Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 20 ... 71 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:07
GeeMoney schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:39:
[...]

De reviews van Robomow liegen er helaas niet om (behoorlijk negatief) ik neig dan naar de Gardena of de Workx en die laatste is niet leverbaar. De Gardena smart city sileno 500 is beste keus bij Coolblue ook maar die gaat volgens mij weer maaien als het regent?

Wat een gedoe eigenlijk, waarom verschillen ze allemaal zo in functies die je eigenlijk altijd wilt hebben :s.
De Gardena’s maaien allemaal ook als het regent, eigenlijk wil je dit toch niet?
Dan weet ik niet welke reviews jij gelezen hebt... ik heb diezelfde Robomow RS615 en ben erg tevreden. Let op; de RS is natuurlijk wel een verschil ten opzichte van het kleinere broertje. Maait prima in mijn ogen (normaal gazon, geen hoogwaardig engels grastapijt o.i.d.) en is groot en 'robuust' dus kan tegen een takje en stootje. Er zitten ook 2 sterke messen onder en geen draadje. Ik heb zojuist 2 nieuwe messen besteld op aliexpress. Kosten €40,00. Kan ie er weer 1,5 jaar tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn22222 op 18-06-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
DanTm schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:58:
De M500 gaat mijn L2000 helpen.. die trekt het niet alleen.
De L2000 is rated voor 2000 vierkante meter, en die trekt het niet zeg je? Dat is geen tuin meer maar een park ofzo? Indrukwekkend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Slinke schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:16:
[...]

De L2000 is rated voor 2000 vierkante meter, en die trekt het niet zeg je? Dat is geen tuin meer maar een park ofzo? Indrukwekkend _/-\o_
ik denk dat het gras ongeveer 2000m2 is ja, maar helaas is dat toch teveel voor hem. Mogelijk ook omdat de helft van dat gras weide gras is, dat is enorm hard en sterk.
Daar ik toch al meerder zone's had, gaat de M500 het normale gras doen, en de L2000 het weide gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lo_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-05 15:37

Lo_

martijn22222 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Dan weet ik niet welke reviews jij gelezen hebt... ik heb diezelfde Robomow RS615 en ben erg tevreden. Let op; de RS is natuurlijk wel een verschil ten opzichte van het kleinere broertje. Maait prima in mijn ogen (normaal gazon, geen hoogwaardig engels grastapijt o.i.d.) en is groot en 'robuust' dus kan tegen een takje en stootje. Er zitten ook 2 sterke messen onder en geen draadje. Ik heb zojuist 2 nieuwe messen besteld op aliexpress. Kosten €40,00. Kan ie er weer 1,5 jaar tegen.
Hier eigenlijk precies hetzelfde voor de RS615. Een opstartprobleempje na de winter (waarschijnlijk vanwege user error) was snel verholpen en nu draait hij al heel het seizoen praktisch probleemloos. Vergelijken is inderdaad moeilijk als je zelf maar 1 product hebt, maar als ik het zo lees lijkt toch vooral weinig moeite met grotere oppervlakten een voordeel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:25
Ik overweeg de Worx l2000 te kopen, maar ben een beetje in verwarring. De ene site heeft het over l2000 als type aanduiding en de andere over Landroid L WR155E. Ik krijg het gevoel dat dit om dezelde machine gaat maar wil dit graag zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 16:21
Hi,

Dit is ongeveer een schets van de tuin, de draad rondom was niet echt een probleem, ik heb helaas op 1 plek stroom. (zie schets)

Nu zit ik alleen even met dat 3e / middelste draad, is dit de juiste route hiervoor? Zie rode route.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nx6EKyNbnfafzV6UIh_f5CCnEvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jfl4Yu9Pm0byBcRTbxiT9AYR.png?f=fotoalbum_large

Of is dit voldoende?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZcIdj5g3MC3VVtn9TcJtCJwTKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gWmYGq4kFO5kp25YZlSDDOLg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door niekosniekos op 20-06-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19
niekosniekos schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:58:
Hi,

Dit is ongeveer een schets van de tuin, de draad rondom was niet echt een probleem, ik heb helaas op 1 plek stroom. (zie schets)

Nu zit ik alleen even met dat 3e / middelste draad, is dit de juiste route hiervoor? Zie rode route.

[Afbeelding]

Of is dit voldoende?
[Afbeelding]
Ik snap je vraag niet echt :? De robots die ik ken hebben draad nodig langs de rand, in jouw beide afbeeldingen staat dit niet goed getekend ?

@martijn22222 waar op ali heb jij die messen gevonden :? Ik zocht ze voorlaatst ook voor mijn Robomow RS615 maar kon ze niet vinden en heb ze dus maar origineel besteld op roboexpert, maar dat kostte mij 65 euro.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:47
Ik denk dat hij de "naar huis draad" wil zeggen:

wat ik dus mis met de worx is dat die zo een extra draad niet heeft. Als deze net na het basisstation aangeeft dat de batterij bijna leeg is en dus naar huis moet, gaat hij heel de ronde moeten afwerken en ik heb al gehad dat de batterij volledig op is tegen dat hij dan aan het laadstation is. Deze extra draad voorkomt dat.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zo'n naar huis draad heb ik ook niet, en het kan dus voorkomen dat hij inderdaad een paar 100 meter naar huis "loopt" .

Hij gaat stoppen als de accu op 35% is, dan kan hij nog wel 5 rondjes lopen volgens mij, de maai motoren lopen ook niet bij het naar huis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interna
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Wij hebben een Husqvarna 430X. In de app om dit toestel te bedienen vind ik volgende raadgeveningen van Husqvarna :
“ Voor het beste maairesultaat mag u het gazon niet te vaak laten maaien. Als de robotmaaier te veel mag maaien kan het gazon er erg plat uitzien. Bovendien zal de robotmaaier dan onnodig slijten. Als het werkgebied kleiner is dan de gebiedscapaciteit van de robotmaaier, kan de kwaliteit van het gras verder worden verbeterd door dit om de andere dag te maaien in plaats van dagelijks enkele uren. Bovendien heeft het gras baat bij een rustperiode van ten minste drie opeenvolgende dagen per maand.”

Mijn vraag is nu, laten jullie de robotmaaier elke dag maaien of zijn er ook rustpauzes of rustdagen voorzien voorzien zoals Husqvarna aanraad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 16:21
Grolsch schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:21:
Zo'n naar huis draad heb ik ook niet, en het kan dus voorkomen dat hij inderdaad een paar 100 meter naar huis "loopt" .

Hij gaat stoppen als de accu op 35% is, dan kan hij nog wel 5 rondjes lopen volgens mij, de maai motoren lopen ook niet bij het naar huis gaan.
Bedoelde inderdaad het naar huis draad! Maar het werkt al goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Interna schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:50:
Wij hebben een Husqvarna 430X. In de app om dit toestel te bedienen vind ik volgende raadgeveningen van Husqvarna :
“ Voor het beste maairesultaat mag u het gazon niet te vaak laten maaien. Als de robotmaaier te veel mag maaien kan het gazon er erg plat uitzien. Bovendien zal de robotmaaier dan onnodig slijten. Als het werkgebied kleiner is dan de gebiedscapaciteit van de robotmaaier, kan de kwaliteit van het gras verder worden verbeterd door dit om de andere dag te maaien in plaats van dagelijks enkele uren. Bovendien heeft het gras baat bij een rustperiode van ten minste drie opeenvolgende dagen per maand.”

Mijn vraag is nu, laten jullie de robotmaaier elke dag maaien of zijn er ook rustpauzes of rustdagen voorzien voorzien zoals Husqvarna aanraad ?
in 95% van de gevallen heb ik de maaifrequentie op laag staan, wat betekent dat hij 1 "sessie" in de week doet.

Een sessie duurt bij mijn tuin 2,5 dag (van 10:30 tot 22:00 mag hij maaien).

Zoals afgelopen week heb ik de frequentie op "midden" gezet, dan doet hij 2 maaisessies in de week.

Als ik de frequentie op hoog zet maait hij continu.

Te vaak maaien ben ik ook geen voorstander van, gras mag best een beetje groeien.

Als het echt warm is / wordt zet ik de maaier gewoon uit, op een gegeven moment is het allemaal stuifzand als alles kurkdroog is, en dan groeit het gras ook nauwelijks, bij die hitte hou ik het liever wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:07
Grolsch schreef op zondag 21 juni 2020 @ 08:22:
[...]

Ik snap je vraag niet echt :? De robots die ik ken hebben draad nodig langs de rand, in jouw beide afbeeldingen staat dit niet goed getekend ?

@martijn22222 waar op ali heb jij die messen gevonden :? Ik zocht ze voorlaatst ook voor mijn Robomow RS615 maar kon ze niet vinden en heb ze dus maar origineel besteld op roboexpert, maar dat kostte mij 65 euro.
Verkoper: Sweethome-Sale
zoek op: "RS" of "RS maaier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tnx, met deze zoektermen vind ik wel e.e.a.

https://nl.aliexpress.com...maaier+vervangende+messen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Interna schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:50:

Ik ben kort na de installatie (Gardena Sileno Life 750) ook naar een rustdag op woensdag en zondag gegaan, maar sinds deze week laat ik hem nog maar 3x per week uitrijden en heb ik de hoogte van 3,8 cm naar 5 cm verhoogd ivm de hitte en droogte. Ik heb ook aardig wat overcapaciteit, 250 m2 maaigebied. Ik heb een deel oud en een deel nieuw gras, waarbij het oude (nog) veel trager groeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een Gardena (Sileno City) of een Worx (Landroid M). Ik heb een tuin van ongeveer 250m2 met speelhuisje, trampoline en een rond zwembad. Ik vind het ook wel fijn om de robot aan/uit te zetten via een app.

De Gardena kost 744 euro (tot 300 m2 + smart), de Worx 519 euro (tot 300 m2), of 619 euro (tot 500 m2 + cut to edge). Wat zouden jullie kiezen? Is de Gardena de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interna
Robot is nieuw en het is een beetje toetsen naar ervaringen van ervaren gebruikers. Nu laat ik de robot om de twee dagen rijden en het lijkt goed mee te vallen. Ik laat hem 6 uur rijden voor een oppervlakte van 600 m2.
Zoals jullie aanstippen is het beter het gras tijdens de droogte toch iets langer te laten en staat bij mij de robot op stand 8 of 5,5 cm.

De Husqvarna heeft ook een functie die rekening houdt met het weer. Eigenlijk meet hij de weerstand tijdens het maaien, en past zo de maaiduur aan. Met het warme weer dat er toch geen grasgroei was, bleef hij intens maaien tijdens de 6 uur gegeven tijd i.p.v. te stoppen.
Mijn ervaring is dus dat die functie op de 430X niets verandert aan de maaifrekwentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curlito
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-03-2024
De Husqvarna heeft ook een functie die rekening houdt met het weer. Eigenlijk meet hij de weerstand tijdens het maaien, en past zo de maaiduur aan. Met het warme weer dat er toch geen grasgroei was, bleef hij intens maaien tijdens de 6 uur gegeven tijd i.p.v. te stoppen.
Mijn ervaring is dus dat die functie op de 430X niets verandert aan de maaifrekwentie.
Je kan deze nog aanpassen (Laag - Midden - Hoog ) in de app als het resultaat niet naar tevredenheid is. Het is een beetje zoeken/spelen met de instellingen -> maaitijd lang (Hoog) -> maaitijd kort (Laag).

Zelf heb ik deze terug uitgeschakeld aangezien je met de app alles direct kan wijzigen van waar ook ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
compie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:27:
Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een Gardena (Sileno City) of een Worx (Landroid M). Ik heb een tuin van ongeveer 250m2 met speelhuisje, trampoline en een rond zwembad. Ik vind het ook wel fijn om de robot aan/uit te zetten via een app.

De Gardena kost 744 euro (tot 300 m2 + smart), de Worx 519 euro (tot 300 m2), of 619 euro (tot 500 m2 + cut to edge). Wat zouden jullie kiezen? Is de Gardena de meerprijs waard?
Ik zou zowiezo voor de Worx kiezen. Die is trouwens ook perfect met de app te bedienen. Interessante vergelijking tussen de 2, is wel al een paar jaartjes oud maar is nog steeds van relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interna
curlito schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:39:
[...]

Je kan deze nog aanpassen (Laag - Midden - Hoog ) in de app als het resultaat niet naar tevredenheid is. Het is een beetje zoeken/spelen met de instellingen -> maaitijd lang (Hoog) -> maaitijd kort (Laag).

Zelf heb ik deze terug uitgeschakeld aangezien je met de app alles direct kan wijzigen van waar ook ter wereld.
Nu stel ik vast hij bij mij op hoog staat. Misschien dat ik dit ook wel uitzet en meer met de app ga aansturen.
Ik zie daar ook de ECO-functie staan. Maken jullie hiervan gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 21:13
DanTm schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:58:
Ik heb v/d week nog een M500 besteld bij myrobotcenter: https://www.myrobotcenter...landroid-m500-wr141e-2020

Iets goedkoper dan Amazon, en volgens eerdere berichten in dit topic betrouwbaar.

De M500 gaat mijn L2000 helpen.. die trekt het niet alleen.
Al aangekomen en tevreden? Ik sta op het punt ook eentje te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
illya89 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Al aangekomen en tevreden? Ik sta op het punt ook eentje te bestellen :)
yes.. was er binnen een paar dagen en is al druk bezig met maaien (nou had ik al een landroid, dus was al tevreden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illya89
DanTm schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:07:
[...]

yes.. was er binnen een paar dagen en is al druk bezig met maaien (nou had ik al een landroid, dus was al tevreden)
Leuk, heb er net ook eentje besteld. Wel mijn eerste ervaring met een robotmaaier ;)
Hallo weekendrust?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Slinke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:33:
[...]

Ik zou zowiezo voor de Worx kiezen. Die is trouwens ook perfect met de app te bedienen. Interessante vergelijking tussen de 2, is wel al een paar jaartjes oud maar is nog steeds van relevant.
Relevant omdat die Gardena uitkwam in 2013? Ik zou nog even verder 'onderzoeken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
draakhoofd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:55:
[...]
Relevant omdat die Gardena uitkwam in 2013? Ik zou nog even verder 'onderzoeken'.
een "onderzoek" zou ik het in ieder geval niet noemen. Dit zou ook niet veel zin hebben gezien het feit dat ik me er ter degen van bewust ben dat ik een voorkeur heb voor het merk Worx tov Gardena en op die manier de kans aanzienlijk groter is dat wanneer ik "onderzoek" doe (lees "google") dat positieve ervaring en recenties met een Worx en negatieve met een gardena mij gaan opvallen, maar omgekeerd niet, om zo onderbewust mijn aanname te staven dat het merk Worx beter is dan Gardena. Zo heb ik toch weer een goed gevoel dat mijn keuze om een Worx te kopen toch weer de goeie was keuze ;) Zo kijk is aan, een beetje zelf analyse; psychologie zo vroeg op de dag, kan nooit kwaad :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curlito
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-03-2024
Interna schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:12:
Nu stel ik vast hij bij mij op hoog staat. Misschien dat ik dit ook wel uitzet en meer met de app ga aansturen.
Ik zie daar ook de ECO-functie staan. Maken jullie hiervan gebruik ?
De ECO modus is volgens mij alleen handig als je met één zone werkt. Als ik op ECO modus mijn toestel in Zone 2 plaats en handmatig start krijg ik de melding dat er geen lusignaal is. Misschien zie ik zelf iets over het hoofd (kan altijd 8)7 ) maar voorlopig staat het toch weer uit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door curlito op 24-06-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-05 18:02
illya89 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:29:
[...]
Leuk, heb er net ook eentje besteld. Wel mijn eerste ervaring met een robotmaaier ;)
Hallo weekendrust?!
Nee hoor, geen weekendrust. Waar je eerst zelf aan het maaien was ga je nu tevreden blijven kijken hoe het voor je gedaan wordt. Wel een heerlijk gevoel hoor!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
daxy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:03:
[...]

Nee hoor, geen weekendrust. Waar je eerst zelf aan het maaien was ga je nu tevreden blijven kijken hoe het voor je gedaan wordt. Wel een heerlijk gevoel hoor!
Dat is waar. de eerste 2 dagen dat ik er eentje had, liep ik er de hele tijd achteraan, kijken hoe ie het doet ;)
De buren zullen je ook dankbaar zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Nu ben ik helemaal geen kenner wat robo maaiers betreft (zeg maar leek), maar wat gebeurt er met het gemaaide gras? Ik neem aan dat ie dat gewoon laat liggen. Stoort dit niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
stekki schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:48:
Nu ben ik helemaal geen kenner wat robo maaiers betreft (zeg maar leek), maar wat gebeurt er met het gemaaide gras? Ik neem aan dat ie dat gewoon laat liggen. Stoort dit niet? :)
Je ziet het igg niet. Omdat die elke dag er pakweg een mm vanaf doet, vallen de "knipsels" gewoon tussen het gras en dienen als voeding. Mulchen moet dat dan heten geloof ik. Voorheen met de benzinemaaier deed ik het gras misschien 1 keer om de 10 dagen af, en dan kwamen er zo een pakken gras af die dan een tijd lagen te vergaan. Nu ik het vergelijk, dat was echt geen zicht. Nu heb je dit dus niet meer, mooit groen tapijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:40
stekki schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:48:
Dat blijft inderdaad liggen, maar omdat er zeer regelmatig wordt gemaaid is het maaisel zeer klein zodat je het niet eens ziet liggen (gesproken vanuit mijn eigen situatie/observatie).

(En het scheelt erg veel gras in de groene container).

[ Voor 5% gewijzigd door TwilightMalaise op 24-06-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
kazzzdafke schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:08:
Ik denk dat hij de "naar huis draad" wil zeggen:

wat ik dus mis met de worx is dat die zo een extra draad niet heeft. Als deze net na het basisstation aangeeft dat de batterij bijna leeg is en dus naar huis moet, gaat hij heel de ronde moeten afwerken en ik heb al gehad dat de batterij volledig op is tegen dat hij dan aan het laadstation is. Deze extra draad voorkomt dat.
Hij gaat op ca 20% stoppen met maaien om naar huis te gaan, maar omdat dan het mes niet meer aangedrven wordt, springt de spanning gelijk naar 35% o.i.d. meer dan genoeg om rond te rijden. Dat extra draad niet aanleggen is prima. Irritanter vind ik dat ie niet recht van het station af rijdt, maar naar links. Dus er is één hoekje waar ie nooit komt, tenzij ik het basisstation ga verdraaien. Zo heeft de pong-logica ook wat moeite met buitenbochten in mijn terras, daar komt ie toch minder vaak dan op andere stukken en na wat goede buien vorige week i.c.m. dat nu eindelijk de bemesting van 2 maanden terug geactiveerd wordt, schiet het gras omhoog.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeveedeebee
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-10-2020
Ik heb een Husqvarna Automower 260 ACX voor mijn gazon te maaien. Het apparaat werkte prima, totdat ineens een foutnr aangegeven werd --> 167. Weet iemand wat dit betekent en hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachhus2018
  • Laatst online: 14-12-2022
ik heb sinds enkele dagen de worx m500 en die bevalt goed.
Een groot gedeelte van het stuk wat ik laat maaien is ruig gras en ook onkruid en daar had hij wat moeite mee. Dat vreet stroom. Daarom sinds gisteren de 2Ah accu vervangen door een 5Ah en dat gaat een stuk beter. Hij kan nu veel langer zijn werk doen.
Ik vond de worx, als ik hem vergelijk met mijn robotstofzuiger, een beetje dom. Hij knalt overal hard tegenaan en koos vaak de verkeerde oplossing. Hij had veel moeite met zachte stukken, groef zich dan diep in, beschadigde alles en zat dan vast.
Dat lijkt nu echter beter te gaan, hij maakt wat andere bochten. Waarschijnlijk ook omdat het gras korter is, maar kan ook liggen aan de update van de firmware. Ik ben gisteren van 3.08 naar 3.13 gegaan. Die schijnt o.a. op die bochten aangepast te zijn.
Al met al best tevreden. Scheelt in ieder geval dat vervelende maaien.
Nu nog alle mogelijkheden uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interna
jeeveedeebee schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:14:
Ik heb een Husqvarna Automower 260 ACX voor mijn gazon te maaien. Het apparaat werkte prima, totdat ineens een foutnr aangegeven werd --> 167. Weet iemand wat dit betekent en hoe dit op te lossen is?
Je zou via de Quick Check naar de geschiedenis gaan kijken van fouten in het apparaat. Je komt in de Quick Check door twee seconden 0 in te drukken. Daar zie je diverse opties die je kan bekijken.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53

-_-

Even vraagje. Ik heb een husqvarna automower 430x. Heeft iemand een idee of je deze ook via de grensdraad kunt laten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeveedeebee
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-10-2020
Interna schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Je zou via de Quick Check naar de geschiedenis gaan kijken van fouten in het apparaat. Je komt in de Quick Check door twee seconden 0 in te drukken. Daar zie je diverse opties die je kan bekijken.
Succes ermee.
Merci! Jammer dat Husqvarna niet alle foutcodes/foutnummers in de handleiding opneemt of op hun website plaatst. Foutnummer 167 blijkt het display te zijn; moet na vervanging (a ~60 euri) goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
Bachhus2018 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:56:
maar kan ook liggen aan de update van de firmware. Ik ben gisteren van 3.08 naar 3.13 gegaan. Die schijnt o.a. op die bochten aangepast te zijn.
Hier is de changelog

Firmware

Version 3.13

Release Date

2020-06-04

Changelog

Improvement on OffLimits Module Improvement on Landroid Movements and Control Logic Improvement on RadioLink Module Fix Trap over Wire bug Pressing the stop button will inhibit scheduler/manual start (to avoid, if mower have stop button issue, continuously trying to start) Improvement of FindMyLandroid Module Improved Trap near boundary wire(escape procedure) Fixed Autorestart bug when wire is missing Improvement of ACS Improvement of Neighbour interference (boundary Wire) Added log of signal strength (useful for debug purposes). Debug page for boundary wire is showing the strength. Random “banana” exit from charging station to avoid wheels marks after charging station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53

-_-

-_- schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:19:
Even vraagje. Ik heb een husqvarna automower 430x. Heeft iemand een idee of je deze ook via de grensdraad kunt laten rijden?
niemand?? Bedoel dus of je deze ook als optie via de grensdraad kunt laten maaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Iemand nog iets gehoord over levertijd/backorders husq 305?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
Bachhus2018 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:56:
Een groot gedeelte van het stuk wat ik laat maaien is ruig gras en ook onkruid en daar had hij wat moeite mee. Dat vreet stroom. Daarom sinds gisteren de 2Ah accu vervangen door een 5Ah en dat gaat een stuk beter. Hij kan nu veel langer zijn werk doen.
Ik vond de worx, als ik hem vergelijk met mijn robotstofzuiger, een beetje dom. Hij knalt overal hard tegenaan en koos vaak de verkeerde oplossing. Hij had veel moeite met zachte stukken, groef zich dan diep in, beschadigde alles en zat dan vast.

Dat lijkt nu echter beter te gaan, hij maakt wat andere bochten. Waarschijnlijk ook omdat het gras korter is, maar kan ook liggen aan de update van de firmware. Ik ben gisteren van 3.08 naar 3.13 gegaan. Die schijnt o.a. op die bochten aangepast te zijn.
Al met al best tevreden. Scheelt in ieder geval dat vervelende maaien.
Nu nog alle mogelijkheden uitvinden.
Ik heb de m500 nu ook een paar dagen. Ik heb de ACS "oogjes" er wel bijgenomen. Soms botst hij al is met de stoelen maar dat ligt ook aan de stoelen.

Er zijn wel wat putten in de tuin en daar heeft de landroid het toch moeilijk mee. (Hij rijdt zich soms vast) Ik ben ze nu aan het opvullen met extra grond.

Wat ik wel jammer vind is dat je via de app het niet kan instellen dat hij enkel de randen doet. (Je kan dit enkel programmeren op een bepaald uur)

Ook wel jammer dat Worx niet echt verklaard hoe de AI werkt. Brengt deze mijn tuin in kaart of niet..

Maar het maaien zelf gaat heel vlot. Toch een 8/10.

Olly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ondertussen wil mijn worx landroid WR106SI weer niet meer opladen, lijkt op hetzelfde probleem als vorig jaar in september. Met de helpdesk gebeld en ze gingen kijken om een nieuwe adapter op te sturen, hopelijk is het daarmee opgelost. Maar zelf als het opgelost is vermoed ik dat het binnen het jaar weer defect zal gaan.

Best wel teleurgesteld, heb hem in maart 2018 gekocht en in 2 jaar tijd al 2 defecten. Gelukkig heb ik 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 14:30
Is er iemand hier die van de R800Easy de 'speaker' aangepast/uitgeschakeld heeft?

Normaal begint hij om half 9 met maaien maar omdat het al bijna de hele ochtend regent is hij nu al 3,5 uur iedere paar minuten aan het starten om er al redelijk snel achter te komen dat het nog regent en dan gaat hij weer terug naar de lader. MAAR.. als hij start dan piept hij, dus hij is nu al 3,5 uur iedere 5 tot 10 minuten aan het piepen..

DIt begint mij iig te storen, ik heb de buren nog niet gevraagd. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom heeft die regensensor geen wachtfunctie? Bij de Worx kan je in de app instellen hoe lang ie na een opgedroogde sensor moet wachten met maaien.

@xardy Hoe heb je de boel aangesloten? Ik heb alles in een Dribox zitten: https://www.praxis.nl/ger...-waterdicht-zwart/5580348

Snoer erin, adapter plus aansluiting in de box en snoer naar laadstation er weer uit. Box staat onder een struik in de schaduw. Dat gaat nu al ruim anderhalf jaar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
Señor Sjon schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:47:
Waarom heeft die regensensor geen wachtfunctie? Bij de Worx kan je in de app instellen hoe lang ie na een opgedroogde sensor moet wachten met maaien.
Nein, de R800Easy is niet echt Smart.. ;-) gewoon een "regen contact" sensor die hij pas peilt als hij al van het laadstation af is en ergens op het gras staat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:52
Devil schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:51:
Iemand nog iets gehoord over levertijd/backorders husq 305?
Bij mijn dealer is van de grote backorder slechts 10 stuks uitgeleverd door Husqvarna. Ik zal nog geduld moeten hebben ...

Als het nog lang gaat duren, dan stel ik de aanschaf uit naar volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
oNNoZeLe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:18:
[...]

Nein, de R800Easy is niet echt Smart.. ;-) gewoon een "regen contact" sensor die hij pas peilt als hij al van het laadstation af is en ergens op het gras staat 8)7
het valt mij nu pas op dat de regensensor onder de kap zit als hij op de lader staat.. 8)7
dus ook al zou controleren of het regent als hij start dan is het altijd droog -> want afdakje.. .. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik heb een paar vraagjes; helaas heb ik wat keren een nieuwe draad moeten trekken vanwege draadbreuk e.d.. Nu ben ik de randjes van het gras dat over de tegels heen groeit aan het afsteken en kom ik ineens een draad tegen die OVER de schuine rand van een tegel heen loopt.

Ik weet zeker dat ik dat nooit zo aangelegd heb; is het zo dat als het gras over een randje heen groeit de draad mee gaat? Lees; kruipt die soms een paar mm/cm opzij in de tijd? Zo ja (waar ik heel erg naar neig gezien wat ik zie); scheurt hij dan na verloop van tijd niet? Als de rek er uit is?

Kan ik ook zien of dit mijn 'actieve' draad is of een oude? Want ik zou dat graag meten. Indien het de actieve is moet ik de draad onder de tegel zien te krijgen. Zo niet knip ik hem lekker af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Met een AM radio schijn je het signaal te kunnen meten.

YouTube: Automower Find a cable break with AM radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
@MiKeZZa ik heb geen idee wat voor eem merk maairobot je hebt maar als het een Worx is zoals ik dan lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat de draad gaat scheuren onder invloed van de krachten die groeiend gras erop uitoefenen

Bij Worx gaat het dan over een stevige ijzeren kabel met een plastic mantel. De haringen of pennen waarmee je de draad in de grond nagelt zijn ook best stevig. Wat ik denk dat je aan de hand hebt is dat de draad in jouw geval niet stevig in de grond zit en dat de robot er zelf mee aan de wandel gaat. Dat die op een manier blijft haken erin de de draad zo loswrikt en zo zelfs oversnijd met het mes.

Het is me ook niet meteen duideijk waarom je bij dradbreuk gelijk een hele nieuwe kabel trekt. De draadbreuk vinden en op die plaats terug aan mekaar verbinden is toch handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Nee de Worx heb ik hier ritueel verbrandt, wat een rotding was dit. Ik heb nu een Robomow.

De draad wordt zeker niet meegenomen door de maaier, die is totaal niet te zien. Maar bij het weghalen van over de randen groeiend gras kwam hij tevoorschijn. Hij zat helemaal ingekapseld in het gras. Dus dat scenario lijkt me echt heel sterk.

V.w.b. draadbreuk; 1x draadbreuk gehad waardoor hij echt te kort werd en bij overstap naar Robomow nog een nieuwe draad ivm problemen. Dus er liggen er 3; helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Ja die heb ik wel eens gezien, maar nooit voor elkaar gekregen met de enige AM-radio in mijn hele kennisen- en familiekring. Helaas. Andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
MiKeZZa schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Ja die heb ik wel eens gezien, maar nooit voor elkaar gekregen met de enige AM-radio in mijn hele kennisen- en familiekring. Helaas. Andere ideeen?
uitmeten met een multimeter. Daar kan je vrij eenvoudig ook een kabelbreuk mee vaststellen. Zo een toestelletjes heb je al voor 15 euro in de DHZ mocht je er nog geen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Slinke schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:59:
[...]

uitmeten met een multimeter. Daar kan je vrij eenvoudig ook een kabelbreuk mee vaststellen. Zo een toestelletjes heb je al voor 15 euro in de DHZ mocht je er nog geen hebben.
Maar hoe doe ik dat dan? Ik snap dat ik aan het begin of het einde v.d. draad iets kan meten. Maar hoe doe ik dat halverwege (waar geen breuk is) en een coating over de kabel zit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
MiKeZZa schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:50:

V.w.b. draadbreuk; 1x draadbreuk gehad waardoor hij echt te kort werd en bij overstap naar Robomow nog een nieuwe draad ivm problemen. Dus er liggen er 3; helaas...
je kunt er ook gewoon een stukje draad tussen zetten ipv de hele draad te vervangen (en de oude draden kun je er ook weer uittrekken natuurlijk).
Ligt ook beetje aan de grote van de tuin, maar ik heb al legio stukjes draad er tussen gezet en tussen uit gehaald.

Ook wel wat breukjes gehad, maar was mijn eigen schuld en dus wist ik waar het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Aangezien onze Little Tank de draad al een paar keer opgegraven heeft heb ik iig een zakje van deze dingen gekocht en klaarliggen:

www.wish.com/product/5d039371bdb867595dd4ba02

Of bij wat voor site dan ook.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Ja, daar ga ik er eens een paar van kopen. Goeie tip. Thanks!

Maar voor nu is de situatie zoals hij is. Iemand daar tips over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
MiKeZZa schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:59:
Ja, daar ga ik er eens een paar van kopen. Goeie tip. Thanks!

Maar voor nu is de situatie zoals hij is. Iemand daar tips over?
Om hoeveel meter gaat het?
Anders.. oude 3 draden eruit trekken, en nieuwe leggen en niet meer verprutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Nee, dat zie ik niet zitten. Die draden zitten zó diep ingekapseld (oudste ligt er al 3 jaar), dat is eigenlijk geen doen.

Betreft in totaal zo'n 70 meter draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 16:17
Wij hebben de draad tussen de 15 en 20 cm in de grond gestoken. Werkt prima met onze husqvarna 310. Waarom hebben jullie dat niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-05 11:16
Workx specificaties versus prijs
Ik ben van plan een Worx robotmaaier te kopen, maar snap niet veel van de specificaties.
Ik heb ongeveer 600 mtr. gras en kijk naar de M500, M700 en M1000.
Wat me opvalt is dat al die machines exact dezelfde specificaties hebben. Het enige dat afwijkt is dat de M500 een 2 Ah accu heeft en de 700 en 1.000 een 4 Ah. Ze zien er ook hetzelfde uit.
Ik krijg het gevoel dat het precies dezelfde machines zijn en dat alleen de marketing een verschil maakt.
Dan zou ik een M500 kunnen kopen (€ 634,--) en een losse 4 Ah accu van Worx (€ 87,--) en dan zou ik hetzelfde hebben als een M1000 van € 999,--
Heeft iemand van jullie een idee of er nog andere verschillen zijn tussen de drie types?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
ger356 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:46:
Workx specificaties versus prijs
Ik ben van plan een Worx robotmaaier te kopen, maar snap niet veel van de specificaties.
Ik heb ongeveer 600 mtr. gras en kijk naar de M500, M700 en M1000.
Wat me opvalt is dat al die machines exact dezelfde specificaties hebben. Het enige dat afwijkt is dat de M500 een 2 Ah accu heeft en de 700 en 1.000 een 4 Ah. Ze zien er ook hetzelfde uit.
Ik krijg het gevoel dat het precies dezelfde machines zijn en dat alleen de marketing een verschil maakt.
Dan zou ik een M500 kunnen kopen (€ 634,--) en een losse 4 Ah accu van Worx (€ 87,--) en dan zou ik hetzelfde hebben als een M1000 van € 999,--
Heeft iemand van jullie een idee of er nog andere verschillen zijn tussen de drie types?
De m1000 heeft ook nog een snellere lader. Je kunt dus wel zelf een M700 maken van je M500 door een grotere accu te kopen. Maar heel veel maakt het eigenlijk niet uit. Grotere accu is langer maaien, maar ook langer laden. Effectief win je alleen misschien een keertje minder naar de lader rijden (5 minuutjes).
Heb zelf de 5Ah accu van mijn L2000 in mijn M500 gestopt, en de L2000 heeft een 6Ah accu gekregen
Stakie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:58:
Wij hebben de draad tussen de 15 en 20 cm in de grond gestoken. Werkt prima met onze husqvarna 310. Waarom hebben jullie dat niet gedaan?
Is wel een hoop meer werk, als je hem op het gazon legt zakt hij vanzelf weg. Na een jaar zie je hem niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door DanTm op 14-07-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
MiKeZZa schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Maar hoe doe ik dat dan? Ik snap dat ik aan het begin of het einde v.d. draad iets kan meten. Maar hoe doe ik dat halverwege (waar geen breuk is) en een coating over de kabel zit? 8)7
Deze vraag staat nog open. Iemand een tip?

Heb overigens voor de duidelijkheid even een foto gemaakt. Ik blijf toch zeer verbaasd dat dit ontstaan is. Want zo heb ik het ECHT niet aangelegd 2 tot 3 jaar terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPmeXLIyZi7qRHlIdVc74QzTxms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91e4aSFr8DXyUnt5G2e2SJme.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-05 11:16
DanTm schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:16:
[...]

De m1000 heeft ook nog een snellere lader. Je kunt dus wel zelf een M700 maken van je M500 door een grotere accu te kopen. Maar heel veel maakt het eigenlijk niet uit. Grotere accu is langer maaien, maar ook langer laden. Effectief win je alleen misschien een keertje minder naar de lader rijden (5 minuutjes).
Heb zelf de 5Ah accu van mijn L2000 in mijn M500 gestopt, en de L2000 heeft een 6Ah accu gekregen
Kortom, je bent met me eens dat de drie machines Worx M500, M700 en M1000 feitelijk dezelfde machines zijn. Dan ga ik maar voor een M500 en kijk wel of ik een grotere accu koop of niet.

Nog een andere: die regensensor klinkt allemaal heel fraai, maar loop je niet het volgende risico als je een "garage" koopt of zelf een een afdakje maakt: Dan gaat hij op de geplande tijd naar buiten want de sensor is droog, komt tot de ontdekking dat het regent en gaat weer naar binnen. De sensor droogt weer op en hij gaat weer naar buiten enz. of is het toch iets intelligenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MiKeZZa schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:15:
[...]

Deze vraag staat nog open. Iemand een tip?

Heb overigens voor de duidelijkheid even een foto gemaakt. Ik blijf toch zeer verbaasd dat dit ontstaan is. Want zo heb ik het ECHT niet aangelegd 2 tot 3 jaar terug.

[Afbeelding]
Waar is de haring dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
ger356 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:44:
[...]

Kortom, je bent met me eens dat de drie machines Worx M500, M700 en M1000 feitelijk dezelfde machines zijn. Dan ga ik maar voor een M500 en kijk wel of ik een grotere accu koop of niet.

Nog een andere: die regensensor klinkt allemaal heel fraai, maar loop je niet het volgende risico als je een "garage" koopt of zelf een een afdakje maakt: Dan gaat hij op de geplande tijd naar buiten want de sensor is droog, komt tot de ontdekking dat het regent en gaat weer naar binnen. De sensor droogt weer op en hij gaat weer naar buiten enz. of is het toch iets intelligenter?
Machines zijn inderdaad bijna hetzelfde. De m700/m1000 hebben een uitgebreider display dan de m500.

Wat betreft regensensor, er zit een wachttijd op (instelbaar in de app), zodat hij na het regenen nog x uur/minuten niets doet.

Die van mij staan gewoon in de regen, dan start hij helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:18
ger356 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:44:
[...]

Wat is het nut van een afdakje? Bij mij staat ie gewoon buiten in de regen. Dat kan toch geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Een stukje hiervoor en hierna. Of er eventueel uitgeschoten. Geen idee, zoals gezegd is het zo ver ingekapseld dat ik het niet meer zie. Maar heb toentertijd de nodige gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinke
DCNY schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 06:47:
[...]

Wat is het nut van een afdakje? Bij mij staat ie gewoon buiten in de regen. Dat kan toch geen kwaad?
regen kan inderdaad geen kwaad. Het nut van het afdakje is je kostbare robot wat schaduw te kunnen bieden in de zomerzon. Electronica, en met name de battery houden helemaal niet van hitte en zullen je dankbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MiKeZZa schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:37:
[...]

Een stukje hiervoor en hierna. Of er eventueel uitgeschoten. Geen idee, zoals gezegd is het zo ver ingekapseld dat ik het niet meer zie. Maar heb toentertijd de nodige gebruikt.
Ze zeggen om de 75-100cm, maar ik zit op het dubbele, zeker bij hoeken.
Slinke schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:14:
[...]

regen kan inderdaad geen kwaad. Het nut van het afdakje is je kostbare robot wat schaduw te kunnen bieden in de zomerzon. Electronica, en met name de battery houden helemaal niet van hitte en zullen je dankbaar zijn
Bij mij ligt de lader in een waterdichte box in de schaduw onder een boompje. Ik heb sowieso de maaitijden zo gezet dat de maaier in de schaduw oplaadt gezien de stand van de zon.

---
Wel nieuw is dat de maaier sinds dit seizoen wat ingraafplekken kent bij sommige bochten, daar waar er eerder geen probleem was. Komt denk ik deels door verzakking van terras en het dikker worden van het graspakket oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Señor Sjon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Ik heb bij de hoeken ook de nodige pinnen toegepast. Wat je hier ziet is echter ook maar een centimeter of 10 draad.

Iemand een hint over hoe ik met de genoemde multimeter kan bepalen of DEZE draad stroom doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
Rgerr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:53:
Al even via de zoekbalk gezocht, maar geen resultaat. Heeft hier iemand ervaring met een robotmaaier Central Park CP1000 met WiFi?

https://www.praxis.nl/tui...000-met-wi-fi-28v/5680986
Ik heb dezelfde vraag (eigenlijk over de 500 versie). Ik heb 480 m2 met een simpele vorm en geen obstakels. Een simpele, goedkope robotmaaier zou me dus goed uitkomen en deze is significant goedkoper dan de concurrentie.
Kan echter weinig ervaringen met deze maaier/dit merk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Afgelopen maand een nieuw draad aangelegd voor twee kleine borders en een nieuwe trampoline. Draad netjes om de trampoline heen gelegd maar nu zag ik de robotmaaier ineens over de trampoline rijden, wtf 😳. 99% van de tijd gaat het goed en gaat de maaier netjes terug maar nu niet.

Iemand dit wel eens gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZyAq7nQwfeS_52DiU_ZjLwfJJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tp1EsWHqX5JgPcxoSm57gxOX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFmZuFD7xIRxVsU_UsCpJSpm8So=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCRYiOG2Y1I76SHEhC1IevIf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5HWo9zxFZ9mHKnF3xe_H17TWfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBo4CDkNtlTB9IhU5fMW585i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 19:54
Wackmack schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:28:
Afgelopen maand een nieuw draad aangelegd voor twee kleine borders en een nieuwe trampoline. Draad netjes om de trampoline heen gelegd maar nu zag ik de robotmaaier ineens over de trampoline rijden, wtf 😳. 99% van de tijd gaat het goed en gaat de maaier netjes terug maar nu niet.

Iemand dit wel eens gehad?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Check de laatste firmware release notes eens van workx (3.13). Daar staat volgens mij iets in over draaddetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
O085105116N schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Check de laatste firmware release notes eens van workx (3.13). Daar staat volgens mij iets in over draaddetectie.
Goeie tip, even kijken. Net draad opnieuw gelegd dus daar kan het niet aanliggen.

Worx WG790E.1 is mijn robotmaaier. Nu blijkbaar versie 2.47 en net een upgrade naar Version 5.25 gedaan. Ben benieuwd!

[ Voor 87% gewijzigd door Wackmack op 19-07-2020 17:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:31

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ter info:
Mijn lidlbot (Florabest) heeft onder garantie een nieuwe voeding gekregen. Daar staat Yardforce op.
Mocht je spare parts nodig hebben na de garantie, dan kan je dus hoogstwaarschijnlijk Yard Force SA600H spullen gebruiken.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
Iemand nog wat tips met het instellen van de zones met de Landroid Worx M series?

Mijn tuin gaat in een U rond het huis. De landroid vertrekt en jij moet aangeven wanneer deze een nieuwe zone bereikt..

Aangezien de grensdraad in een cirkel gaat, hoe kan je ingeven dat hij terug in zone 2 of 1 aankomt?

Voorbeeld:
Zone 1 = Noordkant, Zone 2 = Oostkant, Zone 3= Zuidkant
Ik vertrek in zone 1, rechterkant (waar ook de lader staat).
Ik kom aan de rechterkant van zone 2, dus ik duid aan zone 2.
Ik kom aan de rechterkant van zone 3, dus ik duid aan zone 3.
Ik kom aan de linkerkant van zone 3, (geen actie?)
Ik kom aan de linkerkant van zone 2 (een actie nodig?)
Ik kom aan de linkerkant van zone 1 (een actie nodig?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oh2BrLWyou7C9owPANiYHFEap3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0cz6o9TKE1uwLZZknZf2jQYW.png?f=fotoalbum_large

Mvg Olly

[ Voor 18% gewijzigd door illya89 op 20-07-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom zo moeilijk? Gewoon alles één zone houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:35:
Waarom zo moeilijk? Gewoon alles één zone houden.
I agree, je hebt geen zone's nodig als alles gewoon goed verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 21:22
Je zou dit kunnen gebruiken indien je merkt dat een plaats minder goed gemaaid wordt.Het enige dat je hiermee doet is de startlocatie van het maaien bepalen. Je moet dan de afstand vanaf het laadstation instellen en kan het percentage per startlocatie instellen. Eénmaal de maaier gestart is heeft hij geen weet meer van de zones en rijdt hij gewoon rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
Señor Sjon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:23:
[...]

[...]
---
Wel nieuw is dat de maaier sinds dit seizoen wat ingraafplekken kent bij sommige bochten, daar waar er eerder geen probleem was. Komt denk ik deels door verzakking van terras en het dikker worden van het graspakket oid.
Bij de Worx app staat dit euvel vermeld dat dit het gevolg kan zijn van te vaak de randroutine te gebruiken, vandaar het advies om dit niet vaker dan 2X weeks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Randmaaien is ook maar 2x/week. Het is eerder dat hij de hele ronde moet maken als ie net na het basisstation bedenkt dat ie leeg is. Dan rijdt ie hetzelfde rondje. Dus per week maakt ie een stuk of 12x hetzelfde bochtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
Misschien een domme vraag:

Ik ben toch maar voor de 1000 versie van central park geweest. Het is me niet helemaal duidelijk of het laad station droog moet staan maar omdat ik ook een waterpomp heb waarvoor het ook beter is als het overdekt staat ga ik toch maar iets maken kopen.

https://www.amazon.nl/-/n...id=pla-899494922152&psc=1

Ik zit te kijken naar zo'n carportje als dit wat de meeste regen wel van de pomp en het laadstation af zal houden. Aangezien vergelijkbare zaken veel verkocht worden neem ik aan dat dit voor de robotmaaier voldoende zal zijn.

Nu zit er in het robot maaier pakket ook een ladertje zoals dit:

https://www.alibaba.com/p...ower-S510_1973986095.html

ander model, andere aansluiting.. maar zo'n blokje wat tussen het daadwerkelijke station en het stopcontact zit.

Kan dat gewoon in de buitenlucht liggen onder een deels, maar zeker niet volledig van de elementen afschermend dakje? Ik heb er geen verstand van maar ik zou het bv met mijn laptop lader niet proberen...

Gaarne advies

[ Voor 4% gewijzigd door Aezeal1980 op 22-07-2020 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:18
Inmiddels is mijn Husqvarna 305 eindelijk binnen!
Hij heeft er nu 6 uurtjes opzitten en zo goed als het hele gazon gehad. Hier en daar zie ik nog een klein plukje maar ik verwacht dat dat met nog een uurtje of 3-4 ook wel weg is.
Echter zit ik nog met met 2 dingen te stoeien.

Ik heb een stuk gras naast een terras liggen waar hij overheen kan rijden, ik zou de draad daar naartoe kunnen leggen onder de terrastegels. Ik begrijp alleen niet goed hoe ik die dan moet leggen (hoe ver uit elkaar en incl. begeleidingsdraad?) want ik wil het als een 2e zone gaan gebruiken zodat hij niet continu dat terras overgaat maar ik hem daar alleen neerzet/naartoe laat rijden en hij dan aan het werk gaat totdat hij leeg is bijvoorbeeld. Het is een dermate klein stuk (4x4m) dat ik het niet mee wil nemen in de grote lus van de achtertuin (200m2).
@tap123 jij een suggestie, ik zie jij iets soortgelijks hebt gedaan met een pad van 65cm?

Ik heb in de app gevonden dat ik 3 zones kan maken afhankelijk Vande afstand van het basis station en de lengte van de lus. Ik zou dus toch de grote lus door kunnen trekken en dat stuk een laag percentage mee kunnen geven in het schema waardoor hij daar dus zelden gaat komen, begrijp ik dat goed?

En als laatste dacht ik dat de weertimer rekening zou houden met regen maar volgens mij gaat onze ladybug :+ gewoon op pad als het regent, is dit te regelen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIPUMNv0qO5h8-jNmk2Jj_fVVf8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rN8dLfyzmSdnDrlbvHmVxi5s.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4D4GMEQAn9W0kJmO2W1loyFd0Rc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPBCgtsnZDVrlbqLMpZlrnJe.jpg?f=fotoalbum_medium

Ondanks dat Husqvarna geen apart kantenmaai stand heeft heb ik er rekening mee gehouden dat hij bijna overal gewoon overheen kan rijden door brede bandjes te gebruiken en terrassen waar hij dus overheen kan. Hij lijkt dit tot nu toe ook prima te doen al zou het niet gek zijn als hij toch een stand zou hebben om alles langs de draad eens te doen in de zoveel tijd want, waarom ook niet? de concurrent doen dat bijna allemaal wel.

Ik heb dus nu ongeveer deze situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5OefyTJVVr-E_Z-5cQli7TIsYI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/gTfFuDzZk1kePlMiayZbjJgj.png?f=fotoalbum_medium
Groen is huidige gras en geel de huidige grote lus, oranje is de begeleidings draad en het terras stuk kan ik dus de kabel nog doortrekken alleen welke en hoeveel uit elkaar? (totaal is dat 4m breed met tegels van 1x1het liefst haal ik er maar 1 rijtje uit)

[ Voor 48% gewijzigd door GeeMoney op 27-07-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennQuirynen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 17:16
Hallo,

zoals velen onder jullie, ook op zoek naar een robot maaier. Al met veel interesse iedereen hun voorkeuren en ervaring gelezen.

Ik heb nog een 2 tal vraagjes.

Worx Landroid.
Een verkoper in België die geen Worx verdeeld, maar wel alle andere voorname merken zoals Husqvarna, Ambrogio, Robomow, wist me volgende zaken te vertellen.
- Worx maaiers hebben meer last van spoorvorming dan de andere maaiers. Kan iemand dit bevestigen of tegenspreken?
- De levensduur van Worx toestellen zou ook minder zijn dan bv een Husqvarna?

Maaien van de kanten.
Als je kijkt naar de foto heb ik rondom de tuin wel een boordsteen van 5cm, maar vlak ernaast staat een schutting of een draad. Dus de robotmaaier kan mss maar net met zn wiel op de boordsteen rijden.
De Worx kan specifiek de kantjes maaien daar het maaiblad niet centraal staat. Is het dan mogelijk met deze robot de kanten van mijn tuin te maaien?
Bij de andere robots, hoeveel cm van het gras wordt niet gemaaid bij mijn specifieke tuin?

Er blijven naar mijn mening nog 2 maaiers over, de Landroid M WR142E en de Husqvarna Automower 305. Wat zou jullie advies zijn?

Alvast bedankt,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUSh06FRZ62zSfU3I1Yxf521FzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hr8TYkSUkWj0z49cAHSvH5ym.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@GlennQuirynen ik kan bevestigen dat de Workx meer last heeft van spoorvorming, die heeft mijn buurman en we hebben hetzelfde gras :). De Workx heeft inderdaad een kanten programma maar dat doet hij niet beter dan de Husqvarna alleen de Husqvarna neemt de kanten mee tijdens normaal maaien dus dat lijkt de eerste keer langer te duren voordat die weg zijn.
Op je foto zal de Husqvarna bij het hek ongeveer 5 tot 10cm uit de kant vanaf het hek gemeten niet maaien. De kant met stenen neemt hij gewoon mee als je de draad goed legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
GlennQuirynen schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 02:21:

Worx Landroid.
Een verkoper in België die geen Worx verdeeld, maar wel alle andere voorname merken zoals Husqvarna, Ambrogio, Robomow, wist me volgende zaken te vertellen.
- Worx maaiers hebben meer last van spoorvorming dan de andere maaiers. Kan iemand dit bevestigen of tegenspreken?
- De levensduur van Worx toestellen zou ook minder zijn dan bv een Husqvarna?

Maaien van de kanten.
Als je kijkt naar de foto heb ik rondom de tuin wel een boordsteen van 5cm, maar vlak ernaast staat een schutting of een draad. Dus de robotmaaier kan mss maar net met zn wiel op de boordsteen rijden.
De Worx kan specifiek de kantjes maaien daar het maaiblad niet centraal staat. Is het dan mogelijk met deze robot de kanten van mijn tuin te maaien?
ik heb 2 Worx maaiers, geen last van spoorvorming. Wel soms slijt plekken in hoeken die niet helemaal lekker gaan. Maar ik heb dan ook niet zo'n strak gazonnetje als jij.

Wat betreft de kanten, de Worx zal het gras wel maaien (die van mij rijd ook met 1 wiel over de boordsteen), maar er zal altijd gras horizontaal over de steen groeien.. dit kan hij niet meenemen (ik gebruik hier af en toe een kantenmaaier voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
@GlennQuirynen De Worx geniet een uitgebreide gaarantie van 3 jaar ( worx doet ng +1 jaar op de standaard 2 jaar die je wettelijk hebt dus de levensduur is gecovered. Het onderdeel dat realistich gezien stuk zal gaan is de battery, en die is bij de worx eenvoudig te vervangen ( zelfde powershare platform als a,dere powertools van het merk)
Spoorvorming: ik ondervind hier niet bepeaald hinder van. Misschien bij kleinere tuinen een issue dat ie teveel op hetzelfde spoor zit? Mijn tuin is 700 vierkante meter en het ping pong algoritme doet goed zijn werk.

De Worx doet "cut to edge". als je de draad goed installeerd, kan hem half over het terras/ gras laten rijden en tot tegen de draad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-02 12:52
GeeMoney schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:07:

Ik heb een stuk gras naast een terras liggen waar hij overheen kan rijden, ik zou de draad daar naartoe kunnen leggen onder de terrastegels. Ik begrijp alleen niet goed hoe ik die dan moet leggen (hoe ver uit elkaar en incl. begeleidingsdraad?) want ik wil het als een 2e zone gaan gebruiken zodat hij niet continu dat terras overgaat maar ik hem daar alleen neerzet/naartoe laat rijden en hij dan aan het werk gaat totdat hij leeg is bijvoorbeeld. Het is een dermate klein stuk (4x4m) dat ik het niet mee wil nemen in de grote lus van de achtertuin (200m2).
@tap123 jij een suggestie, ik zie jij iets soortgelijks hebt gedaan met een pad van 65cm?

Ik heb in de app gevonden dat ik 3 zones kan maken afhankelijk Vande afstand van het basis station en de lengte van de lus. Ik zou dus toch de grote lus door kunnen trekken en dat stuk een laag percentage mee kunnen geven in het schema waardoor hij daar dus zelden gaat komen, begrijp ik dat goed?
Mooi dat hij binnen is, hoop dat meer mensen hem snel krijgen want het is een genot hoor!

Exact op die manier. Ik heb een stukje gras in de voortuin (30m2) en die is verbonden via een poort. Het geheel (met de 400m2 achter) ligt in één lus en het geleiddedraad eindigt in de voortuin. Je maakt dus een soort van corridor voor de maaier. En ik heb hem nu op iets van 10% van de tijd dat hij daar moet starten, dan maait hij de voortuin totdat hij leeg is (of moet toevallig net ontsnappen in het willekeurige maaien) en volgt het draad naar het laadstation. Werkt prima.

Weertimer heeft niets met regen te maken (er is geen regensensor aanwezig) maar bepaalt of het gras lang gegroeid is en of er dus nog wel gemaaid moet worden. Maait de 305 al een tijdje niets (rijdt wel rond maar geen weerstand op het mes), dan gaat hij naar het station. Werkt prima, het is wel even zoeken naar de juiste gevoeligheid. En ik zou hem pas na een paar weken aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
tap123 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 06:46:
[...]

Mooi dat hij binnen is, hoop dat meer mensen hem snel krijgen want het is een genot hoor!

Exact op die manier. Ik heb een stukje gras in de voortuin (30m2) en die is verbonden via een poort. Het geheel (met de 400m2 achter) ligt in één lus en het geleiddedraad eindigt in de voortuin. Je maakt dus een soort van corridor voor de maaier. En ik heb hem nu op iets van 10% van de tijd dat hij daar moet starten, dan maait hij de voortuin totdat hij leeg is (of moet toevallig net ontsnappen in het willekeurige maaien) en volgt het draad naar het laadstation. Werkt prima.

Weertimer heeft niets met regen te maken (er is geen regensensor aanwezig) maar bepaalt of het gras lang gegroeid is en of er dus nog wel gemaaid moet worden. Maait de 305 al een tijdje niets (rijdt wel rond maar geen weerstand op het mes), dan gaat hij naar het station. Werkt prima, het is wel even zoeken naar de juiste gevoeligheid. En ik zou hem pas na een paar weken aanzetten.
Dank je. Dus ik zorg dat de begrenzingsdraden minimaal 60 uit elkaar liggen en exact in het midden dan de begeleidings draad? Dat gaat lukken en kan dus onder 1 en dezelfde tegelrij gedaan worden, perfect.
Wel jammer dat voor een apparaat in deze prijsklasse hij gewoon met regen gaat maaien, ik begreep altijd dat dat eigenlijk niet zo goed is voor en het apparaat en je spoorvorming/gras ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:40
GeeMoney schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Dank je. Dus ik zorg dat de begrenzingsdraden minimaal 60 uit elkaar liggen en exact in het midden dan de begeleidings draad? Dat gaat lukken en kan dus onder 1 en dezelfde tegelrij gedaan worden, perfect.
Wel jammer dat voor een apparaat in deze prijsklasse hij gewoon met regen gaat maaien, ik begreep altijd dat dat eigenlijk niet zo goed is voor en het apparaat en je spoorvorming/gras ?
De spoorvorming valt reuze mee is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlennQuirynen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 17:16
Hi,

@GeeMoney , @DanTm @Slinke

hartelijk dank voor jullie reactie.
Dit heeft me overtuigd om dan toch voor de Worx te opteren. En goedkoper en een betere fit voor mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-05 11:17
Sinds vandaag heb ik een robotgrasmaaier, een Central Park CP500. Leuk ding, maait prima. Wellicht is het voor jullie gesneden koek, maar hoe stel ik in hoe laat die moet beginnen met maaien? Zo ben ik er wel achter dat ik de werktijd in kan stellen (4/6/8/12u) maar niet wanneer die moet beginnen. Is erg onhandig als de kinderen aan het spelen zijn op het gras en de maaier gaat aan. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 23:12
Ben in de markt voor een robotmaaier. Keuze lijkt te vallen op een Worx M500/M700.
Klein prijsverschil in DE.

Maar ik zit met een vraag. Ik heb voor ca 180m2 rechthoek met bocht en lichte helling en ik heb achter nog ca 80/100m2
Echter deze 2 zijn niet te vebinden. ivm afstand/hoogte verschil(trap), huis, parkeerplaats en openbare stoep.

Volgens de winkel heb ik dan 2 basis stations nodig (2de basis station kan ik online vinden voor ca 185,--) of een 2de maaier.

De vraag is als ik een 2de basis station heb hoe dat dan werkt. Zones?? Ik kan niet echt iets vinden in de handleiding of in dit forum over 2 aparte niet te verbinden grasstukken met 1 maaier.
(alleen draad leggen zonder basisstation zal wel niet werken ivm signaal wat op de kabel staat?!?)

Oppakken en de ene dag voor en de andere dag achter vindt ik geen probleem maar werkt het AI dan nog wel goed?

Advies gevraagd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 21:22
Volgende pagina al eens doorgenomen?
https://support.worx-euro...stel-ik-een-multi-zone-in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinke
Worx Landroid update is uit. Meest recente versie is 3.16

Iemand enig idee wat "party mode" is?

Firmware 3.16 is out
New Double Scheduler support

High-Pitch Alarm Accessory support

Acre setting for US market

Party Mode

Improved IMU while following boundary (with small-long curve)

Improved Single-Sensor & Double Sensor Off Limits in tunnels & other cases.

Improved FindMyLandroid.

Find Landroid running in Circle when finding wire.

Fixed On-Time-Scheduler not stopped if sent home by app

IntelliTurn when trapped near boundary wire

Improvement in working logic on tunnel mode

Disabled Daily border cut when prss start+ok or app start button

Improvement on LIFT sensor Blade always power off when going home by rain

NOTE:(app 2.0 with version < 1034 ios and < 1017 android) are NOT compatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 23:12
Nee die had ik niet gezien |:( Bedankt!!

Hij snapt dan zelf in welke zone hij zit als je hem handmatig verplaatst?
Ben benieuwd hoe dat dan werkt.

Weet iemand wat er voor signaal op de begrenzingsdraad staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
Worx Landroid appje heeft een update gehad. Weet iemand waar ik mijn maaischema terugvinden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:18
Onze tuin ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WlZkfBu.png

De oppervlakte van het gras is ongeveer 1300-1400m². Mijn vraag is:
- heb ik inderdaad twee begeleidingsdraden nodig om dit goed gemaaid te krijgen (zoals blauw getekend)?
- welke Husqvarna robotmaaier zou dit klusje kunnen klaren?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritAR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-09-2020
Ik ben van plan om een Worx M500 aan te schaffen.

Reden : ca 90 % van mijn gazon is omgeven door pallisaden van 10 cm hoog met daarnaast een boordsteen rand van 5 cm, op gazonhoogte.
Worx (Cut to Edge) is de enige die dit kan maaien, zonder dat ik een trimmer nodig heb.
Ik wil een robot als ik daarna niets meer hoeft te doen, anders houd ik mijn cirkelmaaier.

Mijn vraag is, hoe gaat deze robot om met bladeren en dunne takjes (heb een grote boom naast het gazon).
Ik weet dat een Robomow RC daar geen moeite mee heeft, maar die maait mijn kanten niet tot het uiterste
Pagina: 1 ... 20 ... 71 Laatste