• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:42
posttoast schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:19:
[...]

Nope, je kunt direct Windows 8.1 installeren. Je kunt dan (waarschijnlijk!) niet je eigen licentiesleutel gebruiken, dus neem je eerst die tijdelijke key die ik eerder noemde. Na het installeren vervang je dan de tijdelijke key met je eigen key. Daarna dus de upgrade naar Windows 10. En als die eenmaal succesvol geïnstalleerd is kun je vanaf dat moment gewoon een clean install doen (je klikt dan op skip wanneer je een key moet invoeren).

Dit heb ik allemaal zelf getest, dus het is geen informatie uit derde hand ofzo ;)
Gaat allemaal vlot nu. Via Microsoft de creation tool voor Windows 8.1 gedownload. 8.1 erop gezet met licentie nummer die jij noemde. Aan het einde kreeg ik meteen de melding dat Windows 10 gedownload kon worden. 8.1 net geactiveerd zonder problemen. En 10 staat nu te installeren.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Buffalo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:30:
[...]

Gaat allemaal vlot nu. Via Microsoft de creation tool voor Windows 8.1 gedownload. 8.1 erop gezet met licentie nummer die jij noemde. Aan het einde kreeg ik meteen de melding dat Windows 10 gedownload kon worden. 8.1 net geactiveerd zonder problemen. En 10 staat nu te installeren.
Je hebt tussendoor wel nog je eigen key voor Windows 8 ingevoerd hoop ik? Anders gaat Windows 10 zometeen niet activeren :) Dan zul je dus nog even een rollback naar 8.1 moeten doen en daarna opnieuw naar Windows 10 moeten gaan.

omniscale.nl

• oudewesselink
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-06 14:20
Gisteren Win 10 geïnstalleerd. Alles werkte goed.
Vanochtend Heb ik Bitdefender opnieuw geïnstalleerd als reparatie vanuit programma's/confischerm. Daarna liep de laptop hopeloos vast, in de 'loop'. Uiteindelijk via harde restart in de veilige modus gekomen en toen heb ik Bitdefender kunnen verwijderen. Probleem opgelost. Was wel schrikken! :)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

oudewesselink schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:53:
Gisteren Win 10 geïnstalleerd. Alles werkte goed.
Vanochtend Heb ik Bitdefender opnieuw geïnstalleerd als reparatie vanuit programma's/confischerm. Daarna liep de laptop hopeloos vast, in de 'loop'. Uiteindelijk via harde restart in de veilige modus gekomen en toen heb ik Bitdefender kunnen verwijderen. Probleem opgelost. Was wel schrikken! :)
Ging dat om bitdefender free of een betaald pakket?

• Dushi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53
Barfman schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:49:
[...]

Je kan ook de x64 versie legaal downloaden via microsoft.
Eventueel kan je met Rufus een opstartbare usb stick maken
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench
Ik heb je advies opgevolgd en het werkt nu perfect. Ik vermoed dat de Media Creation Tool (tijdelijk?) niet goed heeft gewerkt. Bedankt!

• Buffalo
  • Laatst online: 18-09 16:42
posttoast schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

Je hebt tussendoor wel nog je eigen key voor Windows 8 ingevoerd hoop ik? Anders gaat Windows 10 zometeen niet activeren :) Dan zul je dus nog even een rollback naar 8.1 moeten doen en daarna opnieuw naar Windows 10 moeten gaan.
Ja, ja ;) . Na de installatie in Windows geactiveerd met mijn eigen key. Toen stond Windows 10 al te downloaden, en kon ik meteen daarna installeren.

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Voor de mensen die nog steeds problemen hebben met hun Nvidia chip onder Windows 10, er is inmiddels een nieuwe driver beschikbaar gekomen:

http://www.geforce.com/drivers/results/89125

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Roger_Rabbit schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:54:
Voor de mensen die nog steeds problemen hebben met hun Nvidia chip onder Windows 10, er is inmiddels een nieuwe driver beschikbaar gekomen:

http://www.geforce.com/drivers/results/89125
Die update staat inmiddels via windows ook klaar
Bij mij mislukte die en heb geprobeerd handmatig down te loaden van nvidia en te installeren maar ook dat mislukte .
Na alles van Nvidia verwijderd t hebben nogmaals geprobeerd te installleren maar geen succes elke keer fout .

Ik ben eens gaan kijken in google maar er zijn dus aardig wat meer problemen met de installatie .

Ik heb de computer in safe mode opgestart en toen de nvidia driver geinstalleerd en dat werkte bij mij .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 08:41
leekers schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:54:
[...]

Die update staat inmiddels via windows ook klaar
Bij mij mislukte die en heb geprobeerd handmatig down te loaden van nvidia en te installeren maar ook dat mislukte .
Na alles van Nvidia verwijderd t hebben nogmaals geprobeerd te installleren maar geen succes elke keer fout .

Ik ben eens gaan kijken in google maar er zijn dus aardig wat meer problemen met de installatie .

Ik heb de computer in safe mode opgestart en toen de nvidia driver geinstalleerd en dat werkte bij mij .
Probeer de volgende keer DDU. Sinds ik het gebruik, nooit meer problemen met deinstalleren/installeren van drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Windows 10 x86 pro ziet 2 usb sticks terwijl er maar een inzit,meer mensen met dit probleem?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Theodor schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:01:
Windows 10 x86 pro ziet 2 usb sticks terwijl er maar een inzit,meer mensen met dit probleem?
_/-\o_
Verkeerde topic ;) [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb onlangs mijn laptop waar Windows 7 Pro op stond geupgrade naar Windows 10. Dit ging allemaal vlekkeloos, en mijn Microsoft account laat ook netjes de laptop zien.

Nu heb ik zojuist een clean install gedaan vanaf USB stick. Er vanuit gaande dat Windows zich meteen zou activeren daar deze laptop is gekoppeld aan mijn account mét de key.
Echter: Windows wil niet activeren. Ik zag dat de computernaam niet hetzelfde was als vóór de installatie dus dat heb ik gewijzigd. Maar het gaat nog steeds niet... Ik zie ook op mijn MS account dat er nog een laptop is bijgekomen. Maar het is dezelfde...
Frustrerend en onnodig omslachtig dit hele gedoe. Hoe kan ik Windows nou activeren? Het liefst omzeil ik dat hele MS account...

[ Voor 6% gewijzigd door Nyarlathotep op 14-08-2015 15:31 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:31
Zag je ook in Windows zelf dat je installatie geactiveerd was? Wat je bij je Microsoft account ziet is volgens mij niet je licentie, maar een apparaat waarop je ingelogd bent met je MS account. Tenzij jij ergens anders zit te kijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had inderdaad gekeken en zag dat Windows 10 was geactiveerd.

Wat ik wel bedenk is dat ik de installatie USB stick niet heb gemaakt op deze laptop, maar een andere (Windows 7) machine. Maar dat mag toch niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

Esumontere

Floep, banaan.

Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:53:
Ik had inderdaad gekeken en zag dat Windows 10 was geactiveerd.

Wat ik wel bedenk is dat ik de installatie USB stick niet heb gemaakt op deze laptop, maar een andere (Windows 7) machine. Maar dat mag toch niet uitmaken?
Hoe oud is die laptop? Heeft hij UEFI of BIOS? Volgens mij kan een key wel in de UEFI maar niet in de BIOS worden opgeslagen. Hij wordt in principe gekoppeld aan een Hardware-ID, maar ik weet niet zeker of hij ook lokaal opgeslagen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik heb net nog telefonisch contact gehad mbt activatie van 1 van mijn machines (gaat om een Win 8.1 Pro -> 10 Pro) systeem.
Heb te horen gekregen dat ze nog steeds problemen ondervinden met activaties en dat er aan oplossingen gewerkt wordt. Verwachting die ik kreeg was een week. In elk geval mag je 30 dagen zonder issues een niet geactiveerde machine gebruiken.
Ik ga er maar vanuit dat het goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Esumontere schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:55:
[...]

Hoe oud is die laptop? Heeft hij UEFI of BIOS? Volgens mij kan een key wel in de UEFI maar niet in de BIOS worden opgeslagen. Hij wordt in principe gekoppeld aan een Hardware-ID, maar ik weet niet zeker of hij ook lokaal opgeslagen moet worden?
Hij is een jaar of 5 oud, een Dell Latitude E4300. De key wordt niet in de bios opgeslagen. Ik had namelijk een tooltje geprobeerd om de Windows 10 key te achterhalen, maar die keek alleen in de bios/uefi.

Vreemd hoor dit... Ik kan ook het MS account nu niet verwijderen. Ik kan wel de laptop eruit gooien. Deze heeft overigens een naam die begint met DESKTOP....

Ik vrees dus dat ik dit euvel straks ook ga hebben met mijn twee andere Windows 7 machines. Ik ga vanavond thuis wel even uitzoeken hoe dit komt.
Hoe wordt nu trouwens de key gekoppeld aan mijn machine? Is dat de computernaam? Dat kan ik mij niet voorstellen want na een clean install wordt deze gereset.

Edit: De activeringsserver weigert mijn key omdat deze is geblocked??? Ook als ik via de command line de activatie forceer krijg ik dit...

[ Voor 6% gewijzigd door Nyarlathotep op 14-08-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Esumontere schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:55:
[...]
Jawel hoor, ook (o.a.) Dell Windows 7 keys kunnen in het BIOS zijn opgeslagen maar een Windows 7 PC/Laptop (indien legaal op het systeem meegeleverd), is meestal toch van een COA sticker voorzien ergens op de behuizing, soms onder de accu bij een laptop bijvoorbeeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

Hij is een jaar of 5 oud, een Dell Latitude E4300. De key wordt niet in de bios opgeslagen. Ik had namelijk een tooltje geprobeerd om de Windows 10 key te achterhalen, maar die keek alleen in de bios/uefi.

Vreemd hoor dit... Ik kan ook het MS account nu niet verwijderen. Ik kan wel de laptop eruit gooien. Deze heeft overigens een naam die begint met DESKTOP....

Ik vrees dus dat ik dit euvel straks ook ga hebben met mijn twee andere Windows 7 machines. Ik ga vanavond thuis wel even uitzoeken hoe dit komt.
Hoe wordt nu trouwens de key gekoppeld aan mijn machine? Is dat de computernaam? Dat kan ik mij niet voorstellen want na een clean install wordt deze gereset.

Edit: De activeringsserver weigert mijn key omdat deze is geblocked??? Ook als ik via de command line de activatie forceer krijg ik dit...
Aah. Ff bellen met Microsoft lost dat probleem vaak op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

hardware-lover schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:16:
[...]

Jawel hoor, ook (o.a.) Dell Windows 7 keys kunnen in het BIOS zijn opgeslagen maar een Windows 7 PC/Laptop (indien legaal op het systeem meegeleverd), is meestal toch van een COA sticker voorzien ergens op de behuizing, soms onder de accu bij een laptop bijvoorbeeld.
Ja, er zit een Windows 7 Pro OA sticker onder op de laptop (het is een laptop van kantoor geweest, maar nooit gebruikt).
Ondertussen staat er een DERDE machine onder mijn MS account, met de naam PC. Ik krijg het idee dat het hele activatieproces enorm prutswerk is van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:27
[...]

Wordt gewoon gekoppeld aan je hardware? Trouwens we spreken bij 10 upgrades niet over een key maar over een hardware-id. Naam zegt het al he. Wordt gekoppeld aan je hardware componenten. Als ze het aan je pc naam zouden kopppelen, zou wel heel raar zijn want bijna elke tweaker veranderd zijn/haar pc naam. (Alleen om het feit dat je makkelijk je pc's kan herkennen in je netwerk)

[ Voor 10% gewijzigd door dennis_rsb op 14-08-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Bij mij geeft de windows 10 downloaden programma en de mediacreation tool aan dat ik te weinig ram heb in mijn pc, namelijk 1GB. Ik heb echter 3GB aan ram in het systeem zitten. Overal staat ook 3GB, hoe die windows 10 tools erbij komen dat ik maar 1GB heb snap ik niet. Ik heb 3 reepjes van 1GB waarvan 2 reepjes in dualchannel staan. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
ditbenikecht schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:20:
Bij mij geeft de windows 10 downloaden programma en de mediacreation tool aan dat ik te weinig ram heb in mijn pc, namelijk 1GB. Ik heb echter 3GB aan ram in het systeem zitten. Overal staat ook 3GB, hoe die windows 10 tools erbij komen dat ik maar 1GB heb snap ik niet. Ik heb 3 reepjes van 1GB waarvan 2 reepjes in dualchannel staan. Iemand enig idee?
Haal er die ene extra GB uit, kijken of die het dan wel pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Reepje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:27:
[...]

Haal er die ene extra GB uit, kijken of die het dan wel pakt.
Goeie tip, maar hoe laat ik het programma van "windows 10 downloaden" refreshen? die foutmelding over ram blijft erin staan en bij laatst uitgevoerd van de check staat een oude tijd.

Ook met opnieuw downloaden via mediacreationtool zegt de installatie bij 2GB ram dat ik niet de minimale 2GB heb.

(Ik heb ook nog een extra reep van 1GB liggen, maar met 4 repen start de computer niet meer op. Maar dat probleem bestaat al meer dan een jaar. Het maakt niet uit welke van de vier repen en ook het geheugenslot maakt niet uit. Ook met een hoger voltage op ram en NB-bridge helpt niet)

[ Voor 8% gewijzigd door ditbenikecht op 15-08-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Het moet wel iets zijn wat uniek is voor je huidige hardware. Dus niet je computernaam want dan zou je simpel de volgende pc weer dezelfde naam kunnen geven.

Volgens MS zelf gaat het o.a. om serienummers van je mobo en bios, zie hier (tweede message). Dat kan wel kloppen want als je je mobo verwisselt wordt windows niet meer automatisch geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 21:29
Sorry als het al eens eerder gevraagd is, maar het lijkt mij toch dat die screenshots uit dat chatgesprek volledig tegenstrijdig zijn met de uitleg van de Microsoft moderator uit het bericht er onder?

Hoe zit het nu met retail/OEM? Blijft deze behouden? Kan de upgrade overgezet worden?
Want in mijn ogen zijn het 2 heel duidelijke antwoorden. Alleen staan ze haaks op elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:38
azziplekkus schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:04:
Sorry als het al eens eerder gevraagd is, maar het lijkt mij toch dat die screenshots uit dat chatgesprek volledig tegenstrijdig zijn met de uitleg van de Microsoft moderator uit het bericht er onder?

Hoe zit het nu met retail/OEM? Blijft deze behouden? Kan de upgrade overgezet worden?
Want in mijn ogen zijn het 2 heel duidelijke antwoorden. Alleen staan ze haaks op elkaar...
Oem blijft een oem (misschien dat je kan bluffen dat je mb kapot is).
Retail wordt een oem, maar je kan je legale win 7 opnieuw gratis updaten in het eerste jaar. (Misschien dat ms eerst een deactivatie verlangd, maar ik had hier niet naar gevraagd, aangezien ik alleen geïnteresseerd was in hoe hik de licentie na het eerste jaar naar mijn toekomstige nieuwe pc kan overbrengen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb nog een vraag..

Op mijn Mac heb ik met bootcamp Windows 10 naast OS X geinstalleerd. Dit heb ik gedaan door gewoon een ISO te downloaden bij Microsoft. Vervolgens heb ik hem geactiveerd door via de Microsoft Store voor 135 euro een licentie te kopen. Hiervoor heb ik ingelogd met mijn Microsoft account op de Store app. Ik gebruik mijn machine voor de rest echter alleen met lokale accounts. Het activeren ging verder prima.

Als ik het goed begrijp, is dit een Retail license die ik in de toekomst ook op een nieuwe machine zou mogen gebruiken.

Echter kan ik nergens een product key vinden. Niet in mijn bevestigingsmail van Microsoft dat ik hem gekocht heb, maar ook niet als ik inlog op mijn account en naar de aankopen kijk (daar staat Windows 10 bij, maar geen key of wat dan ook).

Hoe zou het activeren op een andere machine dan ooit werken? Moet je dan inloggen met die Microsoft account? Kan je dan kiezen welke licentie? (stel dat je er een paar koopt voor meerdere PC's die nog geen Windows hebben)

I'm confused :D

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Bij mij staat in scanresults.xml in C:\$Windows.~BT\Sources\Panther bij memory Hard waar bij de andere onderdelen None staat. Ik heb dit handmatig veranderd, maar heeft geen effect op het Ram probleem. Weet iemand of ik nog meer bestanden moet laten aanpassen zodat de upgrade terecht denkt dat er voldoende ram in zit?

-<HardwareItem HardwareType="Memory">

<CompatibilityInfo BlockingType="Hard"/>

</HardwareItem>

</Hardware>

<SystemInfo OSMinorVersion="1" OSMajorVersion="6" UplevelEdition="Windows 10"/>

</CompatReport>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Freyaldo schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 02:49:
[...]

Retail wordt een oem, maar je kan je legale win 7 opnieuw gratis updaten in het eerste jaar. (Misschien dat ms eerst een deactivatie verlangd, maar ik had hier niet naar gevraagd, aangezien ik alleen geïnteresseerd was in hoe hik de licentie na het eerste jaar naar mijn toekomstige nieuwe pc kan overbrengen.)
Nee. :F :F :F
Retail blijft retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:30:
Bij mij staat in scanresults.xml in C:\$Windows.~BT\Sources\Panther bij memory Hard waar bij de andere onderdelen None staat. Ik heb dit handmatig veranderd, maar heeft geen effect op het Ram probleem. Weet iemand of ik nog meer bestanden moet laten aanpassen zodat de upgrade terecht denkt dat er voldoende ram in zit?

-<HardwareItem HardwareType="Memory">

<CompatibilityInfo BlockingType="Hard"/>

</HardwareItem>

</Hardware>

<SystemInfo OSMinorVersion="1" OSMajorVersion="6" UplevelEdition="Windows 10"/>

</CompatReport>
Ik kon even niet vinden of je je systeem specs geplaatst had maar kan het niet zijn dat je videokaart wat afsnoept? En om wat voor systeem gaat het (zal wel in herhaling vallen)

Wel raar de tech preview heb ik zelf getest met een Atom Z2370 ofzo en 1GB(960 usable) ram en daar waren geen problemen. Weet je zeker dat het niet gaat om schijfruimte ofzo? Of ze hebben iets verandert?

En installeer je de 32 of 64 bit versie?

Iets meer informatie zou handig zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
prutser001 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:41:
[...]

Ik kon even niet vinden of je je systeem specs geplaatst had maar kan het niet zijn dat je videokaart wat afsnoept? En om wat voor systeem gaat het (zal wel in herhaling vallen)

Wel raar de tech preview heb ik zelf getest met een Atom Z2370 ofzo en 1GB(960 usable) ram en daar waren geen problemen. Weet je zeker dat het niet gaat om schijfruimte ofzo? Of ze hebben iets verandert?

En installeer je de 32 of 64 bit versie?

Iets meer informatie zou handig zijn.
Ik probeer de 64 bits versie te installeren, verder heb ik nog 18GB schijfruimte. De GPU is een 8800gts met zijn eigen 320MB, die snoept dus niks. Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden:
Afbeeldingslocatie: http://bk5.nl/images/windows10%20te%20weinig%20ram%20-%20kopie.png

[ Voor 3% gewijzigd door ditbenikecht op 15-08-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Ik probeer de 64 bits versie te installeren
Probeer dan de 32 bits te instaleren, daar is dat systeem beter voor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Ik probeer de 64 bits versie te installeren, verder heb ik nog 18GB schijfruimte. De GPU is een 8800gts met zijn eigen 320MB, die snoept dus niks. Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden:
[afbeelding]
Inderdaad, probeer 32bit eens. 64bit heeft niet echt nut als je niet meer dan 4Gb geheugen hebt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

prutser001 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:19:
[...]

Inderdaad, probeer 32bit eens. 64bit heeft niet echt nut als je niet meer dan 4Gb geheugen hebt.
Dat vind ik een vreemde uitspraak; je doet nu alsof 64bit alleen nut heeft als je meer dan 4GB geheugen wil aanspreken. Dat is per definitie niet zo; er zijn voldoende 64bit applicaties die zelf niet meer dan, pak 'm beet, 130MB RAM willen gebruiken maar door de 64bit extensies wel efficienter kunnen omgaan met elkaar en ook met het systeem. Of zouden er andere redenen zijn dat je XP al kon kopen in 64bit in de tijd dat men nog vond dat 1GB RAM voldoende was voor een PC?

4Gb bestaat wel maar dat is omgerekend 509MB RAM; als je je hoofdletters niet goed weet te plaatsen, is je antwoord sowieso al snel niet heel relevant ;)

Ik denk dat de 64bit editie wel degelijk kan worden geinstalleerd alleen niet vanuit een draaiende Windows 7 omdat er al meer dan 1GB RAM verbruikt is door het OS en de GPU. Als je een bootable DVD/USB maakt van Windows 10 en daarmee opstart, kan je Windows 10 zeer waarschijnlijk zonder problemen installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2015 10:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Dat vind ik een vreemde uitspraak; je doet nu alsof 64bit alleen nut heeft als je meer dan 4GB geheugen wil aanspreken. Dat is per definitie niet zo; er zijn voldoende 64bit applicaties die zelf niet meer dan, pak 'm beet, 130MB RAM willen gebruiken maar door de 64bit extensies wel efficienter kunnen omgaan met elkaar en ook met het systeem. Of zouden er andere redenen zijn dat je XP al kon kopen in 64bit in de tijd dat men nog vond dat 1GB RAM voldoende was voor een PC?

Ik denk dat de 64bit editie wel degelijk kan worden geinstalleerd alleen niet vanuit een draaiende Windows 7 omdat er al meer dan 1GB RAM verbruikt is door het OS en de GPU. Als je een bootable DVD/USB maakt van Windows 10 en daarmee opstart (en mogelijk even in de BIOS de GPU zo weinig mogelijk RAM geeft), kan je Windows 10 zeer waarschijnlijk zonder problemen installeren.
Dit was meer een opmerking over dat systeem en om door de installatie heen te komen... Ik draai waar mogelijk ook 64bit, en ja ik snap waar je heen wilt.

En misschien is het mogelijk om via USB 64bit te 'forceren' maar aangezien het nu niet gaat moet hij 32bit even proberen. En XP 64bit is nou niet echt het goede voorbeeld :P

Als hij 32bit aan de praat krijgt kan hij altijd nog proberen om 64bit aan de praat te krijgen.

En ik ben al tot de conclusie gekomen dat 'ditbenikecht's' probleem niets met 3 of 4GB geheugen te maken heeft, mogelijk heeft het te maken met de NX bit/Data execution prevention. Er schijnt af en toe nog een 'bugje' te zijn waardoor deze niet goed gevonden wordt.

Misschien dat er een bios even nagekeken moet worden or DEP aan staat of een bios upgrade.

Mogelijk is dit op te lossen door de installatie te forceren via de media creation tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Dat vind ik een vreemde uitspraak; je doet nu alsof 64bit alleen nut heeft als je meer dan 4GB geheugen wil aanspreken. Dat is per definitie niet zo
En ik vind dat weer een vreemde uitspraak. Vraag je af wat voor performance gain je wil krijgen op dat systeem met een 64 bits besturingssysteem. Ik weet het antwoord, maar goed.

Voorbeeldje uit mijn pc,
Asus eeepc 32 bits : In gebruik 610 MB
Desktop 64 bits : In gebruik 2300 MB

Beide systemen vrij nieuwe windows met alleen firefox erop.
Geheugen kan je nooit genoeg hebben, maar als je al zo weinig geheugen hebt, is het niet slim een besturingssysteem te hebben dat al veel meer geheugen nodig heeft. Of het zou moeten zijn dat een 64 bits systeem vliegt, en een 32 bits niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
prutser001 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:32:
[...]

Dit was meer een opmerking over dat systeem en om door de installatie heen te komen... Ik draai waar mogelijk ook 64bit, en ja ik snap waar je heen wilt.

En misschien is het mogelijk om via USB 64bit te 'forceren' maar aangezien het nu niet gaat moet hij 32bit even proberen. En XP 64bit is nou niet echt het goede voorbeeld :P

Als hij 32bit aan de praat krijgt kan hij altijd nog proberen om 64bit aan de praat te krijgen.

En ik ben al tot de conclusie gekomen dat 'ditbenikecht's' probleem niets met 3 of 4GB geheugen te maken heeft, mogelijk heeft het te maken met de NX bit/Data execution prevention. Er schijnt af en toe nog een 'bugje' te zijn waardoor deze niet goed gevonden wordt.

Misschien dat er een bios even nagekeken moet worden or DEP aan staat of een bios upgrade.

Mogelijk is dit op te lossen door de installatie te forceren via de media creation tool.
Het bestaande systeem is een 64 bits versie van windows 7. Deze kan ik dus niet upgraden naar 32 bits windows 10. Ik zal dan een schone installatie moeten doen en inderdaad booten vanaf dvd of usb.
Het lijkt wel of alle pogingen niet werken omdat het systeem zich niet opnieuw scant naar hoeveelheid ram. De windows update tool verandert nooit van gedachtes, en updaten vanaf gemaakte usb draaiend in windows 7 duurt het scannen van het systeem 3 secondes. Ik heb sterk het vermoeden dat ik ergens een bestand moet gaan veranderen om het scannen te forceren.
Bios heeft de laatste versie uit 2007. Is namelijk een MSI p965 platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

Het bestaande systeem is een 64 bits versie van windows 7. Deze kan ik dus niet upgraden naar 32 bits windows 10. Ik zal dan een schone installatie moeten dan en inderdaad booten vanaf dvd of usb.
Het lijkt wel of alle pogingen niet werken omdat het systeem zich niet opnieuw scant naar hoeveelheid ram. De windows update tool verandert nooit van gedachtes, en updaten vanaf gemaakte usb draaiend in windows 7 duurt het scannen van het systeem 3 secondes. Ik heb sterk het vermoeden dat ik ergens een bestand moet gaan veranderen om het scannen te forceren.
Bios heeft de laatste versie uit 2007. Is namelijk een MSI p965 platinum.
En heb je gekeken of EDB/NX bit aan staat in je bios? Want het heeft mogelijk helemaal niets met je geheugen te maken. En ik denk dat je zelf niet echt zit te wachten op een herinstallatie en dan nog upgraden.

Sorry ik gooi even wat doorelkaar, ik bedoelde Execute Disable Bit! (Het is nog vroeg :P)

[ Voor 4% gewijzigd door prutser001 op 15-08-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

Het bestaande systeem is een 64 bits versie van windows 7. Deze kan ik dus niet upgraden naar 32 bits windows 10. Ik zal dan een schone installatie moeten doen en inderdaad booten vanaf dvd of usb.
Maar ook dan kan je de mogelijkheid krijgen om een upgrade te doen van een bestaande installatie zoals
Afbeeldingslocatie: http://core0.staticworld.net/images/article/2015/08/windows-10-clean-install-option-100600430-large.idge.jpg
Je zal dan dus wel de bovenste optie moeten selecteren :+

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
prutser001 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:41:
[...]

En heb je gekeken of EDB/NX bit aan staat in je bios? Want het heeft mogelijk helemaal niets met je geheugen te maken. En ik denk dat je zelf niet echt zit te wachten op een herinstallatie en dan nog upgraden.

Sorry ik gooi even wat doorelkaar, ik bedoelde Execute Disable Bit! (Het is nog vroeg :P)
Ja, die bescherm optie van de cpu stond inderdaad aan. Heb het uitgeschakeld, en opnieuw geprobeerd, het systeem scannen duurde nu een paar seconden langer, maar helaas, nog steeds dezelfde foutmelding.

Die datum van laatst uitgevoerd irriteert me enorm:
Heb inmiddels de update app verwijderd, maar helpt ook niet voor de installatie vanaf usb.
Afbeeldingslocatie: http://bk5.nl/images/windows%2010%20ram%20fout%20app%20-%20kopie.png

[ Voor 14% gewijzigd door ditbenikecht op 15-08-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:54:
[...]

Ja, die bescherm optie van de cpu stond inderdaad aan. Heb het uitgeschakeld, en opnieuw geprobeerd, het systeem scannen duurde nu een paar seconden langer, maar helaas, nog steeds dezelfde foutmelding.
Het moet juist aan staan, maar helaas maakt dat bij jouw niet uit. Er is me geen oplossing bekend voor dit probleem. Zelf heb ik dit opgelost op een minder legale manier maar ja... Dat mag hier niet besproken worden. Dit probleem komt sporadisch voor maar er zijn meer mensen met een E6600 die dit probleem hebben, ik kwam het tegen op een E8500 weet alleen chipset niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Freyaldo schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 02:49:
[...]

Oem blijft een oem (misschien dat je kan bluffen dat je mb kapot is).
zo had ik het eerst ook verstaan, maar waarom staat er dan letterlijk:
quote: Microsoft-forum moderator
When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?
If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.

If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.

Full version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive

Upgrade version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version
Dat is toch totaal het tegenovergestelde?

EDIT: had het bericht er onder nog niet gezien
Jij bent er blijkbaar van overtuigd dat retail retail blijft, zoals in bovenstaande quote van een MS moderator?
Kan jij misschien duidelijkheid scheppen dan? Want uit de reacties op een nieuwspost op de homepage over Win10 lijkt iedereen het met elkaar eens dat retail OEM wordt, zoals Freyaldo zei.

[ Voor 15% gewijzigd door Opifex op 15-08-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
ditbenikecht schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:20:
1.msinfo32 > check of "InstalledPhysical Memory" correct is;
2.update naar laatste BIOS (als 1.fails);
3.msconfig->Services-> disable startup "Windows Management Instrumentation" & reboot
azziplekkus schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:40:Want uit de reacties op een nieuwspost op de homepage over Win10 lijkt iedereen het met elkaar eens dat retail OEM wordt, zoals Freyaldo zei.
De basislicentie (retail/OEM) blijft onveranderd, maar de GRATIS upgrade wordt gekoppeld aan 1 device. Je krijgt feitelijk geen 'traditionele' Upgrade (die an sich RETAIL was, maar wel altijd een geldige retail/oem basislicentie nodig had), maar een 'eenmalige device' upgrade. Dit lijkt een wijziging in licentievorm door MS, maar de praktijk zal uitwijzen of/hoe dit uit zal pakken.

Aangezien MS zo snel mogelijk iedereen op 10 wil hebben, zal het mij niet verbazen als ze gedurende het eerste jaar de onduidelijkheid over de status van de upgrades niet zal ophelderen zodat men het zekere voor het onzekere neem en binnen het jaar upgrade en daarna zal blijken dat de upgrade daarna 'gewoon' mee kan migereren, mits de basislicentie op het nieuwe apparaat in orde is.

EDIT: MS gebruikt naast de standaard RETAIL/OEM licenties ook LIMITED RIGHTS VERSIONS. Deze zijn NFR/Not for Resale zoals bijvoorbeeld de Slim/Surfspot licenties. Formeel is de gratis upgrade een NFR Retail Upgrade die daarmee transferable zou moeten zijn, maar het kan best dat MS de status nog niet goed heeft doordacht.....of juist wel en ze gebruiken de verwarring (maar ik denk het eerste).

[ Voor 52% gewijzigd door mtr33 op 15-08-2015 12:16 . Reden: Deel 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
mtr33 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:47:

De basislicentie (retail/OEM) blijft onveranderd, maar de GRATIS upgrade wordt gekoppeld aan 1 device. Je krijgt feitelijk geen 'traditionele' Upgrade (die an sich RETAIL was, maar wel altijd een geldige retail/oem basislicentie nodig had), maar een 'eenmalige device' upgrade. Dit lijkt een wijziging in licentievorm door MS, maar de praktijk zal uitwijzen of/hoe dit uit zal pakken.

Aangezien MS zo snel mogelijk iedereen op 10 wil hebben, zal het mij niet verbazen als ze gedurende het eerste jaar de onduidelijkheid over de status van de upgrades niet zal ophelderen zodat men het zekere voor het onzekere neem en binnen het jaar upgrade en daarna zal blijken dat de upgrade daarna 'gewoon' mee kan migereren, mits de basislicentie op het nieuwe apparaat in orde is.
Ok, bedankt! Dit is al een duidelijker verhaal :)
Maar MS heeft dus bewust tegenstrijdige verhalen de wereld ingestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

azziplekkus schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Ok, bedankt! Dit is al een duidelijker verhaal :)
Maar MS heeft dus bewust tegenstrijdige verhalen de wereld ingestuurd?
https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1 & spartacusNLD in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Het staat niet voor niets al weken op GoT; ik vraag me dan ook af waarom je aannames gaat doen dat Microsoft bewust iets verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
[...]

3.msconfig->Services-> disable startup "Windows Management Instrumentation" & reboot
Msinfo32 geeft bij geinstalleerd fysiek geheugen (ram) Niet beschikbaar aan.
Bios is laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

Bios is laatste versie.
http://download.cpuid.com/cpu-z/cpu-z_1.73-en.zip even uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Dat programma staat uiteraard op al mijn computers en die geeft netjes 2x 1GB aan, merk, type, spd, dualchannel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Dat programma staat uiteraard op al mijn computers en die geeft netjes 2x 1GB aan, merk, type, spd, dualchannel.
Ik zou bijna zeggen, maar dat is even aan jou: haal die 1GB uit je PC en zorg dat je overige 2x 1GB netjes in dualchannel draait. Probeer daarna eens de upgrade vanuit Windows 7 te starten. Iets zegt me dat hij struikelt over je eerste non-dual bankje en dus vindt dat er te weinig RAM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:30:
[...]

Ik zou bijna zeggen, maar dat is even aan jou: haal die 1GB uit je PC en zorg dat je overige 2x 1GB netjes in dualchannel draait. Probeer daarna eens de upgrade vanuit Windows 7 te starten. Iets zegt me dat hij struikelt over je eerste non-dual bankje en dus vindt dat er te weinig RAM is.
De derde reep heb ik er al uitgehaald, heeft niets geholpen. Ook op 533MHz ipv 800MHz en vaste cas instellingen of spd gebruiken, allemaal geprobeerd, niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

De derde reep heb ik er al uitgehaald, heeft niets geholpen. Ook op 533MHz ipv 800MHz en vaste cas instellingen of spd gebruiken, allemaal geprobeerd, niets helpt.
Blijft het issue dat ik alleen maar posts lees/zie dat je de upgrade vanuit Windows probeert te draaien. Of heb ik gemist dat je hebt geprobeerd de installatie van bootable USB te doen? Desnoods, als je nog ergens een oude disk hebt liggen; zet die in de PC ipv je huidige Windows 7 disk en start daarna de PC op vanaf USB en kijk of ie dan wel Windows 10 wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
[...]

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:24:
Bios is laatste versie.
Probeer stap 3 uit te voeren, maar dan met installatie via Mediacreationtool of ISO, niet via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

Blijft het issue dat ik alleen maar posts lees/zie dat je de upgrade vanuit Windows probeert te draaien. Of heb ik gemist dat je hebt geprobeerd de installatie van bootable USB te doen? Desnoods, als je nog ergens een oude disk hebt liggen; zet die in de PC ipv je huidige Windows 7 disk en start daarna de PC op vanaf USB en kijk of ie dan wel Windows 10 wil installeren.
Ik heb via usb geprobeerd, maar na het verschijnen van het windows 10 logo gaat die niet verder. Misschien is usb bootdisk maken niet helemaal goed gegaan. Maar ik zal dit opnieuw proberen. Het downloaden via de mediacreationtool duurde gisteren helaas 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

Het downloaden via de mediacreationtool duurde gisteren helaas 8 uur.
Je zit toch niet op de WiFi he? Ik heb namelijk net eerder vanochtend ook een ISO gemaakt met die tool, geinstalleerd in een VM, aanpassingen gemaakt in Windows 10 Home voor GPEDIT en gepost op T.net allemaal binnen het uur.

MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" & MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
ditbenikecht schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

Ik heb via usb geprobeerd, maar na het verschijnen van het windows 10 logo gaat die niet verder. Misschien is usb bootdisk maken niet helemaal goed gegaan. Maar ik zal dit opnieuw proberen. Het downloaden via de mediacreationtool duurde gisteren helaas 8 uur.
Dat hij bij het logo blijft hangen is vrij normaal, heel veel mensen hebben dit en bij mij duurde het ook 10 minuten voordat hij daadwerkelijk begon met de setup van windows 10.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1 & spartacusNLD in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Het staat niet voor niets al weken op GoT; ik vraag me dan ook af waarom je aannames gaat doen dat Microsoft bewust iets verkeerd doet.
Ik vraag me af of je zelf die berichten al wel gelezen hebt?

Nogmaals: de uitleg uit dat chatgesprek staat volledig haaks op de uitleg van die MS moderator.
En het blijkt ook wel duidelijk dat er verschillende tweakers zijn die het niet helemaal snappen, aangezien iedereen wel iets anders zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebelbeest
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-01-2022
Hey, na de installatie van windows 10 krijg ik de heletijd de foutmelding "User Profile Service service failed the sign-in. User Profile cannot be loaded.". Deze blijft oneindig doorgaan en ik kan nu niet meer terug naar Windows 7. Hier is het hele verhaal in het engels die ik op wat andere fora al heb gepost. Thanks in advance.

--

So yesterday evening I decided to use my free upgrade from Windows 7 to Windows 10 (I used the Windows Media Creation Tool). I clicked the option to keep all my personal settings and files, but when I did that I got the following error after installing and my computer was restored back to Windows 7:

*"Upgrade-Error 0x80070004-0x2000D"*

I decided to back-up all my files to my external hard drive and to do a 'clean installation', which meant that I clicked the button to **not** keep all my files and settings in the Windows 10 Upgrade menu. Everything seemed to go well, and I did not get any error messages. When the installation was finished, I decided to try Windows 10 and boot my PC.

I immediately got this message *["User Profile Service service failed the sign-in. User Profile cannot be loaded."](http://imgur.com/R39g2IU)*. whenever I click on the "OK" button, the same screen shows again, which means that I cannot access any files etc. on my computer. This happened immediately after installing the Windows 10 upgrade.

My guess is that I screwed up my User Profile by following *[this guide](http://www.sevenforums.co...e-default-location.html)* to free some space on my SSD. I do not know how to reverse any of those changes now. I tried creating a new user account in cmd using a Windows 10 ISO file, but it did not change anything.

I was wondering if any of you guys have got any solution for this problem? I tried googling it, but all those guides required access to their own files, which I cannot do because I can't even boot my Windows 10 properly. I could do a clean installation of Windows 10 using my ISO files, but that will make me lose my registration keys and I do not want to pay twice.
--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebelbeest
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb het geprobeerd, maar in regedit bij mij staan er geen folders met S-1-5-21-....... Ik denk dat dit komt omdat ik alleen maar de commandprompt kan opstarten vanaf het ISO Windows 7 bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 23:07
Ik weet niet of ik in het juiste topic zit, maar ik probeer mijn Windows 10 Pro Insider Preview te updaten naar de final build. Windows zegt dat er geen updates beschikbaar zijn. Hoe pak ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
flashingst schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:46:
Ik weet niet of ik in het juiste topic zit, maar ik probeer mijn Windows 10 Pro Insider Preview te updaten naar de final build. Windows zegt dat er geen updates beschikbaar zijn. Hoe pak ik dit aan?
Die van mij heeft zichzelf gewoon geupdate.
Dus als jij bij systeem kijkt staat er dat het een preview versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 23:07
Reepje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:53:
[...]

Ja. Er staat: Windows 10 Pro Insider Preview. Evaluatie-exemplaar Build 10162.

[ Voor 5% gewijzigd door flashingst op 15-08-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27
Twee ervaringen met upgraden:
- een Gigabyte Brix systeem, dat steeds niet door de upgrade kwam met onder andere Safe_OS melding, maar ook met een driver issue. Bios versie F8 (specifiek Windows 10 compatibiliteit genoemd in release notes) geïnstalleerd en daarna in één keer door de install gekomen.
- een Asus VivoMini UN42 systeem met te weinig vrije harde schijf ruimte. Ik heb daar met veel moeite de recovery partitie verwijderd. Dat is een slecht idee, want de PC start dan helemaal niet op. Daarna heb ik een clean install gedaan met Windows 10. Deze was meteen geactiveerd en ik heb nu meer vrije harde schijf ruimte. Met de reset/refresh optie van Windows heb ik eigenlijk geen recovery disc meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
TIP voor het upgraden van systemen met weinig ruimte: installeer de Tech Bench ISO op 'n >16GB USB drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ik heb een laptopje met een erg kleine 32GB SSD. Dat gaat met W8.1 en alle data op het NAS redelijk (2,76GB beschikbaar). Windows roept nu dat ik kan upgraden naar W10. Je systeem wordt gechecked en er wordt gezegd dat er voldoende geheugen is. Volgens mij wordt hier het intern geheugen van het systeem bedoelt en niet het vrije geheugen op de schijf. Ik geloof er niets van dat ik met deze kleine schijf de upgrade probleemloos kan doen en laat hem dan ook maar zitten. Hoe kan ik overigens de melding om te upgraden onderdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zolang de laptop snel genoeg is zou het met een 32gb SSD net moeten kunnen, net als in w8.1 waarom probeer je niet gewoon of die upgrade aan de gang gaat? Of je maakt een bootstick vanwaar je het clean installeert?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dat gaat natuurlijk niet lukken.
Daarnaast ben je bewust dat een SSD minstens 20% vrije ruimte moet hebben om goed te kunnen functioneren, op dit moment ben je dus al performance kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm, mijn fresh install van Windows 10 is op dit moment ca. 17 gb groot. Microsoft zegt dat het besturingssysteem 64bit 20GB nodig heeft. Er zijn op schoonepc.nl best wat trucjes te vinden om de beschikbare ruimte goed te houden. Ik gebruik altijd:
1. herstelpartities uitschakelen
2. prullenbak uitschakelen voor de c schijf
3. bij schijfopruiming ook systeembestanen verwijderen
4. alle windows mappen, documenten/afbeeldingen/downloads/videos enz, via rechtermuisnkop->eigenschappen naar een standaardlocatie op een andere schijf zetten.
5. program files niet gebruiken maar een aparte partitie voor programma's.

Kortom het kan wel, vraag is alleen of je met zware programma's dat wil omdat die dan natuurlijk vanaf een USB3 of HDD geladen gaan worden. Het hangt dus echt van de eisen af wat mij betreft.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:34:
Hmm, mijn fresh install van Windows 10 is op dit moment ca. 17 gb groot.
Jawel, maar hij zal toch eerst een update willen doen? Clean install gaat wel, maar dan heb je geen activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Alle updates zijn goed verlopen, echter 1 puntje krijg ik niet gladgestreken....

Hoewel ik er eerst heel erg aan moest wennen, mijn werkstation startte na installatie van W8.1 op als ik een toets of de muis aanraakte, ben ik er wel aan gehecht geraakt.

Nu met W10 krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de praat en mis ik het dus.

De instelling "Allow this device to wake the computer" heb ik voor alle Human Interface Devices (voor zover mogelijk) aanstaan, maar dat mag niet baten. ;(

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Reepje schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

Jawel, maar hij zal toch eerst een update willen doen? Clean install gaat wel, maar dan heb je geen activatie.
Dat had ik ook al bedacht. Ik zie geen voordelen in W10 t.o.v. 8.1. Ik wil ook niet in een mislukte upgrade blijven steken. Vraag blijft hoe ik de irritante upgrade meldingen van Microsoft onderdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Poecillia schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Dat had ik ook al bedacht. Ik zie geen voordelen in W10 t.o.v. 8.1. Ik wil ook niet in een mislukte upgrade blijven steken. Vraag blijft hoe ik de irritante upgrade meldingen van Microsoft onderdruk.
kijk hier eens
https://www.security.nl/p...Icoon%22+spam+verwijderen

verder, wellicht staat de win10 al helemaal klaar op je ssd. Deze zou ik ook verwijderen scheelt weer 4 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Reepje schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

kijk hier eens
https://www.security.nl/p...Icoon%22+spam+verwijderen

verder, wellicht staat de win10 al helemaal klaar op je ssd. Deze zou ik ook verwijderen scheelt weer 4 GB
Ik heb deze instructie gevolgd http://www.computeridee.n...-10-gratis-te-reserveren/
Dat werkt, maar hoe kan ik controleren of die 4GB klaar staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Poecillia schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

Dat werkt, maar hoe kan ik controleren of die 4GB klaar staat?
Die staat op je SSD in de map C:\$Windows.~BT

Wel zorgen dat verborgen bestanden worden weergegeven, anders zie je hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Laatst online: 17-09 17:06
Ik heb het topic doorgelezen, maar kom er niet helemaal uit.
ik heb op mijn asusx205TA een insiderprogramma gedownload, omdat ik niet het icoontje kreeg om mij in te schrijven voor windows 10.
Nu draai ik dus op windows 10 en na het doen van alle updates draai ik op build 10130.

Hoe upgrade ik nu naar een 'normale' windows 10 versie?

Nadeel van de insidersprogram is dat hij volgens opd e achtergrond behoorlijk wat gegevens analelyseert waardoor mijn mini laptop in slaapstand veel meer batterij zuipt dan op 8.1

iemand een tip? thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heb ik een cleane installatie gedaan.
Dat werkte prima en Windows is ook geactiveerd.
Wel bleek dat mijn 2 externe HD's de stationsletters na C hadden gekregen. Dus D en E.
Ik heb de interne HD ingedeeld in 3 partities en de 2e en 3e partitie kregen nu de letter F en G.
Dat vond ik niet handig, dus ik heb de stationsletters veranderd.
D naar H
E naar I
F naar D
G naar E
H naar F
I naar G
Alles staat nu weer goed, maar nu krijg ik deze melding als ik opstart: "plaats een schijf of een ander geschikt media in Verwisselbare schijf (H:)"
Er is geen H meer. Kan ik deze melding bij het opstarten weg krijgen?
Ik kan hem wel gewoon wegklikken, maar ik wil hem graag helemaal weg hebben als dat mogelijk is.
Bij een volgende installatie zal ik in ieder geval de externe HD's uitzetten.

Dit is wat ik al heb gedaan:
-Bij opstarten gekeken, maar daar kan ik ook niets vinden
-CCleaner laten lopen en alle foutieve toepassingspaden verwijderd, maar ook dat helpt niet.
-Al mijn geïnstalleerde programma's gecheckt of er een misschien verwijst naar H, wat dus niet zo is

Het vreemde is ook, dat ik helemaal geen Verwisselbare schijf H heb.CCeaner ziet deze Verwisselbare schijf ook.

Wat kan ik nog doen, behalve alles opnieuw installeren en dat lijkt me een beetje drastisch?

Johanna 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Reepje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:53:
[...]

Je moet eventjes het Windows Update menutje vinden, dan naar advanced options gaan. Daar kan je opt-in en opt-out doen voor insider builds als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oudewesselink
  • Laatst online: 01-06 14:20
Saven schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:41:
[...]

Ging dat om bitdefender free of een betaald pakket?
Het ging om een betaald pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:25:
Hallo allemaal,
Na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heb ik een cleane installatie gedaan.
Dat werkte prima en Windows is ook geactiveerd.
Wel bleek dat mijn 2 externe HD's de stationsletters na C hadden gekregen. Dus D en E.
Ik heb de interne HD ingedeeld in 3 partities en de 2e en 3e partitie kregen nu de letter F en G.
Dat vond ik niet handig, dus ik heb de stationsletters veranderd.
D naar H
E naar I
F naar D
G naar E
H naar F
I naar G
Alles staat nu weer goed, maar nu krijg ik deze melding als ik opstart: "plaats een schijf of een ander geschikt media in Verwisselbare schijf (H:)"
Er is geen H meer. Kan ik deze melding bij het opstarten weg krijgen?
Ik kan hem wel gewoon wegklikken, maar ik wil hem graag helemaal weg hebben als dat mogelijk is.
Bij een volgende installatie zal ik in ieder geval de externe HD's uitzetten.

Dit is wat ik al heb gedaan:
-Bij opstarten gekeken, maar daar kan ik ook niets vinden
-CCleaner laten lopen en alle foutieve toepassingspaden verwijderd, maar ook dat helpt niet.
-Al mijn geïnstalleerde programma's gecheckt of er een misschien verwijst naar H, wat dus niet zo is

Het vreemde is ook, dat ik helemaal geen Verwisselbare schijf H heb.CCeaner ziet deze Verwisselbare schijf ook.

Wat kan ik nog doen, behalve alles opnieuw installeren en dat lijkt me een beetje drastisch?

Johanna 8)7
Heb je daar nou nog steeds last van of weer, dit had je namelijk dinsdag en woensdag ook al gepost 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

Heb je daar nou nog steeds last van of weer, dit had je namelijk dinsdag en woensdag ook al gepost 8)7
Ja klopt, maar de melding verschijnt niet altijd. 's Morgens bij het opstarten, maar zelfs dan niet altijd. Dus ik dacht in eerste instantie dat het opgelost was, maar dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:25:

Johanna 8)7
Uberhaupt een beetje belachelijk dat Windows de driveletters veranderd bij een "Upgrade" aangezien dat ongeveer alle installatie informatie gewoon kapotmaakt. (Maarja MS en logica)

Verder misschien een kans dat windows update daar wat tijdelijke bestanden had neergezet ?

Anders even screenshots maken van je taken (wat je al gedaan had), en dan je "F" als ik het goed heb weer terug renamen naar "H" en dan kijken of een bepaalde taak dan wel start/completeerd bij de volgende boot als aje dan weer in je taakmanager kijkt kijken of er 1tje bijgekomen is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

Ja klopt, maar de melding verschijnt niet altijd. 's Morgens bij het opstarten, maar zelfs dan niet altijd. Dus ik dacht in eerste instantie dat het opgelost was, maar dus niet.
Verwijder de H:\ van de huidige disk, zodat je dus geen H: meer hebt.

Open daarna regedit

zoek nu met F3 naar H:\ en ga kijken in je zoekresultaten (elke keer F3 drukken) of er verwijzingen staan naar deze driveletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stangg
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 08:26
Hoi allemaal,
Ik krijg de upgrade van Win 8.1 NL naar Win10 (home) NL niet gedaan.
Het probleem is niet een fout, maar de installatiefase van de drivers duurt (waarschijnlijk) vele dagen. Ik gebruik de PC's natuurlijk. Tot nu toe heb ik de upgrade een keer 48 uur aan laten staan, om tot een installatielevel van 67% te komen.
Als ik de installatie dan uit pure frustratie maar afbreek krijg in natuurlijk:
0xC1900101 - 0x3000D
De installatie is mislukt in de fase FIRST_BOOT met een fout tijdens de MIGRATE_DATA-bewerking

Ik heb 5 keer geprobeerd via de mediacreatidon tool te installeren, en vandaag via de windows update. Er is geen verschil tussen alle installaties, het proces gaat vlot tot 55%, en daarna gaat het met een slakkengang waardoor het geheel waarschijnlijk meer dan 4 dagen gaat duren. Het lijkt ook steeds langzamer te gaan per %.

Ik heb alle gevonden tips en variaties van installaties al geprobeerd:
  1. Media creation tool direct install
  2. Media creation tool direct install, met netwerk eruit halen na download
  3. Media creation tool "create media" en dan de installatie starten vanaf de USB stick na een normale windows boot
  4. Media creation tool "create media" en dan de installatie starten vanaf de USB stick na een normale windows boot, netwerkstekker eruit
  5. Booten vanaf de USB stick: Dan vraagt de PC bij installatie om een windows key, dus dat heb ik niet gedaan.
  6. Bootable USB sick gemaakt met Rufus (UEFI en FAT32) en de Win10Dutch64 iso gebruikt. Daarna weer geïnstalleerd met netwerk eruit
Ik heb ook Bitdefender 2015 gedeinstalleerd en de AMD drivers gedeinstallerd, en toen de Rufus-Win10-disk gebruikt om zonder netwerk te upgraden, zelfde resultaat.

Ik heb twee Win 8.1 PC's met verschillende moederboards, maar wel dezelfde processor en grafische kaarten. Alle Win10 installaties heb ik altijd op beide gedaan.

Mijn derde PC op Win 7 Premium retail in de US-taal ging bijzonder snel. Die draait al 2 weken op Win 10 zonder enig probleem.

Ik ben aan het eind van mijn Latijn, ik zie niet meer op de vele fora en Win10 pagina's wat ik nu nog kan doen, behalve een week op vakantie gaan en hopen dat de installatie gedaan is als ik thuiskom.

Als jullie tips hebben, dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Wie kan mij helpen met het feit dat mijn optische drive niet langer zichtbaar is bij de Windows Verkenner, na een schone installatie van Windows 10?

Ik heb al reeds gekeken in het registery, maar de oplossing van het verwijderen van de Upper en Lower filter is niet mogelijk, aangezien die niet bestaan.

Bij apparaatbeheer staan ook geen onbekende apparaten en wordt de optische drive gewoon herkend.

In de BIOS wordt de optische drive wel herkend. Voor de zekerheid heb ik de optische drive opnieuw laten herkennen door de laptop op te starten met de optische drive fysiek verwijderd (en de drivers gede-installeerd te hebben) en daarna opnieuw te plaatsen.

Helaas geen resultaat, iemand enig idee?

En hoe kan het numpad standaard worden geactiveerd bij het aanzetten van de laptop? Aangezien ik wil inloggen met een pincode is het best irritant dat ik eerst de numlock moet controleren :s

Vanzelfsprekend heb ik eerste een upgrade uitgevoerd en pas daarna de schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:10:
[...]

Verwijder de H:\ van de huidige disk, zodat je dus geen H: meer hebt.

Open daarna regedit

zoek nu met F3 naar H:\ en ga kijken in je zoekresultaten (elke keer F3 drukken) of er verwijzingen staan naar deze driveletter.
Wat bedoel je precies met "Verwijder de H:\ van de huidige disk, zodat je dus geen H: meer hebt."? Ik heb geen H schijf.
Als ik met regedit zoek kom ik 3 verwijzingen tegen naar de H:
1 van CCcleaner en 2 andere. Kan ik die dan gewoon verwijderen?
Ik heb al een backup van het register gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:05:
[...]

Uberhaupt een beetje belachelijk dat Windows de driveletters veranderd bij een "Upgrade" aangezien dat ongeveer alle installatie informatie gewoon kapotmaakt. (Maarja MS en logica)

Verder misschien een kans dat windows update daar wat tijdelijke bestanden had neergezet ?

Anders even screenshots maken van je taken (wat je al gedaan had), en dan je "F" als ik het goed heb weer terug renamen naar "H" en dan kijken of een bepaalde taak dan wel start/completeerd bij de volgende boot als aje dan weer in je taakmanager kijkt kijken of er 1tje bijgekomen is.
Ja dat renamen kan natuurlijk, maar dan is de volgorde niet meer intact. Ik ga toch eerst even de methode via regedit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Stangg schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:15:

Het probleem is niet een fout, maar de installatiefase van de drivers duurt (waarschijnlijk) vele dagen.
Hier maak je een denkfout.

De installatiefase van drivers duurt, naargelang je een duffe HDD of een snelle SSD hebt, enkele minuten.
Als het langer duurt, is er een fout.

Kan van alles zijn. Van niet compatible hardware of software tot een te volle HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik denk dat ik er uit ben. De verwijzingen naar H hadden te maken met mijn printer. Die heb ik altijd aanstaan en dus ook tijdens de clean install naar Windows 10.
Ik heb de printer drivers en de programma's verwijderd en nu zijn er in het register geen verwijzingen meer naar H.
Dus ik hoop, dat het hiermee opgelost is. We zullen het zien in de komende dagen.
Iedereen bedankt voor de tips!

Johanna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
renskoenraadt schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:18:
En hoe kan het numpad standaard worden geactiveerd bij het aanzetten van de laptop?
Hiermee zou het moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:52:
Ok ik denk dat ik er uit ben. De verwijzingen naar H hadden te maken met mijn printer. Die heb ik altijd aanstaan en dus ook tijdens de clean install naar Windows 10.
Ik heb de printer drivers en de programma's verwijderd en nu zijn er in het register geen verwijzingen meer naar H.
Dus ik hoop, dat het hiermee opgelost is. We zullen het zien in de komende dagen.
Iedereen bedankt voor de tips!

Johanna :)
Nou gelijk na het opnieuw installeren van de printer drivers en software opnieuw opgestart en gelijk weer die melding. Ik word er niet goed van. H is toch echt mijn printer.
Nu weet ik het dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 19-09 13:45
Grrr.... zat ook gisteren de hele dag met foutcode 0xC004C003 te worstelen (productcode geblokkeerd). Ik had mijn laptop vanaf Windows 8.1 ge-upgrade naar 10 en licentie was netjes geactiveerd en een weekje gedraaid. Vervolgens een hardware upgrade gedaan door een mSata SSD en de Intel Wifi kaart te vervangen. Eerst nog een keertje met de nieuwe hardware geboot en Windows gaf nog steeds aan geactiveerd te zijn.
Vervolgens een clean insall gedaan via een usb-stick en toen wilde WIndows niet meer activeren. Uiteindelijk heb ik de nieuwe Intel Wifi kaart er uit gehaald en de oude er in gedaan. Windows opnieuw geïnstalleerd en toen wilde hij wel activeren. Daarna de Wifi kaart weer omgeruild voor de nieuwe en hij blijft geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik krijg als ik op de update knop in windows 7 klik de foutmelding:

compibaliteitsprobleem:
Er zijn geen ondersteunende netwerkapparaten.

Uiteraard heb ik gewoon een netwerk en overige updates worden gewoon binnengehaald.

foutcode die ik uit Windows update kan halen is:
WindowsUpdate_C1900200

Er is wel enige informatie te vinden maar die lijkt niets uit te voeren helaas.

mensen hier die dezelfde melding gehad hebben?

Edit:

windows download hier vandaan gehaald
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

na volledig doorlopen weer een foutmelding maar dit keer een herkenbare.
Mijn draadloze netwerkkaart wordt niet ondersteund. Prima ding is oud en gebruik ik nooit.
na verwijderen loopt de installatie gewoon door.

[ Voor 25% gewijzigd door madmaus op 16-08-2015 17:38 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stangg
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 08:26
Dank je voor je aandacht!

Ik heb 100Gb vrij en SSD's in de PC's. Alles zou dus rap moeten gaan. Het punt is dat er wel voortgang is, alleen heel langzaam. Ik kan het HDD-lampje iedere seconde zien blinken. In de eerste fase (voor 55%) staat 'ie continue aan.
De 2 PC's hebben niet een volledige overlap in config. Microsoft heeft per vandaag Windows 10 in mijn queue gezet, dus ik neem aan dat ze de OK hebben gegeven op de HW & SW.

De PC's staan in mijn publieke inventaris als Budget GamePC en SFF Game PC
Reepje schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Hier maak je een denkfout.

De installatiefase van drivers duurt, naargelang je een duffe HDD of een snelle SSD hebt, enkele minuten.
Als het langer duurt, is er een fout.

Kan van alles zijn. Van niet compatible hardware of software tot een te volle HD.

[ Voor 4% gewijzigd door Stangg op 16-08-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Stangg schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:54:
Dank je voor je aandacht!

Ik heb 100Gb vrij en SSD's in de PC's.
In dat geval, als er niets fout is, dan zal de gehele installatie in 10 minuten gepiept zijn.
Aangezien er iets fout is bij jouw, heeft het dus ook geen zin om veel langer te wachten.

Tijd om te gaan trouble shooten.
Zijn alle drivers up to date, koppel zoveel mogelijk usb spul los, koppel extra hdd los, anti virus updates, bios updates zijn zomaar een paar dingen waar ik aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57

Moofnor

King of my castle

Ik heb Acer E5-571 waar windows 8.1 bij kwam, geupdate naar windows 10. Tot zover prima en zonder problemen.

Nu wil de hdd die in de Acer zit, vervangen door een SSD. Nou heb ik dat nog niet eerder gedaan, en kwam ik op google verschillende ervaringen tegen, vele met uiteenlopende problemen, maar allemaal met windows 7 of 8.

Nou kwam ik op het schijnbaar briljante idee dat windows 10 een andere manier van activeren gebruikt. Waardoor ik de Acer tools kan ontwijken, en misschien de problemen ook.
Begrijp ik het goed dat windows 10 gekoppeld is aan je moederbord, en dus het wisselen van een harde schijf geen probleem zou moeten zijn?

Of zie ik dat, of iets anders, fout en moet ik verder zoeken?

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Moofnor schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:36:
Ik heb Acer E5-571 waar windows 8.1 bij kwam, geupdate naar windows 10. Tot zover prima en zonder problemen.

Nu wil de hdd die in de Acer zit, vervangen door een SSD. Nou heb ik dat nog niet eerder gedaan, en kwam ik op google verschillende ervaringen tegen, vele met uiteenlopende problemen, maar allemaal met windows 7 of 8.

Nou kwam ik op het schijnbaar briljante idee dat windows 10 een andere manier van activeren gebruikt. Waardoor ik de Acer tools kan ontwijken, en misschien de problemen ook.
Begrijp ik het goed dat windows 10 gekoppeld is aan je moederbord, en dus het wisselen van een harde schijf geen probleem zou moeten zijn?

Of zie ik dat, of iets anders, fout en moet ik verder zoeken?
Ik zou gewoon Windows 8 installeren dan upgraden. Denk dat op een vrijwel lege SSD dit geen problemen moet geven. Aangezien je geen programma's oid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De pc van m'n schoonvader is dit weekend geüpdate. Maar nu kan hij er niet meer in. Wordt om een wachtwoord gevraagd, waar dat in Windows7 nooit nodig was.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Live account is volgens mij nog niet gekoppeld.

De andere pcs daar in huis zijn wel zonder issues geüpgraded.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 17-08-2015 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Toch niet per ongeluk iemand die een wachtwoord heeft ingevuld? Dit kan haast niet anders; het account+wachtwoord is één van de weinige dingen die je nooit mee kan nemen naar een nieuwe installatie en moet tijdens het installatieproces altijd -opnieuw- worden ingevoerd.

Zolang je niet zelf in het account bent ingelogd is het ook niet makkelijk om dat wachtwoord terug te krijgen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Nou gelijk na het opnieuw installeren van de printer drivers en software opnieuw opgestart en gelijk weer die melding. Ik word er niet goed van. H is toch echt mijn printer.
Nu weet ik het dus niet meer.
Als ik jouw was dan zou ik een clean installatie overwegen, 1 partitie maken en dan heb je volgens mij geen probleem. Of je dat wil geen idee

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 40 ... 59 Laatste