Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bramster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:12:
[...]
[knip]

Kan ik na de installatie weer met de Windows 10 Media Creation Tool updaten? of dan echt wachten tot ik de update naar 10 optie krijg?
hardware-lover in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:42
Thx hvgsel en hardware-lover
Ben nog aan het wachten op de download... snel is anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:05
Beste tweakers,

Het besturingssysteem ziet er mooi uit, maar ik heb toch nog een probleem.
Misschien hebben jullie een oplossing:

Ik heb een Microsoft Account ingesteld. Vervolgens kan je hier mee inloggen. Daarna een tweede Microsoft Account voor mijn vriendin ingesteld. Nu wil ik dat mijn account automatisch inlogt. Dit heb ik ook ingesteld. Maar als ik nu mijn computer opstart logt hij soms automatisch in, soms weer niet. Als Windows mij niet automatisch inlogt krijg ik de melding dat ik een verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord gebruik. Ik zie dan ineens aan de linkerkant van mijn scherm drie accounts staan. Ook een lokaal account. Ik snap dit niet, aangezien ik dit account niet heb aangemaakt. Kan ik dit account soms verwijderen? Ik wil automatisch met mijn Microsoft Account inloggen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
hvgsel schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:33:
[...]

Da's geen probleem, de download is generiek en accepteert alle keys. Lees nog even mijn eerste reactie!

Ik heb zo 3 laptops schoon geïnstalleerd met 8.1 , terwijl er oorspronkelijk 8 op stond.
Heb het geprobeerd op de laptop van mijn ouders (met OEM key). Wordt niet geaccepteerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:21
Kan het dat ik de update nog niet beschikbaar heb?

Ik heb begin juli de reservatie gedaan (vanaf Windows 7), kom nu terug uit vakantie en wou eens even de nieuwe Windows 10 bekijken, maar er staat nog steeds 'Fijn dat u uw upgrade gereserveerd hebt - u ontvangt een melding wanneer uw upgrade klaar is'.

Zijn er nog mensen aan het wachten want het lijkt me dat zowat iedereen al aan de slag is met W10?

Bedankt :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Laatst online: 16:42
Ik wil graag even het verlossende antwoord op mijn vragen. Ik heb op drie systemen Windows d.m.v. een upgrade vanuit een bestaande Windows installatie. Ik heb 1 keer de iso/mediacreationtool op stick gezet en daarmee alle systemen geupgrade. (Wel gekozen dat er niks behouden hoeft te worden) , ik heb geen MS account ingevoerd, maar de hardware ID wordt toch wel opgeslagen bij MS toch. Als ik een volledige schone installatie wil doen (tijdens booten), dan kan ik ten alle tijden die ene stick (of een nieuwe stick/dvd) pakken neem ik aan, dus hoeft niet voor elke computer een dvd/stick te maken. En tijdens de clean install moet je key overslaan kiezen. Klopt alles wat ik hier denk te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Darks schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:41:
Kan het dat ik de update nog niet beschikbaar heb?

Ik heb begin juli de reservatie gedaan (vanaf Windows 7), kom nu terug uit vakantie en wou eens even de nieuwe Windows 10 bekijken, maar er staat nog steeds 'Fijn dat u uw upgrade gereserveerd hebt - u ontvangt een melding wanneer uw upgrade klaar is'.

Zijn er nog mensen aan het wachten want het lijkt me dat zowat iedereen al aan de slag is met W10?

[knip]
Als jij zou willen dan zou je met de W10 update aan de slag kunnen gaan wanneer het jou uit zou komen, zonder het bericht van Microsoft af te wachten daarover, zelfs al zou je dat NU al willen. En hoe of via welke wijze, ook dat is geen geheim.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 19-09 17:42
Zo, Windows 10 staat er inmiddels op, mooi geactiveerd en al :)
Na de 8.1 installatie werd me gelijk gevraagd of ik wilde upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bramster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:54:
Zo, Windows 10 staat er inmiddels op, mooi geactiveerd en al :)
Na de 8.1 installatie werd me gelijk gevraagd of ik wilde upgraden
Gefeliciteerd, dat was de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
A4553 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:12:
[...]

Heb het geprobeerd op de laptop van mijn ouders (met OEM key). Wordt niet geaccepteerd :(
Je zal toch nog iets meer moeten vertellen, anders is er voor ons niets te beoordelen.

b.v. EFI-systeem? Heb je de key ingevuld bij installatie of kwam die automatisch? Goede editie gedownload? Stond er oorspronkelijk win8 op of heb je later geupgrade? etc. etc.?????
Geef ons een stapsgewijs verslag van wat je gedaan hebt; da's echt gemakkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door hvgsel op 09-08-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
hvgsel schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:03:
[...]

Je zal toch nog iets meer moeten vertellen, anders is er voor ons niets te beoordelen.

b.v. EFI-systeem? Heb je de key ingevuld bij installatie of kwam die automatisch? Goede editie gedownload? Stond er oorspronkelijk win8 op of heb je later geupgrade? etc. etc.?????
Geef ons een stapsgewijs verslag van wat je gedaan hebt; da's echt gemakkelijker.
Er valt niet zoveel te vertellen. Installer van Windows 8.1 (standaard uitvoering gedownload) gedraaid in Windows 7. Er moet direct een key ingevoerd worden. De OEM sleutel die in de UEFI staat van de laptop werkt niet; er wordt gemeld dat de key niet voor dit product bedoeld is. De installer zag de key ook automatisch, maar gaf daarbij exact dezelfde melding.

Laptop kwam oorspronkelijk met 8.1. Zelf een SSD ingezet en daar Win. 7 op gezet.
Upgrade naar 10 werkt niet vanaf 7, dus moet eerst 8(.1) erop.
Ik dacht oude HD te pakken waar de laptop mee geleverd werd, maar die werkt dus niet meer :/

[ Voor 12% gewijzigd door A4553 op 09-08-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
A4553 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:24:
[...]

Er valt niet zoveel te vertellen. Installer van Windows 8.1 (standaard uitvoering gedownload) gedraaid in Windows 7. Er moet direct een key ingevoerd worden. De OEM sleutel die in de UEFI staat van de laptop werkt niet; er wordt gemeld dat de key niet voor dit product bedoeld is. De installer zag de key ook automatisch, maar gaf daarbij exact dezelfde melding.

Laptop kwam oorspronkelijk met 8.1. Zelf een SSD ingezet en daar Win. 7 op gezet.
Upgrade naar 10 werkt niet vanaf 7, dus moet eerst 8(.1) erop.
Ik dacht oude HD te pakken waar de laptop mee geleverd werd, maar die werkt dus niet meer :/
Da's toch wel een heel andere procedure, dan ik eerder beschreef. Die procedure van mij is bedoeld voor clean install en dan upgrade. Dan wordt de key uit UEFI BIOS gelezen.
Als het een EFI-laptop is en oorspronkelijk met Windows 8 geleverd idd., dan moet de clean install (boot vanaf de stick) echt werken. Je voert dan geen key bij install van Win8.1, als ie er al om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
hvgsel schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

Da's toch wel een heel andere procedure, dan ik eerder beschreef. Die procedure van mij is bedoeld voor clean install en dan upgrade. Dan wordt de key uit UEFI BIOS gelezen.
Als het een EFI-laptop is en oorspronkelijk met Windows 8 geleverd idd., dan moet de clean install (boot vanaf de stick) echt werken. Je voert dan geen key bij install van Win8.1, als ie er al om vraagt.
Naar mijn weten maakt het niet uit of je de setup vanuit Windows draait of boot vanaf USB. Als de sleutel niet wordt toegestaan houdt het op. Ook binnen Windows werd de sleutel direct uit de UEFI gelezen. Lijkt mij stug dat het binnen boot vanaf USB anders zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
A4553 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:55:
[...]

Naar mijn weten maakt het niet uit of je de setup vanuit Windows draait of boot vanaf USB. Als de sleutel niet wordt toegestaan houdt het op. Ook binnen Windows werd de sleutel direct uit de UEFI gelezen. Lijkt mij stug dat het binnen boot vanaf USB anders zou werken.
Ok, up to you. Ik zou zeggen, probeer wat ik zeg; dat is de schoonste manier. Het is redelijk essentieel dat het een clean install is (hele verhalen op internet). Jij probeert een soort upgrade uit te voeren, wat tot onverwachte effecten kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giszmo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 13:37
Twee keer sinds 29 juli Windows 10 geinstalleerd op notebooks als upgrades vanaf Windows 7 en Windows 8.1.
De eerste dagen liep het als een zonnetje met wat kleine problemen als beeldscherm helderheid niet instelbaar en sd-card niet veilig te verwijderen en nog wat hier en daar dat in de loop van de tijd wel opgelost zal worden..
Wel veelvuldige en zeeeeer langdurige updates tijdens welke de PC niet gebruikt kan worden.
Macafee start pas zeer laat op, al die tijd is de notebook onbeschermd. Tijdens de laatste update
verscheen een foutmelding dat de PC wegens "MEMORY MANAGEMENT". Na heropstart werd de update-installatie bij 55 procent voortgezet.
Beide notebooks voldoen ruimschoots aan de Windows 10 eisen.

Nu na een week ontstaan er grote problemen met de notebook met upgrade vanaf Windows 8.1. o.a.dat
zonder vaste netwerkaanlsuiting en wel WIFI AP aanwezig, start Windows niet op en verschijnt de melding "Er is een probleem opgetreden enz "KERNEL AUTOBOOSTLOCK ACQUISITION WITH RAISED IRQLC".
Ook als Windows wel draait en de netwerk verbinding wordt verbroken stopt Windows met deze melding.
In het ene geval ga ik terug naar 8.1 en voor de andere notebook wacht ik af wat me nog te wachten staat.
Windows het ik nodig voor diverse toepassingen maar werken met mijn Toshiba Chromebook is toch vele malen betrouwbaarder en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
hvgsel schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:00:
[...]

Ok, up to you. Ik zou zeggen, probeer wat ik zeg; dat is de schoonste manier. Het is redelijk essentieel dat het een clean install is (hele verhalen op internet). Jij probeert een soort upgrade uit te voeren, wat tot onverwachte effecten kan leiden.
Inmiddels ook jouw manier geprobeerd, zelfde resultaat: 'De opgegeven productcode komt niet overeen met een van de beschikbare Windows-installatiekopieën. Geef een andere productcode op.'.

Wordt helaas (in ieder geval voor mij) een andere manier zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
Dacht laat ik is een schone installatie doen van W10, had een upgrade gedaan en netjes geactiveerd. Dus ik maak een usb stick w10 met de MediaCreationTool. Ik start de pc opnieuw op en start via de usb stick de installatie. Helaas blijft hij gelijk hangen op het eerste scherm met het logo, geen circle wat rond draaid helemaal niks, alleen het blauwe logo. Heb verschillende sticks geprobeerd, maar het blijft hetzelfde. Ook nog een officielle ISO W10 Pro gedownload via de microsoft website, rufus gedownload om op een andere manier een bootable stick te maken, helaas! Zijn er mensen die ook problemen hebben daarmee?

[ Voor 14% gewijzigd door Barfman op 09-08-2015 23:28 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan aan je mobo/bios usb poort liggen.
In het verlden waren er met 8 ook alproblemen met install vanaf usb bij sommige systemen.
Check dat je je usb stick in een 2.0 poort doet ipv 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:25:
Dacht laat ik is een schone installatie doen van W10, had een upgrade gedaan en netjes geactiveerd. Dus ik maak een usb stick w10 met de MediaCreationTool. Ik start de pc opnieuw op en start via de usb stick de installatie. Helaas blijft hij gelijk hangen op het eerste scherm met het logo, geen circle wat rond draaid helemaal niks, alleen het blauwe logo. Heb verschillende sticks geprobeerd, maar het blijft hetzelfde. Ook nog een officielle ISO W10 Pro gedownload via de microsoft website, rufus gedownload om op een andere manier een bootable stick te maken, helaas! Zijn er mensen die ook problemen hebben daarmee?
Ik heb het gedaan via een dvd met Windows 10 er op. Het duurde na het opstarten bij mij zo'n 5 minuten voordat ik die cirkel kreeg met die puntjes en toen begon de installatie. Dus misschien moet je wat langer wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 07:49:
[...]

Ik heb het gedaan via een dvd met Windows 10 er op. Het duurde na het opstarten bij mij zo'n 5 minuten voordat ik die cirkel kreeg met die puntjes en toen begon de installatie. Dus misschien moet je wat langer wachten?
Bedankt, ik moest inderdaad lang wachten voordat de setup daadwerkelijk begon, duurde ruim 10 minuten!

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Sinds vorige week een clean install gedaan op mijn HP laptop.
Echter krijg windows 10 niet geactiveerd, komt dit omdat ik een clean install gedaan heb ipv een upgrade?

Had er windows 7 pro op staan, en nu 10 pro.
Krijg de hele tijd de melding dat mijn key niet geschikt is.

Foutcode: 0xC004C003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:51:
Echter krijg windows 10 niet geactiveerd, komt dit omdat ik een clean install gedaan heb ipv een upgrade?

Had er windows 7 pro op staan, en nu 10 pro.
Krijg de hele tijd de melding dat mijn key niet geschikt is.

Foutcode: 0xC004C003
Als je geen upgrade hebt gedaan vanuit windows 7 dan is ie niet automatisch geactiveerd. Je zult hiervoor even met microsoft moeten bellen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:51:
Ja, je had eerst een upgrade moeten doen, en zodra die geactiveerd was, een clean install.

Op te lossen door Win7 opnieuw te installeren, upgraden, activeren, clean install.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24
snah001 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

Heb 6+ pc's, laptop, tablet geupgrade inmiddels.
Sommigen gingen zonder enig probleem en sommigen deden hetzelfde als jij hier beschreven hebt met ieder een andere oplossing.
Bij tablet heb ik de zaak terug gezet naar intitiële installatie om te kunnen upgraden en bij 2 PC's bleef de installatie hangen op een videokaart (redelijk oude). Deze vervangen door 2 nieuwe en toen vanaf USB stick (iso) de setup gestart en dat werkte dus.
Er is vaak geen generieke oplossing omdat iedere pc of laptop verschillende combinaties van hardware kunnen hebben.
In ieder geval deze topic goed doorlezen en zoeken naar gelijksoortige problemen en de daar geopperde oplossingen 1 voor 1 uitproberen.
Vervelend want dat heeft mij ook veel tijd gekost.
Oh en niet vergeten een spiegeling van de C partitie te maken zodat je ALTIJD veilig terug kunt naar win 8 of 7 want ik zie hier toch regelmatig dat mensen dit niet doen en dan (per ongeluk) een schone installatie uitvoeren en dan niet meer terug kunnen!
Succes
Uiteindelijk toch maar een clean install van Windows 7 gedaan, niets leek te werken. Voordeel is dat ik ook weer eens met een schone harde schijf kan beginnen ;) Stond toch al veel software ongebruikt op.
Na de clean install van windows 7 deze online geactiveerd en daarna direct de Windows 10 installatie gestart. De Windows 10 installatie is ook zonder problemen verlopen en direct geactiveerd. Nu langzaamaan alle benodigde software weer installeren...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
wildhagen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:53:
[...]

Ja, je had eerst een upgrade moeten doen, en zodra die geactiveerd was, een clean install.

Op te lossen door Win7 opnieuw te installeren, upgraden, activeren, clean install.
Waarom zou ik dan wel een clean install kunnen doen? Ik blijf toch mijn zelfde key gebruiken?
Zit er niet op te wachten om een 7 erop te zetten, dan te upgraden en nog eens windows 10 te installeren.

Zal MS dit probleem alsnog verhelpen met de keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:35:
[...]

Waarom zou ik dan wel een clean install kunnen doen? Ik blijf toch mijn zelfde key gebruiken?
Zit er niet op te wachten om een 7 erop te zetten, dan te upgraden en nog eens windows 10 te installeren.

Je krijgt alleen een gratis windows 10 key als je een upgrade doet vanaf windows 7/8.1. Niet als je hem direct clean installeert dus. Na de upgrade heb je een key en kun je doen wat je wilt, maar die eerste keer zal echt een upgrade moeten zijn.

Aangezien een downgrade volgens mij niet gaat moet je wel een clean install doen van windows 7, dan upgraden naar 10 en dan als je dat wilt weer een clean install van 10 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:35:
[...]

Er is geen probleem met de keys, dus ik denk niet dat er iets te verhelpen is door Microsoft.

Wat ze gratis geven is een upgrade naar Windows 10 van bepaalde versies van Windows. Dus moet je dat ook als upgrade installeren. Na die eerste installatie is het gekoppeld aan je hardware dus als je dan nog ooit een verse installatie nodig hebt kun je wel meteen Windows 10 installeren. Makes perfect sense, behalve voor een paar Tweakers die met een nieuw OS meteen een verse installatie willen.

Overigens heb ik ook geen schone installatie en ik merk er niks van. Het voelt aan als een schone installatie (Upgrade vanaf Windows 8 of 8,1 naar 10). Het is de soepelste upgrade van Windows die ik ooit gedaan heb.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:38:
[...]

Je krijgt alleen een gratis windows 10 key als je een upgrade doet vanaf windows 7/8.1. Niet als je hem direct clean installeert dus. Na de upgrade heb je een key en kun je doen wat je wilt, maar die eerste keer zal echt een upgrade moeten zijn
Het verhaal van eerst upgraden en dan clean klopt, maar om te voorkomen dat Scholtens hier morgen terug is met stoom uit zijn oren omdat hij alles wéér opnieuw moet doen (en om te voorkomen dat hordes andere gebruikers nu weer gaan denken dat ze een key nodig hebben): je krijgt dus GEEN key (die je kan opschrijven en bij de install moet invullen). Tijdens de upgrade wordt er een hardware-ID aangemaakt die bewaard wordt op de servers van MS. Als je vervolgens de clean install doet, doe je dat dus zonder key en je MOET (!) de vragen die je tijdens de install krijgt om keys OVERSLAAN! Gebruik dus geen oude W7 key of zo! De gratis upgrade versie van W10, clean of niet, gebruikt gewoon géén noteerbare en invulbare key!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Marzman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Er is geen probleem met de keys, dus ik denk niet dat er iets te verhelpen is door Microsoft.

Wat ze gratis geven is een upgrade naar Windows 10 van bepaalde versies van Windows. Dus moet je dat ook als upgrade installeren. Na die eerste installatie is het gekoppeld aan je hardware dus als je dan nog ooit een verse installatie nodig hebt kun je wel meteen Windows 10 installeren. Makes perfect sense, behalve voor een paar Tweakers die met een nieuw OS meteen een verse installatie willen.

Overigens heb ik ook geen schone installatie en ik merk er niks van. Het voelt aan als een schone installatie (Upgrade vanaf Windows 8 of 8,1 naar 10). Het is de soepelste upgrade van Windows die ik ooit gedaan heb.
Ik heb meerdere dingen geprobeerd.
- Upgrade van een gebruikt systeem W7/8.1 naar 10.
- Upgrade van kale installatie W7/8.1 naar 10
- Upgrade van een gebruikt systeem W7 naar 10 en daarna 'restore' (niets bewaard).
- Eerdere upgrade gedaan van W7 naar 10 en toen via USB een schone installatie.

--- Even voor de duidelijkheid IK HEB GEEN KEYS IN HOEVEN VOEREN BIJ SCHONE INSTALLATIES/RESTORE!

Alles is goed gegaan en toch voelt de kale W10 installatie het snelst/soepelst en schoonst aan. Ook viel me op dat de windows map het kleinst was na een volledige schone installatie vanaf USB.

- W7 upgrade naar 10 : 17.1GB-Originele windows installatie was meer dan 1 jaar oud
- Kale W8.1 naar 10 : 15.2GB
- Kale W10 : 12.8 (maar zit na updates en wat programma's al op 14.1GB)

Alle W10 installaties zijn W10 Pro.

En zowel zakelijk als prive gaat het goed, er zijn wat 'unieke' programma's die niet alles even fijn vinden maar tot nu toe valt het me niet tegen.

Het enige dat ik tot nu toe gehoord heb is dat COD4 niet werkt, als je een level wilt laden crashed het spel. En wat antieke Realtek chips die al geen W8 ondersteuning meer hadden werken niet (ALC650/850 - Opgelost door een Konig usb audio dongeltje te halen van 7 euro).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:56:
[...]

Tijdens de upgrade wordt er een hardware-ID aangemaakt die bewaard wordt op de servers van MS.
Wat ik niet heel duidelijk heb kunnen vinden. Is het zo A: de hardware ID wordt enkel opgeslagen op de activatieserver van MS, B: de hardware ID wordt enkel opgeslagen op je MS account. Of C: de hardware ID wordt opgeslagen op zowel je Microsoft Account en op de activatieservers van MS. Dus je zit dan altijd goed. Zelf dacht ik altijd C, maar neig nu eerder naar A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

dennis_rsb schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:03:
[...]

Wat ik niet heel duidelijk heb kunnen vinden. Is het zo A: de hardware ID wordt opgeslagen op de activatieserver van MS, B: de hardware ID wordt opgeslagen op je MS account. Of C: de hardware ID wordt opgeslagen op zowel je Microsoft Account en op de activatieservers van MS. Dus je zit dan altijd goed. Zelf dacht ik altijd C, maar neig nu eerder naar A.
Activatie server, ik gebruik geen MS account en kon gewoon activeren zonder problemen, hij was zelfs al geactiveerd voordat ik ook maar iets gedaan had.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
prutser001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:04:
[...]

Activatie server, ik gebruik geen MS account en kon gewoon activeren zonder problemen, hij was zelfs al geactiveerd voordat ik ook maar iets gedaan had.
Dus jij hebt tijdens een volledige schone installatie d.m.v booten gedaan. (Nadat ie een keer geupgrade was), key geskipped, ms account geskipped, en dan zou hij geactiveerd moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn map zal groter zijn omdat ik met systeemherstel nog terug kan gaan naar Windows 8. Ik denk niet dat ik dat ooit ga doen, als het ooit nodig is doe ik ook wel een cleane install ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

TVL

Wat mij niet duidelijk is en waar ik verschiillende verhalen over lees (tegenstrijdige) is dat ik een retail versie heb van Windows 8.1 en deze heb ik nu naar Windows 10 geupgrade. Is Windows 10 nu OEM of Retail? Als ik retail heb is een hardware ID toch niet van toepassing en zou ik moeten kunnen activeren met een Key? Hoe kom ik dan aan die key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

dennis_rsb schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:06:
[...]

Dus jij hebt tijdens een volledige schone installatie d.m.v booten gedaan. (Nadat ie een keer geupgrade was), key geskipped, ms account geskipped, en dan zou hij geactiveerd moeten zijn?
Ja, upgrade van 7 naar 10, daarna usb er in en schone installatie (partities verwijderd e.d.) en toen ik in windows kwam was hij netjes geactiveerd. Geen enkel probleem ondervonden.

En vergeet ook niet de privacy meuk uit te zetten uiteraard.

Op 1 systeem na gebruiken ze allemaal een lokale account, ik zie niet echt een reden om die store te gebruiken en zeker niet na het installeren van een 'race spel (airborne ofz)' want die geeft gewoon nag meldingen van 'login to receive bla bla bla' .... Dus dat was ik gelijk afgeleerd.
TVL schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:10:
Wat mij niet duidelijk is en waar ik verschiillende verhalen over lees (tegenstrijdige) is dat ik een retail versie heb van Windows 8.1 en deze heb ik nu naar Windows 10 geupgrade. Is Windows 10 nu OEM of Retail? Als ik retail heb is een hardware ID toch niet van toepassing en zou ik moeten kunnen activeren met een Key? Hoe kom ik dan aan die key?
OEM = OEM.
Retail = Retail.

Daar verandert niets, het enige is dat je dus gewoon geen key hebt, ik ben alleen benieuwd hoe ze dat doen met een retail versie die gekoppeld is aan je hardware ID bij het installeren van een nieuw systeem... Zal wel een belletje naar MS worden denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door prutser001 op 10-08-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
prutser001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:10:
[...]

Ja, upgrade van 7 naar 10, daarna usb er in en schone installatie (partities verwijderd e.d.) en toen ik in windows kwam was hij netjes geactiveerd. Geen enkel probleem ondervonden.

En vergeet ook niet de privacy meuk uit te zetten uiteraard.

Op 1 systeem na gebruiken ze allemaal een lokale account, ik zie niet echt een reden om die store te gebruiken en zeker niet na het installeren van een 'race spel (airborne ofz)' want die geeft gewoon nag meldingen van 'login to receive bla bla bla' .... Dus dat was ik gelijk afgeleerd.

[...]
Thanks, ik vind een lokale account ook fijner! Weet jij (of een andere tweaker) of het nog gewoon mogelijk is om later een image terug te knallen. Ik heb van Windows 10 een image gemaakt met acronis true image 2014 die image staat op een externe hdd, zou dit moeten werken of kom je dan in de problemen met activatie. Voorheen werktte dit iig onder Windows 7 altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
A4553 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:51:
[...]

Inmiddels ook jouw manier geprobeerd, zelfde resultaat: 'De opgegeven productcode komt niet overeen met een van de beschikbare Windows-installatiekopieën. Geef een andere productcode op.'.

Wordt helaas (in ieder geval voor mij) een andere manier zoeken.
Als je een legitieme versie van Windows 7 op die laptop actief hebt draaien en die werkte goed dan is het niet nodig eerst naar Windows 8.1 te gaan om naar Win10 te upgraden.
Hiervoor gebruik je deze tool www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Je kan voor een directe upgrade kiezen en dan zeggen dat hij geen bestanden bewaard als je dat niet wil.

Windows 8.1 activatieproblemen in de setup heeft toch vaak te maken met dat het een foute Win8.1 versie die je samen met die licentie probeerd te gebruiken. Als je Win8.1 wel kan installeren maar dan niet wil activeren kan je telefonische activatie proberen met de licentie die bij de laptop zit.

Als je de orginele HDD niet meer hebt en dus geen factory reset kan doen is het inderdaad op een andere manier lastig te herstellen naar de orginele staat dus ik hoop dat het bovenstaande werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Marzman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Als ik windows 7 nu via virtualbox installeer, dan kan ik toch ook de upgrade doen naar 10. En dan die key weer gebruiken voor mijn huidige installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
dennis_rsb schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:18:
[...]

Thanks, ik vind een lokale account ook fijner! Weet jij (of een andere tweaker) of het nog gewoon mogelijk is om later een image terug te knallen. Ik heb van Windows 10 een image gemaakt met acronis true image 2014 die image staat op een externe hdd, zou dit moeten werken of kom je dan in de problemen met activatie. Voorheen werktte dit iig onder Windows 7 altijd goed.
Moet gewoon goed werken ik gebruik hier ook altijd Acronis voor, de activatie wordt namelijk ook aan je computer gekoppeld. Je kan dus zelfs van een schone Win10 ISO booten en dan zou je ook niet in problemen moeten komen met de activatie.
G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:25:
[...]

Als ik windows 7 nu via virtualbox installeer, dan kan ik toch ook de upgrade doen naar 10. En dan die key weer gebruiken voor mijn huidige installatie?
De key wordt aan het Hardware ID gekoppeld dus je kan die Win10 key dan alleen in je virtualbox omgeving gebruiken en niet op een andere PC

[ Voor 22% gewijzigd door KingHawk op 10-08-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

[...]

Ik heb wel een schijf gecloned waar W10 op stond en die deed het gewoon dus ik denk dat een image niets uit mag maken het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:25:
[...]

Gaat niet werken omdat de hardware in die virtuele omgeving anders is, dus andere hardware ID's.
En daarnaast, welke key bedoel je? Zoals hierboven staat: je krijgt geen key tijdens of na de upgrade.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
jelmervos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:31:
[...]

Gaat niet werken omdat de hardware in die virtuele omgeving anders is, dus andere hardware ID's.
En daarnaast, welke key bedoel je? Zoals hierboven staat: je krijgt geen key tijdens of na de upgrade.
De key veranderd in het systeem en deze zou je kunnen uitlezen en weer voor hetzelfde systeem gebruiken. Maar zoals je zegt is dat niet mogelijk als het om een ander systeem gaat gezien de licentie aan het Hardware ID wordt gekoppeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

KingHawk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:33:
[...]

De key veranderd in het systeem en deze zou je kunnen uitlezen en weer voor hetzelfde systeem gebruiken. Maar zoals je zegt is dat niet mogelijk als het om een ander systeem gaat gezien de licentie aan het Hardware ID wordt gekoppeld....
De key die je in Windows 10 krijgt is een algemene (generiek) key, voor iedereen gelijk. Daar kun je geen nieuwe installatie mee doen (activatie is dan niet mogelijk). Het gaat echt om je hardware ID's.

Hier zijn de generieke keys:
Generic Windows 10 Home TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99
Generic Windows 10 Home Single Language 7HNRX-D7KGG-3K4RQ-4WPJ4-YTDFH
Generic WIndows 10 Pro VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Generic Windows 10 Enterprise NPPR9-FWDCX-D2C8J-H872K-2YT43

[ Voor 21% gewijzigd door jelmervos op 10-08-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
jelmervos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:36:
[...]

Klopt, de key die je in Windows 10 krijgt is een algemene (generiek) key. Daar kun je geen nieuwe installatie mee doen (activatie is dan niet mogelijk). Het gaat echt om je hardware ID's.
Dus je vult geen licentie in en die haalt hij vervolgens zelf op van de MS servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

KingHawk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Dus je vult geen licentie in en die haalt hij vervolgens zelf op van de MS servers?
Licentie is wat anders. Jij bedoelt product key denk ik?

Nog 1x samengevat:
- Je doet altijd eerst een upgrade van Windows 7 / 8.1.
- Wil je een vervolgens clean install doen, dan kun je deze na de upgrade doen. Tijdens de installatie vul je geen product key in. Dit kun je overslaan.
- Activatie gaat dan in Windows op basis van je hardware ID's. Deze zijn bij MS bekend omdat je een upgrade hebt gedaan. Je krijgt een generieke product key waar je niks aan hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 10-08-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
jelmervos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Licentie is wat anders. Jij bedoelt product key denk ik?

Nog 1x samengevat:
- Je doet altijd eerst een upgrade van Windows 7 / 8.1.
- Wil je een vervolgens clean install doen, dan kun je deze na de upgrade doen. Tijdens de installatie vul je geen product key in. Dit kun je overslaan.
- Activatie gaat dan in Windows op basis van je hardware ID's. Deze zijn bij MS bekend omdat je een upgrade hebt gedaan. Je krijgt een generieke product key waar je niks aan hebt.
Ja dat weet ik allemaal al dat vertel ik mensen zelf ook, en inderdaad ik bedoelde de product key. Dat is de sleutel die wordt bedoeld en deze veranderd ook. Vervolgens haal je die uit je nieuwe Win10 installatie voor het geval dat...

Natuurlijk doe je altijd eerst een upgrade anders kom je nergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

KingHawk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:53:
[...]

Ja dat weet ik allemaal al dat vertel ik mensen zelf ook, en inderdaad ik bedoelde de product key. Dat is de sleutel die wordt bedoeld en deze veranderd ook. Vervolgens haal je die uit je nieuwe Win10 installatie voor het geval dat...
Waarom zou je de product key uit je Windows 10 installatie halen? Je kunt hem nooit gebruiken, hij is voor iedereen gelijk en je hebt er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
prutser001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Ik heb wel een schijf gecloned waar W10 op stond en die deed het gewoon dus ik denk dat een image niets uit mag maken het zou moeten werken.
Bedankt voor je reactie, en als het niet werkt kan ik natuurlijk altijd nog gewoon kiezen voor een clean install hè. Maar eerlijk gezegd gebruik ik tegenwoordig weinig images meer, omdat je toch wel eens van software/drivers e.d. veranderd, en dan is een image iets minder handig. Het is soms wel lekker om helemaal vanaf 0 te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
jelmervos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

Waarom zou je de product key uit je Windows 10 installatie halen? Je kunt hem nooit gebruiken, hij is voor iedereen gelijk en je hebt er niks aan.
Oh ja klopt nu je het zegt zie ik het ook 8)7 , dan moet je er toch iig één hebben om door de installatie heen te komen en vervolgens wordt je systeem geaccepteerd door het hardware ID. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

dennis_rsb schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor je reactie, en als het niet werkt kan ik natuurlijk altijd nog gewoon kiezen voor een clean install hè. Maar eerlijk gezegd gebruik ik tegenwoordig weinig images meer, omdat je toch wel eens van software/drivers e.d. veranderd, en dan is een image iets minder handig. Het is soms wel lekker om helemaal vanaf 0 te beginnen.
Ik heb wel images bewaard van de verse installatie en 1 geclonede disk voor het geval dat. Dit was ook meer voor het geval dat W10 niet helemaal lekker ging met upgrades/programma's installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:02
@ Prutser (e.a.): het terugzetten van een kloon werkt probleemloos: een week geleden was mijn MBR beschadigd (gewoon door een stomme stroomuitval!) en (lang verhaal kort maken:) een kloon via EaseUs teruggezet en alles werkte weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ik heb hier al een paar posts voorbij zien komen van mensen die problemen ondervonden met upgrade naar win10 icm Bitdefender 2015. Ik heb gisteren voor de 2e keer geprobeerd te upgraden, maar telkens als ik Bitdefender geïnstalleerd heb, loopt de boel hopeloos vast. Dan kom ik in een soort crash-loop terecht...heel fijn dat de optie om handmatig de geavanceerde opstartopties te selecteren niet meer bestaat. Als het goed is moet win 10 na 2 mislukte opstartpogingen autmatisch in de geavanceerde opstartopties komen, maar dat gebeurd niet meer... Ga nu proberen een win10 dvd'tje te maken en zo bij het menu te komen...

Ik heb gisteren de stappen doorlopen zoals bitdefender zelf hier aangeeft. Dus upgrade aanzetten met bitdefender nog gewoon geïnstalleerd op win 8.1, na upgrade verwijderen via de uninstall-tool. Dan installeren via de installer van die pagina. Tijdens de installatie, redelijk aan het eind, loopt de boel vast. Ik denk op het moment dat de virusscanner voor het eerst 'aangaat'.

Hoe zit het bij mensen met andere thirdparty virusscanners?
Iemand nog een tip? Gewoon even terug naar win 8.1 en nog een maandje wachten tot bitdefender de boel op orde heeft?

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Avira free werkt als een zonnetje, geen upgrade of reinstall nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pkopf schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:32:

Hoe zit het bij mensen met andere thirdparty virusscanners?
Iemand nog een tip? Gewoon even terug naar win 8.1 en nog een maandje wachten tot bitdefender de boel op orde heeft?
Kaspersky Antivirus gaf ook problemen bij mij, maar ze hebben een Amerikaanse versie uitgebracht, die wel werkt met Windows 10. De Nederlandse versie komt in september 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Laatst online: 11-04 12:53
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Kaspersky Antivirus gaf ook problemen bij mij, maar ze hebben een Amerikaanse versie uitgebracht, die wel werkt met Windows 10. De Nederlandse versie komt in september 2015.
ok, ze zijn dus lekker traag bij Bitdefender. Hang nu in de 'wacht' in hun live-chat. Kijken wat ze zelf gaan zeggen.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
KingHawk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Oh ja klopt nu je het zegt zie ik het ook 8)7 , dan moet je er toch iig één hebben om door de installatie heen te komen en vervolgens wordt je systeem geaccepteerd door het hardware ID. Duidelijk.
Nee, je moet er geen hebben/gebruiken om de installatie door te komen. Gewoon de vraag skippen wanneer die naar voren komt tijdens de installatie (2x), activatie gaat daarna vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Arrne schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Nee, je moet er geen hebben/gebruiken om de installatie door te komen. Gewoon de vraag skippen wanneer die naar voren komt tijdens de installatie (2x), activatie gaat daarna vanzelf.
Bedoel je de upgrade of een schone installatie op een systeem dat eerdaags is geupgrade want ik ben bang dat we het ergens anders over hebben. Maakt verder niet uit, ik zal het wel beleven als ik het ooit nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

KingHawk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Bedoel je de upgrade of een schone installatie op een systeem dat eerdaags is geupgrade want ik ben bang dat we het ergens anders over hebben. Maakt verder niet uit, ik zal het wel beleven als ik het ooit nodig heb.
Maakt niet uit. Bij een upgrade heb je geen kans om een product key in te vullen. Doe je vervolgens een clean install, dan moet je geen product key invullen maar dit overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
KingHawk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Het is toch echt heel duidelijk, het lijkt er moeilijk bij je in te gaan,

De gratis upgrade windows 10 behoeft geen key.
Heb je eenmaal geupgrade en wil je daarna bijv een schone installatie doen met een bootable USB of CD, dan heb je ook geen key nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Reepje schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Het is toch echt heel duidelijk, het lijkt er moeilijk bij je in te gaan,

De gratis upgrade windows 10 behoeft geen key.
Heb je eenmaal geupgrade en wil je daarna bijv een schone installatie doen met een bootable USB of CD, dan heb je ook geen key nodig.
jelmervos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:03:
[...]

Maakt niet uit. Bij een upgrade heb je geen kans om een product key in te vullen. Doe je vervolgens een clean install, dan moet je geen product key invullen maar dit overslaan.
Ja duidelijk, dus toen ik eerder zei dat hij dat van MS ophaalt is correct. Werd voor mij verwarrend gezien ik dacht dat me werd verteld dat het niet klopte, maar is goed makkelijker wordt het niet. Is simpelweg miscommunicatie/interpretatie dat gebeurd nog wel eens via tekst. Maar is dus zo simpel als wat, verder makkelijk te begrijpen voor mij maak je geen zorgen :)

In ieder geval bedankt voor jullie feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
prutser001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:10:
[...]

OEM = OEM.
Retail = Retail.

Daar verandert niets, het enige is dat je dus gewoon geen key hebt, ik ben alleen benieuwd hoe ze dat doen met een retail versie die gekoppeld is aan je hardware ID bij het installeren van een nieuw systeem... Zal wel een belletje naar MS worden denk ik.
OEM 7/8(.1) naar 10 OEM kan ik begrijpen, en jij zegt retail 7/8(.1) blijft ook retail (ook na 2016?)daar kan ik nog in komen. Echter het gesprek hieronder geeft aan dat Retail licentie van 7/8 nu een Windows 10 OEM wordt? Hoe zit het nu echt, want je leest overal wat anders. Hoe dan ook, mijn hoofdsysteem had 8.1 retail, ik heb de 2 harde schijven los gehad tijdens installatie van 8.1, ik las wel eens dat dat beter was als je een ssd als mainschijf had. (weet niet meer of ik ze voor of na upgrade van 10 heb aangesloten weer) en activatie ging gewoon goed.

spartacusNLD in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 19-09 16:37
dennis_rsb schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:25:
OEM 7/8(.1) naar 10 OEM kan ik begrijpen, en jij zegt retail 7/8(.1) blijft ook retail (ook na 2016?)daar kan ik nog in komen. Echter het gesprek hieronder geeft aan dat Retail licentie van 7/8 nu een Windows 10 OEM wordt?
Dat begrijp ik ook niet zo goed. Want onder retail versta ik dat je dezelfde licentie ook op andere hardware kunt installeren, als je als zelfbouwer bijvoorbeeld een nieuw mobo koopt. Terwijl een hardware id dat nu juist verhindert, ook als je een retail windows 7/8/8.1 hebt gekocht en daarna een upgrade naar win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:11
[...]

Image terugzetten met True Image 2014 is geen probleem. Ik heb het afgelopen weekend geprobeerd na een SSD upgrade. Windows is na het terugzetten weer geactiveerd. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
grun93 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:35:
[...]

Dat begrijp ik ook niet zo goed. Want onder retail versta ik dat je dezelfde licentie ook op andere hardware kunt installeren, als je als zelfbouwer bijvoorbeeld een nieuw mobo koopt. Terwijl een hardware id dat nu juist verhindert, ook als je een retail windows 7/8/8.1 hebt gekocht en daarna een upgrade naar win10.
Windows 10 retail die je binnnenkort kunt kopen zul je wel naar een ander systeem kunnen overhevelen. (Het is namelijk een retail) wel heb je kans dat je even MS moet bellen omdat hij een totaal andere hardware ziet. (Moederbord voornamelijk). Mijn vraag is meer van als je nu Windows 7/8 retail had>upgrade naar 10, heb je nu dan retail 10 of oem. Bij oem kun je idd niet zomaar even moederbord swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Al 3 miljoen keer beantwoord door MS, retail blijft retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
KingHawk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Als je een legitieme versie van Windows 7 op die laptop actief hebt draaien en die werkte goed dan is het niet nodig eerst naar Windows 8.1 te gaan om naar Win10 te upgraden.
Hiervoor gebruik je deze tool www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Je kan voor een directe upgrade kiezen en dan zeggen dat hij geen bestanden bewaard als je dat niet wil.

Windows 8.1 activatieproblemen in de setup heeft toch vaak te maken met dat het een foute Win8.1 versie die je samen met die licentie probeerd te gebruiken. Als je Win8.1 wel kan installeren maar dan niet wil activeren kan je telefonische activatie proberen met de licentie die bij de laptop zit.

Als je de orginele HDD niet meer hebt en dus geen factory reset kan doen is het inderdaad op een andere manier lastig te herstellen naar de orginele staat dus ik hoop dat het bovenstaande werkt.
Enige puntje is dat Lenovo op de een of andere manier ervoor gezorgd heeft dat de laptop niet vanaf 7 naar 10 geüpdatet kan worden. Je moet dus eerst naar 8(.1). Dat heb ik gedaan, blijft de upgrade hangen. :F
Wat een waardeloze troep is die upgrade :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:01
Ro-Me schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:24:
Ik heb een Logitech Performance MX muis en deze werkt niet goed met de drivers van Logitech (SetPoint) voor Windows 10. Het scrollen is vertraagd met ongeveer een seconde.
Daarom gebruik ik nu de standaard Windows driver.

Heeft iemand anders ook last van dit probleem?
Ja, ik heb exact dezelfde problemen met mijn Performance MX en Windows 10. Ik heb Setpoint er ook afgegooid totdat hier een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

KillerAce_NL schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:42:
Al 3 miljoen keer beantwoord door MS, retail blijft retail.
Dat is inderdaad wel duidelijk, de licentie blijft gelijk.
De vraag is hoe het in de praktijk gaat als je van Windows 7/8.1 RETAIL hebt geupgrade naar Windows 10 en vervolgens een nieuwe PC koopt. Hoe installeer je dan Windows 10? Je hebt immers geen product key en de hardware is onbekend.
Misschien eerst weer Windows 7/8.1 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 09:00

nexhil

BAM!

jelmervos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

Dat is inderdaad wel duidelijk, de licentie blijft gelijk.
De vraag is hoe het in de praktijk gaat als je van Windows 7/8.1 RETAIL hebt geupgrade naar Windows 10 en vervolgens een nieuwe PC koopt. Hoe installeer je dan Windows 10? Je hebt immers geen product key en de hardware is onbekend.
Misschien eerst weer Windows 7/8.1 installeren?
Bij retail zit een andere serial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

nexhil schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:01:
[...]

Bij retail zit een andere serial.
Ook als je de upgrade naar Windows 10 hebt gedaan?
Kan het zelf niet testen, ik heb OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

jelmervos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:03:
[...]

Ook als je de upgrade naar Windows 10 hebt gedaan?
Kan het zelf niet testen, ik heb OEM.
Nee dan krijg je gewoon de upgrade key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

nexhil schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:04:
[...]

Nee dan krijg je gewoon de upgrade key.
Dan blijft de vraag: hoe kun je dan Windows 10 (RETAIL) op een nieuwe/andere PC installeren? Je hebt immers geen sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

jelmervos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Dan blijft de vraag: hoe kun je dan Windows 10 (RETAIL) op een nieuwe/andere PC installeren? Je hebt immers geen sleutel.
Retail-licentie wordt OEM
Microsoft biedt Windows 10 nu aan als gratis upgrade aan mensen die Windows 7 of 8.1 draaien. De 8.1-versie is zelf weer een gratis update voor Windows 8. De uiteindelijke Windows 10-installatie bindt zich echter aan de specifieke hardware. Ook als de beginsituatie een zogeheten ‘Full Packaged Product’ is. Microsoft Nederland heeft dit gisteren tegenover PCM bevestigd op de eerste Windows 10 Check-In, te Rotterdam.

Na de upgrade naar Windows 10 heeft de gebruiker dan een installatie die vergelijkbaar is met een zogeheten OEM-installatie. Dit geldt voor zowel de Home als de Professional uitvoeringen van Windows 7 en 8. De uiteindelijke Windows 10-installatie is niet over te hevelen naar een andere, eventueel nieuwe pc. Het recht daarop van de klant is echter niet vervallen, zegt technology specialist David Stoeckel van Microsoft.

Hoe toch overhevelen
Hij legt uit dat het recht van overheveling van de installatie (na deactivering op de ‘vorige’ pc) nog altijd geldt. Alleen dan voor de oorspronkelijke retail-licentie van Windows 7 of 8. Upgraders die na de overstap op Windows 10 hun besturingssysteem op een andere pc willen zetten, moeten dan enkele stappen doorlopen. Eerst moet de huidige installatie worden gedeactiveerd.

Daarna moet op de nieuwe pc eerst de oudere Windows-versie ( 7 of 8 ) worden geïnstalleerd. Vervolgens moet daar bovenop een Windows 10-upgrade worden uitgevoerd. Dat is dan een verse installatie die weer gebonden is aan die specifieke hardware. Hierbij speelt de termijn van een jaar waarin Microsoft zijn nieuwste besturingssysteem als gratis upgrade aanbiedt. Na het verlopen van die aanbieding moeten alle gebruikers betalen als ze dan nog een upgrade willen uitvoeren. Reeds actieve installaties van Windows 10 die in het aanbiedingsjaar gratis zijn geüpgrade blijven gewoon kostenloos draaien en blijven ook gratis updates krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 19-09 16:37
nexhil schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:33:
[quote]jelmervos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:09:
[heel verhaal]
Kijk, nu is het duidelijk, dat verhaal legt het goed uit tenminste.

Nu nog uitvinden hoe je windows 10 kunt deactiveren, zelfs google weet daar geen antwoord op. Deinstalleren is op zich niet zo moeilijk, gewoon KB3035583 (=win10 upgrade) terugdraaien lijkt me, maar hoe weet de activatieserver van MS dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
radiofriendly schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:50:
[...]

Ja, ik heb exact dezelfde problemen met mijn Performance MX en Windows 10. Ik heb Setpoint er ook afgegooid totdat hier een fix voor komt.
Ik laat SetPoint er sowieso af. Onder Windows 8.1 had ik er ook al problemen mee..
80MB driver size voor een simpele muis driver vind ik sowieso te veel van het goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
A4553 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Enige puntje is dat Lenovo op de een of andere manier ervoor gezorgd heeft dat de laptop niet vanaf 7 naar 10 geüpdatet kan worden. Je moet dus eerst naar 8(.1). Dat heb ik gedaan, blijft de upgrade hangen. :F
Wat een waardeloze troep is die upgrade :r.
Ik heb toevallig ook een Lenovo namelijk een y510p waarbij het wel werkte maarja ik deed eerst een factory reset waarvan ik vervolgens de upgrade uitvoerde win8->win10, geen probleem verder op wat irritante drivers na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seikbal
  • Laatst online: 19-09 14:10

Seikbal

Tweakers Addict

KingHawk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:20:
[...]

Ik heb toevallig ook een Lenovo namelijk een y510p waarbij het wel werkte maarja ik deed eerst een factory reset waarvan ik vervolgens de upgrade uitvoerde win8->win10, geen probleem verder op wat irritante drivers na.
Hier ook een bezitter van Lenovo laptops (zakelijk). Nu Windows 7 Pro wegens downgrade rechten van Win 8.1 Pro. Hiervoor staan in de BIOS zaken op legacy. Is het voor de upgrade naar Win10 dan noodzakelijk om UEFI boot weer te forceren etc? Of kan het zonder de BIOS aanpassingen ook zonder problemen?

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
Seikbal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:48:
[...]

Hier ook een bezitter van Lenovo laptops (zakelijk). Nu Windows 7 Pro wegens downgrade rechten van Win 8.1 Pro. Hiervoor staan in de BIOS zaken op legacy. Is het voor de upgrade naar Win10 dan noodzakelijk om UEFI boot weer te forceren etc? Of kan het zonder de BIOS aanpassingen ook zonder problemen?
Ik denk dat je liever je UEFI aan hebt staan als je gebruik gaat maken van win10. Het zal vast wel werken in de lagacy BIOS modus maar dat zit er alleen in om oudere dingen te ondersteunen wat je dus niet meer nodig hebt. Ik zou zeker ff je BIOS terug naar default zetten voor je win10 installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 20:51
Erg vreemd, maar vanochtend kreeg ik de melding dat de upgrade gereed was. Dit venster heb ik even weg geklikt en later de laptop opnieuw opgestart. Nu krijg ik de melding dat het downloaden wordt uitgevoerd maar zodra ik klik op 'downloadvoortgang weergeven' gebeurt er niets behalve dat het venster verdwijnt. Ook zie ik geen C:\$Windows.~BT map. Moet ik gewoon geduld hebben of iets anders ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
onnaj schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:41:
Erg vreemd, maar vanochtend kreeg ik de melding dat de upgrade gereed was. Dit venster heb ik even weg geklikt en later de laptop opnieuw opgestart. Nu krijg ik de melding dat het downloaden wordt uitgevoerd maar zodra ik klik op 'downloadvoortgang weergeven' gebeurt er niets behalve dat het venster verdwijnt. Ook zie ik geen C:\$Windows.~BT map. Moet ik gewoon geduld hebben of iets anders ondernemen?
Als je niet wil wachten kan je altijd deze tool van micrsoft gebruiken om naar windows 10 up te graden
www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Alleen zal hij met deze tool ook alles opnieuw gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Seikbal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:48:
[...]

Heb het getest op een Lenovo (G50-30), maakt voor Win. 10 niet uit of je EFI op legacy staat of niet.
In beide gevallen start hij op en werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
A4553 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:09:
[...]

Heb het getest op een Lenovo (G50-30), maakt voor Win. 10 niet uit of je EFI op legacy staat of niet.
Klopt...efi maakt niet uit. Vandaag ook gedaan voor me sigaren boer, en werkt gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 16:01
Ik heb zit hier met een ASUS laptop van een vriendin van mij.
Ze wil graag upgraden van Windows 7 Home Premium, maar de installatie wordt steeds afgebroken met de volgende error: 800703EE.

Nu heb ik met de mediacreation tool ook de installatie gestart, maar die geeft ook een error.

Er is iets gebeurt Nee joh!
We kunnen niet bepalen of de pc voldoende ruimte heeft om Windows 10 verder te installeren. Start Setup opnieuw.

Dit schijnt te maken te hebben met het ontbreken van een System Reserved partitie op de SSD.
Nu heeft deze laptop een UEFI en geen System Reserved partitie, maar wel een EFI System partitie vanwege de UEFI op de laptop.
Deze was 100 mb, en deze heb ik vergroot tot 350 mb zoals aangeraden voor de groote van de System Reserved partitie. Dit haalt natuurlijk niks uit, gezien er bij een installatie van Windows echt geen 300 mb aan efi bij gezet wordt.

De huidige partities op de SSD:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/4uckzd.png

Ik zou niet weten wat ik anders voor toeren met uithalen om die installatie te triggeren.
Hopelijk heeft iemand een suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Heb je ook al gegoogled op 800703EE om te zien wat deze fout betekend?

En welke stappen heb je gevolgd die worden voorgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 16:01
Reepje schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:58:
Heb je ook al gegoogled op 800703EE om te zien wat deze fout betekend?

En welke stappen heb je gevolgd die worden voorgesteld?
Error 800703EE komt met betrekking tot Windows 10 niet voor.
Wat er wel is zijn de volgende topics, maar die betekenen dat er een update corrupt is geraakt of iets in die richting.
Bijvoorbeeld deze: http://answers.microsoft.com/e...0321?auth=1

Dat is dus niet het probleem, gezien ik beide hidden Windows mappen al heb verwijderd en deze zijn opnieuw gedownload. Ook is er een Microsoft Fix-it voor deze error. Deze is ook succesvol afgerond.
Verder krijg ik dus de error met betrekking tot de niet te bepalen opslagruimte met de media creation tool.

Om de partitie te vergroten heb ik met een Ubuntu Live-USB met gparted de partitie vergroot.
http://answers.microsoft....-a504-ecf3b2dd20fc?auth=1
The error affects your system if the system recovery partition is too small, try resizing it.

Download Ease us partition manager and resize it to 300 to 450 MBs.

[ Voor 4% gewijzigd door thomas479 op 10-08-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
thomas479 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:08:
[...]

Error 800703EE komt met betrekking tot Windows 10 niet voor.
eehm, foutcodes zijn niet versie gerelateerd (althans, niet altijd). Bovendien kreeg je die foutcode van je windows 7, want die liep bij de upgrade. Er is nooit sprake geweest van een werkende win10 op je laptop begreep ik?

Als ik dan hier kijk bijv, http://winwiki.org/800703ee/
worden toch wat tips en mogelijke oplossingen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Beste alle,

normaal zou ik voor dit geen topic starten. Maar voor deze keer moet ik wel.

Ik heb hier een Acer s7 series laptop/tablet van een kennis, en wil daarop windows 10 home op installeren.
Maar ik kom maar niet in de boot menu, krijg alleen de Acer logo te zien en meer niet. En f8 t/m f12 werken niet :( , dacht om via advanced options te doen, maar daar kom ik ook niet in..

Ik heb geprobeerd om het om te zetten naar Legacy modus ipv uefi, maar wanneer ik telkens de tablet opnieuw opstart en f2 druk, gebeurd er niks, alsof die probeert wat te doen en dan komt die gewoon weer op de windows gebruiker,

Dus aan jullie de vraag iemand nog tips?

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 10-08-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:10
A4553 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:09:
[...]

Als je bios het ondersteund wil je liever gebruik maken van (U)EFI, dat ondersteund namelijk een snellere manier van opstarten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bor schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:26:
Telefonische activatie na onderstaande melding werkt helaas niet.

Error: 0xC004C003 The activation server determined the specified product key is blocked

Fout; "uw installatie kenmerk kon niet geverifieerd worden".

De Indiase medewerker die ik hierna aan de lijn kreeg wist het ook niet, kreeg de key ook niet geactiveerd of herkend en kwam daarna met het "wacht maar 24 uur" verhaal. Ik krijg het idee dat dat laatste onzin is eigenlijk. Een overbelaste server zou geen "key blocked" mogen teruggeven.
Heb je dit toevallig al opgelost? of echt terug naar windows 7 of 8.1 en weer opnieuw upgraden? :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

M3rcury schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:54:
[...]

Heb je dit toevallig al opgelost? of echt terug naar windows 7 of 8.1 en weer opnieuw upgraden? :)
Een clean installatie van 8.1 en daarna weer upgraden inderdaad. Dat sommige MS medewerkers zeggen dat het met wachten vanzelf goed komt lijkt niet te kloppen. Ik krijg het gevoel dat het een stall techniek is wanneer men er niet uitkomt. Vooral ook omdat men dat niet direct meldt maar pas wanneer alle andere opties geen oplossing lijken te bieden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heb ik een cleane installatie gedaan.
Dat werkte prima en Windows is ook geactiveerd.
Wel bleek dat mijn 2 externe HD's de stationsletters na C hadden gekregen. Dus D en E.
Ik heb de interne HD ingedeeld in 3 partities en de 2e en 3e partitie kregen nu de letter F en G.
Dat vond ik niet handig, dus ik heb de stationsletters veranderd.
D naar H
E naar I
F naar D
G naar E
H naar F
I naar G
Alles staat nu weer goed, maar nu krijg ik deze melding als ik opstart: "plaats een schijf of een ander geschikt media in Verwisselbare schijf (H:)"
Er is geen H meer. Kan ik deze melding bij het opstarten weg krijgen?
Ik kan hem wel gewoon wegklikken, maar ik wil hem graag helemaal weg hebben als dat mogelijk is.
Bij een volgende installatie zal ik in ieder geval de externe HD's uitzetten.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:26:
Hallo allemaal,
Na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heb ik een cleane installatie gedaan.
Dat werkte prima en Windows is ook geactiveerd.
Wel bleek dat mijn 2 externe HD's de stationsletters na C hadden gekregen. Dus D en E.
Ik heb de interne HD ingedeeld in 3 partities en de 2e en 3e partitie kregen nu de letter F en G.
Dat vond ik niet handig, dus ik heb de stationsletters veranderd.
D naar H
E naar I
F naar D
G naar E
H naar F
I naar G
Alles staat nu weer goed, maar nu krijg ik deze melding als ik opstart: "plaats een schijf of een ander geschikt media in Verwisselbare schijf (H:)"
Er is geen H meer. Kan ik deze melding bij het opstarten weg krijgen?
Ik kan hem wel gewoon wegklikken, maar ik wil hem graag helemaal weg hebben als dat mogelijk is.
Bij een volgende installatie zal ik in ieder geval de externe HD's uitzetten.

Johanna
Dit betekent dat er een programma afhankelijk is van schijf H. Als je dit programma vindt dan kun je het aanpassen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basdej schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:29:
[...]

Dit betekent dat er een programma afhankelijk is van schijf H. Als je dit programma vindt dan kun je het aanpassen.
Oh dat is een goede. Maar hoe vind ik dat programma? Ik heb volgens mij niets geïnstalleerd toen H in gebruik was. Alleen H gebruikt om de stationsletters te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:33:
[...]

Oh dat is een goede. Maar hoe vind ik dat programma? Ik heb volgens mij niets geïnstalleerd toen H in gebruik was. Alleen H gebruikt om de stationsletters te veranderen.
als die melding in beeld staat, doe eens ctrl alt delete en kijk welk proces erachter hangt. Ik heb verder geen manieren, misschien mijn mede-tweakers?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basdej schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:34:
[...]

als die melding in beeld staat, doe eens ctrl alt delete en kijk welk proces erachter hangt. Ik heb verder geen manieren, misschien mijn mede-tweakers?
Ik ben er al uit. Bleek dat een freeware programma Search Protect had geïnstalleerd. Heb het verwijderd en nu werkt alles weer goed. Ik moet de volgende keer gewoon beter opletten met iets installeren.
Bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Ik ben er al uit. Bleek dat een freeware programma Search Protect had geïnstalleerd. Heb het verwijderd en nu werkt alles weer goed. Ik moet de volgende keer gewoon beter opletten met iets installeren.
Bedankt voor de hulp! :)
Geen probleem, mooi dat het is opgelost.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

thomas479 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:51:
Ze wil graag upgraden van Windows 7 Home Premium, maar de installatie wordt steeds afgebroken met de volgende error: 800703EE.

Nu heb ik met de mediacreation tool ook de installatie gestart, maar die geeft ook een error.

We kunnen niet bepalen of de pc voldoende ruimte heeft om Windows 10 verder te installeren. Start Setup opnieuw.

Dit schijnt te maken te hebben met het ontbreken van een System Reserved partitie op de SSD.
Nu heeft deze laptop een UEFI en geen System Reserved partitie, maar wel een EFI System partitie vanwege de UEFI op de laptop.
Deze was 100 mb, en deze heb ik vergroot tot 350 mb zoals aangeraden voor de groote van de System Reserved partitie. Dit haalt natuurlijk niks uit, gezien er bij een installatie van Windows echt geen 300 mb aan efi bij gezet wordt.

[afbeelding]

Ik zou niet weten wat ik anders voor toeren met uithalen om die installatie te triggeren.
In de opdrachtprompt (mits de situatie nog hetzelfde is als de screenshot)
code:
1
2
3
DISKPART
SELECT DISK 0
CREATE PARTITION MSR

Dit maakt de Reserved Partition aan.

[ Voor 4% gewijzigd door nIghtorius op 11-08-2015 10:09 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

thomas479 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:51:

[afbeelding]

http://www.windowscentral...ndows-10-usb-installation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Laatst online: 15:21
hardware-lover schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:50:
[...]

Als jij zou willen dan zou je met de W10 update aan de slag kunnen gaan wanneer het jou uit zou komen, zonder het bericht van Microsoft af te wachten daarover, zelfs al zou je dat NU al willen. En hoe of via welke wijze, ook dat is geen geheim.
Nog even dank voor uw verwijzing, had niet gezien dat dit mogelijk was.

Aangenaam verrast op vlak van eerste indruk, heb Windows 8 nooit geïnstalleerd en de overstap van 7 naar 10 voelt lekker vertrouwd.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Heb inmiddels 1 tablet, 1 laptop en 5 pc's met een enkele kleine hindernis op 2 systemen (videokaart te oud) kunnen upgraden.
Gisteren wilde ik op de reeds geupgrade thuis PC een clean install doen in uefi mode (was eerst MBR).
Dat ging op zich prima maar ik krijg nu de melding dat de sleutel geblokkeerd is en blijkbaar wachten op de MS server geen soelaas biedt.
Iemand enig idee?
Betreft win 10-Pro en-uk versie.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Pagina: 1 ... 38 ... 59 Laatste