Inmiddels is mijn Husqvarna 305 eindelijk binnen!
Hij heeft er nu 6 uurtjes opzitten en zo goed als het hele gazon gehad. Hier en daar zie ik nog een klein plukje maar ik verwacht dat dat met nog een uurtje of 3-4 ook wel weg is.
Echter zit ik nog met met 2 dingen te stoeien.
Ik heb een stuk gras naast een terras liggen waar hij overheen kan rijden, ik zou de draad daar naartoe kunnen leggen onder de terrastegels. Ik begrijp alleen niet goed hoe ik die dan moet leggen (hoe ver uit elkaar en incl. begeleidingsdraad?) want ik wil het als een 2e zone gaan gebruiken zodat hij niet continu dat terras overgaat maar ik hem daar alleen neerzet/naartoe laat rijden en hij dan aan het werk gaat totdat hij leeg is bijvoorbeeld. Het is een dermate klein stuk (4x4m) dat ik het niet mee wil nemen in de grote lus van de achtertuin (200m2).
@
tap123 jij een suggestie, ik zie jij iets soortgelijks hebt gedaan met een pad van 65cm?
Ik heb in de app gevonden dat ik 3 zones kan maken afhankelijk Vande afstand van het basis station en de lengte van de lus. Ik zou dus toch de grote lus door kunnen trekken en dat stuk een laag percentage mee kunnen geven in het schema waardoor hij daar dus zelden gaat komen, begrijp ik dat goed?
En als laatste dacht ik dat de weertimer rekening zou houden met regen maar volgens mij gaat onze ladybug

gewoon op pad als het regent, is dit te regelen ?
Ondanks dat Husqvarna geen apart kantenmaai stand heeft heb ik er rekening mee gehouden dat hij bijna overal gewoon overheen kan rijden door brede bandjes te gebruiken en terrassen waar hij dus overheen kan. Hij lijkt dit tot nu toe ook prima te doen al zou het niet gek zijn als hij toch een stand zou hebben om alles langs de draad eens te doen in de zoveel tijd want, waarom ook niet? de concurrent doen dat bijna allemaal wel.
Ik heb dus nu ongeveer deze situatie:
/f/image/gTfFuDzZk1kePlMiayZbjJgj.png?f=fotoalbum_medium)
Groen is huidige gras en geel de huidige grote lus, oranje is de begeleidings draad en het terras stuk kan ik dus de kabel nog doortrekken alleen welke en hoeveel uit elkaar? (totaal is dat 4m breed met tegels van 1x1het liefst haal ik er maar 1 rijtje uit)
[
Voor 48% gewijzigd door
GeeMoney op 27-07-2020 14:19
]