Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 24 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroeckovic
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-11-2023
--MP-- schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:59:
[...]

Hoeveel oppervlak is dat?

Alle opties die je noemt zitten ook al op de M500 1.0 trouwens, en die is nog een stukje goedkoper.

zoals genoemd de support van worx is wel meer gericht op de doe het zelf zaken, kortom als hij het niet doet is het opsturen en afwachten. Waarbij Husqvarna veel lokale dealers heeft die wellicht ook zelf kunnen repareren.

als ik jou tuin zo zie is de cut-to-edge niet direct relevant. gezien er veel overlap is langs de randen van het gras met naastgelegen stukken op dezelfde hoogte.
Ongeveer 400m2 oppervlakte. Bedankt voor jullie advies! Ik heb op moment van schrijven nog nooit met een robotmaaier gewerkt, maar als een beetje handig bent met telefoons/computers moet het niet al te spannend zijn toch?

Het enige waar ik nog mee zit is het infrezen of leggen van het draad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Stroeckovic schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 06:33:
[...]

Ongeveer 400m2 oppervlakte. Bedankt voor jullie advies! Ik heb op moment van schrijven nog nooit met een robotmaaier gewerkt, maar als een beetje handig bent met telefoons/computers moet het niet al te spannend zijn toch?

Gewoon leggen.. na een half jaar zie je er niets meer van... na 1 jaar vind je hem zelfs niet meer terug.
Al meerdere malen flink moeten zoeken waar hij nou gebleven was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 22:19
Stroeckovic schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 06:33:
[...]

Ik had hem op het gazon gelegd, maar moest dit voorjaar toch verticuteren, dus heb ik de hele draad ingegraven. Als je voorziet dat je dat moet gaan doen, kun je meteen ingraven. Het lastige is dat als de draad niet meteen goed ligt, het veel moeilijker is om te corrigeren.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroeckovic
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-11-2023
Zartos schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Ik had hem op het gazon gelegd, maar moest dit voorjaar toch verticuteren, dus heb ik de hele draad ingegraven. Als je voorziet dat je dat moet gaan doen, kun je meteen ingraven. Het lastige is dat als de draad niet meteen goed ligt, het veel moeilijker is om te corrigeren.
Heb je dit met een speciaal apparaat gedaan of heb je met een schop de gehele omtrek losgetrokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
Ik overweeg ook de Worx Landroid Robotmaaier M500 2.0 te bestellen. Voornamelijk vanwege de cut to edge mogelijkheden. Het gras in mijn tuin ligt strak tegen de borders aan, en probeer zo min mogelijk zelf werk over te houden. Enige wat ik me nog afvraag is hoe de werkelijke m² zich moeten verhouden tot de capaciteit van de maaier. Mijn grasoppervlakte is ongeveer 100m², terwijl de maaier 500m² kan verwerken. Zou dit problematisch kunnen worden? Of heeft de maaier dan gewoon een easy job?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be1YAwKaG281otkrhM69CoyMWkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKo7oSF7tOCbDxdBi4ckY1o7.jpg?f=fotoalbum_large

De banen zijn nog zichtbaar van het leggen van de graszoden, niet het gevolg van mijn maai kunsten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 20:57

Gallus

Cheesy

koentjuh schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:33:
Ik overweeg ook de Worx Landroid Robotmaaier M500 2.0 te bestellen. Voornamelijk vanwege de cut to edge mogelijkheden. Het gras in mijn tuin ligt strak tegen de borders aan, en probeer zo min mogelijk zelf werk over te houden. Enige wat ik me nog afvraag is hoe de werkelijke m² zich moeten verhouden tot de capaciteit van de maaier. Mijn grasoppervlakte is ongeveer 100m², terwijl de maaier 500m² kan verwerken. Zou dit problematisch kunnen worden? Of heeft de maaier dan gewoon een easy job?

[Afbeelding]

De banen zijn nog zichtbaar van het leggen van de graszoden, niet het gevolg van mijn maai kunsten :+
De M500 zal alleen de randjes meepakken wanneer deze daadwerkelijk over de rand kan rijden. Bij die verhoogde borderranden gaat dat niet, dus die zal je af en toe met een trimmertje moeten doen. Die 500m² is volgens mij met name relevant voor de accu en het is nooit erg om daar wat overcapaciteit te hebben.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Gallus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:41:
[...]

De M500 zal alleen de randjes meepakken wanneer deze daadwerkelijk over de rand kan rijden. Bij die verhoogde borderranden gaat dat niet, dus die zal je af en toe met een trimmertje moeten doen. Die 500m² is volgens mij met name relevant voor de accu en het is nooit erg om daar wat overcapaciteit te hebben.
ze hadden het inderdaad beter 'cut-to-the-edge of the wheels' kunnen noemen... dat het chassis daar nog een stukje buiten steekt wordt anders makkelijk vergeten.
Werkt prima als hij kan oversteken, maar dus niet met een verhoogde rand.
Of je moet de zijkant v/d Worx eraf slijpen en hem op de mm nauwkeurig met het mes langs het steen laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:49
Voor de mensen met een Worx, hoelang is ongeveer de kabel die aan het laadstation vast zit? Ben aan het bedenken hoe ik dit het beste weg kan werken naar binnen toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLnIKG8AD7AMw3vAZQzQfXkY3qI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jFxmMFKFVD8G3nfa3hvCfjpy.png?f=user_large

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02
Gwaihir schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:07:
@--MP-- Oh.. dus inlezen op de NL site heeft momenteel geen zin? Waar evt. wel? Het tot-de-rand spreekt me erg aan en de prijs is ook extra fijn, maar ik heb zeer m'n twijfels bij de 2000m2 spec voor de grootste.

Heb ca. 1200m2, "complex" gazon. Begrijp dat de paar kleine scheve stukjes erin ook nog 'n ding zijn wellicht. Ik wil 't gras niet met m'n maaier delen en dus lang geen 24x7 maaien. Begrijp dat met de sproeier delen ook niet handig is, dus ik stuur 'm graag aan vanuit de home automation. Dat doe ik graag direct, dus niet via een cloud. (Die automation kan 'm dan tevens binnen houden bij / kort na regen en evt. wat minder uit laten rijden in 't niet zo groeizame deel van het seizoen.) Wil ook nog gewoon verticuteren en dus de draad ook in de bochten goed in laten vrezen.

Voorlopige keuze Husqvarna 430X + LAN kaart erin. Maar ben nog losjes aan 't oriënteren. Kan dus evt. ook nog op die Belgische vernieuwende wachten als die dat waard blijkt. (Eerst nog twee aanpassingen aan het gazon, dus 't is helaas nog niet handig nu. Nog even zelf maaien..) Zoek o.a. ook nog naar de egel-vriendelijkheid van de verschillende maaiers..
Volgens mij hebben alle Husqvarna X series hebben de 'Lan Kaart' al ingebouwd.
ik moet ook nog wat aanpassingen doen in het gazon zoals een sproei installatie, dus daar even op wachten voordat de maaier geinstalleerd kan worden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josbmw
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
I-King schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:14:
@Señor Sjon maar in beleving van het geluid klopt die 10 dB wel, 10 dB meer ervaar je meer als een verdubbeling dan 3dB.
Klopt. Ik ging er ook van uit dat 3 dB een verdubbeling was (stond ook eerst zo in mijn originele tekst). Voor de zekerheid toch even gegoogeld en het blijkt dat 10 dB realistischer is.

Een paar dB meer of minder bij een robotmaaier maakt dus niet zo een groot verschil, en al helemaal niet als die ergens op wat afstand op je gazon rondrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 22:19
Stroeckovic schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Heb je dit met een speciaal apparaat gedaan of heb je met een schop de gehele omtrek losgetrokken?
Het plan was om het met een graskantsteker te doen. Daarmee ging de grond echter onvoldoende open staan. Uiteindelijk moest de steekschop er wel aan te pas komen. Ik had ook een onkruidsteker die erg nuttig was, waarmee ik de draad makkelijk op diepte kon krijgen. Dat was deze. Niet te hard steken natuurlijk, maar de draad is stevig genoeg.
Uiteindelijk gewoon de grond flink aangestampt met de laarzen. Het gras is dan natuurlijk daar wel flink beschadigd, maar dat is inmiddels 3 maanden later alweer gewoon overgroeid.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:05

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Kire88 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:16:
Voor de mensen met een Worx, hoelang is ongeveer de kabel die aan het laadstation vast zit? Ben aan het bedenken hoe ik dit het beste weg kan werken naar binnen toe.

[Afbeelding]
Volgens mij was die wel aardig lang, 10 meter ofzo. https://robotdiscounter.c...gskabel-laadstation-10mtr lijkt dat ook te bevestigen.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Kire88 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:16:

[Afbeelding]
Ik ben even naar het tuinhuisje gelopen waar hij klaar ligt voor installatie, ik zou schatten op een meter of 8.
Daar komt dan nog de 1 meter "hoogspanning" voor de omvormer bij tot aan het stopcontact.

Je zou dit natuurlijk vrij makkelijk kunnen verlengen of inkorten, alles na de omvormer is sowieso laagspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
DanTm schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:47:
[...]

ze hadden het inderdaad beter 'cut-to-the-edge of the wheels' kunnen noemen... dat het chassis daar nog een stukje buiten steekt wordt anders makkelijk vergeten.
Of je moet de zijkant v/d Worx eraf slijpen en hem op de mm nauwkeurig met het mes langs het steen laten lopen :)
Er is ook nog zoiets als veiligheid, je wil dat draaiende mes niet in het zicht hebben. ;)

Meestal is het beter om graskantstenen te hebben en daar dan rekening mee te houden bij de draad.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
--MP-- schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Ik ben even naar het tuinhuisje gelopen waar hij klaar ligt voor installatie, ik zou schatten op een meter of 8.
Daar komt dan nog de 1 meter "hoogspanning" voor de omvormer bij tot aan het stopcontact.

Je zou dit natuurlijk vrij makkelijk kunnen verlengen of inkorten, alles na de omvormer is sowieso laagspanning.
@Rimco Bedankt beide. Dat is goed om te weten. Met 8 tot 10 meter kom ik makkelijk in de garage waar ik het vervolgens netjes kan aansluiten.

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Señor Sjon schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:04:
[...]

Er is ook nog zoiets als veiligheid, je wil dat draaiende mes niet in het zicht hebben. ;)

Meestal is het beter om graskantstenen te hebben en daar dan rekening mee te houden bij de draad.
Welk formaat is beetje goed voor deze 'graskantstenen'.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik zou 15-20cm breed pakken. Dan kan je de draad waarschijnlijk eronder kwijt en kan je makkelijker graskanten strak steken en verticuteren tot de rand zonder draad te raken.

In principe heeft de worx niet veel nodig, als je er al een paar cm overheen komt, dan heb je de rand al goed te pakken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ChiLLeR schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Volgens mij hebben alle Husqvarna X series hebben de 'Lan Kaart' al ingebouwd.
Het is mijn beeld dat ze een Connect Module gebruiken die een mobiele verbinding tot stand brengt, géén WiFi. Hoe dat met evt. abonnementskosten zit heb ik nog niet ontdekt.

Ik lees in elk geval over het los daarnaast toevoegen van WLAN:
https://www.loxwiki.eu/pages/viewpage.action?pageId=6979809
https://www.robonect-shop.de/shop/robonect-hx/
Vanuit garantie oogpunt, moet je hier vermoedelijk je dealer toe overhalen.

Ik heb (weldra) WiFi dekking op zeker 60% van het gazon, incl. uitstekende dekking op de beoogde plaats van het laadpunt. Via het mobiele netwerk heb ik (nog) geen rechtstreekse toegang tot de maaier kunnen ontdekken. Ik vermoed dat die er ook niet is: alleen via Husqvarna cloud API en enigszins gehackt lees ik, i.vm. max aantal requests per maand. Zo klinkt even doorpakken voor WLAN wel heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
DanTm schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:47:
Oh joy.. al die leuke marketing kreten.

Robomow adverteert voorbij het wiel te komen.. (Maar heeft geen machines voor een zinnig oppervlak, in elk geval niet in die serie.)

Heeft iemand een beeld van hoe groot de randen die overblijven zijn of zelfs van hoe groot de verschillende tussen de machines? (Met name Husqvarna 430X, vs. de grootste Landroid, vs. directe concurrenten daarvan.)

Ik heb hier verschillende grasranden. Het grootste deel is een plastic borderrand, met de border een paar centimeter lager, tegen het erin groeien van het gras. Daar kan de machine wel overheen steken, maar de wielen moeten wel op het gras blijven (anders blijft hij hangen en staat hij scheef). Ook een flink stuk is een rand stenen op ca. grashoogte. Dat geeft de meeste opties. Dan zijn er nog een paar stukjes muur / hogere rand en een klein stukje waar het gras hoger ligt dan de tegels ernaast. Ik hoop alleen bij muurtje / hoge rand nog te hoeven strimmen, en rondom bomen en speeltoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Gwaihir schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Oh joy.. al die leuke marketing kreten.

Robomow adverteert voorbij het wiel te komen.. (Maar heeft geen machines voor een zinnig oppervlak, in elk geval niet in die serie.)
ook voorbij de wielen komen is niet zo'n probleem... maar er zal altijd een rand overblijven, ter bescherming van de messen... en de mensen :)

Mijn Worx rijd met 1 wiel over de opsluitband (cm of 4-5?) en pakt dan het meeste gras v/d rand wel mee.
Alleen wil het gras ook nog wel plat op de grond liggen (over de opsluitband). Dat maai ik af en toe met de trimmer (als ik zin heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
DanTm schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:48:
ook voorbij de wielen komen is niet zo'n probleem... maar er zal altijd een rand overblijven, ter bescherming van de messen... en de mensen :)
Alleen t.o.v. een muur en ik stel me voor dat dat slechts 2 cm hoeft te zijn.

Voorbij de wielen komen betekent, voor mijn gevoel, dat de bot op 't gras kan blijven en toch de rand geheel kan maaien, tenzij daar een muur o.i.d. staat. En op het gras betekent keurig recht t.o.v. dat gras; een randje ligt al snel net wat hoger / lager en / of geeft mogelijkheden tot erachter blijven haken. (Hier komt dat in elk geval alle drie voor.)
Mijn Worx rijd met 1 wiel over de opsluitband (cm of 4-5?) en pakt dan het meeste gras v/d rand wel mee.
Ok, dank voor die input. Dan zou ik dus doorgaans die cm of 4-5 over hebben, met die maaier. (Hopelijk kan dat beter..)
Alleen wil het gras ook nog wel plat op de grond liggen (over de opsluitband). Dat maai ik af en toe met de trimmer (als ik zin heb).
Ja, bekend. Dat gebeurt bij elke maaier (robot or not). Maar dat eist m.i. lang zo vaak niet de aandacht op als 't omhoog groeiende.

Andere vraag: heeft iemand een kostenindicatie voor het plaatsen van de kabel (in de grond, ook door de bochten)? (Perimeter ca. 325 meter + wellicht twee geleidekabels naar verste gebieden.)

[ Voor 7% gewijzigd door Gwaihir op 06-05-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Gwaihir schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Het is mijn beeld dat ze een Connect Module gebruiken die een mobiele verbinding tot stand brengt, géén WiFi. Hoe dat met evt. abonnementskosten zit heb ik nog niet ontdekt.

Ik lees in elk geval over het los daarnaast toevoegen van WLAN:
https://www.loxwiki.eu/pages/viewpage.action?pageId=6979809
https://www.robonect-shop.de/shop/robonect-hx/
Vanuit garantie oogpunt, moet je hier vermoedelijk je dealer toe overhalen.

Ik heb (weldra) WiFi dekking op zeker 60% van het gazon, incl. uitstekende dekking op de beoogde plaats van het laadpunt. Via het mobiele netwerk heb ik (nog) geen rechtstreekse toegang tot de maaier kunnen ontdekken. Ik vermoed dat die er ook niet is: alleen via Husqvarna cloud API en enigszins gehackt lees ik, i.vm. max aantal requests per maand. Zo klinkt even doorpakken voor WLAN wel heel aantrekkelijk.
De X serie komt inderdaad met 3G (nieuwere zelfs 4G volgens mij) connectiviteit waarbij het abonnement is afgekocht. Toegang lijkt er te zijn dmv de Husqvarna cloud API https://developer.husqvar...mower+Connect+API#/readme

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:57:
De X serie komt inderdaad met 3G (nieuwere zelfs 4G volgens mij) connectiviteit waarbij het abonnement is afgekocht. Toegang lijkt er te zijn dmv de Husqvarna cloud API https://developer.husqvar...mower+Connect+API#/readme
Afgekocht is netjes, maar dan nog: met welke langere termijn garanties? Mijn 3G apparatuur ligt al weer te verstoffen, want Vodafone.. Is dat over 3 tot 5 jaar ook zo met 4G?

Ja, die API inderdaad. En daar mag je vermoedelijk 1 request per 5 minuten doen.

Dat maak ik op uit:
https://www.loxwiki.eu/di...sqvarna+Automower+Connect
Die Offizielle Husqvarna API hat leider die Einschränkung dass "nur" 10'000 Abfragen pro Monat gestellt werden dürfen - das würde eine Aktualisierung der Daten im 5-Minuten Takt erlauben. Da ich eine schnellere Aktualisierung angestrebt habe (derzeit Aktualisierung im Minutentakt) nutzt das PlugIn die API der Mobile-App Husqvarna Automower Connect. Da diese API von Husqvarna nicht offiziell dokumentiert wird gibt es leider keine Garantie dass Husqvarna nicht irgendwann ohne Vorwarnung Änderungen an der API vornimmt und somit Probleme bei diesem Plugin auftreten können...
Ik kan me voorstellen dat 1x per 5 minuten ruim is voor wat info inlezen, maar al snel knelt bij aansturing. Hoe dan ook denk ik bij twee beschikbare opties al snel aan degene die zulke zaken eruit snijdt (hier dus: WLAN) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50
hmmm vandaag eindelijk de Landroid (WR130E) van augustus 2020 uit de winterslaap gehaald. Helaas heeft hij er niet zo zin in. Als ik hem aanzet gebeurd het volgende:

1) eerst toont hij even een paar seconde de melding 3:20.
2) daarna komt het scherm van de pincode. Die is bij mij nog 4x 0. Maar normaal is het dan 4x op OK drukken, zodat er 4x 0 komt als pincode. Alleen hij reageert niet op die OK knop. Waardoor hij blijft staan op 1x 0 en na ongeveer 30seconden gaat de Landroid vanzelf weer uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8K_M4HwImL9t7dB87ugZoIsBUbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMib1uEY0UaANrKKkDP2Wle5.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Gedurende de winter heeft de Landroid droog in de schuur gestaan.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@GAEvakYD Alleen die OK knop? Kun je wel omhoog / omlaag met dat nummer maar dan nog niet op OK drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Gwaihir schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:15:
@GAEvakYD Alleen die OK knop? Kun je wel omhoog / omlaag met dat nummer maar dan nog niet op OK drukken?
Goed punt. Die andere toetsen doen het ook niet. Alleen de aan/uit. Ik heb het vermoeden dat hij gelocked is ofzo. Ik heb al geprobeerd om via de app wat te kunnen doen maar daar zie ik niets gek aan vergrendeling ofzo.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@GAEvakYD 't lijkt wat in tegenspraak met die default pincode van je, maar bij 'locked' kom ik tegen dat je dat wellicht aan hebt gezet in de app en dat hij dan inderdaad locked de winter uit komt. Dan moet je 'm een kwartiertje gezellig met je bij hem bekende WiFi laten babellen en dan zou hij er weer zin in hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Gwaihir schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:22:
@GAEvakYD 't lijkt wat in tegenspraak met die default pincode van je, maar bij 'locked' kom ik tegen dat je dat wellicht aan hebt gezet in de app en dat hij dan inderdaad locked de winter uit komt. Dan moet je 'm een kwartiertje gezellig met je bij hem bekende WiFi laten babellen en dan zou hij er weer zin in hebben..
Ja in de app heb ik nog eens bekeken of ik die Lock aan had staan maar dat staat uit. Sowieso is het lastig want de Landroid schakelt uit na 30 seconden geen pincode ingevoerd te hebben. Ik heb wel heel kort eventjes verbinding en dan zie ik geen lock of dingetjes aan staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUttPwOAGnJje3Nia1t-DZLRQvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpnbTQ3kV5Wmz7NnbaUVXx1Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEGiuNUP85DPdYcn8KDgLaNSWBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLUNxrsFHkR8qujm7XxVxm9N.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: toch ook de firmware maar eens ge-update naar versie Version 3.23.1 van 20 april 2021. Dat ging prima, maar na de herstart nog steeds hetzelfde probleem dat alleen de aan/uit knop werkt. Of dat toetsenbord is stuk, of ze moeten nog wat investeren in hun UX proces. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door GAEvakYD op 08-05-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@GAEvakYD En dat Landroid buiten draad, wat hij kennelijk fout vindt? (Lijkt me ook een beveiliging?) Is hij dat ook echt en zo ja, wat als je dat 'ns verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Gwaihir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:18:
@GAEvakYD En dat Landroid buiten draad, wat hij kennelijk fout vindt? (Lijkt me ook een beveiliging?) Is hij dat ook echt en zo ja, wat als je dat 'ns verandert?
Even dubbelcheck gedaan. Grensdraad was volgens mij goed, ook omdat lampje groen brand op het station. Toch even een testlus gemaakt van 2 a 3 meter, aangesloten en de robot midden in de lus gezet. Helaas blijft de Landroid via de app zeggen dat de draad ontbreekt en werken de toetsen bovenop niet.

Ik ga maar weer eens een support ticket aanmaken bij Worx. Als reminder, mijn vorige landroid is ook overleden met vage klachten na een jaar. Vorig jaar netjes een nieuwe unit van Worx gekregen, maar nu weer dit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@GAEvakYD Let op dat er een belangrijk verschil is tussen robot buiten draad en draad ontbreekt. Bij robot buiten draad ontvangt hij wel het signaal, maar kan hij detecteren dat hij er buiten zit (of de draad is verkeerd om aangesloten). Bij draad ontbreekt is het daadwerkelijk een breuk of geen signaal wat hij detecteert.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Rimco schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:14:
@GAEvakYD Let op dat er een belangrijk verschil is tussen robot buiten draad en draad ontbreekt. Bij robot buiten draad ontvangt hij wel het signaal, maar kan hij detecteren dat hij er buiten zit (of de draad is verkeerd om aangesloten). Bij draad ontbreekt is het daadwerkelijk een breuk of geen signaal wat hij detecteert.
Hmmm true. Des te vreemder is het dan dat hij die melding "buiten draad" nog steeds aangeeft sinds ik de testlus heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:45
GAEvakYD schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Hmmm true. Des te vreemder is het dan dat hij die melding "buiten draad" nog steeds aangeeft sinds ik de testlus heb aangesloten.
Heb je al eens geprobeerd de draden om te wisselen bij je basisstation.

Ik heb ook ooit zo'n geintje gehad met mijn Robomow, het omwisselen van de draden bij het basisstation was de oplossing.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Weet iemand of er andere merken robotmaaiers zijn dan Worx die dicht tegen de kant maaien, het cut-to-edge principe van Worx? In mijn situatie is dat wel handig om te hebben. Worx heeft bij mij aangegeven dat ze niet zeker weten of draad onder de terrastegels gaat werken met hun maaiers en dat is bij mij wel nodig om van de ene zone naar twee andere zones te komen.
Ik heb zelf ook al gezocht. Het liefst heb ik een Bosch Indego maar ik sta ook open voor andere merken. Echter alle merken lijken de messen precies in het midden te hebben van de robotmaaier, en laten daarmee dus een ruime rand achter langs (in mijn geval) een trampoline en plantenbak met hoge randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
xyl schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:14:
Weet iemand of er andere merken robotmaaiers zijn dan Worx die dicht tegen de kant maaien, het cut-to-edge principe van Worx? In mijn situatie is dat wel handig om te hebben. Worx heeft bij mij aangegeven dat ze niet zeker weten of draad onder de terrastegels gaat werken met hun maaiers en dat is bij mij wel nodig om van de ene zone naar twee andere zones te komen.
Ik heb zelf ook al gezocht. Het liefst heb ik een Bosch Indego maar ik sta ook open voor andere merken. Echter alle merken lijken de messen precies in het midden te hebben van de robotmaaier, en laten daarmee dus een ruime rand achter langs (in mijn geval) een trampoline en plantenbak met hoge randen.
Mijn ene Worx heeft een tijdje over een klinker oprit gereden (7-8 cm diep?).
En mijn andere Worx rijd regelmatig over een paadje met terrastegels (5cm?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
xyl schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:14:
Ik heb een Robomow met 2 messen (RS serie), en die maait ook t/m de rand, of de kleinere robots (met 1 mes) dat ook doen weet ik zo niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyl

xyl

DanTm schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Mijn ene Worx heeft een tijdje over een klinker oprit gereden (7-8 cm diep?).
En mijn andere Worx rijd regelmatig over een paadje met terrastegels (5cm?).
Dat klinkt goed! Raar dat Worx dat niet weet. Hoe ver heb je de draden uit elkaar liggen?
Grolsch schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb een Robomow met 2 messen (RS serie), en die maait ook t/m de rand, of de kleinere robots (met 1 mes) dat ook doen weet ik zo niet.
Ok, bedankt. Gelijk even gekeken, maar voor mijn gazon (bij elkaar minder dan 300m2) is die RS serie wel een beetje overkill. Als ik kijk naar de kleinere series, dan lijken ze de messen in het midden te hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb hier de draden van de landroid ook onder een aantal tegels door lopen, zijn basisstation staat namelijk op de tegels onder de luifel van het tuinhuisje. tot nu toe geen problemen. maar wel beperkte ervaring, ivm nieuw gras nog maar 1x laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Volgens mij heb ik indertijd een specificatie gezien dat het tot 50cm diepte mogelijk is, maar tot een cm of 20 gaat sowieso prima werken (want dat hebben wij hier ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Hier loopt de robot ook 10-tallen-meters over verhard straatwerk heen naar een andere zone, zal zo'n 15CM diep liggen verwacht ik, en dat gaat probleemlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Grolsch schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Heb je al eens geprobeerd de draden om te wisselen bij je basisstation.

Ik heb ook ooit zo'n geintje gehad met mijn Robomow, het omwisselen van de draden bij het basisstation was de oplossing.
Yes gedaan. Maar het probleem begon daarvoor eigenlijk al. Dat de toetsen boven op Landroid niet reageren bij het invoeren van de pincode. Na 30 seconden gaat de Landroid weer uit. We trieerden op de melding in de app dat de Landroid zegt dat hij buiten de grensdraad staat.

Ik heb gisteren een ticket aangemaakt bij Worx support maar geen antwoord nog. Dit gaat denk ik zo'n case worden met simpele vragen/voorstellen telkens een paar dagen wachten op een nieuwe reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
xyl schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Dat klinkt goed! Raar dat Worx dat niet weet. Hoe ver heb je de draden uit elkaar liggen?

[...]

Ok, bedankt. Gelijk even gekeken, maar voor mijn gazon (bij elkaar minder dan 300m2) is die RS serie wel een beetje overkill. Als ik kijk naar de kleinere series, dan lijken ze de messen in het midden te hebben helaas.
Worx adviseert 15cm
https://support.worx-euro...stel-ik-een-multi-zone-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
GAEvakYD schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:27:
Ik heb gisteren een ticket aangemaakt bij Worx support maar geen antwoord nog. Dit gaat denk ik zo'n case worden met simpele vragen/voorstellen telkens een paar dagen wachten op een nieuwe reactie.
Oh.. da's dan ook wel iets om apparaat / dealer op uit te zoeken. Degene die nu de maaier onderhoudt doet ook grote landbouwmachines, dus hij snapt wat 'storing' tijdens het maaiseizoen betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:19

de Peer

under peer review

Wie stuurt er hier zijn Landroid aan via MQTT? Ik ben nog even aan het kijken op welke manier ik dat ga doen.
Als alternatief gebruik ik gewoon autoremote/autoinput op mijn domotica-tablet om via de app commando's te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Ja dat las ik ook. Ik hoop eigenlijk dat 60cm ook kan werken, dan hoef ik de tegels er niet uit te halen en kan ik de draden in de naden tussen de tegels leggen. Maar dat moet ik dan maar gewoon proberen, kijken wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
xyl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Ja dat las ik ook. Ik hoop eigenlijk dat 60cm ook kan werken, dan hoef ik de tegels er niet uit te halen en kan ik de draden in de naden tussen de tegels leggen. Maar dat moet ik dan maar gewoon proberen, kijken wat werkt.
60 cm kan wel.. maar is niet ideaal.. dan kan hij er tussenrijden en gaat hij van de ene naar de andere kant bouncen. Als het niet te lang is moet dat niet zo'n probleem zijn (ik had zelf eerst ook een meter er tussen).
Maar 15cm werkt veel beter, dan rijd hij er niet spontaan tussen, en als hij er tussen komt gaat hij niet heen en weer bouncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Iemand enig idee hoe ik snel kan zien waar de grensdraad kapot is gegaan?
Had het gevonden dacht ik en het stuk gerepareerd maar krijg nog steeds de foutmelding.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:15:
Iemand enig idee hoe ik snel kan zien waar de grensdraad kapot is gegaan?
Had het gevonden dacht ik en het stuk gerepareerd maar krijg nog steeds de foutmelding.
Met zoiets kan het snel.
https://allesvoordetuin.n...dtester-voor-de-consument

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Of met een AM radio op batterijen:

YouTube: Automower Find a cable break with AM radio

Ik vermoed dat dat ding voor 60 euro weinig anders doet.

Sorry, ik kon zo snel geen online video vinden met een mooiere vrouw :+ 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Grolsch op 11-05-2021 13:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

de Peer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 01:36:
Wie stuurt er hier zijn Landroid aan via MQTT? Ik ben nog even aan het kijken op welke manier ik dat ga doen.
Als alternatief gebruik ik gewoon autoremote/autoinput op mijn domotica-tablet om via de app commando's te sturen.
:w :Y Ik heb op basis van meerdere online snippets een zo simpel mogelijke Python implementatie kunnen maken. Daar bovenop heb ik een simpele HTTP interface gezet (dat kwam even handig uit). Mocht je willen kan ik die wel delen.

Voordeel is ook dat deze implementatie netjes naar events luistert en niet gaat pollen (wat Worx niet aardig vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Rimco schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:34:
[...]

:w :Y Ik heb op basis van meerdere online snippets een zo simpel mogelijke Python implementatie kunnen maken. Daar bovenop heb ik een simpele HTTP interface gezet (dat kwam even handig uit). Mocht je willen kan ik die wel delen.

Voordeel is ook dat deze implementatie netjes naar events luistert en niet gaat pollen (wat Worx niet aardig vindt).
Gaaf, ik kwam ook al tot de conclusie dat er niets kant en klaars beschikbaar is en ik ben net niet handig genoeg om dat zelf te doen.

Laat ik nu net vandaag de alternatieve methode (via Autoremote en Autoinput) geïmplementeerd hebben. Dat werkt ook goed.

Erg leuk om via Domoticz de maaier aan te kunnen sturen op basis van Buienradar, tijd voor zonsondergang en of mijn sproeisysteem wel/niet aan staat.

Dus ik denk dat ik deze methode blijf gebruiken. Maar wie weet kun je jouw methode hier delen? Daar hebben anderen vast wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zweetkonijn
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-09 21:07

Zweetkonijn

Domotica Enthousiast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRagFpTW5e3I5GDkrI18ub9VrZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dVnL8A1JAIYhtxWeoNuyLR3t.png?f=fotoalbum_large

Ik ben opzoek naar een robotmaaier voor mijn (kleine) achtertuin van ca 30m².
Echter heb ik de vraag of het mogelijk is om de maaier een klein stukje over het terras te laten rijden.
Het zou perfect zijn mocht ik 'm kunnen installeren naast het tuinhuis. Daar staat hij overdekt en beschermd.
Hij moet dan ongeveer 5 meter over de stenen rijden om aan het gras te geraken. Is dat mogelijk met een standaard model maaier?

De draad installeren onder de stenen is geen optie omdat het terrastegels zijn van 80x80cm.

(Op de schets is de rode cirkel de robotmaaier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

de Peer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Gaaf, ik kwam ook al tot de conclusie dat er niets kant en klaars beschikbaar is en ik ben net niet handig genoeg om dat zelf te doen.

Laat ik nu net vandaag de alternatieve methode (via Autoremote en Autoinput) geïmplementeerd hebben. Dat werkt ook goed.

Erg leuk om via Domoticz de maaier aan te kunnen sturen op basis van Buienradar, tijd voor zonsondergang en of mijn sproeisysteem wel/niet aan staat.

Dus ik denk dat ik deze methode blijf gebruiken. Maar wie weet kun je jouw methode hier delen? Daar hebben anderen vast wat aan.
Ik heb hem even online gegooid: https://wtools.io/paste-code/b4ZB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Super, dank je wel! Ik ga er alsnog naar kijken. Wie weet prefereer ik jouw methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

franssie

Save the albatross

Na ruim een jaar (wat redelijk goed werkte) ga ik weer terug naar een moter maaier. Helaas, of trots, op een levendige tuin heb ik teveel mollen en de robotmaaier kan niet met de opgewoelde klei/veen grond omgaan en deze loopt dus steeds vast.
Op een vlakke tuin deed de worx het prima (zelfs nieuwe messen besteld) maar deze lente is het drama.
Als er een serieuze versie met rupsbanden op de markt komt ... dan wellicht weer eens proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
franssie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:51:
Na ruim een jaar (wat redelijk goed werkte) ga ik weer terug naar een moter maaier. Helaas, of trots, op een levendige tuin heb ik teveel mollen en de robotmaaier kan niet met de opgewoelde klei/veen grond omgaan en deze loopt dus steeds vast.
Op een vlakke tuin deed de worx het prima (zelfs nieuwe messen besteld) maar deze lente is het drama.
Als er een serieuze versie met rupsbanden op de markt komt ... dan wellicht weer eens proberen.
Met andere wielen werkt het misschien al beter?
https://www.amazon.de/-/e...roid-wheels/dp/B084SC6L6N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:51:
Vierwielaandrijving? ;) https://www.husqvarna.com...mower-435x-awd/967853312/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Zweetkonijn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:47:
[Afbeelding]

Echter heb ik de vraag of het mogelijk is om de maaier een klein stukje over het terras te laten rijden.
Het zou perfect zijn mocht ik 'm kunnen installeren naast het tuinhuis. Daar staat hij overdekt en beschermd.
Hij moet dan ongeveer 5 meter over de stenen rijden om aan het gras te geraken. Is dat mogelijk met een standaard model maaier?

De draad installeren onder de stenen is geen optie omdat het terrastegels zijn van 80x80cm.

Wat wil je dan met de draad doen? Onder de tegels door (als dat niet te diep blijkt) lijkt mij makkelijker dan de draad tussen strak gelegde tegels wurmen. (Tegeltje optillen, draad eronder, en weer op de plek laten vallen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zal ze eens proberen (net besteld) maar een echte maaier is soms ook wel handig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zweetkonijn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:47:
[Afbeelding]

Zoiets ?
https://www.hendriks-tuin...20is%20dus%20niet%20nodig.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Manueel opladen..

Best interessant die robots die zelf gras herkennen en dus erop blijven en ze zijn er ook nog wel iets slimmer, dacht ik. Maar hoe vertel je zo'n bot dat hij 5 meter het gras af moet rijden via een specifieke route om daar z'n lader te treffen?

@Zweetkonijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk ook manueel starten.

Iets anders zal vrij lastig worden, de meeste maaiers werken met een perimeterdraad en vaak ook een geleide draad.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Die wielen worden er toch standaard bijgeleverd?
Ik heb van die getandte wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:19
Hier na een goeie 3 of 4 jaar toch maar weer naar een zitmaaier over geschakeld.
Ik had een Worx, werkte eerst naar behoren (na wat issues) maar we hebben ons stukje gazon beetje vergroot, en hij zou dit nog moeten kunnen volgens de letter.
Maar.. toch meer vastlopers, het is te zeggen, daar staat hij dan, stil, niets te doen. En uiteindelijk had ik meer zorgen door telkens te gaan kijken etc..

Nu dus een frontmaaier mulch van Stiga gekocht, echt een dealtje kunnen maken 2e hands.. Ik kijk er eigenlijk terug naar uit om wat rond te rijden hiermee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OCJK97ttj3PXRAdQbCOHNkR1pE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wm4O4dnvaRUBmXMeGdoiAg8A.jpg?f=fotoalbum_large

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hebbie een mooi lappie grond dan? :D
YouTube: Van Kooten & De Bie - De Motormaaier

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ja totaal is 20are.. maar ik denk met gazon iets van een 17 are, de rest is voor de kippen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 10:40
Phusebox schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:38:
Ik werd zojuist gebeld nog door Worx:

Tip voor de mensen die hem in Duitsland gekocht hebben:
- maak een account aan na ontvangst
- registreer je Landroid met serienummer voor 2+1 jaar garantie
- neem contact op middels het contactformulier op de website en vraag om de 5 jaar garantie actie ivm de onbeschikbaarheid van voorraad in Nederland en België

Ze konden geen garanties ( :+ )geven dat het werkte maar ze wilden het wel als tip meegeven.
Heb dit geprobeerd, maar nog 0 resultaat. Is er ergens een bron voor die 5 jaar garantie actie ?

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:49:
Ja totaal is 20are.. maar ik denk met gazon iets van een 17 are, de rest is voor de kippen :D
Hopelijk een beetje simpel van vorm dan, anders wordt je op 1700m2 behoorlijk gek met zo'n log bakbeest. Je rijdt ook echt wel kapot met zo'n zwaar ding. En gek wordt je ook wel van z'n onderhoudskosten.

Ik kijk ernaar uit om er niet meer op te hoeven klimmen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Is vrij rechttoe, rechtaan..
Kameraad is technieker van zo een dingen, dus.. komt goed!
Genoeg zever gezien van die robots..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
javaboon schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Heb dit geprobeerd, maar nog 0 resultaat. Is er ergens een bron voor die 5 jaar garantie actie ?
Nee maar goed dat hebben ze mij telefonisch verteld vanuit Worx in Duitsland, de verantwoordelijke voor de Benelux gesproken.

Die van mij staat ook nog steeds in de doos. Gezien het meest crappy voorjaar ooit is de tuin nog lang niet klaar. Had deze week eigenlijk wel af moeten zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
franssie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Ik zal ze eens proberen (net besteld) maar een echte maaier is soms ook wel handig.
Wat ik op Reddit ook regelmatig zie passeren is dat ze gewicht tussen de achterwielen plaatsen om zo meer grip te krijgen. Proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Fire69 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:53:
[...]

Wat ik op Reddit ook regelmatig zie passeren is dat ze gewicht tussen de achterwielen plaatsen om zo meer grip te krijgen. Proberen waard :)
ook wel een leuke tip. Probleem is dat de grond hier door de mollen steeds meer klei (rivier oever) omhoog krijgt waardoor de wielen snel vollopen en dus glad worden. Met die grotere schoepen zal dat ook wel gebeuren maar minder snel hoop ik.
in het ergste geval ga ik op zoek naar een RC model forum om er rupsbanden onder te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
RX20U + Robohome € 399,95 op iBOOD vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
Uiteindelijk gisteren contact gehad met Worx supportdesk. Hun zagen ook de melding dat de Robot buiten de draad stond. Nogmaals telefonisch een testlus gemaakt van een paar meter en daar de robot in gezet. Zelfde probleem.

Toen kreeg ik een unlock json bestand gemaild. Die moest de robot unlocken en het probleem met sensoren oplossen. Helaas hielp dit ook niet.

Enige oplossing nu is de robot weer opsturen naar België. Bah wat een K*t zooi. Vorig jaar ben ik van eind april tot augustus mijn robot kwijt geweest en uiteindelijk een nieuwe gekregen. Nu moet ik hem weer opsturen en zie ik de bui wel weer hangen. Weken/maanden lang met de hand maaien. bah bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mijn draad is net helemaal kapot gegaan dus ik moet hem opnieuw aanleggen. Heeft iemand hem hier wel eens met slagvastebuis en een normale schakeldraad van 1,5mm2 aangelegd?

Zo ja werkte dat en hoe heb je de ondergrondse verbindingen waterdicht gekregen?

Het is een workx WR106SI.1.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 13-05-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:12:
Heeft iemand hem hier wel eens met slagvastebuis en een normale schakeldraad van 1,5mm2 aangelegd?
Tyleen lijkt mij een logischer keuze; buis gemaakt voor in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Gwaihir schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:21:
[...]

Tyleen lijkt mij een logischer keuze; buis gemaakt voor in de tuin.
Is lastiger draad doorheen te krijgen.

Heb net geprobeerd om het door 16mm vloerverwarmingslang heen te duwen maar dat ging niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
icecreamfarmer schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Heb net geprobeerd om het door 16mm vloerverwarmingslang heen te duwen maar dat ging niet echt goed.
Dit is ook nog een optie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0W9-QYzaXCN6NrxW0a70GZAfcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yNQFy2AwadwRpoMkyeDmPheV.png?f=fotoalbum_large
Goedkoper dan tyleen. Rol van 50 meter voor 37 euro. Hij is wel een stuk breder en lastiger in te graven. :X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Dat herken ik niet. Dus voor de zekerheid een linkje naar wat ik bedoel.

Dit is in principe voor beregening. Glad van binnen, zelfde prijsklasse als optie hierboven, tal van koppelstukken (waar je ook naar vroeg).

M.i. gaat draad er juist super doorheen omdat er nimmer een al te plotselinge bocht in komt. Juist om die reden hier ook in gebruik voor een stuk draad door de tuin (na eerder enorm te hebben zitten klooien om door PVC met 45 graden bochten te komen met de trekveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Gwaihir schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Dat herken ik niet. Dus voor de zekerheid een linkje naar wat ik bedoel.

Dit is in principe voor beregening. Glad van binnen, zelfde prijsklasse als optie hierboven, tal van koppelstukken (waar je ook naar vroeg).

M.i. gaat draad er juist super doorheen omdat er nimmer een al te plotselinge bocht in komt. Juist om die reden hier ook in gebruik voor een stuk draad door de tuin (na eerder enorm te hebben zitten klooien om door PVC met 45 graden bochten te komen met de trekveer).
Dank je, heb je een foto van de aanleg? Wat voor draad heb je gebruikt?
Hier duw je dus gewoon een trekveer doorheen?
Bestaat jouw draad uit 1 stuk of hoe heb ze gekoppeld?

Zal zo een prijs vergelijk maken.

Edit prijsvergelijk:
Alles in slagvaste buis uitgevoerd met 1,5mm2 VD draad: €45,-.
Alles in ongekeurde tyleen met 1,5mm2 VD draad: €71,-
Alles in voorbekabelde flexslang met 1,5mm2 VD draad: €51,-

Laatste is het makkelijkste, eerste is het stevigste.

[ Voor 11% gewijzigd door icecreamfarmer op 14-05-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:14
perre schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:37:
Hey iedereen. Al met veel interesse de verschillende posts gelezen in dit topic. Gezien Worx Landroid en Husqvarna Automower het meest naar voren geschoven wordt in de meest recente posts zou ik willen kiezen tussen die twee.

Maar wat ik me afvraag is of de Landroid (die in tegenstelling tot de Automower geen begeleidingsdraad heeft) wel efficient zou kunnen omgaan met de vorm van de tuin (die ver van een perfect vierkant is)

Wat denken jullie? (de garage zou op de oranje stip rechtsboven komen)
[Afbeelding]
Waarmee is deze tekening gemaakt en berekend hij dan automatisch het oppervlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
de Peer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:01:
[...]
Eh, heb je daar iets meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:17:
Dank je, heb je een foto van de aanleg? Wat voor draad heb je gebruikt?
Hier duw je dus gewoon een trekveer doorheen?
Bestaat jouw draad uit 1 stuk of hoe heb ze gekoppeld?
Dit was niet voor een robotmaaier, daarop ben ik me nog aan het oriënteren. Het gazon moet ook op twee plekken nog aangepast worden, dus 't is nog niet klaar voor de draad. Wel nieuwsgierig waarom jij deze extra afscherming zoekt.

De PVC mantelbuis was voor de gelijkstroomdraden voor onze PV, een meter of tien. De tyleen zit een CAT5E buitenkabel doorheen, een meter of vijf à zes. Die heb ik er gewoon doorheen geduwd. Ging makkelijk zat, dus geen trekveer gepakt.
Alles in slagvaste buis uitgevoerd met 1,5mm2 VD draad: €45,-.
Alles in ongekeurde tyleen met 1,5mm2 VD draad: €71,-
Alles in voorbekabelde flexslang met 1,5mm2 VD draad: €51,-

Laatste is het makkelijkste, eerste is het stevigste.
Zo te zien doet tyleen niet meer mee, of zit je nog met 't koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

edwin2021 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Eh, heb je daar iets meer info over?
Ik gebruik de Landroid weekplanner om de maaier aan/uit te zetten.
Via autoinput kun je handmatige bediening van de app simuleren en opslaan als een soort macro.
Dus als ik wil dat er gemaaid wordt, of stoppen met maaien dan worden automatisch deze stappen doorlopen:

0.simuleer 'Home' toets of 'screen on' zodat de Tablet reageert op de commando's hierna.
1. App openen
2. ga naar 'mijn gazon'
3. ga naar 'schema'
4. zet schema op 0% (uit) of op 100% ( aan).
5. Kies opslaan.

Vervolgens gebruik ik autoremote om bovenstaande actie uit te laten voeren vanuit mijn domotica.

Je moet even doorhebben hoe autoinput werkt, maar dan is het ook heel handig en je kunt dan eigenlijk álles doen wat je handmatig ook kan doen, en dus zonder rooten. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook om tablet opnieuw op te starten 1 x per dag en om de 'security cam' app te starten als er iemand voor de deur staat.

[ Voor 17% gewijzigd door de Peer op 14-05-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Gwaihir schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Dit was niet voor een robotmaaier, daarop ben ik me nog aan het oriënteren. Het gazon moet ook op twee plekken nog aangepast worden, dus 't is nog niet klaar voor de draad. Wel nieuwsgierig waarom jij deze extra afscherming zoekt.

De PVC mantelbuis was voor de gelijkstroomdraden voor onze PV, een meter of tien. De tyleen zit een CAT5E buitenkabel doorheen, een meter of vijf à zes. Die heb ik er gewoon doorheen geduwd. Ging makkelijk zat, dus geen trekveer gepakt.

[...]
Zo te zien doet tyleen niet meer mee, of zit je nog met 't koppelen?
Omdat ik nu al 3 jaar op een rij de draad opnieuw kan gaan aanleggen elke keer weet hij er doorheen te maaien of het gaat fout met verticuteren en onkruidwieden.

Ik ben er nog niet uit het kan ook een combi worden.

Qua verbinden graaf ik gewoon een paar centraaldozen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
Zijn er hier mensen die de (nieuwere) worx landroid modellen geintegreerd hebben met home assistant?

Ik lees er vrij weinig over en de integratie mogelijkheden lijken redelijk beperkt als ik zie wat ik er van kan vinden. Maar misschien zie ik iets over het hoofd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:33

Metselkoord met bv propje papier of de welbekende schuimrubber oordopjes eraan geknoopt, aan andere zijde de stofzuigerslang aan het buiseinde tapen en deze aanzetten. metselkoord vieren/afrollen, werkt als een malle en is veel sneller dan trekveer die meestal niet door de lastige bochten wilt.
Dit werkt tot ca 50 mm buis uitstekend, grotere diameters wil de luchtsnelheid wel eens te laag zijn over grotere afstanden met een gewone stofzuiger.
Pas trouwens wel op dat er geen water of veel condens in de leiding zit!!
Eventueel metselkoord eerst terugtrekken met trekkoord eraan voor de dikkere kabel erin getrokken wordt.
Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Kire88 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:47:
Zijn er hier mensen die de (nieuwere) worx landroid modellen geintegreerd hebben met home assistant?

Ik lees er vrij weinig over en de integratie mogelijkheden lijken redelijk beperkt als ik zie wat ik er van kan vinden. Maar misschien zie ik iets over het hoofd :)
Kijk eens naar deze, hier kun je alles mee
https://github.com/Barma-lej/halandroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
Die had ik al wel gezien ja. Maar omdat ik er hier verder niks over las maakte ik me wat zorgen over de actualiteit/toepasbaarheid. Als dit werkt is dat super want precies wat ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb deze werkend, staat duidelijke handleiding bij.
Werk bij mij iig perfect, al doe ik er niks mee.

Volgens mij word hij wel onderhouden, ik zag er laatst een update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Ik gebruik hem ook, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
Ok super, bedankt! @hendrik12345678 @DanTm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
Heeft iemand de M500 2.0 al voor een knappe prijs in NL gezien? Ik zie alleen het oude model in de aanbieding, tenminste als je kijkt naar leverancier die ook VVV bonnen accepteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik heb de Husqvarna 405X in bestelling, even afwachten tot men de beregening installatie heeft ingegraven en dan kan de maaier geïnstalleerd worden. Ik ben erg benieuwd en kan niet wachten tot de robot aan het werk kan. Met 2 kids is het toch wel fijn dat ik niet meer hoeft te maaien en sproei installatie zorgt voor rust tijdens de vakantie als het heet is in NL. Vorig jaar bijna mijn hele heg aan gort doordat m'n Kärcher sproeicomputer stopte met werken. Als de husqvarna draait zal ik hier mijn ervaring laten weten.

Waarom voor de Husqvarna gekozen? Ik wil graag een dealer waar ik heen kan als er iets mee is, hij moest stil zijn en te bedienen/volgen via app. Had ook nog een Stihl op het ook maar puur op merk gevoel gekozen voor de Husqvarna.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo_Fx
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09 08:43
#Durftevragen

Welke robotmaaier kan je het beste in een "inhammetje" in je tuin wegmoffelen? Elk model dat ik vind heeft na het laadstation tientallen cm tot een meter nodig. Ik zou graag mij laadstation tussen de planten verbergen. Kan dit? Of moet je echt de installatiemanual volgen tot de letter?

Heeft iemand hier ook ervaringen met de Bosch Indego + serie ? Wegens mijn OCD overweeg ik deze te kopen daar ie mooi in banen maait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 14:57
Ik heb nog massieve draad liggen, zou ik die als perimeter draad kunnen gebuiken? De originele is te kort en is flexibel. Lijkt mij hooguit iets lastiger aan te leggen, maar misschien juist duurzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennQuirynen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 23:16
Hallo,

iemand een plaats waar je van worx landroid de oude firmware versies kan downloaden?
Ik zou mijn versie willen downgraden.

Al bedankt,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Revo_Fx schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:05:
#Durftevragen

Welke robotmaaier kan je het beste in een "inhammetje" in je tuin wegmoffelen? Elk model dat ik vind heeft na het laadstation tientallen cm tot een meter nodig. Ik zou graag mij laadstation tussen de planten verbergen. Kan dit? Of moet je echt de installatiemanual volgen tot de letter?

Heeft iemand hier ook ervaringen met de Bosch Indego + serie ? Wegens mijn OCD overweeg ik deze te kopen daar ie mooi in banen maait
Ik heb een Gardena Sileno Smart en heb het zoals onderstaand. Hij parkeert achteruit in. Je moet de begrenzingskabels links en rechts als een soort trechter uit laten komen bij het laadstation en de begeleidingskabel in het midden. Op https://www.roboter-forum.com/index.php?board/94-gardena/ is er meer over te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ah4En5-SWPh1SmHxYb338lk1jwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hl3QnRLmsAMfN31l8F5Ri5V7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:49
GlennQuirynen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:36:
Hallo,

iemand een plaats waar je van worx landroid de oude firmware versies kan downloaden?
Ik zou mijn versie willen downgraden.

Al bedankt,
https://www.roboter-forum...irmware-ab-2019/#versions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Laatst online: 10-09 19:22
Ik merk langzaam aan dat de accu wat slechter wordt van mijn Worx WR105. Nu was ik op zoek naar een nieuwe accu, maar die zijn:
1) heel duur: €100 - €150
2) Nog steeds 'slechts' 2Ah

Op roboter forum lees ik dat mensen de oude cellen 18650's hebben vervangen voor nieuwe met een hogere capaciteit. https://www.roboter-forum...-battery-pack-disassembly.

Met 3,9Ah is het een flinke upgrade in maaitijd dus minder 'spoorvorming' langs de randjes.

Iemand van jullie hier al praktijk ervaring mee? Met Worx, maar andere merken kan vast ook wel.
Zijn er nog belemmeringen voor zover jullie zouden kunnen bedenken of gewoon op zoek gaan naar (originele non china) hoge capaciteit non protected 18650's?
Tips voor merken en betrouwbare sites voor 18650's zijn welkom! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door ThunderStorm op 20-05-2021 10:22 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 79 Laatste