[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 51 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 40 Laatste
Acties:
  • 109.907 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

Bean77 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:32:
[...]
Gisteren mijn eerste potje in de T8 Japanse heavy gespeeld. Niet verassend, weer een bakbeest. Er reed een borsig langs mij heen en het leek wel een loltractor zo klein. Ook weer een flink bouncy tank overigens.
Alleen de topgun nog niet, maar die howitzer en dat vind ik echt drama guns, maar goed even doorbijten nog.
Dat hij zo groot is heeft overigens wel een voordeel. Mijn gun kan vaak net over wat lagere huisjes/schuurtjes heen schieten die ik dus handig als cover kan gebruiken. Ook blokkeren van je schot heb je minder last van. Meestal schiet je toch over je friendly tank heen :+
Ander voordeel daarbij is in combinatie met de gundepression dat je in close combat goed gearmourde tanks toch frontaal kunt pennen omdat je de sloping van die tank omzeilt door die gun depression. Je schiet dus meer van boven af zeg maar... :9~

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 11:27
Bean77 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:21:
[...]

Sorry, maar dit vind ik onzin. Sixth sense is in ALLE situaties en ELKE tank/arty een must om te hebben! Het is een eerste levensbehoefte (letterlijk soms haha).
niet mee eens - 6th sense op een trage TD met veel armor is vrijwel nutteloos, dan heb ik liever repairs en BIA dan 6th en cammo. Overigens zie ik 6th sense op de grote heavies ook niet als een prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

grand admiral Mause schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:33:
[...]

niet mee eens - 6th sense op een trage TD met veel armor is vrijwel nutteloos, dan heb ik liever repairs en BIA dan 6th en cammo. Overigens zie ik 6th sense op de grote heavies ook niet als een prio.
Ehh what? Ik wil in mijn AT7/15/Torty toch echt wel graag weten als ik gespot ben, met trage traverse is het JUIST belangrijk om te weten als je zichtbaar bent, zodat je direct kunt bijdraaien/terugtrekken/etc.

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
[...]

Als je het voordeel niet ziet op trage heavies en TD's mis je toch de essentie van het spel. Sixth sense kan je zo vaak redden. Soms wordt je gewoon gespot zonder dat je het zelf kan bevatten door die ene scout die ineens op een andere positie staat. Of gewoon door een bosje wat normaal niet is. En als je dan heel de tijd up bent zonder dat je het door hebt, kan je wachten op de arty hits ed.

Daarnaast geeft sixth sense ook weg dat iemand in de buurt is, zodat je weet dat er vijanden kunnen zijn. En op basis van jou positie kan je dan nagaan waar die scout bijvoorbeeld kan staan.

Misschien is dit voor de average player al te veel doordacht, ik weet het niet. Maar ik zou toch aanraden sixth sense te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De eerste heavy waar ik 6th Sense op had was de Tiger. Sindsdien heb ik het op bijna al mijn tanks als prio 1 perk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 11:27
ik pak hem op heavies pas als 3e skill. toegegeven ik ben een agressieve speler met alles wat een beetje armor heeft dus ik ga er per definitie van uit dat ik gezien ben - altijd.

Op meds en glass cannons zit het bij mij uiteraard wel als 1e skill.

to each his own dit werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
[...]
jantje 2 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:38:
[...]

Als je het voordeel niet ziet op trage heavies en TD's mis je toch de essentie van het spel. Sixth sense kan je zo vaak redden. Soms wordt je gewoon gespot zonder dat je het zelf kan bevatten door die ene scout die ineens op een andere positie staat. Of gewoon door een bosje wat normaal niet is. En als je dan heel de tijd up bent zonder dat je het door hebt, kan je wachten op de arty hits ed.

Daarnaast geeft sixth sense ook weg dat iemand in de buurt is, zodat je weet dat er vijanden kunnen zijn. En op basis van jou positie kan je dan nagaan waar die scout bijvoorbeeld kan staan.

Misschien is dit voor de average player al te veel doordacht, ik weet het niet. Maar ik zou toch aanraden sixth sense te nemen.
niks aan toe te voegen aan de reactie van jantje2. Slaat de spijker op zijn kop :)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gekeken naar de Premiums in het spel. Valt mij op dat ze lang niet allemaal goed zijn.

Als ik de IS-6 (tier8) vergelijk met IS-3 (tier8) dan valt me op:
  • Langzamer: zwaarder met dezelfde Engine Power, en lagere Top Speed.
  • Slechtere traverse: 26 versus 30.
  • Minder armor: 100/150 versus 110/175 stock en 110/249 (!) met de betere turret die ook nauwelijks zwaarder is.
  • Minder radio: 440 versus 730.
  • De top-gun is slechter: wel iets hogere RoF maar veel minder Pen (175 versus 225) en slechtere Dispersion 0,46 versus 0,40.
  • De turret lijkt mij minder angle te hebben, de IS3 zit de turret er als een koepel uit dus overal wel wat angle.
Waarom zou je de IS-6 überhaupt overwegen? Ik ben nu op het punt dat ik geld spendeer aan dit spel en het ook wel waard vind zodat ik mijn crew kan trainen en meer credits binnenhark. Maar waarom zou je bijna 12.000 gold spenderen aan een inferieure tier8? Hij is vet minder goed - op papier - dan de IS-3 en daar betaal je dan de hoofdprijs voor?! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:48:
Zojuist gekeken naar de Premiums in het spel. Valt mij op dat ze lang niet allemaal goed zijn.

Als ik de IS-6 (tier8) vergelijk met IS-3 (tier8) dan valt me op:
  • Langzamer: zwaarder met dezelfde Engine Power, en lagere Top Speed.
  • Slechtere traverse: 26 versus 30.
  • Minder armor: 100/150 versus 110/175 stock en 110/249 (!) met de betere turret die ook nauwelijks zwaarder is.
  • Minder radio: 440 versus 730.
  • De top-gun is slechter: wel iets hogere RoF maar veel minder Pen (175 versus 225) en slechtere Dispersion 0,46 versus 0,40.
  • De turret lijkt mij minder angle te hebben, de IS3 zit de turret er als een koepel uit dus overal wel wat angle.
Waarom zou je de IS-6 überhaupt overwegen? Ik ben nu op het punt dat ik geld spendeer aan dit spel en het ook wel waard vind zodat ik mijn crew kan trainen en meer credits binnenhark. Maar waarom zou je bijna 12.000 gold spenderen aan een inferieure tier8? Hij is vet minder goed - op papier - dan de IS-3 en daar betaal je dan de hoofdprijs voor?! :/
Credits.

Over het algemeen zijn de Premium tanks niet beter maar genereren ze wel veel meer credits. Mocht je dus een structureel geld probleem hebben, dan is een premium tank een oplossing. En credits farming, daar is de IS6 best goed in.

Daarnaast krijg je ook nog eens preferred matchmaking (je komt geen tier 10 tanks tegen). Maar dat vind ik persoonlijk niet heel veel waard (ben zelf juist opzoek naar uitdaging).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Credits gaat goed ja, maar de extra crew XP is eigenlijk waar ik het voor doe. Maar toch, je betaalt je blauw en je krijgt niet een béétje minder, maar toch op alle fronten vet mindere tank dan een 'gratis' versie. Dat lijkt mij enigszins vreemd.

Je hebt van die tanks die aanschuren tegen pay-to-win. Zoals de grote health pool van de TOG, en vast meer voorbeelden. Ik had op zijn minst verwacht dat het dichtbij een normale tank zou zitten. Ik vind hier het verschil wel erg groot, terwijl dit de duurste premium tank is volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Yep. Credits en 50% snellere crew training. Je kunt je crew er gratis in zetten mits ze van dezelfde natie en zelfde type tank zijn.

Van de premiums die ik heb is de is6 (na de cromwell berlin) by far mijn favoriet.

Mocht je hem niet nodig hebben als crew trainer of voor de credits dan zijn de ingame tanks beter (als ze niet stock zijn)
De cromwell berlin is daar trouwens een uitzondering op, die is beter dan de gewone cromwell.

Je kunt ook premium account overwegen (meer xp en credits per battle) of "Personal Reserve: +50% XP boost" kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik op dit moment heb gekocht:
  • Premium 30 dagen + 3500 gold voor 19,95. Wel lachen trouwens de speciale aanbieding voor hetzelfde + 3,5 miljoen credits + 10x automatic fire extinguisher voor 49,95. Like wut??
  • AT15A Premium tank. Kan ik mijn AT2 mee trainen en richting Tortoise gaan.
  • Dicker Max Premium Tank, om mijn Pz. Sfl. IVb (baksteen glass cannon) te trainen en richting de Rhm. B. WT.
Verder ben ik ook al bijna bij de Japanse OI Exp. maar daar ga ik geen Premium voor komen.

Maar voor de Russische IS-lijn heb ik ook wel interesse. Ik zit nu bij de KV1S dus allemaal heavies. Dus zou de IS-6 daar goed op aansluiten. Maar als ik de vergelijking hierboven doe, begin ik wel te twijfelen. Lijkt me ook niet echt gunstig voor de commerciële belangen van Wargaming als ze de duurste Premiums toch een heel stuk minder goed maken dan de gratis versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:13:
Credits gaat goed ja, maar de extra crew XP is eigenlijk waar ik het voor doe. Maar toch, je betaalt je blauw en je krijgt niet een béétje minder, maar toch op alle fronten vet mindere tank dan een 'gratis' versie. Dat lijkt mij enigszins vreemd.

Je hebt van die tanks die aanschuren tegen pay-to-win. Zoals de grote health pool van de TOG, en vast meer voorbeelden. Ik had op zijn minst verwacht dat het dichtbij een normale tank zou zitten. Ik vind hier het verschil wel erg groot, terwijl dit de duurste premium tank is volgens mij?
Tog II pay2win lel... that made me smile. Iets waar WoT heel goed in is, is op papier iets beter/slechter lijken dan het ingame daadwerkelijk is. WG hanteerde vroeger wel de regel dat premium tanks iets slechter moeten zijn dan hun elited counterparts.

een IS6 is als je het met een IS3 vergelijkt is inderdaad een slechtere tank maar in de praktijk is het allround armor van de IS6 zeer goed tegen eigen en lower tier en kan de gun met 175 meer dan genoeg raken. Daarnaast kom je nooit T10 tegen wat in mijn ogen een echte pré is om goed credits te farmen en crew te trainen. In de long run meer goede games dus meer xp.

Ik ken eigenlijk bijna niemand die teleurgesteld is in de IS6 en is allround een goede tank. Naast de IS6 kan een T54 prot voor beginnende spelers goed zijn, alleen zit je daar weer met T10 MM maar wel goed armor voor eigen tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat preferred matchmaking heb ik even opgezocht. Ook niet erg eerlijk. :P Maar oke dat is zeker een voordeel. Ik dacht al waarom zit ik gemiddeld gezien 70% van de tijd in ungunstige tiers (tier3 vs tier5) en slechts 30% in gunstige tiers. Nu weet ik waarom. :+

Ik denk dat ik nog even wacht met aanschaf van de IS-6. Eerst maar wat reviews lezen enzovoorts. Voorlopig genoeg lol met de 'Fat Max' en AT15A. Begin het spel nu pas leuk te vinden eigenlijk - ook omdat het nu iets beter lukt. En ik mezelf aanleer iets minder agressief te spelen wat mijn natuurlijke speelstijl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:13:

Sinds je heel veel credits kan verdienen met missie's is de toegevoegde waarde van meer credits farmen per game ook kleiner geworden.

Maar zeker in het begin was het gebrek aan credits een groot probleem voor mij. Vooral voor het kopen van de hogere tier tanks (8 tm 10) moest ik soms flink grinden. Door een premium 8 te gebruiken gebeurde dat een stuk sneller.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel lachen, The Might Jingles verwoord ongeveer hetzelfde als ik over de IS-6:

Crappy 122mm Russian gun? 35kph top speed? 100mm of armour? At tier 8? Why would anyone spend 11,800 gold on this garbage?

What on earth would possess someone to spend 11.800 gold on this utter garbage?

Maar dan begint hij te nuanceren dat de hull sloping enorm goed is tot het punt van een bijna auto-bounce vooral de side is ook uitmuntend goed. En de preferred matchmaking is een groot voordeel.

Oke.. fair enough. Toch ben ik nog niet helemaal overtuigd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:03
IS-6 _/-\o_ heerlijke tank. Beste money grinder samen met de FCM.

[ Voor 40% gewijzigd door Kepro op 18-09-2015 18:51 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, jij zegt zeer goede tank. Maar als de IS-6 zeer goed is, is de IS-3 helemaal uitmuntend, toch? Omdat die bijna op alle punten beter tot zelfs flink beter is. Het is alleen geen premium tank dus minder credits/XP en heeft geen preferred matchmaking. Maar afgezien van dat is hij beter qua prestaties op het slagveld, dan de IS-6. Correct?

Aan de mensen die zowel de IS-6 als de IS-3 hebben: hoe 'voelt' het verschil in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

jantje 2 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:21:
[...]

Daarnaast kom je nooit T10 tegen wat in mijn ogen een echte pré is om goed credits te farmen en crew te trainen. In de long run meer goede games dus meer xp.
Als je wint in een hogere tier pot, krijg je toch juist meer XP en credits?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Wauw, voor de 2e avond op rij mocht zo'n beetje alles: 82% WR, 3,5K WN8. Veel potjes zonder arty ook, maakt de game toch wel zó veel leuker (hoewel de kill 3 arty missie dan wel ver weg blijft...:+)

Ik had een dikke balansdag verwacht, zal van het weekend wel komen dan. Special is ook bekend, 15% korting op Tier 10! Had ik toch een paar dagen moeten wachten met de aanschaf van mijn T57 Hvy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:13
Hm kak, misschien had ik toch niet de 268 moeten kopen en nu no life laatste 50k voor 261 grinden.
/care 8)7 Heb een 268 staan en toch geen tijd om te grinden.

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:57:
Wauw, voor de 2e avond op rij mocht zo'n beetje alles: 82% WR, 3,5K WN8. Veel potjes zonder arty ook, maakt de game toch wel zó veel leuker (hoewel de kill 3 arty missie dan wel ver weg blijft...:+)

Ik had een dikke balansdag verwacht, zal van het weekend wel komen dan. Special is ook bekend, 15% korting op Tier 10! Had ik toch een paar dagen moeten wachten met de aanschaf van mijn T57 Hvy...
't zal dit weekend wel dikke drama worden idd, hier ook 3.6K WN8 en 78% WR vandaag :o

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:32
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:26:
Oke, jij zegt zeer goede tank. Maar als de IS-6 zeer goed is, is de IS-3 helemaal uitmuntend, toch? Omdat die bijna op alle punten beter tot zelfs flink beter is. Het is alleen geen premium tank dus minder credits/XP en heeft geen preferred matchmaking. Maar afgezien van dat is hij beter qua prestaties op het slagveld, dan de IS-6. Correct?

Aan de mensen die zowel de IS-6 als de IS-3 hebben: hoe 'voelt' het verschil in de praktijk?
Het zijn verschillende tanks de gun van de is-3 is gewoon veel beter (sinds 9.8 werkt je upperplate ook weer ) maar dat moet ook want je komt ook in t10 battles terecht (waar je in 2/3 schoten in de garage staat als je pech hebt.) Maar de is-6 is ook een fijne tank premium mm max tier 9 in principe hoef je geen goud te schieten behalve als je je soortgenoot tegenkomt lol.
In de praktijk kun je ze praktisch hetzelfde spelen en je zult merken dat de armour van de is-6 beter werkt dan de is3. Maar goed voor het geld van de is-6 kun je ook premium account kopen wat wellicht beter is het helpt met meer xp en credits wat je in het begin nooit genoeg zal hebben. Grootste verschil tussen de tanks is wat er staat aan het einde een goede battle levert je misschien 30k netto onder de streep in de is3. Dezelfde damage in de is-6 zal je dan meer dan 60k netto op leveren en dan speel je een slecht potje ik speel met premium account.

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

Oke, duidelijk verhaal. Dank je wel. :)

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:32
Anderen kunnen het misschien beter vertellen .. Maar uiteindelijk is het jouw portemonnee. Je hebt al een paar premium tanks op zich heb je de is-6 niet perse nodig maar als crew trainer voor je russische heavies ideaal.

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

@cipher: ik weet niet of je een premium account hebt, maar dat is en blijft m.i. het beste om extra premiums en XP te verzamelen. Hierdoor kun je gewoon die tanks spelen die je leuk vindt of bijvoorbeeld moet grinden. Je bonus is 1.5 op zowel credits als op XP en dat tiktlekker door, met name in de hogere tiers waar je nog wel eens een wat slechtere battle afsluit met dik verlies.

Ik gebruik een premium tank eigenlijk alleen als ik effe vlot wat extra credits wil hebben als er bijvoorbeeld een goede special aan zit te komen.
Laat je niet verleiden tot het maar meer en meer kopen van premiums. Ik ben ook vaak genoeg in de verleiding gekomen om weer eens zo'n coole premium te kopen want er komt regelmatig weer een speciaaltje voorbij maar als ik rationeel nadenk over mijn creditssaldo, laat ik m altijd schieten.
Elke premium heeft wel weer een aantal eigenschappen die m minder aantrekkelijk maken en in beginsel had WG het standpunt dat een premium inferieur moet zijn aan zelfde tanks in die tier om Pay to Win te voorkomen. Hierover verschillen de meningen, maar ik heb de laatste tijd dan ook geen premiums gezien waarvan ik dacht dat ik die perse wilde hebben omdat ie zo bijzonder goed is.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:37

themaxter

Bugged..

Dat laatste klopt wel inderdaad, maar dat komt ook dat WG het standpunt heeft aangenomen dat de nieuwe premiums geen preferred matchmaking meer krijgen, terwijl ze vervolgens er wel guns op plaatsen met minder pen....

Juist de premium tanks die nu niet meer te koop zijn (E25, Type 59 etc.), zijn over het algemeen gewoon goede tanks zeker ook omdat de meeste mensen hier ondertussen hele goede crews in hebben zitten die de eventuele tekortkomingen van de tank wel iets compenseren.

Ik heb zelf de meeste van de tier 8 premiums (alleen de AMX CDC niet) in de garage staan, maar kan zo niet echt een tank aanwijzen die me echt tegenviel (Superpershing nog het meeste, maar die heb ik nog niet gespeeld sinds de laatste HD buff).

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:03

garathane

l'enfer, c'est les Autres

_Dimeon_ : http://www.noobmeter.com/player/eu/_dimeon_/530783598/

Reroll of supertalent ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
Reroll stadpadder.

Het is zaterdag, dus weer een nieuw filmpje ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Mr_Size op 19-09-2015 11:37 ]

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Reroll. Wel aparte tanks om mee te statspadden btw :P Maarja hij doet zijn clannaam, USSR, wel eer aan haha.

Ik zit momenteel op meer dan 22000 battles met mijn originele account, 2833 WN8, 62.13% winratio. Alle fuck-ups en arty games er ook in meegenomen :P
http://wotlabs.net/eu/player/ColdZero

Ik kan ook een nieuw account openen en gaan rerollen voor >3k WN8 maar daar heb ik niet echt zin in...
Er zijn een aantal mensen die hun account hebben laten resetten en gewoon opnieuw zijn begonnen, echt van 0 af aan weer beginnen. Soms is dat toch weer even wennen hoor op bepaalde tanks waar je normaal een dikke crew op had zitten (type 59 bijv.).

Maarja als ik dan sommige mensen zie die gaan rerollen en nauwelijks betere stats halen dan hun oude account... dan vraag ik mij af; waarom?

[ Voor 52% gewijzigd door wsLy op 19-09-2015 13:12 ]

Stichting Hobbyserver

• Rianata

Rianata

Mr_Size schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:04:
[...]
Het is zaterdag, dus weer een nieuw filmpje ;)
[video]
Is het je niet opgevallen dat je 2 arties elkaar afschieten 8)7 >:)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Verwijderd

wsLy schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:07:
[...]

Maarja als ik dan sommige mensen zie die gaan rerollen en nauwelijks betere stats halen dan hun oude account... dan vraag ik mij af; waarom?
Ik vraag t me nog meer af bij gasten die rerollen en dan uitsluitend de bekende statpad tanks gaan spelen :X

• Mr_Size
Rianata schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:28:

Is het je niet opgevallen dat je 2 arties elkaar afschieten 8)7 >:)
Errm, nee? WTF :F

Nou ja, nog meer reden waarom Derpenberg zo heet ;)

edit: heb het net bekeken, leek op een ongeluk. Ze werden belaagd door een LT en 1 van de arties probeerde hem uit te schakelen, maar raakte de andere. Kan gebeuren..

[ Voor 24% gewijzigd door Mr_Size op 19-09-2015 13:58 ]

Verwijderd

Dat gaat weer lekker :) Heerlijke solo sessie in Leopard 1. , obj 140 , 50B en batchat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lUpOHn3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 15:12 ]

• Mr_Size
Eindelijk weer eens Prokhorovka in een light tank, krijg ik dit muppet team:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uPxaaHi6KCBNI4NrofhTTshU/thumb.jpg

Begon al lekker met een scout die op 'mijn' plek ging staan, terwijl ik van te voren aan had gekondigd daar te willen gaan staan. Toen maar wat rond gereden en dmg gedaan. Epic fail team 8)7

Verwijderd

Herkenbaar Mr_Size :) Vooral in het weekend is het een drama af en toe :P

Dit was vandaag ook weer een topper.
Gehele team op de hill of aan het snipen op de railroad :) Hadden zoals verwacht ook verloren ondanks onze 8K dmg combined in platoon.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/60Rmhgr.jpg

• wsLy
Maar weer eens besloten om XVM eraf te donderen en alleen een damage panel met damage done & blocked funtie te installeren. Verder alleen nog Crew Exp Extended, zodat ik kan zien hoeveel crew XP er nog nodig is om een % omhoog te gaan of tot de 100% te komen (zeer handig).

Stichting Hobbyserver

• Mr_Size
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:37:
Herkenbaar Mr_Size :) Vooral in het weekend is het een drama af en toe :P
Teams vallen verder reuze mee. 75% WR over 12 potjes. 2 van die 3 losses in mijn AMX 13 90, eerste potje van dat screenshot van net 6,1K WN8 en 2e potje zelfs bijna 8K WN8 en nog steeds een loss.

Blijkbaar mag de 13 90 vandaag niet, nou ja laat dan maar ook :F

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58

Roozzz

Plus ultra

Teams waren tot mijn verrassing prima vandaag. Ik had slechts 1 potje dat echt nergens op sloeg.
Ik had nog even de hoop om mijn 2e Mark of Excellence te halen voor de Bulldog, helaas blijven hangen op 84%. Voor mijn gevoel wel lekker constant gespeeld, niet al teveel domme dingen gedaan (of ze liepen toevalligerwijs goed af ;) ). Met 14 uit 17 gewonnen, 1700 avg dmg en een WN8 van dik 3600 was dit een van mijn beste avonden ooit denk ik :)

If you can see, look. If you can look, observe

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

wsLy schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:42:
Maar weer eens besloten om XVM eraf te donderen en alleen een damage panel met damage done & blocked funtie te installeren. Verder alleen nog Crew Exp Extended, zodat ik kan zien hoeveel crew XP er nog nodig is om een % omhoog te gaan of tot de 100% te komen (zeer handig).
Geeft die aan door wat je bent geraakt als de andere tank niet is gespot, of zegt hij dan "unknown" o.i.d.?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Frozen schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:00:
[...]

Geeft die aan door wat je bent geraakt als de andere tank niet is gespot, of zegt hij dan "unknown" o.i.d.?
Je hebt inderdaad een dmg hitlog mod die ook aangeeft welke unspotted tank+naam van speler jouw geraakt heeft ook al is hij nog niet gespot alleen voor zover ik weet is die mod illegaal.

Op NA zowiezo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette game met mijn KV2. En zoveel medailles heb ik nog nooit gehad. :P

WoT KV2 game met 1962 experience

Alleen wel jammer dat ik net de game ervoor mijn x2 heb weggespeeld, had ik liever voor deze game gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Frozen schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:00:
[...]

Nope, deze geeft alleen aan voor hoeveel HP je geraakt bent en met wat voor shell.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fquUMvzisQreL1JM0DR4uNwi/thumb.jpg

Wat een heerlijke tank die Bulldog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

wsLy schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:47:
[...]

Nope, deze geeft alleen aan voor hoeveel HP je geraakt bent en met wat voor shell.
Ahh okee!
Want als ik zo naar het plaatje hieronder keek, leek het namelijk wat anders te zijn! :)
Afbeeldingslocatie: http://s017.radikal.ru/i443/1505/e0/ed51e309393c.gif

Maar jij gebruikt dus de light versie! Ik wist niet eens dat die bestond! :D

[ Voor 17% gewijzigd door Frozen op 20-09-2015 18:16 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:53
jantje 2 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:38:
[...]
Als je het voordeel niet ziet op trage heavies en TD's mis je toch de essentie van het spel....<snip>..
Lol, snij 'm anders even nog wat scherper aan, why don't you..

Aangezien ik aan t begin van deze discussie gequote werd, nog even voor de helderheid:

sixth sense is uiteraard superbelangrijk, daarom heb ik het op zo'n beetje al mn crews als eerste skill.

En 6th sense missen op een scout is complete waanzin, daarom staat mn type64 premium al 3 weken stil in de garage, moet eerst weer een female crew member unlocken (speel verder geen chinese tanks)..

Maar op een trage close combat TD als de At-At, of sommige heavies (en vooral op lage tiers), kun je best een tijdje zonder, er zijn ergere dingen. Zoek sowieso altijd de veilige plekken zoals de hvy corner op met dat ding. Dr wordt hier gereageerd alsof iemand oppert zonder repair of medikit rond te rijden, dat is namelijk echte waanzin...

IS-6 is gewoon een goede tank, turret is kaas ivm de IS3 en de pen matig, maar je ziet voornamelijk tier 8 spul, kwestie van ernaast parkeren en ze dood dpm-en, terwijl je ultra angled hull de raarste schoten bounced. Voor een beginner aan te raden boven een high skill FCM of CDC... en mobieler dan een JT88 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 08:42
Net WoT ook gedownload dus een nieuwe speler hier :D
Zijn hier mensen met leuke clans die ik zou kunnen joinen als newbie?
Altijd handig om hulp te krijgen in een nieuw spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Tweakers heeft een paar leuke clans volgens mij.

Zelf zit ik in een casual clan met een kern van vrienden/collega's, relatief veel dertigers met baan , kids etc.

Dus het gehalte doorgedraaide pubers/nerds die non stop spelen (om iemand die net van een grote NL clan overstapte te citeren) is gezellig klein ;P Behalve wat T6 Stronghold gebeurd er dus weinig fanatieks.

Wel altijd gezellig op TS. Nieuw bloed is altijd welkom.

[ Voor 18% gewijzigd door _Anvil_ op 20-09-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:03

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Benosa schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:03:
Net WoT ook gedownload dus een nieuwe speler hier :D
Zijn hier mensen met leuke clans die ik zou kunnen joinen als newbie?
Altijd handig om hulp te krijgen in een nieuw spel.
Tweakers heeft de clans GoT en GoT2. De laatste is voor casual spelers (zoals ik). Via TS3 of het forum kun je 'toegang' vragen.

http://gatheringoftanks.nl

En ingame kun je me altijd vragen om een platoon (dus samen spelen). Nijn spelersnaam is dezelfde als hier (Garathane dus). Wat is jouw nick ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Mijn ingame naam is Valdourian.
Nu wil ik de eerste keer inloggen maar welke server moet ik kiezen, EU1 of EU2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Onlangs Decha op twitch tegengekomen, gast heeft 3.7k overall WN8 en een recent van bijna 6k... Die gast is zo ongelooflijk goed.. Zijn twitch account is www.twitch.tv/dechapl echt een aanrader om te checken!

@Benosa, dat maakt niet zoveel uit, EU1 is vaak de drukste server. Je kunt hem ook op Auto zetten, dan kiest het spel zelf een server uit.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
wsLy schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:33:
Onlangs Decha op twitch tegengekomen, gast heeft 3.7k overall WN8 en een recent van bijna 6k... Die gast is zo ongelooflijk goed.. Zijn twitch account is www.twitch.tv/dechapl echt een aanrader om te checken!

@Benosa, dat maakt niet zoveel uit, EU1 is vaak de drukste server. Je kunt hem ook op Auto zetten, dan kiest het spel zelf een server uit.
Maar kan ik dan de GoT clan joinen als ik op eender welke server zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Benosa schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:37:
Eh wat? Een clan joinen is wat anders dan op een server spelen :X

GoT kan je joinen als je voldoet aan de eisen. Als nieuwe speler kan je daar nog niet aan voldoen. Check de eerder genoemde website. Ik raad je ook aan de TS te lezen, want ik voorzie anders een hoop onzinnige vragen waar het antwoord nogal voor de hand ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Waarom bij GOT de KV-2 bijna in de recruitment eisen is opgenomen als verplichte tank?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T6DMayL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lqvK4jQ.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Rianata op 20-09-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Benosa schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:37:
[...]

Ja. Dat maakt niks uit.
GOT kun je trouwens pas joinen als je minimaal 1 tier 10 tank hebt.

Als beginnende speler raad ik je aan om even de topicstart door te lezen, er staat veel info in die goed van pas komt tijdens het spelen.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn beste game tot nu toe...

AT15A 4836 experience

:9 :9~ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Nice! De AT-15 is ook echt een beest als je de gun lekker z'n gang kunt laten gaan en je (redelijk) top tier bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
TD15.1 1 shot too far.

Dacht mijn TD15.1 gehaald te hebben en daarmee mijn STUG IV.

Op STEPPE in mijn T25/2 een heerlijke sniper pot.. Sta op 2943 dmg met nog 1 enemy vlak bij die ik reeds geraakt heb. Hij is oneshot met genoeg hp voor missie Hij komt tevoorschijn ik aim en schiet en YEEHHHH !! de laatste kill.en mijn TD15.1 missie.

@&#$%& BLIJK IK HET NIET TE ZIJN DIE HEM UITSCHAKELDE |:( en blijf dus op 57dmg steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Precies de reden dat ik me niet meer op die missies focus. WoT kan al frustrerend genoeg zijn zonder die shit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 18:24
Van het weekend kwam ik 7 damage te kort voor een missie, ik was er niet op aan het spelen, maar wel bijzonder jammer natuurlijk :P

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Gisteren op malinovka encounter met mijn KV-2, ik schiet op een KV-1 en ik mis hem, ik denk shit.. Ineens 'we got him', heb ik blijkbaar een Hellcat achter hem geraakt :')

En ernaar werd ik geblindshot omdat een Black Prince achter mij kwam staan die gespot was.. Thanks...

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsLy schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:33:

Klopt , Ik platoon regelmatig met Decha en de dingen die hij doet ingame het is gewoon bizar!
Ik kijk ook altijd met veel plezier naar zijn streams.

Ik ben volgens de wotlabs scale zojuist unicum overall geworden :) Nu op naar de super unicum :) 2900+

Afbeeldingslocatie: http://wotlabs.net/sig_dark/eu/photomato2stronk/signature.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:50:
[...]

Klopt , Ik platoon regelmatig met Decha en de dingen die hij doet ingame het is gewoon bizar!

Ik ben volgens de wotlabs scale zojuist unicum overall geworden :) Nu op naar de super unicum :) 2900+

[afbeelding]
Wotlabs skill zo casual lel :+ wel raar dat standaard XVM config 2700+ heeft als unicum. Verschil is wel erg groot als je het mij vraagt.
_Anvil_ schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:22:
[...]

Lol, snij 'm anders even nog wat scherper aan, why don't you..

Aangezien ik aan t begin van deze discussie gequote werd, nog even voor de helderheid:

sixth sense is uiteraard superbelangrijk, daarom heb ik het op zo'n beetje al mn crews als eerste skill.

En 6th sense missen op een scout is complete waanzin, daarom staat mn type64 premium al 3 weken stil in de garage, moet eerst weer een female crew member unlocken (speel verder geen chinese tanks)..

Maar op een trage close combat TD als de At-At, of sommige heavies (en vooral op lage tiers), kun je best een tijdje zonder, er zijn ergere dingen. Zoek sowieso altijd de veilige plekken zoals de hvy corner op met dat ding. Dr wordt hier gereageerd alsof iemand oppert zonder repair of medikit rond te rijden, dat is namelijk echte waanzin...
Ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen, dat de denkwijze kan verschillen. Daarnaast spreek ik vooral over de higher tiers waar geen SS hebben vaak wordt afgestraft. In lower tiers kom je er makkelijker mee weg ( en kan ik ook uit de voeten zonder SS ) doordat de tegenstander ook geen goede crews hebben.

In higher tiers merk je dat je zonder SS echt wel wat tekortkomingen hebt in de battle.

[ Voor 51% gewijzigd door jantje 2 op 21-09-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:50:
[...]

[afbeelding]
Goed bezig man, en met 7,5K battles op de teller gaat dat waarschijnlijk vrij snel als je je huidige trend weet vast te houden :)

Wat me trouwens opvalt is dat je in sommige tanks echt hoge WN8 scoort (E50, E50M, 50B, BatChat, Leopard etc.) terwijl je bij andere, OP-achtige tanks vrij middelmatig scoort (T-54, Hellcat, Cromwell). Is dat een stukje legacy vanuit je eerste 3-5K games of speel je gewoon echt beter in bepaalde tanks/tank klasses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:15
Sommige tanks zijn gewoon makkelijker om WN8 mee te padden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

WN9 lijkt redelijk om de hoek te liggen, btw:
http://forum.wotlabs.net/...ndidate-prototype/&page=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Interessant... Ben wel benieuwd of C1 of C2 leidend gaat worden voor het eindresultaat.

@User: jij bent hier toch bij betrokken of niet (meer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
p0st schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:04:
[...]

Interessant... Ben wel benieuwd of C1 of C2 leidend gaat worden voor het eindresultaat.
Hoogstwaarschijnlijk wordt het C2. C2 heeft een iets andere berekening voor lights en arty, het verschil is voor de gemiddelde speler niet groot, maar voor zover ik weet kan het voor een pure light/arty speler aardig wat uitmaken.
@User: jij bent hier toch bij betrokken of niet (meer)?
Ik doe een poging tot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tijd voor AT15 A platoon :) ofnie p0st!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

PcDealer schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:35:
[...]

Tijd voor AT15 A platoon :) ofnie p0st!
Oh die tank, na de buff zo belachelijk overpowered. Tier VIII armor tegen Tier V-VIII tanks, en een nasty gun die keiharde speldenprikken uitdeelt. Enemies die in paniek weg proberen te rollen terwijl je ze weg-DPM't. What not to like O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach niet elke game gaat zo goed. ;)
Ik heb met de AT15A wel problemen met de arties. Sixth sense en snellere tank (ventilation + BIA) heb ik denk ik wel behoefte aan. Als een arty (of twee of drie) je eenmaal in de smiezen heeft, dan ga je de beperkte snelheid wel merken...

Maar ik ben ook op zoek naar een manier om win ratio zichtbaar te krijgen tijdens de battle. Dit zou moeten kunnen net zogenaamde XVM over-target markers. De configuratie-editor is outdated, dus je moet het doen met het editen van config files. Je kunt aan XVM dus niets aanpassen zonder in de config files te duiken? Iedereen moet dit schijnbaar doen?

Nou goed, ik gebruik ook J1mB091's mod. In de markersAliveExtended.xc file lees ik duidelijk 'Text field with win ratio' en daar staat visible: true. Toch krijg ik die niet te zien. Ik neem aan dat Extended betekent dat ik Alt moet gebruiken, en normal is wat normaliter zichtbaar is zonder de Alt-knop. Maar... dit werkt niet! Ik krijg geen win ratio te zien. Googlen ook weinig succes. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:41:
Ach niet elke game gaat zo goed. ;)
Ik heb met de AT15A wel problemen met de arties. Sixth sense en snellere tank (ventilation + BIA) heb ik denk ik wel behoefte aan. Als een arty (of twee of drie) je eenmaal in de smiezen heeft, dan ga je de beperkte snelheid wel merken...

Maar ik ben ook op zoek naar een manier om win ratio zichtbaar te krijgen tijdens de battle. Dit zou moeten kunnen net zogenaamde XVM over-target markers. De configuratie-editor is outdated, dus je moet het doen met het editen van config files. Je kunt aan XVM dus niets aanpassen zonder in de config files te duiken? Iedereen moet dit schijnbaar doen?

Nou goed, ik gebruik ook J1mB091's mod. In de markersAliveExtended.xc file lees ik duidelijk 'Text field with win ratio' en daar staat visible: true. Toch krijg ik die niet te zien. Ik neem aan dat Extended betekent dat ik Alt moet gebruiken, en normal is wat normaliter zichtbaar is zonder de Alt-knop. Maar... dit werkt niet! Ik krijg geen win ratio te zien. Googlen ook weinig succes. Hebben jullie tips?
Pak gewoon een mod pack waar het al in zit en je verschillende opties kunt selecteren.
Die van Post of een wat uitgebreidere zoals OMC of Old School

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
wsLy schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:58:
Gisteren op malinovka encounter met mijn KV-2, ik schiet op een KV-1 en ik mis hem, ik denk shit.. Ineens 'we got him', heb ik blijkbaar een Hellcat achter hem geraakt :')

En ernaar werd ik geblindshot omdat een Black Prince achter mij kwam staan die gespot was.. Thanks...
Wow. Such karma xD

Anyway 261 binnen wat een prachtige Arty, 360 pen op ap met die accuracy! Ik schiet almost exclusively AP de eerste 10 games.

En de shotgun potential is huge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

iTitus schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:55:
[...]

Wow. Such karma xD

Anyway 261 binnen wat een prachtige Arty, 360 pen op ap met die accuracy! Ik schiet almost exclusively AP de eerste 10 games.

En de shotgun potential is huge!
Afbeeldingslocatie: http://cypruspaws.com/wp-content/uploads/2013/03/page18-clicker-training-for-dogs.jpg

:N :N :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Says one to another xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

User schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:18:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk wordt het C2. C2 heeft een iets andere berekening voor lights en arty, het verschil is voor de gemiddelde speler niet groot, maar voor zover ik weet kan het voor een pure light/arty speler aardig wat uitmaken.
C1 of C2 bij mij: 1300 WN9c1, 1170 WN9 c2

Hmmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Sinds ik weer op mijn eigen account speel, klik ik alleen nog maar met de LeFH voor missies 8)

Heb een poosje flink de ziekte ingehad, omdat ik continu van die luckshots op mijn dak kreeg. En als er dan een paar honderd HP vanaf gaat swa, maar gelijk 500+ of zelfs 1000+ terwijl je er NIETS tegen kunt doen (nee, niet overal is cover en nee, ik sta niet stil)

Inmiddels ben ik wel weer zover dat ik me eroverheen kan zetten, maar ach wat kijk ik uit naar de arty rebalance! :>
Edmin schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:08:
[...]

C1 of C2 bij mij: 1300 WN9c1, 1170 WN9 c2

Hmmm....
c2 pakt voor mij ook flink lager uit (1609 vs 1670) dus helaas als het c2 wordt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p0st schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:20:
[...]

Goed bezig man, en met 7,5K battles op de teller gaat dat waarschijnlijk vrij snel als je je huidige trend weet vast te houden :)

Wat me trouwens opvalt is dat je in sommige tanks echt hoge WN8 scoort (E50, E50M, 50B, BatChat, Leopard etc.) terwijl je bij andere, OP-achtige tanks vrij middelmatig scoort (T-54, Hellcat, Cromwell). Is dat een stukje legacy vanuit je eerste 3-5K games of speel je gewoon echt beter in bepaalde tanks/tank klasses?
Dankje :)
Ja gaat gelukkig nog vrij snel.

De reden dat ik in de T54 , hellcat , cromwell en vele andere tanks hele matige stats heb is omdat ik die speelde toen ik net begon met het spel.

De hellcat en cromwell zijn een beetje de eerste tanks die ik toen speelde en met mijn geringe ervaring destijds ging dat gewoon nog niet zo lekker :)

Ik heb nooit de moeite genomen om die tanks terug te kopen en de stats erop te verbeteren.
Dat doe ik wel als ik alle tier 10's heb die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
User, ff een vraagje over een paar dingetjes.
Als ik via Wotlabs mijn stats invul, krijg ik 3x een Wn9 rating te zien.

(recent stats )
WN9 c2

(account stats )
WN9 c1
WN9 c2

Ik neem aan dat recent al een soort van implementation is dat je kan zien wat je recent wn9 is van afgelopen dagen? en account stats je overall is. Valt me op dat ze het inderdaad dichter in lijn willen halen met weighted average.

Zeg super unicum is 2900 wn8 en 2200 wn9 c2 volgens chart. Als iemand nu 3750 wn8 heeft. heeft die 2450 wn9. Het verschil is in wn8 850 punten. en in wn9 maar 250 punten.

Is het de bedoeling dat de verschillen kleiner zijn, of ligt er ergens een flinke penalty op dat het verschil zo aanzienlijk is? Je bent dus ineens nog maar net super uni in plaats van dik super uni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Recent is meer een experimentje geïmplementeerd nadat mensen op het idee kwamen dat een overall rating naast WGPR behoorlijk nutteloos is omdat de WGPR rating even goed, of zelfs beter is.

WN8 en WN9 zijn qua cijfertjes niet te vergelijken gezien WN9 een andere schaal/verdeling heeft. Gezien WN8 (en WN9) eigenlijk gemaakt zijn voor het gros van de spelers hebben ze problemen op 2 punten, namelijk met enorm slechte spelers en met enorm goeie spelers. Het schijnt dat de formule van WN8 een beetje stuq gaat onder een bepaalde WR, wat voor vage verdeling onder slechte spelers zorgt. De andere kant is de extreem goeie spelers. Komt er op neer dat je te veel WN8 krijgt voor te weinig extra skill. Het verschil tussen een 3k WN8 speler en een 4k WN8 speler is merkbaar, maar niet echt denderend groot. Het verschil tussen een 1000 WN8 speler en een 2000 WN8 speler is vele malen groter.
Er zijn argumenten om WN8 op ~2600 WN8 te cappen, omdat de schaal daarboven in principe naar zijn grootjes is. Het hebt zo'n 1500 WN8 punten voor minder dan 1% van de WoT bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Speaking of WN8:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Cjp4p14aDPrjIEjpxJldcmeJ/full.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G0FI1XIe57pvSr63CaPusp7X/thumb.jpg

Ik begin die mediums lekker onder de knie te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Goed bezig Ed ;)

De T57 Hvy is toch redelijk OP in de meeste situaties. Totdat er arty in de game zit die XVM sniped. Er was er maar 1, maar toch genoeg voor een one shot voor de volle 2250 HP dmg. Ik wordt voor de 1e keer gespot, ik sta ff 0,5 sec stil en weg..

Balanced :') ;w

Dé manier om GEEN arty in de game te krijgen is trouwens SPG missie voor de mediums te spelen. Vrijwel standaard 0 arties per med game :D 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Mr_Size op 21-09-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

If you can't beat them, join them...

Daarom heb ik maar een M41 gekocht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
Mr_Size schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:07:
Goed bezig Ed ;)

De T57 Hvy is toch redelijk OP in de meeste situaties. Totdat er arty in de game zit die XVM sniped. Er was er maar 1, maar toch genoeg voor een one shot voor de volle 2250 HP dmg. Ik wordt voor de 1e keer gespot, ik sta ff 0,5 sec stil en weg..

Balanced :') ;w
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g363/blong217/serb2_zpsa50ac05a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Collectors item deze week: Pz b2.
http://worldoftanks.eu/en...mshop-collector-gem-pzb2/

Of ja, marketing technisch koop je 14500 gold en krijgt de premium german heavy en een slot er gratis bij. Voor 50 euro...

Schijnt wel een top tank te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Ik dacht dat het gisteren al de x3 voor de week begon, dacht ff arty triple te halen. Maar blijkbaar gaat dat pas in vanaf vandaag. Daarna maar besloten een solo sessie te spelen om ff 3de mark op pershing te halen.

Maar wat is t8 een ongelofelijke broken tier. Ik heb 14 games gespeeld. 8x T10 3x T9 en 3x T8. 57% van mijn games waren in T10 games, en ja statisch weinig kans blablaba. Zo gaat het al heel lang als ik weer eens een tier 8 tank oppak. 50-60% kom ik in T10 uit. Vandaar dat ik ook bijna nooit T8 meer wil spelen.

Uiteindelijk na 3k avg damage, 1 million credits loss en 42% winrate wel derde mark gehaald op een defeat zonder enige andere medals 8)7 , maar erg prettig spelen is het niet tussen al die idioten in T10. Je hebt dan met een T8 med zo weinig invloed.

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 22-09-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

JulesvH schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:44:
Collectors item deze week: Pz b2.
http://worldoftanks.eu/en...mshop-collector-gem-pzb2/

Of ja, marketing technisch koop je 14500 gold en krijgt de premium german heavy en een slot er gratis bij. Voor 50 euro...

Schijnt wel een top tank te zijn.
Geinig tankje inderdaad, je bent gegarandeerd Top Tier dus alleen Matilda's vormen een probleem. Verder neem ik altijd 50/50 ap/apcr mee aangezien je gun Tier II is ofzo. Maar de mobiliteit is dik in orde en je armor ook, dus leuk tankje om af en toe mee rond te crossen! Als je gold nodig hebt, zeker aan te bevelen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Allemaal logica, maar wellicht een leuk stukje om eens te lezen: http://wotlabs.net/articl...processing-the-ooda-loop/

Zette me aan het denken nadat ik gisteren een pot met Mr_Size en Reijnemans speelde waarin we vantevoren bedacht hadden om te pushen op de cap, en vervolgens zelf uitgecapt werden ondanks het feit dat we dit al ruimschoots zagen aankomen. Tunnelvisie, toch doorduwen, graag damage willen doen etc. in plaats van slim spelen, terugtrekken en de cap defenden. Ik blijf het lastig vinden maar hoop het ooit goed onder de knie te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
You're preachin' to the choir brotha :)

Iemand die doorgaans "op tijd" terug gaat voor base defense zal echter in heel veel gevallen "voor niets" omkeren en een hoop actie en/of schade missen als beloning voor zn map awareness en goede gedrag :(

Even een vraagje van een pagina terug herhalen: weet iemand hoe die 50%xp booster packs werken? Stapelen ze volledig met een premium account? In het verleden werkten de xp reserves slechts deels, ze gaven geen crew xp begreep ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_Anvil_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:09:

Iemand die doorgaans "op tijd" terug gaat voor base defense zal echter in heel veel gevallen "voor niets" omkeren en een hoop actie en/of schade missen als beloning voor zn map awareness en goede gedrag :(
Dit. Het gebeurt me zo vaak dat ik een verstandig besluit neem om de match te redden en daardoor pas echt aan de match mee doe als we over de helft zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Aan de andere kant: niet omkeren en gefrusteerd op de minimap toezien hoe je teamgenoten de meest simpele decap acties verpesten is ook niet echt goed voor je humeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Anvil_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:09:

Even een vraagje van een pagina terug herhalen: weet iemand hoe die 50%xp booster packs werken? Stapelen ze volledig met een premium account? In het verleden werkten de xp reserves slechts deels, ze gaven geen crew xp begreep ik...
Ik heb t zo begrepen dat je +50 krijgt op je basis XP en niet op crew xp.
Simpele gedachte: dan hadden ze dat ook nog wel eens benadrukt in de omschrijving in de premium shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
_Anvil_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:24:
Aan de andere kant: niet omkeren en gefrusteerd op de minimap toezien hoe je teamgenoten de meest simpele decap acties verpesten is ook niet echt goed voor je humeur :)
Uiteindelijk zal je altijd meer xp krijgen wanneer je terugkrijgt om de basis te verdedigen omdat je de game wint. Dit kan je met damage niet terugverdienen ( tenzij je een medal krijgt ofc ) en vaak betekent teruggaan dat een flank is gevallen en dat je doorgebroken tanks kan farmen. Als je op jouw flank op dat punt al voldoende hebt gedaan kan je alsnog goede games hebben.

Dit is tegenwoordig wel minder het geval dan vroeger door de rare games ed. maar in theorie klopt het wel :+ Gisteren ook denk ik 3 games verloren, omdat ik net 2-5 sec te laat was voor decap. Zo frustrerend. Zeker dat ook niemand anders die bijna naast de cap staat het vertikt om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:52:
[...]
Ik heb t zo begrepen dat je +50 krijgt op je basis XP en niet op crew xp.
Simpele gedachte: dan hadden ze dat ook nog wel eens benadrukt in de omschrijving in de premium shop
Ik neem inderdaad aan dat dit op dezelfde manier stacked als meerder *2 van missies bij elkaar. Dus je krijgt normaal 100% daar tellen ze 50% bij op voor premium en dan krijg je nog 50% extra voor de boosterpack voor een totaal van 200%.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Hmm, toch best aantrekkelijk voor "powergrinden" dus, zeker icm met de october missies die je unlocked met "earning your stripes"..

Andere vraag: welke hoge tiers uit te grinden? Ik heb nu een e75 en e100, geen spijt van. Verder ben ik ver op weg naar de Jagdtiger, dit is ook erg prettig grinden met fijn T8 platform als de JP2.

De Jpz-E100 /Jageru schijnt echter matig te zijjn, dus beter stoppen bij de Jagdtiger?

Verder heb ik een Panther2, hier is doorgrinden naar de e50 een no-brainer lijkt me. Met de e50M heb ik dan minder haast, maar das meer omdat ie zo op de e50 lijkt.

Verder wil ik heel graag een T57 hvy, 1 van de beste t10 tanks volgens mij. Ben met veel plezier aan de bulldog lijn begonnen, dus kom er vanzelf.

Als laatste overweeg ik de Pershing/Patton lijn, oud en dus last van powercreep, maar nog steeds goed? Of is ook hier de t9 beter dan de t10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:39

thijsco19

KTM 990 SMT

De laatste tijd lukt het mij echt niet meer om de 50 100 goed te spelen...
Wat ik ook doe de damage en kills die ik voorheen nog weleens kon halen lukt nu echt niet meer.
Het help ook zeker niet dat er een hoop maps veranderd zijn nadat ik 'gestopt' ben.. Iemand die daar nog goede guides voor heeft?
Gelukkig hoef ik nog maar iets van 10k xp om de 50 120 te unlocken, zit nu alleen te twijfelen of ik de 50 120 ga kopen. Hoeveel anders (beter?) speelt de 50 120 tegenover de 50 100?

Nu eindelijk weer een potje met 2k damage, is in ieder geval meer als de 1000-1500 damage die ik eerst steeds deed.
Lol had ik maar niks getypt ;( gaat nu weer k*t..

[ Voor 14% gewijzigd door thijsco19 op 22-09-2015 19:28 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Net even weer gespeeld na maanden dit spel niet aangeraakt te hebben maar het is er niet beter op geworden behalve de Clan Wars en E-sport functies zijn eindelijk eens aangepakt. Helaas zit ik niet meer in een clan maarja dat was toch meer wachten dan wat anders dus dat is geen gemis, alleen de 50% credits bonus was wel nice.

Even snel wat is zo gezien heb:
De hele nieuwe jap lijn ziet er lelijk uit, zelfs de KV-5 is een beautyqueen vergeleken met die box-tanks :'). De T-X is wel OK maar de E-100 is gewoon beter in alles. En de maps zijn steeds meer focused op snelle en turrerted tanks maar toch nog even een nutteloze prem TD uitbrengen voor wat cashgrabs.

Maar het ergste zijn toch de mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn... bah bah bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

thijsco19 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:57:
De laatste tijd lukt het mij echt niet meer om de 50 100 goed te spelen...
Wat ik ook doe de damage en kills die ik voorheen nog weleens kon halen lukt nu echt niet meer.
Het help ook zeker niet dat er een hoop maps veranderd zijn nadat ik 'gestopt' ben.. Iemand die daar nog goede guides voor heeft?
Gelukkig hoef ik nog maar iets van 10k xp om de 50 120 te unlocken, zit nu alleen te twijfelen of ik de 50 120 ga kopen. Hoeveel anders (beter?) speelt de 50 120 tegenover de 50 100?

Nu eindelijk weer een potje met 2k damage, is in ieder geval meer als de 1000-1500 damage die ik eerst steeds deed.
Lol had ik maar niks getypt ;( gaat nu weer k*t..
Als je de 50 100 niet lekker speelt, ben je waarschijnlijk te eager. Draag je rol als support gunner en rol rustig achter een Tiger 2 of IS-3 aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 18:24
Ja hoor, spel klapt er uit terwijl ik de teller hoor dat het spel begint. Kom het spel weer in en ik sta daar dood te zijn. Intussen heeft mijn team gewonnen door cap. Heerlijke manier om totaal niks te hebben aan je 3x voor eerste victory van de dag ;w

WoT stats

Pagina: 1 ... 10 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit spreadsheet voor het delen van de content van je gift