Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 21 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-07 22:28
GerritAR schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:28:
Reden : ca 90 % van mijn gazon is omgeven door pallisaden van 10 cm hoog met daarnaast een boordsteen rand van 5 cm, op gazonhoogte.
Worx (Cut to Edge) is de enige die dit kan maaien, zonder dat ik een trimmer nodig heb.
Opgelet, dit is niet waar. Je moet nog steeds een trimmer gebruiken.
Sommige plaatsen (vooral hoeken) is het meer dan 5cm

[ Voor 12% gewijzigd door freshprince op 12-08-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:14

de Peer

under peer review

freshprince schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:56:
[...]

Hangt er een beetje vanaf hoe je de draad legt en wat je eisen zijn mbt de rand.
Ik gebruik vrijwel nooit de trimmer (1 of 2 x per jaar). Maar ik heb dan ook geen strakke rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15

BCC

MiKeZZa schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Maar hoe doe ik dat dan? Ik snap dat ik aan het begin of het einde v.d. draad iets kan meten. Maar hoe doe ik dat halverwege (waar geen breuk is) en een coating over de kabel zit? 8)7
Met een AM radio - zie youtube voor random voorbeelden - YouTube: Find Husqvarna automower wire with AM radio of YouTube: Automower Find a cable break with AM radio

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 12-08-2020 10:04 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 21:02
Ik kan ook met de FM radio aan de gang. Ik heb maanden geleden problemen gehad met mijn Landroid maaier. Mijn basisstation deed toen heel raar, namelijk dat het lampje groen brande maar de maaier gaf melding kabelbreuk. Ik heb toen geprobeerd veel dingen uit te sluiten. Waaronder een losse lus maken met een nieuwe draad, maar toen bleef ik de melding houden van kabelbreuk. Na overleg heb ik toen de maaier opgestuurd na Landroid. Heel veel weken en contact met Landroid later bleek dat ze bij de post mijn maaier kwijt gemaakt hadden. Het goede nieuws, ik heb een hele nieuwe unit gekregen vergoed door PostNL. Ook nog een nieuw type. Ik had een 2017-2018 model en nu vervangen door de WR130E. _/-\o_

De nieuwe unit vandaag aangesloten. Kabel aangesloten op het basisstation en direct een groen lampje. Ik dacht toen YES, zie je wel. Het was toch die maaier/basisstation dat stuk was. Echter, de maaier op het station gezet om te laden. Een paar minuten later keek ik nog een keer en had ik Error E1 en het basisstation lampje brand nu rood. Conclusie, geen begrenzingsdraad gevonden. :? :? :? :?

Morgen ga ik het nieuwe basisspion in het midden van het gras zetten en een testlus maken van 10 meter ofzo en daar de robot inzetten. Ik neem aan dat dit moet werken toch? Indien dit werkt moet ik opzoek naar de breuk. Wat ik raar vind is dat het lampje eerst groen is en later pas rood. Als ik de kabel bewust halverwege onderbreek en dan het station aanzet dan is het lampje direct al rood als ik het basisstation aanzet.

EDIT:
Lampje op het basisstation was later op avond weer groen. Ik vermoed dat die rood was omdat de maaier aan het opladen was. Dan word het dus nog vreemder. Station zegt dat de draad goed is en robot zegt dat hij geen draad kan detecteren.

[ Voor 8% gewijzigd door GAEvakYD op 14-08-2020 09:30 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• GerritAR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-09-2020
freshprince schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:56:
[...]

In de binnenhoeken heb ik kwart-ronde tegels liggen. Gaat met mijn huidige handmaaier ook goed.
Deze zou de Worx ook aankunnen.
Het gaat mij vooral om de bladeren en kleine takjes-vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
GerritAR schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Het gaat mij vooral om de bladeren en kleine takjes-vraag
goh wat wil je weten? ik heb een gigantische treurwilg van wel 12 meter hoog die contant dorre takjes laat vallen. Ideaal is het misschien niet, maar de Worx maakt hakt die gewoon fijn. grote takken die verwijder ik wel manueel wat het is al gebeurd dat die vast komen te zitten in de machine. Gaat goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritAR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-09-2020
Dank je Slinke; en hoe is het dan met de slijtage van de messen?
( Ik heb een beuk van ook ong 12 meter )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 31-07 21:02
Net een kabelbreuk gevonden in de begrenzingsdraad. Gevolg met een AM radio en daarna gemaakt. Nu komt het vreemde.

Basisstation lampje brande groen toen de breuk erin zat, maar robot gaf storing. Nu heb ik de draad gemaakt en brand het lampje rood op het basisstation. Robot geeft nog steeds een error.

Ik heb de hele begrenzingsdraad nu gevolgd en het lijkt erop dat die nu helemaal in orde is. Vanavond nog maar een check check dubbelcheck doen met de AM radio. Ook maar eens uitzoeken of ik de draad kan doormeten ofzo. Dan ben ik niet meer afhankelijk van dat lampje op het basisstation. De draad ligt nu op diverse plekken open, dus dan ga ik hem wel doormeten op verschillende stukken en zo proberen stukken uit te sluiten.

Dammm wat een *onprettig, naar, secuur, priegelig, tijdrovend, veeleisend, meticuleus, werkje is dit.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 17-08-2020 19:29 . Reden: *Even wat andere opties gegeven.... ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zijn er meer mensen die de worx landroid app (android) niet meer inkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:18
DanTm schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:15:
Zijn er meer mensen die de worx landroid app (android) niet meer inkomen?
Yep! Stond ook bij de app update. App deleten en opnieuw installeren, hielp bij mij iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Laatst online: 08:39

Carboy54

Duurzaamheid coach

Sinds de nieuwe app van Worx van afgelopen week herhalende storingen in de wifi verbinding. Lost zich vanzelf weer op. Met de oude app nooit. Wie ervaart het zelfde?

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 19:07
Slinke schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:12:
Worx Landroid appje heeft een update gehad. Weet iemand waar ik mijn maaischema terugvinden kan?
Ik neem aan dat je 'm al gevonden hebt, maar voor de zekerheid toch maar een antwoord :
Het schema is te vinden onder 'mijn gazon'.
Daar staat een tegel met 'schema' er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:11
@GAEvakYD Is het een Worx? Bij een kabelbreuk zou het lampje groen moeten knipperen bij een kabelbreuk. Rood is voor opladen toch?

De nieuwe app is geen verbetering mijn inziens. Alle opties hebben meer acties nodig en het overzicht is ook slechter.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:00:
@GAEvakYD Is het een Worx? Bij een kabelbreuk zou het lampje groen moeten knipperen bij een kabelbreuk. Rood is voor opladen toch?

De nieuwe app is geen verbetering mijn inziens. Alle opties hebben meer acties nodig en het overzicht is ook slechter.
de app is nog wat instabiel, maar er zitten toch wel interessant features in zoals;
partymode, meerdere schedule's mogelijk, eenmalige schedule's, randmaaien, beregening tijd uitsluiten, vernieuwde automatische scheduler
Carboy54 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:35:
Sinds de nieuwe app van Worx van afgelopen week herhalende storingen in de wifi verbinding. Lost zich vanzelf weer op. Met de oude app nooit. Wie ervaart het zelfde?
meestal kill ik de app en start ik hem opnieuw op, dan doet hij het wel. Zal wel gefixt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 19:07
Slinke schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:22:
Iemand enig idee wat "party mode" is?
Ik vroeg het me ook af dus heb het maar even opgezocht:

What is the purpose of having a lawn if not to throw parties and BBQs? Right, we hear you. Just enable the aptly called “party mode” and Landroid will suspend its schedule until you disable it. Please remember to do so, otherwise Landroid won’t resume its regular routine!

https://support.worx-europe.com/en/landroid-schedule

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:18
Vreemde naam, “party mode”. Ik hoopte dat ie toeterend en lichtflitsend op hoge snelheid door de tuin zou gaan crossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Die multizone maaiers zijn wel interessant. Zou dat ook werken met twee grasvelden (1 voor het huis van 60 m2 en 1 achter het huis van 150 m2), die zijn verbonden door een klinkerpad van ca 10 meter?

Zo ja, bij welke merken kan ik dan het beste kijken?
DCNY schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:38:
Vreemde naam, “party mode”. Ik hoopte dat ie toeterend en lichtflitsend op hoge snelheid door de tuin zou gaan crossen
Dan is hij een halve seconde sneller tijdens de kwalificatie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:36
Ik heb thuis 3 zone's, allemaal met verhardingen ertussen en werkt goed.

Er moet natuurlijk wel een draad onder het klinkerpad doorlopen, ik heb er een PVC buisje onderdoor gelegd en daar de draad ingetrokken.

Ik heb een Robomow RS6nogwat

Wel in de vakantie een aandrijfmotor kapot van 1 wiel :(

Afijn, Robot loopt ruim 3 jaar nu, en heeft al 1244KM gelopen op zo'n 1000m2 gras, dan mogen we niet klagen denk ik :P

[ Voor 33% gewijzigd door Grolsch op 19-08-2020 15:47 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-08 15:53
Tweakers,

We hebben onze achtertuin wat omgebouwd, met méér gras, maar ook een semi-inground trampoline en een speelhuis dat op poten staat. In totaal 12 balken die de grond raken, en één glijbaan die op de grond uitkomt. De trampoline is Ø3mtr, 20cm hoog, en de rand is door het "schort" dicht. Het gazon is nu ongeveer 75m2. Ik maaide vóór de uitbreiding met een handmaaier, maar dat begint me nu een beetje tegen te staan door de vele objecten, en tijd wordt steeds schaarser.

Theoretisch gezien zou ik "dus" voor de kleinste/goedkoopste kunnen gaan, bijvoorbeeld een robomow RX12u, maar ik lees al features waar ik weer een beetje op afhaak.
Mijn eerste robotstofzuiger was er een van de Aldi, want die was niet duur..maar de meerprijs van de Roborock S5 die ik nu heb is het gemak wel écht waard. Ik vermoed dat zoiets ook geldt voor robotmaaiers.

Mijn wensen zijn:
- Budget ongeveer €500,-...hoe minder hoe beter.
- Programmeerbaar, dwz dat ik niet zelf op een start-knop moet duwen, want dan heb ik na 2 weken vakantie alsnog de handmaaier nodig.
- Bij voorkeur met een app, maar niet noodzakelijk.
- Geschikt voor trampoline en speelhuis
- Niet té luidruchtig. Ik ga hem niet 's nachts gebruiken, maar wel halverwege de avond.
- Redelijk dicht langs het randje van de obstakels en de rand (schutting en bestrating)

De optie om 2e hands te kopen staat ook nog open, want op marktplaats zie ik best veel aanbod. Ook wachten op een iBood aanbieding zou kunnen, maar ik ben niet op de hoogte of daar vaak goede aanbiedingen voorbij komen.

Ik ben benieuwd welke nieuwe maaier jullie me adviseren, en welke interessant zou zijn om 2e hands in de gaten te houden.

Bvd!

[ Voor 3% gewijzigd door Laro op 20-08-2020 09:41 ]

• Slinke
GerritAR schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:54:
Nog steeds het eerste setje messen ( eerste seizoen). Ik heb de maaier in gebruik eind mei dit jaar.
Laatstleden toen in de maaier een poetsbeurt gegeven had en de mesjes vervangen wou omdat ik dacht dat ze nou wel aan vervanging toe zoude zijn, heb ik me eraan gesneden. Ik heb ze dan maar wijselijk laten zitten gezien ze nog scherp genoeg zijn. ik denk dat ik het maaiseizoen wel doorkom met een setje en dat ik ze vervangen zal wannneer ik de machine in winterstalling plaatsen zal binnen enkele maanden.

• Slinke
joepadmiraal schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Ik vroeg het me ook af dus heb het maar even opgezocht:

What is the purpose of having a lawn if not to throw parties and BBQs? Right, we hear you. Just enable the aptly called “party mode” and Landroid will suspend its schedule until you disable it. Please remember to do so, otherwise Landroid won’t resume its regular routine!

https://support.worx-europe.com/en/landroid-schedule
Ahhhhaaa, wel handig zo, maar de naam is volledig fout gekozen zo. Wanneer de temperatuur boven de 35 graden komt, hoeft ie van mij niet e maaien. het gras groeit toch niet of sterft zelfs af; Dan ga ik altijd weer de machine manueel uitzetten, en na enkele dagen terug aan. Het was handig geweest mocht het schema tijdelijk kunnen "suspenden" zeg maar dacht elke keer weer. dat is er nu dan. Handig. :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:13
GAEvakYD schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:43:
Net een kabelbreuk gevonden in de begrenzingsdraad. Gevolg met een AM radio en daarna gemaakt. Nu komt het vreemde.

Basisstation lampje brande groen toen de breuk erin zat, maar robot gaf storing. Nu heb ik de draad gemaakt en brand het lampje rood op het basisstation. Robot geeft nog steeds een error.

Ik heb de hele begrenzingsdraad nu gevolgd en het lijkt erop dat die nu helemaal in orde is. Vanavond nog maar een check check dubbelcheck doen met de AM radio. Ook maar eens uitzoeken of ik de draad kan doormeten ofzo. Dan ben ik niet meer afhankelijk van dat lampje op het basisstation. De draad ligt nu op diverse plekken open, dus dan ga ik hem wel doormeten op verschillende stukken en zo proberen stukken uit te sluiten.

Dammm wat een *onprettig, naar, secuur, priegelig, tijdrovend, veeleisend, meticuleus, werkje is dit.
Let op, een kabelbreuk geeft een groen knipperend lampje op het station
permanent rood = laden
permanent groen = nothing to see, move along.
DanTm schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

de app is nog wat instabiel, maar er zitten toch wel interessant features in zoals;
partymode, meerdere schedule's mogelijk, eenmalige schedule's, randmaaien, beregening tijd uitsluiten, vernieuwde automatische scheduler

[...]

meestal kill ik de app en start ik hem opnieuw op, dan doet hij het wel. Zal wel gefixt worden.
Wel irritant dat de oude versies veel features niet krijgen, het is gewoon een kwestie van firmware om features als party mode en meerdere maaimomenten per dag te hebben op de 17/18 apparaten..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• pleio65
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:50
GerritAR schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:54:
@Slinke

Dat vraag ik mij ook af. Hier takjes van een eik, den en berk. Bladeren. Momenteel regent het al eikeltjes en dennenappels van een cm of 8. En in september haal ik emmers vol eikels uit het gras. Kortom: ernstige twijfel of een robot wel geschikt is.

Gasloos. Mitsubishi scr-m60v-200d-set. Zonnepanelen 5760wp. Marstek Venus E 5,12 KWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 09:54
Hier een erg tevreden gebruiker van een Husqvarna Automower 220AC. Ik heb hem nu voor het 10e jaar en moet zeggen dat het een goede investering is geweest.
Wel zijn veel van de onderdelen inmiddels een keer vervangen geweest, (accu/maaiblad/wielen/toestenbord/etc).

Ik heb een gazon van zo'n 1200m2, met plus minus 20 fruitbomen. In de maanden augustus en september is het wel elke avond even het fruit onder de bomen weghalen. Over het algemeen heeft hij geen moeite om over een appel/peer heen te rijden. kleine takjes zijn ook geen probleem, maar je moet geen al te grote takken hebben (anders zijn je messen snel stomp).

Hiervoor heb ik 4/5 jaar een MTD zitmaaier gehad, maar de kosten voor het onderhoud vond ik best wel hoog. Qua kosten is een robotmooier goedkoper en je hebt het voordeel dat je zo'n 1,5 uur werk per week scheelt (gazonmaaien). Ik ben nu alleen 30 min per week kwijt aan het maaien van sommige hoekjes/greppels waar de maaier net niet komt.
Verder heb ik mijn gazon wel automower-vriendelijk gemaakt, door bv bij pallisaden een dubbel rij klinkers te doen, zodat hij al het gras meeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinke
pleio65 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

@Slinke

Dat vraag ik mij ook af. Hier takjes van een eik, den en berk. Bladeren. Momenteel regent het al eikeltjes en dennenappels van een cm of 8. En in september haal ik emmers vol eikels uit het gras. Kortom: ernstige twijfel of een robot wel geschikt is.
Goh, takjes worden hier iig meegemuchlt zonder issue. De Worx lijkt er vooralsnog geen problemen mee te ondervinden. Laat ik wel meegeven dat ik niet kort maai. De machine staat op de 2de hoogste stand ( 50mm als ik mij niet vergis). Klein grut gaat ie dus gewoon over. Het enige dat problemen geeft zijn appels. Hier vallen de appels al uit de boom en daar rijd ie wel op vast. ( mower lifted! storingsmelding) omdat ie niet meer met de wielen aan de grond komt.

De "herfst" lijkt me vroeg dit jaar. We zijn amper eind augustus en hier vallen de bladeren ook al. Vreemd :o

[ Voor 10% gewijzigd door Slinke op 21-08-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
joepadmiraal schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:00:
[...]

Ik neem aan dat je 'm al gevonden hebt, maar voor de zekerheid toch maar een antwoord :
Het schema is te vinden onder 'mijn gazon'.
Daar staat een tegel met 'schema' er op.
klopt, inmiddels gevonden. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-07 16:28
Grolsch schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:43:

Wel in de vakantie een aandrijfmotor kapot van 1 wiel :(
Motor stuk of asje gebroken? Dat laatste komt regelmatig voor en er zijn aluminium asjes te krijgen voor een paar tientjes. 15 minuten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:13
Slinke schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

De "herfst" lijkt me vroeg dit jaar. We zijn amper eind augustus en hier vallen de bladeren ook al. Vreemd :o
Niks vreemds aan, door de hitte laten bomen fruit en bladeren los om verdamping te beperken. Kom ook al menig pruim tegen van een pruimenboom hier.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
sebastiaan3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Motor stuk of asje gebroken? Dat laatste komt regelmatig voor en er zijn aluminium asjes te krijgen voor een paar tientjes. 15 minuten werk.
Echt de aandrijving kapot, dat ding werd loeiheet.
Ik had gezien dat er blijkbaar ooit een aandrijving was met kunststof asje, maar ik had al de (gereviseerde) variant met aluminium asje, en nu dus een nieuwe met aluminium asje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
Señor Sjon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Niks vreemds aan, door de hitte laten bomen fruit en bladeren los om verdamping te beperken. Kom ook al menig pruim tegen van een pruimenboom hier.
nja het is hier de laaste weken dan ook belachelijk warm heet. Pruimen zijn hier allemaal al 2 weken geleden gevallen en inmiddels rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NFSteef
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-05-2022
Laro schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:10:
Tweakers,

We hebben onze achtertuin wat omgebouwd, met méér gras, maar ook een semi-inground trampoline en een speelhuis dat op poten staat. In totaal 12 balken die de grond raken, en één glijbaan die op de grond uitkomt. De trampoline is Ø3mtr, 20cm hoog, en de rand is door het "schort" dicht. Het gazon is nu ongeveer 75m2. Ik maaide vóór de uitbreiding met een handmaaier, maar dat begint me nu een beetje tegen te staan door de vele objecten, en tijd wordt steeds schaarser.

Theoretisch gezien zou ik "dus" voor de kleinste/goedkoopste kunnen gaan, bijvoorbeeld een robomow RX12u, maar ik lees al features waar ik weer een beetje op afhaak.
Mijn eerste robotstofzuiger was er een van de Aldi, want die was niet duur..maar de meerprijs van de Roborock S5 die ik nu heb is het gemak wel écht waard. Ik vermoed dat zoiets ook geldt voor robotmaaiers.

Mijn wensen zijn:
- Budget ongeveer €500,-...hoe minder hoe beter.
- Programmeerbaar, dwz dat ik niet zelf op een start-knop moet duwen, want dan heb ik na 2 weken vakantie alsnog de handmaaier nodig.
- Bij voorkeur met een app, maar niet noodzakelijk.
- Geschikt voor trampoline en speelhuis
- Niet té luidruchtig. Ik ga hem niet 's nachts gebruiken, maar wel halverwege de avond.
- Redelijk dicht langs het randje van de obstakels en de rand (schutting en bestrating)

De optie om 2e hands te kopen staat ook nog open, want op marktplaats zie ik best veel aanbod. Ook wachten op een iBood aanbieding zou kunnen, maar ik ben niet op de hoogte of daar vaak goede aanbiedingen voorbij komen.

Ik ben benieuwd welke nieuwe maaier jullie me adviseren, en welke interessant zou zijn om 2e hands in de gaten te houden.

Bvd!
toon volledige bericht
Ik heb zelf een Worx SB700 (€480) en die bevalt me uitstekend voor +/- 400m2 gazon. de app laat je o.a. een schema instellen en ik vind de machine niet veel geluid maken (maar dit blijft altijd persoonlijk). Ik weet niet of je de begrenzingsdraad om de trampo en speelhuis wilt gaan leggen, of de machine er gewoon tegenaan wilt laten rijden? De Worx, die ik heb, rijdt redelijk goed de randjes.

Voor €440 heb je bij Mediamarkt Duitsland zijn kleinere broer :WORX WR090S Landroid S Basic,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Vanochtend een rij stenen van het terras eruit laten halen om zodoende de 2e zone te maken voor mijn Husqvarna. Hij loopt zelf nu over het terras naar die 2e zone omdat ik in de app heb aangegeven de begeleidingsdraad te volgen voor 30meter maar hoe kwalificeer ik dat 2e stuk nu als een buitengebied? Hij ging namelijk na 2 baantjes maaien alweer terug naar het "hoofdgebied" dus ik heb hem met de hand weer terug gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTsn2q6lnWnKQpgsF_2nq8LFu1E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1hTul3uHCCSpGcrpnxkr9FK.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-05-2022
Zojuist een robotmaaier besteld, o.a. naar aanleiding van een aantal tips en verhalen in deze draad. Nu heb ik een vraag over de plaatsing van het laadstation, met name met betrekking tot de geleidingsdraad. Hieronder een schematische weergave van mijn tuin (lang leve MS Paint). Totale tuin is zo'n 700/800 m2 met zo'n 500 m2 gazon. Ik had zelf 3 opties voor plaatsing:

Optie A: mijn eerste keuze, de gehele dag schaduw en kan er vrij eenvoudig stroom naartoe krijgen. Enige punt waar ik hier mee zit: hoe leg ik vervolgens de geleidingsdraad? Want deze zou ik dan 'rond' moeten leggen om in alle hoeken te komen - kan dit wel?

Optie B: direct bij een stroompunt, dus een mooie plek, maar (veel) meer zon en hetzelfde probleem met de geleidingsdraad.

Optie C: enige plek in een hoek waar ik eenvoudig stroom kan krijgen. Staat daar dan in de ochtend vol in de zon, in de loop van de middag komt er schaduw. Zou hem eventueel ook tegen het terras aan kunnen zetten daar, dan is de schaduw-situatie omgedraaid.

Mijn voorkeur gaat uit naar A i.v.m. de geboden schaduw, maar vraag me dus af hoe dit te doen met de geleidingsdraad. Hopelijk hier iemand ideeen of tips, alles is welkom! Alvast dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFOUvzyESUPJ-kXjQ7mFccQZmQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LuHiCDvXs22chZbJSh9yzOEj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:35
ik kan 2 begeleidingsdraden gebruiken, als dat bij jou ook kan is je probleem opgelost volgens mij. Dus eentje vanuit A naar links en eentje naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
@emielbf Dan hoop ik dat dit bij mij ook kan, heb een McCulloch ROB 600 besteld. Volgens mij zie ik op filmpjes en foto’s maar 1 aansluiting aan de achterzijde voor de geleidingsdraad, maar even afwachten als hij straks binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
je hoeft geen 2 aansluitingen te hebben, gewoon de ene met de andere verbinden op een meter van het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
@emielbf En hoe verbind ik deze 2? Beide draden in zo’n meegeleverd verbindingsstuk en dan de 3e draad naar het laadstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:57
GeeMoney schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:22:
Vanochtend een rij stenen van het terras eruit laten halen om zodoende de 2e zone te maken voor mijn Husqvarna. Hij loopt zelf nu over het terras naar die 2e zone omdat ik in de app heb aangegeven de begeleidingsdraad te volgen voor 30meter maar hoe kwalificeer ik dat 2e stuk nu als een buitengebied? Hij ging namelijk na 2 baantjes maaien alweer terug naar het "hoofdgebied" dus ik heb hem met de hand weer terug gezet.

[Afbeelding]
Volgens mij kun je dat niet opgeven. Je kunt wel aangeven in hoeveel % van de gevallen hij die 30 meter moet rijden als hij begint met maaien.

Ik heb hetzelfde. Daar moet hij 30 meter rijden vanaf het docking station naar de voortuin over een klein strookje terras. Ik heb ingesteld dat hij in 20% van de gevallen in de voortuin moet beginnen. Af en toe rijd hij er dan per ongeluk weer uit. Maar in de meeste gevallen blijft hij netjes in de voortuin.

Ik heb een husqvarna 310. Gras ligt er in de voor en achtertuin perfect bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Stakie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Volgens mij kun je dat niet opgeven. Je kunt wel aangeven in hoeveel % van de gevallen hij die 30 meter moet rijden als hij begint met maaien.

Ik heb hetzelfde. Daar moet hij 30 meter rijden vanaf het docking station naar de voortuin over een klein strookje terras. Ik heb ingesteld dat hij in 20% van de gevallen in de voortuin moet beginnen. Af en toe rijd hij er dan per ongeluk weer uit. Maar in de meeste gevallen blijft hij netjes in de voortuin.

Ik heb een husqvarna 310. Gras ligt er in de voor en achtertuin perfect bij 8)
Het gekke is wel dat je op het apparaat en in de app aan kan geven of hij in een buitengebied moet starten. Hoe je die definieert is mij echter een raadsel.
Ik heb het nu exact zoals jij schetst ook gedaan. De voortuin staat hier op 20% en neemt hij dus nu gewoon mee en alles is nu goed op lengte :) Het werkt dus op zich wel maar ik zou het handig vinden als ik hem sporadisch handmatig kan forceren naar die voortuin zonder die percentages aan te moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stakie
GeeMoney schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Het gekke is wel dat je op het apparaat en in de app aan kan geven of hij in een buitengebied moet starten. Hoe je die definieert is mij echter een raadsel.
Ik heb het nu exact zoals jij schetst ook gedaan. De voortuin staat hier op 20% en neemt hij dus nu gewoon mee en alles is nu goed op lengte :) Het werkt dus op zich wel maar ik zou het handig vinden als ik hem sporadisch handmatig kan forceren naar die voortuin zonder die percentages aan te moeten passen.
Helaas heeft mijn 310 geen app.

Een buitengebied kent mijn husqvarna niet. Bedoel je toevallig "bijgebied". Een bijgebied is een stuk gras waar de robot maaier zelf niet kan komen maar waar je hem wel neer kan zetten. Als je hem dan het bijgebied laat maaien, dan gaat hij door totdat de accu leeg is. Daarna moet je hem weer handmatig op het dockingstation zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Stakie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:39:
[...]

Een buitengebied kent mijn husqvarna niet. Bedoel je toevallig "bijgebied". Een bijgebied is een stuk gras waar de robot maaier zelf niet kan komen maar waar je hem wel neer kan zetten. Als je hem dan het bijgebied laat maaien, dan gaat hij door totdat de accu leeg is. Daarna moet je hem weer handmatig op het dockingstation zetten.
Bijgebied inderdaad!
Hij kan bij mij over het terras rijden dus voor nu laat ik het inderdaad gewoon zo en als hij het te lang laat na verloop van tijd pas ik de percentages iets aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
Stakie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:39:
[...]

een 310 werkt toch gewoon in de app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
emielbf schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:57:
[...]

een 310 werkt toch gewoon in de app!
haha, je hebt gelijk. Je kunt via BT verbinding maken en dan met een app het hele apparaat instellen. Dat is compleet nieuw voor me. Weer wat geleerd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:01
Weet iemand waar ik onderdelen kan vinden voor de Landroid? De bevesting waar de mesjes aan zitten is stuk. Op internet talloze sites met mesjes, perimeter draad etc. Maar onderdelen vind ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

BoerFrits schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:38:
Weet iemand waar ik onderdelen kan vinden voor de Landroid? De bevesting waar de mesjes aan zitten is stuk. Op internet talloze sites met mesjes, perimeter draad etc. Maar onderdelen vind ik niet..
Misschien onder garantie nog te claimen bij Worx zelf?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Siepe1990
Daar ben ik weer... Heb ondertussen mijn McCulloch ROB600 ontvangen en heb vandaag een poging gedaan deze te installeren. Begrenzingsdraad netjes rond het gebied aangebracht en de begeleidingsdraad naar de begrenzingsdraad gebracht (zie tekening, rood = grensdraad, blauw = geleiding).

Op het Laadstation van mijn ROB ging na het aansluiten van de 3 draden op de achterkant een groen lampje branden (steady, geen geknipper) - alles OK dus. Ik klik mijn ROB in het station en wacht even af. Krijg als melding: "Geen lussignaal". Heb vervolgens via de instellingen proberen af te dwingen dat hij een nieuw lussignaal moest gaan maken. Hier krijg ik vervolgens als melding dat dit NIET is gelukt. Hij trilt wel 2x als ik dit probeer te doen, dus hij lijkt wel wat te doen / te proberen...

Heb alle draden al losgehad en opnieuw aangesloten aan de achterkant van het LS, ook de stroom er al af gehad (mijn ROB laadt wel op, dus daar kan het sowieso niet aan liggen, maar toch). Ook voor de zekerheid Links en Rechts eens gewisseld, maar ook dat had geen effect.

Mijn App (evenals mijn handleiding) geven als mogelijke oorzaken:

- Transformator niet aangesloten: gecheckt en werkt, want ROB laadt op
- Laagspanningskabel beschadigd: idem als bovenste
- Begrenzingsdraad niet aangesloten op LS: wel dus, want groen lampje
- Begrenzingsdraad gebroken: zou ook niet moeten kunnen, want groen lampje
- ECO-modus aan: staat uit
- Begrenzingsdraad in verkeerde richting rond eiland: heb geen eiland
- Verbinding robotmaaier en LS verbroken: hij staat op het LS, dus lijkt me niet
- Storing door metalen objecten in nabijheid: tsjah, hekwerk etc., maar dat lijkt me toch geen issue?

Heeft er hier iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of wat ik nog kan proberen? Het rare vind ik dat het lampje groen brandt, ten teken dat alles goed is, maar dat alles dus toch niet goed is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6OR8Fen1itqzmGKLrrmcN7WVPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X757L2dZVie2p5GciYIBE4Bf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
voor de zekerheid: je hebt de begrenzingsdraad wel verbonden met de begeleidingsdraad? Slechte contactjes wellicht?

en die doorgang rechts, die lijkt smal, geen idee wat ie minimaal moet zijn, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:56

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

BoerFrits schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:38:
Praxis is de dealer in Nederland en kunnen (ook per telefoon) onderdelen regelen. Ik had ooit een nieuwe voeding nodig en de prijs viel daar zelfs reuze mee ten opzichte van online prijzen.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepe1990
@emielbf Thanks voor de reactie weer. De begeleidingsdraad is inderdaad op beide plekken aangesloten met de grensdraad. De doorgang rechts is op papier een stuk kleiner dan in het echt, maar zal voor de zekerheid de minimum afstand eens nakijken in de handleiding.

Ben er vandaag maar eens mee naar de lokale specialist gegaan. Die gaf aan dat de splitsing in de geleidingsdraad niet kon met dit model. Helaas ook na het verwijderen van de splitsing geen succes. Op een 'mini-test-parcours' in mijn tuin deed hij het wel. Omdat het LS toch echt groen licht geeft, kan het ook volgens de specialist niet aan de draad liggen. Wat het dan wel moet zijn is nog even de vraag. Hij komt dinsdagavond even langs, dus ben benieuwd...

Edit: afstand bekeken bij de doorgang, deze was 70 cm, minimaal volgens de handleiding 30 cm. Voor de zekerheid maar even vergroot naar 100 cm, maar nog steeds niets helaas.

De verbindingsstukken (aansluitingspunten) zijn allemaal nieuw en lijken mij er goed uit te zien...

[ Voor 16% gewijzigd door Siepe1990 op 05-09-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Siepe1990 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:11:
@emielbf Thanks voor de reactie weer. De begeleidingsdraad is inderdaad op beide plekken aangesloten met de grensdraad. De doorgang rechts is op papier een stuk kleiner dan in het echt, maar zal voor de zekerheid de minimum afstand eens nakijken in de handleiding.

Ben er vandaag maar eens mee naar de lokale specialist gegaan. Die gaf aan dat de splitsing in de geleidingsdraad niet kon met dit model. Helaas ook na het verwijderen van de splitsing geen succes. Op een 'mini-test-parcours' in mijn tuin deed hij het wel. Omdat het LS toch echt groen licht geeft, kan het ook volgens de specialist niet aan de draad liggen. Wat het dan wel moet zijn is nog even de vraag. Hij komt dinsdagavond even langs, dus ben benieuwd...

Edit: afstand bekeken bij de doorgang, deze was 70 cm, minimaal volgens de handleiding 30 cm. Voor de zekerheid maar even vergroot naar 100 cm, maar nog steeds niets helaas.

De verbindingsstukken (aansluitingspunten) zijn allemaal nieuw en lijken mij er goed uit te zien...
Kan je de geleidingsdraad eens weglaten in het traject? En een minimale doorgang 30 is wel heel krap. Husqvarna’s hebben 60cm nodig en in mijn zoektocht naar maaiers tot 500m2 was dit de smalste. De afstand tussen geleidingsdraad en een grensdraad moet minimaal 30cm zijn links en rechts van de geleidingsdraad verwacht ik, misschien zelfs wel 50cm.

En als je zelf nu weer een heel klein traject maakt doet hij het wel?
Wat is de maximale lengte van je draad en lus eigenlijk? Husqvarna 305 die ik heb mag max 400m zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Rimco schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:45:
[...]

Praxis is de dealer in Nederland en kunnen (ook per telefoon) onderdelen regelen. Ik had ooit een nieuwe voeding nodig en de prijs viel daar zelfs reuze mee ten opzichte van online prijzen.
Hoe heb je dit gedaan dan? Gewoon mailtje oud naar praxis sturen?
Ik heb nu nl mijn lader kapot, word inmiddels de 4e in 6 jaar tijd, de vorigen nog onder garantie ontvangen, maar gaat nu niet meer lukken.
Vind er wel een online, maar die vind ik nogal duur.

Zat me ook af te vragen, of ik niet een gewone acculader eraan kan maken, op mijne staat 24-28 Vdc
Zou een gewone druppellader 24 volt dit ook kunnen? Die is nl half zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:56

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@hendrik12345678 Gewoon even je lokale Praxis filiaal opzoeken en ze opbellen ;) Een andere voeding met de juiste spanning kan wel, maar bij mijn uitvoering was dat nogal wat verwarrend. Op de voeding staat namelijk 20V, maar er komt 24V uit. Een andere 20V voeding werkte dus niet helemaal (accu werd maar 60% vol ofzo), maar een andere 24V voeding had wel gewerkt. Soms is het uitzoeken van de polariteit voor de stekker ook wel wat irritant als je geen werkende voeding hebt.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57
curlito schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Ondertussen de originele mesjes van Husqvarna vervangen door titanium (gecoate). Op de foto is duidelijk te zien dat ook orginele mesjes serieus kunnen aankoeken. Je kan ze met heel veel energie weer wat deftig krijgen maar je kan al beter direct nieuwe plaatsen. Tot hier toe merk ik niet direct verschil tussen de originele stalen mesjes en de titanium qua maaien. Wel een groot verschil in prijs. +/- €1.8 per stuk voor de originele tegenover +/- €1.05 per stuk voor de titanium (gecoate).

[Afbeelding]

Volgende test zijn de nieuwe endurance mesjes van Husqvarna. Dankzij het nieuwe ontwerp zouden deze twee keer langer meegaan dan de klassieke mesjes. Het ontwerp zorgt ook voor een hardere en scherpere rand en biedt snijkanten aan alle 4 zijden. Wel een pak duurder: +/- €3.6 per stuk

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Hoe staat het met de mesjestest? Ik moet ze nodig vervangen, maar wacht even ivm het vallende fruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
xardy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:02:
Ondertussen wil mijn worx landroid WR106SI weer niet meer opladen, lijkt op hetzelfde probleem als vorig jaar in september. Met de helpdesk gebeld en ze gingen kijken om een nieuwe adapter op te sturen, hopelijk is het daarmee opgelost. Maar zelf als het opgelost is vermoed ik dat het binnen het jaar weer defect zal gaan.

Best wel teleurgesteld, heb hem in maart 2018 gekocht en in 2 jaar tijd al 2 defecten. Gelukkig heb ik 5 jaar garantie.
Zo, vandaag de robot eindelijk terug gehad van myrobotcenter. Blijkbaar was het moederbord stuk.

Wel mooi door hun gemaakt onder de extra garantie die ze bieden. Heeft wel lang geduurd.

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 17:35
Wij hebben hier een Gardena smart Life 750.

Nu valt mij op dat de maaier stopt met maaien bij 8 uur gemaaid te hebben op die dag. Ook als ik de tijd instel van 07:00 tot 22:00 uur dan maait hij toch maar ongeveer 8 uur op die dag met de melding dat hij het maximaal aantal uren heeft bereikt.

Is er een maximum aantal maaiuren per dag of zo?

Gr Geert

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57
aeng schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:59:
Wij hebben hier een Gardena smart Life 750.

Nu valt mij op dat de maaier stopt met maaien bij 8 uur gemaaid te hebben op die dag. Ook als ik de tijd instel van 07:00 tot 22:00 uur dan maait hij toch maar ongeveer 8 uur op die dag met de melding dat hij het maximaal aantal uren heeft bereikt.

Is er een maximum aantal maaiuren per dag of zo?
Denk hetzelfde verhaal als bij mijn Husqvarna 305, die is 10 uur per dag actief. Overigens ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-08 21:03
Sinds vandaag begint mijn Worx Landroid WR105SI kuren te vertonen. Hij geeft de laatste dagen erg vaak een 'draad ontbreekt' melding. Soms wordt deze kort daarvoor voorgegaan door een 'Landroid buiten draad' melding. Dit gebeurt op de meest random momenten, bijvoorbeeld als deze midden op het gazon aan het maaien is. Soms gaat de maaier na een halve minuut oid weer gewoon verder maar vaak moet ik deze handmatig weer starten. Hij start dan wel weer dus met de draad is niks mis lijkt me. Als ik op het laadstation kijk geeft deze vaak niks bijzonders aan (led constant groen). Maar op het moment dat de maaier stopt sta ik er natuurlijk nooit naast.

Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-08 21:03
titan1901 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:54:
Sinds vandaag begint mijn Worx Landroid WR105SI kuren te vertonen. Hij geeft de laatste dagen erg vaak een 'draad ontbreekt' melding. Soms wordt deze kort daarvoor voorgegaan door een 'Landroid buiten draad' melding. Dit gebeurt op de meest random momenten, bijvoorbeeld als deze midden op het gazon aan het maaien is. Soms gaat de maaier na een halve minuut oid weer gewoon verder maar vaak moet ik deze handmatig weer starten. Hij start dan wel weer dus met de draad is niks mis lijkt me. Als ik op het laadstation kijk geeft deze vaak niks bijzonders aan (led constant groen). Maar op het moment dat de maaier stopt sta ik er natuurlijk nooit naast.

Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Om maar het antwoord op mijn eigen vraag te geven: blijkbaar was de begrenzingsdraad toch ergens beschadigd geraakt. Het leek van kwaad tot erger te gaan en op een gegeven moment reed de maaier ook niet verder dan een meter bij de begrenzingsdraad vandaan alvorens om te keren. Nu heb ik een draadbreukdetector maar die bood geen soelaas doordat de draad nog niet helemaal door was maar blijkbaar ergens een (kleine) beschadiging had. De enige mogelijkheid was dus de begrenzingsdraad op bepaalde punten doorknippen en dan met een lange losse draad en wagon klemmetjes een cirkel maken naar het laadstation. Op die manier kon ik het 'verdachte' stuk steeds kleiner maken. Uiteindelijk een stuk draad vervangen en nu rijdt de maaier weer als voorheen. Al met al een hoop gedoe maar blij dat de maaier weer zijn werk heeft kunnen hervatten _/-\o_ .

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 13:44
Hopelijk is dit het juiste topic:

Ik ben van plan een Gardena Sileno City 250 te kopen, heb een gardena irrigatie systeem en wil nog sprinklers aanleggen.

Nu heb je van alles de smart versie, en daar zou ik graag naar toe willen uiteindelijk.

Als ik kijk naar de robotmaaier, dan is volgens mij het enige verschil met de niet smart versie de gateway. Maar als ik kijk naar andere smart pakketen (irrigatie en sprinklers) dan zit daar ook een gateway bij naast wat er met de gateway moet communiceren.

Wat mij dus niet echt duidelijk is, heb ik maar 1 gateway nodig? Volgens mij zou 1 voldoende moeten zijn gezien alles met de gateway uiteindelijk moet communiceren,

Wat is dan ook aan te raden? Een smart versie van de robot maaier, of kijk en voor een van de andere sets met gateway wat misschien goedkoper is? Als ik zo kijk is het prijsverschil tussen de robotmaaiers +- 200 euro terwijl een gateway al voor 100 euro te koop is los, en in andere sets ook goedkoper lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritzzs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08 11:15
ik ben zelf bezitter van een Gardena Sileno City 250 sinds deze zomer maar zou hem niet meer kopen. Mijn oppervlakte is +/-250m2 en het toestel is te klein hiervoor. De 500 raad ik ook niet aan want dit is een 250 met andere software die toelaat om langer te werken.De volgende zal een fysiek groter model zijn met grotere maaischijf zoals de gardena 750 bijvoorbeeld zodat het werk sneller afgerond is.

Ik heb de beschermplaat onder het toestel verwijderd en bosch indego messen eronder gemonteerd. Deze zijn een stuks groter en ik heb nu echt het gevoel dat hij gras maait.
standaard Gardena messen zijn 35mm waarvan maar een klein stuk effectief gebruikt wordt. Op het internet zijn xxl messen te vinden van 43mm die nog net te gebruiken zijn met de beschermkap. Bosch indego messen van 49mm onder mijn gardena geven mij pas voldoening.

Betreffende het smart gedeelte. Zonder zou ik niet kunnen maar het kan nog verbeterd worden. Ik heb nog de indruk dat ik te veel moet ingrijpen. De planning kan nu alleen maar aan en uitgezet worden. Ik zou liever zien dan men ook kan pauzeren bij een hittegolf voor 1 of meerdere dagen bijvoorbeeld, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Laatst online: 26-07 23:06
fritzzs schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:04:

Betreffende het smart gedeelte. Zonder zou ik niet kunnen maar het kan nog verbeterd worden. Ik heb nog de indruk dat ik te veel moet ingrijpen. De planning kan nu alleen maar aan en uitgezet worden. Ik zou liever zien dan men ook kan pauzeren bij een hittegolf voor 1 of meerdere dagen bijvoorbeeld, enz.
Ik had hetzelfde probleem, hem daarom de API gebruikt om in NodeRed de logica te bouwen. Ik gebruik de schema's, de app en de instellingen niet. Ik regel alles via mijn NodeRed flow. Echt een wereld van verschil. Sjippey gaat nu alleen zijn hok uit als het niet heeft geregend, mijn zoon niet buiten is en geen hittegolf bezig is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Helaas heb ik hem nu ook, de melding 'wire missing' op mijn Landroid L2000.
Lampje van laadstation brand wel, dus draad is niet gebroken.

De landroid heeft een mooi diagnostisch schermpje waarmee je de sensoren kunt controleren. Die van mij doen het prima, alleen de gemeten waarden zijn erg slecht. Met een testlus gaf hij prima resultaten, maar de gewone lus 10% of minder.

Nu dus op zoek naar de slechte plek. Maar een AM radiootje besteld en hopen dat het te vinden is, gaat toch om een paar 100 meter kabel.
Gelukkig groeit het gras niet zo hard meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisFRST
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2024
AM radio had ik niet veel success, met toongenerator is het veel eenvoudiger de breuk of het verlies te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
JorisFRST schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:45:
AM radio had ik niet veel success, met toongenerator is het veel eenvoudiger de breuk of het verlies te vinden.
we zullen zien, de radio komt vandaag... anders bestel ik een toongenerator.. heb je suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
naja.. de radio doet niets :) dus maar verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
Wannneer bergen jullie jullie robot op in winterstalling? Ik heb de indruk dat het gras niet zo veel meer groeit en mijn robot begint het kennelijk moeilijk te krijgen met de ondergrond/gras dat nu heel de dag vochtig is waardoor slijk aan de wielen aankoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:52
https://www.toadi.com/nl_NL

https://www.toadi.com/nl_NL/buy?version=toadi

Wat een apparaat! Natuurlijk zware overkill maar erg mooi. Hier ligt maar 250m2 dus beetje overdreven. Mocht ik 2000m2 gras hebben liggen, was dit zeker een optie.

Zijn er Tweakers die deze unit hebben besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Nou mooi dan. De tonegenerator laad rondom de perimiterdraad toontjes horen. De draadbreuk detectie geeft aan dat de draad niet onderbroken is, ook lampje op basisstation brand groen.
Maar toch wire missing.
Met een testlus geeft het diagnostische scherm wel waarden aan, met de gewone lus 0% ( was gisteren nog 10-15%).
Iemand nog ideeën?

Nm, al gevonden. Met behulp van een hulplijn en doorknippen vd de draad secties uitgesloten. En toen opeens had ik een los stuk draad in mijn hand. Bestaande verbinding die blijkbaar nagenoeg los zat. Hij rijd weer.

[ Voor 24% gewijzigd door DanTm op 07-10-2020 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 15:49
Slinke schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:00:
Wannneer bergen jullie jullie robot op in winterstalling? Ik heb de indruk dat het gras niet zo veel meer groeit en mijn robot begint het kennelijk moeilijk te krijgen met de ondergrond/gras dat nu heel de dag vochtig is waardoor slijk aan de wielen aankoekt.
Ik laat hem al een tandje hoger maaien om het gazon klaar te krijgen voor de winter. Richtlijn voor mij is 1 november, of dagtemperatuur onder de 10 graden.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Slinke schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:00:
Bij mij neemt het gras nog een laatste spurt (had er wat stikstof bijgegooid, nou dat had het dus zin in). Maar de grond is te zompig voor mijn landroid dus ik hoop echt op een wat drogere periode binnenkort voor het echt te lang is om te maaien...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
franssie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Bij mij neemt het gras nog een laatste spurt (had er wat stikstof bijgegooid, nou dat had het dus zin in). Maar de grond is te zompig voor mijn landroid dus ik hoop echt op een wat drogere periode binnenkort voor het echt te lang is om te maaien...
Hier ook een Landroid, en hier ook de grond te zompig. Ik heb hierdoor de droid momenteel in "feestmode" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Slinke wat is de 'feestmodus'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiekR7
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik heb een relatief klein grasveld, in totaal zon 150 m2. Toch lijkt een robotmaaier we wel een geinig dingetje om te hebben. Ik ben begonnen met een kleine elektrische maaier maar dat stond me al snel tegen. Toen een tweedehands benzinemaaier gekocht maar die heeft het afgelopen week begeven. Een nieuwe benzinemaaier kost al snel meer dan 400 euro, dus dan is het prijsverschil met een robotmaaier niet zo groot.

Tips en adviezen zijn welkom, maar de belangrijkste vraag die ik heb is of mijn tuin wel geschikt is voor een robotmaaier. Het bestaat namelijk uit een voor en achtergedeelte met een redelijke smalle doorgang en waar verharding tussen ligt. Ik heb geen zin om hem handmatig te verplaatsen en het liefst heb ik het laadstation ook achterthuis op het kleine gedeelte, omdat die dan uit het zicht is vanaf de straat.

Als er merken zijn die dit juist wel of niet goed kunnen dan hoor ik het graag. Mijn gedachte ligt nu nog bij de Worx WRE130 (s300) of de Bosch Indego 400.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWZf4cmXMm2Bx0aXMYCFAgcfheY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1QlC2HJ2D1m8nz08zglT61P4.png?f=user_large

[ Voor 107% gewijzigd door NiekR7 op 07-10-2020 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinke
Dat is een feature die je bij Worx kan aanzetten in de app die, zolang die aanstaat, alle geplande of geautomatiseerde schemas op pauze zet. Ze hadden die feature beter gewoon "pauze" genoemd wat mij betreft. De ideologie die erachterzit is wanneer je thuis een feestje hebt en de tuin vol met bezoekers loopt, kan je de maaier in "party" mode zetten en dan doet ie gelijk niets meer "tot nader order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinke
@NiekR7 Alles hangt er vanaf of je de perimeter draad overal installeren kan. Als de bestrating enigsinds vlak is en geen beton boorden of iets in die aard, en je kan de permiter draad eronder in kwijt, dan kan dat lukken en rijd de robot gewoon over de bestrating alsof het gras is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interna
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-08 21:15
Zartos schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Ik laat hem al een tandje hoger maaien om het gazon klaar te krijgen voor de winter. Richtlijn voor mij is 1 november, of dagtemperatuur onder de 10 graden.
Laten jullie de robot nog dagelijks maaien of een paar keer per week?
Het gras groeit nog maar aan 12 tot 15 graden zal misschien het maaien dagelijks niet meer nodig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik heb em nog buitenstaan, maar zet em enkel op wanneer ik visueel zie dat het gras te hoog wordt.
Nog een paar weken en hij gaat binnen.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interna
Dit is mijn eerste jaar dat ik een robotmaaier gebruik. Hierdoor wens ik mij te richten op de ervaring van andere robot eigenaars. Dat ik begin september nog een beetje najaarsmeststof heb verspreid zal ook al effect hebben op het robotgebruik.

Zal nu visueel het gazon in het oog houden hiervoor.

Wordt over het algemeen de robot een aantal wintermaanden opgeborgen, of is het fijner om hem bv om de maand nog eens laten te rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Interna schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 03:01:
Dit is mijn eerste jaar dat ik een robotmaaier gebruik. Hierdoor wens ik mij te richten op de ervaring van andere robot eigenaars. Dat ik begin september nog een beetje najaarsmeststof heb verspreid zal ook al effect hebben op het robotgebruik.

Wordt over het algemeen de robot een aantal wintermaanden opgeborgen, of is het fijner om hem bv om de maand nog eens laten te rijden ?
die van mij gaat eind v/d maand de schuur in.. en gaat weer naar buiten als hij genoeg geslapen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 15:49
Interna schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:28:
[...]

Laten jullie de robot nog dagelijks maaien of een paar keer per week?
Het gras groeit nog maar aan 12 tot 15 graden zal misschien het maaien dagelijks niet meer nodig zijn...
Ik heb hem dit weekend opgeborgen. Als ik vind dat ik nog een keer moet maaien, doe ik dat wel met de hand. Pas in het voorjaar komt hij bij mij weer naar buiten.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Laten jullie de basis ook buiten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Interna
insp.gadget schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:10:
Laten jullie de basis ook buiten staan?
De leverancier van onze robotmaaier gaf mij het advies de voeding van de basis aan te laten staan als deze buiten blijft. Zodoende zou de voeding en lader altijd een beetje warm zijn en zou dit beter zijn tegen corrosie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik zet alles binnen..

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Ik laat het basis station buiten staan, maar zet de voeding wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
De maaier en de transfo zijn inmiddels binnen gezet.. De base unit; die blijt gewoon buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-08 09:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Interna schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 03:01:

Gras groeit bij een bodemtemperatuur vanaf 5 tot 8°C. Wanneer je stopt met maaien hangt dus af van de weersomstandigheden. Doorgaans rijden ze bij mij tot eind november en gaan ze ergens in maart weer aan de slag. De laatste periode vanaf oktober wel met minder uren per dag dan normaal.

Ik kan me voorstellen dat gras het op een klein veld dat veel belopen wordt het moeilijker heeft en eerder stopt met groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curlito
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-03-2024
tap123 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:52:
[...]

Hoe staat het met de mesjestest? Ik moet ze nodig vervangen, maar wacht even ivm het vallende fruit.
Deze zijn momenteel nog altijd in gebruik... Verslag komt eraan net voor de winterslaap :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 15:13

icecreamfarmer

en het is

DanTm schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:03:
Ik laat het basis station buiten staan, maar zet de voeding wel uit.
Dit idd en leg er een plastic box overeen. Maar wel deels open zodat het geventileerd kan worden.
Zo komt er geen sneeuw op.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08 21:49
Vriend van mijn schoonmoeder heeft een maairobot van de lidl of aldi gekocht. Een Ferrex R800 EASY volgens mij. Dat ding loopt wel rondjes, maar maaien ho maar. Iemand een idee? Ik heb het ding nog niet van dichtbij bekeken (wordt weer een stukje rijden) en heb zo geen idee waarom zo'n ding niet zou maaien.

Kortom, mocht iemand dit fenomeen herkennen, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopernikus.1979
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03-2023
Beste,

Ik heb een Bosch Indego S+ 400 die ik deze week nog wou installeren om nog voor de winter mijn nieuwe grasmatten wat korter te zetten (heb geen gewone grasmaaier) en dan zodra het gras niet meer groeit deze binnen te zetten.

Mijn tuin is een goede 250 m², geen obstakels, aan de linkerkant overal houten hek, daar leg ik mijn perimeter kabel op 30cm, rechts loopt een pad in keramische tegels die dan overgaat in een terras, deze ligt echter iets hoger (0,5cm) dan mijn grasmat. Volgens de handleiding mag je de perimeterkabel op 5cm leggen als je grasmat gelijkloopt met je terras. Zou dit in mijn geval ook lukken of zal deze vastlopen?

Ik zou natuurlijk alles op 30cm kunnen leggen maar dan loop ik op 1 plaats tegen een probleem aan waar de ruimte tussen het terras en het hek maar 1m24 is volgens bosch moet je 75cm doorgang hebben en dan de 2x 30cm een beide kanten... dus dan kom je op 1m35 uit, wat ik niet heb...

Iemand ervaring hiermee, tips?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 08:26
Wackmack schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:35:
https://www.toadi.com/nl_NL

https://www.toadi.com/nl_NL/buy?version=toadi

Wat een apparaat! Natuurlijk zware overkill maar erg mooi. Hier ligt maar 250m2 dus beetje overdreven. Mocht ik 2000m2 gras hebben liggen, was dit zeker een optie.

Zijn er Tweakers die deze unit hebben besteld?
Ik had mijne besteld in april 2019. In februari dit jaar de kans gekregen om nog even te wachten en zo het vernieuwde model 'Diamond' te mogen ontvangen.
Vandaag telefoon gekregen van Customer Care met nog enkele vraagjes. Mij Toadi wordt nu verzendklaar gemaakt en voor het einde van deze maand staat zij (jawel, een vrouw blijkbaar) het gras hier nog even af te rijden oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
3340 euro voor een maairobot. Best heftig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
En dan aanbetalen en een half jaar wachten? Nee, niets voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsH1985
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07-2023
Wij hebben nu de Husqvarna 430X gekocht zodat we deze in het voorjaar kunnen installeren en gebruiken.

Waar plaatsen jullie de voeding/adapter? We hebben een buitenstopcontact voorzien op 50 meter van het huis. Hier zouden we graag het basisstation plaatsen. Maar hier is geen overkapping om dit tegen de weersinvloeden te beschermen. Op de voeding lees ik dat deze IP44 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 08:26
Slinke schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:32:
3340 euro voor een maairobot. Best heftig. 8)7
Ik heb in het begin 2500 euro betaald ... inderdaad niet goedkoop, maar voor een zitmaaier ben je al snel meer kwijt en de concurrenten met ongeveer dezelfde specs van oppervlakte zijn al even duur.
De vooruitbetaling zie ik meer als investering in een product waar ik wel in geloof, zeker ook omdat het een Belgische speler is.
Je zou voor een alternatief kunnen gaan en voor een maaier met perimeterdraad kiezen. Maar mijn tuin is voor het moment nog niet aangelegd, dus enkel gras. Dus ik heb geen zin om over een tijdje die draad terug op te graven, terug te steken ...
Mede ook dat ze claimen dat er AI in zit, maakt het ook wel leuk. De tuin ligt geregeld bezaaid met speelgoed van de zoon en hond waar het ding mee om zou kunnen ... en die laatste laat al eens een zaakje achter op het gazon dat hopelijk groot genoeg is om te herkennen als drol :)

Ik ben benieuwd of de investering en vooral het lange wachten het waard is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:03
Hallo iedereen! Heeft iemand ervaring met tamme kastanjes en jouw robotmaaier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWtRHeGREozQWK3qNJx12r0uuGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uLKCVPaE73JcvGIIF7XGUbL0.jpg?f=user_large
Naar de vakhandel gegaan, stelde enkele modellen voor (eentje met een soort "hark" rond het messendeel, eentje met soort bumper onderin het chassis) waarbij de bolster "weggeduwd" zou worden.
Jammer genoeg hebben wij een héle hoop kastanjebolsters, en mij lijkt het een ideaal "vastrijscenario".
Wat zjn mijn opties?
- zelf bij elkaar harken en 2 weken de robot op vakantie sturen
- laten wegduwen
- .... een écht grasmachine halen, die zuigt ineens alle bolsters en stekels op en is het gazon clean :-)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisFRST
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2024
tamme kastanje is idd een ramp, heb hier de worx op 6cm hoogte gezet en hij neemt ze nog mee.

Ik vrees dat harken of grasmachine de enige optie is (ik heb een oude grasmachine die ik op mulchen heb staan en daarmee maal ik ze fijn)

De worx heeft trouwens een hark naast het messendeel, maar het is net daar dat het dan blokkeert tussen hark en mes. Het probleem is dat hij de kastanje meetrekt met de draaibeweging van het mes en zo het mes blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Hier ook even meelezen.

In het voorjaar zal ons gazon (circa 200 m2) vervangen worden, want het is nu meer onkruid & mos dan gras.
OP het moment dat dit er weer strak bij ligt zal ik hier ook een maai robot op willen hebben.

Voor nu is mijn keuze gekomen op een Landroid M500, vanwege goede recenties, en met name de Cut to edge functie. Ik heb veel randen langs hoger gelegen delen als bloemperken en schuttingen, waarbij ik hoop dat dit een toegevoegde waarde is.

Mocht er met Black Friday ergens een top deal voorbij komen pak ik hem vast mee. Anders koop ik hem in het voorjaar.

Voor wat betreft die regen detectie, hoe werkt dat in combinatie met een overdekte stalling? gaat hij dan elke paar minuten even naar buiten om te kijken of het nog regent ofzo?

Daarnaast wel benieuwd naar ervaringen met blad. er staan hier 2 grote amberbomen, welke in een paar weken tijd een hoop blad laten vallen, kan ik in deze periode de robot helemaal niet laten lopen, of gaat hij daar gewoon omheen of overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
--MP-- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:22:
Voor wat betreft die regen detectie, hoe werkt dat in combinatie met een overdekte stalling? gaat hij dan elke paar minuten even naar buiten om te kijken of het nog regent ofzo?

Daarnaast wel benieuwd naar ervaringen met blad. er staan hier 2 grote amberbomen, welke in een paar weken tijd een hoop blad laten vallen, kan ik in deze periode de robot helemaal niet laten lopen, of gaat hij daar gewoon omheen of overheen?
hij heeft een regen timer, als er regen gedetecteerd is blijft hij het ingestelde aantal minuten wachten (standaard 3 uur).

Bladeren heeft mijn Worx geen last van, maar nou moet ik wel zeggen dat de maaier al naar binnen is nu de meeste bladeren vallen.
Pagina: 1 ... 21 ... 78 Laatste