Rimco schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:40:
@
GAEvakYD Dat 2x knipperen zou kunnen betekenen dat je testdraad verkeerdom is aangesloten, verder zou de 3x een slecht werkende draad kunnen betekenen (oude of nieuwe breuk met slecht contact). Andere problemen kunnen de sensor zelf en de schakelaar in het basisstation die de draad uitschakelt tijdens het laden zijn, maar dat heb ik nog niet eerder gezien.
Hmmm lastig. Vandaag nog even aan het pielen gegaan. Als eerste viel het mij op dat het lampje van het basisstation niet meer groen brand. Station opgehaald en zitten nameten, ding leek helemaal dood. Na verloop van tijd toch maar weer dichtgemaakt en opeens ging het groene lampje weer branden.
Ik heb een de testdraad nog eens aangesloten, maar dan blijft hij rood knipperen. Wat helemaal vreemd is dat als ik de normale loskoppel, dat het basisstation nog steeds groen brand. Dat is toch echt heeeeeeeel raar. Vroeger toen ik de draad heb doorgestoken met een schop ging het station knipperen bij een onderbroken draad. Toen ik de draad hersteld had ging hij weer constant branden.
Het feit hij nu constant blijft branden ondanks dat er geen gesloten circuit is icm het rare gedrag dat aan het begin het hele apparaat dood leek, doet mij vermoeden dat het basisstation kuren heeft. Deel jij deze gedachten ook?
Ik had een serviceticket bij Worx aangemaakt, daar kreeg ik als antwoord van dat ik alles maar opsturen voor een onderzoek. Echter op mijn vervolgvraag hoe dat dan gaat kreeg ik dit antwoord:
code:
1
2
3
4
5
| Als u uw toestel hebt aangekocht bij AMAZON, kan u de robot niet binnenbrengen bij PRAXIS. U dient de robot naar ons persoonlijk op te sturen met de volgende procedure.
U gaat naar de site www.teknihall.be
U klikt op transportlabel en volgt de instructies.
Vervolgens mag u de robot volledig met batterij, transfo en laadstation, goed verpakt afgeven bij de post.
Een offerte zal u per mail worden doorgestuurd. |
Dat stemt mij niet gerust. Dat klinkt alsof opsturen al duur gaat zijn en ook de reparatie etc. Echter is het apparaat nog onder garantie en komt dit alles niet heel erg klantvriendelijk over.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.