This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik weet niet welk merk robot je hebt, maar ik heb een robomow en heb ook een trampoline, en heb ook hetzelfde "probleem" als jij hebt.RSP schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:35:
Weer 'n vraagje; ik heb een trampoline in m'n tuin, en ik heb de grensdraad volgens de instructies hier netjes omheen aangebracht. De Landroid komt ook niet tegen de trampoline aan, dus dit gaat goed, maar in het "Randroutine" programma slaat hij de randen van de trampoline over.
Ik heb 'm al eens tegen de trampoline aangezet, maar hij vertikt 't dan om z'n randprogramma te starten.
Suggesties over hoe ik 'm toch de randjes van de trampoline kan laten maaien?
[Afbeelding]
Zoals je het nu hebt aangesloten is de trampoline een eiland, en geen rand, bij mij maait de robot hier dus ook niet omheen.
Ik moet toch eens per week met de drukmaaier de slootkant andere kant heg doen, grasstrook aan de andere kant van de sloot, en dan fiets ik meteen rondje om de trampoline.
Daarna ff met de strimmer er langs, en het is weer glad.
Dit inderdaad, je krijgt het toch niet strak tegen de trampoline aan (ik heb helemaal geen draad om mijn trampoline, maar die zit nagenoeg in de grond dus botst hij er tegen aan). Dus moet je er toch wel met de grastrimmer langs.Grolsch schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:44:
[...]
Ik weet niet welk merk robot je hebt, maar ik heb een robomow en heb ook een trampoline, en heb ook hetzelfde "probleem" als jij hebt.
Zoals je het nu hebt aangesloten is de trampoline een eiland, en geen rand, bij mij maait de robot hier dus ook niet omheen.
Ik moet toch eens per week met de drukmaaier de slootkant andere kant heg doen, grasstrook aan de andere kant van de sloot, en dan fiets ik meteen rondje om de trampoline.
Daarna ff met de strimmer er langs, en het is weer glad.
Ja dat hoopte ik dus niet te doen. Blijkbaar is hij niet slim genoeg om te weten dat er ook een eiland is waarvan hij de kantjes moet maaien. Tot zover dus de "AI-enhanced Cloud-computing"Señor Sjon schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:41:
Je zou de draden om naar de trampoline te gaan verder uit elkaar moeten zetten, maar dan is het geen eiland meer, maar een doodlopend stuk. Met een beetje passen en meten zou hij met de randroutine het tussenliggende stukje mee moeten kunnen nemen.

Deze had ik ook bedacht. Dan krijg je het iig iets strakker, maar nog steeds niet gewoon wat het programma suggereert dat hij moet doen. Goed, misschien verwacht ik er ook wel teveel van.DanTm schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:03:
[...]
Dit inderdaad, je krijgt het toch niet strak tegen de trampoline aan (ik heb helemaal geen draad om mijn trampoline, maar die zit nagenoeg in de grond dus botst hij er tegen aan). Dus moet je er toch wel met de grastrimmer langs.
[ Voor 116% gewijzigd door RSP op 22-07-2021 14:47 ]
Erm, twee draden vlak naast elkaar is juist voor de robot een signaal dat hij die over mag steken.RSP schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:15:
Oh sorry, ik heb een Worx Landroid M500 :-)
[...]
Ja dat hoopte ik dus niet te doen. Blijkbaar is hij niet slim genoeg om te weten dat er ook een eiland is waarvan hij de kantjes moet maaien. Tot zover dus de "AI-enhanced Cloud-computing"
[...]
Deze had ik ook bedacht. Dan krijg je het iig iets strakker, maar nog steeds niet gewoon wat het programma suggereert dat hij moet doen. Goed, misschien verwacht ik er ook wel teveel van.
Ja klopt. Misschien zeg ik 't verkeerd. Je hebt dus eigenlijk 2 "lussen" die hij zou moeten maaien met het kantjes-programma, maar hij maait alleen de "butenste" lus, omdat het de dubbele draad nooit volgt naar de "binnenste" lus.Señor Sjon schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:58:
[...]
Erm, twee draden vlak naast elkaar is juist voor de robot een signaal dat hij die over mag steken.
Dus zonder dat ik kabels moet gaan leggen in de tuin ?
Of raden jullie dit gewoon af 😅
Heb ik ook naar gezocht, maar het lijkt erop dat die grensdraad de golden standard is voor deze dingen. Ik moet zeggen dat het aanleggen ervan echt een koud kunstje is. Een doorsnee tuin heb je echt in een uurtje (max 2) gedaan, ook als het je eerste keer is.TomGear schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 07:02:
Bestaat er toevallig een robot maaier die werkt net zoals de roborock stofzuiger ?
Heb dat ook gehad met een landroid zo uit de doos. Ik kreeg het bij de tweede keer proberen met een mobiel apparaat als hotspot voor elkaar. Sindsdien geen enkel probleem met wifi.berkely schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:22:
Ik heb problemen met mijn Worx Landroid M700 (WR142E model 2021) te verbinden met de app op mijn smartphone.
Alles lijkt te lukken aan de Landroid zijde en er verschijnt een melding "Koppeling gelukt" op het LCD van de robot.
Echter op de app komt telkens "Connection error"
[Afbeelding]
Ik heb dit geprobeerd op 2 verschillende GSM's met hetzelfde resultaat. Ergens lukt het half want ik zie in mijn Pi-hole log dat de robot verbinding maakt en ik krijg blijkbaar push berichten op mijn mobiel maar als ik de app open wordt mij direct gevraagd de QR code te scannen..
Iemand een idee of tip?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ja, alleen voor een prijs waarbij je jaarlijks een nieuwe grensdraad kan laten leggen.TomGear schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 07:02:
Bestaat er toevallig een robot maaier die werkt net zoals de roborock stofzuiger ?
Goed, te vroeg gejuicht. Na wat gepruts met stekkers erin/eruit woensdagavond ging het ongeveer 20 uur goed. Nu heb ik niet meer dat ie de draad kwijt is, maar gaat laden op ambtelijke snelheid. Hij is met 13 uur 'laden' 50% bijgevuld. Dat kan helemaal niet. Ik denk dus 99% zeker een rotte PSU te hebben. Alleen nu nog snel zo'n ding opgestuurd krijgen.
https://www.meanwell-web....ower-mode-xlg--100--24--a zie ik op roboter-forum als meest gebruikte alternatief langskomen. Blijkbaar gaan PSU's er nogal eens aan. Instelbaar qua amperage om zo de accu te ontzien. Er is ook een 75-24 versie, die zou ook moeten volstaan, aangezien de S105 met max 1,5A laadt normaal gesproken.
Maar goed, ik zit nog binnen de garantie.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 23-07-2021 09:04 ]
Ik zal in zone 2 dus een aparte grensdraad moeten leggen, maar ik lees nu dat daar ook een basisstation moet komen om de grensdraad van stroom te voorzien. Dat is nogal een prijzige aangelegenheid. Is het ook mogelijk om gewoon een bepaalde spanning op de grensdraad te zetten zodat hij niet gaat dwalen?
Het is geen probleem dat hij dan niet terug kan keren naar een basisstation om op te laden. ik pak hem dan zelf wel op als ik vind dat ie klaar is. Het gaat er puur om hem binnen die tweede zone te houden zonder dat het bloemperk wordt gemolesteerd.
Wat zal dan de specificatie van de stroombron moeten zijn? Iemand een idee?
Dat is hem. Beste afregelen op een acceptabel amperage (meen max 3,3) zodat je accu enigzins ontziet.Señor Sjon schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:04:
[...]
Ja, alleen voor een prijs waarbij je jaarlijks een nieuwe grensdraad kan laten leggen.
Goed, te vroeg gejuicht. Na wat gepruts met stekkers erin/eruit woensdagavond ging het ongeveer 20 uur goed. Nu heb ik niet meer dat ie de draad kwijt is, maar gaat laden op ambtelijke snelheid. Hij is met 13 uur 'laden' 50% bijgevuld. Dat kan helemaal niet. Ik denk dus 99% zeker een rotte PSU te hebben. Alleen nu nog snel zo'n ding opgestuurd krijgen.
https://www.meanwell-web....ower-mode-xlg--100--24--a zie ik op roboter-forum als meest gebruikte alternatief langskomen. Blijkbaar gaan PSU's er nogal eens aan. Instelbaar qua amperage om zo de accu te ontzien. Er is ook een 75-24 versie, die zou ook moeten volstaan, aangezien de S105 met max 1,5A laadt normaal gesproken.
Maar goed, ik zit nog binnen de garantie.
Werkt met pulserend signaal. Volgens mij heb ik op roboter-forum.de een bouwproject (kant en klaar kastje) gezien om een 2e signaal kabel te creëren zodat de maaier denkt dat hij in een normale lus staat en begint te maaien. Daar even zoek of toch een compleet laadstationBB-One schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:06:
ik heb sinds deze week een Worx 700 aan het werk. Ik wil deze ook graag in een aparte zone aan het werk zetten. Deze is niet te verbinden met de huidige zone.
Ik zal in zone 2 dus een aparte grensdraad moeten leggen, maar ik lees nu dat daar ook een basisstation moet komen om de grensdraad van stroom te voorzien. Dat is nogal een prijzige aangelegenheid. Is het ook mogelijk om gewoon een bepaalde spanning op de grensdraad te zetten zodat hij niet gaat dwalen?
Het is geen probleem dat hij dan niet terug kan keren naar een basisstation om op te laden. ik pak hem dan zelf wel op als ik vind dat ie klaar is. Het gaat er puur om hem binnen die tweede zone te houden zonder dat het bloemperk wordt gemolesteerd.
Wat zal dan de specificatie van de stroombron moeten zijn? Iemand een idee?
Ik zag je reactie daar.edwin2021 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:42:
[...]
Dat is hem. Beste afregelen op een acceptabel amperage (meen max 3,3) zodat je accu enigzins ontziet.
https://www.reichelt.nl/n...-xlg-75-24-a-p265061.html is de 75W versie met een lager amperage. Je hebt volgens mij maar 1,5A nodig, net als de oorspronkelijke lader. Voordeel is dat deze wel normaal leverbaar is.
Worx wil hem via de verkoper krijgen, Amazon.de zegt weer dat de 2 jaar voorbij zijn en de verlengde garantie bij Worx vandaan moet komen. Heb de reactie van amazon 1-op-1 doorgestuurd. Ik vrees namelijk dat na een 'reparatie' hij het weer een dag goed doet en dan vervolgens dezelfde problemen produceert. Alles opsturen is bijkans duurder dan de MeanWell kopen.
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW
Alleen moet ik die dan elke 30 maanden kopen? De Worx voedingen zijn notoir lees ik. Ik kan de schroefstekker van Worx niet zo snel los vinden. Lijkt mij een standaardproduct.Rimco schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:43:
Originele voeding kan je voor prima prijs via praxis telefonisch bestellen. Had ik ooit eerder nodig en was goedkoper dan de online alternatieven.
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW
Ik denk dat deze wellicht bij een zeer grote Chinese website wel te verkrijgen is.Señor Sjon schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:14:
[...]
Alleen moet ik die dan elke 30 maanden kopen? De Worx voedingen zijn notoir lees ik. Ik kan de schroefstekker van Worx niet zo snel los vinden. Lijkt mij een standaardproduct.
:strip_exif()/f/image/o6NMzFRftkcPmye63WG2o0zQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook heeft ie in 1 hoekje nu veel moeite met manoeuvreren met melding tot gevolg. Het is net of de update 3.25 de maaier gevoeliger en preciezer maakt.
Hoe fixen jullie lastige hoekjes met benoeming tot hetgeen dat het draad redelijk vlak bij elkaar ligt (lees 10cm) ? Heb een stuk waar de tuin in een punt weg loopt en daar ligt ook een plantenborder precies midden in. Heb heel vaak vastlopers daar, de maaier komt dan buiten de zone omdat hij te weinig ruimte heeft om te bewegen
Ik blijf voorlopig ook lekker op 3.23, daarmee maait hij al maanden zonder ook maar een keer de mist in te zijn gegaan. In tegenstelling tot voorgaande firmware versieschefspecial schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:50:
Tot nu toe heeft update 3.25 weinig goeds gedaan met de Worx hier. Non-stop meldingen dat de maaier buiten het draad is beland.
Ook heeft ie in 1 hoekje nu veel moeite met manoeuvreren met melding tot gevolg. Het is net of de update 3.25 de maaier gevoeliger en preciezer maakt.
Hoe fixen jullie lastige hoekjes met benoeming tot hetgeen dat het draad redelijk vlak bij elkaar ligt (lees 10cm) ? Heb een stuk waar de tuin in een punt weg loopt en daar ligt ook een plantenborder precies midden in. Heb heel vaak vastlopers daar, de maaier komt dan buiten de zone omdat hij te weinig ruimte heeft om te bewegen
En die lastige hoekjes... ja, daar heb ik een Makita accumaaier voor gekocht. Moet toch af en toe wat randjes pakken langs een eiland, neem ik die hoekjes ook gelijk even mee.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Nu heb ik sowieso de indruk dat al die hoeken e.d. wat te ruim bemeten worden. Wat is hiervoor de oplossing? "effe testen" met de draad strakker gaat nog zomaar niet, want dan moet heel de draad op de hele lengte worden aangepast, dat is echt geen doen.
[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 27-07-2021 09:47 ]
tip voor de toekomst.. hier en daar wat lussen langer draad laten liggen.. dan is aanpassen niet zo'n probleempaQ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:42:
Het valt me op dat bij de landroid de hoeken rechtsom, dus met de taartpunt eraan, de taartpunt zelf altijd langer gras heeft
Nu heb ik sowieso de indruk dat al die hoeken e.d. wat te ruim bemeten worden. Wat is hiervoor de oplossing? "effe testen" met de draad strakker gaat nog zomaar niet, want dan moet heel de draad op de hele lengte worden aangepast, dat is echt geen doen.
Ja ik merk hetzelfde. Daarnaast ontstaat er nu ook wat spoorvorming aan de randen op de route terug naar het laadstation. Ik laat hem nu elke dag 1 batterijlading maaien, maar misschien eens expirementeren met wat rustdagen er tussen. Iemand hier ervaringen mee?paQ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:42:
Het valt me op dat bij de landroid de hoeken rechtsom, dus met de taartpunt eraan, de taartpunt zelf altijd langer gras heeft
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
Hoe keer je terug naar 3.2*? Dat zou ik dan ook wel graag willen.Himalaya schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:35:
[...]
Ik blijf voorlopig ook lekker op 3.23, daarmee maait hij al maanden zonder ook maar een keer de mist in te zijn gegaan. In tegenstelling tot voorgaande firmware versiesHad hem al bijna weer weggedaan..
En die lastige hoekjes... ja, daar heb ik een Makita accumaaier voor gekocht. Moet toch af en toe wat randjes pakken langs een eiland, neem ik die hoekjes ook gelijk even mee.
Toch niet hetzelfde.dorus43 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:04:
[...]
Ik denk dat deze wellicht bij een zeer grote Chinese website wel te verkrijgen is.[Afbeelding]

plus

Let op het nokje voor de polariteit. Het is zo te zien niet de SP13 of SP16
edit: gevonden: http://www.exceedconn.com/e_products_detail.asp?id=78
Lijkt op de EC02681-1023-AF (of BF, praktisch hetzelfde). Komt niet veel voor op AE en zijn dan relatief duur.
[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 30-07-2021 13:38 ]
Ik ga de draad vandaag opnieuw leggen, omdat het terras gereed is.
Nu begrijp ik dat wanneer ik dus een oversteek maak naar het zwembad toe, dat een 'no-go- zone' wordt, maar dat houdt dan ook in dat hij er nooit een rand om zal maaien eens in de zoveel dagen, want het hoort niet meer tot het perimeter-gebied.
De draad bij retour niet tegen elkaar aanleggen zou dit oplossen, maar dan blijf je zitten met een ongemaaid stukje.
Hoe los ik zoiets nou op?
Dit klinkt als een slimme tip en ik moet binnenkort ook de draad installeren. Bedoel je extra lussen aanleggen buiten het maaiveld? Dus elke x meter een lus zodat je later makkelijker kunt aanpassen?DanTm schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:50:
[...]
tip voor de toekomst.. hier en daar wat lussen langer draad laten liggen.. dan is aanpassen niet zo'n probleem
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Dat ongemaaide stukje als pad uitvoeren? Of smal genoeg maken dat de randmaaifunctie het net redt?paQ schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:16:
Ik zit nog steeds met mijn (ronde) zwembad.
Ik ga de draad vandaag opnieuw leggen, omdat het terras gereed is.
Nu begrijp ik dat wanneer ik dus een oversteek maak naar het zwembad toe, dat een 'no-go- zone' wordt, maar dat houdt dan ook in dat hij er nooit een rand om zal maaien eens in de zoveel dagen, want het hoort niet meer tot het perimeter-gebied.
De draad bij retour niet tegen elkaar aanleggen zou dit oplossen, maar dan blijf je zitten met een ongemaaid stukje.
Hoe los ik zoiets nou op?
Dat zou een optie zijn. Tot hoe diep kan de landroid de draad nog zien? Want dan moet ik onder de opsluitbanden door.
Dan sluit je de robot op als het ware, want dan zal hij er ook nooit overheen rijden.Of smal genoeg maken dat de randmaaifunctie het net redt?
ergo: moet ie terug naar zijn station, dan moet ie wellicht heel de tuin weer door.
[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 30-07-2021 10:08 ]
Of een rand om het zwembad leggen met de draad onder de tegels gelijk met het gras. Dan maait ie een stuk over de tegels, maar dat is niet zo'n probleem.
Als ik het goed begrijp zitten er in de nieuwe Landroid modellen gewoon powershare accu's?ThunderStorm schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:35:
[...]
Ok. Een paar mensen gaven aan wel interesse te hebben. Een korte howto. Dit gaat dus over een Worx robotmaaier.
- Koop een setje (5x) 18650 van een goed merk met hoge capaciteit. Ik heb LG's gekocht van 3500mAh bij batterijenhuis.nl. LG's gekocht van 3500mAh
- Haal je accupack uit de machine en knip hem open. De cellen die erin zitten zijn van Samnsung en hebben 2100mAh.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- De cellen zijn met spotwelding aan elkaar verbonden. Met een platte bek tang krijg je ze makkelijk los
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- dan is het een kwestie van de nieuwe cellen vooraf opladen tot 100% en dan in het plastic frame plaatsen
[Afbeelding]
- de oude connectors en verbindingen kan je gewoon weer hergebruiken op de nieuwe cellen. Druppeltje flux (ook gewoon bij de praxis te koop) en een goed hete soldeerbout (480gr, 60W) zorgt ervoor dat met een korte touch het soldeersel mooi versmelt met de connecters. Mooi? Nee!; werk het? Ja!
Daarna de oude beschermplakkers en folie er weer omheen met een stukje extra ducktape en terug in de machine.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Was dit echt nodig? Nee, eigenlijk niet, maar ik vond het gewoon leuk om te doen en de maaitijd is zoals eerder gezegd nu verdubbelt. Eerste keer maaien haalde hij zelfs 2,5uur, maar dat komt omdat ik de batterijen had vol geladen op 100% met 4,2V terwijl de robotmaaier ze daarna maar oplaad tot 4,1V/cel. Dat zal te maken hebben met de levensduur die dan natuurlijk een stukje langer is. Op zich wel slim van Worx.
Achteraf kwam ik erachter dat er ook mensen zijn die de cellen hebben vervangen voor 5000mAh 20700's. Hiervoor moet je het ribbeltjespatroon van het batterijdekseltje wat uitfresen met een dremel, maar daarna past het gewoon. Als ik dat eerder had geweten had ik dat waarschijnlijk gedaan want tjah.. 5000mAh is toch stoerder dan 3500mAh.![]()
Vragen? Kom maar op.
Bijvoorbeeld de M700 Plus heeft een 20V 4.0Ah accu, maar Worx maakt ook een 6.0 Ah accu, de WA3641. Das ook een mooie upgrade en klik je er zo in.
Wij hebben een grasveld vooraan het huis en een grasveld achteraan het huis, beide ongeveer even groot. Het is voor de robotmaaier niet mogelijk om fysiek van het ene veld naar het andere te rijden. Ik vraag me dan ook het volgende af; kan je een robotmaaier verplaatsen naar het andere grasveld, waar zijn basisstation niet staat, om daar te maaien? Volstaat het om daar zo'n draad in de grond te steken, of moet deze draad ook verbonden zijn met het basisstation om te werken?
Iemand die me dit wat kan verduidelijken?
Die zal denk ik verbonden moeten zijn met het basisstation, als je alleen zo'n draad legt, dan kan die niet onder spanning komen.rebirth_101 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:34:
Ik heb interesse om een robotmaaier aan te schaffen, maar zit eigenlijk met een belangrijke vraag waarop ik eerst antwoord zou willen, vooraleer de beslissing te nemen.
Wij hebben een grasveld vooraan het huis en een grasveld achteraan het huis, beide ongeveer even groot. Het is voor de robotmaaier niet mogelijk om fysiek van het ene veld naar het andere te rijden. Ik vraag me dan ook het volgende af; kan je een robotmaaier verplaatsen naar het andere grasveld, waar zijn basisstation niet staat, om daar te maaien? Volstaat het om daar zo'n draad in de grond te steken, of moet deze draad ook verbonden zijn met het basisstation om te werken?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb precies hetzelfde, een draad gelegd die beide grasvelden omvat en van voor naar achter gewoon samen in een buisje langs de heg ligt. Ik til de maaier naar de voortuin, laat hem zijn kunstje doen en als hij bijna leeg is krijg ik een appje dat hij graag naar huis wil en haal ik hem op en zet ik hem op z'n laadstation.rebirth_101 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:34:
Ik heb interesse om een robotmaaier aan te schaffen, maar zit eigenlijk met een belangrijke vraag waarop ik eerst antwoord zou willen, vooraleer de beslissing te nemen.
Maar dit moet dus wel één draad zijn, of je moet een tweede station er bij halen. Het laadstation zet een pulserende stroom op de draad in een frequentie die precies bij je robotmaaier past en sensoren op de robot detecteren dat en weten zo waar de grenzen van zijn bestaan zijn, en ook welke kant hij op moet naar z'n laadstation. Dus het is niet zomaar een stuk draad in de grond.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Beetje afhankelijk van hoe lang de draad is. Misschien in elke hoek een lusje? Je kunt ook met behulp van de draadkoppelstukjes ergens een stuk tussen zetten.Sandyman538 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:34:
[...]
Dit klinkt als een slimme tip en ik moet binnenkort ook de draad installeren. Bedoel je extra lussen aanleggen buiten het maaiveld? Dus elke x meter een lus zodat je later makkelijker kunt aanpassen?
De robomow heeft daar een losse adapter voor.rebirth_101 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:34:
Same here met die driehoeken. Tevens heb ik het (eerstewereld-)probleem dat mijn tuin geen standaard en moderne vierkante vorm heeft. Dus er liggen driehoekjes op plekken waardoor de possible angle of entry wel erg klein wordt om kanstechnisch vaak te komen in alle uithoeken zodat random maaipatronen de boel overal netjes kort zouden kunnen houden. De rand zelf is prima daar want de robot volgt die driehoek en daarna weer de rechte rand. Dus ik heb een strakke rand, maar één robotbreedte landinwaarts heb ik weer een hoger streepje gras!paQ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:42:
Ik heb wel hier en daar lussen liggen om te kunnen schuiven gelukkig, maar ik denk dat ik ook ga experimenteren met een iets ander soort driehoek, denk ik.
Daviddek schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:59:
Ondertussen hebben jullie me overtuigd om voor de worx te gaan. Ik denk dat ik toch maar voor de nieuwe M500 versie ga om wat toekomstbestendiger te zijn. Maar waar kan ik de WR165E nu het beste kopen? Ik zie dat hij bij Amazon ooit veel goedkoper is geweest en nu veel websites m niet op voorraad hebben. Ik woon niet bij de grens. Suggesties voor een goede prijs?
Was die Obi-variant niet de oude M500-versie, en dat je daarom die garage erbij kreeg? [edit: edwin2021 meldt anders] Ik heb in ieder geval de nieuwe M500 via de Franse Amazon besteld en keurig ontvangen. Had daarvoor tijdelijk een Franse Prime-abo gestart (eerste keer gratis voor een periode) en na de bestelling deze abo geannuleerd. Maaier is gewoon een internationale editie. Was even bang vast te zitten aan Frans software of handleidingen maar gelukkig niets van dat alles; gewoon NLedwin2021 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:53:
Tja, ik heb die van mij (M500 plus met klapgarage ) via ebay-kleinanzachen gekocht bij een Duitse bouwmarkt Obi. Heb ook mensen gezien via Franse Amazon.
[ Voor 36% gewijzigd door DUX op 01-08-2021 16:12 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

De Landroid komt met 22,5cm vrij goed langs de rand, en in het geval van een haakse hoek, kan op deze manier precies weer de bocht maken. Om zeker te zijn kun je (proefondervindelijk) ook de taartpunt langer maken in beginsel, en de draad later op bijv 62, of 58 cm samenvoegen naar gelang hij de hoek kan maken.
Mooier zou zijn het softwaretechnisch op te lossen. Als bijv de Landroid ziet dat bij volgen van draad hoek x rechts + x links wordt gemaakt, dat hij even een stukje achteruit zou rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 31-07-2021 12:13 ]
Nice! Zal er ook mee aan de slag gaan, dank!paQ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:39:
@DUX Ik ben wat aan het klooien geweest, en heb het nu op deze manier gedaan, en dat lijkt (!) vooralsnog best OK te gaan. Hij maait nu in elk geval (met randmaaien) de hoek 'weg'. Wat er in de loop van de week en groei van het gazon gebeurt weet ik nog niet.
[Afbeelding]
De Landroid komt met 22,5cm vrij goed langs de rand, en in het geval van een haakse hoek, kan op deze manier precies weer de bocht maken. Om zeker te zijn kun je (proefondervindelijk) ook de taartpunt langer maken in beginsel, en de draad later op bijv 62, of 58 cm samenvoegen naar gelang hij de hoek kan maken.
Mooier zou zijn het softwaretechnisch op te lossen. Als bijv de Landroid ziet dat bij volgen van draad hoek x rechts + x links wordt gemaakt, dat hij even een stukje achteruit zou rijden.
Je zou het als tip in kunnen sturen naar Worx? Misschien kunnen ze het meenemen in een firmware update.paQ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:39:
@DUX Ik ben wat aan het klooien geweest, en heb het nu op deze manier gedaan, en dat lijkt (!) vooralsnog best OK te gaan. Hij maait nu in elk geval (met randmaaien) de hoek 'weg'. Wat er in de loop van de week en groei van het gazon gebeurt weet ik nog niet.
[Afbeelding]
Hij heeft er maar weinig moeite mee, de krachtpatser 🤣
En zo zijn er nog een stuk of 8 a 9 obstakels waar hij eigenlijk vrij makkelijk doorheen kan. Ideale dingen!
Nu heb ik al een aantal maaiers voorbij zien komen, voornamelijk de Workx.
Ik he een gazon van ca. 450M2 met 2 stukken gras, verdeeld door een betegeld pad.
Mijn eisen/wensen zijn eigenlijk alleen dat dit stuk oppervlakte gemaaid moet worden en verder extra's of wat dan ook hoeft niet van mij. Alleen dat ik overcapaciteit heb zodat de maaier maar minimaal hoeft te laden om deze 450M2 te maaien. Regensensor en de kantjes netjes maaien zou misschien wel nog een extra kunnen zijn.
Budget ca. 750euro.
Welke zou aan te raden zijn?
Hoe gaat dat met de honden poep ?
Rijd hij daar over of rijd hij daar langs ?
Ik ruim gelijk de poep op maar af en toe vergeet je ze wel 😅
hij zal het netjes proberen te mulchenTomGear schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:41:
Iemand hier die een robot maaier heeft en een grote hond ?
TomGear schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:41:
MEER ROBOTS
Gwaihir schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:51:
@DUX Heb je er ook eentje die kleine egeltjes voor de maairobot weg houdt?
:fill(white):strip_exif()/f/image/kRtR6ApDkmbxPLUPVfvVJIT6.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 06-08-2021 09:52 ]
>> Signature?
https://www.bol.com/nl/nl...-li-ion/9200000010929502/
Voor de sloten en het zware werk heb ik zo'n stihl op brandstof.
Ik gebruik daar een kleine Makita accumaaier voor, heb toch al accu’s liggen voor m’n gereedschap. Maaier mulched ook gewoon dus binnen enkele minuten weer klaar. Heb ook nog een Makita grasschaar op accu voor bijzondere randjes langs plantenbakken, kreeg ik gratis bij m’n nieuwe heggenschaar.ChiLLeR schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:52:
Nu ik een tijdje de robot maaier draai is nu het enige klusje dat nog over blijft, de kanten knippen. Op dit moment gebruik ik daar mijn oude elektrische maaier voor maar daarmee kan ik niet in 1x het hele gazon rond zonder 3x de kabel te verleggen. Gebruiken jullie daar een bosmaaier/kanten knipper voor? Ik zit nu te kijken naar zo een apparaat op accu. Dan kan je ff in 10 minuutjes de kanten langs en ben je klaar. Ben benieuwd of iemand goede tip heeft?
Recht omhoog/naar beneden rijden op de helling gaat zonder problemen.
De grensdraad ligt onder het kippengaas, ik weet niet in hoeverre het signaal last van het kippengaas heeft. Maar los daarvan, is de grip dus steeds minder aan het worden. Zijn er nog andere oplossingen te bedenken?
[ Voor 7% gewijzigd door Tjeerd op 06-08-2021 15:49 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Ik heb de sporen ingezaaid met graszaad, maar weet iemand of dat kansrijk is als de maaier er iedere dag een of twee keer over heen rijdt? Ik zit in dubio of ik de maaier niet beter 2 weken uit kan zetten en het handmatig kan doen. De wielen zitten constant vol met modder wat het allemaal alleen maar erger maakt...
Ik woon in een bosrijk gebied en zelfs vandaag, om 12:25,is het gras nog vochtig terwijl het vanmorgen niet eens geregend heeft een het nu best mooi weer is. Dit zorgt er voor dat de bodem erg zacht is een de maaier het snel stuk trekt. Ik ben de rain delay al op 4 uur staan maar zelf dan is het vaak niet droog. Als ik nog minder maai, houdt ie het niet bij.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Bij de robomow kun je extra grip wielen krijgen, die heb ik er ook onder zitten.Tjeerd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:15:
Heb nu alweer ongeveer een maand de Landroid Worx M500 rijden bij mijn ouders en alles werkt goed, behalve de schuine kant richting de sloot. Daar heb ik op advies 25mm maaswijdte kippengaas neergelegd. Dat ging in eerste instantie goed toen het er net lag. Ondertussen groeit er wat gras doorheen en 'verdwijnt' het kippengaas een beetje in het gras. Gevolg daarvan is dat hij de laatste week steeds vaker simpelweg af en toe wegglijdt als hij op het schuine vlak rijdt en hij bij de draad moet keren en dus ook vaak buiten de draad terecht komt. Keren op een schuine helling vindt hij vaak niet leuk. Er zit wel vanaf het begin een een paar palen met planken onderaan de helling om te voorkomen dat de maaier de sloot in rijdt.
Recht omhoog/naar beneden rijden op de helling gaat zonder problemen.
De grensdraad ligt onder het kippengaas, ik weet niet in hoeverre het signaal last van het kippengaas heeft. Maar los daarvan, is de grip dus steeds minder aan het worden. Zijn er nog andere oplossingen te bedenken?
https://www.bol.com/nl/nl...odellen/9200000090237820/
Je hebt zelfs wielen met spikes, die heb ik dan weer niet.
https://www.coolblue.nl/p...ower-wheels-rc-en-mc.html
Ik heb ook filmpjes en foto's gezien waarbij in de Worx Landroid-wielen schroeven zijn gedraaid voor extra grip. Of metalen 'spike' wielen. Maar áls ik dat al zou doen, dan lijkt de kans groot dat die schroeven of puntige wielen de grensdraad kapot gaan rijden?Grolsch schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:01:
[...]
Bij de robomow kun je extra grip wielen krijgen, die heb ik er ook onder zitten.
https://www.bol.com/nl/nl...odellen/9200000090237820/
Je hebt zelfs wielen met spikes, die heb ik dan weer niet.
https://www.coolblue.nl/p...ower-wheels-rc-en-mc.html
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
https://www.amazon.nl/WOR...aaier-zwart/dp/B084SC6L6N
Hier een review
YouTube: Worx Landroid M500 Offroad-Räder WA0950 Unboxing und Test
Vind het zelf alleen een beetje belachelijk dat als je een apparaat koopt van 700 euro met incompetente wielen, je dan zelf nog goede moet gaan kopen voor 70 euro extra...
Heb ze net besteld dus als je een weekje wacht kan in het je vertellen of het het waard is.
Hoor graag of het wat is die wielen. Zo te zien moet dat bijna dubbele gewicht van een band en het minder aantal punten, maar wel net iets langer toch wel een verschil kunnen maken. Hou het in ieder geval in het achterhoofd als oplossing. Wel een prijzig probeersel als ik dat aan mijn ouders moet zien te verkopen als oplossing, met de kans dat hij dan natuurlijk als nog net zo hard wegglijdt, maar zoals gezegd ben benieuwd wat je ervaringen worden.FireFoz schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:01:
@tjeerd je kunt ook kijken naar deze wielen van worx zelf:
https://www.amazon.nl/WOR...aaier-zwart/dp/B084SC6L6N
Hier een review
YouTube: Worx Landroid M500 Offroad-Räder WA0950 Unboxing und Test
Vind het zelf alleen een beetje belachelijk dat als je een apparaat koopt van 700 euro met incompetente wielen, je dan zelf nog goede moet gaan kopen voor 70 euro extra...
Heb ze net besteld dus als je een weekje wacht kan in het je vertellen of het het waard is.
Update: blijkbaar bestaat er ook nog zoiets als de WA0952 offroad spikes: https://robotdiscounter.c...id-off-road-spikes-wa0952, filmpje: YouTube: Worx Landroid M700 Plus (WR167E) mit Supergirp (WA0952) und ACS, maar die zijn echt belachelijk duur.
[ Voor 12% gewijzigd door Tjeerd op 07-08-2021 22:40 ]
Ik zit ook al enige tijd naar een robotmaaier te kijken. Mijn tuin is +-1400m2 groot.
Mijn twijfel gaat uit naar een Worx of naar de imow van Stihl. Van die laatste heb ik op dit forum nog niet veel gezien. Zijn er mensen met ervaring?
Mijn voorkeur gaat echter wel uit naar de Worx vanwege alle verhalen die ik hier lees. Wat ik me wel afvraag wat voor verschil er zit tussen de L1500 en L2000. Is dit alleen de accu of is de hele machine anders? De L2000 is nl niet heel veel duurder.
Op moment vind ik de L1500 voor 1099 en de L2000 voor 1149. (op bauhaus.nl)
Je kunt de originele ook verzwaren , zelf heb ik hiervoor 1,5 kg plaklood (voor balanceren auto wielen) gekocht bij amazon.
Per wiel 1,5 kg loste al mijn problemen op, prijs €12,50.
Kijk ook eens op de Duise site roboter-forum.com bij worx.
Maandag komt Worx iig mijn maaier halen. Laadprobleem is er nog steeds, maar ipv nieuwe trafo moet de hele boel opgestuurd worden. Ben benieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 08-08-2021 11:26 ]
Het verzwaren van de wielen is inderdaad een optie, maar het is niet alleen het gewicht. Het profiel van de wielen loopt erg snel voor met aarde en die andere wielen hebben en ander profiel. Ik ben trouwens wel benieuwd wat het extra gewicht betekent voor de werktijd per lading.moborunner schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:48:
Hoi, het aanschaffen van nieuwe wielen is echt niet nodig.
Je kunt de originele ook verzwaren , zelf heb ik hiervoor 1,5 kg plaklood (voor balanceren auto wielen) gekocht bij amazon.
Per wiel 1,5 kg loste al mijn problemen op, prijs €12,50.
Kijk ook eens op de Duise site roboter-forum.com bij worx.
Ik heb een baksteen van 1,5kg achterop mijn Landroid M700 geductaped, had af en toe net wat te weinig grip. Nu niet meer. De goedkope optie zeg maarTjeerd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:32:
[...]
Hoor graag of het wat is die wielen. Zo te zien moet dat bijna dubbele gewicht van een band en het minder aantal punten, maar wel net iets langer toch wel een verschil kunnen maken. Hou het in ieder geval in het achterhoofd als oplossing. Wel een prijzig probeersel als ik dat aan mijn ouders moet zien te verkopen als oplossing, met de kans dat hij dan natuurlijk als nog net zo hard wegglijdt, maar zoals gezegd ben benieuwd wat je ervaringen worden.
Update: blijkbaar bestaat er ook nog zoiets als de WA0952 offroad spikes: https://robotdiscounter.c...id-off-road-spikes-wa0952, filmpje: YouTube: Worx Landroid M700 Plus (WR167E) mit Supergirp (WA0952) und ACS, maar die zijn echt belachelijk duur.
Mijn wielen blijven gewoon schoon, en na controle van de looptijd zie ik geen verschil, misschien op een nat grasveld , ben zeer tevreden met deze update.
Hier wordt op de Duitse site zeer uitvoerig op ingegaan, ik zou zo zeggen lees het daar maar na.
Hij rijd er vol overheen om het vervolgens heerlijk over de wielen te verspreiden. Sta regelmatig met een (staal)borstel de wielen te poetsen. 😆TomGear schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:41:
Ok, nog eens geprobeerd met een hotspot te maken op de mobiel en daarmee was hij blijkbaar wel gelukkig... Mijn WiFi AP was nochtans perfect bereikbaar en enkel 2.4Ghz was actief. Nu zit de LanDroid op mijn WiFi via deze tussenstap.paQ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:18:
[...]
Heb dat ook gehad met een landroid zo uit de doos. Ik kreeg het bij de tweede keer proberen met een mobiel apparaat als hotspot voor elkaar. Sindsdien geen enkel probleem met wifi.
Bedankt voor de tip
:fill(white):strip_exif()/f/image/7AbGmPWawtUItdhXF2v1Uc2V.png?f=user_large)
Ik dacht dat ie over draden die tegen elkaar liggen gewoon doorrijdt?
Heb zelf voor mijn vakantie de kale plekken ingezaaid en de maaier ook drie weken vrij gegeven. Alle kale plekken zijn redelijk goed dicht gegroeid dus dat heeft wel gewerkt. Ik laat de maaier nog een goede week uitstaan zodat het gras nog wat kan aansterken. Mijn ervaring is dat als gras goed dicht gegroeid is dit best veel kan hebben. Bij mij gaat het ook voornamelijk fout als het gras nat is en er ergens wat schade ontstaat door een kleine blokkade waardoor de wielen even doordraaien en gaan ploegen.FireFoz schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:27:
Ik heb de sporen ingezaaid met graszaad, maar weet iemand of dat kansrijk is als de maaier er iedere dag een of twee keer over heen rijdt? Ik zit in dubio of ik de maaier niet beter 2 weken uit kan zetten en het handmatig kan doen. De wielen zitten constant vol met modder wat het allemaal alleen maar erger maakt...
Ik woon in een bosrijk gebied en zelfs vandaag, om 12:25,is het gras nog vochtig terwijl het vanmorgen niet eens geregend heeft een het nu best mooi weer is. Dit zorgt er voor dat de bodem erg zacht is een de maaier het snel stuk trekt. Ik ben de rain delay al op 4 uur staan maar zelf dan is het vaak niet droog. Als ik nog minder maai, houdt ie het niet bij.
Dank voor laten weten hier. Van de week de grensdraad iets verder naar beneden op ~30 cm afstand van de palen met plank die in de sloot staan (plank houdt hem dus tegen bij waar gras eindigt). We zijn er nu achter dat laatste stukje 30 cm gras onregelmatig is en kuiltjes heeft waar hij dan ahw in vast komt. Draaien of achteruit omhoog wil dan niet meer. Gaan we nu oplossen door over hele lengte gras stuk uit te steken en op te vullen met stevigere egale ondergrond. Kippengaas heeft hier nu een maand gelegen, maar helaas is dat zo ondergegroeid dat het bijna verdwenen is en er bijna geen grip meer is. Weet niet hoe anderen dat ervaren met kippengaas?FireFoz schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:16:
@Tjeerd heb vandaag de nieuwe wielen geïnstalleerd en hij leek al direct meer grip te hebben. Omdat ik de sporen in het gras ingezaaid heb, laat ik hem nog even uit staan zodat het kan groeien... Maar zodra ie weer aan de bak gaat laat ik weten hoe het gaat
Alles werkt verder prima, alleen die verrekte onderkant van de schuine kant richting sloot loopt hij te vaak vast of een 'outside wire' foutmelding. Die andere wielen is mijn volgende hoop mocht de egalere ondergrond niet genoeg zijn.
https://www.amazon.nl/WOR...&pd_rd_i=B08SWMYYDY&psc=1Tjeerd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:32:
[...]
Hoor graag of het wat is die wielen. Zo te zien moet dat bijna dubbele gewicht van een band en het minder aantal punten, maar wel net iets langer toch wel een verschil kunnen maken. Hou het in ieder geval in het achterhoofd als oplossing. Wel een prijzig probeersel als ik dat aan mijn ouders moet zien te verkopen als oplossing, met de kans dat hij dan natuurlijk als nog net zo hard wegglijdt, maar zoals gezegd ben benieuwd wat je ervaringen worden.
dit is 953, maar behoorlijk goedkoper.
Wel mooie maar vooral volgens mij ook goeie wielen.
Het probleem met de getande wielen, zeker als ze nog langer zijn en nog zwaarder, is wanneer hij alsnog een keertje slipt, hij ook echt alles kapot graaft.
Is het stuk al wel goed begroeid met gras? Want dat maakt ook wel veel verschil. Als het eenmaal kaal is dan heeft de maaier er veel minder grip dan wanneer er gras staat. Ik verleg de draad op dat soort stukken, zaai nieuw gras en laat de maaier er pas weer overheen rijden als er weer een goede grasmat staat.Tjeerd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:09:
[...]
Dank voor laten weten hier. Van de week de grensdraad iets verder naar beneden op ~30 cm afstand van de palen met plank die in de sloot staan (plank houdt hem dus tegen bij waar gras eindigt). We zijn er nu achter dat laatste stukje 30 cm gras onregelmatig is en kuiltjes heeft waar hij dan ahw in vast komt. Draaien of achteruit omhoog wil dan niet meer. Gaan we nu oplossen door over hele lengte gras stuk uit te steken en op te vullen met stevigere egale ondergrond. Kippengaas heeft hier nu een maand gelegen, maar helaas is dat zo ondergegroeid dat het bijna verdwenen is en er bijna geen grip meer is. Weet niet hoe anderen dat ervaren met kippengaas?
Alles werkt verder prima, alleen die verrekte onderkant van de schuine kant richting sloot loopt hij te vaak vast of een 'outside wire' foutmelding. Die andere wielen is mijn volgende hoop mocht de egalere ondergrond niet genoeg zijn.
Gaat om voortuin en achtertuin met elkaar verbonden door een strook gras naast het huis met een hellingkje, alles bij elkaar opgeteld zal er rond de 350-400m2 te maaien zijn.
/f/image/spRzLUXvv61lCBRs1ccILBOm.png?f=fotoalbum_large)
De 2 opties, goedkoopste optie op dit moment is in DE (woon vlakbij de grens dus geen probleem), amazon heeft niets op voorraad en ook niet duidelijk wanneer weer wel:
M500 Plus (WR165E)
M700 Plus (WR167E)
Prijsverschil is 120 euro.
Belangrijkste verschil tussen de twee voor mij is de accu: 20/4 V/Ah voor de M700 tegenover 20/2 V/Ah voor de M500. Beiden zouden de te maaioen oppervlakte aan moeten kunnen. Maar mijn gevoel zegt me dat de M700 met de wat zwaardere accu dit beter gaat doen dan de M500 (en misschien ook makkelijker het hellingkje neemt?).
Waarom mijn gevoel me dat zegt? Geen idee
Vandaar deze post waar ik graag hoor of mijn gevoel ergens op gebasseerd is of dat het gewoon onzin is en de M500 prima gaat voldoen.
[ Voor 11% gewijzigd door bebopper op 18-08-2021 17:06 ]
Iemand ervaringen met de reparatietijden van Worx? Ding is 9 augustus opgehaald en kreeg op woensdag de 11e de volgende melding:
Gisteren weer een mailtje van Teknihall met de volgende cryptische omschrijving:Het toestel dat u ons opstuurde is aangekomen in onze magazijnen.
Of ze repareren heel snel of hij is nu pas doorgestuurd naar Worx. Natuurlijk geen tracking links oid erbij. Wel ben ik erachter dat zij het servicecentrum zijn voor diverse merken op hun mooie Web 1.0 website.De opdracht die u ons gaf door het opsturen van uw toestel is afgewerkt, en staat klaar voor verzending.
Die van mij is op 27 juli opgehaald en ik kreeg gisteren een mail dat hij klaar isSeñor Sjon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:20:
Qua oppervlakte kunnen ze het beiden makkelijk aan, de ene maait alleen 2x langer dan de ander, dus zal een laadcyclus overslaan.
Iemand ervaringen met de reparatietijden van Worx? Ding is 9 augustus opgehaald en kreeg op woensdag de 11e de volgende melding:
[...]
Gisteren weer een mailtje van Teknihall met de volgende cryptische omschrijving:
[...]
Of ze repareren heel snel of hij is nu pas doorgestuurd naar Worx. Natuurlijk geen tracking links oid erbij. Wel ben ik erachter dat zij het servicecentrum zijn voor diverse merken op hun mooie Web 1.0 website.
Alternatief is de 500 + 6Ah accu + Meanwell voeding + wat knutseltijd.
Kijk maar eens op roboter-forum.de
[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 23-08-2021 17:05 ]
duh, electrons are life
Download het log uit de maaier, dat geeft een stuk meer info dan de generieke app meldingen.
Bij mij hebben ze de laadadapter vervangen en sindsdien draait het weer als een zonnetje. Ook heb ik geen 'ontsnappingen' meer gehad, wat mij doet vermoeden dat de adapter al langer aan het aftakelen was en af en toe de grensdraad niet meer van prik voorzag.
Heb je het over mijn reactie? Ik heb de robotmaaier net een paar wekenSeñor Sjon schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:41:
Zo begon het bij mij ook...
Download het log uit de maaier, dat geeft een stuk meer info dan de generieke app meldingen.
Bij mij hebben ze de laadadapter vervangen en sindsdien draait het weer als een zonnetje. Ook heb ik geen 'ontsnappingen' meer gehad, wat mij doet vermoeden dat de adapter al langer aan het aftakelen was en af en toe de grensdraad niet meer van prik voorzag.
Ik was eerst knetter bang dat er een mol ergens omhoog was gekomen en het draad mee had genomen, maar tot nu toe lijkt dat niet zo te zijn. *afkloppen*
Is die log zo te downloaden? Zie in de statistieken dat om 08.13 alweer een melding draad mist in de app staat.

[ Voor 14% gewijzigd door chefspecial op 23-08-2021 09:52 ]
Ik heb dat ook 1x gehad.chefspecial schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:37:
Vannacht op de Worx M700 ineens om 2.12 uur de melding "Wire missed" (rode error) en het opladen was gestopt volgens de app. Natuurlijk gaan kijken, maar het lampje van de homebase was gewoon groen, maar de maaier zelf was wel uitgeschakeld. Ieman dit ook wel eens gehad? Na het opnieuw aanzetten van de maaier was laadde hij wel wel weer op en leek er niets aan de hand...
Als de maaier laad staat de grensdraad niet meer aan (1 robot laden en 1 maaien werkt dus bv niet).
Mogelijk dat de maaier niet helemaal goed contact met het basis station maakte.
Is bij mij daarna nooit meer voorgekomen (behalve een terechte toen de draad wel stuk was
#12671 - 23/08/2021 02:29:07 - Shutdown 18.82Volt
#12672 - 23/08/2021 02:29:07 - [SYSTEM] Saving Data completed!
#12673 - 23/08/2021 02:29:07 - [SYSTEM] Saving Data..
#12674 - 23/08/2021 02:29:04 - Mower idle shutdown timer
#12675 - 23/08/2021 02:28:40 - [wifi] - mqtt ready! waiting messages
#12676 - 23/08/2021 02:28:40 - [wifi] - mqtt message sent successful (-65dB)
#12677 - 23/08/2021 02:28:38 - [wifi] - mqtt message payload: 776, iotUpdt
#12678 - 23/08/2021 02:20:32 - [wifi] - mqtt ready! waiting messages
#12679 - 23/08/2021 02:20:32 - [wifi] - mqtt message sent successful (-66dB)
#12680 - 23/08/2021 02:20:30 - [wifi] - mqtt message payload: 776, iotUpdt
#12681 - 23/08/2021 02:09:07 - [wifi] - mqtt ready! waiting messages
#12682 - 23/08/2021 02:09:07 - [wifi] - mqtt message sent successful (-65dB)
#12683 - 23/08/2021 02:09:04 - [wifi] - mqtt message payload: 776, iotUpdt
#12684 - 23/08/2021 02:09:03 - [wifi] - mqtt ready! waiting messages
#12685 - 23/08/2021 02:09:03 - [wifi] - mqtt message sent successful (-65dB)
#12686 - 23/08/2021 02:09:01 - [wifi] - mqtt message payload: 776, iotUpdt
#12687 - 23/08/2021 02:09:01 - Mower in idle state 17.3°C 18.85 Volt
#12688 - 23/08/2021 02:09:01 - Battery Charge End By Base! base Current: 17.3°C 18.85V 0mA
#12689 - 23/08/2021 02:09:00 - [Battery Charger] low current: retry #5 17.3°C 18.85V 0mA
#12690 - 23/08/2021 02:08:59 - [Battery Charger] low current: retry #4 17.3°C 18.85V 0mA
#12691 - 23/08/2021 02:08:58 - [Battery Charger] low current: retry #3 17.3°C 18.85V 0mA
#12692 - 23/08/2021 02:08:57 - [Battery Charger] low current: retry #2 17.3°C 18.85V 0mA
#12693 - 23/08/2021 02:08:56 - [Battery Charger] low current: retry #1 17.3°C 18.85V 0mA
#12694 - 23/08/2021 02:08:55 - Battery Charge Started! 17.3°C 18.85V #100
Zie niet echt schokkende dingen behalve dat er iets mis lijkt te gaan met het opladen "End by base".. :-/
Om 02.09 kreeg ik ook de melding op de telefoon binnen.
Ik zie ook dat toen de robotmaaier om 21 uur terug naar zijn base ging, hij uiteindelijk moeite had de base te vinden. Er staat dan Mower detection failed en dat een keer of 20.
[ Voor 5% gewijzigd door chefspecial op 23-08-2021 20:03 ]
YouTube: YouTube
Check, hier ook een paar keer gehad nu op m'n "nieuwe" M500, dus zeg in een maandje tijd vier keer gehad ofzo. Als ik het apparaat van z'n laadstationnetje haal en er weer opzet doet hij het weer gewoon.chefspecial schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:37:
Vannacht op de Worx M700 ineens om 2.12 uur de melding "Wire missed" (rode error) en het opladen was gestopt volgens de app. Natuurlijk gaan kijken, maar het lampje van de homebase was gewoon groen, maar de maaier zelf was wel uitgeschakeld. Ieman dit ook wel eens gehad? Na het opnieuw aanzetten van de maaier was laadde hij wel wel weer op en leek er niets aan de hand...
Word het dan niet eens tijd om Worx op de hoogte te stellen, als meer mensen het hebben? Heb jij ook FW 3.25 erop dan? Met 3.24 nooit last van gehad. Vind het wel vreemd, net wat jij zegt zo jong is die hier ook.DUX schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:43:
[...]
Check, hier ook een paar keer gehad nu op m'n "nieuwe" M500, dus zeg in een maandje tijd vier keer gehad ofzo. Als ik het apparaat van z'n laadstationnetje haal en er weer opzet doet hij het weer gewoon.