Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 19 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03
ThaDocta schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Waarschijnlijk gebruik je de laatste firmware versie 3.08. Deze bevat redelijk wat bugs. Waarschijnlijk volgende week komt er een update. Je zet best automatisch updaten uit. Voor je wil updaten best even kijken op het Duitse forum of de firmware stabiel is. https://www.roboter-forum...ndroid-s-m-l-ab-mod-2019/
Neen hoor, firmware die er al een jaartje op staat.. niets aan verandert.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 12:23
Recent een woning gekocht waar al een Husqvarna Automower 230 ACX in gebruik was. Deze zat in de winterstalling en sinds het in gebruik nemen, lukt het de robotmaaier niet om het laadstation te vinden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Nadat ik hem handmatig in het laadstation plaats, gaat hij wel netjes volgens de ingestelde timer maaien. Het groene lampje op het laadstation brandt consistent en de robotmaaier blijft ook netjes binnen de begrenzingskabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

DeZaag schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:23:
Recent een woning gekocht waar al een Husqvarna Automower 230 ACX in gebruik was. Deze zat in de winterstalling en sinds het in gebruik nemen, lukt het de robotmaaier niet om het laadstation te vinden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Nadat ik hem handmatig in het laadstation plaats, gaat hij wel netjes volgens de ingestelde timer maaien. Het groene lampje op het laadstation brandt consistent en de robotmaaier blijft ook netjes binnen de begrenzingskabel.
Werkt hij met een guide wire? Want dan zit daar denk ik een probleem.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57

Kijk ook eens of de ecostand aan staat, want dan wordt de spanning van de lus gehaald. Normaal moet die weer opgaan zodra hij uit het docking station gaat, maar wellicht werkt dat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:58

Is het altijd dezelfde plaats waar je hem terugvind? Dan is daar misschien iets mis met de grensdraad. Of een instelling dat deze blijft doormaaien tot volledig plat?
Kan je hem manueel naar huis sturen tijdens het maaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Hmmm mijn robotmaaier heeft kuren sinds een paar dagen. Gaat om een Worx WR095S.

Ik trof hem aan op 5 centimeter van het station. Alsof hij net was uitgedraaid om te starten en toen gestopt is. Het lampje van het uitroepteken bovenop knippert 3 keer rood. Volgens de manual betekent dat draad ontbreekt. Het vreemde is dat het basisstation gewoon groen brand. Ooit heb ik een keer met een schop de draad doorgestoken en toen was ook het lampje van het basisstation uit. Vreemd dus.

Op de site van Worx gekeken en deze link gevonden.
https://support.worx-euro...s-op-landroid-s-2017/2018

Error met 3 keer knipperend rood lampje dus. Dan adviseren ze om op het basisstation de draad los te koppelen en een cirkel te maken met testdraad. Dat heb ik gedaan met een draad van een meter of 5 en daar de robot middenin gezet. Robot aangezet en nu knippert de robot twee keer rood. Wat zou betekenen dat hij buiten zijn gebied staat. Voor de zekerheid heb ik de test cirkel ook nog een keer aan de achterkant van het station gelegd, zodat de cirkel niet tussen de oorspronkelijke begrenzingsdraad ligt. Helaas hetzelfde probleem.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Als zelfs de testdraad niet werkt begin ik aan de robot zelf te twijfelen namelijk.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:16

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@GAEvakYD Dat 2x knipperen zou kunnen betekenen dat je testdraad verkeerdom is aangesloten, verder zou de 3x een slecht werkende draad kunnen betekenen (oude of nieuwe breuk met slecht contact). Andere problemen kunnen de sensor zelf en de schakelaar in het basisstation die de draad uitschakelt tijdens het laden zijn, maar dat heb ik nog niet eerder gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Rimco op 27-05-2020 09:41 ]

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik ga binnenkort ook een robotmaaier aanschaffen. Vorige week is er een lokale aanbieder van tuin en park machines naar mijn gazon komen kijken. Die adviseerde een Husqvarna 310. Op zich allemaal prima. Maar ook adviseerde hij om hem in het winterseizoen bij hem in de stalling te doen. Hij maakt hem dan schoon en onderhoudt de de accu. Dat zou me jaarlijks tussen de 100 en 150 euro kosten. Zou dat nodig zijn? Of kan ik hem ook prima zelf in mijn garage opbergen nadat ik hem schoon gemaakt heb? Of heeft de accu speciaal onderhoud nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Stakie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:10:
Ik ga binnenkort ook een robotmaaier aanschaffen. Vorige week is er een lokale aanbieder van tuin en park machines naar mijn gazon komen kijken. Die adviseerde een Husqvarna 310. Op zich allemaal prima. Maar ook adviseerde hij om hem in het winterseizoen bij hem in de stalling te doen. Hij maakt hem dan schoon en onderhoudt de de accu. Dat zou me jaarlijks tussen de 100 en 150 euro kosten. Zou dat nodig zijn? Of kan ik hem ook prima zelf in mijn garage opbergen nadat ik hem schoon gemaakt heb? Of heeft de accu speciaal onderhoud nodig?
Ik koppel hem in de herfst af, maak hem ff op hoofdlijnen schoon en draai de zekering eruit en zet hem in de schuur.
Kost me +- 15 minuten, dus die 100 á 150 euro is snel bespaard.

Echt goed schoonmaken doe ik dan in het voorjaar, dan is alles ook goed droog, en kun je goed schoonmaken.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:41
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een robotgrasmaaier.
Heb geen hele grote tuin, maar wel een wat lastige denk ik gezien het het een soort c vorm is (achter 250m2 grasveld, links 30 x 2 meter smaller grasveldje en dan voorkant ook zo'n 15x3 meter.

Zelf denk ik aan een Husqvarna (315x) gezien ik het liefst wil integreren met mijn domotica (Fibaro). Daarnaast eens die ik overal ter wereld kan volgen en kan bedienen. Een ander belangrijk iets is dat de robot van voren 2 wieltjes moet hebben, gezien ik bang ben anders overal vast komt te zitten. Het grasveld oogt vlak, maar het is geen super strak grasveldje en er zitten her en der oneffenheden, kleine kuiltjes in en nu met dit warme weer kraters van 2 cm door de droogte. Ik hoopte dat dit met twee wieltjes aan de voorkant wel te behappen is voor een robotmaaier? wat zijn jullie ervaringen hier in en met bovenstaand verhaal is de husqvarna 315x dan een juiste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Rimco schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:40:
@GAEvakYD Dat 2x knipperen zou kunnen betekenen dat je testdraad verkeerdom is aangesloten, verder zou de 3x een slecht werkende draad kunnen betekenen (oude of nieuwe breuk met slecht contact). Andere problemen kunnen de sensor zelf en de schakelaar in het basisstation die de draad uitschakelt tijdens het laden zijn, maar dat heb ik nog niet eerder gezien.
Hmmm lastig. Vandaag nog even aan het pielen gegaan. Als eerste viel het mij op dat het lampje van het basisstation niet meer groen brand. Station opgehaald en zitten nameten, ding leek helemaal dood. Na verloop van tijd toch maar weer dichtgemaakt en opeens ging het groene lampje weer branden. 8)7 8)7

Ik heb een de testdraad nog eens aangesloten, maar dan blijft hij rood knipperen. Wat helemaal vreemd is dat als ik de normale loskoppel, dat het basisstation nog steeds groen brand. Dat is toch echt heeeeeeeel raar. Vroeger toen ik de draad heb doorgestoken met een schop ging het station knipperen bij een onderbroken draad. Toen ik de draad hersteld had ging hij weer constant branden.

Het feit hij nu constant blijft branden ondanks dat er geen gesloten circuit is icm het rare gedrag dat aan het begin het hele apparaat dood leek, doet mij vermoeden dat het basisstation kuren heeft. Deel jij deze gedachten ook?

Ik had een serviceticket bij Worx aangemaakt, daar kreeg ik als antwoord van dat ik alles maar opsturen voor een onderzoek. Echter op mijn vervolgvraag hoe dat dan gaat kreeg ik dit antwoord:
code:
1
2
3
4
5
Als u uw toestel hebt aangekocht bij AMAZON, kan u de robot niet binnenbrengen bij PRAXIS. U dient de robot naar ons persoonlijk op te sturen met de volgende procedure.
U gaat naar de site www.teknihall.be
U klikt op transportlabel en volgt de instructies.
Vervolgens mag u de robot volledig met batterij, transfo en laadstation, goed verpakt afgeven bij de post.
Een offerte zal u per mail worden doorgestuurd.

Dat stemt mij niet gerust. Dat klinkt alsof opsturen al duur gaat zijn en ook de reparatie etc. Echter is het apparaat nog onder garantie en komt dit alles niet heel erg klantvriendelijk over.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Je hebt hem niet toevallig buiten wifibereik staan? Bij mij staat het basisstation vrij ver weg met matig ontvangst. De Ziggo box doet de rest. :p

Dan is het modem uit/aan, Worx erna, maar wel in de buurt van de router en dan is ie weer unlocked en doet ie het weer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Señor Sjon schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:13:
Je hebt hem niet toevallig buiten wifibereik staan? Bij mij staat het basisstation vrij ver weg met matig ontvangst. De Ziggo box doet de rest. :p

Dan is het modem uit/aan, Worx erna, maar wel in de buurt van de router en dan is ie weer unlocked en doet ie het weer.
Het gaat bij mij om de meeste basis versie Worx WR095S. Die heeft volgens mij uberhaubt geen wifi en andere geavanceerde functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-09 07:50
basjuhh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:13:
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een robotgrasmaaier.
Heb geen hele grote tuin, maar wel een wat lastige denk ik gezien het het een soort c vorm is (achter 250m2 grasveld, links 30 x 2 meter smaller grasveldje en dan voorkant ook zo'n 15x3 meter.

Zelf denk ik aan een Husqvarna (315x) gezien ik het liefst wil integreren met mijn domotica (Fibaro).
de 315X is wel een beetje overkill... Ik heb de 310 voor ongeveer 800m^2 gras en dat gaat prima. Inclusief hobbeltjes nemen met de 2 voorwielen, bij mij hobbelt het ook behoorlijk en hij loopt nooit vast.

Ook ik heb 'm aan Fibaro gekoppeld, hiervoor heb je, voor de 310, de aanvullende Connect Module nodig. Of de Connect Module bij andere modellen optioneel of standaard is moet je even bekijken.

Wel een tip: ga de Connect Module niet zelf installeren, hij heeft daarna nl een software update nodig en dat moet de dealer doen, en niet gratis natuurlijk.... En je garantie is foetsie als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:41
Ik weet dat de 315x overkill is, echter kost de 310 kost 1300 en de connectmodule ook bijna 300.
De 315x heeft meer features en heeft standaard de module in zich en een abonnement voor 10 jaar en kan ik krijgen rond de 1700,- dan leek mij dat de 315x een "betere" keuze is.

Goed te horen dat hij niet vast loopt en heel wat kan hebben van een niet zo'n strak gazonnetje :-)

Wat heb jij allemaal ingeregelt via Fibaro HC als ik vragen mag?
emielbf schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:32:
[...]

de 315X is wel een beetje overkill... Ik heb de 310 voor ongeveer 800m^2 gras en dat gaat prima. Inclusief hobbeltjes nemen met de 2 voorwielen, bij mij hobbelt het ook behoorlijk en hij loopt nooit vast.

Ook ik heb 'm aan Fibaro gekoppeld, hiervoor heb je, voor de 310, de aanvullende Connect Module nodig. Of de Connect Module bij andere modellen optioneel of standaard is moet je even bekijken.

Wel een tip: ga de Connect Module niet zelf installeren, hij heeft daarna nl een software update nodig en dat moet de dealer doen, en niet gratis natuurlijk.... En je garantie is foetsie als je pech hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door basjuhh op 28-05-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Laatst online: 12-09 12:23
Devil schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:25:
[...]

Werkt hij met een guide wire? Want dan zit daar denk ik een probleem.
Ik heb het laadstation even opgetild en er lijkt geen begeleidingsdraad te zijn gebruikt.
tap123 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Kijk ook eens of de ecostand aan staat, want dan wordt de spanning van de lus gehaald. Normaal moet die weer opgaan zodra hij uit het docking station gaat, maar wellicht werkt dat niet goed.
De robotmaaier staat niet in de ecostand. Hij blijft wel netjes binnen de beschermingsdraad overigens.
donderz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Is het altijd dezelfde plaats waar je hem terugvind? Dan is daar misschien iets mis met de grensdraad. Of een instelling dat deze blijft doormaaien tot volledig plat?
Kan je hem manueel naar huis sturen tijdens het maaien?
Nee, verschillende plaatsen. Hij blijft de melding "searching" geven en rijdt eindeloos rond. Regelmatig ook dicht bij het laadstation, waarbij hij soms zelfs tegen het laadstation aan rijdt. Het daadwerkelijk in het laadstation rijden doet hij helaas niet. Manueel naar huis sturen werkt ook niet. Ook dan blijft hij eindeloos de melding "searching" geven en blijft hij rondjes rijden op zoek naar het laadstation.

Verder werkt de robotmaaier overigens prima. Ik moet hem nu alleen iedere avond zoeken op het gazon, in het laadstation zetten en instellen op "charge then auto" en hij gaat de volgende dag weer netjes aan de slag. Het zou alleen fijn zijn als hij zelf het laadstation terug zou vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-09 07:50
basjuhh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:25:
Wat heb jij allemaal ingeregelt via Fibaro HC als ik vragen mag?

[...]
nog niet zoveel, hij is pas een paar weken in huis ;-) De bedoeling is dat bv bij regen terug naar huis gaat, regen detectie komt dan van Netatmo. En dan kan ik ook nog de regen-forecast erbij betrekken om 'm weer aan de gang te laten gaan of juist nog even te wachten. Combinatie met de beregening is natuurlijk ook voor de hand liggend, die kan pas aan als de maaier binnen is.

en over de top is natuurlijk de mogelijkheid om met een oude garagedeuropener en klein deurtje voor de maaier dicht/open te doen als ie gaat maaien of parkeren. Maar zoals gezegd, dat is over de top ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

DeZaag schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:30:
[...]

Ik heb het laadstation even opgetild en er lijkt geen begeleidingsdraad te zijn gebruikt.

[...]

De robotmaaier staat niet in de ecostand. Hij blijft wel netjes binnen de beschermingsdraad overigens.

[...]

Nee, verschillende plaatsen. Hij blijft de melding "searching" geven en rijdt eindeloos rond. Regelmatig ook dicht bij het laadstation, waarbij hij soms zelfs tegen het laadstation aan rijdt. Het daadwerkelijk in het laadstation rijden doet hij helaas niet. Manueel naar huis sturen werkt ook niet. Ook dan blijft hij eindeloos de melding "searching" geven en blijft hij rondjes rijden op zoek naar het laadstation.

Verder werkt de robotmaaier overigens prima. Ik moet hem nu alleen iedere avond zoeken op het gazon, in het laadstation zetten en instellen op "charge then auto" en hij gaat de volgende dag weer netjes aan de slag. Het zou alleen fijn zijn als hij zelf het laadstation terug zou vinden...
Als hij wel de optie voor een begeleidingsdraad heeft dan zou ik die installeren, wellicht dat hij met ‘searching juist op zoek is naar die draad. Of kijken bij de instellingen welke optie er aanstaat om het basisstation te vinden, standaard is dat vaak via begeleiding Ps draad, maar je kunt hem bijvoorbeeld ook de perimeter draad laten volgen. Bij random zoeken zal hij niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
_PM schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Mocht het nog kunnen...Zet de trampoline niet te laag in het gras daarmee is er een goede botsrand en geen kans dat de maaier erop rijdt. Combinatie robomow mes en trampoline lijken mij niet zo'n goede... Mijn ervaring met een Husqvarna 105, met van die kleine mesjes is al niet goed... sneetje op de rand van de trampoline :|
Hier net de trampoline ingegraven als het zelfde niveau als het gras, vind dat toch wel veruit het mooiste. Nu "helaas" wel een eilandje maken voor de robotmaaier. Denk een stuk draad van 25m dus dat zijn de kosten ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QE892Rs6QKHQgy205HeayRP4UbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULTlZ813GChlvhbrWdlldCOc.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag alles net weg werken met zand en graszoden opvullen. Grasmaaier is nog te zien in het huisje 😋

[ Voor 27% gewijzigd door Wackmack op 29-05-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Apart dat de Bosch Indego hier zo weinig wordt besproken of aangeschaft.
Heb een Indego S+350 gekocht paar weken terug, vanwege:
- Patroon maaien (Iedere maaibeurt anders: 1x horizontaal, 1x diagonaal naar links, 1x diagonaal naar rechts, repeat)
- Fatsoenlijke API
- Bosch is geen kleine jongen, nieuw(er) in de robot maaier wereld, maar ze leveren fatsoenlijke kwaliteit in andere materialen

Anyway, ding heeft dus een hoop beurten gemaaid al, en ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donboon
  • Laatst online: 31-08 20:26
Ik heb vandaag de landroid m500 aangeschaft voor mijn grasveldje van iets meer dan 200m2.
Had een leuke aanbieding gevonden bij de Hubo in Duitsland voor 619,- inclusief de garage. Even heen gereden en morgen maar eens de boel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een veldje van ongeveer 350m2 met 4 bomen (appelbomen, perenbomen en dus vallende obstakels) een aardig stijle helling en een picknick bankje. Redelijk veel plaatsen waar deze potentieel vast kan komen te zitten.

Zit te twijfelen tussen de husqvarna 310 of de Gardena sileno 750. Kunnen deze maaiers dit ‘complexe’ veldje aan? Welke is beter en waarom? Neig nu naar husqvarna door een aantal ervaringen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stakie
talkatoo schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:30:
Ik heb een veldje van ongeveer 350m2 met 4 bomen (appelbomen, perenbomen en dus vallende obstakels) een aardig stijle helling en een picknick bankje. Redelijk veel plaatsen waar deze potentieel vast kan komen te zitten.

Zit te twijfelen tussen de husqvarna 310 of de Gardena sileno 750. Kunnen deze maaiers dit ‘complexe’ veldje aan? Welke is beter en waarom? Neig nu naar husqvarna door een aantal ervaringen hier.
De dealer die ik een paar weken geleden gesproken heb vertelde me dat onder de kap de Gardena bijna identiek is aan de Husqvarna. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat het verschil was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Devil schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:44:
[...]

Hmmm dat klinkt niet goed inderdaad. Wel jammer dat ze bijvoorbeeld de 310 niet tijdelijk in prijs verlagen om te voorkomen dat consumenten nu overstappen naar een ander merk.
Als aanvulling: ik sprak vandaag de dealer wat langer, die gaf aan dat er een backorder van 1200 stuks is in Nederland alleen al. April niets binnen gehad, mei niets binnen gehad en nu geeft Husq eind juni als verwachte leverdatum (maar eerst zeiden ze april, dus hoeveel waarde je daar aan moet hechten). De 310 en 315 worden ook steeds lastiger leverbaar, maar die komen in iedergeval nog binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 13:33
Betekenen die bruine uiteinden aan het gras dat de mesjes niet meer goed snijden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8533N6p1sYDhJIdahdyrpRCRkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3A0PhR5mnH9ralv26piH1yq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
Rockster schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Goede vraag; misschien is het meer een gevoel, maar als ik het opgegeven geluidsniveau van 67 dB zie, en dan kijk in hoeverre ik de warmtepomp op ons dak hoor (54 dB), dan lijkt 67 dB wel erg veel. Ik woon in een behoorlijk rustige omgeving, maar wel met buren op letterlijk steenworp afstand. Het is dus meer om niet al teveel overlast te veroorzaken (waarbij 's nachts rijden misschien ook nog tot de mogelijkheden behoort).

Het mooist zou natuurlijk zijn als ze ergens live te zien zouden zijn; hier in de winkels in de buurt wordt helaas alleen Husqvarna verkocht, en die doet geen cut-to-edge voor zover ik gevonden heb.
Inmiddels (eindelijk :9 ) mijn WR147E aangekregen en geïnstalleerd. Zowel de cut to edge als het geluid vallen heel erg goed mee. Het geluid is een laagfrequent gebrom als je er vlak bij staat. Sta je 2 stappen weg van de robot dan hoor je het helemaal niet meer. Ik kan me eigenlijk geen enkel scenario inbeelden waar dit als storend zou kunnen ervaren worden. Zelfs snachts niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:42
tap123 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:44:
Hier op 27mm, heb namelijk wat straatgras erin en probeer dat zo weg te krijgen. Daarna ga ik naar iets langer, al is dit best mooi
Straatjesgras past zich helaas aan aan je maai hoogte en alle chemische middelen voor straatgras zijn helaas verboden ;w

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
talkatoo schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:30:

Ik heb sinds een paar weken een Sileno Life 750 rijden. Ik heb ook veel bomen, maar niet in het gras dus geen eilandjes hoeven maken met de begrenzingsdraad. Wel ben ik van plan om het grove wat van de bomen kan vallen er regelmatig af te harken om de mesjes te sparen. Dit is echter niet anders dan voor een Husq. Bij het picknickbankje moet je 35 cm afstand aanhouden voor de begrenzingsdraad, dus daar heb je wel een strookje die je handmatig moet bijhouden. Ik heb verder nog nergens tegen problemen aangelopen en ben tot zover erg tevreden over de Sileno Life 750 (smart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:47
Morpheusk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Straatjesgras past zich helaas aan aan je maai hoogte en alle chemische middelen voor straatgras zijn helaas verboden ;w
Enige oplossing is dus de stukken er uit scheppen en vervangen?

Wat doen jullie als de worx een foutmelding geeft? Of als je hem even optilt en weer neer zet? Bij mij blijft hij dan piepen. Volgens de handleiding zou op strart drukken de melding weg halen. Dat werkt bij mij alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Ik zou mijn basisstation op mijn terras willen plaatsen, maar heeft iemand tips om het basisstation aan de tegels vast te plaatsen?

En hetzelfde probleem met de perimeterdraad... Ik zou die toch graag aan de grond vasthangen. Standaard zijn er haringen voorzien maar die zijn natuurlijk om in het gras te steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42
insp.gadget schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:05:
Betekenen die bruine uiteinden aan het gras dat de mesjes niet meer goed snijden?

[Afbeelding]
Dat heb ik ook, het lijkt er idd op dat de mesjes vervangen moeten worden. Heeft iemand een tip waar goede mesjes verkrijgbaar zijn? Op Amazon staan er erg veel op, ook met goede beoordelingen maar deze beoordelingen zijn allemaal zo verschillend dat het toch apart is dat sommige mesjes zo’n goede beoordeling hebben (terwijl er zat gebruikers zijn die aangeven dat ze niet zo tevreden zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
Voor het aanleggen van de geleidedraad heb ik nog wel een vraagje. Ik heb een aantal obstakels midden op het gazon.Bij mij gaat het om een speelhuisje, trampoline en plantenbak. De trampoline is ingegraven, maar steekt wel boven de grond uit. Deze obstakels hebben een opstaande rand van minimaal 10 cm. Hebben jullie hier een draad omheen gezet? Of laten jullie de maaier hier gewoon tegenaan botsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:54
Stakie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:27:
Voor het aanleggen van de geleidedraad heb ik nog wel een vraagje. Ik heb een aantal obstakels midden op het gazon.Bij mij gaat het om een speelhuisje, trampoline en plantenbak. De trampoline is ingegraven, maar steekt wel boven de grond uit. Deze obstakels hebben een opstaande rand van minimaal 10 cm. Hebben jullie hier een draad omheen gezet? Of laten jullie de maaier hier gewoon tegenaan botsen?
Ik heb een speelhuisje met een glijbaan. Hij rijdt hier gewoon tegenaan, heb alleen 2 paaltjes onder de glijbaan in de grond geslagen want hij kwam anders klem onder de glijbaan incl. de nodige krassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb een speeltoestel, zandbak en trampoline (ook 10-20 cm uitstekend) en laat hem gewoon overal tegen aan botsen. Je krijgt natuurlijk wel gras wat langs de rand groeit, maar 1x in de maand ga ik er met de bosmaaier langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:02
Wij hebben ook een trampoline in het gras staan; die heb ik op stoeptegels gezet omdat wanneer de robot onder een bepaalde hoek over de (schuine) stangen rijdt hij zich hier op vastrijdt. Nu botst ie gewoon tegen de tegels aan. Die tegels verplaats ik 1x in de week ofzo (kinderen trekken de trampoline ook wel van de tegels af als ze willen springen) zodat je niet allemaal van die platte kale plekken krijgt.

Daarnaast ook 2 berken in het gras staan; daar had ik wel eilandjes omheen gelegd maar ik denk te dicht op de stam waardoor ie er alsnog tegenaan botst :+ Laat het maar mooi zo.

Wil misschien nog wel een zwembad in de tuin plaatsen in de zomer; moet nog wel even kijken hoe ik dat ga oplossen. Lijkt me niet zo'n goed idee om de robot daar steeds tegenaan te laten rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
pina schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:04:
Ik zou mijn basisstation op mijn terras willen plaatsen, maar heeft iemand tips om het basisstation aan de tegels vast te plaatsen?

En hetzelfde probleem met de perimeterdraad... Ik zou die toch graag aan de grond vasthangen. Standaard zijn er haringen voorzien maar die zijn natuurlijk om in het gras te steken...
je zou natuurlijk het basis station kunnen vastlijmen met dubbel zijdige weerstebstendige kleefband ( zelfde die ze ook gebruiken om een brievenbus vast te lijmen zonder boren ) en de perimeter draad, dat is wel een issue. Als je een houten terras heb kan je gewoon onderdoor. Bij tegels heb je niet veel mogelijkheden imo. De draad kleven met kleefband in een voeg misschien met doorzichtige kleefband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
joepadmiraal schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:38:
[...]

Enige oplossing is dus de stukken er uit scheppen en vervangen?
Hmm matig, ik heb nogal veel hiervan. Ga maar eens kijken hoe het gazon vordert nu de robotmaaier het onderhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
tap123 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:13:
[...]

Hmm matig, ik heb nogal veel hiervan. Ga maar eens kijken hoe het gazon vordert nu de robotmaaier het onderhoudt.
Het enige wat helpt is idd het straat gras of wild gras met wortel en al verwijderen. De plekken zullen anders groter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
dukcer123 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:12:
[...]

Dat heb ik ook, het lijkt er idd op dat de mesjes vervangen moeten worden. Heeft iemand een tip waar goede mesjes verkrijgbaar zijn? Op Amazon staan er erg veel op, ook met goede beoordelingen maar deze beoordelingen zijn allemaal zo verschillend dat het toch apart is dat sommige mesjes zo’n goede beoordeling hebben (terwijl er zat gebruikers zijn die aangeven dat ze niet zo tevreden zijn).
Ik heb via bol besteld en kwamen van https://www.tothesouth.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 22:19
Ik heb toevallig vorige maand een speelhuisje op mijn gazon gezet. Met Gardena contact gezocht voor advies en op hun aanraden gewoon een week getest om te kijken hoe de maaier ermee om zou gaan. Helaas kon hij niet met de glijbaan overweg: hij sneed met de mesjes in de platte uitloop op het gazon, en reed zich vast onder de glijbaan. Vervolgens alleen een geleidedraad extra geplaatst vanuit de zijkant om twee van de vier poten en de glijbaan. Nu rijdt de maaier netjes onder het huisje door en vermijdt eigenlijk alleen de glijbaan.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
Zartos schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:47:
[...]

Ik heb toevallig vorige maand een speelhuisje op mijn gazon gezet. Met Gardena contact gezocht voor advies en op hun aanraden gewoon een week getest om te kijken hoe de maaier ermee om zou gaan. Helaas kon hij niet met de glijbaan overweg: hij sneed met de mesjes in de platte uitloop op het gazon, en reed zich vast onder de glijbaan. Vervolgens alleen een geleidedraad extra geplaatst vanuit de zijkant om twee van de vier poten en de glijbaan. Nu rijdt de maaier netjes onder het huisje door en vermijdt eigenlijk alleen de glijbaan.
De glijbaan in onze tuin heeft geen vlakke uitloop. Dat zal geen probleem zijn. Het zou wel kunnen dat hij zich eronder vast gaat rijden. Heb ik hier al meer gelezen op het forum. Maar ik denk dat ik het dan ook gewoon ga proberen en als het niet werkt er alsnog een kabel omheen leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Welke en hoe bevallen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
Hoe vaak hoor je de mesjes te vervangen eigenlijk? ik lees dat er gesteld wordt "Hierdoor hoef je ze maar één keer per seizoen te vervangen!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Neen dat is niet waar...

Ik kijk regelmatig (eens om de 2 weken) naar de onderkant van de Worx.
Soms kan het zijn dat die mesjes niet meer vrij kunnen bewegen, waardoor dus het gras niet of nauwelijks gemaakt wordt maar afgebroken.
Als er een steen ligt of wat dan ook, kan het ook zijn dat er een kap in komt. Maar over het algemeen zie je wel wanneer de mesjes bot zijn of het gras inderdaad afgescheurd wordt ipv gesneden.
Dan is het tijd.

Soms is dat een maand, soms 6 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-09 09:53
rwijnhov schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:35:
Even een beetje advies nodig. Ik heb een gezon van 70m2 met een trampoline boven de grond er op. Nu heb ik een florabest robot en die maait eigenlijk prima. Maar zodra die de draad tegenkomt draait deze om en maait weer verder. Dat draaien gaat alleen zo snel dat hij daarmee het gras beschadigd. De wielen draaien zeg maar het gras dan uit de grond.Nu ben ik dus op zoek naar een andere maairobot. Nu heb ik gezien dat de bosch indego heel langzaam draait en veel voorzichtiger is. Nu ben ik alleen het aan twijfelen tussen de volgende types:
bosch indego s+ 350 (650 na 100 euro cashback) .
robomow rx50u connected (699) euro.

Welk adviseren jullie? Of misschien zelf nog een ander type. Maar wil nu wel echt een model die rustig draait en zo mijn grasranden heel laat :)
Nog een keer proberen. Niemand een goed advies? Bij robocleaners sturen ze met heel hard richting de rx50u connect en adviseren absoluut geen indego S+ 350 omdat mijn grasveld daar veel te klein voor zou zijn. o ja en het gazon is een 84m2.

Zie nu net ook de WORX LANDROID S 300 wr130e ?

[ Voor 10% gewijzigd door rwijnhov op 05-06-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-09 09:53
Of toch de m500 ivm. cut to edge kost maar 30 euro meer. Iemand ook met een kleine tuin 80m2 gras en een m500? laat die de randen heel met zijn wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Na wat gelezen te hebben ga ik voor origineel. Las wat betichten over breken van mesjes, die dan ergens in het veld liggen. Dat is onacceptabel met kinderen en en daarbij ook erg onhandig wanneer we op vakantie (zouden) zijn
dukcer123 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:12:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37

de Peer

under peer review

Slinke schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Hoe vaak hoor je de mesjes te vervangen eigenlijk? ik lees dat er gesteld wordt "Hierdoor hoef je ze maar één keer per seizoen te vervangen!"
Ik vervang ze 1 x per 2 jaar. Maar heb een relatief klein gazon. 40 m2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
:o bij mij met 50m2 na 2 maanden bot, bij 3x per week droog maaien
de Peer schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Ik vervang ze 1 x per 2 jaar. Maar heb een relatief klein gazon. 40 m2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Ik vervang/draai ze ongeveer elke 2 weken, met 2000m2 gras, en dagelijks 7-8 uur maaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Slinke schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb na de eerste set originele mesjes deze Titanium Mesjes erop gezet.
Ik weet een ding wel, als zo op zijn ga ik terug naar origineel. Op 1 of andere wijze heb ik heel veel recidu op deze mesjes wat ik niet had op origineel. Een soort koek van grassappen o.i.d. Moet deze messen dus 1 keer in de week echt schoonmaken (schrapen) om nog iets van snijkanten te houden.

De eerste run met de originele messen die er een maand of 4 onder hebben gezeten hadden dit probleem niet.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wel @Napalm ik denk dat ik je daar moet in bijtreden.
Dit is de eerste keer dat ik deze mesjes heb en... ik lijk een beetje hetzelfde aan de hand hebben.
Al dacht ik dat dat kwam omdat er aan 1 kant van ons gazon de robot even tegen de grond raakt en dat die ophoping tot gevolg brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Al even via de zoekbalk gezocht, maar geen resultaat. Heeft hier iemand ervaring met een robotmaaier Central Park CP1000 met WiFi?

https://www.praxis.nl/tui...000-met-wi-fi-28v/5680986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
kazzzdafke schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:08:
Wel @Napalm ik denk dat ik je daar moet in bijtreden.
Dit is de eerste keer dat ik deze mesjes heb en... ik lijk een beetje hetzelfde aan de hand hebben.
Al dacht ik dat dat kwam omdat er aan 1 kant van ons gazon de robot even tegen de grond raakt en dat die ophoping tot gevolg brengt.
Ik heb ook geprobeerd te achterhalen wat de oorzaak zou kunnen zijn. In het begin van het seizoen veel beukenblad op het gras en misschien dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. Maar het gebeurd nog steeds en het beukenblad is al een poosje weg. Daarna gedacht dat het kwam door nat gras of droog gras. Maakt allemaal niet uit. De groen/zwarte drap/koek blijft aan de mesjes zitten.

Alsof dit model mesjes daarmee een bepaalde reactie heeft met grassappen.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Napalm schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:43:
[...]

Ik heb ook geprobeerd te achterhalen wat de oorzaak zou kunnen zijn. In het begin van het seizoen veel beukenblad op het gras en misschien dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. Maar het gebeurd nog steeds en het beukenblad is al een poosje weg. Daarna gedacht dat het kwam door nat gras of droog gras. Maakt allemaal niet uit. De groen/zwarte drap/koek blijft aan de mesjes zitten.

Alsof dit model mesjes daarmee een bepaalde reactie heeft met grassappen.
Dit herken ik ook. Een zwarte harde smurrie aan de mesjes en de draaischijf. Ik moest er echt met de schroevendraaier op wrikken om de mesjes überhaupt weer los te krijgen.
Hier trouwens geen beuk maar een berk in de buurt van het gras. Ben benieuwd naar de oorzaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:23
Er schijnt volgens het Duitse huishoudsrobotsforum een beta te lopen van een 3.11 firmware voor Landroids die een functie bevat om handmatig een kantenmaai-ronde te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
keesroeiboot schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Dit herken ik ook. Een zwarte harde smurrie aan de mesjes en de draaischijf. Ik moest er echt met de schroevendraaier op wrikken om de mesjes überhaupt weer los te krijgen.
Hier trouwens geen beuk maar een berk in de buurt van het gras. Ben benieuwd naar de oorzaak.
Ik krijg het van teveel droog gras, 1x nat gras maaien en de mesjes zijn weer schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:47
rwijnhov schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:37:
Of toch de m500 ivm. cut to edge kost maar 30 euro meer. Iemand ook met een kleine tuin 80m2 gras en een m500? laat die de randen heel met zijn wielen?
Ik ben ook voor de m500 gegaan met 75m gras. Ik wilde cut to edge uitproberen.
De randen blijven wel heel hoor.
Je geeft op hoe groot je gazon is en dan bepaalt hij zelf hoe vaak en hoe lang hij gaat maaien.
Cut to edge is overigens niet helemaal tot de rand.
Een klein randje is nog wel nodig langs een muurtje bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
DanTm schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:35:
[...]

Ik krijg het van teveel droog gras, 1x nat gras maaien en de mesjes zijn weer schoon
Ik had juist begrepen dat je juist alleen bij droog gras moest gaan maaien...

Zal de maaier eens in de ochtend een rondje laten rijden. Hoewel het met dit weer in de middag ook nog flink nat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze slijten imo meer door weereffect en tijd dan effectief maaien. Ik heb originele mesjes en ook die zwarte meuk. Ook is de onderkant een soort slakkentransport, heb er de vorige keer een stuk of 10-15 slakken uitgepeuterd die de maaier als een soort taxi aan het gebruiken waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
keesroeiboot schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:19:
[...]

Ik had juist begrepen dat je juist alleen bij droog gras moest gaan maaien...

Zal de maaier eens in de ochtend een rondje laten rijden. Hoewel het met dit weer in de middag ook nog flink nat is.
Hij hoeft niet heel lang te maaien om weer schone mesjes te hebben. Natuurlijk wordt je maaier dan weer vies van de natte stukjes gras.
Maar ik heb het maar opgegeven om een schone maaier te hebben. Als het gras maar gemaaid wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsakker
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-06-2021
De koek van grassappen zoals @Napalm het hier omschrijft, heeft na onderzoek van iemand blijkbaar te maken met het cellulose gehalte van het gras in het voorjaar en het najaar. Hier hebben overigens alle merken robotmaaiers last van. Denk dat het ook wel met de droogte te maken heeft. Niet zo veel aan te doen dus. Schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Als je met de "scheermesjes" werkt wel, de vaste blades hebben hier geen last van.

Dat de mesjes niet meer vrij kunnen ronddraaien, en tegen de disk plakken, daar lig ik wel wakker van.
Als ik een nieuwe robomaaier koop, ga ik hier zeker rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsakker
@kazzzdafke ook de merken met een vast mes hebben last van aankoeken. Het voordeel dat zij dan weer hebben is dat het toch nog blijft maaien. Maar dan op wat minder capaciteit. Wat het dus minder noodzakelijk maakt om de messen schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ook met de aangekoekte meuk doet de maaier het nog wel? Ze doen het beter dan ze eruit zien de laatste weken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
het station van mijn robomow rs615u doet deze morgen ( na 14 dagen uitstaan van de robot door de droogte) vreemd.
De led indicator gaat van volledig groen naar drie snelle rode blinks, dan terug vol groen. Van een draadbreuk bij mijn buurman herinner ik mij dat dit dan heel de tijd snel rood blinkt. Enig idee wat dit is of toch ergens een draadbreuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ik ben er nog niet achter hoe ik mijn Worx m500 gewoon alleen even de kantjes kan laten maaien. Dit zit in het schema, maar ik wil het eigenlijk een keer handmatig doen om een 'problematische' hoek/draai te troubleshooten ;)

Hoe kan ik de Worx de kantjes laten doen wanneer ik dat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
the-edge schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:58:
Ik ben er nog niet achter hoe ik mijn Worx m500 gewoon alleen even de kantjes kan laten maaien. Dit zit in het schema, maar ik wil het eigenlijk een keer handmatig doen om een 'problematische' hoek/draai te troubleshooten ;)

In de app kan je bij schema - handmatig schema de optie "rand" aan of afvinken. Stel je de begin en eindtijd (te) kort in dan kan de robot enkel een rondje maken om daarna terug te gaan opladen. Het is een beetje een omweg, maar zo kan je volgens mij het beoogde resulaat bekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Slinke schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:34:
[...]

In de app kan je bij schema - handmatig schema de optie "rand" aan of afvinken. Stel je de begin en eindtijd (te) kort in dan kan de robot enkel een rondje maken om daarna terug te gaan opladen. Het is een beetje een omweg, maar zo kan je volgens mij het beoogde resulaat bekomen.
Ah ok, omslachtig. Maar ik ga het proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinke
the-edge schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:41:
[...]

Ah ok, omslachtig. Maar ik ga het proberen :)
Inderdaad, dat is het ook. Ik herinner me ergens gelezen te hebben dat in de volgende firmware ( nu beta) er een optie zou komen om enkel de kant te maaien maar ik vind nu niet direct een bron terug dus pin me er ajb niet op vast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:58
the-edge schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:58:

Als het om een problematische hoek te troubleshooten is kan je hem makkelijke gewoon naar huis sturen gericht vlak voor dat punt. (huisje + ok)
Als hij genoeg batterij heeft maait hij overigens tot hij thuis is, dus de randjes maaien kan je manueel uitvoeren door de robot vlak na het laadstation naar huis te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:26
Vraagje aan de robotmaaier bezitters:
Is er een toestel om op 2 afzonderlijke grasvelden te plaatsen?
Tussen de 2 grasvelden is geen mogelijkheid om de robotmaaier zelfstandig te laten rijden, deze zal dus manueel moeten verplaatst worden.
Wat dan als de maaier op het grasveld zonder het laadstation zit en de batterij is (bijna) plat, is er een toestel slim genoeg om dan te weten dat hij op het grasveld zonder station zit en dus niet moet beginnen zoeken hiernaar?
wat zijn jullie ervaringen met het manueel verplaatsen van een robotmaaier?
Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:06
DaVa schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:43:
Vraagje aan de robotmaaier bezitters:
Is er een toestel om op 2 afzonderlijke grasvelden te plaatsen?
Tussen de 2 grasvelden is geen mogelijkheid om de robotmaaier zelfstandig te laten rijden, deze zal dus manueel moeten verplaatst worden.
Wat dan als de maaier op het grasveld zonder het laadstation zit en de batterij is (bijna) plat, is er een toestel slim genoeg om dan te weten dat hij op het grasveld zonder station zit en dus niet moet beginnen zoeken hiernaar?
wat zijn jullie ervaringen met het manueel verplaatsen van een robotmaaier?
Bedankt alvast!
Bij de husqvarna/gardena maaiers kan het sowieso.
Daarbij heb je 3 standen: home, auto (automatic) en man (manually).
Op het laatste standje maait die gewoon door totdat de accu leeg is en blijft dan staan, speciaal bedoelt voor hoekjes maaien waar de robot niet zelf kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
brambo123 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Bij de husqvarna/gardena maaiers kan het sowieso.
Daarbij heb je 3 standen: home, auto (automatic) en man (manually).
Op het laatste standje maait die gewoon door totdat de accu leeg is en blijft dan staan, speciaal bedoelt voor hoekjes maaien waar de robot niet zelf kan komen.
Bedankt, heb de 2 merken bekeken en dat lijkt inderdaad een oplossing. Het enige wat nog niet helemaal duidelijk is: hoe kan je de 2e zone afzonderlijk afbakenen (het is geen optie om 1 grote lus te maken met de kabel die beide zones doorloopt, het zouden dus 2 afzonderlijk lussen worden, 1 met het laadstation en een 2de met... of heb ik dan een 2de laadstation nodig?)

[ Voor 1% gewijzigd door DaVa op 15-06-2020 20:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:06
DaVa schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Bedankt, heb de 2 merken bekeken en dat lijkt inderdaad een oplossing. Het enige wat nog niet helemaal duidelijk is: hoe kan je de 2e zone afzonderlijk afbakenen (het is geen optie om 1 grote lus te maken met de kabel die beide zones doorloopt, het zouden dus 2 afzonderlijk lussen worden, 1 met het laadstation en een 2de met... of heb ik dan een 2de laadstation nodig?)
Het idee van dat systeem is dat je dit maakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6H_DObf_WuEDGPW5FSMz9W--1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I13BW1cLpVIieYvIh9E8T6JW.jpg?f=fotoalbum_large

Het is eigenlijk wel 1 grote lus, maar dan met een deel die zo smal is dat die er nooit zal komen.
Systemen waar je onafhankelijke lussen maakt zullen er waarschijnlijk niet zijn, zeker omdat laadstation en robot een unieke code hebben die aan elkaar is gekoppeld.
Dan zou je al 2 robots moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Laatst online: 00:17
DaVa schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Die van Bosch kan het ook, als je op elk deel een eigen laadstation neerzet kan hij maximaal drie zones aan en weet hij dus oo op welke zone hij zich bevindt.
https://www.bosch-diy.com...o-s-400-06008b0101-v47562

[ Voor 3% gewijzigd door Logic Lion op 15-06-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
brambo123 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Het idee van dat systeem is dat je dit maakt:

[Afbeelding]

Het is eigenlijk wel 1 grote lus, maar dan met een deel die zo smal is dat die er nooit zal komen.
Systemen waar je onafhankelijke lussen maakt zullen er waarschijnlijk niet zijn, zeker omdat laadstation en robot een unieke code hebben die aan elkaar is gekoppeld.
Dan zou je al 2 robots moeten hebben.
Dat kan bij mij dus niet, geen mogelijkheid tot leggen van kabel tussen de 2 zones.
Bedankt voor de tip jscholten, die Bosch lijkt inderdaad wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 18:37
SjakieZulu schreef op zondag 24 mei 2020 @ 01:05:
[...]

Ik wacht er ook al een paar weken op :-( ...

Laatste update van mijn dealer:

"Husqvarna kan ze niet leveren ivm Corona
Doordat ze in Engeland worden geproduceerd en de voorraden op zijn bij fabrikanten in nagenoeg heel Europa zijn er diverse types momenteel niet leverbaar
Wij nemen contact op zodra ze er weer zijn"

Anders toch maar voor een alternatief gaan?
De levering is uitgesteld naar eind juni :-(. Mijn dealer heeft inmiddels 70 Husqvarna 305's in backorder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

SjakieZulu schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:37:
[...]

De levering is uitgesteld naar eind juni :-(. Mijn dealer heeft inmiddels 70 Husqvarna 305's in backorder ...
Twee weken geleden waren het er 1200 op backorder in Nederland. En geen enkele levering. Als ze weer gaan leveren dan zal het mondjesmaat zijn vrees ik, ik reken iig niet op eind juni. Misschien toch eens naar een alternatief gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 18:37
@Devil: wat is in jouw ogen een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

SjakieZulu schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:23:
@Devil: wat is in jouw ogen een goed alternatief?
Geen idee, heb ik me nog niet in verdiept. Wel interessant om te zien of de Gardena’s nog goed leverbaar zijn, want die zouden ‘onder de kap’ hetzelfde zijn lees ik hier. Als die geen leveringsproblemen hebben zijn ze toch niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsakker
@SjakieZulu Gardena en husqvarna zijn inderdaad van hetzelfde fabrikaat. Echter zijn ze qua software niet voorzien van alle functies die een husqvarna dan weer wel heeft. De leveren moet dus ook van husqvarna AB af komen. Een ander alternatief is ambrogio. Goed en betrouwbaar dealernetwerk en een vast mes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
Ik heb ongeveer 200m2 gazon waar en nog een los stuk van 4x4 verderop in de tuin waarvoor hij ongeveer 8m een terras over moet rijden. Ik kan in principe draden leggen. De Worx Landroid lijken mij geschikte apparaten, ik heb echter ook een speelhuisje en een trampoline in de tuin waar hij dus omheen moet. Ik ben nog niet thuis in de draden en systemen maar dit lijkt mij allemaal te doen toch?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het stuk van 4x4 bevindt zich niet op de foto maar zit hier linksonder voorbij de erker. Het basisstation wilde ik linksboven naast de pomp voor de beregening plaatsen.
Rechts op de foto op het geobdstuk komt een speelhuisje met glijbaan.
Ik neem aan dat hij tussen de grote staptegels door gewoon kan maaien? Zijn stroken van 40cm breedt maar de stenen liggen op gelijke hoogte met het gras.
Robowmow zie ik hier niet veel terugkomen?

[ Voor 52% gewijzigd door GeeMoney op 17-06-2020 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• curlito
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-03-2024
curlito schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Blijkbaar zouden de mesjes na twee tot drie maanden volop gebruik moeten vervangen worden. Zo voorkom je dat de mesjes kunnen breken en ook om een optimaal resultaat te behouden. Daarnaast geven scherpe messen een veel beter maai resultaat en heb je geen last van oneven gemaaide delen of uitstekende grassprieten. Tot zover de theorie...

De standaard stalen mesjes van Husqvarna ben ik nu aan het gebruiken en tot hiertoe na een kleine maand gebruik (ook in de regen) nog niet echt aangekoekt. Ik zal als test eens de titanium (gecoate) bestellen. Hopelijk merk ik een verschil in kwaliteit ;) Het zal wel nog even wachten worden op het resultaat.
Ondertussen de originele mesjes van Husqvarna vervangen door titanium (gecoate). Op de foto is duidelijk te zien dat ook orginele mesjes serieus kunnen aankoeken. Je kan ze met heel veel energie weer wat deftig krijgen maar je kan al beter direct nieuwe plaatsen. Tot hier toe merk ik niet direct verschil tussen de originele stalen mesjes en de titanium qua maaien. Wel een groot verschil in prijs. +/- €1.8 per stuk voor de originele tegenover +/- €1.05 per stuk voor de titanium (gecoate).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KdLVrHD1dIhP-BhhJlXhVgpIcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jU3NmbHAivubOJ4mknOphDI.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende test zijn de nieuwe endurance mesjes van Husqvarna. Dankzij het nieuwe ontwerp zouden deze twee keer langer meegaan dan de klassieke mesjes. Het ontwerp zorgt ook voor een hardere en scherpere rand en biedt snijkanten aan alle 4 zijden. Wel een pak duurder: +/- €3.6 per stuk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGhWTUU6PiZNt8JSR7_tnIs5FOQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BKdn5KiiZ0pNEPLorIOprq0E.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
GeeMoney schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:17:
Ik heb ongeveer 200m2 gazon waar en nog een los stuk van 4x4 verderop in de tuin waarvoor hij ongeveer 8m een terras over moet rijden. Ik kan in principe draden leggen. De Worx Landroid lijken mij geschikte apparaten, ik heb echter ook een speelhuisje en een trampoline in de tuin waar hij dus omheen moet. Ik ben nog niet thuis in de draden en systemen maar dit lijkt mij allemaal te doen toch?

***members only***

Het stuk van 4x4 bevindt zich niet op de foto maar zit hier linksonder voorbij de erker. Het basisstation wilde ik linksboven naast de pomp voor de beregening plaatsen.
Rechts op de foto op het geobdstuk komt een speelhuisje met glijbaan.
Ik neem aan dat hij tussen de grote staptegels door gewoon kan maaien? Zijn stroken van 40cm breedt maar de stenen liggen op gelijke hoogte met het gras.
Robowmow zie ik hier niet veel terugkomen?
Ik heb een robomow, bevalt mij erg goed.

Je foto is goed met de robot te doen, die tegels gewoon overheen maaien, het lijkt erop dat je trampoline ook gelijk ligt met het gras (kan de robot niet tegen aan lopen en zal er dus overheen gaan) dus daarom dat wel afbakenen als eiland, zie hieronder mijn paint skill's om de draad weer te geven:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/9iz1hjiq18r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09
Wie kan mij helpen met ervaringen voor grotere oppervlaktes?

Ik wil ongeveer 2000m2 laten maaien met een robot en heb 3 opties over:
Husqvarna 430X:
+ Betrouwbaar in maaien
+ Betrouwbaar in levensduur
- Duur

Worx Landroid L2000:
+ Goedkoop
- Lees verhalen over vast zitten en dan het gras slopen

Robomow RS615u:
+/- Redelijke prijs
+ Grote messen, dus kan ook bladeren en takjes versnipperen
- Ik lees erg veel verhalen over accu en andere betrouwbaarheidsproblemen

Heeft iemand voor een wat langere tijd, goede of minder goede ervaringen met bovenstaande maaiers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zelf heb ik thuis naar verwachting zo'n 1200m2 gras en heb een Robomow RS 615 Pro (Green) (2017) en ik weet zeker dat die met 2 vingers in z'n neus ook 2000m2 zou kunnen maaien. Neem bij 2000m2 wel de variant met 2 messen (RS serie).

Zelf doe ik al ruim 3 jaar met deze accu, en pas afgelopen jaar een nieuwe set met messen gekocht (na 3 jaar maaien dus).

Takjes en zo heeft de Robomow geen problemen mee.

Degelijke machine met 2 "fatsoenlijke" messen waardoor hij lekker breed maait. Ook maait hij breder zijn zijn wielen waardoor ook de kanten netjes gemaaid worden. Als ik de Husqvarna en de Worx zo zie doen deze dat niet.

Heb je ze al eens fysiek bekeken? Dat helpt vaak ook met een gevoel krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 17-06-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Grolsch schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:28:
Zelf heb ik thuis naar verwachting zo'n 1200m2 gras en heb een Robomow RS 615 Pro (Green) (2017) en ik weet zeker dat die met 2 vingers in z'n neus ook 2000m2 zou kunnen maaien. Neem bij 2000m2 wel de variant met 2 messen (RS serie).

Zelf doe ik al ruim 3 jaar met deze accu, en pas afgelopen jaar een nieuwe set met messen gekocht (na 3 jaar maaien dus).

Takjes en zo heeft de Robomow geen problemen mee.

Degelijke machine met 2 "fatsoenlijke" messen waardoor hij lekker breed maait. Ook maait hij breder zijn zijn wielen waardoor ook de kanten netjes gemaaid worden. Als ik de Husqvarna en de Worx zo zie doen deze dat niet.

Heb je ze al eens fysiek bekeken? Dat helpt vaak ook met een gevoel krijgen.
De reviews van Robomow liegen er helaas niet om (behoorlijk negatief) ik neig dan naar de Gardena of de Workx en die laatste is niet leverbaar. De Gardena smart city sileno 500 is beste keus bij Coolblue ook maar die gaat volgens mij weer maaien als het regent?

Wat een gedoe eigenlijk, waarom verschillen ze allemaal zo in functies die je eigenlijk altijd wilt hebben :s.
De Gardena’s maaien allemaal ook als het regent, eigenlijk wil je dit toch niet?

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 17-06-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
curlito schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Ondertussen de originele mesjes van Husqvarna vervangen door titanium (gecoate). Op de foto is duidelijk te zien dat ook orginele mesjes serieus kunnen aankoeken. Je kan ze met heel veel energie weer wat deftig krijgen maar je kan al beter direct nieuwe plaatsen. Tot hier toe merk ik niet direct verschil tussen de originele stalen mesjes en de titanium qua maaien. Wel een groot verschil in prijs. +/- €1.8 per stuk voor de originele tegenover +/- €1.05 per stuk voor de titanium (gecoate).

[Afbeelding]

Volgende test zijn de nieuwe endurance mesjes van Husqvarnava. Dankzij het nieuwe ontwerp zouden deze twee keer langer meegaan dan de klassieke mesjes. Het ontwerp zorgt ook voor een hardere en scherpere rand en biedt snijkanten aan alle 4 zijden. Wel een pak duurder: +/- €3.6 per stuk

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Ik heb zojuist mijn eerste set mesjes vervangen, na 1.5 maand vind ik het maaien een stuk minder mooi (bruine gloed), maait korter op een accuduur en veel spiraalmaaien. Mijn mesjes zijn lang niet zo aangekoekte, maar wel echt bot. Zal nog even een foto maken. Ben benieuwd of het maaien weer beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Sta op het punt de Bosch Indego S+350 te bestellen inclusief garage en 3 extra messen voor €1100,- en dan krijg je nog €100,- cashback. Ik begrijp alleen die multizone niet zo, zijn daar echt 2 basis stations voor nodig? En moet ik hem dan handmatig verplaatsen of “leert” hij hoe hij daar kan komen?
Ik heb een stuk gras nog van 4x4 waar hij een terras voor over moet rijden van 4x8. Zou mooi zijn als hij dit aanleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:25
GeeMoney schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:39:
[...]

De reviews van Robomow liegen er helaas niet om (behoorlijk negatief) ik neig dan naar de Gardena of de Workx en die laatste is niet leverbaar.
Worx WR155e is gewoon te bestellen op amazon.nl voor 1299 volgende week woensdag in huis.

https://www.amazon.nl/Lan...55E&qid=1592475191&sr=8-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
GeeMoney schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:39:
[...]

De reviews van Robomow liegen er helaas niet om (behoorlijk negatief) ik neig dan naar de Gardena of de Workx en die laatste is niet leverbaar. De Gardena smart city sileno 500 is beste keus bij Coolblue ook maar die gaat volgens mij weer maaien als het regent?

Wat een gedoe eigenlijk, waarom verschillen ze allemaal zo in functies die je eigenlijk altijd wilt hebben :s.
De Gardena’s maaien allemaal ook als het regent, eigenlijk wil je dit toch niet?
Ik kan alleen maar spreken voor mezelf, en mijn ervaringen zijn goed met Robomow, maar ik heb geen ervaringen met andere merken waardoor deze per definitie natuurlijk niet slecht zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
iRobert schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:13:
[...]

Worx WR155e is gewoon te bestellen op amazon.nl voor 1299 volgende week woensdag in huis.

https://www.amazon.nl/Lan...55E&qid=1592475191&sr=8-1
Die is tot 2000m2, dat is het tienvoudige van wat ik heb liggen :+ .
Mijn buurman heeft de Workx M500 maar de kanten doet hij niet echt lekker en hij staat regelmatig vast terwijl zijn gazon toch vrij recht toe rechtaan is. Ik heb meer hoeken en een ronde trampoline waar hij omheen moet. Ook is de M500 niet leverbaar binnen een week van een betrouwbare site voor zover ik heb kunnen vinden.
Ik neig dus nu een beetje naar de Bosch, die heb ik morgen eventueel in huis met een vrij compleet pakket.

[ Voor 32% gewijzigd door GeeMoney op 18-06-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:25
GeeMoney schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:33:
[...]

Die is tot 2000m2, dat is het tienvoudige van wat ik heb liggen :+ .
Mijn buurman heeft de Workx M500 maar de kanten doet hij niet echt lekker en hij staat regelmatig vast terwijl zijn gazon toch vrij recht toe rechtaan is. Ik heb meer hoeken en een ronde trampoline waar hij omheen moet. Ook is de M500 niet leverbaar binnen een week van een betrouwbare site voor zover ik heb kunnen vinden.
Ik neig dus nu een beetje naar de Bosch, die heb ik morgen eventueel in huis met een vrij compleet pakket.
Ah excuus, verkeerd gelezen. Ik heb zelf de M500, met trampoline, moeilijke graskavel en tevens een waterkant. Geen problemen met vastlopen of kantmaaien. Finesse zit in het juist installeren van de grenskabel denk ik.

Trouwens, de M500 is prima te bestellen bij Amazon.DE

https://www.amazon.de/WR1...500&qid=1592477627&sr=8-4

[ Voor 12% gewijzigd door iRobert op 18-06-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
iRobert schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Ah excuus, verkeerd gelezen. Ik heb zelf de M500, met trampoline, moeilijke graskavel en tevens een waterkant. Geen problemen met vastlopen of kantmaaien. Finesse zit in het juist installeren van de grenskabel denk ik.

Trouwens, de M500 is prima te bestellen bij Amazon.DE

https://www.amazon.de/WR1...500&qid=1592477627&sr=8-4
Kan die ook 2 zones aan?
De Bosch ben ik nu achter kan het wel met 2 basis stations en je moet hem dan handmatig verplaatsen tussen de 2 gazons.

Edit: Zelfde principe als de Bosch voor multizone Setup.
Wellicht heeft de buurman dan de grenskabel niet strak gelegd ofzo. Heb jij een foto hoe je grasmat eruit ziet en een kant bijvoorbeeld? (mag ook per DM eventueel)

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 18-06-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
GeeMoney schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:33:
[...]
Ik heb het grote broertje, en veel staat en valt met de installatie van de geleiding/afbakeningsdraad. Ik heb de draad een aantal keren moetten herleggen en nu doet ie het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Ik heb v/d week nog een M500 besteld bij myrobotcenter: https://www.myrobotcenter...landroid-m500-wr141e-2020

Iets goedkoper dan Amazon, en volgens eerdere berichten in dit topic betrouwbaar.

De M500 gaat mijn L2000 helpen.. die trekt het niet alleen.
Pagina: 1 ... 19 ... 79 Laatste