Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Je hebt gelijk. Ik dacht ook al zo.
Dit filmpje geeft het ook aan, ik wil de tank kunnen kopen voor goud, en verder geen extra dingen erbij om de prijs omhoog te halen.
Dan maar geen premiums meer
Heb er toch al meer dan genoeg
Overigens zou de T-22 wel een tank zijn waar ik bereid zou zijn aardig wat voor te betalen, maar het wordt een reward tank, geen premium. Maar al die premiums van tegenwoordig kunnen mij sowieso al niet bekoren, zijn maar matige tanks. Ik zie ze ook weinig, niet veel mensen hebben een KanJPZ of een Scorpion. Zal ook wel aan de hoge kosten liggen.
En toch blijf ik maar spelen, want in de basis is het een erg leuk spel. Dus morgen log ik gewoon weer in
Verwijderd
Wellicht kan het als je een nieuwe chat opent met de afzender, soms krijg je de history nog te zienO_A_B schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:39:
Weet iemand of je een pm terug kan zien nadat je ze gesloten hebt? Kreeg een pm tijdens online zijn en heb deze gesloten, maar wil hem nog eens nalezen
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
[removed]
Uiteindelijk nog 2,7K WN8 aangetikt, nadat ik na 6 potjes op 900 zatKepro schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:14:
Ik heb toch wel een heerlijke platoon avond achter de rug. Benieuwd hoe de avond is geëindigd van m'n platoongenoot mr Size😋
Wel een hoop potjes vandaag nutteloze dmg gedaan. Ook weer fijne zinloze capfiguren die in encounter mode met 0 dmg done een game uitcappen

Verwijderd
Dat dacht ik gisteren ook en toen maakte die "mongool" de opmerking: "did you guys forgot this game is about winning"Mr_Size schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:35:
[...]
Uiteindelijk nog 2,7K WN8 aangetikt, nadat ik na 6 potjes op 900 zatWR was dik in orde: 75% WR.
Wel een hoop potjes vandaag nutteloze dmg gedaan. Ook weer fijne zinloze capfiguren die in encounter mode met 0 dmg done een game uitcappenHoe mongool ben je dan? Ga de fucking game spelen idioot!
En eigenlijk heeft ie in de basis nog gelijk ook
Er zit natuurlijk ook een groot verschil tussen de hardcore speler die regelmatig zijn mooie stats post op Tweakers of een of andere weekendwarrior die WOT weer eens aanslingert omdat ie een uurtje over heeft..... En tussendoor zijn zoontje van 8 nog effe laat knallen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 07:51 ]
Nadat jij weg was Kepro en ik in t platoon kwam hebben Quantor en ik Size weer even mee in de lift genomen hoor! No thxMr_Size schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:35:
[...]
Uiteindelijk nog 2,7K WN8 aangetikt, nadat ik na 6 potjes op 900 zatWR was dik in orde: 75% WR.
Wel een hoop potjes vandaag nutteloze dmg gedaan. Ook weer fijne zinloze capfiguren die in encounter mode met 0 dmg done een game uitcappenHoe mongool ben je dan? Ga de fucking game spelen idioot!
Is het doel van het spel om een zo hoog mogelijk WN8 te halen of om te winnen ? Want volgens mij is het echte doel toch echt om te winnenMr_Size schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:35:
[...]
[removed]
Volgens mij is het doel van het spel om per game zoveel mogelijk XP te verdienen (om nieuwe tanks vrij te spelen), het maximale resultaat haal je door een combinatie van winnen én damage schieten. Op het juiste moment cappen is zeker een manier om te winnen maar lui die vanaf het begin naar de cap rijden en geen damage doen benadelen zichzelf en de rest van het team.redwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:30:
Is het doel van het spel om een zo hoog mogelijk WN8 te halen of om te winnen ? Want volgens mij is het echte doel toch echt om te winnen(en ja, in ben zo'n capmongool die voor de cap gaat als ik zeker weet dat ik daarmee het spel kan winnen ongeacht of er al damage is gedaan
)
Zoals twee batchats onlangs in het enemy team op Prohkarovka Encounter: Gaan gelijk vanaf de start op de cap staan, onze scouts gaan ze niet spotten waardoor de game binnen 2 min afgelopen is en het winnende team 200-300 xp pp haalt... Dan snapt je het volgens mij niet want die ene win zal voor je WR niks uitmaken en zelfs met een goede verliespot haal je meer xp.
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Verwijderd
tja, zo zag ik laatst ook een opmerking voorbij komen dat je met een paar snelle winstpotjes meer xp verdient dan met 1 langeFrentik schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:25:
[...]
Volgens mij is het doel van het spel om per game zoveel mogelijk XP te verdienen (om nieuwe tanks vrij te spelen), het maximale resultaat haal je door een combinatie van winnen én damage schieten. Op het juiste moment cappen is zeker een manier om te winnen maar lui die vanaf het begin naar de cap rijden en geen damage doen benadelen zichzelf en de rest van het team.
Zoals twee batchats onlangs in het enemy team op Prohkarovka Encounter: Gaan gelijk vanaf de start op de cap staan, onze scouts gaan ze niet spotten waardoor de game binnen 2 min afgelopen is en het winnende team 200-300 xp pp haalt... Dan snapt je het volgens mij niet want die ene win zal voor je WR niks uitmaken en zelfs met een goede verliespot haal je meer xp.
Als er een opening is en je binnen 3 minuten kunt cappen krijg je nog steeds zo'n 500 exp. oftewel 175XP per minuut. Om ruim 2.5k XP in 15 minuten te doen door veel te schieten en daarmee te winnen is een hele opgave zeker omdat er ook een goede kans is dat de tegenstander wint en je alsnog met je vele damage max 1k XP krijgtFrentik schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:25:
[...]
Volgens mij is het doel van het spel om per game zoveel mogelijk XP te verdienen (om nieuwe tanks vrij te spelen), het maximale resultaat haal je door een combinatie van winnen én damage schieten. Op het juiste moment cappen is zeker een manier om te winnen maar lui die vanaf het begin naar de cap rijden en geen damage doen benadelen zichzelf en de rest van het team.
Dus zelfs als je stelt dat het doel is om veel XP te verdienen is de beste manier om voor de win te gaan. Let wel trouwens, ik heb het dan wel over een cap die je doet omdat je winkansen ziet en niet dat je zonder te kijken naar de cap rusht met een 5% winstkans.
Dat is toch weer 150 XP per minuut. oftewel om dat te matchen moet je 2.250 XP in een volle pot halenZoals twee batchats onlangs in het enemy team op Prohkarovka Encounter: Gaan gelijk vanaf de start op de cap staan, onze scouts gaan ze niet spotten waardoor de game binnen 2 min afgelopen is en het winnende team 200-300 xp pp haalt... Dan snapt je het volgens mij niet want die ene win zal voor je WR niks uitmaken en zelfs met een goede verliespot haal je meer xp.
[removed]
Psychologisch wel, maar zoals al eerder aangegeven, XP per minuut wordt alleen maar hoger en is bijna niet te evenaren met langere battles.Edmin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:20:
Blijft zuur als die snelle cap jouw x2 / x3 pot van de dag is.
Dat is toch puur korte termijn denken...Ga maar een uur lang elke pot direct naar de enemy cap rijden om te cappen: in de standaard games al compleet kansloos en in encouter ook niet vaak succesvol. Speel daarna een uur gewone games, doe zoveel mogelijk damage en vergroot zo je kans om te winnen, cap indien nodig.redwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:47:
Dat is toch weer 150 XP per minuut. oftewel om dat te matchen moet je 2.250 XP in een volle pot halenLeg mij eens uit waarom dat een slechte pot is (saai misschien en slecht voor je WN8, maar goed voor je XP en je winrate)
Laat daarna even weten in welk uur je de beste winrate gehaald hebt en waarin je het meeste xp verdiend hebt. Maar ik denk dat iedereen het antwoord wel weet.
En hoeveel xp krijg je als je binnen die 3 minuten niet capt, doodt bent, 0 damage hebt gedaan en de pot verliest? Voor jouw dezelfde vraag als redwingFrunz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:28:
Psychologisch wel, maar zoals al eerder aangegeven, XP per minuut wordt alleen maar hoger en is bijna niet te evenaren met langere battles.
[ Voor 22% gewijzigd door Frentik op 05-10-2015 12:17 ]
Ja ik had laatst ook zon game op encounter murovanka, enemy team ging cappen in 3 min was de game voorbij. De capmeneertjes hadden ongeveer 160-190 exp gehaald als winnend team. En ik in mijn arty!!!! in losing team met 1 hit 790 damage had 196 xp gehaald.redwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:30:
[...]
(en ja, in ben zo'n capmongool die voor de cap gaat als ik zeker weet dat ik daarmee het spel kan winnen ongeacht of er al damage is gedaan)
Dus cappen is inderdaad way to go voor je exp, helemaal als je bedenkt dat het enemy team meer xp haalt op een defeat dan wanneer jij capt. Dit was voor mij welhett voorbeeld dat early cap je niet beloont met meer exp.
Laatst de 113 gekocht in de aanbieding om hier maar eens 3 marks op te halen, maar man man man wat is die tank een stuk onbenul. Elk schot is critical module damage of crew damage. Ding is alleen redelijk snel in een rechte lijn, als die moet draaien lijkt een IS7 nog sneller.
Nu al meerdere keren gehad dat ik een game verlies gewoon omdat de 113 in die situaties keihard faalt. Als ik een willekeurige andere T10 had gezeten was die game een easy win. Zo'n tank is gewoon te beperkt. Dit merk ik dan ook me winrate, momenteel geen eens 65+ winrate>.<
Het rare is ook waarom buffen ze een E5( tegenwoordig is het, oh een e5, *klikt op 2* premium loaded ) of een IS7 terwijl de 113/121 al jaren als een stelletje underpowered tanks rondrijden.
Als jij toch het eerste wilt kun je dan niet beter Mario Kart gaan spelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Rianata op 05-10-2015 12:23 ]
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ik snap dat je ook makkelijk kan verliezen, maar als je een zeker win hebt door snel te cappen is dat XP wise het beste. Als je de andere tanks sneller kan opruimen dan je kan cappen moet je dat zeker niet nalaten, maar een snelle cap hoeft niet per se dramatisch te zijn voor je XP/minuut.Frentik schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:02:
En hoeveel xp krijg je als je binnen die 3 minuten niet capt, doodt bent, 0 damage hebt gedaan en de pot verliest? Voor jouw dezelfde vraag als redwing
Sommige mensen spelen gewoon een spelletje, en of dat nou fictieve characters op een kart zijn, of een (over het algemeen) realistisch tank maakt ze niet uit. Daarbij denk ik dat er weinig mensen zijn die niet ook graag willen winnen en dat zo snel en makkelijk mogelijk willen behalen. Dat WoT zich daar niet helemaal voor leent door een iets diepgaandere gameplay kan je sommige mensen niet aanrekenen.Rianata schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:22:
Waarom speel je uberhaupt een tank spelletje als je alleen maar zo snel mogelijk van A naar B wilt rijden en dan x aantal seconden stil moet staan om te kunnen zeggen dat je gewonnen hebt. Ik speel het omdat ik andere tanks in puin wil schieten. Ik geniet van derp guns, love the ammoracks en een tegenstander in enkele seconden wegschieten door middel van goede focus fire geeft mij blosjes op mijn wangen.
Als jij toch het eerste wilt kun je dan niet beter Mario Kart gaan spelen?
(overigens vind ik een stukje van A naar B vliegen in combat flight simulator ook best ontspannend (zonder te schieten dus), stil staan gaat dan verder wat lastig
De cappers krijgen juist minder exp door de te cappen doordat ze geen damage/kills/spots hebben gedaan. Door te cappen benadeel je jezelf. Zoals in mijn voorbeeld kreeg zelfs de arty van het verliezende team ( de minst verdiende tank in een team ) meer xp dan de cappers van het winnende team.Frunz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:41:
[...]
Ik snap dat je ook makkelijk kan verliezen, maar als je een zeker win hebt door snel te cappen is dat XP wise het beste. Als je de andere tanks sneller kan opruimen dan je kan cappen moet je dat zeker niet nalaten, maar een snelle cap hoeft niet per se dramatisch te zijn voor je XP/minuut.
Effectief betekent dit voor jezelf een slechtere xp en alleen maar een "mooie" winrate en haat van 20 spelers per potje.. Ik zie echt niet waarom je jezelf wilt benadelen als je er zoveel meer kan uitslepen.
Ik heb liever een 3k experience game dan een 100xp omdat ik ben gaan cappen. Er moet toch ook uitdaging in een game zitten, zoals je aangeeft is vliegen in een flightsim uitdaging in Wot is dat zoveel mogelijk xp proberen te halen en te winnen. Op de cap zitten lijkt mij 0 uitdaging. Dan kan je net zo goed je 3 jarig zoontje vragen elke game naar de cap te rijden en verder altijd te afken als je zo graag wilt grinden.
- t7 lt tank en van de tegenstanders zijn alleen een paar heavy's over (e100's enzo) die kan ik toch niet pennen. Beter wat cap puntjes binnen halen dan een one shot te zijn...
- Cap om tegenstander te laten splitsen als ze voor 1 flank kiezen.
- Ik heb een te trage tank om nog terug te gaan om damage te kunnen doen.
Voor de rest: damage doen is leuker
In andere discussies worden dezelfde personen ook wel 'lemmings' genoemd.
If capping is sure to result in victory... etc etc.
Graag dan wel alles quoten :Frentik schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:02:
[...]
Dat is toch puur korte termijn denken...Ga maar een uur lang elke pot direct naar de enemy cap rijden om te cappen: in de standaard games al compleet kansloos en in encouter ook niet vaak succesvol. Speel daarna een uur gewone games, doe zoveel mogelijk damage en vergroot zo je kans om te winnen, cap indien nodig.
Laat daarna even weten in welk uur je de beste winrate gehaald hebt en waarin je het meeste xp verdiend hebt. Maar ik denk dat iedereen het antwoord wel weet.
Want ga in jouw situatie eens altijd voor de damage ipv af en toe te cappen en zie dan wie er het beste uitkomt. En ik denk dat iedereen ook daarop het antwoord wel weet. Oftewel als cappen voor een zekere win zorgt, cappen ! En als iedereen killen voor de zekere win zorgt, killen !redwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:47:
Let wel trouwens, ik heb het dan wel over een cap die je doet omdat je winkansen ziet en niet dat je zonder te kijken naar de cap rusht met een 5% winstkans.
Die dusUser schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:53:
If capping is sure to result in victory... etc etc.
Waarom moeten zulke discussies trouwens altijd gaan voor de extremen ? We beginnen met 2 batchats die het voor elkaar krijgen om goed te cappen en we eindigen met een aantal lemmings die zich vol gas dood rushen om te bewijzen dat die 2 batchats het schijnbaar niet goed hebben gedaan
[removed]
Mensen nog bezig met de Safari campaign? Stronk tenks for win.
Ik zeg toch nog nergens dat je niet mag cappen om te winnen?redwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:59:
Want ga in jouw situatie eens altijd voor de damage ipv af en toe te cappen en zie dan wie er het beste uitkomt. En ik denk dat iedereen ook daarop het antwoord wel weet. Oftewel als cappen voor een zekere win zorgt, cappen ! En als iedereen killen voor de zekere win zorgt, killen !
300 basic xp voor een win als toptier medium is inderdaad niet bijster bijzonder...en best extreem eigenlijkWaarom moeten zulke discussies altijd gaan voor de extremen ? We beginnen met 2 batchats die het voor elkaar krijgen om goed te cappen en we eindigen met een aantal lemmings die zich vol gas dood rushen om te bewijzen dat die 2 batchats het schijnbaar niet goed hebben gedaan
Maar als ik jouw was zou ik je wat vaker op verdedigen toeleggen, komt je winrate mss ook ten goede
Als de vijand een blok vormt en mijn team zit verspreid en in de minderheid cap ik, of dat nu ten koste van een dubbel gaat of niet.
En ik zeg toch nergens dat je moet cappen om te winnen ? En toch zet je zo je post op en tja, dan reageer ik daar ook op.Frentik schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:30:
[...]
Ik zeg toch nog nergens dat je niet mag cappen om te winnen?
Wie zegt dat ik dat 1 goede game vind[...]
300 basic xp voor een win als toptier medium is inderdaad niet bijster bijzonder...en best extreem eigenlijkMaar de voorbeelden gingen over het halen van xp/uur(min) en ik wilde daarmee aangeven dat 1 "goede" game van 150 xp/min (in jouw ogen) leuk is voor die ene win extra per avond maar dat je er uiteindelijk niet veel mee opschiet.
Knap dat je mijn speelstijl kunt bepalen aan de hand van een post waarin ik zeg dat cappen een goede optie om te winnen kan zijnMaar als ik jouw was zou ik je wat vaker op verdedigen toeleggen, komt je winrate mss ook ten goede
Lees trouwens aub eens de posts waarop je reageert en quote niet selectief, dan had je gezien dat ik vanaf het begin precies hetzelfde zeg als wat jij zegt
Tuurlijk is dat jammer, aan de andere kant is het wel een win en is het maar de vraag of dat ook gelukt was als ze niet gecapt hadden. Het is maar wat je belangrijker vind en dan is naar mijn idee een potje winnen belangrijker dan een hoge WN8 krijgen.Quantor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:55:
En dan is het jammer dat degene in de cap staan niet beseffen dat op zo'n manier winnen, niet veel xp oplevert. Als je dan ziet dat er circa 6 man van het winnend team geen damage gedaan heeft, dan klopt er iets niet.
[removed]
Nee ik heb je stats bekeken... Je gaat te vaak dood en hebt 2x zoveel cap points als defends points dus als jij winnen belangrijk vindt probeer vanaf nu wat minder snel dood te gaan en draai eens wat vaker/eerder om om je eigen cap te verdedigenredwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:10:Knap dat je mijn speelstijl kunt bepalen aan de hand van een post waarin ik zeg dat cappen een goede optie om te winnen kan zijn
Dat potje was erg zuur inderdaad. We hadden mooie posities en er was geen arty!Quantor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:55:
Normaal kun je niet zo snel cappen, maar in de game met Kepro en MrSize werd in een encounter gelijk naar de cap gereden, 2 van onze low tier tanks stonden direct in de cap en reden er niet meer uit toen bleek dat het enmy team bijna compleet aan de andere kant van de map stond. Ik kon in een AMX 30 nog bijna 4K damage doen doordat ik die paar low tier tanks die wel richting cap waren gereden af kon schieten en een paar afstandschoten kon doen. Size en Kepro zaten in heavies die niet snel genoeg waren om veel damage te doen. En dan is het jammer dat degene in de cap staan niet beseffen dat op zo'n manier winnen, niet veel xp oplevert. Als je dan ziet dat er circa 6 man van het winnend team geen damage gedaan heeft, dan klopt er iets niet.
Kijk eens naar mijn stats dan?Frentik schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:09:
[...]
Nee ik heb je stats bekeken... Je gaat te vaak dood en hebt 2x zoveel cap points als defends points dus als jij winnen belangrijk vindt probeer vanaf nu wat minder snel dood te gaan en draai eens wat vaker/eerder om om je eigen cap te verdedigen.
Grapjas.
Dit was ook het potje waar ik gisteren aan refereerde. Ik had met deze pot in mijn AMX 50 120 mijn triple te pakken en kreeg 699 XP inclusief triple bonusQuantor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:55:
Normaal kun je niet zo snel cappen, maar in de game met Kepro en MrSize werd in een encounter gelijk naar de cap gereden, 2 van onze low tier tanks stonden direct in de cap en reden er niet meer uit toen bleek dat het enmy team bijna compleet aan de andere kant van de map stond. Ik kon in een AMX 30 nog bijna 4K damage doen doordat ik die paar low tier tanks die wel richting cap waren gereden af kon schieten en een paar afstandschoten kon doen. Size en Kepro zaten in heavies die niet snel genoeg waren om veel damage te doen. En dan is het jammer dat degene in de cap staan niet beseffen dat op zo'n manier winnen, niet veel xp oplevert. Als je dan ziet dat er circa 6 man van het winnend team geen damage gedaan heeft, dan klopt er iets niet.

Bi-fucking-zar dat mensen hier nog dat soort spelers gaan lopen verdedigen. Het enige dat de 2 cappers gedaan hadden was 400m gereden, gestopt, 2 min wachten en klaar. 0 dmg done en geen fuck verdiend aan XP.
Er is een tijd voor cappen, absoluut. Maar niet na 30 sec dus, dat lijkt me obvious.

edit//
En 2 battles later:
Victory!
Battle: Murovanka
Vehicles: Type 59
Experience received: 2.396
Credits received: 182.694
Battle achievements: 3 Marks of Excellence, Top Gun, High Caliber, Steel Wall, Defender, Mastery Badge: "Ace Tanker"

En de stats voor de laatste 4 potjes die nodig waren van 92.7% naar 95.41%

[ Voor 54% gewijzigd door wsLy op 05-10-2015 21:01 ]
Alleen verlies ik eigenlijk zelden op cap. Weinig nut om dan te gaan basecampen om meer defense punten te halen..... Je hebt trouwens wel gelijk dat ik te agressief speel en daardoor te vaak dood ga. Ik doe mijn best om dat te veranderen maar dat zit er helaas erg ingebakkenFrentik schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:09:
[...]
Nee ik heb je stats bekeken... Je gaat te vaak dood en hebt 2x zoveel cap points als defends points dus als jij winnen belangrijk vindt probeer vanaf nu wat minder snel dood te gaan en draai eens wat vaker/eerder om om je eigen cap te verdedigen.
Gezellig trouwens dat je in plaats van een zinvolle discussie te voeren alleen nog maar op de man kan spelen

Ze hebben het potje toch gewonnen ? Als je dit in SH/CW doet heb je een geweldige pot te pakken, maar in randoms is het plotseling bizar ? Tja, het is klote van je triple dat geloof ik graag, maar het is wel onderdeel van het spelletje. Als die lui na 30 seconden kunnen gaan cappen heeft de vijand heel slecht gespeeld en hebben ze daar goed gebruik van gemaakt.Mr_Size schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:43:
[...]
Er is een tijd voor cappen, absoluut. Maar niet na 30 sec dus, dat lijkt me obvious.
[removed]
Maar bijna 5 crew skills is ook erg nice!
[ Voor 7% gewijzigd door Titus op 05-10-2015 21:58 ]
Nee, HE neem ik eigenlijk nooit mee op de Type 59 omdat het te afhankelijk is van een situatie of tank die je twgen moet komen. Deze setup (5ap/29apcr) was ook puur voor damage doeleinden. Normaal heb ik meer normale AP bij me.iTitus schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:58:
Nice one cold, 120k aan shells, damn, maar goed, 32 keer schieten is natuurlijk ook wel lekker veel. Maar heb je nou geen HE shells bij je? Die RHM's, sommige arties of medium achterkantjes zijn wel fijn om af en toe HE op te schieten. Of decap op een sterk gedraaide tank?
Maar bijna 5 crew skills is ook erg nice!
Nog een 270.000xp tot de 6e skill
Jij vindt blind naar de cap rijden in encounter en verder helemaal niets doen onderdeel van het spelletje?redwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:51:
Ze hebben het potje toch gewonnen ? Als je dit in SH/CW doet heb je een geweldige pot te pakken, maar in randoms is het plotseling bizar ? Tja, het is klote van je triple dat geloof ik graag, maar het is wel onderdeel van het spelletje. Als die lui na 30 seconden kunnen gaan cappen heeft de vijand heel slecht gespeeld en hebben ze daar goed gebruik van gemaakt.

Hoe de fuck is dat onderdeel van het spel? Dan heb je toch niets te zoeken in het spel als je zo speelt? Ga dan een race game spelen als je zo graag wilt rondrijden. Die tanks zijn toch bedoeld om dmg te doen of mis ik iets?
Als je in een potje ziet dat de vijand zo rijdt dat je makkelijk kunt cappen en je dan op cap wint heb je het goed gedaan. Wat jij nu echter doet is er vanuit gaan dat ze altijd zo naar de cap rijden en daarom zeggen dat het oetlullen zijn (En als ze dat inderdaad altijd zouden doen ben ik het met je eens). Maar aangezien jij ze alleen dit potje hebt gezien valt daar niets van te zeggen. Het enige wat je wel kunt concluderen is dat ze op een goede manier naar de vijandelijke cap zijn gegaan en daarmee het potje hebben gewonnen.Mr_Size schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:14:
[...]
Jij vindt blind naar de cap rijden in encounter en verder helemaal niets doen onderdeel van het spelletje?
Hoe de fuck is dat onderdeel van het spel? Dan heb je toch niets te zoeken in het spel als je zo speelt? Ga dan een race game spelen als je zo graag wilt rondrijden. Die tanks zijn toch bedoeld om dmg te doen of mis ik iets?
Oftewel als cap=99% zekere win lekker doen, als cap=99% zekere loss vooral niet doen.
[removed]
Verwijderd
Totaalscore zou zelfs genoeg zijn geweest voor HT15
In VK4502B 6k damage uitgedeeld, 5800 geblocked. Ik moest 5850 halen

[removed]
Cappen is een van de laatste opties die ik zal gebruiken om te winnen. Ik speel om damage te doen en kills te maken, gewoon van de vijand winnen op het gebied van skill en slim spelen.redwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:28:
[...]
Als je in een potje ziet dat de vijand zo rijdt dat je makkelijk kunt cappen en je dan op cap wint heb je het goed gedaan. Wat jij nu echter doet is er vanuit gaan dat ze altijd zo naar de cap rijden en daarom zeggen dat het oetlullen zijn (En als ze dat inderdaad altijd zouden doen ben ik het met je eens). Maar aangezien jij ze alleen dit potje hebt gezien valt daar niets van te zeggen. Het enige wat je wel kunt concluderen is dat ze op een goede manier naar de vijandelijke cap zijn gegaan en daarmee het potje hebben gewonnen.
Oftewel als cap=99% zekere win lekker doen, als cap=99% zekere loss vooral niet doen.
Ook al staan we achter en is cappen de enige optie dan zeg ik liever dat mijn teammates moeten gaan cappen, zodat ik de vijand nog kan gaan aanvallen en vertragen. Meestal als je in een cap circle staat ben je ook gewoon een sitting-duck en is het prijsschieten voor de vijand. Net als gisteren in een battle... Een tegenstander wilde winnen op cap.. Nja dat heeft hij geweten.. Ipv mij aan te vallen met 2-3 tanks gingen er 2 in de cap staan.. Die wat richting mij kwam knalde ik af, toen knalde ik eentje in de cap af, ik reset de andere, ga even focussen op een tank die op de linkerflank komt en vervolgens ga ik die gast in de cap afmaken.. Die gast in de cap heeft er niet eens over nagedacht om uit de cap circle te komen... Dit had zo makkelijk gewonnen kunnen worden door die gasten, maarja volledig blind gefocust op het cappen...
Dat je skill en slim spelen vertaald als damage doen en kills maken is je eigen keuze. In principe is het net zoveel skill om de vijand uit te spelen en via cap te winnenwsLy schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:30:
[...]
Cappen is een van de laatste opties die ik zal gebruiken om te winnen. Ik speel om damage te doen en kills te maken, gewoon van de vijand winnen op het gebied van skill en slim spelen.
Ja, maar wederom kom je met een voorbeeld waar je juist niet moet cappen. Als je omsingelt bent of als er een vijand dichtbij is is de kans dat een cap lukt ontiegelijk klein. Als je dan met 2/3 tanks vs. 1 bent moet je 100% zeker achter die ene tank aan gaan en niet gaan cappen. Je kunt b.v. beter wel gaan cappen als je ziet dat er geen enkele tegenstander op tijd terug kan komen, zeker als je ziet dat het krap gaat worden in het gevecht. Ik heb al tig battles verloren zien worden omdat iemand ipv naar cap te gaan toch nog wat kills/damage probeerde te doen (meestal mensen die voor de WN8 spelen).Ook al staan we achter en is cappen de enige optie dan zeg ik liever dat mijn teammates moeten gaan cappen, zodat ik de vijand nog kan gaan aanvallen en vertragen. Meestal als je in een cap circle staat ben je ook gewoon een sitting-duck en is het prijsschieten voor de vijand. Net als gisteren in een battle... Een tegenstander wilde winnen op cap.. Nja dat heeft hij geweten.. Ipv mij aan te vallen met 2-3 tanks gingen er 2 in de cap staan.. Die wat richting mij kwam knalde ik af, toen knalde ik eentje in de cap af, ik reset de andere, ga even focussen op een tank die op de linkerflank komt en vervolgens ga ik die gast in de cap afmaken.. Die gast in de cap heeft er niet eens over nagedacht om uit de cap circle te komen... Dit had zo makkelijk gewonnen kunnen worden door die gasten, maarja volledig blind gefocust op het cappen...
Naar mijn idee is een potje verliezen om wat meer schade te kunnen doen net zo dom als een potje verliezen waar iemand zonder te kijken gaat cappen en daarmee verliest
[removed]
redwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:28:
[...]
Als je in een potje ziet dat de vijand zo rijdt dat je makkelijk kunt cappen en je dan op cap wint heb je het goed gedaan.
Agree to disagree in dat geval, want dat is echt absolute b*llsh*t. Als een laffe herder in de cap cirkel gaan staan terwijl (een deel van) je team de linie aan het verdedigen is en dan een potje binnen 2-3 min afmaken heeft niets met skill te maken, en al helemaal niet dat je het goed gedaan hebt. Eens, het is een mogelijkheid die het spel biedt dus ik ga je dan zeker niet reporten (some people doredwing schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:39:
[...]
Dat je skill en slim spelen vertaald als damage doen en kills maken is je eigen keuze. In principe is het net zoveel skill om de vijand uit te spelen en via cap te winnen
No Cap, Kill All. Kappa
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Hoe functioneert de gemiddelde WoT speler in het dagelijks leven?
Representatieve sample ookwvdveer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:26:
Wat een stelletje ramenlikkers de afgelopen paar dagen. Gisteravond zelfs met platoon op 23.x% winrate uitgekomen na 13 potjes.
Hoe functioneert de gemiddelde WoT speler in het dagelijks leven?
Het ligt er aan wat je als doel van het potje ziet. Als je als doel ziet om het potje te winnen (wat ik doe) is een zekere cap binnen 2 minuten een betere optie dan een mogelijke win door alles te killen in 15 minuten. Als je echter als doel ziet om veel damage en kills te maken is dat echter precies andersomp0st schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:05:
[...]
Agree to disagree in dat geval, want dat is echt absolute b*llsh*t. Als een laffe herder in de cap cirkel gaan staan terwijl (een deel van) je team de linie aan het verdedigen is en dan een potje binnen 2-3 min afmaken heeft niets met skill te maken, en al helemaal niet dat je het goed gedaan hebt
Wat ik dan wel apart vind is als je ditzelfde doet tijdens SH/CW de FC zo goed als altijd juist wel voor de zekere winst gaat en zal cappen als ie daar de mogelijkheid toe ziet
Zoals gezegd, het ligt er aan wat je als doel van het spel ziet. Eens, het is een mogelijkheid die het spel biedt dus ik ga je dan zeker niet reporten (some people do) maar ga alsjeblieft niet proberen dit gedrag te verdedigen door dat "skill" of "goed gedaan" te noemen
![]()
No Cap, Kill All. Kappa
[removed]
Ik niet. Ik speel voor mijn plezier. En als dat betekend dat ik een pot binnen een minuut kan winnen door te cappen, en ik daar plezier aan beleef, dan doe ik dat gewoon. Al is dat alleen maar om de tegen partij te trollen.wsLy schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:30:
[...]
Cappen is een van de laatste opties die ik zal gebruiken om te winnen. Ik speel om damage te doen en kills te maken, gewoon van de vijand winnen op het gebied van skill en slim spelen.
.
Ik moet dan ook hard lachen om de discussie. Gaat echt helemaal nergens over... Maar het toppunt is nog wel de laffe herder opmerking. God, wat heb ik daar om gelachen..
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Mwahahahaha....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
YwChojinZ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:31:
[...]
O
Ik niet. Ik speel voor mijn plezier. En als dat betekend dat ik een pot binnen een minuut kan winnen door te cappen, en ik daar plezier aan beleef, dan doe ik dat gewoon. Al is dat alleen maar om de tegen partij te trollen.![]()
Ik moet dan ook hard lachen om de discussie. Gaat echt helemaal nergens over... Maar het toppunt is nog wel de laffe herder opmerking. God, wat heb ik daar om gelachen..
Al vind ik persoonlijk die tweede nog lastig. (maar das dan meer kritiek op de individuele missies)
Ik geef User niet graag gelijk, omdattie derna weer een week met zijn kop in de wolken loopt
Met een de trolattitude van "ik speel voor het plezier" zou je beter emigreren naar de PL server, mocht die er ooit komen. Je kan misschien best al een plekje reserveren. Niks irritanter dan heavies die cappen wanneer je in je medium nog lekker extra dmg aant het jagen bent op het einde van een battle.
Tja, aan de andere kant is er ook niets irritanter dan in je heavy achter al die meds aan te rijden die alles killen voordat je in de buurt kunt komenJoindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:18:
Niks irritanter dan heavies die cappen wanneer je in je medium nog lekker extra dmg aant het jagen bent op het einde van een battle.
[removed]
Psssh, ik loop altijd met mijn kop in de wolken.Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:18:
Ik geef User niet graag gelijk, omdattie derna weer een week met zijn kop in de wolken looptmaar deze keer slaat ie wel de nagel op de kop.
Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:18:
Met een de trolattitude van "ik speel voor het plezier" zou je beter emigreren naar de PL server,

Ow? En jij vind het spel geen fuck aan en speelt enkel voor de stats? Of speel je het spel misschien ook toch wel voor het plezier? Zoja, dan moet je misschien met me mee naar die PL server, als die er ooit komt....
Ja, en dus moet ik mijn spel aanpassen (naar iets wat ik minder leuk vind) zodat jij het meer naar je zin hebt. yup, makes sense....Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:18:
Niks irritanter dan heavies die cappen wanneer je in je medium nog lekker extra dmg aant het jagen bent op het einde van een battle.

Ik speel voor de fun, stats kunnen me gestolen worden. Check gerust.ChojinZ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:04:
[...]
![]()
Ow? En jij vind het spel geen fuck aan en speelt enkel voor de stats? Of speel je het spel misschien ook toch wel voor het plezier? Zoja, dan moet je misschien met me mee naar die PL server, als die er ooit komt....
[...]
Ja, en dus moet ik mijn spel aanpassen (naar iets wat ik minder leuk vind) zodat jij het meer naar je zin hebt. yup, makes sense....
En ja, je zou je spel moeten aanpassen en je zou het zelfs niet erg mogen vinden. Hoffelijkheid en beleefdheid zijn inderdaad niet altijd vanzelfsprekend in het leven, maar het is een attitude. Ik zou hier ook gewoon de big Lebowksi meme kunnen plakken... "Your not wrong, your just an assh*le."
Als je met je heavy geen rol meer kan spelen ga dan effe koffie/bier halen of kakken ofzo. Als jij meer plezier haalt uit het spel verpesten voor een ander dan zelf wat geduld en hoffelijkheid voor de dag te leggen en zo een ander zijn spel leuker te maken, blijf ik bij mijn standpunt dat je in de PL league hoort.
Ik vind het helemaal niet erg met mijn heavy of trage TD gewoon niks meer te kunnen doen op een bepaald punt ingame. Als je niet kan spelen als deel van een team, speel dan geen teamgames.
Als je niks meer kan doen behalve cappen kan dat juist een handige zet zijn, aangezien de tegenstander zal moeten kiezen of ze gaan decappen of bij het gevecht blijven. Dit kan makkelijk tot verwarring leiden en juist meer schoten opleveren voor je eigen teamgenoten. Het is dus niet zo zwart wit als dat je hier stelt.Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
Als je met je heavy geen rol meer kan spelen ga dan effe koffie/bier halen of kakken ofzo. Als jij meer plezier haalt uit het spel verpesten voor een ander dan zelf wat geduld en hoffelijkheid voor de dag te leggen en zo een ander zijn spel leuker te maken, blijf ik bij mijn standpunt dat je in de PL league hoort.
Ik vind het helemaal niet erg met mijn heavy of trage TD gewoon niks meer te kunnen doen op een bepaald punt ingame. Als je niet kan spelen als deel van een team, speel dan geen teamgames.
De basispremisse in de stelling was hier was dat het niet nodig was om te cappen om het spel te winnen. Wanneer het nog spannend is, kan het nuttig zijn, daar beweert niemand iets anders. Maar daar ging het nu niet over. Nu ging het over end game met opraap XP, een 11-3 situatie ofzo.Frunz schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:38:
[...]
Als je niks meer kan doen behalve cappen kan dat juist een handige zet zijn, aangezien de tegenstander zal moeten kiezen of ze gaan decappen of bij het gevecht blijven. Dit kan makkelijk tot verwarring leiden en juist meer schoten opleveren voor je eigen teamgenoten. Het is dus niet zo zwart wit als dat je hier stelt.

Om de boel even om te draaien, als ik met mijn heavy niet ga cappen maar vanuit cap meerijd richting die laatste paar vijanden heb ik nog nooit een med gezien die geduldig en hoffelijk genoeg was om even te wachten en een schot voor mij over te laten. Oftewel jij zegt nu dat die meds daarmee ook in de PL-league moeten gaan spelen omdat ze niet het geduld en de hoffelijkheid hebben om op mij te wachten ?Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
We begonnen de discussie met 2 batchats die naar cap reden en het potje in 3 minuten wonnen. Hadden ze dat niet gedaan was de kans zo'n 49% op winst/verlies. Dat klinkt mij toch als de moeite waard.Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:52:
[...]
De basispremisse in de stelling was hier was dat het niet nodig was om te cappen om het spel te winnen. Wanneer het nog spannend is, kan het nuttig zijn, daar beweert niemand iets anders. Maar daar ging het nu niet over. Nu ging het over end game met opraap XP, een 11-3 situatie ofzo.
Maar zelfs als je jouw situatie pakt, laten we wel wezen, wat is nu de lol om met 11 tanks de drie overgebleven tanks van de enemy te gaan bashen ? Een spannende strijd zal dat niet meer op gaan leveren, meestal zijn die gevechten net zo spannend als in een circle rondjes te gaan rijden
[removed]
Lekker easy mode al die lights van de cap geschoten en uiteindelijk ging daarna het enemy team full yolo, cause purple, in totaal hadden we 9 man van de cap geschoten die ons kwamen halen. Tjah altijd leuk als ze denken je ze te kunnen killen maar heel het team suicide
Verwijderd
Ik wilde me eiglk helemaal niet mengen in deze oneindige discussie, maar dit valt me op.redwing schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:29:
[...]
Om de boel even om te draaien, als ik met mijn heavy niet ga cappen maar vanuit cap meerijd richting die laatste paar vijanden heb ik nog nooit een med gezien die geduldig en hoffelijk genoeg was om even te wachten en een schot voor mij over te laten. Oftewel jij zegt nu dat die meds daarmee ook in de PL-league moeten gaan spelen omdat ze niet het geduld en de hoffelijkheid hebben om op mij te wachten ?
Als ik het goed lees, ga je dus cappen omdat je in je heavie toch niet meer die laatste tegenstander kunt halen.....
Je zou dan ook zo hoffelijk kunnen zijn om die meds wel de damage te gunnen
En over hoffelijkheid gesproken, wat een lachertje, als er 1 hoffelijke speler tussen zit per pot dan is dat veel...
Maar zoals zovaak wordt hier in extremen gepraat en moet iedereen in desbetreffende extreme situatie die zelden of nooit voorkomt toch zijn gelijk halen...
waarom zou je dat willen doen? Ik parkeer dan ook altijd mijn heavy/td of whatever in de cap. Misschien levert het nog een leuk plakplaatje op. Die 1 of 2 nog levende tanks, nah, dan begin ik liever eerder aan een nieuw potjeVerwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:22:
[...]
Je zou dan ook zo hoffelijk kunnen zijn om die meds wel de damage te gunnen
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Bij de meeste gevallen dat spelers bij mij zeuren over dat ik zou moeten stoppen met cappen is wanneer er nog één of twee tanks en een arty over zijn die op de vlucht zijn geslagen. Snap niet echt dat spelers er dan maar als een kip zonder kop achter die "restjes", vaak met weinig HP, aan gaan. Zonde van de tijd en meestal kan je toch maar weinig dmg extra doen omdat er altijd wel een snellere tank rijdt. Dan parkeer ik hem liever in de cap, is de win zeker en kan ik mooi nog een lekker glaasje/kopje water/melk/ranja/koffie/bier/whisky pakken. Als we het toch over xp per minuut hebben. Hoef ik het ook niet inbetween games te doen.Bean77 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:01:
[...]
waarom zou je dat willen doen? Ik parkeer dan ook altijd mijn heavy/td of whatever in de cap. Misschien levert het nog een leuk plakplaatje op. Die 1 of 2 nog levende tanks, nah, dan begin ik liever eerder aan een nieuw potje
[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 06-10-2015 15:58 . Reden: Water toegevoegd, zonder water kun je niets!!!!! ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
De hysterie ook af en toe van bepaalde spelers als je je tank in de cap zet. En ik doe het precies zoals jij dat doet vaak. Nog ff snel wat drinken pakken e.d.jdh009 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:13:
[...]
Bij de meeste gevallen dat spelers bij mij zeuren over dat ik zou moeten stoppen met cappen is wanneer er nog één of twee tanks en een arty over zijn die op de vlucht zijn geslagen. Snap niet echt dat spelers er dan maar als een kip zonder kop achter die "restjes", vaak met weinig HP, aan gaan. Zonde van de tijd en meestal kan je toch maar weinig dmg extra doen omdat er altijd wel een snellere tank rijdt. Dan parkeer ik hem liever in de cap, is de win zeker en kan ik mooi nog een lekker glaasje/kopje melk/ranja/koffie/bier/whisky pakken. Als we het toch over xp per minuut hebben. Hoef ik het ook niet inbetween games te doen.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Dus als die PL server er komt, ga jij mij joinen?Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
Ik speel voor de fun, stats kunnen me gestolen worden. Check gerust.
Zegt iemand die eerst zo'n reactie plaatst:Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
En ja, je zou je spel moeten aanpassen en je zou het zelfs niet erg mogen vinden. Hoffelijkheid en beleefdheid zijn inderdaad niet altijd vanzelfsprekend in het leven, maar het is een attitude. Ik zou hier ook gewoon de big Lebowksi meme kunnen plakken... "Your not wrong, your just an assh*le."
Is dit die beleefdheid waar je het over hebt? Knap hoor, hoe je je eigen argumenten vakkundig om zeep helpt...Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:18:
...zou je beter emigreren naar de PL server, mocht die er ooit komen. Je kan misschien best al een plekje reserveren...
Verwijderd
Ik refereert naar zijn eigen opmerking dat hij gaat cappen omdat mediums toch niet zo hoffelijk zijn om op hem te wachten, dus is hij ook niet hoffelijk......Bean77 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:01:
[...]
waarom zou je dat willen doen? Ik parkeer dan ook altijd mijn heavy/td of whatever in de cap. Misschien levert het nog een leuk plakplaatje op. Die 1 of 2 nog levende tanks, nah, dan begin ik liever eerder aan een nieuw potje
Beetje "kip en ei verhaal"
Precies als er nog 1-2 tanks over zijn met half health aan de andere kant van de map zou ik met een heavy ook gaan cappen, in mijn med zou ik er nog achteraan gaan maar als er gecapped wordt vind ik dat niet zo'n probleem. Maar die wijsneuzen die na 5 min cappen als het een clear win is en er nog 6 enemy tanks full health rondrijden is het wel een beetje useless en vervelend voor de spelers die nog wel graag die tanks kapot willen maken._Z3 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:41:
Kzie het probleem niet zo, als ik als heavy niets meer doen als heavy dan ga ik stil staan. Meestal is dat toevallig in de cap van de tegenpartij. Dan heeft de rest 1.5 minuut om de laatste vijand te killen. Als het langer dan 1.5 minuut duurt heb ik blijkbaar een verkeerde inschatting gemaakt, in 1.5 minuut kun je er meestal nog wel naar toe rijden. Die situatie heb ik nog niet zo vaak mee gemaakt eigenlijk.
En over hoffelijkheid gesproken, wat een lachertje, als er 1 hoffelijke speler tussen zit per pot dan is dat veel...
Maar zoals zovaak wordt hier in extremen gepraat en moet iedereen in desbetreffende extreme situatie die zelden of nooit voorkomt toch zijn gelijk halen...
Zelfs die heavies die dan aan het cappen zijn kunnen gewoon binnendoor naar de tanks toe om nog damage te doen, dat ze dat vertikken of niet begrijpen is hun fout natuurlijk, maarja dat kost jou nog wel ff free 1-2k damage vaak.
What's next, opvoedingskampen voor mensen die niet spelen zoals jij dat wil?
Dit is nog zinlozer dan de beruchte arty-discussie. Laat een ander gewoon lekker spelen zoals hij wil, of trek je het zo erg aan dat hij/jij ietsje minder XP krijgt?
Yup, vandaar ook mijn opmerking. Je kunt het wel een teamspel noemen maar uiteindelijk speelt ieder toch voor zichzelf. Oftewel als ik als med rond rijd vraag ik die heavy om te stoppen met cap en als ik als heavy rond rijd ga ik lekker in cap staanVerwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:52:
[...]
Ik refereert naar zijn eigen opmerking dat hij gaat cappen omdat mediums toch niet zo hoffelijk zijn om op hem te wachten, dus is hij ook niet hoffelijk......
Beetje "kip en ei verhaal"
Precies wat ik dus ook doe_Z3 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:41:
Kzie het probleem niet zo, als ik als heavy niets meer doen als heavy dan ga ik stil staan. Meestal is dat toevallig in de cap van de tegenpartij. Dan heeft de rest 1.5 minuut om de laatste vijand te killen. Als het langer dan 1.5 minuut duurt heb ik blijkbaar een verkeerde inschatting gemaakt, in 1.5 minuut kun je er meestal nog wel naar toe rijden. Die situatie heb ik nog niet zo vaak mee gemaakt eigenlijk.
[removed]
Dit draadje leeft van zinloze discussies.User schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:13:
Gaan we nu serieus een ellenlange discussie houden of een andere speler een spelletje wel/niet op zijn manier mag spelen?
What's next, opvoedingskampen voor mensen die niet spelen zoals jij dat wil?
Dit is nog zinlozer dan de beruchte arty-discussie. Laat een ander gewoon lekker spelen zoals hij wil, of trek je het zo erg aan dat hij/jij ietsje minder XP krijgt?
- Wel of niet cappen
- Bevordert arty campen of bewegen
- Vents of GLD
- WN8 of winrate.
Dus kies er 1 om nu weer wat pagina's te vullen. Poll maken misschien?
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Yup, dat heb je goed gezien!User schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:13:
Gaan we nu serieus een ellenlange discussie houden of een andere speler een spelletje wel/niet op zijn manier mag spelen?
Ik denk niet dat dit door de tweede kamer heen komt, maar het zou een hoop irritatie schelen als deze er komen.What's next, opvoedingskampen voor mensen die niet spelen zoals jij dat wil?
Vind zelf het arty gedoe zinlozer dan dit.Dit is nog zinlozer dan de beruchte arty-discussie.
Nope, laat ze maar doen wat ze willen zolang ze zelf maar niet huilen over hoe ik speel.Laat een ander gewoon lekker spelen zoals hij wil, of trek je het zo erg aan dat hij/jij ietsje minder XP krijgt?
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Mijn e-peen?Derby schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:45:
Dus kies er 1 om nu weer wat pagina's te vullen.
Je vergeet het gezeik over hoe de map is opgebouwd.Derby schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:45:
[...]
Dit draadje leeft van zinloze discussies.
- Wel of niet cappen
- Bevordert arty campen of bewegen
- Vents of GLD
- WN8 of winrate.
Dus kies er 1 om nu weer wat pagina's te vullen. Poll maken misschien?
Omwille van het feit dat er met CW uiteindelijk goud te verdienen valt. Goud > XP > credits. Bij SH is het wat anders. Als je om een SH vecht kan je een structuur verliezen, en die dingen kosten tijd om te bouwen.redwing schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:56:
Maarre ik mis nog steeds het antwoord op de vraag waarom tijdens SH/CW cappen wel aanvaardbaar is
Bij skirmishes op tier 6 gaan we meestal full yolo naar de cap. Als we iets tegenkomen onderweg gaan we voor de kill. In het andere geval gaan we voor de cap. Daar is het ok omdat een battle vaak niet langer dan 2 minuten duurt, 3 minuten als je het inladen erbij rekent.
Als je dan een tier 10 SH hebt en je gooit een 50% credit bonus van 2u aan, dan verdien je ergens tussen de 30k en 80k om de 3 minuten. Gaan voor de kills betekent dat je geld en uiteindelijk ook xp verliest, omdat het gewoon veel langer duurt. Op 2 uurtjes haal 1 à 2 miljoen credits binnen als je rekening houdt met verliespotjes en een pauze.
Jammergenoeg moet ik je hierin wat gelijk geven. Niet iedereen is even hoffelijk ingame (om het subtiel uit te drukken) al zou dat geen excuus mogen geven. Maar wie kom jij het liefst tegen iemand die jou extra XP gunt of je shield tegen damage, of een yolo/siema/42%-er?_Z3 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:41:
Het is jammer te zien dat dit de algemene teneur aan het worden is (geworden is) in deze game. En om even de moraalridder uit te hangen: "Verbetering begint bij jezelf." Zal het ooit allemaal rozegeur en maneschijn zijn op WoT, I think not. Maar "joining the evil because you can't beat them" is nogal een makkelijke uitweg.
Ja das best beleefd, geen vloekwoorden, geen onterechte beschuldigingen die nergens op slaan. Enkel een verwijzing naar het feit dat iemand die egoïstisch speelt, ook hoort op een plek die gekend staat, of doelgroep van spelers die gekend staan, om hun egoïstisch gedrag. Lijkt mij meer op een onderbouwd argument.ChojinZ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:34:
Is dit die beleefdheid waar je het over hebt? Knap hoor, hoe je je eigen argumenten vakkundig om zeep helpt...
Klopt, maar ook in randoms wil je natuurlijk liever niet verliezen al was het maar vanwege de winbonus.bbc schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:01:
[...]
Omwille van het feit dat er met CW uiteindelijk goud te verdienen valt. Goud > XP > credits. Bij SH is het wat anders. Als je om een SH vecht kan je een structuur verliezen, en die dingen kosten tijd om te bouwen.
Maar de discussie begon juist met precies zo'n situatie maar dan in een random battle. Daar was het ook in 2-3 minuten afgelopen.Bij skirmishes op tier 6 gaan we meestal full yolo naar de cap. Als we iets tegenkomen onderweg gaan we voor de kill. In het andere geval gaan we voor de cap. Daar is het ok omdat een battle vaak niet langer dan 2 minuten duurt, 3 minuten als je het inladen erbij rekent.
Inderdaad, dit waren precies mijn argumenten. Ik zie alleen niet in waarom dit niet net zo goed voor randoms geldtAls je dan een tier 10 SH hebt en je gooit een 50% credit bonus van 2u aan, dan verdien je ergens tussen de 30k en 80k om de 3 minuten. Gaan voor de kills betekent dat je geld en uiteindelijk ook xp verliest, omdat het gewoon veel langer duurt. Op 2 uurtjes haal 1 à 2 miljoen credits binnen als je rekening houdt met verliespotjes en een pauze.
[ Voor 7% gewijzigd door redwing op 06-10-2015 18:16 ]
[removed]
Je krijgt daar geen antwoord op, omdat het HELEMAAL NIETS met de discussie te maken heeft. Het voorbeeld ging over random play. SH/CW is iets compleet anders, daar draait het idd om winnen no matter what.redwing schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:56:
Maarre ik mis nog steeds het antwoord op de vraag waarom tijdens SH/CW cappen wel aanvaardbaar is. Ik heb ten slotte nog nooit een FC horen roepen dat we vanuit een zekere cap de circel uit moesten rijden om toch maar wat tegenstanders te beschadigen/killen. Maar als het dan om een random battle gaat vinden heel veel man dat je dat juist wel moet doen
al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel
Fuck yeah, maar dat hebben we vandaag ook al een paar keer gedaan na jullie voorbeeldlobotm schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:47:
Jups net nog van GOT gewonnen met onze clan met een lousy cap sorrymet een t8 skirmish

[ Voor 6% gewijzigd door Rianata op 06-10-2015 22:00 ]
En waarom dan in randoms niet ? Daar draait het toch ook om winnen no matter what ? Wat mij betreft iig wel. Het doel van het spel is nog altijd om te winnen en niet om een zo hoog mogelijke WN8 te halen. Als dat voor jou andersom is zie ik gelijk waarom we het niet eens zijnMr_Size schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:08:
[...]
Je krijgt daar geen antwoord op, omdat het HELEMAAL NIETS met de discussie te maken heeft. Het voorbeeld ging over random play. SH/CW is iets compleet anders, daar draait het idd om winnen no matter what.
[removed]
Wie heeft jou verteld dat het om het winnen gaat, dat zie ik namelijk nergens in de spelregels en het wordt in de tutorial al helemaal niet behandeldredwing schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:01:
[...]
En waarom dan in randoms niet ? Daar draait het toch ook om winnen no matter what ? Wat mij betreft iig wel. Het doel van het spel is nog altijd om te winnen en niet om een zo hoog mogelijke WN8 te halen. Als dat voor jou andersom is zie je gelijk waarom we het niet eens zijn

Het spel is natuurlijk helemaal ingericht op het grinden van tanks, dat is het doel van Wargaming. Zij hopen dan ook nog eens dat het voor iedereen niet snel genoeg gaat, zodat er real money uitgegeven wordt door spelers om op welke manier dan ook zo snel mogelijk naar tier X te komen.
Vervolgens is het aan iedere speler om in te vullen hoe snel je je XP verdient; via cap of via damage doen

Ok, duidelijkRianata schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:23:
[...]
Wie heeft jou verteld dat het om het winnen gaat, dat zie ik namelijk nergens in de spelregels en het wordt in de tutorial al helemaal niet behandeld
Dat is mijn instelling ook, ik snap de hele discussie over dat cappen dan ook niet echtVervolgens is het aan iedere speler om in te vullen hoe snel je je XP verdient; via cap of via damage doen
[removed]
En tevens een avond waarin de WN8 met ruim 4 punten gestegen is, altijd mooi meegenomen

Yup, filmpje gaat zeker komen. Kan wel nog ff durenp0st schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:41:
Zo, wat een heerlijke avond zeg! Weer eens zo'n avond waarin het overall lekker ging. Aantal epische potjes gespeeld waarin we op een aantal seconden konden de-cappen, met als afsluiter een bijzonder enerverende pot waar Mr_Size volgens mij nog een filmpje van gaat maken
En tevens een avond waarin de WN8 met ruim 4 punten gestegen is, altijd mooi meegenomen
[afbeelding]
Ik ben ook gewoon 2 punten gestegen, had een average van 4,2K WN8. Dat gecombineerd met een 88% WR zorgt voor 1 van de beste speelsessies in tijden

@Redwing, we zijn het duidelijk oneens, laten we het daar maar bij laten
[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Size op 06-10-2015 22:53 ]
Dat was mijn plan ook, al geloof ik niet dat er in de praktijk nu echt zoveel verschil zit in speelstijlMr_Size schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:51:
[...]
@Redwing, we zijn het duidelijk oneens, laten we het daar maar bij laten
[removed]
Eerst zeg je dat ik je speelstijl beoordeel op basis een forum post maar als ik dan aangeef dat ik dit baseer op je stats dan speel ik ineens op de man? Het is pas op de man spelen als ik er een negatief labeltje aan zou hangen... Ik geef je juist tips om je winrate omhoog te halen omdat dat voor jou het doel van het spel is.redwing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:51:
Alleen verlies ik eigenlijk zelden op cap. Weinig nut om dan te gaan basecampen om meer defense punten te halen..... Je hebt trouwens wel gelijk dat ik te agressief speel en daardoor te vaak dood ga. Ik doe mijn best om dat te veranderen maar dat zit er helaas erg ingebakken
Gezellig trouwens dat je in plaats van een zinvolle discussie te voeren alleen nog maar op de man kan spelen
PS: basecampen =/= defense punten halen maar dat is weer een andere discussie
Een verwijzing waarmee je gelijk een gehele bevolkingsgroep over 1 kam scheert. Hoffelijke hoor, die generalisatie.Joindry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:48:
[...]
Ja das best beleefd, geen vloekwoorden, geen onterechte beschuldigingen die nergens op slaan. Enkel een verwijzing naar het feit dat iemand die egoïstisch speelt, ook hoort op een plek die gekend staat, of doelgroep van spelers die gekend staan, om hun egoïstisch gedrag. Lijkt mij meer op een onderbouwd argument.
En welk feit heb je het over? Dat ik egoistisch speel? Heb jij mij ooit zien spelen dan? Of trek je die conclusie op basis van 1 zin?
Als je een cap potje wint waar er nog 7 full health tegenstanders leven, dan mag je blij zijn als je 500 base XP krijgt en het wordt al helemaal zuur als het je dubbel van de dag is. Stel nog dat het potje slechts 4 minuten duurt, dan kost het veel tijd om dit weer goed te maken. Bij top of the tree grinds stel ik me soms 10 - 15K XP per dag als doel op een tank. Dan zuigt het behoorlijk hard als die eerste dubbel slecht afloopt. Dat heeft dan nog niks met WN8 te maken.redwing schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:01:
[...]
En waarom dan in randoms niet ? Daar draait het toch ook om winnen no matter what ? Wat mij betreft iig wel. Het doel van het spel is nog altijd om te winnen en niet om een zo hoog mogelijke WN8 te halen. Als dat voor jou andersom is zie ik gelijk waarom we het niet eens zijn
Gisteren en eergisteren ranked team battles gedaan. Daar valt behoorlijk wat mee te verdienen. Mijn mission tab was een beetje om zeep door de mods, maar na het updaten van de mods zie ik nu de rewards. Gisteren heb ik al 250k + 500k mogen binnenharken en er zijn ook wat gold bonusjes.
Punt is dat mijn stats helemaal niets met de discussie te maken hebben en dat je aan alleen de stats ook weinig conclusies over de speelstijl kunt halen. De voornaamste reden van lage defense bij mij is nl. dat ik normaal gesproken de eerste ben die terug richting cap rijdt waardoor ik meestal de vijand opvang voordat ze bij de cap zijn. En ook al is dat net zo goed basedefense krijg je daar geen defensepunten voor.Frentik schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:49:
[...]
Eerst zeg je dat ik je speelstijl beoordeel op basis een forum post maar als ik dan aangeef dat ik dit baseer op je stats dan speel ik ineens op de man? Het is pas op de man spelen als ik er een negatief labeltje aan zou hangen... Ik geef je juist tips om je winrate omhoog te halen omdat dat voor jou het doel van het spel is.
PS: basecampen =/= defense punten halen maar dat is weer een andere discussie
Wat ik juist moet leren is iets minder agresief spelen zodat ik niet plotseling op een plek sta waaruit ik niet meer terug kan komen
Ondanks dat we weer extremen aan het gebruiken zijn is zelfs in jouw voorbeeld het enige wat slecht voor je XP is dat het om een dubbel gaat. Want als je samen met je team die 7 tegenstanders af zou maken en zou winnen zou je na 10 minuten max zo'n 1k base exp krijgen. En dat is zelfs minder XP per minuut dan die 500 in 4 minuten. Als je echt naar het grinden kijkt gaat het om die XP per minuut en dan is een snel potje met weinig XP net zo snel als een lang potje met veel XP.bbc schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:58:
[...]
Als je een cap potje wint waar er nog 7 full health tegenstanders leven, dan mag je blij zijn als je 500 base XP krijgt en het wordt al helemaal zuur als het je dubbel van de dag is. Stel nog dat het potje slechts 4 minuten duurt, dan kost het veel tijd om dit weer goed te maken. Bij top of the tree grinds stel ik me soms 10 - 15K XP per dag als doel op een tank. Dan zuigt het behoorlijk hard als die eerste dubbel slecht afloopt. Dat heeft dan nog niks met WN8 te maken.
[ Voor 39% gewijzigd door redwing op 07-10-2015 08:15 ]
[removed]
Dit topic is gesloten.
Gebruik dit spreadsheet voor het delen van de content van je gift