Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 51 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste
Acties:
  • 106.180 views

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03 08:15
ein-de-lijk:

Abbey
E 50
Experience received:1.785 Credits earned 69.344
Battle achievements 3 Marks of Excellence, High Caliber, Mastery Badge: "I Class"

Repairs: -17 801
Ammunition: -104 000
Consumables: -11 500
Total: -63 957 WN8: 6 937 (100)

yep, full gold spam voor de laatste procent :z oOo oOo oOo

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03 18:49

/facepalm

Stichting Hobbyserver

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:07
Tja, je weet natuurlijk nooit of er niet een tank stiekem naar de andere kant van de map is geteleporteerd 8)7

[removed]

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-03 12:59
Gelukkig nieuwjaar mannen/dames.
Afgelopen dagen heerlijk van mijn vakantie genoten. Erg wisselende ervaring met wot. Af en toe echt team die te dom waren om te poepen. Gisteren daarentegen 70% winrate :)

Heb de O-Ni en de Conq vrij gespeeld. O-Ni heeft nu top gun en de Conq moet alleen de topgun nog. Turret heb ik al wel. Je merkt toch wel dat hij die gun wel nodig heeft...

Bij de O-Ni weet ik nog niet welke gun ik fijner vind... De Derpgun van de O-I. (Yolo, je doet eigenlijk altijd wel dmg) of de topgun. 300dmg maar de 1/3 reload tijd. Daartegen issie wel wat bouncier. Aimen gaat ook wat beter natuurlijk. Maar met goede crew is de derpgun ook wel te hanteren. :)

Eens kijken hoe het voorlopig gaat met de topgun, nog niet erg veel potjes mee gespeeld. Tank is wel lekker bouncy zeg. :D

• Distael
  • Laatst online: 15-02 07:51
Wat mij het meest irriteert aan die O-Ni O-No etc....het zijn de grootste en zwaarste tanks die frontaal bijna niet te pennen zijn....ok...daar kan ik mee leven. Maar dat ze op een in de bosjes geparkeerde tank af kunnen rijden en kunnen one shotten zonder dat je ze spot vind ik gewoon belachelijk. Een tank ter grootte van een flatgebouw die je niet ziet aankomen..... 8)7

Anoniem: 463724

Distael schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:44:
Wat mij het meest irriteert aan die O-Ni O-No etc....het zijn de grootste en zwaarste tanks die frontaal bijna niet te pennen zijn....ok...daar kan ik mee leven. Maar dat ze op een in de bosjes geparkeerde tank af kunnen rijden en kunnen one shotten zonder dat je ze spot vind ik gewoon belachelijk. Een tank ter grootte van een flatgebouw die je niet ziet aankomen..... 8)7
Komt door de groene kleur. ;)

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-03 11:31
Het hele spottingsysteem is natuurlijk ietwat belachelijk. Hoe kan het zijn dan een tank met een luchtafweergeschut erop op 500m onzichtbaar is?? WTF(auf E100)... 8)7

• Kliko
Distael schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:44:
Misschien omdat die tank door een andere tank gespot is? Ik heb nou niet echt het idee dat deze tank gigantisch goede vision heeft ofzo. :?
Vaak is het wel het geval dat je yolo naar voren moet rijden en door moet walsen. Met als enig nadeel dat je teammaten niet volgen en je omsingeld wordt...
lol :9

Zijn er meer mensen hier die de O-Ni rijden?

De O-I was wel een feest hoor. Met twee maten platoonen. Zij in de KV-2 en ik in de O-I. :+
Ik noem de O-I:(still)Overpowered-(even when) Inexperienced :P

[Voor 19% gewijzigd door Kliko op 04-01-2016 12:27]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12-2022

brid

Onze excuses voor het ongemak

O-* lijn is leuk als andere spotten en je van een redelijke afstand damage kan doen.
Probeer nu de O-I bij elkaar te grinden en je merkt met de O-i exp dat de armor niet echt top is als je op de verkeerde plek wordt gespot, maar bij lagere tears kun je meestal wel lekker door duwen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mkliko schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Misschien omdat die tank door een andere tank gespot is? Ik heb nou niet echt het idee dat deze tank gigantisch goede vision heeft ofzo. :?
Vaak is het wel het geval dat je yolo naar voren moet rijden en door moet walsen. Met als enig nadeel dat je teammaten niet volgen en je omsingeld wordt...
Beetje vergelijkbaar qua speelstijl met de KV-220? Gewoon lekker geangeld doorrijden en steel walls farmen met dat ding. Afgelopen weekend weer een potje met 2400 blocked damage, terwijl het ding zelf maar 690 hp heeft. :+

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 18:15
Zoiets als de AT 15(A) dus :)

[Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 04-01-2016 13:24]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Kliko
brid schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:03:
O-* lijn is leuk als andere spotten en je van een redelijke afstand damage kan doen.
Probeer nu de O-I bij elkaar te grinden en je merkt met de O-i exp dat de armor niet echt top is als je op de verkeerde plek wordt gespot, maar bij lagere tears kun je meestal wel lekker door duwen
De exp. is wel oke. De O-I is duidelijk beter. Maar wel een stuk trager. Exp is dan nog vlot en wenbaar te noemen. O-I is echt een slagschip. O-Ni overigens ook.
Gaius schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:07:
[...]

Beetje vergelijkbaar qua speelstijl met de KV-220? Gewoon lekker geangeld doorrijden en steel walls farmen met dat ding. Afgelopen weekend weer een potje met 2400 blocked damage, terwijl het ding zelf maar 690 hp heeft. :+
O-*-lijn heeft van die miniturrets voorop. Een beetje ervaren speler weet dat dat wel de weakspots zijn. Al kwam ik laatst met mn T29 er niet doorheen bij de O-Ni. ;( Zelf niet met gold. :F
Beetje een angle en je bent dus redelijk bouncy. Daarnaast moet je vooral de zijkanten net boven de tracks hebben. Maar de zijkant werkt altijd wel.

Maar zeker bij lagere tiers zijn ze echt kansloos en kan je eenvoudig doorwalsen. De sterkere dezelfde tier of een tier hoger kunnen, mits goed schieten je wel eenvoudig raken. Het grootste nadeel van de lijn is toch wel de lange reload tijd. Als je dus alleen bent en je hebt meerdere tanks tegenover je, en ze chargen, dan ben je 100% zeker de sjaak. Maar soms durven ze niet te chargen maar draaien ze om en vluchten ze letterlijk voor je weg. :*)

[Voor 38% gewijzigd door Kliko op 04-01-2016 13:49]

• Gaius
  • Niet online
mkliko schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:45:
[...]

O-*-lijn heeft van die miniturrets voorop. Een beetje ervaren speler weet dat dat wel de weakspots zijn. Al kwam ik laatst met mn T29 er niet doorheen bij de O-Ni. ;( Zelf niet met gold. :F
Beetje een angle en je bent dus redelijk bouncy. Daarnaast moet je vooral de zijkanten net boven de tracks hebben. Maar de zijkant werkt altijd wel.
Maar dat geldt in principe voor iedere tank natuurlijk. De vraag is, hoe zeldzaam is de tank? De KV-220 is blijkbaar zeldzaam genoeg dat de gemiddelde speler op tier 5 niet de moeite neemt om de weakspot(s) te leren (hint, de complete turret excl. de gun mantlet). De keer dat ik een T-34 tegenkwam die wist waar ie moest schieten had ik een heel kort en vervelend potje. :+

Ik had een tijdje terug wel problemen met de tier 8 Japanse heavy. Ik ben toch stiekem wel een beetje gewend om bij tanks die ik nog niet goed ken en waar ik met AP niet doorheen kom, om dan gewoon premium te laden en de standaard weakspots te proberen. Dat maakte dus niet uit in de Tiger II, kwam er frontaal niet doorheen. Ik heb nog een hoop te leren. :P

• kreezjie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-02 19:30
mkliko schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:45:
[...]
O-*-lijn heeft van die miniturrets voorop. Een beetje ervaren speler weet dat dat wel de weakspots zijn.
De O-I experimental heeft niet zo'n goed armor maar vanaf tier 6 verandert dit.
In het geval dat je dit nog niet wist: die miniturrets zijn GEEN weakspots...
Zie hier.

[Voor 11% gewijzigd door kreezjie op 04-01-2016 14:09]

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-03 22:27
kreezjie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:07:
[...]

In het geval dat je dit nog niet wist: dit zijn GEEN weakspots...
Zie hier.
Ik vond het al opmerkelijk dat iemand dat zei :O De enige weakspot is het ONZICHTBARE stukje bij de tracks. Die zit wel in collision model maar niet in het visuele model.

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
[...]

In het geval dat je dit nog niet wist: dit zijn GEEN weakspots...
Zie hier.
Vind ik best raar eigenlijk. Je zou wel verwachten dat dat weakspots zijn.

• kreezjie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-02 19:30
Het beste wat je kan doen is wachten tot ze geschoten hebben en dan er vlak naast gaan rijden en ze in hun zijkant blijven schieten. Ze hebben simpelweg niet de gun-depression om je daar te raken.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ze zijn natuurlijk wel zwakker dan de ufp of lfp, maar echte weakspots kan je het inderdaad niet noemen.
Bovenstaand linkje bevestigd trouwens wel mijn indruk dat de achterkant ook serieuze armour heeft en je beter gewoon de zijkant kan bestoken.
Die stomme dingen zijn eigenlijk de enige tanks die serieuze problemen kunnen geven in mijn IS. Als je niet kan flanken of in een lastige spot zit zijn ze frontaal gewoon bizar sterk. Dat hoekje bij de lampen is toch wel erg klein met russian accuracy ;)

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 19:53
Misschien in de war met de mini drone/turret/apparaat van de KV-5 voorop, wat wel een weakspot is.

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• Kliko
[...]

De O-I experimental heeft niet zo'n goed armor maar vanaf tier 6 verandert dit.
In het geval dat je dit nog niet wist: die miniturrets zijn GEEN weakspots...
Zie hier.
Vreemd dat dit hier wel aangegeven staat:
http://wotguru.com/weak-spot-guide-o-i/
http://wotguru.com/weak-spot-guide-o-ni/

Daar zie je toch duidelijk andere kleuren op de guns van de miniturrets...
Ik heb er wel degelijk herhaald doorheen geschoten. :?
Vraag me even niet om een replay en welke tank, maar het was in ieder geval wel een vergelijkbare tier.
iTitus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:09:
[...]

Ik vond het al opmerkelijk dat iemand dat zei :O De enige weakspot is het ONZICHTBARE stukje bij de tracks. Die zit wel in collision model maar niet in het visuele model.
Waar dan precies..? :o
Dat kleine stukje links en rechts onder de miniturrets? Net boven de tracks?
Roozzz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:16:
[...]
Bovenstaand linkje bevestigd trouwens wel mijn indruk dat de achterkant ook serieuze armour heeft en je beter gewoon de zijkant kan bestoken.
[...]
Inderdaad, kunnen mensen zich nogal vies in vergissen. :9

En tja, of het een weakspot is, daar valt over te discussieren, maar ik heb het in dit geval dan over de minder gepantserde plekken op de voorkant. ;)

Even wat anders... Bij de Caern en de Conq heb je echt binnen no-time een kapot ammorack. Is dat ook het geval bij de FV? Want dan heeft het zeker zin om de crew te trainen met safe stowage. Uiteindelijk gaat de crew toch in die tank zitten, maar mocht die er niet zo gevoelig voor zijn dan kan ik misschien beter voor andere skills gaan. :)

[Voor 47% gewijzigd door Kliko op 04-01-2016 15:08]

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mini turrets zijn geen echte weakspots maar zijn wel makkelijker te pennen dan de rest van de voorkant/turret.
Echte weakspots zijn de gun mantlet (die vrij groot is) en zijkant boven de voorwielen. Zo zwak zelfs dat een O-I met de derp gun (of arty) maar op de grond ernaast hoeft te schieten om meer damage te doen met HE dan echt de tank zelf ergens met HE te raken.
O-I is trouwens een fijne tank om de HT-12 Sturdy Armor makkelijk mee te halen. De T-55A was goed te doen, binnenkort proberen de Obj 260 versie (triple hp blocked/3k damage) er mee te halen.

O-Ni is een redelijke tank, grappig om IS-3's in hun turret roof te blijven pennen.

De O-Ho is echter een drama. Zelfde als een O-Ni maar dan zonder gun depression en iets meer HP. Zelfs op egale ondergrond moet je nog rare fratsen uit halen je gun naar beneden te laten schieten. En de normale gun is waardelos tegen tier 9-10. Slechte pen en geen gold shells :(

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-03 22:27
http://tanks.gg/wot/tank/o-i#tab:model
Kijk nou eens goed naar de tracks :Pd

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03 08:39
Anoniem: 463724 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:04:
[...]

Ja klopt M6 grind is beter. Maar de Sherman grind heeft als groot voordeel dat je twee kanten op kunt. Had nog geen fatsoenlijke heavy dus maar voor de T29 gegaan vanwege de missies.
Ik heb beide gedaan, 90mm op de M6 gegrind en de T29 al iets eerder via de Jumbo. Beide leuke tanks, dus waarom kiezen? :)

• PcDealer
mkliko schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:52:
[...]

Bij de Caern [,,,] heb je echt binnen no-time een kapot ammorack. Is dat ook het geval bij de FV? Want dan heeft het zeker zin om de crew te trainen met safe stowage. Uiteindelijk gaat de crew toch in die tank zitten, maar mocht die er niet zo gevoelig voor zijn dan kan ik misschien beter voor andere skills gaan. :)
Nooit last van.

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-03 07:57
Dit spel word echt met de dag verneukter gewoon, tot haast onspeelbaar. Nu steeds meer debielen en kinderen het doen is een normaal random potje spelen haast onmogelijk, je wint en verliest net zo makkelijk met 15-0 of 0-15 :/ ik irriteer me met de dag steeds meer gewoon.

Vedrano schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:22:
Dit spel word echt met de dag verneukter gewoon, tot haast onspeelbaar. Nu steeds meer debielen en kinderen het doen is een normaal random potje spelen haast onmogelijk, je wint en verliest net zo makkelijk met 15-0 of 0-15 :/ ik irriteer me met de dag steeds meer gewoon.
Ja hier niet anders, gisteren over ong 25 potjes ca 75% winrate en vandaag slechts 30%. Matchmaking is ook om te janken.
_Anvil_ schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:09:
[...]

Ik heb beide gedaan, 90mm op de M6 gegrind en de T29 al iets eerder via de Jumbo. Beide leuke tanks, dus waarom kiezen? :)
Ja had ik achteraf ook moeten doen, je gaat sneller door de T1 Heavy en M6 dan dat je 14k free xp bij elkaar speelt.

• Razorbite
Tip: neem ff een break!

Of doe een paar potjes arty :P .

• gotfurrr
op zoiets is maar 1 antwoord: E50 -> load ze apcr -> bia -> food -> click start battle -> roffollolstoetspotspatsstomp alles kapot. O-)

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 20:20

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Volgens mij is hij gewoon in de war.
Weetje een map heeft borders, maar op de échte wereld als je ver genoeg naar links blijft gaan, kom je gewoon weer rechts uit. Volgens mij was dat zijn plan.

Dat of hij wilde Amerika opnieuw ontdekken :X

• Mr_Size
  • Laatst online: 25-02 11:41
Vanavond BramSd weer eens tegen gekomen ingame. We zeiden bijna tegelijk: long time no see :+

Verder een lekkere platoon avond van ons illustere trio. 1 van de games 5 arties bij het enemy team. Dat was niet echt leuk, ondanks dat we wonnen en dat ik bijna 4k dmg had. Gewoon niet leuk, omdat de S-51 in een T10 pot 5 kills deed en ttop dmg had van het enemy team. Logisch toch, dat een fail platoonende T7 arty in een dikke T10 game de meeste dmg doet? 8)7

• Anoniem: 420503
  • Niet online
Fok me (c) Gordon Ramsey:

Defeat
Battle: Widepark
Vehicles: KV-220-2
Experience received: 1.274
Credits earned: 52,355
Battle achievements: Patrol Duty, Steel Wall, Scout, Cool-Headed

Defeat
Battle: Karelia
Vehicles: Waffenträger auf Pz. IV
Experience received: 1,359
Credits earned: 56,376
Battle achievements: High Caliber, Sharpshooter, Mastery Badge: "II Class"

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:04

Ed_L

Crew Council
Vanavond heerlijk een triootje van E-75, Tiger 2 en KV-4 getrolled samen met een onbekende Type 59. Lekker je snelheid en RoF gebruiken om ze te detracken, circlen en in de fik te schieten. :P

• _Anvil_
We spelen momenteel veel stronghold en ranked team battles met onze clan, heerlijk om 6 mensen op teamspeak te hebben waarop je kunt rekenen ipv 14 vreemden die het niet snappen :)

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 19:14

themaxter

Bugged..

gotfurrr schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:13:
[...]

op zoiets is maar 1 antwoord: E50 -> load ze apcr -> bia -> food -> click start battle -> roffollolstoetspotspatsstomp alles kapot. O-)
Nou volgens mij had vandaag iedereen daar dan last van. Heb werkelijk niks, maar dan ook niks anders gekopt dan premium shells. Zelfs toen ik in lights etc zat wtf...

• Gaius
  • Niet online
Ik heb gister toch nog de Super Pershing aangeschaft. Ik had gedacht dat ik moeite zou hebben met de traagheid, maar die valt me alleszins mee (zolang je geen heuvels ophoeft tenminste, dan kun je even koffie zetten). En de bounces zijn hilarisch, gister in een potje 5k gebounced. Ik merk alleen dat je vrij snel APCR pakt, al doe ik dat waarschijnlijk iets te snel nu en moet ik nog wat beter de weakspots leren kennen van andere tanks.

De teams waren wel weer typisch, vaker dan anders werd een flank volledig genegeerd of er gingen maar 2-3 tanks heen. Dan denk ik, als ik na 3k potjes kan voorspellen dat de heavies van de tegenpartij naar die flank gaan, dan moeten andere mensen dat toch ook kunnen als ze tig-duizend potjes meer gespeeld hebben? Oh well...

En heb gister de IS-3 aangeschaft. Nu even wachten op dit weekend voor de korting op free xp conversion en dan kan ik de BL-9 gun erop zetten. Kan ik in de tussentijd nog wat credits grinden voor de volgende tier 8 die op het lijstje staat. :)

• Kliko
In de FV bedoel je of in de Caern/Conq? Ik en een maat van mij hebben er beide last van namelijk... :?

• PcDealer
mkliko schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:00:
[...]

In de FV bedoel je of in de Caern/Conq? Ik en een maat van mij hebben er beide last van namelijk... :?
Caernarvon. Mijn FV304 bounced nooit :+

• Kliko
PcDealer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:05:
[...]

Caernarvon. Mijn FV304 bounced nooit :+
Vreemd... Heb jij blijkbaar een betere speelstijl. :9 Good for you, bad for me. |:(

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:07

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:24:
Vanavond BramSd weer eens tegen gekomen ingame. We zeiden bijna tegelijk: long time no see :+

Verder een lekkere platoon avond van ons illustere trio. 1 van de games 5 arties bij het enemy team. Dat was niet echt leuk, ondanks dat we wonnen en dat ik bijna 4k dmg had. Gewoon niet leuk, omdat de S-51 in een T10 pot 5 kills deed en ttop dmg had van het enemy team. Logisch toch, dat een fail platoonende T7 arty in een dikke T10 game de meeste dmg doet? 8)7

:+

Verder leuke avond weer, vooral die pot op Pilsen waarin we eerst het veld rushten en vervolgens het midden mochten opruimen is me bijgebleven, heerlijke pot :9~

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Razorbite
p0st schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:37:
[...]

[afbeelding]

:+

Verder leuke avond weer, vooral die pot op Pilsen waarin we eerst het veld rushten en vervolgens het midden mochten opruimen is me bijgebleven, heerlijke pot :9~
Die nieuwe map Pilsen bevalt me ook wel. Goede variatie. En als de enemy niet goed oplet kun je zeer simpel een omtrekkende beweging maken. Zo kon ik gisteren door de corridor tussen de twee hangars zo oprukken om een E-100 en een Obj in hun rug te beuken.

• Gaius
  • Niet online
Ik heb die nieuwe map pas 2x gezien. Een keer in een tier 10 battle in m'n M46 Patton KR en een keer in de FCM 50t waarbij ik even was vergeten dat ik geen 6th sense had en er best veel arty was. Heb dus nog weinig van de map gezien. :+

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:07
Mr_Size schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:24:

Een S51 heeft vooral het probleem dat hij een lange reload heeft, lange aimtijd en weinig kan draaien zonder opnieuw te moeten aimen. Hij heeft echter niet het probleem dat ie weinig damage doet. Dat is gewoon een bak die als ie geluk heeft en zijn schoten raak kan laten vallen alles doorboort en uitschakelt. Dus ja, op zich is het logisch dat dat een keer kan gebeuren, 9/10 potjes zal ie echter hooguit 1 keer raak schieten.

En daarnaast, iemand die zo'n geduld kan opbrengen om in 15 minuten slechts 10 keer iets te mogen doen mag ook wel eens een keer een goed potje hebben he :+

Maar ik ben het er mee eens dat die limiet van 5 of terug gebracht moet worden naar 0 of vast moet staan op 15 ;)

[removed]

• PcDealer
mkliko schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:32:
[...]

Vreemd... Heb jij blijkbaar een betere speelstijl. :9 Good for you, bad for me. |:(
E dan nul wel een ammorack hit. Maar ik bounce ook een SU-100Y van papier in mijn T34...

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Yes, Ace op de Patton KR gescoord!

Dem credits.... :P

edit: oops verkeerde shot

[Voor 24% gewijzigd door Ed_L op 05-01-2016 10:39]

• Gaius
  • Niet online
Ed_L schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:38:
Yes, Ace op de Patton KR gescoord!
[afbeelding]
Dem credits.... :P

edit: oops verkeerde shot
Nice! Heb je een replay? :)

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 17:29
gotfurrr schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:13:
[...]

Wat is je avg damage op de E50 voor 3rde mark geweest? Ik heb gisteren E-50 teruggekocht om eens te zien of dit echt zo'n heilige wn8 graal is. Moet zeggen dat het begin echt super ging maar daarna ik ineens alle RNG van de wereld tegen kreeg incl. teams ^^ laatste game ben ik gewoon double RR gesuicided en daarna Alt + F4 dat gebeurt me niet vaak.

Wel nog een mooie potje gehad.

Uiteindelijk nog 5,5k wn8 gespeeld, waarbij de helft van de games gewoon beroerd waren, nu snap ik waarom die gasten die alleen T9 meds spelen ( patton, e50, skoda etc.) zulke hoge wn8 halen. :+

Ik hoef dit ding ook totaal niet full apcr te spelen, 8/10 gevallen heb je voldoende aan AP.

[Voor 5% gewijzigd door jantje 2 op 05-01-2016 10:53]

• gotfurrr
jantje 2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:47:
[...]

Wat is je avg damage op de E50 voor 3rde mark geweest? Ik heb gisteren E-50 teruggekocht om eens te zien of dit echt zo'n heilige wn8 graal is. Moet zeggen dat het begin echt super ging maar daarna ik ineens alle RNG van de wereld tegen kreeg incl. teams ^^ laatste game ben ik gewoon double RR gesuicided en daarna Alt + F4 dat gebeurt me niet vaak.

Wel nog een mooie potje gehad.
[afbeelding]

Uiteindelijk nog 5,5k wn8 gespeeld, waarbij de helft van de games gewoon beroerd waren, nu snap ik waarom die gasten die alleen T9 meds spelen ( patton, e50, skoda etc.) zulke hoge wn8 halen. :+
Ik had volgens mij voor de laatste procent een tiental games nodig met een average damage van rond de 4-4.5 k, maar het kan ook iets minder zijn en meer richting de 3.5k.

Rond de 5-6k average wn8 is niet makkelijk, maar wel te doen op deze tank. Met apcr, bia en food is 4.5k average zelfs heel erg makkelijk, 6k is nog steeds wel een kleine uitdaging ;)

Maarja, als je in het algemeen (bedoel jou niet specifiek ;) )de overall wn8 wil verhogen dan zijn er makkelijkere manieren (1390 met full gold of zoiets O-) )

De e50 heeft op tier ix dezelfde dpm als de e50m op tier x. De armour is min of meer gelijk, de exp dmg op de e50 is lager dan de e50m. Ergo, een statspadmachine is geboren. Top tier met een e50 is echt zielig voor de tegenstander in de meeste gevallen >:)

[Voor 9% gewijzigd door gotfurrr op 05-01-2016 11:13]

• jantje 2
gotfurrr schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:11:
[...]

Ik had volgens mij voor de laatste procent een tiental games nodig met een average damage van rond de 4-4.5 k, maar het kan ook iets minder zijn en meer richting de 3.5k.

Rond de 5-6k average wn8 is niet makkelijk, maar wel te doen op deze tank. Met apcr, bia en food is 4.5k average zelfs heel erg makkelijk, 6k is nog steeds wel een kleine uitdaging ;)

Maarja, als je in het algemeen (bedoel jou niet specifiek ;) )de overall wn8 wil verhogen dan zijn er makkelijkere manieren (1390 met full gold of zoiets O-) )
'

Ik heb gisteren met 80% AP gespeeld en 20% apcr tegen wat tier 10 tanks. Ik denk dat 3rde mark dan ongeveer rond de 4k ligt wat opzich best wel goed te doen is denk ik. Ik heb hem meer gekocht om te kijken of het echt zo makkelijk is om WN8 te farmen als iedereen me doet geloven. Ik hoef me eigen wn8 niet meer te verhogen ;)

Het valt me wel op dat E-50 heel traaaag is met optrekken en draaien enzo, dit in vergelijking met e-50m scheelt wel een hoop. Kon ik me niet meer herinneren eigenlijk. Reload scheelt inderdaad niets. Ik heb nu 7,76 op e-50 en 7,59 op E-50m

Had trouwens gisteren echt een pro reroll in me team kerel had 3k wn8 met 49% winrate :+ en waar stond die op de map. Yep helemaal achterin op een td spot met zn M46 KR

[Voor 5% gewijzigd door jantje 2 op 05-01-2016 11:31]

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-03 20:03

Rianata

Have you played Atari today?

jantje 2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:18:
[...]
Had trouwens gisteren echt een pro reroll in me team kerel had 3k wn8 met 49% winrate :+ en waar stond die op de map. Yep helemaal achterin op een td spot met zn M46 KR
Oh, ik heb je niet herkend, maar je houdt je ingame name ook altijd zo goed verborgen :+

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• gotfurrr
jantje 2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:18:
[...]
'

Ik heb gisteren met 80% AP gespeeld en 20% apcr tegen wat tier 10 tanks. Ik denk dat 3rde mark dan ongeveer rond de 4k ligt wat opzich best wel goed te doen is denk ik. Ik heb hem meer gekocht om te kijken of het echt zo makkelijk is om WN8 te farmen als iedereen me doet geloven. Ik hoef me eigen wn8 echt niet meer te verhogen en speel met elke tank eigenlijk standaard rond de 4,5k ;)

Het valt me wel op dat E-50 heel traaaag is met optrekken en draaien enzo, dit in vergelijking met e-50m scheelt wel een hoop. Kon ik me niet meer herinneren eigenlijk. Reload scheelt inderdaad niets. Ik heb nu 7,76 op e-50 en 7,59 op E-50m

Het verschil in reload is waarschijnlijk dat je op de e50m food hebt en op de e50 niet? Op zich hoeft full apcr ook niet perse idd, zeker niet als je top tier bent. Maar als je voor je marks gaat, maakt het het wel een stuk makkelijker.

Dat laatste wat je noemt vind ik ook een nadeel van xvm, mensen die alleen maar dmg willen farmen. Wat mij betreft zou xvm ook gewoon uit het spel mogen worden gehaald, aan de andere kant is het wel zo dat ik het wel geinig vind om op specifieke tanks mn stats te verbeteren

• Kliko
PcDealer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:26:
[...]

E dan nul wel een ammorack hit. Maar ik bounce ook een SU-100Y van papier in mijn T34...
Hopelijk heb ik je nu niet gejinxed. ;) :9

• jantje 2
gotfurrr schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:42:
[...]

Het verschil in reload is waarschijnlijk dat je op de e50m food hebt en op de e50 niet? Op zich hoeft full apcr ook niet perse idd, zeker niet als je top tier bent. Maar als je voor je marks gaat, maakt het het wel een stuk makkelijker.

Dat laatste wat je noemt vind ik ook een nadeel van xvm, mensen die alleen maar dmg willen farmen. Wat mij betreft zou xvm ook gewoon uit het spel mogen worden gehaald, aan de andere kant is het wel zo dat ik het wel geinig vind om op specifieke tanks mn stats te verbeteren
Nee ik speel op beide met food, heb jij een betere reload op E-50 dan? Ik speel met vstab,rammer, optics misschien zit daar nog een verschil in? Mjah ik kan meestal met normale shells me marks ook fixen. Enige doel wat ik momenteel in dit spel heb is marks halen, dus heb er al aardig wat.

Ja af en toe kan XVM wel een nadeel zijn, de focus is soms niet leuk meer...gelukkig is het niet elke game raak maar vaak ben jij diegene die het gedaan heeft :+ Persoonlijk speel ik wel altijd met XVM gewoon om te zien wie in je team rood/oranje zijn. Je weet gewoon dat je daar niets aan hebt en die moet vermijden.
Rianata schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Oh, ik heb je niet herkend, maar je houdt je ingame name ook altijd zo goed verborgen :+
Ja, ik moet natuurlijk wel undercover blijven, stel je voor dat mensen mijn account gaan checken :P
Ik denk niet dat het veel toevoegt en om bs blikken te voorkomen is het beter ^^

[Voor 13% gewijzigd door jantje 2 op 05-01-2016 12:21]

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-03 21:49
Ben jij Circon? :+

Ik heb sinds vorige week de WN8 waarde van 2460 aangetikt. Paars zijn doet mentaal wel wat met je :9

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Gaius schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:42:
[...]

Nice! Heb je een replay? :)
Ik zal hem vanavond uploaden.

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik had gisteren even een moment waarop ik niet wist wat ik het beste kon doen.
Misschien dat jullie een idee hebben.

Ik was de laatste van mijn team in de Foch. 500 health. Op Pilsen ( meen ik ) en sta in de loods. 50 a 80 meter recht voor mij een IS3 ( schoot met CR ). Helaas achter een dikke paal. Dus moet ernaar toe. Ook overgebleven net buiten de loods aan de linkerkant een T49. Beide een 1 shot voor mij. Maar ik niet voor hen.
Heb geen repairs meer.

Mijn team vond het wel grappig wat ik deed:
Ik dacht: moet zo snel mogelijk er eentje uitschakelen, want als ze me flanken, ben ik het bokje.
Dus als een gek op die IS3 af, T49 is te snel voor de Foch. Ga om de paal heen, hij schiet me raak, en ik hem. Dus bijna geen health meer over, maar hij was eraan. Helaas flanked die T49 me en schiet mijn tracks.
Verloren.

Ik zal zoiets wel vaker hebben met de foch. Dus wat hadden jullie gedaan ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• jantje 2
CORVETTE schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:50:
Ik had gisteren even een moment waarop ik niet wist wat ik het beste kon doen.
Misschien dat jullie een idee hebben.

Ik was de laatste van mijn team in de Foch. 500 health. Op Pilsen ( meen ik ) en sta in de loods. 50 a 80 meter recht voor mij een IS3 ( schoot met CR ). Helaas achter een dikke paal. Dus moet ernaar toe. Ook overgebleven net buiten de loods aan de linkerkant een T49. Beide een 1 shot voor mij. Maar ik niet voor hen.
Heb geen repairs meer.

Mijn team vond het wel grappig wat ik deed:
Ik dacht: moet zo snel mogelijk er eentje uitschakelen, want als ze me flanken, ben ik het bokje.
Dus als een gek op die IS3 af, T49 is te snel voor de Foch. Ga om de paal heen, hij schiet me raak, en ik hem. Dus bijna geen health meer over, maar hij was eraan. Helaas flanked die T49 me en schiet mijn tracks.
Verloren.

Ik zal zoiets wel vaker hebben met de foch. Dus wat hadden jullie gedaan ?
Als je een replay hebt is het makkelijker de situatie te beoordelen. Ik zou als het kan eerst voor de T49 gegaan zijn, maar je zegt dat deze weg zou komen voordat je er bent waardoor dat geen optie is. Anders zo snel mogelijk een tank uit de game halen ja. In dit geval de IS-3 dan maar. Zoals je het zegt klinkt het niet verkeerd, maar die T49 kwam nadat je tracked was achter je? als het goed is heb je daar genoeg muren om hem te dollen zodat je weer naar hem kijkt. Reload van die T49 is best wel lang in die tijd had je allang je tracks alweer gemaakt moeten hebben zelfs zonder repair :)
Kepro schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:35:

Ik heb sinds vorige week de WN8 waarde van 2460 aangetikt. Paars zijn doet mentaal wel wat met je :9
Haha nee, ik ben gewoonn maar een random speler niet speciaal verder haha. :P Ja en nu nog paars worden in de Russische XVM he. :+

[Voor 10% gewijzigd door jantje 2 op 05-01-2016 13:40]

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Kepro schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:35:

Nu ben ik ook wel heel benieuwd naar de identiteit van jantje 2 :9
En ik voel me nu maar zielig als 17xx scrubje als ik met Size en Kepro platoon :>

• Gaius
  • Niet online
p0st schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:42:
[...]

En ik voel me nu maar zielig als 17xx scrubje als ik met Size en Kepro platoon :>
Hoezo zielig? Zij zijn toch degene die dan de arty shells aan het ontwijken en/of terugkoppen zijn? :+
Zo slecht is 1700 toch niet? Ik zit daar voorlopig nog lang niet aan. :P

• gotfurrr
p0st schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:42:
[...]

Idd wie is jantje 2? :D

En sowieso goed om te platoonen met mensen die wat hoger in de wn8 staan toch? Leer je meer van dan met andere scrubs te platoonen ;)

• Gwatholthar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-03 19:08

Gwatholthar

WOT Heavy_panzer_1

zo vanaf vanaaf mag ik me ook bij de laptop wotters voegen. nieuw koptelefoontje gekocht, en maar een nieuwe laptop meebesteld. Heb de ASUS GL552VW-CN104T gekocht. kan ik me in het nieuwe jaar wat meer gaan richten op het clanleven. :)

Ik begrijp echt niet wat jullie fijn vinden aan de hellcat. al 3x overwogen hem eruit te gooien. waarschijnlijk yolo ik teveel. Ik vind de damage gewoon te laag. Ik kan ook niet zo goed met de stug. wellicht heeft het met beide te maken dat ze zo mobiel zijn waardoor je snel het light tank idee krijgt.

Meer gebruiken als sniper? of hoe speelt het apparaat fijn?

[Voor 43% gewijzigd door Gwatholthar op 05-01-2016 15:13. Reden: hellcat stukje toegevoegd]

Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12-2022

brid

Onze excuses voor het ongemak

Hellcat wisselt inderdaad nog weleens.
Heerlijke spot range, geen armor en een net iets te lange reload time.
Gebruik hem meestal als static spot die kan bijten(sniper) :)
Heb de 3K damage missie met hem gehaald(combi spot en jagen)
Broertje gebruikt hem meer als een soort semi medium

[Voor 12% gewijzigd door brid op 05-01-2016 15:21]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Kliko
Gwatholthar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:10:
zo vanaf vanaaf mag ik me ook bij de laptop wotters voegen. nieuw koptelefoontje gekocht, en maar een nieuwe laptop meebesteld. Heb de ASUS GL552VW-CN104T gekocht. kan ik me in het nieuwe jaar wat meer gaan richten op het clanleven. :)

Ik begrijp echt niet wat jullie fijn vinden aan de hellcat. al 3x overwogen hem eruit te gooien. waarschijnlijk yolo ik teveel. Ik vind de damage gewoon te laag. Ik kan ook niet zo goed met de stug. wellicht heeft het met beide te maken dat ze zo mobiel zijn waardoor je snel het light tank idee krijgt.

Welke stug bedoel je precies?
Als je het over de Tier IV TD-er hebt dan moet je daar gewoon de derp-gun opzetten en gaan lachen hoeveel tanks je ermee kunt one-shotten. :9 :+ :D

• Gwatholthar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-03 19:08

Gwatholthar

WOT Heavy_panzer_1

mkliko schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:26:
[...]

Welke stug bedoel je precies?
Als je het over de Tier IV TD-er hebt dan moet je daar gewoon de derp-gun opzetten en gaan lachen hoeveel tanks je ermee kunt one-shotten. :9 :+ :D
die stug ja: StuG III Ausf. G

speel hem nu met de: 7,5 cm Pak 42 L/70, dus de derp erop schroeven. heb je dan wanneer je bottom tier bent nog wat in te brengen?

Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-03 16:57

jdh009

FP ProMod
Ik dacht altijd dat je vanaf blauw wel een beetje alles onder de knie had maar ik tik nu bijna de 2k aan en heb nog steeds het gevoel dat ik nog veel te verbeteren heb. De ene pot heel goed, de ander met maar een paar hits eruit. Ik heb echter blauwen en paarse spelers (tot een bepaald niveau) redelijk overschat vroeger. Maar nu denk ik daar heel aders ober nu ik zelf die WN8 heb.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Gaius schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:45:
[...]

Hoezo zielig? Zij zijn toch degene die dan de arty shells aan het ontwijken en/of terugkoppen zijn? :+
Zo slecht is 1700 toch niet? Ik zit daar voorlopig nog lang niet aan. :P
Ghehe nee hoor zeker niet slecht, maar tegen het paarse 2xxx geweld kan ik niet op :9 en idd ik merk in die platoons dat ik minder vaak gefocust word, hehe :+
gotfurrr schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:36:
[...]

Idd wie is jantje 2? :D

En sowieso goed om te platoonen met mensen die wat hoger in de wn8 staan toch? Leer je meer van dan met andere scrubs te platoonen ;)
Jep, en ik moet eindelijk een keer aan die Sir_Foch filmpjes gaan beginnen, nu moet Daniël alles voordoen hahahaha :>

• jantje 2
p0st schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:32:
[...]

Ghehe nee hoor zeker niet slecht, maar tegen het paarse 2xxx geweld kan ik niet op :9 en idd ik merk in die platoons dat ik minder vaak gefocust word, hehe :+

[...]

Jep, en ik moet eindelijk een keer aan die Sir_Foch filmpjes gaan beginnen, nu moet Daniël alles voordoen hahahaha :>
Lekker toch om niet gefocussed te worden. Je weet bijna zeker dat arty altijd eerst op één van je platoonmaten gaan voordat ze op jou gaan. Tenzij het een arty zonder xvm is natuurlijk. :+

Ik vind persoonlijk Sir_Foch zijn playstyle een beetje apart. Hij is echt een vreemde eend in de bijt. Speelt elke tank met een kanon die niemand anders zou nemen ( 15cm borsig 105 TVP ed. ) aimt eigenlijk bijna nooit en klikt gewoon random. Ik snap soms niet hoe hij 3k wn8 heeft :9

Het maakt z'n filmpjes er niet minder leuk om, ik kijk ze meestal wel. Maar je moet niet denken dat wat hij doet door elke unicum gedaan wordt ^^

• p0st

p0st

Dutch Reefer

jantje 2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:42:
[...]

Lekker toch om niet gefocussed te worden. Je weet bijna zeker dat arty altijd eerst op één van je platoonmaten gaan voordat ze op jou gaan. Tenzij het een arty zonder xvm is natuurlijk. :+

Ik vind persoonlijk Sir_Foch zijn playstyle een beetje apart. Hij is echt een vreemde eend in de bijt. Speelt elke tank met een kanon die niemand anders zou nemen ( 15cm borsig 105 TVP ed. ) aimt eigenlijk bijna nooit en klikt gewoon random. Ik snap soms niet hoe hij 3k wn8 heeft :9

Het maakt z'n filmpjes er niet minder leuk om, ik kijk ze meestal wel. Maar je moet niet denken dat wat hij doet door elke unicum gedaan wordt ^^
Ghehe zeker :+

Ah okay ik kreeg de tip van Size, omdat Foch wel de goede posities op de map behandelt. Kijk verder af en toe wel wat reviews van Quickybaby en heel soms wat van Circon. Verder nog tips qua fimpjes? Ben niet zo van de streams, meer van de replays :)

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:31

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Speelt elke tank met een kanon die niemand anders zou nemen ( 15cm borsig 105 TVP ed. ) aimt eigenlijk bijna nooit en klikt gewoon random. Ik snap soms niet hoe hij 3k wn8 heeft :9
M-Maar ik speel Borsig exclusief met de 15cm :(

Persoonlijk vind ik dat de huidige meta veel gunstiger is voor alpha damage, zeker gezien het feit dat een TD direct word gespot zodra deze vuurt (afgezien van double concealance of de 15 meter regel). Er vanuit gaande dat je iedere keer dekking moet zoeken is het prettiger dat je damage-up-front hebt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• gotfurrr
Kijk replay packs van superunicums, dat heeft mij het meest geleerd de laatste tijd. Ipv dat je kijkt naar hoe iemand 11k dmg doet.

Ik heb vooral gekeken waarom sommige spelers relocaten, waarom ze in het begin wel of niet naar een bepaalde plek gaan en hoe ze het mid/late game doen.

wat me het meeste opviel:
* je kijkt altijd al naar de volgende tank die je wil aanvallen, ergo je planned je attack route op zn minst 2 tanks vooruit zeg maar.
* ook superunicums hebben games met 0 dmg, alleen niet heel vaak :)
* veruit de meeste damage wordt gedaan in midlate-late game, het zo efficient mogelijk opruimen van de laatste tanks is het verschil tussen een 2-3kdmg game en een 4.5k-5k dmg game. Survival rate is dus enorm belangrijk. En dus het hebben van healthpoints als resource voor midlate/lategame

Het relocaten heb ik inmiddels ook wat beter door, maar vind ik nog steeds het meest uitdagende van deze game lol

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 19:53
Gwatholthar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:10:

Ik gebruik hem (als ik hem goed speel) in het begin als sniper. Ook probeer ik op tijd te zien of een andere flank me nodig heeft (in de vooruit kan je wel vaart maken). Vooral proberen te overleven tot de end game. Dan kan je vanwege je snelheid nog mooi wat extra damage meepakken.

Zorg ook dat je net achter de voorste linie blijft, de tank die helemaal vooraan staat is meestal de klos en mag alle kogels koppen. Spelers kijken vaak niet of er een soft target net achter staat (wat je in een Hellcat wel bent).

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• jantje 2
gotfurrr schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:03:
Kijk replay packs van superunicums, dat heeft mij het meest geleerd de laatste tijd. Ipv dat je kijkt naar hoe iemand 11k dmg doet.

Ik heb vooral gekeken waarom sommige spelers relocaten, waarom ze in het begin wel of niet naar een bepaalde plek gaan en hoe ze het mid/late game doen.

wat me het meeste opviel:
* je kijkt altijd al naar de volgende tank die je wil aanvallen, ergo je planned je attack route op zn minst 2 tanks vooruit zeg maar.
* ook superunicums hebben games met 0 dmg, alleen niet heel vaak :)
* veruit de meeste damage wordt gedaan in midlate-late game, het zo efficient mogelijk opruimen van de laatste tanks is het verschil tussen een 2-3kdmg game en een 4.5k-5k dmg game. Survival rate is dus enorm belangrijk. En dus het hebben van healthpoints als resource voor midlate/lategame

Het relocaten heb ik inmiddels ook wat beter door, maar vind ik nog steeds het meest uitdagende van deze game lol
Als je naar de 4,5k+ spelers kijkt zijn deze juist heel aggresive early game zodat ze daar al gelijk hun average damage kunnen halen en alles wat daarbij komt is gewoon een goede farm en clean up.

Meestal is de game op zo'n punt ook al gewonnen doordat je gelijk de goede posities lockt.

Uiteraard is dit niet in elke game mogelijk door te sterke line ups, arty of dergelijke, maar als de situatie er is zou je early game altijd aggresive moeten spelen. Zeker als top tier moet je gewoon beuken.

Dit betekent niet al je HP gewoon maar weggooien, maar als je een keer een hit moet pakken is dat maar zo. HP is er ook om gebruikt te worden. Endgame rij ik meestal als oneshot rond.

Daarnaast is het ook een stukje aanvoelen wat het team gaat doen of juist het enemy team. Gaan zij een flank winnen doordat ze betere tanks hebben of gaat je team walsen. Op dat moment moet je erbij zijn om de push eventueel te trekken of je damage te farmen.

[Voor 7% gewijzigd door jantje 2 op 05-01-2016 16:31]

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:31

nst6ldr

Down with Big Tech.

jantje 2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:28:
[...]

Als je naar de 4,5k+ spelers kijkt zijn deze juist heel aggresive early game zodat ze daar al gelijk hun average damage kunnen halen en alles wat daarbij komt is gewoon een goede farm en clean up.

Meestal is de game op zo'n punt ook al gewonnen doordat je gelijk de goede posities lockt.

Uiteraard is dit niet in elke game mogelijk door te sterke line ups, arty of dergelijke, maar als de situatie er is zou je early game altijd aggresive moeten spelen. Zeker als top tier moet je gewoon beuken.

Dit betekent niet al je HP gewoon maar weggooien, maar als je een keer een hit moet pakken is dat maar zo. HP is er ook om gebruikt te worden. Endgame rij ik meestal als oneshot rond.
Dat is een kwestie van 'traden'. Als ik in mijn Borsig een AMX CDC zie dan wil ik gerust 240 damage ontvangen als ik daar 750 voor terug kan geven. Sta ik daarentegen ineens tegenover een autoloader of een tank met nóg hogere alpha dan kies ik eieren voor m'n geld en zoek ik elders een gevecht op.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Kliko
Gwatholthar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:30:
[...]

die stug ja: StuG III Ausf. G

speel hem nu met de: 7,5 cm Pak 42 L/70, dus de derp erop schroeven. heb je dan wanneer je bottom tier bent nog wat in te brengen?
Indien je bottom tier bent moet je toch wel oppassen. Voor de hogere tiers heb je niet echt super goede armor en je healthpool is voor je eigen tier aan de lage kant (voor mijn gevoel was dat in ieder geval zo).

Op zo'n moment moet je ook wat meer afstand nemen en je moment kiezen. Dus second line afwachten totdat er geschoten is en dan *pomtiedom* om het hoekje komen rijden om jouw klap even uit te komen delen.

Ik had zelf nog nooit TD-ers gespeeld. En dit was de eerste lijn die ik toen begon. Winrate lag avg op 48/49%. Met die tank heb ik 64% gehaald nadat ik de volgende tank vrijspeelde. Mij ligt hij dus erg goed. De opvolger lag mij ook erg goed. De tier VI daarentegen gaat het minder lekker mee... :F

• gotfurrr
jantje 2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:28:
[...]

Daarnaast is het ook een stukje aanvoelen wat het team gaat doen of juist het enemy team. Gaan zij een flank winnen doordat ze betere tanks hebben of gaat je team walsen. Op dat moment moet je erbij zijn om de push eventueel te trekken of je damage te farmen.
Ik zeg het ook helemaal verkeerd, de meeste damage wordt vaak early game gedaan, maar midlate/lategame wordt toch wel de extra damage gedaan die voor een 5k dmg game zorgt ipv een 3.5k dmg (ff voorbeeld)

Die laatste 1.5k damage is nogal belangrijk als je wn8 leuk vindt:) en meestal ben/was ik dus allang dood om dat soort dmg nog te kunnen meenemen. Maar goed, ik heb niet alle replays gekeken van alle superunicums, dus het kan ook heel anders zijn O-)

[Voor 3% gewijzigd door gotfurrr op 05-01-2016 17:15]

• wsLy
  • Laatst online: 02-03 18:49
Got to love your teammates.

Stichting Hobbyserver

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-03 14:22

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Toch binnenkort maar weer een installeren, heb nog 10 tanks te gaan en heb dan alles unlocked.

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-03 17:08
Volgens dat pareltje stonden wij met zijn tweeën op die flank te redline snipen om onze stats hoog te houden... :+
En het was je eigen schuld dat jij zijn schot in reed! >:) |:(
Dat jij al 10 seconden tegen die tiger II aanstond deed er niet toe... _/-\o_

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

• _Anvil_
Tis wel een blauwe speler in het hitlog, jullie zijn gewoon afgunstig op zn 7331 skillz :)

• Calenhad
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb op aanraden van wat forums en Youtube filmpjes Repairs gekozen als een van de eerste skills op mijn TD, Heavy en Medium. Maar echter vind ik altijd zo dat ookal heb je repairs, als er een track kapot gaat dat het kwade sowieso al geschied is. Of je nu je tracks één seconde sneller kan repareren of niet, gegarandeert knallen ze je er helemaal aan of schieten ze je track gewoonweg opnieuw kapot. Enige oplossing is een repair kit.

Daarom zou ik eigenlijk blindelings een crew met volledig repairs zo opgeven voor een crew met bvb Brothers in Arms. Dat lijkt mij toch veel nuttiger?

[Voor 3% gewijzigd door Calenhad op 05-01-2016 21:48]

• Rianata

Rianata

Calenhad schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:02:
Ik heb op aanraden van wat forums en Youtube filmpjes Repairs gekozen als een van de eerste skills op mijn TD, Heavy en Medium. Maar echter vind ik altijd zo dat ookal heb je repairs, als er een track kapot gaat dat het kwade sowieso al geschied is. Of je nu je tracks één seconde sneller kan repareren of niet, gegarandeert knallen ze je er helemaal aan of schieten ze je track gewoonweg opnieuw kapot. Enige oplossing is een repair kit.

Daarom zou ik eigenlijk blindelings een crew met volledig repairs zo opgeven voor een crew met bvb Brothers in Arms. Dat lijkt mij toch veel nuttiger?
Nadeel van BiA is dat het pas werkt als alle crewmembers deze skill op 100% hebben. Voor TD's zou ik voor eerste skill voor cammo gaan en dan later op de commander bijvoorbeeld retrainen naar 6th sense en als tweede skill dan weer cammo.

Voor mediums zou ik eerst de specifieke skill voor driver en gunner kiezen om beter on the move te kunnen schieten. Voor heavies vind ik repairs niet gek als eerste skill.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-03 16:40
Calenhad schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:02:

Er zijn veel situaties waar repair veel uitmaakt. En het is zeker meer dan 1 seconde sneller. Je hebt gewoon veel minder vaak je repair kit nodig omdat je sneller repaired dan je tegenstander kan reloaden. Dit is een groot pluspunt gezien je maar 1 repair per game hebt. Ik heb het standaard op m'n heavies en sommige mediums.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Team-RiNo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:20:
[...]

Er zijn veel situaties waar repair veel uitmaakt. En het is zeker meer dan 1 seconde sneller. Je hebt gewoon veel minder vaak je repair kit nodig omdat je sneller repaired dan je tegenstander kan reloaden. Dit is een groot pluspunt gezien je maar 1 repair per game hebt. Ik heb het standaard op m'n heavies en sommige mediums.
hoezo je kan toch ook gewoon 3 kits meenemen :P

[Voor 21% gewijzigd door Bokkie op 06-01-2016 07:58]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Bokkie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:57:
[...]

hoezo je kan toch ook gewoon 3 kits meenemen :P
Nee, max 1 kleine en 1 grote ;)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ah ok max 2 dus
Weet dat ik dat inderdaad een tijdje gedaan heb toen ik wat gratis large repair kits had omdat ik een brandblusser niet altijd nuttig is voor mij (minder brand tov van kapoote onderdelen/crew)

Volgens mij heb ik nog 1 of 2 tanks staan zelfs met die setup

• Mr_Size

De tip om SirFoch te bekijken was voornamelijk, zoals p0st zegt, bepaalde spots te leren. Die gast staat altijd op de goede plek, ik heb er in ieder geval een hoop van geleerd. Maar je hebt wel een punt, hij schiet nagenoeg geen gold, snapshot alles wat los en vast zit en heeft alsnog een hele hoge hitratio, winrate en WN8. In mijn ogen is Foch dan ook 1 van de beste spelers die er zijn...

Maarre, de roep om jouw WoT identiteit wordt wel erg hoog :+ Plaats je eindelijk een screenshot en dan zien we het nog niet. REVEAL YOURSELF! >:)

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-03 10:51
Mr_Size schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:41:
Maarre, de roep om jouw WoT identiteit wordt wel erg hoog :+ Plaats je eindelijk een screenshot en dan zien we het nog niet. REVEAL YOURSELF! >:)
Zoekt en gij zult vinden. >:)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Mr_Size schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:41:
[...]

De tip om SirFoch te bekijken was voornamelijk, zoals p0st zegt, bepaalde spots te leren.
Ik heb gisteren geprobeerd een paar van zijn Jijbuisfilmpjes te kijken, maar die gast is zo inconsistent in zijn uitleg dat ik ze snel maar weer heb afgezet. Zijn IS-2 filmpje vond ik leuk, maar meer amusant dan leerzaam.

• Mr_Size
Nee, hij is juist heel consistent. Hij begint eerst met armor values, gun stats etc. Dn aan het begin van de pot vertelt hij de wat meer soft stats van de tank. En halverwege neemt hij je mee hoe hij het potje beleeft. Dat is inmiddels een behoorlijk vast stramien bij hem geworden, wat dat betreft vind ik hem juist heel consistent. Maar ik moet bekennen dat ik ook erg moest wennen aan zijn stijl hoor. De eerste paar filmpjes moest ik echt ff doorkomen, maar inmiddels waardeer ik hem enorm.

@User, niets voor mij dat zoeken en vinden. Gewoon link posten aub :+

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Sirfoch is nogal apart inderdaad, hij doet beetje losse pols. Niet voor iedereen weggelegd inderdaad.
vind hem altijd wel grappig.

Kijk de laatste tijd heel veel Zeven filmpjes, zeer informatief moet ik zeggen.

• jantje 2
Mr_Size schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:09:
Nee, hij is juist heel consistent. Hij begint eerst met armor values, gun stats etc. Dn aan het begin van de pot vertelt hij de wat meer soft stats van de tank. En halverwege neemt hij je mee hoe hij het potje beleeft. Dat is inmiddels een behoorlijk vast stramien bij hem geworden, wat dat betreft vind ik hem juist heel consistent. Maar ik moet bekennen dat ik ook erg moest wennen aan zijn stijl hoor. De eerste paar filmpjes moest ik echt ff doorkomen, maar inmiddels waardeer ik hem enorm.

@User, niets voor mij dat zoeken en vinden. Gewoon link posten aub :+
Ja foch is inderdaad altijd wel eenlijnig, beetje net zoals QB het ook doet eigenlijk. Persoonlijk skip ik altijd al die tank stats want die kunnnen me gestolen worden. Soms kijk ik ff naar het armor model maar that's it.

Gameplay is waar het uiteindelijk omdraait, lekker is dat het vaak gewoon ook average games zijn die foch post waardoor je toch een beetje een feeling krijgt met de tank in plaats van altijd een zieke game te hebben.

Of ik foch een van de beste spelers kan noemen wil ik niet zeggen, persoonlijk vind ik heel zijn niet aimen filosofie een beetje tegen de gedachtegang van WoT liggen. Ik vind dat je beloond moet worden voor goed aimen( wat nu niet gebeurd ofc ) en dat je niet moet kunnen snapshotten. Ik kan me daar ook echt dood aan irriteren als ik weer op zo'n manier geraakt wordt. Ik denk dat EJ voor mij nog als één van de beste spelers gezien kan worden ook al speelt die niet meer. Die kon in elke tank presteren.

Veel zieke super unicums als Decha, Poltro, X3N4 ed. spelen vooral bepaalde tanks met bepaalde loadouts waardoor je toch enigszins dingen wat vertekend worden. Uiteraard zijn ze nog steeds onwijs goed. Sessies met gemiddeld 5k damage neerzitten is natuurlijk bizar, maar ze spelen toch niet op een manier zoals de game bedoeld is.

ik sta trouwens in je friendlist als het goed is ;)

• Mr_Size
jantje 2 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:24:
Ja foch is inderdaad altijd wel eenlijnig, beetje net zoals QB het ook doet eigenlijk. Persoonlijk skip ik altijd al die tank stats want die kunnnen me gestolen worden. Soms kijk ik ff naar het armor model maar that's it.

Gameplay is waar het uiteindelijk omdraait, lekker is dat het vaak gewoon ook average games zijn die foch post waardoor je toch een beetje een feeling krijgt met de tank in plaats van altijd een zieke game te hebben.

Of ik foch een van de beste spelers kan noemen wil ik niet zeggen, persoonlijk vind ik heel zijn niet aimen filosofie een beetje tegen de gedachtegang van WoT liggen. Ik vind dat je beloond moet worden voor goed aimen( wat nu niet gebeurd ofc ) en dat je niet moet kunnen snapshotten. Ik kan me daar ook echt dood aan irriteren als ik weer op zo'n manier geraakt wordt. Ik denk dat EJ voor mij nog als één van de beste spelers gezien kan worden ook al speelt die niet meer. Die kon in elke tank presteren.

Veel zieke super unicums als Decha, Poltro, X3N4 ed. spelen vooral bepaalde tanks met bepaalde loadouts waardoor je toch enigszins dingen wat vertekend worden. Uiteraard zijn ze nog steeds onwijs goed. Sessies met gemiddeld 5k damage neerzitten is natuurlijk bizar, maar ze spelen toch niet op een manier zoals de game bedoeld is.
EJ is een beetje voor mijn tijd, heb alleen die zieke Hellcat game van hem gezien waarmee hij 15 year premium ofzo won 8)7
En al die andere die jij noemt die zeggen me niet zoveel. Unicums die ik voornamelijk volg zijn de meer bekende zoals QB, Circon, Anfield, SirFoch en recentelijk ook Orzanel. Van dat clubje vind ik Foch wel de beste tbh.
ik sta trouwens in je friendlist als het goed is ;)
Ah dan weet ik wie jij bent. Dat is wel f*cking grappig trouwens, bizar toevallig hoe jij in mijn friend list bent gekomen. We kwamen elkaar een maand of 2 geleden een keer ingame tegen en toen heb ik je toegevoegd, zonder te weten dat jij het was :+

• Rianata

Rianata

jantje 2 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:24:
[...]
Of ik foch een van de beste spelers kan noemen wil ik niet zeggen, persoonlijk vind ik heel zijn niet aimen filosofie een beetje tegen de gedachtegang van WoT liggen. Ik vind dat je beloond moet worden voor goed aimen( wat nu niet gebeurd ofc ) en dat je niet moet kunnen snapshotten. Ik kan me daar ook echt dood aan irriteren als ik weer op zo'n manier geraakt wordt.
SirFoch heeft een niet-aimen filosofie? Pak je misschien zijn cynisme niet helemaal op :/

• jantje 2
Mr_Size schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:37:
[...]

EJ is een beetje voor mijn tijd, heb alleen die zieke Hellcat game van hem gezien waarmee hij 15 year premium ofzo won 8)7
En al die andere die jij noemt die zeggen me niet zoveel. Unicums die ik voornamelijk volg zijn de meer bekende zoals QB, Circon, Anfield, SirFoch en recentelijk ook Orzanel. Van dat clubje vind ik Foch wel de beste tbh.

[...]

Ah dan weet ik wie jij bent. Dat is wel f*cking grappig trouwens, bizar toevallig hoe jij in mijn friend list bent gekomen. We kwamen elkaar een maand of 2 geleden een keer ingame tegen en toen heb ik je toegevoegd, zonder te weten dat jij het was :+
Haha ja klopt, volgens mij was ik toen met m'n LTTB ace bezig, en jij een light missie in je bulldog ;) Volgens mij ook van de weinige keren dat we elkaar in randoms zijn tegengekomen.

Orzanel was voor z'n break naar AW wel de betere van hun allemaal, voornamelijk omdat die elke dag 10 uur speelde ofso :+ Nu die weer terug is in WoT vind ik hem een beetje tegenvallen. Verder kijk ik af en kort stukje van een stream als ik niets te doen heb ofso, maar meestal verveeld het nu snel voor me.
Rianata schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:46:
[...]

SirFoch heeft een niet-aimen filosofie? Pak je misschien zijn cynisme niet helemaal op :/
Hoe bedoel je? Volgens mij aimt hij express niet omdat het toch niet nodig is in WoT doordat rng broken is.
Je kan net zo goed random klikken en hopen dat je raakt dan te lang exposed staan en teruggeschoten wordt. Volgens mij is dat een beetje hoe hij erover denkt.

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02 12:37
Gisteravond een hilarische "eye for an eye" gehaald.

Komt er vanaf hogere grond een O-I op het dak van mijn M6 gereden. Voor de landing nog een schot in bodem plaat en rest ramming dmg (>500) vlgs hit/damage log :P

• Razorbite
O_A_B schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:12:
Gisteravond een hilarische "eye for an eye" gehaald.

Komt er vanaf hogere grond een O-I op het dak van mijn M6 gereden. Voor de landing nog een schot in bodem plaat en rest ramming dmg (>500) vlgs hit/damage log :P
Wij hadden in GoT gisteren een hilarische SH pot met een dergelijk voorval op El Halluf. Hopelijk heeft noil de replay op weten te slaan. _/-\o_

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02 12:37
Razorbite schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:20:
[...]

Wij hadden in GoT gisteren een hilarische SH pot met een dergelijk voorval op El Halluf. Hopelijk heeft noil de replay op weten te slaan. _/-\o_
Zal ook eens de replay bekijken en hem dan mogelijk uploaden.

• Mr_Size
jantje 2 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:48:
Haha ja klopt, volgens mij was ik toen met m'n LTTB ace bezig, en jij een light missie in je bulldog ;) Volgens mij ook van de weinige keren dat we elkaar in randoms zijn tegengekomen.
Ja idd, ik weet het weer. We kwamen elkaar 3x op rij tegen ofzo, allebei in lights. Vervolgens ook niet vertellen dat je Nederlands bent en eigenlijk Jantje heet hè? :+

In other news, het is vandaag woensdag, dussss:

[Voor 10% gewijzigd door Mr_Size op 06-01-2016 12:45]

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit spreadsheet voor het delen van de content van je gift

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee