Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08 19:01
Mijn vader is zojuist begonnen met de upgrade van Windows 7 naar Windows 10, maar blijft hangen op "er wordt aan gewerkt" kan het kloppen dat dit lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tdocter schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:31:
Mijn vader is zojuist begonnen met de upgrade van Windows 7 naar Windows 10, maar blijft hangen op "er wordt aan gewerkt" kan het kloppen dat dit lang duurt?
Het maakt nogal een verschil of je een netboekje uit 2001 of een i7 desktop met SSD upgrade.
Verder is het begrip "het duurt lang" vrij rekbaar. Ik bedoel maar, hij is "zojuist" begonnen. Je spreekt jezelf al tegen.

Kortom, met de info die je geeft kunnen we niets.

Maar, als die blijft hangen is het niet goed. Maar dat kon je zelf wel bedenken lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb de upgrade op mijn oude Win 7 bak voltooid, maar wil nu nog een clean install doen.
ISO gedownload, die wil ik vervolgens op mijn USB zetten mbv Rufus en bootable maken.

Enige is, het is een oud pc'tje: Core2Quad processor. Moederbord/Bios:
Manufacturer FUJITSU SIEMENS
Model MS-7504VP-PV (CPU 1)
Version 10601019923
Chipset Vendor NVIDIA
Chipset Model GeForce 7100
Chipset Revision A2
Southbridge Vendor NVIDIA
Southbridge Model nForce 630i
Southbridge Revision A2
System Temperature 39 °C
BIOS
Brand American Megatrends Inc.
Version V2.0S
Date 16-12-2008

Met de default instellingen in Rufus (MBR for UEFI or BIOS) en NTFS krijg ik bij opstarten vanaf USB het blackscreen + cursor. Oftewel, hij herkent hem niet als bootable.

Weet een van jullie met welke instellingen in Rufus ik de Win10 iso bootable op de USB krijg zodat mijn oude pc'tje hem herkend als bootable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Get!em schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:08:

Manufacturer FUJITSU SIEMENS

Chipset Vendor NVIDIA
Chipset Model GeForce 7100

Weet een van jullie met welke instellingen in Rufus ik de Win10 iso bootable op de USB krijg zodat mijn oude pc'tje hem herkend als bootable?
Kan die chipset wel van usb booten ? Staat me iets bij van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 23:08
Ik heb op een aantal minstens zo oude bakken dezelfde instellingen met Rufus gebruikt en dat werkt
bij mij prima ! Dus volgens mij zijn je Rufus instellingen OK.

Wat je kan proberen is de officiele Microsoft tool om een USB stick te maken, je vind deze hier:http://www.microsoft.com/...ows-usb-dvd-download-tool
Ja, die is voor Windows 7 maar werkt ook met Windows 8 / 8.1 / 10

Succes ! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door peterpv op 22-08-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

peterpv schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:20:
[...]

Ik heb op een aantal minstens zo oude bakken dezelfde instellingen met Rufus gebruikt en dat werkt
bij mij prima ! Dus volgens mij zijn je Rufus instellingen OK.

Wat je kan proberen is de officiele Microsoft tool om een USB stick te maken, je vind deze hier:http://www.microsoft.com/...ows-usb-dvd-download-tool
Ja, die is voor Windows 7 maar werkt ook met Windows 8 / 8.1 / 10

Succes ! ;)
Reepje schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:13:
[...]

Kan die chipset wel van usb booten ? Staat me iets bij van niet.
Ervanaf booten kan wel. Hij ziet ook wel dat als ik er echt foute boot gegevens op zet dat het fout is.
Edit: op internet kom ik meer verhalen tegen dat deze chipset niet geschikt is, dus mogelijk toch gelijk.....

Zal ff kijken of de tool van Microsoft wat toevoegd. Dank daarvoor Peter.
En anders moet ik even een paar fikbare optische platte plaatjes gaan kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 22-08-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ik hoop dat ik dit topic goed genoeg doorzocht heb, ik zag dat ditzelfde probleem 1 keer eerder is aangemeld zonder dat er op geantwoord is.

Ik heb hier een fonkelnieuwe Lenovo Thinkpad E555 Laptop met Windows 7 pre installed. Ik heb deze alleen nog maar gebruikt om up-to-date te maken qua updates. Uiteindelijk mocht ik ook Windows 10 installeren via Windows Update, Ga je deze installeren dan wordt de laptop, na het downloaden van de 2,6GB, opnieuw opgestart en tijdens het afsluiten wordt er al een bepaalde W10 configuratie uitgevoerd. Dit duurt ongeveer 5 minuten. De laptop start daarna opnieuw op, je ziet dan heel even "Loading Files" en daarna wordt het beeld zwart en is het afgelopen. De laptop hangt er gebeurt helemaal niets meer. Ik heb deze een nacht aan laten staan op dit zwarte scherm, maar helaas.

Het enige wat je dan nog kunt doen is de laptop uitzetten door het ingedrukt houden van de power toets. Daarna start Windows 7 weer op en krijg je de melding dat het niet gelukt is om Windows 10 te installeren. Dit proces heb ik 3 keer herhaald waarbij ook 3 keer 2,6GB gedownload is maar het heeft niets uitgehaald.

Ik heb nu een Windows 10 installatie USB stick gemaakt mbv de Windows USB/DVD Download Tool. Als ik de laptop hiermee opstart dan krijg ik alleen het "Loading Files" scherm en direct daarna hangt de laptop weer.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb de upgrade op mijn oude Win 7 bak voltooid, maar wil nu nog een clean install doen.
ISO gedownload, die wil ik vervolgens op mijn USB zetten mbv Rufus en bootable maken.
Als er al een geactiveerde windows 10 op staat; waarom niet gewoon via Instellingen -> Bijwerken & Beveiliging -> Systeemherstel? Je kunt daar gewoon een clean install doen, minste kans op falen.
renem schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:00:
Ik heb nu een Windows 10 installatie USB stick gemaakt mbv de Windows USB/DVD Download Tool. Als ik de laptop hiermee opstart dan krijg ik alleen het "Loading Files" scherm en direct daarna hangt de laptop weer.

Wie kan me helpen?
Ik heb een zelfde soort vage ervaringen gehad. Toen ik een nieuwe licentie had aangeschaft en via die weg het tooltje geïnstalleerd ging het ineens wel goed (de Education editie 12,50 bij slim). Staat je win 7 goed geactiveerd?

Ook kan het zijn dat je bijv. een 32 bit installatie hebt van windows 7 en naar een 64bit windows 10 wil upgraden, of omgekeerd?

[ Voor 42% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-08-2015 18:13 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:09:
[...]

Als er al een geactiveerde windows 10 op staat; waarom niet gewoon via Instellingen -> Bijwerken & Beveiliging -> Systeemherstel? Je kunt daar gewoon een clean install doen, minste kans op falen.

Ook kan het zijn dat je bijv. een 32 bit installatie hebt van windows 10 en naar een 64bit windows 10 wil upgraden, of omgekeerd?
Dat dus 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:09:
Ik heb een zelfde soort vage ervaringen gehad. Toen ik een nieuwe licentie had aangeschaft en via die weg het tooltje geïnstalleerd ging het ineens wel goed (de Education editie 12,50 bij slim). Staat je win 7 goed geactiveerd?

Ook kan het zijn dat je bijv. een 32 bit installatie hebt van windows 7 en naar een 64bit windows 10 wil upgraden, of omgekeerd?
Er staat Windows is geactiveerd, dus ik ga er vanuit dat dat klopt.

Ik heb al de 32 en de 64 bits versie proberen te installeren, bij beide hetzelfde probleem. En daarnaast mag ik toch hopen dat Windows Update weet welke versie ik heb en welke versie die gaat downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tja mijn ervaring met upgraden is helaas toch anders... Er staat waarschijnlijk toch gewoon één of ander config bestandje verkeerd of er is bij de eerste upgradepoging iets fout gegaan waardoor het niet meer lukt. Het meest kans op succes is denk ik een Windows 7 clean install doen, zorgen dat die goed is geactiveerd en van daaruit weer gaan upgraden. Dat kan feitelijk niet fout gaan als de licentie goed geactiveerd is.

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-08-2015 22:45 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Windows 8 pro upgrade 32 en 64 set.
Echter ik heb mijn Vista Ultimate 64 nooit hiermee geüpdatet.
Ik heb Windows 10 (ISO) bij MS gedownload en een installatie DVD gebrand.
Kan ik nu, na een Back-up gemaakt te hebben van de Vista installatie, een cleaninstall Windows 8 maken en dan upgraden naar Windows 10?
Of moet ik nog upgraden naar Windows 8.1 en is dat überhaupt noch mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Wat je het moet doen:
upgrade naar win 8.1 64 bit.
zorg dat deze geactiveerd is.

ga niet klooien met je gebrande DVD, maar wacht op het upgrade icoontje voor win10. Voer dan de upgrade uit via de normale upgrade, dus vanaf je harde schijf.

Een backup maken van je huidige vista kan geen kwaad, voor het geval de boel in de soep loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet goed of ik het hier of in het andere topic moest zetten, maar dit is mijn vraag.
's Morgens start mijn pc heel snel op. Maar als ik gedurende de dag opstart blijft hij bij allerlei schermen even hangen. Hoe kan dit en kan ik daar iets aan veranderen?
Ik heb Windows 10 Home, cleane install.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ja ik wil niet moeilijk doen hoor, maar je hebt dan wel een clean install zoals je het noemt, maar dat is het niet.

Je hebt een upgrade met een heel alfabet aan externe harde schijven die je ook nog eens een vast letter hebt toegewezen, en die vaste letter weer hebt veranderd en weer hebt veranderd. En dat gaat gewoon niet goed.

Nogmaals, probeer je oude gewoonten overboord te zetten, en gebruik 1 systeemdisk die aardig groot is, en dan eventueel een aantal externe HDD die voor data zijn, niet om programmas vanaf te instaleren en te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:30:
Ja ik wil niet moeilijk doen hoor, maar je hebt dan wel een clean install zoals je het noemt, maar dat is het niet.

Je hebt een upgrade met een heel alfabet aan externe harde schijven die je ook nog eens een vast letter hebt toegewezen, en die vaste letter weer hebt veranderd en weer hebt veranderd. En dat gaat gewoon niet goed.

Nogmaals, probeer je oude gewoonten overboord te zetten, en gebruik 1 systeemdisk die aardig groot is, en dan eventueel een aantal externe HDD die voor data zijn, niet om programmas vanaf te instaleren en te runnen.
Dat verklaart niet waarom de pc 's morgens snel opstart en later op de dag langzamer.
Bovendien werkt alles prima en heb ik met Ccleaner de foutieve paden verwijderd.
En waarom zou ik vanaf een externe HD geen programma's kunnen installeren? Ik installeer ze toch gewoon op de C?
En ik heb niet een hele reeks aan schijven. Ik heb 1 HD van 1TB verdeeld in 3 delen (C, D en E) en 2 externe HD's.
Maar goed dit is dus allemaal niet mijn vraag. Mijn vraag is: waarom de pc 's morgens snel opstart en later op de dag langzamer?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:05:
Wat je het moet doen:
upgrade naar win 8.1 64 bit.
zorg dat deze geactiveerd is.

ga niet klooien met je gebrande DVD, maar wacht op het upgrade icoontje voor win10. Voer dan de upgrade uit via de normale upgrade, dus vanaf je harde schijf.

Een backup maken van je huidige vista kan geen kwaad, voor het geval de boel in de soep loopt.
Bedankt voor de reactie!
Dus upgraden naar Win 8.1 is dus nog altijd mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Goed dan. Als je de pc uitzet, gaat deze niet uit. Althans, niet precies. Hij gaat in hybernate. De werkende windows gaat dan op een file op de HDD.
Start je sochtends op, wordt alleen deze file gelezen en in het geheugen geplaatst, dat is de reden dat windows 10 zo snel opstart.

Nu begrijp ik dat je hem in slaapstand laat gaan, en de wake up gaat niet lekker. Geen idee wat daar fout gaat.
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Bedankt voor de reactie!
Dus upgraden naar Win 8.1 is dus nog altijd mogelijk?
Ja, het is zelfs "verplicht" wil je de upgrade naar win10 gratis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:42:
Goed dan. Als je de pc uitzet, gaat deze niet uit. Althans, niet precies. Hij gaat in hybernate. De werkende windows gaat dan op een file op de HDD.
Start je sochtends op, wordt alleen deze file gelezen en in het geheugen geplaatst, dat is de reden dat windows 10 zo snel opstart.

Nu begrijp ik dat je hem in slaapstand laat gaan, en de wake up gaat niet lekker. Geen idee wat daar fout gaat.
Nee maar door wat je nu schrijft begrijp ik wel hoe het zit. 's Morgens start ik normaal op. Overdag doe ik soms een herstart en die duurt dus langer. Waarom weet ik niet, maar ik heb de pc net uitgezet en toen weer op laten starten en dan start hij dus wel snel op.
Hoe dat komt weet ik niet, maar we zijn weer een stukje verder. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als je de pc herstart via de "opnieuw opstarten" knop, dan gaat die wel eerst helemaal uit (windows wordt afgesloten) om vervolgens te herstarten: windows wordt op de normale manier gestart. Dit duurt "veel" langer. Dat is bij alle computers zo.

Heb je een hele snelle SSD, en is je windows instalatie pico-bello, zijn er verder geen enkele verwijzing naar externe zaken, dan kan een win10 computer op deze manier toch nog in pakweg 15 sekonden opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:02:
Als je de pc herstart via de "opnieuw opstarten" knop, dan gaat die wel eerst helemaal uit (windows wordt afgesloten) om vervolgens te herstarten: windows wordt op de normale manier gestart. Dit duurt "veel" langer. Dat is bij alle computers zo.

Heb je een hele snelle SSD, en is je windows instalatie pico-bello, zijn er verder geen enkele verwijzing naar externe zaken, dan kan een win10 computer op deze manier toch nog in pakweg 15 sekonden opstarten.
Ja ik wil ook binnenkort een SSD gaan installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:45

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

Ja ik wil ook binnenkort een SSD gaan installeren. :)
Dan kan je gelijk een clean installatie doen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Dan kan je gelijk een clean installatie doen
Ja dat zal ik zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Nieuwe toshiba laptop met windows 8.1 , na opstarten begon hij gelijk windows 10 te downloaden.
Dat er nog een hoop upates voor 8.1 klaarstonden had dat lappie lak aan.
Windows download ook niet te stoppen,koos ik voor die andere updates voor windows 8.1 maar nee hoor,iedere keer weer windows 10 downloaden.
Ok zo 2 uur laten staan maar er kwam maar geen download map voor windows 10(verborgen map).
Maar de knoop doorgehakt en die microsoft installer gepakt,dat ging goed met de download.
Installeren ging ook goed uurtje was hij klaar.
Maar windows 10 werkte voor geen kant,config scherm enz gingen heel effe open en sloot weer meteen.
Foutmelding om achtergrond enz in te stellen,dus in een woord bagger.
Daarna maar besloten om een clean install te doen met een usb stick.
De windows usb tool maakte geen boot stick foutmelding na 20 minuten pffff.
Toen maar een ander programma gehaald Rufus dat werkte wel goed.
Dus na uren klooien maar een clean install gedaan en alles werkte naar behoren.
Laptop was niet van mij dus was blij dat alles werkte pfffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik heb een weekje of 3 geleden geupgrade naar 10 op 3 computers, werkt super! Even een vraag voor de kenners, ik las wel eens ergens (kan zo gauw niet vinden waar) dat als je een clean install van Windows doet op disk 1 (ssd dus bijv.) dat je dan tijdelijk de losse harde schijf moet los koppelen? Waarom is dit? Is dit om te voorkomen dat je perongeluk de verkeerde partitie delete? Ik moet binnenkort bij iemand waarschijnlijk zijn pc herinstalleren. Die heeft een 128 gb ssd + 1 TB hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Je kunt toch gewoon die 128 gb ssd kiezen met installeren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theodor schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:02:
Nieuwe toshiba laptop met windows 8.1 , na opstarten begon hij gelijk windows 10 te downloaden.
Dat er nog een hoop upates voor 8.1 klaarstonden had dat lappie lak aan.
Windows download ook niet te stoppen,koos ik voor die andere updates voor windows 8.1 maar nee hoor,iedere keer weer windows 10 downloaden.
Ok zo 2 uur laten staan maar er kwam maar geen download map voor windows 10(verborgen map).
Maar de knoop doorgehakt en die microsoft installer gepakt,dat ging goed met de download.
Installeren ging ook goed uurtje was hij klaar.
Maar windows 10 werkte voor geen kant,config scherm enz gingen heel effe open en sloot weer meteen.
Foutmelding om achtergrond enz in te stellen,dus in een woord bagger.
Daarna maar besloten om een clean install te doen met een usb stick.
De windows usb tool maakte geen boot stick foutmelding na 20 minuten pffff.
Toen maar een ander programma gehaald Rufus dat werkte wel goed.
Dus na uren klooien maar een clean install gedaan en alles werkte naar behoren.
Laptop was niet van mij dus was blij dat alles werkte pfffff.
Kijk de volgende keer eerst in je eventviewer als je foutmeldingen tegenkomt. En het niet openen van "Instellingen" (dus niet je configuratiescherm) is op te lossen met deze workaround van Microsoft. (Dat had je kunnen vinden met een simpele Google opdracht trouwens en bovendien is het een bekend probleem).

off-topic
Doe alsjeblieft iets aan je woordenschat en zinsopbouw want dit leest voor geen meter :X

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Theodor schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:52:
Je kunt toch gewoon die 128 gb ssd kiezen met installeren... :)
Dat snap ik, maar mijn vraag is meer of dat geen conflicten geeft met de betreffende 2de dataschijf. Want als loskoppelen overbodig is, dan ga ik hem niet loskoppelen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb al tijdje windows 10 draaien (sinds release) en daar voor technical release enzo maar merk nu in eens dat mijn bluetooth headset met geen mogelijkheid wil pairen. Hij ziet hem niet eens als ik hem in pairing mode zet. Als ik dat doe en kijk met me telefoon dan werkt het allemaal prima.

edit: Nevermind. blijkbaar had hij tijdens update een generic driver geinstalleerd ipv van de realtek driver.

[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 23-08-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:42:
Tja mijn ervaring met upgraden is helaas toch anders... Er staat waarschijnlijk toch gewoon één of ander config bestandje verkeerd of er is bij de eerste upgradepoging iets fout gegaan waardoor het niet meer lukt. Het meest kans op succes is denk ik een Windows 7 clean install doen, zorgen dat die goed is geactiveerd en van daaruit weer gaan upgraden. Dat kan feitelijk niet fout gaan als de licentie goed geactiveerd is.
Dit kan het mijns inziens ook niet zijn. Want als ik de laptop opstart vanaf de USB en zo de Windows 10 setup start, krijg ik ook alleen "Loading Files" en is het binnen een minuut weer een zwart scherm zonder dat ik uberhaupt nog maar een keuze heb moeten maken voor een nieuwe installatie of een upgrade.

De melding die ik krijg als ik de setup binnen Windows 7 start is:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/29537ua.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Allen,
Ik heb het volgende systeem:
#Product
1Intel Core i5-4590 Boxed
1Gigabyte H97 G1.Sniper H6
1MSI Radeon R9 270 2GB GAMING
1Cooler Master N400 KKN1
1BenQ GL2450HT Zwart
1MS Windows 10 Pro
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
1Asus DRW-24F1ST Zwart
1Seasonic S12II-Bronze 520W
1Samsung 850 Pro 256GB
1SAMSUNG HD103SJ ATA Device

En draai op Windows 10 Pro 64but (upgrade vanaf Windows 7 Pro 64bit)
Alles werkt alleen grafisch gebeurt er af en toe zoals op de bijlage, soms het hele scherm, soms slechts een deel van het beeld :
desktop van slag
Iemand bekend hiermee en weet iemand de oplossing? Tijdens gamen doet hij dit gelukkig niet, alleen bij surfen of meer dan 2 taken tegelijk. Alle drivers zijn al geupdate naar de laatste versie. Iemand enig idee?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Renem, deze fout kan je krijgen als er verouderde drivers aanwezig zijn.

Remedie: update de machine, kijk vooral naar de grafische driver, kies een recente ms driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Reepje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:56:

Remedie: update de machine, kijk vooral naar de grafische driver, kies een recente ms driver.
Ik ken deze specifieke foutcode niet maar blijf erbij dat het wel erg lijkt op corrupte bestanden in de installatiemap.

Probeer even die drivers te updaten inderdaad, hopelijk is dat het gewoon. Maar mocht dat niet lukken... Kijk op de C schijf naar mappen als $Windows.~WS en $Windows.~BS (wel even onzichtbare mappen aanzetten). Dáár zitten corrupte files in die bij de eerste install die fout ging aangemaakt zijn en nu gewoon weer geladen worden is mijn vermoeden.

Een clean win 7 install kan dit oplossen, of wat je ook nog kan proberen met Schijfopruiming ook Systeembestanden aanvinken en vervolgens deze files verwijderen. _niet_ handmatig de mapjes verwijderen, dat geeft alleen maar meer errors. Maar nogmaals mijn ervaring is dat er toch ook weer op allerlei andere plekken bestanden kunnen staan die corrupt zijn en dus je installatie nekken.

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-08-2015 20:57 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Reepje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:56:

Er zijn behoorlijk wat verschillende systemen, van verschillende fabrikanten, die allen exact die melding te zien krijgen. Soms ligt de oorzaak aan een driver, soms aan onwillige hardware en moet er wat verwijderd worden uit een systeem, soms is het vergroten van de opstart-partitie (>200MB) al voldoende, soms moeten er enkele CPU cores uitgeschakeld worden in het BIOS (indien mogelijk), en soms moet men een BIOS update afwachten om het op te kunnen lossen en kan men verder helemaal niets anders dan afwachten.

Heel veel verschillende oorzaken die allemaal gerelateerd zijn aan foutmelding;

0xC1900101 - 0x20017 Installation failed during safe OS phase with an error during boot operation

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

hardware-lover schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:50:
Heel veel verschillende oorzaken die allemaal gerelateerd zijn aan foutmelding;

0xC1900101 - 0x20017 Installation failed during safe OS phase with an error during boot operation
Dus is het vrij aannemelijk dat het te maken heeft met corrupte/verkeerd aangemaakte installatiebestanden ergens... vandaar dat ik denk dat een frisse format + windows 7 start de grootste kans van slagen heeft. Dan heb je in 1x alles dat errors kan geven weer van die schijf af. zie mijn post hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-08-2015 20:59 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeNachtwacht schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:58:
[...]
Dus is het vrij aannemelijk dat het te maken heeft met corrupte/verkeerd aangemaakte installatiebestanden ergens... vandaar dat ik denk dat een frisse format + windows 7 start de grootste kans van slagen heeft. Dan heb je in 1x alles dat errors kan geven weer van die schijf af. zie mijn post hierboven.
Volgens mij zit het pijnpunt vooral in een wijziging die heeft plaatsgevonden aan het hardware-registratie systeem wat Microsoft heeft ingevoerd na Build 10130. Maar soms is het op te lossen via een van de methoden die ik beschreven heb. De eerste optie die ik onder ogen neem is de ruimte van de opstart-partitie, mocht deze nog 100MB zijn dan zou een vergroting naar 200MB al voldoende kunnen zijn. Corruptie van bestanden kan natuurlijk altijd wel eens gebeuren, maar dan verwijder je de Windows 10 installatie-mappen (~BT/~WS) en begin je gewoon opnieuw met downloaden, desnoods afgedwongen via de MediaCreationTool.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
hardware-lover schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

Volgens mij zit het pijnpunt vooral in een wijziging die heeft plaatsgevonden aan het hardware-registratie systeem wat Microsoft heeft ingevoerd na Build 10130. Maar soms is het op te lossen via een van de methoden die ik beschreven heb. De eerste optie die ik onder ogen neem is de ruimte van de opstart-partitie, mocht deze nog 100MB zijn dan zou een vergroting naar 200MB al voldoende kunnen zijn. Corruptie van bestanden kan natuurlijk altijd wel eens gebeuren, maar dan verwijder je de Windows 10 installatie-mappen (~BT/~WS) en begin je gewoon opnieuw met downloaden, desnoods afgedwongen via de MediaCreationTool.
Ik heb er even een filmpje van gemaakt want volgens mij heeft het helemaal niets met drivers of bestanden te maken die al op de schijf staan. Het filmpje duurt een minuut. Ik stop de USB stick in de computer, zet deze aan. Kies voor opstarten vanaf USB, kies voor Windows 10 64 bits. Daarna zie je "Loading Files" en daarna een leeg scherm en dat blijft zo.

Hier kun je het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

renem schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:33:
[...]

Ik heb er even een filmpje van gemaakt want volgens mij heeft het helemaal niets met drivers of bestanden te maken die al op de schijf staan. Het filmpje duurt een minuut. Ik stop de USB stick in de computer, zet deze aan. Kies voor opstarten vanaf USB, kies voor Windows 10 64 bits. Daarna zie je "Loading Files" en daarna een leeg scherm en dat blijft zo.

Hier kun je het zien
De USB stick gaat bestanden tijdelijk naar de PC kopiëren naar een aantal onzichtbare mappen. Als die bestanden er al staan (omdat het al een keer eerder is fout gegaan en ze er toen op zijn gezet mét fouten erin) laat ie ze soms gewoon staan en kopieert er vervolgens niks nieuws meer overheen.

Je kan er lang of kort over praten maar mijn ervaring met dit soort gezeur is gewoon dat de snelste weg helaas een complete format + clean install is, in dit geval dus van windows 7 zodat je fris kan gaan upgraden. Dit is mijn advies, mocht je daar geen zin in hebben kan ik ook begrijpen maar daarover hier heel lang in discussie gaan voegt ook niet veel toe dus laten we dat hier verder bij laten.

Edit n.a.v. post hieronder: of idd natuurlijk een hardwarematig probleem waardoor het niet lukt. dan helpt ook een clean win7 niet ...

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-08-2015 21:55 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb het niet alleen over beschadigde bestanden of installatie, ik haal legio voorbeelden aan waarom het niet gaat lukken. Dat filmpje had ik ook kunnen maken ik zie niets nieuws. Ik heb hier nu nog een systeempje staan wat zich op geen enkele wijze van een Windows 10 Final laat voorzien, niet vanuit een bestaande Windows installatie, niet als schoon OS op een lege opslag, gewoon helemaal niet. Systeem is helemaal uitgekleed v.w.b. overbodige hardware maar ergens zit er wat dwars waardoor W10 het vertikt om te installeren. Fabrikant is er mee bezig maar heeft nog geen oplossing. Wel geeft de fabrikant aan dat er zoveel collega fabrikanten zijn die met hetzelfde probleem zijn opgezadeld sinds het verschijnen van W10 als gratis upgrade. Mocht er toevallig een Broadcom Wifi kaartje in je laptop hangen dan kan dat al de oorzaak zijn, eenvoudig op te lossen door dat kaartje te verwijderen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
hardware-lover schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:52:
Ik heb het niet alleen over beschadigde bestanden of installatie, ik haal legio voorbeelden aan waarom het niet gaat lukken. Dat filmpje had ik ook kunnen maken ik zie niets nieuws. Ik heb hier nu nog een systeempje staan wat zich op geen enkele wijze van een Windows 10 Final laat voorzien, niet vanuit een bestaande Windows installatie, niet als schoon OS op een lege opslag, gewoon helemaal niet. Systeem is helemaal uitgekleed v.w.b. overbodige hardware maar ergens zit er wat dwars waardoor W10 het vertikt om te installeren. Fabrikant is er mee bezig maar heeft nog geen oplossing. Wel geeft de fabrikant aan dat er zoveel collega fabrikanten zijn die met hetzelfde probleem zijn opgezadeld sinds het verschijnen van W10 als gratis upgrade. Mocht er toevallig een Broadcom Wifi kaartje in je laptop hangen dan kan dat al de oorzaak zijn, eenvoudig op te lossen door dat kaartje te verwijderen.
Ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk iets hardware matigs is. Heb de verhalen met broadcom kaartjes ook al gelezen. Ik heb het Wifi kaartje ook uit deze laptop gehaald (ook al was dit geen broadcom) om te kijken of dat de oplossing ook misschien voor deze laptop zou zijn, maar helaas....

Ik ga er nu nog even een lege SSD inzetten om bestanden die al op de schijf staan volledig uit te kunnen sluiten maar ben bang dat dit ook zo'n laptop is waar de fabrikant eerst een oplossing voor moet vinden.

Edit: Met de lege SSD exact hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Hmm ik heb nieuwe schijven in mijn computer laten zetten, maar de windows 10 installatie lukt niet.

ik heb een nieuwe 500gb SSD en een 1tb HDD toegevoegd aan mijn 500gb HDD.

Op die 500gb HDD staat een illegale windows 7, en ik wilde dus windows 10 installeren op die SSD, maar dat lukte niet.

Ik heb zo'n gratis windows 10 key voor studenten, ik heb een .iso gedownload van de 64bit versie om een clean install te doen, maar als ik de key in voer zegt hij dat de key invalid is.

Terwijl als ik naar http://www.microsoft.com/...re-download/vlacademicISO ga en mijn key in voer is hij wel gewoon valid. Hoe kan dit? en hoe kan ik een clean install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
FREAKJAM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:59:
[...]

Kijk de volgende keer eerst in je eventviewer als je foutmeldingen tegenkomt. En het niet openen van "Instellingen" (dus niet je configuratiescherm) is op te lossen met deze workaround van Microsoft. (Dat had je kunnen vinden met een simpele Google opdracht trouwens en bovendien is het een bekend probleem).

off-topic
Doe alsjeblieft iets aan je woordenschat en zinsopbouw want dit leest voor geen meter :X
Beste vriend ik ben 61 jaar,als je het niet kunt lezen geef dan geen commentaar......trouwens werkte als met windows toen jij nog jij nog luier omhad...

[ Voor 3% gewijzigd door Theodor op 24-08-2015 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Larkinzzz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:47:

Ik heb zo'n gratis windows 10 key voor studenten, ik heb een .iso gedownload van de 64bit versie om een clean install te doen, maar als ik de key in voer zegt hij dat de key invalid is.

Terwijl als ik naar http://www.microsoft.com/...re-download/vlacademicISO ga en mijn key in voer is hij wel gewoon valid. Hoe kan dit? en hoe kan ik een clean install doen?
Is het niet een speciale versie voor studenten? Als je dan een willekeurige iso download, ja dan werkt het niet. Maar als je de juiste versie hebt gedownload, dan moet het gewoon werken.

Wellicht is het ook een goed idee de rest van de HDD af te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theodor schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:47:
[...]

Beste vriend ik ben 61 jaar,als je het niet kunt lezen geef dan geen commentaar......trouwens werkte als met windows toen jij nog jij nog luier omhad...
Zeker als je al zo lang met Windows werkt, dan had ik even verder gekeken. Beter had je eerst in de eventviewer gekeken of iets gedaan op het gebied van troubleshooting. Nu heb je als een kip zonder kop een clean install gedaan en roep je dat Windows bagger is en voor geen kant werkt, zonder ook maar even nader onderzoek te doen.

Als je bovendien de zoekfunctie had gebruikt op Tweakers zelf ("instellingen openen"), was je trouwens ook op dit topic gestuit: Windows 10 - Instellingen openen niet.. Ik kan trouwens goed lezen hoor, dat is het probleem niet. Ik probeer alleen maar aan te geven dat je eigen tekst niet makkelijk wegleest.

[ Voor 37% gewijzigd door FREAKJAM op 24-08-2015 09:20 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:06
Zijn er nog problemen met de activeringsserver?
Ik heb eergister op mijn laptop de functie 'Deze pc opnieuw instellen' gebruikt. Ofwel een schone gemaakt vanuit de herstelopties.

Windows wil nu echter niet meer activeren. Betekend dit dat ik al contact op moet nemen met MS? Ik weet niet wanneer ik de W8 upgrade gedaan heb. Maar ik neig nu toch terug te gaan als het nog mogelijk is. Dit nieuwe activatie systeem bevalt me niet zo. Daar doe ik veel te vaak herinstallaties voor.

FYI, ik krijg foutcode: 0xC004C003
Beschrijving: De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Clifdon op 24-08-2015 10:26 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
clifdon schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:20:
Zijn er nog problemen met de activeringsserver?
Ik heb eergister op mijn laptop de functie 'Deze pc opnieuw instellen' gebruikt. Ofwel een schone gemaakt vanuit de herstelopties.

Windows wil nu echter niet meer activeren. Betekend dit dat ik al contact op moet nemen met MS? Ik weet niet wanneer ik de W8 upgrade gedaan heb. Maar ik neig nu toch terug te gaan als het nog mogelijk is. Dit nieuwe activatie systeem bevalt me niet zo. Daar doe ik veel te vaak herinstallaties voor.
Wat krijg je te zien als je slmgr /ato doet in command prompt? (cmd uitvoeren als administrator)
Ah, ik zie nu je foutcode. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden :9

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 24-08-2015 10:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
FREAKJAM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:26:
[...]

Wat krijg je te zien als je slmgr /ato doet in command prompt? (cmd uitvoeren als administrator)
Ah, ik zie nu je foutcode. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden :9
Activeren...
Fout: 0xC004C003 De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd.

Ziet er dus niet best uit.

EDIT:
Lijkt er op dat deze error gegeven werd toen de servers erg druk waren. Ik kan me echter niet voorstellen dat dit nog steeds het geval is.

[ Voor 14% gewijzigd door Clifdon op 24-08-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
clifdon schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:33:
[...]

Activeren...
Fout: 0xC004C003 De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd.

Ziet er dus niet best uit.

EDIT:
Lijkt er op dat deze error gegeven werd toen de servers erg druk waren. Ik kan me echter niet voorstellen dat dit nog steeds het geval is.
Het probleem is waarschijnlijk als volgt: (theorie)
Waarschijnlijk heb je te snel een clean install gedaan na je upgrade. Je key wordt eerst geactiveerd nadat je hebt geupgrade naar Windows 10 en vervolgens kun je een clean install doen. Het ziet er naar uit dat je key niet is geactiveerd tijdens het upgrade process, waardoor hij je key nu niet accepteert tijdens de schone installatie.

Hoeveel tijd zat er tussen de upgrade en clean install? Grote kans dat je ook nog gewoon moet wachten. Zie deze thread voor meer info.

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 24-08-2015 10:47 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
FREAKJAM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:45:
[...]

Het probleem is waarschijnlijk als volgt: (theorie)
Waarschijnlijk heb je te snel een clean install gedaan na je upgrade. Je key wordt eerst geactiveerd nadat je hebt geupgrade naar Windows 10 en vervolgens kun je een clean install doen. Het ziet er naar uit dat je key niet is geactiveerd tijdens het upgrade process, waardoor hij je key nu niet accepteert tijdens de schone installatie.
Ik vind het zo vreemd dat ik wel een aantal weken met een geactiveerde installatie heb gezeten. Ik weet niet hoe lang microsoft tussen die herinstallatie wil hebben zitten. Ik had eergister alleen even een virusje. Laptop was nog schoon behoudens een paar stukjes software. Waardoor ik dacht dat een schone installatie wel mogelijk zou zijn.

Daarbij heeft in Windows 8 die hersteloptie nog nooit iets voor mij kunnen betekenen. Telkens als ik dat wilde gebruiken omdat er iets mis was kreeg ik een error.

Ik probeer even een telefonische activatie.

EDIT: Mocht ook niet baten. Werd verbonden met de klantenservice maar heb dat nog maar even laten schieten. Ik laat hem nog even een uurtje of wat met internet verbonden en daarna gaat windows 8 er weer op. Hopen dat die key nog gepakt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Clifdon op 24-08-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
mdat ik wat problemen had met de upgrade wil ik mijn laptop opnieuw installeren vanaf de cd.

Echter als ik de cd erin stop en boot dan kom ik in een herstelmenu en kan volgens mij niet opnieuw installeren.

Zie ik iets over het hoofd?

topicstart even lezen dus :X

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 24-08-2015 11:09 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Na de update van Windows 10 kan je met verschillende tools je (nieuwe) Windows 10 key ophalen. Daarmee kan je gewoon een schone installatie doen. Ik lees hier heel veel mensen die allerlei problemen hebben met activeren na een herinstall, maar met de key zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

Luuk1983 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:21:
Na de update van Windows 10 kan je met verschillende tools je (nieuwe) Windows 10 key ophalen. Daarmee kan je gewoon een schone installatie doen. Ik lees hier heel veel mensen die allerlei problemen hebben met activeren na een herinstall, maar met de key zou dat geen enkel probleem moeten zijn.
Dit is volgens mij niet meer nodig, als je een upgrade gedaan hebt naar windows 10 en deze automatisch geactiveerd is heb je de key niet meer nodig. Windows 10 werkt niet meer met een conventionele key, ik heb bijv 2 systemen geupgrade en beide gaven ze dezelfde key weer. De windows 10 activatie werkt via de cloud, als je eenmaal je systeem geupgrade hebt en windows 10 geactiveerd is kun je gewoon een fresh install doen, de key invoer skippen, en windows zal automatisch activeren nadat de installatie voltooid is en je verbonden bent met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:21:
Dat is heel raar, want alle update win10 krijgen een generieke key. Dus deze:

Windows 10 Home TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99
Windows 10 Home (SL) 7HNRX-D7KGG-3K4RQ-4WPJ4-YTDFH
WIndows 10 Pro VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Windows 10 Enterprise NPPR9-FWDCX-D2C8J-H872K-2YT43

Die kan en hoef je verder niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Reepje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

Dat is heel raar, want alle update win10 krijgen een generieke key. Dus deze:

Windows 10 Home TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99
Windows 10 Home (SL) 7HNRX-D7KGG-3K4RQ-4WPJ4-YTDFH
WIndows 10 Pro VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Windows 10 Enterprise NPPR9-FWDCX-D2C8J-H872K-2YT43

Die kan en hoef je verder niet meer te gebruiken.
OK dit is onzin dus...

Interessant, mijn Windows 10 Home heeft volgens verschillende tools toch echt een andere key...ik ga er vanavond eens induiken! Waren dat geen generic keys voor het insider programma?

EDIT: Dat zijn inderdaad generic keys van het insider programma. Als je die hebt ben je sowieso screwed als het gaat om een schone installatie, want die keys zijn deactivated. Zie hier voor meer uitleg: http://www.ghacks.net/201...an-install-of-windows-10/. Wat ik net aangaf moet gewoon kunnen: Windows 10 update installeren, key eruit halen en vervolgens met die key een clean install doen.

Op deze pagina staat het vbs-script waarmee je je key kan ophalen: http://www.howtogeek.com/...s-or-office-product-keys/.

[ Voor 35% gewijzigd door Luuk1983 op 24-08-2015 11:55 . Reden: Onzin doorstrepen... ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

Interessant, mijn Windows 10 Home heeft volgens verschillende tools toch echt een andere key...ik ga er vanavond eens induiken! Waren dat geen generic keys voor het insider programma?

EDIT: Dat zijn inderdaad generic keys van het insider programma. Als je die hebt ben je sowieso screwed als het gaat om een schone installatie, want die keys zijn deactivated. Zie hier voor meer uitleg: http://www.ghacks.net/201...an-install-of-windows-10/. Wat ik net aangaf moet gewoon kunnen: Windows 10 update installeren, key eruit halen en vervolgens met die key een clean install doen.

Op deze pagina staat het vbs-script waarmee je je key kan ophalen: http://www.howtogeek.com/...s-or-office-product-keys/.
inderdaad, me bad, ik heb ook zoveel computers voor mijn neus staan. Voor Home10 upgrade van 8.1 is de key YTMG3-N6DKC etc. Nog steeds een generieke key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Luuk1983 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

Bij een clean install hoef je helemaal geen key in te vullen, zolang je maar vanuit 8.1 een upgrade hebt gedaan ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Reepje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:42:
[...]

inderdaad, me bad, ik heb ook zoveel computers voor mijn neus staan. Voor Home10 upgrade van 8.1 is de key YTMG3-N6DKC etc. Nog steeds een generieke key.
Mijn Windows 10 Home key is na de Windows 8.1 update toch echt T49TD-6VFBW-etc...
Adlermann schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

Bij een clean install hoef je helemaal geen key in te vullen, zolang je maar vanuit 8.1 een upgrade hebt gedaan ervoor.
Klopt, maar in de praktijk gaat het dus niet altijd goed. Met andere woorden: het is fijn om je key te hebben als dat nodig is! Ik lees in ieder geval te vaak dat het fout gaat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Luuk1983 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:45:
[...]

Mijn Windows 10 Home key is na de Windows 8.1 update toch echt T49TD-6VFBW-etc...

[...]

Klopt, maar in de praktijk gaat het dus niet altijd goed. Met andere woorden: het is fijn om je key te hebben als dat nodig is! Ik lees in ieder geval te vaak dat het fout gaat ;(
Je krijgt niet eens een key volgens microsoft!

If you upgraded to Windows 10 on this PC by taking advantage of the free upgrade offer and successfully activated Windows 10 on this PC in the past, you won't have a Windows 10 product key, and you can skip the product key page by selecting the Skip button. Your PC will activate online automatically so long as the same edition of Windows 10 was successfully activated on this PC by using the free Windows 10 upgrade offer.

http://windows.microsoft....dia-creation-tool-install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

Precies. Activatie van een upgrade windows10 gaat middels een product ID dat bekend is bij MS en uniek is voor jouw computer.
Luuk1983 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:45:
[...]

Mijn Windows 10 Home update key is toch echt T49TD-6VFBW-etc...
Als die dan maar niet eindigt op VV7HY-B2PXY-MY47H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Reepje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:48:
Als die dan maar niet eindigt op VV7HY-B2PXY-MY47H
OK fair enough ;) Ik heb mijn verhaal doorgestreept, want het klopt (inderdaad) duidelijk niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Luuk1983 op 24-08-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:35
Ik heb na een update vanaf windows 7 en activatie gelijk een schone install via disk gedaan. Daarna werd w10 ook netjes weer geactiveerd, maar mijn key is nu geen generieke key meer. Heb nu gewoon een eigen key die begint met TY4CG ............. windows 10 pro. Heb een image gemaakt en daarna met die key weer een schone install gedaan (om te testen), en pakte die key gelijk.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Barfman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:07:
Ik heb na een update vanaf windows 7 en activatie gelijk een schone install via disk gedaan. Daarna werd w10 ook netjes weer geactiveerd, maar mijn key is nu geen generieke key meer. Heb nu gewoon een eigen key die begint met TY4CG ............. windows 10 pro. Heb een image gemaakt en daarna met die key weer een schone install gedaan (om te testen), en pakte die key gelijk.
Er zijn toch aardig wat hits op Google als je zoekt naar dat eerste gedeelte van jouw "eigen" key?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:10
Heb een computer met 2 windows installatie's

Windows 7, hoort bij de computer (sticker op de kast) geupgrade naar win10
Windows 8.1 licentie gekocht en op dezelfde computer geupgrade naar win10

2x win10 op 1 computer is wat overdreven.

De gekochte win 8/8.1 licentie (dus gespaarde naar win10) wil ik van deze computer verwijderen maar wel de mogelijkheid creëren deze in de toekomst weer op een andere computer installeren.

Wat moet ik doen? Licentiesleutel uit win 10 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:07:
Niet deze :? TY4CG-JDJH7-VJ2WF-DY4X9-HCFC6 (google 12.400 resultaten)

Nou ja, het zit dan toch wat ingewikkelder in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Gymaroe schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:22:

Wat moet ik doen? Licentiesleutel uit win 10 halen?
Kan je doen, maar je hebt geen licentiesleutel voor win10.

Wil je op een toekomstige computer win10 hebben, check dan je licentie van win 8.1 : Is dit een licentie voor 1 computer, of is dit een licentie voor de computer waarop die staat. In het eerste geval kan je deze licentie inderdaad meenemen naar een andere computer zolang je hem wel op de eerste computer deactiveert.

Je moet dan binnen 11 maanden een nieuwe computer kopen, daarop deze win8.1 zetten en upgraden naar 10. Daarbij gebruik je dus de key voor win 8.1

[ Voor 50% gewijzigd door Reepje op 24-08-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik ben terug gegaan naar Windows 8.1 gelukkig activeerde die wel gewoon goed.

Wat ik op mijn laptop heb gedaan is het volgende:
Win8.1 Installatie geüpgraded naar Win10
Win10 Geactiveerd
Clean installatie Win10 zonder key in te voeren d.m.v usb stick.
Win10 geactiveerd en gebruikt voor plusminus 2 tot 3 weken.
Virusje op mijn laptop gekregen.
Zeker willen weten dat dit weg was en een clean installatie gedaan via het instellingen menu.
Windows wilde niet meer activeren na het herstel.

Inmiddels heb ik Windows 8.1 dus weer terug. Ik ben klaar met die Win10 taferelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:24
geupgrade naar windows 10- prof. alles werkt prima, alleen de remote desktop is zeer instabiel (vanaf een andere windows 10 pc). iemand hier ook ervaring mee? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
hardware-lover schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Er zijn toch aardig wat hits op Google als je zoekt naar dat eerste gedeelte van jouw "eigen" key?
Ah oke, ik zag hem niet in dat lijstje met key's staan, en ik heb geupgrade vanaf een windows 7 update versie. Na de update kreeg ik ook de standaard key, maar na een schone install dus weer een andere key. Wist dus niet dat het een retail key was 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 24-08-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik weet niet of ik dit in het juiste topic plaats, maar als dat niet zo is dan hoor ik het wel. Na bijna een maand Windows 10 geprobeerd te hebben, heb ik toch besloten om een rollback te doen naar Windows 7. Ik heb daar een paar redenen voor, maar wil voorkomen dat hier weer een hele discussie komt tussen voor- en tegenstanders van Windows 10, dus de redenen vermeld ik maar niet.

De rollback ging eigenlijk best vlot en soepel. Alleen heb ik desalniettemin een aardig probleem aan de haak; internet werkt niet meer. Er staat een rood kruis door het verbindingsicoon (hetzelfde teken als je ethernetkabel eruit ligt). Als ik de probleemoplossing start dan geeft hij aan "de adapter voor bekabeld internet ondervindt problemen" en daarnaast: "er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor LAN-verbinding".

In apparaatbeheer geeft de netwerkadapter echter geen foutmelding: "dit apparaat werkt correct". Ik heb desalniettemin de adapter in apparaatbeheer verwijders en de pc opnieuw opgestart. Toen ging hij dus opnieuw het stuurprogramma voor de netwerkadapter installeren en dit slaagde. Maar nog altijd geen internet. Google geeft niet zoveel, behalve dan dat daadwerkelijk de adapter hardwarematig defect is, maar daar geloof ik niet zo in.

Iemand een idee waar ik moet beginnen met de oplossing?

edit: Nog wat aanvullende info uit probleemoplossing; De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerkadapter"

edit 2: Oplossing staat hier Bij mij was het de comodo firewall driver. Toen ik die uitvinkte sprong de verbinding aan. Ik laat het even aan een mod over of dit bericht kan blijven staan. Misschien handig voor andere mensen die downgraden en Comodo gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door kadoendra op 24-08-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Even een vraagje tussendoor (waarschijnlijk al wel gesteld, maar heb na 10 pagina's gelezen te hebben het besluit genomen het gewoon maar even te vragen)...

Ik heb via mijn Dreamspark account van mijn opleiding Windows 10 Education gedownload. Hierbij heb ik ook een serialcode gekregen. Nu wil ik eerst Windows 10 installeren via VMWare om te kijken hoe het bevalt en wat er allemaal mogelijk is. Kan ik, wanneer ik het in VMWare heb geinstalleerd, Windows 10 alsnog installeren op mijn computer (zonder VMWare)?

Iemand enig idee of er netzoals bij de andere versies een limiet op zit van 24 maanden? Bij Windows Server 2012 was de code daarna niet meer valid / geactiveerd.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ie zogenaamde limiet bestaat al niet meer sinds Windows 8. (Als je doelt op de grace period van 30 dagen).

Ik zou je key gewoon niet gebruiken in de VM als ik jou was. Je kunt Windows gewoon een tijd gebruiken zonder key.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 24-08-2015 20:53 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel (mobiel posten is soms best onhandig).

[ Voor 87% gewijzigd door FREAKJAM op 24-08-2015 20:53 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 20:15

UTM

Sinds ik mijn laptop (Lenovo S21e-20) van Windows 8.1 (Bing) heb geupdate naar Windows 10, heb ik het probleem dat de knoppen (F11 en F12) waarmee ik de helderheid van het beeldscherm kan instellen omgedraaid zijn. F11 - normaal gesproken de toets waarmee ik de helderheid laat afnemen - is nu in één keer de knop geworden die de helderheid laat toenemen, voor F12 heb omgekeerde verhaal. Ik heb dit met zowel de nieuwste als de op een na nieuwste driver voor de videokaart. Het gekke daarbij, is dat wanneer de drivers zijn geïnstalleerd, alles wél correct functioneert (ergo, de functies van F11 en F12 komen overeen met wat zij zouden moeten doen), maar wanneer de laptop wordt uitgezet/aangezet, de knoppen dus zijn omgedraaid.
Iemand enig idee? Google/Tweakers leveren mij nog niet de juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
UTM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:58:
Sinds ik mijn laptop (Lenovo S21e-20) van Windows 8.1 (Bing) heb geupdate naar Windows 10, heb ik het probleem dat de knoppen (F11 en F12) waarmee ik de helderheid van het beeldscherm kan instellen omgedraaid zijn.
Dat probleem hebben meer mensen (waaronder ikzelf). Er was een fix voor op de lenovo site, die heb ik gedaan, maar werkte slechts 1 dag.
Nu zijn de knoppen soms omgedraaid, soms niet.
Nadat ik het scherm dichtklap en weer open, doen de knoppen het weer -even - goed.
Soms komt de laptop niet zelf uit sleep en moet ik op een toets slaan, soms doe ik het scherm open, en krijg ik meteen een mooie foto....
Ook onder "instellingen voor in en uitschakelen en slaapstand" (als je op de accu klikt) zijn soms de knoppen omgedraaid voor de helderheid: als die 100% helderheid aangeeft is het scherm zwart, bij 0% helderheid is het scherm het helderst. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Reepje op 24-08-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
FREAKJAM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:50:
ie zogenaamde limiet bestaat al niet meer sinds Windows 8. (Als je doelt op de grace period van 30 dagen).

Ik zou je key gewoon niet gebruiken in de VM als ik jou was. Je kunt Windows gewoon een tijd gebruiken zonder key.
Aha, dat wist ik niet, handige tip! Ga ik doen, bedankt!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Reepje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:15:
[...]

Dat probleem hebben meer mensen (waaronder ikzelf). Er was een fix voor op de lenovo site, die heb ik gedaan, maar werkte slechts 1 dag.
Nu zijn de knoppen soms omgedraaid, soms niet.
Nadat ik het scherm dichtklap en weer open, doen de knoppen het weer -even - goed.
Soms komt de laptop niet zelf uit sleep en moet ik op een toets slaan, soms doe ik het scherm open, en krijg ik meteen een mooie foto....
Ook onder "instellingen voor in en uitschakelen en slaapstand" (als je op de accu klikt) zijn soms de knoppen omgedraaid voor de helderheid: als die 100% helderheid aangeeft is het scherm zwart, bij 0% helderheid is het scherm het helderst. 8)7
Mm, klinkt inderdaad bekend. Heb je toevallig een link naar de fix van Lenovo? Of is die inmiddels offline gehaald?
Aangezien Lenovo er van op de hoogte is, er meer mensen last van hebben, etc. mogen we toch binnen afzienbare tijd een definitieve oplossing verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
UTM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:30:
[...]

Mm, klinkt inderdaad bekend. Heb je toevallig een link naar de fix van Lenovo? Of is die inmiddels offline gehaald?
Aangezien Lenovo er van op de hoogte is, er meer mensen last van hebben, etc. mogen we toch binnen afzienbare tijd een definitieve oplossing verwachten?
Glad vergeten, en mijn internet is traag, dus zoeken hier gaat me even te traag.
Kan je van Lenovo ook zeggen, bij de upgrade van 8 naar 8.1 speelde precies hetzelfde probleem. En nu dus weer, de fix voor 10 was er al 2 weken geleden.

In ieder geval geeft google 1 miljoen hits op "lenovo brightness fix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Reepje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:34:
[...]

Glad vergeten, en mijn internet is traag, dus zoeken hier gaat me even te traag.
Kan je van Lenovo ook zeggen, bij de upgrade van 8 naar 8.1 speelde precies hetzelfde probleem. En nu dus weer, de fix voor 10 was er al 2 weken geleden.

In ieder geval geeft google 1 miljoen hits op "lenovo brightness fix"
Ik kom er na een ochtend prutsen in ieder geval niet uit. Wacht de komende twee weken even af. Als er dan geen oplossing is, vrees ik terug te moeten naar 8.1. Het 'leuke' is namelijk ook dat de schatting van hoe lang de accu nog stroom geeft, ook constant een verkeerde berekening maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Cis

Op mijn MacBook met Bootcamp heb ik op dit moment nog geen geactiveerde Windows draaien.
Ik vraag me het volgende af
Een nieuwe licentie W10 Pro NL OEMkost 142 euro
Een nieuwe licentie W8.1 Pro NL OEM kost 40 euro

Kan Ik een W8.1 O EMversie kopen en installeren, en daarna upgraden naar W10? Het klinkt eigenlijk te stom voor woorden; vandaar dat ik me afvraag of ik een denkfout maak :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:34
Cis schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:28:
Op mijn MacBook met Bootcamp heb ik op dit moment nog geen geactiveerde Windows draaien.
Ik vraag me het volgende af
Een nieuwe licentie W10 Pro NL OEMkost 142 euro
Een nieuwe licentie W8.1 Pro NL OEM kost 40 euro

Kan Ik een W8.1 O EMversie kopen en installeren, en daarna upgraden naar W10? Het klinkt eigenlijk te stom voor woorden; vandaar dat ik me afvraag of ik een denkfout maak :)
Klinkt voor mij als te mooi om waar te zijn.
In de pricewatch staan 36 prijzen van Windows 8.1 Pro (pricewatch: Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit), waarvan 2 shops hem aanbieden voor 40 euro. De rest is vrijwel allemaal rond de 150 euro.

Mocht de aanbieding toch kloppen bij die webshops, dan zou je hem gewoon van Win8.1 naar Win10 kunnen upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Cis schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:28:

Kan Ik een W8.1 O EMversie kopen en installeren, en daarna upgraden naar W10?
Het mag onderhand als algemeen bekend verondersteld worden, dat een win 8.1 kan worden geupgrade naar win10.

En als je helemaal slim bent, koop je gewoon een sleutel voor windows7 pro op ebay voor 14 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Reepje op 25-08-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Was vandaag even bij oom en tante met een Acer Aspire Switch 10 (32GB voor WIndows in de tablet + 500GB hdd in toetsenbord verwacht ik).
Gehele WIndows schijf is ~25GB (recovery van 6-7GB??) waardoor hij Windows 10 niet wil installeren door te weinig hdd ruimte. Staat nog zo goed als niets op (op de rommel van Acer na).

Is hier een eenvoudige oplossing voor om alsnog naar Windows 10 te gaan?.

[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 25-08-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Onduidelijkheid in dit topic, ik was er van overtuigd eigenlijk dat je ten alle tijden terug kunt naar 7/8 mits je nu al over een licentie beschikt. Op MS FAQ staat dat je binnen een maand terug kunt, maar ik dacht dat ze hier mee bedoelde via de resetoptie. Ik dacht dat je via een clean install. altijd terug kunt?

Windows 10 Downgrade vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ja, in theorie kan je terug.

Daarvoor heb je een optie binnen instellingen die zegt: terug naar 8 (of 7).

Nu is het wel zo, dat dit niet altijd werkt, wil je terug en klik je de button, krijgen sommigen doodeenvoudig de meldinding : bestanden missen, kan niet terug.

Om er zeker van te zijn dat je terug kan naar je oude installatie (ook na 30 dagen), maak je het best een systeem kopie op een externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Reepje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:21:
Ja, in theorie kan je terug.

Daarvoor heb je een optie binnen instellingen die zegt: terug naar 8 (of 7).

Nu is het wel zo, dat dit niet altijd werkt, wil je terug en klik je de button, krijgen sommigen doodeenvoudig de meldinding : bestanden missen, kan niet terug.

Om er zeker van te zijn dat je terug kan naar je oude installatie (ook na 30 dagen), maak je het best een systeem kopie op een externe HDD.
Maar kun je ook terug door een schone install. van 7/8 dus gewoon je key invullen en ouderwetse install. van 7/8? Ik was/ben in de veronderstelling dat dit zou moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
dennis_rsb schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:26:
[...]

Maar kun je ook terug door een schone install. van 7/8 dus gewoon je key invullen en ouderwetse install. van 7/8? Ik was/ben in de veronderstelling dat dit zou moeten kunnen?
Dat is wel even de vraag.
Hier is MS niet duidelijk. Om helemaal zeker te zijn moeten we nog een paar dagen wachten, dan kunnen we zelf even uitproberen.
Als ze je bestaande licentie, dus de key ongeldig maken dan zou het op beide manieren niet kunnen omdat je dan ook bij een restore geen updates meer zou krijgen.

Edit
Ik ga er maar even vanuit dat je key wel degelijk geldig blijft, anders krijg je toch chaos. Ik volg dan maar gewoon wat cnet aangeeft, maar een duidelijke stelling van MS is natuurlijk wat we echt nodig hebben. http://www.cnet.com/how-to/windows-10-how-to-roll-back/

[ Voor 18% gewijzigd door Reepje op 25-08-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:04
Sinds vandaag windows 10 64 bit pro erop gezet.

Werkte allemaal prima tot het volgende rare gebeuren: Mijn muis instellingen springen steeds terug naar normale waarden. Ik heb mijn muis altijd ingesteld tot het 'meest snelle', maar zonder reden gaat hij steeds weer terug naar normale'/langzame waarden.

Weet iemand hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik zou even de muis drivers een keer verwijderen en opnieuw installeren. Misschien dat dat iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reepje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:31:
[...]

Dat is wel even de vraag.
Hier is MS niet duidelijk. Om helemaal zeker te zijn moeten we nog een paar dagen wachten, dan kunnen we zelf even uitproberen.
Als ze je bestaande licentie, dus de key ongeldig maken dan zou het op beide manieren niet kunnen omdat je dan ook bij een restore geen updates meer zou krijgen.

Edit
Ik ga er maar even vanuit dat je key wel degelijk geldig blijft, anders krijg je toch chaos. Ik volg dan maar gewoon wat cnet aangeeft, maar een duidelijke stelling van MS is natuurlijk wat we echt nodig hebben. http://www.cnet.com/how-to/windows-10-how-to-roll-back/
Je Windows 7/8/8.1 licentie wordt na de proef periode "omgezet" naar de Windows 10 licentie. Na deze periode kan je officieel niet meer terug naar Windows 7/8/8.1. Je key zal dan niet meer the activeren zijn voor Windows 7/8/8.1. Misschien als je Microsoft belt dat er in het begin nog wat mogelijk is uit coulance maar dat weet ik niet zeker.

De functie restore naar je oude OS is na deze (proef) periode ook niet meer zichtbaar als ik de melding in Windows mag geloven. Ik heb ook vernomen dat de map met de oude Windows files (Windows.old) dan ook van je schijf verwijderd wordt maar hiervan kan ik de bevestiging niet online terug vinden. Omdat de Windows 10 upgrade pas sinds 29 juli beschikbaar is kan niemand dit op deze datum nog definitief bevestigen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Postjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:13:
[...]
Je key zal dan niet meer the activeren zijn voor Windows 7/8/8.1.
Dat zou een zeer vergaande actie zijn. Er zijn mensen die win8 gekocht hebben voor meer dan 150 euro, met een mooi doosje en een cd. En dan willen ze terug voor wat voor reden dan ook, en dan zou dit niet kunnen omdat de key ongeldig is?

Ik probeer het te vinden op de MS site, maar kan het niet zo snel vinden (ook omdat mijn internet met 50 KB down wat traag is vandaag). Maar kan iemand dit dan bevestigen door de zin waarin staat dat je licentiekey van je vorige windows ongeldig wordt na 30 dagen hier neer te zetten. Dus met bron MS.

De bron die ik gaf (cnet 11 aug 2015) spreekt het in ieder geval tegen. Maar daar hebben we niets aan zolang we geen directe quote hebben van MS licentievoorwaarden hebben waarin dat staat, of niet staat.

Nog even cnet:
In case you're wondering why 30 days and not longer, Microsoft hopes that after this time you'll get used to Windows 10 enough and hence find no reason to go back. After the 30 days the Recovery function will be used in case you want to reset Windows 10 or roll back to a previous build of Windows 10.

So what if you want to roll back after the 30-day mark? There is at least one option: back up your previous version of Windows (7 or 8 ) using system backup software. You'll also need an external/secondary storage device to complete this. Personally, I'd recommend the free version of Macrium Reflect, which works smoothly and supports Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Postjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:13:
[...]

Je Windows 7/8/8.1 licentie wordt na de proef periode "omgezet" naar de Windows 10 licentie. Na deze periode kan je officieel niet meer terug naar Windows 7/8/8.1. Je key zal dan niet meer the activeren zijn voor Windows 7/8/8.1. Misschien als je Microsoft belt dat er in het begin nog wat mogelijk is uit coulance maar dat weet ik niet zeker.

De functie restore naar je oude OS is na deze (proef) periode ook niet meer zichtbaar als ik de melding in Windows mag geloven. Ik heb ook vernomen dat de map met de oude Windows files (Windows.old) dan ook van je schijf verwijderd wordt maar hiervan kan ik de bevestiging niet online terug vinden. Omdat de Windows 10 upgrade pas sinds 29 juli beschikbaar is kan niemand dit op deze datum nog definitief bevestigen denk ik.
Als jij windows 7/8/8.1 opnieuw installeerd, kan je hem gewoon activeren hoor, zou een mooie boel zijn als microsoft zomaar jou windows ongeldig zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46
De Win 10 Titanium drivers zijn uit. Moet zelf nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reepje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:16:
[...]

Dat zou een zeer vergaande actie zijn. Er zijn mensen die win8 gekocht hebben voor meer dan 150 euro, met een mooi doosje en een cd. En dan willen ze terug voor wat voor reden dan ook, en dan zou dit niet kunnen omdat de key ongeldig is?

[...]
Barfman schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:26:
[...]

Als jij windows 7/8/8.1 opnieuw installeerd, kan je hem gewoon activeren hoor, zou een mooie boel zijn als microsoft zomaar jou windows ongeldig zou maken.
Je krijgt er wel Windows 10 voor terug, ze pakken dus niets af, vind ik. Los kost een licentie voor Windows 10 ook geld, dat betaal je nu niet. Je kiest er immers zelf voor deze "gratis" upgrade aan te nemen met een proef periode van 30 dagen. Maar dit is hoe ik er tegen aan kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Meer mensen die de nieuwe W10 drivers van Creative op een X-fi gedownload hebben en de Creative Console niet werkende krijgen?

Ik heb een X-Fi Xtreme music en vandaag de op de 18de gereleasde drivers gedwonload, maar de CC werkt nog steeds niet helaas.

Daarnaast krijg ik mijn 2de beeldscherm met geen mogelijkheid op een resolutie hoger dan 640x480. Het beeldscherm wordt door de Catalyst Control Centre prima herkend, maar Windows zelf zie het als een generic PnP monitor. Geen idee of dat een issue zou zijn.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Notna schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:10:
Meer mensen die de nieuwe W10 drivers van Creative op een X-fi gedownload hebben en de Creative Console niet werkende krijgen?

Ik heb een X-Fi Xtreme music en vandaag de op de 18de gereleasde drivers gedwonload, maar de CC werkt nog steeds niet helaas.

Daarnaast krijg ik mijn 2de beeldscherm met geen mogelijkheid op een resolutie hoger dan 640x480. Het beeldscherm wordt door de Catalyst Control Centre prima herkend, maar Windows zelf zie het als een generic PnP monitor. Geen idee of dat een issue zou zijn.
Betreft dit Creative drivers of drivers van Daniel_K? Probeer eventueel die van Daniel_K eens, als die van Creative niet willen.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 26-08-2015 14:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

FREAKJAM schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Betreft dit Creative drivers of drivers van Daniel_K? Probeer eventueel die van Daniel_K eens, als die van Creative niet willen.
Het gaat om de officiele van Creative zelf. Het geluid doet het overigens prima, ik kan alleen niets met die Console doen waar aardig wat nuttige settings in zitten.

Thanks voor de link, ik zal dat pakket eens proberen :Y

Edit: works like a charm :D. Thanks :Y *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 26-08-2015 15:44 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Postjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:07:
[...]

[...]

Je krijgt er wel Windows 10 voor terug, ze pakken dus niets af, vind ik. Los kost een licentie voor Windows 10 ook geld, dat betaal je nu niet. Je kiest er immers zelf voor deze "gratis" upgrade aan te nemen met een proef periode van 30 dagen. Maar dit is hoe ik er tegen aan kijk.
Mijn win7 key is levenslang geldig, de upgrade van win10 maar 1 jaar en daarna ga je er voor betalen zoals het er nu voor staat. De windows 7 Pro key blijft gewoon levenslang geldig, dat is mij door de telefoon verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Barfman schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

Mijn win7 key is levenslang geldig, de upgrade van win10 maar 1 jaar en daarna ga je er voor betalen zoals het er nu voor staat. De windows 7 Pro key blijft gewoon levenslang geldig, dat is mij door de telefoon verteld.
En die zal niet ongeldig worden als je hem gebruikt voor een windows 10 upgrade. Niets houdt je dus tegen.

Daarnaast is het één van de grootste misverstanden over de windows 10 update; het staat helemaal niet vast dat je er voor gaat betalen. De komende jaren heb je in principe gewoon een gratis windows 10. Het enige is dat Microsoft op termijn het idee van Windows-as-a-Service gaat uitrollen, waarbij je in abonnementsvorm gaat betalen voor het up to date houden van je systeem. Hoe dat er precies uit gaat zien is nog niks over bekend; maar ze zouden zichzelf natuurlijk niet echt goed in het nieuws zetten als je bij deze "gratis upgrade" over een jaar al moet gaan betalen. Ik gok dus dat dat zo'n vaart niet loopt.

Dus kortom totdat die discussie gaat spelen zit je prima op je windows 10, wil je uiteindelijk niet gaan betalen over pakweg 2 of 3 jaar, dan ga je tegen die tijd weer terug naar je oude windows 7 licentie...

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-08-2015 16:38 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Barfman schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

Nee, de key van Windows 7 is in bruikleen/lease bij Microsoft. Jij bent, ondanks dat je misschien 199 Euro ervoor hebt betaald, zeker niet de eigenaar van de software noch kan je er enig gebruiksrecht aan ontlenen. Lees de EULA er maar eens op na; als Microsoft morgen een bericht de wereld in stuurt dat er een onherstelbare fout in Windows 7 zit en dat er op 1 december een patch komt die ervoor zorgt dat je geen TCP-verkeer meer hebt op Windows 7, heb je dat te slikken ondanks je levenslange key.

Daarnaast, levenslang is mooi maar wiens leven? Windows 7 is over 4 jaar Enf of Life. Durf je over 4 jaar nog steeds met droge ogen op T.net te gaan roepen "Ik heb Windows 7 en internet is wel veilig"? Of overdrijf ik nu en is voortschrijdend inzicht voldoende om te realiseren dat elke versie van Windows op een gegeven moment obsolete wordt en dat je toch verder moet met een nieuwere versie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46
Zo, eindelijk van gezeur af met de SB x-Fi Titanium HD, de nieuwe drivers zijn foutloos, ook na reboot werkt die nog. Wat ik begreep lag dat aan W10 zelf, en ik dacht dat dit niet met nieuwe drivers over zou zijn (maar enkel met nieuwe audiostack van 10) maar toch werkt het nu , ook de console.
Pagina: 1 ... 42 ... 59 Laatste