Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DeNachtwacht schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:44:
Toch niet per ongeluk iemand die een wachtwoord heeft ingevuld? Dit kan haast niet anders; het account+wachtwoord is één van de weinige dingen die je nooit mee kan nemen naar een nieuwe installatie en moet tijdens het installatieproces altijd -opnieuw- worden ingevoerd.

Zolang je niet zelf in het account bent ingelogd is het ook niet makkelijk om dat wachtwoord terug te krijgen...
Goede vraag, ben er niet bij geweest. Hij is wel in de pc geweest na installatie, maar bij herstarten wordt vrij hardnekkig om een wachtwoord gevraagd.

Stel zelf eigenlijk nooit een wachtwoord in.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 17-08-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:36:
De pc van m'n schoonvader is dit weekend geüpdate. Maar nu kan hij er niet meer in. Wordt om een wachtwoord gevraagd, waar dat in Windows7 nooit nodig was.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Live account is volgens mij nog niet gekoppeld.

De andere pcs daar in huis zijn wel zonder issues geüpgraded.
Zou ik niet al te snel zeggen, na de upgrade van W7 naar W10, kon mijn dochter ook zomaar met live account inloggen en stond het tweede account niet standaard in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

KillerAce_NL schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:52:
[...]

Zou ik niet al te snel zeggen, na de upgrade van W7 naar W10, kon mijn dochter ook zomaar met live account inloggen en stond het tweede account niet standaard in de lijst.
Het schijnt dat je met een microsoft account moet inloggen in Windows 10 (je kunt ook een gemakkelijke 4 cyferige pin instellen) indien het een geregistreerde versie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

racinfo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:45:
[...]
Het schijnt dat je met een microsoft account moet inloggen in Windows 10 (je kunt ook een gemakkelijke 4 cyferige pin instellen) indien het een geregistreerde versie betreft.
Ik log op mijn HTPC gewoon met een lokaal account in.
Wel kan je als je bv iets uit de store wilt halen (netflix app bv) hebben aangegeven dat je overschakeld naar een MS account. Dan moet je met dat wachtwoord inloggen.
Maar het hoeft dus niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snap er ook niks van, intussen heb ik van een stuk of 10 pc's gehoord die geupdate zijn in mijn omgeving. Nergens gezeur met wachtwoorden, behalve hier.

edit: Lijkt erop dat ik een nieuwe account moet gaan aanmaken om de oude te herstellen. Pff... Komt niet goed uit...

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 17-08-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:39:
[...]

Als ik jouw was dan zou ik een clean installatie overwegen, 1 partitie maken en dan heb je volgens mij geen probleem. Of je dat wil geen idee
Ik heb de F gerenamed naar H. Ik zag dat daar wat installatie bestanden opstaan. Dus hopelijk is het nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

DarkSide schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:50:
[...]

Ik log op mijn HTPC gewoon met een lokaal account in.
Wel kan je als je bv iets uit de store wilt halen (netflix app bv) hebben aangegeven dat je overschakeld naar een MS account. Dan moet je met dat wachtwoord inloggen.
Maar het hoeft dus niet.
Typisch want al vanaf de 1e preview van Windows 10 wordt steeds mijn wachtwoord en gebruikersnaam gevraagt.

Edit/
Hoe zet je dan dat uit?

[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 17-08-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

racinfo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:11:
[...]
Typisch want al vanaf de 1e preview van Windows 10 wordt steeds mijn wachtwoord en gebruikersnaam gevraagt.

Edit/
Hoe zet je dan dat uit?
Bij installatie moet je even goed kijken dat je niet een MS account wilt. Dan krijjg je als het goed is uiteindelijk de optie om een lokaal account te maken.
Eenmaal ingesteld kan je gewoon bij accounts je MS ontkoppelen en dan wordt het een lokaal account.
Je dient dan een nieuw wachtwoord te maken en even uit te loggen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

DarkSide schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:14:
[...]

Bij installatie moet je even goed kijken dat je niet een MS account wilt. Dan krijjg je als het goed is uiteindelijk de optie om een lokaal account te maken.
Eenmaal ingesteld kan je gewoon bij accounts je MS ontkoppelen en dan wordt het een lokaal account.
Je dient dan een nieuw wachtwoord te maken en even uit te loggen.
Bij een bestaande installatie is het dus niet (meer) mogelijk of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

racinfo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:26:
[...]
Jawel. Gewoon naar settings. Accounts. En dan sign in with an local account instead (of de nederlandse vertaling ervan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:32
Lekkere rolback van Windows 10 :S

Ik heb wat problemen met mijn laptop als hij uit slaapstand komt, maar kan dus geen rolback meer uitvoeren.
Mijn installatie draait nog niet zo lang en de bestanden zouden al verwijderd zijn.

Niet helemaal een issue betreft een installatie of upgrade van Windows 10, maar wilde kijken als ik hem opnieuw zou upgraden of het probleem weg was.

Dan maar een schone install :D

[ Voor 28% gewijzigd door MdO82 op 17-08-2015 11:38 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

racinfo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:45:
[...]
Onzin, gewoon met lokaal account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

racinfo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:26:
[...]
*knip* Gebruik de TR, of reageer gewoon niet

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 17-08-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 20:39
Ik krijg (al een paar keer) de foutmelding 0xC1900101-0x30017. Ik upgrade van win 7 naar 10.
Windows 10 kan niet worden geïnstalleerd
Uw pc is teruggezet en is weer precies zoals deze was voordat Windows 10 werd geïnstalleerd.

0xC1900101-0x30017
De installatie is mislukt in de fase FIRST_BOOT met een fout tijdens de BOOT-bewerking
heb na na tips al mijn virusscanner (microsoft security essentials) verwijderd en overbodige usb apparaten verwijderd. Zelfde soort probleem heb ik ook gehad bij het upgraden naar windows 8(.1); toen kwam mijn pc vast te zitten in een bootloop en was ik mijn besturingsysteem helemaal kwijt. De windows 10 installer zorgt er wel voor dat ik netjes terugga naar win 7.

Specs van mijn HP desktop.

Iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zit nu nog met één onwillige Giada Haswell i3 mini PC. Giada support is er mee bezig maar vooralsnog is er geen oplossing. "gelukkig" ben ik zeker niet de enige met het probleem en mag ik dus hopen dat het daarom sneller wordt opgepikt, vooral door Microsoft of mogelijk door Giada zelf. Wel vreemd dat er t/m een bepaalde Windows 10 Insider Preview versie (10130) geen installatie problemen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://static.myce.com/images_posts/2015/08/209ab92a-6255-47b7-9d17-f8204b1033a3.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
gerritboeve schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:23:
Ik krijg (al een paar keer) de foutmelding 0xC1900101-0x30017. Ik upgrade van win 7 naar 10.

[...]

heb na na tips al mijn virusscanner (microsoft security essentials) verwijderd en overbodige usb apparaten verwijderd. Zelfde soort probleem heb ik ook gehad bij het upgraden naar windows 8(.1); toen kwam mijn pc vast te zitten in een bootloop en was ik mijn besturingsysteem helemaal kwijt. De windows 10 installer zorgt er wel voor dat ik netjes terugga naar win 7.

Specs van mijn HP desktop.

Iemand hier een oplossing?
How to: Troubleshoot common Setup and Stop Errors during Windows 10 Installation
http://answers.microsoft....58-456c-bb82-b1201f735683

How to: A list of things to do if Windows 10 Setup fails.
http://answers.microsoft....fe-4f8e-9468-81b1f89473ed

Volgens mij heeft je systeem een corrupt systeemupdate of virus
De effectiefste en snelste methode:
- Handmatige backup naar een externe hardeschijf of nas
- HP recovery opstarten > Windows 8.1 fabrieksinstelling
- Haal alle updates binnen
- Download en start de Windows 10 upgrade tool
- Zet de backup van je bestanden weer terug

[ Voor 17% gewijzigd door donderdraak op 17-08-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

KillerAce_NL schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:01:
[...]

[mbr]*knip* Gebruik de TR, of reageer gewoon niet[/mbr]
Pardon ? hier stond niets verkeerds....
een user erop wijzen dat zijn vraag met 1 zoekopdracht is beantwoord lijkt me niet verkeerd, zeker niet als je er duizenden hits op krijgt..

[ Voor 23% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-08-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:27:
Kan ik windows 10 op elk toekomstig systeem installeren?
Deze vraag in een webchat gesteld aan MS. Ik kreeg het volgende antwoord:
[afbeelding]
De vraag bleef me bezighouden of je een retail-licentie krijgt (of verliest) als je een computer met Windows 7 Retail of Windows 8.1 Retail upgradet naar Windows 10. Ik heb zojust een webchat gehad met de Amerikaanse Answer Desk van Microsoft. Hierin werd het verhaal van de Nederlandse supportdesk van MS uit de OP bevestigd.
When you upgrade Windows 7 to Windows 10, it will be linked to that hardware/pc. So you will not get a product key that you can transfer to another pc. You will not lose the windows 7 [retail] key, that will not change. You upgrade the pc to windows 10 using the windows 7 licence. You can still reinstall and use the windows 7 if you want.
Op mijn vraag of ik mijn Win7Retail dan op een andere computer kan installeren:
Yes, provided you don't use it on [your old] pc anymore. [...] During the first year you can transfer your Windows 7 key to another device and upgrade it again for free.
Dus, ik begrijp het als volgt. Als je een retail-versie van Windows gratis upgradet naar Windows 10:
  • Wordt je Windows 10 licentie gekoppeld aan je hardware en is deze dus niet overdraagbaar.
  • Blijft de retail-licente van je oude Windows versie van kracht: je kunt te allen tijde Windows 10 de-installeren en op een andere computer je oude Windows installeren. Doe je dat tijdens het eerste jaar, dan kun je opnieuw gratis upgraden naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Krizna schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:42:

Dus, ik begrijp het als volgt. Als je een retail-versie van Windows gratis upgradet naar Windows 10:
  • Wordt je Windows 10 licentie gekoppeld aan je hardware en is deze dus niet overdraagbaar.
  • Blijft de retail-licente van je oude Windows versie van kracht: je kunt te allen tijde Windows 10 de-installeren en op een andere computer je oude Windows installeren. Doe je dat tijdens het eerste jaar, dan kun je opnieuw gratis upgraden naar Windows 10.
Duidelijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik zit met een probleem..

Ongeveer twee weken geleden heb ik mijn 8.1 geupgrade naar 10 om vervolgens een clean install uit te voeren. Dit verliep goed, en Windows is geactiveerd. Nu wilde ik vandaag opnieuw een clean install doen. Hiervoor heb ik opnieuw via de mediatool een installatiebestand gecreerd op een USB stick. Vervolgens heb ik een clean install gedaan zoals je dat normaal doet. Nu ook weer geen key ingevuld maar op 'overslaan' geklikt. Windows is nu geinstalleerd, maar Windows blijkt een paar uur later niet geactiveerd te zijn...

Foutcode: 0xC004C003

Foutdetails: De activeringsserver heeft bepaalde dat de opgegeven productcode is geblokkeerd.

Huh?!

Onderaan staat dat mijn huidige productcode eindigt op: 3V66T. Dat is volgens mij de generieke key. (terwijl ik niks ingevoerd heb).

Hoe kan het dat Windows nu niet geactiveerd is, terwijl hij dat voorheen wel was? Kan ik niet zomaar een clean install uitvoeren als ik Windows 10 draai? Dus zou ik eerst weer naar 8 moeten -> upgraden -> clean install doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Montu op 17-08-2015 19:47 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag Windows 10 kaal geinstalleerd. Nu snap ik alleen even iets niet qua code en activeren.

Ik had al eerder mijn legale Windows 8.1 Pro geupdate naar Windows 10 Pro. Dit is zonder enige problemen verlopen en heeft goed gewerkt.

Nu ben ik vandaag Windows opnieuw gaan installeren voor een nette nieuwe kale installatie. Ik heb een USB stick gemaakt met de tool van Microsoft, hiervan geboot en de installatie begonnen. Nu gaat het alleen bij het vragen van de code verkeerd.

De eerste keer dat er om een code gevraagd word vul ik mijn 8.1 Pro code in, hierbij word aangegeven dan de code onjuist is, ik weet zeker dat ik de code goed heb ingevuld. Omdat dit verder echt niet ging heb ik voor overslaan gekozen en ben ik verder gaan installeren. Nadat de installatie vrijwel helemaal is uitgevoerd word er nogmaals om een code gevraagd. Hier weer de 8.1 Pro code ingevuld, maar ook hier weer word aangegeven dan de code niet klopt. Nu heb ik maar weer op overslaan gedrukt. De installatie is goed afgerond en nu word er in Windows zelf aangegeven dat Windows geactiveerd is ?

Voor zover ik weet is mijn code nooit goed ingevoerd, dus vraag ik mij af of Windows geactiveerd blijft. Verder dacht ik gelezen te hebben dat na de eerste upgrade de code van Windows 8.1 gebruikt kon worden voor het kaal installeren van Windows 10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik sta wel versteld van dat verhaal Pilatus !

Het is al honderden keren voorbij gekomen, en het staat zelfs in de TS.

In het kort, hoe kom je erbij de key van win8 in te vullen waar de key van win10 gevraagd wordt? Het lijkt me zeer logisch dat dit nooit niet zal werken.

Verder, voor de upgrade naar win10 heb je nooit een key nodig, omdat er geen is (behalve dan de generieke). De activatie wordt bepaald door de id van je computer die bij MS bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Reepje schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:32:
Ik sta wel versteld van dat verhaal Pilatus !

Het is al honderden keren voorbij gekomen, en het staat zelfs in de TS.

In het kort, hoe kom je erbij de key van win8 in te vullen waar de key van win10 gevraagd wordt? Het lijkt me zeer logisch dat dit nooit niet zal werken.

Verder, voor de upgrade naar win10 heb je nooit een key nodig, omdat er geen is (behalve dan de generieke). De activatie wordt bepaald door de id van je computer die bij MS bekend is.
Dan heeft iemand het mij verkeerd uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

PilatuS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

Dan heeft iemand het mij verkeerd uitgelegd.
Dan had je de TS moeten lezen, daar is deze nl. voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:20
Voor de tweakers onder ons zou je dit inderdaad kunnen verwachten dan is vooraf inlezen inderdaad de beste tip. Even wat anders denk nu eens aan al die standaard gebruikers die de weg naar Tweakers of andere informatie bronnen niet weten of volgen. Dan kan het best verwarrend zijn dat het sinds Windows 10 anders gaat.

Het had denk ik wel wat duidelijker voor de gemiddelde gebruiker geweest als Microsoft bij een schone een extra tekstveld bij had gebruikt waarin vermeld stond dat na eerdere Windows 10 activering op deze machine opnieuw een product code invoeren niet nodig is. Je ziet allemaal mooie teksten tijdens het installeren voorbij komen dan had dat ook geen overbodige tip geweest. Zeer vervelend als je dit niet zou weten en tot wel drie aan toe tijdens een schone installatie om een product code gevraagd wordt die je juist op dat moment moet negeren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Wie heeft er last van het feit dat de headphones, als deze worden ingeplugd, geen geluid krijgen, bij de upgrade naar Win 10?

Heb een BTO 15CL58 (GTX765M) en geluid via de speakers gaat goed (al klinkt het voor geen meter, ondanks dat deze van Onkyo zijn). Helaas lukt het mij niet om automatisch de headphones herkend te laten / aan te laten sturen zodra deze aangesloten worden.

Vanzelfsprekend heb ik de drivers geupdate (via de automatische functie in apparaat beheer) en heb ik gezocht naar drivers op de site van VIA, maar zonder resultaat.

De device wordt trouwens herkend als playback device en als ik deze test, dan krijg ik ook geluid. Het wijzigen van 'default playback device' heeft geen resultaat, want dan wordt alles via de headphones afgespeeld (en krijg ik resultaat als ik de speakers test).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
renskoenraadt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

Dan had je de TS moeten lezen, daar is deze nl. voor...
Heb ik gedaan, is niet echt duidelijk.
Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten worden naar Windows 10.

• Een clean instal is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
Zoals ik het lees: Je kan niet je Windows 8.1 code gebruiken voor een clean install. Eerst je huidige Windows 8.1 upgraden en daarna kan je wel met je code een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:04:
[...]
Heb ik gedaan, is niet echt duidelijk.
[...]
Zoals ik het lees: Je kan niet je Windows 8.1 code gebruiken voor een clean install. Eerst je huidige Windows 8.1 upgraden en daarna kan je wel met je code een clean install doen.
Je hebt gelijk, het staat er niet duidelijk.
En het is inderdaad ook onduidelijk van MS om een key te vragen (voor een update, alsook bij een clean install van een win10 updated computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nog even een opmerking over Creative drivers>>> een hele zooi hebben ze vervroegd naar Augustus, zie hun site, maar uit is er nog heel veel niet, ook al zijn we over half Aug. heen. Maar beter dan Oktober, wat eerst de bedoeling was voor een hele trits modellen.

Ook is er al eea wel uit, zoals de XtremeAudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

renskoenraadt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:04:
Wie heeft er last van het feit dat de headphones, als deze worden ingeplugd, geen geluid krijgen, bij de upgrade naar Win 10?

Heb een BTO 15CL58 (GTX765M) en geluid via de speakers gaat goed (al klinkt het voor geen meter, ondanks dat deze van Onkyo zijn). Helaas lukt het mij niet om automatisch de headphones herkend te laten / aan te laten sturen zodra deze aangesloten worden.

Vanzelfsprekend heb ik de drivers geupdate (via de automatische functie in apparaat beheer) en heb ik gezocht naar drivers op de site van VIA, maar zonder resultaat.

De device wordt trouwens herkend als playback device en als ik deze test, dan krijg ik ook geluid. Het wijzigen van 'default playback device' heeft geen resultaat, want dan wordt alles via de headphones afgespeeld (en krijg ik resultaat als ik de speakers test).

Iemand enig idee?
Ik heb een tower met een Asus B85M-G board erin. Ik gebruik alleen mijn headphone. Zodra ik audio volume aan wil passen is het geluid weg. Front port en backport. Enige oplossing voor mij is het verwijderen van de audiokaart uit devicemanager en rescan op hardware dan werkt het weer.
Heb ook de laatste drivers die Windows 10 ondersteunen (naast het feit dat dezelfde drivers ook via Windows Update binnen komen)

Krijg je weer geluid als je de plug eruit haalt?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

renskoenraadt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:04:

Iemand enig idee?
Tegenwoordig zijn die poorten vaak multi-instelbaar. Of eigenlijk; al die 3,5 stekkertjes zijn altijd al zelf te configureren maar de laatste jaren kan je softwarematig steeds vaker bijv. een 3,5" microfoonstekkertje tot headphone stekkertje converteren. Ook komen er steeds vaker laptops op de markt (bijvoorbeeld macbook air) waarbij één 3,5" jack zowel als microfoon of als headset gebruikt kan worden. Kortom, het is dus hoogstwaarschijnlijk een settingprobleem in je driver. Kortom even in het configuratiescherm naar hardware en geluiden, en dan onder geluid audioapparaten beheren. Daar kun je zien of het ding goed gedetecteerd wordt en zo nee het goed configureren.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:25
Hallo,

Tijdens de upgrade naar windows 10 krijg ik een melding op het scherm 'Upgrade naar windows 10 is mislukt'. Ik start de setup vanaf de ISO schijf en het upgrade process begint normaal maar na een 20 minuten stop het met de bovengenoemde melding. Wordt er ergens een log file weggeschreven waar ik kan zien wat er precies mislukt en wat de foutcode is? Hopelijk kan ik daarmee het probleem oplossen.

Alvast dank voor de responses. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door blonderulez op 17-08-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

DeNachtwacht schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:34:
[...]

Tegenwoordig zijn die poorten vaak multi-instelbaar. Of eigenlijk; al die 3,5 stekkertjes zijn altijd al zelf te configureren maar de laatste jaren kan je softwarematig steeds vaker bijv. een 3,5" microfoonstekkertje tot headphone stekkertje converteren. Ook komen er steeds vaker laptops op de markt (bijvoorbeeld macbook air) waarbij één 3,5" jack zowel als microfoon of als headset gebruikt kan worden. Kortom, het is dus hoogstwaarschijnlijk een settingprobleem in je driver. Kortom even in het configuratiescherm naar hardware en geluiden, en dan onder geluid audioapparaten beheren. Daar kun je zien of het ding goed gedetecteerd wordt en zo nee het goed configureren.
Dan vraag ik me af welke 'configuratie' ik goed zou moeten zetten, want zoals gezegd, als ik het apparaat test dan speelt het testgeluidje prima af, laptopspeakers als 3,5mm. poort. Ik kan ook kiezen welk apparaat ik als 'default' afspeelapparaat wens te hebben, alleen het automatisch kiezen van de correcte audio-uitvoer gebeurd niet...

Net getest op een Sony laptop van mijn vriendin (met Realtek-chipset): geen probleem! Sterker nog, deze machine geeft maar één playback device aan, geduid als Speakers / HP (headphones) en schakelt zodoende moeiteloos tussen de laptopspeakers en headphones bij aansluiten...

who has the answer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

WPN schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:30:
[...]

Ik heb een tower met een Asus B85M-G board erin. Ik gebruik alleen mijn headphone. Zodra ik audio volume aan wil passen is het geluid weg. Front port en backport. Enige oplossing voor mij is het verwijderen van de audiokaart uit devicemanager en rescan op hardware dan werkt het weer.
Heb ook de laatste drivers die Windows 10 ondersteunen (naast het feit dat dezelfde drivers ook via Windows Update binnen komen)

Krijg je weer geluid als je de plug eruit haalt?
Het geluid 'verdwijnt' nooit bij het aansluiten van de headphones, muziek blijft dus altijd via de speakers verlopen, het gaat pas over de headset als ik deze als 'default' playback device zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Jirachi schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:45:
Ik zit met een probleem..

Ongeveer twee weken geleden heb ik mijn 8.1 geupgrade naar 10 om vervolgens een clean install uit te voeren. Dit verliep goed, en Windows is geactiveerd. Nu wilde ik vandaag opnieuw een clean install doen. Hiervoor heb ik opnieuw via de mediatool een installatiebestand gecreerd op een USB stick. Vervolgens heb ik een clean install gedaan zoals je dat normaal doet. Nu ook weer geen key ingevuld maar op 'overslaan' geklikt. Windows is nu geinstalleerd, maar Windows blijkt een paar uur later niet geactiveerd te zijn...

Foutcode: 0xC004C003

Foutdetails: De activeringsserver heeft bepaalde dat de opgegeven productcode is geblokkeerd.

Huh?!

Onderaan staat dat mijn huidige productcode eindigt op: 3V66T. Dat is volgens mij de generieke key. (terwijl ik niks ingevoerd heb).

Hoe kan het dat Windows nu niet geactiveerd is, terwijl hij dat voorheen wel was? Kan ik niet zomaar een clean install uitvoeren als ik Windows 10 draai? Dus zou ik eerst weer naar 8 moeten -> upgraden -> clean install doen?
Iemand een oplossing voor mijn probleem?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Wellicht zet je er een andere versie op? 32 vs 64 bit, home vs pro, us vs nld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
@Jirachi: zal wel iets zijn met de servers, maar anders dan dat een typisch geval van bellen met Ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile_dem
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 17:47
@Jirachi: Ik heb hetzelfde probleem, ik zit nu ook met die generieke key :-( . Ik heb met MS gebeld en volgens hen ligt het aan de servers die overbelast zijn. Maar mijn telefoontje is al meer dan een week geleden en ik geloof dat zelf niet echt: ze activeren duizenden gebruikers per dag zonder problemen. Ik ben bang dat ik terug moet naar windows 7 en opnieuw de update moet doen. Ben benieuwd of MS jouw installatie ooit nog activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
emile_dem schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:16:
@Jirachi: Ik heb hetzelfde probleem, ik zit nu ook met die generieke key :-( . Ik heb met MS gebeld en volgens hen ligt het aan de servers die overbelast zijn. Maar mijn telefoontje is al meer dan een week geleden en ik geloof dat zelf niet echt: ze activeren duizenden gebruikers per dag zonder problemen. Ik ben bang dat ik terug moet naar windows 7 en opnieuw de update moet doen. Ben benieuwd of MS jouw installatie ooit nog activeert.
Vreemd zeg.. Zo lang ga ik niet wachten, zometeen maar 8.1 er weer op zetten en upgraden...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:29:
Snap er ook niks van, intussen heb ik van een stuk of 10 pc's gehoord die geupdate zijn in mijn omgeving. Nergens gezeur met wachtwoorden, behalve hier.

edit: Lijkt erop dat ik een nieuwe account moet gaan aanmaken om de oude te herstellen. Pff... Komt niet goed uit...
Om mezelf even te quoten... M'n schoonvader had dus toch zelf een nieuw wachtwoord aangemaakt tijdens het koppelen van zijn online account. Resetten was op zich voldoende, kwam ik achter na aan hoop gepiel....

Lezen is ook een vak, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatie: De desktop van mijn ouders is na 9 jaar overleden. Geinstalleerde software was in het begin Vista maar in de loop der jaren een upgrade gedaan naar Windows 8 Pro (bij Micorosoft zelf, was destijds een aanbieding voor 29,95 ofzo). Daarna vanzelf naar 8.1 Pro gegaan en ongeveer 2 weken geleden de upgrade naar Windows 10 Pro gedaan. De geactiveerde keys van Windows 8 en Windows 10 heb ik genoteerd.

Maar nu is het moederbord dus overleden, dus ik heb een nieuw moederbord voor ze besteld en een nieuwe processor en meteen maar een SSD. Het moederbord was al oud dus de key zat niet in de UEFI, maar het moederbord wordt toch vervangen dus ik denk dat ik dan tegen een probleem ga op lopen bij een clean install, dat ie de key niet accepteert voor deze nieuwe computer, omdat ie bij die oude hoort. Maar misschien kan ik gewoon mijn genoteerde Windows 10 key gebruiken tijdens de installatie. Dat ga ik maar proberen dan en anders zal ik eerst Windows 8.1 er maar op zetten, denk ik.

Klopt dit een beetje, zou dit zo kunnen gaan?

(Ik heb de TS gelezen. En gezocht op de generieke key voor het geval dat. Maar ik vind in dit topic alleen de eerste of laatste 5 cijfers, klopt dat? Nou ja, ik hoop dat ik hem niet nodig ga hebben. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:07:
Situatie: De desktop van mijn ouders is na 9 jaar overleden. Geinstalleerde software was in het begin Vista maar in de loop der jaren een upgrade gedaan naar Windows 8 Pro (bij Micorosoft zelf, was destijds een aanbieding voor 29,95 ofzo). Daarna vanzelf naar 8.1 Pro gegaan en ongeveer 2 weken geleden de upgrade naar Windows 10 Pro gedaan. De geactiveerde keys van Windows 8 en Windows 10 heb ik genoteerd.

Maar nu is het moederbord dus overleden, dus ik heb een nieuw moederbord voor ze besteld en een nieuwe processor en meteen maar een SSD. Het moederbord was al oud dus de key zat niet in de UEFI, maar het moederbord wordt toch vervangen dus ik denk dat ik dan tegen een probleem ga op lopen bij een clean install, dat ie de key niet accepteert voor deze nieuwe computer, omdat ie bij die oude hoort. Maar misschien kan ik gewoon mijn genoteerde Windows 10 key gebruiken tijdens de installatie. Dat ga ik maar proberen dan en anders zal ik eerst Windows 8.1 er maar op zetten, denk ik.

Klopt dit een beetje, zou dit zo kunnen gaan?

(Ik heb de TS gelezen. En gezocht op de generieke key voor het geval dat. Maar ik vind in dit topic alleen de eerste of laatste 5 cijfers, klopt dat? Nou ja, ik hoop dat ik hem niet nodig ga hebben. :) )
Zover ik weet hoef je sowieso niks met die key te doen. Normaal is het zo eerst upgrade van windows 7 of 8 naar 10, daarna kun je een clean install doen (key skippen). Maar als jij retail licentie had van 7/8 kun je wel je moederbord wijzigen zonder gezeik, hoewel je tegenstrijdige verhalen leest over retail/oem w.b.t 10. Wat ook nog een optie is om je 8.1 eerst schoon te installeren zodra je je nieuwe moederbord/cpu/ssd in gebruik hebt, en dan meteen upgraden naar 10. Dan zit je altijd goed volgens mij aangezien je namelijk 8.1>10 upgrade doet in het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

dennis_rsb schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:11:
[...]

Zover ik weet hoef je sowieso niks met die key te doen. Normaal is het zo eerst upgrade van windows 7 of 8 naar 10, daarna kun je een clean install doen (key skippen). Maar als jij retail licentie had van 7/8 kun je wel je moederbord wijzigen zonder gezeik, hoewel je tegenstrijdige verhalen leest over retail/oem w.b.t 10. Wat ook nog een optie is om je 8.1 eerst schoon te installeren zodra je je nieuwe moederbord/cpu/ssd in gebruik hebt, en dan meteen upgraden naar 10. Dan zit je altijd goed.
Key is bij een Upgrade niet nodig. Die wordt gekoppeld aan je HW.
Dan kan je op dezelfde PC een clean install doen. Zonder gebruik te maken van een Key.
Na installatie ben je dan geactiveerd.
Maar. Omdat je upgrade wel aan je HW gekoppeld is, kan je niet je moederbord vervangen en daarop meteen een clean install van windows 10 doen. Je licentie voor windows 10 en het recht om deze te gebruiken is daarbij vervallen.
(het is nog een beetje onduidelijk waar de grens ligt. Moedebord vervangen lijkt 100% dat je licentie niet meer geldig is. Maar wat als je een HDD vervangt of een NIC. Mij is dat nog niet helemaal duidelijk)

Gelukkig blijft je oude windows 7 of 8 licentie geldig. Als jij een 8 retail licentie had.
Kan je die gewoon installeren en activeren. En kan je vanuit daar weer een gratis 'nieuwe' windows 10 licentie krijgen. Welke dan weer gekoppeld wordt aan je hardware.

Dit "truckje" kan je volgens mij doen tot 29 juli 2016.

Ik ga dit weekend hetzelfde doen. Ga mijn HTPC vervangen. Daar stond een 8.1 retail op en nu een windows 10 gratis upgrade. Op mijn nieuwe HTPC komt wederom eerst mijn oude, nog geldigde, 8.1 retail te staan. Welke daarna geupgrade wordt naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
DarkSide schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:17:
[...]

Key is bij een Upgrade niet nodig. Die wordt gekoppeld aan je HW.
Key is toch helemaal nooit nodig behalve als je windows 10 retail gaat kopen? Ik lees namelijk overal dat je de key altijd moet skippen bij clean install omdat hij aan je hardware (moederbord) gekoppeld zit. Maar toch blijven mensen het vragen dat vind ik dan raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 14:20
Na een paar dagen klooien met instellingen in games en drivers van Nvidia en blijvende stotteringen kwam ik gisteren de downgrade naar win 7 optie tegen.

In het kort samengevat: weer heerlijk gamen.

Windows 10 laat ik voorlopig even wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 11-10 11:50
DarkSide schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:17:
[...]

(het is nog een beetje onduidelijk waar de grens ligt. Moedebord vervangen lijkt 100% dat je licentie niet meer geldig is. Maar wat als je een HDD vervangt of een NIC. Mij is dat nog niet helemaal duidelijk)
Na vervanging van mijn HDD door een SSD en een schone installatie daarop, werd mijn installatie probleemloos geactiveerd. De licentie blijft dus gewoon geldig in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Arrne schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

Na vervanging van mijn HDD door een SSD en een schone installatie daarop, werd mijn installatie probleemloos geactiveerd. De licentie blijft dus gewoon geldig in dat geval.
Dat is mooi. En valt ook in de lijn der verwachting.
Maar hoor ook verhalen dat er dan toch gezeur is. Of bij bv het stuk gaan van een onboard NIC en deze vervangen door een PCI kaartje dat windows dat niet leuk vind.

Het is ook een beetje "rumoerig" op internet met veel spook verhalen. Dat maakt filteren soms lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
DarkSide schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:48:
[...]

Het is ook een beetje "rumoerig" op internet met veel spook verhalen. Dat maakt filteren soms lastig.
Ik heb het zelf verder niet echt gevolgd, maar ik geloof het meteen. Als je al kijkt hoe vaak in dit topic mensen dezelfde vragen stellen m.b.t. activatie waarop de antwoorden gewoon duidelijk overal staan. Veel mensen lezen niet (of niet goed), en proberen gewoon te activeren op de voor hun bekende manier: een key invoeren tijdens de installatie. En dat is op tweakers, op andere sites zal dit ongetwijfeld nog erger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arrne schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:06:
[...]
Ik heb het zelf verder niet echt gevolgd, maar ik geloof het meteen. Als je al kijkt hoe vaak in dit topic mensen dezelfde vragen stellen m.b.t. activatie waarop de antwoorden gewoon duidelijk overal staan. Veel mensen lezen niet (of niet goed), en proberen gewoon te activeren op de voor hun bekende manier: een key invoeren tijdens de installatie. En dat is op tweakers, op andere sites zal dit ongetwijfeld nog erger zijn.
Inderdaad, dat geldt zeker niet alleen voor dit topic, je komt het overal eigenlijk wel tegen. Er wordt te weinig teruggelezen en men begint (geen spat geduld denk ik), maar meteen het "eigen" probleem te destilleren, ook al is dit eigenlijk een "algemeen" probleem en ook al tig keer besproken en mogelijk zelfs al opgelost. Het hoort een beetje bij deze tijd denk ik, alles moet snel snel snel en "mijn probleem" is net wat belangrijker dan het jouwe. En als men daarop dan eens een keer niet in zou gaan dan bestaat de kans dat er werkelijk eens teruggelezen wordt in een topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Arrne schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

En betrof dat een oem dan wel retail licentie? Heb zelf nu 2x ssd vervangen op een oem Win7, en moest beide keren bellen, om met code intypen de boel weer geldig te krijgen.
Heb dit riedeltje ook een keer gedaan met vervangen moederbord (cpu en memory), en ook dit ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Sjah schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:40:
[...]

En betrof dat een oem dan wel retail licentie? Heb zelf nu 2x ssd vervangen op een oem Win7, en moest beide keren bellen, om met code intypen de boel weer geldig te krijgen.
Heb dit riedeltje ook een keer gedaan met vervangen moederbord (cpu en memory), en ook dit ging goed.
http://www.zdnet.com/arti...ion-rules-for-windows-10/
(helemaal aan het einde van het artikel)

En ook net dit gelezen:
For every concerned European:

This is not the case in Europe (EU).

It's prohibited here to tie this kind of software licenses with hardware components. You can reactivate your system (with a phone call in the worst case) after every hardware change, even OEM licenses.

http://rebrn.com/re/plann...-to-hold-off-on-t-565537/

[ Voor 31% gewijzigd door PinkPanther1970 op 18-08-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
dennis_rsb schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Key is toch helemaal nooit nodig behalve als je windows 10 retail gaat kopen? Ik lees namelijk overal dat je de key altijd moet skippen bij clean install omdat hij aan je hardware (moederbord) gekoppeld zit. Maar toch blijven mensen het vragen dat vind ik dan raar.
Ik ben van Win7 Pro via de update naar Win10 Pro N gegaan(dacht dat N voor de nederlandse versie stond :+ ) maar nu wil ik een clean install doen van de normale Pro maar dat lukt dus niet, kan de key ook niet overslaan :(
Ook nog een multiversie gedownload maar kan dan ook alllen maar de Home N en Pro N kiezen.
Ook geprobeert zonder internet verbinding maar hetzelfde resultaat, hoe weet Windows dan dat ik alleen een N versie kan installeren?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Sjah schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:40:
[...]

Gewoon de OEM licentie Windows 7 die op mijn laptop voorgeïnstalleerd was, en daarna naar Windows 10 geupgrade was. Daarna de nieuwe SSD erin gestoken en daarop een schone installatie uitgevoerd, meteen na de installatie was die gewoon geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:51:
[...]

http://www.zdnet.com/arti...ion-rules-for-windows-10/
(helemaal aan het einde van het artikel)

En ook net dit gelezen:
For every concerned European:

This is not the case in Europe (EU).

It's prohibited here to tie this kind of software licenses with hardware components. You can reactivate your system (with a phone call in the worst case) after every hardware change, even OEM licenses.

http://rebrn.com/re/plann...-to-hold-off-on-t-565537/
Je 2e link is een interessant betoog. Wat ik eruit haal, is dat het trucje dat ik deed met moederbord vervangen op een oem, na 29 Juli 2016 niet meer werkt. Als je dan in W7/8 al wegkomt met reactiveren, lukt upgraden naar 10 niet meer ivm met "het jaar is over".
Dat apart genomen, zou de rest allemaal prima moeten werken met desnoods een telefoontje, op zowel oem als (uiteraard) retail versie. Misschien dat nu een telefoontje nog niet werkt na upgrade zeg videokaart, en moet je even terug naar W7/8, maar als Ms een (half) jaar verder is, hebben ze vast wel uitgewerkt hoe het dan prima moet gaan (met desnoods een telefoontje, zonder dat je naar W7/8 terug moet).

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 18-08-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
audiojunk schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:56:
[...]

Ik ben van Win7 Pro via de update naar Win10 Pro N gegaan(dacht dat N voor de nederlandse versie stond :+ ) maar nu wil ik een clean install doen van de normale Pro maar dat lukt dus niet, kan de key ook niet overslaan :(
Ook nog een multiversie gedownload maar kan dan ook alllen maar de Home N en Pro N kiezen.
Ook geprobeert zonder internet verbinding maar hetzelfde resultaat, hoe weet Windows dan dat ik alleen een N versie kan installeren?
Da's een goede, misschien toch dan maar Windows 7 pro sp1 installeren en en vanuit daar toch maar de upgrade starten. (eventueel nog een clean install daarna d.m.v. booten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 20:39
donderdraak schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:46:
[...]

How to: Troubleshoot common Setup and Stop Errors during Windows 10 Installation
http://answers.microsoft....58-456c-bb82-b1201f735683

How to: A list of things to do if Windows 10 Setup fails.
http://answers.microsoft....fe-4f8e-9468-81b1f89473ed

Volgens mij heeft je systeem een corrupt systeemupdate of virus
De effectiefste en snelste methode:
- Handmatige backup naar een externe hardeschijf of nas
- HP recovery opstarten > Windows 8.1 fabrieksinstelling
- Haal alle updates binnen
- Download en start de Windows 10 upgrade tool
- Zet de backup van je bestanden weer terug
Bedankt voor je reactie.
De Windows 7 installatie is nog maar 1 week oud, dus daar kan het haast niet aan liggen. Heb jouw oplossing geprobeerd maar het lukt alsnog niet. Iemand anders bog tips; ik heb geen idee meer wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
gerritboeve schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

Bedankt voor je reactie.
De Windows 7 installatie is nog maar 1 week oud, dus daar kan het haast niet aan liggen. Heb jouw oplossing geprobeerd maar het lukt alsnog niet. Iemand anders bog tips; ik heb geen idee meer wat te doen
- Koppel je computer aan een netwerk kabel
- Deinstalleer de (Ralink?) Bluetooth drivers en Wi-Fi drivers (schakel deze ook software matig uit)
- Voer opnieuw de upgrade uit naar Windows 10, zonder die drivers die je hebt gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Gisteravond probeerde ik mijn virtuele Windows 8.1 te upgraden binnen Qnap virtualization station. Helaas bleef de upgrade van Windows 10 hangen op 35% met de 0xc190010 - 0x30018 error.

update: het is gelukt nadat ik opnieuw pre-update eerst de windows 8.1 updates heb binnengehaald en daarna pas de upgrade tool had geforceerd en ik had ook de fingerprint en geluid driver disabled uit voorzorg

[ Voor 37% gewijzigd door donderdraak op 19-08-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bij We're validating Windows 10 for your pc wordt er gezegd dat ik geen Intell driver heb voor Windows 10 voor een van mijn 'critical hardware components'.

Wat bedoelen ze daarmee? Dat ik de optionele update voor de HD Graphics Adapter 4600 niet geupdate heb (zelfs uitgezet heb in de bios) en dat die wel eerst up to date moet zijn voordat ik kan upgraden naar Windows 10? Bij de optionele drivers zie ik trouwens ook dezelfde WDDM nog wat staan, maar dan van Nvidia .. Ik dacht dat die drivers voor mn onboard videokaart waren. Ik hoef die van Nvidia toch niet te installeren?

Ik heb een I5-4670K met een GTX770 op een Gigabyte Z-87 moederbord. Snap niet wat het probleem is dat ik Windows 10 niet kan installeren.

Edit: voor de zekerheid maar de Intell drivers geïnstalleerd. Schaadt het niet baat het niet denk ik maar zo. Maar niks .. nadaa.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon zorgen dat al je drivers bijgewerkt zijn. Als het dan nog niet doorgaat dan is er een probleem met driver support gemeld on der W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

KillerAce_NL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:21:
Gewoon zorgen dat al je drivers bijgewerkt zijn. Als het dan nog niet doorgaat dan is er een probleem met driver support gemeld on der W10.
Dat is toch gewoon je reinste onzin? Mijn 1 jaar oude PC zou niet klaar zijn voor Win10? Al mijn drivers zijn gewoon geupdate .. Zie alleen nog optionele meuk staan.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat ligt aan je mobo fabrikant, niet aan Windows ;)
Als je b.v. een Z87 hebt met een creative soundcard onboard, dan moet je wachten tot creative de drivers in orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

KillerAce_NL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:45:
Dat ligt aan je mobo fabrikant, niet aan Windows ;)
Als je b.v. een Z87 hebt met een creative soundcard onboard, dan moet je wachten tot creative de drivers in orde heeft.
Snap ik. Maar maar .. er wordt specifiek gesproken over Intel drivers. Niet welke. Dat is dus de vraag. En de computer is up to date. Windows update zegt ook niet dat ik nog specifieke controllers of weet ik het moet installeren. Heb zelfs handmatig alles nagelopen.Nou ja, ik start maar een chat op met Windows support. Wie weet weten zij meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Welke Intel (1 L) drivers heb je geïnstalleerd ? Alleen voor de vid card of heb je ook de intel INF update gedraaid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

KillerAce_NL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:55:
Welke Intel (1 L) drivers heb je geïnstalleerd ? Alleen voor de vid card of heb je ook de intel INF update gedraaid ?
NVM. MediacreationTool gebruikt en het was in een zucht gebeurd. 0 issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 20:41
bottR schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:52:
...

Mijn dekstop begint goed aan het upgrade proces, echter loopt deze vast op een zwart scherm met cursor na de tweede "OOBE reboot". Ik kan op dit scherm mijn cursor bewegen, zelfs naar mijn tweede beeldscherm toe, CTRL+ALT+DELETE geeft geen reactie. 5x SHIFT indrukken geeft wel het geluid van de plaktoetsen, echter geen schermpje in beeld.

...
Wou even terug komen op mijn eigen probleem wat ik eerder postte, heb namelijk een oplossing gevonden voor mezelf.

Had eerst geprobeerd mijn tweede HDD af te koppelen en dan te updaten, nadat dat werd gesuggereerd, maar dat mocht helaas niet baten. Na wat googlen kwam ik tot een eigenlijk vrij logische verklaring.

Mijn Intel Graphics chip werd als hoofd beeld processor gezien ipv mijn losse AMD kaart. Op een voor mij nog onverklaarbare reden zag de PC ook een monitor aan die IGP hangen, waardoor monitor hangend aan mijn AMD kaart als tweede monitor werd gezien, welke bij de instelfase van een OS zwart is, maar wel met de muiscursor heen bewogen kan worden. De oplossing voor mij was dus mijn monitor aan mijn IGP koppelen en dan de instelmenu's doorlopen. Eenmaal op de desktop ging die kabel eruit en Windows zag mijn monitor weer correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Ik had vorige week de spelling opties in Edge aangepast maar nu heb ik alleen Engelse spelling controle.

Weet iemand hoe je dit kan instellen op Nederlands en Engels?

update:

volgens mij heb ik het gevonden. Hier staat de uitleg

http://pchelp.ricmedia.com/change-browser-language-ms-edge/

[ Voor 194% gewijzigd door donderdraak op 20-08-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:13
Jirachi schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:44:
[...]
Iemand een oplossing voor mijn probleem?
1 week geleden heb ik na een succesvolle upgrade een clean install gedaan met hetzelfde resultaat als door jou beschreven.
Dus MS gebeld.
Mijn schoenen vielen mij uit van het constante antwoord van een helpdesk medewerker in India.
Ik moest maar een officiële upgrade doen.
10 x uitgelegd dat ik dat al gedaan had en telkens kreeg ik weer te horen dat ik dat eerst moest doen.
Blijkbaar had die man een papiertje liggen met dit antwoord want elke keer dat ik aanhaalde dat ik dat al gedaan had bleef hij maar volhouden dat ik dat niet gedaan had en dat eerst maar eens moest doen.
En toen.........werd in India de haak erop gegooid!!!
Ongelooflijk maar waar.
Dus geen oplossing vanuit MS hiervoor.
Wat een club :( :( :(

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Montu
snah001 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:53:
[...]

1 week geleden heb ik na een succesvolle upgrade een clean install gedaan met hetzelfde resultaat als door jou beschreven.
Dus MS gebeld.
Mijn schoenen vielen mij uit van het constante antwoord van een helpdesk medewerker in India.
Ik moest maar een officiële upgrade doen.
10 x uitgelegd dat ik dat al gedaan had en telkens kreeg ik weer te horen dat ik dat eerst moest doen.
Blijkbaar had die man een papiertje liggen met dit antwoord want elke keer dat ik aanhaalde dat ik dat al gedaan had bleef hij maar volhouden dat ik dat niet gedaan had en dat eerst maar eens moest doen.
En toen.........werd in India de haak erop gegooid!!!
Ongelooflijk maar waar.
Dus geen oplossing vanuit MS hiervoor.
Wat een club :( :( :(
Wauw lekkere service! Ik heb heel die riedel maar weer opnieuw gedaan; 8.1 installeren -> upgraden -> clean installen en dat heeft voor mij gewerkt.

PC Specs

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:43
sinds ik vandaag Windows 10 geinstalleerd krijg ik bsod met de tekst memory_leak.
wat kan ik nu doen?
heb hiervoor w8.1 gehad.

Mvg,

• Reepje
  • Niet online
Je zou kunnen beginnen met windows helemaal te laten updaten.

Als dat geen verbetering geeft, moet je nagaan welk proces de blue screen veroorzaakt, misschien staat dat al op het scherm, wellicht staat het ook in de log file.

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 15:43
Reepje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:15:
Je zou kunnen beginnen met windows helemaal te laten updaten.

Als dat geen verbetering geeft, moet je nagaan welk proces de blue screen veroorzaakt, misschien staat dat al op het scherm, wellicht staat het ook in de log file.
Waar kan ik de log file achterhalen?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:12
Wie kan mij adviseren?

Ik heb een upgrade gedaan van windows 7 naar windows 10, allemaal vlekkeloos verlopen.

Nu heb ik een SSD schijf aangeschaft, maar helaas zat er geen usb-kabel bij (staat in bestelling) om de hardeschijf 1 op 1 te kopieren.

Nu zat ik toch te denken aan een clean install op de ssd schijf, de iso heb ik al gebrand liggen op een schijf, maar zie er tegen op om alle programma's e.d. weer te installeren. Documenten en foto's is geen probleem, die staan extern opgeslagen en kunnen dus terug gepompt worden indien nodig.

Zijn er nog andere mogelijkheden die ik wellicht over het hoofd zie?
Clean install, maar wel een restore van programma's of iets dergelijks, bestaat dat?

Indien niet, dan is het even wachten op de USB kabel en wordt het toch een 1 op 1 kopie van oude hardeschijf zonder clean install.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

martinusz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:10:
Wie kan mij adviseren?

Ik heb een upgrade gedaan van windows 7 naar windows 10, allemaal vlekkeloos verlopen.

Nu heb ik een SSD schijf aangeschaft, maar helaas zat er geen usb-kabel bij (staat in bestelling) om de hardeschijf 1 op 1 te kopieren.

Nu zat ik toch te denken aan een clean install op de ssd schijf, de iso heb ik al gebrand liggen op een schijf, maar zie er tegen op om alle programma's e.d. weer te installeren. Documenten en foto's is geen probleem, die staan extern opgeslagen en kunnen dus terug gepompt worden indien nodig.

Zijn er nog andere mogelijkheden die ik wellicht over het hoofd zie?
Clean install, maar wel een restore van programma's of iets dergelijks, bestaat dat?

Indien niet, dan is het even wachten op de USB kabel en wordt het toch een 1 op 1 kopie van oude hardeschijf zonder clean install.
Er is idd zo 123 niet een heel makkelijke mogelijkheid. Maar heel eerlijk gezegd, ik ben en blijf fan van af en toe een complete clean install, ook onder Windows 10. Hoe schoon je het systeem ook houdt er zijn bij upgrades waarbij je bestanden en programma's bewaart toch altijd instellingen die vreemd over gaan. Zo werkte op een upgrade install op mijn MacBook air eerst de functie toetsen op mijn keyboard niet, was Verkenner niet zichtbaar in het startmenu en kon ik sommige apps niet starten zonder reinstall. Toen ik daarna een clean install deed waren alle probleempjes, en andere vreemd uitziende menuutjes enz, als sneeuw voor de zo'n verdwenen. Dus ik kan het zeker aanraden!

youtube.com/@hisrep

• Bledismauw
  • Laatst online: 12-10 20:49
Ik heb sinds vandaag een nieuwe Asus UX305. Hier staat standaard windows 8.1, gelijk geupgrade naar Windows 10. Ook heb ik hierbij een lokaal account aangemaakt nadat alles was geïnstalleerd. Ook een paar programma's gedownload (malware bytes, dropbox etc). Tot zover alles nog goed. Hierbij moest ik ook een paar keer opnieuw opstarten en het wachtwoord van het lokale account invoeren. Enkel na een paar uur geen gebruik gemaakt te hebben van de laptop kan ik niet meer inloggen . Geeft aan dat het wachtwoord niet correct is. Met precies hetzelfde wachtwoord heb ik vanmiddag ook ingelogd. Mijn vraag is nu ook te doen om dit op te lossen?

Een nieuwe Windows 10 installatie of is er nog een makkelijkere optie die ik over het hoofd zie? (alle mogelijkheden van het wachtwoord geprobeerd ook met mogelijke typefouten waardoor het wachtwoord niet correct is)

• Reepje
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:10:

Ligt eraan, als je een laptop hebt, kan je beter wachten op je usb kabeltje,
als je een desktop hebt, heb je dat niet nodig en kan je nu gewoon een 1 op 1 kopie maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf tobben met een opstartmelding die verwijst naar een verwisselbare schijf.
Ik ben er achter dat die melding verwijst naar mijn Canon Pixma MG5150 printer.
Als ik de printer en de software verwijder heb ik ook geen opstartmelding.
Ik heb inmiddels contact gehad met Canon, maar zij beweren, dat het aan Windows 10 ligt. Die stuurt volgens hen die melding.
De laatste nieuwe drivers en software van Canon zijn van 22 Juli 2015. Canon helpdesk zegt, dat ze niet weten of er nieuwe drivers uitkomen speciaal voor Windows 10.
Daar ben ik dus mooi klaar mee.
Maar het moet toch mogelijk zijn om die melding uit te zetten?
Iemand een idee?

Johanna 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een waardeloos en zeer klantonvriendelijk systeem van Microsoft, dat nieuwe gedoe met de key van Windows 10.

De goed werkende PC met Windows 8.1 van mijn ouders een paar weken geleden een upgrade laten doen naar Windows 10. Dat bleek niet goed te werken omdat er voor de verouderde Nvidia kaart geen goede drivers waren. Ook met een tip hier uit het forum ging het maar enkele dagen goed, daarna steeds weer problemen met verspringende resoluties of zwart beeld geflikker. Dus toen maar weer terug gegaan naar Windows 8.1, maar die draaide toen ook niet meer stabiel.

Toen maar besloten om voor een nieuw moederbord te gaan en het grafische gedeelte op te laten lossen door de ingebouwde graphics van de processor van Intel, o.a. om dit soort driverproblemen in de toekomst te voorkomen.

Nou, ik moest natuurlijk eerst de geactiveerde Windows 10 key hebben, want ouder moederbord en oude bios op de vorige, maar hij was geactiveerd. Dus ik dacht destijds met het productkey.vbs scriptje de key van Windows 10 achterhaalt te hebben, maar dit bleek de algemene key te zijn, dus die werkte niet met de nieuwe schone Windows 10 installatie.

Dus maar Microsoft gebeld gisteren en bij de eerste persoon alles uitgelegd. Nieuw moederbord dus we kunnen niet ervan uit gaan dat de key in de computer is opgeslagen, want het mobo is nieuw. Ik heb wel de originele WIndows 8.1 key hier voor mijn neus liggen, zei ik. "Dat maakt niet uit", zei die persoon, "We gaan je doorverbinden en dan komt het zeker weten allemaal goed". Nou, toen had ik eigenlijk moeten ophangen, want na precies 1 vol uur in de wacht en 6 euro belminuten lichter kwam ik bij een vrouwpersoons uit die de hele tijd in herhaling viel. Mijn Windows 10 key die gekoppeld zat aan mijn Windows 8.1 key (Windows 10 was immers toch al echt geactiveerd geweest) wilde ze me niet geven, terwijl ik Windows 10 voor mijn neus had staan. Ik moest toch weer eerst Windows 8 erop zetten en dan Windows 10 upgraden en dan eventueel weer een schone installatie doen van Windows 10. Drie keer zoveel werk dus. Ik vroeg nog "De afgelopen weken ben ik ongeveer 48 uur bezig geweest met computergedoe met Windows upgraden en downgraden en upgraden. Kan je mijn key niet geven, of mag je hem niet geven?" maar ook daarop kreeg ik een er-omheen-draai antwoord. Toen dus het gesprek maar afgekapt en de hoorn erop gegooid, want ik had er nu al anderhalf uur in zitten.

Toen maar Windows 8.1 weer geinstalleerd en daarna de Windows 10 upgrade, en dat ging nog binnen die anderhalf uur die ik gisteren tevergeefs aan MS had gespendeerd. Dus een wijze les voor mij, nooit meer bellen met een persoon van MS, want dat is vergeefse moeite. Dat automatische telefoonnummer met die codes invoeren heeft wel altijd gewerkt, maar dat is niet meer volgens mij, bij Windows 10.

Hoe dan ook, heeft er uberhaupt al iemand met een programma zijn echte Windows 10 key uit de BIOS gekregen? Ik heb nu productkey.vbs geprobeerd, produkey en Belarc Advisor, maar ik weet nog steeds niet of dat wel de goede Windows 10 key geeft. Ik zou mijn Windows 10 key dus graag willen weten, voor als in de toekomst er weer eens een moederbord vervangen moet worden ofzo. Dat ik dan niet weer dit gedoe krijg want dan is de overstap naar Linux of Mac een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:09

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:20:
Ik blijf tobben met een opstartmelding die verwijst naar een verwisselbare schijf.
Ik heb inmiddels contact gehad met Canon, maar zij beweren, dat het aan Windows 10 ligt. Die stuurt volgens hen die melding.
De laatste nieuwe drivers en software van Canon zijn van 22 Juli 2015. Canon helpdesk zegt, dat ze niet weten of er nieuwe drivers uitkomen speciaal voor Windows 10.
Iemand een idee?

Johanna 8)7
Heb je al die partities nog, smijt die eens weg. Staat er iets belangrijks op, dan back-up je dat. Na het verwijderen van de partities maak je er 1 geheel van, dan installeer je Windows 10 clean via USB.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:41:
Wat een waardeloos en zeer klantonvriendelijk systeem van Microsoft, dat nieuwe gedoe met de key van Windows 10.

De goed werkende PC met Windows 8.1 van mijn ouders een paar weken geleden een upgrade laten doen naar Windows 10. Dat bleek niet goed te werken omdat er voor de verouderde Nvidia kaart geen goede drivers waren. Ook met een tip hier uit het forum ging het maar enkele dagen goed, daarna steeds weer problemen met verspringende resoluties of zwart beeld geflikker. Dus toen maar weer terug gegaan naar Windows 8.1, maar die draaide toen ook niet meer stabiel.

Toen maar besloten om voor een nieuw moederbord te gaan en het grafische gedeelte op te laten lossen door de ingebouwde graphics van de processor van Intel, o.a. om dit soort driverproblemen in de toekomst te voorkomen.

Nou, ik moest natuurlijk eerst de geactiveerde Windows 10 key hebben, want ouder moederbord en oude bios op de vorige, maar hij was geactiveerd. Dus ik dacht destijds met het productkey.vbs scriptje de key van Windows 10 achterhaalt te hebben, maar dit bleek de algemene key te zijn, dus die werkte niet met de nieuwe schone Windows 10 installatie.

Dus maar Microsoft gebeld gisteren en bij de eerste persoon alles uitgelegd. Nieuw moederbord dus we kunnen niet ervan uit gaan dat de key in de computer is opgeslagen, want het mobo is nieuw. Ik heb wel de originele WIndows 8.1 key hier voor mijn neus liggen, zei ik. "Dat maakt niet uit", zei die persoon, "We gaan je doorverbinden en dan komt het zeker weten allemaal goed". Nou, toen had ik eigenlijk moeten ophangen, want na precies 1 vol uur in de wacht en 6 euro belminuten lichter kwam ik bij een vrouwpersoons uit die de hele tijd in herhaling viel. Mijn Windows 10 key die gekoppeld zat aan mijn Windows 8.1 key (Windows 10 was immers toch al echt geactiveerd geweest) wilde ze me niet geven, terwijl ik Windows 10 voor mijn neus had staan. Ik moest toch weer eerst Windows 8 erop zetten en dan Windows 10 upgraden en dan eventueel weer een schone installatie doen van Windows 10. Drie keer zoveel werk dus. Ik vroeg nog "De afgelopen weken ben ik ongeveer 48 uur bezig geweest met computergedoe met Windows upgraden en downgraden en upgraden. Kan je mijn key niet geven, of mag je hem niet geven?" maar ook daarop kreeg ik een er-omheen-draai antwoord. Toen dus het gesprek maar afgekapt en de hoorn erop gegooid, want ik had er nu al anderhalf uur in zitten.

Toen maar Windows 8.1 weer geinstalleerd en daarna de Windows 10 upgrade, en dat ging nog binnen die anderhalf uur die ik gisteren tevergeefs aan MS had gespendeerd. Dus een wijze les voor mij, nooit meer bellen met een persoon van MS, want dat is vergeefse moeite. Dat automatische telefoonnummer met die codes invoeren heeft wel altijd gewerkt, maar dat is niet meer volgens mij, bij Windows 10.

Hoe dan ook, heeft er uberhaupt al iemand met een programma zijn echte Windows 10 key uit de BIOS gekregen? Ik heb nu productkey.vbs geprobeerd, produkey en Belarc Advisor, maar ik weet nog steeds niet of dat wel de goede Windows 10 key geeft. Ik zou mijn Windows 10 key dus graag willen weten, voor als in de toekomst er weer eens een moederbord vervangen moet worden ofzo. Dat ik dan niet weer dit gedoe krijg want dan is de overstap naar Linux of Mac een feit.
Als je een upgrade doet heb je GEEN key nodig.
Bij een herinstallatie ziet hij je systeem en activeerd automatisch.

Maar wat dan als ik mijn moederbord vervang? Dan heb je pech. De licentie die je krijgt is HARDWARE gebonden. Een update van HDD moet niet uitmaken. Maar een ander moederbord= andere hardware -->Licentie vervalt. Dit is altijd al zo geweest met OEM licenties. En nu niet anders.

Ben je iemand die veel van moederbord verwisseld moet je een Retail kopen. Daar krijg je ook gewoon een key bij zoals je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Heb je al die partities nog, smijt die eens weg. Staat er iets belangrijks op, dan back-up je dat. Na het verwijderen van de partities maak je er 1 geheel van, dan installeer je Windows 10 clean via USB.
Ja natuurlijk kan ik een cleane install doen, maar daar heb ik niet zo veel zin in.
Bovendien garandeert dat niet, dat dat dit probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
DarkSide schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

Ben je iemand die veel van moederbord verwisseld moet je een Retail kopen. Daar krijg je ook gewoon een key bij zoals je gewend bent.
Zou zelf eerder voor een andere oplossing kiezen dan nog eens geld te geven aan een bedrijf dat met de klanten hun voeten speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:20:
Iemand een idee?

Johanna 8)7
Ehh, reinstall van de canon driver met je usb disk afgekoppeld ? (je zult wel je foto's op die disk hebben staan en dat de canon foto software bij die map wil..)
Lijkt me dus in de software te zitten en NIET in de driver (lijkt me sowieso al stug..)

[ Voor 4% gewijzigd door KillerAce_NL op 21-08-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

Zou zelf eerder voor een andere oplossing kiezen dan nog eens geld te geven aan een bedrijf dat met de klanten hun voeten speelt...
Waarom? Als je in het bezit bent van een OEM licentie (die goedkoper is dan retail) Dan zitten daar voorwaarwaarden aan. Een ervan is dat je licentie aan de hardware gekoppeld is. En dat je die dus niet kunt meenemen naar een nieuwe PC. Dit was altijd al, en is nu niets anders.

Nu krijg je een update die je niets kost. Met een voorwaarde dat die update geldig is op de Hardware waarop je hem installeerd. Dat betekend voor 85% (en persoonlijk denk ik nog wel meer) van de gevallen.
Dat mensen W10 kunnen draaien totdat het systeem kapot is.

Als je echt veel hardware wisselt als moederborden. Dan zijn OEM licenties nooit de licenties geweest die voor jou gelden. Dan had je altijd al een Retail nodig gehad. Welke je dan ook zonder problemen kan meenemen naar je nieuwe PC. Of oude pc met nieuw moederbord.

Nu heb je to 29 juli 2016 de tijd om alsnog een moederbord te vervangen. Je oude Retail w8.1 te installeren en deze gratis te updaten. Neem aan dat een moederbord wel een jaar mee kan.
Hoef je pas weer geld uit te geven in 2017. Voor een gratis OS is dat geen slechte deal. Vind ik dan.

(Ik heb mijn oude HTPC voorzien van geldige w8.1 retail licentie geupdate naar win10. En heb op mijn nieuwe HTPC mijn oude w8 licentie geinstalleerd en geupdate naar windows 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:26:
[...]
Ehh, reinstall van de canon driver met je usb disk afgekoppeld ? (je zult wel je foto's op die disk hebben staan en dat de canon foto software bij die map wil..)
Lijkt me dus in de software te zitten en NIET in de driver (lijkt me sowieso al stug..)
Nee ik heb de driver en software van de Canon site gedownload en op mijn externe harde schijf gezet.
Van daar installeer ik dan de driver en de software. En inderdaad met de usb kabel van de printer afgekoppeld. Die koppel ik weer aan als de driver daar om vraagt.
Mijn externe harde schijf staat gewoon aan bij het opstarten.
En het vreemde is, dat ik die melding alleen krijg als ik mijn pc 's morgens opstart. Niet als ik hem overdag opnieuw opstart.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb een laptop met windows 8 (ondertussen 8.1.1) op,
ik wil de oude harde schijf vervangen met een nieuwe SSD en de oude harde schijf als opslag gebruiken.
Ik heb dus een HDD-caddy en een SSD besteld.
Caddy is toegekomen, SSD die erin moet ook.
Ik heb de laptop eerst geüpgrade naar win10 op de oude mechanische harde schijf.
Die was geactiveerd (gekeken in het configuratiescherm bij systeem), geen probleem daar.
Dan heb ik de SSD erin geschroefd en daar win10 op gezet met een USBtje (dezelfde versie, win10 Home N 64-bit, Nederlandstalig)
Nu is die versie op de SSD niet geactiveerd. Ik heb 2x met Microsoft gebeld en daar zeggen ze dat het niet mogelijk is om een geactiveerde versie van windows 10 te krijgen op die SSD (of je zou €130 moeten betalen voor en nieuwe licentie).

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik wil gewoon een geactiveerde, schone win 10 op mijn laptop, op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Bij mij ging datzelfde gewoon goed, geen probleem met de activatie. Je probeert toch geen key in te voeren ofzo tijdens de installatie?

Als dat toch niet lukt heb je twee opties die je kunt proberen:
- Installeer Windows 8.1 op je SSD en voer daarna de upgrade uit.
- Kloon je HDD met geactiveerde Windows 10 installatie naar de SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

NickyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:02:
Ik heb een laptop met windows 8 (ondertussen 8.1.1) op,
ik wil de oude harde schijf vervangen met een nieuwe SSD en de oude harde schijf als opslag gebruiken.
Ik heb dus een HDD-caddy en een SSD besteld.
Caddy is toegekomen, SSD die erin moet ook.
Ik heb de laptop eerst geüpgrade naar win10 op de oude mechanische harde schijf.
Die was geactiveerd (gekeken in het configuratiescherm bij systeem), geen probleem daar.
Dan heb ik de SSD erin geschroefd en daar win10 op gezet met een USBtje (dezelfde versie, win10 Home N 64-bit, Nederlandstalig)
Nu is die versie op de SSD niet geactiveerd. Ik heb 2x met Microsoft gebeld en daar zeggen ze dat het niet mogelijk is om een geactiveerde versie van windows 10 te krijgen op die SSD (of je zou €130 moeten betalen voor en nieuwe licentie).

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik wil gewoon een geactiveerde, schone win 10 op mijn laptop, op de SSD.
Als je win10 versie inmiddels geactiveerd is moet die prima op de ssd kunnen installeren. Zeker bij een laptop zal de authenticatie niet snel denken dat je met een ander systeem zit. Enige reden die ik kan bedenken dat het fout gaat is dat je bijv. een win10 home hebt geactiveerd op de hdd, en een pro hebt geïnstalleerd op de SSD. Of enterprise? Is dat het? Een andere reden zou niet moeten kunnen dus ook nogal vreemd dat je zegt dat de helpdesk zegt dat je een nieuwe licentie moet kopen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
NickyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:02:
[...] Dan heb ik de SSD erin geschroefd en daar win10 op gezet met een USBtje (dezelfde versie, win10 Home N 64-bit, Nederlandstalig)[...]
Al geprobeerd om eerst Windows 8 OEM (of wat er ook met de laptop kwam) te installeren en dan te upgraden? Bij mijn laptop kreeg ik Win 10 ook met geen mogelijkheid geactiveerd met een rechtstreekse install. Via upgrade werkte alles meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:40:
[...]

Nee ik heb de driver en software van de Canon site gedownload en op mijn externe harde schijf gezet.
Van daar installeer ik dan de driver en de software. En inderdaad met de usb kabel van de printer afgekoppeld. Die koppel ik weer aan als de driver daar om vraagt.
Mijn externe harde schijf staat gewoon aan bij het opstarten.
En het vreemde is, dat ik die melding alleen krijg als ik mijn pc 's morgens opstart. Niet als ik hem overdag opnieuw opstart.
logisch, dat is de install source. Volgende keer vanaf c:\ installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
  • Laatst online: 13-12-2024
Caelorum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:01:
[...]

Al geprobeerd om eerst Windows 8 OEM (of wat er ook met de laptop kwam) te installeren en dan te upgraden? Bij mijn laptop kreeg ik Win 10 ook met geen mogelijkheid geactiveerd met een rechtstreekse install. Via upgrade werkte alles meteen.
Ik heb geen install media gekregen bij deze laptop. Al gebeld naar Dell en naar een dvdtje gevraagd, maar die wouden €25 daarvoor. Neen, dank u!
De manier waarop ik windows 8 al een terug geïnstalleerd heb op die laptop, was via de herstelpartitie, op die oude harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschuwing voor de reset optie (schone installatie vanuit windows 10).GEBRUIK DIT NIET.Heb een paar dagen geleden mn bios gesloopt door windows 10 een reset te geven onder het menu backup en herstel en vervolgens alleen nog maar een zwart beeld.Heb de cmos batterij ook al 3 keer gereset zonder succes.Vandaag laptop eens 5 minuten aan laten staan met een zwart beeld en komt ineens het asus logo te voorschijn op een plek waar het normaal niet staat.Bios inkomen gaat nog steeds niet, maar heb snel een opstartbare usb stick met windows 10 erin gestoken en is gelukkig opnieuw aan het installeren,maar na het opnieuw opstarten weer een zwart scherm.Heb dit nog nooit meegemaakt en laptop had 0,0 problemen in die 2 jaar tijd dat ik hem had.Zijn al meer gevallen van bekend op verschillende forums en vooral bij het merk Asus en windows 8 en 10.

Bedankt Microsoft en Asus.Heb het helemaal gehad na al die jaren pc's en laptops.Ik gebruik mn tel,ps4 en tablet voortaan wel.Vrees dat mijn Asus K55vd nu wel in de grijze bak kan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:52:
Waarschuwing voor de reset optie (schone installatie vanuit windows 10).GEBRUIK DIT NIET.Heb een paar dagen geleden mn bios gesloopt door windows 10 een reset te geven onder het menu backup en herstel en vervolgens alleen nog maar een zwart beeld.Heb de cmos batterij ook al 3 keer gereset zonder succes.Vandaag laptop eens 5 minuten aan laten staan met een zwart beeld en komt ineens het asus logo te voorschijn op een plek waar het normaal niet staat.Bios inkomen gaat nog steeds niet, maar heb snel een opstartbare usb stick met windows 10 erin gestoken en is gelukkig opnieuw aan het installeren,maar na het opnieuw opstarten weer een zwart scherm.Heb dit nog nooit meegemaakt en laptop had 0,0 problemen in die 2 jaar tijd dat ik hem had.Zijn al meer gevallen van bekend op verschillende forums en vooral bij het merk Asus en windows 8 en 10.

Bedankt Microsoft en Asus.Heb het helemaal gehad na al die jaren pc's en laptops.Ik gebruik mn tel,ps4 en tablet voortaan wel.Vrees dat mijn Asus K55vd nu wel in de grijze bak kan :-(
Heb je VOOR de installatie van Windows 10 je BIOS geupdate?
(Heb je uberhaupt wel de laatste BIOS versie van jouw laptop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:06:
[...]
logisch, dat is de install source. Volgende keer vanaf c:\ installeren.
Volgens mij maakt dat niets uit. Ik installeer veel programma's vanaf mijn externe harde schijf en dat geeft geen problemen, want ze worden natuurlijk gewoon op C geïnstalleerd.
Maar ik kreeg een briljante ingeving. Ik zet mijn printer gewoon uit en wat bleek? Bij het opstarten geen melding! :)
Het is in ieder geval een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:19
NickyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:22:
[...]

Ik heb geen install media gekregen bij deze laptop. Al gebeld naar Dell en naar een dvdtje gevraagd, maar die wouden €25 daarvoor. Neen, dank u!
De manier waarop ik windows 8 al een terug geïnstalleerd heb op die laptop, was via de herstelpartitie, op die oude harde schijf.
Installeer Win 8(.1) op je SSD met de generieke installatie key en activeer 'm vervolgens met slmgr /upk en slui 3 met je oem key. Edit indien nodig de ei.cfg als volgt:

[EditionID]
[Channel]
OEM
[VL]
0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Ik heb meerdere computers.
Een van de computers is al naar Windows 10 ge-upgrade.
Omdat ik gelimiteerd ben met mijn MB's wil ik weten of het mogelijk is om de upgrade bestanden van die computer te gebruiken om de andere te upgraden naar windows 10?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berlinetta schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:19:
[...]

Heb je VOOR de installatie van Windows 10 je BIOS geupdate?
(Heb je uberhaupt wel de laatste BIOS versie van jouw laptop?)
Nee,heb nog nooit mn bios geupdate.Had windows 10 al een week prima op mn laptop draaien dmv van windows 7 te upgraden.Ik dacht laat ik eens een schone installatie doen om weer met een schone lei te beginnen en las dat je dit zowel via een usb,cd of in windows zelf met backup en herstel kon doen.Koos voor de laatste optie en nu is ineens mn laptop naar de maan.Is iets corrupt geraakt in mn bios,terwijl dit niet zou mogen kunnen.Als ik nu mn laptop aanzet brand alleen het lampje van de batterij en hoor een ventilator draaien.Vrees dat mn moederboard naar de maan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

...

Maar wat dan als ik mijn moederbord vervang? Dan heb je pech. De licentie die je krijgt is HARDWARE gebonden. Een update van HDD moet niet uitmaken. Maar een ander moederbord= andere hardware -->Licentie vervalt. Dit is altijd al zo geweest met OEM licenties. En nu niet anders.

Tsja, of je nou een OEM neemt of een retail, ik blijf het zeer klantonvriendelijk vinden. Als je met een aanbevolen update van Windows 10 op een computer die eerst probleemloos Windows 8.1 draaide allemaal problemen krijgt, en weer terug moet en dat dan ook niet meer goed draait, en dan uit wanhoop maar een nieuw moederbord koopt en dan ook weer allemaal problemen krijgt, dan is het niet echt leuk meer. Dan kan jij wel zeggen 'dat je pech hebt', maar dit gaat me dus niet meer gebeuren in de toekomst. Ik ben er zeker 50 uur mee zoet geweest en heb wel wat belangrijkere dingen te doen. Helemaal dan met MS anderhalf uur aan de telefoon te moeten blijven hangen ondanks beloftes van hun kant die ze niet waarmaken. Waarom niet gewoon een key krijgen en die invullen als je wat koopt? Of het nou een OEM of een retail is. Zo ging het vroeger en zo was het goed. Maar blijkbaar is dat te moelijk en kan dat niet meer. En ik heb zeker geen pech meer in de toekomst, want dan wordt het een Mac of Linux. Dit gezeik nooit meer in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:43:
[...]

Tsja, of je nou een OEM neemt of een retail, ik blijf het zeer klantonvriendelijk vinden.
Mag ik dus aannemen dat je nu de licentievormen beter denkt te kennen dan Microsoft (of anderen in dit topic) en ook de startpost niet hebt gelezen over hoe de "gratis upgrade" precies werkt en dan wel gaat lopen ranten dat Microsoft geen service levert? Vind het een mooi (en vervelend) verhaal maar in al mijn subtiliteit kan ik je wel vertellen dat jij degene bent die met hardware gaat lopen spelen terwijl dat niet zomaar mag/kan.

Het feit dat het oude moederbord niet meer stabiel draaide met Windows 10 maar ook niet meer met Windows 8.1 (rollback ofzo), doet me vermoeden dat er dus mogelijk iets meer aan de hand was zoals een sluimerend defect, dan dat Microsoft kon ondervangen bij de upgrade.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2015 11:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:49:
[...]

Mag ik dus aannemen dat je nu de licentievormen beter denkt te kennen dan Microsoft (of anderen in dit topic) en ook de startpost niet hebt gelezen over hoe de "gratis upgrade" precies werkt en dan wel gaat lopen ranten dat Microsoft geen service levert? Vind het een mooi (en vervelend) verhaal maar in al mijn subtiliteit kan ik je wel vertellen dat jij degene bent die met hardware gaat lopen spelen terwijl dat niet zomaar mag/kan.

Het feit dat het oude moederbord niet meer stabiel draaide met Windows 10 maar ook niet meer met Windows 8.1 (rollback ofzo), doet me vermoeden dat er dus mogelijk iets meer aan de hand was zoals een sluimerend defect, dan dat Microsoft kon ondervangen bij de upgrade.
Haha, lol, toevallig een sluimerend defect net na de upgrade? En ik ga niet lopen ranten, ik zeg alleen dat ik geen MS Windows meer ga kopen omdat ze een goed werkend registratieproces hebben veranderd in een monster. Net zoals dat ik geen CD's kocht met DRM. De goeden lijden onder de slechten, is de gedachte blijkbaar. Dat ik de volgende keer overstap op Linux of Mac is geen rant, dat is gewoon wat ik ga doen. En die berichten lees ik wel meer. Ik was ook niet de enige aan de telefoon bij MS. De lijnen staan daar roodgloeiend, en niet met blije mensen. Die update naar Windows 10 had ik echt liever niet gehad hoor. Windows 8.1 werkte goed dus ik had achteraf nooit op die knop moeten drukken, dan was alles goed geweest. Nou, nu echt genoeg energie hieraan verspilt door mij. Succes met de Windows 10 enzo dan maar.
Pagina: 1 ... 41 ... 59 Laatste