Windows 10 Downgrade vraag.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

Is het mogelijk om terug te gaan naar Windows 10 na een downgrade terug naar 7? Of ben je de gratis upgrade mogelijkheid dan kwijt? Vraag dit omdat verschillende programma's niet werken op 10 en het wel even kan duren voordat er een werkende versie beschikbaar komt.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Nee (niet zonder herinstallatie), en ook je Win7 key is niet meer bruikbaar om je OS te registreren als een legale installatie.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2015 20:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Je kunt gewoon downgraden via Windows zelf. Aangezien Microsoft deze optie bied zie ik geen reden waarom je licentiesleutel niet meer bruikbaar zou zijn. Wel zul je vervolgens binnen een jaar na het uitkomen van Windows 10 alsnog moeten upgraden, anders ben je de gratis mogelijkheid wél kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:07
D4NG3R schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:06:
Nee (niet zonder herinstallatie), en ook je Win7 key is niet meer bruikbaar om je OS te registreren als een legale installatie.
Ik dacht ergens (weet ff niet waar) gelezen te hebben dat je licentie van 7/8/8.1 gewoon geldig blijft. Dus ook na deze maand zou je ten alle tijden windows 7/8/8.1 kunnen installeren als je beschikt over een licentiecode.

[ Voor 14% gewijzigd door dennis_rsb op 25-08-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dennis_rsb schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:14:
[...]

Ik dacht ergens (weet ff niet waar) gelezen te hebben dat je licentie van 7/8/8.1 gewoon geldig blijft. Dus ook na deze maand zou je ten alle tijden windows 7/8/8.1 kunnen installeren als je beschikt over een licentiecode.
Xudonax schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:10:
Je kunt gewoon downgraden via Windows zelf. Aangezien Microsoft deze optie bied zie ik geen reden waarom je licentiesleutel niet meer bruikbaar zou zijn. Wel zul je vervolgens binnen een jaar na het uitkomen van Windows 10 alsnog moeten upgraden, anders ben je de gratis mogelijkheid wél kwijt.
De eerste berichtgeving van MS zelf gaf aan dat dit niet mogelijk was en dat je licentie kwam te vervallen indien je naar Win10 upgrade. Als dit niet (langer) het geval is; doe alsof ik het nooit heb gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:07
D4NG3R schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:32:
[...]

[...]

De eerste berichtgeving van MS zelf gaf aan dat dit niet mogelijk was en dat je licentie kwam te vervallen indien je naar Win10 upgrade. Als dit niet (langer) het geval is; doe alsof ik het nooit heb gezegd. :)
Dan weet ik het niet, ik dacht dat je originele licentie gewoon geldig bleef. Anders zou het ook lullig zijn als je nu 7/8 retail licenie hebt, geupgrade naar 10, en je pc fikt over een maand af, dan zou je een nieuwe licentie moeten kopen van 7/8? Dat zou absurd zijn toch. Kan iemand hier duidelijkheid over scheppen in dit topic? Dus blijft een oem/retail licentie 7/8 ten alle tijden geldig ook al heb je upgrade naar 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mwhah zo lullig is het wel als je overstapt op Win10, de licentie word namelijk gebonden aan je hardware en hier mag je nauwelijks wijzigingen in aanbrengen, het is bijna een OEM licentie op dat vlak.

Aangezien de key die in Win10 word gebruikt is gebaseerd op die van Win7/8 zou ik er niet raar van opkijken als je in zo'n situatie het probleem krijgt dat Win10 daarover gaat zeuren. ;)

Even opnieuw gezocht, je hebt een maand de tijd vanaf het moment van upgraden om terug te gaan naar je vorige OS - that is als de windows.old map nog bestaat: http://www.techradar.com/...n-t-right-for-you-1299430

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Okay, ik zit fout. Schijnbaar word je Windows 7/8 licentie wel "officieel ongeldig", maar aangezien je gewoon kan downgraden lijkt het me sterk dat Microsoft dit daadwerkelijk afdwingt in deze gevallen. Ik krijg de licentiepagina bij Microsoft echter niet geladen dus ik durf geen bron te noemen...

Het lijkt me in ieder geval sterk dat je er problemen mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=44803504,noline]
Even opnieuw gezocht, je hebt een maand de tijd vanaf het moment van upgraden om terug te gaan naar je vorige OS - that is als de windows.old map nog bestaat: http://www.techradar.com/...n-t-right-for-you-1299430
Ik heb het over deze situatie. Ik kan nog downgraden naar 7 (als het goed is) vanuit Windows zelf. Maar vroeg mij dus af of je dan je gratis upgrade kwijt raakt. Want uiteindelijk wil ik wel upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nee, altijd mogelijk weer te upgraden

thanks win10

[ Voor 7% gewijzigd door Reepje op 25-08-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de hulp. (had dit ook zelf kunnen ontdekken. Voel me nu nogal stom :S).
Pagina: 1