[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 51 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 40 Laatste
Acties:
  • 109.905 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:09
p0st schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:41:
[...]

Nog niet, Wi-Fi op een camping in Noorwegen ghehe. Moest natuurlijk even snel de Scorpion halen :9
Ga es vakantie vieren jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:49:
[...]

Het is de vloek van Tier 8. Het krachtsverschil tussen 8 en 10 is gewoon enorm groot. Bottom tier heavies hebben in alle matches problemen, maar die lijken in Tier 8 vergroot te worden. De IS-3 is natuurlijk de stronk uitzondering, maar een Caernarvon of T32 hebben met hun lage pen nog meer last. Ik vind ook de Tiger 2 een fijne tank, maar tussen de Tiger en de E75 valt hij wat bleekjes uit :P
Dan hoop ik maar dat de matchmaker genade heeft. :+ Wat ik al zei, de Centurion valt me tot nog toe mee, maar die is natuurlijk een stuk mobieler dan de Tiger II. Zelfde geldt voor de Panther 88 trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p0st schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:48:
De M56 Scorpion is te koop in de store! Moet niet zo goed zijn, maar een Amerikaanse premium TD is altijd welkom (y)
en de 1e de beste die ik tegen kwam gekilled >:)
was van een dieprode tomaat met maar liefst 49 premium tanks in zijn collectie.
Weer 1-tje in het rijtje van lieden die ik niet snap, ben je zo beroerd in een spel en er dan zo'n kapitaal aan uitgeven 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 20:00

Rianata

Have you played Atari today?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:37:
[...]

en de 1e de beste die ik tegen kwam gekilled >:)
was van een dieprode tomaat met maar liefst 49 premium tanks in zijn collectie.
Weer 1-tje in het rijtje van lieden die ik niet snap, ben je zo beroerd in een spel en er dan zo'n kapitaal aan uitgeven 8)7
Waarschijnlijk hoopt hij bij iedere volgende premium tank die hij aanschaft de kip met de gouden eieren gekocht te hebben >:) maar hij heeft nog niet door dat ook binnen WoT geldt dat de kracht van een tank grotendeels door de speler wordt bepaald... Aan de andere kant, misschien haalt hij ook wel heel veel plezier uit het spel met al zijn premium tanks en trekt hij zich niets aan van alle statistieken bullshit?! Is hij ook nog eens beter af en relaxter dan velen van ons hier 8)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 11:27
eindelijk een US prem TD. 10 potjes gedaan en 50% win. Moet zeggen dat hij me tot nu to een beetje tegenvalt qua dmg per hit. Had toch meer een glass cannon verwacht. Maarja eindelijk een crewtrainer voor mij t67 en m36 crew dus al met al een welcome aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:15
jantje 2 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:50:
@ Vents vs Optics discussie. Jullie hebben het alleen maar over het feit dat vents een betere reloadtijd geeft. Echter vergeet je hierbij dat vents naast reload ook 2% increase in viewrange geeft met daarbij betere gun handling ed. Je effectieve DPM gaat dus in dat opzicht ook iets omhoog doordat je meer schoten zou moeten raken.

Zeker als je met vision perks in combinatie met vents en food de max viewrange aantikt is optics waardeloos. Want na de 440m spotting range, kan je alleen mensen eerder in een bosje spotten wat in theorie geen reet uit maakt. Ik heb met scouts met bino's en optics gespeeld en heb nooit het gevoel gehad dat die 15% meer viewrange me geholpen heeft.

Dus kort gezegd als je zonder optics al op de max viewrange grens zit kan je beter vents gebruiken dan optics. Naast reload krijg je hier namelijk nog meer zaken voor terug.
De bonus die vents naar de rest geeft is bijna niet merkbaar. Als je naar de aimtijd en dergelijke gaat kijken moet je echt frames gaan tellen oid.

Wacht, het maakt volgens jou in theorie geen reet uit of je een scout/medium in een bosje wel of niet kan spotten? Ik spot ze liever wel op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
User schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:42:
[...]
De bonus die vents naar de rest geeft is bijna niet merkbaar. Als je naar de aimtijd en dergelijke gaat kijken moet je echt frames gaan tellen oid.

Wacht, het maakt volgens jou in theorie geen reet uit of je een scout/medium in een bosje wel of niet kan spotten? Ik spot ze liever wel op tijd.
In de praktijk ( wat telt ) maakt het hebben van extra viewrange boven de 440m bijna niets uit, doordat het negaten van camo zo dusdanig klein en specifiek is dat je nooit zal merken en bijna nooit in zo'n situatie zal uitkomen.. Je kan dan beter de minimale 2% extra op je overige stats hebben die iig het placebo effect beter waarborgen. Zeker op een STB1 bij voorbeeld ga je die extra 2% wel merken.

Ik heb voor al me LT-15 missies ( tot aan 260 toe ) namelijk scouts gerunt met optics + bino's om altijd het maximale uit me viewrange te halen en heb nooit het gevoel gehad dat die extra 15% echt helpt. Vaak is het zo wat je niet spot met optics spot je ook niet met bino's.

[ Voor 20% gewijzigd door jantje 2 op 08-09-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
jantje 2 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:45:
[...]

In de praktijk ( wat telt ) maakt het hebben van extra viewrange boven de 440m bijna niets uit, doordat het negaten van camo zo dusdanig klein en specifiek is dat je nooit zal merken en bijna nooit in zo'n situatie zal uitkomen.. Je kan dan beter de minimale 2% extra op je overige stats hebben die iig het placebo effect beter waarborgen. Zeker op een STB1 bij voorbeeld ga je die extra 2% wel merken.
Een vijand in camo 10% eerder spotten merk je niet? Ok dan.

Een E50M vs een Object 140.

Beide hebben vol camo, vol viewrange en food. De Object 140 staat in een zgn 'light bush' en heeft vents, de E50M heeft optics.
De E50M spot de 140 op 296.55 meter.

Als ik optics voor vents wissel, spot de E50M de 140 op 277.31 meter. Scheelt toch zo'n 20 meter.

Edit: En als je de vergelijking gaat maken tussen een Object 140 en een andere tank met ghetto setup (bv T-54 met een paar crewskills, geen food, etc) kan het een verschil zijn van: Hij spot jou eerst of jij spot hem eerst.
En als ik mag kiezen, spot ik hem het liefst het eerst.

[ Voor 13% gewijzigd door User op 08-09-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
Het is heel simpel, wie het eerste spot kan het eerste schieten. als je ook nog eens kunt schieten terwijl je niet gespot word..... tja... als je dit niet snap.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• User
En als je ook nog eens weet waar de vijand rijd zonder dat ie gespot is, is het helemaal handig.

Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

User schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:30:
En als je ook nog eens weet waar de vijand rijd zonder dat ie gespot is, is het helemaal handig.

Toch?
:X Oh you, stop it... O-)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Laatst online: 06-07 11:54
Even een afbeelding van de weakspot net onder de gun mantlet van de IS-7 waar ik gisteren gepenetreerd werd. Kleine strip waar maar 240mm armor is, misschien handig om te onthouden tijdens het brawlen met een IS-7, misschien dat je een lucky pen erop kunt krijgen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F84psmK.jpg

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

:)F Ondanks alle grinds is het me toch gelukt.... :')
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wsTcvuSDGmXFNw34WJgV0QhS/full.png

Eindelijk groen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 09-09-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
Gefeliciteerd Ed_L,

Daar ben ik nog lang niet. Volgens noobmeter gister pas eindelijk de 50% WR (50.03%) *O* en 800 WN8 gehaald.

Wel een fantastische avond. 90% WR (9/10) waarvan 9/9 op mijn IS. Zelfs een battle gehad waarbij ik 2.8k dmg block op mijn IS had. Wist niet dat hij zo goed kon blocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gj Ed_N, ik zit na 10k battles op 1280wn8.... :z
Was lang noob totdat ik het spel door kreeg, nu gaat het helaas niet meer zo hard.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

Edmin schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:19:
:)F Ondanks alle grinds is het me toch gelukt.... :')
[afbeelding]

Eindelijk groen :P
Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat dat echt als een mijlpaal voelt :)

Oh en pas nu maar op, je gaat merken dat de arty shells eerder jouw kant op komen :9

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Terug naar de vents vs optics discussie. Ik denk uiteindelijk toch dat, als je food en alle view range skills hebt, vents in de long run de wat betere keus is dan optics.

De Obj 140 met rammer en vents heeft met Recon, Sit. awareness, BIA en food een view range van 456m en een theoretische DPM van 3,675.61 (bron: tanks.gg)

Ruil je vents om voor optics dan gaat je view range (flink) omhoog naar 489m. Je DPM daalt niet heel veel: 3,599.42.

Maar vents doet, zoals Jantje aangeeft, meer dan alleen de reload buffen. De aimtijd wordt, zij het marginaal, beter en de view range neemt uiteraard ook wat toe.

Dus zonder optics, maar met al die skills/perks heb je al een view range van 456m. Het enige waar die 489m beter voor is is idd campende tanks in bosjes eerder spotten. In het voorbeeld wat User aandraagt gaat het om circa 20m verschil.

Tja, is dat het waard? Want hoe vaak ga je dat soort situaties krijgen waarbij die 20m extra het verschil tussen winst en verlies uitmaakt? Ik denk heel weinig. En met het runnen van vents heb je de hele pot voordeel, niet alleen bij die paar situaties waarbij die hele hoge view range echt van nut is.

Het blijven echter zeer marginale verschillen en cijfers zoals DPM blijven altijd theoretisch, waarbij view range cijfers altijd hard zijn. En het is niet zo dat de ene keus slecht is en de andere keus niet. Het zal ook in veel gevallen een persoonlijke voorkeur zijn. Ik ga in ieder geval eens proberen om op een paar T10 meds vents te zetten, zodra ik zowel Recon als Situational Awareness heb. Daarbij is food overigens ook wel een must, want zonder food daalt de viewrange gelijk weer naar 438m.

Mijn advies zou dus zijn: kun je het betalen om altijd food te gebruiken en heb je een dik goede crew met de view range skills/perks? Ga dan voor vents.
Kan of wil je geen food gebruiken en is je crew nog niet optimaal? Gebruik dan optics. Met optics zit je, zonder de skills, namelijk altijd al bijna aan de 'max' spotting range van 445m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
User schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:59:
[...]
Een vijand in camo 10% eerder spotten merk je niet? Ok dan.

Een E50M vs een Object 140.

Beide hebben vol camo, vol viewrange en food. De Object 140 staat in een zgn 'light bush' en heeft vents, de E50M heeft optics.
De E50M spot de 140 op 296.55 meter.

Als ik optics voor vents wissel, spot de E50M de 140 op 277.31 meter. Scheelt toch zo'n 20 meter.

Edit: En als je de vergelijking gaat maken tussen een Object 140 en een andere tank met ghetto setup (bv T-54 met een paar crewskills, geen food, etc) kan het een verschil zijn van: Hij spot jou eerst of jij spot hem eerst.
En als ik mag kiezen, spot ik hem het liefst het eerst.
Laat mij maar een voorbeeld zien in de praktijk dat jij gaat merken dat je een tank eerder spot, in een positie waar het cruciaal is om na 440m max viewrange cap meer viewrange te hebben. Ik heb op een M60 500m viewrange maar heb nooit het gevoel dat ik meer spot dan bijvoorbeeld mijn 140 met maar 440m viewrange. Theory crafting is leuk, en ik snap het allemaal wel. Maar in praktijk ga je het niet merken. Ik speel op de meeste tanks nog wel rammer, stabs, optics op bijv. E50M/STB1 en 140 na.

Phrovorovka scouting bush met bino's of optics bijvoorbeeld levert geen noemswaardig effect op, bushes zijn zo dense dat je er toch niet door heen spot.

Edit : Semi ninjaed door mr. Size :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size

Rianata heeft een eigen YT kanaal, maar dat weerhoudt hem er niet van om een replay naar mij te sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:15
jantje 2 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:40:
[...]
Laat mij maar een voorbeeld zien in de praktijk dat jij gaat merken dat je een tank eerder spot, in een positie waar het cruciaal is om na 440m max viewrange cap meer viewrange te hebben.
leuke vraag, maar als vrager vind ik wel dat je dan zelf eerst met het voorbeeld moet komen waarbij je een praktijk voorbeeld laat zien waar het minimale verschil dat b.v. vents maakt je het echte voordeel geeft. Naar mijn idee ga je het dan nl. over situaties hebben die nog minder vaak voor komen dan dat je met optics een vijand eerder spot.
Daarnaast blijft het knap lastig om een tank te raken die je niet gespot hebt. Want zeker in de end-game als er nog weinig tanks over zijn is het toch wel superhandig als jij degene bent die het eerste schot maakt :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurpDerp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11-2024
Betreft de vents vs optics discussion ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/250x250/61421952.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
redwing schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:45:
[...]

leuke vraag, maar als vrager vind ik wel dat je dan zelf eerst met het voorbeeld moet komen waarbij je een praktijk voorbeeld laat zien waar het minimale verschil dat b.v. vents maakt je het echte voordeel geeft. Naar mijn idee ga je het dan nl. over situaties hebben die nog minder vaak voor komen dan dat je met optics een vijand eerder spot.
Daarnaast blijft het knap lastig om een tank te raken die je niet gespot hebt. Want zeker in de end-game als er nog weinig tanks over zijn is het toch wel superhandig als jij degene bent die het eerste schot maakt :)
jantje 2 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:40:
[...]

Phrovorovka scouting bush met bino's of optics bijvoorbeeld levert geen noemswaardig effect op, bushes zijn zo dense dat je er toch niet door heen spot.
Alstublieft het voorbeeld.

Heb bovenstaande meerdere malen gedaan tijdens de scouting missies voor alle 4 de tanks. En ik heb nooit extra tanks kunnen spotten doordat ik meer viewrange had. ( In dit geval 15% extra door bino's ) Dit komt doordat als je een tank niet kan spotten met optics je deze ook niet zal spotten met bino's doordat de bushes te veel camo geven.

Daarnaast zal je een tank op een open veld niet eerder spotten doordat je toch aan je 440m max vastgeplakt zit.

[ Voor 4% gewijzigd door jantje 2 op 09-09-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Omdat je dan of je rammer (minder DPM) of je verticle stabilizer (grotere aimcircle tijdens rijden en dus uiteindelijke langere aimtijd) moet opofferen. Beide hard nodig op het moment dat je endgame snel je tegenstander moet uitschakelen (eerste schot en hoge DPM).

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die zo in detail bezig zijn met verschillend equipment, kan ik de you tuber 4 Tankers and a dog aanbevelen. Hij heeft een aantal videos genaamd "tanking with sience" waar hij verschillende zaken (binocs, deadeye, camo, fuel etc) analyseert met allerlei tests: YouTube: Tanking /w Science! Win the Hill, Win the Game?

Zojuist was ik voor het einde van een battle gekilled (geobsedeerd door incinerator missie) en keek ik mee met wat verschillnde teammaten: stond er een dieprode tomaat op vliegtuigen te mikken.... WTF!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Dat voorbeeld is al onderuit gehaald want User heeft al met berekeningen laten zien dat het bij light bushes zo'n 20m scheelt oftewel daar heb je je voordeel van binocs al te pakken. En dan ga ik toch voor berekeningen over gevoel.

Daarnaast vroeg ik om een voorbeeld waarbij een andere keuze dan binocs juist beter is (dus b.v. vents). User heeft al aangetoond in welke situatie binocs beter is en dat is een situatie die toch regelmatig voor komt. Aan jou nu de taak om met een situatie te komen die ook regelmatig voor komt waarbij een andere keuze beduidend beter is :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
redwing schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:09:
[...]

Dat voorbeeld is al onderuit gehaald want User heeft al met berekeningen laten zien dat het bij light bushes zo'n 20m scheelt oftewel daar heb je je voordeel van binocs al te pakken. En dan ga ik toch voor berekeningen over gevoel.

Daarnaast vroeg ik om een voorbeeld waarbij een andere keuze dan binocs juist beter is (dus b.v. vents). User heeft al aangetoond in welke situatie binocs beter is en dat is een situatie die toch regelmatig voor komt. Aan jou nu de taak om met een situatie te komen die ook regelmatig voor komt waarbij een andere keuze beduidend beter is :)
Misschien is het aan jou de taak om de discussie goed te volgen in plaats van halfverwege inhaken en een verhaaltje tikken waaruit blijkt dat je het maar half heb gevolgd.Ik vind het helemaal niet erg als iemand zoals user onderbouwd argumenten geeft zoals het hoort. Maar jouw verhaal is gewoon een slechte copy paste, sorry hoor. Meng je er dan gewoon niet in.

Tevens gaat het in mijn voorbeeld niet over light bushes maar over een zeer belangrijke spot plek op de map waar vision key is. Hierbij geef ik aan dat extra vision in zo'n situatie niet helpt doordat de bush camo te hoog is.

Wanneer je maximaal viewrange heb ad 440m spot je zowat elke target die je kan spotten. je neemt dan vents inplaats van optics om je gun beter te laten performen. We pakken de STB1 worst gun @ t10 meds. Ineens gaat je reload met 0,16 omlaag ( om en nabij ) en daarnaast wordt je gun handling beter en je aimtime minder. je kan hierdoor beter schieten. Daarnaast levert het ook driver benefits ed op van ongeveer 2% echter is dit effect zoals User al aangaf niet geheel meetbaar omdat het veel "soft" stats zijn.

Zoals ik ook al eerder aangaf, ben ik hier niet om te verkondigen hoe goed vents wel niet zijn en hoe slecht optics is. Ik gebruik zelf op de meeste tanks ook optics op een paar tanks na zoals de E50M/STB1 en de 140. Echter probeer ik alleen duidelijk te maken zoals Mr. Size ook doet dat vents ook een zeer goed alternatief kan zijn in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wohooooo!!!!
Must be my lucky day!!
Medium missions voor T55 gaat geweldig vandaag
MT9 (kill een heavie 2 tiers hoger): 1e battle with honours
MT10 (doe 6x damage en 3 kills): 1e battle with honours
MT11 (ram een tegenstander): 2 battle zonder honours (ook geen ramp want garageslots heb ik al zoveel) met batchat arty geramd toen ie na 1 hit nog 60hp over had.
MT12 (zet 2 tanks in de fik): 4e battle with honours. Deze zag ik echt tegenop, vewachtte hier lang mee bezig te zijn maar mijn Cromwell was lekker op dreef.

Heb hiervoor op 1 na de Cromwell gebruikt, dames theekransje erin, werkend aan 4e skill. Perks oa: snapshot, deadeye, recon, sit. awareness en alleen maar gold schieten.
Winrate vandaag 70% en WN8 >3000 (solo). De laatste battle met MT12 was een WN8 van 10k

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ed, mag ik jouw luck plz? Ik ben al zo lang bezig met MT 12. Nadat ik de missie 'haalde' de battle nadat ik even een andere missie selecteerde en de missie dus NIET haalde, heb ik MT 12 niet meer durven uitzetten. Straks gebeurd het me weer dat ik hem haal zonder dat ik hem heb aanstaan.

Echter sindsdien, en dat is al 1,5 maand geleden ofzo, nog steeds niet gehaald. Best vaak al early on een lucky fire gehad op een tank, maar zodra ik echt op fuel tanks en engines ga mikken wil er maar geen vuur komen. De 2e fire blijft dus uit en ik blijf met die bs missie zitten. Erg vervelend. De RNG die je nodig hebt voor deze missie is insane..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jantje 2 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:21:
[...]
Misschien is het aan jou de taak om de discussie goed te volgen in plaats van halfverwege inhaken en een verhaaltje tikken waaruit blijkt dat je het maar half heb gevolgd.Ik vind het helemaal niet erg als iemand zoals user onderbouwd argumenten geeft zoals het hoort. Maar jouw verhaal is gewoon een slechte copy paste, sorry hoor. Meng je er dan gewoon niet in.
Wees niet bang, ik heb het hele verhaal gelezen en gevolgd. Het valt me daarbij alleen op dat user met uitgewerkte en gefundeerde berekeningen komt terwijl het enige wat terug komt een 'gevoel' is dat het niet helpt en daarnaast met specifieke situaties waar het juist niet werkt.
Tevens gaat het in mijn voorbeeld niet over light bushes maar over een zeer belangrijke spot plek op de map waar vision key is. Hierbij geef ik aan dat extra vision in zo'n situatie niet helpt doordat de bush camo te hoog is.
Klopt, maar dan ga je een zeer specifieke situatie benoemen maar vergeet je dat het in heel veel andere situaties juist wel helpt. Want hoeveel mappen heb je wel niet waar mensen juist wel in een light bush staan te spotten ?
Zoals ik ook al eerder aangaf, ben ik hier niet om te verkondigen hoe goed vents wel niet zijn en hoe slecht optics is. Ik gebruik zelf op de meeste tanks ook optics op een paar tanks na zoals de E50M/STB1 en de 140. Echter probeer ik alleen duidelijk te maken zoals Mr. Size ook doet dat vents ook een zeer goed alternatief kan zijn in sommige gevallen.
Ja, de grote vraag is alleen dus welke vaker een voordeel geeft. Vandaar ook de vraag om eens te bedenken in welke situaties nu vents beter zijn en in welke optics. Ik heb dat voor mezelf een tijdje geleden gedaan en per battle eens gekeken wat meer had geholpen. Sindsdien gooi ik overal optics/binocs op omdat ik veel meer situaties tegen kwam waar viewrange belangrijk was.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Size schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:45:
Ed, mag ik jouw luck plz? Ik ben al zo lang bezig met MT 12. Nadat ik de missie 'haalde' de battle nadat ik even een andere missie selecteerde en de missie dus NIET haalde, heb ik MT 12 niet meer durven uitzetten. Straks gebeurd het me weer dat ik hem haal zonder dat ik hem heb aanstaan.

Echter sindsdien, en dat is al 1,5 maand geleden ofzo, nog steeds niet gehaald. Best vaak al early on een lucky fire gehad op een tank, maar zodra ik echt op fuel tanks en engines ga mikken wil er maar geen vuur komen. De 2e fire blijft dus uit en ik blijf met die bs missie zitten. Erg vervelend. De RNG die je nodig hebt voor deze missie is insane..
Waarom zet je een missie überhaupt uit?
Bij mij staan ze altijd allemaal aan.....altijd gewoon de eerstvolgende, ik ga niet oude missies opnieuw proberen om with honours te halen of zo. Enige waar ik honours wil halen is bij de laatste, nr15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:08
Mr_Size schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:45:

Gister stond mijn T-62A twee keer in de brand door een een andere 62A. Moest meteen aan je denken haha(no homo)

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Kepro schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:56:
Gister stond mijn T-62A twee keer in de brand door een een andere 62A. Moest meteen aan je denken haha(no homo)
*; :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:08
Lijkt er tevens op dat ik mezelf weer terug gevonden heb qua spel/wn8. Afgelopen 10 dagen waren om te huilen. En ik ben zo klaar met de tiger 2 arty magneet. Zou zowat m'n free xp gebruiken om de rest van de grind over te slaan.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:53:
[...]
Waarom zet je een missie überhaupt uit?
Bij mij staan ze altijd allemaal aan.....altijd gewoon de eerstvolgende, ik ga niet oude missies opnieuw proberen om with honours te halen of zo. Enige waar ik honours wil halen is bij de laatste, nr15
Maar zo lang je nog niet voor 4 van de 5 categorieen de missie 15 met honors hebt afgesloten dan kun je niet door naar de volgende tank. Als je dan in een categorie toch nog missies zonder honors hebt staan dan kun je die net zo goed nog een keer aanzetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Ryack op 09-09-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ryack schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:33:
[...]
Maar zo lang je nog niet voor 4 van de 5 categorieen de missie 15 met honors hebt afgesloten dan kun je niet door naar de volgende tank. Als je dan in een categorie toch nog missies zonder honors hebt staan dan kun je die net zo goed nog een keer aanzetten.
Zolang ik nog met de missies bezig ben staat altijd de eerstvolgende aan. Pas als ik #15 heb gehaald met honors ga ik de rest af die ik nog niet met honors heb gehaald.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
redwing schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:48:
[...]
Klopt, maar dan ga je een zeer specifieke situatie benoemen maar vergeet je dat het in heel veel andere situaties juist wel helpt. Want hoeveel mappen heb je wel niet waar mensen juist wel in een light bush staan te spotten ?
De vraag is alleen of je dit door de bijvoorbeeld extra 20m viewange spot of ook zonder deze extra viewrange gespot zou hebben. Dit kan je alleen weten door dezelfde situatie over te doen en dan wel in precies dezelfde angles ed. want zelfs een angle kan uitmaken op een bosje.

Dit is in principe net zo moeilijk na te gaan als het effect dat vents heeft op je crew, doordat we over een minimaal verschil spreken merk je het ook heel weinig.

Uiteindelijk is beide een gevoel doordat het verschil zo marginaal klein is dat het moeilijk te bemerken is. Je kan zoveel cijfers aandragen qua extra meters of meer reload maar ingame is elke situatie anders en kan je niet altijd je viewrange maximaal benutten of je DPM.
redwing schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:48:

Ja, de grote vraag is alleen dus welke vaker een voordeel geeft. Vandaar ook de vraag om eens te bedenken in welke situaties nu vents beter zijn en in welke optics. Ik heb dat voor mezelf een tijdje geleden gedaan en per battle eens gekeken wat meer had geholpen. Sindsdien gooi ik overal optics/binocs op omdat ik veel meer situaties tegen kwam waar viewrange belangrijk was.
Ja het enige waarneer je optics nodig kan hebben is een endgame waarbij je een map speelt waarbij viewrange belangrijk is zoals bijvoorbeeld malinkovka. Echter elke city map en de meeste normale maps zal je de viewrange niet kunnen uitbuiten.

Ik heb in ieder geval nog niet bemerkt dat wanneer ik optics had dat ik echt vents nodig gehad zou hebben en wanneer ik vents had dat ik echt optics nodig had om te winnen.

Mede ook doordat WG de "must help heavy brawl fest" campagne is gestart en elke map rebalanced. Neem de nieuwe Redshire,ik vond de vorige versie zeer geslaagd met elke tank. Scouts hadden hun rol meds ook en heavies ( behalve super heavies met arties) hadden ook nog mogelijkheden

Doordat hij nu is aangepast zijn heel veel spots niet meer begaan en zeker op south spawn is aggresive play niet mogelijk voordat dat nieuwe castle volledig leeg is. en hierdoor heeft north spawn een advantage gekregen.... cause reasons.

[ Voor 20% gewijzigd door jantje 2 op 09-09-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
redwing schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:37:
[...]
Zolang ik nog met de missies bezig ben staat altijd de eerstvolgende aan. Pas als ik #15 heb gehaald met honors ga ik de rest af die ik nog niet met honors heb gehaald.
Dat is precies wat ik ook doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Eindelijk, daar is ie dan: HT-12 - Sturdy Armor. 3x je eigen hitpunten bouncen. Ik heb het in de Maus, IS4/7, VK4502B, T29, IS3 en noem maar op geprobeerd, maar dat lukte gewoon niet :\ Toen ik de O-I zag dacht ik, die moet ik hebben. Zelf 970 hitpunten, oftewel 3 x 970 = 2910 damage bouncen. Zelf nog 2.000 damage doen is te doen. Toch heeft het me de hele O-I grind gekost (inmiddels de tier VII unlocked :) ) om de missie te halen. Vaak bounce je genoeg, maar dan hen je te weinig damage, doe je genoeg damage dan kill je potentiele bouncers en natuurlijk ben je arty voer. De focus die arty legt op de nieuwe Japanse heavies is niet meer normaal. Je hoeft geen unicum of smurf te zijn om arty op je te laten fappen :X

In deze game viel het allemaal op de juiste plek. En nu alleen nog HT-15 en LT-15 en dan is de T55A binnen. De missies voor de Object 260 ga ik superrelaxed in. Die hoef ik niet perse te verdienen. Wat ik dan aan missies haal is mooi meegenomen... >:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DzUh9pFl.jpg
http://imgur.com/DzUh9pF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Harmen schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:49:
Gj Ed_N, ik zit na 10k battles op 1280wn8.... :z
Was lang noob totdat ik het spel door kreeg, nu gaat het helaas niet meer zo hard.
p0st schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:09:
[...]

Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat dat echt als een mijlpaal voelt :)

Oh en pas nu maar op, je gaat merken dat de arty shells eerder jouw kant op komen :9
Thx all!

Nooit geweten dat zoiets zo veel voldoening kon geven :P Volgende doel is WR naar 52% en daarna naar blauw. Maar dat gaat heeeeeeeel lang duren, eker aangezien ik _nooit_ platoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:55

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Edmin schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:16:
,Zeker aangezien ik _nooit_ platoon. :P
Hoezo 'nooit' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat bedoel je? Ik heb wel eens op in-game invite geplatooned, maar georganiseerd platoonen met TS3 etc. heb ik misschien ooit een pot of 20 gedaan en dat is al lang geleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rianata schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:12:
De focus die arty legt op de nieuwe Japanse heavies is niet meer normaal. Je hoeft geen unicum of smurf te zijn om arty op je te laten fappen :X

[afbeelding]
http://imgur.com/DzUh9pF
Had je anders verwacht dan met zulke grote trage tanks? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurpDerp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11-2024
Edmin schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:27:
Wat bedoel je? Ik heb wel eens op in-game invite geplatooned, maar georganiseerd platoonen met TS3 etc. heb ik misschien ooit een pot of 20 gedaan en dat is al lang geleden. :)
Kom eens langs op de Gathering of Tanks teamspeak, altijd gezellig en genoeg mensen die in zijn om te platoonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Rianata schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:12:
Eindelijk, daar is ie dan: HT-12 - Sturdy Armor. 3x je eigen hitpunten bouncen. Ik heb het in de Maus, IS4/7, VK4502B, T29, IS3 en noem maar op geprobeerd, maar dat lukte gewoon niet :\ Toen ik de O-I zag dacht ik, die moet ik hebben. Zelf 970 hitpunten, oftewel 3 x 970 = 2910 damage bouncen. Zelf nog 2.000 damage doen is te doen. Toch heeft het me de hele O-I grind gekost (inmiddels de tier VII unlocked :) ) om de missie te halen. Vaak bounce je genoeg, maar dan hen je te weinig damage, doe je genoeg damage dan kill je potentiele bouncers en natuurlijk ben je arty voer. De focus die arty legt op de nieuwe Japanse heavies is niet meer normaal. Je hoeft geen unicum of smurf te zijn om arty op je te laten fappen :X
Nice, mooi gedaan! De O-I is inderdaad een hele goede kandidaat voor deze missie. Ik heb nu bijna de VK B, dus ik ga het zeker in die tank proberen. Maar mocht het niet lukken, dan is de O-I wel een goede kanshebber. Die lijn trekt me echter totaal niet, dus ik hoop dat het gaat lukken met de VK B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
jantje 2 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:38:
[...]

De vraag is alleen of je dit door de bijvoorbeeld extra 20m viewange spot of ook zonder deze extra viewrange gespot zou hebben. Dit kan je alleen weten door dezelfde situatie over te doen en dan wel in precies dezelfde angles ed. want zelfs een angle kan uitmaken op een bosje.

Dit is in principe net zo moeilijk na te gaan als het effect dat vents heeft op je crew, doordat we over een minimaal verschil spreken merk je het ook heel weinig.

Uiteindelijk is beide een gevoel doordat het verschil zo marginaal klein is dat het moeilijk te bemerken is. Je kan zoveel cijfers aandragen qua extra meters of meer reload maar ingame is elke situatie anders en kan je niet altijd je viewrange maximaal benutten of je DPM.
Komop gast, de enige die hier met keiharde cijfers komt ben ik, voor de rest is het "ik voel dat", "ik heb het idee dat", etc. Dit zal waarschijnlijk mijn laatste post hierover zijn, dit schiet voor geen ene meter op. "Ik voel dat" heeft niemand ene reet aan. Mensen voelen dat camo net op een IS-4 werkt. Hij werkt ook wel op een IS-4, je hebt er alleen geen ene kloten aan.

In een E50M geeft Vents een 0,04 seconden kortere aimtijd. 0,04 seconden. Je pk per ton op harde ondergrond? Gaat met 0,4 omhoog. Je pk per ton op zachte ondergrond? +0.4 pk per ton.
Ja ik weet dat Vents ook een bonus geeft op de bloom. Nee, Tanks.gg vind van niet en past de waarden dan ook niet aan. 8)7

En als je je DPM *toch al niet kan benutten*, wat doet die extra paar DPM en die 40 milliseconden kortere aimtijd er dan toe?

En we hebben het niet over "een marginaal verschil", het is gewoon een 10% bonus naar je viewrange. Is 10% bonus op je DPM door Rammer ook een "marginaal verschil" ten opzichte van geen Rammer?
[...]

Ja het enige waarneer je optics nodig kan hebben is een endgame waarbij je een map speelt waarbij viewrange belangrijk is zoals bijvoorbeeld malinkovka. Echter elke city map en de meeste normale maps zal je de viewrange niet kunnen uitbuiten.

Ik heb in ieder geval nog niet bemerkt dat wanneer ik optics had dat ik echt vents nodig gehad zou hebben en wanneer ik vents had dat ik echt optics nodig had om te winnen.
I dunno, zo'n beetje elk moment waar ik een vijand wil spotten? Ik maximaliseer mijn kansen dat ik hem spot en minimaliseer de kans dat hij mij spot. Als ik hem spot en hij mij niet: Kassa. Hoe denk je dat map controle werkt? Door overal dikke DPM te hebben? Nee, door overal vision te hebben. Je zegt dat vision alleen in end-game belangrijk is, dat is gewoon keiharde onzin. Het is aan het begin van een potje belangrijk want je wil weten waar de vijand heen gaat. Het is midden in een potje belangrijk want je wil weten waar de vijand is en heen gaat. Het is aan het eind van een potje belangrijk want je wil weten waar de vijand is en heen gaat.

In zo'n beetje elk Type 59 potje maak ik gigantisch misbruik van mijn viewrange, puur omdat ik iedereen in het potje er uit kan spotten. Ik heb in mijn Type meerdere setups geprobeerd en optics blijft gewoon koning. Als het verschil tussen twee uitstekend uitgeruste tier 10 mediums al merkbaar is, is het tegen ghetto setups en lagere tiers helemaal feest. De Type staat bekend als een tank met een belabberd kanon qua aimtijd en bloom, en tóch is Optics vele malen beter dan Vents. Wat kan mij die aimtijd, bloom, reload, pk/ton en whatnot schelen als de vijand mij eerder ziet dan ik hem?

Beste voorbeeld wat ik zo uit mijn hoofd weet: Proho zuid spawn. Als je met Vents naar mid yolo'd spot je alles wat naar het spoor gaat niet, met Optics spot je ze wel. Misschien dat een Leo 1/STB met alle crew skills en Vents ze wel spot, maar met bv mijn Type zonder Optics spot ik ze niet.

En dan nog, als je (zoals ik het zo hoor) zwaar afhankelijk bent van de marginale invloed van Vents om effectief te zijn, doe je dan niet wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
User schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:11:
I dunno, zo'n beetje elk moment waar ik een vijand wil spotten? Ik maximaliseer mijn kansen dat ik hem spot en minimaliseer de kans dat hij mij spot. Als ik hem spot en hij mij niet: Kassa. Hoe denk je dat map controle werkt? Door overal dikke DPM te hebben? Nee, door overal vision te hebben. Je zegt dat vision alleen in end-game belangrijk is, dat is gewoon keiharde onzin. Het is aan het begin van een potje belangrijk want je wil weten waar de vijand heen gaat. Het is midden in een potje belangrijk want je wil weten waar de vijand is en heen gaat. Het is aan het eind van een potje belangrijk want je wil weten waar de vijand is en heen gaat.

Beste voorbeeld wat ik zo uit mijn hoofd weet: Proho zuid spawn. Als je met Vents naar mid yolo'd spot je alles wat naar het spoor gaat niet, met Optics spot je ze wel. Misschien dat een Leo 1/STB met alle crew skills en Vents ze wel spot, maar met bv mijn Type zonder Optics spot ik ze niet.
Ik ben het met je eens dat een vijand spotten belangrijker is dan er meer shells in te "kunnen" pompen (als je hem dus al ziet). Maar wat is je standpunt op Mr_Size z'n toevoeging, dat de meta van de game lijkt te verschuiven naar corridor en stadsmappen, waar je naar mijn inzicht toch beperkter bent in vision control op lange afstand. Kan vents dan niet zorgen dat je sneller door een stad kan bewegen en door minder bloom (kortere aimtijd, plus betere accuracy) je ook iets sneller kan schieten als het nodig is (mid lange afstand weakspots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

florisprijt schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:18:
[...]

Kom eens langs op de Gathering of Tanks teamspeak, altijd gezellig en genoeg mensen die in zijn om te platoonen :)
Bedankt voor de uitnodiging. Moet ik inderdaad weer eens een keer doen :)

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 12:39
Mr_Size schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:04:
[...]

Nice, mooi gedaan! De O-I is inderdaad een hele goede kandidaat voor deze missie. Ik heb nu bijna de VK B, dus ik ga het zeker in die tank proberen. Maar mocht het niet lukken, dan is de O-I wel een goede kanshebber. Die lijn trekt me echter totaal niet, dus ik hoop dat het gaat lukken met de VK B ;)
Dit soort missies zijn naar mijn mening te afhankelijk van te veel variabelen. 99/100 keer heb je zelf geen invloed op het halen van bv. Sturdy armor. Verkeerde map, 1 of meerdere arty, te goed / te slecht team, noem het maar op.

2 dagen geleden zelf toevallig Sturdy armor gehaald op m'n E75. In de laatste 2 minuten van het potje nog een paar shells gebounced van een jgpz e100 en T95. Dan loopt het ineens hard op. :9

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is er iets frustrerender aan deze game dan het spotting systeem?

Ik (WaffentragerPz.4 @ 80%health) sta achter een minibosje met camonet, binos en 70% camo skill. Om de hoek op 40 meter afstand komt zometeen een T57 Heavy aan, die 2 seconden geleden unspotted is geraakt. Hij is een 1-shot voor me, ik heb een gold shell voor hem wachten en ik weet dat hij eerst de zijkant van zijn hull aan mij moet laten zien voordat hij een shot op mij heeft. Geduldig aim ik op de plek waar zometeen de voorzijde van zijn side armor tevoorschijn komt.

Oh joy...

Drie seconden laten verschijnt de T57. Hij is inmiddels de hoek om gereden en ruim voorbij mijn aimpoint geraakt. ik moet bijrichten om hem nog in de achterkant van zijn sidearmor te kunnen raken, maar hij heeft ondertussen tijd om 3 shells in me te pompen. RIP ik.

Echt, WTF spotting systeem. Op grotere afstanden werkt het prima, maar close range zuigt het stiereballen. :(

• wsLy
Dat is meer dan 40 meter geweest dan. Want binnen 50m spot je ALLES, ook al staat een tank in cover of niet.

Tevens als die T57 even terug is gereden en snelheid heeft opgebouwd dan kan het zijn dat de spotting check hem iets later registreert, weet niet hoeveel sec. dit ook alweer is op welke afstand.

Stichting Hobbyserver

Verwijderd

Even advies nodig.....
Voor MT15 moet ik 2 hogere TD's opruimen én 2k damage doen, welke tank adviseren jullie?
Ik heb de mogelijkheid om volgende tanks te gebruiken of te kopen;
  • Cromwell: ligt me erg goed, MOE zit op 95-96% dus damage doe ik er wel mee, maar 2k én het geluk dat je 2 td's opruimt lijkt me lastig worden.
  • Comet+Centurion (tier 8+9): heb ik unlocked maar geen goede crew voor (tenzij ik de 4skill+ crew van de cromwell overzet)
  • T69: ben ik nu even aan t proberen, maar gun valt me tegen dus 2k wordt lastig lijkt me zonder heat spam
  • T54E1: makkelijker qua damage output dan t69 maar 1 tier minder kans op TD's. Zou ik kunnen kopen.
  • T44+T54: eiglk zelfde verhaal als de amerikaanse mediums. Beiden unlocked, zou ik kunnen terug kopen

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:13
Centurion 7/1 is zeker een goede als je daadwerkelijk de tier 9 hebt, dit ook ivm de hesh shells voor als je een TD MOET killen die bijv een waffel is :P of achterkantjes van andere TD's.

Autoloaders geven ook veel kans op een TD kill, dus dan is het om het even, T69 met heat of de E1...

Cromwell TD kills is piece of cake, maar 2K erbij, moet je wel veel schieten :P Waarschijnlijk ook gold.

Gewoon blijven doen, het is een van de makkelijkere missies(kuch incinerator)

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 12:39
Die 2k damage moet ook op hogere tier TDs worden toch?

2k damage in een cromwell moet je al aardig je best voor doen, 2k op TDs alleen moet je echt heel erg veel geluk voor hebben.

Ik zou waarschijnlijk voor Centurion 7/1 gaan, met HESH heb je goede kans op flinke damage.

[ Voor 4% gewijzigd door wvdveer op 10-09-2015 15:28 ]

Verwijderd

wvdveer schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:25:
Die 2k damage moet ook op hogere tier TDs worden toch?

2k damage in een cromwell moet je al aardig je best voor doen, 2k op TDs alleen moet je echt heel erg veel geluk voor hebben.

Ik zou waarschijnlijk voor Centurion 7/1 gaan, met HESH heb je goede kans op flinke damage.
2k damage in totaal. Nadeel van een tier 9 is 1 tier minder kans op TD's omdat ze een tier hoger moeten zijn.

• redwing
Ik heb die toen gehaald met mijn centurion mk1, maar verwacht dat ie met de cent 7/1 nog makkelijker te halen is. Je wilt iig toch al snel een tier8 of 9 pakken vanwege de 2k damage.

[removed]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

wsLy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:05:
Dat is meer dan 40 meter geweest dan. Want binnen 50m spot je ALLES, ook al staat een tank in cover of niet.
Dat weet ik, daarom is het ook zo raar. Ik dacht met 40m nog ruim te zitten in mijn schatting, maar ik zal het straks iig voor mezelf nog eens opmeten.
Tevens als die T57 even terug is gereden en snelheid heeft opgebouwd dan kan het zijn dat de spotting check hem iets later registreert, weet niet hoeveel sec. dit ook alweer is op welke afstand.
Ik denk dat het hier in zit, inderdaad. Hij zat echt wel binnen spotting range, maar door het check systeem zie je tanks niet om de hoek komen als zo ongespot zijn. Hetzelfde geldt wanneer je bijvoorbeeld op Live Oaks in een spotting bosje staat op E2. Heavies komen van rechts naar links door je scherm rijden in de stad en soms spot je ze pas als ze de corridoor al bijna gepasseerd zijn en heb je dus geen schot. Klopt gewoon niet.

• Derby
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:05:
[...]

Dat weet ik, daarom is het ook zo raar. Ik dacht met 40m nog ruim te zitten in mijn schatting, maar ik zal het straks iig voor mezelf nog eens opmeten.

[...]

Ik denk dat het hier in zit, inderdaad. Hij zat echt wel binnen spotting range, maar door het check systeem zie je tanks niet om de hoek komen als zo ongespot zijn. Hetzelfde geldt wanneer je bijvoorbeeld op Live Oaks in een spotting bosje staat op E2. Heavies komen van rechts naar links door je scherm rijden in de stad en soms spot je ze pas als ze de corridoor al bijna gepasseerd zijn en heb je dus geen schot. Klopt gewoon niet.
Had dit ook niet te maken met het verversen van de locatie van voertuigen/spelers? Jingles heb ik daar maanden geleden al over gehoord dat de refresh omhoog zou gaan in de toekomst.
Het moment van zichtbaar zijn op je scherm heeft te maken met server lag en refresh rate van locaties. Die refresh is nu te laag.
Ik aim ook meters naast de hoek van een obstakel vanwege de trage verwerking van spelers locaties.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• wsLy
Edmin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:05:
[...]

[...]

Eventjes opgezocht, volgens mij is deze informatie nog correct (het komt van de WoT wiki in ieder geval).

Binnen 150m afstand is er iedere 0.5 sec een visibility check.
Rate of Visibility Checks

You will not necessarily spot an enemy tank as soon as you have line of sight on it. The rate of visibility checks is limited as follows:
  • within 50 m range - every 0.1 sec
  • within 150 m range - every 0.5 sec
  • within 270 m range - every 1.0 sec
  • within 445 m range - every 2.0 sec
NOTE: While Overlord confirmed the above as still correct for 0.7.1, US community manager Vallther claimed on 23 January 2012 that the frequency of the visibility checks depends "a lot on the map" and that he "requested a total check from Q&A regarding the matter". [2]

The rate limitation on visibility checks means that it is entirely possible that a hidden tank moves out of cover right after a visibility check, shoots you, and returns back into cover right before the next visibility check, thus never getting spotted and staying hidden. This can also lead to fast tanks getting spotted only closer to you than your spotting range would normally allow - at a maximum speed of 72 km/h a tank can cross 40m between spotting checks past 270m range.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Het is allemaal heel erg mooi wat je doet met de cijfers, en ik geloof het ook allemaal wel. Je hoeft mij dit spel niet te leren. Maar theoretisch is 10% meer viewrange, mooi, dat ben ik ook helemaal mee eens. En zeker in jouw voorbeeld in T8 tanks is vision veel belangrijker dan in T10 doordat bijvoorbeeld de heavies zoals IS3 en IS6 maar rond de 350m zitten. Door dus dik in de 440m te zitten spot je in de lower tiers iedereen helemaal kwijt.

In mijn voorbeelden en verhaal hou ik alleen rekening met T10 ( vandaar dat ik telkens T10 tanks noemde ) en waar het volgens mij ook over ging. Zoals je aangeeft over het spotten op proho, gebeurd dat ook zonder optics in je T10 tanks als je max viewrange hebt. Daarnaast ga ik er ook vanuit dat je max viewrange hebt ZONDER optics. ( Het gaat mij meer over die extra 20m die je boven de max viewrange kan krijgen zodat je makkelijker door bushes spot )

In mijn verhaal wanneer je optics nodig hebt in de endgame om te winnen is net zoals in early game dat optics vooral handig zijn voor de snelle spots en early damage. Voor 3 maps waar dit een verschil "kan" maken is dit inderdaad handig. In alle andere 34 maps niet zo erg nodig. In midgame is iedereen in positie achter hun bosje of aan het brawlen waardoor optics ook niet echt nodig zijn doordat je de posities weet en de mensen achter het bosje toch niet kan spotten en de brawl tanks ook wel zonder optics kan spotten.

Je probeert over het algemeen je tank naar hun sterkste punten te spelen en de zwakke zaken zo veel mogelijk te minimaliseren. Exampleh : M48/M60 gun met goede soft stats en aimtime en goede viewrange optics of vents? Optics. STB1 goede dpm slechte gunstats. optics of vents? Vents . Dat zijn twee duidelijke voorbeelden waar je het denk ik wel mee eens kan zijn :P

Een E50m kan je 2 kanten mee op, net zoals je met deze tank alle kanten op kan ^^ optics werkt om indirect je slechte camo tegen te gaan. Vents kan om je reload te drukken om je DPM tegenover andere T10 meds te verbeteren. Dit is een voorkeur die iemand kan hebben, en afhankelijk van speelstijl.

Het is niet zo zwart/wit als jullie nu willen denken, ik probeer alleen maar inzicht te geven in het geheel dat vents een mogelijkheid is in plaats van optics. In plaats van zomaar blind optics te kiezen omdat je dat altijd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:04:
Voor 3 maps waar dit een verschil "kan" maken is dit inderdaad handig. In alle andere 34 maps niet zo erg nodig.
Dit mag je even netjes en gedetailleerd gaan onderbouwen.

Als vision toch geen ene reet uitmaakt, waarom dan nog de skills trainen? Als de 10% van Optics niet nodig is, wat wil je dan met de 2/3% van Situational awareness?

Met 'max' viewrange (445 m op papier) ziet een E50M een Object 140 pas op 346 meter. Als hij rijdt. Zelfs als hij schiet op 445 m zie je hem niet. (Beide tanks hebben vol camo en vision, zonder optics of vents). Zelfs als we camo van de Object 140 halen wordt hij niet gespot op 445 m (rijdend). Je spot een rijdende Maus (met alleen vehicle camo) niet eens op 445 m.

Vergeet niet dat die 20 m de meest nadelige situatie is voor Optics. Op het moment dat de Object 140 een slechtere crew/setup heeft loopt dat verschil hard op.

En dan nog, zijn tanks in bosjes juist niet de gevaarlijkste tegenstanders? Ik dacht dat iedereen TDs in bosjes altijd zo snel mogelijk gespot wil hebben, maar dat heb ik dus fout?

Maargoed, als jij met alle geweld met Vents blijft rondrijden, des te makkelijker het is voor mij. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
User schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:04:
[...]
Dit mag je even netjes en gedetailleerd gaan onderbouwen.

knip

Maargoed, als jij met alle geweld met Vents blijft rondrijden, des te makkelijker het is voor mij. :Y
Altijd leuk die aggresieve manier waarop je praat, helaas vergeet je mijn tekst goed te lezen en staar je alleen maar blind op cijfers. Zoals ik aangaf rijd ik helemaal niet altijd met vents.
jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:04:
[...]

Het is niet zo zwart/wit als jullie nu willen denken, ik probeer alleen maar inzicht te geven in het geheel dat vents een mogelijkheid is in plaats van optics. In plaats van zomaar blind optics te kiezen omdat je dat altijd doet.
Helaas is bij jou zo te zien alles zwart - wit. en jou mening is altijd juist :+

Maar zoals je aangeeft alles boven de 445m zie je niet, dus heeft extra viewrange daarboven alleen zin om door bushes te spotten wanneer een tank zich onder de 445m bevindt. Een heavy tank op 445m zal gespot worden als hij door het open rijdt zonder camo skill. Zoals ik heb aangegeven het is wel belangerijk om 445m viewrange te hebben zodat je in iedergeval je spotting range maximaal benut.

Vaak gebruik je de vision skills samen met vents om uiteindelijk ervoor te zorgen dat je optics niet nodig hebt zodat je aan de 445m viewrange komt. Als je dit met food haalt kan je ervoor ook kiezen om jack of all trades te nemen ( als commander ook radio operator is ) of bij gebrek aan betere skills kies je die.

Het nadeel van TD's in bosjes is dat je zo dichtbij moet komen om ze te spotten dat jij al bent gespot voor dat jij hun ziet door hun goede base camo in combinatie met bush camo. Let op hier komen, speciaal voor jou, cijfers. Als een WTF auf pzv. stationary in een light bush staat ( camo net, bino's ) spot je hem pas op 231 meter en hij spot jou in je 140 met max viewrange skills en camo etc. op 330m meter. Aan die extra viewrange heb je dus niets. happy now :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:55:
Helaas is bij jou zo te zien alles zwart - wit. en jou mening is altijd juist :+
Hij heeft ook gelijk (iig deze keer ;)
Het nadeel van TD's in bosjes is dat je zo dichtbij moet komen om ze te spotten dat jij al bent gespot voor dat jij hun ziet door hun goede base camo in combinatie met bush camo. Let op hier komen, speciaal voor jou, cijfers. Als een WTF auf pzv. stationary in een light bush staat ( camo net, bino's ) spot je hem pas op 231 meter en hij spot jou in je 140 met max viewrange skills en camo etc. op 330m meter. Aan die extra viewrange heb je dus niets. happy now :9
Het hele punt is dat de berekening van camo/viewrange en spotten altijd afhankelijk is van je max. viewrange. Op het open is de cap weliswaar 445 en is dat dus wat je altijd minimaal wilt zien. Zodra er echter bosjes/bomen staan is een spot afhankelijk van de camo van het bosje en je max. viewrange. En dan is het altijd voordelig om dus meer viewrange te hebben. Hoe jij dan ook kunt stellen dat extra viewrange alleen maar handig is op 3 van de mappen is mij een raadsel.

En ja, in jouw voorbeeld zal de viewrange weinig verschil maken, maar dat zouden vents net zo goed niet doen. Je zit daar gewoon in een situatie waar je niet in terecht moet komen en waar je modules het verschil niet gaan maken. Als je in jouw voorbeel echter de TD door een heavy vervangt heb je plotseling al een stuk meer aan je optics. Het gaat er dan ook om om te kijken welke van de modules in de meeste situaties een voordeel geeft, niet welke in elke situatie het verschil maakt (want die zul je niet vinden)

Trouwens,ook voor de STB-1 zou ik niet snel de optics weg laten. Die bak heeft al een slechte viewrange welke ik liever geboost zie dan die gunstats. Voor die bak zou ik dan ook kiezen voor GLD/Vstab/Optics ipv de vents die jij een no-brainer vind :P

[ Voor 6% gewijzigd door redwing op 11-09-2015 14:27 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
redwing schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:21:
[...]

Hij heeft ook gelijk (iig deze keer ;)

[...]

Het hele punt is dat de berekening van camo/viewrange en spotten altijd afhankelijk is van je max. viewrange. Op het open is de cap weliswaar 445 en is dat dus wat je altijd minimaal wilt zien. Zodra er echter bosjes/bomen staan is een spot afhankelijk van de camo van het bosje en je max. viewrange. En dan is het altijd voordelig om dus meer viewrange te hebben. Hoe jij dan ook kunt stellen dat extra viewrange alleen maar handig is op 3 van de mappen is mij een raadsel.

En ja, in jouw voorbeeld zal de viewrange weinig verschil maken, maar dat zouden vents net zo goed niet doen. Je zit daar gewoon in een situatie waar je niet in terecht moet komen en waar je modules het verschil niet gaan maken. Als je in jouw voorbeel echter de TD door een heavy vervangt heb je plotseling al een stuk meer aan je optics. Het gaat er dan ook om om te kijken welke van de modules in de meeste situaties een voordeel geeft, niet welke in elke situatie het verschil maakt (want die zul je niet vinden)
Theoretisch heb je helemaal gelijk hoe meer viewrange hoe eerder je iemand zal spotten. Dat is ook de baseline van het spotting systeem. Maar doordat de camo van bushes in WoT zo onwijs hoog is zal je in de praktijk merken dat je vaak tanks niet spot totdat je ongeveer rond de 300m bent. Hierin spotten zij jou ook waardoor je extra viewrange geen meerwaarde heeft gehad. Als hiervoor in de plaats een betere gun en mobility krijgt, ook als dit marginaal, levert dit meer op.

De maps waarin je echt viewrange kan abusen is echt op één hand te tellen doordat die eigenlijk de scout maps zijn. Redshire( na patch ook minder ) Phroho, Malinovka en Murovanka en Sand river ( als ik ruim kijk )

Ik ben ook niet van plan om van mijn optics af te wijken hoor, alleen voor bepaalde tanks hou ik vents. Voor de meeste tanks is alleen optics nog de betere optie dan vents doordat de gun voldoende is, en food veel goed maakt.

410m base viewrange vind ik niet slecht hoor en serieus STB1 zonder rammer... 8)7 Rammer en Vstabs is eigenlijk verplicht op elke tank. Als je dat niet doet dan moet je nog veel leren in WoT ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 11-09-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lekker potje theorycraften, mannen. Ik ga weer ff knallen zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:39:
[...]
Theoretisch heb je helemaal gelijk hoe meer viewrange hoe eerder je iemand zal spotten. Dat is ook de baseline van het spotting systeem. Maar doordat de camo van bushes in WoT zo onwijs hoog is zal je in de praktijk merken dat je vaak tanks niet spot totdat je ongeveer rond de 300m bent. Hierin spotten zij jou ook waardoor je extra viewrange geen meerwaarde heeft gehad. Als hiervoor in de plaats een betere gun en mobility krijgt, ook als dit marginaal, levert dit meer op.
En hier is waar je mijns inziens de fout in gaat. Als jij extra spotting range hebt en zij niet is het resultaat dat zelfs met bosjes jij hen toch eerder zult spotten. Veelal zit je zelf ook tussen de bosjes waardoor je zelf ook een betere camo hebt.
De maps waarin je echt viewrange kan abusen is echt op één hand te tellen doordat die eigenlijk de scout maps zijn. Redshire( na patch ook minder ) Phroho, Malinovka en Murovanka en Sand river ( als ik ruim kijk )
Je noemt nu net wat open maps waar het nut van extra viewrange juist eerder twijfelachtig is. Als je daar nl. op de goede plek staat is je 445 range veelal al genoeg.
Edmin schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:43:
Lekker potje theorycraften, mannen. Ik ga weer ff knallen zo :P
Ik zit op het werk, dit is het dichtste bij WoT spelen wat ik kan ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
redwing schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:50:
[...]

En hier is waar je mijns inziens de fout in gaat. Als jij extra spotting range hebt en zij niet is het resultaat dat zelfs met bosjes jij hen toch eerder zult spotten. Veelal zit je zelf ook tussen de bosjes waardoor je zelf ook een betere camo hebt.

[...]

Je noemt nu net wat open maps waar het nut van extra viewrange juist eerder twijfelachtig is. Als je daar nl. op de goede plek staat is je 445 range veelal al genoeg.
Volgens mij zit je meer andersom te denken. juist doordat iemand stil staat achter een bosje heeft hij stationary camo + bush camo. Dit is altijd hoger dan moving camo. Zeker met een TD met high base camo zal je deze nooit eerder spotten dan jij hem zal spotten.

Misschien als je een IS3 ed. pakt tegenover Leopard maar dat is niet echt een eerlijke vergelijking.

Nee, ik kies deze maps doordat hier lange sightlines zijn zodat je vision ook juist kan gebruiken. Daarnaast hebben de meeste maps veel bushes waardoor high viewrange je ook weer helpt om hier doorheen te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:55:
[...]
Volgens mij zit je meer andersom te denken. juist doordat iemand stil staat achter een bosje heeft hij stationary camo + bush camo. Dit is altijd hoger dan moving camo. Zeker met een TD met high base camo zal je deze nooit eerder spotten dan jij hem zal spotten.

Misschien als je een IS3 ed. pakt tegenover Leopard maar dat is niet echt een eerlijke vergelijking.
Waarom is dat geen eerlijke vergelijking ? Het lijkt me eerlijker dan jouw vergelijking waar je een stilstaande TD achter een bosje tegenover een rijdende tank zet om aan te tonen dat optics niet zinvol zijn :+

Er zijn nu eenmaal situaties waar je altijd een probleem zult hebben (geen equipment te vinden die je zal helpen tegen een stationary TD achter een dikke struik). Je moet dan ook juist de situaties bekijken waar je equipment wel het verschil maakt. En dan kun je je afvragen of je meer voordeel hebt bij een vents die alles een klein beetje boost of een optics die je viewrange een goede boost geeft.
Nee, ik kies deze maps doordat hier lange sightlines zijn zodat je vision ook juist kan gebruiken. Daarnaast hebben de meeste maps veel bushes waardoor high viewrange je ook weer helpt om hier doorheen te spotten.
Dus je zegt nu dat het bij ver kunnen kijken wel uitmaakt of je nog wat verder kunt kijken, maar als je beperkt zicht hebt juist niet ? In beide gevallen zal die extra viewrange er voor zorgen dat je andere tanks wat eerder kunt zien.
Sterker nog, op een map met veel bosjes zit heeft die viewrange pas echt nut omdat je dan anderen eerder spot. Bijna iedereen kan wel 445m ver kijken, pas als er iets is dat je spotting-sight lager maakt (bosjes) zie je pas echt het voordeel van optics, want dan ben jij degene die die ander tig meter eerder spot dan hij jou.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
redwing schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:13:
[...]

Waarom is dat geen eerlijke vergelijking ? Het lijkt me eerlijker dan jouw vergelijking waar je een stilstaande TD achter een bosje tegenover een rijdende tank zet om aan te tonen dat optics niet zinvol zijn :+

Er zijn nu eenmaal situaties waar je altijd een probleem zult hebben (geen equipment te vinden die je zal helpen tegen een stationary TD achter een dikke struik). Je moet dan ook juist de situaties bekijken waar je equipment wel het verschil maakt. En dan kun je je afvragen of je meer voordeel hebt bij een vents die alles een klein beetje boost of een optics die je viewrange een goede boost geeft.

Dus je zegt nu dat het bij ver kunnen kijken wel uitmaakt of je nog wat verder kunt kijken, maar als je beperkt zicht hebt juist niet ? In beide gevallen zal die extra viewrange er voor zorgen dat je andere tanks wat eerder kunt zien.
Sterker nog, op een map met veel bosjes zit heeft die viewrange pas echt nut omdat je dan anderen eerder spot. Bijna iedereen kan wel 445m ver kijken, pas als er iets is dat je spotting-sight lager maakt (bosjes) zie je pas echt het voordeel van optics, want dan ben jij degene die die ander tig meter eerder spot dan hij jou.
Maar als twee rijdende tanks elkaar spotten maakt camo in dat opzicht niet veel uit doordat je allebij je moving camo hebt die beduidend lager is dan stationary camo. In dat geval heb je het voordeel als je vents hebt door betere accuacry on the move en betere reloadIk kan me hierin ook niet echt iets bedenken dat een rijdende tank mij wel spotte en ik hem niet..

Het uitspotten van tanks en het " abusen " van viewrange is waar het omdraait. Dit betekent over het algemeen het uitspotten van tanks in dekking of camo. Zodat jij hun eerder ziet dan dat ze jou zien en shots kan doen.

Ik zeg dat deze maps zeer goed zijn voor " de vision game " veel viewrange kan op deze maps helpen zeker doordat er veel bosjes zijn om maximaal erdoor heen te kunnen spotten. bij beperkt zicht bedoel ik geen bosjes, maar hard cover korte sightlines ( in de zin van een berg of heuvel ed. ) dus dan heeft extra viewrange geen nut omdat je toch je maximale viewrange niet kan benutten. Kharhkov of Stalingrad bijvoorbeeld.

Volgens mij heb je dat stukje niet goed gelezen of begrepen :)

Maar laten we het zo zeggen, optics is in de meeste gevallen de beste optie, en voor persoonlijke voorkeur kan je ook vents op bepaalde tanks gebruiken. Dan is iedereen blij en kunnen we het afsluiten :P

[ Voor 34% gewijzigd door jantje 2 op 11-09-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:23:
[...]
Maar als twee rijdende tanks elkaar spotten maakt camo in dat opzicht niet veel uit doordat je allebij je moving camo hebt die beduidend lager is dan stationary camo. In dat geval heb je het voordeel als je vents hebt door betere accuacry on the move en betere reloadIk kan me hierin ook niet echt iets bedenken dat een rijdende tank mij wel spotte en ik hem niet..
Eh, watte ? Dat zijn nu juist de momenten dat extra viewrange het verschil maakt en je hem daarmee eerder ziet dan hij jou..... Je hebt allebei nl. moving camo + wat bosjes er tussen waardoor voor allebei je viewrange omlaag gaat. Degene die op dat moment nog de meeste viewrange over heeft is degene die de ander als eerste zal zien. Als jij doordat je hem eerder ziet het eerst schot lost zullen er heel wat schoten gelost moeten worden voordat je vents dat eerste schot gecompenseerd hebben.
Ik zeg dat deze maps zeer goed zijn voor " de vision game " veel viewrange kan op deze maps helpen zeker doordat er veel bosjes zijn om maximaal erdoor heen te kunnen spotten.
Ja, deze maps zijn goed omdat je met spotten veel kunt doen, alleen we hadden het over wanneer optics nut hebben en niet over in welke maps een scout goed tot zijn recht komt. Want dat zijn 2 totaal verschillende dingen, eerlijk gezegt heb je op open mappen juist minder vaak wat aan optics omdat je line of sight niet geblocked wordt en daarmee je 445 viewrange meestal al ruim voldoende is.
bij beperkt zicht bedoel ik geen bosjes, maar hard cover korte sightlines ( in de zin van een berg of heuvel ed. ) dus dan heeft extra viewrange geen nut omdat je toch je maximale viewrange niet kan benutten. Kharhkov of Stalingrad bijvoorbeeld.

Volgens mij heb je dat stukje niet goed gelezen of begrepen :)
Ik lees en begrijp heel goed wat je zegt, alleen de link richting optics leg je verkeerd. Optics zijn niet alleen goed als je ver kunt kijken, integendeel, optics geven pas echt voordeel als je line of sight beperkt wordt door bosjes waardoor je een penalty op viewrange krijgt.

Ik zou jouw stelling van 3 maps waarbij optics nuttig zijn dan ook eerder omdraaien. Alleen bij echte citymaps voegen optics weinig toe (alhoewel bijna alle citymaps ook een wat opener stuk hebben.) ;)
jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:39:
[...]
410m base viewrange vind ik niet slecht hoor en serieus STB1 zonder rammer... 8)7 Rammer en Vstabs is eigenlijk verplicht op elke tank. Als je dat niet doet dan moet je nog veel leren in WoT ;)
Dan pak je toch Rammer/Vstab/Optics, alhoewel gezien de stats van de gun je moeite zult hebben iets op afstand te raken waar de GLD weer aardig bij kan helpen. Afhankelijk van je speelstijl zou ik dan ook kiezen tussen Rammer en GLD. Het heeft ten slotte weinig nut om vaker te kunnen schieten maar wel vaker te missen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
Door deze hele theoretische discussie over viewrange en wel of niet eerder spotten zou je bijna arty gaan spelen :X

Aan je view range heb je geen moer en omdat je aan de andere kantvan de map staat wordt je niet zo snel gespot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
O_A_B schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:08:
Door deze hele theoretische discussie over viewrange en wel of niet eerder spotten zou je bijna arty gaan spelen :X

Aan je view range heb je geen moer en omdat je aan de andere kantvan de map staat wordt je niet zo snel gespot ;)
Ja, maar als arty hoop je natuurlijk wel juist dat iedereen optics heeft want dan wordt er meer gespot :D

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
O_A_B schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:08:

Juist voor arty is het spotting systeem belangrijk. Dit omdat je vaak stil staat in een bosje en je dus maximaal gebruik moet maken van onzichtbaar blijven. Als het je dan lukt om te schieten voordat je gespot bent heb je een erg grote kans dat je de tegenstander one-shot. Echter ga je hier geen vents voor wegdoen (als je die al kan mounten) om optics te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Jij vindt dat optics veel nut heeft om door bosjes heen te spotten, terwijl in de meeste gevallen dit niet gaat gebeuren doordat de bushes te dense zijn om door heen te spotten. Je moet zo dichtbij staan dat de tegenstander jou ook spot. Wat ik dus in mijn eerdere voorbeeld probeerde te verduidelijken.

Kan je zo 10 voorbeelden noemen waarin je een tank spotte waarbij jullie allebei op elkaar afreden en jij hem eerder spotte dan hij jou? Ik heb dit in T10 volgens mij nog niet bewust meegemaakt. Ja old skool Murovanka met de magic forest, daar had je het. Maar daar ging het over de rand tussen 50m proxy en tanks spotten als ze schoten anders zag je ze ook niet.

En in welke maps wordt je linesight beperkt door bosjes? inderdaad op maps waarin veel vision range is. Aangezien dit weinig maps zijn, benut op de meeste maps nooit je volledige vision range. 1+1 =2

Je zou voor de grap een avond bijvoorbeeld een T10 med moeten spelen met max view range en met optics en de volgende avond zonder optics. En dan optellen hoe vaak je echt het gevoel hebt dat die optics je hebben geholpen.

Ik snap jullie redenatie en gedachte gang over de optics helemaal en ik snap ook waarom jullie het gebruiken. Maar jullie willen ook niet nadenken wanneer vents nuttig kan zijn. Iedereen lijkt zo kortzichtig.
Zoals ook al 10x aangegeven probeer ik alleen een verduidelijking te geven tussen de vents/optics discussie, helaas hebben de meeste het gevoel dat we bezig zijn met een betoog..

Wat betreft de STB-1 zou ik je aanraden deze tank eens te spelen en daarna pas over equipment praten.

[ Voor 17% gewijzigd door jantje 2 op 11-09-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 16:24

_Z3

jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:38:
[...]

heel verhaal

Zoals ook al 10x aangegeven...

nog meer verhaal
Misschien tijd om te stoppen met deze discussie??

Van een collega geleerd: we zijn het eens dat we het niet met elkaar eens zijn... PUNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
_Z3 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:55:
[...]

Misschien tijd om te stoppen met deze discussie??

Van een collega geleerd: we zijn het eens dat we het niet met elkaar eens zijn... PUNT
Yes, ik wilde het al afkappen, maar iemand reageerde weer hehe :) nu is het mooi geweest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ja sorry mensen, ik wilde weliswaar een discussie starten over vents vs optics, maar het is helaas verzand in een welles-nietes discussie waarbij argumenten over en weer worden herhaald. Beide 'kampen' hebben goede argumenten in mijn ogen. Optics zal altijd een goede keuze blijven op de T10 meds, vision blijft natuurlijk super belangrijk.

Als je echter een hele goede crew hebt met max spotting skills en ook nog food gebruikt dan is het een goede optie om ipv optics vents te gebruiken. En zelfs dat geldt nog niet voor alle T10 meds. Voorlopig blijf ik lekker bij optics, omdat ik niet aan bovenstaande voorwaarden voldoe.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Size op 11-09-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Mr_Size schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:14:
Ja sorry mensen, ik wilde weliswaar een discussie starten over vents vs optics, maar het is helaas verzand in een welles-nietes discussie waarbij argumenten over en weer worden herhaald. Beide 'kampen' hebben goede argumenten in mijn ogen. Optics zal altijd een goede keuze blijven op de T10 meds, vision blijft natuurlijk super belangrijk.

Als je echter een hele goede crew hebt met max spotting skills en ook nog food gebruikt dan is het een goede optie om ipv optics vents te gebruiken. En zelfs dat geldt nog niet voor alle T10 meds. Voorlopig blijf ik lekker bij optics, omdat ik niet aan bovenstaande voorwaarden voldoe.
Ook de komende maps lijken hierin een rol te gaan spelen, Berlijn, Parijs en ergens in Polen (volgens mij) worden naar het er uit ziet city maps. Hier is viewrange toch iets minder belangrijk, korte zichtlijnen, weinig bossen om je in te verstoppen en de algehele kleine map zorgt dat je dichter op elkaar aan het battlen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:03:
[...]

Yes, ik wilde het al afkappen, maar iemand reageerde weer hehe :) nu is het mooi geweest :9
Wie reageerde er ook alweer op de post waarin ik zei dat ik er mee zou kappen? :>

Je kan het ook heel simpel zien. Een klein bosje geeft 10% camo. Optics geeft 10% extra viewrange. Met andere woorden: Met Optics kijk je dwars door een klein bosje heen.
Een heavy tank op 445m zal gespot worden als hij door het open rijdt zonder camo skill. Zoals ik heb aangegeven het is wel belangerijk om 445m viewrange te hebben zodat je in iedergeval je spotting range maximaal benut.
Volgens mij vergeet je dat voertuigen een base camo value hebben. Ik heb wat heavies zitten te bekijken, en met een theoretische viewrange van 445.02 meter zie je exact geen enkele heavy op 445 meter. De Type 5 heeft een moving camo value van 0.11% wat er voor zorgt dat je hem pas op 444.59 meter ( :+) ziet. Als je een theoretische viewrange van 445 meter hebt, zie je dus geen enkele tank op 445 meter omdat alle tanks een base camo value hebben.
Altijd leuk die aggresieve manier waarop je praat, helaas vergeet je mijn tekst goed te lezen en staar je alleen maar blind op cijfers. Zoals ik aangaf rijd ik helemaal niet altijd met vents.
Gaan we nu ook op de man spelen, of doen we dat pas later? :> :P
En ik geef helemaal nergens aan dat ik alleen met Optics rij. De vraag was of Optics of Vents beter is. En gezien Optics meer, en betere bonussen geeft is Optics beter dan Vents. Dat op enkele tanks Vents misschien iets beter is, wil nog niet zeggen dat Vents altijd beter is dan Optics.
Het heeft zeer zeker wel nut. Met optics spot ik hem zo'n 20 meter eerder, dus zie ik hem 20 meter eerder staan, dus kan ik 20 meter eerder actie ondernemen.
Net waren het drie mappen, en nu al vijf? Ik vroeg je net om met een onderbouwing te komen waarom het op de andere mappen niet meer te gebruiken is. Stel je toch eens voor dat je User met bewijs van je gelijk zou kunnen overtuigen. :o
En nee, ik ga niet bewijzen waarom vision op veel meer mappen nog steeds erg nuttig is. "Onus probandi", etc etc. Ik ben hier te vaak afgebrand omdat ik een mening/feit gaf zonder onderbouwing, nu ben jij dus aan de beurt. :>

Gezien je reactie even later (ik was vandaag niet thuis, vandaar een late en rommelige reactie), ben ik toch benieuwd naar de redenatie achter deze uitspraak, even los van de optics/vents discussie. :)
Maar laten we het zo zeggen, optics is in de meeste gevallen de beste optie, en voor persoonlijke voorkeur kan je ook vents op bepaalde tanks gebruiken. Dan is iedereen blij en kunnen we het afsluiten :P
Toch mijn gelijk gekregen :P

Fyi: Mijn STB heeft gewoon Vents hoor. Ik noem het nu pas omdat het anders "ZIE JE WEL, VENTS IS BETER DAN OPTICS" (oid) zou zijn geworden. Mijn T-34-3 heeft ook Vents, maar mijn Type 59 heeft Optics. Ze hebben dezelfde base viewrange, maar in mijn T-34-3 voel ik me gewoon stekeblind.

Edit: Dit loopt nu zo ver door elkaar dat het niet grappig meer is. ;_;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jantje 2 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:38:
[...]
Wat betreft de STB-1 zou ik je aanraden deze tank eens te spelen en daarna pas over equipment praten.
Dat ik hem op mijn eigen account niet heb wil niet zeggen dat ik er niet mee gereden heb. Ik ga geen discussie aan over tanks die ik niet zelf heb gespeeld :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
redwing schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:37:
[...]

Dat ik hem op mijn eigen account niet heb wil niet zeggen dat ik er niet mee gereden heb. Ik ga geen discussie aan over tanks die ik niet zelf heb gespeeld :)
Ja Redwing, pak de WG account en ga met de STB op Mittengard spelen, zal je zien wat je aan je viewrange hebt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:22
Het ligt gewoon aan je speelstijl. Ik speel zelf zeer agressief, en ik vind dat je dan met optics meer kans van slagen hebt. Vooral het feit dat je een deel van de camouflagefactor van de vijand annuleert, en je die scout/td in het bosje daarom juist wel spot. En dan natuurlijk nog het bijkomende voordeel dat je meer assistance damage krijgt, en het halen van een 3e mark of excellence daardoor gemakkelijker wordt.

Het hangt natuurlijk ook van de tank af. Vrijwel al mijn mediums hebben optics, maar heavies als de T32, IS-7 en T110E5 ook. Terwijl de IS-4 dan weer wel vents heeft. Er is een tijd geweest dat ik optics op de artillerie had (en daardoor 500 meter view-range), maar door de view-range nerf daarvan heeft dat geen nut meer.

Persoonlijk vind ik dat het spotting systeem in World of Tanks een enorme ontwerpfout is, en je in de meeste gevallen het beste uit de voeten komt wanneer de view-range en camo waarde van jouw tank het grootste zijn, vooral in combinatie met mobiliteit. Het hoeft niet eens een open map te zijn, mits je het goed toepast kun je het op vrijwel elke map gebruiken. Voornamelijk mid- en late-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Nice bug wargaming... Dacht dat ik daarstraks gek werd toen ik een arty niet kon spotten tot het moment dat hij me afknalde.. TOEN HIJ ACHTER ME STOND... en een E100 in city op Live Oaks op ~100m afstand die me 4 keer beschiet zonder dat ik hem kan zien...

edit//
Heb overigens na 5 potjes er alweer genoeg van voor vandaag... pff bedroevend niveau. Gelukkig kan ik dit weekend niet spelen.

[ Voor 90% gewijzigd door wsLy op 11-09-2015 20:26 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58

Roozzz

Plus ultra

wsLy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:03:
Nice bug wargaming... Dacht dat ik daarstraks gek werd toen ik een arty niet kon spotten tot het moment dat hij me afknalde.. TOEN HIJ ACHTER ME STOND... en een E100 in city op Live Oaks op ~100m afstand die me 4 keer beschiet zonder dat ik hem kan zien...
[video]
Oh, ik dacht dat ik gek was toen ik ook compleet een tegenstander gemist had. Zojuist ook een toptier potje mogen spelen met mijn bulldog, lichtelijk op :+ Rare bugs op het moment...

Hoi trouwens, ik lurk al een tijdje en ben nog aardig noob :P

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 11-09-2015 20:37 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
User schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:39:
[...]
Ja Redwing, pak de WG account en ga met de STB op Mittengard spelen, zal je zien wat je aan je viewrange hebt! :+
Yup, zodra je start heb je de 15 spots al te pakken ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Roozzz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:16:
[...]

Oh, ik dacht dat ik gek was toen ik ook compleet een tegenstander gemist had. Zojuist ook een toptier potje mogen spelen met mijn bulldog, lichtelijk op :+ Rare bugs op het moment...

Hoi trouwens, ik lurk al een tijdje en ben nog aardig noob :P
Degelijke stats voor een relatief nieuwe speler. Wat ik de laatste tijd voornamelijk tegen kom in de battlea heeft 2-3-4x zoveel battles als jij en veel slechtere stats (<48% winratio en <900wn8).

Stichting Hobbyserver

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:13
De reward van de mystery missions us bekend...... 2x xp voor 6 keer per tier boven tier 6, en alleen Duitse tanks..........
Joepie
http://worldoftanks.eu/en...tripes-corporal/#Mission2

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:50
Mr_Size schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:51:
zojuist ge one shot in mijn Centurion terwijl ik niet spotted was en de shell bedoeld was voor de tank naast mij. Wow.. Zal het ff op YT plempen, meest bizarre one shot ooit..
[video]
Balanced by arty

https://streamable.com/e/exs4

[ Voor 3% gewijzigd door KeiFront op 12-09-2015 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size

• User
Size, is het nog gelukt met de 9.9 replays?

Verwijderd

wsLy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:01:
[...]

Degelijke stats voor een relatief nieuwe speler. Wat ik de laatste tijd voornamelijk tegen kom in de battlea heeft 2-3-4x zoveel battles als jij en veel slechtere stats (<48% winratio en <900wn8).
Reroll :+

• Mr_Size
User schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:13:
Size, is het nog gelukt met de 9.9 replays?
Nog niet geprobeerd tbh, heb wel al een oude client versie gedownload, maar moet dat nog opstarten.

Verwijderd

Vraagje over de "claim reward"
Ik heb een 15e missie gehaald (medium tanks, t55a), echter niet de seconday condition (scheelde maar niks).
Nu staat bij die missie "claim reward" en kan ik nergens zien of ik deze missie nog kan verbeteren...ik speel immers geen arty dus moet 4 15e missies met secondary volbrengen. Als ik in het keuzemenu aangeef "improve result", staat missie 15 er niet tussen.

Hoe kan ik deze missie verbeteren?

• Mr_Size
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:43:
Vraagje over de "claim reward"
Ik heb een 15e missie gehaald (medium tanks, t55a), echter niet de seconday condition (scheelde maar niks).
Nu staat bij die missie "claim reward" en kan ik nergens zien of ik deze missie nog kan verbeteren...ik speel immers geen arty dus moet 4 15e missies met secondary volbrengen. Als ik in het keuzemenu aangeef "improve result", staat missie 15 er niet tussen.

Hoe kan ik deze missie verbeteren?
Dat is vrij vervelend idd, je moet eerst de reward claimen en een vrouwtje selecteren. Daarna kan je het resultaat verbeteren.

Verwijderd

@Mr_Size: ah, oke bedankt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

Zo, terug van vakantie dus tijd voor een modpack update!

download p0st m0ds
- Updated XVM to latest stable version
- Updated Messenger Mod & Config
- Updated Minimaps HD
- Fixed Hit & Damage Logs
- Fixed WN8 Calculator in-game
- Fixed Loading Screen formatting
- Fixed Zoom to include 16x and 24x
- Fixed Tank Icons

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58

Roozzz

Plus ultra

wsLy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:01:
[...]

En dan doe ik in mijn ogen nog heel vaak domme dingen... maar dat zegt meer iets over de rest van de spelers denk ik :/

If you can see, look. If you can look, observe

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 20:09
Tnx P0st,

Beginscherm is nu ook helemaal goed. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roozzz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:37:
[...]

[...]

En dan doe ik in mijn ogen nog heel vaak domme dingen... maar dat zegt meer iets over de rest van de spelers denk ik :/
http://gatheringoftanks.nl/recruitment-formulier/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Mr_Size schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:09:
[...]
Dat is vrij vervelend idd, je moet eerst de reward claimen en een vrouwtje selecteren. Daarna kan je het resultaat verbeteren.
Dat idd, moet ik helaas ook voor HT15.3... :'( Gisteren met Deurmat in zijn E-75 en Fordox en ik in onze Mausjes op Sand River zonder artillery. Wat een bounce feestje was dat. Maus almost too stronk, zelfs voor Jagdpanzer E-100's met HEAT :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZYvdOcTl.jpg
http://imgur.com/ZYvdOcT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 19:16
Wargaming.net League EU is op facebook een contest aan het houden met logitech. Er zijn 3 type 59's, 3 WGL amx's te winnen + wat gold.

De link

Normale link
Pagina: 1 ... 8 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit spreadsheet voor het delen van de content van je gift