Heb je nog een interessante aanbeiding kunnen vinden? Ik kan geen koopjes vinden, maar als jij of iemand anders er wél een weet, dan hoor ik het graag ;-)--MP-- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:22:
Mocht er met Black Friday ergens een top deal voorbij komen pak ik hem vast mee. Anders koop ik hem in het voorjaar.
Nope, gewoon de standaard € 630, -Laro schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:11:
[...]
Heb je nog een interessante aanbeiding kunnen vinden? Ik kan geen koopjes vinden, maar als jij of iemand anders er wél een weet, dan hoor ik het graag ;-)
Alleen de L1500 kwam met 10% korting voorbij. Maar ook die 10% zou mij nu niet over de streep trekken. Dan liever gewoon over een paar maanden kijken.
Iemand hier al ervaring met die extra bots sensoren op de landroid (ACS ofzo?).
Gaat hij dan moet juist veel te ver om dingen heen waar je wel strak omheen gemaaid wil hebben zoals boompjes of veranda palen en hoge border randen?
Om die reden voornamelijk heb ik die optie niet. Het bots / herorienteer algoritme doet goed zijn werk bij statische hindernissen zoals bomen. Misschien interessant wanneer je tuin vol zooi ligt zoals speelgoed ofzo. Maar als je het strak wil en enkel statische hindernissen hebt, werkt het standaard erg goed.Gaat hij dan moet juist veel te ver om dingen heen waar je wel strak omheen gemaaid wil hebben zoals boompjes of veranda palen en hoge border randen?
Ik heb 2 Landroids, de L2000 rijd zonder ACS op een groot vrij veld. De M500 heb ik voorzien van ACS, die rijd tussen allerlei kinder speeltoestellen.
Opzich hersteld hij zich wel goed na een botsing, alleen met ACS voorkom je dus de botsing. Scheelt een paar seconden maai tijd
Opzich hersteld hij zich wel goed na een botsing, alleen met ACS voorkom je dus de botsing. Scheelt een paar seconden maai tijd
Zullen bij mij voornamelijk statische hindernissen zijn, Ik heb een 5 tal veranda palen staan in het gras. En daarnaast wat randen van borders etc. Dus dan lijkt deze optie niet veel toe te voegen.
Kinderen ontbreken hier nog, dus dat scheelt nogal qua hindernissen op het gras
Dank!
Kinderen ontbreken hier nog, dus dat scheelt nogal qua hindernissen op het gras
Dank!
Wij zijn voor een vriend aan het kijken naar een robotmaaier, nu heeft hij een eikenboom net buiten de tuin, hoe gaat naar jullie ervaring de robotmaaier hiermee om, en welk model hebben jullie?
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Wat bedoel je precies?izzet3838 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:19:
Wij zijn voor een vriend aan het kijken naar een robotmaaier, nu heeft hij een eikenboom net buiten de tuin, hoe gaat naar jullie ervaring de robotmaaier hiermee om, en welk model hebben jullie?
Deze vriend heeft een eikenboom net buiten zijn tuin, en overweegt een worx robotmaaier, wij vroegen ons af hoe de landroid omgaat met eikels aangezien die regelmatig in zijn tui vallen.
[ Voor 7% gewijzigd door izzet3838 op 13-12-2020 15:05 ]
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ah, das duidelijker. Ik heb zelf n Worx Landroid. Weet dat de mesjes behoorlijk scherp zijn, een keer een stuk plastic speelgoed gevonden wat eerst nog heel wasizzet3838 schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:04:
[...]
Deze vriend heeft een eikenboom net buiten zijn tuin, en overweegt een worx robotmaaier, wij vroegen ons af hoe de landroid omgaat met eikels aangezien die regelmatig in zijn tui vallen.
Heb zelf geen last van eikels, maar denk dat ie die wel aankan
Ik heb ook eikenbomen staan, de meeste eikels rijd hij gewoon overheen, tenzij je misschien extreem laag maait. Een enkeling wordt misschien geraakt, maar dat doet verder weinig.
Ik las wat meldingen hier over draadbreuk. Hopelijk heeft hier in de toekomst iemand iets aan:
Opsporen met AM radio wilde hier eerst niet lukken, totdat ik op een YouTube video stuitte die aangaf dat je een pulserende piep toon moet zoeken (en dus niet zoals in de meeste video’s een ruis signaal).
Toen had ik beet (rond 1500 kHz), een pulserend piep signaal (een piep per 2 seconden oid). De perimeter draad aan 1 kant loskoppelen bij basisstation en hoppa, binnen een paar minuten de breuk gevonden (piep signaal viel weg inderdaad op de plek van de breuk)!
(RoboMow RC312Pro)
Opsporen met AM radio wilde hier eerst niet lukken, totdat ik op een YouTube video stuitte die aangaf dat je een pulserende piep toon moet zoeken (en dus niet zoals in de meeste video’s een ruis signaal).
Toen had ik beet (rond 1500 kHz), een pulserend piep signaal (een piep per 2 seconden oid). De perimeter draad aan 1 kant loskoppelen bij basisstation en hoppa, binnen een paar minuten de breuk gevonden (piep signaal viel weg inderdaad op de plek van de breuk)!
(RoboMow RC312Pro)
Heeft er iemand hier ervaring met de Bosch Indego M700?
Ik heb deze gekocht (nog niet opgebouwd), en wil van de wintermaanden gebruik maken om een garage te knutselen.
Echter, ik zie 2 versies, voor dezelfde robot kom ik op Youtube verschillende patronen tegen.
Met slechts 3 hoeken, zodat de maaier vrij kan draaien bij het uitrijden, zoals bv hier: YouTube: Bosch Indego - Ladestation auf "Terrasse" - und andere Informationen

Met 4 hoeken, omdat volgens een aantal filmpjes de robot eerst volledig uitrijdt alvorens te draaien. Zoals bv hier YouTube: Mähroboter Check - Der smarte Bosch Indego M+700
Ik heb deze gekocht (nog niet opgebouwd), en wil van de wintermaanden gebruik maken om een garage te knutselen.
Echter, ik zie 2 versies, voor dezelfde robot kom ik op Youtube verschillende patronen tegen.
Met slechts 3 hoeken, zodat de maaier vrij kan draaien bij het uitrijden, zoals bv hier: YouTube: Bosch Indego - Ladestation auf "Terrasse" - und andere Informationen

Met 4 hoeken, omdat volgens een aantal filmpjes de robot eerst volledig uitrijdt alvorens te draaien. Zoals bv hier YouTube: Mähroboter Check - Der smarte Bosch Indego M+700

Ik ben er ook over aan het denken. Maar ik zou het dak naar de omgekeerd laten aflopen, niet naar de 'stroom' kant.
Wij hebben een Automouwer 430 van Husqvarna.
Door tuinwerken dien ik tijdelijk de begrensingsdraad 20 cm op teschuiven. Hierdoor komt de begrensingsdraad dubbel naast elkaar te liggen over een afstand van 20 cm.
Zou dit invloed hebben op de werking van de robotmaaier?
Graag jullie advies.
Door tuinwerken dien ik tijdelijk de begrensingsdraad 20 cm op teschuiven. Hierdoor komt de begrensingsdraad dubbel naast elkaar te liggen over een afstand van 20 cm.
Zou dit invloed hebben op de werking van de robotmaaier?
Graag jullie advies.
De 'officiële' van Bosch heeft ook maar aan één kant een uitgang; dus dat lijkt me bij zelfbouw ook geen probleemIndigoX schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:23:
Heeft er iemand hier ervaring met de Bosch Indego M700?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/Bos...8J/ref=asc_df_B07B6HCC8J/
Mijn worx denkt dat hij gejat is, code e9. Wol er niet meer uitkomen, ook niet bij rebooten bij het goede wifi netwerk. Iemand tips?
Wie van jullie heeft het eerste maairondje er alweer opzitten? Sterk in twijfel hier
Gisteren 2 keer uitgereden en vandaag nog 2 keer.
Dan gaat ie nog even terug naar binnen voor enkele weken.
Dan gaat ie nog even terug naar binnen voor enkele weken.
Mijn m500 ging toch zomaar ineens uit e9
Ik heb hem op 5cm hoogte een rondje laten rijden.Grolsch schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:04:
Wie van jullie heeft het eerste maairondje er alweer opzitten? Sterk in twijfel hier
Hallo,
betreffede de Worx Landroid maaiers.
1/ ben een beetje verward in de naamgeving.
Op worx-europe spreekt mn van volgende modellen
- Worx Landroid M WR147E (1000m2) , prijs rond de 1200 euro
- Worx Landroid M WR143E (1000m2), prijs rond de 850 euro
- Worx Landroid M WR142E (700m2), prijs rond de 800 euro
- Worx Landroid M WR141E (500m²), prijs rond de 700 euro
Maar als ik online kijk zie ik altijd modellen met volgende naam
- Worx robotmaaier 'Landroid M1000' (1000m2), prijs rond de 850 euro
- Worx robotmaaier 'Landroid M700' (700m2), prijs rond de 800 euro
- Worx robotmaaier 'Landroid M500' (500m2), prijs rond de 700 euro
moet ik ervan uit gaan dat WR143E = M1000, WR143E = M700, WR141E = M500 ?
En wat is dan de WR147E?
nieuw model? En wat is het verschil met de oudere modellen?
2/ model tov oppervlakte.
Onze tuin is een 430m2.
Raden jullie aan om het model tot 500m2 te nemen,
of toch eerder het model tot 700m2? of ineens het model voor 1000m2?
Waar zit het verschil in deze modellen? Kan niet zo groot zijn met maar een 50 euro verschil tussen 700m2 en 1000m2.
Al bedankt,
betreffede de Worx Landroid maaiers.
1/ ben een beetje verward in de naamgeving.
Op worx-europe spreekt mn van volgende modellen
- Worx Landroid M WR147E (1000m2) , prijs rond de 1200 euro
- Worx Landroid M WR143E (1000m2), prijs rond de 850 euro
- Worx Landroid M WR142E (700m2), prijs rond de 800 euro
- Worx Landroid M WR141E (500m²), prijs rond de 700 euro
Maar als ik online kijk zie ik altijd modellen met volgende naam
- Worx robotmaaier 'Landroid M1000' (1000m2), prijs rond de 850 euro
- Worx robotmaaier 'Landroid M700' (700m2), prijs rond de 800 euro
- Worx robotmaaier 'Landroid M500' (500m2), prijs rond de 700 euro
En wat is dan de WR147E?
2/ model tov oppervlakte.
Onze tuin is een 430m2.
Raden jullie aan om het model tot 500m2 te nemen,
of toch eerder het model tot 700m2? of ineens het model voor 1000m2?
Waar zit het verschil in deze modellen? Kan niet zo groot zijn met maar een 50 euro verschil tussen 700m2 en 1000m2.
Al bedankt,
Voor 430m2 zou ik de 700 aanraden. De 500m2 model zal het aankunnen maar het betekent dat je heel veel maaitijd moet inregelen. Zeker met kinderen kun je gewoon niet altijd maaien en je wilt ook niet 's nachts maaien, dus je tijd is beperkt. De M700 kan relatief meer maaien in een bepaald tijdsbestek.
Heb je geen kinderen en kan de maaier elke dag, de gehele dag maaien dan is het wellicht te doen. Maar let wel dat de accu ook slechter wordt na verloop van tijd.
Heb je geen kinderen en kan de maaier elke dag, de gehele dag maaien dan is het wellicht te doen. Maar let wel dat de accu ook slechter wordt na verloop van tijd.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dacht dat het enige verschil tussen de 500 en 700 de batterij was die groter is.
De maaier kan dan langer in één maaibeurt maaien, maar in totale werkuren gaat er nauwelijks een verschil zijn. (moet iets minder terug naar huis rijden). Je kan de batterij eventueel ook nog altijd later upgraden dacht ik.
Tussen de 700 en de 1000 was enkel de lader verschillend.
De maaier kan dan langer in één maaibeurt maaien, maar in totale werkuren gaat er nauwelijks een verschil zijn. (moet iets minder terug naar huis rijden). Je kan de batterij eventueel ook nog altijd later upgraden dacht ik.
Tussen de 500 en 700 zit ook een verschil in lader, als je de 500 upgrade met de 700 accu dan duurt het circa 3 uur om op te laden even uit mijn hoofd. Als je dan ook nog veel moet maaien dan loop je tegen capaciteitsproblemen aan. Ik zou de 700 doen en kijken naar aanbiedingen, ik heb de 700 voor nog geen 600 euro gekocht.donderz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:08:
Dacht dat het enige verschil tussen de 500 en 700 de batterij was die groter is.
@MrFl0ppY , @donderz , @iRobert
al bedankt voor de reactie. Dit is zeer duidelijk.
1/
En wat is dan de WR147E?
2/
betreffende aanbiedingen, kijken jullie dan vooral naar duitse webshops of waar heb je de beste aanbiedingen?
Mvg,
al bedankt voor de reactie. Dit is zeer duidelijk.
1/
En wat is dan de WR147E?
2/
betreffende aanbiedingen, kijken jullie dan vooral naar duitse webshops of waar heb je de beste aanbiedingen?
Mvg,
In theorie zal die, afgezien van het ritje naar huis, inderdaad net zoveel maaien. Maar stel dat jouw kinderen om 7 uur naar bed gaan en je wilt maar tot 10 uur maaien omdat het daarna te vochtig wordt. Dan heb je effectief 3 uur. Als de maaier dan 2,5 uur kan rijden en daarna 2,5 uur gaat opladen heb je 2,5 uur maaitijd. Als de maaier met een kleinere accu naar 1,5 al naar huis rijdt om daarna 1,5 uur op te laden heb je maar 1,5 gemaaid.donderz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:08:
Daarom ook mijn betoog, als je hele dagen kunt maaien is het geen probleem. Maar met kleinere tijdzones is een grotere accu vaak in het voordeel.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ondertussen staat mijn Husqvarna al weer klaar voor een nieuw seizoen en zijn de oude mesjes vervangen door nieuwe. De originele van Husqvarna waren vervangen door titanium (gecoate) -> zie post https://gathering.tweaker...message/62783200#62783200 en deze hebben behoorlijk hun werk gedaan. Ze hebben ook langer afgezien mede door het fruit op de ondergrond. Er staan namelijk een paar fruitbomen in de maaizone.tap123 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:52:
[...]
Hoe staat het met de mesjestest? Ik moet ze nodig vervangen, maar wacht even ivm het vallende fruit.
:strip_exif()/f/image/mJnsKvR29EmI3nNHu1WbqB1X.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je op de foto duidelijk kan zien koeken de titanium (gecoate) minder aan dan de originele. Ze blijven hierdoor langer scherper. Ik kan echter niet direct een zichtbaar verschil aantonen bij het maaien tussen de originele en de titanium (toch niet in het begin). De schade aan de mesjes is wel duidelijker (door het minder aankoeken) maar volgens mij zijn alle standaard mesjes sowieso gevoelig bij een "niet cleane" ondergrond.
:strip_exif()/f/image/ohyKTz8cok2xS1lE35WclrLH.jpg?f=fotoalbum_large)
Conclusie: prijs/kwaliteit zeker een aanrader voor +/- €1.05 per stuk (voor titanium gecoate). M.a.w. ze doen wat ze moeten doen en blijven in mijn geval langer meegaan (en ik heb deze keer echt overdreven
Nu is het wachten wat de nieuwe endurance mesjes van Husqvarna geven. Deze zijn ook een pak duurder namelijk: +/- €3.6 per stuk voor de originele. Je kan er ook al van andere merken vinden voor een prijs van +/- €1,165 per stuk. We zullen zien of ze effectief een meerwaarde hebben.
Uiteindelijk is dit maar een persoonlijke ervaring en is elke situaties (meestal) anders. Dus je beslist zelf wat je met de beperkte info doet
Ik heb voor mijn worx ook titanium mesjes gekocht en ik merk eigenlijk geen verschil in aankoeken. Vorige week heb ik hem een paar dagen laten rijden en koekte het wel serieus aan, maar in het najaar had ik dat probleem niet met de titanium mesjes. Ik heb ook eens gelezen dat het aankoeken afhankelijk was van de sappen van het gras en dus ook de periode op het jaar. (dus meer in het voorjaar)
Ik ben er verder ook wel tevreden over. Ze doen het even goed als originele maar goedkoper :-)
Ik ben er verder ook wel tevreden over. Ze doen het even goed als originele maar goedkoper :-)
Ben ook aan het denken aan een robotmaaier. Ik heb een gazon van zo'n 500 m2 met veel mos. Ik ga binnenkort verticuteren, maar op sommige plekken zal niet veel met dan kale grond overblijven. Zou een robotmaaier ook beter zijn voor net gezaaid gras? Zo'n robot is natuurlijk een stuk lichter en zal nieuw gras niet zo zwaar beschadigen als schoenen of wielen van een maaier.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik heb geen ervaring met robotmaaier + net gezaaid gras, al ga ik dat dit voorjaar ook ervaren omdat ik het gazon op een aantal plekken ga uitbreiden. Wel had ik ook veel mos in mijn gras en is dat nu drastisch verminderd tot bijna weg na één seizoen robotmaaieren (mulchen), bemesten met DCM Microgazon Plus en een goede grashark om mos en oud gras te verwijderen en het gras weer lucht te geven. Ik heb niet eens echt geverticuteerd met een verticuteerhark of -machine (wel altijd goed natuurlijk), maar toch in één seizoen is mijn gras echt getransformeerd. Ik zou nooit meer anders willen dan een robotmaaier, het zou helemaal fijn zijn als ze ook mijn haren konden trimmen. Succes!FireFoz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 01:10:
Ben ook aan het denken aan een robotmaaier. Ik heb een gazon van zo'n 500 m2 met veel mos. Ik ga binnenkort verticuteren, maar op sommige plekken zal niet veel met dan kale grond overblijven. Zou een robotmaaier ook beter zijn voor net gezaaid gras? Zo'n robot is natuurlijk een stuk lichter en zal nieuw gras niet zo zwaar beschadigen als schoenen of wielen van een maaier.
Voor de eigenaars of kenners van Worx maaiers.
1/ Modellen
En wat is dan de WR147E?
2/ Aanbiedingen
3/ Cut-to-Edge & Zones
Je kan ook meerdere zones instellen heb ik online gezien.
https://support.worx-euro...stel-ik-een-multi-zone-in
Je kan ook toekennen hoeveel % van de maaisessies/tijd wordt toegekend aan elke zone.
Je kan ook 0% toekennen.
Daarnaast kan je ook cut-to-edge instellen waarbij de maaier een 2x per week alle randen maait.
Houdt deze cut-to-edge ook rekening met de zones, vooral die 0% zone.
Gaat hij deze zone ook negeren bij de cut-to-edge sessie, wat ik zou verwachten?
Iemand hier ervaring mee of iemand die dit kan uittesten?
Bedankt,
1/ Modellen
En wat is dan de WR147E?
2/ Aanbiedingen
3/ Cut-to-Edge & Zones
Je kan ook meerdere zones instellen heb ik online gezien.
https://support.worx-euro...stel-ik-een-multi-zone-in
Je kan ook toekennen hoeveel % van de maaisessies/tijd wordt toegekend aan elke zone.
Je kan ook 0% toekennen.
Daarnaast kan je ook cut-to-edge instellen waarbij de maaier een 2x per week alle randen maait.
Houdt deze cut-to-edge ook rekening met de zones, vooral die 0% zone.
Gaat hij deze zone ook negeren bij de cut-to-edge sessie, wat ik zou verwachten?
Iemand hier ervaring mee of iemand die dit kan uittesten?
Bedankt,
De zones is enkel om op een bepaalde afstand vanaf het startpunt te starten. Hij vertrekt dan vanaf het laadstation en rijd x meter zonder te maaien en daar begint hij willekeurig te maaien.
Voor de edge routine volgt hij gewoon de kabel van begin tot terug aan het laadstation.
Om echt verschillende zones te hebben moet je dus een smalle doorgang maken waardoor hij met zijn willekeurig patroon bijna nooit doorheen geraakt. De edge gaat echter gewoon de draad volgen.
Je mag niet te veel verwachten. Slim is dat ding niet :-)
Voor de edge routine volgt hij gewoon de kabel van begin tot terug aan het laadstation.
Om echt verschillende zones te hebben moet je dus een smalle doorgang maken waardoor hij met zijn willekeurig patroon bijna nooit doorheen geraakt. De edge gaat echter gewoon de draad volgen.
Je mag niet te veel verwachten. Slim is dat ding niet :-)
Wij gaan de tuin herinrichten en er komt een klein gras stukje met een robotmaaier. Nu wil ik graag een boordsteen leggen van 20 cm zodat ik nooit geen kanten moet na gaan. Ik ga gewoon gras zaaien maar met hoeveel hoogte verschil tussen aarde en gras moet ik rekening houden zodat de maaier geen drempel heeft tijdens het maaien? Als gras groeit gaat het wat wat dikker worden maar ik vind nergens een duidelijk antwoord
Ik heb het hier gewoon met de hoogte van het zwarte zand aangelegd en heb daarna ook gezaaid, dat hoogteverschil kan je verwaarlozen denk ongeveer 0,5 tot 1 centimeter dat zie je aan de rand niet als het netjes gemaaid is. ik heb ook een boordsteen van 20 cm en heb de draad ongeveer 4 a 5 centimeter vanaf de boordsteen liggen. Ik heb de M500 van Workxchundo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:38:
Wij gaan de tuin herinrichten en er komt een klein gras stukje met een robotmaaier. Nu wil ik graag een boordsteen leggen van 20 cm zodat ik nooit geen kanten moet na gaan. Ik ga gewoon gras zaaien maar met hoeveel hoogte verschil tussen aarde en gras moet ik rekening houden zodat de maaier geen drempel heeft tijdens het maaien? Als gras groeit gaat het wat wat dikker worden maar ik vind nergens een duidelijk antwoord
Bedankt, dan houd ik er rekening mee!Hurricane78 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:06:
[...]
Ik heb het hier gewoon met de hoogte van het zwarte zand aangelegd en heb daarna ook gezaaid, dat hoogteverschil kan je verwaarlozen denk ongeveer 0,5 tot 1 centimeter dat zie je aan de rand niet als het netjes gemaaid is. ik heb ook een boordsteen van 20 cm en heb de draad ongeveer 4 a 5 centimeter vanaf de boordsteen liggen. Ik heb de M500 van Workx
Gardena heeft voor Android toch een app gemaakt om de Sileno per Bluetooth aan te sturen. Dan heb je niet de duurdere Smart versie nodig.
Hiermee kan je de Sileno instellen en aansturen met je mobiel via bluetooth.
https://play.google.com/s....apps.gardenabluetoothapp
Hiermee kan je de Sileno instellen en aansturen met je mobiel via bluetooth.
https://play.google.com/s....apps.gardenabluetoothapp
https://youtu.be/iiwKc2lRsWg
De launch van Toadi. Momenteel heb ik er al eentje rondrijden... Als ze rijdt natuurlijk.
De launch van Toadi. Momenteel heb ik er al eentje rondrijden... Als ze rijdt natuurlijk.
Ik heb een Husqvarna 305 gekocht waarvan ik het perimeterdraad eerst boven de grond heb geïnstalleerd om alles te kunnen testen. Dit gaat goed en wil nu alles in de grond gaan plaatsen. Het probleem is nu dat ik staptegels in de tuin heb die in het gras liggen en smalle stroken gras heb met afgewisseld tegels die overlopen in een border, terras en/of padvast (fijn aangestampt grind). Het beste is om het draad onder de tegels door te leggen, maar ik kan de tegels er niet uithalen omdat ik ze nooit meer mooi terug krijg. Hoe kan ik onder de tegels doorkomen zonder dat de tegels van hun plaats komen of scheef/schuin komen te liggen? Als dit niet mogelijk is hoe kan ik het draad dan het beste leggen? Om alle tegels heen? Of het draad aan de randen van de tegels/einde gras leggen? Draad ligt dan 25-30cm van elkaar in grote lange lussen. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben wel benieuwd naar uw ervaringen met de maaier.3svb schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:25:
[...]
Ik heb in het begin 2500 euro betaald ... inderdaad niet goedkoop, maar voor een zitmaaier ben je al snel meer kwijt en de concurrenten met ongeveer dezelfde specs van oppervlakte zijn al even duur.
De vooruitbetaling zie ik meer als investering in een product waar ik wel in geloof, zeker ook omdat het een Belgische speler is.
Je zou voor een alternatief kunnen gaan en voor een maaier met perimeterdraad kiezen. Maar mijn tuin is voor het moment nog niet aangelegd, dus enkel gras. Dus ik heb geen zin om over een tijdje die draad terug op te graven, terug te steken ...
Mede ook dat ze claimen dat er AI in zit, maakt het ook wel leuk. De tuin ligt geregeld bezaaid met speelgoed van de zoon en hond waar het ding mee om zou kunnen ... en die laatste laat al eens een zaakje achter op het gazon dat hopelijk groot genoeg is om te herkennen als drol![]()
Ik ben benieuwd of de investering en vooral het lange wachten het waard is geweest.
Ik heb net hun event bekeken maar zit toch met wat bedenkingen..
(en ook het principe voor alles te 3d pringen vind ik maar raar.. 3d printen is goed voor prototype en dergelijk maar extreem duur voor massa productie werd mij altijd verteld...
(ze willen dan wel overal lokaal gaan 'produceren' -wat enkele 3d printers opzetten is volgens mij- maar bij mijn weten wordt filament niet lokaal geproduceerd
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening hierover.
(ik vind het ook jammer dat iRobot het Terra project gestopt heeft, ik vermoed dat robot stofzuigers fabrikanten ook relatief snel - op software vlak dan- een gelijkaardig product kunnen uitbrengen. )
Eind november 2020 is ze toegekomen. Het eerste model had ik vroeger aangekregen, maar dit heb ik kosteloos kunnen inruilen voor een nieuwere versie met betere maaimotor, andere body, ... ik moest dan alleen wat meer geduld hebben.thomke schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:22:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar uw ervaringen met de maaier.
Ik heb net hun event bekeken maar zit toch met wat bedenkingen..
(en ook het principe voor alles te 3d pringen vind ik maar raar.. 3d printen is goed voor prototype en dergelijk maar extreem duur voor massa productie werd mij altijd verteld...
(ze willen dan wel overal lokaal gaan 'produceren' -wat enkele 3d printers opzetten is volgens mij- maar bij mijn weten wordt filament niet lokaal geproduceerddus heb ik hier wel sterk mijn bedenkingen over)
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening hierover.
(ik vind het ook jammer dat iRobot het Terra project gestopt heeft, ik vermoed dat robot stofzuigers fabrikanten ook relatief snel - op software vlak dan- een gelijkaardig product kunnen uitbrengen. )
Installatie was easy, net zoals ze tonen in de video. Plaatsje zoeken, inpluggen, "wandeling" maken en klaar. Na de wandeling kreeg ik een belletje van hun support team dat ze bezig was met het verwerken van de map en ik nog geduld moest hebben. Een dag later ging ze dan aan het maaien. Wat me opviel was de zeer stille motor, al kan ik enkel vergelijken met mijn huidige benzinemaaier

Tot nu toe ging ze doorheen de tuin in willekeur, dus nog geen rechte lijnen. Af en toe zat ze vast (mijn tuin is geen biljartlaken), dan kreeg ik een melding met foto waarna ik ze kan gaan zoeken en terug kon los maken. Via de app kan ik ze dan terug laten verder rijden/maaien.
Ze herkent de objecten goed op het gazon. Speelgoed, emmer en onze hond wordt netjes vermeden. Echter de hondendrollen zit nog niet in haar library ... deze worden lekker platgereden. Maar dit zou op termijn zichzelf moeten oplossen (AI). Maar dan vraag ik mij af hoe ze bijvoorbeeld een bruin blad van een notenlaar kan onderscheiden tussen een bruine drol ... dat zien we dan weer wel.
In de video zie je ook kinderen achter Toadi aankruipen ... toen kwamen mijn haren wel even rechtsteen. Ze heeft enkel cameras vooraan in het vizier dus wat er achter haar gebeurt kan ze niet waarnemen. Een kinderhandje van opzij/achter onder het maaidek .....

Uiteraard viel er niet veel te maaien in november, dus ik heb nog geen indicatie of ze de job wel aankan. Na een tijdje kreeg ik dan de melding dat ze ging stoppen met maaien, omdat het gras toch niet meer groeit maar dat ze nog wel doorheen de tuin ging rijden om alles nog beter in kaart te brengen.
Door het thuiswerken kon ik ze dan ook goed in het oog houden en zag toch wel een aantal rare situaties. Momenteel kan ze moeilijk haar eigen hoogte inschatten. In onze tuin staat een speeltuig met schuifaf. Bij sommige passages onderdoor reeds ze tegen het de schuifaf aan. Ook bij het pivoteren zwenkt ze met haar achterste al eens tegen een object aan.
Na enkele weken kreeg ik dan weer de melding dat ze niet verder mee ging uitrijden, maar enkel nog ging observeren met haar ogen. In die lange periode heeft ze maar 2 keer iets waargenomen, wat uiteraard niet kan.
De app zelf is nog zeer beta. Momenteel heeft ze enkel nut om Toadi te connecteren met je wifi netwerk en ze terug uit de noodstop te helpen.
Je kan nu nog niet zien wat ze aan het doen is: maaien, rijden, rusten, laden, schuilen ....
Je kan ook ook nog niet zien wanneer ze de volgende keer gaat uitrijden, hoeveel juce er nog in de batterij zit, ... je kan dus momenteel NIETS instellen. Ze zeggen zelf dat ze geen fan zijn van instellingen en ze Toadi zo autonoom mogelijk willen laten rijden. Maar wij als Tweakers hebben toch zelf ietsje meer controle over de dingen ...
Maar een volgende update zat dit allemaal wel rechttrekken veronderstel ik, zeker nu na de officiële launch.
Nog een puntje. De wielen van Toadi hangen vrijwel meteen vol gemaaid gras/zand/rotzooi waardoor ze snel grip verliest. Dit komt ook voor een stuk dat er nog werkzaamheden aan de gang zijn in mijn tuin waardoor ze letterlijk al eens door het slijkt gaat ... maar dit valt nu nog af te wachten in de zomer hoe dit verloopt met vers gemaaid gras. Ik heb al gezien dat ze het design van de wielen ondertussen hebben aangepast, maar dit verhelpt dit "probleem" voorlopig niet (volgens een vriend van mijn vader).
Edit: Wat mijn model wel niet zal hebben is de Da Vinci pencil. Dit zou enkel vanaf serienummer 600 het geval zijn. Dus een tekening zal ik niet kunnen maken in mijn tuin ... ow well ...

[ Voor 2% gewijzigd door 3svb op 17-03-2021 10:31 . Reden: Da Vinci pencil ]
Iemand hier ook problemen Worx landroid die elke 15 minuten vaszit? Mijn Worx700 zit elke 15 minuten vast. Vorig maaiseizoen geen issue mee gehad. Het is nog erg nat, de wielen vinden geen tractie als gevolg van modder dat zich vastkoekt aan de wielen. Ik heb ook de nieuwe update v3.20 geinstalleerd misschien heeft dit er ook mee te maken.
Misschien heeft iemand deze producten al geprobeerd?
[ Voor 19% gewijzigd door Slinke op 19-03-2021 14:15 ]
ik heb mijn 2 Landroids op het automatische schema staan, maar ze gaan momenteel nog niet zelf maaien (ging vorig jaar prima).
Vind Worx het nog te vroeg in het jaar om te maaien?
Werkt het bij anderen wel? anders gaat er bij mij iets mis.
Vind Worx het nog te vroeg in het jaar om te maaien?
Werkt het bij anderen wel? anders gaat er bij mij iets mis.
Al sinds vorig jaar. Door ene firmware update duurt het langer voordat hij door heeft dat hij vastzit en graaft dan 2 kuilen in het gazon met zijn achterwielen.Slinke schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:12:
Iemand hier ook problemen Worx landroid die elke 15 minuten vaszit? Mijn Worx700 zit elke 15 minuten vast. Vorig maaiseizoen geen issue mee gehad. Het is nog erg nat, de wielen vinden geen tractie als gevolg van modder dat zich vastkoekt aan de wielen. Ik heb ook de nieuwe update v3.20 geinstalleerd misschien heeft dit er ook mee te maken.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb gelezen dat mensen die de firmware terug draaien naar de vorige versie dit probleem dan ook niet meer hebben.icecreamfarmer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:33:
[...]
Al sinds vorig jaar. Door ene firmware update duurt het langer voordat hij door heeft dat hij vastzit en graaft dan 2 kuilen in het gazon met zijn achterwielen.
Of je moet met spikes/andere wielen aan de gang.
Heb je hier een link van. Want ik ben benieuwd.Pepernootje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:57:
[...]
Ik heb gelezen dat mensen die de firmware terug draaien naar de vorige versie dit probleem dan ook niet meer hebben.
Of je moet met spikes/andere wielen aan de gang.
Het is mijn onderbuikgevoel.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
In de Facebook groep Worx landroid owners staan een paar voorbeelden. Volgens mij heb ik ook gelezen dat daar iemand van Worx min of meer anoniem in zit.icecreamfarmer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:48:
[...]
Heb je hier een link van. Want ik ben benieuwd.
Het is mijn onderbuikgevoel.
https://m.facebook.com/groups/539048803545802
Heb dit topic aardig doorgespit maar toch is me iets nog niet helemaal duidelijk met betrekking tot het leggen van de kabel voor een worx mower. Ik heb de m700 gekocht en heb een onverharde border van zo'n 40 meter. Hier gaat het gras over in aarde zonder stenen rand of wat dan ook en daarna komen struiken.
Dien ik de kabel dan nog steeds een x aantal cm van de rand te leggen of kan ik hem dan op de rand leggen? Het maakt in principe niet uit als je af en toe een beetje in de aarde rijdt als dat betekent dat ik daar de kantjes niet meer hoef te doen. Of kan ik dan beter een rijtje tegels leggen als rand? Ik heb de mower al 2 weken in huis maar omdat ik niet goed weet hoe ik die kabel daar nou moet leggen heb ik hem nog steeds niet geïnstalleerd
Dien ik de kabel dan nog steeds een x aantal cm van de rand te leggen of kan ik hem dan op de rand leggen? Het maakt in principe niet uit als je af en toe een beetje in de aarde rijdt als dat betekent dat ik daar de kantjes niet meer hoef te doen. Of kan ik dan beter een rijtje tegels leggen als rand? Ik heb de mower al 2 weken in huis maar omdat ik niet goed weet hoe ik die kabel daar nou moet leggen heb ik hem nog steeds niet geïnstalleerd
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Als je de kabel gewoon op het gras (of op de rand) vastmaakt kan je het gewoon een weekje of zo proberen. Ik kan je helaas niet van uit ervaring adviseren.FireFoz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:33:
Heb dit topic aardig doorgespit maar toch is me iets nog niet helemaal duidelijk met betrekking tot het leggen van de kabel voor een worx mower. Ik heb de m700 gekocht en heb een onverharde border van zo'n 40 meter. Hier gaat het gras over in aarde zonder stenen rand of wat dan ook en daarna komen struiken.
De Landroid rijdt met zijn neuswiel over de draad heen, waar die precies ligt is aan jou. Je kan hem in principe dicht op de rand leggen en daarmee de rand beter maaien, maar je loopt wel het risico dat hij vast komt te zitten in los zand of blijft hangen aan een struik. Stenen kunnen helpen om dat te voorkomen. Makkelijkste is om de draad tijdelijk aan te sluiten en steeds verder de rand vast te zetten. Dan laat je de Landroid gewoon steeds een stukje de draad volgen en zie je meteen wat er gebeurt.FireFoz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:33:
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
Wanneer sluiten jullie de robot maaier weer aan?
Ik zit er aan te denken omdat het volgende week aardig omhoog gaat qua temperaturen de eerste keer even met een reguliere maaier het gras wat korter te maken en vervolgens de Husqvarna weer te installeren?
Ik zit er aan te denken omdat het volgende week aardig omhoog gaat qua temperaturen de eerste keer even met een reguliere maaier het gras wat korter te maken en vervolgens de Husqvarna weer te installeren?
Ik heb hem deze en vorige week 2 dagen laten rijden. De robot hebben we wel in een hogere maaistand staan.GeeMoney schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:45:
Wanneer sluiten jullie de robot maaier weer aan?
Ik zag in 2020 verschillende posts over wrap voorbij komen. Zit het er nog goed op, gezien het plastic is?
Voor de Husqvarna eigenaren, ik ben van plan de Husqvarna 305 of 310 aan te schaffen. Ik heb ongeveer een perceel van 400m2 gras, is het zo dat de 310 hierover minder lang hoeft te maaien dan de 305? Zo ver ik heb kunnen lezen hebben beide versies verbinding via een app om de status te volgen maar of dat nou alleen via bluetooth werkt of via een ingebouwde SIM is mij niet helemaal duideljik.
De sim optie lijkt ook als optie te koop om in te bouwen.
>> Signature?
Ik heb vorig jaar een 310 aangeschaft. Deze heeft bluetoooth en met een app kun je vervolgens de robot configureren. Dat kan ook rechtstreeks op het bedieningspaneel, dus die app hoef je niet perse te gebruiken.ChiLLeR schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:35:
Voor de Husqvarna eigenaren, ik ben van plan de Husqvarna 305 of 310 aan te schaffen. Ik heb ongeveer een perceel van 400m2 gras, is het zo dat de 310 hierover minder lang hoeft te maaien dan de 305? Zo ver ik heb kunnen lezen hebben beide versies verbinding via een app om de status te volgen maar of dat nou alleen via bluetooth werkt of via een ingebouwde SIM is mij niet helemaal duideljik.
Of een 310 sneller maait dan de 305 weet ik niet. Maar de maximale oppervlakte die ze kunnen maaien is volgens mij wel gebasseerd op dagelijks 18 uur. Dat staat in de handleiding uitgelegd volgens mij. Maar misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.
Hier rijdt een 310 rond op 300m2 gras en hij kan dit met gemak bijhouden. In de zomerdagen heb ik hem van 10 tot 17 uur laten rijden.
Hmm ja dus die app is buitenshuis vrij waardeloos, ik kan dus geen melding krijgen als ik op vakantie ben dat hij vastgelopen is zegmaar?Stakie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:10:
[...]
Ik heb vorig jaar een 310 aangeschaft. Deze heeft bluetoooth en met een app kun je vervolgens de robot configureren. Dat kan ook rechtstreeks op het bedieningspaneel, dus die app hoef je niet perse te gebruiken.
Of een 310 sneller maait dan de 305 weet ik niet. Maar de maximale oppervlakte die ze kunnen maaien is volgens mij wel gebasseerd op dagelijks 18 uur. Dat staat in de handleiding uitgelegd volgens mij. Maar misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.
Hier rijdt een 310 rond op 300m2 gras en hij kan dit met gemak bijhouden. In de zomerdagen heb ik hem van 10 tot 17 uur laten rijden.
>> Signature?
Iemand ervaring met een breukzoeker? Ik heb ergens een kabel breuk en begrijp dat er apparaten zijn die de breuk kunnen detecteren.
Met gestrekt been.
Is al vaker voorbij gekomen, dit kan met een simpele draagbare AM radio.Artbij schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:42:
Iemand ervaring met een breukzoeker? Ik heb ergens een kabel breuk en begrijp dat er apparaten zijn die de breuk kunnen detecteren.
YouTube: Robomow - Finding a Wire Break
Nee, aan die app werkt alleen als je binnen bereik bent van de robot. Naast configuratie kun je wel wat statistieken en fouten mee uitlezen.ChiLLeR schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:35:
[...]
Hmm ja dus die app is buitenshuis vrij waardeloos, ik kan dus geen melding krijgen als ik op vakantie ben dat hij vastgelopen is zegmaar?
Als je meldingen wilt ontvangen op je smartphone als je op vakantie bent, moet je bij Husqvarna volgens mij een robot hebben uit de X serie. Maar daar heb ik geen ervaring mee. Nu is husqvarna sowieso al een duur merk, maar die X serie is volgens mij helemaal zwaar overpriced als ik op de officiele website kijk.
Dat werkt voor geen meter. Volgens de nieuwsbrief van Landroid koop je een fatsoenlijk ding voor €20,-.Grolsch schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:48:
[...]
Is al vaker voorbij gekomen, dit kan met een simpele draagbare AM radio.
YouTube: Robomow - Finding a Wire Break
[ Voor 10% gewijzigd door Artbij op 01-04-2021 14:15 ]
Met gestrekt been.
Ik heb een 305 (model 2020 dus met 4 wielen) en kan makkelijk mijn 420m2 aan. De 305 is vrijwel identiek aan de 310, zelfs een paar meer features, maar de maximale maaitijd is korter (10 uur per dag/14 uur rusttijd). Pure softwarematige truc.ChiLLeR schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:35:
App werkt via Bluetooth, moet dus in bereik zijn. Er zijn wel modules te koop met sim dacht ik, maar niet nodig gehad.
dan heb je de extra communicatie module nodig, kan ingebouwd worden in ieder geval in de 310, de 305 weet ik niet.ChiLLeR schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:35:
[...]
Hmm ja dus die app is buitenshuis vrij waardeloos, ik kan dus geen melding krijgen als ik op vakantie ben dat hij vastgelopen is zegmaar?
Ik heb een Landroid M700 sinds midden vorig jaar en aan het einde van het seizoen was ik er helemaal klaar mee, ik kon er echt elke 10 minuten achteraan om hem weer op het gras te zetten en had diverse service calls bij Worx openstaan, voorzien van filmpjes, van wat er allemaal fout ging (o.a. Gewoon 20 keer tegen dezelfde steen oprijden en dan zeggen dat hij vast zit, terwijl hij daarbij ook gewoon 20 keer over de grens draad ging en met een kleine draai gewoon verder kon.
Ik heb hem in de winterstalling gezet en afgelopen week weer aan het werk gezet, er was een firmware update van 3.17 naar 3.22 en zowaar drie hele dagen heeft hij perfect gelopen, geen enkele fout dus ik was helemaal blij. Maar sinds gisteren is het weer helemaal mis, kan er weer steeds achteraan en gaat nog geen 10 minuten goed. Af en toe denkt hij echt dat hij aan de andere kant van de draad moet zijn lijkt het wel, hij rijdt er op af, stopt voor de draad en rijdt gewoon weer verder het terras op.
Vandaag zat hij op een gegeven moment weer tegen een randsteen op te rijden toen ik de stekker van het basisstation er uit trok en hij ineens de neiging had om naar de buren te gaan. En terug kijkend naar de week hebben de buren inderdaad ook hun robot maaier weer aan het werk gezet en dat was de eerste dagen niet het geval. Ondanks dat er echt wel meer dan een meter ruimte tussen beide grensdraden zit lijkt het alsof mijn Landroid daar enorm op reageert en meer dan eens de weg kwijt is. Lijkt dat als ik de stekker er bij mij even uit trek en weer terug doe dat het 20 minuten goed gaat en dan weer mis.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? Lando mist alle precisie, een rand routine kan wel 20 minuten duren omdat hij steeds de draad kwijt raakt en dan rondjes gaat draaien.
Ik heb hem in de winterstalling gezet en afgelopen week weer aan het werk gezet, er was een firmware update van 3.17 naar 3.22 en zowaar drie hele dagen heeft hij perfect gelopen, geen enkele fout dus ik was helemaal blij. Maar sinds gisteren is het weer helemaal mis, kan er weer steeds achteraan en gaat nog geen 10 minuten goed. Af en toe denkt hij echt dat hij aan de andere kant van de draad moet zijn lijkt het wel, hij rijdt er op af, stopt voor de draad en rijdt gewoon weer verder het terras op.
Vandaag zat hij op een gegeven moment weer tegen een randsteen op te rijden toen ik de stekker van het basisstation er uit trok en hij ineens de neiging had om naar de buren te gaan. En terug kijkend naar de week hebben de buren inderdaad ook hun robot maaier weer aan het werk gezet en dat was de eerste dagen niet het geval. Ondanks dat er echt wel meer dan een meter ruimte tussen beide grensdraden zit lijkt het alsof mijn Landroid daar enorm op reageert en meer dan eens de weg kwijt is. Lijkt dat als ik de stekker er bij mij even uit trek en weer terug doe dat het 20 minuten goed gaat en dan weer mis.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? Lando mist alle precisie, een rand routine kan wel 20 minuten duren omdat hij steeds de draad kwijt raakt en dan rondjes gaat draaien.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Ik heb heb hem een maandje geleden zwart gespoten met plasti dip. Hij staat dus nog vrij kort buiten. Maar het spuiten zelf ging erg makkelijk en ziet er prima uit.insp.gadget schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:58:
Ik zag in 2020 verschillende posts over wrap voorbij komen. Zit het er nog goed op, gezien het plastic is?
Bedankt.
Ben benieuwd hoe het gaat houden.spuiten vind ik zo definitief en lastig te herstellen wanneer het niet goed blijft.
Beïnvloed dat trouwens de garantie?
Ben benieuwd hoe het gaat houden.spuiten vind ik zo definitief en lastig te herstellen wanneer het niet goed blijft.
joepadmiraal schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:40:
[...]
Ik heb heb hem een maandje geleden zwart gespoten met plasti dip. Hij staat dus nog vrij kort buiten. Maar het spuiten zelf ging erg makkelijk en ziet er prima uit.
[ Voor 4% gewijzigd door insp.gadget op 02-04-2021 22:16 ]
Die plasti dip is een soort rubber laag die je er makkelijk weer vanaf kunt trekken. Tenminste dat zegt de reclame. Ik heb dat niet zelf getest.insp.gadget schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:15:
Bedankt.
[...]
Garantie is een goed punt. Geen idee eigenlijk. In theorie haal ik die plasti dip er weer vanaf als.hij terug moet.
Ik ga het ook proberen. Heb metallic grijs besteld
joepadmiraal schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:42:
[...]
Die plasti dip is een soort rubber laag die je er makkelijk weer vanaf kunt trekken. Tenminste dat zegt de reclame. Ik heb dat niet zelf getest.
Garantie is een goed punt. Geen idee eigenlijk. In theorie haal ik die plasti dip er weer vanaf als.hij terug moet.
Klinkt goed! Zou je eens een foto willen delen? Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.joepadmiraal schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:42:
[...]
Die plasti dip is een soort rubber laag die je er makkelijk weer vanaf kunt trekken. Tenminste dat zegt de reclame. Ik heb dat niet zelf getest.
Pepernootje schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:05:
[...]
Klinkt goed! Zou je eens een foto willen delen? Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
:strip_exif()/f/image/ZjoRPfqRynNMUWuZNbw7AIsp.jpg?f=fotoalbum_large)
Achteraf had ik wat beter moeten afplakken. Maar het is al een hele verbetering ten opzichte van dat oranje.
Helemaal zwart ziet hij er mooi uit! Ik denk dat ik ook maar eens een spuitbus koop.joepadmiraal schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:30:
[...]
[Afbeelding]
Achteraf had ik wat beter moeten afplakken. Maar het is al een hele verbetering ten opzichte van dat oranje.
De Aldi heeft binnenkort weer een nieuw model Ferrex maairobot te koop, deze heeft Bluetooth en een app. Heeft iemand al ervaring met dit model? Ben ik benieuwd welk bedrijf deze produceert want ik vermoed dat Ferrex ze niet zelf maakt.
/f/image/bCSIvqXgyGsA40veyQANXv9O.png?f=fotoalbum_large)
A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane
Ah de Ferrex maairobot lijkt gemaakt te zijn door Landxscape
https://landxcape-robotics.com/#products
Hij lijkt nog het meest op de Landxcape LX799, maar dan met een groter bereik.
https://landxcape-robotics.com/#products
Hij lijkt nog het meest op de Landxcape LX799, maar dan met een groter bereik.
A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane
Werkt hier super en heb hier en bij buren al veel onderbrekingen gevonden en gefixtArtbij schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:13:
[...]
Dat werkt voor geen meter. Volgens de nieuwsbrief van Landroid koop je een fatsoenlijk ding voor €20,-.
Die inderdaad, al moet ik toegeven dat de laatste firmware update (3.22) weer verbetering aan de situatie heeft gebracht.icecreamfarmer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:33:
[...]
Al sinds vorig jaar. Door ene firmware update duurt het langer voordat hij door heeft dat hij vastzit en graaft dan 2 kuilen in het gazon met zijn achterwielen.
Goedemorgen! Ik heb een vraag over jullie ervaren en mening is over mijn situatie. Wij hebben onder ons woonhuis een perceel liggen van circa 2850 meter. Hiervan is ongeveer 1300 meter gras. Prima te doen door een robotmaaier denk ik? Nu twijfel ik tussen het aanschaffen van een zitmaaier of een robotmaaier. Op een of andere manier heb ik het idee dat je met zo'n zitmaaier een strakker gazon krijgt omdat de maaibak een stuk breder is. Klopt dit?
Daarnaast is mijn oog gevallen op de Husqvarna 420 en de 415X. Beide hebben dezelfde prijs. De X serie is net wat geavanceerder maar komt minder ver op een accu (1500 meter +/- 20 procent). Wordt dit niet krap met mijn gezonformaat? Wat doet hij als hij leeg is maar nog niet alles heeft gemaaid? Slaat hij dan het niet gemaaide deel over?
Daarnaast is mijn oog gevallen op de Husqvarna 420 en de 415X. Beide hebben dezelfde prijs. De X serie is net wat geavanceerder maar komt minder ver op een accu (1500 meter +/- 20 procent). Wordt dit niet krap met mijn gezonformaat? Wat doet hij als hij leeg is maar nog niet alles heeft gemaaid? Slaat hij dan het niet gemaaide deel over?
[ Voor 27% gewijzigd door Sunri5e op 06-04-2021 12:01 ]
1300m2 is geen probleem voor een robot, ik denk dat wij ook zoiets aan m2 gras hebben liggen thuis.
Een robot loopt redelijk continu, en het ligt ligt er bij ons altijd strak bij eigenlijk.
Als mijn buurman gemaaid heeft zie je van die "strepen / lijnen", bij ons zie je dat niet.
Dus als je lijnen / strepen "strak" vindt dan is een zitmaaier meer iets voor jou
Als je meer voor het gemak gaat dan zou ik voor een robot gaan
Kies er wel 1 met een fatsoenlijk maaidek, zelf heb ik de Robomow RS6** pro, dat is er 1 met dubbele messen, en ook echt een fatsoenlijke / degelijke robot.

M'n maat heeft zo'n Robomow die een slag kleiner is, (zo'n RT / RK variant) maar dat ziet er toch een beetje uit als "plastic fantastic speelgoed".

Niet erg als je een klein beetje gras hebt, maar bij 1200m2 wil je toch een breed maaidek hebben als je niet 24*7 wil maaien.
Een robot loopt redelijk continu, en het ligt ligt er bij ons altijd strak bij eigenlijk.
Als mijn buurman gemaaid heeft zie je van die "strepen / lijnen", bij ons zie je dat niet.
Dus als je lijnen / strepen "strak" vindt dan is een zitmaaier meer iets voor jou
Als je meer voor het gemak gaat dan zou ik voor een robot gaan
Kies er wel 1 met een fatsoenlijk maaidek, zelf heb ik de Robomow RS6** pro, dat is er 1 met dubbele messen, en ook echt een fatsoenlijke / degelijke robot.

M'n maat heeft zo'n Robomow die een slag kleiner is, (zo'n RT / RK variant) maar dat ziet er toch een beetje uit als "plastic fantastic speelgoed".

Niet erg als je een klein beetje gras hebt, maar bij 1200m2 wil je toch een breed maaidek hebben als je niet 24*7 wil maaien.
[ Voor 50% gewijzigd door Grolsch op 06-04-2021 12:13 ]
Hebben jullie trouwens het draad boven de grond of in de grond liggen?
Bij ons hebben ze bij het aanleggen met van die haringen boven op het gras gespijkerd, maar daar zie je nu (4 jaar later) niets van terug. Volgens mij zag ik er 3 maand na aanleg al niets meer van terug.
[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 06-04-2021 12:50 ]
Op de grond, maar na een jaar zit die onder het maaidek. Gras groeit er gewoon overheen.
Iemand deze al gemerkt?
https://www.myrobotcenter...roid-m700-2.0-wr167e-2021
Biljkbaar zijn er nieuwe versies van de Landroids op komst.
Er is al een batch verkocht, in elk geval van de M500 2.0/plus en de M700 2.0/plus. Men wacht nu op nieuwe voorraad. In Nederland loopt de levering achter bij bijvoorbeeld Duitsland. Daar waren ze ook al bij Hornbach te koop.Fire69 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:21:
Iemand deze al gemerkt?
Oh, ik wist niet dat ze al te koop waren. Ze staan op de Duitse site van Worx wel al vermeld maar de productpagina is er nog niet blijkbaar.Pepernootje schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:29:
[...]
Er is al een batch verkocht, in elk geval van de M500 2.0/plus en de M700 2.0/plus. Men wacht nu op nieuwe voorraad. In Nederland loopt de levering achter bij bijvoorbeeld Duitsland. Daar waren ze ook al bij Hornbach te koop.
Benieuwd wanneer ze terug te krijgen zullen zijn.
Ik had een M500 in mijn winkelmandje staan maar ga nu toch maar even wachten
[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 06-04-2021 15:34 ]
Ik heb op 2 verschillende sites (myrobotcenter en robocleaners) zien staan dat ze vanaf 20 april weer te leveren zijn. Ik heb ook Worx support even gevraagd, die geven toe dat Nederland achterloopt en ze nog niet de nieuwe versie leveren hier, maar ze verwachten ergens voor de zomer (vaag).Fire69 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:33:
[...]
Oh, ik wist niet dat ze al te koop waren. Ze staan op de Duitse site van Worx wel al vermeld maar de productpagina is er nog niet blijkbaar.
Benieuwd wanneer ze terug te krijgen zullen zijn.
Ik had een M500 in mijn winkelmandje staan maar ga nu toch maar even wachten
Ik heb een tijdje geleden de vraag gesteld via de facebook pagina of het model voor 2021 een upgrade kreeg.Pepernootje schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:41:
[...]
Ik heb op 2 verschillende sites (myrobotcenter en robocleaners) zien staan dat ze vanaf 20 april weer te leveren zijn. Ik heb ook Worx support even gevraagd, die geven toe dat Nederland achterloopt en ze nog niet de nieuwe versie leveren hier, maar ze verwachten ergens voor de zomer (vaag).
Werd toen doorverwezen naar de algemene klantenservice, in plaats van antwoord te geven.
Nu toch antwoord via tweakers dus. Inderdaad maar even wachten dan. Gras is toch nog niet vervangen.
ook op amazon, wat ik toch verwacht dat vanuit Duitsland geleverd wordt, staat de 2.0 nog niet.
Hmm.. die waterdichte behuizing vind ik zo interresant niet, en Bluetooth ook niet hij loopt bij mij gewoon binnen wifi bereik. dus wellicht dat een mooie deal voor de 1.0 ook een goed idee is. Maar even in de gaten houden.
[ Voor 17% gewijzigd door --MP-- op 06-04-2021 16:18 ]
Ik had bij het aanleggen van het gazon de draad op het gazon gelegd met haringen. Lag prima, niks mis mee en niks meer van te zien. Nu, twee jaar later, was er toch erg veel mos verschenen in het gazon en wilde ik een keer verticuteren. Dus twee weken geleden heb ik al het draad naar boven gehaald en ingegraven. Afgelopen weekend geverticuteerd en doorgezaaid. Over een maandje gaat de robotmaaier weer aan!Sunri5e schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:44:
You are not a beautiful and unique snowflake.
Is dat serieus de innovatie die in de ‘2.0’ versie zit? Een extra pakkingen de body en een Bluetooth chipje?--MP-- schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:07:
[...]
Ik heb een tijdje geleden de vraag gesteld via de facebook pagina of het model voor 2021 een upgrade kreeg.
Werd toen doorverwezen naar de algemene klantenservice, in plaats van antwoord te geven.
Nu toch antwoord via tweakers dus. Inderdaad maar even wachten dan. Gras is toch nog niet vervangen.
ook op amazon, wat ik toch verwacht dat vanuit Duitsland geleverd wordt, staat de 2.0 nog niet.
Hmm.. die waterdichte behuizing vind ik zo interresant niet, en Bluetooth ook niet hij loopt bij mij gewoon binnen wifi bereik. dus wellicht dat een mooie deal voor de 1.0 ook een goed idee is. Maar even in de gaten houden.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Dat is wat ik zo snel uit de tekst haal.Devil schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:06:
[...]
Is dat serieus de innovatie die in de ‘2.0’ versie zit? Een extra pakkingen de body en een Bluetooth chipje?
Maar wellicht dat er technisch meer veranderingen zijn ..
Sinds vorig jaar een robotmaaier rijden, wat een genot.
Het is er eentje van de Praxis, een CP500.
Een tweetal vragen:
- De mesjes zijn een beetje gaan roesten. Nu kwam ik bij Ali al wel flink wat mesjes tegen, volgens mij universeel. Wie heeft hier al eens mesjes besteld? En welke?
- Als het weer het toelaat ga ik twee bomen planten aan de rand van het gazon, vlak bij waar de draad van de robotmaaier is ingegraven. De robotmaaier kan dan denk ik niet meer recht over de draad zonder de bomen te raken. Is het dan handig om de draad te verplaatsen om de bomen heen?
Een tweetal vragen:
- De mesjes zijn een beetje gaan roesten. Nu kwam ik bij Ali al wel flink wat mesjes tegen, volgens mij universeel. Wie heeft hier al eens mesjes besteld? En welke?
- Als het weer het toelaat ga ik twee bomen planten aan de rand van het gazon, vlak bij waar de draad van de robotmaaier is ingegraven. De robotmaaier kan dan denk ik niet meer recht over de draad zonder de bomen te raken. Is het dan handig om de draad te verplaatsen om de bomen heen?
Heb de draad ongeveer 3-5 cm diep zitten, met verticuteren doe ik de hark pas naar beneden als ik op het gazon sta met de zitmaaier, de hark blijft dus binnen de lijnen. Gazon is ongeveer 1500m2 en de robotmaaier is Robomow RS625 Pro.Sunri5e schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:44:
99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20
Dus ondanks dat je een robotmaaier hebt heb je ook nog een zitmaaier?martgom schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:24:
[...]
Heb de draad ongeveer 3-5 cm diep zitten, met verticuteren doe ik de hark pas naar beneden als ik op het gazon sta met de zitmaaier, de hark blijft dus binnen de lijnen. Gazon is ongeveer 1500m2 en de robotmaaier is Robomow RS625 Pro.
Klopt, als het na de winter een paar keer mooi weer is geweest ga ik er met de zitmaaier overheen, de robotmaaier blijft in die maanden nog even op zolder liggen. Daarnaast heb ik de zitmaaier primair voor verticuteren, blad harken, gif spuiten en mest/kalk strooien. Vanaf april (nu dus) doet de robot maaier het maaien, tot einde seizoen.Sunri5e schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:51:
[...]
Dus ondanks dat je een robotmaaier hebt heb je ook nog een zitmaaier?
99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20
Ik heb zaterdag de eerder genoemde Aldi robotmaaier gekocht, nu ga ik kijken hoe en waar ik hem het beste kan installeren.
Het is mijn eerste robotmaaier. Mijn tuin bestaat uit 3 delen gras, zie hieronder:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RVddOsPOlRTXw0KLwTIGn3LR.jpg?f=user_large)
In het midden staat een betonnen plantenbak, links staat nog een ingegraven trampoline. Het lichtgrijze deel bestaat uit tegels van 60x60x5.
De vragen die ik heb en waarvan ik het antwoord niet duidelijk terug heb kunnen vinden:
- Hoe kan ik de begrenzingsdraad het beste leggen van het ene gedeelte naar het andere?
- Ik ben van plan om geen draad om de trampoline te leggen, ik lees dat de maaier obstakels herkent. Of is het slimmer om dat wel te doen?
Het is mijn eerste robotmaaier. Mijn tuin bestaat uit 3 delen gras, zie hieronder:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RVddOsPOlRTXw0KLwTIGn3LR.jpg?f=user_large)
In het midden staat een betonnen plantenbak, links staat nog een ingegraven trampoline. Het lichtgrijze deel bestaat uit tegels van 60x60x5.
De vragen die ik heb en waarvan ik het antwoord niet duidelijk terug heb kunnen vinden:
- Hoe kan ik de begrenzingsdraad het beste leggen van het ene gedeelte naar het andere?
- De twee draden in 1 naad tussen twee tegels bij elkaar
- De twee draden in naden aan de weerszijden van tegels, je krijgt dan een 60cm corridor
- De tegels verwijderen en de draden op een bepaalde afstand (?) van elkaar onder de tegels leggen
- Ik ben van plan om geen draad om de trampoline te leggen, ik lees dat de maaier obstakels herkent. Of is het slimmer om dat wel te doen?
Hallo
Ik ben sinds kort voorzien van de husqvarna 105 die mijn voortuin van ong 80 m2 makkelijk kan doen (was te lui om elke keer te maaien ..) nu heb ik achter het huis ook een soortgelijk grasveld die ik ook wil laten doen door de maaier. Alleen nu het probleem ; ik heb uiteraard maar 1 Dock erbij dus kan me perimeter draad achter niet voorzien van zwakstroom nu zoek ik naar een oplossing ..
Zelf al bedacht om gewoon via de zijkant van de woning helemaal naar achter te gaan met de draad om vervolgens in een los bij de Dock aan de voorkant weer aan te sluiten bij de huidige draad in te drukke (dat zijn aardig wat meters draad ..) maar nu vraag ik mij af kan je niet gewoon een losse dichte verbinding achter maken en het draad zelf op zwakstroom zetten met iets handigs ? Zodat de maaier weer in zijn “lus” zit ? Iemand toevallig als eens bezig geweest met zoiets ?
Graag hoor ik dat dan 😄
Ik ben sinds kort voorzien van de husqvarna 105 die mijn voortuin van ong 80 m2 makkelijk kan doen (was te lui om elke keer te maaien ..) nu heb ik achter het huis ook een soortgelijk grasveld die ik ook wil laten doen door de maaier. Alleen nu het probleem ; ik heb uiteraard maar 1 Dock erbij dus kan me perimeter draad achter niet voorzien van zwakstroom nu zoek ik naar een oplossing ..
Zelf al bedacht om gewoon via de zijkant van de woning helemaal naar achter te gaan met de draad om vervolgens in een los bij de Dock aan de voorkant weer aan te sluiten bij de huidige draad in te drukke (dat zijn aardig wat meters draad ..) maar nu vraag ik mij af kan je niet gewoon een losse dichte verbinding achter maken en het draad zelf op zwakstroom zetten met iets handigs ? Zodat de maaier weer in zijn “lus” zit ? Iemand toevallig als eens bezig geweest met zoiets ?
Graag hoor ik dat dan 😄
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Ik ben aan het oriënteren naar een robotmaaier. Ik ben uitgekomen op een worx m700 (prijs/kwaliteit). Ik las op dit forum dat de 2.0 er aan komt (wr167e); heeft iemand deze al ergens online gezien?
Edit: excuus ik bedoel in een NL webshop
Edit: excuus ik bedoel in een NL webshop
[ Voor 10% gewijzigd door tatata op 19-04-2021 00:27 ]
tatata schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:18:
Ik ben aan het oriënteren naar een robotmaaier. Ik ben uitgekomen op een worx m700 (prijs/kwaliteit). Ik las op dit forum dat de 2.0 er aan komt (wr167e); heeft iemand deze al ergens online gezien?
Fire69 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:21:
Iemand deze al gemerkt?
is wel vaker besproken, lijkt met name in het voorjaar te gebeuren. Waarschijnlijk omdat het gras dan anders is.3svb schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:57:
Sinds dit jaar heb ik een robotmaaier draaien.
Is het normaal dat de mesje snel bedekt zijn met gemaaid gras? Hierdoor kan er toch niet vlot gemaaid worden?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat helpt is om de maaier af en toe in de ochtend te laten maaien (als het gras nat is).
Ik ben ook in de markt voor een robot maaier, maar is een afdak/garage nu wel of niet noodzakelijk als je hem buiten wil laten staan?
Twijfel tussen de Worx S300, Worx M500 of Gardena Sileno City 300. Waar je bij de Gardena nu gratis een afdak erbij krijgt maar dat is dan ook de duurste van het stel.
Twijfel tussen de Worx S300, Worx M500 of Gardena Sileno City 300. Waar je bij de Gardena nu gratis een afdak erbij krijgt maar dat is dan ook de duurste van het stel.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Mijn Worx staat gewoon buiten in de regen, dan weet de regensensor ten minste ook dat hij niet hoeft te gaan maaien bij slecht weer. Anders gaat hij op pad en komt er dan achter dat het te nat is om te maaien.Phusebox schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:25:
Ik ben ook in de markt voor een robot maaier, maar is een afdak/garage nu wel of niet noodzakelijk als je hem buiten wil laten staan?
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
De M500 heeft Cut-to-edge wat ik toch wel een waardevolle optie vind, se S300 laat bij mij langs de betonranden van de schutting etc. vrij veel gras staan ben ik bang.Phusebox schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:25:
Dat is voor mij iig de motivatie om voor een M500 te gaan tov de S300.
Volgens mij heeft die Silenio ook het mes in het midden van de machine, dus houd je langs harde verhogingen ook vrij veel over.
Thanks, vroeg ik me ook af namelijk. De 2.0 versie heeft volgens mij weinig meerwaarde?--MP-- schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:54:
[...]
De M500 heeft Cut-to-edge wat ik toch wel een waardevolle optie vind, se S300 laat bij mij langs de betonranden van de schutting etc. vrij weel gras staan ben ik bang.
Dat is voor mij iig de motivatie om voor een M500 te gaan tov de S300.
Volgens mij heeft die Silenio ook het mes in het midden van de machine, dus houd je langs harde verhogingen ook vrij veel over.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nouja op basis van deze tekst:Phusebox schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:09:
[...]
Thanks, vroeg ik me ook af namelijk. De 2.0 versie heeft volgens mij weinig meerwaarde?
Uniek onder de Worx robotgrasmaaiers is de ondersteuning met WiFI en nu ook via Bluetooth. Dankzij het nieuwe ontwerp van de maaischijf gaan de messen automatisch omhoog als de Worx Landroid WR165E robotgrasmaaier obstakels tegenkomt zoals kleine steentjes of hobbels. De IPX5 waterdichte behuizing maakt het eenvoudig om de Landroid met een tuinslang schoon te maken als hij vuil is geworden. Vuil, gras en puin kunnen snel worden verwijderd.
Zijn de veranderingen voor mij niet van heel groot belang. Ik hoop dus eigenlijk op een goede aanbieding voor het uitlopende model.