Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 23 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30
--MP-- schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:48:
[...]

Nouja op basis van deze tekst:

Uniek onder de Worx robotgrasmaaiers is de ondersteuning met WiFI en nu ook via Bluetooth. Dankzij het nieuwe ontwerp van de maaischijf gaan de messen automatisch omhoog als de Worx Landroid WR165E robotgrasmaaier obstakels tegenkomt zoals kleine steentjes of hobbels. De IPX5 waterdichte behuizing maakt het eenvoudig om de Landroid met een tuinslang schoon te maken als hij vuil is geworden. Vuil, gras en puin kunnen snel worden verwijderd.

Zijn de veranderingen voor mij niet van heel groot belang. Ik hoop dus eigenlijk op een goede aanbieding voor het uitlopende model.
Bluetooth voegt inderdaad weinig toe, het kunnen reinigen met een tuinslag lijkt me wel handig?

Maar of dat dan 100 euro meer waard is?
Wat is een goede prijs? Momenteel is de WR141e ongeveer 620 euro.

Het omhoog gaan van de messen heeft de WR141 ook toch? Hmm bij nader inzien zie ik dat niet terug.

Is dan toch wellicht die 100 euro meer waard. Al is het ook weer iets wat stuk kan.

Edit: Hmm Worx heeft geen enkele botspreventie standaard? Allemaal tegen meerprijs? Dat is toch wel karig. Kan ik beter voor een Bosch gaan dan. De Indego S500+ kost iets meer dan de M500 2.0 (plus) maar heeft dan toch meer functionaliteit. En geen random patronen.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 19-04-2021 18:24 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 10:57
Ik ben aan het kijken naar een Worx maaier omdat die langs mijn cortenstale rondjes kan maaien met cut to edge.

Niu heb ik ingeveer 600m2 gras en twijfel of de M700 dit gaat trekken. Ik zal ob een duits forum dat je er prima een grote accu in kan zetten maar dat het basis station van de M700 hier te traag voor is. De L1000 zou een snellere lader hebben in het basis station maar is wel duurder.

Wat raden jullie aan? Gaan voor zekerheid met de L1000? Of de M700 net zo lang tweaken tot hij het redt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1mPLQBZv0f5u_qwVKJvfVinjHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRVyUsMaPW0YWx5Uu54D8jmR.jpg?f=fotoalbum_large

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
jorisdekloris schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:20:
Ik ben aan het kijken naar een Worx maaier omdat die langs mijn cortenstale rondjes kan maaien met cut to edge.

Niu heb ik ingeveer 600m2 gras en twijfel of de M700 dit gaat trekken. Ik zal ob een duits forum dat je er prima een grote accu in kan zetten maar dat het basis station van de M700 hier te traag voor is. De L1000 zou een snellere lader hebben in het basis station maar is wel duurder.

Wat raden jullie aan? Gaan voor zekerheid met de L1000? Of de M700 net zo lang tweaken tot hij het redt?

[Afbeelding]
Gezien de 700 volgens mij al een 500 met grotere accu is zou ik de 1000 pakken in jou geval. Ongetwijfeld kan het met de 700, maar ik houd wel van een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
--MP-- schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:24:
[...]

Gezien de 700 volgens mij al een 500 met grotere accu is zou ik de 1000 pakken in jou geval. Ongetwijfeld kan het met de 700, maar ik houd wel van een beetje overkill.
Ik was er ook aal beetje bang voor. Nog nuttig om te kijken naar een L800 of gewoon de L1000 pakken?

Ninja-edit: De nieuwe L1000 heeft een 3A lader en de L800 maar een 1,5 dus dat is een no brainer.

[ Voor 11% gewijzigd door jorisdekloris op 19-04-2021 20:47 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm crap grenzen. 20km hier vandaan is de m500 plus op voorraad voor een goede prijs maar ik kan er niet naartoe want is in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:25:
Hmm crap grenzen. 20km hier vandaan is de m500 plus op voorraad voor een goede prijs maar ik kan er niet naartoe want is in Duitsland.
Linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorisdekloris
--MP-- schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:24:
[...]

Net de M1000 gekocht met de 4ah accu en de 3a lader.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:39
Hier is de 315x wel erg in prijs gezakt.

https://www.roboexpert.nl...ek4QCeLaxNhkaAhEvEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm vandaag een Worx M500 plus gekocht op myrobotcenter.eu omdat die vandaag verstuurd zou worden maar lijkt er niet op.

Beschikbaar aantal neemt ook steeds weer toe. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 23:24
Phusebox schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:06:
Hmm vandaag een Worx M500 plus gekocht op myrobotcenter.eu omdat die vandaag verstuurd zou worden maar lijkt er niet op.

Beschikbaar aantal neemt ook steeds weer toe. Vaag.
Ik zou maar eens bij hun informeren naar de levertijden. Ik hoorde ergens dat ze een zending die ze hadden verwacht niet is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pepernootje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:16:
[...]

Ik zou maar eens bij hun informeren naar de levertijden. Ik hoorde ergens dat ze een zending die ze hadden verwacht niet is gekomen.
Ondertussen wel de beschikbare aantallen aanpassen van 15 naar nu 35 over de afgelopen paar dagen?

Ik had hier een paar goede ervaringen gelezen met MyRobotCenter.eu maar ik wil iedereen waarschuwen om daar niet zomaar te kopen. Shop is niet bereikbaar, telefonisch onmogelijk, e-mail reageren ze traag. Order annuleren gaat niet via je account. Levertijden kloppen niet.

Heb een mail gestuurd al voor opheldering. Echt zwaar irritant dat ik niet gewoon Duitsland in kan om hem te halen. Nu ook bij Hornbach in Duitsland en Luxemburg te koop. Nederland ho maar...

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 21-04-2021 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Bij de "oude" Landroid M500 kijg je nu tijdelijk een gratis garage voor de landroid als je hem besteld bij een officiële NL dealer. https://media.bahag.cloud/m/780356/1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:50
Momenteel ben ik voorzien van een Gardena irrigatieset, daar zou ik graag een robotmaaier bij willen zetten. Nu schijnt dat je naast de Gardena Smart maaiers ook Husqvarna kan integreren.
Welke types zijn dat? Iemand ervaring met Husqvarna maaiers? Of Gardena en Husqvarna links laten liggen en een Workx halen? Wat mis ik dan aan 'smart' functionaleiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Kan iemand mij adviseren over de zones van de Landroid?

Ik wil zones maken zodat alles even veel aandacht krijgt. Daarvoor wilde ik kleine poortjes maken en daarmee de zones afbakenen (zie tekening). Vervolgens wil ik de landroid een startpunt geven in die 4 zones via de app.

Doe ik het zo goed? Verder nog tips of feedback?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCMm3DA4X0I_dui4IJPaGejgO2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1lLMjkUIVpcNbwnWHN2ACjS.jpg?f=fotoalbum_large

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:41
-Muncky- schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:29:
Momenteel ben ik voorzien van een Gardena irrigatieset, daar zou ik graag een robotmaaier bij willen zetten. Nu schijnt dat je naast de Gardena Smart maaiers ook Husqvarna kan integreren.
Welke types zijn dat? Iemand ervaring met Husqvarna maaiers? Of Gardena en Husqvarna links laten liggen en een Workx halen? Wat mis ik dan aan 'smart' functionaleiten?
Wat verwacht je aan smart functies? Want dat containerbegrip is wel heel ruim.
jorisdekloris schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:45:

Ik wil zones maken zodat alles even veel aandacht krijgt. Daarvoor wilde ik kleine poortjes maken en daarmee de zones afbakenen (zie tekening). Vervolgens wil ik de landroid een startpunt geven in die 4 zones via de app.

[Afbeelding]
Waarom zou je die kleine bottlenecks willen maken? Is het specifiek ontwerp of alleen om de maaier te sturen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:50
[quote]Señor Sjon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:37:
[...]

Wat verwacht je aan smart functies? Want dat containerbegrip is wel heel ruim.

[...]

Dat de maaier bijv. niet gaat maaien als de sproeiers aan het werk zijn of net aan hebben gestaan?
Los van het feit dat je bij Gardena alles in 1 app hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
--MP-- schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:10:
Bij de "oude" Landroid M500 kijg je nu tijdelijk een gratis garage voor de landroid als je hem besteld bij een officiële NL dealer. https://media.bahag.cloud/m/780356/1.pdf
Had ik gezien. Nog even de oude voorraad eruit pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Señor Sjon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:37:

[...]

Waarom zou je die kleine bottlenecks willen maken? Is het specifiek ontwerp of alleen om de maaier te sturen?
Om de maaier te sturen. Je kan bij de Landroid ook aangeven hoeveel tijd die moet spenderen in een bepaalde zone. Als ik geen zones maak denk ik namelijk dat hij in het onderste smalle gedeelte bijna niet komt of in ieder geval te weinig tijd spendeert.

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb ook een soort van U, maar daar heb ik eigenlijk geen last van. Hij komt via de $random_$pong vrijwel overal. Heb één specifiek plekje waar hij dan nog het minste komt, maar dat is nou ook weer niet zo'n halszaak.

@-Muncky- sproeien doe je toch meestal 's avonds? Dan kan je toch in de kalender van de robot zetten dat ie maait tot 19.00 en je sproeiers om 19.30 aangaan? Dat kan al tijden in de Worx app. En mocht het een keer misgaan, de regensensor stuurt hem snel genoeg terug naar huis.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 21-04-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
jorisdekloris schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:08:
[...]

Om de maaier te sturen. Je kan bij de Landroid ook aangeven hoeveel tijd die moet spenderen in een bepaalde zone. Als ik geen zones maak denk ik namelijk dat hij in het onderste smalle gedeelte bijna niet komt of in ieder geval te weinig tijd spendeert.
Je kan bij de landroid alleen aangeven hoe vaak (in %) hij in de zone moet starten. Dus niet hoe lang hij daar maait in die zone. Als hij toevallig meteen ontsnapt via de bottleneck zal daar dus maar even maaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-04 15:35
jorisdekloris schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:45:

Ik verwacht dat er wel redelijk wat overhead gaat zijn met 4 verschillende zones. Ik denk dat hij ook enkel een zone kiest bij het vertrekken, dus één of twee keer per dag.
Bij het terugrijden moet hij ook telkens omrijden.
Ik zou dus eerst zien of hij het goed doet met één grote zone. Indien er ergens een probleem is kan je achteraf nog altijd een zone bijmaken voor het probleemgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04 08:41
Beste allemaal,

Zie hieronder mijn gazon. Zoals je ziet is hij volledig afgestemd op de kids, met een semi in-ground trampoline, een speelhuis, klimding, en regelmatig ook allerhande speelgoed. Groot is het niet, het grasoppervlak is ongeveer 75m^2.

Lastige uitgangspunten voor een robotmaaier, maar tóch zou ik die graag willen.
Ik zou heel graag jullie advies horen over welke ik zou moeten kiezen. De Worx series worden hier het meest genoemd. Ik kán me voorstellen dat in mijn geval een ultrasoon "radar" voordelen biedt boven de "gewone" botssensor. Daarmee hoef ik (denk ik?) mijn trampoline niet te omkaderen met grensdraad, wordt licht speelgoed niet zomaar verplaatst, en bespaar ik met al die obstakels heel wat botsingen.

De wensen zijn:
- Bedienbaar met een app, of dat nou WiFi of Bluetooth is maakt me niet zo veel uit.
- Mogelijkheid om relatief dicht langs de kant te maaien
- Redelijk compact.
- Maaitijd in te stellen in plaats van "tot de accu leeg is".
- Grensdraad in te graven (ivm verticuteren)
- Grensdraad niet nodig om álle objecten zoals alle palen van het speelhuisje etc.
- Garage of overkapping niet per sé nodig.

Nu hoor ik graag of die ultrasoonsensoren in dit geval meerwaarde hebben. Bij de Landroids kost die optie nog eens €180,-.
In het verleden is hier negatief gesproken over de Yard Force robots, maar wellicht hebben zij ook niet stilgezeten. De yard Force 400Ri voldoet (denk ik) aan alle wensen, voor zo'n €470,- uit NL.

Maar, ik wil er ook voor hoeden dat ik nu iets te goedkoops koop, wat toch niet voldoet, en me meer frustreert dan dat het oplevert.
In het verleden (6jr geleden?) heb ik mijn hoofd eens gestoten aan een robotstofzuiger van Aldi. Die is uiteindelijk vervangen voor de Roborock S5, en die is zijn geld méér dan waard.

Bij voorbaat dank voor jullie tips en suggesties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfnNpUslLQxljkP3TYCLxN68bqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLas0U8FCIaX9g3hXrracWgd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
donderz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:20:
[...]

Ik verwacht dat er wel redelijk wat overhead gaat zijn met 4 verschillende zones. Ik denk dat hij ook enkel een zone kiest bij het vertrekken, dus één of twee keer per dag.
Bij het terugrijden moet hij ook telkens omrijden.
Ik zou dus eerst zien of hij het goed doet met één grote zone. Indien er ergens een probleem is kan je achteraf nog altijd een zone bijmaken voor het probleemgeval.
En dat ik hem dan laat starten in het smalle gedeelte misschien? Dus 1 zone en dan onderin starten?
Pepernootje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:42:
[...]

Je kan bij de landroid alleen aangeven hoe vaak (in %) hij in de zone moet starten. Dus niet hoe lang hij daar maait in die zone. Als hij toevallig meteen ontsnapt via de bottleneck zal daar dus maar even maaien.
Ah dat had ik dan verkeerd begrepen

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
meh... dit soort posts doen we maar niet...

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 23-04-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titsken
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-05-2021
Hallo, ik ben aan het denken om een me de nieuwste Worx Landroid 700 aan te schaffen. Mijn tuin is een 300 vierkante meter groot.

Ik heb echter een rond bloemperk in de tuin en de grasdoorgang er langs is maar een 70 cm of zo. Wat gaat zo een maaier dan doen als je de minimum afstand niet houd en er toch gewoon een eilandje van maakt ipv met een boog er rond te gaan en dus dat korte stuk nooit mee maait?

Het zelfde probleem wat.
Ik heb een half ingebouwd zwembad en dat ligt ook maar maximum 1 meter van de rand van de tuin. Maak ik daar dan een eiland van of negeer ik het gewoon en laat de botssensoren of de extra aan te kopen ECS gewoon hun werk doen? Gaat de maaier in die smalle doorgang rondom het zwembad genoeg komen om het gras daar ook mooi te maaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb er een eiland van gemaakt, 60cm doorgang, en tot mijn verbazing gaat hij er toch gewoon door. Ook de 700.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:55
Dat is het oude model correct?

Ik wil graag de m700 2.0 (WR167e) bestellen bij een zaak die ook levert....paar tientje verschil maakt mij niet uit.
Volgens mij is hij nergens echt op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tatata schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:52:
[...]

Dat is het oude model correct?

Ik wil graag de m700 2.0 (WR167e) bestellen bij een zaak die ook levert....paar tientje verschil maakt mij niet uit.
Volgens mij is hij nergens echt op voorraad?
Dat is het nieuwe model, zie omschrijving: 1 x Worx Landroid WR165E

Ik heb deze zelf bij MyRobotCenter geannuleerd en nu ergens anders besteld. Stuur je wel even een berichtje.

[ Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 24-04-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 16:18
Phusebox schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:25:
[...]

Ik heb deze zelf bij MyRobotCenter geannuleerd en nu ergens anders besteld. Stuur je wel even een berichtje.
ben benieuwd wil er ook 1 gaan kopen, waar heb jij die besteld ?

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
Phusebox schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:25:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd. Zit al te lang te wachten op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-02 12:52
Ik heb even een vraagje, moet namelijk het basisstation verplaatsen en eerst tijdelijk (3 maanden) op een andere plek neerzetten. En een stuk van de tuin hoeft niet gedaan te worden ivm verbouwing. Kan ik het perimeterdraad dan in een lus opgerold bij het basisstation neerleggen of is het beter om in te korten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaranimal
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-04-2021
Pepernootje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:06:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd. Zit al te lang te wachten op een nieuwe.
Ik ben ook benieuwd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Goed voor de geïnteresseerden, ik heb het 2021 model, van de Worx Landroid, besteld (maar nog niet geleverd, hou jullie op de hoogte) via eBay Kleinanzeigen van de OBI bouwmarkt in Bad Neustadt. Ik heb deze winkel gevraagd of ze ook naar Nederland leveren en dat deden ze, verzendkosten waren 15 euro.

Op een Duits forum (over robot grasmaaiers) diverse mensen gelezen die hier besteld en geleverd hebben gekregen. Verder staan er ook Google reviews van mensen die daar via de eBay site besteld hebben.

Om zeker te zijn voor ik ging betalen dat het rekeningnummer klopte heb ik de bouwmarkt gebeld en gevraagd om hun IBAN te verifiëren en ze bevestigden ook dat ze via eBay verkochten.

Ik verwacht die van mij komende week.

Voor mensen die het niet volledig hebben gelezen: ik heb hier eergisteren pas besteld, dus nog niet geleverd Heb veel checks gedaan maar een garantie is het uiteraard nooit. Als ik die van mij binnen heb, of niet, hou ik jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:59
Vraag: van plan de Worx m500 (2021) te bestellen in de nabije toekomst... wanneer ie echt beschikbaar komt.

Echter, we wonen naast een (brede) beek. Het gazon loopt over 60m naast de beek, met beschoeiing die op dezelfde hoogte ligt als het maaiveld. Wil dus zeggen: gazon en dan steil naar beneden. Hoe zeker kan ik zijn dat de Landroid niet over z'n begrengingsdraad gaat?

Ik zou ook een opkant op de beschoeiing kunnen vijzen, maar het leest alsof de m500 over elk obstakel van minder dan 10 cm gewoon over rijdt? Maw wat is volgens jullie de minimale hoogte die mijn "opkant" zou moeten hebben om te vermijden dat ie in de beek valt? Wil vermijden dat ik een plank van 10cm hoog over een lengte van 60m moet plaatsen. Met dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:24:
Goed voor de geïnteresseerden, ik heb het 2021 model, van de Worx Landroid, besteld (maar nog niet geleverd, hou jullie op de hoogte) via eBay Kleinanzeigen van de OBI bouwmarkt in Bad Neustadt. Ik heb deze winkel gevraagd of ze ook naar Nederland leveren en dat deden ze, verzendkosten waren 15 euro.

[...]
Vreemd dat de prijzen via Ebay of hun eigen site zo veel verschil op zit.
Voor de M500 Plus
Ebay: 719€
Hun site: 900€

Enig idee hoe het zit met garantie?
Hoe heb je hen gecontacteerd? En kan het ook in het Engels?

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 25-04-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fire69 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:07:
[...]

Vreemd dat de prijzen via Ebay of hun eigen site zo veel verschil op zit.
Voor de M500 Plus
Ebay: 719€
Hun site: 900€

Enig idee hoe het zit met garantie?
Hoe heb je hen gecontacteerd? En kan het ook in het Engels?
Garantie is gewoon Europees, mocht ik het nodig hebben en de grenzen zijn weer open is voor mij binnen een half uur rijden een OBI filiaal te vinden.

Denk dat ze de adviesprijs hanteren in de winkel maar ook daar zul je wel korting kunnen krijgen. Het prijsverschil kan ik zelf niet verklaren buiten dan dat die 899 echt te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennQuirynen
  • Laatst online: 01-11-2023
Hallo,

ik heb een Worx Landroid M1000, zeer tevreden van.

Ik heb de maaier op een "auto-schedule" werken, met een oppervlakte van 350 m2.
Echter merk ik dat hij meestal 2 (soms zelfs 3) maai sessies per dag doet.
Qua tuin specs, geef ik aan dat ik niet irrigeer, geen meststoffen doe, klei ondergrond, dus daar lijkt me niets te staan dat veel maaien rechtvaardigd.

1/ Is dit niet enorm veel?
2/ wat moet ik verwachten van tijd dat de maaier effectief maait, hoe loopt dit bij jullie?
3/ gebruiken jullie ook de auto-schedule, of stellen jullie manueel een schema in? Indien manueel, wat stellen jullie dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Vandaag het "oude" model landroid m500 opgehaald. Deze week komt het nieuwe gras erin. Met circa 200M2 gras is de m500 wel overkill maar wilde persee een grasmaaier die zo strak mogelijk langs randen kan. Want ik heb rond het gras betonnen randen zitten.

Met gratis garage te claimen via worx, maar weet nog niet of ik die ga gebruiken. Dus als er iemand op zoek is naar een landroid garage, laat maar weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
--MP-- schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:48:
Vandaag het "oude" model landroid m500 opgehaald. Deze week komt het nieuwe gras erin. Met circa 200M2 gras is de m500 wel overkill maar wilde persee een grasmaaier die zo strak mogelijk langs randen kan. Want ik heb rond het gras betonnen randen zitten.

Met gratis garage te claimen via worx, maar weet nog niet of ik die ga gebruiken. Dus als er iemand op zoek is naar een landroid garage, laat maar weten.
Ach ik heb een M500 nieuwe model besteld voor 60m2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GlennQuirynen schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:39:
Hallo,

Qua tuin specs, geef ik aan dat ik niet irrigeer, geen meststoffen doe, klei ondergrond, dus daar lijkt me niets te staan dat veel maaien rechtvaardigd.

2/ wat moet ik verwachten van tijd dat de maaier effectief maait, hoe loopt dit bij jullie?
3/ gebruiken jullie ook de auto-schedule, of stellen jullie manueel een schema in? Indien manueel, wat stellen jullie dan in?
Volgens mij is niet mesten een reden om vaker te maaien of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vennet
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-05-2023
Ik had dit weekend een mailtje gestuurd naar de helpdesk van Worx, namelijk:

"Beste,

Ik heb een klein tuintje van +/-60m2 en ben geïnteresseerd in een robotmaaier. Ik heb een voorkeur voor de M500 ten opzichte van de S300 aangezien deze cut-to-edge heeft.

Maar blijkbaar hebben robotmaaiers het moeilijk met smalle stroken. Graag had ik jullie mening vernomen over mijn situatie. Zie hieronder de schets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0bXt8pe3JIM8micf0dni6_XSo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAJh0TxDdVw3uIoIrx8qjC03.jpg?f=fotoalbum_large

Links ziet u een overdekt terras met daarvoor een strook klinkers (20x20) van 1m diep. Het terras (3m diep) bestaand uit keramische tegels (60x60) en achter de wand van het terras is er opnieuw een strook met klinkers (20x20) van 60cm diep.
Rechts ziet u een moestuintje met een boordsteen van 5cm.

De grasstrook tussen het terras en de moestuin heeft een breedte van 1m en een diepte van 4,6m. Het einde van deze strook is ook het einde van het gazon.

De robotmaaier kan eventueel wel een stuk over de klinkers en de keramische tegels rijden, maar moet uiteraard wel de paal ontwijken. Rechts mag hij tot op de boordsteen van de moestuin rijden, maar in geen geval verder.

Zou dit mogelijk zijn om te realiseren?

Als ik de perimeterdraad rond de paal leg op een afstand van 35cm, dan zit er maar 30cm ruimte tussen de perimeter draad rechts van de moestuin. Wat hoogst waarschijnlijk te weinig is?

Of moet ik eventueel met de ACS-module werken en de perimeterdraad op 10cm van de tegels leggen en op 35cm van de moestuin? Op die manier zit er 55cm tussen de draad links en de draad rechts en zorgt het ACS-systeem ervoor dat de paal ontweken wordt?

Graag uw mening hierover."

Vandaag kreeg ik als antwoord:

"Helaas de oppervlakte van uw tuin is te klein om de Landroid goed te laten werken.
Een robotmaaier van Worx is hiervoor niet de juiste keuze."

Iemand die hun antwoord kan verklaren? (En eventueel mij verder kan helpen met de smalle strook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Vennet schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:19:

"Beste,

Ik heb een klein tuintje van +/-60m2 en ben geïnteresseerd in een robotmaaier. Ik heb een voorkeur voor de M500 ten opzichte van de S300 aangezien deze cut-to-edge heeft.

Maar blijkbaar hebben robotmaaiers het moeilijk met smalle stroken. Graag had ik jullie mening vernomen over mijn situatie. Zie hieronder de schets:

[Afbeelding]

Links ziet u een overdekt terras met daarvoor een strook klinkers (20x20) van 1m diep. Het terras (3m diep) bestaand uit keramische tegels (60x60) en achter de wand van het terras is er opnieuw een strook met klinkers (20x20) van 60cm diep.
Rechts ziet u een moestuintje met een boordsteen van 5cm.

De grasstrook tussen het terras en de moestuin heeft een breedte van 1m en een diepte van 4,6m. Het einde van deze strook is ook het einde van het gazon.

De robotmaaier kan eventueel wel een stuk over de klinkers en de keramische tegels rijden, maar moet uiteraard wel de paal ontwijken. Rechts mag hij tot op de boordsteen van de moestuin rijden, maar in geen geval verder.

Zou dit mogelijk zijn om te realiseren?

Als ik de perimeterdraad rond de paal leg op een afstand van 35cm, dan zit er maar 30cm ruimte tussen de perimeter draad rechts van de moestuin. Wat hoogst waarschijnlijk te weinig is?

Of moet ik eventueel met de ACS-module werken en de perimeterdraad op 10cm van de tegels leggen en op 35cm van de moestuin? Op die manier zit er 55cm tussen de draad links en de draad rechts en zorgt het ACS-systeem ervoor dat de paal ontweken wordt?

Graag uw mening hierover."

Vandaag kreeg ik als antwoord:

"Helaas de oppervlakte van uw tuin is te klein om de Landroid goed te laten werken.
Een robotmaaier van Worx is hiervoor niet de juiste keuze."

Iemand die hun antwoord kan verklaren? (En eventueel mij verder kan helpen met de smalle strook?)
Vreemd, zou gewoon moeten werken hoor.
Mijn stukje gras is nog wel ietsje kleiner en werkt prima met de Worx.

Blijkbaar willen ze niet verkopen :P
Strook 1 meter moet prima kunnen. Het is misschien wel handig om daar een aparte zone van te maken zodat hij niet telkens te veel tijd spendeert daar.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Even een update van het bestellen bij de Obi in Duitsland; ik heb helaas nog geen verzendbevestging ontvangen dus kan nog niet aangeven hoe soepel het proces gaat. Ze reageren over het algemeen snel maar ja een bankoverschrijving gaat traging en in Nederland kennen we (volgens mij) geen beveiligde vorm van een betaalbevestiging die je door kunt sturen (daar vroegen ze namelijk om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 10:43
de Peer schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:19:
[...]

Vreemd, zou gewoon moeten werken hoor.
Mijn stukje gras is nog wel ietsje kleiner en werkt prima met de Worx.

Blijkbaar willen ze niet verkopen :P
Strook 1 meter moet prima kunnen. Het is misschien wel handig om daar een aparte zone van te maken zodat hij niet telkens te veel tijd spendeert daar.
Mijn Worx (wr141e) is ook veel te ruim bemeten voor mijn grasveldje. Kon hem voor een prikje kopen. Maar doet ze rondjes trouw en prima. Alleen werkt de zonering niet altijd goed. Gaat toch soms in zone 1 maaien (tegels) terwijl deze uit staat. Ook maak hij soms meerdere rondjes, waarbij hij zijn basisstation passeert, voordat hij in rust gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennQuirynen
Vennet schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:19:

Betreffende die smalle strook van 1 meter, dit is idd niet zeer breed.
ik heb een gelijkaardige situatie maar dan met een breedte van 2 meter.

Bij het edge programma doet hij zeer goed de randen.
Wanneer hij bij zn gewoon grasmaai programma in die strook zit, moet je een beetje geluk hebben, want feitelijk rijdt hij continu van kant naar kant als een pingpong bal. soms draait hij naar links, soms naar rechts, dus het kan de ene keer zijn dat hij tot achteraan "stuitert" en de andere keer helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennQuirynen
Phusebox schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:09:
[...]

Volgens mij is niet mesten een reden om vaker te maaien of niet?
Ik zou net denken dat bij mesten het gras sneller groeit en er dus meer afgereden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:18
@Glenn,

Hij wordt ergens door "getriggerd". Staat hij niet te kort afgesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlennQuirynen
alex75 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:12:
@Glenn,

Hij wordt ergens door "getriggerd". Staat hij niet te kort afgesteld?
@alex75 Ik dacht dat de maaihoogteknop op stand 5 stond. Heb even nagekeken, stond op stand 4. Heb dit nu veranderd dus ff afwachten.

Hetgeen ik ook dacht te doen is om in de app in te geven dat hij bv niet mag maaien tussen 00:00 en 13:00 en ook niet tussen 17:00 en 23:45, zodat hij maar een beperkt moment kan maaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javaboon
Milton1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:18:
Vraag: van plan de Worx m500 (2021) te bestellen in de nabije toekomst... wanneer ie echt beschikbaar komt.

Echter, we wonen naast een (brede) beek. Het gazon loopt over 60m naast de beek, met beschoeiing die op dezelfde hoogte ligt als het maaiveld. Wil dus zeggen: gazon en dan steil naar beneden. Hoe zeker kan ik zijn dat de Landroid niet over z'n begrengingsdraad gaat?
Ik heb een 2019 model die langs een sloot maait. Komt echt niet over de draad heen, lengte van de sloot is ongeveer 20 meter. Draad iets van de slootkant af zodat er een strookje van ongeveer 10 cm gras overblijft, die maai ik met de gewone grasmaaier zo 1x per maand.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
Phusebox schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:25:
Even een update van het bestellen bij de Obi in Duitsland; ik heb helaas nog geen verzendbevestging ontvangen dus kan nog niet aangeven hoe soepel het proces gaat. Ze reageren over het algemeen snel maar ja een bankoverschrijving gaat traging en in Nederland kennen we (volgens mij) geen beveiligde vorm van een betaalbevestiging die je door kunt sturen (daar vroegen ze namelijk om)
ik zit precies ook in deze fase. Ik heb een screenshot gestuurd van mijn bankieren, maar het zal wel een paar dagen duren voordat de betaling rond is.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:18
--MP-- schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:48:

Ik heb wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Had al een pb'tje van een andere gegadigde.
Mocht dat niet door gaan kom ik er bij je op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
GlennQuirynen schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:39:
Hallo,

Ik heb hetzelfde, was zo vaak aan het rondrijden dat het gras er helemaal plat van ging liggen. Net maar een handmatig schema gemaakt met af en toe een dag overslaan. Laat hem nu tussen 14 en 17 uur maaien, dan is het gras lekker droog en staat hij weer op de basis als ik op het terras ga zitten. En met de + en - kun je de tijd verlengen als dat nodig is.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Ik zoek een robotmaaier die 3 gescheiden gazonnen kan maaien. De gezonnen zijn gescheiden door tegels. Alle zones mogen even vaak gemaaid worden. Ik zoek een robotmaaier die zo goed mogelijk de randjes mee kan nemen en die bij grote voorkeur zichzelf kan parkeren in een strook van ongeveer 1 meter breed en 1.5 meter diep. Totale oppervlakte van de 3 gazonnen is minder dan 300m2.

Na dit forum door genomen te hebben en vele Youtube video's, zijn er volgens mij 2 opties die het beste zijn.

1) Worx Landroid WR165E. Voordeel: cut to edge. Zones zal volgens de Worx website goed gaan, nadeel is dat terrastegels er uit moeten aangezien de gang van de ene naar de andere zone max 15cm mogen zijn als ik het goed begrijp. Parkeren in die smalle strook zal waarschijnlijk niet lukken met laadpunten aan de zijkant?

2) Bosch Indego S+ 350. Voordeel: parkeren en slim maaien. Creëert een kaart, lijkt daarmee het meest op mijn Roborock S5Max waar ik erg tevreden over ben. Nadeel: geen cut to edge als ik het goed zie.

Daarnaast heeft de Worx als voordeel dat er een regensensor op zit, en de Bosch dat hij een Wifi aansluiting heeft. Klopt mijn analyse, zijn dit waarschijnlijk de twee beste opties? En is er dus niet 1 robotmaaier die aan al mijn wensen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit vraag om een plaatje. :P

@Vennet Met 60 m2 waarvan de helft overkapping en moestuin zou ik overwegen om die 1m grasstrook niet te maken of kunstgras te gebruiken

.

Ik heb nu 2 jaar de Worx draaien (gaan nu seizoen 3 in), maar ik bemest, verticuteer en kalk mijn gazon nog steeds. Mulchen is lang niet genoeg om te voeden. Op ~400m2 gazon haal ik er ruim een halve kuub aan gras af 1x/jaar met verticuteren. Ook voorkomt bemesten bij mij klaver, aangezien dat sneller groeit dan gras op schrale grond. Hele klavervelden zijn inmiddels weer weg door het gras te voeden. Mos houdt weer niet van kalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:06:
Ik heb nu 2 jaar de Worx draaien (gaan nu seizoen 3 in), maar ik bemest, verticuteer en kalk mijn gazon nog steeds. Mulchen is lang niet genoeg om te voeden. Op ~400m2 gazon haal ik er ruim een halve kuub aan gras af 1x/jaar met verticuteren. Ook voorkomt bemesten bij mij klaver, aangezien dat sneller groeit dan gras op schrale grond. Hele klavervelden zijn inmiddels weer weg door het gras te voeden. Mos houdt weer niet van kalk.
Dat willen we niet horen hè. Maar ben benieuwd of ik nog wat ga ontvangen van die Obi in Duitsland. Al twee dagen radiostilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
xyl schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:38:
Ik zoek een robotmaaier die 3 gescheiden gazonnen kan maaien. De gezonnen zijn gescheiden door tegels. Alle zones mogen even vaak gemaaid worden. Ik zoek een robotmaaier die zo goed mogelijk de randjes mee kan nemen en die bij grote voorkeur zichzelf kan parkeren in een strook van ongeveer 1 meter breed en 1.5 meter diep. Totale oppervlakte van de 3 gazonnen is minder dan 300m2.

Na dit forum door genomen te hebben en vele Youtube video's, zijn er volgens mij 2 opties die het beste zijn.

1) Worx Landroid WR165E. Voordeel: cut to edge. Zones zal volgens de Worx website goed gaan, nadeel is dat terrastegels er uit moeten aangezien de gang van de ene naar de andere zone max 15cm mogen zijn als ik het goed begrijp. Parkeren in die smalle strook zal waarschijnlijk niet lukken met laadpunten aan de zijkant?
Ik ken je situatie niet, zou je het ook zonder zones kunnen proberen (dus maaien over de tegels heen)?
Voor parkeren in een smalle doorgang kun je dit lezen, misschien helpt het je. Het is in het Duits, maar de browser of google translate kan je vast helpen vertalen.
2) Bosch Indego S+ 350. Voordeel: parkeren en slim maaien. Creëert een kaart, lijkt daarmee het meest op mijn Roborock S5Max waar ik erg tevreden over ben. Nadeel: geen cut to edge als ik het goed zie.

Daarnaast heeft de Worx als voordeel dat er een regensensor op zit, en de Bosch dat hij een Wifi aansluiting heeft. Klopt mijn analyse, zijn dit waarschijnlijk de twee beste opties? En is er dus niet 1 robotmaaier die aan al mijn wensen voldoet?
Bij de Worx heb je het over zones, heb je dat bij de Bosch niet nodig?
Is het bij de Bosch niet nodig straattegels er uit te halen?
De Worx heeft ook Wifi (en nodig), de vraag is wat je er mee wil doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Ik ga er vanuit dat die ik voor die Bosch een corridor van 60cm kan creëren, dan kan ik mooi de draad tussen de tegels leggen. Doordat hij zelf een kaart maakt en gestructureerd maait, weet ik dat hij als hij klaar is in zone 1, automatisch naar zone 2 zal gaan via de corridor.

Zo ziet mijn tuin er uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDT72VIAGpTMsI8lB5QhlN19AYo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OKQyYadQayAS2DTk7BZ9Sywh.jpg?f=user_large

Ik zou de robotmaaier graag op de rode stip parkeren, achter het heggetje (die lichter groene kleur). Dat grijze vlak in het midden is een plantenbak met een hoge betonnen rand.

Ik had een paar weken geleden de Aldi robotmaaier gekocht, maar die heeft een recht stuk van meer dan 3 meter nodig voor het parkeren en bovendien vertrouw ik er niet helemaal op dat het goed zal gaan met die corridors van het ene stuk naar het andere. Dus daarom ga ik nu maar een robotmaaier zoeken die zeker bij mijn situatie past en breng ik de Ferrex maaier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
@Phusebox,

Mijn pakket is verstuurd. Jij ook een bericht ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alex75 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:14:
@Phusebox,

Mijn pakket is verstuurd. Jij ook een bericht ontvangen?
Ja hier is de Landroid via OBI Bad Neustadt ook verstuurd. Zal wel maandag worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik werd zojuist gebeld nog door Worx:

Tip voor de mensen die hem in Duitsland gekocht hebben:
- maak een account aan na ontvangst
- registreer je Landroid met serienummer voor 2+1 jaar garantie
- neem contact op middels het contactformulier op de website en vraag om de 5 jaar garantie actie ivm de onbeschikbaarheid van voorraad in Nederland en België

Ze konden geen garanties ( :+ )geven dat het werkte maar ze wilden het wel als tip meegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 29-04-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:34
xyl schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:38:

Heb je ook gekeken naar een Husqvarna Automower 315 met een Connect module?
Ik gebruik deze zelf voor 3 gazonnen. Tussen gazon 1 en 2 een tegelpad met een rechte hoek erin. Daar de draden onder gelegd minder dan 1 meter van elkaar.
Tussen gazon 2 en 3 is een versmalling van 60cm. Daar gaat hij prima door.
Daarnaast evenredig aan de oppervlaktes van de gazons de maaifrequentie ingesteld op 50%, 40% en 10%.
Kantjes maaien is denk ik het zwakste punt van deze maaier, hij wil graag een stukje over de rand rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Nee, niet naar gekeken voornamelijk vanwege de prijs.

Een snelle scan:
Worx Landroid WR165E: ongeveer 800 euro
Bosch Indego S+ 350: ongeveer 800 euro
Husqvarna Automower 315: ongeveer 1500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
xyl schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:54:
Nee, niet naar gekeken voornamelijk vanwege de prijs.

Een snelle scan:
Worx Landroid WR165E: ongeveer 800 euro
Bosch Indego S+ 350: ongeveer 800 euro
Husqvarna Automower 315: ongeveer 1500 euro
De 305 ook te duur? Deze heeft ook 3 startpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
@Phusebox,

Bij mij wordt hijj vandaag bezorgd. Bericht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alex75 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 07:26:
@Phusebox,

Bij mij staat er een vage melding dat het pakket niet aan de standaard voldoet en op gepaste wijze zal worden aangepast of zoiets... dus lijkt hier nog niet bezorgd te gaan worden. Wat dat betreft doe ik mijn reputatie weer eer aan... altijd pech. Ook dit gaat dus weer ergens fout. Benieuwd of ik een bouwpakket krijg.

Maar goed lijkt er dus op dat de OBI route betrouwbaar genoeg is en daar ging het om. Zeker nu Nederland en België voorlopig nog geen nieuwe 2021 modellen krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 30-04-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

SjigEd schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:39:
[...]

De 305 ook te duur? Deze heeft ook 3 startpunten.
Tja, liever geef ik minder uit, maar als het moet kan het wel. Echter, als ik naar de onderkant van deze maaier kijk dan lijkt het er sterk op dat hij geen cut-to-edge heeft. Dus is er eigenlijk geen voordeel ten opzichte van de Bosch Indego toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:01
Na 1716 uur maaien heeft een van de maaimotoren van onze robomow rs630 de geest gegeven. Het onderste lager is stuk en heeft het lagerhuis in zijn ondergang meegenomen. Niet te repareren dus, maar de maaimotoren zijn binnen 5 minuten te vervangen en nog steeds heel goed leverbaar, ook voor deze 2013 maaier.

Wat mij betreft een verfrissende ervaring in onze weggooi maatschappij en een dikke pluim voor Robomow.

Tot nu toe is er een keer een asje gebroken (15 euro reparatie) en een keer een laadkop stuk gegaan door een beestjes invasie (120 euro, die was wel jammer). Met nu nog een 130 euro voor een maaimotor komt het totaal dus op 265 euro onderhoud voor 1716 uur maaien. Niet slecht, vind ik.

Hoe verhoudt zich dat tot de ervaring van anderen? Let wel, de maaier houdt hier ongeveer 2000 vierkante meter gras bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
alex75 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 07:26:
@Phusebox,

Status bij mij is op depot in vijfhuizen en SMS gekregen aflevering volgende werkdag. Ook OBI.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:22

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

sebastiaan3 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:25:
Na 1716 uur maaien heeft een van de maaimotoren van onze robomow rs630 de geest gegeven. Het onderste lager is stuk en heeft het lagerhuis in zijn ondergang meegenomen. Niet te repareren dus, maar de maaimotoren zijn binnen 5 minuten te vervangen en nog steeds heel goed leverbaar, ook voor deze 2013 maaier.

Wat mij betreft een verfrissende ervaring in onze weggooi maatschappij en een dikke pluim voor Robomow.

Tot nu toe is er een keer een asje gebroken (15 euro reparatie) en een keer een laadkop stuk gegaan door een beestjes invasie (120 euro, die was wel jammer). Met nu nog een 130 euro voor een maaimotor komt het totaal dus op 265 euro onderhoud voor 1716 uur maaien. Niet slecht, vind ik.

Hoe verhoudt zich dat tot de ervaring van anderen? Let wel, de maaier houdt hier ongeveer 2000 vierkante meter gras bij.
Oud model (2017) Worx Landroid M700 heeft er ondertussen 2442 uur opzitten en niks kapot gehad behalve de voeding die vol water was komen te staan (eigen schuld). De wielen zijn wel wat afgesleten doordat hij soms is blijven hangen op een helling met tegels, dus die moet ik wellicht eens gaan vervangen.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:33
Rimco schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Oud model (2017) Worx Landroid M700 heeft er ondertussen 2442 uur opzitten en niks kapot gehad behalve de voeding die vol water was komen te staan (eigen schuld). De wielen zijn wel wat afgesleten doordat hij soms is blijven hangen op een helling met tegels, dus die moet ik wellicht eens gaan vervangen.
Ik heb hier de WR105SI met slechts 413 uur en 419 KM op de teller. Buiten de mesjes regelmatig vervangen heb ik alleen gehad dat de hoogte instelling stroef c.q. vast ging zitten. Zowel via mail als telefonisch contact gezocht, maar nooit reactie gekregen voor eventuele reparatie onder garantie (5 jaar). Uiteindelijk het euvel zelf opgelost; was niet zo heel ingewikkeld om het mechanisme los te halen en te ontdoen van gras. Ik ben wel tevreden over de robot, maar de aftersales van Worx ervaar ik als zeer zeer slecht.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perre
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
Hey iedereen. Al met veel interesse de verschillende posts gelezen in dit topic. Gezien Worx Landroid en Husqvarna Automower het meest naar voren geschoven wordt in de meest recente posts zou ik willen kiezen tussen die twee.

Maar wat ik me afvraag is of de Landroid (die in tegenstelling tot de Automower geen begeleidingsdraad heeft) wel efficient zou kunnen omgaan met de vorm van de tuin (die ver van een perfect vierkant is)

Wat denken jullie? (de garage zou op de oranje stip rechtsboven komen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgMf7SVlZk_alUmC9BaldwbXybA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/65CAG5BE6yavSBs19Z1mhxWR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
perre schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:37:
Hey iedereen. Al met veel interesse de verschillende posts gelezen in dit topic. Gezien Worx Landroid en Husqvarna Automower het meest naar voren geschoven wordt in de meest recente posts zou ik willen kiezen tussen die twee.

Maar wat ik me afvraag is of de Landroid (die in tegenstelling tot de Automower geen begeleidingsdraad heeft) wel efficient zou kunnen omgaan met de vorm van de tuin (die ver van een perfect vierkant is)

[Afbeelding]
Landroid heeft gewoon een draad nodig hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

[Afbeelding]
De Landroid laadt zijwaards en maakt dus eigenlijk een pitstop. Hij pakt de grensdraad op om terug naar basis te rijden. Geleidingsdraad niet nodig.

Maar bestel maar extra haringen, ik heb ook veel rondingen en je blijft haringen slaan om die bochten een beetje vloeiend te maken.

Edit
667 km, 630 uur en 1108 laadcycli voor mijn 105si, begin seizoen 2019 gestart, dus is nu bezig met seizoen 3.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 01-05-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd

[Afbeelding]
Als je met begeleidingsdraad de 'losse' draad bedoelt die de Automower gebruikt om de basis sneller te vinden dan zou dat in die tuin denk ik wel handig zijn. Scheelt hem toch weer zoeken en hij hoeft dan niet via de rand naar huis te rijden.
Ook met de externe startpunten kun je hem dan om de zoveel tijd achter in de tuin laten starten.

Maar ik ben dan ook een Automower fan... Automower 315 met 2748 uur total run time, 3858 km en 1769 laad cycles. Naast schoonmaken en mesjes nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josbmw
  • Laatst online: 30-06-2022
Hier ook aan het overwegen om een maairobot te installeren.

Iemand ervaring met de Ambrogio 4.0 Elite? Weinig reviews over te vinden.
Lijkt me zeer stevig gebouwd, echte dubbele rubberen wielen, gedeeld chassis wat kan kantelen, etc.

Andere optie is de Husqvarna 430X. Als je de opbouw vergelijkt met de Elite, dan is de 430X bijna speelgoed. Veel smallere wielen met een dunne rubberen bekleding, aandrijving van de wielen gebeurt door frictie (bij de Elite met een zeskantige as), veel fragielere voorwielophanging, enz.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat de 430X niet goed maait.

Beide machines zijn overkill voor de maaioppervlakte. De reden is vooral dat ze een grote accu hebben en hierdoor een betere verhouding maaitijd/laadtijd. Een 415X zou in principe ook volstaan, maar die is de helft van de tijd aan het laden.
En de bedrijven waar ik contact mee heb gehad, geven aan dat we een complexe tuin hebben en dat je dan beter voor een wat zwaardere machine kan kiezen. Heb zelf ook liever wat reserve.
Minder laden = minder laadcycli voor de accu en minder over en weer rijden naar het laadstation.

Wat me ook opvalt: de geluidsniveaus zijn nogal verschillend.
430X 58 dB
4.0 Elite 63 dB
Aangezien elke 10 dB een verdubbeling in geluidsniveau is, vraag ik me af vanaf welk niveau het als storend wordt ervaren als je overdag in de tuin zit. Laat hem liever niet 's nacht maaien.

Ook eens naar Worx gekeken. Aantrekkelijk geprijsd, maar je moet hem zelf installeren, en dat was ik eigenlijk niet van plan. Heb een fysieke beperking, en in een rolstoel is het niet zo handig om overal te geraken op het gazon om de begeleidingsdraad te leggen. En het is snel een paar honderd meter draad.

Ook het geluidsniveau van de Worx is vrees ik een issue. Een L1000 zit op 67 dB, wat bijna het dubbele is van een 430X..
De L700 heeft ook een 4 Ah accu, maar maait wat smaller. Zit echter kwestie geluid maar op 60 dB. Gaat door de beperktere maaibreedte wel meer moeten rijden dan de L1000.
De Worx machines maaien sowieso smaller dan de andere modellen die ik aangehaald heb (24 cm voor de 430X, 25 cm voor de Elite, 20 cm voor de L1000, 22 cm voor de L2000), dus ze zullen sowieso meer moeten rijden.

Anderzijds is het prijsverschil erg groot. De 430X en de 4.0 Elite zitten beide boven de 3.000 EUR, terwijl de zwaarste Landroid L2000 maar 1.150 EUR kost. Zelfs met collision detector en Radiolink kom je nog maar aan 1.500 EUR.

Wil ook graag integratie met Homey. Voor Husqvarna bestaat er een app. Over Ambrogio en Worx vind ik zo direct niets. Reden is dat onze weersafhankelijke beregening hier ook aan gekoppeld is, en ik wil vermijden dat er gemaaid wordt als het regent of als er bevloeit wordt. Die info is in Homey allemaal beschikbaar.
IFTTT zou ook kunnen, maar ook weer enkel met de Huqsvarna voor zover ik kan zien.

Toadi heb ik ook bekeken, ook omdat het een Belgisch product is. Lijkt me nog niet uit de ontwikkelingsfase en de specs op de site zijn erg beperkt. Ook pas ten vroegste juni/juli leverbaar.
Concept vind ik wel knap en vooral heel flexibel. Maar zaken zoals "Auto-docking als de lader op gras staat 80%" (dus 20% handmatig) schrikken me wel af. Dat ding moet gewoon automatisch draaien, heb geen zin om regelmatig handmatig te moeten ingrijpen.

Ik hoor graag jullie ideeën/opmerkingen.

Jos

[ Voor 7% gewijzigd door josbmw op 01-05-2021 22:26 . Reden: Correctie geluidsniveaus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
josbmw schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:14:
Hier ook aan het overwegen om een maairobot te installeren.

Iemand ervaring met de Ambrogio 4.0 Elite? Weinig reviews over te vinden.
Lijkt me zeer stevig gebouwd, echte dubbele rubberen wielen, gedeeld chassis wat kan kantelen, etc.

Andere optie is de Husqvarna 430X. Als je de opbouw vergelijkt met de Elite, dan is de 430X bijna speelgoed. Veel smallere wielen met een dunne rubberen bekleding, aandrijving van de wielen gebeurt door frictie (bij de Elite met een zeskantige as), veel fragielere voorwielophanging, enz.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat de 430X niet goed maait.

Beide machines zijn overkill voor de maaioppervlakte. De reden is vooral dat ze een grote accu hebben en hierdoor een betere verhouding maaitijd/laadtijd. Een 415X zou in principe ook volstaan, maar die is de helft van de tijd aan het laden.
En de bedrijven waar ik contact mee heb gehad, geven aan dat we een complexe tuin hebben en dat je dan beter voor een wat zwaardere machine kan kiezen. Heb zelf ook liever wat reserve.
Minder laden = minder laadcycli voor de accu en minder over en weer rijden naar het laadstation.

Wat me ook opvalt: de geluidsniveaus zijn nogal verschillend.
430X 58 dB
4.0 Elite 63 dB
Aangezien elke 10 dB een verdubbeling in geluidsniveau is, vraag ik me af vanaf welk niveau het als storend wordt ervaren als je overdag in de tuin zit. Laat hem liever niet 's nacht maaien.

Ook eens naar Worx gekeken. Aantrekkelijk geprijsd, maar je moet hem zelf installeren, en dat was ik eigenlijk niet van plan. Heb een fysieke beperking, en in een rolstoel is het niet zo handig om overal te geraken op het gazon om de begeleidingsdraad te leggen. En het is snel een paar honderd meter draad.

Ook het geluidsniveau van de Worx is vrees ik een issue. Een L1000 zit op 67 dB, wat bijna het dubbele is van een 430X..
De L700 heeft ook een 4 Ah accu, maar maait wat smaller. Zit echter kwestie geluid maar op 60 dB. Gaat door de beperktere maaibreedte wel meer moeten rijden dan de L1000.
De Worx machines maaien sowieso smaller dan de andere modellen die ik aangehaald heb (24 cm voor de 430X, 25 cm voor de Elite, 20 cm voor de L1000, 22 cm voor de L2000), dus ze zullen sowieso meer moeten rijden.

Anderzijds is het prijsverschil erg groot. De 430X en de 4.0 Elite zitten beide boven de 3.000 EUR, terwijl de zwaarste Landroid L2000 maar 1.150 EUR kost. Zelfs met collision detector en Radiolink kom je nog maar aan 1.500 EUR.

Wil ook graag integratie met Homey. Voor Husqvarna bestaat er een app. Over Ambrogio en Worx vind ik zo direct niets. Reden is dat onze weersafhankelijke beregening hier ook aan gekoppeld is, en ik wil vermijden dat er gemaaid wordt als het regent of als er bevloeit wordt. Die info is in Homey allemaal beschikbaar.
IFTTT zou ook kunnen, maar ook weer enkel met de Huqsvarna voor zover ik kan zien.

Toadi heb ik ook bekeken, ook omdat het een Belgisch product is. Lijkt me nog niet uit de ontwikkelingsfase en de specs op de site zijn erg beperkt. Ook pas ten vroegste juni/juli leverbaar.
Concept vind ik wel knap en vooral heel flexibel. Maar zaken zoals "Auto-docking als de lader op gras staat 80%" (dus 20% handmatig) schrikken me wel af. Dat ding moet gewoon automatisch draaien, heb geen zin om regelmatig handmatig te moeten ingrijpen.

Ik hoor graag jullie ideeën/opmerkingen.

Jos
Hoe complex is je tuin dan? Heb je een tekening?
De Automower 520 heeft 3 begeleidingsdraden ipv 2 bij de 430x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04 08:41
Gisteren heb ik de WR141E gekocht, bij Hornbach. De gratis garage heb ik direct maar aangevraagd. Het nieuwe model had voor ons letterlijk en figuurlijk niet zo veel meerwaarde. Komende week zal ik hem even installeren. Rondom de trampoline ga ik de perimeterdraad ook aanbrengen, zodat hij (denk ik) de bocht mooi volgt.

We hebben echter ook zo'n klimding op het grasveld staan. Deze staat echter niet altijd op dezelfde plek. Ik wil graag de draad gewoon langs de schutting laten lopen. Gaat dat werken?
In mijn beleving gaat de maaier eerst de hele omtrek maaien, en pas daarna de oppervlakte, klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RieuyelJviTvavJdcGA2aGmXCKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNkniL9uEcbEnTCXyNQV8lx6.jpg?f=fotoalbum_large

Bvd voor jullie tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 22:39
Hallo allen,

Op zoek naar advies, ondertussen grote renovatie achter de rug en nu ben ik het grasmaaien voortaan ook beu. Er moet een robot komen die ons hierbij helpt :P

...
Vraag
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het zoeken van een geschikte robot:
  • Budget: 1000 - 2000
  • Gebied: 700m2 gazon in ieder geval verdeeld over 2 gebieden
  • Motor: Brushless is een must (als er überhaupt nog iets anders bestaat
  • Integratie: Een potentiele integratie met Home Assistant zou ik kunnen waarderen.
  • Weer/water bestendig Ik vind het prettig als ik de robot kan afspuiten i.v.m. onderhoud, of hierbij advies dat zonder ook goed te doen is
  • Perimeter draad is mij om het even, ik vind het niet vervelend om het te moeten installeren
  • Kantenmaaien Ik loop er zelf niet graag de kantjes vanaf, maar als de robot dit wel doet dit vind ik dit dikke prima :9
*Ik wordt graag gewezen op andere handige/fijne features..
...
Wat had ik zelf in gedachten
Ik lees hier veel over de Worx Landroid , maar wat maakt deze zo uniek?

...
Situatie
Ik heb gezien dat jullie het waarderen dat er een plaatje komt van de tuin, dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bHfOHF9QwUOfKDuXEcoMifvz1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/odfi7dGLjA6xlF64vK2IKQiN.jpg?f=user_large

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Gr.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@josbmw Ik zou ook eens kijken naar wat een vervangaccu kost. Als je eens per 4 jaar een accu vervangt kan dat vele malen voordeliger zijn dan nu een stervensduur apparaat te kopen. Je tikt heel veel, maar buiten 'complexe' tuin haal ik geen info over de grootte ervan.

Enne, geluid werkt met 3 dB stappen per verdubbeling, niet 10. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:43
@Señor Sjon maar in beleving van het geluid klopt die 10 dB wel, 10 dB meer ervaar je meer als een verdubbeling dan 3dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:55
De mijne heb ik ook via Obi ontvangen. Per ongeluk hebben ze een garage erbij geleverd. Ik dacht dat is een leuk extra cadeautje, krijg ik nu per mail de vraag of ik 80,- wil overmaken. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Laro schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:02:

We hebben echter ook zo'n klimding op het grasveld staan. Deze staat echter niet altijd op dezelfde plek. Ik wil graag de draad gewoon langs de schutting laten lopen. Gaat dat werken?
In mijn beleving gaat de maaier eerst de hele omtrek maaien, en pas daarna de oppervlakte, klopt dat?
Ik moet hem nog installeren maar als ik de filmpjes moet geloven dan klopt wat je zegt niet.
Als hij normaal gaat maaien vertrekt hij gewoon direct vanuit zijn station het gras op.

Alleen als je het programma "randen maaien" aan hebt staan volgt hij de gehele omtrek.

overigens volgt hij wel de omtrek draad om terug te komen bij zijn station, dit zou dus ook problemen op kunnen leveren. Al met al... suboptimaal op zijn mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
peerke1987 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:38:
Hallo allen,

Ik lees hier veel over de Worx Landroid , maar wat maakt deze zo uniek?

...
De landroids komen vaak voorbij omdat die in het segment 500-1500 m2 gewoon erg goed scoren op prijs/kwaliteit. En als 1 van de weinige machines vrij kort langs hoge randen kan maaien (cut-to-edge).

Echter voor grotere tuinen zie ik hier toch vooral Husqvarna machines voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
tatata schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:45:
De mijne heb ik ook via Obi ontvangen. Per ongeluk hebben ze een garage erbij geleverd. Ik dacht dat is een leuk extra cadeautje, krijg ik nu per mail de vraag of ik 80,- wil overmaken. 😁
bij mij hetzelfde. Ik heb terug gemaild dat ik een opdrachtbevestiging heb ontvangen en dat deze bindend is. Mede ook gezien het feit dat de concurrentie premium winterservice er gratis bij aanbood (normaal 129 euro).

Edit: hij is geleverd inclusief garage vandaag. Dus wel betrouwbaar adres.

[ Voor 7% gewijzigd door javaboon op 03-05-2021 17:31 ]

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
javaboon schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:30:
[...]

bij mij hetzelfde. Ik heb terug gemaild dat ik een opdrachtbevestiging heb ontvangen en dat deze bindend is. Mede ook gezien het feit dat de concurrentie premium winterservice er gratis bij aanbood (normaal 129 euro).

Edit: hij is geleverd inclusief garage vandaag. Dus wel betrouwbaar adres.
Waarom zou je zo moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
Morpheusk schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Waarom zou je zo moeilijk doen?
Wat zou jij doen dan?

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
De garage is een foutje van hun? Kan je toch door ze laten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
Dat is ook een optie.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Morpheusk schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:16:
[...]

De garage is een foutje van hun? Kan je toch door ze laten ophalen.
Ik vind het van hun toch niet echt een gepaste reactie om zomaar te vragen om 80€ over te maken. De fout ligt tenslotte bij hun.
Ze konden op zijn minst de keuze geven of je hem wil houden/betalen of gratis laten terug sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javaboon
Fire69 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Ik vind het van hun toch niet echt een gepaste reactie om zomaar te vragen om 80€ over te maken. De fout ligt tenslotte bij hun.
Ze konden op zijn minst de keuze geven of je hem wil houden/betalen of gratis laten terug sturen.
Het wordt gratis terugsturen :-)

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
iemand ervaring met de Bosch indego S+ serie?

Deze webwinkel heeft een aanbieding inclusief garage & hoes die best netjes is.

Ik heb circa 300m2 gras dat gemaaid moet worden .

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroeckovic
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik twijfel tussen de Husqvarna 305 en de Worx landroid M500 2.0

Ik heb al veel informatie ingewonnen, maar kan nergens een doorslaggevende vergelijking vinden tussen deze 2 robotmaaiers. Wellicht is dat ook nog te vroeg, aangezien de M500 2.0 pas net op de markt is.

Tot nu toe de persoonlijke voor en nadelen op een rij:

- Worx landroid M500 2.0 is een stuk goedkoper
- Worx landroid M500 2.0 heeft wél WiFi
- Worx landroid M500 2.0 is beter in ‘cutting edge’
- Worx landroid M500 2.0 heeft een regensensor

- Husqvarna 305 is een stuk duurder en heeft geen WiFi
- Husqvarna 305 wordt sterk aangeraden door een lokale handelaar, wil de perimeterdraad komen infrezen en de robotmaaier instellen
- Husqvarna wordt gezien als erg betrouwbaar

Ik ben nog niet overtuigd van de aan te schaffen robotmaaier en ben erg benieuwd wie mij de juiste richting in kan sturen! Ik heb volgens mij geen moeilijk gazon, zoals je kan zien op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oga1q3T8u0qugPXgGemyOnijvek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UlTT6ims11cCluWPEksHsVDz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Stroeckovic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:36:

Ik heb al veel informatie ingewonnen, maar kan nergens een doorslaggevende vergelijking vinden tussen deze 2 robotmaaiers. Wellicht is dat ook nog te vroeg, aangezien de M500 2.0 pas net op de markt is.

- Husqvarna 305 wordt sterk aangeraden door een lokale handelaar, wil de perimeterdraad komen infrezen en de robotmaaier instellen

Ik ben nog niet overtuigd van de aan te schaffen robotmaaier en ben erg benieuwd wie mij de juiste richting in kan sturen! Ik heb volgens mij geen moeilijk gazon, zoals je kan zien op de foto.

[Afbeelding]
tja gezien je eigen lijstje...
als je geen zin hebt in installeren -> husqvarna
anders -> worx (waarbij infrezen v/d draad niet nodig is).

waar je nog wel rekening mee kan houden is support.. wat als je robotmaaier kapot gaat... ga je dan voor snelle lokale support (waarschijnlijk), of een paar weken wachten na het opsturen van je robot (terwijl je tuin langzaam in een jungle veranderd).

Ik heb zelf overigens wel een Worx... (zelfs 2). Als er eentje echt kapot gaat leen ik wel een weekje een zitmaaier, of ik koop een reserve maaier erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Stroeckovic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:36:

[Afbeelding]
Hoeveel oppervlak is dat?

Alle opties die je noemt zitten ook al op de M500 1.0 trouwens, en die is nog een stukje goedkoper.

zoals genoemd de support van worx is wel meer gericht op de doe het zelf zaken, kortom als hij het niet doet is het opsturen en afwachten. Waarbij Husqvarna veel lokale dealers heeft die wellicht ook zelf kunnen repareren.

als ik jou tuin zo zie is de cut-to-edge niet direct relevant. gezien er veel overlap is langs de randen van het gras met naastgelegen stukken op dezelfde hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Met dit weer zal het wel juni worden voor ik mijn M500 plus in gebruik kan nemen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
tatata schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:45:
Is 't geen cadeautje (van de importeur) dan? Eerste wat ik tegenkom nu ik ook wat over Worx Landroid wil lezen is "gratis garage", waar ook @Laro 't al over heeft afgelopen zondag.

@javaboon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Gwaihir schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Is 't geen cadeautje (van de importeur) dan? Eerste wat ik tegenkom nu ik ook wat over Worx Landroid wil lezen is "gratis garage", waar ook @Laro 't al over heeft afgelopen zondag.

@javaboon
Dat is bij het "oude" model niet bij het nieuwe uit Duitsland gehaalde 2.0 model...

En dan nog moet je hem claimen bij Worx en word hij later opgestuurd, je krijg hem niet direct van de winkel waar je hem koopt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@--MP-- Oh.. dus inlezen op de NL site heeft momenteel geen zin? Waar evt. wel? Het tot-de-rand spreekt me erg aan en de prijs is ook extra fijn, maar ik heb zeer m'n twijfels bij de 2000m2 spec voor de grootste.

Heb ca. 1200m2, "complex" gazon. Begrijp dat de paar kleine scheve stukjes erin ook nog 'n ding zijn wellicht. Ik wil 't gras niet met m'n maaier delen en dus lang geen 24x7 maaien. Begrijp dat met de sproeier delen ook niet handig is, dus ik stuur 'm graag aan vanuit de home automation. Dat doe ik graag direct, dus niet via een cloud. (Die automation kan 'm dan tevens binnen houden bij / kort na regen en evt. wat minder uit laten rijden in 't niet zo groeizame deel van het seizoen.) Wil ook nog gewoon verticuteren en dus de draad ook in de bochten goed in laten vrezen.

Voorlopige keuze Husqvarna 430X + LAN kaart erin. Maar ben nog losjes aan 't oriënteren. Kan dus evt. ook nog op die Belgische vernieuwende wachten als die dat waard blijkt. (Eerst nog twee aanpassingen aan het gazon, dus 't is helaas nog niet handig nu. Nog even zelf maaien..) Zoek o.a. ook nog naar de egel-vriendelijkheid van de verschillende maaiers..

[ Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 04-05-2021 17:09 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 70 Laatste