeten leggen. Ik had hem hier graag ook over een stukje terras laten rijden maar helaas, tegels liggen in de beton.

[Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2021 12:25]

• chefspecial
paQ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:55:

Wensen:

Eisen:

Op het draad na heeft de worx het allemaal.
En wat betreft de kanten, dit maait de worx wel via zijn unieke randmaai optie maar ik ben er niet 100% overtuigd van qua enthousiasme.
Vooral hoeken met 2 opstaande randen ga je gewoon met de trimmer moeten lopen... Maar ach, een gewone maaier kan dat ook niet.
Uit mijn ervaring weet ik wel dat het draad vrij nauw uit komt. Op sommige plekken heeft het gras het draad heel iets verschoven(mijn fout, niet strak genoeg gelegd) en daar is hij meerdere keren tegen de border van beton aan geschaafd. Daardoor heeft Willie (onze Worx M700) meer schaafplekken als een puber in zijn hele jeugd gehad heeft waarschijnlijk 😂.

P.s. als ik mag adviseren neem dan de M700 vanwege het betere display.
Hier tuft hij trouwens zo'n 10 meter van zone 1 naar zone 2 over het voetpad en daarna steekt hij nog een pad naar de voordeur over (grind) en ook nog een oversteek over onze parkeerplaats van zo'n 8 meter. En ja hij doet het allemaal perfect!
Heb dus in totaal 4 zones.

Zijn er nog nadelen? Uhm, ieder zal dat voor zich moeten bepalen. Wat ik heb ondervonden is dat ik het gras wel wat meer geler vind worden dan wanneer het met de benzinemaaier is gedaan... Hoe het kan?!

En de ACS module valt mij gewoon tegen. Hij pakt eigenlijk veel objecten gewoon niet. Pas vanaf een cm of 20 hoog wel

[Voor 45% gewijzigd door chefspecial op 12-06-2021 13:03]

• paQ
chefspecial schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Op het draad na heeft de worx het allemaal.
En wat betreft de kanten, dit maait de worx wel via zijn unieke randmaai optie maar ik ben er niet 100% overtuigd van qua enthousiasme.
Vooral hoeken met 2 opstaande randen ga je gewoon met de trimmer moeten lopen... Maar ach, een gewone maaier kan dat ook niet.
Uit mijn ervaring weet ik wel dat het draad vrij nauw uit komt. Op sommige plekken heeft het gras het draad heel iets verschoven(mijn fout, niet strak genoeg gelegd) en daar is hij meerdere keren tegen de border van beton aan geschaafd. Daardoor heeft Willie (onze Worx M700) meer schaafplekken als een puber in zijn hele jeugd gehad heeft waarschijnlijk 😂.

P.s. als ik mag adviseren neem dan de M700 vanwege het betere display.
Hier tuft hij trouwens zo'n 10 meter van zone 1 naar zone 2 over het voetpad en daarna steekt hij nog een pad naar de voordeur over (grind) en ook nog een oversteek over onze parkeerplaats van zo'n 8 meter. En ja hij doet het allemaal perfect!
Heb dus in totaal 4 zones.

Zijn er nog nadelen? Uhm, ieder zal dat voor zich moeten bepalen. Wat ik heb ondervonden is dat ik het gras wel wat meer geler vind worden dan wanneer het met de benzinemaaier is gedaan... Hoe het kan?!

En de ACS module valt mij gewoon tegen. Hij pakt eigenlijk veel objecten gewoon niet. Pas vanaf een cm of 20 hoog wel
Thx voor je bijdrage :)

Ik twijfel heel erg tussen de Bosch indego S+ 500 en de worx. De bosch rijdt baantjes, en maakt een kaart zag ik. Hoe zit dat bij Worx? Want die rijdt kriskras toch?

Met name dit soort randen langs het bad. Ik neem aan dat de worx dit wel 'doet' en de bosch sowieso niet (die heeft immers het blad in het midden)

[Voor 13% gewijzigd door paQ op 12-06-2021 13:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kleine update over de florabest van de lidl, die gaat nu zijn 3de seizoen in, zonder problemen so far.

Ondanks dat ie zwaar mishandelt wordt want hij staat het hele jaar buiten aan de lader en ik heb vanochtend de plakken gras van vorig jaar er maar eens af gebikt en de wielen ontdaan van zand (leek wel beton :P)en de mesjes omgedraaid.

Doe dus eigenlijk heel goed mijn best om hem stuk te krijgen, maar hij wil niet. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• chefspecial
paQ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Thx voor je bijdrage :)

Ik twijfel heel erg tussen de Bosch indego S+ 500 en de worx. De bosch rijdt baantjes, en maakt een kaart zag ik. Hoe zit dat bij Worx? Want die rijdt kriskras toch?

Met name dit soort randen langs het bad. Ik neem aan dat de worx dit wel 'doet' en de bosch sowieso niet (die heeft immers het blad in het midden)
[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik dan voor de Worx gaan en als je slim bent neem je de M700 vanwege de 4ah accu. Daardoor heeft hij ruim tijd over (want 700m2 is natuurlijk overkill op zo'n relatief kleine tuin) en is de kans heel erg groot dat hij netjes alles maait met 1 beurt. Mijn M700 maait probleemloos 2,5 uur achter elkaar en keert dan terug naar de basis.
Ik heb echt een extreem lastige tuin met veel hoeken, smalle stukken en in totaal 4 zones verdeeld over de achtertuin (300m2), zijkant (50m2), en 2x voorzijde (25 en 20m2) +/-.
En met 4 a 5 volle accu ladingen per week heb ik het gazon mooi kort zonder plukjes die 'vergeten' zijn. :)
En dan heb ik de zones ingesteld als 50/20/20/10. Waarbij hij dus 5 vd 10 keer per week naar zone 1 gaat.

De Worx maait inderdaad willekeurig maar toch zie je na 2 uur maaien wel een soort van patroon waarbij het lijkt dat hij elke keer weer het baantje naast de ander pakt.
En de app is gewoon heel handig, het plannen van het schema, regensensor etc etc

[Voor 11% gewijzigd door chefspecial op 12-06-2021 15:29]

• paQ
chefspecial schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Persoonlijk zou ik dan voor de Worx gaan en als je slim bent neem je de M700 vanwege de 4ah accu. Daardoor heeft hij ruim tijd over (want 700m2 is natuurlijk overkill op zo'n relatief kleine tuin) en is de kans heel erg groot dat hij netjes alles maait met 1 beurt. Mijn M700 maait probleemloos 2,5 uur achter elkaar en keert dan terug naar de basis.
Ik heb echt een extreem lastige tuin met veel hoeken, smalle stukken en in totaal 4 zones verdeeld over de achtertuin (300m2), zijkant (50m2), en 2x voorzijde (25 en 20m2) +/-.
En met 4 a 5 volle accu ladingen per week heb ik het gazon mooi kort zonder plukjes die 'vergeten' zijn. :)
En dan heb ik de zones ingesteld als 50/20/20/10. Waarbij hij dus 5 vd 10 keer per week naar zone 1 gaat.

De Worx maait inderdaad willekeurig maar toch zie je na 2 uur maaien wel een soort van patroon waarbij het lijkt dat hij elke keer weer het baantje naast de ander pakt.
En de app is gewoon heel handig, het plannen van het schema, regensensor etc etc
Vind het superlastig :')
Kijk, als hij toch die randen niet maait langs het zwembad in dit geval, en ik daar sowieso af en toe met een trimmer langs moet, waarom dan niet meteen de bosch :?

Heb nog behoorlijk wat reviews zitten kijken, en ca 2 cm blijft hoe dan ook staan. Dan maakt het niet heel veel meer uit of het 2 of 7 is.
Kwam trouwens ook de worx M500 2.0 tegen. Maar slecht/nog niet verkrijgbaar.

[Voor 3% gewijzigd door paQ op 12-06-2021 16:55]

• borispents
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12-06 22:02
Vraag over foutmelding Landroid
Hallo,
Ik heb een foutmelding op mijn Landroid, ouder model WG791E.1
Maaien gaat prima, maar zodra de robot naar het laadstation gaat, gaat het mis.
Bij aankomst en 'klik' in het dock komt de melding "buiten werkgebied"
De maaier gaat dan automatisch achteruit, de melding verdwijnt, de maaier rijdt weer naar voren het dock in en krijgt weer foutmelding etc etc repeat.

Soms rijdt hetzelfde alleen dan zonder heen en weer rijden.
De robot geeft dan alternerend de melding 'buiten werkgebied". start en stopt telkens met laden. piepjes etc.
Maar laadt dus niet op...

Laadstation is goed. Ik heb dit fenomeen ook bij een ander laadstation. En een andere robot heeft dit niet met mijn laadstation, defect of storing lijkt dus in de robot te zitten.
Ligt niet aan de batterij: die heb ik omgewisseld en getest met de 'leenrobot' en omgekeerd.

Maaier is 4 jaar oud en ik kom met internet en Worx geen steek verder. alle verwijzingen daar eindigen met "repareer de draad". Dat is dus niet het geval. want ook elders getest etc etc.

please help voor dat ik een nieuwe koop.
Alvast grote dank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:35
Kwam dit nog tegen https://www.toadi.com/nl/ zal het een volgen, en bestuderen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 15:38
brutus26 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:23:
Ziet er goed uit, evenals de prijs.

Ik heb de eerdergenoemde refurbished Robomox Rx20u uit de pricewatch gekocht. Rijdt intussen zijn eerste rondje en dat voor 218,-.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb de l2000 en niet de hele tuin voorzien van WiFi, maar het werkt prima.
Zolang de oplader maar bereik heeft en je accepteert dat eventuele (fout)meldingen niet verstuurd kunnen worden buiten de wifi zone doet het ding gewoon z'n werk.

Overigens vind ik de installatie van de draad best nog wel een dingetje. De maaier heeft al twee keer toch een iets te losse draad doorgesneden een op sommige punten had de draad ook wel iets dichterbij de rand van het gazon mogen liggen. Maar goed, na wat bijwerken en veranderen lijkt het nu voor 80% goed te liggen.

[Voor 23% gewijzigd door Fly-guy op 13-06-2021 16:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
brutus26 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:23:
Makkelijk veel beloven als het nog niet hoeft te bestaan..

Reviews online lijken over de allereerste exemplaren te gaan, die 'beta' nog niet helemaal waardig lijken te zijn (geweest). Zijn die dan bijna alle 500 nu bij het schroot gezet door hun eigenaren?
Er zijn al 1500 Toadi’s verkocht, waarvan er 1000+ op heden aan het maaien zijn.
Hoe dan ook eerst maar 'ns recente ervaringen horen. Ik vind 't geen 'uitprobeer' bedragen. Er zou nu 'n stuk meer moeten werken en op dus een flink grotere aantal exemplaren..

Vind het overigens wel heel origineel dat medewerkers op afstand die robots zitten te bedienen waar de autonomie (nog) spaak loopt. Dat maakt voor de gebruiker het beta-tester zijn een stuk beter te doen, lijkt me. En het levert hun veel praktijkinfo én gelegenheden hertests in de praktijk wanneer een uitdaging overwonnen zou moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:56

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

borispents schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:56:
Vraag over foutmelding Landroid
Hallo,
Ik heb een foutmelding op mijn Landroid, ouder model WG791E.1
Maaien gaat prima, maar zodra de robot naar het laadstation gaat, gaat het mis.
Bij aankomst en 'klik' in het dock komt de melding "buiten werkgebied"
De maaier gaat dan automatisch achteruit, de melding verdwijnt, de maaier rijdt weer naar voren het dock in en krijgt weer foutmelding etc etc repeat.

Soms rijdt hetzelfde alleen dan zonder heen en weer rijden.
De robot geeft dan alternerend de melding 'buiten werkgebied". start en stopt telkens met laden. piepjes etc.
Maar laadt dus niet op...

Laadstation is goed. Ik heb dit fenomeen ook bij een ander laadstation. En een andere robot heeft dit niet met mijn laadstation, defect of storing lijkt dus in de robot te zitten.
Ligt niet aan de batterij: die heb ik omgewisseld en getest met de 'leenrobot' en omgekeerd.

Maaier is 4 jaar oud en ik kom met internet en Worx geen steek verder. alle verwijzingen daar eindigen met "repareer de draad". Dat is dus niet het geval. want ook elders getest etc etc.

please help voor dat ik een nieuwe koop.
Alvast grote dank
Volgens mij is het zo dat de perimeterdraad uit wordt gezet tijdens het laden. Tenminste, dat is het geval bij mijn 2018 model. Het lijkt er dus op dat de perimeterdraad uit gaat, maar de robot geen stroom krijgt. Hier had ik ooit hetzelfde en toen was het een kwestie van de laadcontacten goed schoonmaken. Het kan natuurlijk ook nog verder kapot zijn in het ladcircuit, maar begin hiermee.

"Thuis": 16kWp PV + 8kWp ZB + 32kW DVM S L/W+L/L | "Ook thuis": 6,4kWp PV + 5kW Pana | Vakantiewoning: 6kWp PV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henidde
De worx 142e is het meest recente model van de worx m700? Of zijn er nog nieuwere versies aangezien de 142e gereleased is in 2019 als ik het goed heb?

Klopt het dat de onderstaande link de m700 is?
https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

[Voor 31% gewijzigd door henidde op 13-06-2021 20:34]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:00
henidde schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:29:
De worx 142e is het meest recente model van de worx m700? Of zijn er nog nieuwere versies aangezien de 142e gereleased is in 2019 als ik het goed heb?

Klopt het dat de onderstaande link de m700 is?
https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1
De aangegeven link is inderdaad de m700.

Er is echter een nieuwere die (nog) lastig verkrijgbaar is (binnen NL?)
:WORX LANDROID M700 2.0 (WR167E) 2021

Zelf was ik hier ook naar aan het "ogen" (vooral in Duitsland) maar toen ik 2 weken gel den erachter kwam dat de landxcape robots ook van positec komen (moederbedrijf worx landroid). En dat de software nagenoeg identiek is ben ik hiernaar gaan kijken.

Bij Bauhaus (5j garantie!?) Hebben ze het model 812i, geschikt tot 600m2, en voorzien van afstandssensoren maar is al langer uitverkocht (kostte ook maar €399,-).

Zelf ben ik afgelopen vrijdag bij de OBI (Duitsland) zwak geworden bij de landxcape 790i, identiek aan de 812i maar zonder "oogjes". (Met 10% korting voor €340 meegenomen).

Tot heden kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn "zwarte schaap"

• paQ
Ik denk toch dat ik voor de wr165e ga…. Zodra die te koop komt weer. :|

(Algemene) vraag though: kun je later nog draad toevoegen of juist weer weghalen?
Bijv, ik neem aan dat ik rond een zwembad ook draad doorlopend met de buitengrenzen moet leggen. Kan ik die later weer inkorten om hem over een pad te laten rijden zodra dat er ligt?

Zelfde geldt voor plantenbakken die nog moeten komen. Kan ik daar juist weer draad toevoegen?

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:44
paQ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:35:
Ik denk toch dat ik voor de wr165e ga…. Zodra die te koop komt weer. :|

(Algemene) vraag though: kun je later nog draad toevoegen of juist weer weghalen?
Bijv, ik neem aan dat ik rond een zwembad ook draad doorlopend met de buitengrenzen moet leggen. Kan ik die later weer inkorten om hem over een pad te laten rijden zodra dat er ligt?

Zelfde geldt voor plantenbakken die nog moeten komen. Kan ik daar juist weer draad toevoegen?
Ja hoor, je kunt zoveel aan elkaar knopen als je wilt, ik heb ondertussen ook al aardig wat "draadverbinders" er tussen zitten :)

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• paQ
Grolsch schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:59:
[...]

Ja hoor, je kunt zoveel aan elkaar knopen als je wilt, ik heb ondertussen ook al aardig wat "draadverbinders" er tussen zitten :)
Zo lang het maar 1 (!) gesloten circuit is?

• Grolsch
paQ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:12:
[...]

Zo lang het maar 1 (!) gesloten circuit is?
Inderdaad, het is niet meer dan dat er een bepaald signaal op die kabel staat die de robot "ziet".

Je kunt zelfs de draden splitsen als je wilt.

Ik gebruik altijd deze kabelverbinders:

https://maai-robot.com/3m...ingskabel-waterdicht-10st

• Kire88
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 16:48
Bij mijn M500 zaten er al vast 2 of 3 van die kabelverbinders in de originele verpakking.

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

• DanTm
  • Niet online
staan ook een paar 100 verschillende goedkope kabelverbinders op bv Amazon.nl.
Heb er ook al wel een stuk of 30 in mijn draden zitten denk ik, werkt prima.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Ik gebruik deze dingen:
https://nl.aliexpress.com...-40cb-b30a-f5fe895c83ed-2

Föhn/heatgun er 10 seconden op en het zit goed vast gesoldeerd.

• Andrehj
  • Laatst online: 19:04
Grolsch schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:10:
Ik gebruik altijd deze kabelverbinders:
Die zijn 2-voudig. Ik zoek eigenlijk ook 3-voudige doorverbinders, voor de geleidingsdraad. Iemand daar nog goede ervaringen?
P.S. Grappig dat je in de diverse topics hier op Tweakers steeds dezelfde personen tegenkomt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grolsch
Andrehj schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Die zijn 2-voudig. Ik zoek eigenlijk ook 3-voudige doorverbinders, voor de geleidingsdraad. Iemand daar nog goede ervaringen?
P.S. Grappig dat je in de diverse topics hier op Tweakers steeds dezelfde personen tegenkomt...
:w :w Die hebben we ook in de aanbieding :+ 8) , daar gebruik ik deze voor:

https://maai-robot.com/ro...atie-of-doorverbinddoppen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fire69
Grolsch schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:24:
[...]

:w :w Die hebben we ook in de aanbieding :+ 8) , daar gebruik ik deze voor:

https://maai-robot.com/ro...atie-of-doorverbinddoppen
Hier 50% goedkoper :) :
https://amazon.de/-/nl/dp/B07116R6DC

• Andrehj
  • Laatst online: 19:04
Dank maar helaas:

Maar dank voor de hint, via Amazon.nl (en andere aanbieder) lijkt het wel te lukken. Vanavond maar eens kijken.

[Voor 13% gewijzigd door Andrehj op 14-06-2021 13:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fire69
Andrehj schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Dank maar helaas:
[Afbeelding]
Maar dank voor de hint, via Amazon.nl (en andere aanbieder) lijkt het wel te lukken. Vanavond maar eens kijken.
Ah, waarschijnlijk krijg ik die melding niet omdat ik Prime heb.
Deze anders, geen melding hier als ik uitgelogd ben. Nog iets goedkoper :) https://www.amazon.de/-/nl/dp/B00I7ECEA0

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

En gewoon een doosje van 50 kopen voor ca 20 euro, want sommigen kopen ze voor een euro per stuk zo'n beetje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• edwin2021
En de wr165e incl garage is binnen ;)
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True