Gisteren Lakeville speeld in mn nieuwe AMX 13 90.
Direct rush naar dat bochtje in het midden, E4, en net achter de rotsop E4/E5 gaan spotten. Standaard werk voor die map, en meestal vecht je het uit tegen de andere spotters (beiden met support vanaf spawn). Winnaar daar wint altijd de map, want die kunnen het andere team rustig wegsnipen de rest van het spel
Ditmaal echter, de spotter aan hun kant (Bulldog) zat op het heuveltje van D/E4, maar besloot me raar genoeg met rust te laten en ook zijn eigen team niet te helpen met spotten. Geloof dat enkel een T29 wel doorhad hoe belangrijk die plek is in Lakeville, en de rest van mijn team zorgde ervoor dat hij daar snel bevestiging voor kreeg.
Merendeel van het andere team reed gelukkig rustig naar city, en ik mocht daar blijven staan spotten. En spotten. Vervolgens ook lekker snipen op de zijstraatjes op dezelfde argeloze tanks die bleven doorrijden. Resultaat was Scout & Patrol duty medals met bijna 6k spotting damage.
Vervolgens nog een 2x TD (die blijkbaar het hele spel op me zaten te wachten) weggewerkt. 1tje snipen, bij de ander erachter kunnen parkeren en zo te grazen nemen. Heerlijk
... waarna hun arty me greep na de laatste TD, omdat ik te gretig was geworden bij die laatste kill, en lang genoeg stil stond.
Moraal van het verhaal - ga als light tank niet 8-10 seconde stil staan voor de neus van een arty.