Dank, simpel dus. Enige is als er iets mee is.
Ok even een vraagje na de beslissing genomen te hebben ook een robotmaaier aan te schaffen.
Voorlopig gehouden voor een worx. Er is zoveel keuze qua merken, dus er maar één gekozen en deze lijkt te voldoen aan mijn eisen.
Behalve de capaciteit/afmeting grasveld. Ik heb een lap van ongeveer 1250-1300m2 liggen, dus de m1000 lijkt me af te vallen.
Op de worx site staat als volgende stap de m2000, echter in bepaalde winkels is ook de m1500 verkrijgbaar.
Ik neem aan dat de m1500 een oud model is (?) een aangezien de prijs meestal nog geen 50 euro scheelt met de m2000, is de laatste dan geen betere keuze? Of is een "te grote" ook weer niet de juiste keuze?
Voorlopig gehouden voor een worx. Er is zoveel keuze qua merken, dus er maar één gekozen en deze lijkt te voldoen aan mijn eisen.
Behalve de capaciteit/afmeting grasveld. Ik heb een lap van ongeveer 1250-1300m2 liggen, dus de m1000 lijkt me af te vallen.
Op de worx site staat als volgende stap de m2000, echter in bepaalde winkels is ook de m1500 verkrijgbaar.
Ik neem aan dat de m1500 een oud model is (?) een aangezien de prijs meestal nog geen 50 euro scheelt met de m2000, is de laatste dan geen betere keuze? Of is een "te grote" ook weer niet de juiste keuze?
Hoe hebben jullie het draad gemonteerd bij 90 graden bochten met een verhoogde border? Tjemig wat is dat een karwei zeg. Inmiddels een hoop schaafplekken op de zijkant of een stukje wat hij overslaat doordat de bocht te ruim is.
Nog meer mensen met de Android app die kunnen bevestigen dat de zone nummering niet in de activiteiten logboek staat? Dan zal ik anders een mailtje naar worx doen.
Nog meer mensen met de Android app die kunnen bevestigen dat de zone nummering niet in de activiteiten logboek staat? Dan zal ik anders een mailtje naar worx doen.
[ Voor 26% gewijzigd door chefspecial op 31-05-2021 17:24 ]
Bummer, niet te vinden. Heb jij het linkje nog?Phusebox schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:08:
[...]
Obi in Duitsland, via eBay Kleinanzeigen. Staat ergens in dit topic.
https://m.ebay-kleinanzei...Markt-Bad-Neustadt?page=1edwin2021 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:27:
[...]
Bummer, niet te vinden. Heb jij het linkje nog?
Jep.
Als er iets mee is ga ik uit van garantie via Worx en anders rij ik hier naar de dichtstbijzijnde Obi in Duitsland. Is voor mij maar 30 min rijden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vanuit worx hoef je niet te verwachten. Zie mijn eerdere post..Phusebox schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:12:
[...]
Jep.
Als er iets mee is ga ik uit van garantie via Worx en anders rij ik hier naar de dichtstbijzijnde Obi in Duitsland. Is voor mij maar 30 min rijden.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Voor mij uurtje. Heb ze een mail gestuurd met o.a. de garantie afhandeling vraag.Phusebox schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:12:
[...]
Jep.
Goed eerste aanspreekpunt is de verkoper natuurlijk. Maar als Worx moeilijk doet heb ik altijd nog de rechtsbijstand.Morpheusk schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:40:
[...]
Vanuit worx hoef je niet te verwachten. Zie mijn eerdere post..
Te groot is zeker geen probleem. Hoe meer overcapaciteit hoe sneller hij klaar is en hoe minder hij tussendoor hoeft te laden. De opgegeven capaciteit gaat vaak uit van bijna continu maaien-laden-maaien-laden repeat. Is hij straks elke dag 16 uur rondjes aan het rijden.Fly-guy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:36:
Ok even een vraagje na de beslissing genomen te hebben ook een robotmaaier aan te schaffen.
Ik heb in m’n voortuin en achtertuin een Bosch S500 rondrijden. Voortuin 100m2, zwaar overkill, maar vaak op 1 accu lading na een uurtje klaar.
Achtertuin is ongeveer 200m2, moet al snel 2 keer laden en doet er dan rond de 4 uur over.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Hier loopt de landroid M500 inmiddels een paar weken.
Hij maait nu 3x per week, en heeft dan circa 6 uur maai tijd. In de praktijk kan hij dan 3x rijden tot zijn accu leeg is.
Vraag die ik heb is of de landroid zelf op een geven moment aan gaat geven dat hij klaar is. Hij maait nu gewoon altijd als ik het schema "open" heb staan. Maar meet de landroid op een of andere manier of hij alles gehad heeft?
Daarnaast blijf ik qua draad een beetje klooien rond de palen van mijn veranda, die staan net aan de rand van het gras. Ik heb al geprobeerd hier gewoon een ruime bocht omheen te leggen, of juist strakke hoeken conform het schema van worx. maar beide blijft hij vaak op vastlopen. iemand tips?
Hij maait nu 3x per week, en heeft dan circa 6 uur maai tijd. In de praktijk kan hij dan 3x rijden tot zijn accu leeg is.
Vraag die ik heb is of de landroid zelf op een geven moment aan gaat geven dat hij klaar is. Hij maait nu gewoon altijd als ik het schema "open" heb staan. Maar meet de landroid op een of andere manier of hij alles gehad heeft?
Daarnaast blijf ik qua draad een beetje klooien rond de palen van mijn veranda, die staan net aan de rand van het gras. Ik heb al geprobeerd hier gewoon een ruime bocht omheen te leggen, of juist strakke hoeken conform het schema van worx. maar beide blijft hij vaak op vastlopen. iemand tips?
:strip_exif()/f/image/eOWuObeCwGA7SkdwZlONVVls.jpg?f=fotoalbum_large)
Stukje kunstgras eromheen doen? Ik heb ook van die plekken waar hij op vast blijf lopen. Met de hand bijwerken of dus een permanente oplossing maken.
Volgens mij blijft hij door maaien tot de accu leeg is of de tijd om is. Hij meet niets.--MP-- schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:45:
[Afbeelding]
Ik heb ook palen van mijn pergola op dezelfde manier in het gras. Ik ben aan de slag gegaan met die (Bertelsen) driehoeken, maar dat werkt ook niet echt. Ik werk het nu handmatig bij maar ik ben benieuwd naar oplossingen van anderen.
Een 90° buiten-bocht met opstaande rand/border heb ik overal met die "driehoek" methode gedaan. Lijkt mij perfect te werken.chefspecial schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:04:
Hoe hebben jullie het draad gemonteerd bij 90 graden bochten met een verhoogde border? Tjemig wat is dat een karwei zeg. Inmiddels een hoop schaafplekken op de zijkant of een stukje wat hij overslaat doordat de bocht te ruim is.
Ik bevestig dat de android app de zone nummering NIET toont in het activity log.
WR165E in gebruik sinds 2 weken hier.
[ Voor 0% gewijzigd door Milton1 op 01-06-2021 12:28 . Reden: typo ]
Op een site kom ik volgend benaming tegen.
WORX LANDROID M700 (WR142E) 2021 679 euro.
Ik dacht dat de WR142 niet het nieuwste model was, klopt dat?
En wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de WORX M700 2.0 (WR167E) 2021 en de WR142E
Dacht dat ik het hier ergens al eens gelezen had maar kan het niet terug vinden.
En wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de WORX M700 2.0 (WR167E) 2021 en de WR142E
Dacht dat ik het hier ergens al eens gelezen had maar kan het niet terug vinden.
Dank voor je reactie.Milton1 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:24:
[...]
Een 90° buiten-bocht met opstaande rand/border heb ik overal met die "driehoek" methode gedaan. Lijkt mij perfect te werken.
Ik bevestig dat de android app de zone nummering NIET toont in het activity log.
WR165E in gebruik sinds 2 weken hier.
Dus ook jij hebt geen zone nummering in de activiteiten logboek.
En die bochten heb je eerst die 26cm aangehouden en toen die driehoek aangehouden? Moet ik kabels even verlengen want die ruimte heb ik niet meer. Maar neem aan dat je in principe onbeperkt aantal keer kunt verlengen met de speciale kabel verbinders...
[ Voor 7% gewijzigd door chefspecial op 01-06-2021 12:54 ]
Volgens mij heeft de 2021 versie bluetooth en een zwevend maaiblad.luc k schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:20:
Hier is vanochtend Yoda geplaatst, een Husqvarna 405X. Hij heeft zijn eerste rondje erop zitten en lijkt allemaal goed te gaan. Op de laatste foto zie je dat daar het gras best hoog staat, dat kwam omdat ik zondag nog even het gazon wilde maaien maar mijn normale grasmaaier halverwege ermee stopte... (Hij dacht zeker ik word vervangen dus zoek het maar uit
) Ik heb dus toch ook nog een normale maaier erbij gekocht voor de kanten en dat soort werk. Dus dat stuk ga ik straks even handmatig maaien want er liggen nu hele grote plukken gras op.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 13% gewijzigd door ChiLLeR op 01-06-2021 13:09 ]
>> Signature?
Mooi! Heb je hem laten installeren? De grensdraad lijkt mooi professioneel ingegraven te zijn.ChiLLeR schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:06:
Hier is vanochtend Yoda geplaatst, een Husqvarna 405X. Hij heeft zijn eerste rondje erop zitten en lijkt allemaal goed te gaan. Op de laatste foto zie je dat daar het gras best hoog staat, dat kwam omdat ik zondag nog even het gazon wilde maaien maar mijn normale grasmaaier halverwege ermee stopte... (Hij dacht zeker ik word vervangen dus zoek het maar uit) Ik heb dus toch ook nog een normale maaier erbij gekocht voor de kanten en dat soort werk. Dus dat stuk ga ik straks even handmatig maaien want er liggen nu hele grote plukken gras op.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Heb je nog overwegen om het station meer beschut op te stellen? Uit de loop of uit het zicht bijvoorbeeld? Of is dit een verborgen hoekje van de tuin?
You are not a beautiful and unique snowflake.
Ik heb het inderdaad laten aanleggen door een Husqvarna dealer, deze plek is het meest uit het zicht waarbij er ook nog stroom is en goede toegang tot het gazon. Met zo'n kabellegger is het een fluitje van een cent voor deze man, ik denk dat hij er ca. 3 uur mee bezig is geweest.Zartos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:25:
[...]
Mooi! Heb je hem laten installeren? De grensdraad lijkt mooi professioneel ingegraven te zijn.
Heb je nog overwegen om het station meer beschut op te stellen? Uit de loop of uit het zicht bijvoorbeeld? Of is dit een verborgen hoekje van de tuin?
>> Signature?
Even een update:Gwaihir schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:16:
[...]
Dit was niet voor een robotmaaier, daarop ben ik me nog aan het oriënteren. Het gazon moet ook op twee plekken nog aangepast worden, dus 't is nog niet klaar voor de draad. Wel nieuwsgierig waarom jij deze extra afscherming zoekt.
De PVC mantelbuis was voor de gelijkstroomdraden voor onze PV, een meter of tien. De tyleen zit een CAT5E buitenkabel doorheen, een meter of vijf à zes. Die heb ik er gewoon doorheen geduwd. Ging makkelijk zat, dus geen trekveer gepakt.
[...]
Zo te zien doet tyleen niet meer mee, of zit je nog met 't koppelen?
het was een hels karwei maar inmiddels ligt de bijna 100m grensdraad in een vloerverwarmingsslang.
Even een protip zorg voor glijmiddel, hetzij durex, of silloconenspray. Anders krijg je de kabel er niet doorheen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Schakelt bij jullie Worx robotmaaiers het maaidek uit als bijvoorbeeld zone 3 klaar is met maaien en als hij via het draad terug gaat naar zijn basis?
Vraag dit omdat anders vrij vaak de maaier de kanten afmaait op de route terug naar de basis. Terwijl de andere kant pas weer gemaaid word als je het optionele programma kant maaien inschakelt.
Neem aan dat de maaier pas en alleen terug gaat als zn batterij leeg is?
Vraag dit omdat anders vrij vaak de maaier de kanten afmaait op de route terug naar de basis. Terwijl de andere kant pas weer gemaaid word als je het optionele programma kant maaien inschakelt.
Normaal stopt hij met maaien als hij naar huis gaat. Tenzij je hem handmatig naar huis stuurt en de accu vol genoeg zit.chefspecial schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:18:
Schakelt bij jullie Worx robotmaaiers het maaidek uit als bijvoorbeeld zone 3 klaar is met maaien en als hij via het draad terug gaat naar zijn basis?
Toch wel leuk om voor dat geld eens te proberen, heb sinds kort 190m2 tuin er bij
Even kijken hoe het bestellen werkt en dan gaan!
5120Wp Oost/West - PV Output
Ik kan het niet terugvinden, daarom maar even snel de vraag: waarom heb je hem in een slang gelegd? Over het algemeen zijn de draden toch gemaakt om langdurig onder de grond te liggen?icecreamfarmer schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:37:
[...]
Even een update:
het was een hels karwei maar inmiddels ligt de bijna 100m grensdraad in een vloerverwarmingsslang.
Even een protip zorg voor glijmiddel, hetzij durex, of silloconenspray. Anders krijg je de kabel er niet doorheen.
Vastlopen? Zou niet mogen of heb je geen acs erop?--MP-- schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:45:
[Afbeelding]
Geen ACS erop, en vastlopen is eigenlijk ook niet het juiste woord. Hij kan soms de draad niet goed volgen en geeft t dan op...chefspecial schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:22:
[...]
Vastlopen? Zou niet mogen of heb je geen acs erop?
Ook als de maaitijd om is maar de accu nog vol gaat hij maaiend naar huis.DanTm schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:19:
[...]
Normaal stopt hij met maaien als hij naar huis gaat. Tenzij je hem handmatig naar huis stuurt en de accu vol genoeg zit.
Buitenbochten gebruik dan de “Bertelsen driehoek” die je kunt uitdrukken uit de kartonnen doos.chefspecial schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:04:
De Android app geeft inderdaad geen zone nummer weer. De iOS app wel.
Extra bescherming tegen verticuteren. En ik heb gewone koperen vd draad gebruikt. Geleidt beter maar is kwetsbaarder.Zartos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Ik kan het niet terugvinden, daarom maar even snel de vraag: waarom heb je hem in een slang gelegd? Over het algemeen zijn de draden toch gemaakt om langdurig onder de grond te liggen?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Er is ook kabel die extra ommanteling heeft tegen o.a. knaagdieren en ongelukjes. Wel duurder maar tijd + Tylenol slang is ook niet gratis. Bv deze https://www.mowermagic.co...00m-x-3.4mm-20052625.html (
Ik heb mijn M500 plus op automatisch schema staan, maar nu sinds een paar dagen maait hij steeds nog maar een kwartiertje ipv de 45-60 minuten die hij eerder maaide.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
En nog iets, wat ik niet in de handleiding kan vinden:
hoe bedien je de Landroid uberhaupt met de knoppen op het apparaat? Ik til hem wel eens op om schoon te maken of het gras bij zijn garage bij te werken, maar ik heb geen enkele mogelijkheid om hem dan aan te zetten zonder de app.
Op de home knop drukken doet nooit wat en in de handleiding staat geen enkele beschrijving over hoe je het apparaat bedient.
Ook de start knop doet niks, als hij gewoon in de garage staat.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
hoe bedien je de Landroid uberhaupt met de knoppen op het apparaat? Ik til hem wel eens op om schoon te maken of het gras bij zijn garage bij te werken, maar ik heb geen enkele mogelijkheid om hem dan aan te zetten zonder de app.
Op de home knop drukken doet nooit wat en in de handleiding staat geen enkele beschrijving over hoe je het apparaat bedient.
[ Voor 54% gewijzigd door Phusebox op 02-06-2021 11:38 ]
Euh... is de ronde draaiknop niet een "enter" als je er op duwt. Dus HOME + ENTER = hij gaat naar huis. START + ENTER = hij begint onmiddellijk te maaien. Ik heb mijne 1x ingesteld (manueel schema, dat automatisch lijkt me een beetje eigenaardig te handelen) en doe alle aanpassingen met de knoppen op het toestel.[b]Phusebox schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:23:[/b
Vreemd, bij mij werkt dat wel gewoon en stond het ook gewoon in de handleiding vermeld.Phusebox schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:23:
Staat de optil-beveiliging niet aan? Want dan moet hij eerst weer op het basisstation gezet worden.
Bij mij is het overigens eerst op START drukken en dan op OK
[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 02-06-2021 11:57 ]
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Ga het nog eens proberen maar ook dat heb ik geprobeerd volgens mij. Je ziet ook niks op het display als je op start of home drukt. Niet dat ze daar dan even zetten, "confirm start, press ok" ofzoiets.Milton1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:39:
[...]
Euh... is de ronde draaiknop niet een "enter" als je er op duwt. Dus HOME + ENTER = hij gaat naar huis. START + ENTER = hij begint onmiddellijk te maaien. Ik heb mijne 1x ingesteld (manueel schema, dat automatisch lijkt me een beetje eigenaardig te handelen) en doe alle aanpassingen met de knoppen op het toestel.
Mijn nieuwe automower draait nu elke dag paar uurtjes en gaat dan in zijn hok in status 'Weertimer' en gaat morgen weer verder. Kan het zijn dat hij dan vindt dat het gras kort genoeg is en er niets te maaien is naar zijn idee?
edit: Dat is dus inderdaad hoe dat werkt, Groeit het langzamer dan gaat hij minder maaien, groeit het harder dan wordt er meer gemaaid.
edit: Dat is dus inderdaad hoe dat werkt, Groeit het langzamer dan gaat hij minder maaien, groeit het harder dan wordt er meer gemaaid.
[ Voor 34% gewijzigd door ChiLLeR op 02-06-2021 14:36 ]
>> Signature?
Hoe houden jullie de regensensor actief als hij onder een Worx afdakje staat? 🥲
de Peer in "Robotmaaiers"chefspecial schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:45:
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Waarom is een afdak nodig voor een robotmaaier?chefspecial schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:45:
Zou niet weten waarom de mijne dat de afgelopen jaren nodig zou hebben?
Echt nodig is het niet, al gaat hij misschien wel ietsje langer mee als hij nooit in de regen staat en altijd in de schaduw, maar dat is maar een gok.freshprince schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:48:
[...]
Waarom is een afdak nodig voor een robotmaaier?
Zelf heb ik een afdak zodat hij uit het zicht is, ik vind het een veel te opvallend ding met lelijke kleuren. Wie weet schilder ik hem nog een keer groen.
Je kunt eens naar plasti dip kijken, is ook weer verwijderbaar https://www.plasti-dip.nl...egorie/plasti-dip-sprays/
Iemand die hier meer van weet?
Dat vroeg je 1 juni ook al. De nieuwe heeft Bluetooth en een zwevend maaidek. Het is ieder voor zich of diegene het de moeite waard vind of niet. 😉luc k schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:25:
Volgens mij gaat de accu eerder naar de maan als hij vaak volop in de zon staat. Staat tenminste in de handleiding. En denk dat hij ook langer mee gaat als hij niet constant in de regen staat.freshprince schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:48:
[...]
Waarom is een afdak nodig voor een robotmaaier?
En hij heeft een betere ipx rating (ipx 5). Je kan hem afspoelen met een tuinslang.chefspecial schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:20:
[...]
Dat vroeg je 1 juni ook al. De nieuwe heeft Bluetooth en een zwevend maaidek. Het is ieder voor zich of diegene het de moeite waard vind of niet. 😉
Ik ben op zoek naar een robotmaaier die ik via WiFi of BT kan besturen op een RPi of ESP32.
Nu kwam ik net een interessante aanbieding tegen bij LIDL:
https://www.lidl-shop.nl/...asmaaier-rx20u/p100316104
Dit lijkt verdacht veel op de Robomow rx20u, maar dan voor E399!
Ik zie op GitHub een handvol projecten om de Robomow BT API aan te spreken, maar geen van allen lijkt 'af'.
Heeft iemand de Lidl maaier al? Is het de Robomow?
En is het iemand gelukt de Lidl 'MTD' of Robomow bestuurbaar te maken via een script?
Ik zie op GitHub een handvol projecten om de Robomow BT API aan te spreken, maar geen van allen lijkt 'af'.
En is het iemand gelukt de Lidl 'MTD' of Robomow bestuurbaar te maken via een script?
Ehm er staat letterlijk Robomow op de foto en RX20U als typenummer... lijkt me duidelijk toch?EdwinZuidema schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:46:
Ik ben op zoek naar een robotmaaier die ik via WiFi of BT kan besturen op een RPi of ESP32.
Zal wel voorraad zijn die op moet want volgens mij is het model verder nauwelijks nog leverbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 03-06-2021 08:59 ]
Ik weet het maar had nog geen reactie gekregen dacht ik.chefspecial schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:20:
[...]
Dat vroeg je 1 juni ook al. De nieuwe heeft Bluetooth en een zwevend maaidek. Het is ieder voor zich of diegene het de moeite waard vind of niet. 😉
Precies over het hoofd gezien.
Heb mijn vorige robotmaaier (Gardena r80li) verkocht en op zoek naar iets anders nu.
Twijfel alleen nog tussen welk type van Worx of de robomow RK1000.
Alvast bedankt voor je reactie
[ Voor 3% gewijzigd door luc k op 03-06-2021 09:45 ]
De robomow RX20u kwam bij ibood ook voorbij, volgens mij ook voor 399,- zullen wel van oude voorraad af moeten ofzo.EdwinZuidema schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:46:
Mag ik vragen waarom je de Gardena verkocht hebt? Ik merk in dit forum dat de Gardena's niet erg populair zijn, terwijl ik toch erg tevreden ben met de mijne.luc k schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:44:
[...]
Ik weet het maar had nog geen reactie gekregen dacht ik.
Precies over het hoofd gezien.
Heb mijn vorige robotmaaier (Gardena r80li) verkocht en op zoek naar iets anders nu.
Twijfel alleen nog tussen welk type van Worx of de robomow RK1000.
Alvast bedankt voor je reactie
Zelfs nu? Heb je veel capaciteit over dan, want het gras spuit hier de grond uit.ChiLLeR schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:53:
Mijn nieuwe automower draait nu elke dag paar uurtjes en gaat dan in zijn hok in status 'Weertimer' en gaat morgen weer verder. Kan het zijn dat hij dan vindt dat het gras kort genoeg is en er niets te maaien is naar zijn idee?
edit: Dat is dus inderdaad hoe dat werkt, Groeit het langzamer dan gaat hij minder maaien, groeit het harder dan wordt er meer gemaaid. [YouTube: Husqvarna Automower® Weather Timer]
Op zich een toffe logica (rijdt dan ook geen droog gras stuk bijv.), maar hoe corrigeer je die berekening voor je sproeigewoontes? Te droog laat ik het nl. niet worden, maar uiteraard stopt het gras wel met groeien bij hitte.
Ik heb deze weg gedaan om 2 redenen.Zartos schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:51:
[...]
Mag ik vragen waarom je de Gardena verkocht hebt? Ik merk in dit forum dat de Gardena's niet erg populair zijn, terwijl ik toch erg tevreden ben met de mijne.
Hij liet veel gras aan de kanten staan en ook omdat hij niet in te stellen was met een app.
Dus als het bv. ging regenen dan moest ik deze altijd manueel naar huis laten rijden en terug aanzetten als het gedaan was met regenen.
Ik weet dat hij tegen regen kan, maar probeer dit toch zoveel als mogelijk te vermijden.
Voor het sproeien maakt het niets uit, als het gras weer harder gaat groeien dan zal de maaier dit weer oppikken en meer gaan maaien denk ik. Ik laat het ook niet te droog worden, zie ook andere topic mbt sproeiers ChiLLeR in "Beregeningsinstallatie tuin"Gwaihir schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:52:
[...]
Zelfs nu? Heb je veel capaciteit over dan, want het gras spuit hier de grond uit.
Op zich een toffe logica (rijdt dan ook geen droog gras stuk bijv.), maar hoe corrigeer je die berekening voor je sproeigewoontes? Te droog laat ik het nl. niet worden, maar uiteraard stopt het gras wel met groeien bij hitte.
>> Signature?
@ChiLLeR Die snap ik nog niet.. zeg je nu dat die "is niet nodig"-pauzes gebaseerd zijn op het groeien van specifiek jouw gras? Meet hij in hoeverre hij snijdt? Zou wel cool zijn, maar is dan volkomen nieuws voor mij..
Omdat het "weertimer" heet, neem ik aan dat het op een weersregistratie gebaseerd is, ongetwijfeld zo ongeveer voor jouw geolocatie, maar je sproeier wordt daarbij door de KNMI's van de wereld niet meegenomen (of ook maar opgemerkt). Minder groeien bij droogte klopt dan niet, terwijl het filmpje daar juist over spreekt..
Omdat het "weertimer" heet, neem ik aan dat het op een weersregistratie gebaseerd is, ongetwijfeld zo ongeveer voor jouw geolocatie, maar je sproeier wordt daarbij door de KNMI's van de wereld niet meegenomen (of ook maar opgemerkt). Minder groeien bij droogte klopt dan niet, terwijl het filmpje daar juist over spreekt..
Hij meet de weerstand van het maaien, in andere woorden hoeveel moeite kost het hem om door het gras heen te komen. Op basis daarvan bepaald hij of er veel of weinig gras staat. Dus ja, het is specifiek voor jouw gras. Hij kijkt niet naar weersvoorspelling oid.Gwaihir schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:21:
@ChiLLeR Die snap ik nog niet.. zeg je nu dat die "is niet nodig"-pauzes gebaseerd zijn op het groeien van specifiek jouw gras? Meet hij in hoeverre hij snijdt? Zou wel cool zijn, maar is dan volkomen nieuws voor mij..
[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 03-06-2021 10:25 ]
>> Signature?
Weet iemand wat de accu beveiligingsmodus betekend van de worx robot maaiers? Het schijnt dat de maaier in een speciale beveiliging gaat als het te warm word. Kan het zijn dat hij de batterij percentage iets laat zakken? Het valt mij op dat hij terwijl hij al 48 uur aan de lader staat, hij soms pendelt tussen 97% en 100%.
Heb de Worx M700 2.0 vorige week besteld via robotcenter. staat ergens op een papier dat zij meegeven dat je dit best niet doet want dat hun garantie (5jaar ipv de 2+1 van worx) verloren gaat... Stond jammer genoeg niet op hun site.Pepernootje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:44:
[...]
En hij heeft een betere ipx rating (ipx 5). Je kan hem afspoelen met een tuinslang.
Haha, klopt, ik had nog niet zo goed naar de foto's gekeken. In de tekst noemen ze het een "MTD (r)" :-)Phusebox schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:58:
[...]
Ehm er staat letterlijk Robomow op de foto en RX20U als typenummer... lijkt me duidelijk toch?
Zal wel voorraad zijn die op moet want volgens mij is het model verder nauwelijks nog leverbaar.
Terugkomende op mijn tweede vraag: Is het iemand gelukt de Robomow bestuurbaar te maken via een script? Ik zie veel mensen die scripts op GitHub hebben staan, maar weinig succesverhalen dat het echt werkt...
Vandaar:EdwinZuidema schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:26:
[...]
Haha, klopt, ik had nog niet zo goed naar de foto's gekeken. In de tekst noemen ze het een "MTD (r)" :-)
Terugkomende op mijn tweede vraag: Is het iemand gelukt de Robomow bestuurbaar te maken via een script? Ik zie veel mensen die scripts op GitHub hebben staan, maar weinig succesverhalen dat het echt werkt...
Mbt scripts, ik heb wel gemerkt dat je met de robotmaaiers niet veel wil scripten. Stel een schema in en hij gaat zelf aan de gang, ze zijn ook gemaakt om op die manier te werken. Maar ik heb geen idee van de werking van deze Robomow dus wie weet voegt het wel iets toe.Welkom op de website van MTD Products Benelux BV. Wij zijn sinds 2013 het verkoopkantoor van MTD Products AG in Nederland en sinds 2018 in de Benelux. In deze rol distribueren en leveren wij de consumenten A-merken WOLF-Garten en Robomow,
>> Signature?
Is dat dan via Duitsland?Revo_Fx schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:46:
[...]
Heb de Worx M700 2.0 vorige week besteld via robotcenter. staat ergens op een papier dat zij meegeven dat je dit best niet doet want dat hun garantie (5jaar ipv de 2+1 van worx) verloren gaat... Stond jammer genoeg niet op hun site.
Lijkt me toch wel heel vreemd.Revo_Fx schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:46:
[...]
Heb de Worx M700 2.0 vorige week besteld via robotcenter. staat ergens op een papier dat zij meegeven dat je dit best niet doet want dat hun garantie (5jaar ipv de 2+1 van worx) verloren gaat... Stond jammer genoeg niet op hun site.
Eén van de nieuwe troeven van het nieuwe model is dat hij een IPX rating heeft en kan afgespoeld worden...
[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 04-06-2021 20:27 . Reden: Typo ]
Oh?ChiLLeR schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:52:
Mbt scripts, ik heb wel gemerkt dat je met de robotmaaiers niet veel wil scripten. Stel een schema in en hij gaat zelf aan de gang, ze zijn ook gemaakt om op die manier te werken.
Ik zie 'n conflict met de beregening => script.
Misschien daarom en omdat 't met de egeltjes nog niet lekker opgelost is toch meer overdag maaien. Maar dan alleen indien 't huis in "Afwezig" staat => script.
(En ja, alles wat zogenaamd "slim" is, is doet vandaag de dag vooral in z'n eigen geïsoleerde eentje iets

Inderdaad, er is weinig 'smart' aan de apparatuur vandaag de dag. Het is nog altijd aan de gebruiker om het echt smart te maken en de boel te integreren tot 1 geheel.Gwaihir schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:40:
[...]
Oh?
Misschien daarom en omdat 't met de egeltjes nog niet lekker opgelost is toch meer overdag maaien. Maar dan alleen indien 't huis in "Afwezig" staat => script.
(En ja, alles wat zogenaamd "slim" is, is doet vandaag de dag vooral in z'n eigen geïsoleerde eentje iets. Hopelijk gaat dat snel ten onder in de wirwar van apps, zoals in de jaren 80 de videorecorder in de wirwar van knoppen erop..)
Een stofzuiger of grasmaaier via google home of een aparte app aansturen is niet smart, dat is gewoon een alternatieve afstandsbediening
Ja inderdaad, als je dat wilt dan kan je dat alleen afhandelen met scripten. Beregening conflict scripten is alleen nuttig imo als je telkens je schema aanpast of handmatig beregent. Zeker dat laatste is het een handige toevoeging dan hoef je niet aparte de maaier te stoppen.Gwaihir schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:40:
[...]
Oh?
(En ja, alles wat zogenaamd "slim" is, is doet vandaag de dag vooral in z'n eigen geïsoleerde eentje iets. Hopelijk gaat dat snel ten onder in de wirwar van apps, zoals in de jaren 80 de videorecorder in de wirwar van knoppen erop..)
Er zijn wel diverse tools die proberen de wirwar op te lossen, zoals Homey, OpenHAB, Home Assistent etc. maar die vereisen allemaal echt nog veel IT kennis om het werkend te krijgen. IFTTT is de nog de meest eenvoudige om dingen voor elkaar te krijgen.
>> Signature?
Ik heb nu sinds een weekje of 2 de robotmaaier draaien. Het gaat wel beduidend slechter met het gras tov de handmaaier. Met de benzinemaaier maai ik op ongeveer 6cm, 1x per week.
De robotmaaier heeft nu 2/3e van het veld (had niet genoeg draad). Het verschil is echt heel goed zichtbaar. De robotmaaier stond op 50mm, nu op 60, maar het gras is veel minder groen en stuk gevoeliger geweest voor de paar hete dagen.
Het zou kunnen dat de maaier te vaak heeft gelopen, maar echt te kort is 't naar mijn idee ook niet geweest. Het blijft alleen constant korter en het langere gras geeft toch wat meer marge op droge zandgrond. Hoe is jullie ervaring hierin?
De robotmaaier heeft nu 2/3e van het veld (had niet genoeg draad). Het verschil is echt heel goed zichtbaar. De robotmaaier stond op 50mm, nu op 60, maar het gras is veel minder groen en stuk gevoeliger geweest voor de paar hete dagen.
Het zou kunnen dat de maaier te vaak heeft gelopen, maar echt te kort is 't naar mijn idee ook niet geweest. Het blijft alleen constant korter en het langere gras geeft toch wat meer marge op droge zandgrond. Hoe is jullie ervaring hierin?
Ja, dat schema is weersafhankelijk (met gestaag meer automagie en minder inventie van mijn kant).ChiLLeR schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:16:
[...]
Ja inderdaad, als je dat wilt dan kan je dat alleen afhandelen met scripten. Beregening conflict scripten is alleen nuttig imo als je telkens je schema aanpast of handmatig beregent. Zeker dat laatste is het een handige toevoeging dan hoef je niet aparte de maaier te stoppen.
Yep. Loxone in mijn geval. En dat van die IT kennis vind ik op zich nog wel gaan.Er zijn wel diverse tools die proberen de wirwar op te lossen, zoals Homey, OpenHAB, Home Assistent etc. maar die vereisen allemaal echt nog veel IT kennis om het werkend te krijgen.
Probleem is dat de fabrikanten zo weinig (goede) APIs aanbieden. Zie zien allemaal $$ tekens en beginnen een cloud dienst
Geen fan; mijn huis zou niet via de cloud, veelal ook nog met aanvullende abonnementen, met mijn huis moeten hoeven praten.IFTTT is de nog de meest eenvoudige om dingen voor elkaar te krijgen.
@I-King Ik ken 4 cm als normale hoogte voor een (speel)gazon (en iets korter voor superstrak siergazon). Heb zelfs een handmaaier die niet hoger kan. Het ligt wel aan de grassoort wat deze fijn vindt. Maar in eerste instantie denk ik dat je gras wellicht even bij moet komen van de wisseling in regime. Ik meen dat je er eigenlijk maar 1/3 ineens af mag halen. Grondiger krijgt 't een tik.
Ik heb hem ook op 4cm staan. Of is het dan beter met droge periode iets hoger te zetten? Hoe vaak die loopt zou volgens mij niet uit mogen maken?
Voor de goede orde, voorlopig is de grond nog niet droog hoor. Het heeft wekenlang geregend.
Ik heb het op 5cm ingesteld, de warmte van afgelopen dagen kan best wel invloed hebben icm een ander maairegime denk ik. De installateur gaf bij mij wel als tip om in ieder geval 1 dag in de week niet te maaien om zo het gazon ook rust te geven maar ik denk dat daar ook diverse andere meningen over zullen zijn. Bij mij staat hij in ieder geval op zondag uit.
[ Voor 19% gewijzigd door ChiLLeR op 04-06-2021 16:56 ]
>> Signature?
Bij mij op de kempische zandgrond beginnen er toch al weer droge plekken in de gazon te komende Peer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:42:
Voor de goede orde, voorlopig is de grond nog niet droog hoor. Het heeft wekenlang geregend.
Nog niet ros, maar je ziet al wel dat de sprieten plaatselijk dunner beginnen te worden.
[ Voor 12% gewijzigd door donderz op 04-06-2021 17:04 ]
Helemaal mee eens!Gwaihir schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:11:
Probleem is dat de fabrikanten zo weinig (goede) APIs aanbieden. Zie zien allemaal $$ tekens en beginnen een cloud dienst. Het daaromheen prutsen is wat de IT kennis vereist.
[...]
Geen fan; mijn huis zou niet via de cloud, veelal ook nog met aanvullende abonnementen, met mijn huis moeten hoeven praten.
En als ik zou moeten kiezen tussen de Robomow/MDT RX20U en de Worx S300, welke is (het beste) te scripten via een ESP of RPi (en zonder cloud inderdaad)?
Het komt in de Kempen nu met bakken uit de hemel dus opgelost :-)donderz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:03:
[...]
Bij mij op de kempische zandgrond beginnen er toch al weer droge plekken in de gazon te komen
Nog niet ros, maar je ziet al wel dat de sprieten plaatselijk dunner beginnen te worden.
Ik woon op een zandheuvel, water verdwijnt hier snel. Het is dus ook gauw droog. Vandaar dat het ook zo snel opvalt.
Hij draait ook op automatisch schema, dus heb geen idee of hij teveel loopt.
Hij draait ook op automatisch schema, dus heb geen idee of hij teveel loopt.
Hoe is jullie ervaring met grashoogte en teken? Ik woon aan het bos en heb deze week al 2x een teek uit m'n voet moeten verwijderen
Ik ben van plan het gras goed kort te houden met een m700... maar twijfel nog over het aantal cm. Zit te denken aan een cm of 5 max. Teken hebben een luchtvochtigheid van 80% nodig, dus hoe hoger het gras hoe minder droog.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Zo, alle draden liggen hier onder de klinkers. Wat mij nu opvalt is dat de Worx robotmaaier van links naar rechts schudt als hij over die draden loopt richting een andere zone. Liggen ze dan te dicht bij elkaar?
Ik vermoed ter voorkoming van tramrails, spoorvorming die op kan treden bij steeds exact hetzelfde spoor volgen.chefspecial schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:14:
Zo, alle draden liggen hier onder de klinkers. Wat mij nu opvalt is dat de Worx robotmaaier van links naar rechts schudt als hij over die draden loopt richting een andere zone. Liggen ze dan te dicht bij elkaar?
Ik denk zelf dat ze dan redelijk diep liggen. Deed hij vroeger ook bij 1 oversteek die ik had.chefspecial schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:14:
Ik gok dat hij sterker signaal zoekt, merkt dat het alsnog minder wordt, bijstuurt en dat blijft doen.
Maaier is er al mee gestopt binnen 1 week, na wat zoekwerk lijkt ik niet de enige te zijn met dit probleem bij de nieuwe 405x en 415x serie. Echt balen. Maandag contact opnemen met de dealer. /f/image/H5RITLYkASrsJrcbNv4g24Ng.png?f=fotoalbum_large)
Blijkbaar bekend probleem sinds afgelopen week, https://www.roboter-forum...-antrieb-rechts/&pageNo=2
/f/image/H5RITLYkASrsJrcbNv4g24Ng.png?f=fotoalbum_large)
Blijkbaar bekend probleem sinds afgelopen week, https://www.roboter-forum...-antrieb-rechts/&pageNo=2
following models with serial numbers from to as indicated are affected. However, not the entire batch here either. We dealers can use the serial number to quickly check whether a certain device is affected or not.
305
310
315
315X
405X
415X
435X
535
Serial number range
210700001-211999999
[ Voor 35% gewijzigd door ChiLLeR op 05-06-2021 12:59 ]
>> Signature?
Beste mensen, ik zit te twijfelen tussen een Gardena Smart City Sileno 500 of een Worx Landroid M WR141E.
Ik zelf vind de Landroid er cool uitzien en is 'maar' € 634,95 op amazon maar las een paar negatieve recenties.
Heeft iemand tips of ervaringen?
Edit:
Heb een voortuin en achtertuin dus 2 zones en in de achtertuin zijn stenen borders, groene borders en staat een zwembad en een trampoline midden in de tuin.
Voorhuis ligt geen drainage en is het wel eens wat natter. Ik heb ergens gelezen dat de Worx zich wel eens wil ingraven? Achterhuis loopt de tuin een meter af naar beneden.
Ik zelf vind de Landroid er cool uitzien en is 'maar' € 634,95 op amazon maar las een paar negatieve recenties.
Heeft iemand tips of ervaringen?
Edit:
Heb een voortuin en achtertuin dus 2 zones en in de achtertuin zijn stenen borders, groene borders en staat een zwembad en een trampoline midden in de tuin.
Voorhuis ligt geen drainage en is het wel eens wat natter. Ik heb ergens gelezen dat de Worx zich wel eens wil ingraven? Achterhuis loopt de tuin een meter af naar beneden.
[ Voor 41% gewijzigd door Johann0r op 05-06-2021 16:44 ]
Iemand heel toevallig ervaring met betrekking tot de snellere/sterkere oplader van de worx m1000, is dit los te krijgen? Opladen van de 4ah accu duurt nu eigenlijk net even te lang bij de m700...
Of is dit compleet anders en niet zo te veranderen... Scheelt dan toch een zo'n uur geloof ik.
Of is dit compleet anders en niet zo te veranderen... Scheelt dan toch een zo'n uur geloof ik.
Ik heb er laatst 1 besteld, laad 2x zo snel ongeveer.chefspecial schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:41:
Iemand heel toevallig ervaring met betrekking tot de snellere/sterkere oplader van de worx m1000, is dit los te krijgen? Opladen van de 4ah accu duurt nu eigenlijk net even te lang bij de m700...
Typenummer is WA3751. Heb hem voor iets van 60 euro weten te bestellen, maar denk dat het een prijs fout is geweest. Normaal kost hij rond de 120 euro.
[ Voor 14% gewijzigd door DanTm op 05-06-2021 18:12 ]
Is dat het enige wat nodig is? En hoe snel laad ie dan van 0 naar 100?
Ergens nog een mogelijkheid in de app om de zone in te stellen waar hij moet gaan maaien op dat moment? Hij is al 2x van zone 3 naar 2 gereden waardoor 3 amper word gemaaid en 2 al 3x. Of is dit ook niet manueel in te stellen....
Ergens nog een mogelijkheid in de app om de zone in te stellen waar hij moet gaan maaien op dat moment? Hij is al 2x van zone 3 naar 2 gereden waardoor 3 amper word gemaaid en 2 al 3x. Of is dit ook niet manueel in te stellen....
[ Voor 62% gewijzigd door chefspecial op 05-06-2021 19:32 ]
Dat ligt aan je batterij, ik heb een 5ah in mijn M500, maar relatief dus ongeveer 2x zo snel.chefspecial schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:17:
Is dat het enige wat nodig is? En hoe snel laad ie dan van 0 naar 100?
Soms ontsnapt hij wel eens uit een zone, hoe breder de doorgang hoe makkelijker. Op de lange duur maakt het niet zo veel uit.
En nee, je kunt geen zone kiezen, alleen de procentuele verdeling.
Bij mij hetzelfde Home / Start doet niks?Phusebox schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:23:
...
Na vastlopen drie keer op strart achter elkaar duwen komt in een menu, vervolgens met draaiknop kan je naar Start (optie op scherm) navigeren en eenmaal op de draaiknop klikken activeert de maaier weer.
Iemand toevallig ervaring met een mount voor een camera op de worx? Aangezien ik een vrij complexe en grote tuin heb wil ik een eufy battery camera erop zetten om te kijken waar hij ergens is zodat ik kan checken of wel alle zones aan de beurt komen.
Alleen een mount met een zuignap flikkert er snel weer af...
Kun je nergens een tie-wrap bevestigen?chefspecial schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:01:
Iemand toevallig ervaring met een mount voor een camera op de worx? Aangezien ik een vrij complexe en grote tuin heb wil ik een eufy battery camera erop zetten om te kijken waar hij ergens is zodat ik kan checken of wel alle zones aan de beurt komen.
anders gewoon iets (laten) 3d printen.
Ik overweeg een Landroid M700Plus aan te schaffen en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips. De te maaien oppervlakte is ongeveer 540m2. We hebben natuurlijk een paar obstakels, een aantal bomen, palen van een speelhuisje/schommel, en een overgang over een tuinpad. Volgens de recensies is dit geen probleem maar is het dan nog verstandig om Anti Collision systeem aan te schaffen? Ik lees hier verschillende ervaringen over.
Moet ik het tuinpad nog apart afschermen of zouden jullie het gewoon "mee laten maaien", het worden anders wel ingewikkelde zones. Verder heb ik nog een aparte zone met een smalle doorgang, moet ik deze vergroten of is 40 cm gazon genoeg?
Moet ik het tuinpad nog apart afschermen of zouden jullie het gewoon "mee laten maaien", het worden anders wel ingewikkelde zones. Verder heb ik nog een aparte zone met een smalle doorgang, moet ik deze vergroten of is 40 cm gazon genoeg?
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb het tuinpad gebruikt om van zone naar zone te gaan. Werkt perfect en het maaidek gaat dan uit omdat hij de zone zoekt. Acs systeem is wel aan te raden, werkt hier prima maar wel pas vanaf obstakels van 20cm of hoger..leon1e schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:31:
Ik overweeg een Landroid M700Plus aan te schaffen en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips. De te maaien oppervlakte is ongeveer 540m2. We hebben natuurlijk een paar obstakels, een aantal bomen, palen van een speelhuisje/schommel, en een overgang over een tuinpad. Volgens de recensies is dit geen probleem maar is het dan nog verstandig om Anti Collision systeem aan te schaffen? Ik lees hier verschillende ervaringen over.
Heb de m700 (niet plus) net een dikke week in gebruik en ben er tevreden. De app is ook extreem handig.
[ Voor 5% gewijzigd door chefspecial op 06-06-2021 23:20 ]
Even hele andere vraag. Hoe stil is een M500 plus wanneer je hem bv met een Gardena R50l vergelijkt? Op basis van getallen zou dat vrijwel gelijk moeten zijn 59 om 60 dBA maar is dat ook zo?
Is er iemand in de omgeving van Groningen die een M500 plus heeft draaien?
Is er iemand in de omgeving van Groningen die een M500 plus heeft draaien?
Mijn advies is om het zo eenvoudig mogelijk te proberen te houden. Probeer niet om het te over engineeren en om elk sprietje gemaaid te krijgen, maar koop een goedkope accu trimmer en accepteer dat je hooguit 1x in de week even wat stukjes met de hand doet. De tijdswinst is dan in verhouding tot handmatig maaien al gigantisch, terwijl te complexe installaties alleen maar voor problemen zorgen.leon1e schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:31:
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Ik heb hem gekocht met ACS. Gisteren eerste uren gereden dus kan nog niet veel zeggen. Naar mijn mening is de ACS weggesmeten geld omdat hij enkel de echt hoge obstakels detecteerd (boder van 10cm detecteerd hij niet en botst er gewoon tegen, dus kan ik mijn kabel hersteken)leon1e schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:31:
Binnen een week meer ervaringen...
Ik zou het tuinpad gewoon mee laten maaien.leon1e schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:31:
Die smalle doorgang lijkt mij ook niet zo'n probleem (juding from the picture), maar mogelijk dat je hem iets verder over de stenen moet laten rijden. Als er maar 10cm tussen de draden overblijft.
Ik heb zelf ook ACS op 1 maaier, maar het verschil is niet heel groot. Zonder ACS botst hij wat vaker ergens tegen aan. De andere maaier doet 1500M2 zonder veel obstakels, die laat ik lekker botsen.
Verder ff kijken dat hij zich niet kan vastrijden tussen de palen van je speeltoestellen.
Die van mij rijd soms onder de plastic glijbaan door waarna de glijbaan net over de 'UIT' knop gaat
[ Voor 7% gewijzigd door DanTm op 07-06-2021 11:34 ]
Je bent niet de enige met die probleem blijkbaarDanTm schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:32:
[...]
Ik zou het tuinpad gewoon mee laten maaien.
Die smalle doorgang lijkt mij ook niet zo'n probleem (juding from the picture), maar mogelijk dat je hem iets verder over de stenen moet laten rijden. Als er maar 10cm tussen de draden overblijft.
Ik heb zelf ook ACS op 1 maaier, maar het verschil is niet heel groot. Zonder ACS botst hij wat vaker ergens tegen aan. De andere maaier doet 1500M2 zonder veel obstakels, die laat ik lekker botsen.
Verder ff kijken dat hij zich niet kan vastrijden tussen de palen van je speeltoestellen.
Die van mij rijd soms onder de plastic glijbaan door waarna de glijbaan net over de 'UIT' knop gaat
https://www.reddit.com/r/...stopped_while_nobody_was/
Haha, ja is me nu al een keer of 3 gebeurd. Opzich wel vreemd, je zou verwachten dat de ACS juist zo'n groot ding wel zou zienFire69 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:31:
[...]
Je bent niet de enige met die probleem blijkbaar
https://www.reddit.com/r/...stopped_while_nobody_was/
Nog steeds heel tevreden over de Worx M700. Wel heb ik zeker verbeterpunten die volgens mij vrij eenvoudig zijn uit te voeren en dan met name in de app.
Ik ben er nog achter gekomen dat de push messages via de Android app wél aangeven welke zone hij gaat maaien. Zo kun je toch nog een beetje in de gaten houden of hij alles echt netjes mee pakt.
Wat ik wel jammer vind is dat je niet echt schema mogelijkheden kunt creëren met de multi zone optie. Wat bedoel ik hiermee? Dat je in kan stellen: maandag 1 uurtje zone 4 maaien, dan terug naar home. Hij pakt nu willekeurig de zones - op basis van 10 volle maaibeurten - en maait door tot de accu leeg is. Bij mij zelf heb ik al gemerkt dat 10 volle maaibeurten iets te veel is in de week. Theoretisch zouden dan bepaalde zones kunnen worden "vergeten" als je hem op 6 a 7 volle beurten per week doet. Ik zou eerder zoiets willen zien dat je maandag 2 zones kunt laten maaien met een bepaald tijdsbestek. En dan andere dagen weer andere zones die je in ieder geval in kunt stellen.
Merk nu dat hij bij kleinere zones (40m2 bv) na 30-40 minuten wel klaar is en dan maait hij gewoon dik 2 uur door. Niet nodig.
Je kunt wel een uurtje instellen in de app natuurlijk maar niet de zone waardoor die optie eigenlijk nutteloos is.
Verder heel tevreden nog. Met complexe tuinen met veel bochten en hoeken heeft hij meer moeite en dan heb je toch wel 2 volle accu ladingen nodig om het enigszins egaal te krijgen zonder dat her en der hoge pollen staan.
De ACS vind ik tegenvallen. Heb 5 a 6 popup sproeiers die zo'n 10cm uit de grond komen (bij inactief) en had gehoopt dat hij daar mooi omheen zou slalommen maar helaas. Ook de tennisballen van de honden dendert ie gewoon overheen
Ik ben er nog achter gekomen dat de push messages via de Android app wél aangeven welke zone hij gaat maaien. Zo kun je toch nog een beetje in de gaten houden of hij alles echt netjes mee pakt.
Wat ik wel jammer vind is dat je niet echt schema mogelijkheden kunt creëren met de multi zone optie. Wat bedoel ik hiermee? Dat je in kan stellen: maandag 1 uurtje zone 4 maaien, dan terug naar home. Hij pakt nu willekeurig de zones - op basis van 10 volle maaibeurten - en maait door tot de accu leeg is. Bij mij zelf heb ik al gemerkt dat 10 volle maaibeurten iets te veel is in de week. Theoretisch zouden dan bepaalde zones kunnen worden "vergeten" als je hem op 6 a 7 volle beurten per week doet. Ik zou eerder zoiets willen zien dat je maandag 2 zones kunt laten maaien met een bepaald tijdsbestek. En dan andere dagen weer andere zones die je in ieder geval in kunt stellen.
Merk nu dat hij bij kleinere zones (40m2 bv) na 30-40 minuten wel klaar is en dan maait hij gewoon dik 2 uur door. Niet nodig.
Je kunt wel een uurtje instellen in de app natuurlijk maar niet de zone waardoor die optie eigenlijk nutteloos is.
Verder heel tevreden nog. Met complexe tuinen met veel bochten en hoeken heeft hij meer moeite en dan heb je toch wel 2 volle accu ladingen nodig om het enigszins egaal te krijgen zonder dat her en der hoge pollen staan.
De ACS vind ik tegenvallen. Heb 5 a 6 popup sproeiers die zo'n 10cm uit de grond komen (bij inactief) en had gehoopt dat hij daar mooi omheen zou slalommen maar helaas. Ook de tennisballen van de honden dendert ie gewoon overheen
[ Voor 13% gewijzigd door chefspecial op 08-06-2021 10:05 ]
Misschien sproeiers beter via off limit module?
Nja, zou kunnen maar eigenlijk hoort zo'n acs module dit gewoon te kunnen zien .. heb er nu een begrenzingadraad omheen gelegd. Niet ideaal maar ja.edwin2021 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:32:
Misschien sproeiers beter via off limit module?