vraagje w10pro draait nu lekker na een upgrade,enkel met mijn 120gb ssd bespaar ik ruimte door een clean instal te doen of heeft het geen verschil in gb door middel van een simpele upgrade?
Carpe scrotum
Carpe scrotum
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Cortana is regio-gebonden helaas...Goron schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:45:
Verder kan ik blijkbaar Cortana niet aanzetten omdat de regio Nederland niet ondersteunt wordt, maar ik heb een engelstalige windows dus waarom kan hij niet gewoon de engelse Cortana aanzetten dan?
Oh dan is het niet zo,n probleem ik heb wel CCcleaner pro later draaien, enkel schijfopruiming was dat niet erg slecht voor een ssd?Raven schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:19:
Heb je al een schuifopruiming gedaan? Dan wordt de oude installatie weggegooid en zou het qua ruimte vergelijkbaar moeten zijn met een schone install (minus de programma's/games wat je al geïnstalleerd had voor de upgrade).
Carpe scrotum
Nope, defragmenteren wel, oude stuff weggooien niet. Vergeet bij schijfopruiming niet op het knopje te klikken dat ie ook naar tijdelijke bestanden voor updates enzo gaat kijken, dat doet ie niet na de 1e klik.foxtrot81 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:23:
[...]
Oh dan is het niet zo,n probleem ik heb wel CCcleaner pro later draaien, enkel schijfopruiming was dat niet erg slecht voor een ssd?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oke bedankt voor je hulp het scheelde niet veel nog geen 1gbRaven schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:26:
[...]
Nope, defragmenteren wel, oude stuff weggooien niet. Vergeet bij schijfopruiming niet op het knopje te klikken dat ie ook naar tijdelijke bestanden voor updates enzo gaat kijken, dat doet ie niet na de 1e klik.
Carpe scrotum
[ Voor 66% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-08-2015 23:59 ]
youtube.com/@hisrep
Ben je nu aan het klagen omdat je niet van elk OS kan upgraden naar Windows 10?DeNachtwacht schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:05:
Hmm, in mijn Technical Preview (build 10130) krijg ik via Windows Update nu de melding dat mijn systeem up to date is. Wanneer ik met de MediaCreationTool van microsoft handmatig W10 final erop wil zetten breekt de installatie af nadat hij updates heeft ingeladen. Doe ik iets fout?
Goed. 3x help. Ik heb alles geprobeerd maar ondanks dat ik op veel sites lees dat het mogelijk moet zijn kan ik gewoon niet upgraden vanaf Technical Preview build 10310. Nu heb ik echter een nog véél groter probleem geloof ik.
Ooit heb ik een oude XP licentie gebruikt om windows 8 en later windows 8.1 upgrade te doen. Die licentie ben ik al eonen kwijt (logisch, we zitten er nu enorm ver vanaf). Maar ik gok zomaar dat ik nu dus zo f*cked ben dat ik ergens weer een oude XP licentie moet regelen, XP erop zetten, vervolgens de upgrade key naar windows 8 gebruiken (want vanaf XP kan je niet in 1x naar 10).
Vervolgens moet ik die upgraden naar 8.1 want 8 kan je niet upgraden naar 10. En pas dán kan ik die upgraden naar Windows 10. Is het echt deze gebruiksonvriendelijke hel en verdoemenis of ziet iemand nog ergens een andere mogelijkheid om Windows 10 op dat systeem te krijgen? Enorm bedankt voor het meedenken.... ben er aardig klaar mee na meer dan 4 uur kl*ten om "even" een technical preview te upgraden naar de final versie. Bedankt, Microsoft
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Ik dacht dat het probleem was opgelost, maar vanmorgen had ik die melding weer. Hij verschijnt niet elke keer bij het opstarten.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:26:
Hallo allemaal,
Na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heb ik een cleane installatie gedaan.
Dat werkte prima en Windows is ook geactiveerd.
Wel bleek dat mijn 2 externe HD's de stationsletters na C hadden gekregen. Dus D en E.
Ik heb de interne HD ingedeeld in 3 partities en de 2e en 3e partitie kregen nu de letter F en G.
Dat vond ik niet handig, dus ik heb de stationsletters veranderd.
D naar H
E naar I
F naar D
G naar E
H naar F
I naar G
Alles staat nu weer goed, maar nu krijg ik deze melding als ik opstart: "plaats een schijf of een ander geschikt media in Verwisselbare schijf (H:)"
Er is geen H meer. Kan ik deze melding bij het opstarten weg krijgen?
Ik kan hem wel gewoon wegklikken, maar ik wil hem graag helemaal weg hebben als dat mogelijk is.
Bij een volgende installatie zal ik in ieder geval de externe HD's uitzetten.
Johanna
Verwijderd
OK ga ik doen. En als ik iets vind dan gewoon die verwijzingen verwijderen?KillerAce_NL schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:14:
Daar kunnen wij niets aan zien omdat we niet weten waar ze staan
Doorzoek gewoon je registry naar verwijzingen naar h:\
Begin in hklm en hkcu bij software.
Verwijderd
Ik weet niet of ik dit kan. Als ik naar het register ga en op H: zoek krijg ik 1 resultaat.KillerAce_NL schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:23:
Post de resultaten eerst hier, kunnen we meekijken en adviseren.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 08:56 ]
Hoeveel download je per maand dan? Ik zelf ongeveer 5-10tb per maand (downloads van storage vanuit datacenter naar mij toe), maar nog nooit geblokkeerd.Videofant schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:42:
Mijn abonnement bij ziggo is geblokkeerd wegens teveel download deze maand
En vanmorgen weer begint hij met een download van 10........![]()
Verwijderd
Om te beginnen, vraag je eens af waarom je het hele alfabet aan partities wil hebben.....dat is alleen maar onhandig. Kwestie van wennen om het anders te doen.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:09:
[...]
Kan iemand daar iets vinden? Of kan ik nog iets anders doen?
Johanna
Heb je Windows 8 wel geactiveerd? Ik heb namelijk ook een upgrade licentie gehad, en die kan je officieel niet via de normale manier activeren. Daarvoor zou je een kleine aanpassing in het registry moeten doen. Ik denk dat daar het probleem ligt, het niet goed activeren van Windows 8.Buffalo schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:18:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik Windows 10 niet geactiveerd krijg?
Het volgende heb ik gedaan:
Ik heb Windows 8 opnieuw geïnstalleerd op mijn PC, en deze ook geactiveerd.
Hierna heb ik via de ‘Media creation tool’ een opstartbare USB stick gemaakt met Windows 10 erop.
Het bleek dat ik geen upgrade kon uitvoeren na het herstarten van mijn PC, zodat de USB stick opstart. Er werd vermeld dat dit vanuit Windows zelf moest.
Vanuit Windows 8 de ‘setup’ aangeklikt op de USB, en de stappen gevolgd, zodat er een upgrade wordt uitgevoerd.
Toen dit alles klaar was ging ik er van uit dat Windows 10 meteen geactiveerd zou zijn. Maar tot mijn verbazing kreeg ik op het einde van het upgradeproces een scherm voor me om een serienummer in te vullen.
Tegen beter weten in heb ik hier het Windows 8 serienummer ingevuld, wat uiteraard niet werkt.
Dit nogmaals vanuit Windows 10 zelf geprobeerd, maar dat gaat ook niet.
Kan iemand uitleggen wat hier fout gaat?
Nu is het zo dat de Windows 8 licentie een upgrade licentie betreft, maar dit serienummer kan ik zonder
problemen invoeren tijdens de installatie van Windows 8.
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Verwijderd
Die hele rits van stationsletters was nodig omdat ik bij het installeren van Windows 10 mijn 2 externe HD's aan had laten staan. Toen wilde ik dus die stationsletters veranderen en je kunt niet een stationsletter veranderen naar een letter dat al aan een ander station is toegewezen. Vandaar dus die omweg.Reepje schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:05:
[...]
Om te beginnen, vraag je eens af waarom je het hele alfabet aan partities wil hebben.....dat is alleen maar onhandig. Kwestie van wennen om het anders te doen.
Om foutieve registersleutels te vinden, gebruik ccleaner. Klik daar op register> scannen op fouten > verwijder geselecteerde.
Je kunt prima een clean install doen naar Windows 8.1 als jij enkel die 8.0 upgrade key hebt. Dan hoef je dus alleen maar ëën keer 8.1 en daarna Windows 10 te installeren. Om dat te doen download je bij Microsoft even de Windows 8.1 installatie-media. Vervolgens installeer je met een generieke licentiesleutel die je overal kunt vinden (mag je mij ook een DM voor sturen). Na installatie vervang je die generieke key door je eigen upgrade-licentie en kun je activeren.DeNachtwacht schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 00:43:
Maak er vooral een leuk grapje van, daar heb ik echt behoefte aan na zoveel gerotzooi. Heel fijn, dank je!
Twee maanden terug zou ik gewoon prima geupgraded kunnen hebben van WPro 8.1 naar W10.
Omdat ik graag als insider mijn steentje bijdraag kan ik nu dus vier (!!!!!!!!) besturingssystemen achter elkaar gaan installeren voor ik een werkende windows 10 heb (XP, 8, 8.1 en 10). De frustratie is vooral omdat het gewoon wél heel makkelijk kán. Apple heeft dit al een jaar of 4 goed geregeld. Je licentie wordt gekoppeld aan je Apple ID. Dus 1x legitiem upgraden en je hebt voor de rest van je leven recht om die versie gratis clean te installen. Geen gezeur met oude versies steeds weer opnieuw moeten installeren. Maar nee hoor, Microsoft doet het weer op zijn eigen manier.
[ Voor 9% gewijzigd door posttoast op 12-08-2015 10:20 ]
Maar je hebt een compleet nieuw moederbord? Dus dan heb je een hernieuwing van de licentie nodig. Daarvoor bel je met MS, dat klopt. Als je dan vervolgens geen aankoop bon van een geldige windows kan overleggen, vind je het dan gek dat ze je geen win 10 key retail van 150 euro geven??raisor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:17:
Al met al betekent dit dat een gebruiker niet snel meer een beroep zal doen op garantie als een enkele functie kapot gaat; zoals in mijn geval een netwerk interface. Ook kan een gebruiker bv geen videokaart meer vervangen, want dan vervalt ook de Windows licentie.
Verwijderd
Wat houdt ‘niet goed activeren’ in? Windows is geactiveerd of is niet geactiveerd lijkt mij?chengbondkwok schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:09:
[...]
Heb je Windows 8 wel geactiveerd? Ik heb namelijk ook een upgrade licentie gehad, en die kan je officieel niet via de normale manier activeren. Daarvoor zou je een kleine aanpassing in het registry moeten doen. Ik denk dat daar het probleem ligt, het niet goed activeren van Windows 8.
[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2015 11:26 ]
Nee hoor. Windows 8 CD gebruikt (omdat licentie alleen voor Windows 8 was) en vervolgens direct naar Windows 10 geüpgraded.KillerAce_NL schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:56:
Er wordt heel duidelijk genoemd dat je 8.1 moet draaien. Dus Elk OS (7 of 8 ) moet up to date zijn...
Ik had een intel NUC gekocht met een lege SSD. Ik had de Windows 8(.1) licentie gebruikt om Windows 8 te installeren op de NUC. Dit was ook een upgrade licentie die toendertijd voor een spotprijsje op te pikken was via Microsoft zelf.Buffalo schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:53:
[...]
Wat houdt ‘niet goed activeren’ in? Windows is geactiveerd of is niet geactiveerd lijkt mij?
Als ik onder Systeem kijk in Control panel, zag ik daar gewoon staan dat Windows 8 geactiveerd was.
Het klopt dat je een upgrade licentie officieel niet kan gebruiken met een schone installatie.
Maar in de tijd dat ik Windows 8 voor het eerst ging installeren las ik her en der hoe je daar dus omheen kon werken.
Ik heb toen een USB stick gemaakt die opstartbaar is, en moest als ik me niet vergis ook een ei.cfg bestand plaatsen.
Zoals in mijn vorige post gezegd: Ik heb toen een digitale upgrade versie Windows 8 gekocht. Waarna ik de bestanden kon downloaden. Die staan nu op een opstartbare USB stick.
De Windows 8 installatie verloopt helemaal goed, en ik kan zonder problemen het upgrade serienummer invullen zodra daar om gevraagd wordt. Dan ga ik er gewoon vanuit dat Microsoft het prima vindt.
Wat trouwens niet lukt, is om naderhand vanuit Windows het upgrade serienummer in te vullen. Dan krijg ik een melding dat het een upgrade licentie betreft. Je moet tijdens de installatie aan internet hangen, en het serienummer invullen zodra er om gevraagd wordt.
Misschien moet ik even afwachten totdat ik rechtsonder in de taakbalk de upgrade mogelijkheid krijg.
Met de vorige installatie van Windows 8.1 (update van Windows 8 installatie) had ik de bestanden al op 30 juli binnen.
Maar zou die melding zelf ook gewoon moeten binnenkomen op een net vers geïnstalleerde Windows 8 installatie? (Dus geen 8.1). Of moeten er eerst een aantal updates worden geïnstalleerd?
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2015 11:26 ]
De Windows 10-upgrade geldt voor in aanmerking komende apparaten met Windows 7 en Windows 8.1, inclusief apparaten die je al hebt.
Dat zou heel goed kunnen, aangezien ik het met de online tool (manueel dus) Windows 10 erop heb gezetKillerAce_NL schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:14:
Misschien manueel wel, maar via de taskbar icon moet je minimaal 8.1 hebben.
[...]
Waarom zou je een image willen maken?dennis_rsb schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:18:
[...]
Thanks, ik vind een lokale account ook fijner! Weet jij (of een andere tweaker) of het nog gewoon mogelijk is om later een image terug te knallen. Ik heb van Windows 10 een image gemaakt met acronis true image 2014 die image staat op een externe hdd, zou dit moeten werken of kom je dan in de problemen met activatie. Voorheen werktte dit iig onder Windows 7 altijd goed.
Scheelt een hele hoop installatie en gedoe. Ook als je bijvoorbeeld een kapotte SSD hebt, kan je op een nieuwe SSD direct die image gooien en heb je een werkende, geactiveerde Windows. Zonder door de crime van installeren te hoeven gaan.TheVMaster schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:25:
[...]
Waarom zou je een image willen maken?Je kunt in Windows 10 een reset doen (eventueel met behoud van apps en settings)...
[ Voor 24% gewijzigd door Esumontere op 12-08-2015 11:53 ]
Waarschijnlijk gebruik ik geen image, maar ik wou gewoon weten of het werkt om die terug te zetten of dat je echt perse de reset functie of via booten alles moet herstellen. Het heeft beide voor en nadelen. Image scheelt hoop tijd/installs, nadeel is natuurlijk outdated programma's en bij hardware wijzigingen en dergelijke.TheVMaster schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:25:
[...]
Waarom zou je een image willen maken?Je kunt in Windows 10 een reset doen (eventueel met behoud van apps en settings)...
[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 12-08-2015 11:56 ]
Daar kan ik natuurlijk niets tegenin brengenEsumontere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:52:
[...]
Scheelt een hele hoop installatie en gedoe. Ook als je bijvoorbeeld een kapotte SSD hebt, kan je op een nieuwe SSD direct die image gooien en heb je een werkende, geactiveerde Windows. Zonder door de crime van installeren te hoeven gaan.
Ja klopt, ik heb er toen 1 gekocht voor 30 euro o.i.d.chengbondkwok schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:57:
[...]
Nee hoor. Windows 8 CD gebruikt (omdat licentie alleen voor Windows 8 was) en vervolgens direct naar Windows 10 geüpgraded.
[...]
Ik had een intel NUC gekocht met een lege SSD. Ik had de Windows 8(.1) licentie gebruikt om Windows 8 te installeren op de NUC. Dit was ook een upgrade licentie die toendertijd voor een spotprijsje op te pikken was via Microsoft zelf.
Het invoeren van de code ging goed, maar op het moment dat ik 'Start' -> 'Windows activeren' deed, zag ik daar staan dat het niet geactiveerd was, omdat de licentie niet geschikt was (upgrade licentie). Even een waarde van 1 naar 0 zetten in de registry, rebooten, opnieuw invoeren, telefonisch activeren (blijkbaar was ik het vergeten om het te deactiveren) en vervolgens met de tool van Microsoft naar Windows 10 geüpdatet. Draait al een kleine week prima
http://lifehacker.com/598...ws-8-with-an-upgrade-discBuffalo schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:35:
[...]
Ja klopt, ik heb er toen 1 gekocht voor 30 euro o.i.d.
Maar ik ervaarde niet dat Windows niet geactiveerd is na installatie. Dat van het register snap ik niet, maar dit hoefde ik ook niet te doen.
Ik kon alles zonder problemen installeren en activeren.
Daarom snap ik nu niet waarom Windows 10 weer om activiatie vraagt. Wellicht toch vanwege de upgrade licentie, maar ik ga het eerst nog wel eens proberen via de taskbar icoon. Het is alleen jammer dat ik dan eerst helemaal moet updaten naar 8.1.
Thx voor het meedenken. Ik heb het vanochtend al voor elkaar gekregen door via Slim een Windows 10 for Education licentie aan te schaffen voor €12,50. Die heeft nog als voordeel ook dat ik in de toekomst makkelijker met universiteitsnetwerk kan verbinden (als ze win 10 hebben).posttoast schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:17:
[...]
Je kunt prima een clean install doen naar Windows 8.1 als jij enkel die 8.0 upgrade key hebt. Dan hoef je dus alleen maar ëën keer 8.1 en daarna Windows 10 te installeren. Om dat te doen download je bij Microsoft even de Windows 8.1 installatie-media. Vervolgens installeer je met een generieke licentiesleutel die je overal kunt vinden (mag je mij ook een DM voor sturen). Na installatie vervang je die generieke key door je eigen upgrade-licentie en kun je activeren.
Edit: ik zie dat die key ook een paar keer voorbij komt op GoT, dus ik ga er vanuit dat ik hem hier ook gewoon mag zeggen.
Als je de pro versie van Windows 8 hebt gebruik je: XHQ8N-C3MCJ-RQXB6-WCHYG-C9WKB
Als je de core versie van Windows 8 hebt gebruik je: 334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT
youtube.com/@hisrep
Bedankt, had nog een slim account en zie dat die daar 0 euro is voor mijDeNachtwacht schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:00:
[...]
Thx voor het meedenken. Ik heb het vanochtend al voor elkaar gekregen door via Slim een Windows 10 for Education licentie aan te schaffen voor €12,50. Die heeft nog als voordeel ook dat ik in de toekomst makkelijker met universiteitsnetwerk kan verbinden (als ze win 10 hebben).
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
youtube.com/@hisrep
Het was in de regel wel altijd zo dat je de bestaande key, zelfs zonder COA of aankoopbewijs, prima opnieuw kon activeren bij vervanging van een moederbord (of zelfs hergebruiken in een andere PC), mits de key maar legaal was (voor Microsoft). Er kwam (komt?) ook geen Microsoft medewerker aan te pas om hem weer opnieuw geactiveerd te krijgen, dat gaat via een geautomatiseerd systeem middels een gratis 0800 nummer, waarbij je te woord wordt gestaan door een computer-stem. Gevraagd wordt op hoeveel systemen de key in gebruik is (in de meeste gevallen is dat er één), en dan was (is?) her-activatie zelden een probleem.Reepje schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:26:
[...]
Maar je hebt een compleet nieuw moederbord? Dus dan heb je een hernieuwing van de licentie nodig. Daarvoor bel je met MS, dat klopt. Als je dan vervolgens geen aankoop bon van een geldige windows kan overleggen, vind je het dan gek dat ze je geen win 10 key retail van 150 euro geven??![]()
Anders was het wel mooi geweest, als MS keys gaat uitdelen na een telefoontje van "mijn moederbord ging stuk, mag ik een key" dan is er binnen 1 uur na bekendworden een wachtrij van 1 miljoen mensen die het zo ook willen.
[knip]
Testing, one, two ...
Het is natuurlijk "de rest van het leven van je hardware" en niet "de rest van het leven van de gebruiker". Uiteindelijk wordt al die hardware wel een keer vervangen. De reden dat ze dit nu zo doen is natuurlijk om iedereen maar zo snel mogelijk op Windows 10 te krijgen.DeNachtwacht schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:45:
Enige gevaar is wel dat ik ergens las dat het een 2 jarige licentie is. Dus het zou kunnen dat je over 2 jaar weer opnieuw iets moet gaan betalen. Andere kant is dat dat hele licentieverhaal sowieso nog onduidelijk is en over 2 jaar zal er vast ook weer e.e.a veranderd zijn op dat gebied.
Het lijkt me niet logisch dat microsoft al die miljoenen upgraders vanaf win 8 voor de rest van hun leven "windows-as-a-servce" gratis gaat aanbieden, als andere mensen moeten gaan betalen.
Thanks.
Nope, je kunt direct Windows 8.1 installeren. Je kunt dan (waarschijnlijk!) niet je eigen licentiesleutel gebruiken, dus neem je eerst die tijdelijke key die ik eerder noemde. Na het installeren vervang je dan de tijdelijke key met je eigen key. Daarna dus de upgrade naar Windows 10. En als die eenmaal succesvol geïnstalleerd is kun je vanaf dat moment gewoon een clean install doen (je klikt dan op skip wanneer je een key moet invoeren).Buffalo schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:23:
[...]
Thanks.
Ik denk dat 'posttoast' een aantal posts hierboven ook al een antwoord heeft gegeven waar ik iets mee kan. Blijkbaar heeft hij eenzelfde soort probleem.
Ik moet dus gewoon Windows 8 installeren, daarna updaten naar 8.1. En dan zou ik zonder problemen moeten kunnen upgraden naar 10.
Dan hoop ik dat ik daarna gewoon een verse install kan doen. Maar de berichten die ik daarover lees zijn positief.
Heb toevallig gisteren 'eindelijk' Windows 10 op m'n bak thuis gezet. Een Windows 8 upgrade gekocht (voor pro) toen hij in de actie zat toen 8 net uitkwam.chengbondkwok schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:09:
[...]
Heb je Windows 8 wel geactiveerd? Ik heb namelijk ook een upgrade licentie gehad, en die kan je officieel niet via de normale manier activeren. Daarvoor zou je een kleine aanpassing in het registry moeten doen. Ik denk dat daar het probleem ligt, het niet goed activeren van Windows 8.
als je na bv 18 maanden een herinstallatie wilt doen (lees naar een nieuwe computer niet huidige computer), ook al heb je een retail key, gaat dit niet meer lukken, omdat je alleen een gratis upgrade krijgt voor een jaar en deze pad moet gebruiken voor die nieuwe computer.prutser001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:10:
[...]
Ja, upgrade van 7 naar 10, daarna usb er in en schone installatie (partities verwijderd e.d.) en toen ik in windows kwam was hij netjes geactiveerd. Geen enkel probleem ondervonden.
En vergeet ook niet de privacy meuk uit te zetten uiteraard.
Op 1 systeem na gebruiken ze allemaal een lokale account, ik zie niet echt een reden om die store te gebruiken en zeker niet na het installeren van een 'race spel (airborne ofz)' want die geeft gewoon nag meldingen van 'login to receive bla bla bla' .... Dus dat was ik gelijk afgeleerd.
[...]
OEM = OEM.
Retail = Retail.
Daar verandert niets, het enige is dat je dus gewoon geen key hebt, ik ben alleen benieuwd hoe ze dat doen met een retail versie die gekoppeld is aan je hardware ID bij het installeren van een nieuw systeem... Zal wel een belletje naar MS worden denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Freyaldo op 12-08-2015 16:41 ]
Zal je net zien hehe. Dank voor de reply, ben Windows 10 aan het installeren as we speak. Dan kan ik eerst Windows 10 proberen op een andere PC voordat ik het op mijn huidige PC gooi. ^_^Reepje schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:43:
Je was er bijna, maar hebt een grote fout gemaakt. Je hebt je key ingevuld en dat moet niet. Als je het leeg had gelaten was alles goed gekomen.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
C:\Windows.oldMaZeLe schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:49:
Heeft iemand enig idee waar ik de bestanden kan vinden?
Zet je ze terug van je backup.MaZeLe schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:01:
Helaas, alleen maar lege mappen.
C:\Windows.old is zover ik weet het enige wat er over blijft van de oude install.MaZeLe schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:05:
[...]
De betreffende kennis heeft uiteraard geen backup gemaakt
[ Voor 5% gewijzigd door Mick1990 op 12-08-2015 20:12 ]
En jij dus ook nietMaZeLe schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:05:
De betreffende kennis heeft uiteraard geen backup gemaakt
Een paar uur later en een paar reboots later staat er nogsteeds "Windows is niet geactiveerd" helaas.Mick1990 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:27:
Rechtermuisknop -> Deze PC
Daar zie je onderaan of hij geactiveerd is.
[ Voor 35% gewijzigd door FullMetalPanic op 12-08-2015 22:17 . Reden: extra info ]
Ik had één systeem (van de acht), die ook niet automatisch wilde activeren. De tip die ik vond werkte bij mij nadat ik 8 keer de volgende opdracht had herhaalt;FullMetalPanic schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:14:
[...]
Een paar uur later en een paar reboots later staat er nogsteeds "Windows is niet geactiveerd" helaas.
De laptop is net klaar met installeren en die is wel geactiveerd. Voor beide heb ik toch echt een legitieme versie van Windows 7 met als enige verschil dat ik Windows 7 als update kreeg van Microsoft voor Windows Vista. En er staat nergens dat een geupgrade versie van Windows 7 Home Premium niet elligable zou zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 12-08-2015 22:43 ]
Testing, one, two ...
Je kan ook de x64 versie legaal downloaden via microsoft.Dushi schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:42:
Ik heb een uitdaging met het installeren van de 64 bits versie van Windows 10. Ik gebruikte voorheen Windows 8.1 64 bit op een Asus N550JV met 8 GB geheugen.
Ik heb eerst geupgrade en daarna een clean install gedaan. De clean install heb ik gedaan met de Media Creation Tool en heb daarbij uiteraard 64 bits gekozen en een USB stick voorbereid. De hele installatie verliep op zich zonder problemen, maar nadat eaa gereed was bleek dat er een 32 bits versie van Windows 10 is geïnstalleerd. Hierdoor is ook maar 3,15 GB geheugen beschikbaar.
Ik krijg het niet voor elkaar om de 64 bits versie erop te krijgen. Het lukt me nu zelfs niet meer om de 64 bits Media Creation Tool te runnen ("This app can't run on your PC"). Via een andere PC heb ik nog wel een 64 bits installatie USB-stick kunnen maken, maar ook toen bleek dat ik de 32 bits versie kreeg. Ik weet zeker dat ik niet per ongeluk de 32 bits versie heb gedownload.
Iemand enig idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 12-08-2015 22:54 ]
Heb het 15 keer een gooi gegeven maar elke keer kreeg ikhardware-lover schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:40:
[...]
Ik had één systeem (van de acht), die ook niet automatisch wilde activeren. De tip die ik vond werkte bij mij nadat ik 8 keer de volgende opdracht had herhaalt;
(als administrator >>) CMD >> het commando: slmgr.vbs /ato uitvoeren (wachten tot de melding volgt die bij het commando hoort), indien niet geactiveerd, herhalen.
CMD is rechter muistoets op Windows teken >> Opdrachtprompt (administrator)
Testing, one, two ...
[ Voor 21% gewijzigd door reinier666 op 13-08-2015 08:53 ]
De update KB3035583 is ook al handmatig geinstalleerd, maar nog steeds geen icoontje.REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\UpgradeExperienceIndicators" /v UpgEx | findstr UpgEx
if "%errorlevel%" == "0" GOTO RunGWX
reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Appraiser" /v UtcOnetimeSend /t REG_DWORD /d 1 /f
schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compatibility Appraiser"
:CompatCheckRunning
schtasks /query /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compatibility Appraiser"
schtasks /query /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compatibility Appraiser" | findstr Ready
if NOT "%errorlevel%" == "0" ping localhost >nul &goto :CompatCheckRunning
:RunGWX
schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig"
[ Voor 11% gewijzigd door G.Scholtens op 13-08-2015 10:14 ]
Je activatie is gekoppeld aan je hardware ID. De code die je krijgt via de upgrade is niet uniek.skelleniels schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:07:
Ik zit met nog een vraag ivm activatie die ik niet meteen terugvind. Er staat hier een pc met Windows 7 waarvan de HDD gecrashed is, een nieuwe is besteld. Ik heb nu alvast op een andere schijf Windows 7 herinstalleerd en meteen geüpgraded naar Windows 10. Bedoeling is nu dat ik wanneer de nieuwe schijf binnenkomt ik er meteen 10 op ga zetten. Ik zie nu echter met produkey en Magical Jellybean dat ik een universele key heb van Windows 10 Home (YTMG3-...)
Is dit nu via een Microsoft account geactiveerd of niet(ik geloof van niet), want aan deze pc wil ik geen Microsoft account koppelen
Indien niet ga ik er vanuit dat als ik die nieuwe schijf in de pc steek en Windows 10 installeer, deze automatisch zal geactiveerd worden. Of zal ik toch eerst 7 moeten installeren?
Zijn er mensen die toch een unieke key hebben gekregen?
Ik vond dit allemaal niet terug, maar indien het al ergens vermeld is geweest, is het misschien een idee om dit in de topicstart te plaatsen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
je probleem is dus, als ik het goed begrijp, dat je geen upgrade icoontje krijgt?G.Scholtens schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:12:
Ik krijg op mijn windows 7 x64 pro, het upgrade icoon niet rechtsonderaan.
Niet noodzakelijk. Er zijn (zie Microsoft forums) drie methoden om dat upgrade icoontje alsnog te krijgen, mocht ie niet automatisch verschijnen.Reepje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:19:
[...]
je probleem is dus, als ik het goed begrijp, dat je geen upgrade icoontje krijgt?
Dat kan betekenen, dat deze machine, op de een of andere manier, niet te upgraden valt.
Het kan ook ergens anders aan liggen. Dan kan je proberen te upgraden via de MS tool. Dan zie je vanzelf of het kan.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Windows 10 Licenties kopen. En meteen windows 10 installeren.ThinClientQ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:07:
Zijn er nog meer IT bedrijven in dit topic?
Situatie; 5 nieuwe laptops, geen OS, aparte licenties van Windows 7.
Ik werk alleen maar met legale software.
Hoe ik het nu doe; eerst Windows 7 inclusief SP1 installeren, netwerkdriver installeren, licentie activeren, update naar Windows 10 uitvoeren.
Hierdoor heb ik een legale Windows 10 licentie, vanuit Windows 7.
Dit moet toch sneller kunnen? Is hier al een goede manier voor?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dacht dat ik per ongeluk toch de 32-bits versie had gedownload en heb dus opnieuw 64-bits gedownload, wederom op CD geplaatst, maar met exact dezelfde melding. Iemand een idee waar dit probleem uit voortkomt?Gebruik de andere installatieschijf waarop 64-bits is vermeld. Wanneer u deze plaatst, wordt Windows Setup automatisch opnieuw opgestart.
Zijn de laptops nu wel 64-bits dan? Anders gaat het niet werken.Galeton schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:04:
Ik heb toch even een vraag die al eerder is gesteld maar waarop ik geen antwoord heb gevonden (ook niet elders op het interwebs: de vraag is vaker gesteld maar niemand heeft antwoord):
Ik heb meerdere malen succesvol kunnen installeren. Echter, op het moment moet ik 8 laptops op werk gaan upgraden, dus heb ik de ISO gedownload en gebrand op een DVD'tje (64x gedownload via media creation tool 64-bits). Zo gepiept, geen probleem, maar als ik wil gaan installeren krijg ik het bericht
[...]
Dacht dat ik per ongeluk toch de 32-bits versie had gedownload en heb dus opnieuw 64-bits gedownload, wederom op CD geplaatst, maar met exact dezelfde melding. Iemand een idee waar dit probleem uit voortkomt?
Die zijn 64-bits, nogmaals gecontroleerd nu!Soeski schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:16:
[...]
Zijn de laptops nu wel 64-bits dan? Anders gaat het niet werken.
[ Voor 41% gewijzigd door Galeton op 13-08-2015 12:22 ]
Dan lijkt het alsof de huidige installatie componenten mist om de upgrade te doen.Galeton schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:19:
[...]
Die zijn 64-bits, nogmaals gecontroleerd nu!
Op een ander forum had iemand hetzelfde probleem. Die heeft vervolgens de .ISO niet op DVD gebrand, maar gewoon gestart op de pc zelf (of vanaf stick gemount dus). Daarna lukte het wel, van DVD kreeg hij ook die melding. Vreemd.Galeton schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:19:
[...]
Die zijn 64-bits, nogmaals gecontroleerd nu!
Ja dat dus. Maar dan zou ik alsnog 8 keer die upgrade moeten downloaden... Dat schiet dus niet op.Soeski schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:24:
Op een ander forum had iemand hetzelfde probleem. Die heeft vervolgens de .ISO niet op DVD gebrand, maar gewoon gestart op de pc zelf (of vanaf stick gemount dus). Daarna lukte het wel, van DVD kreeg hij ook die melding. Vreemd.
Neem je gedownloade iso, plaats het op een USB stick, kopieer het op de laptops en start de iso dan rechtstreeks vanop de laptops.Galeton schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:28:
[...]
Ja dat dus. Maar dan zou ik alsnog 8 keer die upgrade moeten downloaden... Dat schiet dus niet op.
Had ik zo gedaan mits ik een USB had groot genoeg om de ~2.5gb aan te kunnen.Death1ord schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:33:
[...]
Neem je gedownloade iso, plaats het op een USB stick, kopieer het op de laptops en start de iso dan rechtstreeks vanop de laptops.
Je kan ook gewoon de iso op een DVD plaatsen zonder deze te mounten. Dan kan je deze ook gewoon zo kopiëren op de laptops.Galeton schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:44:
[...]
Had ik zo gedaan mits ik een USB had groot genoeg om de ~2.5gb aan te kunnen.
Nuja, ik doe het wel omslachtig. Jammer dat hier geen oplossing voor is vanuit ms.
Dit dusDeath1ord schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:46:
[...]
Je kan ook gewoon de iso op een DVD plaatsen zonder deze te mounten. Dan kan je deze ook gewoon zo kopiëren op de laptops.
Simpel maar logisch, dank!DarkSide schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:14:
[...]
Windows 10 Licenties kopen. En meteen windows 10 installeren.
Voor de Gratis versie van windows 10 moet je nu eenmaal eerst upgraden.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Klopt, zodra je Windows 10 reserveert, wordt deze al gedownload. Dan hoef je niet nog eens te wachten als je beslist om het te doen.Pykow schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:16:
Op mijn laptop kan ik nu ook Windows 10 installeren en het viel me op dat hij windows 10 Download zonder dat je eerst zelf op downloaden moet klikken, ik ben dus nu veel ruimte kwijt op mijn SSD (paar GB)
Hou daar dus rekening mee als je de update niet gelijk gaat installeren.
Held!Suicyder schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:05:
Na wat sleutelwerk toch Windows 10 op mijn Samsung RV511 laptop gekregen.
Ik kreeg steeds ' 0xC190010 - 0x20017 -> The installation failed in de SAFE_OS phase with an error during BOOT operation'
Wat blijkt nou het probleem te zijn, de wifi adapter met bluetooth (een Samsung DHXB-81). Deze eruit gehaald, Windows 10 normaal kunnen installeren.
Nu komt het mooiste, nadat Windows 10 geïnstalleerd was heb ik voor de lol het kaartje weer een keer terug in de laptop geprikt en het blijkt na installeren wel te werken.
Blij dat het gelukt is
Je kan in de app manueel opnieuw scannen door op het hamburger menu te klikken.Buffalo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:34:
Wat betreft de upgrade-notificatie rechtsonder in de taakbalk:
PC van mijn ouders gaf aan dat de onboard Geforce 6400 o.i.dniet geschikt is voor Windows 10.
Ik kan via die weg nu dus niet upgraden.
Nu heb ik gisteren een videokaart geplaatst, en gechecked of hier Windows 10 drivers voor zijn, en die zijn er.
Gaat die upgrade notifiactie op een gegeven moment weer checken of je systeem geschikt is? Of is dit iets eenmaligs, en moet ik u de creation tool gebruiken?
Wilde bij mijn ouders eigenlijk de makkelijke weg nemen, door snel een upgrade te doen via de notificatie.
Hm, wat ik gezien heb zit daar geen mogelijkheid om manueel te scannen. Ik zal nog een goed kijken binnenkort.Going4Quests schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:20:
[...]
Je kan in de app manueel opnieuw scannen door op het hamburger menu te klikken.
Ik adviseer de controller te vervangen, want bij errors bij boot of tests gaat hij met de controller safe mode ook niet meer in.
Ok net contact gehad met de support van Microsoft. Volgens hun moet ik vanaf mijn Windows 7 installeren anders kan Windows 10 niet activeren. Helaas zijn er geen officieele ISO vestanden via Microsoft zelf te krijgen voor de installatie van Windows Vista en de Windows Vista naar 7 update. Volgens de support persoon kan ik de desbetreffende DVD's gebruiken om een installer te maken en het via USB te doen dinds de DVD drive op mijn oude PC overleden is.FullMetalPanic schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 00:24:
Kans is dat ik contact op zal moeten nemen met Microsoft. Vista heb ik toen der tijd gekocht bij Azerty maar de Windows 7 upgrade kwam bij Microsoft zelf vandaan dus ik denk niet dat Azerty veel voor me zal kunnen betekenen.
De optie is er, ik heb het uitgevoerd op een laptop, maar nu dat al mijn apparaten geupdate zijn kan ik het niet meer laten zien.Buffalo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:30:
[...]
Hm, wat ik gezien heb zit daar geen mogelijkheid om manueel te scannen. Ik zal nog een goed kijken binnenkort.
Ach, dat bekijken we wel als het zover is, het is niet mijn eigen laptop. De installatie is nu iig succesvol voltooid dankzij jou..Suicyder schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:33:
[...]
Ik adviseer de controller te vervangen, want bij errors bij boot of tests gaat hij met de controller safe mode ook niet meer in.
Ik zet er morgen een intel chip in om er maar vanaf te zijn. Tevens 300N ipv die 65 die de oude maximaal haalde.
[ Voor 13% gewijzigd door Occy74 op 13-08-2015 17:02 ]
Verwijderd
Wel het goede topic weten te vinden maar geen enkele van de 3895 posts in dit topic van de afgelopen 2 weken die blijkbaar helpt om jouw probleem te omzeilen. Al gebeld met 020-5001500 ?Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:43:
Beste,
Ik krijg steeds meldingen dat ik w10 kan installeren. Opnieuw opstarten etc.
Daarna is er niets gebeurd.
Windows update blijft aar updates zoeken en zonder resultaat.
Wat kan er fout gaan?
Groet, Frank
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
In elk geval blij dat je hem geinstalleerd hebt gekregen dankzij de tip. En beter nu een vastloper -> ander kaartje moeten fixen dan dat hij bij je kennis vastloopt en niet meer wil starten + nodige dramaOccy74 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:40:
[...]
Ach, dat bekijken we wel als het zover is, het is niet mijn eigen laptop. De installatie is nu iig succesvol voltooid dankzij jou..
edit: 5 minuten later na wat updates voltooid te hebben, reboot.. vast!.. lol, gelijk maar een ander wifi kaartje erin gezet, dan maar zonder bluetooth..
Yup, hier een Xtreme Music kaart en ik moet wachten to Oktober. Maar bij mij krijg ik wel gewoon geluid met de kaart. Alleen kan ik niets instellenbe3a18 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:04:
Vanavond mijn Windows 7 Prof. ge-update naar Windows 10 Prof. Géén foutmeldingen bij de installatie! Helaas echter ook géén geluid, alhoewel mijn geluidskaart keurig vermeld wordt in Apparaatbeheer. Eén en ander nagekeken op de site van Creative. Daar staat dus:
Sound Blaster X-Fi XtremeGamer
SB073A/SB0730
September 2015(!)
Moet ik nu tot september 2015 wachten voordat mijn geluid weder keert? Ik ben vast niet de enige met zo'n geluidskaart.
Groeten uit het hooge Noorden
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq